TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Moon&star » 06 Eyl 2018, 13:13

Hayırlara vesile olsun.

-Neden sadece 1-2 metre havalandı?(Takla falan açmasını beklemiyorum elbette, bu konulara yabancıyım biraz, nedenini merak ettim :) )

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen HDS » 06 Eyl 2018, 13:24

Yavaş yavaş Hocam. Bir sürü data toplandı. Onlar incelenecek. Sonra sorun yok ise devam.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 06 Eyl 2018, 13:29

Dötü başı açık nereye uçacaktı ki? :lol:

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 06 Eyl 2018, 13:37

Videoların arkası gelir artık :)

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen HDS » 06 Eyl 2018, 13:38

igirgin yazdı: 06 Eyl 2018, 13:29 Dötü başı açık nereye uçacaktı ki? :lol:
Uçar uçar. Öyle de uçar.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Kafkasya » 06 Eyl 2018, 13:42

Havalanınca biraz aw 109 geri dönüş mü olmuş dedim.
Tai bunun için esa ya başvurmak zorunda mı yoksa kendi sertifika yapabilir mi?

Kullanıcı avatarı
assslan
Süvariler
Mesajlar: 1846
Kayıt: 10 Eyl 2012, 14:20
Yaş: 40

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen assslan » 06 Eyl 2018, 13:53

Helal olsun. Yaklaşık 21 ay önce bu tarihte uçacağını söylemişlerdi.
Çaycısından genel müdürüne kadar emeği geçen herkese minnettarım. Umarım sağ sağlim seri üretime geçtiğini de görürüz.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen HDS » 06 Eyl 2018, 14:02

Kafkasya yazdı: 06 Eyl 2018, 13:42 Havalanınca biraz aw 109 geri dönüş mü olmuş dedim.
Tai bunun için esa ya başvurmak zorunda mı yoksa kendi sertifika yapabilir mi?
AW109 bunun yavrusu gibi kalır.

Vatansever 11
Üye
Mesajlar: 39
Kayıt: 19 Haz 2017, 19:55
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Vatansever 11 » 06 Eyl 2018, 14:04

iDEF'19 DA taklada atar bu canavar.. :lol: :lol: Emeği geçen herkese teşekkürler.. Vatana millete hayırlı olsun..

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 06 Eyl 2018, 14:06

Belki TAI bu helikopter tam oturduktan sonra AW gibi ürün gamını çoğaltabilir.
En son Test7 tarafından 06 Eyl 2018, 14:39 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 06 Eyl 2018, 14:28

HDS yazdı: 06 Eyl 2018, 13:38 Uçar uçar. Öyle de uçar.
Bu işin espri tarafı, uçmasına uçar da amaç ne pahasına uçarsa uçsun değildir elbet, uçuşun her etabında makinanın nasıl davranış göstereceği bilinmesi ve düzeltme için hangi prosedürlerin uygulanması gerektiğini bir kütüphaneye kaydedilmesi, bu uçuş kontrol bilgisayarının kütüphanesi de olabilir, el kitapçığı şeklinde de olabilir.
Anka'nın ilk uçuşunun inişi sırasında bir yalpalama vardı sonra unutuldu çünkü uçuş bilgisayarı ne yapması gerektiğini öğrenmiş olması gerek.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 06 Eyl 2018, 14:34

Test7 yazdı: 06 Eyl 2018, 14:06 Belki TAI bu helikopter tam oturduktan sonra AW gibi ürün gamını gibi çoğaltabilir.
Bu zaten doğal bir süreçtir, ANKA, UMTAS ve SOM nasıl farlı varyasyonlar çıkardıysa bunların da farklı varyasyonları çıkacaktır, eğer motor, pervane ve aktarma organlarını da kendimiz tasarlayıp yapabilirsek bu işi çözmüşüz demektir.

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 937
Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen hfidan » 06 Eyl 2018, 14:42

Vatana Millete Hayırlı olsun.
Umarım kendi motoru ile de uçuşunu yakın zamanda izleriz.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Kafkasya » 06 Eyl 2018, 14:59

Param olsada şundan bir tane altıma çekebilseydim.

Türk işte, araba yapamıyoruz ama Helikopter üreteceğiz.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 06 Eyl 2018, 15:10

Kafkasya yazdı: 06 Eyl 2018, 14:59 Param olsada şundan bir tane altıma çekebilseydim.

