Yerli motor teknolojileri

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen Sanchez » 24 Ara 2012, 00:16

Motor yapmazsak, İran bizi soykırımdan mı geçirecek? Pakistan'ın nedeni Hindistan korkusuydu çünkü.

Bu kafayla değil devlet adamı olmak, makro strateji oyunu dahi oyanayamazsınız. İyi akşamlar.
En son Sanchez tarafından 24 Ara 2012, 01:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: imla

oguz koyutürk
Süvariler
Mesajlar: 387
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:15
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen oguz koyutürk » 21 Şub 2013, 21:38

Degerli Arkadaslar, Uzun zamandanberi bu sayfalardan Sizlere Motor konusunda ne gibi haberler ve yenilikler var bilgilendiremedim. Revetec Motoru bütün parcalari tamamlanmis durumda. Sadece bir parca yenilenmek zorunda kaldigi icin, Deney biraz gecikmis durumda. Öte yandan, IETT öncülügünde, Yerli Motorun gerceklestirilmesi icin atilan adimlar var. Bende bu konuda Tasarimlarimi sunma imkanini bulacagim.
Bugün Sizlere benimde saskinlik ve hayretle varligini kesfetigim, yeni bir Motor Tasarimini tanitmak istiyorum. Sizlerin de video ve Resimlerden göreceginiz gibi bu Motor en azindan prototip olarak imal edilmis gibi görünüyor.

Bu Motorun Özelligi, Krankmiline sadece bir tek Biyel kolu ile bagli olmasinin yaninda 8 Pistonu birden tek Biyel kolu ile hareketlendiriyor. Hakikaten olaganüstü bir Motor Tasarimi. Insanin hayal gücü sinir tanimiyor.
Olumsuz tarafi, bütün Basincin , bir tek Biyel kolu ile ayni noktaya iletilmis olmasi.Biyel kolu baglanti caplarinin genisletilmesi halinde bu durum problem olmaktan cikar.

Yine Alfa arkadasimiza ilgili sayfayi yüklemesi icin rica ediyoruz. Internete Goggle üzerinden girdiginizde, Ducati Elenore V8 update yazdiginizda ilgili siteler cikiyor. Bunu Youtube üzerinden hareketlendirilmis Animasyonunu izlemenizi tavsiye ediyorum. Sayfarda diger resimlerde var.
Saygilarimla.

Oguz Koyutürk

Alfa
Akıncılar
Mesajlar: 813
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:45
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen Alfa » 22 Şub 2013, 21:30

Resim

After everyone saw the patent drawing of the Ducati Elenore V8 built by Dieter Hartmann-Wirthwein, there was a lot of head scratching going on as everyone tried to visualize the engine internals in motion. I asked Dieter if he had any more images from other perspectives so he uploaded a few and, even better, the video he used at his display at Intermot. Seeing everything in motion answers a lot of questions and makes the design work look even more impressive.

Resim

Dieter also corrected one statement in the original article about the crankshaft, it's not the original, but is a new unit machined with a 44mm hub and offset laterally so the cylinder bank is centered in the frame. He sent the above photo to show us his work. He also said the crankshaft he used in the 125cc inline 4 monkey bike was the original.

Resim

Dieter says the engine isn't running yet, he still has quite a few pieces to complete. He is aiming for 60KW or about 80 horsepower. As I've already said, I am really looking forward to seeing this beautiful little V8 complete and running. Great work, Dieter!

UPDATE: As noted above, the 125cc Monkey bike uses the original crankshaft. Dieter confirms that the Monkey inline 4 uses the same piston and rod arrangement as the Ducati V8 project. If you're not sure it will work, watch the video below:


[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]


@http://thekneeslider.com/ducati-elenore-v8-update/
Sayın Oğuz Koyutürk'ün aktarmamı istediği yazıdır.

oguz koyutürk
Süvariler
Mesajlar: 387
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:15
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen oguz koyutürk » 23 Şub 2013, 20:44

Arkadasimizin (Yerli Motor üretebiliyor, diyebilir miyiz?) sorusu yerinde: Bu firmanin sayfasini actiginizda hemen sol tarafda Koc basini göreceksiniz. Bu firmanin (Alameti-farikasi)!..

Saygilarimla

Oguz Koyutürk

Kullanıcı avatarı
NAVY
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 660
Kayıt: 11 Tem 2012, 10:17
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen NAVY » 23 Şub 2013, 21:47

serkan1976 yazdı:Traktör motoru kaç beygir....Altay tankında iş görür mü?
Altay tankı ha? Olmaz ki tankı şanzıman ve traktör şanzımanı farklı iş göremez. Fakat Traktör yüksek beygir motoru yok. Tankı beygir = 1500.

Kullanıcı avatarı
NAVY
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 660
Kayıt: 11 Tem 2012, 10:17
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen NAVY » 23 Şub 2013, 22:06

serkan1976 yazdı: Bu site savunma sanayi sitesi ,yerli motor teknolojileri derken turboprop,jet,veya füze motoru kastediliyordu sanırsam...
Şimdi " Kardeşim ;traktör motoru yapamadan uçak motoru nasıl yapacaksın,önce taraktörle başlayalım arkası gelir!" diyorsanız eyvallah...Ama traktör motoru ne alaka arkadaşlar???
Hay allahım :) Traktör en yüksek beygir 425 beygir paletli traktör var. Teknoloji çok şey farklı motor çeşitleri var. Şimdi siz traktör motoru alıp tankıya mı takacaksın ? Bir tak bakalım çalışır mı ? Ha size bir şey örnek vereceğim İsviçre ülkesi dünyanın en iyi saatleri üretiyor ve japonlar en iyi teknoloji malzemeleri üretiyor fark nedir. :) Bizde traktör mü üretelim ? Allah aşkına. Başka bir şey geleceği ihtiyacınız olan üretin.

komodor06
Üye
Mesajlar: 76
Kayıt: 21 Ara 2012, 14:29
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen komodor06 » 25 Şub 2013, 10:38

İran motor hırsızlığı yaparak iha üretiyormuş


İran ajanları insansız uçak yapımı için çok sayıda motoru ülkelerine kaçırdı


Alman poliisi ülkelerinden çok sayıda gelişmiş motoru İran'a kaçırdıkları gerekçesiyle, 12 İranlıyı tutukladı.
İddiaya göre, bu 2 ajan sadece 2008 ile 2009 arası 61 adet motoru İran'a yasadışı yollardan transfer etti.
İman J. (30), Davud A. (54) Alman yasalarını ihlal ederek motorları askeri amaçla kullanılmak üzere İran'a taşıdılar.

Alman savcı Marcus Koehler, yakalanan şahısların en az 15 yıl cezayla karşı karşıya olduklarını bildirdi.
Koehler götürülen motorların, İran'ın istihbarat ve gözetleme amaçlı kullandığı Ebabil-III adlı insansız uçağı uçurmakta kullandığını söyledi.

Bu uçakların menzili yaklaşık 145 km tırmandığı yükseklik de 4000 m.
2009 yılında bir Amerikan savaş uçağı bunlardan birini Irak üzerinde düşürmüştü.

Muhatemelen Frankfurt'ta görülecek davanın nasıl sonuçlanacağı merak konusu.
Çünkü Almanya savaş sırasında bile çok sayıda silahın ve kimyasal maddenin bile İran'a gönderilmesine göz yummuş bir ülke.

Madem yasaktı da 2008'yılında bu yana niye göz yumuldu o da ayrı bir soru.



www.gazeteci.tv

fantom
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 50
Kayıt: 19 Şub 2013, 13:18
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen fantom » 27 Şub 2013, 23:00

arkadaşlar yakında yaklaşık 10 yılda geliştirmiş olduğum bir motoru sizlere sunucam bu konuda değerli yorumlarınızı benimle paylaşırsanız memnun olurum.

