Değerli ziyaretçilerimiz üye alımına tekrar başlamış bulunmaktayız. Üye olmak için sizi tanıtabilecek bir referans kaynak göstermeniz gerekmektedir.
Bu kaynaklar size ait soysal medya hesapları(Facebook,Twitter,İnstagram vb.) ve ya sizi tanıtacak belgeler olabilir. İstenilen referansı göstermeyen kullanıcıların kayıt işlemi gerçekleştirilmeyecektir.
(Gizli hesapları ve bağlantı adresi tam verilmemiş(siz arayın bulun der gibi) hesapları dikkate almıyoruz)

Kayıt için kullanmak istediğiniz kullanıcı adı ile birlikte ""kayit(@)trmilitary.org"" adresine elektronik posta gönderebilirsiniz diğer adreslere gönderilecek başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

Milgem Projesi

Savaş Gemileri, Donanma Havacılığı, yorumlar, projeler, analizler...
kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 5775
Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen kabardey » 18 Eki 2019, 12:20

@Robust üstadın sürekli tekrarladığı ÇAFRAD lite sanırım ete kemiğe bürünüyor.



Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3047
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Kafkasya » 18 Eki 2019, 12:29

kabardey yazdı:
18 Eki 2019, 12:20
@Robust üstadın sürekli tekrarladığı ÇAFRAD lite sanırım ete kemiğe bürünüyor.
Nerde?
“Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!”
Mustafa Kemal Atatürk

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3273
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen sailordream » 18 Eki 2019, 15:02

kabardey yazdı:
18 Eki 2019, 12:20
@Robust üstadın sürekli tekrarladığı ÇAFRAD lite sanırım ete kemiğe bürünüyor.
Muhtelen tam yerlileşmiş özgün Smart S olacak.
Kalyon Seydi Engin

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 5775
Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen kabardey » 18 Eki 2019, 15:08

sailordream yazdı:
18 Eki 2019, 15:02
Muhtelen tam yerlileşmiş özgün Smart S olacak.
Hocam yerli Smart S yerine neden ÇAFRAD lite tarzı birşey tercih edilmiyor? Fiyat mı yoksa teknoloji mi burada bir kısıtlayıcı acaba? Zira artık light firkateyn tarzı hemen hemen bütün modern gemiler böyle bir sisteme geçiyor.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1176
Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen anafor2014 » 18 Eki 2019, 16:47

Dönen bir mekanik sistem yerine daha küçük boyutlu cafrad gibi bir şey olur umarım

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 7692
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen DENO » 18 Eki 2019, 18:06

ÇAFRAD ın istediği güç ünitesi ve elektronik gereksinimler ile Smart-S in gereksinimleri bir değil. Dünya genelinde de ÇAFRAD ve muadili radarların belli bir tonajın üzerindeki gemilere takılmasının bir nedeni var. MilGEM gemilerinde Smart-S ve muadili TF-2000 de ise ÇAFRAD olsun öpelim başımıza koyalım, bize yeter zaten...

_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 368
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:07
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 18 Eki 2019, 22:24

DENO yazdı:
18 Eki 2019, 18:06
ÇAFRAD ın istediği güç ünitesi ve elektronik gereksinimler ile Smart-S in gereksinimleri bir değil. Dünya genelinde de ÇAFRAD ve muadili radarların belli bir tonajın üzerindeki gemilere takılmasının bir nedeni var. MilGEM gemilerinde Smart-S ve muadili TF-2000 de ise ÇAFRAD olsun öpelim başımıza koyalım, bize yeter zaten...
Buna katılmakla birlikte İ sınıfı ile TF-2000'lerin arasını dolduracak 32xVLS'li bir TF-100 için yukarıda belirtilen ölçeklendirilmiş ÇAFRAD LITE düşünülebilir gibi. Hele birde o VLS yerli olup, Atmaca, Gezgin, Asroc ve G40 atarsa herhalde deniz kuvvetlerimiz için çok büyük bir sıçrama olur.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3273
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen sailordream » 18 Eki 2019, 22:24