Türk işte, araba yapamıyoruz ama Helikopter üreteceğiz.
Bu gidişle yakında SSCB gibi olacağız uzaya gidecek halimiz olur ama samanımız, yiyecek etimiz, balığımız, bulgurumuz, kısacası ayranımız yok içmeye...

delikpr
Süvariler
Mesajlar: 890
Kayıt: 25 Tem 2012, 02:03
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen delikpr » 06 Eyl 2018, 15:33

Motor bizim mi?

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Canti » 06 Eyl 2018, 15:34

Samanı, balığı da siz üretin. Tutan var sanki. Türk insanı devletten bekleme huyunu bırakmadığı sürece bu muhabbet daha çok döner.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 06 Eyl 2018, 15:35

delikpr yazdı: 06 Eyl 2018, 15:33 Motor bizim mi?
Henüz değil. LHTEC T800-4A

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 06 Eyl 2018, 16:10

Canti yazdı: 06 Eyl 2018, 15:34 Samanı, balığı da siz üretin. Tutan var sanki. Türk insanı devletten bekleme huyunu bırakmadığı sürece bu muhabbet daha çok döner.
Saman aslında buğday üretiminden arta kalandır "çöptür" eğer buğday üretmiyorsan samanın da olmaz. Buğday üretmiyorsan zirai makinelerine de ihtiyacın olmaz onları üreten ve tasarlayan sanayi kuruluşlarına da, gübreye ve gübre fabrikalarına da, ziraat mühendislerine de , ziraat mühendislerini yetiştiren bilim kurumlarına da... bu çöp yoksa demek bu çöpü yaratan ve etkileştiren tüm ekosistemler de yoktur bu ekosistemleri hayatta tutan devlettir.

Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Moon&star » 06 Eyl 2018, 16:12

delikpr yazdı: 06 Eyl 2018, 15:33 Motor bizim mi?
Motor ve güç aktarma organları "ATAK" ile aynı. Şimdilik... :arrow:

Ek: Yahu muhabbeti yine nerelere çekmişsiniz.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Kafkasya » 06 Eyl 2018, 16:33

Şimdi bunun birsürü vibrasyon testleri falan olur.
Daha çok gidecek yolu var.

Önemli olan yan sanayi oluşturabilmek.

Kanopisi, koltuk iniş takımları, camları falan.

Pazarı muhakkak var, yolu açık olsun Airwolf un 8-)

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen HDS » 06 Eyl 2018, 17:06

igirgin yazdı: 06 Eyl 2018, 16:10 Saman aslında buğday üretiminden arta kalandır "çöptür" eğer buğday üretmiyorsan samanın da olmaz. Buğday üretmiyorsan zirai makinelerine de ihtiyacın olmaz onları üreten ve tasarlayan sanayi kuruluşlarına da, gübreye ve gübre fabrikalarına da, ziraat mühendislerine de , ziraat mühendislerini yetiştiren bilim kurumlarına da... bu çöp yoksa demek bu çöpü yaratan ve etkileştiren tüm ekosistemler de yoktur bu ekosistemleri hayatta tutan devlettir.
Yahu, bunun rekoltesi nedir? Neymiş buğday rekoltemiz de nereye gelmiş?

Arkadaşlar, millet fellik fellik "Ulan et yemeyin, yakacaksınız dünyayı" diye bas bas bağırıyor. Kolay mı hayvan beslemek. Tabakta kolay, bir kilo et için dünyanın besinini vermen gerekiyor. Onun da kendine has "kalorili" besinleri falan var. Mısırdır, o silajıdır, bu silajıdır. Soyasıdır.

Biz "kurak" bir memleketiz. Kuraklaşıyoruz da. Üstelik hayvancılık tarafını "yaygın" hayvancılıktan, entegre besicilik türüne döndürmek zorunda kaldık. Çünkü topraklarımızda o kadar bitki yükü yok. Dağa taşa gidince anlıyorsun. Eskiden kel tepe görünen yerlerde şimdi meşe palamutları falan sarmış her yanı. Keçiyi, koyunu, haydi abartalım büyükbaşı sahadan çekince bitki tutunma şansını bulmuş.



