Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Inertia
Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 14 Haz 2017, 19:13
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Inertia » 04 Mar 2019, 01:26

polybolos yazdı:
03 Mar 2019, 23:18
Farkında olmadan OTOKAR
Çok yerinde bir örnek oldu gerçekten.



Kullanıcı avatarı
Mec
Üye
Mesajlar: 1246
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 26

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Mec » 04 Mar 2019, 01:26

Karakteri bağımsızlık olan bir milletin, ülkenin habire Katar'dan para desteği almasına buna karşılıkta bazı şeylerin peşkeş çekilmesi son derece yanlış. Kaynak yok deniyorsa oturup üreteceğiz, iş gücümüz pek çok şeyimiz var daha kendi tarımımızı, hayvancılığımızı bile düzeltmiş değiliz. Enerji konularında almamız gereken yol var, çok çalışmalıyız.
Altay dağlarından geldim,
Eski çağlarından geldim,
Tanrı dağlarından geldim,
Orhun yollarından geldim.

delikpr
Süvariler
Mesajlar: 596
Kayıt: 25 Tem 2012, 03:03
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen delikpr » 04 Mar 2019, 07:03

Dip not olarak, Yunan savunma haber siteleri RR ile müzakerelerin çökmesini "müjdeliyorlar".

F-35 ve Altay'dan sonra bunun da aksamasıyla düşmanı epeyi bir sevindirdiler...

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 2191
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Test7 » 04 Mar 2019, 08:30

Bizimkilerde de arap zihniyeti oturmaya başlamış. Parayı verince karşıdakini tümden satın alabileceklerini düşünmeye başladılar. RR gibi bir şirket gel beraber geliştirelim, üretelim, beraber satalım diyorsa öp başına koy. Ne diye imkansız taleplerde bulunuyorsun be zihniyet?
Resim

Comrade Kalashnikov
Süvariler
Mesajlar: 141
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:11
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Comrade Kalashnikov » 04 Mar 2019, 09:23

Ya su Katar'i ilhak etsek olmuyor mu? Hem secimden once iyi reklam olur...

Kullanıcı avatarı
Wolverine
Akıncılar
Mesajlar: 875
Kayıt: 10 Ağu 2012, 19:15
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Wolverine » 04 Mar 2019, 12:17

Doğu Akdeniz enerji bölgeleri yüzünden zaten aralar İsrail ve Yunanistan ile çok gerilecek. O yüzden F35 konusunda büyük lobi yapıyorlar. Bizde Malesef zaman kaybetmek adına ne varsa elimizden geleni yapıyoruz. Bu uçak işinde Bmc nereden çıktı.

mc Debug Ustası
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 117
Kayıt: 13 Mar 2016, 23:47
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen mc Debug Ustası » 04 Mar 2019, 17:08

Bu proje aslında irade işi. Devlet kimseye bağlı olmadan jet yapmak istiyorsa bedelini karşılamalı. Bütçe için yabancı ortak aramak doğru değil bence. İşi yaparsın, dışarıya satabilirsin ama bağımsızlık için yaptığın işin maliyetini vermek zorundayız. Geliştirme kısmına ortak aramamız bu mantığa uymuyor.

Şimdi İngilizleri parayı verip teknolojiyi almaya da ikna etmişiz. Bu durumda maddi çıkarlar için Katar gibi ortak sokmaya ne verek var? Amacın ucuz uçak yapmak mı yoksa kendi uçağın mı? Bağımsızlığın bedeli olmaz, eğer gerekliyse başka yerden kısar tfx e harcarsın.

Yani işin aslını bilmiyorum ama gerçekten Katar’dan gelen maddi destek için olduysa yazıklar olsun.

Kullanıcı avatarı
ebonitcubuk
Süvariler
Mesajlar: 949
Kayıt: 06 Şub 2013, 16:11
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ebonitcubuk » 04 Mar 2019, 17:38

mc Debug Ustası yazdı:
04 Mar 2019, 17:08
Bu proje aslında irade işi. Devlet kimseye bağlı olmadan jet yapmak istiyorsa bedelini karşılamalı. Bütçe için yabancı ortak aramak doğru değil bence. İşi yaparsın, dışarıya satabilirsin ama bağımsızlık için yaptığın işin maliyetini vermek zorundayız. Geliştirme kısmına ortak aramamız bu mantığa uymuyor.

Şimdi İngilizleri parayı verip teknolojiyi almaya da ikna etmişiz. Bu durumda maddi çıkarlar için Katar gibi ortak sokmaya ne verek var? Amacın ucuz uçak yapmak mı yoksa kendi uçağın mı? Bağımsızlığın bedeli olmaz, eğer gerekliyse başka yerden kısar tfx e harcarsın.

Yani işin aslını bilmiyorum ama gerçekten Katar’dan gelen maddi destek için olduysa yazıklar olsun.
Bunun adı tejas. MMU değil.
Resim

"Ben askerliğin her şeyinden çok sanatkarlığını severim." M.Kemal ATATÜRK

Kullanıcı avatarı
Knight Of Ren
Üye
Mesajlar: 1047
Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Knight Of Ren » 04 Mar 2019, 18:27

Kale Aero: Rolls Royce ile ortaklık sorunu yok

Financial Times’te çıkan Rolls Royce’un Milli Muharip Uçak (MMU) Projesi’nden çekilme haberinin ardından şirketin Türkiye ortağı olan, ihaleye birlikte gelen Kale Aero’dan bir açıklama var. Habertürk’e konuşan Grubu TFX Program Lideri Selim Ergün, "Projedeki son teklifimizi Rolls-Royce ile birlikte 2018'in son günlerinde Savunma Sanayii Başkanlığı'na verdik. Hem bizim hem de ortağımızın pozisyonunda herhangi bir değişiklik yok" dedi.