Kullanıcı avatarı
muhendus
Süvariler
Mesajlar: 866
Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen muhendus » 27 Şub 2013, 23:11

fantom yazdı:arkadaşlar yakında yaklaşık 10 yılda geliştirmiş olduğum bir motoru sizlere sunucam bu konuda değerli yorumlarınızı benimle paylaşırsanız memnun olurum.
Sayın fantom merakla bekliyoruz çalışmanızı :)

fantom
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 50
Kayıt: 19 Şub 2013, 13:18
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen fantom » 27 Şub 2013, 23:17

ayrıca sırf bu motorun havada ihtiyaç duyacağı enerjiyi sağlaması içinde tamamen farklı bir jeneratör geliştirdim fakat bu konuda daha detaylı araştırmalar yapmam gerekiyor nükleer fizik konusunda bilgi sahibi olan arkadaşlardan bu konuda yardımlarını bekliyorum.malum ben ilkokulu dün bitirdim çok cahilim.

leventt
Akıncılar
Mesajlar: 1167
Kayıt: 13 Tem 2012, 17:37
Konum: Kadıköy
Yaş: 40

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen leventt » 28 Şub 2013, 02:26

fantom yazdı:ayrıca sırf bu motorun havada ihtiyaç duyacağı enerjiyi sağlaması içinde tamamen farklı bir jeneratör geliştirdim fakat bu konuda daha detaylı araştırmalar yapmam gerekiyor nükleer fizik konusunda bilgi sahibi olan arkadaşlardan bu konuda yardımlarını bekliyorum.malum ben ilkokulu dün bitirdim çok cahilim.
Ülkemizin size ihtiyacı var elinizi çabuk tutun :)

Kullanıcı avatarı
memogianni
Cezalı
Mesajlar: 865
Kayıt: 12 Tem 2012, 21:26
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 43

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen memogianni » 28 Şub 2013, 08:48

fantom yazdı:ayrıca sırf bu motorun havada ihtiyaç duyacağı enerjiyi sağlaması içinde tamamen farklı bir jeneratör geliştirdim fakat bu konuda daha detaylı araştırmalar yapmam gerekiyor nükleer fizik konusunda bilgi sahibi olan arkadaşlardan bu konuda yardımlarını bekliyorum.malum ben ilkokulu dün bitirdim çok cahilim.
Siz ne motoru gelıstırıyorsunuz ki?

fantom
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 50
Kayıt: 19 Şub 2013, 13:18
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen fantom » 02 Mar 2013, 13:52

arkadaşlar motor projesini sizlerle paylaşmak istiyorum nasıl yükleyeceğim yardımcı olursanız sevinirim.

zorkopat
Üye
Mesajlar: 6
Kayıt: 24 Oca 2013, 10:53
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen zorkopat » 21 Mar 2013, 08:39

merhaba sitenizi geçen gün gördüm bende kendi icat ettiğim motorumdan bahsetmek istiyorum
http://www.otometre.com/2009/05/dairese ... ojesi.html motora murat adını verdim içten yanmalı 4 zamanlı 4 diskli teksilindirli 2 pistonlu bir motor 1 pistonlu yada 4 ve 8 pistonlu olarakta çalışabiliyor yanma ve eksoz odalarını diskler vasıtasıyla oluşturuyoruz silindirin içine bir valf gibi girip çıkan 4 adet disk mevcut pistonlara bağla anaçark vasıtasıyla hareket ediyolar

zorkopat
Üye
Mesajlar: 6
Kayıt: 24 Oca 2013, 10:53
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen zorkopat » 21 Mar 2013, 09:02

neden mesajıma eklenti yapamıyorum

oguz koyutürk
Süvariler
Mesajlar: 387
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:15
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen oguz koyutürk » 21 Mar 2013, 13:37

Değerli Arkadaş Zorkopat,

Verdiğin adrese girdiğimizde Açılan sayfa, bu güzel saffamızı Bloke ediyor. Reklam seyrediyoruz. Varsa sunacabıleceğin birşey, lütfen direkt olarak ulaştırırsan hepimiz adına memnun olacağım. Bızı bu gibi Reklam siteleri ile lütfen meşgul etmeyiniz.

Saygılarımla

Oguz Koyutürk

zorkopat
Üye
Mesajlar: 6
Kayıt: 24 Oca 2013, 10:53
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen zorkopat » 21 Mar 2013, 14:30

arkadaşlar site bana ait değil reklamlardanda haberim yok explorer la sayfa açılmıyor mazilla yla gayet güzel açılıyor http://www.otometre.com/2009/05/dairese ... ojesi.html
resimlerini buraya eklemek istiyorum ama sanırım yetkim yok

Kullanıcı avatarı
sentetik
Akıncılar
Mesajlar: 3143
Kayıt: 19 Tem 2012, 10:49
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen sentetik » 21 Mar 2013, 16:03


oguz koyutürk
Süvariler
Mesajlar: 387
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:15
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen oguz koyutürk » 22 Mar 2013, 15:35

Değerli Arkadaş Zorkopat,

Arkadaşımız Sentetik, Motor Projeniz ile ilgili Resimleri Sayfalarımıza naklettiler, kendisine teşekkür ediyoruz.

Lütfen buyrun, Motorunuzun nasıl çalıştığını bize hepimizin anlayabileceği bir şekilde anlatınız. Ayrıca, günümüzdeki Motorlara göre, üstünlüğünü de izah ederseniz, çok sevineceğiz. Lütfen, sizi bekliyoruz.

Saygılarımla.

O+guz Koyutürk

zorkopat
Üye
Mesajlar: 6
Kayıt: 24 Oca 2013, 10:53
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen zorkopat » 24 Mar 2013, 17:25

Günümüz taşıtlarında kullanılan içten yanmalı motorlar çok fazla yakıt tüketmekte ve bu tüketilen yakıttan yeterince verim alınamamaktadır. Bunun sebebi pistonların doğrusal hareket edip bu hareketi dairesel harekete çevirme gereğinin olması ve bunun için bir çok parçaya gereksinim duymasıdır. Buda doğrusal çalışan motorlarda verim kaybına gürültüye ve sarsıntıya yol açmaktadır.
Buluşun çözümünü amaçladığı teknik problemler: Bu yeni buluşta pistonlar dairesel hareket etmektedir. Diğer düz sıralı v tipi h tipi yıldız tipi ve boksör tipi motorlardan farkı Pistonların dairesel hareket etmesi, krank miline krank koluna ve kranga ihtiyaç duymaması yani doğrusal hareketi dairesel harekete çevirmemize gerek kalmamasıdır. Bu ise bize motorda verimin artmasını sağlamaktadır. Ayrıca pistonların dairesel hareketi aşınmayı ve gürültüyü azaltmaktadır. Verim artarken yakıt azalmakta sarsıntı ve gürültü minimum düzeye inmektedir. Ayrıca motor bloğu üzerinde değişiklik yapmadan dairesel çalışan motor ateşleme yerlerinin arttırılması ile dört pistonlu olarak ta çalışabilmektedir. Buda döküm hanelerin maliyetini düşürmektedir. Motor diğer içten yanmalı motorlar gibi çalışmaktadır. Emme, sıkıştırma, yanma ve ekzos olarak 4 zamanlı bir motordur. Bizim burada yaptığımız motor 2 pistonlu 4 diskli ve 8 valflidir. Ancak verimin arttırılması için 2 pistona 16 valfli olarak ta tasarlanabilir.

