Değerli ziyaretçilerimiz üye alımına tekrar başlamış bulunmaktayız. Üye olmak için sizi tanıtabilecek bir referans kaynak göstermeniz gerekmektedir.
Bu kaynaklar size ait soysal medya hesapları(Facebook,Twitter,İnstagram vb.) ve ya sizi tanıtacak belgeler olabilir. İstenilen referansı göstermeyen kullanıcıların kayıt işlemi gerçekleştirilmeyecektir.
(Gizli hesapları ve bağlantı adresi tam verilmemiş(siz arayın bulun der gibi) hesapları dikkate almıyoruz)

Kayıt için kullanmak istediğiniz kullanıcı adı ile birlikte ""kayit(@)trmilitary.org"" adresine elektronik posta gönderebilirsiniz diğer adreslere gönderilecek başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Savaş Gemileri, Donanma Havacılığı, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
Damascus_Steel
Üye
Mesajlar: 200
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:04
Yaş: 34

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen Damascus_Steel » 02 Şub 2020, 18:10

@Tulga hocam sizce şu an sıfırdan Harrier üretimi mümkün mü? Bence pek mümkün değil. En azından şartlar netleşinceye kadar navalize taarruz ve genel maksat helikopteri geliştirme işine yoğunlaşmamız gerektiğini düşünüyorum.


Barışta oğullar babalarını, savaşta babalar oğullarını gömer.
Croesus

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9134
Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen Sanchez » 02 Şub 2020, 18:42

60 yıllık teknolojiyle üretilen Pegasus motorunun üretimi 10 yıl önce bitti, yapan adamlar emekli oldular. Bugün BAE Systems ve Rolls Royce, F-35 projesinin büyük topları. R&R olmasa F-35B olmazdı. İki şirket de STOVL konusunda bütün dikkatini F-35B'ye vermiş. 30 uçak için tekrar üretim başlatmak artık 10 milyar sterlin mi olur, 20 milyar sterlin mi olur, ben bilemiyorum. Artık bir ihraç imkanı da olmadığı için bütün para bizim cebimizden çıkacaktır. Uçak gemisi gezdirip STOVL kullanacak insan zaten F-35B alıyor. İki şirketin kendilerini içinde bulacağı çıkar çatışması da çabası. BK, kafasında Harrier'ı bitireli yıllar oldu, güle oynaya F-35B'ye geçiyor.

Harrier gibi devrimsel ama kıt kabiliyetli bir uçağın da 2040-2050 yılında sahada ne sunabileceğini ben düşünemiyorum. Şunun şurasında 10 yıl sonra herkes elden çıkaracak..
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim

hiasa89
Üye
Mesajlar: 293
Kayıt: 23 Haz 2017, 19:30
Konum: Chicago
Yaş: 30
İletişim:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen hiasa89 » 02 Şub 2020, 18:51

Sanchez yazdı:
02 Şub 2020, 06:35
Uzunu değil, daha genişi lazım. Yanına da 5 fırkateyn, 2 denizaltı bir de F-35 lazım. Onlar olmayacaksa bu hali bize yeter.
Ustad, neden genisi lazim ? Aciklayabilirmisiniz ?
Life is life ; fight for it !

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 397
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen Tulga » 02 Şub 2020, 20:26

Bir mucize olmayacaksa bu saatten sonra F-35B olmayacağı ortada. Geriye kalan tek seçeneğe bu denli olumsuz bakılacaksa Seahawk ve saldırı helikopterler ile yola devam edilecek mecburen.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9134
Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen Sanchez » 02 Şub 2020, 22:25

hiasa89 yazdı:
02 Şub 2020, 18:51
Ustad, neden genisi lazim ? Aciklayabilirmisiniz ?
Orko daha güzel açıkladı.



Bu geminin STOVL dışında uçak işletmesi için uçuş güvertesinin büyümesi gerekiyor. Bu (teorik olarak) yapılabilir bir şey. 2.DS sonrası bir çok modern filo uçak gemisi çeşitli refitlere girdiler ve açılı güvertelere sahip oldular. Hindistan, normalde VTOL kabiliyetli Yak-38 kullanmak için yapılmış Kiev Sınıfı Gorşkov'u aldı, önündeki füze bataryalarını söktü ve STOBAR kabiliyetli Vikramaditya'yı yaptı. Şimdi de ABD, Japonya'nın Izumo'larına benzer bir modifikasyon öneriyor.

Ben denizci değilim, gemi mühendisi değilim, binaenaleyh, mühendis de değilim. Sailordream daha güzel yorumda bulunabilir belki. Dediğim gibi ben bir gemi mühendisi değilim. Mesela ben bakınca Juan Carlos'u hep fazla "top heavy" bir gemiye benzetiyorum. Bu öyle midir, bu gemi, daha fazla üst ağırlık yaratacak o modifikasyonu kaldırabilir mi, neleri kaybeder, artıları eksileri nedir, attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya değer mi bilemiyorum. Niyetleri varsa Navantia'yla oturup konuşsunlar, daha servise girmesine yıl olan, liman testleri geçen hafta başlamış gıcır gemiyi tekrar 3-5-7 yıllığına kuru havuza alalım. Üzerinden ilk sabit kanatlı(ama Türk bayraklı olmayan) hava aracını kaldırana kadar muhtemelen 5 yıl daha geçecektir.

Ya da, bu gemiyi oldu olacak böyle alalım, yine Navantia'yla konuşalım, bu sefer lisans altında değil, kendi isteklerimize göre bir gemi çizelim, bu sefer ortak olarak Trakya'yı yapalım. Artık üzerine Orko'nun düşündüğü gibi Hürjet Naval mı koyarlar bilemiyorum. Garibimin orijinali daha mock up olarak duruyor, ne zaman prototip olacak da uçacak o ayrı.

İşte, Trakya'nın olması 15 yıl, Hürjet-N'nin olması takriben 15 yıl derken, 2035'de olur. Tam bizlik iş.
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim

hiasa89
Üye
Mesajlar: 293
Kayıt: 23 Haz 2017, 19:30
Konum: Chicago
Yaş: 30
İletişim:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen hiasa89 » 02 Şub 2020, 22:44

tesekkur ederim.
Life is life ; fight for it !

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Yayımcı (Editör)
Mesajlar: 2074
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen İstiklalFM » 02 Şub 2020, 22:44

Aslında zaten olayın gerçeğine bakarak 2035-2040'lardan bahsedeceksek, bir uçak gemisi ile ilgili kararın ve hedeflerin şimdiden koyulması lazım. Uçak gemisi dediğimiz alet doğası gerekli stratejik olduğu kadar politik bir seçim. Eğer uçak gemisi gerektirici bir projeksiyon çiziliyorsa politikada, elbette askeri olarakta gereği düşünülmeli. Hele bizim gibi bu tarz üretim ve kararlar geç kalan bir ülkeden bahsediyorsak şimdiden konuşmak planlamak daha makul geliyor.

