TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Comrade Kalashnikov
Süvariler
Mesajlar: 187
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:11
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Comrade Kalashnikov » 11 Haz 2018, 12:01

Uzgunum daha once soruldu ve cevaplandi ise, ama bu motorun muadili yaklasik ne olur bizim kullandigimiz/NATO'da? T129 deki CTS800 ya da Karasahin'deki T700 ile nasil kiyaslayabiliriz?

Kullanıcı avatarı
brownbess
Süvariler
Mesajlar: 326
Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen brownbess » 11 Haz 2018, 12:13

Bu motorun teknolojisi bizde yoktu. Nasıl oldu da ürettiler kısa sürede şaşırdım doğrusu. Bir yerlerden yardım almış olmalılar. Yoksa jet motorun kalbini oluşturan kısmı üretmeyi başaran 3-5 ülke var dünyada.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 11 Haz 2018, 12:33

Şöyle bir tanıtım filmi yapsalar bir tarafları mı kopacak?

Karasu
Üye
Mesajlar: 579
Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Karasu » 11 Haz 2018, 13:38

Gerçi o videodaki kadar ayrıntılı olmasa da bir şeyler yapmışlardı zamanında...


En son Karasu tarafından 11 Haz 2018, 13:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen HDS » 11 Haz 2018, 13:40

Tamam işte, buradaki plastik kesitin yanına bir de LHTEC CTS800, yani T-129'un motor kesitini koyun ve bakın. Neredeyse aynılar.

T800 motoru son derece verimli ve güncel bir tasarım. Çok iyi bir motor. Sanıyorum bizimkiler de benzer bir mimariyi takip ediyorlar -haklı olarak.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Antares » 11 Haz 2018, 14:35

sailordream yazdı: 11 Haz 2018, 10:13 Dur bi aklın mantığın analatik yaklaşımın tecrübenin sesi olma, millet aldı coşkuyu yarın helikopterde görmek ister.
Hele ki bu daha core kısmı Ok en önemli kısımlarından birisi ama daha çok yolumuz var filan sakın deme.
Neresi olduğunu anlamak için
Resim

Çok iyi ve mutluluk verici bir adım
Kompressor ve Nozzle tasarımı da bir yandan devam ediyordur sanırım?

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen HDS » 11 Haz 2018, 14:43

Kompresör var yahu bunda. Büyük bir turbofan motorun çekirdeğinden bahsetmiyoruz. İki radyal kompresörlü ve eksenel türbinli ve yanma odalı basit çekirdek bu. Ama Turboşaft motorun da epey bir kısmı bu zaten.

Bu şartlarda çalıştırılıyor ve çalışıyor olması büyük, bizim için çok çok büyük bir başarı. Çok umut verici. Ama yine; Bunun da çalışır, ama her şart altında emniyetle çalışır bir turboşaft, turboprop motor haline gelmesi için halen çok uzun bir yolumuz var.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 11 Haz 2018, 14:49

Sadece ben mi insansız saldırı helikopteri hayallerini kuruyorum? ahan da motorumuz da geliyor... diğer çalışmalar ne durumda acaba?

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Antares » 11 Haz 2018, 15:57

HDS yazdı: 11 Haz 2018, 14:43 Kompresör var yahu bunda. Büyük bir turbofan motorun çekirdeğinden bahsetmiyoruz. İki radyal kompresörlü ve eksenel türbinli ve yanma odalı basit çekirdek bu. Ama Turboşaft motorun da epey bir kısmı bu zaten.

Bu şartlarda çalıştırılıyor ve çalışıyor olması büyük, bizim için çok çok büyük bir başarı. Çok umut verici. Ama yine; Bunun da çalışır, ama her şart altında emniyetle çalışır bir turboşaft, turboprop motor haline gelmesi için halen çok uzun bir yolumuz var.

Anladım çok güzel bir haber. Şaka maka belki de savunma teknolojisindeki belki de en büyük başarı bu motorlar olacak.