Bu bir "plansızlık" meselesi. Biz Türkiye'de besilik ürün yetiştirmedik. Yetiştirmekte geç kaldık. Sorun oradan kaynaklanıyor. Bunu bildik tarım ve "maliyet" sorunları da eklenince içinden çıkılmaz bir hale geldi.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Canti » 06 Eyl 2018, 17:17

igirgin yazdı: 06 Eyl 2018, 16:10 Saman aslında buğday üretiminden arta kalandır "çöptür" eğer buğday üretmiyorsan samanın da olmaz. Buğday üretmiyorsan zirai makinelerine de ihtiyacın olmaz onları üreten ve tasarlayan sanayi kuruluşlarına da, gübreye ve gübre fabrikalarına da, ziraat mühendislerine de , ziraat mühendislerini yetiştiren bilim kurumlarına da... bu çöp yoksa demek bu çöpü yaratan ve etkileştiren tüm ekosistemler de yoktur bu ekosistemleri hayatta tutan devlettir.
O ekosistemi ayakta tutan parası olan insandır. Bu ülkede devlete hiç dokunmadan yatırım yapabilecek bir ton insan var. O ekosistem var işte Anadolu'da her yer buğday. Eksikleri varsa tamamlayın işte.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Kafkasya » 06 Eyl 2018, 17:23

Konu dışı ama ; adam Belçika gibi küçük bir ülkede Fabrikanın çatısında Alabalık üretiyor, dışkısıyla Domates üretiyor.
Sordular başka yer bulamadınızmı diye?
Dediki hem çevreci hem ekonomik.
Köyden şehire taşıyıp mazot tüketmiyoruz, ürünü direk tüketicinin ayağında üretiyoruz, birde atıl yeri kullanıyoruz, suyu felan da aratıp tekrar kullanıma sokuyoruz.

Hayran kaldım arkadaş.

Tamamen akıl işi

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 06 Eyl 2018, 17:47

Kafkasya yazdı: 06 Eyl 2018, 17:23 Konu dışı ama ; adam Belçika gibi küçük bir ülkede Fabrikanın çatısında Alabalık üretiyor, dışkısıyla Domates üretiyor.
Sordular başka yer bulamadınızmı diye?
Dediki hem çevreci hem ekonomik.
Köyden şehire taşıyıp mazot tüketmiyoruz, ürünü direk tüketicinin ayağında üretiyoruz, birde atıl yeri kullanıyoruz, suyu felan da aratıp tekrar kullanıma sokuyoruz.

Hayran kaldım arkadaş.

Tamamen akıl işi
Konu cok dagildi ama eklemeden edemeyecegim. New York'ta cati tarimiyle ilgilenen bircok girisim var. Sasirmamak elde degil.

https://www.instagram.com/brooklyngrange/

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 06 Eyl 2018, 17:54

Arkadaşlar buğday, şeker pancarı, mısır, besicilik, balıkçılık v.s. bir benzetmeydi.

Ama yine de çok yakında aç kalacağız çünkü üretim bazlı bir ekonomik sistem değil de dış borç al ithal mala harca ekonomiyi büyük gibi sözde-kalkınma bazlı bir ekonomik sistemden kar eden bir güruhun esiriyiz.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 06 Eyl 2018, 17:56

Bence dağılmadı, bu helikopterlerin en büyük müşterisi devlettir bunları üretebilecek seviyeye ulaştık ama yakında bunları alacak ve işletecek paramız kalmayacak böyle bir paradoksa doğru gidiyoruz.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen HDS » 06 Eyl 2018, 17:58

igirgin yazdı: 06 Eyl 2018, 17:54 Arkadaşlar buğday, şeker pancarı, mısır, besicilik, balıkçılık v.s. bir benzetmeydi.

Ama yine de çok yakında aç kalacağız çünkü üretim bazlı bir ekonomik sistem değil de dış borç al ithal mala harca ekonomiyi büyük gibi sözde-kalkınma bazlı bir ekonomik sistemden kar eden bir güruhun esiriyiz.
O kadar da değil. Yine aç kalmayı başarırız o ayrı da. Üretim yok, ne üretiyoruz ki? Vıdı vıdı. Bunlar gerçek değil.

Kötü, sığ ve verimsiziz.

fatihhan
Üye
Mesajlar: 60
Kayıt: 31 Ağu 2012, 21:57
Yaş: 39

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen fatihhan » 06 Eyl 2018, 19:23

Aktarma grubu ve motor ürettiğimiz günü bu gözler görür umarım. Çocuklar gibi sevinirim.

Kullanıcı avatarı
assslan
Süvariler
Mesajlar: 1846
Kayıt: 10 Eyl 2012, 14:20
Yaş: 40

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen assslan » 06 Eyl 2018, 22:16

Bugün Mi-8 Model bir yangın söndürme helikopteri yaşadığım bölgedeki piste acil iniş yaptı. Ben de merak edip yanına gittim. Helikopter adeta dökülüyor. Adamın biri helikopterin tepesine çıkmış motor kapağını açıp bir şeyler tamir etmeye çalışıyordu. Aklıma hemen bu proje geldi. Ülkemizin gerçekten çok ihtiyacı var bu helikopterlere.

