Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Türk ve Dünya Savunma Sanayii ile ilgili genel konular, tartışmalar, haberler, görüşleriniz...
trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2661
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen trakya_forever »

okeanos yazdı: 07 Ara 2020, 11:35 Sn Temel KOTİL, bazı projeler için takvimleri tekrladı. Şu an için verilen tarihlerde değiişme görünmüyor.
MMU, 18 Mart 2023’ te hangardan çikacak. 2025’ te uçacak. 2029’ da göreve başlayacak.
HURJET, 18 Mart 2023’ te ilk uçusunu yapacak.
ATAK-2, 18 Mart 2023’ te ilk uçusunu yapacak. 2025’ te teslim edilecek.

Yine geçenlerde "Yerli ve Milli" isimli programa konuk olan Sn. KOTİL, Aksungur platformunun da seri üretime girdiğini beyan etti.
Artik tarih revize edilse iyi olur. Daha prototipi bitmemis Hurjet 9 ay sonra nasil ucacak? Parca uretimi ne asamada oldugu belli olmayan MMU nasil hangardan cikacak? O taihte Hurjet prototipini gorur, MMU mock upina selam cakariz ancak.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2616
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen okeanos »

trakya_forever yazdı: 24 Haz 2022, 00:34 Artik tarih revize edilse iyi olur. Daha prototipi bitmemis Hurjet 9 ay sonra nasil ucacak? Parca uretimi ne asamada oldugu belli olmayan MMU nasil hangardan cikacak? O taihte Hurjet prototipini gorur, MMU mock upina selam cakariz ancak.
Siyasi iktidarın bel bağladığı projeler bunlar. Tarihte şaşma meydana gelirse telafi edemeyeceği bir imaj kaybuna uğrayacaktir. Hürjet için geçenlerde Temel Bey tarihi tekrardan telafuz ederek 2023 mart ayını gösterdi. Sürelerdeki esnemeler tahminimce 2023 mart sonraki donemlerde olabilir. Ama bir şekilde mart 2023 tarihinin beklentileri karşılayacağını düşünüyorum.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2661
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen trakya_forever »

okeanos yazdı: 24 Haz 2022, 01:35 Siyasi iktidarın bel bağladığı projeler bunlar. Tarihte şaşma meydana gelirse telafi edemeyeceği bir imaj kaybuna uğrayacaktir. Hürjet için geçenlerde Temel Bey tarihi tekrardan telafuz ederek 2023 mart ayını gösterdi. Sürelerdeki esnemeler tahminimce 2023 mart sonraki donemlerde olabilir. Ama bir şekilde mart 2023 tarihinin beklentileri karşılayacağını düşünüyorum.
Hocam haklısın ama hazır olmayan bir hava aracını nasıl uçuracaksın? Sadece motor entegrasyonu aylar alan bir süreç. Yer testlerini ne ara yapacaksın?

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen baryshx »

trakya_forever yazdı: 24 Haz 2022, 08:10 Hocam haklısın ama hazır olmayan bir hava aracını nasıl uçuracaksın? Sadece motor entegrasyonu aylar alan bir süreç. Yer testlerini ne ara yapacaksın?
Olduğu kadar olacaktır. Açıklamaları pek ciddiye almamak gerek, neler dendi neler oldu.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2616
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen okeanos »

trakya_forever yazdı: 24 Haz 2022, 08:10 Hocam haklısın ama hazır olmayan bir hava aracını nasıl uçuracaksın? Sadece motor entegrasyonu aylar alan bir süreç. Yer testlerini ne ara yapacaksın?
Sanırım bu muammayı 2022 nin son aylarında net olarak öğrenmiş olacağız.

emrebenn
Süvariler
Mesajlar: 208
Kayıt: 11 Tem 2012, 12:41
Yaş:

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen emrebenn »

Temel bey uçacak diyorsa uçar ama kuyruksuz ama dikmesiz.Vatandasın eksiklerini bilemiyeceği ayrıntıları ile birlikte tekeri yerden keser geri yerine koyar.

Hürjet orta gövde

https://twitter.com/miguyan2000/status/ ... okckA&s=19

Lotrer
Üye
Mesajlar: 36
Kayıt: 15 May 2021, 19:02
Konum: Kayseri
Yaş: 21

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen Lotrer »

okeanos yazdı: 24 Haz 2022, 08:28 Sanırım bu muammayı 2022 nin son aylarında net olarak öğrenmiş olacağız.
T-625 de bu durumda uçurulmuştu, bir dünya eksikle kalkarda inşallah geri inebilir.

@[email protected]
Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Yaş:

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen @[email protected] »

Lotrer yazdı: 24 Haz 2022, 15:05 T-625 de bu durumda uçurulmuştu, bir dünya eksikle kalkarda inşallah geri inebilir.
İlk aklıma benimde gökbey gelmişti. İlk uçuşunda hiçte stabil değildi. Yerden 4-5 mt havalanıp inebilmişti o haline rağmen.

Ama hürjette o kadar kısa süreli ve basit bir uçuş olmayacaktır. Umarım o ilk uçuşu kazasız tamamlanır. Siyasi kararlar nedeni ile bu kadar hızlı yürütülen projeler nedeni ile kaza kırım yaşamadan ilk uçuşları atlatırız.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 10021
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen Sanchez »

Sabit ve döner kanatlı platformlar çok farklı yaratıklar, ve böyle bir karşılaştırma yapmak yersiz olur.

Helikopterlerin ilk uçuş testleri her zaman yerin bir kaç metre üstünde olur. Gökbey'e özel bir durum değil.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3548
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen Canti »

Sanchez yazdı: 25 Haz 2022, 17:07 Sabit ve döner kanatlı platformlar çok farklı yaratıklar, ve böyle bir karşılaştırma yapmak yersiz olur.

Helikopterlerin ilk uçuş testleri her zaman yerin bir kaç metre üstünde olur. Gökbey'e özel bir durum değil.
Hocam helikopterin motorları bile açıktaydı. O test uçuşu bu işin mevzuatı nedir bilmeyen bana bile burada bir gariplik var dedirtmişti.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6904
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)

Mesaj gönderen kabardey »

Canti yazdı: 25 Haz 2022, 22:55 Hocam helikopterin motorları bile açıktaydı. O test uçuşu bu işin mevzuatı nedir bilmeyen bana bile burada bir gariplik var dedirtmişti.
İlk uçuş işi, biraz su kaldıran bir şekilde yapıldı. :?

Cevapla