StrategyMaster
Süvariler
Mesajlar: 2087
Kayıt: 22 Şub 2014, 15:08
Konum: Kırklareli
Yaş: 33

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen StrategyMaster » 11 Haz 2018, 17:21

merzifonlu yazdı: 11 Haz 2018, 09:21 Ukraynadan teknoloji satın alınmış da olabilir.
Olamaz zira bu motorda kullanılan üretim teknikleri Ukraynada mevcut değil.

Search and Rescue
Akıncılar
Mesajlar: 2761
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:47
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Search and Rescue » 11 Haz 2018, 18:34

İsim verilmeden katmanlı imalat kastediliyor sanırım. Osmangazi Üni'den bir hoca çalışıyordu TEİ'de bu iş için, KU Leuven doktoralı.

Kullanıcı avatarı
brownbess
Süvariler
Mesajlar: 326
Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen brownbess » 12 Haz 2018, 14:07

Kimsede doğru düzgün bir açıklama yok sanırım. Biz ne zaman "tek kristal kanatçık" dökebilir hale geldik? Bunu yapabilen ülke sayısı şu anda bir elin parmakları kadar. İzah yoksa eğer ortada bir mucize var.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen HDS » 12 Haz 2018, 14:11

Search and Rescue yazdı: 11 Haz 2018, 18:34 İsim verilmeden katmanlı imalat kastediliyor sanırım. Osmangazi Üni'den bir hoca çalışıyordu TEİ'de bu iş için, KU Leuven doktoralı.
Oğuz Hoca ile Ankara'da da bir Oğuzhan Hoca var. :)

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen HDS » 12 Haz 2018, 14:24

brownbess yazdı: 12 Haz 2018, 14:07 Kimsede doğru düzgün bir açıklama yok sanırım. Biz ne zaman "tek kristal kanatçık" dökebilir hale geldik? Bunu yapabilen ülke sayısı şu anda bir elin parmakları kadar. İzah yoksa eğer ortada bir mucize var.
@bb, o kadar da mucizevi değil. Türkiye'de tek kristal "pale" geometrisi döküldü. Özellikle Nikel tabanlı tek kristal malzemelerin büyütmesi için "Czochralski" ya da "Bridgeman" metodu ama daha çok ikincisi kullanılabilir. Türkiye'de iki metot için de altyapı var. Bir "sistem" var.



Resim

Edit: Burada daha iyisi varmış:

Resim

Burada Havva Hanım'ın elinde tuttuğu bir "çıktı" pale var mesela. Dikkat edersen, tepesinde "pigtail", domuz kuyruğu denen ve ucunda tek kristal tohumun bulunduğu maçayı görebilirsin. Bunun en ucundan malzeme katılaşmaya başlıyor ve o "pigtail"deki helezon yapı sayesinde, farklı yönlere doğru uzanan katılaşma vektörleri o "helezon"dan geçemiyorlar. Sadece yukarı yönlü vektör o helezondan geçebiliyor ve bu şekilde de palenin gövdesi soğumaya ve katılaşmaya başladığında tek kristal vektörü hakim oluyor. İşte oradan sonrası çok hassas bir ısı gradient kontrolü ve çok ciddi bir proses kontrolü istiyor.

Bunu buraya kadar yapabilmek, belirli bir akademik ve pratik bilgi ile mümkün. Bu işi aslında bu kadar zor yapan şeyler şunlar:
- Bunu seri üretim şeklinde, yüzlerce, binlerce adet için yapabilmek. Muhakkak sürekli "fire" olacaktır. Bunu çok düşük seviyelerde tutmak. Bunu "benim" diyen çok büyük motor üreticileri bile, yer yer %50 fire değerleri ile yapabiliyorlar. ;)
- Bu palelerin içinde soğutma kanalları var. Bunlar da ayrı seramik maçalar ile yapılıyor. Bizim motorumuz gibi motorlarda bunlar çok çok ince kanallar ve seramik maçaların dayancı her zaman yetmiyor. Al sana bir fire nedeni daha.
- İçerideki soğutma kanallarını dışarı ile buluşturmak için çok ciddi bir delik delme işlemi gerekiyor ki buradan soğuk hava ufak ufak sızsın ve bir soğuk film oluştursun.
- Bu paleler sonra da bir seramik ile kaplanıyor ki en iyi bildiğimiz konu bu. Ancak, deliklerin de kapanmaması gerekiyor. ;)
- Tüm palelerin tek tek, gerek radyografi ile, gerekse de çatlak matlak için kontrolü, hava geçirgenliklerinin kontrolü vs gerekiyor. Bunları da az çok biliyoruz.