zorkopat
Üye
Mesajlar: 6
Kayıt: 24 Oca 2013, 10:53
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen zorkopat » 24 Mar 2013, 17:27

motorun çalışma şekli
Pistonlar daire şeklinde yaklaşık 330 derece sağa ve sola doğru hareket ederler.Yanma ve ekzos odalarını oluşturmaya yarayan disklerimiz ise ikişerli guruplar halinde yukarı ve aşağı doğru hareket ederler. Diskler hareketini ise pistonlara bağlı olan ana çarkın üzerine iliştirilmiş bir mekanizma sayesinde yaparlar. Emme sıkıştırma ve eksoz bölümlerinin oluşması: şekilde üç boyut dairesel motor gözükmektedir. Motorun parçaları basitçe kodlanmıştır. Marş motoruyla ana çarkımız pistonları saatin ters yönünde hareket ettirsin yani sola doğru 1. piston d1a diskine yaklaşırken 2. pistonda d1b diskine yaklaşmaktadır. Yeterince yaklaşınca ana çarktaki yükseltilerden aldığı hareketle motorumuzun orta kısmında bulunan disk ünitesi mekanizmanın yardımıyla d1a ve d1b disklerini yukarı doğru kaldırır ve pistonların önünde engel kalmaz. Birinci piston d1a diskinin olduğu kısmı geçerken 2.piston da d1b diskinin olduğu kısmı geçmektedir, bu esnada d2a ve d2b diskleri bloğun önünü tamamen kapamışlardır. Disklerin yapısı itibariyle silindir şeklindeki blok içerisinde hava yada herhangi bir sıvının karşıya yada başka binoktaya sızması engellenmiştir. Pistonlar harekete devam ederken 3.valf motorun etrafını çepe çevre saran valf çarkının üzerindeki çubuklar vasıtasıyla açılır ve içeri hava gaz karışımı dolar. Aynı şekilde diğer taraftaki 7.valf açılır ve içeri hava gaz karışımını almaya başlar. Bir müddet sonra valfler kapanır. Pistonlar hareketine devam etmektedir ve gaz hava karşımı d2a diski ile 1.piston arasında sıkışmaya başlar, aynı şekilde diğer taraftaki 2.pistonla d2b diski arasındada gaz sıkışması oluşmaktadır. Yeterince sıkışma oluşunca a1 ve a3 ateşleme noktalarından içerdeki sıkışmış gaz ateşlenir ve pistonlar ilk hareketin tam tersi yönde hızla geriye doğru harekete başlarlar. 1.piston d1a disk kısmını geçerken 2. pistonda d1b kısmını geçer. Geçiş tamamlanır tamamlanmaz d1a ve d1b diskleri aşağı doğru hareket eder ve bloğu kapatır. Bu esnada d2b ve d2a diskleride disk mekanizmasından aldıkları güçle yukarı doğru hareket ederek blok içerisindeki kapama görevine son verirler 1. pistonun ve 2. pistonun önünde biengel kalmamıştır 1. piston d2b ve d1b diskleri arasında oluşan yanmış eksoz gazını 6. valfin açılması ile dışarı atar. Aynı şekilde 2. pistonda d2a ve d1a diskleri arasında oluşan atık gazı 2. valfin açılması ile eksoz gazını dışarı atar. Ve eksoz valfleri kapanır.gaz atımı tamamlandıktan sonra 1.piston d2b ve d1a diskleri arasında 2.pistonda d2a ve d1a diskleri arasında bulunmaktadır. Disk hareket mekanizmasından alınan güçle d1a ve d1b diskleri yukarı doğru hareket ederler ve pistonların önü açılır. Tekrar yanma odalarının oluşması içinde d2a ve d2b diskleri disk hareket mekanizmasından aldıkları hareketle aşağı doğru inerler ve pistonların önünde bir odacık oluştururlar. piston d1b kısmını geçerken 2. pistonda d1a kısmını geçmektedir bu esnada 4. valf açılır ve içeri hava gaz karışımı dolmaya başlar aynı şekilde 8 valfte açılarak içeri hava gaz karışımını salar yeterince gaz salımı yapan pistonlar hareketlerine devam ederek1 piston gazı d2b diski ile kendi arasında sıkıştırır aynı şekilde 2. pistonda d2b diskinin önünde gazı sıkıştırır.Yeterince sıkışma olduktan sonra valfler kapanır ve a2 ile a4 ateşleme üniteleri sıkışmış gaz ve hava karışımını ateşler ve pistonlar tekrar ters yönde hareket etmeye başlarlar bu süreç sürekli devam eder pistonların yaklaşık 330 derelik bir açı ile bir sağa bir sola hareketi süreklilik kazanır. Motorun orta kısmında pistonlara bağlı olan ana piston çarkımızın tam ortasına yerleştirilmiş 6 adet çark 330 derece sağa ve sola olan hareketi tek bir yöne sürekli olarak çevirmektedir.Bu çarkların en küçüğü olan çark hareketli olup en son çarkın sürekli aynı yöne dönmesini sağlamaktadır.

zorkopat
Üye
Mesajlar: 6
Kayıt: 24 Oca 2013, 10:53
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen zorkopat » 25 Mar 2013, 09:55

aslında bu motor düz sıralı motorlardan pekte farklı sayılmaz benim yaptığım sadece krank ve aksamlarını çıkarıp düz sıralı bir motorun silindirini eğerek simit şekline sokup çalışmasını sağlamaktır. çalışmasını 2 üniversitede otomotiv anabilim dalı başkanı olan profesörler inceledi ve onay verdiler tek sorun prototipinin yapılması yapacak bi babayiğit bulamadık.

ARSLAN4
Süvariler
Mesajlar: 108
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:48
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen ARSLAN4 » 25 Mar 2013, 13:32

aslında bu tür işlerle uğraşan-kafa yoran emek-zamn-para harcayan,gecesini gündüzüne katarak'tan alışılagelmişlerin dışında yepyeni bir dizayn yaratma-ve yapak ile uğraşan sayın arkadaşların çalışmalarını büyük bir özveri ve dikkatle takip etmekteyim....
ancak, bence yapılamsı gerekn hiç kimsenin yapamadığını yapmak....
hem dizayn bakımından,hem hafiflik,imalat aşamı ülkemizdeki motor teknolojisi ile bire bir alakadar ,parça sayısı az,ve en önemlisi'de bence; motorun az yakıt yakması ve ürettiğigücün ve torkun yüksek olabilmesi.... asıl mesele bu sanırım biz buna kafa yormalıyız diye düşünüyorum...
hem motor video görüntüsünde çook-ta güzel çalışıyor olabilir lakin ben motorun arkasında VOLAN göremedim... :(

motorların güç üretmesinde;her ne kadar siz en son teknolojilerden yararlanıyor-faydalanıyor olsanız bile; motorun güç üretilen ksımında-blokta-üst kapak-krank gibi önemli kısımlarının ne maddeden yapıldığı'da önemlidir... çünkü sert malzemeden yaparsın..işleyemez'sin..; yumşak malzemeden yaparsın..;çabuk deforme olabilir...
mesela türkiyede bildiğim kadarıy'la motor kranklarında GGG-90 TEKNOLOJİSİNDE KRANK LAR MOTOR BLOKLARI yapılabiliniyor..bu var..ama maliyetler pahalı isteseniz bile -üretseniz bile şu ekonomik şartlarda ürettiğiniz motoru seri hale çok-zor getirirsiniz.

Burad ben yangıan körükle gitme gibi bir durum içerisinde dğilim.... bizim için..; en hafif malzemeden;torku ve gücü yüksek, yüksek sıcaklık ve devirlere dayanıklı-az parçalı motorlar üretebilmek....

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen muratali » 29 Mar 2013, 13:39

serkan1976 yazdı:Bizim önce metalurji-döküm sanayimizi geliştirmemiz gerek...Ben sürekli bu "megafabrikalar" belgeselini izliyorum ve burada kullanılan motorlar üretilirken hep aynı sıra izleniyor:

Motorun ana bloğu dökülmüş halde bir dış tedarikçiden fabrikaya geliyor,farklı farklı dış tedarikçilerden gelen parçalar MOTOR BÖLÜMÜNDE BİRLEŞTİRİLİYOR VE MOTOR ÇIKIYOR...

Şimdi biz bu motorun asıl parçaları olan motor bloğu,krank mili vb....yaparken hep metalurji -kimya -döküm yeteneği gerektiriyor...Biz bu yeteneğe sahip miyiz?

Yoksa artık bir motorun parçaları,çalışma prensibini ortaokul çocuğu bile biliyor...Ama bu parçaları ve alaşımların içeriğini bilmeden ve dökemeden nasıl motor yapabiliriz? yada yapabiliyor muyuz?
Sn Serkan1976

Döküm ve metalurji sektöründe Türkiye tahmin ettiğinizden daha ileri.Büyük döküm fabrikaları üretimlerinin %50-60 ını ihraç ediyor.
Dökümcülük pis bir iş olduğundan EU ülkeleri bu işten çekiliyor ve sektör Türkiye'ye kayıyor.Tahmin ediyorumki bir çok motor gövdesi
burada üretilip ihraç oluyor.Mesela WW cantları İzmir'den gidiyor.Pompa gövdeleri Ümraniye den vs vs.Türk firmaları artık Hannovar Messe'de boy gösteriyorlar.

