Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen İstiklalFM » 20 Kas 2016, 18:22

warrior yazdı:En uzak hangar girişinde 2x AS-532 Cougar UL ve 1 B-200 daha var. ;) :)
Maşallah gözlerinize nazar değmesin. :D :D

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 20 Kas 2016, 18:44

CH 47 ile UH-1 tasima egitimi sanirim. UH 1 palleri sokulmus, halatlar baglanmis

bekro
Üye
Mesajlar: 351
Kayıt: 25 Kas 2015, 18:00
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen bekro » 20 Kas 2016, 22:16

Keşke Yunanistan'ın yaptığı gibi bir 10 adette ikinci el alsaydık/alabilseydik. Filo daha anlamlı sayılarda olurdu en azından

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen swat » 20 Kas 2016, 23:13

@bekro
Ben palikaryaların ayıla bayıla CH-47D aldığını düşünmüyorum başlarına gelen son ve oldukça uzamış olan ekonomik krizden önce güncel ve yüksek etiket fiyatlı sistemleri aldılar şimdi mecburiyetten ve maliyet olarak CH-47D'yi istemek zorundalar yoksa Askeri erkan içten içe muhakkak CH-47F istiyordur.

@Kenatek
Hocam sanıyorum CH-47 sikletinde bir helikopteri millileştirebilecek şu an ekip elimizde kalmamıştır. Malum TAI çok yoğun.
En son swat tarafından 22 Kas 2016, 13:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

bekro
Üye
Mesajlar: 351
Kayıt: 25 Kas 2015, 18:00
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen bekro » 20 Kas 2016, 23:19

[quote="swat"]@bekro
Ben palikaryaların ayıla bayıla CH-47D aldığını düşünmüyorum başlarına gelen son ve oldukça uzamış olan ekonomik krizden önce güncel ve yüksek etiket fiyatlı sistemleri aldılar şimdi mecburiyetten ve maliyet olarak CH-47D'yi istemek zorundalar yoksa Askeri erken içten içe muhakkak CH-47F istiyordur.

Haklısınız ama doların ve SSM bütçesinin mevcut halinde bence gereklidir. He mevcut bir çok ekonomik göstergede palikarkaya'dan iyi durumda da değil zaten

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 21 Kas 2016, 19:20

Yunan envanterinde halen 15 CH-47D/SD modeli var ve bu son alinan 10 adet CH-47D ile kisa vadede, cok dusuk paraya iyi is cikardilar diyebiliriz. Hem envanter ile uyumlu, hemde hergun katir gibi kullandiklari helikopter sayisini artirdilar. Gerekirse 5 helikopteri sokup yedek parca olarak kullanarak, 20 helikopteri aktif olaraka daha uzun yillar idare ederler.

Turkiye acisindan eski CH-47D almak bir secenek olabilirdi ama daha once bu helikopteri hic kullanmamis olmamiz ve dolayisiyla altyapimizin olmamasi bence bunyeye kazannim acisindan maliyeti cok dusuk olmazdi. Helikopteri ogrenmek(egitim, lojistik) icin US Army'nin yardimina ihtiyac vardi ama US Army envanteri CH-47F'e gecis yaptigi bir zamanda, eski D almak yeni kullanici olacak Turkiye icin mantikli degildi. Keza halen D kullanan bir cok ulke Hollanda, Avusturalya, Kanada gibi, F modeline gecis yapiyorlar. Lojistik destek zorluklari, helikopterin govde saatlerinin yuksek olusu, eski analog kokpit gibi sorunlar ile ugrasmak yerine en son standart F modeli ilk kullanici olmak icin dogru cozum bana gore. F modelinde ayrica tam digital kokpit, 3 eksenli ucus kontrol sistemi, vibrasyon azaltici sistemler(govde yorgunlugunu azaltici ve pilot konforuun artirici) kullanilmasi ve D modelinin bilinen yapisal zayifiyetlerinin giderildigi bir model olarak goruluyor.

warrior
Akıncılar
Mesajlar: 892
Kayıt: 11 Tem 2012, 08:20
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen warrior » 21 Kas 2016, 23:01