Kısaca; Yapılabilir, ama bunun en iyi performanslı paleler olduğu iddia edilemez. Üretim hızı da şimdilik çok düşük olacaktır.




Peki; Ya bu boyuttaki bir motorda tek kristale gerek yoksa?



Ref: Çeşitli haberler

Kullanıcı avatarı
brownbess
Süvariler
Mesajlar: 326
Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen brownbess » 12 Haz 2018, 15:01

Şurada jet motorlardaki malzeme teknolojisine dair güzel bir açıklama var:

https://aviation.stackexchange.com/ques ... et-engines

Kullanıcı avatarı
SIYAH-SANCAK-74
Üye
Mesajlar: 66
Kayıt: 06 Ağu 2012, 01:48
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen SIYAH-SANCAK-74 » 17 Haz 2018, 08:00

Turkiye gibi helicopter teknolojisin`de gelismekte olan bir ulke buyuk bir adim dogal olaraktan buyuk sevic. Turkiyede unuversitelere maddi kaynak ayrilir ise daha guzel alinacagindan eminim.
Bu ve benzeri projelerde emegi gecen tum hocalarimiza tesekkurlerimi sunar basarilarinin devamini dilerim.

bertone
Süvariler
Mesajlar: 356
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:12
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen bertone » 18 Haz 2018, 23:49


Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 19 Haz 2018, 00:16

Burun yapısı biraz kısaltılmış sanki.

ResimResim

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 19 Haz 2018, 00:24

Yok aynısıdır, sadece ışık yetersizliği ve eksik parçalar yanıltıyor.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen İstiklalFM » 19 Ağu 2018, 11:56

Hadi hayırlı olsun.

Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Moon&star » 19 Ağu 2018, 13:22

Hayırlısı olsun. 30 Ağustos'a uçar mı diyeceğim ama daha çok erken.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen İstiklalFM » 19 Ağu 2018, 13:54

Moon&star yazdı: 19 Ağu 2018, 13:22 Hayırlısı olsun. 30 Ağustos'a uçar mı diyeceğim ama daha çok erken.
Daha önce Fikri Işık döneminde 6 Eylül 2018 sabah 06.00'da uçacak denmişti. Bir süre önce Temel Kotil'de 2018 Eylül demişti. Eğer sarkma olmadıysa Eylül'de uçabilir.

Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Moon&star » 19 Ağu 2018, 14:05

Haklısınız, siz söyleyince jeton düştü. O demeci ben de hatırladım. Neyse, buna da şükür. En azından bazı gelişmeler de oluyor.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen kabardey » 19 Ağu 2018, 18:30

BuLuT yazdı: 19 Ağu 2018, 18:19 Yerli motorla mı uçacak?
Takvimi yanlış hatırlamıyorsam yerli motora henüz bir 3 veya 4 sene daha var. İlk etapta zaten CTS800-4A(T-129'daki motor) ile uçmaları planlanıyordu.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 31 Ağu 2018, 22:14


kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen kabardey » 31 Ağu 2018, 22:43

Yahu buna bari askeri versiyondan başlasınlar da, şu UH-1'leri değişelim artık.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 31 Ağu 2018, 23:00

Açık kaynakta kabaca 131-222 arası UH-1 bulunduğu belirtiliyor. Bu da üretim hattının uzun yıllarca açık kalacağı anlamına geliyor. İhraç potansiyeli ve sivil üretim hariç. TAI ve TEI becerebilirse çok ekmek yiyecek bu projeden.

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 937
Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen hfidan » 01 Eyl 2018, 00:22

Bahtı açık olsun. Merakla bekliyoruz göklere kavuşmasını

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Kafkasya » 01 Eyl 2018, 01:43

Etrafı yuvarlak beton yer bana ilginç geldi.
Sanki yukarısıda açık gökyüzü :roll:

Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Moon&star » 01 Eyl 2018, 02:00

"whirl tower" zamazingosu için mi o yapı?

