Değerli ziyaretçilerimiz üye alımına tekrar başlamış bulunmaktayız. Üye olmak için sizi tanıtabilecek bir referans kaynak göstermeniz gerekmektedir.
Bu kaynaklar size ait soysal medya hesapları(Facebook,Twitter,İnstagram vb.) ve ya sizi tanıtacak belgeler olabilir. İstenilen referansı göstermeyen kullanıcıların kayıt işlemi gerçekleştirilmeyecektir.
(Gizli hesapları ve bağlantı adresi tam verilmemiş(siz arayın bulun der gibi) hesapları dikkate almıyoruz)
Kayıt için kullanmak istediğiniz kullanıcı adı ile birlikte ""kayit(@)trmilitary.org"" adresine elektronik posta gönderebilirsiniz diğer adreslere gönderilecek başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.
Başlangıçta planlanan adet 20 veya 26 gibi aklımda kalmış, sonradan artan maliyetler, proje katılımcısı ülkelerin adetleri azaltması ve bazı katılımcı ülkelerin (İtalya ve Portekiz) tamamen projeden ayrılmasıyla birim maliyetler daha da arttı ve biz de siparişimizi 10a düşürdük. Yine de buna rağmen başlangıçta planlanan adetlere göre aldığımız iş payı düşmedi. Evet uçak pahalı ama Avrupa projelerinin kaderi bu, Amerikalı projeler kadar yüksek adetlerde üretim olmadığı için birim başı maliyetler yüksek çıkıyor.
Öte yandan nakliye filolarımızda çeşitliliğin artmasının (A400M, C-130, C-160, CN235, ATR-72) üzerine bir de AN-188 in katılması da farklı maliyetler doğuracak. Lojistik ve bakım tutum sistemlerine ek yük getirecek. Bu yüzden A400M lerin adedi daha fazla olsaydı ve Meltem projesi için de ATR seçilmeseydi (CN235 le çok benzer altyapı kullanan büyük abisi C295 olabilirdi) TSK nın lojistik planlamaları için çok daha faydalı olurdu.
İlk planlama 24 adetti. Sonra 20 filan derken kala kala 10 tane kaldı.
Bunda biraz da suudilerden gelen 2. el C-130 ların da suçu var, elimiz az rahatlayınca gevşeriz milletçe. Ekonominin durumuna birşey yazmak gereksiz zaten.
Bu surecte A400 istegimiz 27>16>10 olarak surekli kuculerek devam etti. Ucagin beklenenenden pahali olmasi ve sonrasinda C130B/E'lerin ERCIYES mod gecirmesinin de etkisi var sanirim. Keske imkan olsa Almanya ve Ispanya'nin fazla siparis olarak gordukleri ucaklardan en 6 adet daha almak lazim. Bu sekilde filo envanterinin 16 adede cikarilmasi ek kapasite kazanimi olarak Turkiye'nin uzun vadede olasi ihtiyaclarini karsilamak icin iyi olur. A400 kargo ve menzil kapasitesi olarak Turkiye'nin bulundugu cografyaya uygun. Istenirse 10 ton yuk ile TR-ABD arasinda direk ucus kabiliyeti veya 30 ton genis kargoyu bir seferde Avrupa veya Afganistan'a goturebiliyor. S70, T129 gibi helikopterleri tasiyabiliyor daha ne olsun.
VIP gorevlerde en cok ucus saatini sanirim CB'nin zirhli araclarini tasimak icin yapmislardir. Artik bizim CB yurt disi seyehat protokolu bir ABD gibi, tek eksik helikopterleri goturemiyoruz simdilik.
Bu surecte A400 istegimiz 27>16>10 olarak surekli kuculerek devam etti. Ucagin beklenenenden pahali olmasi ve sonrasinda C130B/E'lerin ERCIYES mod gecirmesinin de etkisi var sanirim. Keske imkan olsa Almanya ve Ispanya'nin fazla siparis olarak gordukleri ucaklardan en 6 adet daha almak lazim. Bu sekilde filo envanterinin 16 adede cikarilmasi ek kapasite kazanimi olarak Turkiye'nin uzun vadede olasi ihtiyaclarini karsilamak icin iyi olur. A400 kargo ve menzil kapasitesi olarak Turkiye'nin bulundugu cografyaya uygun. Istenirse 10 ton yuk ile TR-ABD arasinda direk ucus kabiliyeti veya 30 ton genis kargoyu bir seferde Avrupa veya Afganistan'a goturebiliyor. S70, T129 gibi helikopterleri tasiyabiliyor daha ne olsun.