Ki bence mevcut politik çizgimizde uçak gemisi gerekliliği öngörülüyor. Afrika'ya politik etki olarak ulaştıktan sonra şimdi askeri olarak gittik. Libya'da çok ciddi bir varlığımız var. Keza Somali bir parça. Bir diğer yön ise Katar. Belki ileride Afrika'da daha çok etki artıracağız. Ya da Pasifik'e yöneleceğiz. Günümüz ekonomik koşullarında bana makul gelmese de, bugünün ekonomik koşullarında bugünün meseleleri bile bize ağır gelirken zor gözüküyor. Ama herşeye rağmen uzak coğrafyalarda varlık gösteriyoruz. Eğer 2040'larda bir "Uçak Gemisi Görev Grubu" düşüncesi olacaksa şimdiden belli planlaması ve dillendirilmesi lazım.

Buradaki temel konu aslında gemi ve paradan çok uçak olacaktır. Ancak "Orko" söylemi ile Naval Hürjet bu kadar büyük gelecek planlamasında kendine yer bulabilir.

Bu iletiye gelecek olan daha "İ sınıfına para bulamıyoruz" eleştirisini kendi kendime yaptığımı bildiriyorum. Ben TF-2000'e başlanmadan dahi TCG Anadolu'nun gerekliliğini sorgulayan biriyim ama bu iletilerde önümüzde duran bir gerçek.
Resim

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2965
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen robust » 03 Şub 2020, 04:08

TCG Anadolu seneye teslim edilecek ve egitim faaliyetleri baslayacak ama uzerinde Seahawk haricinde konuslanacak helikopter yok. Seahawk sayimizda o kadar her seye yetecek kadar cok degil aslinda. 24 helikopter var, bunlarin buyuk kismi firkateyn ve ADA sinifi ile goreve gidiyorlar. Geri kalanlar egitim faaliyetleri icin kullaniliyor. TCG Anadolu goreve gittiginde belkide 6-8 adet Seahawk sabit bulunmasi gerekir farkli deniz gorevlerini yapabilmesi icin. Hala ucuyorlarsa kisa sureliginede olsa AB-212ASW'leri felan da konuslandiririz herhalde. Asagida Ispanyol Juan Carlos-I gemisinnin asansoru ile guverte icine indirilen bir AB212 var. Bu asansore KKK envanterindeki cogu helikopter sigmaz. Seahawk rotor ve kuyruk katlandigi icin sorun yok.


Bu gibi planlamalarin simdiden yapilmasi gerekiyor ki gemi teslim alindiginda hava araclarinin egitimleri de kesinti olmadan baslasin. Bu konularda hic bir bilgi gormuyorum resmi kanallarda. Ne ucuracaksiniz bunun uzerinde? Ucak olmayacak uzunca bir sure ama ya helikopter? Elde var Seahawk. Anlasilan biz yine Turklugumuzu gosterip kervani yolda duzecegiz. Kullandikca neye ihtiyacimiz oldugunu tecrube edip, o sistemleri tedarik edecegiz.

Beklentim baslangic asamasinda KKK'nin elinde ne varsa gemiye gecici olarak egitm amacli gelip gideceklerdir. Realist yaklasim ile baska bir secenek yok zaten. KKK'nin T129, AH-1W, AS532, S70, ve belki bir kac CH-47 gorebiliriz guverte uzerinde. Guverte aldindaki helikopter hangarlarina inebilmeleri icin rotorlarini katlamalari ve asansorlere sigmalari gerekiyor. Ve tabi icerdeki hangarda yerlesimleri. KKK'nin elindeki bu helikopterler simdilik guverte altina inemezler ama guverte uzerinde bagli sekilde kullanilabilirler. En ideal helikopter aslinda AH-1W hem tasarimi geregi navalized hem de cift palli olmasi nedeniyle, park alaninda daha dusuk hacim kapliyor. Asansor sigma problemi olaz asagidaki fotodan anlasilacagi gibi.

Ilerde ucak tedarigi mumkun olursa daha farkli bir konfigurasyon gerekbilir. Ornegin TCG Anadolu'nun kriz bolgesinde hava ustunlugu sglamasi icin AEW kabiliyetli helikopter gerebilir. Bunun icinde alternatif Ingilizlerin cozumu dusunulebilir.

Resim

Kullanıcı avatarı
istanbul01
Üye
Mesajlar: 103
Kayıt: 25 Tem 2012, 19:00
Konum: İstanbul
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen istanbul01 » 03 Şub 2020, 04:48

Bana kalırsa geminin testlerinin bitip hazır hale gelmesindenin ardından çok süre geçmeden T-129'un naval versiyonunu göreceğimizi düşünüyorum. Deniz Kuvvetleri'nin T-129 niyeti 2017 başlarına dayanıyor. Aradan uzun süre geçti henüz elle tutulur bir şey görmedik ama geminin hazır olacağı süreyi de düşünürsek yetişeceğini düşünüyorum. En son SSB'nin hazırladığı makette de T-129'lar ön planda. Şu an öncelikli plan olarak buna yoğunlaşıldığı inancındayım. Umarım öyledir.
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
merzifonlu
Süvariler
Mesajlar: 962
Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Konum: Merzifon
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen merzifonlu » 06 Şub 2020, 16:56

Navalize işi helikopter ta plan aşamasındayken başlar. T129'un navalize versiyonu olmaz. Atak-2'nin olabilir.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 836
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen Antares » 07 Şub 2020, 15:18

Bir şey soracağım. Anadolu tamam çok gerekli bir platform da. Ona gelene kadar bizim TF2000 ve istif sınıfı ihtiyacımız çok daha gerekli ve önemli değil mi?

PARS
Üye
Mesajlar: 1297
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen PARS » 07 Şub 2020, 15:29

Ama uçak gemiz var biz yaptık denize indirdik demek başka en erken 3-4 yıl yapılacak gemi başka.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 1232
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen okeanos » 07 Şub 2020, 15:38

Antares yazdı:
07 Şub 2020, 15:18
Bir şey soracağım. Anadolu tamam çok gerekli bir platform da. Ona gelene kadar bizim TF2000 ve istif sınıfı ihtiyacımız çok daha gerekli ve önemli değil mi?
F35 olsaydı üzerinde iş değişirdi. Farklı kulvar çünkü. Farklı harekat planlarını icra etme olanağı sagliyor. F35' li TCG Anadolu ve beraberindeki gorev gücü Libya' da, Cezayir' de veya Tunus' ta ortamı oldukça şenlendirirdi mesela.
"ASIL ÖNEMLİ OLAN VE MEMLEKETİ TEMELİNDEN YIKAN, HALKINI ESİR EDEN, İÇERİDEKİ CEPHENİN SUSKUNLUĞUDUR.''