Bence Ülkenizi biraz daha tanımanız lazım.Öyle şeyler üretiliyor ki bizler alman malı diye geri satın alıyoruz.Şahsen kendimin Belçika'ya gönderdiğim malzemeyi Fuarda görüp biz bunlarla bağlantı yaptık diye bana gösterdiler.

Bizim tek sıkıntımız marka yaratamamak,onun içinde biraz daha sermaye birikimi lazım.Bazı büyük holdigler pet şişe su,çekirdek markası
yarattığından bu iş yine Kobi lere kaldı.

Koru
Akıncılar
Mesajlar: 1116
Kayıt: 11 Tem 2012, 18:37
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen Koru » 29 Mar 2013, 14:03

serkan1976 yazdı: Şimdi biz bu motorun asıl parçaları olan motor bloğu,krank mili vb....yaparken hep metalurji -kimya -döküm yeteneği gerektiriyor...Biz bu yeteneğe sahip miyiz?
Hocam bu iş için bir örnek vereyim... A.O.S.B Bir traktör firması, Motor Bloğunu , yurt içi ve yurt dışı satışını gerçekleştiriyor...

Aşağıda ki resme baktığımızda bu iş için deneyimli bir firma olup, olmadığı görülebilir...

Resim

Firmanın site Adresi;

[spoiler]http://www.erkunt.com.tr/site/?page_id=69[/spoiler]

ARSLAN4
Süvariler
Mesajlar: 108
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:48
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen ARSLAN4 » 29 Mar 2013, 16:51

Koru06 yazdı: Hocam bu iş için bir örnek vereyim... A.O.S.B Bir traktör firması, Motor Bloğunu , yurt içi ve yurt dışı satışını gerçekleştiriyor...

Aşağıda ki resme baktığımızda bu iş için deneyimli bir firma olup, olmadığı görülebilir...

Resim

Firmanın site Adresi;

[spoiler]http://www.erkunt.com.tr/site/?page_id=69[/spoiler]


Sayın serkan 1976 arkadaşın dediği.... evet şu nada türkiyede istenilen türme motor -blok-krank-egsantrik -dişli-şanzıman-diferensiyel gibi dköüm 'den yapılan teknoloji-bilgi birikimi-yapım tekniklerinin hepsi var...
Kladı'ki sayın Koru06 arkadaşın'da belirttiği üzere;adı geçen firma erkunt döküm fabrikası olub; ülkemizde bu işte kurulmuş özel sektör firmalarının en eski ve en köklü kurluşları arasında yer alır...
peki neden marka yaratamıyoruz....? aslında bu konu bayağı karışık bir konu... ülkemizdeki adını hep hatırlayıp anımsadığımız-belli başlı yerel firmalar;aslında geçmişte aile şirketleri idi ,Aile şirketlerinin zaman içerisinde Globalleşen dünyada ayakta kalabilmek ve hem ürettiği ürünü ve hem markayı-şirketi idame ettirmek adına ,gerek yabancı ortaklığa-sermaye aktarımında bulunularak tan; ve gerek'se kazncını kendi fabrikasını-teknolojisini günden güne yenileyerekten başarmaya çalıştılar...
ama eski bildiğimiz firmalar geçmişte toparlanma süürecleri yaşar'ken;ANADOLU SErMAYESİNDEN çıkmaya çalışan biir çok ve adına KOBİ dediğimiz firma-şirketler'e o zamanda pek hak tanınmıyor... ! gelişmelerine olanak sağlanmıyordu..!
ama son 1015 yıldır ülekmizdeki o KOBİ dediğimiz çoğu aile şirketleri olmakla birlikte ;dünyanın bu teknolojik gelişim hızına ayak uydurmak -için çırpımaktalar.. kazançlarını sermayeye yatırarak'tan bir gelişme-yeni bir ürün -marka yaratma hedefindeler....
işte tam burda devletin özel sektörü'de içine alacak bir yapılanma -ya yönelmesi gerektiğini düşünüyorum...

geçenlerde sayın ekonomi bakanının bir açıklaması vardı.. sanırım herkes duymuş-takip etmiştir....devlet bundan sonra özel sektörün yapacağı MOTOR YATIRIMLARINI destekleyeceğini; 70 milyon ve 20 milyon tl gibi parasal rakamlardan bahsetmekteydi....

bende diyorum'ki..; GÜNAYDIN..! biz bunu devlet'den yıllardır talep ediyorduk'da..kulaklarını tıkıyorlar-,gündemlerine bile almıyorlardı..

ha bu özel sektör adına gerçekten iyi bir gelişme...
artık bundan sonra özel sektörde MARKA yaratmak,yarattığı markayı dünya markaları ile boy ölçüşebilecek seciye geleceklerdir herhalde...


selamlar..sevgiler..saygılar...

yandım_ali
Üye
Mesajlar: 71
Kayıt: 11 Oca 2013, 23:28
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen yandım_ali » 29 Mar 2013, 18:24

daha önce ben de aşağıdaki adresteki gibi bir konu açmıştım. motorla ilgili irili ufaklı çalışmalar yapılıyor ama bir türlü sürekliliği sağlanmıyor/sağlanamıyor (bir önceki mesajda nedenlerden bazıları anlatılmış).
sizce de motor geliştirme çalışmalarının, fakülte haline getirilmesi daha iyi olmaz mı? fakülte haline gelip "motor mühendisi" diplomasına sahip mühendisler yetişmeye başlayınca, otomatik olarak sadece motor ile ilgili meslek birimleri/iş alanları oluşmaya başlayacaktır. devletin vereceği biraz teşvik ile de özellikle kobilerden daha büyük ama holdinglerden biraz daha küçük şirketler bu alana yatırım yapmaya başlayacak ve bu sektör hızlı bir şekilde gelişmeye başlayacaktır.

Motor Üretim-Tasarımı ile ilgili konu başlığı.

http://www.trmilitary.com/forum/viewtop ... =23&t=2404

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen muratali » 29 Mar 2013, 18:33

Tabi biz motor,krank,marka,özel sektör derken Savunma Bakanlığı ve Türk Ordusunada büyük iş düşüyor hazır malı almaya
çalışmak yerine biraz çaba ve efor ile Savunma Sanayi'ne yeni katılımcılar yaratabilirler.

Örneğin:
Yakın zamanlarda Faun /ingiltere firmasından zemin güçlendirme elemanı denilen malzemeden 40 set 18,500,000 euro ya alınmış.
Bu basitçe kamyon üstüne yerleştirilmiş alüminyum profillerden kepenk sistemi şeklinde bir tank paspasıdır.Bu malzeme paspas kısmı
sarf malzemesidir.Üstünden 60 tonluk tank geçtikten sonra çamurdan sökülmesi zor diye tahmin ediyorum.Sadece kamyon kalır elimizde eh oda bir değer sonuçta.