VIP gorevlerde en cok ucus saatini sanirim CB'nin zirhli araclarini tasimak icin yapmislardir. Artik bizim CB yurt disi seyehat protokolu bir ABD gibi, tek eksik helikopterleri goturemiyoruz simdilik.
Açıkçası bende A-400M'in sayısının arttırılması taraftarıyım aslında bu konuyu lehimize ciddi çevirebiliriz.
-AB ülke orduları bütçesi zorlanmakta bu nedenle siparişlere rağmen mevcut siparişlerden satma eğilimindeler. Özellikle üretim hattında sıradaki bir siparişi satmaları onlar için mükemmel bir sonuç olur. Bizde HSS konusunda teknik destek alabileceeğimiz bir ülkenin siparişinden 4 - 6 adet alabiliriz.
-Ayrıca Ağır nakliye görevlerini 10 adet uçağın üzerinde tutmak bu uçakları çok yoracaktır. Planlama toplam yük kapasitesinden yapılırken platform sayısı nedeni ile oluşacak yoğunluk ve uçakları üzerindeki stressin hesaplandığını düşünmüyorum.
-Ayrıca Uzun vadede stratejik bir ulaştırma filosu için adedin arttırılması mühim olacaktır.
Açıkçası bende A-400M'in sayısının arttırılması taraftarıyım aslında bu konuyu lehimize ciddi çevirebiliriz.
-AB ülke orduları bütçesi zorlanmakta bu nedenle siparişlere rağmen mevcut siparişlerden satma eğilimindeler. Özellikle üretim hattında sıradaki bir siparişi satmaları onlar için mükemmel bir sonuç olur. Bizde HSS konusunda teknik destek alabileceeğimiz bir ülkenin siparişinden 4 - 6 adet alabiliriz.
-Ayrıca Ağır nakliye görevlerini 10 adet uçağın üzerinde tutmak bu uçakları çok yoracaktır. Planlama toplam yük kapasitesinden yapılırken platform sayısı nedeni ile oluşacak yoğunluk ve uçakları üzerindeki stressin hesaplandığını düşünmüyorum.
-Ayrıca Uzun vadede stratejik bir ulaştırma filosu için adedin arttırılması mühim olacaktır.
Bu uçak sayısının 10 adette kalmaması ve alımlarının devam etmesi hususunda haklıyız ama A400M e ağır nakliye görev uçağı olarak tanımlamamız yanlış olur diye düşünüyorum. A400M dediğiniz uçak ne tank ne de obüs taşıyabiliyor, operasyonel menzil ve taşıma kapasitesi bakımından orta siklet olarak kabul edilen C-130'un bir tık üstü ve C-17 gibi safkan bir ağır nakliye uçağının bir tık altı demek daha doğru olur. Bakın Doha'daki askeri üsse giden Fırtına obüsleri Katar'a ait C-17 ler ile taşıdı. Çünkü bizim A400M lerin taşıyabileceği en yüksek sikletli araç M113 idi...
Bu uçak sayısının 10 adette kalmaması ve alımlarının devam etmesi hususunda haklıyız ama A400M e ağır nakliye görev uçağı olarak tanımlamamız yanlış olur diye düşünüyorum. A400M dediğiniz uçak ne tank ne de obüs taşıyabiliyor, operasyonel menzil ve taşıma kapasitesi bakımından orta siklet olarak kabul edilen C-130'un bir tık üstü ve C-17 gibi safkan bir ağır nakliye uçağının bir tık altı demek daha doğru olur. Bakın Doha'daki askeri üsse giden Fırtına obüsleri Katar'a ait C-17 ler ile taşıdı. Çünkü bizim A400M lerin taşıyabileceği en yüksek sikletli araç M113 idi...