Yukarıda ki fotoğrafın "az sonrası" ;)
Resim

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 21 Kas 2016, 23:11

warrior yazdı:Yukarıda ki fotoğrafın "az sonrası" ;)
Resim
Bende mesajimda tahmin etmistim, dogruymus demek ki. UH-1 uzerinde pallerin olmamasi ve halatlari gorunce hasarli ucak/helikopter kaldirma egitimi oldugu anlasiliyordu. Bunun benzerlerini S-70, T-129, AS-532 icin yaparlar. Herhalde bu egitimlerde Boeing pilotlari KKK pilotlarina eslik ediyor olmalilar.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen HDS » 22 Kas 2016, 12:04

Büyük hayalin gerçek oldu @robust Hocam. Senelerdir bıkmadın. Keşke başka bir şey dileseymişsin. Hoş; Bu dualı ağızdan mıdır, kırk kere söylemekten midir bilinmez. Eşeğe bile bu kadar "Adam ol!" dense, olurdu herhalde. :)

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 22 Kas 2016, 16:21

HDS yazdı:Büyük hayalin gerçek oldu @robust Hocam. Senelerdir bıkmadın. Keşke başka bir şey dileseymişsin. Hoş; Bu dualı ağızdan mıdır, kırk kere söylemekten midir bilinmez. Eşeğe bile bu kadar "Adam ol!" dense, olurdu herhalde. :)
:lol: Belki 10-15 sene once yaptigim "wish list" yani dilek listesinden sadece 1 tanesi mi kabul edilmis? 10 yil surmus benim dilegimin kabulu. Aslinda CH-47F ikincisi diyebiliriz cunku yakin zamanda ikinciside kabul gordu. Kasirga roketi envantere girdigi yillarda 100km menzilli, ve sacilimi %1 olan CNRS'mi olur, bunun gudumlusu, en azindan INS'li bir versiyonu daha mantikli diye yazmistim SSF yillarinda. Kasirga-G'de gercek oldu. Dilek listesinde halen Excalibur, Spike NLOS, Amfibi Tugay'in modernizasyonu, MALD ADM-160 sahte hedef ucak gibi sistemlerin milli versiyonlari/tedarikleri duruyor.

Ben sahada komutan olsam herhalde Genelkurmay'dan ilk isteyecegim sistem Spike NLOS benzeri 25-30km menzili, havada tur atip, dolanabilen ve hedefi bulup dalis yapan bir sistem olurdu. Bir kartal gibi avini ararsin. O kadar ISR kabiliyetine(onlarca IHA tedarigi) yatirim yaptiktan sonra, bunun vurus ayaginda hedefleri iskalama luksumuz yok artik. Silahli IHA buna bir cozum getiriyor ama kara konuslu, maliyet etkin bir sistemde gerekli. Ister karakollardan BTO'ya karsi, isterse Suriye gibi senaryolarda silahli IHA kadar etki yapardi. Belli olmaz ilerki yillarda Ege'de bir kapisma dahi olabilir. Eldeki hazir malzemeden milli NLOS sistem cikar aslinda. UMTAS'in hazir alt sistemlerini(IIR seker, harp basligi, gudum kontrol, datalink vs), TEI'nin TJ-90 motorunu kullanarak, istenirse verilink menzili icinde havada 20-30dk dolanan bir muhimmat yapilablir. Roketsan'in yerinde olsam kendi kaynaklarim ile bu projeyi yapardim. Kasirga-G gibi bir iki ulkeye satinca yatirim masrafini cikarirlar.

murattekin
Akıncılar
Mesajlar: 496
Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
Konum: Ankara
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen murattekin » 22 Kas 2016, 21:19

Instagram'da Karahavacılık adlı üyenin paylaştığı kokpit fotosu
Resim

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 23 Kas 2016, 06:07

CH-47 kokpit elektroniklerinin cogu bizim S-70D'lerin aynisi (RockwellCollins urunu MFD, CDU ve Northrop INS/GPS). Aselsan bu MFD, CDU ve INS/GPS'leri uzun suredir Rockwell ve Northrop lisansi ile TR'de uretiyor. Bu yuzden CH-47F aviyonik semboloji ve temel ucus yonetim sistemi daha once S-70D ucuran bir pilot icin cok farkli gelemeyecektir ama dogal olarak CH-47 yapisal olarak (tandem rotor sistemi) cok farkli bir helikopter ve kendine ozgu manevralari felan vardir. CH-47F'lerde ayrica otomatik ucus kontrol sistemi gibi S70D'de olmayan ozellikleri var. Merak ettigim S-70'den 47F'e gecen bir pilot ne kadar fark dersi ve ucusu yapmasi gerekiyor. Ve yine HELSIM projesine CH-47F simulator eklenecek mi?