Zaten satan firmada şaşırmış bu bizim aldığımız en büyük sipariştir demiş.Bu gibi malzemelerin zaten yurt içi imkanlar ve yerli tasarımlarla
gerçekleşmesi gerektiği zaten malumdur.Zaten 40 setin ingiltereden gemi ile sadece nakliye maliyeti yaklaşık 160,000 euro dur.160,000 euro luk bir tasarım yarışması açılsa ingilizlerin yaptığından daha iyi şeyler çıkacağına ben inanıyorum.Bu malzemenin yaptığı görev çamurun içine sereceğiz üzerinden kamyon ve tanklar yürüyecek.

ingilterede bu malzemeyi ex-army diye ikinci el satan bir firma da vardır.Sonuçta bu sarf malzemesi
http://www.bridgesupply.co.uk/trackway.html

Resim 50 feet uzunluktaki ruloyu 5000 paund'a satıyor

bizim aldığımız ise
http://www.fauntrackway.co.uk/index.php ... cT1U5ULph4

Resim

memoli
Süvariler
Mesajlar: 222
Kayıt: 23 Eyl 2012, 22:39
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen memoli » 08 May 2013, 00:59

[spoiler][wimg]http://img266.imageshack.us/img266/9207 ... 882476.jpg[/wimg]
[wimg]http://o1305.hizliresim.com/19/8/mv49z.jpg[/wimg]
[wimg]http://webcdn.aa.com.tr/webdocs/625x424 ... 145456.jpg[/wimg]
[wimg]http://img21.imageshack.us/img21/8687/2 ... 132708.jpg[/wimg][/spoiler]
Geçen gün itibari ile fuarda çekilen fotoğraflarda birden fazla motor görme imkanımız oldu bana ve benim gibi motorun çok önemli olduğunu düşünen arkadaşlara son durum hakkında bilgi verebilecek Ustadlara şimdiden teşekkür ederim.

oguz koyutürk
Süvariler
Mesajlar: 387
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:15
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen oguz koyutürk » 16 Haz 2013, 13:37

Merhaba degerli arkadaslar,

Motor konusunda tartisilmayan, söylenmeyen birsey kalmadi. Bu konunun gerceklesmesinde karar verici Mekanizmanin Basbakanlik oldugu acik ve Net. Her ne hikmetse, dönüyor dolasiyor, bu konunun gerceklesmesi Özel Sektöre havale ediliyor.
Milli Güc Grubu Projesinin gerceklesmesine Basbakanlik tarafindan yesill isik yakilarak Yerli Motor imalatina baslansa idi, arkasi corap sökügü gibi gelecekti. Bu Projenin ve diger Askeri Projelerin gerceklestirilmesinde Basbakanimiz, Baskan durumunda. Agzindan cikmasi gereken tek söz (yapiniz!)
demesi gerekiyor.Bundan cesaret Alan Özel Sektörün her isin üstesinden gelecegine hic süphem yok. Cünkü bu konuda Sanayiciler baslangici Devletten bekliyor.

Bunun ötesinde; Su Motoru yapabilir miyiz, yapamaz miyiz tartismasini yersiz buluyorum, sadece: (YAPINIZ) kelimeis yeterli. Devlet yöneticilerinden bunu bekliyoruz.

Oguz Koyutürk

Alm. Mak. Imalatcisi-Mucit (Emekli)

oguz koyutürk
Süvariler
Mesajlar: 387
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:15
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen oguz koyutürk » 03 Ağu 2013, 13:19

HAKAN ATALAN - REVETEC DIESEL MOTORU PROTOTIPI DENEYI GERCEKLESTI

Revetec, Austuralyanin Özgün Motor Teknolojisinin gerceklestirilmesini kendisine görev edinmis, bu konuda yatirim yapan bir cok ortaktan olusan bir kurum.
Revetec in Benzinli Motorlari Araclar üzerinde epeyi denenmis. Diesel ile calisan tipinin gerceklestirilmesi icin Hakan Atalan arkadasimizi görevlendirmisler. Burada önemli olan husus, Dünyanin öteki ucundaki bir Ülkeden, Ülkemizin eristigi Teknoloji ve Teknolojik imalat seviyesinin geregi gibi degerlendirilerek, bu Motorun Ülkemizde ilk Prototipinin gerceklestirilmesi görevinin Ülkemize verilmesi ve Ülkemizdeki Elemanlara olan güvendir. Hakan Atalan arkadasimizi bir kez daha tebrik ediyoruz.
Ne var ki, Ülkemizin Teknolojik gelismesini belirleyen Siyasi irade ve Büyük firmalar, Ülkemizdeki yeteneklerden istifade ederek, kendi Özgün teknolojimizi daha da ileri tasimak yerine, daha hala dis firmalardan suyu cikmis Teknoloji lisanslari alarak imalat yapmayi tercih ediyorlar.
Ne zaman Motor konusu olsa, Siyasiler ve Üniversitelerden bazi Hocalar bir araya gelerek, sonu bir neticeye varmayan birseyler konusuyorlar, Medya da bunu; Devler Motor Teknolojimizimizi Masaya yatirdi gibi, bos haberlerle bizleri heyecanlandirmaktan öteye gidemiyorlar.
Gercekten Özgün Teknoloji isteniyorsa, bu Ülkenin yetekleri (Hakan Atalan gibi) veya benim gibi bu konuda Sanayi Bakanligi, esiklerini asindirmis, Basbakanlik dahil müracaat etmedigi yer ve makam kalmamis kisilerin de davet edilerek, neleri yapabilecegimizin tesbit edilerek ona göre bir plan cercevesinde Teknolojide gercekten ivmeler kazanabiliriz.
Bir diger kötü olan husus da sudur: Hocalarimiz, proje yönetmenligini yaparak para alabilecekleri her seye (olur) raporu vermeyi gecim kaynagi olarak dgerlendiriyorlar olsa gerek.

Örnegin, adi neydi? o Kayserili arkadasimizin AY-Yildizli Motoru ne oldu? Cevabini da vereyim:

General General Motor Lisans almak isterse ona verecekmis!
Daha cok beklersin...
Önemli olan proje yönetmeni ücretini aldi. Hasan Basri Özbey de emeginin karsiligini Türk Milletine ödetti. Peki, bize ne getirdi, bir isyeri mi acildi? Imalata dönüsmeyecek projelere destek vermek, Vergilerimizi sokaga atmaktan baska bir anlam ifade etmiyor.

Bu günümüz ortaminda birsey yapabilme gayreti, abesle istigal etmek gibi birsey, ümit edelim aydinlik günler yakinda gelsin de Ülkemizin Teknolojisi icin yeni Tasarimlar yapma heyecanini

tazeleyelim.



Saygilarimla.

Oguz Koyutürk

oguz koyutürk
Süvariler
Mesajlar: 387
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:15
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen oguz koyutürk » 03 Ağu 2013, 13:31

Aslinda sizlere bir haberim vardi, unuttum: Hakan Atalan bey su anda Kale Havacilik sirketinin ArGe yönetmenligini üstlenmis durumda. Kendisinden Ülkemiz icin hayirli ve güzel isler cikarmasini dileyerek, basarilar diliyoruz.

Oguz Koyutürk

AKINCI
Akıncılar
Mesajlar: 581
Kayıt: 10 Tem 2012, 22:09
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen AKINCI » 03 Ağu 2013, 18:44

oguz koyutürk yazdı:Aslinda sizlere bir haberim vardi, unuttum: Hakan Atalan bey su anda Kale Havacilik sirketinin ArGe yönetmenligini üstlenmis durumda. Kendisinden Ülkemiz icin hayirli ve güzel isler cikarmasini dileyerek, basarilar diliyoruz.

Oguz Koyutürk

Güzel haber, aranana babayiğit kale grubu olur umarım. Başlıkta verdiğiniz tüm bilgiler için tekrar teşekkür ederiz.

oguz koyutürk
Süvariler
Mesajlar: 387
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:15
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen oguz koyutürk » 30 Kas 2013, 17:45

TÜLOMSAS TANK MOTORU ÜRETIMINE TALIP

Yukaridaki Baslik 2002 senesindeki Haberlerden Internete düsmüs. Yeni olan, Tülomsasin bir kurum tarafindan satin alindigi ve Ülkemizde Tank Motorunun Tülomsas tarafindan gerceklestirilmek istendigi haberini güvenilir kaynaklardan ögrendim. Bu konuda Yabanci bir Üretici ile Imalatin tamaminin Tülomsas bünyesinde gerceklestirilmesi konusunda anlasmaya varildigi seklinde.

Bu güzel bir gelisme. Kac defadir hep söylüyorum, Tank Motorunu yapabilecegimiz adresin Tülomsas oldugunu. Cünki alt yapi mevcut. Motoru imal edecek olan üretici, bu Motoru yurt disinda imal eder durumda. Her ne kadar bu bizim kendi gerceklestirdigimiz bir Teknolojinin ürünü olmamakla beraber önemli bir gelisme. Bircok yan Sanayi kuruluslarimiza is düsecektir. Bu durum Ülkemizin, gelecegin Motor Teknolojisinin Merkezi olma yolunda atacagi önemli bir adim olacaktir. Hayirli olmasi ümidiyle.

