Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 05 May 2017, 18:47

TSK CH-47'lerinin uzerinde ABD'nin kullandigi EH sistemleriyle takili gelmis, Aselsan'in yaptigi HEWS yok gordugum kadariyla. Ben HEWS takilir diye dusunuyordum. Demek ki extra maliyet felan cikarmadan oldugu gibi alinmis. Bizim CH-47F uzerinde ABD ordusunun kullandigi AN/AAR-57 Fuze ikaz sistemi, AN/APR-39AV1 RWR ve tahminen ALE-47 Chaff/flare dispenser var. Ilk geldiklerinde sensorler yerlerinde yoktu ama son Erciyes Tatbikatinda gordugum kadariyla fuze ikaz ve radar ikaz sensorleri takilmis, chaff/flare aticilarda helikopter uzerinde goruluyor. Rotor basinin altinda goz gibi gorunen iki cikinti AAR-57 fuze ikaz sistemi, burundaki iki siyah cikinti ise APR-39 RWR antenleri. Bize lazim olan DIRCM denilen yonlendirilebilir IR tehdit onleme sistemleri. Aselsan'in lazer tabanli bir DIRCM yapabilecegini dusunuyorum helikopter ve buyuk nakliye ucaklar icin MANPADS tehdidine karsi gerekli bir sistem.

Resim

Kullanıcı avatarı
MANOWAR
Akıncılar
Mesajlar: 671
Kayıt: 17 Tem 2012, 19:27
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen MANOWAR » 05 May 2017, 20:33

Teslimat süresini uzatmamak ve büyük ihtimalle de ilave entegrasyon maliyeti olmaması için TSK CH-47F'leri ABD Kara Kuvvetleri konfigürasyonunda sipariş verilmişti. Yeni bir sipariş olması durumunda da aynı sebeplerle kuvvetle muhtemel benzer şekilde sipariş verilecektir.

Gürbet
Süvariler
Mesajlar: 941
Kayıt: 29 Eyl 2014, 21:19
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Gürbet » 05 May 2017, 23:34

Sonradan degistirmek mumkunmu yoksa izin felan alinmasi gerekiyormu?

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen HDS » 05 May 2017, 23:56

Aynı kit yanlış hatırlamıyorsam Erciyes'lerde de var. Ve sanıyorum kalan C-130'lara da Erciyes boyunca entegre olacaklar.
Uygun fiyatlı ve halihazırda entegrasyon çözümü yapılmış olunca tedarik etmişler. Sanıyorum yine aynısını düşündüler. -47 sayısı çok az ve mühendislik çalışması uzun ve meşakkatli olacaktı.

Boş uçmak zorunda kalmayacklarına ben sevindim.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 06 May 2017, 00:24

HDS yazdı: 05 May 2017, 23:56 Aynı kit yanlış hatırlamıyorsam Erciyes'lerde de var. Ve sanıyorum kalan C-130'lara da Erciyes boyunca entegre olacaklar.
Uygun fiyatlı ve halihazırda entegrasyon çözümü yapılmış olunca tedarik etmişler. Sanıyorum yine aynısını düşündüler. -47 sayısı çok az ve mühendislik çalışması uzun ve meşakkatli olacaktı.

Boş uçmak zorunda kalmayacklarına ben sevindim.
TuRAF C-130'lara Erciyes'ten once AAR-47 MWS yerlestirilmisti. Belkide sadece E modellerinde olabilir. USAF'in C-130'lardaki standart MWS sistemi AAR-47V aldilar FMS kanaliyla(2000'lerin ortasinda Pentagon FMS kontrati var). US Army genelde AAR-57 kullaniyor, USAF buyuk govdeli ucaklarinda AAR-47. Iki ayri firmanin urunleri.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen swat » 06 May 2017, 15:42

Aselsan AN-AAR60 kullanıyordu yanılmıyorsam, performans olarak AN-AAR57 ile kıyaslarsak nasıl bir sonuç çıkar?

PARS
Üye
Mesajlar: 1372
Kayıt: 11 Tem 2012, 12:58
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen PARS » 15 May 2017, 13:08

[youtube]oiwzazkWUA8[/youtube]

CH-53K King Stallion

dflipflop
Süvariler
Mesajlar: 761
Kayıt: 10 Oca 2016, 01:35
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen dflipflop » 19 Haz 2017, 19:31


swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen swat » 20 Haz 2017, 14:31

Başlıkta aradım ama bulamadım bir arkadaşımız yazmıştı;

-Önceki bu helikopteri tanıyacağız
-Sonra aşık olacağız
-Sonra daha büyük siparişler olacak.

