Değerli ziyaretçilerimiz üye alımına tekrar başlamış bulunmaktayız. Üye olmak için sizi tanıtabilecek bir referans kaynak göstermeniz gerekmektedir.
Bu kaynaklar size ait soysal medya hesapları(Facebook,Twitter,İnstagram vb.) ve ya sizi tanıtacak belgeler olabilir. İstenilen referansı göstermeyen kullanıcıların kayıt işlemi gerçekleştirilmeyecektir.

Kayıt için kullanmak istediğiniz kullanıcı adı ile birlikte ""kayit(@)trmilitary.org"" adresine elektronik posta gönderebilirsiniz diğer adreslere gönderilecek başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Savunma sanayii firmaları ve önemli kişilerle yapılan röportajların yayınlanacağı bölüm
Cevapla
dr.vedat
Süvariler
Mesajlar: 139
Kayıt: 11 Tem 2012, 09:26
Yaş:

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen dr.vedat » 08 Şub 2017, 14:20

En son sentetik tarafından 08 Şub 2017, 14:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: Edit: Link düzenleme



RAMOZ
Üye
Mesajlar: 27
Kayıt: 12 Ağu 2012, 12:27
Konum: BURSA
Yaş: 43

Re: Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen RAMOZ » 08 Şub 2017, 15:35

THY büyüdü ama karlılık ne durumda acaba?

Kullanıcı avatarı
sentetik
Akıncılar
Mesajlar: 3144
Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Yaş:

Re: Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen sentetik » 08 Şub 2017, 16:53

3 farklı tasarım yüzünden. Uçak A modeli seçilseydi çoktan hazırdı da, üstüne uçak gemisi modeli, dikey iniş kalkış gelince karadelik jeneratörüne döndü.

StrategyMaster
Süvariler
Mesajlar: 2087
Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Konum: Kırklareli
Yaş: 33

Re: Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen StrategyMaster » 08 Şub 2017, 17:31

3 farklı uçak tasarımı ve F-35 zamanında deneysel olan teknolojilerin yaygınlaşması.

ogkasa28
Üye
Mesajlar: 124
Kayıt: 04 Tem 2016, 23:36
Yaş: 25

Re: Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen ogkasa28 » 08 Şub 2017, 18:16

Ayrıca Amerikadaki işçilik ve mühendislik giderleri bizimkini katlar da katlar.

StrategyMaster
Süvariler
Mesajlar: 2087
Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Konum: Kırklareli
Yaş: 33

Re: Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen StrategyMaster » 09 Şub 2017, 20:16

Sunumun hepsini izledim açıkçası sayın Kotil bana güven vermedi. Siyasi imalarını hoş karşıladığımı söyleyemeyeceğim. Siyaset yapacaksa TAI genel müdürlüğünden istifa etmeli. TF-X için 10 senede motor yaparız gibi bilimsel olmayan duygusal şeylere de girmeye gerek yok. Yapılacak motorun fikri mülkiyetinin bizde olması bağımsız motor tasarım ve mühendisliği kabilliyetine sahip olacağımız anlamına gelmez. Konuştuklarından anladığım İngilizlerden ve genel olarak global elitten bir tasarım ekibi kurulacak, uçağın asıl hayati kritik işlerini bunlar yapacak. Bizim mühendisler geri kalan işlerle ilgilenecek bu arada bu yabancı uzmanlardan ne kapabilirseler kapacaklar. Bu durum bizi milli bir uçak sahibi yapacak ama 5. nesil uçak tasarım ve mühendisliğine ne kadar hakim olacağımız soru işareti. Bu füzyonun başarılı olmasını bize havacılık konusunda yetişmiş işgücü, tasarım ve mühendislik konusunda fiili kabiliyetler kazandırmasını umacağız. Biraz acemi Amerikan askeri gibi "spray and pray" yapacağız anlaşılan. Önce ortaya hiç olmazsa fikri mülkiyeti bize ait bir ürün ve yetişmiş bir iş gücü çıkaralım mantığı var ki bence çok doğru yaklaşım. Doğru yönetilebilirse belki bir sonraki ürün için yurtdışından 200 mühendise ihtiyaç duyarız belki hiç duymayız.