“ANLAŞMAZLIK SÖZKONUSU DEĞİL”

Geçen yılki görüşmelerde fikri mülkiyetlerin paylaşılması ve projeye Katar-Türk ortaklı bir şirketin katılımıyla ilgili bir takım anlaşmazlıkların etkili olduğu iddialarına da yanıt veren Ergün, "Bizim Rolls-Royce ile aramızda böyle bir anlaşmazlık söz konusu değil" diye konuştu.

'YENİ PROJELERE BİRLİKTE GİREBİLİRİZ'

Kale Grubu TFX Program Lideri Selim Ergün, Rolls-Royce ile ortaklık kurdukları günden beri karşılıklı iyi bir uyum sergilediklerinin altını çizerek, iki şirketin gelecekte yeni projelere de birlikte üstlenebileceklerini kaydetti. Ergün, "Ortaklığımız boyunca iyi bir altyapı oluşturduk. İlerde başka alanlarda kurduğumuz ortaklık kullanılabilir, ama bunu söylemek için henüz çok erken" ifadesini kullandı.

Financial Times'ın haberinde, Rolls-Royce'un söz konusu projeye Katar-Türk ortaklı bir şirketin olası katılımından rahatsızlık duyduğu bilgisi de yer almıştı. Edinilen bilgiye göre, şirketin iddia edilen sorununa üst düzey bürokraside çözüm aradığı öğrenildi. 2017'DE ORTAKLIK KURDULAR

Kale Grubu 2017 yılında uçak motoru üretmek için Rolls-Royce ile ortaklık kurmuştu. Söz konusu ortaklık, Türkiye ile İngiltere arasında imzalanan 133 milyon dolarlık savunma anlaşmasının ardından gerçekleşti.

İki şirket arasında kurulan ortaklık ile, TF-X veya Milli Muharip Uçak (MMU) adıyla bilinen yeni nesil savaş uçağı programında kullanılmak üzere motor geliştirilmesi hedefleniyor.

http://www.kokpit.aero/kale-aero-rolls-royce-aciklamasi
I'll Show you the Dark Side...

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 2255
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Kafkasya » 04 Mar 2019, 20:59

Comrade Kalashnikov yazdı:
04 Mar 2019, 09:23
Ya su Katar'i ilhak etsek olmuyor mu? Hem secimden once iyi reklam olur...
Şehir hastanelerinden tut Digiturk, futbol, mutbol ne varsa Katar almış.

Yakında Katar ın kolonisi olacağız..

Hayır getirip fabrika kurmak için Sermaye yatırsın sorun yok ama var olanı alıp kaymağı götürüyor.

witch_king
Üye
Mesajlar: 151
Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:01
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen witch_king » 04 Mar 2019, 23:52

Şöyle bir haber var : "Kale-Rolls Royce TF-X motoru için için son teklifi verdi"

https://www.finansgundem.com/haber/roll ... du/1392096
Amcam kağan ile doğuda Yeşil Nehir, Şantung ovasına kadar ordu sevk ettik. Batıda Demir Kapıya kadar ordu sevk ettik. Kögmeni aşarak Kırgız ülkesine kadar ordu sevk ettik. Yekûn olarak yirmi beş defa ordu sevk ettik, on üç defa savaştık. İlliyi ilsizleştirdik, kağanlıyı kağansızlaştırdık. Dizliye diz çöktürdük, başlıya baş eğdirdik.

Bilge Kağan Yazıtından

Kullanıcı avatarı
Knight Of Ren
Üye
Mesajlar: 1047
Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Knight Of Ren » 04 Mar 2019, 23:59

Bir yerde okumuştum, RR yetkilileri proje yavaşladığı için bir kısım mühendisimizi başka projelere yönlendirdik diye.

Acaba bu RR ile geliştirilecek motor F35, F22 gibi hayalet tasarıma uygun egzos çıkışlarına sahip olacak mı ? Yoksa düz f16 motoru gibi olup da 4.75 den 5 ci nesil mi olacak uçak...
I'll Show you the Dark Side...

Kullanıcı avatarı
gkurt_1979
Üye
Mesajlar: 139
Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen gkurt_1979 » 05 Mar 2019, 01:25

Acaba Kale ve RR ortaklık şirketinin üreteceği motorda IP hakları konusunda pürüz mü çıktı da yeni bir şirket kurdular? TEI ben motoru tek başıma yaparım dedi fakat TEI' nin diğer ortağı GE, neden GE ile ortak motor teklifi vermediler? GE ortaklığı bir işe yaramıyorsa bu ortaklık TAI' deki gibi bütün hisselerin alımı ile neden TEI %100 türk şirketi olmasın? Bunca motor yapacak şirket varken neden illaki BMC? Bu hükümet savunma sanayi konusunda bunca başarılıyken (Altay tankı hariç- yine BMC) neden illa ki BMC diyor? Katarın sermayesine mi güveniyor? Aklımda deli sorular. Türkiye' nin kendi uçağını yapmasının ne kadar önemli olduğu görülmüyor mu? F-35 projesindeki durumdan ders çıkarmıyorlar mı? Altay tankında olduğu gibi bu BMC ısrarı niye? Hükümet yetkilileri bizim göremediğimiz bir şeyler mi görüyorlar? Bu soruların cevabını bilen arkadaşlar var mı? Tartışıyoruz geliyor konu BMC' de tıkanıyor.İnsan üzülüyor bu konuları düşününce...

delikpr
Süvariler
Mesajlar: 596
Kayıt: 25 Tem 2012, 03:03
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen delikpr » 05 Mar 2019, 02:28

Evet, kendi ceplerini, istikballerini ve bekâlarını görüyorlar, bizim görmediğimiz.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2669
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen robust » 05 Mar 2019, 05:02

Ekonomi'de bu duruma Ingilizce olarak "Cash Cow" denir. Bu projeler bir sut inegi gibidir, uzun yillar sagarsin, ciro yaparsiniz. Bu isi hangi sirket alirsa, o sirket uzun yillar motor ilk satisina ilave olarak bakim ve idamesi surecinde 30-40 yil para kazanacak. Belki motorun sicak bir parcasinin degeri belki bir Kirpi veya Cobra degerinde bu turbofan motorlarin. Dolayisiyla istah kabartici ozellikel derenin yonunu de istediginiz gibi yonlendirme kabiliyetiniz varsa.