cagribey
Süvariler
Mesajlar: 225
Kayıt: 10 Tem 2012, 22:29
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen cagribey » 23 Kas 2016, 16:21

Sol tarafta oturan pilot sanırım yabancı, kıyafeti farklı.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Sanchez » 23 Kas 2016, 16:25

UCP(Amerikan) olmalı lakin neden uçuş tulumu yok..

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 23 Kas 2016, 17:05

Sanchez yazdı:UCP(Amerikan) olmalı lakin neden uçuş tulumu yok..
Son yillarda bende fark ettim, US Army pilotlari ucus tulumu kullanmiyorlar.


Resim

batuhan
Üye
Mesajlar: 113
Kayıt: 12 Tem 2012, 19:04
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen batuhan » 23 Kas 2016, 17:11

robust yazdı: Son yillarda bende fark ettim, US Army pilotlari ucus tulumu kullanmiyorlar.


https://dmna.ny.gov/home/storyimages/14 ... 23d6_o.jpg
meşhur filmlerde klasik olarak gördüğümüz helikopter pilotlarının rehin düşmesi sebebi ile pilot oldukları anlaşılmasın diye olabilir belki de ? gerçi helikopter düştükten sonra kimse üstüne başına bakmaz.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Sanchez » 23 Kas 2016, 17:53

Instagram'dan fotoyu çekene sorayım, belki onlar da açmıştır aynı konuyu diyecektim; üşendim internette arattım.
En hoşuma gideni bu:
Army Aviators do not require pressurized flight suits. That much is true. However we do wear a 2 piece flight suit. The 2 piece flight suit replaced the familiar flight coverall and was developed to maintain uniformity among the ranks. Army brass wanted to eliminate distinctive branch specific uniforms. Similar in appearance to the ACU, the two piece flight suit uses zippers instead of buttons and velcro and is made from a fire retardant material.

Instead of a pressurized vest, Army aircrew wear a survival vest. Basically, it's a step in leg and chest harness that can be worn in conjunction with or without a ballistic vest. The survival vest contains miscellaneous items for crew members to use if ever they find themselves stranded in a survival situation (signal mirror, first aid kit, knife etc.). The vest also serves as a harness to keep crew members secured to the aircraft and as an extraction device.

This is a quick description of Army Aviation flight gear. Each piece has numerous functions and serves as a system to protect the aircrew member. Although different from the other services, Army flight gear is nonetheless high tech. gear.
https://answers.yahoo.com/question/inde ... 317AAJdOpy

Ve,
https://en.wikipedia.org/wiki/Army_Airc ... at_Uniform

Açalım:Aslında standart ekipman değil standart ACU kamuflajında renklendirilmiş 2 parça bir uçuş tulumu giyiyorlar.

Heruamarth
Akıncılar
Mesajlar: 1093
Kayıt: 13 Tem 2012, 20:06
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Heruamarth » 23 Kas 2016, 21:34

Bir kaç yıl önce konuştuğum bir grup pilot ve bakım teknisyeni şöyle izah etmişti;

Uçuş tulumu, tankçı tulumu gibi üniformalar bir tür iş elbisesi aslında. Belirli durumlarda, garnizon gibi, standart personelin üniformaların giymesi zorunlu, iş/eğitim elbisesini giymesi yasak iken pilotların tulumları ile takılmaları sıkıntı teşkil ediyormuş.