Smart-S güzel bir radar dönüyor diye kötü yada eski zannetmeyin. Şu anda kendi sınıfındaki en iyi radar diyebilirim.
Muhteşem bir EH dayanımı var. Zaten elde olan iyi bir sistemi geliştirmek olmayan bir ürüne ulaşmaktan daha doğru olur.
Bir ara hep beraber Avustralya ANZAC modernizasyonuna bakarız onlarda kendilerince CAFRAD light icin yola çıktılar elde olan kısa menzil ESSM icin aydınlatma radarı oldu.
Kalyon Seydi Engin

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3047
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Kafkasya » 18 Eki 2019, 22:42

Atmacanın menzilli için Smart S yetmiyor galiba?
“Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!”
Mustafa Kemal Atatürk

Kullanıcı avatarı
Canti
Süvariler
Mesajlar: 2416
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş: 21

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Canti » 18 Eki 2019, 22:57

Kafkasya yazdı:
18 Eki 2019, 22:42
Atmacanın menzilli için Smart S yetmiyor galiba?
Orada veri bağı da devreye girecektir.
koşan hollandalı

Kullanıcı avatarı
Dunedain
Süvariler
Mesajlar: 633
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Dunedain » 19 Eki 2019, 08:35

Smart s 500 km menzilli olsa ne degisir ki? Atmaca için. Sonuçta yer yüzeyi nedeniyle bellir bir menzilden sonra ölü alan oluşur. Sonra zaten kendi radarını kullanır.
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3047
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Kafkasya » 19 Eki 2019, 10:19

Dunedain yazdı:
19 Eki 2019, 08:35
Smart s 500 km menzilli olsa ne degisir ki? Atmaca için. Sonuçta yer yüzeyi nedeniyle bellir bir menzilden sonra ölü alan oluşur. Sonra zaten kendi radarını kullanır.
Kullanır da sen de sezgilerine göre füze atamazsın.
“Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!”
Mustafa Kemal Atatürk

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1176
Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen anafor2014 » 19 Eki 2019, 10:53

Hipersonik füzelerin konuşulduğu bir zamanda artık mekanik dönen bir radara yatırım yapmak ne kadar doğru?

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3273
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen sailordream » 19 Eki 2019, 11:30

anafor2014 yazdı:
19 Eki 2019, 10:53
Hipersonik füzelerin konuşulduğu bir zamanda artık mekanik dönen bir radara yatırım yapmak ne kadar doğru?
Ben mekanik radarı savunmuyorum sadece daha ulaşılabilir bir hedef ve bu çok yanlış bir hedef de olmaz diyorum. Yoksa sabit ucuz hafif birAESA radar hepimizin ortak dileğidir.
Önce bir radar ortaya çıksın sonra detaylı fikir yürütürüz, umalım mekanik dönen radar olmaz ama olursa da hiç de kötü bir şey olmaz.
Kalyon Seydi Engin

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1176
Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen anafor2014 » 19 Eki 2019, 13:46

sailordream yazdı:
19 Eki 2019, 11:30
Ben mekanik radarı savunmuyorum sadece daha ulaşılabilir bir hedef ve bu çok yanlış bir hedef de olmaz diyorum. Yoksa sabit ucuz hafif birAESA radar hepimizin ortak dileğidir.
Önce bir radar ortaya çıksın sonra detaylı fikir yürütürüz, umalım mekanik dönen radar olmaz ama olursa da hiç de kötü bir şey olmaz.
Haklısın hocam, yürümeyi öğrenmeden koşmaya çalışmak olmaz. Smart S ayarında bir radar yaparsak hisar sisteminde bile kullanım imkanımız olabilir. Ayrıca Çafrad lite bile yeri geldiğinde pahalı bir çözüm olabilir. Her ürün grubundan bir ürünümüz olmalı, önemli olan ölçeklendirilebilir olması ve mümkün olan en yüksek yerlilik oranı ile üretilmesidir.