Altay projeside benzer cash cow dur. Altay tankinin birim bedeli belki 13-14 milyon $ cikacak, karsi marji dusuk bile olabilir ilk blocklarda ama daha uzun yillar Altay destegi icin BMC firmasi is almaya devam edecek. Ozellikle Arifiye Tank Fabrikasinin BMC'ye kiralamasida yapilirsa cok daha katmerli bir is modeli olacagi kesin.

TEI'nin bugun ki uretim portfoyunun cogunlugu sivil jet motor parca uretimi olusturuyor. OZellikle GE firmasinin sagladigi know-how ile CFM firmasinin LEAP-1B motorlarinin blisk parcalarini uretiyorlar ve tek OEM uretici konumundalar. TEI'nin henuz kendi ozgun urunlerinin yillik ciroya katkisi yuksek degil. Yeni yeni PD155/170 motorlari ile piston motordan para kazanacaklar. Durum boyle olunca GE ile isbirliginin her iki tarafa kazan-kazan durumu var. TEI hem teknoloji ogreniyor, hemde ciro yapiyor. GE'de elinin altinda kendi egitimini verdigi ve ortak oldugu bir firmaya parca urettiyor. Ortakligi bitirelim, TEI 100% Turk sermayeli sirket olsun derseniz, sonuclarini nasil olur dusunun bakalim? GE'nin sivil sektordeki OEM tedarikcisi konumu eskisi gibi muhafaza edebilir mi?

TEI ile RR ortakligi bu yuzden uygun degildi en bastan. Uygun model ne olabilir? TR'deki turbo motor uretimi konusunda en yetkin ve altyapisi olan firma hic kuskusuz TEI. Ve TEI'de yavas yavas kendi rustunu ispatlayacak isleri yapiyor. TS1400 gibi. Belki 10 sene sonra bir Snecma olmasa da helikopter motorlari konusunda bir Safran olabilir.

Uzun vadeli dusunerek bu ise gireceksek, iki secenek var. 1. RR-KALE ortakligi ile uzun vadeli 25bin lb itki sinifinda bir motor gelistirme projesi yapmak. 2. TEI-GE ile ortakliginin imkanlarini en iyi sekilde kullanarak GE F414 motorunu lisansli uretimi ile baslayarak, belki 10-15 sene sonra motorun tamamina hakim olacak yatirimlari yapmak. Bu iki secenek icersinde en dusuk riskli ve TEI'deki know-how ve hazir makina parkini dusunuce mantikli olani bence TEI-GE ortakligi ile bir cozum bulmak ama bu cozumun siyasi sonuclari cok ideal olmayabilir. Gripen ucagi GE F404 motorunun bir versiyonunu Isvecli SAAB sirketi lisansli ureterek herkese satiyor mesela. Benzer bir model neden olmasin?

Kullanıcı avatarı
Antares
Üye
Mesajlar: 435
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares » 05 Mar 2019, 18:46

Kale ve RR bağımsız motor geliştirip 3. ülkeye satma ihtimali var mı?

polybolos
Süvariler
Mesajlar: 214
Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen polybolos » 13 Mar 2019, 13:06

sailordream yazdı:
11 Mar 2019, 15:17
S-400'ün yeni radar grubu 55Zh6M Nebo-M.3 farklı bantlarda çalışan özellikle stealth uçakların tespiti ve takibi için kullanılan ve AESA teknolojisini de içeren bir radar mevcut.
Ki onda da hala VHF ile stalth uçağın yaklaşık yerini civarını bulup eldeki daha tam kapasiteye ulaşmamış AESA radarları ile kilitlenmeye çalışıyorlar. X ve L band radar da kullanılıyor Nebo larda VHF hedefi aydınlatıp yaklaşık yerini tespit ederken diğerleri ile takip ve kitleme yapımaya çalışıyor.
Zannetmem ki bizim alacağımız bu model olsun daha Ruslar kendilerininkileri güncellemedi bu şekilde.
Geçenlerde Çin'den de, benzeri şekilde, yeni kuantum radar sayesinde stealth hedeflerin dahi takibini yapabildikleri şeklinde haberler çıkmıştı.Ne kadarı gerçek ne kadarı propaganda ve abartıdır bilemem ama bence ilk stealth uçakların çıkmasıyla radarlar aleyhine bozulan denge yavaş yavaş tekrar kurulacak gibi. Bugün olmazsa yarın daha güçlü radarlar şimdi görülemez dediğimiz hedefleri daha uzak mesafelerden görmeye başlayacaklar.
Bizim de 5.nesil olacağını ilan ettiğimiz bir savaş uçağı geliştirme projemiz var. Bu koşullar ışığında;
Stealth tasarım, uçağın performansı taşıma kapasitesi ve menzilinde anlamlı sayılabilcek feragatler yapmayı gerektirir mi? Gerektiriyorsa görünür gelecekte geliştirilecek yeni radarlar sayesinde takip edilebileceği belirtilen stealth gövde kesitleri olmazsa olmaz mıdır?

