Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Tanklar, Zırhlı Araçlar, Toplar, Tüfekler, yorumlar, projeler, analizler...
kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6232
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen kabardey » 29 Haz 2020, 19:17

brownbess yazdı:
29 Haz 2020, 16:33
Wikipedia'da yazdığına göre İtalyan Ariete tankının 1270 hp'lik motorunun çeşitli sıkıntıları varmış. Bunun üzerine Iveco harekete geçmiş ve motorun 1600 hp'lik daha ileri versiyonunu geliştirmiş. Yani ellerinde çoktan gelişmiş motor varmış ve araçların büyük bakım zamanı geldiğinde bu motoru takacaklarmış. Şanzımanı ise Alman ZF lisansı altında üretiyorlarmış.

Eğer haber doğruysa, BMC'nin tek yapacağı şey İtalyan teknik desteği ile motorun bir versiyonunu burada üretmek. Şanzıman için de yardım ederler muhtemelen. Bunların Altay tankına uyumu ise başka bir mevzu. Umarım çok fazla masraf çıkarmaz.

"As an improvement, Iveco developed a new version of the MTCA engine. The stroke was lengthened, increasing displacement to 30 litres, with a new common rail direct fuel injection system along a new double turbocharger, increasing power output to 1,200 kW (1,600 hp) at 1,800 rpm (with an electronically reduced torque of 5,500 N·m, maintained from 1,100 to 1,800 rpm to reduce damage to the transmission) and further reducing fuel consumption. The new engine had to be adopted during the first general revision of the existing vehicles, but seems to have been blocked by technical and financial problems. As for the armour, Oto Melara developed two different sets (with different thickness-levels, depends upon mission nature) of adjunctive armour, shown for the first time at Eurosatory 2002"
Yahu bu proje kaç yıl önce herhangi bir yatırım almadığı için iptal edildi. Elbette kesin yapılmaz demiyorum ama hali hazırda böyle bir proje yok.

BMC motor da açık kaynaklarda hiçbir şekilde Iveco ile çalışıldığına dair bir bilgi yok. Tek bilgi BMC motor'a teknik destek veren bazı İtalyanların bulunması.

Zagor
Akıncılar
Mesajlar: 395
Kayıt: 13 Tem 2012, 10:02
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen Zagor » 30 Haz 2020, 13:35

Gelecek nesil Ariete 2 projesi iptal edildi.
1995-2002 yıllarında üretilen 200 adet, eski adıyla C1, yani Ariete tanklarının 1600 BG’lik motorlarla iyileştirilmesi planlanıyor.
Tankın standart motoru halen 1200-1250 BG’lik V12 turbo dizel motoru Iveco/Fiat üretimi.

TEORI
Akıncılar
Mesajlar: 4953
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen TEORI » 30 Haz 2020, 14:07

Şuanki mevcut Altay tankının üzerine şekillendiği mtu nun motoru dışında motor T A K A M A Z S I N. Uzaylılar çıkıp getirse bile eğer mtu nun birebir kopyası değilse yine takamazsın. Yeni motor yeni tank demektir. Yeni baştan tank tasarlamakta kolay değildir. Elbet Altaydan sonra belki yerli motor yapma kabiliyetimiz oluşursa o motora baştan yeni bir tank tasarlamak gerekir.

Bunun dışında bu tanka başka motor takılacağını iddia eden olursa inanmayın. Bunu söyleyen adam bu işleri bırakıp bakkal açsın.
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3501
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen sailordream » 30 Haz 2020, 16:58

TEORI yazdı:
30 Haz 2020, 14:07
Şuanki mevcut Altay tankının üzerine şekillendiği mtu nun motoru dışında motor T A K A M A Z S I N. Uzaylılar çıkıp getirse bile eğer mtu nun birebir kopyası değilse yine takamazsın. Yeni motor yeni tank demektir. Yeni baştan tank tasarlamakta kolay değildir. Elbet Altaydan sonra belki yerli motor yapma kabiliyetimiz oluşursa o motora baştan yeni bir tank tasarlamak gerekir.

Bunun dışında bu tanka başka motor takılacağını iddia eden olursa inanmayın. Bunu söyleyen adam bu işleri bırakıp bakkal açsın.
Aslında takarsın;

5 tane prototipi geliştiren ön üretimi yapan OTOKAR isen eldeki bilgi ile 6cı prototipi başka motor+transmisyon paketi ile geliştirmen pekala mümkün.