Ancak diğer taraftan da İ sınıfı gibi bir projede Çafrad lite ı ilerde entegre edecek mekanik altyapı ile belki üretebiliriz. Şimdilik Smart S mk 2 ile devreye alınır. 5 sene sonra bir güncelleme yapılarak Çafrad mini seviyesine çıkartılır.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2852
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen robust » 19 Eki 2019, 21:28

Bu konuda daha once yorumumu yazmistim ama daha detayli ornek vermek acisindan, Israil'in SAAR 6 korvetinde kullanilan EL/M 2248 MF-STAR cok amacli AESA radari ornek olabilir. 250km menzilli S band calisan bir radar, cesitli fonksiyonlari simulaten olarak yerine getirebiliyor. CAFRAD lite tarifinden kastim boyle bir seydi. Daha hafif, kucuk gemilere de uygun olabilecek bir calismayi yaparak bu ise baslamak daha dogru olurdu. Bizim CAFRAD projesi 3 farkli gorevli radari ayni mast uzerinde barindiracak sekilde tasarlaniyor ve dolayisiyla hem pahali, hem agir (yuksek tonajli gemilere uygun) hem de tasarim/gelistirme sureci cok cok uzun. Hedefi yuksek koyduk.

Yari aktif gudumlu ESSM fuzesi kullanimi nedeniyle X band aydinlatma radari ayrica gerekiyor. Bu durumda ihtiyaci karsilayacak baska bir opsiyon ise S band yerine X band calisan cok gorevli (APAR gibi ama daha yeni mimarisi ve GaN yari iletken kullanan) arama ve aydinlatma gorevini yapabilecek, 100km menzilli X band CAFRAD-X olabilirdi. Bu radar X band frekans ve band genisligi nedeniyle uzun menzilli gorevi yapamazdi. Bu yuzden SMART-S gibi S band orta-uzun menzilli arama radari yine lazim bizim gemiler icin. . Bu donanim biraz pahali olabilir ama I-sinifi gibi veya MEKO-II ler gibi cok gorevli firkateynlerimiz varsa, bence iki farkli band radar kullanmayi tercih ederim.

Meko-II Barbaros sifini modernizasyonunda zaten bahsettigim sekilde olacak ama full AESA yerine Meko-II mastiuzerindeki AWS-6 Dolphin radari yerine Aselsan X band MAR-D gelecek sanirim. Bu acidan MEKO-II 'ler X ve S band iki yari radari olacak. Keske Barboros sinifi yari omur mod icin 4 yuze sahip AESA CAFRAD-X( aydinlatma ve X- band hassas arama, hedef tahsisi gorevi) sahip yeni bir mast yapabilseydi. Orta-uzun menzili volume arama icin ise arka tarafta SMART-S ile birlikte iyi bir cozum olabilirdi. Fakir adamin AAW firkateyni gibi. Veya I-sinifinda bu dedigimiz yapabilseydi, 4 yuzlu CAFRAD-X masti ve arkada SMART-S ile mini-AAW gemisi diyebiliriz.

Biz eger yari aktif ESSM degilde, aktif radar/IIR gudumlu Barak-8 gibi hava savunma fuzemiz olsaydi o zaman tek radar CAFRAD-S (250km menzilli S band arama ve orta yol fuze gudumleme amacli) EL/M-2248 benzeri CAFRAD-S yetebilirdi. Ilerde belki Tubitak SAGE'nin aktif gudumlu G-40 fuzesi bitince I-sinifi sonrasinda TF-100 firkateynlerinde bahsettigim donanim olabilir.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 5775
Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen kabardey » 19 Eki 2019, 22:11

Hocam zaten ESSM 2 aktif radar ile gelmiyor muydu? İ sınıfında ESSM 2 kullanılacaktı değişti mi acaba?