Sanıyorum ikinci evre'nin başındayız.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen HDS » 20 Haz 2017, 14:45

Çok kişi yazdı. Çünkü şaşırtıcılığımızı yitireli çok oldu. ;)

Gürbet
Süvariler
Mesajlar: 941
Kayıt: 29 Eyl 2014, 21:19
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Gürbet » 20 Haz 2017, 21:53

swat yazdı: 20 Haz 2017, 14:31 Başlıkta aradım ama bulamadım bir arkadaşımız yazmıştı;

-Önceki bu helikopteri tanıyacağız
-Sonra aşık olacağız
-Sonra daha büyük siparişler olacak.

Sanıyorum ikinci evre'nin başındayız.
Siyasi veya ekonomik sorunlar yuzunden siparisler biraz zorlanacak. Bunu da ben ekliyim :)

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 21 Haz 2017, 03:47

swat yazdı: 20 Haz 2017, 14:31 Başlıkta aradım ama bulamadım bir arkadaşımız yazmıştı;

-Önceki bu helikopteri tanıyacağız
-Sonra aşık olacağız
-Sonra daha büyük siparişler olacak.

Sanıyorum ikinci evre'nin başındayız.
Evet ben yazmistim, cunku bizim cogu tedarik projemiz o sekilde gelisti. Deneme yanilma methodu kisaca. AH-1W'de 1990 baslarinda "deneme" amacli 5 adet alinmisti. Sonra 5 adet alindi, sonra 10 adet daha alinmaya calisildi ama bazi nedenlerden alinamadi. Tayvan ise 40-50 tane almisti tek partide. Bizim yapmamiz gereken oydu, hadi 40-50 olmazda, 20 tane alinirdi 2 filo kurmak icin. O zamanlar tanesini 12-15 milyon dolara satiyorlardi. Bizim S-70 ilk sipariside sanirim 5-10 adet civarindaydi. Sonra parca parca bugune geldik. Herhalde bizim son 25 senede yaptigimiz en mantikli detarik projemiz F-16 projesi, F-4 ve M-60T projelerimiz. Hepsinden bir seyler ogrendik ve kendimizi gelistirdik. Hava araclari acisindan yaziyorum. Sonraki T-129, Hurkus vs ayri hikayeler.
En son robust tarafından 21 Haz 2017, 08:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
DELKU
Akıncılar
Mesajlar: 742
Kayıt: 11 Tem 2012, 16:10
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen DELKU » 21 Haz 2017, 05:56

Milgem de var .

emre.arslan
Süvariler
Mesajlar: 1971
Kayıt: 21 Ağu 2012, 16:40
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen emre.arslan » 08 Ağu 2017, 18:33

Biz bunlara silah takacak mıydık? Şöyle bir M134 muadili falan?

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Sanchez » 08 Ağu 2017, 18:52

Yanlarda vardır muhtemelen?

emre.arslan
Süvariler
Mesajlar: 1971
Kayıt: 21 Ağu 2012, 16:40
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen emre.arslan » 08 Ağu 2017, 19:18

Sanchez yazdı: 08 Ağu 2017, 18:52 Yanlarda vardır muhtemelen?
Mürettebat kapıları/kapakları hep kapalı hocam, hiç silah istasyonu görmedim. Rampada da yok görüldüğü gibi.

Bazen şöyle açıyorlar ama yine istasyon yok, yönlendirme için açmışlar sanki.

Resim

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 09 Ağu 2017, 00:08

Silah kullanilacak bolgeye gitmedikleri icin henuz dusunulmiyor olabilir. Ne zaman G. Dogu veya Suriye gibi bolgelerde boy gosterirler, o zaman mutlaka oz koruma icin kapilarda ve kuyrukta makinali tufekleri gorebiliriz.

CH-47 filosu tam operasyonel kabiliyete belki henuz ulasmistir veya ulasmak uzeredir. Filoda gorevli pilot sayisini yeterli seviyeye ulasmasi, pilotlarin belli bir ucus saatine ve gorev egitimlerini tamamlamalari zaman aliyordur. Tahminim filoda ABD'li bir kac tane ogretmen pilot hala bulunuyor olabilir. Genelde sokaktaki insanlar sivil hayat gibi dusunurler, helikopter teslim alindiysa ertesi gun on hatlarda goreve gidecekmis gibi bakilir ama oyle degil.

emre.arslan
Süvariler
Mesajlar: 1971
Kayıt: 21 Ağu 2012, 16:40
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen emre.arslan » 13 Eyl 2017, 15:17

Resim

Resim

Resim

Resim

...