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6042
Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen kabardey » 07 Şub 2020, 15:41

Antares yazdı:
07 Şub 2020, 15:18
Bir şey soracağım. Anadolu tamam çok gerekli bir platform da. Ona gelene kadar bizim TF2000 ve istif sınıfı ihtiyacımız çok daha gerekli ve önemli değil mi?
Anadolu programa göre giderken, ne yazık ki MİLGEM programı hepimizin bildiği gibi sarktı. Normal program devam etse idi, şuan İ sınıfının ilk 4 gemisi neredeyse bitmiş, ilk TF-2000 için belkide gün sayıyorduk. Tabi araya birazda maddi sıkıntılarda girdi. Sonuç takvim ciddi sarktı.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9134
Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen Sanchez » 07 Şub 2020, 16:33

Birinin ödemeleri yapılmış, program olmuş bitmiş, sonuna gelmiş, dieğrinde daha para ödenmemiş. En büyük fark o.
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Yayımcı (Editör)
Mesajlar: 2074
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen İstiklalFM » 07 Şub 2020, 17:26

Birde ÇAFRAD ve füzeler tabii... Harbi TF-2000'de hangi füzeler olacak? Gemiyi tasarlayanlar bile bilmeyebiliyor.....
Resim

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6042
Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen kabardey » 07 Şub 2020, 19:45

İstiklalFM yazdı:
07 Şub 2020, 17:26
Birde ÇAFRAD ve füzeler tabii... Harbi TF-2000'de hangi füzeler olacak? Gemiyi tasarlayanlar bile bilmeyebiliyor.....
Denizciler hep SM-2'den konuştu, sonra SM-6 ile bir umutlandı ama şimdi Aster bile olur mu olmaz mı belirsiz. Şu aster işine vakti zamanında girseydik ya, Çin füzesi filan seçeceğimize. 2-4 arası sistem Samp-t teslim almıştık bile. Gemilere de, dizerdik.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Yayımcı (Editör)
Mesajlar: 2074
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen İstiklalFM » 07 Şub 2020, 21:17

kabardey yazdı:
07 Şub 2020, 19:45
Denizciler hep SM-2'den konuştu, sonra SM-6 ile bir umutlandı ama şimdi Aster bile olur mu olmaz mı belirsiz. Şu aster işine vakti zamanında girseydik ya, Çin füzesi filan seçeceğimize. 2-4 arası sistem Samp-t teslim almıştık bile. Gemilere de, dizerdik.
Şu an yurtdışından gelecek füze iyi ihtimal ESSM Block 2 gibi :( . Gerçi belli olmaz SM-2'yi resmi talep ederiz onayda çıkabilir. :shock:

Bizimkiler Hisar -O ve Siper ile donatacak gibi gemiyi.
Resim

Kullanıcı avatarı
Canti
Süvariler
Mesajlar: 2779
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş: 22

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen Canti » 07 Şub 2020, 21:25

F-35C bile gelir ama Avrupa'dan füze gelmez. Eğer öyle beklentisi olan karar vericiler varsa tedavi görmeliler. Yerli füzeler kullanılmalı.
koşan hollandalı

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6042
Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen kabardey » 07 Şub 2020, 21:29

Siper ney ki? Ne olduğu da belli değil. Hiç birşey bilmiyoruz. :roll:

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Yayımcı (Editör)
Mesajlar: 2074
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen İstiklalFM » 07 Şub 2020, 23:58

kabardey yazdı:
07 Şub 2020, 21:29
Siper ney ki? Ne olduğu da belli değil. Hiç birşey bilmiyoruz. :roll:
Yerli Buk M3 ümüz olarak çıkacak gibi duruyor...
Resim

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 1551
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Yaş: 13

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen igirgin » 08 Şub 2020, 00:32

İstiklalFM yazdı:
07 Şub 2020, 23:58
Yerli Buk M3 ümüz olarak çıkacak gibi duruyor...
Mobil olduğuna dair bilgi nereden?
Resim
panem et circenses
Dev aynasındaki cüceler, ayna kırılınca tarihin çöplüğüne gömülürler.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Yayımcı (Editör)
Mesajlar: 2074
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen İstiklalFM » 08 Şub 2020, 00:37

igirgin yazdı:
08 Şub 2020, 00:32
Mobil olduğuna dair bilgi nereden?
Ben füze olarak kast etmiştim. Mobilite olur mu? Sanmıyorum. BF engelleme yeteneği olmadan uzun menzile erişim...
Resim

Kullanıcı avatarı
Canti
Süvariler
Mesajlar: 2779
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş: 22

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen Canti » 08 Şub 2020, 00:52

Mevcut durumda elimizde Buk gibi bir füze olsaydı hem karada hem denizde elimiz daha rahat olurdu. Tam şu an Suriye'deki birlikleirmizi koruyacak sistem.
koşan hollandalı

OguzhanTR
Süvariler
Mesajlar: 218
Kayıt: 23 Tem 2012, 02:33
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen OguzhanTR » 09 Şub 2020, 15:20

kabardey yazdı:
07 Şub 2020, 19:45
Denizciler hep SM-2'den konuştu, sonra SM-6 ile bir umutlandı ama şimdi Aster bile olur mu olmaz mı belirsiz. Şu aster işine vakti zamanında girseydik ya, Çin füzesi filan seçeceğimize. 2-4 arası sistem Samp-t teslim almıştık bile. Gemilere de, dizerdik.
64 vls olacağı düşünülen bir gemiye Fransa kesinlikle 64 adet A43/50 vermez. Horizon sınıfından dahi daha güçlü bir gemiyi kendi elleriyle hazırlamazlar yani.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2965
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen robust » 09 Şub 2020, 18:48

Aslinda bugun yasadigimiz sorunlar gecmiste yapilan hatalarin birikimi olarak karsimiza cikiyor. Ornek, Turkiye Milgem projesi ile baslayan ciddi deniz sistemleri yatirimlari var. Gemi tasarliyoruz ve bu gemileri donatacak yazilim, radar, sonar, ASM fuze, EH sistemleri vs milli yapiyoruz. Ama bu gemilerin hava savunmasini yapacak bir sey eksik. Gemilerimiz hava savunmasi icin gerekli belki 3 farkli sinif fuze ihtiyaci var. Diyebilirsiniz ki RAM var, ESSM var. Evet ESSM butun NATO ulkeleri icin var ama kisa-orta menzil kategorisinde bir fuze, RAM deseniz cok pahali oldugu kadar tedarigi uzun surecler gerektiriyor. Deniz Kuvvetlerinin hava savunma olarak 1-10km menzillerde nokta hava savunma yapabilecek RAM muadili, 1-30km ESSM muadili, ve 80-100km civarlarinda menzillerde alan savunmasi yapabilecek hava savunma fuzesine ihtiyaci var.