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 2980
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen sailordream » 13 Mar 2019, 13:15

polybolos yazdı:
13 Mar 2019, 13:06
Geçenlerde Çin'den de, benzeri şekilde, yeni kuantum radar sayesinde stealth hedeflerin dahi takibini yapabildikleri şeklinde haberler çıkmıştı.Ne kadarı gerçek ne kadarı propaganda ve abartıdır bilemem ama bence ilk stealth uçakların çıkmasıyla radarlar aleyhine bozulan denge yavaş yavaş tekrar kurulacak gibi. Bugün olmazsa yarın daha güçlü radarlar şimdi görülemez dediğimiz hedefleri daha uzak mesafelerden görmeye başlayacaklar.
Bizim de 5.nesil olacağını ilan ettiğimiz bir savaş uçağı geliştirme projemiz var. Bu koşullar ışığında;
Stealth tasarım, uçağın performansı taşıma kapasitesi ve menzilinde anlamlı sayılabilcek feragatler yapmayı gerektirir mi? Gerektiriyorsa görünür gelecekte geliştirilecek yeni radarlar sayesinde takip edilebileceği belirtilen stealth gövde kesitleri olmazsa olmaz mıdır?
Evet bence de Radar aleyhine bpzulan görünmezlik teknolojisi hızla gelişen dijital teknoloji ile lehte değişecek. Stealth uçaklar tasarlandığı zaman AESA radarlar bu kadr gelişmemiş bilgisayar sistemleri bu kadar hızlanmamış ve analiz yeteneğine sahip değillerdi. Şimdilerde dijital teknolojinin ve radar ile hedef bulmanın gelişme hızı, yen, nesil ve geliştirikmekte olan görünmezlik teknolojisinden daha hızlı ilerliyor.
Radar Quantum değildir radar verilerini analiz eden bilgisayar Qauntumdur.
Kalyon Seydi Engin

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 3933
Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen goldenwings » 13 Mar 2019, 13:18

O zaman en iyi çözüm radar karıştırma sistemlerine para yatırmak ? Stealth olayı çöp olmaz ama harcanan paralara değecek mi o zaman ?

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 2980
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen sailordream » 13 Mar 2019, 13:27

goldenwings yazdı:
13 Mar 2019, 13:18
O zaman en iyi çözüm radar karıştırma sistemlerine para yatırmak ? Stealth olayı çöp olmaz ama harcanan paralara değecek mi o zaman ?
Uzun menzilde fark edilmemek için lazım ileride dahi lazım olacak bir özellik.
Kalyon Seydi Engin

polybolos
Süvariler
Mesajlar: 214
Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen polybolos » 13 Mar 2019, 13:53

goldenwings yazdı:
13 Mar 2019, 13:18
O zaman en iyi çözüm radar karıştırma sistemlerine para yatırmak ? Stealth olayı çöp olmaz ama harcanan paralara değecek mi o zaman ?
Bana sorsanız 5. nesil uçaktan beklentilerini sırala diye
1- Birinci sıraya elektronik spektruma hakimiyeti koyarım. Yani uçağım herşeyden önce çok güçlü elektonik destek/elektronik taarruz ve elektronik karşı karşı tedbirleri sahasında yetenekli olmalı. Düşük sinyal yayımı olmalı
2-İkinci sıraya yüksek gelişmiş veri bağı yeteneğini koyarım. Uçağım adeta mini awacs gibi çalışmalı gelişmiş veri alış verişi yapabilmeli. Satcom dahil iletişim araçları olmalı
3- Üçüncü sıraya sensör füzyon yeteneğini koyarım. Uçağım aesa radar elektro-optik ve kızılötesi sensörlerle sürekli elde ettiği verileri yüksek hızla işleyip çözümleme yapabilmeli. Hatta ağ ile bağlı olduğu sensörlerden gelen verileri de işleyebilmeli( örneğin sırp hava savunma radarının f-117'i algılaması gibi, farklı açılardan yansıdığında bir anlamı olmayan verileri toplayıp stealth uçağı tespit edebilmeli)
4- Dördüncü sıraya menzil ve havada kalma yeteneğinin yüksek olmasını koyarım. Bizim jeopolitik gerçekliğimiz bize geniş menzilli muharip uçağı dayatıyor çünkü
5- Beşinci olarak düşük bakım masrafı ve yüksek harbe hazırlık oranı olmalı
6- Yukarıda saydığım maddeleri olabildiğince az etkileyecek şekilde düşük rcs değerine sahip gövdesi olmalı.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 8323
Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Sanchez » 13 Mar 2019, 14:47

E, F-35 bu :roll:
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 905
Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen hfidan » 14 Mar 2019, 00:12

polybolos yazdı:
13 Mar 2019, 13:53
Bana sorsanız 5. nesil uçaktan beklentilerini sırala diye
1- Birinci sıraya elektronik spektruma hakimiyeti koyarım. Yani uçağım herşeyden önce çok güçlü elektonik destek/elektronik taarruz ve elektronik karşı karşı tedbirleri sahasında yetenekli olmalı. Düşük sinyal yayımı olmalı
2-İkinci sıraya yüksek gelişmiş veri bağı yeteneğini koyarım. Uçağım adeta mini awacs gibi çalışmalı gelişmiş veri alış verişi yapabilmeli. Satcom dahil iletişim araçları olmalı
3- Üçüncü sıraya sensör füzyon yeteneğini koyarım. Uçağım aesa radar elektro-optik ve kızılötesi sensörlerle sürekli elde ettiği verileri yüksek hızla işleyip çözümleme yapabilmeli. Hatta ağ ile bağlı olduğu sensörlerden gelen verileri de işleyebilmeli( örneğin sırp hava savunma radarının f-117'i algılaması gibi, farklı açılardan yansıdığında bir anlamı olmayan verileri toplayıp stealth uçağı tespit edebilmeli)
4- Dördüncü sıraya menzil ve havada kalma yeteneğinin yüksek olmasını koyarım. Bizim jeopolitik gerçekliğimiz bize geniş menzilli muharip uçağı dayatıyor çünkü
5- Beşinci olarak düşük bakım masrafı ve yüksek harbe hazırlık oranı olmalı
6- Yukarıda saydığım maddeleri olabildiğince az etkileyecek şekilde düşük rcs değerine sahip gövdesi olmalı.