Resim

Resim

...

Resim

Resim

Resim

Resim

emre.arslan
Süvariler
Mesajlar: 1971
Kayıt: 21 Ağu 2012, 16:40
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen emre.arslan » 14 Eyl 2017, 13:47

[youtube]EIJPwJQSxXw[/youtube]

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen İstiklalFM » 13 Kas 2017, 15:44


ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1707
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 13 Kas 2017, 21:00

Sanırım cobra.....yaklaşık 12 ton...

Kullanıcı avatarı
süvari_türk
Süvariler
Mesajlar: 735
Kayıt: 30 Eki 2013, 01:09
Konum: Ankara
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen süvari_türk » 14 Kas 2017, 00:04

ZIRHLISUVARİ yazdı: 13 Kas 2017, 21:00 Sanırım cobra.....yaklaşık 12 ton...
Helikopterin taşıma kapasitesini bilmiyorum ancak Otokar Cobra yaklaşık 6 ton.

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1707
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 14 Kas 2017, 23:58

Haklısınız 12 nerden cıktıysa....aklımda ne vardı artık allah bılır....

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen robust » 15 Kas 2017, 03:18

Bu helikopterlere flir takilmamasi eksiklik bence. Ozellikle harici yuk tasirken cok faydali olabilecegi gibi gece ve kotu havada SAR vs gorevlerini daha iyi yapabilirdi. Mutlaka dusunulmesi lazim. En azinda 5-6 tanesine takilsin.

Heruamarth
Akıncılar
Mesajlar: 1093
Kayıt: 13 Tem 2012, 20:06
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Heruamarth » 15 Kas 2017, 08:07

ZIRHLISUVARİ yazdı: 14 Kas 2017, 23:58 Haklısınız 12 nerden cıktıysa....aklımda ne vardı artık allah bılır....
Kobra II. :)

Operatıon Atilla
Süvariler
Mesajlar: 558
Kayıt: 22 Mar 2016, 00:00
Yaş: 22

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Operatıon Atilla » 21 Kas 2017, 18:48

IR bastırıcılar hala yok sanırım öyle değil mi?

emre.arslan
Süvariler
Mesajlar: 1971
Kayıt: 21 Ağu 2012, 16:40
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen emre.arslan » 21 Kas 2017, 19:04

Operatıon Atilla yazdı: 21 Kas 2017, 18:48 IR bastırıcılar hala yok sanırım öyle değil mi?
Egsoz çıkışındakiler IR bastırıcı değil miydi? Daha önceki fotoğraflarda da yer aldılar.

Resim

KURT
Akıncılar
Mesajlar: 1516
Kayıt: 13 Ağu 2012, 18:35
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen KURT » 21 Kas 2017, 20:41

İnsan keşke daha önceden heybetli bir 47 filosu kursaydık zamanında diyor.

Nerden nereye geldik geç kalmakta üstümüze cidden yok.

Çok büyük bir kuvvet çarpanı bu helikopterler bunların kıymetini eğer olursa naval versiyonlarda Anadolu da göreceğiz.

çanakkale geçilmez
Süvariler
Mesajlar: 723
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
Konum: çanakkale
Yaş: 44
İletişim:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen çanakkale geçilmez » 21 Kas 2017, 21:08

KURT yazdı: 21 Kas 2017, 20:41 İnsan keşke daha önceden heybetli bir 47 filosu kursaydık zamanında diyor.

Nerden nereye geldik geç kalmakta üstümüze cidden yok.

Çok büyük bir kuvvet çarpanı bu helikopterler bunların kıymetini eğer olursa naval versiyonlarda Anadolu da göreceğiz.
Sayın kurt:Eğer abd ile aramız iyiyken 20-30 arası sıfır alabilseydik yunanlıların yaptığı gibi 2.elini de ölmüş eşek fiyatına alıp 50-60 arası chinookumuz olurdu ve bu bize çok büyük kuvvet çarpanı olurdu.Bu saatten sonra ilerde yedek parça sıkıntısı olmasın diye dua edeceğiz gibime geliyor.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Tyras » 21 Kas 2017, 22:02

Tamam bu helikopter çok güzel de.

Bizim hava sahamızı koruma kabiliyetimiz ne durumda?

