Değerli ziyaretçilerimiz üye alımına tekrar başlamış bulunmaktayız. Üye olmak için sizi tanıtabilecek bir referans kaynak göstermeniz gerekmektedir.
Bu kaynaklar size ait soysal medya hesapları(Facebook,Twitter,İnstagram vb.) ve ya sizi tanıtacak belgeler olabilir. İstenilen referansı göstermeyen kullanıcıların kayıt işlemi gerçekleştirilmeyecektir.
(Gizli hesapları ve bağlantı adresi tam verilmemiş(siz arayın bulun der gibi) hesapları dikkate almıyoruz)

Kayıt için kullanmak istediğiniz kullanıcı adı ile birlikte ""kayit(@)trmilitary.org"" adresine elektronik posta gönderebilirsiniz diğer adreslere gönderilecek başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

İ Sınıfı Fırkateyn

Savaş Gemileri, Donanma Havacılığı, yorumlar, projeler, analizler...
anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1244
Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen anafor2014 » 15 Eki 2019, 11:32

İ Sınıfı ile elimizdeki Milgemleri karşılaştırdığımızda, ESSM hava savunma füze sisteminin eklenmesi, daha fazla Atmaca füzesi ve RAM yerine CIWS eklenmesi dışında bir değişiklik olacak mı?



Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3340
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen sailordream » 15 Eki 2019, 13:25

anafor2014 yazdı:
15 Eki 2019, 11:32
İ Sınıfı ile elimizdeki Milgemleri karşılaştırdığımızda, ESSM hava savunma füze sisteminin eklenmesi, daha fazla Atmaca füzesi ve RAM yerine CIWS eklenmesi dışında bir değişiklik olacak mı?
Kardeş daha uzun menzil daha fazla kabiliyet olacak daha ne istersin nükleer tahrik filan mı? Çekili sonar da eklenirse ki gerek var mı emin değilim daha da süper olur
Kalyon Seydi Engin

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1244
Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen anafor2014 » 15 Eki 2019, 13:51

sailordream yazdı:
15 Eki 2019, 13:25
Kardeş daha uzun menzil daha fazla kabiliyet olacak daha ne istersin nükleer tahrik filan mı? Çekili sonar da eklenirse ki gerek var mı emin değilim daha da süper olur
Öncelikle kardeşin değilim.
Basit bir soru sordum. Teknik bir soru. Niyet okumak yerine biliyorsanız cevap yazın.

İ sınıfını oldukça başarılı ve gerekli bir proje olarak görüyorum. Yukarıdaki görselde bir çok ek sensör görünüyor bunların milgem de olup olmadığını merak ettim.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3340
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen sailordream » 15 Eki 2019, 13:55

anafor2014 yazdı:
15 Eki 2019, 13:51
Öncelikle kardeşin değilim.
Basit bir soru sordum. Teknik bir soru. Niyet okumak yerine biliyorsanız cevap yazın.

İ sınıfını oldukça başarılı ve gerekli bir proje olarak görüyorum. Yukarıdaki görselde bir çok ek sensör görünüyor bunların milgem de olup olmadığını merak ettim.
Sayın anafor2014 görselde gördüğünüz bir çok ek sensörü tek tek sorarsanız cevaplamak için elimizden geleni yaparız.
Kalyon Seydi Engin

Kullanıcı avatarı
DELKU
Akıncılar
Mesajlar: 681
Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen DELKU » 15 Eki 2019, 14:06

Resim


Aselsan bir tane çekili sonar tasarlamıştı 2017 IDEFte sahneye çıkardı, SeaHawklar var iken kullanılır mı ?! Avantajları yanında dezavantajları da olabilecek bir konu

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1244
Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen anafor2014 » 15 Eki 2019, 14:07

Resim

Resim

Sanırım bu karşılaştırma sorunun cevabı olablir. Yerliilk oranı çok ciddi şekilde artmış