Zaten yıllardır paletli araç yapan hatta kendin Kaplan gibi özgün hafif tank tasarlayıp üretebilen FNSS isen tecrüben ve mevcut alt yapınla yapabilirsin.

Ama hayatında israilden tasarımını ve protipini aldığın Kirpiden daha ağır bir tekerlekli aracı montajından öte bir iş yapmamış BMC isen T A K A M A Z S I N...
Kalyon Seydi Engin

Kullanıcı avatarı
merzifonlu
Süvariler
Mesajlar: 968
Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
Konum: Merzifon
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen merzifonlu » 30 Haz 2020, 17:05

Murat Bayar, motorun değişebilme ihtimaline karşılık motor bölümünün toleranslı tasarlandığını söylenmişti galiba. Aklımda öyle kalmış. Öyle bile olsa, yeni güç paketi = yeni tank demektir.

Ha, eğer OTOKAR bu düşünceden sonradan vazgeçti ve MTU+Renk için "cuk oturacak" şekilde tasarladıysa, o zaman yepyeni(!) tank gerekiyor demektir.

TEORI
Akıncılar
Mesajlar: 4953
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen TEORI » 30 Haz 2020, 17:17

İşte yeni tank geliştirmen lazım. Ama o boyutta canavarı hareket ettirecek başka aday dahi bulamadık daha. Bmc ile bu iş hiç olmaz. Yeni tank işi dahil.
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper

Kullanıcı avatarı
DELKU
Akıncılar
Mesajlar: 705
Kayıt: 11 Tem 2012, 16:10
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen DELKU » 30 Haz 2020, 17:17

O değil de milli bir tank yapmaya çıkıyorsun çünkü yıllar yılı elalemin kapris ve dayatmalarından bıkmışsın , ama gidip topundan elektroniğinden bile öte kritik komponenti, güç grubunu yine alabildiğine bağımlı şekilde tasarlıyor , hareket ediyorsun üstelik bu konuda seni defalarca yolda bırakmış kan kusturmuş bir sözde müttefiğe göbekten bağlanıyorsun.
daha faciası sakalını sıvazlayan adam olacak inadıyla tamamen mahvediyorsun. Motor dileneceksek gidip direkt tank dilenseydik daha fazla onur kırıcı mı olurdu? Ucuz olacağı kesindi de...hiç değilse güç bela kurduğumuz 2.5 fabrikamızı peşkeş çekmemiş olurduk.

TEORI
Akıncılar
Mesajlar: 4953
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen TEORI » 30 Haz 2020, 17:28

İşte bu mevzuda otokar suçlu değil. O zamanın şartlarında bu isterlerde bir canavarı hareket ettirecek iki aday vardı. Bizde olabilecek en uygunu seçtik. Nerdeyse gemilerinin motorundan hareket eden her askeri aracının motor sağlayıcısıyla iş yapıyorsun. Normal birşey bu. Sen yine geliştir ama bu iş öyle kolay bir iş değil. Kolay olsaydı dünyadaki diğer motor yapıyorum diyen ülkeler mtu alt yapısı ve parçalarını kullanmazdı. Bu seçimde hata yok. Hata bu tankı seri üretime sokamama beceriksizliğinin faturasını başkalarına kesme.
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3047
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen robust » 30 Haz 2020, 18:06

DELKU yazdı:
30 Haz 2020, 17:17
O değil de milli bir tank yapmaya çıkıyorsun çünkü yıllar yılı elalemin kapris ve dayatmalarından bıkmışsın , ama gidip topundan elektroniğinden bile öte kritik komponenti, güç grubunu yine alabildiğine bağımlı şekilde tasarlıyor , hareket ediyorsun üstelik bu konuda seni defalarca yolda bırakmış kan kusturmuş bir sözde müttefiğe göbekten bağlanıyorsun.
daha faciası sakalını sıvazlayan adam olacak inadıyla tamamen mahvediyorsun. Motor dileneceksek gidip direkt tank dilenseydik daha fazla onur kırıcı mı olurdu? Ucuz olacağı kesindi de...hiç değilse güç bela kurduğumuz 2.5 fabrikamızı peşkeş çekmemiş olurduk.
Aynen katiliyorum hocam. Bir kere Altay projesinin ortaya cikmasinin nedeni, Almanya'nin Leo-2A6 satisini bloklamasiydi. Sonra madem siz verimyorsunuz, yerli gelistiririz diye proje baslattik ama gelin gorun ki bir cok kritik altsistemi millilestirip, guc grrubunda Almanya'nin kapisini caldik. Olmasi gereken Almanya'dan bagimsiz bu projeyi hayata gecirmekti. Tabi burada bir ikilemle karsilastik. Altay'dan istenilen performans (mobilite, zirh, ates gucu vs) denklemin icine yerlesince ortaya 60 ton sinifinda bir tank cikti. Bu sinif bir tanki guclendirecek, ve performansi bilinen, uretimi yapilan fazla alternatif yok, hatta hic yok gibi. Belki Altay'in agirligini 55 ton ve altinda tutabilseydik bir kac alternatif guc grubu olabilirdi. Iste bunlar projenin modellenmesi sirasinda karar verilecek konular.