Eğer hava sahanıza düşman jetleri girebilecek ise 300 atak 100 chinook'luk filomuz olsun, her biri değeri 100bin dolar etmeyecek sidewinder füzelerine yem olmaktan başka ne işe yarar?

Bizim savunma bütçesi konusunda üstüne düşmemiz gereken noktalar bence şuan bellidir.

Uzun-orta menzilli hava savunma sistemi(denizde ve karada), atmaca ,gelecek için tf-x +(gökdoğan-bozdoğan).

Bizim diğer harcamaları daha minimal tutup, fazlasıyla bu kalemlere ağırlık vermemiz lazım.

Bende hayal ederim deniz kuvvetlerinin V-22 almasını, kara kuvvetlerinin bol bol Chinook'a ardından CH53k lara kavuşmasını, ama hava gücü bakımından Suud,Mısır,Yunanistan,İsrail,Rusya'nın hamlelerine ne ölçüde karşılık verebiliyoruz ki, bu pahalı aletler için ABD'ye tonla para sayalım?

Son 7-8 yıldır HVKK için hayata geçen ne projemiz var?

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Sanchez » 21 Kas 2017, 22:34

Mesaj Başlığı: Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Operatıon Atilla
Süvariler
Mesajlar: 558
Kayıt: 22 Mar 2016, 00:00
Yaş: 22

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Operatıon Atilla » 21 Kas 2017, 22:48

emre.arslan yazdı: 21 Kas 2017, 19:04 Egsoz çıkışındakiler IR bastırıcı değil miydi? Daha önceki fotoğraflarda da yer aldılar.

Resim
Hocam konuyu komple okudum, herhangi bir bilgi bulamadığım için sordum o soruyu esasen ama eklediğiniz resimde açıkça gözüküyor ki var.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Tyras » 21 Kas 2017, 23:08

Sanchez yazdı: 21 Kas 2017, 22:34Mesaj Başlığı: Ağır Yük Helikopteri Tedariki
Kusura bakmayın Sn.Sanchez, sanırım bu son iki mesajı alıntılasam, konudan sapmaktan ziyade işin projenin finansal kısmını düşünerek önceliğimizi Chinook'tan başka projelere vermemizin gerektiği resmini çizmeye çalıştığım daha belirgin olacaktı.
KURT yazdı: 21 Kas 2017, 20:41 İnsan keşke daha önceden heybetli bir 47 filosu kursaydık zamanında diyor.

Nerden nereye geldik geç kalmakta üstümüze cidden yok.

Çok büyük bir kuvvet çarpanı bu helikopterler bunların kıymetini eğer olursa naval versiyonlarda Anadolu da göreceğiz.

çanakkale geçilmez yazdı:

Sayın kurt:Eğer abd ile aramız iyiyken 20-30 arası sıfır alabilseydik yunanlıların yaptığı gibi 2.elini de ölmüş eşek fiyatına alıp 50-60 arası chinookumuz olurdu ve bu bize çok büyük kuvvet çarpanı olurdu.Bu saatten sonra ilerde yedek parça sıkıntısı olmasın diye dua edeceğiz gibime geliyor.

Yine konudan biraz sapacağım ama daha çok Chinook tedarik edilmeli-ydi inancındaki arkadaşlara 2. dünya savaşı dönemi İngiliz pilotu Arhur Harris'in bir sözünü hatırlatmak isterim.

"Almanlar herkesi bombalayacaklarına ama Almanya'nın asla bombalanmayacağına dair çocukca bir inançla savaşa girdiler."

Bizlerde aynı şekilde tek taraflı bakıp, Chinooklar ile adalara sürpriz çıkarmalar yapabileceğimizi, düşman hatları arkasına sürpriz zırhlı grupları bırakabileceğimizi,hep helikopterin artı yönlerini konuşuyoruz.

Bizim adaya çıkarttığımız askerlerimizin üzerine Mk-84 yağabileceğini, helikopterin jet uçakları tarafından,yada düşman elindeki kısa-orta menzilli Sa-8 gecko, Crotale, ESSM gibi sistemlerle kolayca vurulabileceğini,

SEAD-DEAD görevleri tamamlanmadan bu helikopteri kullanmanın risk olduğunu, elimizdeki kabiliyetlere bakılınca SEAD-DEAD veya hava hava muharebeleri konusunda bariz bir üstünlüğümüz yok iken daha fazla Chinook tedarik etmemizin de israf olacağı" fikrimi belirttim.