Hocam Ukrayna ile AN-70 üzerinden ortak geliştirilmesi düşünülen An-188 muhabbeti vardı ama ses seda yok.
A400M in tanımı stratejik kabiliyetlere sahip taktik hava taşıyıcısı. C-17 ile C-130 arasında bir segmentte, C-130 lardan 10 metre daha uzun, 2 kat fazla menzile sahip, daha hızlı ve 16 ton civarı daha fazla taşıma kapasitesine sahip. Menzili C-17 yle hemen hemen aynı.
Ağır nakliye uçağı değil ama orta sıklet nakliye uçağı tanımını da yukarıya doğru esneten bir uçak.
Dipnot; fiyat olarak ta açık kaynaklara düştüğü kadarıyla A400 2 kat daha pahalı C-130 lardan. Bunda üretim adedinin azlığı da bir faktör tabi. C-130 kadar yaygın üretilen çok nadir nakliye uçağı var dünyada.
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...
G. Kore A400 alimi icin Ispanya ile bir barter anlasmasi yapacak sanirim. Anlasma kapsaminda G. Kore kendi urettigi T50 jet egitim ucaklari ve KT1 turboproplardan olusan bir paket yapacak, ISpanya ise bunlara karsilik 6 adet A400 siparis slotunu G. Kore'ye kaydiracak. Ispanya 27 adet toplam siparisinde 13 adet ihtiyac fazlasi var. Airbus ile yapilan anlasma nedneiyle, iptal edemiyor bu kesin siparislerini. Bu kendine ait uretim slotlarinan G. Kore'ye 6 tanesini devredecek. Airbus bu anlasmaya ok veriyor. Kalan 7 adedi de biz alsak fena olmaz ama tabi ekonomik sorunlar malum, ciddi ilave alim icin doviz odeyecek durumda degiliz sanirim. Birim olarak A400M'in 100-120 milyon euro arasinda bir maliyeti var sanirim. G. Kore gibi bir barter yapmak lazim ama bizim neyimiz var Ispanya'ya verecek?
G. Kore A400 alimi icin Ispanya ile bir barter anlasmasi yapacak sanirim. Anlasma kapsaminda G. Kore kendi urettigi T50 jet egitim ucaklari ve KT1 turboproplardan olusan bir paket yapacak, ISpanya ise bunlara karsilik 6 adet A400 siparis slotunu G. Kore'ye kaydiracak. Ispanya 27 adet toplam siparisinde 13 adet ihtiyac fazlasi var. Airbus ile yapilan anlasma nedneiyle, iptal edemiyor bu kesin siparislerini. Bu kendine ait uretim slotlarinan G. Kore'ye 6 tanesini devredecek. Airbus bu anlasmaya ok veriyor. Kalan 7 adedi de biz alsak fena olmaz ama tabi ekonomik sorunlar malum, ciddi ilave alim icin doviz odeyecek durumda degiliz sanirim. Birim olarak A400M'in 100-120 milyon euro arasinda bir maliyeti var sanirim. G. Kore gibi bir barter yapmak lazim ama bizim neyimiz var Ispanya'ya verecek?
A-400M'de maliyetleri etkileyen en önemli faktör proje ortaklarının azaltmış olduğu ihtiyaç adetleri. Maalesef savunma harcamalarını düşürme politikası AB ülkeleri iç siyasetlerinin ana malzemesi durumunda. A-400M'in ilk verilen siparişlerinden herkesin sayı düşmesi aslında bu projeye gölge düşürmekte. Üretim programındaki uçakları başka ülkelere kaydırmak aslında AIRBUS'ın işini zorlaştırıyor.
Böyle bir politika olmasa ve A-400M ihracat için zorlansa NATO ülkesi olmayan partnerlerde ihraç edilme maliyetler o zaman düşer.