60 ton sinifta bir tanki gucledirecek guc paketi alternatiflerine bakinca Ingiliz Challenger-2 tanklarinida guclendiren Ingiliz Perkins motoru ve guc paketi tek alternatif gibi gorunuyor ama sinif olarak 1200hp guc ureten bir cozum. MTU/Renk yerine radikal bir degisiklik ile Ingiliz guc paketine yatirim yapmak, belki bir ust versiyonu icin ortak uretim yapmak projenin ilerki yillarda sagligi ve ihracat potansiyelini tam kazanmak icinde gerekliydi. Bu gibi ana silah sistemlerinin altsistem tercihlerde (eger alternatifi varsa) ulkeler arasi iliskilerde en dusuk sorun yasayacagimiz ulkeler ile is birligi yapilmasi taraftariyim. Tabi Almanya ile olan iliskiler inisli cikisli seyrediyor. Gemi projelerinde isler devam ederken, kara sistemleri ve silah satislari bloke edebiliyorlar. Alman hipokrasisi iste, gemi satarim ama tank satmam. Belli olmaz bu pandemi sonrasi izin verebilirler.

Ayni hatayi T129'da da yaptik. Bizim ATAK-I projesinin tarihsel gecmisini takip edenler bilirler, AH-1Z tercihi yapinca ABD ile gorus ayriligi yasadigimiz yerlerin basinda aviyonik sistemler, gorev bilgisayarlari ve uzerindeki yazilimlarin yerli olmasi sarti vardi. Bu sartlarda anlasma olmayinca, proje hem yuksek maliyeti, hemde ABD'nin bu bahsedilen konularda verdigi oneriler yeterli bulunmayinca iptal edilmisti. ATAK-II ihalesinde AW129 tercih edilince, T129 gibi Turkiye'nin isteklerine uygun bir versiyon gelistirilmesi kararlastirildi. 3. ulkelere satis hakkini dahil Italya ile anlasildi ama motor secenegine gelince, daha once AW129International versiyonunda kullanilan ve performansi cok iyi olan CTS800 motoru tercih edildi. Bu tercih uygulanabilirlik, maliyet/performans analizleri uzerinde yapildi. MTU/Renk tercihide aslinda Altay'a uygun iyi bir guc grubu olmasi nedeniyle yapildi. Ama diger yandan T129 gibi yuksek oranda yerli bir projede ABD'nin uzun brokratik izin surecleri ve uzerine politik oyunlar girdi.

Alternatif ne vardi derseniz, Fransiz Safran firmasinin 1400shp sinifinda Ardiden motoru vardi. 5-6 tonluk helikopterler icin ideal bir motor. Hindistan'in Druvh LUH projesi icinde secilmisti. Hatta Ruslarin 6 tonluk KA-62 orta sinif helikopterininde guc paketi. Fransizlar uluslararasi satislarda en az sorun cikaran ulke ayrica. Politik meseleri ekonomik iliskilerden ayirmayi beceriyorlar. Sonuc olarak T129 projesinde baslangictaki motor helikopter entegrasyon maliyetlerine katlanip, Fransiz Safran grubunun Ardiden motoru tercih edilebilirdi. Hatta yerli lisanli uretimide TEI'de mumkun olabilirdi. Bu tercihler onemli ve projenin baslangicinda ince elenip sık dokulmasi gereken konular. Ozellikle Turkiye gibi savunma sanayinde kendi kendine yeterlilik ve ihracat yapabilmek gibi kosullari olan ulke icin.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1457
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen anafor2014 » 30 Haz 2020, 20:26

Ben burada hedeflerimizin doğru olmadığını düşünüyorum. İhtiyaç ve tedarik dengesini sağlarken bazı noktalarda acil ihtiyacı gidermek için hazır alım yaparak , elimizi güçlü tutmamız gerekirken biz bekleme yolunu seçtik. Örneğin İHA tedarikinde israilden heron alarak acil ihtiyacı giderdikten sonra ANKA projesini başlattık. Bu doğru bir modeldi. Ancak bu modeli diğer projelerimizde uygulayamadık.