Diger yandan TuHK'nin basta Rapier, HAWK olmak uzere eski sistemlerini degistirmek ve alan savunmasi yapabilmek icin kisa-orta-uzun menzilli hava savunma sistemlerine ihtiyaci var. Asagi yukari TuDZK ile benzer ihtiyaclar. Kara KK ise kendi ihtiyaclari icin SSM ile yaklasik 550 milyon euro degerinde Hisar-A/O alcak ve orta menzil gelistirme sozlesmesi imzaladi. Bu anlasmanin sadece KKK ihtiyaclari icin sekillendirilmis oldugunun altini cizerim.

Turkiye gibi kaynaklari kisitli bir ulke her kuvvet icin farkli farkli fuze sistemi gelisirme ve tedarik etme luksune sahip degil. Turkiye bu konuda ABD gibi davranamazdi. ABD'de her kuvvet kendi ihtiyaci icin proje baslatir, SM-X serisi denizcinin, Patriot vs karacinin gibi. ABDde hava savunma fuzeleri kara kuvvetleri emrindedir. Rus kara uzeri kullandigi ve gelistirdigi sistemleri denizde gemilerine adapte ederek kullaniyor. Cin, Fransa, Italya, Ingiltere hepsi ortak sistem gelistirek kara-deniz-hava ihtiyacini karsiliyor. Fransa Aster-15/30'u hem kara hem denizden kullaniyor. Fransiz MICA fuzesini hem ucaktan, hem de deniz ve karada dikine lanceri ile MICA-VL kullanir.

Biz ise sanki cok zenginiz ve teknoloji altyapimizda Rusya veya Fransa dan daha iyi gibi her kuvvet icin farkli fuze gelistirecegiz, farkli projeler yapiyoruz. HISAR-A/O gelistirme projesi bastan uc kuvvetin ihtiyaci icin sekillendirilmek zorundaydi ama yapilmadi. Cok sonrada Hisar-O'nin RF gudumlu olmasi icin calismalar baslatildi. TuHK uzun menzil ihtiyaci icin kendi LORADMIS projesini baslatti, sonra gitti altyapisina hic uymayan S400 aldi. Hava-hava icin Goktug fuze projesini SAGE ile baslatti. SAGE ise kendi kaynaklari ile G40 fuzesini gelistirmeye basladi ve sanirim henuz gelistirme kontrati yok. Butun bu islerde bir daginiklik, sanki kaynak israfi var.

Benim sahsi dusuncem Roketsan'in HISAR, ve SAGE'nin Goktug fuzelerini gelistirmesi Turkiye gibi savunma butcesi yuksek olmayan bir ulke icin oldukca luks bir yaklasim. Butun kuvvetleri ihtiyaclarinin ortak gelistirme projeleri ve bir aile konsepti seklinde, para ve insan kaynaklarin verimli kullanilmasi hedeflenilmeliydi. ORnekleri var onumuzde. MICA fuzesi hem ucak, hem kara'da kamyon uzerinde, hemde denizde gemilerin nokta hava savunmasi icin kullaniliyor. Aim-9X ve AMRAAM muadileri olan Gokdogan/Bozdogan RF ve IIR gudumlu fuzeleri kullanarak Turkiye kendi NASAM-II benzeri sistemi gelistirerek butun kuvvetlerin ithiyacini karsilayabilirdi.

Tabi artik cok gec, bu projeler ayri ayri yapiliyor. Her kuvvet kendine gore proje baslatmis. En azindan SIPER projesinde lancerlerinden, fuzesine kadar hem denizcilerin TF2000 ve I-sinifi, havacilarin da uzun menzilli ihtiyaci icin ortak tasarlanmalidir. En azindan bunu yapabilelim.

Kullanıcı avatarı
dr.911
Akıncılar
Mesajlar: 1101
Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen dr.911 » 09 Şub 2020, 20:02

robust yazdı:
09 Şub 2020, 18:48
Aslinda bugun yasadigimiz sorunlar gecmiste yapilan hatalarin birikimi olarak karsimiza cikiyor. Ornek, Turkiye Milgem projesi ile baslayan ciddi deniz sistemleri yatirimlari var. Gemi tasarliyoruz ve bu gemileri donatacak yazilim, radar, sonar, ASM fuze, EH sistemleri vs milli yapiyoruz. Ama bu gemilerin hava savunmasini yapacak bir sey eksik. Gemilerimiz hava savunmasi icin gerekli belki 3 farkli sinif fuze ihtiyaci var. Diyebilirsiniz ki RAM var, ESSM var. Evet ESSM butun NATO ulkeleri icin var ama kisa-orta menzil kategorisinde bir fuze, RAM deseniz cok pahali oldugu kadar tedarigi uzun surecler gerektiriyor. Deniz Kuvvetlerinin hava savunma olarak 1-10km menzillerde nokta hava savunma yapabilecek RAM muadili, 1-30km ESSM muadili, ve 80-100km civarlarinda menzillerde alan savunmasi yapabilecek hava savunma fuzesine ihtiyaci var.

Diger yandan TuHK'nin basta Rapier, HAWK olmak uzere eski sistemlerini degistirmek ve alan savunmasi yapabilmek icin kisa-orta-uzun menzilli hava savunma sistemlerine ihtiyaci var. Asagi yukari TuDZK ile benzer ihtiyaclar. Kara KK ise kendi ihtiyaclari icin SSM ile yaklasik 550 milyon euro degerinde Hisar-A/O alcak ve orta menzil gelistirme sozlesmesi imzaladi. Bu anlasmanin sadece KKK ihtiyaclari icin sekillendirilmis oldugunun altini cizerim.

Turkiye gibi kaynaklari kisitli bir ulke her kuvvet icin farkli farkli fuze sistemi gelisirme ve tedarik etme luksune sahip degil. Turkiye bu konuda ABD gibi davranamazdi. ABD'de her kuvvet kendi ihtiyaci icin proje baslatir, SM-X serisi denizcinin, Patriot vs karacinin gibi. ABDde hava savunma fuzeleri kara kuvvetleri emrindedir. Rus kara uzeri kullandigi ve gelistirdigi sistemleri denizde gemilerine adapte ederek kullaniyor. Cin, Fransa, Italya, Ingiltere hepsi ortak sistem gelistirek kara-deniz-hava ihtiyacini karsiliyor. Fransa Aster-15/30'u hem kara hem denizden kullaniyor. Fransiz MICA fuzesini hem ucaktan, hem de deniz ve karada dikine lanceri ile MICA-VL kullanir.