Kullanıcı avatarı
musti
Süvariler
Mesajlar: 6857
Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen musti » 19 Eki 2019, 23:07

Soru:
MİDAS ( gemiler iiin milli dikine atış sistemi ) ile Amerikan VLS-41 sistemi aynı sistem midir ? Yani MİDAS lisanslı ürün müdür özgün müdür ?

Kullanıcı avatarı
sailor06
Süvariler
Mesajlar: 183
Kayıt: 12 Şub 2016, 00:18
Konum: ANKARA
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen sailor06 » 19 Eki 2019, 23:10

musti yazdı:
19 Eki 2019, 23:07
Soru:
MİDAS ( gemiler iiin milli dikine atış sistemi ) ile Amerikan VLS-41 sistemi aynı sistem midir ? Yani MİDAS lisanslı ürün müdür özgün müdür ?
Ben de bir soru eklemek isterim. VLS41 de minör değişiklikler de yaparak, bire bir kopyasını yapmamıza engel bir yasa var mıdır?

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3047
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Kafkasya » 19 Eki 2019, 23:17

250 km menzilli radar dakikada normal şartlarda 13,5 devirli muharebe sırasında 27 devire yukseltebiliyor.
4 mach ile 50 km üstü essm için bu yeterli olur.

Fakat görünmez cisimlerde 50 km tesbit menzilinde bu devirle sorun olur. Örneğin bir İsrail F35 in 50 km öteden bize ne atesleyebilir?
“Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!”
Mustafa Kemal Atatürk

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 8886
Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Sanchez » 19 Eki 2019, 23:33

Kafkasya yazdı:
19 Eki 2019, 23:17
250 km menzilli radar dakikada normal şartlarda 13,5 devirli muharebe sırasında 27 devire yukseltebiliyor.
4 mach ile 50 km üstü essm için bu yeterli olur.

Fakat görünmez cisimlerde 50 km tesbit menzilinde bu devirle sorun olur. Örneğin bir İsrail F35 in 50 km öteden bize ne atesleyebilir?
Belki NSM, alternatif bir evrende SOM-J..
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1176
Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen anafor2014 » 19 Eki 2019, 23:42

Eurofighter uçaklarının burnunda olan irst infrared uzaktan algılama sistemi gibi bir şey milgem de varmıdır? Düşman tehditlerini bu şekilde tespit edilebilir mi?

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3047
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Kafkasya » 20 Eki 2019, 00:12

Sanchez yazdı:
19 Eki 2019, 23:33
Belki NSM, alternatif bir evrende SOM-J..
Böyle olsa yine iyiyiz, 2- 2,5 dakika gibi bir zaman oluyor.
Bence Spike NLOS gibi bir şey ne kadar hızlıdır acaba karşı tedbir için zaman kalır mı bunun hesabını yapmak gerekir.
F35 için en mükemmeli 13,5 devirde radar öteki tarafa dönerken kapağı açıp atesleyip Radarın döndüğü yönde kaçmak olur.
“Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!”
Mustafa Kemal Atatürk

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2852
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen robust » 21 Eki 2019, 00:20

Kafkasya yazdı:
19 Eki 2019, 23:17
250 km menzilli radar dakikada normal şartlarda 13,5 devirli muharebe sırasında 27 devire yukseltebiliyor.
4 mach ile 50 km üstü essm için bu yeterli olur.

Fakat görünmez cisimlerde 50 km tesbit menzilinde bu devirle sorun olur. Örneğin bir İsrail F35 in 50 km öteden bize ne atesleyebilir?
SMART-S icin bu veriler zaten. 27rpm devire gectiginde radarin menzili de 250km'den yaklasik yari menzile 1XXX km(?) ye dusuyor (atis kontrol/gudum moduna gectiginde). NATO ulkelerinin (Avrupa donanmalari, Aegis biraz farkli) AAW gemilerinde veya cok amacli firkateyn lerinde SMART-L ile uzun menzil volume arama yaparken 150-200km civarindaki hedeflere ise surekli takip amacli APAR (AESA ) veya SAMPSON/EMPAR (PESA) top atis kontrol/gudum/hassas hedef takibi amacli kullailiyor.