Tank konusunda da , ALTAY gelene kadar elimizdeki tankları bir taraftan modernize etmeye başlamalıydık. Özellikle Leopard NG projesi kaçan büyük balık oldu. Tabii şunu da unutmamak lazım, temel tedarikçilerimizin tümüyle kavga ettik hepsiyle bir şekilde aramız kötü durumda. Burada kötü dış ilişkiler probleminde kendimizede biraz çeki düzen vermemiz lazım.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3047
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen robust » 30 Haz 2020, 22:45

sailordream yazdı:
30 Haz 2020, 16:58
Aslında takarsın;

5 tane prototipi geliştiren ön üretimi yapan OTOKAR isen eldeki bilgi ile 6cı prototipi başka motor+transmisyon paketi ile geliştirmen pekala mümkün.

Zaten yıllardır paletli araç yapan hatta kendin Kaplan gibi özgün hafif tank tasarlayıp üretebilen FNSS isen tecrüben ve mevcut alt yapınla yapabilirsin.

Ama hayatında israilden tasarımını ve protipini aldığın Kirpiden daha ağır bir tekerlekli aracı montajından öte bir iş yapmamış BMC isen T A K A M A Z S I N...
Bunun kolay yolunu buldular malum. BMC yapamiyorsa, icinde yetismis personeliyle, hic bitmeyecek is yukuyle, hazir bir fabrikayi verelim. Otokar eger Koc grubunun olmasaydi ve maddi durumu kotu gitseydi, muthemelen TMSF'ye devredilip, sonrada BMC'ye satilip olur biterdi. Ama yaraticilikta sinir yok, Arifiye gibi bir yeri 25 yilligina ihalesiz BMC'ye vermek daha guzel oldu. Leo-2 mod, Firtina-2 ve irili ufakli yuzlerce uretim, bakim, onarim isini MSB'ye fatura etmek guzel oldu. BMC'de bir kac makina alip, yatirim yaptim diye reklam eder.

leto
Süvariler
Mesajlar: 582
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen leto » 30 Haz 2020, 22:48

Tüm platformlarda ve mühimmatlarda önce motor işini sağlama alıp, yapabildiğimiz/edinebildiğimiz motorun üzerine platformu/mühimmatı inşa etmeliyiz. MMU'da bunu yapmaya çalışıyoruz sanırım. Yani 'motor milli mi' diyenler o kadar da haksız değil aslında.

Zagor
Akıncılar
Mesajlar: 395
Kayıt: 13 Tem 2012, 10:02
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen Zagor » 01 Tem 2020, 08:32

robust yazdı:
30 Haz 2020, 18:06
60 ton sinifta bir tanki gucledirecek guc paketi alternatiflerine bakinca Ingiliz Challenger-2 tanklarinida guclendiren Ingiliz Perkins motoru ve guc paketi tek alternatif gibi gorunuyor ama sinif olarak 1200hp guc ureten bir cozum. MTU/Renk yerine radikal bir degisiklik ile Ingiliz guc paketine yatirim yapmak, belki bir ust versiyonu icin ortak uretim yapmak projenin ilerki yillarda sagligi ve ihracat potansiyelini tam kazanmak icinde gerekliydi. Bu gibi ana silah sistemlerinin altsistem tercihlerde (eger alternatifi varsa) ulkeler arasi iliskilerde en dusuk sorun yasayacagimiz ulkeler ile is birligi yapilmasi taraftariyim. Tabi Almanya ile olan iliskiler inisli cikisli seyrediyor. Gemi projelerinde isler devam ederken, kara sistemleri ve silah satislari bloke edebiliyorlar. Alman hipokrasisi iste, gemi satarim ama tank satmam. Belli olmaz bu pandemi sonrasi izin verebilirler.
Ingilizler, Challenger 2 tanki 60 ton üstü klansmanda yer aldigi, dolayisiyla cok agir ve 1200 BG motoru güc/agirlik bazinda yetersiz kaldigi icin, gecmiste Yunanistan, Katar ve Suudi Arabistan'a 1500 BG MTU dizel motoru (MT-883 Ka-500) ve RENK sanszimanini (transmisyon) teklif ettiler.