Bende; tüm bunları, bizim ne kadar zaman da, nasıl, kimler ile ve ne kadar a yaparız diye sorsam

swat
Akıncılar
Mesajlar: 2347
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Konum: Antalya
Yaş: 36

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen swat » 14 Mar 2019, 11:37

hfidan yazdı:
14 Mar 2019, 00:12
Bende; tüm bunları, bizim ne kadar zaman da, nasıl, kimler ile ve ne kadar a yaparız diye sorsam
2000 yılı için tank ve helikopterde yapamazdık. Bence tamamına sahip olmasakta kısmen sahip olacağımız şeyler var burada.

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 905
Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen hfidan » 14 Mar 2019, 20:30

swat yazdı:
14 Mar 2019, 11:37
2000 yılı için tank ve helikopterde yapamazdık. Bence tamamına sahip olmasakta kısmen sahip olacağımız şeyler var burada.
Ben hep aynı örneği veriyorum ama 2006 yılında başlayan Hürkuş projesi 2018 de seri üretime girdi. Gerçi sivil sertifikasyon için biraz zaman harcandı ama neticede Kore'den destek alındı, KT-1 referans alındı ve daha önemlisi hazır bir motor kullanıldı.

MMU için elimizde F-16 hariç bir done yok sayılır. Tamam F-35 parçaları üretiyoruz ama yüzde bilmem kaçı. Mühendislik açısından ne ve nasıl olduğunu bilmediğimiz ama varlığından haberdar olduğunu bildiğimiz bir çok şey var geliştirilecek ve destek olacak partner bulamayacağız bu gidişle.

Ayrıca tank ve helikopter üretirken de ne yapacağımızı kabaca biliyorduk. MMU da bu sorun da var.

Ayrıca Hürkuş sonuçta turboprop ve görece basit bir uçak doğal olarak daha kolay ve daha ucuza üretmek mümkün yeterki niyetlen.
MMU nasıl olacak

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1161
Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 14 Mar 2019, 22:07

Evet....tebrikler Amerika yi buldunuz

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Süvariler
Mesajlar: 1510
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen İstiklalFM » 14 Mar 2019, 22:51

hfidan yazdı:
14 Mar 2019, 20:30
Ben hep aynı örneği veriyorum ama 2006 yılında başlayan Hürkuş projesi 2018 de seri üretime girdi. Gerçi sivil sertifikasyon için biraz zaman harcandı ama neticede Kore'den destek alındı, KT-1 referans alındı ve daha önemlisi hazır bir motor kullanıldı.

MMU için elimizde F-16 hariç bir done yok sayılır. Tamam F-35 parçaları üretiyoruz ama yüzde bilmem kaçı. Mühendislik açısından ne ve nasıl olduğunu bilmediğimiz ama varlığından haberdar olduğunu bildiğimiz bir çok şey var geliştirilecek ve destek olacak partner bulamayacağız bu gidişle.

Ayrıca tank ve helikopter üretirken de ne yapacağımızı kabaca biliyorduk. MMU da bu sorun da var.

Ayrıca Hürkuş sonuçta turboprop ve görece basit bir uçak doğal olarak daha kolay ve daha ucuza üretmek mümkün yeterki niyetlen.
MMU nasıl olacak
Hürkuş için Kore'den destek alındığına dair kaynağınız var mı? Ben resmi olarak böyle bir şey hiç okumadım da.
Resim

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 905
Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen hfidan » 14 Mar 2019, 23:56

İstiklalFM yazdı:
14 Mar 2019, 22:51
Hürkuş için Kore'den destek alındığına dair kaynağınız var mı? Ben resmi olarak böyle bir şey hiç okumadım da.
KT-1 i Türkiye'de üretmek için Kore'nin verdiği destek aynı zamanda Hürkuş un temeli sayılmaz mı?

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 905
Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen hfidan » 15 Mar 2019, 00:01

ZIRHLISUVARİ yazdı:
14 Mar 2019, 22:07
Evet....tebrikler Amerika yi buldunuz
Neden dalga geçiyorsunuz. Mantıksız yada yanlış mı yazdıklarım.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Süvariler
Mesajlar: 1510
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen İstiklalFM » 15 Mar 2019, 01:08

hfidan yazdı:
14 Mar 2019, 23:56
KT-1 i Türkiye'de üretmek için Kore'nin verdiği destek aynı zamanda Hürkuş un temeli sayılmaz mı?
Aynı şey değil. F-16'ları da burada montajladık. Jet savaş uçağında ABD katkısı anlamına gelmiyor. Altay'daki Kore desteği gibi bir algı oluşuyor yazılandan.
Resim

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 905
Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen hfidan » 15 Mar 2019, 09:49

İstiklalFM yazdı:
15 Mar 2019, 01:08
Aynı şey değil. F-16'ları da burada montajladık. Jet savaş uçağında ABD katkısı anlamına gelmiyor. Altay'daki Kore desteği gibi bir algı oluşuyor yazılandan.
Haklı olabilirsin ancak bugün biz F-16 ayarında bir uçak yapabiliriz özgüvenine sahipsek bu yine ABD nin F-16 nın üretim ve montajı için verdiği destek sayesinde. Resmen denmese bile sonuçta kendi kendimize öğrenmedik uçak nasıl yapılır.
Hürjet ve MMU da ABD den hiç destek almasak bile ABD desteği dolaylı olarak olmuş olacak.