Bazı modernizasyon/güncelleme çalışmaları sırasında, kamuflaj desenli üniformanın, personeli tek renk üniformadan daha iyi kamufle ettiği bahanesi ile, EYP tehdidi nedeni ile kamuflaj desenli yanmaz üniformaların üretimi de ucuzlaması ve yaygınlaşması sayesinde tek renk tulumların kamuflaj desenli olanlarla değiştirilmiş ve bu "mesele" de hallolmuş.

warrior
Akıncılar
Mesajlar: 892
Kayıt: 11 Tem 2012, 08:20
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen warrior » 23 Kas 2016, 22:15

Altısı bir yerde... :)


Resim

warrior
Akıncılar
Mesajlar: 892
Kayıt: 11 Tem 2012, 08:20
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen warrior » 23 Kas 2016, 22:41

Yukarıdan aşağıyı gözetlerken...


Resim

tathar
Üye
Mesajlar: 144
Kayıt: 22 Mar 2015, 00:41
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen tathar » 24 Kas 2016, 01:32

musti yazdı:2 sini MİT alacak deniyor. Doğrumudur ? Birde ne amaçla bilen varmıdır.

1 tanesi VIP olarak Cumhurbaşkanlığına gidecekti diye biliyorum ben.

jumanji35
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 368
Kayıt: 23 Eki 2016, 23:43
Yaş: 28

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen jumanji35 » 24 Kas 2016, 02:04

warrior yazdı:Altısı bir yerde... :)


Resim

En yakındakinin sağ alt camındaki mermi izi mi?

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Sanchez » 24 Kas 2016, 02:37

Değil.

Diğerlerinde de var. Nedir bilemiyorum.
http://media.defenceindustrydaily.com/i ... -23_lg.jpg

jumanji35
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 368
Kayıt: 23 Eki 2016, 23:43
Yaş: 28

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen jumanji35 » 24 Kas 2016, 02:56

Muhtemelen arkadaş flaşı açıp çekmiş o parlaklıkta yansıması. İşin tuhafı cama mermi gelir de etrafında ağımsı çizgiler oluşur ya aynen resimde de görülen o, her nasılsa artık. Baya bir mermi gelmiş gibi görünüyor. Dün bir bugün 2 dedim noluyor.

emre.arslan
Süvariler
Mesajlar: 1971
Kayıt: 21 Ağu 2012, 16:40
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen emre.arslan » 24 Kas 2016, 08:46

Kırık veya yansıma değil, içerdeki kablolar karışmasın diye toplayıcı görevi gören aparatlarmış.

Resim

xerdox
Üye
Mesajlar: 4
Kayıt: 12 Tem 2012, 22:27
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen xerdox » 24 Kas 2016, 17:22

Resim
Burası yeri değil biliyorum ama
Arkadaşlar bu mümkünmüdür yoksa fake mi..

Kullanıcı avatarı
Ata Nutku
Üye
Mesajlar: 22
Kayıt: 12 Oca 2013, 17:02
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Ata Nutku » 24 Kas 2016, 17:29

Mümkündür.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 24 Kas 2016, 18:10

KAza kirim gecirmis AW-129 helikopter personelinin, koldaki diger Aw-129 tarafindan kurtarilmasi amacli denemeleri yapilmis bir yontem.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 24 Kas 2016, 18:22

CH-47'lerin bir kac tanesinin gece gorus icin flir takilsaymis fena olmazdi. Gece gorevlerinde ise yarar.

dum
Akıncılar
Mesajlar: 2689
Kayıt: 18 Tem 2012, 23:36
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen dum » 24 Kas 2016, 18:48

robust yazdı:CH-47'lerin bir kac tanesinin gece gorus icin flir takilsaymis fena olmazdi. Gece gorevlerinde ise yarar.
Özel hava grubuna katılacak olanlara takılı olacaktı sayın robust. Değilse ne anlamı olacak ki?

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Topgun » 25 Kas 2016, 17:57

Zaten gece görüş gözlükleri var Robust. Gece operasyonu için sıkıntı olmaz. :)

xerdox
Üye
Mesajlar: 4
Kayıt: 12 Tem 2012, 22:27
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen xerdox » 25 Kas 2016, 22:54

robust yazdı:KAza kirim gecirmis AW-129 helikopter personelinin, koldaki diger Aw-129 tarafindan kurtarilmasi amacli denemeleri yapilmis bir yontem.
Teşekkür ederim bilgi için.
Bizimkilerde yapıyormu Atakla bu tür eğitimleri acaba.
Umarım kalkış yaparken tekerlek frenini çekmeyi unutmazlar yoksa teker havada pilotun ağırlığıyla bir döenrse kaş yapayım derken göz çıkarırlar allah korusun.