Hocam ayrıca A-400'ün en büyük masraflarından biride üretim yapıldığı ülkeler. Türkiye o yönüyle ciddi karlı bir ülke. Diğer ülkelerde işçilik masrafları filan çok çok el yakıyor. Ayrıca projede çıkan sorunlar ve teknik aksaklıkları da unutmamak gerek. Tabi Avrupa'da eli yüzü düzgün bir ordunun olmayışı da, sizin dediğiniz gibi sipariş adetlerini çok etkiledi. Üstelik durmadan da ek maliyetler çıkıyor. A-400 bence çılgın bir ülkenin çıkıp da 50 adet filan sipariş vermemesi durumda bu pahalı haliyle kalacak ve herkes elindeki adet ile yetinecek. G. Kore bir çılgınlık yapıp barter işine girdi bakalım nasıl olacak.
Bizim şu noktada yapmamız gereken bize istediğimiz teknolojileri sağlamakta kolaylık gösterecek bir ülkeden yaptığı bu kolaylık karşılığında 4 - 6 arası siparişi bize kaydırmak.
Kim ne ister ne der bilemiyorum, bildiğim şey ihtiyaç olduğu.
Ilave A400 alimi kolaylastirmanin yolu bu ucagi en cok kullanan makamin ikna edilmesinden gecer. Bakin sizin zirhli araclari ve personeli her yere goturebiliyoruz. Mevcut envanter 10 adet. Bunun bakimi var, ariza durumlari var, egitim faaliyetleri var. Heran aktif ucak sayisi %70 hazirlik oranindan 7 adede duser. Turkiye'nin askeri ulastirma ihtiyaclari daha fazla sayida ucagin hazir olmasini gerektirir. Turkiye'nin Katar, Somali, Afganistan gibi ucak mesafelerde ciddi sayida asker bulundurdugunu da hesaba katarsak ideal sayi belkide iki misli olabilir.
Bir önceki sayfada yazdığım düşüncem halem geçerlidir.
Öte yandan nakliye filolarımızda çeşitliliğin artmasının (A400M, C-130, C-160, CN235, ATR-72) üzerine bir de AN-188 in katılması da farklı maliyetler doğuracak. Lojistik ve bakım tutum sistemlerine ek yük getirecek. Bu yüzden A400M lerin adedi daha fazla olsaydı ve Meltem projesi için de ATR seçilmeseydi (CN235 le çok benzer altyapı kullanan büyük abisi C295 olabilirdi) TSK nın lojistik planlamaları için çok daha faydalı olurdu.
Kaynak çeşitlendirmeyi belki jetlerimiz için biraz düşünmeliydik 10-15 yıl önce. Şimdi Caatsa vs tepemizde Demoklesin kılıcı gibi sallanmazdı ya da sallansa da bu derece tedirgin etmezdi.
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...
Belkide şu uçaklardan ne yağığ ne edip orta vadede en az bir 10-12 adet daha alabilsek eldeki C-130 ları da C-160 lar gibi komple emekli eder üzerine AN-188 gibi ağır siklet bir nakliye uçağından 8-10 küsür kadar almayı düşünebilir idik. Bu şekilde envanteri de çorba etmiş de olmayız. Belki HvKK C-130 ların da eskimesi ile beraber önümüzdeki 15-20 yıl içinde yazdığıma benzer bir starteji izleyecek olabilir, kim bilir...
Almanlar A-400 M lerden kurtulmak istiyor, en çok sipariş geçen proje ortağı. Bize ihtiyacımız olan kritik askeri parçaların lisans altı üretim haklarını verirken ve ihracat lisanslarında sıkıntı çıkarmasınlar. Mesela Altay tankı ve savaş gemilerimizin güç grupları için MTU Türkiye’de Türk bir partner ile lisans altı üretim yapsın. Almanya’nın liberal hippi politikacıları bu süreçte ve ihracat konusunda sıkıntı çıkarmasınlar. Karşılığında o istemedikleri fazladan 20 A-400 M i biz alalım.
Almanlar A-400 M lerden kurtulmak istiyor, en çok sipariş geçen proje ortağı. Bize ihtiyacımız olan kritik askeri parçaların lisans altı üretim haklarını verirken ve ihracat lisanslarında sıkıntı çıkarmasınlar. Mesela Altay tankı ve savaş gemilerimizin güç grupları için MTU Türkiye’de Türk bir partner ile lisans altı üretim yapsın. Almanya’nın liberal hippi politikacıları bu süreçte ve ihracat konusunda sıkıntı çıkarmasınlar. Karşılığında o istemedikleri fazladan 20 A-400 M i biz alalım.