Biz ise sanki cok zenginiz ve teknoloji altyapimizda Rusya veya Fransa dan daha iyi gibi her kuvvet icin farkli fuze gelistirecegiz, farkli projeler yapiyoruz. HISAR-A/O gelistirme projesi bastan uc kuvvetin ihtiyaci icin sekillendirilmek zorundaydi ama yapilmadi. Cok sonrada Hisar-O'nin RF gudumlu olmasi icin calismalar baslatildi. TuHK uzun menzil ihtiyaci icin kendi LORADMIS projesini baslatti, sonra gitti altyapisina hic uymayan S400 aldi. Hava-hava icin Goktug fuze projesini SAGE ile baslatti. SAGE ise kendi kaynaklari ile G40 fuzesini gelistirmeye basladi ve sanirim henuz gelistirme kontrati yok. Butun bu islerde bir daginiklik, sanki kaynak israfi var.

Benim sahsi dusuncem Roketsan'in HISAR, ve SAGE'nin Goktug fuzelerini gelistirmesi Turkiye gibi savunma butcesi yuksek olmayan bir ulke icin oldukca luks bir yaklasim. Butun kuvvetleri ihtiyaclarinin ortak gelistirme projeleri ve bir aile konsepti seklinde, para ve insan kaynaklarin verimli kullanilmasi hedeflenilmeliydi. ORnekleri var onumuzde. MICA fuzesi hem ucak, hem kara'da kamyon uzerinde, hemde denizde gemilerin nokta hava savunmasi icin kullaniliyor. Aim-9X ve AMRAAM muadileri olan Gokdogan/Bozdogan RF ve IIR gudumlu fuzeleri kullanarak Turkiye kendi NASAM-II benzeri sistemi gelistirerek butun kuvvetlerin ithiyacini karsilayabilirdi.

Tabi artik cok gec, bu projeler ayri ayri yapiliyor. Her kuvvet kendine gore proje baslatmis. En azindan SIPER projesinde lancerlerinden, fuzesine kadar hem denizcilerin TF2000 ve I-sinifi, havacilarin da uzun menzilli ihtiyaci icin ortak tasarlanmalidir. En azindan bunu yapabilelim.
Sayin Robust dediklerinize katilmakla birlikte size bir sorum olacak.Mica,python gibi fuzelerin deniz,hava ve kara platformlarin da kullanildigini biliyoruz.Orta irtifa da amraam gibi fuzelerin Abd'de olmasa bile diger ulkeler tarafindan kullanildigini biliyoruz benim merak ettigim sey ise havadan atilmak icin tasarlanan bu fuzeler karadan ya da denizden atildigin da ne gibi dez avantajlari oluyor menzil kaybi disinda ?Nasams gibi bir fuze karadan yahut denizden atildigi takfirde essm gibi sadece bunun icin tasarlanmis bir urun kadar basarili bir urun olabilir mi ?Yine ayni sekil de mica,spyder sr bir camm kadar basarili olabilir mi ?Maliyet azaltmak icin kabiliyetten odun veriliyor mu ya da ne kadar odun veriliyor ?
Resim

Kullanıcı avatarı
DELKU
Akıncılar
Mesajlar: 683
Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen DELKU » 09 Şub 2020, 20:27

Denizcilere RAM yanına ESSM , karada siper için füze havada gökdoğan yavrusu gibi bir füze sülalesi yerine bir tane Tamir tipinde füzeyi geliştirebilirsek herkesin derdine derman olacaktır

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2965
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen robust » 10 Şub 2020, 00:14

dr.911 yazdı:
09 Şub 2020, 20:02
Sayin Robust dediklerinize katilmakla birlikte size bir sorum olacak.Mica,python gibi fuzelerin deniz,hava ve kara platformlarin da kullanildigini biliyoruz.Orta irtifa da amraam gibi fuzelerin Abd'de olmasa bile diger ulkeler tarafindan kullanildigini biliyoruz benim merak ettigim sey ise havadan atilmak icin tasarlanan bu fuzeler karadan ya da denizden atildigin da ne gibi dez avantajlari oluyor menzil kaybi disinda ?Nasams gibi bir fuze karadan yahut denizden atildigi takfirde essm gibi sadece bunun icin tasarlanmis bir urun kadar basarili bir urun olabilir mi ?Yine ayni sekil de mica,spyder sr bir camm kadar basarili olabilir mi ?Maliyet azaltmak icin kabiliyetten odun veriliyor mu ya da ne kadar odun veriliyor ?
Elbette hava-hava ilarak tasarlanmis bir fuze, yerden veya gemiden dikey lancer ile atildiginda performans kaybi olur. Ucaktan atildiginda ilk hiz (Vo) sahip ve irtifa yuksek oldugu icin guc/agirlik orani olarak cok daha enerjik ve hizli bir fuze var karsimizda. Bu fuzeyi yerden attiginizda performans kaybini goze aliyorsunuz, dolayisiyla maksimum hiz ve menzil dusecektir. AMRAAM veya Aim-9X icinde benzer sekilde ama bu performans kaybi var. Cok dinamik bir konu oldugundan matematiksel hesabi zor ama kabaca performans kaybinin %50 olarak aldigimizi dusunun. Hava-hava maksimum 25-30km menzili olan Aim-9X icin yer-hava maksimum 12.5-15km, hava-hava 50km olan AMRAAM ise yer-hava maksimum 25km olur diye bir kaba tahmin yapabiliriz. AMRAAM-ER denilen ESSM motor govdesi ile RF baslik birlesitirlmis versiyonu var. Cok ciddi HAWK yerine oneriyorlar HAWK sstemini kullanan ulkelere. Elbette her gorev icin safkan bir fuze tasarlamak en ideal cozumdur ama zengin ulkeler dahi ABD ve Rusya haric bunu yapamiyor. CAMM fuzesi guzel bir ornek aslinda. Orginalinda ASRAAM fuzesi kullanilan bir cozum ama cok farkli altsistemler kullaniyor.