ABD ve Rusya da 2. Dünya savaşı sırası ve sonrasında Almanya'dan arakladıkları teknoloji ile jet teknolojisini, Balistik füze teknolojisini ve Nükleer silah teknolojisini belki bilmediğimiz neleri geliştirmediler mi? Halen konusu açıldığında söyleniyor bu konular.

çanakkale geçilmez
Süvariler
Mesajlar: 591
Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Konum: çanakkale
Yaş: 41
İletişim:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen çanakkale geçilmez » 15 Mar 2019, 10:09

hfidan yazdı:
15 Mar 2019, 09:49
Haklı olabilirsin ancak bugün biz F-16 ayarında bir uçak yapabiliriz özgüvenine sahipsek bu yine ABD nin F-16 nın üretim ve montajı için verdiği destek sayesinde. Resmen denmese bile sonuçta kendi kendimize öğrenmedik uçak nasıl yapılır.
Hürjet ve MMU da ABD den hiç destek almasak bile ABD desteği dolaylı olarak olmuş olacak.

ABD ve Rusya da 2. Dünya savaşı sırası ve sonrasında Almanya'dan arakladıkları teknoloji ile jet teknolojisini, Balistik füze teknolojisini ve Nükleer silah teknolojisini belki bilmediğimiz neleri geliştirmediler mi? Halen konusu açıldığında söyleniyor bu konular.
Hürkuş---hür-jet----f/16 blok50 ayarında bir uçak-----tf/x------sıralama böyle olsa tf/x den önce kendi f-16' ımızı 4++ nesil bir uçağı tek başımıza ya da t-129 da olduğu gibi motor ve tasarımı hariç (kendi görev bilgisayarı,avionikleri,aesa radarı,aselpod,mehpod,bozdoğan,gök doğan,akıllı bombaları ile üretip envantere alsaydık........tf/x den önce bu ara adımı başarmış olsaydık 5. nesil bir uçak yapabileceğimize olan inancım artacaktı ama hür-jetten direkt tf/x bana çok zor geliyor......Motor+tasarım+metalurji+görev bilgisayarı+radarı+kızıl ötesi tespit+gövde içine çekilmiş mühimmat,vs...sanki adımlamadan koşmak istiyor gibiyiz...
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ

Kullanıcı avatarı
Antares
Üye
Mesajlar: 435
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares » 15 Mar 2019, 10:17

Bi deneyelim 6. Nesil uçak yapmaya çalışalım başaramazsak iki adet 3. nesil uçağımız olur! :D

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 2191
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Test7 » 15 Mar 2019, 10:42

çanakkale geçilmez yazdı:
15 Mar 2019, 10:09
Hürkuş---hür-jet----f/16 blok50 ayarında bir uçak-----tf/x------sıralama böyle olsa tf/x den önce kendi f-16' ımızı 4++ nesil bir uçağı tek başımıza ya da t-129 da olduğu gibi motor ve tasarımı hariç (kendi görev bilgisayarı,avionikleri,aesa radarı,aselpod,mehpod,bozdoğan,gök doğan,akıllı bombaları ile üretip envantere alsaydık........tf/x den önce bu ara adımı başarmış olsaydık 5. nesil bir uçak yapabileceğimize olan inancım artacaktı ama hür-jetten direkt tf/x bana çok zor geliyor......Motor+tasarım+metalurji+görev bilgisayarı+radarı+kızıl ötesi tespit+gövde içine çekilmiş mühimmat,vs...sanki adımlamadan koşmak istiyor gibiyiz...
Bence karamsarlığa kapılmayın. Şahsen sizin kapıldığınız karamsarlığa ben süre konusunda katılıyorum. Verilen süre 2x ile çarpılırsa gayet makul süre olur bizim için. Haa o zaman rakipler kaçıncı nesile geçer bilmem ama bizim nur topu gibi uçağımız olur.
Resim

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 3933
Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen goldenwings » 15 Mar 2019, 10:46

Jet motoru yapabilsek aslında acaba 5.nesil şu bu insanlı uçak yerine stealth UCAV yapsak ?

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 2255
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Kafkasya » 15 Mar 2019, 13:19

Beyler tekerleği tekrardan keşfetmeye gerek yok.

Bu bizim ihtiyacımızın yanısıra ticari bir girişim, ayrıca politik etkialanı yaratacak bir girişim. En azından ben böyle görüp değerlendiriyorum.

Bu proje nin maddi getirisi muhtemelen 10 yıllık tekstil getirisinden fazla olur. (eğerki doğru düzgün pazarlanırsa, bununda batıda nasıl olduğu medyada ortaya çıktı)

Yeterki rafa kalkmasın.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 8323
Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Sanchez » 15 Mar 2019, 14:42

goldenwings yazdı:
15 Mar 2019, 10:46
Jet motoru yapabilsek aslında acaba 5.nesil şu bu insanlı uçak yerine stealth UCAV yapsak ?
Bu Ay'a gidecek roket yapıp sonra nerede kullanacağını düşünmek gibi. O motor olsun, zaten böyle dertlerin olmaz.
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1161
Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 16 Mar 2019, 17:14

hfidan yazdı:
15 Mar 2019, 00:01
Neden dalga geçiyorsunuz. Mantıksız yada yanlış mı yazdıklarım.
Estafurullah...dalga degil espri diyelim. Sizin tarif ettiginiz ucak F 35 iste. Onun icin yazdim. Amerikayi tekrar bulmussunuz diye. Adam zaten bunlari dusunmus ortaya jsf cikmis

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 905
Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen hfidan » 16 Mar 2019, 19:10

ZIRHLISUVARİ yazdı:
16 Mar 2019, 17:14
Estafurullah...dalga degil espri diyelim. Sizin tarif ettiginiz ucak F 35 iste. Onun icin yazdim. Amerikayi tekrar bulmussunuz diye. Adam zaten bunlari dusunmus ortaya jsf cikmis
F-35 i ürettiler de biz MMU nı üretebilecek miyiz derdim o.
Muhtemelen uçtuğunu görebilirim belki ama seri üretime girdiğini ömrüm yetmez göremem.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2669
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen robust » 16 Mar 2019, 19:37

Hep yaziyorum, elbette savas ucagi gelistirip, uretebiiriz ama bunun kosullari var. Bu kosullar nedir? 1. Finansman, 2. Teknoloji, 3. BeyinGucu. Bu 3 degisenin bir arada olmasi lazim bir ulkenin milli savas ucagi gelistirmesi icin. Zaman degiskeni de var ama artik zamani dikkate almiyoruz. Istenilen ucagin performans derecesine bagli, uc degiskene olan ihtiyac ust limitlere cikacaktir.