Benim favorim APAR/SMART-L ikilisi. Bu sistemin bir benzerini ama daha dusuk maliyet ve sinifta CAFRAD-X/SMART-S ile yapabilirdik. I-sinifinda ve MEKO-II'lerin yari omur mod yaparken CAFRAD-X kullanan bir mast yaparak, ADVENT ve Gokdeniz CIWS gibi yenilikleride ekleyerek MEKO-II'leri daha uzun yillar modern sekilde kullanabilirdik. Biz daha mutevazi cozumu tercih ettik sanirim. Artik eskiyen AWS-6 yerine Aselsan MAR-D, kopru onundeki Sea Zenith yerine Gokdeniz CIWS, arkadaki SeaZenith yerine 2x25mm STOP koyacaklar sanirim. Tahmin sadece.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3047
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Kafkasya » 21 Eki 2019, 04:11

O değil de Almanlar gelecekte Türkiye ye hiç bir Askeri malzeme satmak istemiyorlarmış.
Buna göre Mtu ve Renk tahrik sistemleride alamayabiliriz.
Ne gibi alternatifler kullanılabilir?
“Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!”
Mustafa Kemal Atatürk

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1176
Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen anafor2014 » 21 Eki 2019, 11:37

robust yazdı:
21 Eki 2019, 00:20
SMART-S icin bu veriler zaten. 27rpm devire gectiginde radarin menzili de 250km'den yaklasik yari menzile 1XXX km(?) ye dusuyor (atis kontrol/gudum moduna gectiginde). NATO ulkelerinin (Avrupa donanmalari, Aegis biraz farkli) AAW gemilerinde veya cok amacli firkateyn lerinde SMART-L ile uzun menzil volume arama yaparken 150-200km civarindaki hedeflere ise surekli takip amacli APAR (AESA ) veya SAMPSON/EMPAR (PESA) top atis kontrol/gudum/hassas hedef takibi amacli kullailiyor.

Benim favorim APAR/SMART-L ikilisi. Bu sistemin bir benzerini ama daha dusuk maliyet ve sinifta CAFRAD-X/SMART-S ile yapabilirdik. I-sinifinda ve MEKO-II'lerin yari omur mod yaparken CAFRAD-X kullanan bir mast yaparak, ADVENT ve Gokdeniz CIWS gibi yenilikleride ekleyerek MEKO-II'leri daha uzun yillar modern sekilde kullanabilirdik. Biz daha mutevazi cozumu tercih ettik sanirim. Artik eskiyen AWS-6 yerine Aselsan MAR-D, kopru onundeki Sea Zenith yerine Gokdeniz CIWS, arkadaki SeaZenith yerine 2x25mm STOP koyacaklar sanirim. Tahmin sadece.
Üstad aşağıdaki linkteki verilen bilgiye göre, 1 palanx ve 2 adet 25 mm Stop konacak.