Kullanıcı avatarı
waves
Üye
Mesajlar: 336
Kayıt: 12 Ağu 2015, 13:48
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen waves » 25 Ara 2016, 14:58

Resim

komser003
Süvariler
Mesajlar: 593
Kayıt: 06 Mar 2013, 19:20
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen komser003 » 26 Ara 2016, 13:54

Resim

Heruamarth
Akıncılar
Mesajlar: 1093
Kayıt: 13 Tem 2012, 20:06
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Heruamarth » 26 Ara 2016, 15:12

xerdox yazdı: Teşekkür ederim bilgi için.
Bizimkilerde yapıyormu Atakla bu tür eğitimleri acaba.
Umarım kalkış yaparken tekerlek frenini çekmeyi unutmazlar yoksa teker havada pilotun ağırlığıyla bir döenrse kaş yapayım derken göz çıkarırlar allah korusun.

Bkz. Harness, bkz. emniyet kemeri

Kimse hadi denince tekere oturup havalanmaz, değil mi?

Kullanıcı avatarı
since1923
Süvariler
Mesajlar: 297
Kayıt: 12 Tem 2012, 04:00
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen since1923 » 26 Ara 2016, 16:45

Geçen hafta Ankara Ümitköy'de araçla seyir halinde iken Kara Havacılık semalarında süzülüyordu gördüm, seyredeceğim diye trafiği felç ettim, o gün orada olan sürücülerden özür dilerim ama yine olsa yine trafiği kilitlerim, ne güzel bir alet 1923 kere maşallah daha koyu bir rengi de olur umarım .
Takacaksın SOM'u buna olası Türkiye-Angola savaşında göndereceksin başkent Luanda üzerine pardon sehven yazdım :D :D

Kullanıcı avatarı
Diagoras
Üye
Mesajlar: 11
Kayıt: 24 Eki 2016, 11:58
Yaş: 20

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Diagoras » 19 Şub 2017, 18:22

Resim

Okula giderken Pal sesinden tanıdım kendisini, biraz acele çekim oldu kusura bakmayın.

Kullanıcı avatarı
OKÇULAR
Akıncılar
Mesajlar: 155
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:42
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen OKÇULAR » 23 Şub 2017, 13:05

Resim

Kullanıcı avatarı
FrOzkan
Üye
Mesajlar: 500
Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen FrOzkan » 23 Şub 2017, 22:02

Fotoğraftaki S70 helikopterine HEHSİS programı mı uygulanmış.

emre.arslan
Süvariler
Mesajlar: 1971
Kayıt: 21 Ağu 2012, 16:40
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen emre.arslan » 23 Şub 2017, 22:21

FrOzkan yazdı: 23 Şub 2017, 22:02 Fotoğraftaki S70 helikopterine HEHSİS programı mı uygulanmış.
http://www.trmilitary.com/viewtopic.php ... &start=275
Search and Rescue yazdı: 09 Eyl 2015, 11:10 HEWS modernizasyonu geçiren bir helikopter Azerbaycan'daki TURAZ tatbikatına katılmış.


Resim

Kullanıcı avatarı
waves
Üye
Mesajlar: 336
Kayıt: 12 Ağu 2015, 13:48
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen waves » 24 Şub 2017, 00:22

Helikopterlerde bir ara gündeme gelen ciyak sarı renkten vazgeçtiler sanırım.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1847
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen anafor2014 » 24 Şub 2017, 08:58

Güneşin altında bekleyince o sarı renk solmuş.

çanakkale geçilmez
Süvariler
Mesajlar: 723
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
Konum: çanakkale
Yaş: 44
İletişim:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen çanakkale geçilmez » 24 Şub 2017, 09:50

Yunanlılar abd envanterinden 2.el chinook alıyorlar teslimatlar başlamış...Bize acep 7+4 yetecekmi yoksa bizim niyetimiz 10 la idare etmek mi?Bir de abd zaten istesek de verir mi bilemedim ?