Bu arada belki TF-X 2030da dünyanın en gelişmiş 5. nesil savaş uçağı olabilir ama muhtemelen bazı ülkeler 6.nesil prototipi konusunda ciddi yol almış olur.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sixth-gen ... et_fighter

Kullanıcı avatarı
merzifonlu
Süvariler
Mesajlar: 958
Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Konum: Merzifon
Yaş: 45

Re: Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen merzifonlu » 15 Şub 2017, 03:41

StrategyMaster yazdı:
09 Şub 2017, 20:16
Yapılacak motorun fikri mülkiyetinin bizde olması bağımsız motor tasarım ve mühendisliği kabilliyetine sahip olacağımız anlamına gelmez. Konuştuklarından anladığım İngilizlerden ve genel olarak global elitten bir tasarım ekibi kurulacak, uçağın asıl hayati kritik işlerini bunlar yapacak. Bizim mühendisler geri kalan işlerle ilgilenecek bu arada bu yabancı uzmanlardan ne kapabilirseler kapacaklar. Bu durum bizi milli bir uçak sahibi yapacak ama 5. nesil uçak tasarım ve mühendisliğine ne kadar hakim olacağımız soru işareti. Bu füzyonun başarılı olmasını bize havacılık konusunda yetişmiş işgücü, tasarım ve mühendislik konusunda fiili kabiliyetler kazandırmasını umacağız. Biraz acemi Amerikan askeri gibi "spray and pray" yapacağız anlaşılan. Önce ortaya hiç olmazsa fikri mülkiyeti bize ait bir ürün ve yetişmiş bir iş gücü çıkaralım mantığı var ki bence çok doğru yaklaşım. Doğru yönetilebilirse belki bir sonraki ürün için yurtdışından 200 mühendise ihtiyaç duyarız belki hiç duymayız.

Bu arada belki TF-X 2030da dünyanın en gelişmiş 5. nesil savaş uçağı olabilir ama muhtemelen bazı ülkeler 6.nesil prototipi konusunda ciddi yol almış olur.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sixth-gen ... et_fighter
+1 Yalnız şöyle bir durum var: 6. Nesil uçaklar sanıldığı kadar taktiksel fark yaratmayabilirler. Hissedilir bir fark için hipersonik uçuş ve yapay zekada ciddi ilerleme gerekiyor. İkisi de çok fazla yatırım ve emek isteyen şeyler. Nefes yetmeyebilir. Hava üstünlüğü olgusu Rus yaklaşımından ilerleyebilir. "Havada uçağım yok ama uçanı kaçanı indirecek füzelerim var!" gibi...
En son merzifonlu tarafından 15 Şub 2017, 05:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

StrategyMaster
Süvariler
Mesajlar: 2087
Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Konum: Kırklareli
Yaş: 33

Re: Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen StrategyMaster » 15 Şub 2017, 04:06

Hipersonik uçuş yetişmez bence. AI olayı da en azından etik olarak sıkıntılı. O işlere daha var. En büyük fark multispektrum stealth, belki kuyruksuz tasarım, daha iyi elektronikler ve durumsal farkındalık, ve uçaktaki sensörlerin uçağın gövdesine smart skin şeklinde yayılması pod taşıma derdinden kurtulmak. Yine supercruise yeteneği üzerinde durulacaktır. Laser silahları ve geliştirilmiş elektromanyetik saldırı kabiliyetine de sahip olacaktır diye düşünüyorum. ABD 2030 sonrası ortaya bir ürün koyar, F-18leri değiştirmeye başlar.

Kullanıcı avatarı
merzifonlu
Süvariler
Mesajlar: 958
Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Konum: Merzifon
Yaş: 45

Re: Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen merzifonlu » 15 Şub 2017, 05:26

StrategyMaster yazdı:
15 Şub 2017, 04:06
Hipersonik uçuş yetişmez bence. AI olayı da en azından etik olarak sıkıntılı. O işlere daha var. En büyük fark multispektrum stealth, belki kuyruksuz tasarım, daha iyi elektronikler ve durumsal farkındalık, ve uçaktaki sensörlerin uçağın gövdesine smart skin şeklinde yayılması pod taşıma derdinden kurtulmak. Yine supercruise yeteneği üzerinde durulacaktır. Laser silahları ve geliştirilmiş elektromanyetik saldırı kabiliyetine de sahip olacaktır diye düşünüyorum. ABD 2030 sonrası ortaya bir ürün koyar, F-18leri değiştirmeye başlar.
Hipersonik uçuş -maliyetine katlanılırsa- teknik anlamda yetişir, ona eminim neredeyse. 6. Nesil uçakların gövdesinde giderek daha fazla sayıda ve çeşitte smart skin sensör yer alacak.