Oguz Koyutürk

leto
Süvariler
Mesajlar: 668
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen leto » 30 Kas 2013, 18:33

Askeri araç üreten bir firmanın aynı zamanda motor da üretmesi, ihracat adına hatta iç pazarda elini çok kuvvetlendirir.

Kullanıcı avatarı
Sabri Ünal
Süvariler
Mesajlar: 135
Kayıt: 10 Tem 2013, 17:08
Yaş: 35
İletişim:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen Sabri Ünal » 30 Kas 2013, 19:36

Tülomsaş'ın GE lisansıyla motor ürettiğini biliyorduk. Kendi markasıyla da motor üretiyormuş.
“TÜLOMSAŞ marka Dizel Motorların Gemi Sanayinde kullanılması için iki yıldır sürdürmekte olduğumuz çalışmalar başarıyla tamamlanmıştır. Bugüne kadar Lokomotif sektöründe başarıyla kullanılmakta olan ve ihraç edilen söz konusu motorlarımız rekabetçi olmayı tanımlayan kalite, maliyet ve kısa zamanda teslimat gibi avantajların yanı sıra yedek parça, servis ve eğitim gibi konularda da rakiplerine üstünlük sağlayan bir konuma sahiptir. Bu motorlarımızın 2400 HP gücünde TLM 16 V 185 ve 1800 HP gücündeki 12 V 185 olmak üzere iki tipi mevcuttur.” dedi.
http://www.tulomsas.com.tr/main.php?kid=215

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6702
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen kabardey » 30 Kas 2013, 20:55

Ben şuan için inanmıyorum ki bir şirket bunu tek başına yapsın. Aklımdan 2 fikir geçiyor. İlki SSM bu işe uygun şirketleri toplayacak ve gelin bunu birlikte üretin ve kabiliyetlerinize göre, motorun hangi kısmında daha iyi iseniz oraya yoğunlaşın ve bana bir motor çıkarın diyecek ki, Türkiye şartlarında bu imkansız gibi birşey. Çünkü bizde bilgi asla paylaşılmaması gereken bir şey olduğu için, şirketler birlikte çalışmaz. İkinci fikir ise yeterliliği kanıtlanış şirketler iyi bir yabancı ortakla ihaleye girer. En iyi fiyat ve yerlilik oranı olan ortaklık kazanır ki, şu günün Türkiyesinde de anca bu olur.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen HDS » 01 Ara 2013, 00:32

Yapılır yahu.. Tek başına da yapılır.. İyisini yapmak zordur sadece..

Ama özelleşmeler falan gerek.. Yani, yakıt sisteminin belirli alt birimlerinden uzmanlaşacak, alt teknoloji şirketlerine ihtiyaç var.. O kadar geniş bir ekosistemi kurup yaşatabilmek buradaki denklem..

Bir motorcu olarak iyi bir yakıt sistemi tasarlayabilirsin.. Ama aslında bunu iyileştirecek, üretecek bir enjektörcüye ihtiyacın vardır..

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6702
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen kabardey » 01 Ara 2013, 02:09

HDS yazdı:Yapılır yahu.. Tek başına da yapılır.. İyisini yapmak zordur sadece..

Ama özelleşmeler falan gerek.. Yani, yakıt sisteminin belirli alt birimlerinden uzmanlaşacak, alt teknoloji şirketlerine ihtiyaç var.. O kadar geniş bir ekosistemi kurup yaşatabilmek buradaki denklem..

Bir motorcu olarak iyi bir yakıt sistemi tasarlayabilirsin.. Ama aslında bunu iyileştirecek, üretecek bir enjektörcüye ihtiyacın vardır..
İşte bizim ülkemizde de kimse bu denkleme dahil olmak istemiyor. Herkes bir teknoloji hırsızlığı korkusunda sanki bildiği bütün bilginin üstünü kapatıyor. SSM burada devreye girse ve bu ekosistemi yönetmeden ziyade yönlendirse çok güzel bir şey ortaya çıkabilir diye düşünüyorum. Fakat SSM böyle bir işe dahil olmaz ki, doğrusu bu şirketlerin birbiri ile alış verişte olmasıdır. ABD'de bile en büyük savunma firmaları pek çok sistemde ortaklık yapar iken bizim firmalarımız birlikte kazma kürek üretemiyor.

arcanus
Akıncılar
Mesajlar: 1000
Kayıt: 18 Tem 2012, 00:47
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen arcanus » 01 Ara 2013, 02:17

kabardey yazdı:İşte bizim ülkemizde de kimse bu denkleme dahil olmak istemiyor. Herkes bir teknoloji hırsızlığı korkusunda sanki bildiği bütün bilginin üstünü kapatıyor. SSM burada devreye girse ve bu ekosistemi yönetmeden ziyade yönlendirse çok güzel bir şey ortaya çıkabilir diye düşünüyorum. Fakat SSM böyle bir işe dahil olmaz ki, doğrusu bu şirketlerin birbiri ile alış verişte olmasıdır. ABD'de bile en büyük savunma firmaları pek çok sistemde ortaklık yapar iken bizim firmalarımız birlikte kazma kürek üretemiyor.
Hak vermemek elde degil. Millet olarak is etiginden yoksunuz malesef. Burada arastirma gruplari arasinda kod, rapor, vs paylasimi oldugunda resmen killik yapmistim. Sordum hic birsey imzalanmayacak mi, nasil garanti ediyorsunuz akademik olarak hak alimini falan dedigimde adamlarin agzi acik kalmisti. Burada veriyorsun adama kodu, teknolojiyi is bitince hakkin neyse (makale, patent, vs) aliyorsun. Odtu'den mezun olup ABD'de bir universitede hoca olmus adamla konustugumda biz buradaki saflik ve temiz sistemden sonra Turkiye'ye donunce samar yemis gibi oluyoruz demisti. Zaten geri donen de dayanamayip tekrar buraya ya da Almanya'ya gidiyor demisti. Ben nedenini biliyorum boyle olmamizin da simdi soylemeyeyim, cingar cikmasin :S

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6702
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen kabardey » 01 Ara 2013, 02:44

arcanus yazdı: Hak vermemek elde degil. Millet olarak is etiginden yoksunuz malesef. Burada arastirma gruplari arasinda kod, rapor, vs paylasimi oldugunda resmen killik yapmistim. Sordum hic birsey imzalanmayacak mi, nasil garanti ediyorsunuz akademik olarak hak alimini falan dedigimde adamlarin agzi acik kalmisti. Burada veriyorsun adama kodu, teknolojiyi is bitince hakkin neyse (makale, patent, vs) aliyorsun. Odtu'den mezun olup ABD'de bir universitede hoca olmus adamla konustugumda biz buradaki saflik ve temiz sistemden sonra Turkiye'ye donunce samar yemis gibi oluyoruz demisti. Zaten geri donen de dayanamayip tekrar buraya ya da Almanya'ya gidiyor demisti. Ben nedenini biliyorum boyle olmamizin da simdi soylemeyeyim, cingar cikmasin :S

Üstat, yalan yok üç kağıtçılık, çakallık resmen ticarette adet olmuş bizde. Birde Müslümanız diye geçiniyoruz ya, elin gavuru kuruşu kuruşuna adamın hakkını verirken, biz nereden ne aşırsak derdindeyiz. Piyasada öyle adamlar var ki 3 vida eksik takarak seni kazıklamaya daha çok kar etmeye çalışıyor, sonra boru 3 vida yüzünden sızdırmaya başlayınca 1 hafta tank boşalt içeriye adam sok tamir et derken zarar alıp başını gidiyor.

arcanus
Akıncılar
Mesajlar: 1000
Kayıt: 18 Tem 2012, 00:47
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen arcanus » 01 Ara 2013, 02:58

kabardey yazdı:
Üstat, yalan yok üç kağıtçılık, çakallık resmen ticarette adet olmuş bizde. Birde Müslümanız diye geçiniyoruz ya, elin gavuru kuruşu kuruşuna adamın hakkını verirken, biz nereden ne aşırsak derdindeyiz. Piyasada öyle adamlar var ki 3 vida eksik takarak seni kazıklamaya daha çok kar etmeye çalışıyor, sonra boru 3 vida yüzünden sızdırmaya başlayınca 1 hafta tank boşalt içeriye adam sok tamir et derken zarar alıp başını gidiyor.
Dusun hocam, bir motor yapmak istiyorsun. Bunun blogu var, enjektoru var, yakit pompasi var, enjektor kontrol uniteleri var, yakit pompalama ve sogutma icin kontrol sistemleri var, var oglu var. Birak Turkiye'yi, ABD ve Almanya'da bile tek bir firma kendi icinde bu kadar degiskeni olan bir ise tek basina girmez, girse de aptallik olur. Biz bagimsiz kimseyle baglantimiz olmasin, kazik yemeyelim, kendi yagimizda kavrulalim dedigimiz icin ortak calisma sifir, ki insaniz hepimiz cevreye ayak uyduramazsak var olamayiz o yuzden oyle yapani da yargilayamiyoruz.