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 01 Eyl 2018, 12:24


paragonx71
Üye
Mesajlar: 88
Kayıt: 06 Tem 2016, 19:20
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen paragonx71 » 01 Eyl 2018, 17:56

İnşallah uçuşunu da görürüz. Gurur verici bir gelişme. Yakın zamanda Atak konusunda bu motorların entgrasyonu gerçekleşir umarım.

Kullanıcı avatarı
SMS48
Üye
Mesajlar: 108
Kayıt: 20 Ağu 2015, 23:01
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen SMS48 » 01 Eyl 2018, 21:26

İnşallah bu yakışıklı helikopterin ülkemiz semalarında yerli motoruyla uçtuğunu da göreceğiz. Kabiliyetleri dahilinde ülkemizin bu tip uçar araçlara çok ihtiyacı var. Özellikle Ambulans Helikopter olarak çok can kurtaracaktır...

Kullanıcı avatarı
Dunedain
Süvariler
Mesajlar: 699
Kayıt: 11 Tem 2012, 20:13
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Dunedain » 01 Eyl 2018, 22:59

Bu proje T129,Altay veya Milgem gibi değil. Potansiyeli çok daha fazla. Kara kuvvetleri,Deniz kuvvetleri,Sahil güvenlik,Emniyet,Orman Bakanlığı,Sağlık Bakanlığı,sivil ulaşım vs. oldukça fazla müşteri potansiyeli var. Yüzlercesi üretilecektir. Seri üretime geçeceği günü iple çekiyorum.

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 937
Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen hfidan » 01 Eyl 2018, 23:29

Peki bu T625 projesi S70 konusunu etkileyecek mi.
S70 neticesi ne durumda

Kullanıcı avatarı
Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Shock and Awe » 02 Eyl 2018, 21:24

10 Ton Sınıfı Genel Maksat Helikopteri Projesi T70 projesinin yerini alabilir mi?

AB204/205/206 --->T625
S70,Cougar---> 10 Ton Sınıfı Genel Maksat Helikopteri

Bu şekilde bir dönüşüm olabilmesi için yeni 10 Ton Sınıfının S70'in sorumluluklarını yerine getirebilmesi gerekir. Teknik olarak mümkün olup olmadığını bilmiyorum ancak elimizdeki mevcut helikopterlerin görevleri gelecekte bu iki helikopter tarafından karşılanabilirse hem lojistik açıdan önemli bir avantaj elde etmiş oluruz hem de tamamen milli bir helikopter filomuz olur.

S70'in başarıyla üretilebileceğini varsaydığımız bir 10 Ton Sınıfı Genel Maksat Helikopterinden daha üstün olduğu bir alan var mı?

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 02 Eyl 2018, 21:56

10 ton, 12 ton diye revize edildi en son Temel Kotil tarafından.

Kullanıcı avatarı
brownbess
Süvariler
Mesajlar: 326
Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen brownbess » 03 Eyl 2018, 00:14

Eğer resim tamamen temsili değilse gerçekten Mi-17'ye benziyor. 10 tonluk helikopter için bu konsept seçilmiş sanırım. Demek Mi-17 pek çok yönden etkileyici gelmiş bizimkilere. Acaba motor olarak ne düşünülüyor? Muhtemelen Sikorsky'lerin motorunun son versiyonudur.

Pratt & Whitney Canada'nın böyle bir motoru var. Kanada'dan ambargo yeme riski daha düşük.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26 ... nada_PW100

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Kafkasya » 03 Eyl 2018, 00:29

Yani aw 139 falan benzemiyor ama mi 17 yemi benziyor.

Yahu amma fantazi var sizdede :D

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 03 Eyl 2018, 00:42

Bahsi geçen ve benzetilen t-625 değil de 10 ton sınıfı galiba.

Resim

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Kafkasya » 03 Eyl 2018, 00:47

E oda yine Agustaya daha çok benzemiş.

İniş takımları herşeyi anlatıyor zati.

Ama bu iniş takımları amatsör gibi motor altı desdeklenene göre daha hasas dolayısıyla askeri amaçlara pek uygun değil gibi duruyor bana göre.
Gerçi ralli yapacak halleri yok ama...