Birim başına 150 milyon euro dan 20 adet A400M 3 milyar euro yapar o da en iyi tahminle. 5 adet alsalar öpüp başımıza koyardık hocam.
Keşke A-400 filosu 30 adet olsa lakin bu fiyatlarla ekonomimiz iyi olsa bile çok zor. An-188 yarı fiyatından daha ucuz ve nereyse aynı görev tanımında.
İyi bari uygun boyda hangar yapmışlar. İlk A400M ler geldiğinde ulaştırma filonun elindeki hangarlar küçük kaldı diye uzun zaman Kayseri'de pist servis alanında açıkta bekletilmişti garibanlar. Alım anlaşması 10 yıl önceden imzalanmış uçaklara geldikten sonra hangar yapmakta sadece bizden beklenirdi zaten...
Not: Bu hangarlar sadece A400M ler için değil sanki ileride daha büyük bir ağır nakliye uçağı alırsak onuda koyabiliriz diye oldukça yüksek yapmışlar herhalde
İyi bari uygun boyda hangar yapmışlar. İlk A400M ler geldiğinde ulaştırma filonun elindeki hangarlar küçük kaldı diye uzun zaman Kayseri'de pist servis alanında açıkta bekletilmişti garibanlar. Alım anlaşması 10 yıl önceden imzalanmış uçaklara geldikten sonra hangar yapmakta bizden beklenirdi zaten...
Not: Bu hangarlar sadece A400M ler için değil sanki ileride daha büyük bir ağır nakliye uçağı alırsak onuda koyabiliriz diye oldukça yüksek yapmışlar herhalde
Ek Bilgi: Kayseri 12.Hava Üssü A400M Hangar ve Teknik binalar İnşaat Projesi 2015-2017 yılları arasında tamamlanmış.
Bahsedildiği gibiyse filonun uçuş saatleri gayet yüksek değil mi
Ucus saatlerinin yuksekmesi biraz Turkiye'nin cografik konumu ve ucaklari daha uzun mesafeli ucuslarda yogun kullanmasiyla da alakali. Mesela CB'nin makam araclari Japonya goturup ve getirmek kac saat ucusa denk gelir sizce? Hava yollari ile ucarsaniz 12 saat suruyor. Gidis gelis 24 saat. ABD'ye gidis gelis benzer saatler. Belki son 3 yildir CB'nin butun yurt disi seyehatlerinde A400 kullaniliyor. Arjantin dahil Amerika kitasindaki veya Afrika ulkelere gezilerde gitti bu ucaklar. Kafadan o 4000 saatin onemli bir kismi devlet erkaninin zirhli araclarinin ve personelinin yurt disina tasinmasi icin yapilmis saatler.
O yuzden yaziyorum yukarida, eger ilave A400 almak istiyorsa kuvvet, ikna etmesi gereken makam Genelkurmay Bsk. degil.
Normalde o Atatürk resmi ile bayrağın hangarın tam ortasına asılmasını beklersin. O hesaba göre 2 Ayı'nın yanyana girebileceği bir hangar olmalı bu. Var mı boyutlarını bilen, daha önce gören acaba?
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine
Bu uçaklardan 20 adet daha envantere sokman gerekli. Bukadar sağa sola uzanan bir devletin güçlü bir lojistik ağı olmalı. Uzun menzilli ve gerekli ağır yükü tek seferde taşıyacak başka uçağın var mı. Sonuçta yönetim müsriflik yapmazsa çok kolay gerekli kaynakta bulunur. Ama olur mu canım makam arabaları senin askeri bekandan daha önemli.
Daha öncede çokça söylemiştik. Ucuz iş gücü ciddi bir anahtar. Siyasiler biraz daha akıllı hareket edebilse idi, F-35'in bütün Avrupa bakımları Türkiye'de yapılabilirdi. AB ve ABD'li firmalar bu konulardan dolayı Türk firmalar ile çalışmaya çok hevesli.