Buna gore MMU icin bu degiskenlerin hic birine tam olarak hakim degiliriz. Finansman kismini cozmez belkide digerlerinden daha kolay, bir kac parasi bol ulke, Katar gibi ortak alabilirsiniz ama teknoloji ve beyin gucu olarak mevcut acigimizi kapatmak icin disardan yardim almamis gerekiyor. Ingilizler ile yapilan muhendislik destegi anlasma icin teknoloji ve beyin gucu acigimizi kapatmak icin gerekli ama bu da yetmez. Motor basta bir cok alt sistemde bir cok yabanci firma ile calisilmasi gerekiyor.

Turkiye'de henuz havacilik sanayinde altsistem ureticisi firma yok. Aselsan,TEI, Alphvacilik, Ayesas gibi bir kac firma var ama MMU icin cok daha ozel uretimler yapan firmalar lazim. Tasarim yapmak ile tasarimi uretime donusmesi arasinda cok buyuk fark var. SAAB firmasi herkesinde hemfikir olacagi gibi bizden yillarca once jet ucaklari, her seviye egitim ve muharip, gelistirmis ve uretmis bir ulke. En son Gripen projesindeki is payina bir bakalim:

Resim

Bunlari durum degerlendirmesi olarak, MMU nasil basarilabilir diye yol gostermesi icin yaziyorum. Normalde basamaklari kolaydan zora dogru giderek asabilseydik, belki bu 3 degiskenden 2 tanesi icin ulkede birikim olabilirdi. Kendi icimizde bir ekosistem gelistirmeyi basarbailseydik, bugun MMU'nun inis takimini A firmasi, iklimlendirmesini B, firmasi, hidroluk sistemlerini C firmasi, elektrik sistemlerini D firmasi uretebilir diye dusunebilirdik. Henuz Hurkus icin bile tasarim bize ait olmasina ragmen bir cok alt sistemi hazir almak zorundayiz. Neyse bizim bati ile kavgali halimiz ile bu ihtiyacimiz olan teknoloji ve beyin gucu destegi nasil alacagimizi dusunmemiz lazim. Motor konusunda bile henuz ortada somut bir sey yok, hangi motor tercih edildi onu dahi bilmiyoruz.

Kullanıcı avatarı
Canti
Süvariler
Mesajlar: 1992
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş: 21

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Canti » 16 Mar 2019, 20:10

robust yazdı:
16 Mar 2019, 19:37
Hep yaziyorum, elbette savas ucagi gelistirip, uretebiiriz ama bunun kosullari var. Bu kosullar nedir? 1. Finansman, 2. Teknoloji, 3. BeyinGucu. Bu 3 degisenin bir arada olmasi lazim bir ulkenin milli savas ucagi gelistirmesi icin. Zaman degiskeni de var ama artik zamani dikkate almiyoruz. Istenilen ucagin performans derecesine bagli, uc degiskene olan ihtiyac ust limitlere cikacaktir.

Buna gore MMU icin bu degiskenlerin hic birine tam olarak hakim degiliriz. Finansman kismini cozmez belkide digerlerinden daha kolay, bir kac parasi bol ulke, Katar gibi ortak alabilirsiniz ama teknoloji ve beyin gucu olarak mevcut acigimizi kapatmak icin disardan yardim almamis gerekiyor. Ingilizler ile yapilan muhendislik destegi anlasma icin teknoloji ve beyin gucu acigimizi kapatmak icin gerekli ama bu da yetmez. Motor basta bir cok alt sistemde bir cok yabanci firma ile calisilmasi gerekiyor.

Turkiye'de henuz havacilik sanayinde altsistem ureticisi firma yok. Aselsan,TEI, Alphvacilik, Ayesas gibi bir kac firma var ama MMU icin cok daha ozel uretimler yapan firmalar lazim. Tasarim yapmak ile tasarimi uretime donusmesi arasinda cok buyuk fark var. SAAB firmasi herkesinde hemfikir olacagi gibi bizden yillarca once jet ucaklari, her seviye egitim ve muharip, gelistirmis ve uretmis bir ulke. En son Gripen projesindeki is payina bir bakalim:

Resim

Bunlari durum degerlendirmesi olarak, MMU nasil basarilabilir diye yol gostermesi icin yaziyorum. Normalde basamaklari kolaydan zora dogru giderek asabilseydik, belki bu 3 degiskenden 2 tanesi icin ulkede birikim olabilirdi. Kendi icimizde bir ekosistem gelistirmeyi basarbailseydik, bugun MMU'nun inis takimini A firmasi, iklimlendirmesini B, firmasi, hidroluk sistemlerini C firmasi, elektrik sistemlerini D firmasi uretebilir diye dusunebilirdik. Henuz Hurkus icin bile tasarim bize ait olmasina ragmen bir cok alt sistemi hazir almak zorundayiz. Neyse bizim bati ile kavgali halimiz ile bu ihtiyacimiz olan teknoloji ve beyin gucu destegi nasil alacagimizi dusunmemiz lazim. Motor konusunda bile henuz ortada somut bir sey yok, hangi motor tercih edildi onu dahi bilmiyoruz.
F-16V ya da F-15X gibi makine yapabilir miyiz? Benim beşinci nesil konusunda çok ciddi şüphelerim var açıkçası.
koşan hollandalı

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2669
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen robust » 16 Mar 2019, 20:35

Evet yukaridaki kosullari saglarsak yapabiliriz. MMU sanirim tam bir F22 olmayacak (TVC kabiliyetli PW119 motor yok mesela) belki ama F22 geometrisine burunmus "stealthlestirilmis" F15X boyutlarinda bir ucak olacak. F35 kadar dahili govde ici yuk tasimayabilir ama manevra kabiliyeti daha iyi olan bir MMU olabilir.