Makina muhendisliginde 2. ya da 3. sinifta "Reliability" diye bir kavram ogretilir. Farkli alt sistemlerden olusan global bir sistemin guvenilirligi tum alt sistemlerin guvenilirliginin "product space" inden olusur. 3 tane %98 calisma araliginda olan alt sistemden olusan global bir sistemin calisma guvenilirligi yaklasik %94'tur. Simdi dusunsene ustat :) yuzde 50 calisma guvenilirligi olan Turkiye'nin ticari firmalarindan en az 5-6 tane firmanin birbiriyle calismasinin guvenilirligini bir tahmin et bakalim ne oluyor? :) Yuzde 1-2

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6702
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen kabardey » 01 Ara 2013, 03:12

Birde şöyle bir durum var, geçmişten beri Türk durmadan savaşıyor. Orta Asya'da da böyleydi Anadolu'ya gelip Selçuklu, Osmanlı kurulduğunda da böyle oldu. Bizim genimizde savaşçılık var ama ticaret yok. Cumhuriyet kurulana kadar ki süreye baktığımız da ne kadar düzgün bir ticari hayatımız var ki? Osmanlıda bile vergiyle bu bir nevi yasaklanıyordu ki Türk sadece savaşsın diye. Fakat Avrupa ticaret üstüne kurulu idi. yine Anadolu'da Ermeniler, Süryaniler ve Yahudiler ticaret ile geçiniyordu. Şimdi işler tersine döndü biz ticaret yapmaya onlarda savaşmaya çalışıyor. Fakat belli ki kimse tam beceremiyor zira genler yatkın değil. İnsanlar ülkemiz için daha vakte ihtiyaç var derken boşuna demiyor. Bu motor işi ancak yabancı bir şirketle çözülecek gibi geliyor bana. Umarın en üst düzeyde yerli katkı ve know-how olur.

Leviathan
Süvariler
Mesajlar: 1481
Kayıt: 14 Nis 2013, 14:22
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen Leviathan » 01 Ara 2013, 03:18

kabardey yazdı:Birde şöyle bir durum var, geçmişten beri Türk durmadan savaşıyor. Orta Asya'da da böyleydi Anadolu'ya gelip Selçuklu, Osmanlı kurulduğunda da böyle oldu. Bizim genimizde savaşçılık var ama ticaret yok. Cumhuriyet kurulana kadar ki süreye baktığımız da ne kadar düzgün bir ticari hayatımız var ki? Osmanlıda bile vergiyle bu bir nevi yasaklanıyordu ki Türk sadece savaşsın diye. Fakat Avrupa ticaret üstüne kurulu idi. yine Anadolu'da Ermeniler, Süryaniler ve Yahudiler ticaret ile geçiniyordu. Şimdi işler tersine döndü biz ticaret yapmaya onlarda savaşmaya çalışıyor. Fakat belli ki kimse tam beceremiyor zira genler yatkın değil. İnsanlar ülkemiz için daha vakte ihtiyaç var derken boşuna demiyor. Bu motor işi ancak yabancı bir şirketle çözülecek gibi geliyor bana. Umarın en üst düzeyde yerli katkı ve know-how olur.

Selçuklu ve öncesi dönemde ticaret yaygındır yanlış bilgi edinmişsiniz üstadım bu konuda Ahmet Taşağıl ve dengi proflarımızın çalışmaları mevcut , ticaret rotalarının hakimiyetini elimizde tuttuğumuz için o şekilde devasa ordular çıkartabiliyorduk devletimiz zengindi her şeyden önce.

Osmanlı dönemiyle öncesini karıştırmamak gerekiyor. Bunun dışında motor konusunda arcanus üstadın ve sizin söylediğiniz şeylere katılıyorum.

Rumeli
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 1237
Kayıt: 18 Oca 2013, 11:48
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen Rumeli » 01 Ara 2013, 15:47

arcanus yazdı: Dusun hocam, bir motor yapmak istiyorsun. Bunun blogu var, enjektoru var, yakit pompasi var, enjektor kontrol uniteleri var, yakit pompalama ve sogutma icin kontrol sistemleri var, var oglu var. Birak Turkiye'yi, ABD ve Almanya'da bile tek bir firma kendi icinde bu kadar degiskeni olan bir ise tek basina girmez, girse de aptallik olur. Biz bagimsiz kimseyle baglantimiz olmasin, kazik yemeyelim, kendi yagimizda kavrulalim dedigimiz icin ortak calisma sifir, ki insaniz hepimiz cevreye ayak uyduramazsak var olamayiz o yuzden oyle yapani da yargilayamiyoruz.

Makina muhendisliginde 2. ya da 3. sinifta "Reliability" diye bir kavram ogretilir. Farkli alt sistemlerden olusan global bir sistemin guvenilirligi tum alt sistemlerin guvenilirliginin "product space" inden olusur. 3 tane %98 calisma araliginda olan alt sistemden olusan global bir sistemin calisma guvenilirligi yaklasik %94'tur. Simdi dusunsene ustat :) yuzde 50 calisma guvenilirligi olan Turkiye'nin ticari firmalarindan en az 5-6 tane firmanin birbiriyle calismasinin guvenilirligini bir tahmin et bakalim ne oluyor? :) Yuzde 1-2
Motor parçalarının, hepsi Türkiye'deki tesislerde ve yüksek güvenilirlikle üretilebilmektedir Sayın Arcanus. Size parça parça firma firma liste verebilirim. Bu firmalarda üretilen motor ve diğer parçalar yurt dışındaki ana üreticilere hraç ediliyor. Sorun üretim alt yapımızda değil, tasarım ve ARGE'de.

Çıkan her tasarımın yüksek kaliteyle üretilebileceği konusunda hiç kuşkunuz olmasın. Fakat tasarım ne derece doğru yapılır, performans testlerinde istenen sonuç alınabilir mi ayrı konu.

Kullanıcı avatarı
KatipMaster
Süvariler
Mesajlar: 1464
Kayıt: 19 Tem 2012, 13:07
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen KatipMaster » 01 Ara 2013, 17:49

Şimdiki aklım olaydı. Makine Motor okurdum.

oguz koyutürk
Süvariler
Mesajlar: 387
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:15
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen oguz koyutürk » 01 Ara 2013, 18:55

Sayin Katip Master, Üzülecek birsey yok!. Iyiki Makina-Motor okumadiniz, hasta olurdunuz...

Bu konunun yeniden Ivme kazanmasina sebep olan baslik: (Tülomsas Tank Motoru üretimine talip) 2002 senesinde Internete düsmüs. Yani 11 sene önce bu ise niyet etmisiz ama, zaman olgun degilmis. Bundan üc veya dört sene öncede Sav. San. Ar-Ge Genel Md. ben ve Otobüs imal eden en büyük Holdinglerimizden birinin Genel Md. ile beraber S S Müstesarligi makaminda görüstük. Müstesar bey, Yerli Motor Teknolojisi olarak niyetimize cok sevindi: Yapiniz, bizim ihtiyacimiz var. Civatasina kadar yerli olsun, demisti. Yani SSM gerekli talebin karsilanmasi icin zaten yesil isik yakmisti.
Milli Güc Grubu Projesinde yapilan girisim ve tartismalarda her kafadan bir ses cikmasi üzerine, görüs ve önerilerimi Özet bir Rapor halinde Basbakanlik Makamina da: (UZMAN GÖZÜYLE TANK MOTORUNUN ÜLKEMIZDE GERCEKLESTIRILMESI) nin nasil uygulayabilecegimiz konusunda bilgi vermis idim. Yanit alamadigim icin yine kendim söylemis olmaktan öteye gidememistim. Bir diger arkadasimiz Fatih Yilmaz (olacak) oda ayni konuda salik veriyordu.
Bugün itibari ile, 10 sene gec de olsa Siyasi irade yesil isik yakti,(YAPINIZ) denmis olmali ki Tülomsas satin alindi.