Keşke C-160 ları hurdaya çıkarmasalar. Farnsa ve Almanya hurdaya çıkardılar. Onlardaki atıl depoları hesaplı olarak alsak senelerce uçar daha bu canavarlar. Bu arada 45 senelik hizmette hiç C-160 kaybımız yok.
Yani en azından AMARCH gibi Kütahya'da faal yedekte tutulsalar. Yada Orman bakanlığına yangın söndürme uçağı olsun. THK'ya paraşüt uçağı olsun.
Keşke C-160 ları hurdaya çıkarmasalar. Farnsa ve Almanya hurdaya çıkardılar. Onlardaki atıl depoları hesaplı olarak alsak senelerce uçar daha bu canavarlar. Bu arada 45 senelik hizmette hiç C-160 kaybımız yok.
Yani en azından AMARCH gibi Kütahya'da faal yedekte tutulsalar. Yada Orman bakanlığına yangın söndürme uçağı olsun. THK'ya paraşüt uçağı olsun.
Çok yazık .
Eldeki C-160 ların hepsi üreticinin azami uçuş ömrü olarak belirlediği 20.000 uçuş saatini geçti, hatta bazıları ikiye katlamaya bile yaklaştı. Son duyduğum kadarı ile sadece 4 tanesi aktif olarak kalmış gerisi ya müzelerde ya da yedek parça olmuş zaten. Şu saatten sonra faydadan çok zarar olurlar. ABD de AMARC a cılkını çıkardığı uçağı değil emekli ettiği fakat hala uçuş saati kalmış uçaklarını koyuyor.
Materiyel saati dolmuş artık, personeli tehlikeye atmaya değmez.
Kapsamlı modernizasyona tutuluncada çok masraflı olur galiba.
“Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!”
Mustafa Kemal Atatürk
Bize ek nakliye uçağıda şart bu arada. Elden çıkardıkları a400 m lerden ek alabiliriz. C130 larımızda pek iyi durumda değil. Yorgun çoğu.
Bu tarz aciliyeti olan savunma harcamalarına kaynak çokta güzel bulunur. Her yıl hatta ay yenilenen makam arabaları alınmasa, lüks harcamlar kısılsa zaten kendiliğinden kaynak oluşur. Bir valilikte hatta kaymakamlıkta kırtasiye harcaması ayağına çöpe giden milyonların olduğu bir ülke de kaynak yaratmaktan kolay bir şey olamaz.
Bize ek nakliye uçağıda şart bu arada. Elden çıkardıkları a400 m lerden ek alabiliriz. C130 larımızda pek iyi durumda değil. Yorgun çoğu.
Bu tarz aciliyeti olan savunma harcamalarına kaynak çokta güzel bulunur. Her yıl hatta ay yenilenen makam arabaları alınmasa, lüks harcamlar kısılsa zaten kendiliğinden kaynak oluşur. Bir valilikte hatta kaymakamlıkta kırtasiye harcaması ayağına çöpe giden milyonların olduğu bir ülke de kaynak yaratmaktan kolay bir şey olamaz.
Hocam valilik yahut kaymakamlık gibi kurumlarda ek ödenek verilmiyor. Mevcut hükumet konaklarının bina mesuliyeti kaymakamlık veya valiliğe ait. Doğal olarak ortaya çıkan arıza veya yenileme gereken kısımlarda Yikop teslimi sonrasında herhangi bir maddi yardım almıyorlar. (Bina için.) Bu sebep ile kırtasiye vs harcamalarını fazla gösterip giderlerini bu kısımlardan karşılıyorlar ki nispeten düşük meblağlar. Genelde Vakıflar, Milli Eğitim, Nüfus, Tapu ve SGK gibi kurumlardan yardım alıyorlar. O sebeple valilik veya kaymakamklıktan ziyade özellikle Vakıflar bu husus için daha doğru adres olacaktır.
Bizim 235'ler için de bir alternatif düşünülmeli. Belki A-400M'in yanına hem C130 hemde CN-235 in işini yapabilecek. Ara bir platform düşünülebilir. C295 veya C27J gibi (yada bu platformların T129 gibi yerlileştirilmiş hali) bir yerli proje.