Kullanıcı avatarı
Okcu
Akıncılar
Mesajlar: 201
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:16
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Okcu » 15 Eki 2019, 23:42

anafor2014 yazdı:
15 Eki 2019, 11:32
İ Sınıfı ile elimizdeki Milgemleri karşılaştırdığımızda, ESSM hava savunma füze sisteminin eklenmesi, daha fazla Atmaca füzesi ve RAM yerine CIWS eklenmesi dışında bir değişiklik olacak mı?
Hayır, daha bir değişiklik olmayacak. Neden diye sorarsanız, Atmaca`nın ötesinde elinizde başka bir füze yok. Gezgin için kasa yetersiz. RAM yerine CIWS veya iki tanesinde CIWS, diğer ikisinde RAM ve s. önemli değil. Sonuçta bunlar birer karakol gemisi. Yani fırkateyn ama hafif fırkateyn, yeşil sular için hocam. Önemli olan Meko`lardan daha iyi olması.

hiasa89
Üye
Mesajlar: 251
Kayıt: 23 Haz 2017, 19:30
Konum: Elk Grove village / IL
Yaş: 29
İletişim:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen hiasa89 » 03 Oca 2020, 19:17

Ustadlarim bu konu hakkinda bir gelismi var midir ?
Life is life ; fight for it !

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Yayımcı (Editör)
Mesajlar: 1927
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen İstiklalFM » 09 Oca 2020, 18:58

İlk İ Sınfı fırkateynin inşası için sözleşme imzalanmış durumda. Diğer 3 adet fırkateynin inşası konusunda hazırlıklar yapıldı, SSİK kararı bekleniyor ancak tarihi belli değil. İlk geminin üretiminde oluşabilecek değişiklikler neticesinde 3 geminin üretim kararı bekletiliyor.

https://www.defenceturk.net/ismail-değil mi ... ma-sanayii
Resim

Kullanıcı avatarı
Canti
Süvariler
Mesajlar: 2703
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş: 22

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Canti » 09 Oca 2020, 19:16

İstiklalFM yazdı:
09 Oca 2020, 18:58
İlk İ Sınfı fırkateynin inşası için sözleşme imzalanmış durumda. Diğer 3 adet fırkateynin inşası konusunda hazırlıklar yapıldı, SSİK kararı bekleniyor ancak tarihi belli değil. İlk geminin üretiminde oluşabilecek değişiklikler neticesinde 3 geminin üretim kararı bekletiliyor.

https://www.defenceturk.net/ismail-değil mi ... ma-sanayii
Bence gemide ciddi değişiklikler göreceğiz.
koşan hollandalı

_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 392
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:07
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 09 Oca 2020, 21:07

Canti yazdı:
09 Oca 2020, 19:16
Bence gemide ciddi değişiklikler göreceğiz.
Şahsen olabilecek ise İ Sınıfı'nın, Avustralya'nın Hunter Sınıfı gibi olmasını isterdim. Çafrad Lite, 32xVLS, 16xAtmaca, Akya, çekili sonar, Gökdeniz, diğer mili öz savunma sistemleri ve elektronik destek sistemleri ile birlikte Advent'in kalbini oluşturduğu bir çoklu görev firkateyni önümüzdeki 10 yılda bölgede elimizi iyice rahatlatırdı diye düşünüyorum. Ancak mevcut durumda bahsettiğim gemi eğer gerçekleşebilirse TF-100 olacak gibi. İ Sınıfı firkateynleri mümkün oldukça hızlı bir şekilde envantere almalı ve ardından TF-2000 ile TF-100 projelerine hız vermeliyiz. Hatta mümkünse TF-2000 için Malezya, Singapur, Endonezya, Katar gibi ülkelerden fon sağlanarak bir ortak üretim modeli oluşturulabilir.

Avustralya Hunter Sınıfı (İngiliz Tip 26) Çok Maksatlı Fırkateyn:
Resim

Kullanıcı avatarı
Canti
Süvariler
Mesajlar: 2703
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş: 22

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Canti » 09 Oca 2020, 21:13

_Turkuaz_ yazdı:
09 Oca 2020, 21:07
Şahsen olabilecek ise İ Sınıfı'nın, Avustralya'nın Hunter Sınıfı gibi olmasını isterdim. Çafrad Lite, 32xVLS, 16xAtmaca, Akya, çekili sonar, Gökdeniz, diğer mili öz savunma sistemleri ve elektronik destek sistemleri ile birlikte Advent'in kalbini oluşturduğu bir çoklu görev firkateyni önümüzdeki 10 yılda bölgede elimizi iyice rahatlatırdı diye düşünüyorum. Ancak mevcut durumda bahsettiğim gemi eğer gerçekleşebilirse TF-100 olacak gibi. İ Sınıfı firkateynleri mümkün oldukça hızlı bir şekilde envantere almalı ve ardından TF-2000 ile TF-100 projelerine hız vermeliyiz. Hatta mümkünse TF-2000 için Malezya, Singapur, Endonezya, Katar gibi ülkelerden fon sağlanarak bir ortak üretim modeli oluşturulabilir.