Almanyada bir Motor nasil imal ediliyor: Bu konuda sizleri biraz bilgilendireyim:

Motorun üzerinde Logosu olan firma, neredeyse sadece bu Motorun Montajini yapmakla yetinir. Her parcasi bir veya birkac imalatci trafindan ön görülen kaliteye uyma sarti ile yapilir. (Bu her parcanin Teknik imalat resmi üzerinde yazilidir.) Motorunu imal ettiren firma zaman zaman bu Motoru ihtiyaca göre degistirir. (Tekamül ettirir.) Gecen zaman icinde bircok yenilikler kazanan Motor, gerekli ise yeni patentler ile de korunur. 20 seneyi asan Patentler koruma disinda kalir. Hal böyle iken Lisans verek Teknoloji getirmenin pek anlami yok. Kopya etmenize mani yok. Yalniz gelecekte bu Motorun imalati bir yana, tekamül ettirebilecek yeteneklere ihtiyac olacaktir. Cünki Teknolojide duraklama yoktur. Iste burada kendi yerli Teknolojinizi gelistrecek yeteneklere ihtiyac vardir.

Hepinize Saygilarimla

Oguz Koyutürk

ARSLAN4
Süvariler
Mesajlar: 108
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:48
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen ARSLAN4 » 01 Ara 2013, 21:00

kabardey yazdı:Ben şuan için inanmıyorum ki bir şirket bunu tek başına yapsın. Aklımdan 2 fikir geçiyor. İlki SSM bu işe uygun şirketleri toplayacak ve gelin bunu birlikte üretin ve kabiliyetlerinize göre, motorun hangi kısmında daha iyi iseniz oraya yoğunlaşın ve bana bir motor çıkarın diyecek ki, Türkiye şartlarında bu imkansız gibi birşey. Çünkü bizde bilgi asla paylaşılmaması gereken bir şey olduğu için, şirketler birlikte çalışmaz. İkinci fikir ise yeterliliği kanıtlanış şirketler iyi bir yabancı ortakla ihaleye girer. En iyi fiyat ve yerlilik oranı olan ortaklık kazanır ki, şu günün Türkiyesinde de anca bu olur.

sayın kabardey...

şu link'e girip, sayın rafiğ mehdiyev ve sayın levent özgür beylerin yaptığı sunumu okursanız,sanırım sizin düşünceleriniz değişir...

link bu..:

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... 80617.aspx

dr.vedat
Süvariler
Mesajlar: 139
Kayıt: 11 Tem 2012, 08:26
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen dr.vedat » 06 Ara 2013, 23:47

oguz koyutürk yazdı:Sayin Katip Master, Üzülecek birsey yok!. Iyiki Makina-Motor okumadiniz, hasta olurdunuz...

Bu konunun yeniden Ivme kazanmasina sebep olan baslik: (Tülomsas Tank Motoru üretimine talip) 2002 senesinde Internete düsmüs. Yani 11 sene önce bu ise niyet etmisiz ama, zaman olgun degilmis. Bundan üc veya dört sene öncede Sav. San. Ar-Ge Genel Md. ben ve Otobüs imal eden en büyük Holdinglerimizden birinin Genel Md. ile beraber S S Müstesarligi makaminda görüstük. Müstesar bey, Yerli Motor Teknolojisi olarak niyetimize cok sevindi: Yapiniz, bizim ihtiyacimiz var. Civatasina kadar yerli olsun, demisti. Yani SSM gerekli talebin karsilanmasi icin zaten yesil isik yakmisti.
Milli Güc Grubu Projesinde yapilan girisim ve tartismalarda her kafadan bir ses cikmasi üzerine, görüs ve önerilerimi Özet bir Rapor halinde Basbakanlik Makamina da: (UZMAN GÖZÜYLE TANK MOTORUNUN ÜLKEMIZDE GERCEKLESTIRILMESI) nin nasil uygulayabilecegimiz konusunda bilgi vermis idim. Yanit alamadigim icin yine kendim söylemis olmaktan öteye gidememistim. Bir diger arkadasimiz Fatih Yilmaz (olacak) oda ayni konuda salik veriyordu.
Bugün itibari ile, 10 sene gec de olsa Siyasi irade yesil isik yakti,(YAPINIZ) denmis olmali ki Tülomsas satin alindi.

Almanyada bir Motor nasil imal ediliyor: Bu konuda sizleri biraz bilgilendireyim:

Motorun üzerinde Logosu olan firma, neredeyse sadece bu Motorun Montajini yapmakla yetinir. Her parcasi bir veya birkac imalatci trafindan ön görülen kaliteye uyma sarti ile yapilir. (Bu her parcanin Teknik imalat resmi üzerinde yazilidir.) Motorunu imal ettiren firma zaman zaman bu Motoru ihtiyaca göre degistirir. (Tekamül ettirir.) Gecen zaman icinde bircok yenilikler kazanan Motor, gerekli ise yeni patentler ile de korunur. 20 seneyi asan Patentler koruma disinda kalir. Hal böyle iken Lisans verek Teknoloji getirmenin pek anlami yok. Kopya etmenize mani yok. Yalniz gelecekte bu Motorun imalati bir yana, tekamül ettirebilecek yeteneklere ihtiyac olacaktir. Cünki Teknolojide duraklama yoktur. Iste burada kendi yerli Teknolojinizi gelistrecek yeteneklere ihtiyac vardir.

Hepinize Saygilarimla

Oguz Koyutürk
20 yılı geçince patentler koruma dışında kalıyorsa Türkiyede kullanılan bir çok uçak, tank ve savaş gemisi motorundan yola çıkarak geliştirme yapılamaz mı acaba?

oguz koyutürk
Süvariler
Mesajlar: 387
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:15
Yaş:

Re: Yerli motor teknolojileri

Mesaj gönderen oguz koyutürk » 07 Ara 2013, 21:37

sayin dr vedat,

20 yili asan patentler koruma disi kalirlar. Bilgi ve Teknoloji herkese aciktir. Disaridan lisans alinarak Ülkemizde yapilmasi düsünülen, uzun yillardan beri Dünyada pazarlanan bircok makina, cihaz ve Motor gibi ürünler Ülkemizde üretilebilir. Burada önemli olan, Teknoloji alt yapinizin bunu gerceklestirecek kapasitede olmasi icabeder. Motor konusunda, gerekli alt yapinin ve Teknik eleman gereksinimin fazlasi ile Ülkemizde oldugu bilincindeyim.
Büyük Sanayicimiz bu isin kollayina kacmayi tercih ederek, "neme lazim, dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olmayayim" diyerek bu yolu tercih etmektedir. Sanayicinin hakli oldugu yönlerde var. Örnegin, Imal ettigi Motoru veya herhangi bir cihazi nerede ve kime satacak, pazar nerede var, rakipleri kimlerdir? Bunun gibi bircok sorunun cevabini vermesi gerek. Imal ettigini düsünelim, Dünya piyasasinda fiat ve kalitesi kabul görecek mi? Bugün itibari ile bu sorulara verilebilecek cevap%60 in üstünde olumludur. Büyük Motorlar icin Ülkemizin kendi talepleri bu girisim icin fazlasi ile yeterlidir. Daha önce ifade ettigim gibi, Devletin Sanayiciyi tesvik ederek desteklemesi lazimdir. Tülomsas daki durum bu yönde olumlu bir adimdir.
Yine ifade ettigim gibi, bir kere bu ise soyundum mu, Tekamül ettirme konusunu ihmal ederseniz, 10 senede devre disi kalabilirsiniz.

Sorunuz icin tesekkürler.

Hepinize Saygilarimla.

Oguz Koyutürk

Cevapla