Kullanıcı avatarı
VSX
Süvariler
Mesajlar: 218
Kayıt: 10 Oca 2016, 22:47
Konum: İstanbul
Yaş: 37
İletişim:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen VSX » 22 Kas 2017, 09:16

1. CH47nin birincil görevi aktif muharebe meydanına asker/zırhlı araç/topçu serpiştirmek değil. Ki Chinook aslen geri hizmet lojistik helikopteridir. Diğer görevlere de kapasitesi bakımından daha yeterli ve tatminkar geldiği için o segmentte de kullanılır.
2. Hiçbir ordu yapılanmasında hava üstünlüğü ele geçirilmemiş bir bölgeye uçar birlik harekatı düzenlenmez. Ne CH47 ne de UH1 ile.
3. Sidewinder yüksek irtifadan uçmuyorsa helikoptere kolay kilitlenemez, radar kilidi atabileceği açı belli, mesafe belli.
4. Elde Harpy, Harm, Som, Popeye varken bu konuda yetersiz olduğumuzu söylemek haksızlık da değil, olsa olsa görememek.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen swat » 22 Kas 2017, 10:24

VSX yazdı: 22 Kas 2017, 09:16 1. CH47nin birincil görevi aktif muharebe meydanına asker/zırhlı araç/topçu serpiştirmek değil. Ki Chinook aslen geri hizmet lojistik helikopteridir. Diğer görevlere de kapasitesi bakımından daha yeterli ve tatminkar geldiği için o segmentte de kullanılır.
2. Hiçbir ordu yapılanmasında hava üstünlüğü ele geçirilmemiş bir bölgeye uçar birlik harekatı düzenlenmez. Ne CH47 ne de UH1 ile.
3. Sidewinder yüksek irtifadan uçmuyorsa helikoptere kolay kilitlenemez, radar kilidi atabileceği açı belli, mesafe belli.
4. Elde Harpy, Harm, Som, Popeye varken bu konuda yetersiz olduğumuzu söylemek haksızlık da değil, olsa olsa görememek.
Arkadaşa ek olarak SLAM-ER de bu kabiliyete dahil bunun yanı sıra Yunan ne kadar SEAD/DEAD kabiilyetine sahip?

Bizim elimizde modernize edilmiş oerlikon ve buna bağlı radar sistemleri, Korkut sistemi mevcut ki yakın hava savunmada C-RAM kabiliyetine sahibiz/sahip olmaktayız

Hisar-A eli kulağında diyebiliriz 2-3 sene içinde operasyonel hale gelebilecek iken SEAD/DEAD operasyonlarımız sonrası güçlü bir uçar birlik harekatına ihtiyacımız var. Bu anlamda AH-1W hatasına düşmeden CH-47F filosunu yeterince envantere katmak zorundayız. CH-53E'ye gelince birim maliyeti CH-47'nin çok üzerinde Bu anlamda CH-47F alımlarını hızlandırıp ileride İtalyanlarla tiltrotor bir projeye dahil olmak çok daha mantıklı.

Özellikle Ağır yük helikopteri projenin ikinci basamağının tiltrotor olması gerektiğine inanıyorum ve burada pastayı İtalyan/İngiliz/Türk ortaklığı ile çözebilmeliyiz bu pastadan ABD pay almamalı (alt tedarikçi dahi olmamalı)

Foxhound
Süvariler
Mesajlar: 45
Kayıt: 18 Tem 2012, 14:38
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Foxhound » 22 Kas 2017, 19:45

Hocam kısıtlı CH-47F alımının bir ihtimal kuvvetin kafasında CH-53K olmasıyla bir alakası olabilir mi? Yada öncelikle kara kuvvetleri böyle bir düşünce içinde midir? Gerçi bu da niyet okumaya çalışmak gibi oldu :D

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Topgun » 22 Kas 2017, 21:35

Foxhound yazdı: 22 Kas 2017, 19:45 Hocam kısıtlı CH-47F alımının bir ihtimal kuvvetin kafasında CH-53K olmasıyla bir alakası olabilir mi? Yada öncelikle kara kuvvetleri böyle bir düşünce içinde midir? Gerçi bu da niyet okumaya çalışmak gibi oldu :D
Alakası olamaz. Eldeki bütçeye göre planlanan bu kadar...