Avustralya Hunter Sınıfı (İngiliz Tip 26) Çok Maksatlı Fırkateyn:
Resim
ÇAFRAD Lite bence mutlaka gelecek. Sistem yeniden boyutlandırılabilir açıklaması yapıldığı günden beri aklımdan İ Sınıfına konulmasından başka bir şey gelmiyor.
koşan hollandalı

Kullanıcı avatarı
NAVY
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 660
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:17
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen NAVY » 09 Oca 2020, 21:17

Tek kelimeyle özetliyorum. Gemi tasayan kişiyi sor ve DzKK Projeyi yapan kişiyi sor. Biz heybetli gemi istiyoruz yahu.

Kullanıcı avatarı
Okcu
Akıncılar
Mesajlar: 201
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:16
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Okcu » 10 Oca 2020, 00:48

Canti yazdı:
09 Oca 2020, 19:16
Bence gemide ciddi değişiklikler göreceğiz.
Örneğin ne gibi?

Kullanıcı avatarı
Canti
Süvariler
Mesajlar: 2703
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş: 22

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Canti » 10 Oca 2020, 02:00

Okcu yazdı:
10 Oca 2020, 00:48
Örneğin ne gibi?
Yukarıda yazdığım gibi ÇAFRAD.
koşan hollandalı

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Yayımcı (Editör)
Mesajlar: 1927
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen İstiklalFM » 10 Oca 2020, 03:11

Canti yazdı:
10 Oca 2020, 02:00
Yukarıda yazdığım gibi ÇAFRAD.
ÇAFRAD'dan önce SMART-S MkII yerine SMART-S T veya AKILLI-S gibi mevcut radarın yerlisini görebiliriiz. Zaten %90'a yakın burada üretiliyor da komple isim dahil yerlileşebilir.

Resim

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2929
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen robust » 10 Oca 2020, 08:25

Canti yazdı:
09 Oca 2020, 19:16
Bence gemide ciddi değişiklikler göreceğiz.
Kizaga konmus ve govde insasi bitirilmeye yakin bir geminin bu noktadan sonra fazla bir degisiklik olmaz. Bilindigi gibi I-sinifi aslinda bir Milgem-XL (Xlarge) olarak tarif edebiliriz. Geminin %90'i ayni donanima sahip, ayni altsistemler vs. I-sinifini gecikme nedeni daha cok maddi ve organizasyon ile alakali. Ilk gemiyi kizaga koydular cunku Milgem'den farki cok az olan bir tasarim, iscisi, muhendisi gemiyi nasil yapacagini biliyordu ama sorun olan sey geminin donanimi icin gerekli odenekler gec verildigi gibi, geminin seri uretim safhasinin nasil olacagi bile belli degil. Gemi TDzK'nin imkanlari ile govde blocklari uretilmis, govdesi bitmeye yakindi ama hala motoru, jeneratoru, disli kutusu, turbini, VL lanceri, ve yuzlerce diger irili ufakli sistem tedarik sozlesmesi imzalanmamisti. Eylul 2018'de STM ile anlasma ancak imzalandi. Biz saniryouz ki gemi kizaga kondu govde bloklari urtiliyor, o zaman gemi yakinda biter. Durum oyle degilmis. Bir Milgem'in 250 milyon dolar civari bir maliyeti oldugunu dusunurseniz, I-sinifi icinde benzer + ESSM+MK41 gibi maliyeti olacak, asagi yukari 300 milyon $. Bu para 600 kusur projesi olan SSB icin buyuk para. Herseye para yetismez.

Unutmayalim 4 adet Milgem gemisinin insasi yaklsik 14 yil surdu. Ilk gemi Heybeliada kizaga 2005 yilinda konmustu, son gemi Kinaliada 2019 sonlarinda teslim edilebildi.