Yunanistan, Katar ve Suudi Arabistan, MTU motorlu gelismis Challenger 2'nin yüzüne bakmadi ve Leopard 2 secti.

Yunanistan malum, 170 adet Leopard 2A6 tanki aldi 7 milyar Euro'ya (ki, üretici Krauss-Maffei Wegmann firmasina bunlarin kismen parasini hala ödeyemedi cesitli teknik bahanelerle (aslinda paralari yok) ve halen yarim milyar Euro borclu).

Keza Katar da Leopard 2 A7+ konfigürasyonunu secti ve 62 adet teslim aldi neredeyse 2 milyar €uro'ya.

Suudi Arabistan'sa 40 yildir dönem dönem sürekli Leopard 2 istedi ama politik sebeplerden dolayi Almanya buna yanasmadi son Leopard 2A7+ örneginde de oldugu gibi.
Suudlar 5 milyar €uro parayi nakit ödeyeceklerini aciklamislardi 270 adet Leopard 2A7+ icin.
Almanya yine olumsuz cevap verdi.
Böylelikle Suudlar, ikinci secenekleri M1 Abrams tankina yeniden yöneldiler ve mevcut tanklarina ilave Abrams almayi planliyorlar.

Bu arada yakin gecmisten bu yana da olsa, ciddi bir tank sanayi birikimi olan Israil bile, kendine özgün Merkava tanklarinin 2003'ten bu yana son sürümü IV konfigürasyonu icin 1500 BG'lik MTU motorunu ve bu baglamda vazgecilmez RENK transmisyonunu secti (General Dynamics GD883 üretimi, MTU883 lisans nezdinde).

Almanya ve Fransa, 15 sene sonra kullanima girecek olan yeni nesil tank ArGe çalışmasına fiilen başlamıştı ve geçenlerde durum imzalar atılarak resmileşti Alman Krauss-Maffei Wegmann ile Rheinmetall ve Fransiz Nexer sirketleri).

Ortaya cikacak olan FransAlmanya tankı (Leopard 3?) muhtemelen 130 veya 140 mm toplu, genis silah yelpazeli (güdümlü hava savunma mühimmatı dahil); tekerli, 2 mürettebatli, hard/soft kill sistemli ve hibrit motorlu (dizel/elektrik) olacak.

Biz ise 10 senedir Altay'i konusuyoruz 120 mm toplu, 1500 BG MTU motorlu, konvansiyonel dizaynli.
Almanlar böyle bir tanki genel hatlariyla 1979 yilinda seri üretmeye basladi 41 yil önce.

Hindistan ise hic basaramadi 40 yilda Arjun faciasi örneginde oldugu gibi. Tank dizayn etmek öyle kolay bir is degildir. Tecrübe ve birikim ister. Güney Kore'nin K2 tecrübesinden teknoloji satin alarak yürümez. Kaldi ki Güney Kore de üretemedi kendi yerli motor ve transmisyon güc grubunu ve tanklarina MTU/RENK güc paketini entegre etti.

Dünyada bugün yerli ve köklü tank sanayisi olan 6 ülke ancak sayabilirsiniz.
Bunlar Almanya, Ingiltere, Rusya, ABD, Fransa ve yakin tarihten, 70'li yillardan beri Israil'dir.
Bunlarin haricindeki diger tank üreten bazi Güney Kore, Japonya, Cin, Italya, Isvec, Ukrayna, Iran, Pakistan.. gibi örnekler yukardaki altili gruba dahil degildir.

Altay tankinin olmazsa olmazi MTU/RENK güc grubudur ve biz Suriyeli mültecileri sinira yigip eyyyy Almanya dedikce (ki Almanya 27 AB ülkesinin kabul ettigi ilticalarin % 70'ini almistir, 2015'ten beri 1 bucuk milyonu asan Suriyeli, Afgan, Afrika), bu güc grubunu almamiz imkansiza yakindir.

Daha cok degil gecen seneye kadar Rheinmetall firmasi Türkiye'yi destekliyordu insaa edilecek tank fabrikasi ve üretimi konusunda (Sakarya Arifiye'deki fabrika dedil bilindigi gibi, bir bakim tesisi). Hatta BMC ile ortak bir sirket dahi kurmuslardi.
Üstelik Rheinmetall sirket manifestosu itibariyle silah satisi konusunda liberal bir cizgidedir.
Bu firma bile birden projenin ipini cekti. MTU/RENK zaten malum.