PARS
Üye
Mesajlar: 1372
Kayıt: 11 Tem 2012, 12:58
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen PARS » 22 Kas 2017, 22:01

Bence bunların alındığına şükretmek gerekiyor. Opsiyonların alınma ihtimali varsa oynarım.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Tyras » 22 Kas 2017, 23:10

VSX yazdı: 1. CH47nin birincil görevi aktif muharebe meydanına asker/zırhlı araç/topçu serpiştirmek değil. Ki Chinook aslen geri hizmet lojistik helikopteridir. Diğer görevlere de kapasitesi bakımından daha yeterli ve tatminkar geldiği için o segmentte de kullanılır.
2. Hiçbir ordu yapılanmasında hava üstünlüğü ele geçirilmemiş bir bölgeye uçar birlik harekatı düzenlenmez. Ne CH47 ne de UH1 ile.
3. Sidewinder yüksek irtifadan uçmuyorsa helikoptere kolay kilitlenemez, radar kilidi atabileceği açı belli, mesafe belli.
4. Elde Harpy, Harm, Som, Popeye varken bu konuda yetersiz olduğumuzu söylemek haksızlık da değil, olsa olsa görememek.
Yanıtlar için teşekkürler vsx.

Elimizde Sead-dead imkanı olmadığından değil, toplamda hava sahasının hakimiyeti konusunda rakiplerimize bariz bir üstünlüğümüz bulunmadığından bahsediyorum.

Yunanistan'da patriot,hawk,sa-8,s-300,torm1, essm, crotale ng kullanıcısı. Üstüne neredeyse sayıca denk düşman hava kuvvetleri girince iş daha da çetinleşecek mücadele uzayacaktır.

Savaşın bu başlangıç sürecinde üstünlük elde etmemizi sağlayacak sistemlere ezici oranda sahip olmamız, bence daha elzemdir.

Şuan hisar-loramids işi tamamen çözülmüş olsa, fazladan 100 tane jetimiz olsa, hava üstünlüğü bariz elimizde olsaydı sizce Yunan'ın İran'ın fazla chinook'u olması çokta umurumuzda olur muydu?

Elbette Chinook oldukça gerekli bir platform.Temel ihtiyacımızı karşılayacak kadar tedarik etmeliyiz.

Lakin bizim güç gösterimimizin bir parçası olmasını beklemek bence yanlış. Tamamen ABD'ye bağımlı olduğumuz pahalı bir sistemi araplar gibi bol bol alarak çokta güçlü bir izlenim verebileceğimizi sanmıyorum.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Tyras » 22 Kas 2017, 23:37

swat yazdı: 22 Kas 2017, 10:24
Özellikle Ağır yük helikopteri projenin ikinci basamağının tiltrotor olması gerektiğine inanıyorum ve burada pastayı İtalyan/İngiliz/Türk ortaklığı ile çözebilmeliyiz bu pastadan ABD pay almamalı (alt tedarikçi dahi olmamalı)
İtalyanlar halihazırda AW609 adı altında bir tiltrotor projesi yürütüyorlar, sanırsam helikopterin askeri değil sivil olması şartıyla da V-280'in geliştiricilerinden olan Bell firmasından teknik destek alıyorlar diye biliyorum, motor da hafif sınıf sayılabilecek pratt whitney pt6.

İşin içine ABD motoru girince, diğer ABD firmaları da giriyor otomatik olarak. Rolls-Royce'un bir ağır yük helikopterine uyarlanabilecek bir motor sınıfı var mıdır?

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen HDS » 23 Kas 2017, 16:40

Tyras yazdı: 22 Kas 2017, 23:37 Rolls-Royce'un bir ağır yük helikopterine uyarlanabilecek bir motor sınıfı var mıdır?
Tüm Tiltrotorların ağası ne kullanıyor? :roll:

KURT
Akıncılar
Mesajlar: 1516
Kayıt: 13 Ağu 2012, 18:35
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen KURT » 23 Kas 2017, 20:14

Elimizde Sead-dead imkanı olmadığından değil, toplamda hava sahasının hakimiyeti konusunda rakiplerimize bariz bir üstünlüğümüz bulunmadığından bahsediyorum.
Forumu biraz daha okuyup fuarlara gidebilirsen eğer biraz bilgi sahibi olabilirsin ?
Rakibini salt Yunanistan olarak düşünüyorsan fazlası ile VSX in söylediği gibi eldeki imkan ve kabiliyetlerin ilerlemesini istemek ve ona göre geç kalan planlamaları görememek değil görmek istememektir.
Şu an Hava sahasında Barış kartalı olsun yer konuşlu Nato destekli radarlar olsun Aselsanın ürettiği ve yavaş yavaş envantere katmayı planladığı alçak-orta irtifa radar ağı olsun elimize 2019 yılında geçicek olan S-400 ler olsun Yunanistanın karasal bölgesinin 2 katı hatta 3 katı büyüklüğünde bir coğrafya için gayet temeli düzgün işler diyebilirim.