MICA fuzesi aslinda ortak kullanim icin cok guzel bir ornek. Benzer bir konsepti gelistirebilseydik cok guzel olabilirdi. Bugun hem F16 ucaklarimizdan, hem de Milgem gemisindan Gokdogan veya Bozdogan fuzelerini kulanabildigimiz zaman fark yaratirsiniz. Urununuzu satarken daha cok katma deger kazanirsiniz. Bugum MILGEM gemisini biz tasarladik ama uzerindeki bir cok silah ve sensoru yurt disindan alip, ihracatini yapinca cok ciddi sekilde gelir kaybiniz olur. Biz ise zirhli arac ihrac ediyoruz ama aracin alt sasisi ve dinamik sistemleri (motor, transmisyon, suspansiyon vs) Ingilizden veya ABD'den hazir alinma, ustune yerli firmalarimiz tasarladigi monokok zirhli govde bindiriliyor. Zirh celigi de hazir aliniyor. Milgem uzeriyoruz ama yerlilesmeden %60-70 seviyesine ancak ulasabildik. Fransa DCN firmasi korvet satiyor ama uzerinde celiginden motoruna ve radarindan fuzesine kadar kendi savunma sanayinin urunlerini satiyor.

Iste Turkiye'nin olmasini istedigimiz nokta bu. Fransa seviyesinde bir ekonomik ve askeri guc Turkiye'nin ulasmasi gereken bir hedef olmali. Bu nasil olur? Bugun icinde oldugumuz kisir dongu icinde liyakattan uzak egitim ve ekonomik duzen ile olmaz. Bunu herhangi bir parti ile bagdastirmadan yaziyorum. Turkiye'nin ciddi bir egitim ve ekonomik kalkinma seferberligine girmesi lazim. Bunun icinde duzgun bir anayasa ve modern siyasal sistem ile olur bu dediklerimiz. O zaman masada gucunuz olur. Bugun masada yuzumuze gulenler, sahada arkamizdan vuruyor. Bolgede askerlerimiz sehit edilince ama biz size koordinatlari vermistik diyoruz. Allah askerimizin yardimcisi olsun, artik o kadar yalniziz ki karada askerilerimiz, havada ucaklarimiz (hava sahasina hakim bile degiliz) ve denizde gemilerimiz ile ulke cikarlarini korumaya calisacak konuma dustuk. Bu ne kadar surdurulebilir? Ekonomik ve askeri olarak yapabileceklerimizin bir siniri var. Konu sapti kusura bakmayin.

Kullanıcı avatarı
dr.911
Akıncılar
Mesajlar: 1101
Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen dr.911 » 10 Şub 2020, 00:38

Peki bir hücreden booster ile atılan bir bozdoğan diğer yanda ise diğer hücreden atılan bir essm olduğunu düşünürsek menzil kaybıda denklemin dışında bırakır isek hedefe angaje olurken ne gibi farklar olacaktır sn.Robust ? Havadan atıldığın da 4 mach hıza ulaşabilen bir füze booster ile yerden fırlatıldığında bu hızlara ulaşabilir mi(elbetteki menzilinden feragat ederek)?
Resim

Kullanıcı avatarı
WERTİGO
Genel Yetkili
Mesajlar: 933
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:30
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen WERTİGO » 10 Şub 2020, 23:04

Trakya ve Anadolu çıkarma gemilerinde illaki jet insanlı uçak olmak zorunda mı? Havuzlu çıkarma gemileri şu an Türkiye'nin elindeki İHA ların inip kalkması için uygun mudur?
ResimResimResim

SAVAŞ BARIŞTIR
ÖZGÜRLÜK KÖLELİKTİR
BİLGİSİZLİK KUVVETTİR

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3389
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen sailordream » 11 Şub 2020, 07:57

WERTİGO yazdı:
10 Şub 2020, 23:04
Trakya ve Anadolu çıkarma gemilerinde illaki jet insanlı uçak olmak zorunda mı? Havuzlu çıkarma gemileri şu an Türkiye'nin elindeki İHA ların inip kalkması için uygun mudur?
Uygun değil gemide yapılacak revizyon da çok büyük uzun zaman alacak masraflı ve faydalı olacağı şüpheli. Sadece gemi değil eldeki ihalarda gemi iniş kalkışları için uygun değil.

Ama insansız dönerkanat veya tiltrotorlu sistemler geliştirilebilir. Onlar hiç revizyonsuz direkt kullanılır.
Kalyon Seydi Engin

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 1551
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Yaş: 13

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen igirgin » 11 Şub 2020, 10:10

WERTİGO yazdı:
10 Şub 2020, 23:04
Trakya ve Anadolu çıkarma gemilerinde illaki jet insanlı uçak olmak zorunda mı? Havuzlu çıkarma gemileri şu an Türkiye'nin elindeki İHA ların inip kalkması için uygun mudur?
Ruslar Yak 141'in güncel versyonunu yapıyormuş ondan alacağız herhalde. :?
Resim
panem et circenses
Dev aynasındaki cüceler, ayna kırılınca tarihin çöplüğüne gömülürler.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 1232
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen okeanos » 11 Şub 2020, 10:46

Güncel derken dikey kalkış- iniş özelliği var mı ki?
"ASIL ÖNEMLİ OLAN VE MEMLEKETİ TEMELİNDEN YIKAN, HALKINI ESİR EDEN, İÇERİDEKİ CEPHENİN SUSKUNLUĞUDUR.''

celestial
Üye
Mesajlar: 541
Kayıt: 26 Ağu 2012, 16:25
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen celestial » 11 Şub 2020, 11:21

okeanos yazdı:
11 Şub 2020, 10:46
Güncel derken dikey kalkış- iniş özelliği var mı ki?
Hocam, Yak-141 dikey iniş kalkış yapan bir uçak zaten.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 1232
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen okeanos » 11 Şub 2020, 11:23

Pardon 130 ile karıştı. Derler ki F-35 için 141' den esinlenip çözüm yapıldı. Ancak pek umut vaad edecek bir platform çıkarabilecekleri şüpheli.
"ASIL ÖNEMLİ OLAN VE MEMLEKETİ TEMELİNDEN YIKAN, HALKINI ESİR EDEN, İÇERİDEKİ CEPHENİN SUSKUNLUĞUDUR.''

TEORI
Site Başkanı
Mesajlar: 4835
Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen TEORI » 11 Şub 2020, 13:04

F35 dışında alternatif yok. Gerçekler acı değil onu kabullenememek acı. Artık o koca yer kaplayan rampayıda plansız programsız bu işleri ellerine yüzlerine bulaştırana girsin.
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper

Kullanıcı avatarı
merzifonlu
Süvariler
Mesajlar: 962
Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Konum: Merzifon
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen merzifonlu » 11 Şub 2020, 13:26

Bu bir helikopter gemisi, uçak gemisi değil. Elde buna inip kalkabilecek yeterli sayıda navalize helikopter yok ki! Önce altımıza bir don giyelim, pantolon seçmek sonraki iş. Neyi tartışıyoruz biz?