Stealth konusunda RCS izini dusurmek icin sadece geometriyi dogru vermek yetmiyor, ayni zamanda kullanilan malzeme, uretim teknolojileri, motor bolmesinin ve nozle kisminin ozel tasarimi gerekiyor. Bir cok alt muhendislik calismasi ve uzmanlik gerekiyor.

Rusya ornegine bakarsaniz Su-57 projesinde, stealth bir ucak yapabilmenin zor oldugunu gorebilirsiniz. Cin belkide ABD seviyesine J20 ucagi ile en cok yaklasan ulke oldu ama sonsuz kaynak(beyin gucu ve finansman avantaji) kullanimi var onlarda. Bu acidan bu ust ligdeki ulkelerin zorlandigi, havaciligin nirvanasi denilen seviyede urun cikarmak kolay is degil...

bitliprens
Süvariler
Mesajlar: 1929
Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen bitliprens » 17 Mar 2019, 02:23

F15 ayarinda bir ucak yapabilsek öper basima koyarım.

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 905
Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen hfidan » 17 Mar 2019, 12:24

bitliprens yazdı:
17 Mar 2019, 02:23
F15 ayarinda bir ucak yapabilsek öper basima koyarım.
Hedefi doğru tanımlar ve illa motor yerli olsun diye inat etmezsek bu mümkün.

Bir sorunun % 80 i ni çözmek için çok aşırı çaba sarfetmezsin. Ama sonraki her %1 için çok ciddi çaba zaman ve para harcarsınız. F-35 in neredeyse tamamı son % 20 Türkiye için. Fakat geliştirilmiş bir F-16 yada F-15 in ciddi bir kısmı % 80 lik kısımda.

Kullanıcı avatarı
Mec
Üye
Mesajlar: 1246
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 26

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Mec » 17 Mar 2019, 14:05

Öyle ya da böyle teknoloji bir şekilde başka ülkelere de yayılıyor. Teknolojisi olmayan ülkeler olandan ürün alırken ortak üretim konusunda diretiyor, biz de diretiyoruz bu sayede çok şey öğrendik. Araplar bile bunu yapıyor, diğerleri de yapmaya çalışıyor.

Zaten uzun vadede teknolojinin yaygınlaşması kadar normal bir şey yok, herkes bir şekilde üretim yeteneği elde ediyor. Bugün biz yapamayacak gibi görünsekte yarınlar için bu projeye devam etmeliyiz sonuçta durduk yere ortada bi proje yokken ben şu teknolojiyle x parça üreteyim deyip o teknolojiyi elde etmeye çalışmıyorsun ancak ihtiyaç varsa o yollara giriyorsun, bu uçak bizim son seviye teknolojileri edinmemiz açısından da önemli.
Altay dağlarından geldim,
Eski çağlarından geldim,
Tanrı dağlarından geldim,
Orhun yollarından geldim.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 2255
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Kafkasya » 20 Mar 2019, 12:32

Kutbulmuş yazdı:
20 Mar 2019, 11:38
Resim

Bu arada yazılanlardan TFX bir f 22 ayarında uçak olmayacak sonucunu çıkardım
Bu adamdan alıntı yapma bence!

Kullanıcı avatarı
Canti
Süvariler
Mesajlar: 1992
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş: 21

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Canti » 20 Mar 2019, 12:48

F-22 ne Allah aşkına? Uçan işimizi görecek bir uçak yapalım kafi. Kendimizi fazla gazlıyoruz gibi.
koşan hollandalı

burakbabursah
Üye
Mesajlar: 8
Kayıt: 23 Tem 2018, 09:58
Yaş: 28

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen burakbabursah » 20 Mar 2019, 12:56

Kafkasya yazdı:
20 Mar 2019, 12:32
Bu adamdan alıntı yapma bence!
Neden yapmasın.Yanlış anlamayın sadece merak ediyorum bende takip ediyorum ama bilmediğimiz bir şey mi var ?

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 8323
Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Sanchez » 20 Mar 2019, 15:41

Kafkasya yazdı:
20 Mar 2019, 12:32
Bu adamdan alıntı yapma bence!
Karakteri yamuk olabilir. Kendi fikir parçaları yerine raporladığı, yorum yapmadığı haberler paylaşıldığı sürece sorun yok.

Kendisi biraz kaygan bir arkadaş.
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim

Kullanıcı avatarı
Canti
Süvariler
Mesajlar: 1992
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş: 21

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Canti » 20 Mar 2019, 16:07

Kutbulmuş yazdı:
20 Mar 2019, 15:55
Bence Tai mühendislerinin mühendislik birikimleri yıllar geçtikce bir f 22 yapacak seviyeye gelecek, çünkü on yıldan fazla sürecek bir projeden bahsediyoruz ve İngiliz mühendisler teknoloji desteği verecek, hatta şu an da Tai tesislerinde İngiliz mühendislerinin de mesai harcadığını bir haberde okumuştum.
İngilizler kendi başlarına bir tane F-22 yapsınlar hele bir de. ABD'lilerin bile o uçakları olgunlaştırmaları on yıllar aldı.
koşan hollandalı

Cevapla