Hava sahası hakimiyeti hava savunma sistemleri demek değildir.Bunu öncelikle bilmek gerekir hava sahası hakimiyeti senin havadaki aksiyona ne şartlarda en hızlı şekilde nasıl müdahale ettiğindir.
Yoksa 230 küsür F-16 habire heryerde uçuyor olurdu senin mantığında gidersek.Yere bile inemezdiler korumak için.

Eskileri seviyorsan şöyle güzel bir cümle vardır.Savaşı teknoloji değil deneyim ve beceri kazandırır.

Bir de ek olarak lojistik gücün eğer zayıf ise hiç bir savaşı kazanamazsın.Bu tarihte 2.dünya savaşında Almanlarda oldukça güzel örneklenmiştir.

cafsed
Üye
Mesajlar: 248
Kayıt: 05 Tem 2016, 01:32
Yaş: 20

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen cafsed » 23 Kas 2017, 20:35

Tyras yazdı: 21 Kas 2017, 22:02
Son 7-8 yıldır HVKK için hayata geçen ne projemiz var?
Som,Kgk,Neb,Hik Uçakları,Db-110 pod,Göktürk-1/2 uyduları,SpewsII,30adet f-16block50+,CCIP modernizasyonu,Sniper ve Aselpod hedefleme podları,Koral Eh sistemi şuanlık aklıma gelen 2012 den beri hava kuvvetlerinin envanterine aldığı sistemler.

vural131
Akıncılar
Mesajlar: 546
Kayıt: 12 Tem 2012, 20:28
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen vural131 » 23 Kas 2017, 21:50

bizim safkan air to air ucagimiz yok acigin yuzde 40 kismi bu olmakla beraber yuksek ortifa hss ise yuzde 60 kismi bana gore cok acik neyi tartisiyoruz?

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Tyras » 24 Kas 2017, 02:00

KURT yazdı: 23 Kas 2017, 20:14 Forumu biraz daha okuyup fuarlara gidebilirsen eğer biraz bilgi sahibi olabilirsin ?
Rakibini salt Yunanistan olarak düşünüyorsan fazlası ile VSX in söylediği gibi eldeki imkan ve kabiliyetlerin ilerlemesini istemek ve ona göre geç kalan planlamaları görememek değil görmek istememektir.
Şu an Hava sahasında Barış kartalı olsun yer konuşlu Nato destekli radarlar olsun Aselsanın ürettiği ve yavaş yavaş envantere katmayı planladığı alçak-orta irtifa radar ağı olsun elimize 2019 yılında geçicek olan S-400 ler olsun Yunanistanın karasal bölgesinin 2 katı hatta 3 katı büyüklüğünde bir coğrafya için gayet temeli düzgün işler diyebilirim.

Hava sahası hakimiyeti hava savunma sistemleri demek değildir.Bunu öncelikle bilmek gerekir hava sahası hakimiyeti senin havadaki aksiyona ne şartlarda en hızlı şekilde nasıl müdahale ettiğindir.
Yoksa 230 küsür F-16 habire heryerde uçuyor olurdu senin mantığında gidersek.Yere bile inemezdiler korumak için.

Eskileri seviyorsan şöyle güzel bir cümle vardır.Savaşı teknoloji değil deneyim ve beceri kazandırır.

Bir de ek olarak lojistik gücün eğer zayıf ise hiç bir savaşı kazanamazsın.Bu tarihte 2.dünya savaşında Almanlarda oldukça güzel örneklenmiştir.
Sn. Kurt,

Dediğiniz gibi geçte olsa güçlü hamleler yapıyoruz, lakin düşmanlarımızda bunu biliyor ve bizim yaptığımız hamleleri tamamlayamamız için ellerinden geleni yapacaklardır, bizi direk karşılarına alacaklarsa da bu projelerin tamamlanmasını beklemeyeceklerdir.

Pilotlarımızın gerçek tehditlerle yıllardır mücadele ediyor olması elbette önemli, yine de şahsi fikrim (şuan) hava üstünlüğünün tek taraflı olarak bizden yana olmadığı yönünde.