CAFRAD konusunda ilk asama icin daha mutevazi olacak, CAFRAD'tan once daha kucuk olcekli Thales'in APAR benzeri X band 100-150km menzil, cok amacli gorev yapabilecek (hedef arama, izleme ve ESSM aydinlatma), mast uzeri dort yuzlu bir AESA radar uretilmesini tercih edersim(ilk asamada). Bu radar ile birlikte S band SMART-S'i hala orta-uzun menzil hacim arama icin muhafaza ederdim. Bu sekilde 3000-3500 tonluk mini TF2000 ortaya cikardi. Firkateyn buyuklugundeki gemilerde tek radar bandina bagimli kalinmasi taraftari degilim. X be S band farkli iki radar kullanilmasi operasyonel anlamda avantajlari olur. I-sinifi ilk 4 paketi arkasindan gelecek, kimilerini Tf100 dedigi gemiler benim bahsettigim sekilde uretilmeleri isterdim dogrusu.

Original CAFRAD hedefi 3 farkli radari barindiracak TF2000'e ozel komplike bir AESA radar sistemi olarak isteniyor. Ben basitten zora dogru gidilmesi taraftariyim. Surecler cok uzuyor bu tur yuksek hedefli gelistirme sureclerinde.

_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 392
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:07
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 11 Oca 2020, 14:35

robust yazdı:
10 Oca 2020, 08:25
Kizaga konmus ve govde insasi bitirilmeye yakin bir geminin bu noktadan sonra fazla bir degisiklik olmaz. Bilindigi gibi I-sinifi aslinda bir Milgem-XL (Xlarge) olarak tarif edebiliriz. Geminin %90'i ayni donanima sahip, ayni altsistemler vs. I-sinifini gecikme nedeni daha cok maddi ve organizasyon ile alakali. Ilk gemiyi kizaga koydular cunku Milgem'den farki cok az olan bir tasarim, iscisi, muhendisi gemiyi nasil yapacagini biliyordu ama sorun olan sey geminin donanimi icin gerekli odenekler gec verildigi gibi, geminin seri uretim safhasinin nasil olacagi bile belli degil. Gemi TDzK'nin imkanlari ile govde blocklari uretilmis, govdesi bitmeye yakindi ama hala motoru, jeneratoru, disli kutusu, turbini, VL lanceri, ve yuzlerce diger irili ufakli sistem tedarik sozlesmesi imzalanmamisti. Eylul 2018'de STM ile anlasma ancak imzalandi. Biz saniryouz ki gemi kizaga kondu govde bloklari urtiliyor, o zaman gemi yakinda biter. Durum oyle degilmis. Bir Milgem'in 250 milyon dolar civari bir maliyeti oldugunu dusunurseniz, I-sinifi icinde benzer + ESSM+MK41 gibi maliyeti olacak, asagi yukari 300 milyon $. Bu para 600 kusur projesi olan SSB icin buyuk para. Herseye para yetismez.

Unutmayalim 4 adet Milgem gemisinin insasi yaklsik 14 yil surdu. Ilk gemi Heybeliada kizaga 2005 yilinda konmustu, son gemi Kinaliada 2019 sonlarinda teslim edilebildi.

CAFRAD konusunda ilk asama icin daha mutevazi olacak, CAFRAD'tan once daha kucuk olcekli Thales'in APAR benzeri X band 100-150km menzil, cok amacli gorev yapabilecek (hedef arama, izleme ve ESSM aydinlatma), mast uzeri dort yuzlu bir AESA radar uretilmesini tercih edersim(ilk asamada). Bu radar ile birlikte S band SMART-S'i hala orta-uzun menzil hacim arama icin muhafaza ederdim. Bu sekilde 3000-3500 tonluk mini TF2000 ortaya cikardi. Firkateyn buyuklugundeki gemilerde tek radar bandina bagimli kalinmasi taraftari degilim. X be S band farkli iki radar kullanilmasi operasyonel anlamda avantajlari olur. I-sinifi ilk 4 paketi arkasindan gelecek, kimilerini Tf100 dedigi gemiler benim bahsettigim sekilde uretilmeleri isterdim dogrusu.