Karşı tedbirlere daha fazla yer verilecek. Özellikle uçağı hedefleyen füzenin yönlendirilmiş enerji ile körleştirilmesinde ciddi yol kat edilecek. Bence enerji tabanlı silahlar, ilk etapta imha amaçlı saldırıdan ziyade karşı önlemlerde kullanılacak.

Aerodinamik handikap oluşturan pilot kabini, tıpkı füze/pod vs gibi gövde içerisine gömülecek, gerektiğinde uçağı insansız kullanabilmek için bu kabin sökülebilecek.

Bence de ilk el atılacak uçak büyük ihtimalle F-18 olacaktır. F-18'in yerini F-35C, F-35C'den boşalan yeri de bir UCAV alacaktır.

Uçakları görünmez yapmakta (multispektral anlamda) ciddi zorluklar yaşayacaklarını düşünüyorum. Uçağın kendisi gizlense dahi, atmosferdeki etkileri gizlenemez kolay kolay. Radar teknolojisi ne yöne evrilir, o da düşünülmeli. Uçaklar açısından, 5. ve 6. nesiller arasında maliyetine değecek bir fark beklemiyor oluşumun, artan maliyete ilaveten bir diğer nedeni de bu.

Hava hakimiyetini sağlamakta benim düşünceme göre, magnetik tahrikli toplar ve füzelerin uçaklardan daha fazla taktiksel katkısı olacak.

Benim açımdan güzel bir fikir jimnastiği oldu, teşekkürler...

KURT
Akıncılar
Mesajlar: 1516
Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Yaş:

Re: Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen KURT » 15 Şub 2017, 10:25

ogkasa28 yazdı:
08 Şub 2017, 18:16
Ayrıca Amerikadaki işçilik ve mühendislik giderleri bizimkini katlar da katlar.
Temel noktası zaten burda başlıyor Amerika elindeki mühendise Yıllık bazda 400.000 dolar verir iken bizde bu oran kıdeme bakılarak 70.000 ile 150.000 aralığından öteye çokta geçmez.

50 Milyar dolar tek modelin 3 farklı konsepti olan uçak için makul bir rakam.Bizim projemiz ise tek model tek konsept üstüne kurulu bir 5.jenerasyon uçak dolayısı ile 25 milyar dolar veya 15 milyar dolarlık bir proje ile bu işin üstesinden gelinebilir.Zaten baktığınızda TUSAŞ senelik 1.4 milyar dolar bütçesi var.Bunun yanında kaynaklarıda yavaş yavaş arttırıcaktır.Kotil Bey senelerce havacılık sektöründe olan birisi fabrikları ziyaret ediyor nasıl ne şekilde yapıldığı ortak projelerde nelerin zorluk çıkarabildiğini deneyimleyerek gördüğünü sanıyorum.

Bunun yanında F-35 ve F-22 keşfetme odaklı bir teknoloji savaşı idi.Bizim burdaki en önemli avantajımız herhangi bir teknolojiyi keşfetmeye çalışmayacağız aynı ATAK gibi belli bir yerlilik payı ile önce işi öğreneceğiz seneler geçtikçe ürettiğimiz uçağın ar-ge sini kendi başımıza yapabileceğimiz bir noktaya geleceğiz.

CaKa
Süvariler
Mesajlar: 108
Kayıt: 18 Tem 2012, 23:04
Yaş:

Re: Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen CaKa » 22 Mar 2017, 22:42

KURT yazdı:
15 Şub 2017, 10:25
Temel noktası zaten burda başlıyor Amerika elindeki mühendise Yıllık bazda 400.000 dolar verir iken bizde bu oran kıdeme bakılarak 70.000 ile 150.000 aralığından öteye çokta geçmez.
400K muhendis icin cok fazla. En kalifiye muhendis stressci veya fatigue'cidir bunlarin da alacagi para 80K yi gecmez, mesela
https://www.totaljobs.com/job/aerospace ... ob68500985

Hayat standardina gore oranlarsak SAN'lardaki maaslar cok yuksek, TR piyasasinin zaten 3 kati ustelik cay icerek kazaniliyor.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3028
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen Kafkasya » 01 May 2017, 18:33

Sn.Kotil gecen TRT nin Savunma Sanayi ilgili bir sunumnda Reportajda Tusas Rahmetli Erbakan tarafindan kuruldu demisdi.

Tusas in kuruldugu sene Tusas in sayfasinda 28 Haziran 1973 yilinda kuruldu.