Türkiye, Doğu Akdeniz havzası için bir çatışmaya girmeye zorlanırsa, arka planda Almanyası-ABD'si, belki(?) İsraili olan Yunanistan-GKRY-Mısır koalisyonu ile karşı karşıya kalacaktır. Bu bence en olası savaş senaryomuz.

Eğer Suriye'de yıllardır karşı cephelerde yer aldığımız, şimdi arayı düzelttiğimiz doğu bloku ile işler umduğumuz gibi gitmez, bir sürtüşme olursa,(Esad arkasındakilerin emriyle el-bab'ı boşaltın vs. diyebilir) Rusya'nın peşine Ermenistan, belki arka planda İran ve ekürileri takılacaktır. (İran'ın Rusya'nın başında yeterince dert olduğu için şuan bu çok daha uzak bir ihtimal.)

Yani keşke derdimiz sadece Yunan olsa, her halükarda koalisyonlar ile karşı karşıyayız. Bu noktada sağ salim önümüzdeki birkaç yılı atlatırsak F-35,hisar,S-400 envantere sorunsuz şekilde girerse hiçbir çekincemiz kalmaz ve altımızı oyanların umudu azalacağı gibi sayısı da azalır.

Tamamen şahsi fikrim,

Bizler ne desekte savunmaya ayrılan bütçe az çok belli, sınırlı imkanlarla birşeyler döndürmek derdindeyiz ,

Şimdilik önceliğimiz, üretebildiğimiz-uygun fiyata temin edebildiğimiz uçaksavar,gemisavar sistemler temin etmek olmalı. S-400'ler gelene kadar çevremize caydırıcı bir izlenim vermeliyiz.

2020 sonrası, siyasi gerginlikler kısmen durulduktan, ch-47 blok 2, CH53K ne durumda bir gördükten sonra, ekonomik duruma göre ABD'den yeni ağır nakliye helikopterleri istemek daha uygun olacaktır.

Yunan ordusu da o ara, kör hırsla alınmış elindeki alt nesil aletleriyle 90'lar partisi falan düzenler herhalde :mrgreen:
cafsed yazdı:
Som,Kgk,Neb,Hik Uçakları,Db-110 pod,Göktürk-1/2 uyduları,SpewsII,30adet f-16block50+,CCIP modernizasyonu,Sniper ve Aselpod hedefleme podları,Koral Eh sistemi şuanlık aklıma gelen 2012 den beri hava kuvvetlerinin envanterine aldığı sistemler.
Sn.Cafsed, tamda yazdığınız gibi son yıllarda HVKK için tamamlanan projeler yoğunlukla hava-yer saldırılarında dışa bağımlılığı azaltacak, yer hedeflerinin tespiti-imhası amaçlı projeler.

Hava-hava savaşları için belirleyici olacak olan sadece 30 adet blok 50 + 4 adet heikimiz var, bu alımlarda yunanda önceden mevcut olan sistemleri (mirage-erieye) dengeleme görevi görüyorlar.

**(Spews ii yerine blok 50'ler için itt firmasının ew süiti seçildi diye biliyordum. Blok40 lara ise Spews ii uygulanacak mı yada ne ara ne oldu bir bilgim yok.)

Bol bol düşman hava savunma sistemlerini yazmaktaki niyetim de şuydu, bizim pilotlarımız henüz hava-hava muharebeleri sürerken sead-dead görevi icra edecekler. Bu ciddi bir görev yoğunluğu demek.
HDS yazdı: Tüm Tiltrotorların ağası ne kullanıyor? :roll:


Bunu görememem de epey iyi olmuş :)

Edit: İmla-noktalama

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen İstiklalFM » 31 Ara 2017, 07:57


Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Sanchez » 31 Ara 2017, 08:00

Camlar neden bantlı? Kullanımdan çıkarılmış, atıl durumdaki bir araçla mı çalışıyorlar acaba? Yoksa arkadaki minik kurşun geçirmez camları neden bantlasınlar?

Search and Rescue
Akıncılar
Mesajlar: 2761
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:47
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen Search and Rescue » 31 Ara 2017, 11:09

Kırılırsa, çatlarsa dağılmasın diyedir.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen İstiklalFM » 01 May 2018, 21:15


bitliprens
Süvariler
Mesajlar: 2570
Kayıt: 12 Tem 2012, 15:58
Yaş:

Ağır Yük Helikopteri Tedariki

Mesaj gönderen bitliprens » 05 Tem 2018, 15:52


Cevapla