Böylece HKK'nın nakliye filosu iki platformdan oluşabilir(mi?).
20 adet A400M uzun menziller için , (70+) adet C295/C27J muadili yerli bir platform yurt içi ve yakın coğrafya için
Bizim gibi eli kolu her yere uzanan bir ülke için nakliye uçağı filosu yetersiz ve yaşlı. A400 m özelinde konuşmak gerekirse bırakın 10 u 20 bile yetersiz. 40 adet idealdir. Ayrıca ağır siklette c17 türevi bir uçakta sokmak şart. C130 kıvamında orta sınıfta lazım. 100 lü bir sayı ile. Gelecek daha mobil olacak.
Bizim gibi eli kolu her yere uzanan bir ülke için nakliye uçağı filosu yetersiz ve yaşlı. A400 m özelinde konuşmak gerekirse bırakın 10 u 20 bile yetersiz. 40 adet idealdir. Ayrıca ağır siklette c17 türevi bir uçakta sokmak şart. C130 kıvamında orta sınıfta lazım. 100 lü bir sayı ile. Gelecek daha mobil olacak.
C-130 yerine KC-390 cuk diye oturur. Rus malı da değil. Batı (NATO) sistemlerine sahip. Ama kuvvet nasıl ikna olur bilemem.
Bizim gibi eli kolu her yere uzanan bir ülke için nakliye uçağı filosu yetersiz ve yaşlı. A400 m özelinde konuşmak gerekirse bırakın 10 u 20 bile yetersiz. 40 adet idealdir. Ayrıca ağır siklette c17 türevi bir uçakta sokmak şart. C130 kıvamında orta sınıfta lazım. 100 lü bir sayı ile. Gelecek daha mobil olacak.
Üstad, lisans altı C130 Hercules ve Super Hercules üretimi düşünülebilir mi? Geçmişte bu konuda bir fikir hiç belirdi mi?
Habere göre İçişleri Bakanlığı Delegasyonu, Ukrayna merkezli havacılık şirketi Antonov’a bir ziyaret gerçekleştirdiler birkaç gün önce. Hatta Türk heyetine AN-178 ile gösteri yapmışlar. Belki oradan ortak üretimli birşeyler çıkabilir. Benim aklım halen An-188 ortak üretim projesinde.. Gerçekleşmesi dileğiyle.
Anladığım kadarı ile batı uçaklarının pahalılığı ile biraz ağzımız yandı. Hele A400'ü çok beğendik ama çok da pahalı buluyoruz. Ukrayna ile yaptığımız görüşmelerde, Ukraynalılar bizi aynı kabiliyetlerde uçak yapabileceklerine ikna etmişler gibi görünüyor. Hem de bunu yarı fiyatına yaparız, gibi iddialılar da. Fakat bizimde bazı isterlerimize sıcak bakmıyorlar gibi. Nedir derseniz, uçakların Türkiye'de ortaklık ile üretilmesi ve geliştirilmesi gibi. Ukrayna birlikte geliştirelim masrafları bölüşelim ama biz üretelim, size satalım gibisinden bir konumda şuan. Zira adamın bu üretimi ülkesinde yapmaya çok ihtiyacı var. Batılı motor, birlikte geliştirme Türk ürünlerinin kullanılması gibi konulara da sıcak bakıyorlar, oralarda sıkıntı yok gibi görünüyor.
Ukrayna'nın elinde bizim ihtiyaçlarımıza cevap verecek platformlar var. Lakin biraz batılı ve yerli sistemlerin eklenmesi gerekli. Buda direk olarak ek masraf getiriyor. Ukrayna'da bundan rahatsız. Sonuçta biz hepi topu toplasan bütün platformlardan 20 tane ancak alırız.