Original CAFRAD hedefi 3 farkli radari barindiracak TF2000'e ozel komplike bir AESA radar sistemi olarak isteniyor. Ben basitten zora dogru gidilmesi taraftariyim. Surecler cok uzuyor bu tur yuksek hedefli gelistirme sureclerinde.
Üstad anladığım kadarıyla daha çok Danimarka'nın Iver Huitfeldt sınıfı bir gemiyi tarif ediyorsunuz. Tabi kendisinde APAR'a ek olarak Smart-L var.
Resim

Düzenleme: Aslında TF-2000 projesinin ilk 3 boyutlu modelleri de robust üstadın söylediği tipteki bir fırkateyn tasarımı üzerinde yapılmıştı.
Resim

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2929
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen robust » 12 Oca 2020, 22:31

Aslinda benim tarifim mini-TF2000 veya bir 3000-3500 tonluk bir firkateyn icin. CAFRAD konusunda asama asama gidilmesi gerekrigini dusunuyorum. Bu hali ile CAFRAD 3 farkli radar barindiran oldukca kapsamli ve pahali bir proje olarak planlandi. Hedef gemi TF2000 ama bence CAFRAD-X veya Lite olarak ilk once operasyonel X band AESA, cok maksatli radari hafif bir mast uzerinden sekillendirebilseydik, bugun Barbaros ve I-sinifiin uygulama sansimiz olurdu. Bu oneri biraz maliyetli oluyor dogal olarak. Ama ben SSB veya TDzK olsaydim, ilk asamada APAR'in bir Aselsan versiyonunu isterdim. PErformansi daha mutevazi olabilirdi. APAR aslinda SM-2 gibi 150km menzile sahip fuzeleri gudumleyebilen bir sistem. Bizim oyle bir derdimiz simdilik yok.

En performansli fuzemiz ESSM ve menzili 40km maks. Yani maksimum 80-100km menzillerde hedef arama, izleme ve ESSM icin aydinlatma fonksiyonlarini yapacak hafif mast uzeri bir radar ile bu isi yapabilirdik diye dusunuyorum. SMART-S ise orta-uzun menzildeki gorevlerini yapacakti. Bu yuzden APAR-SMART-L ile AAW gemisi donatan donanmalara karsi bizde CAFRAD-X ve SMART-S ile daha kucu firkateyn ve belki korvetlerimize bunu uygulama sansimiz olurdu. Daha fazla sayida hava hedefine angajmana girebilme ve ayni anda bir duzine ESSM fuzesini gudumleyebilme gibi kazanimlar olurdu

Cift radar bandina sahip olmak NATO'nun savas gemilerde, firkateynler ozellikle, istedigi bir sensor donanimi. X ve S band karmasi bir cok acidan optimum hedef tespit, teshis, izleme, aydinlatma performansi sagliyor.

Dort yuzlu mast uzeri AESA radar tasarimi (ozellikle izleme, ve fuze/top aydinlatma amacli )yuksek teknoloji gerektirdigi gibi ve uretimi maliyetli bir sistem. Bence her iki etken nedeniyle henuz firkateyn'lerimize uygun bir urun cikaramamis olabiliriz. Iste keske yapabilseydik cok iyi olurdu cunku teknoloji AESA radarlara evriliyor bir cok avantajindan dolayi ama maliyetide zaman icinde dusecek.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1244
Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen anafor2014 » 12 Oca 2020, 23:40

Üstad ASELSAN MAR-D radarı veya smart-s aesa radar değil mi?

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 1459
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Yaş: 13

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen igirgin » 13 Oca 2020, 01:54

anafor2014 yazdı:
12 Oca 2020, 23:40
Üstad ASELSAN MAR-D radarı veya smart-s aesa radar değil mi?
MAR-D AESA radarıdır Smart-S PESA radarıdır, bu radarlar dönerek arama yapar hedefi vurmak için hedefe kilitlenen Aselsan AKR radar ailesi vardır, gerçi onlarla da sınırlı arama yapılabilir . https://www.aselsan.com.tr/AKRD_Deniz_P ... i_6487.pdf
Resim
panem et circenses
Dev aynasındaki cüceler, ayna kırılınca tarihin çöplüğüne gömülürler.

swat
Akıncılar
Mesajlar: 2476
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen swat » 15 Oca 2020, 14:32

İ Sınıfından sonra ikinci 4 lü üretimde ÇAFRAD lite versiyon bir radar çıkarılmalı. 100 -150 kmde değil bence Rahatlıkla 250km tarama, hedef izleme ve hedef aydınlatması yapılabilir. Mevcut Çafrad yanılmıyorsam ciddi bir menzile sahip.

Ya da şöyle olabilir MEKO Track-II projesinede A/B olarak ayrılmıştı İ sınıfınada bu yapılabilir.

Cevapla