StrategyMaster
Süvariler
Mesajlar: 2087
Kayıt: 22 Şub 2014, 15:08
Konum: Kırklareli
Yaş: 33

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen StrategyMaster » 24 Şub 2017, 09:55

Bu ABDnin 2. el Chinooklarının durumu nasıl acaba? Biz de alabilsek keşke, kendi elektronik suitimizle donatır canavar gibi helikopter yaparız.

Heruamarth
Akıncılar
Mesajlar: 1093
Kayıt: 13 Tem 2012, 20:06
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Heruamarth » 24 Şub 2017, 10:05

Niyetin CH-53 olduğu, üretim sonlandırıldığı için CH-47 sipariş edildiği ve CH-53K üretime girdiğinde durumun yeniden değerlendirileceği söylenegelir.

erdem334
Üye
Mesajlar: 400
Kayıt: 14 Şub 2016, 15:49
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen erdem334 » 24 Şub 2017, 10:13

CH-53K'yi ABD Deniz Piyadeleri de uzun suredir bekliyor, onlardan baskasina ne zaman sira gelir bilinmez.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen swat » 24 Şub 2017, 12:09

erdem334 yazdı: 24 Şub 2017, 10:13 CH-53K'yi ABD Deniz Piyadeleri de uzun suredir bekliyor, onlardan baskasina ne zaman sira gelir bilinmez.
CH-53K kesinlikle bir ihtiyaç olarak belirlenmiş bir platform ise ve skorsky ABD deniz piyadelerinin ihityaçları sebebi ile ileri tarihli bir teslimat verirse.

-Polonya fabrikasına ürettirebilir
-TAI Lisans altı üretim yapabilir

Tabi ihtiyaç rakamı 5-10 gibi bir rakam olacaksa bu olmaz. Esas olan bizim toplam ne ihtiyacımız olacak? Bunu minik minik sipariş etmek yerine blok bir sipariş elimizi güçlendirir.

erdem334
Üye
Mesajlar: 400
Kayıt: 14 Şub 2016, 15:49
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen erdem334 » 24 Şub 2017, 12:31

CH-53K denizci bir platorm olarak LPD icin cok uygun olurdu. Ama tabii ki sayi sinirli olacaktir. 4 - 6 adet alinsa cok sevinirdim acikcasi.

Heruamarth
Akıncılar
Mesajlar: 1093
Kayıt: 13 Tem 2012, 20:06
Yaş:

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Heruamarth » 24 Şub 2017, 12:42

swat yazdı: 24 Şub 2017, 12:09 CH-53K kesinlikle bir ihtiyaç olarak belirlenmiş bir platform ise ve skorsky ABD deniz piyadelerinin ihityaçları sebebi ile ileri tarihli bir teslimat verirse.

-Polonya fabrikasına ürettirebilir
-TAI Lisans altı üretim yapabilir

Tabi ihtiyaç rakamı 5-10 gibi bir rakam olacaksa bu olmaz. Esas olan bizim toplam ne ihtiyacımız olacak? Bunu minik minik sipariş etmek yerine blok bir sipariş elimizi güçlendirir.
2000 senesinde 8 adet S-80E sipariş edilmişti.

Ben ihtiyacın daha fazla olduğu, ekonomik sebeplerden ve AH-1'in fasılalar halinde sipariş edilmesine benzer bir düşünceden düşük adetli sipariş verildiği kanaatindeyim.

Nitekim 1987'de tamamlanan bir raporda belirlenen ağır nakliye helikopteri ihtiyacı 41 idi.

StrategyMaster
Süvariler
Mesajlar: 2087
Kayıt: 22 Şub 2014, 15:08
Konum: Kırklareli
Yaş: 33

Re: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen StrategyMaster » 24 Şub 2017, 13:14

Evet ağır nakliye helikopterine ciddi ihtiyaç olduğu ortada. Hepsini sıfır CH-47F veya CH-53K almak mümkün görünmüyor. Burada 10 yeni siparişin yanında durumları çok kötü değilse ikinci el düşünülmeliydi. Onlar da elden geçirilir ağır yük helikopteri açısından çok büyük rahatlama sağlanırdı.

Cevapla