https://www.defenceturkey.com/en/conten ... ities-3632
Under the contract, the existing Combat Management System (CMS, STACOS Mod 3/TACTICOS with 12 operator consoles) will be replaced by a national network enabled CMS namely ‘ADVENT’, and some of the existing weapons/sensors will be replaced with new ones on a one-to-one basis. In this context, the AWS-06 Dolphin radar is expected to be replaced with Aselsan’s MAR-D AESA radar, Sea Guard CIWS with three Sea Zenith four-barrelled 25mm gun mounts are expected to be replaced with one Phalanx Mk-15 Block 1B Baseline 2 and two of Aselsan’s 25mm STOP stabilized gun systems (at the aft section at starboard and port), the existing AN/SQS-56 hull mounted sonar will be replaced with a new generation Mid-Frequency Band (1kHz-10kHz) active/passive FERSAH (indigenously developed by Aselsan and Armelsan) Sonar System, existing AN/SLQ-25 Nixie Torpedo Decoy/Defence System will be replaced with Aselsan’s HIZIR Torpedo Defence System, Aselsan’s ARES-2NC Radar ESM and AREAS-2NC Naval Electronic Attack (EA) Systems will replace the existing Cutlas-1B ESM, and Scorpion-B EA Systems and an indigenous 127mm (5/54) Gun Fire Control System will be integrated on the vessels. The BARBAROS Class Frigates will also be integrated with Aselsan’s Lazer Warning System, PIRI-KATS IRST System and a dual-band Fire Control Radar (AKR-D Block-B1/B2, X and Ka-Band radar with 120km range) for the ESSM. The BARBAROS Class Frigate MLU Contract also includes an option for the integration of Armelsan’s ARAS-2023 Diver Detection Sonar System on four vessels. The MLU is designed to extend the BARBAROS Class Frigates’ operational life until 2040s when they are planned to be replaced by TF-100 Frigates.

çafrad'ın ölçeklendirilmiş bir versiyonu olacak gibi görünüyor.

Activities to assess the utilization of a scaled version of ÇAFRAD on I Class Frigates such as the EL/M-2248 MF-STAR AESA radar utilized on Israel’s SAAR-5 and SAAR-6 corvettes continue. Design, development, manufacture and qualification of Technology Demonstration Prototype of ÇAFRAD, composed of a single-face, fixed-panel and scaled (what is implied with scaling is related with the number of internal modules contained rather the size of the antenna) versions of Multi-Functional Radar (ÇFR-1) and Illuminating Radar (AYR-1) along with the IFF System with a non-rotating AESA type IFF antenna subsystem was completed in September 2017. The Factory Acceptance Tests (FATs) of the ÇAFRAD prototype on the Technology Demonstration Prototype (TGP) Tower were carried out during the first quarter of 2018 and then the ÇAFRAD TGP Tower was integrated on the flight deck of a GABYA Class Frigate (TCG Göksu), with RIM-162B Block I ESSM capability.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3047
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Kafkasya » 23 Eki 2019, 23:53

robust yazdı:
21 Eki 2019, 00:20
SMART-S icin bu veriler zaten. 27rpm devire gectiginde radarin menzili de 250km'den yaklasik yari menzile 1XXX km(?) ye dusuyor (atis kontrol/gudum moduna gectiginde). NATO ulkelerinin (Avrupa donanmalari, Aegis biraz farkli) AAW gemilerinde veya cok amacli firkateyn lerinde SMART-L ile uzun menzil volume arama yaparken 150-200km civarindaki hedeflere ise surekli takip amacli APAR (AESA ) veya SAMPSON/EMPAR (PESA) top atis kontrol/gudum/hassas hedef takibi amacli kullailiyor.

Benim favorim APAR/SMART-L ikilisi. Bu sistemin bir benzerini ama daha dusuk maliyet ve sinifta CAFRAD-X/SMART-S ile yapabilirdik. I-sinifinda ve MEKO-II'lerin yari omur mod yaparken CAFRAD-X kullanan bir mast yaparak, ADVENT ve Gokdeniz CIWS gibi yenilikleride ekleyerek MEKO-II'leri daha uzun yillar modern sekilde kullanabilirdik. Biz daha mutevazi cozumu tercih ettik sanirim. Artik eskiyen AWS-6 yerine Aselsan MAR-D, kopru onundeki Sea Zenith yerine Gokdeniz CIWS, arkadaki SeaZenith yerine 2x25mm STOP koyacaklar sanirim. Tahmin sadece.
Biraz kafamı kurcaladı.
Bu haliyle F35 karşı 2 yada üç gemi birbirini üçgen halinde kolayarak turlaması çözüm olurmu acaba?
“Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!”
Mustafa Kemal Atatürk