O yillarda 36. Türkiye Cumhuriyeti Hükûmeti veya Naim Talu Hükümeti, Naim Talu'nun başkanlığında, 15 Nisan 1973 tarihinde kuruldu. Partilerüstü olarak kurulan hükümet, 26 Ocak 1974 tarihine kadar görev yaptı......
deniyor

O Hukümetin bakanlarina bakdim Rahmetli Erbakan yok. Ondan öncekindede yok...

Sn.Kotil yaniliyor olabilirmi ?
“Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!”
Mustafa Kemal Atatürk

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2202
Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Yaş:

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen ilhan » 01 May 2017, 22:47

Caucasia yazdı:
01 May 2017, 18:33
Kotil yaniliyor olabilirmi ?
Hiç sanmıyorum. Bunlar bilinçli yapılan hareketler. Şimdi artık halkın bir kısmı, en azından sizin gibi sorgulama ihtiyacı hissetmeyen çoğunluk tusaş kurucusu erbakandır diye öğrendi mi? Olay bitmiştir. Bunların yöntemi böyle, lozan 2023'te bitecekmiş gibi cahil halkın sorgulamadan inanacağını bildiklerinden rahat rahat yapıyorlar.
Resim

orko_8
Akıncılar
Mesajlar: 1615
Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Yaş:

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen orko_8 » 02 May 2017, 01:48

Kotil yanılmıyor. Ancak belki ifadesi daha net olabilirdi.

Evet, TUSAŞ, Haziran 1973'te kuruldu. Ancak çok uzun bir süre yönetim kurulu atanamadığı için faaliyete geçemiyor. Talu hükümetinden sonra kurulan Milliyetçi Cephe hükümeti döneminde, Erbakan ve Asiltürk tarafının bastırması ile YK atanıyor ve şirket faaliyete başlıyor. Daha önce yazmıştım:
TUSAŞ'ın Kuruluşu ve İlk Pürüzler

Bu plan dahilinde de, 28.06.1973 tarih ve 1784 sayılı kanun ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na bağlı olacak şekilde Türk Uçak Sanayii Anonim Ortaklığı (TUSAŞ) kuruluyor. Şirketin 1.5 milyar TL'lik sermayesinin %55'i Maliye Bakanlığı, %45'i ise Hava Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'na (HKGV) ait olacak şekilde bölüştürülüyor.

Ancak dönem, koalisyonlar ve kısa süreli hükümetler dönemi. Dahası, şirketin Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na bağlı olarak kurulmuş olması, Milli Savunma Bakanlığı'nın (MSB) tepkisini çekiyor. Nitekim hem MSB hem de Maliye Bakanlığı, kanunda yönetim kurulu için kendilerine tahsis edilen üyeleri görevlendirmiyor. Yönetim kurulu teşkil edilemeyen şirket bir türlü faaliyete başlayamıyor. Bu arada da 1975 yılında Kayseri'de Hava Kuvvetleri tarafından kurulacak bir fabrikada TC-111 adlı bir hafif nakliye uçağının üretimi için çalışmalar yürütülüyor. Proje Lockheed Skandalı ve mali zorluklar nedeniyle hayata geçirilemiyor.

31.03.1975'te, Adalet Partisi (AP), Milli Selamet Partisi (MSP), Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) ve Cumhuriyetçi Güven Partisi (CGP) ortaklığında kurulan 1. Milliyetçi Cephe (MC) hükümeti, programına TUSAŞ'ın faaliyetlerine başlamasını da alıyor. 02.07.1974 tarihinde İTÜ'den Prof. Dr. Hasan Fehmi Yazıcı TUSAŞ Genel Müdürlüğü'ne atanıyor. Ancak HKGV temsilci göndermediğinden yönetim kurulunun teşkil edilmesi bir türlü başarılamıyor ve Yazıcı tepki göstererek istifa ediyor. Pürüz, hükümet ortakları ve HvKK arasında varılan bir orta yol ile aşılıyor: Buna göre "büyük uçaklar" TUSAŞ tarafından üretilecek; küçük uçaklar ise ya hazır alınacak ya da HvKK tarafından monte edilecek.

Krizin bu şekilde aşılmasının hemen ardından 1976 başında şirket genel müdürlüğüne, Prof. Dr. Mehmet Akyurt getiriliyor.