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 942
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 03 Eyl 2018, 03:24

Bence daha çok AW-101 ve S-92 klasmanında bir helikopter olacak gibi. Hatta Anadolu LHD'de muhtemelen bu helikopteri deniz türevlerini göreceğiz.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 03 Eyl 2018, 13:01

_Turkuaz_ yazdı: 03 Eyl 2018, 03:24 Bence daha çok AW-101 ve S-92 klasmanında bir helikopter olacak gibi. Hatta Anadolu LHD'de muhtemelen bu helikopteri deniz türevlerini göreceğiz.
MTOW sınıflarına bakınca;

AW-101: 15,600 kg
NH-90 : 10.600 kg
S-92 : 12,837 kg

Temel Kotil'in en son açıklamasını dikkate alırsak(12 ton) en yakın muadil S-92 oluyor.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 942
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 03 Eyl 2018, 16:22

Test7 yazdı: 03 Eyl 2018, 13:01 MTOW sınıflarına bakınca;

AW-101: 15,600 kg
NH-90 : 10.600 kg
S-92 : 12,837 kg

Temel Kotil'in en son açıklamasını dikkate alırsak(12 ton) en yakın muadil S-92 oluyor.
Açıkcası ben ortaya çıkacak helikopterlerdense, bunların kullanım senaryolarını merak etmekteyim. Yukarıda ki mesajımda da belirttiğim üzere, Anadolu LHD için bir deniz ortamına uygun genel maksat helikopteri ihtiyacımız ortaya çıkacak. Ha keza, SeaHawk'ların da yerini alacak bir platformda muhtemelen bu yeni 12 ton sınıfına dahil olacak helikopter üzerinden geliştirilecek ya da en azından ben öyle olmasını temenni ediyorum. Yine sahil güvenlik kuvvetleri ile deniz kuvvetlerinde bulunan AB-212 ve AB-412'de muhtemelen T-625 üzerinde geliştirilecek bir versiyon ile değiştirilecek. Tabi birde T-70 konusu var ki, o apayrı bir başlık. Ancak 12 tonluk helikopter için nihai olarak ortaya NH-90 gibi oldukça modern bir sistem ortaya konursa tadından yenmez kanısındayım. Muhtemelen içinde seyahat eden personelin ayakta durmasına yetecek bir yüksekliğe ve açınır kapanır bir arka rampaya sahip olacak bir helikopter ortaya konacak gibi. İnşallah yakın zamanda bizde şöyle bir fotoğraf görürüz.
Resim
En son _Turkuaz_ tarafından 03 Eyl 2018, 19:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Kafkasya » 03 Eyl 2018, 17:17

NH90 ve olmayan sorunlu rampası :|

Resim

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 03 Eyl 2018, 18:01

Knight Of Ren yazdı: 03 Eyl 2018, 17:12 Merlin,nh90 gibi modellerde arka rampa olmadığından olsa gerek kuyruk kısmı daha kalın.
İkisinde de arka rampa var hocam.

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Moon&star » 03 Eyl 2018, 18:32

Tam bu NH-90 füze ateşleyebiliyor mu diye soracaktım, gerek kalmadı.

Resim

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen sailordream » 04 Eyl 2018, 08:00

Knight Of Ren yazdı: 03 Eyl 2018, 18:11 Bizimkinin arka kuyruk yapısı ve inceliği nh90 dan daha çok rus mi17 serisinde ki gibi ince ve yukarıda. Bu belki rampa ve girişinin daha geniş ve rahat olması içindir. Başka bir nedeni de olabilir...

Resim
Resim
Hacı kapılar nerede?
En önemli nedeni Mi-17 ile hiç alakası olmadığı içindir.

T_alpagan
Üye
Mesajlar: 105
Kayıt: 03 Tem 2017, 21:38
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen T_alpagan » 06 Eyl 2018, 09:32


Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen İstiklalFM » 06 Eyl 2018, 12:53

SSB videosu yine tost makinesiyle çekilmiş, TUSAŞ'ın videosu dursun şurada:

Cevapla