Kullanıcı avatarı
musti
Süvariler
Mesajlar: 6857
Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen musti » 24 Eki 2019, 00:04



Gizemli MİLGEM ile ilgili twitter aleminden seçmeler. Top yok. Pist var ama hangar yok.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 5775
Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen kabardey » 24 Eki 2019, 00:09

En azından top yerine gökdeniz konulabilirdi.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 8886
Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Sanchez » 24 Eki 2019, 00:21

kabardey yazdı:
24 Eki 2019, 00:09
En azından top yerine gökdeniz konulabilirdi.
Sen hiç ağır silahlı araştırma gemisi gördün mü :roll:

Ordunun, yani devletin malı olacak. Sivil gemilerin aksine kimse izinsiz üstüne çıkamaz, terso yapamaz. STAMP bile olmamalı, manuel 12,7 koysunlar.
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 5775
Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen kabardey » 24 Eki 2019, 00:22

Sanchez yazdı:
24 Eki 2019, 00:21
Sen hiç ağır silahlı araştırma gemisi gördün mü :roll:
Üstat sonuçta bir savaş gemisi en azından kendini koruyacak birşeyler olsa. :roll:

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3273
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen sailordream » 24 Eki 2019, 07:45

Sanchez yazdı:
24 Eki 2019, 00:21
Sen hiç ağır silahlı araştırma gemisi gördün mü :roll:
Ordunun, yani devletin malı olacak. Sivil gemilerin aksine kimse izinsiz üstüne çıkamaz, terso yapamaz. STAMP bile olmamalı, manuel 12,7 koysunlar.
Günümüz ağır silahlı insugency unsurları sebebi ile tüm dünyada Stabilize STAMP STOP gibi platformalar bu tip gemilerde kabul edilir oldu yabancı limanlara girerken üzerleri kutu ile kapatılıyor yada büyük örtü ile kılıf gibi formu belli eden kapamalarıdan sakınılınıyor nezaketen.

Bu gemi barış zamanı sinyal, veri toplama ve ekipman test gemisi olacak. Rakibi legal olarak taciz edecek. Cenge girmeyeceğiz bununla. Birisi müdahale ederse zaten savaş ilanıdır.
Kalyon Seydi Engin

swat
Akıncılar
Mesajlar: 2435
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Konum: Antalya
Yaş: 36

Milgem Projesi

Mesaj gönderen swat » 08 Kas 2019, 13:56

Benim fikrim Doğu Akdenizde çok rahatsız edici bir gemi olacağı için bu gemiye bir kaç kez saldırı niyetinde bulunabilirler.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3273
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen sailordream » 08 Kas 2019, 13:58

swat yazdı:
08 Kas 2019, 13:56
Benim fikrim Doğu Akdenizde çok rahatsız edici bir gemi olacağı için bu gemiye bir kaç kez saldırı niyetinde bulunabilirler.
Casus belli
Kalyon Seydi Engin

Kullanıcı avatarı
Halloq
Üye
Mesajlar: 3
Kayıt: 16 Kas 2019, 15:20
Yaş:

Milgem Projesi

Mesaj gönderen Halloq » 16 Kas 2019, 16:06

Resim

TF-100 sınıfı fırkateynler hakkında çok fazla bilgiye ulaşamadım fakat 2030 lardan sonra TF-100 ler için şimdilik STM nin TF-4500 sınıfı fırkateynlerini ekleyecek olursak TDK Akdeniz ve Karadeniz de ciddi bi güç olacak. Bu görsele ek olarak Tf-4500 leri ve Tf-2000 leri ekledim. Gönül ister ki bu projeler kısa zaman içinde gerçekleşsin....
En son DENO tarafından 17 Kas 2019, 00:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: Link Düzeltildi

Cevapla