Koalisyonun ortaklarından MSP'nin kontrolündeki Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Genel Başkanı ve aynı zamanda Başbakan Yardımcısı olan Necmettin Erbakan'ın büyük önem verdiği "ağır sanayi hamlesi" atılımı altında havacılık sanayii için de bir yol haritası çiziyor. Hazırlanan bu planın öne çıkan unsurları şunlar:

Entegre yaklaşım ile alt sistem ve yan sanayi kabiliyetinin güçlendirilmesi. Bu kapsamda:
Servo makina ve elektronik alt sistemler için Eskişehir,
Özel plastik parçalar için Kayseri,
Jet motoru için Malatya'da konuşlu TEMSAN elektromekanik ve türbin sanayii şirketi
Başlangıçta lisans anlaşması yolu ile teknoloji transferi, akabinde Arge merkezi kurulumu ile yerli tasarım

Plan dahilinde uçak fabrikasının temelinin 29.05.1978 tarihinde atılması ve montajı tamamlanan ilk uçağın 29.10.1979 tarihinde HvKK'ne teslim edilmesi öngörülüyor.
http://www.siyahgribeyaz.com/2016/02/tu ... gitim.html
Resim

KURT
Akıncılar
Mesajlar: 1516
Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Yaş:

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen KURT » 02 May 2017, 19:51

CaKa yazdı:
22 Mar 2017, 22:42
400K muhendis icin cok fazla. En kalifiye muhendis stressci veya fatigue'cidir bunlarin da alacagi para 80K yi gecmez, mesela
https://www.totaljobs.com/job/aerospace ... ob68500985

Hayat standardina gore oranlarsak SAN'lardaki maaslar cok yuksek, TR piyasasinin zaten 3 kati ustelik cay icerek kazaniliyor.
Orda biraz genel tanım gibi durmuş her mühendis tabiki o civarda almaz ama bazıları o miktara erişir.

Onlarda zaten başarılı projeleri sayesinde o miktara erişirler senelik bazda.

Başlangıç maaşları genelde 50-80k civarı olur.

https://aerospaceengineering.aero/salar ... -engineer/

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3028
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen Kafkasya » 05 May 2017, 17:17

Hatirltma icin Tesekürler.

O zaman Sn.Kotil biraz tarafli beyanda bulunmus diyelim, tabi anlasilan oki bircok kisinin katkisi olmus .
Emegi gecen herkese minnettarim.
Ulu Önder Atatürk ün emriyle kurulan TOMTAS AS vizyonsuzlukdan tasfiye edilmeseydi bugün ülkece cok daha farkli konumda olurduk. (Siyasi, Stratejik, ve Ekonomik anlamda)
“Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!”
Mustafa Kemal Atatürk

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Yayımcı (Editör)
Mesajlar: 1823
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen İstiklalFM » 04 Kas 2017, 16:51

Resim

ogkasa28
Üye
Mesajlar: 124
Kayıt: 04 Tem 2016, 23:36
Yaş: 25

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen ogkasa28 » 04 Kas 2017, 19:17

Linkler gözükmüyor sitede videolarda dahil

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6233
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Yaş:

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen HDS » 04 Kas 2017, 19:32

Burada sorun şu; THY'de hakikaten bir marka yarattılar. "THY'yi nasıl bilirsiniz?" sorusunun klianteli için bir ortak cevabı vardır. Hakikaten bir farklılık ortaya koydular. Tuttu. Türk'ün ata sporu olan organizasyonluklarımıza rağmen tuttu.

Ancak TAI'de Airbus'a, Boeing'e falan yapacağın işi arttıracaksan bunu daha fazla tezgah alıp ha bire aluminyum işleyerek yapamazsın. Kendi teknolojilerin, senin "iyi" olduğun prosesler, metotlar olacak.

Hepsi aynı geliyor uzaktan; Ama Boeing'in metotları Airbus'tan çok farklıdır. Spirit Aerosystems'ın kendine has bir dolu teknolojisi vardır.

Yahut; GE ile Snecma/Safran CFM'de ortaktır, ama GE ile Safran'ın metotları arasında farklar benzerliklerden çoktur.

Yani, ezcümle; Bu hedefler için TAI'nin sadece "ürün" tasarımına değil, proses mühendisliğine ve bunun gelişimine de ihtiyacı var.

Kusura bakmasınlar o da kıçından ter akıtarak çalışma ile, üniversite ile, akademi ile oluyor.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 4221
Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Yaş:

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen goldenwings » 04 Kas 2017, 19:50

Tfx icin 1.3 milyar dolara ne diyorsunuz ?

warrior
Akıncılar
Mesajlar: 862
Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Yaş:

Temel Kotil'in Mili Muharip Uçak (TF-X) Projesi ve TAI Hakkındaki Açıklamaları

Mesaj gönderen warrior » 05 Kas 2017, 16:39

Pakistan'a T129 satışı olmuş gibi konuşuyor,o kadar emin yani.

Cevapla