TEORI
Site Başkanı
Mesajlar: 4835
Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen TEORI » 11 Şub 2020, 13:31

O rampayı yapan aklı tartışıyoruz.
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper

PARS
Üye
Mesajlar: 1297
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen PARS » 11 Şub 2020, 13:35

O rampayı gören uçak gemisi diyor sırrı orada.

Frost
Üye
Mesajlar: 151
Kayıt: 25 Tem 2012, 13:07
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen Frost » 11 Şub 2020, 16:00

Ben harrier konusuna tekrar dönmek istiyorum. Evet, bu uçaklar ömrünü çoktan doldurdu ama operasyonel olarak değil de eğitim amaçlı kullanılamaz mı? Harbe hazırlık, güvertenin uçuşa-inişe hazırlanması gibi konularda faydası olmaz mı? Sonuçta ilk kez kullanacağımız bir platform tipinden bahsediyoruz. F-35B'ler gelene kadar (gelirse tabi) adaptasyon anlamında harrierlar basamak olmaz mı?

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3389
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen sailordream » 11 Şub 2020, 17:09

TEORI yazdı:
11 Şub 2020, 13:31
O rampayı yapan aklı tartışıyoruz.
Deniz kuvvetleri değil o akıl.
O zaman akıl verenler arasında Jöleli Yiğit ve şurekası vardı...
Kalyon Seydi Engin

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3389
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen sailordream » 11 Şub 2020, 17:13

Frost yazdı:
11 Şub 2020, 16:00
Ben harrier konusuna tekrar dönmek istiyorum. Evet, bu uçaklar ömrünü çoktan doldurdu ama operasyonel olarak değil de eğitim amaçlı kullanılamaz mı? Harbe hazırlık, güvertenin uçuşa-inişe hazırlanması gibi konularda faydası olmaz mı? Sonuçta ilk kez kullanacağımız bir platform tipinden bahsediyoruz. F-35B'ler gelene kadar (gelirse tabi) adaptasyon anlamında harrierlar basamak olmaz mı?
Yok kardeş yok kimsenin elinde önümüzdeki 5 yıl ikinci el olarak satılabilecek yok belki sonrasında US marine corps yeterince F-35B sahibi olursa belki belki çok kullanılmışlardan satmaya başlar ki tam anlamıyla yaşlı ölüm kapanı olurlar. Dünyanın en çok kaza kırıma uğrayan uçaklarından birisidir yapısı gereği onun yaşlısını almak ne kadar doğru orası zamanı gelince tartışılır.
Kalyon Seydi Engin

hiasa89
Üye
Mesajlar: 293
Kayıt: 23 Haz 2017, 19:30
Konum: Chicago
Yaş: 30
İletişim:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen hiasa89 » 11 Şub 2020, 20:10

sailordream yazdı:
11 Şub 2020, 17:09
Deniz kuvvetleri değil o akıl.
O zaman akıl verenler arasında Jöleli Yiğit ve şurekası vardı...
Ciddimisiniz bu konuda ? Eger oyle ise artik konusmanin geregi kalmamistir.
Life is life ; fight for it !

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3389
Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen sailordream » 12 Şub 2020, 08:14

hiasa89 yazdı:
11 Şub 2020, 20:10
Ciddimisiniz bu konuda ? Eger oyle ise artik konusmanin geregi kalmamistir.
İhale şartnamesini incelerseniz görürsünüz ki şartname defalarca değişti gelişti tonajlar büyüdü ama hiç uçak taşıma ve uçurma becerisi istenmedi. Deniz Kuvvetlerinin böyle bir isteği olmadığını ama seçilen dizaynın ekstra olarak bu kapasitede olmasından duyulan memnuniyeti yazılarda beyan etti.

Şahsi görüşüm o ihaleden en doğru platform seçildi ve envantere kazandırıldı.
Kalyon Seydi Engin

robust
Akıncılar
Mesajlar: 2965
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen robust » 12 Şub 2020, 08:40

dr.911 yazdı:
10 Şub 2020, 00:38
Peki bir hücreden booster ile atılan bir bozdoğan diğer yanda ise diğer hücreden atılan bir essm olduğunu düşünürsek menzil kaybıda denklemin dışında bırakır isek hedefe angaje olurken ne gibi farklar olacaktır sn.Robust ? Havadan atıldığın da 4 mach hıza ulaşabilen bir füze booster ile yerden fırlatıldığında bu hızlara ulaşabilir mi(elbetteki menzilinden feragat ederek)?
Aslinda booster kullanan HSS fuzelerinin bir kac avantaji var. Bu avantajlardan bir tanesi, booster onundeki fuzeyi belli bir irtifa ve hiza ulastirdiktan sonra fuzeden ayrilir. Artik hafifleyen fuze kendi sustainer motorunu calistirarak hedefine ulasir. Bu sekilde yuksek enerjisi muhafaza ederek en kritik asama olan terminal asamada yuksek G manevralari yaparak hedefini vurma olasiligini (Pk) yuksek tutar. Bunun en guze ornegi ASTER-15/30 fuzelerinin normalde booster ile lancerden cikarken 450-600kg civarinda olan agirliklari 5-6sn sonra booster ayrildiginda fuzenin agirligi 110kg'a dusmesidir. Artik islevi bitmis booster ayrilirken, fuze yuksek irtifaya cikmis ve yuksek mach hizina ulasmistir. Fuze artik kendi motoru ucusunu surduruken, hedefine yuksek enerjili ve yuksek G menevralari yapabilir. Aster-30'daki PIP-PAF gudum kontrol sistemi ile birlikte dusunuldugunda Aster-30 hit-kill bir fuzeye donusur. 110kg lik bir fuzeyi yuksek mach hizlarda hedefine ulasmasi buyuk avantaj. Zaten Aster-30 fuzesinde sadece 15kg harp basligi var.