Simdi ayiklasinlar pirincin tasini.

Dikkatinimizi cekiyordur, kamuoyuna her gün yaptiklari algi operasyonlari kapsaminda, adeta bir kamu spotu gibi yayinlanan "yerli" silah reklamlarindan Altay artik payini alamiyor.

Biz bu ise Güney Kore ile bu son derece riskli ve plansız maceraya baslarken, onlarin K2 tankinda kendi yerli güc grubunu kullanacaklarini ummustuk ve bunu lisans altında montajlayarak yerli diye kamuoyumuza yutturacaktık.
Fakat bu olmayinca simdi cakildik.

Kullanıcı avatarı
brownbess
Süvariler
Mesajlar: 282
Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen brownbess » 04 Tem 2020, 12:26

Güney Kore'liler MTU alternatifi motor geliştirmişler. Doosan DV27K diesel motor. Onların da ilk parti üretim MTU motor ve RENK şanzıman idi. İkinci parti üretim yerli motor ve RENK şanzıman olacakmış. Kendi geliştirdikleri şanzıman başarısız olmuş.

https://thediplomat.com/2020/04/south-k ... ttle-tank/

Kullanıcı avatarı
taner82
Üye
Mesajlar: 187
Kayıt: 29 Ara 2019, 12:33
Yaş:
İletişim:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen taner82 » 04 Tem 2020, 13:08

Neredeyse tüm yeni Tanklarda MTU ve RENK AG sirketlerin Güc Grubu var. Okadar cok ülkelere verilmis ki,
ama konu Türkiye olunca engelliyorlar.
Alman Basini öyle pis ki, Türkiye'ye bir tüfek satilsa hemen Mansetlere tasiyor ve aylarca bu konua
hakkinda yazilip cizliyor. Buda Sol Partilerin arayipta bulamadigi konular ve hemen Parlamentoya tasiyip,
Baski yapip engelliyorlar. LeopardA4'lerde modernize edilecekti ama Alman ic politikanin Baskisi yüzünden vazgecildi.

Alman Sol Partidekilerin (Die Linke) cogu bölücü terör örgüt sempatizani ve acik acik söylüyorlar. Eskiden Alman basini bukadar
Türklerle ilgili yazi yazmiyordu. Israil ile aramiz bozulduktan sonra basladi bu olaylar.
En büyük Gazetelerinden biri "Die Welt" , Israil ile bir tek olumsuz konu bulamazsiniz. Ve bunlar, AB Ülkelerindeki tüm
ünlü Gazetelerin ve TV Kanallarin büyük bölümün Sahibi Axel Springer. Her AB Ülkelerindeki büyük ve ünlü
Gazete/Televizyon coguna sahip.

Türkiye ne zaman israil ile iliskileri düzeltirse (ki eskisi gibi olacagini sanmiyorum), ancak ozaman yeniden
Silah alimi konusunda kolaylik saglanir, AB ve ABD tarafindan.
trmilitary.org

TEORI
Akıncılar
Mesajlar: 4953
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen TEORI » 04 Tem 2020, 14:07

Suç sadece onlarda değilki. Bu süreci yönetemeyip siyasi oyunlara yem edenlerde suçlu. Sen adama çıkıp nazi dersen normal sonuçlar bunlar. Burada adamlarla dalaştığım gibi bir üslubu uluslararası ilişkilerde kullanamazsın. Nazi demek bir almanın soyuna sopuna sövmekten daha ağır. Haketse dahi devlet üslubu bozulmaz.
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6232
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Re: Ana Muharebe Tankı Projesi-Altay

Mesaj gönderen kabardey » 04 Tem 2020, 14:31

brownbess yazdı:
04 Tem 2020, 12:26
Güney Kore'liler MTU alternatifi motor geliştirmişler. Doosan DV27K diesel motor. Onların da ilk parti üretim MTU motor ve RENK şanzıman idi. İkinci parti üretim yerli motor ve RENK şanzıman olacakmış. Kendi geliştirdikleri şanzıman başarısız olmuş.

https://thediplomat.com/2020/04/south-k ... ttle-tank/
Bu G. Kore motoru denilen zaten MTU'nin lisans altı üretimi. Yani aslında yeni bir motor yok ortada. Yerli motor denemesi de başarısız oldu.

Cevapla