Anladığım kadarı ile batı uçaklarının pahalılığı ile biraz ağzımız yandı. Hele A400'ü çok beğendik ama çok da pahalı buluyoruz. Ukrayna ile yaptığımız görüşmelerde, Ukraynalılar bizi aynı kabiliyetlerde uçak yapabileceklerine ikna etmişler gibi görünüyor. Hem de bunu yarı fiyatına yaparız, gibi iddialılar da. Fakat bizimde bazı isterlerimize sıcak bakmıyorlar gibi. Nedir derseniz, uçakların Türkiye'de ortaklık ile üretilmesi ve geliştirilmesi gibi. Ukrayna birlikte geliştirelim masrafları bölüşelim ama biz üretelim, size satalım gibisinden bir konumda şuan. Zira adamın bu üretimi ülkesinde yapmaya çok ihtiyacı var. Batılı motor, birlikte geliştirme Türk ürünlerinin kullanılması gibi konulara da sıcak bakıyorlar, oralarda sıkıntı yok gibi görünüyor.
Ukrayna'nın elinde bizim ihtiyaçlarımıza cevap verecek platformlar var. Lakin biraz batılı ve yerli sistemlerin eklenmesi gerekli. Buda direk olarak ek masraf getiriyor. Ukrayna'da bundan rahatsız. Sonuçta biz hepi topu toplasan bütün platformlardan 20 tane ancak alırız.
Peru'daki ihalede AN 178 ihaleyi C239 ve C27J ye karşı kazanmış. C27J ile aynı fiyattan bahsediliyor.
SpetsTechnoExport won tender to produce An-178 aircraft for Peru: Commercial and technical details
Ukraine’s defense export company SpetsTechnoExport (a part of the state-run concern UkrOboronProm) has won a major contract to produce the newest Antonov An-178 military transport aircraft for the Interior Ministry of Peru.
The Ukrainian plane prevailed over two competitors, the Italian-American Leonardo C-27J Spartan and C-295 produced by Airbus. The Ukrainian company was selected to produce an unspecified quantity of its An-178 planes that would replace older An-32B transporters, also produced by the Antonov for the Latin America.
The Peruvian tender evaluated the performance characteristics, delivery terms, extended warranties, personnel training, and other social and manufacturing preferences proposed by the bidders. The Ukrainian bid presented by the SpetsTechnoExport company offered a $65 million deal and gained 80.02 points. The Leonardo C-27J Spartan presented by Italy at the same price obtained 66.22 points, while the Airbus C-295M offered by Spain scored 58.60 points.
Should be noted, that in 2017 the Antonov company was reorganized, and all its enterprises were transferred to the state defense concern Ukroboronrpom. Since that time, the production and commercial deals of Antonov company have been managed with participation of Ukroboronprom leadership and with direct support of the President of Ukraine.
@anafor2014 hocam üretim adedi verilmemiş. Aynı fiyattan, aynı adet üretim gibi birşey söz konusu olamaz. Bu uçakların fiyatlarının çok farklı olduğunu biliyoruz zira.
@anafor2014 hocam üretim adedi verilmemiş. Aynı fiyattan, aynı adet üretim gibi birşey söz konusu olamaz. Bu uçakların fiyatlarının çok farklı olduğunu biliyoruz zira.
Üstad detaylara çok hakim değilim ama anladığım kadarıyla An 178 kapasite olarak her iki uçaktanda daha fazla yük taşıya biliyor. Buna ragmen fiyat olarak çok büyük fark yok aralarında. Şu şekilde bir haber buldum.
(EDITOR’S NOTE: The tender won by Ukraine covers a single An-178 intended to replace an An-32B being retired by the Peruvian police.
It is however suggested that the Peruvian air force could also replace its remaining An-32s with the An-178.
The selection process was managed by Peru’s Committee for the Evaluation of Foreign State Contracting (CECEE), according to the Spanish website Defense.com, which evaluated three competitors.
All three aircraft were offered by their respective governments. The committee awarded 80.02 points to the An-178, which won, and was followed by the Leonardo C-27J Spartan with 66.22 points and the Airbus C-295M with 58.60 points.
The An-178 and C-27J were both offered at a unit price of $65 million, Defesa.com reported, with the C-295M priced at $55 million.)
A400M, aynı anda iki kapıdan 80 paraşütçü indirmesi gerçekleştirerek bu sayıdaki sertifikasyon sürecini tamamladı. Test, Fransız ve Belçika silahlı kuvvetleri tarafından gerçekleştirilmiş. Sertifikasyon süreci 116'ya varan paraşütçüye kadar sürecek.