Konvansiyonel sekilde tasarlanmis bir yuksek irtifa HSS fuze ise ilk atistan belli bir sure sonra roket yakiti biter ve roket yakiti bitmesine ragmen, roket motoru bir butun olarak fuze icinde devam eder. Ozellikle G manevralar (hareketli hedeflere karsi) bu tip bir fuzede enerjisini kaybetmesi daha hizli olur. Fuze kutlesinde bir azalma olmamasin ragmen high drag nedeniyle sokak diliyle keskin manevralari yapmak zorlasacaktir. Sonucta bir fuze icin en onemli performans sorunu, roket yakiti bittigi andan itibaren manevralar sirasindan enerjisini muhafaza edebilme sorunudur. Fuze yavasladikda Pk degeri duser (yani yuksek menevrali hedefleri vurma ihtimali duser). Tabi yeni nesil kompozit malzemeler veya isi dayanimi yuksek hafif metal ile roket motoru uretiliyor, bu tur dezavantajlar en aza indiriliyor. Keza Hisar-A/O' veya Patriot PAC-3MSe'deki gibi cift darbe (dual pulse) roket motor gibi yeni teknoloji sistemler kullanilarak fuzelerin ilk hiz ve irtifaya cikmasi icin birinci kademe yakit kullaniliyor ve hedefe yaklasinca ise ikinci kademe yakit devreye sokularak fuzenin hizini muhafaza edebilmesi saglaniyor. Bu durumda fuze yuksek G manevralari terminal asama yapabilerek hedefleri vurma ihtimali (Pk) yukseliyor. Dual pulse bir bakimda fuzenin irtifaya ciktiginda, yuksek G manevralari yaparken, daha uzun sure enerjisini muhafaza ederek yapmasini sagliyor. Beklentim SIPER projesinde HISAR gibi cift darbe roket motoru teknolojisi kullanilacaktir.

SAGE Gokdogan ve Bozdogan icin uygun booster tasarlandigi zaman asagidaki Israil Python ve Derby fuzelerine booster uygulamasi icin bir cozumde mumkun olabilir istenirse. Bu sekilde Goktug fuze ailesinin yerden havaya performansi iyilestirerek kullanma sansimiz olabilir. Kisa-alcak irtifadan orta-yuksek irtifa gibi bir performans upgrade mumkun olur. Ama ben sahsen beklemiyorum. SIPER buyuk ihtimal HISAR-O'nun geometrisine benzer ve daha uzun bir fuze olarak karsimiza cikacaktir.

Resim

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 397
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen Tulga » 12 Şub 2020, 16:12

Robust hocam;

Aslında HSS alanında yakın dönemde ilk planlanan karacılar için operasyon bölgelerinde birlik hava savunmasını sağlayacak Alçak-Orta irtifa mobil hava savunma düşüncesiydi. Bu alandaki ilk çalışmalar olması neticesinde sistemin proje süreci olgunlaşana kadar epey zaman geçti. Aynı zamanda sisteme ait füze çalışması da ilk defa uygulandığından muadillerine göre daha kalın ve obez bir mimaride vuku buldu.

Hisar proje süresi içinde Tübitak-Sage aracılığı ile başlatılan Göktuğ HH füze ailesi projesi neticesinde de çok değerli radar arayıcı başlık, muadil füze geometrisi, füze motor teknolojileri kazanıldı. Bu sefer ortaya 25-30km'lik görüş içi menzilli Bozdoğan ile 65km'lik görüş ötesi menzilli Gökdoğan HH füzeleri çıktı. ( İsimler son dönemde yer değiştirmiştir )

Bir nevi füze teknolojilerinde ilerleme kaydedildi. Ardından Sage'nin IDEF'te sergilemiş olduğu G-40 çalışması da elde edilen teknolojik birikimi alternatif ürüne dönüştürme ispatıydı.

Hisar A ve O sonrası gelecek füzenin Hisar U olmasını düşündüğümüz noktada Cumhurbaşkanı Erdoğan Siper adıyla yüksek irtifa füze projesini duyurdu.

Hisar A ve O'da Aselsan ağırlıklı proje yürütüldü. Hatta Roketsan altyüklenicisi olarak da yine Aselsan Mikro Güdüm Elektro Optik ( MGEO) birimi de yer aldı. Projenin olgunlaşma safhasında Tübitak da destek oldu.

Lakin Siper projesinde ağırlıklı görev Sage'de. Füze tasarım işini Sage yapmakta. Aselsan ve Roketsan ile birlikte projede görevli. İşte bu noktadan sonrası önemli.

Bildiğimiz üzere G-40 çalışması Tübitak-Sage projesi olan Göktuğ üzerinden birçok komponent kullanılarak ortaya çıkartılan bir tasarım. Üstelik Milli VLS projesinde amaçlanan Soft Cold Lançer ile ESSM muadili G-40 füzesi düşünülmekte. Bu minvalde Siper için de G-40 devamı booster eklemeli 120km'lik Yüksek İrtifa hedefleniyor olabilir. Bu tarz bir öngörü ile hedeflenen kuvvetler arası ortak füze kabiliyeti çok daha ulaşılabilir gözükmekte. Üstelik alçak irtifada herhangi bir Booster eklemesi yapmadan menzil kaybı ile birlikte 25-30km'lik Bozdoğan'ı 15km'lik menzilli olarak donanma ve kara konuşlu sistemlerde kullanma durumu da söz konusu olabilir.

Toparlarsak;

Kara konuşlu sistemlerden:

Kalkan II AKR radarı ile birlikte 15 km menzilli olarak Bozdoğan füzesini G-15 koduyla Alçak İrtifa HSS.

Aynı radar ile birlikte 40km menzilli Gökdoğan temelli G-40'ı Orta İrtifa HSS.

EİRS radarı ile birlikte booster eklemeli ve menzil artışına uygun modifikasyonlu G-40'ı 120km menzilli G-120 Yüksek İrtifa HSS.

Donanma platformlarından aynı sistemleri AKR-D Block 2b radarı ve ÇAFRAD temelli olarak ortak mimaride kullanabiliriz düşüncesindeyim.

leto
Süvariler
Mesajlar: 572
Kayıt: 11 Tem 2012, 22:55
Yaş:

Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)

Mesaj gönderen leto » 12 Şub 2020, 20:05

robust yazdı:
10 Şub 2020, 00:14
Bugum MILGEM gemisini biz tasarladik ama uzerindeki bir cok silah ve sensoru yurt disindan alip, ihracatini yapinca cok ciddi sekilde gelir kaybiniz olur. Biz ise zirhli arac ihrac ediyoruz ama aracin alt sasisi ve dinamik sistemleri (motor, transmisyon, suspansiyon vs) Ingilizden veya ABD'den hazir alinma, ustune yerli firmalarimiz tasarladigi monokok zirhli govde bindiriliyor. Zirh celigi de hazir aliniyor. Milgem uzeriyoruz ama yerlilesmeden %60-70 seviyesine ancak ulasabildik. Fransa DCN firmasi korvet satiyor ama uzerinde celiginden motoruna ve radarindan fuzesine kadar kendi savunma sanayinin urunlerini satiyor.
İşte bu Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın yapması gereken iş. SSB ürün çıkarmaya odaklanabilir, anlayabilirim ama hem de böyle cari açık olan ülkede bakanlık en azından bunu yapsın.

Cevapla