Beni en çok heyecanlandıran şey ise bunlardan ambulans yapılması. Ben olsam bütün şehirlere en az birer tane, hatta kalabalık şehirlere her 500000 insan için 1 tane tahsis ederim.

Kullanıcı avatarı
assslan
Süvariler
Mesajlar: 1846
Kayıt: 10 Eyl 2012, 14:20
Yaş: 40

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen assslan » 06 Eyl 2018, 22:23

Bir videoda dediğiniz şekilde eğildiğini görmüştüm.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen HDS » 06 Eyl 2018, 22:30

musti yazdı: 06 Eyl 2018, 22:20 Bir soru. Helikopter ana rotor kafası öne arkaya eğilir mi yoksa sabitmidir ? Sanki öne arkaya eğiliyor gibi.
Başka türlü nasıl ileri gidecek?

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Sanchez » 06 Eyl 2018, 22:38

assslan yazdı: 06 Eyl 2018, 22:16 Bugün Mi-8 Model bir yangın söndürme helikopteri yaşadığım bölgedeki piste acil iniş yaptı. Ben de merak edip yanına gittim. Helikopter adeta dökülüyor. Adamın biri helikopterin tepesine çıkmış motor kapağını açıp bir şeyler tamir etmeye çalışıyordu. Aklıma hemen bu proje geldi. Ülkemizin gerçekten çok ihtiyacı var bu helikopterlere.

Beni en çok heyecanlandıran şey ise bunlardan ambulans yapılması. Ben olsam bütün şehirlere en az birer tane, hatta kalabalık şehirlere her 500000 insan için 1 tane tahsis ederim.
Orman Bakanlığı bünyesinde çalışan Mi'lerin bir bölümü genelde yaz ayları için kiralanan yabancı helikopterler oluyor. Personeli de yabancı.

Bakanlık'a aitse de zaten bunlar yıl içinde genelde az sortide kullanılan, çok yıpranmayan kuşlardır. Yaşını almış bir Mi-8'e biçilmiş kaftan yangın söndürücülük. Burdan sonrası kırıma gider zaten.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 06 Eyl 2018, 22:44

musti yazdı: 06 Eyl 2018, 22:20 Bir soru. Helikopter ana rotor kafası öne arkaya eğilir mi yoksa sabitmidir ? Sanki öne arkaya eğiliyor gibi.
Hatta sağ ve sola da eğiliyor.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Mec » 06 Eyl 2018, 22:44

Bu helikopterin yangın söndürmeye ne katkısı olabilir ki ?

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 06 Eyl 2018, 22:47

Mec yazdı: 06 Eyl 2018, 22:44 Bu helikopterin yangın söndürmeye ne katkısı olabilir ki ?
Yangın bölgesinin üstüne su boşaltmak gibi naciz bir katkısı.

Kullanıcı avatarı
assslan
Süvariler
Mesajlar: 1846
Kayıt: 10 Eyl 2012, 14:20
Yaş: 40

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen assslan » 06 Eyl 2018, 23:07

Mec yazdı: 06 Eyl 2018, 22:44 Bu helikopterin yangın söndürmeye ne katkısı olabilir ki ?
Resim

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Kafkasya » 06 Eyl 2018, 23:10

Kuyruk geçici galiba, fuarda sergiledikleri Helikopterde farklı kuyruk vardı.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Mec » 06 Eyl 2018, 23:44

musti yazdı: 06 Eyl 2018, 23:12 Ben rotor milini gövdeye dik açılı sabit ve pal açılarıyla gider zannediyordum. Pal önde düz arkada iken hucüm açılı şekilde olursa öne doğru hareket eder sanıyordum. Meğer rotor kafası öne eğiliyormuş.
Pal açılarıyla da uçanlar var diye biliyorum.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Mec » 06 Eyl 2018, 23:52

igirgin yazdı: 06 Eyl 2018, 22:47 Yangın bölgesinin üstüne su boşaltmak gibi naciz bir katkısı.
Ben daha güçlü, daha büyük, ağır yük helikopteri düşündüğüm için bu helikopterle bağdaştıramadım.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 07 Eyl 2018, 00:05

Mec yazdı: 06 Eyl 2018, 23:52 Ben daha güçlü, daha büyük, ağır yük helikopteri düşündüğüm için bu helikopterle bağdaştıramadım.
Aslında sizin ifadeniz muğlak herkes Mi-8 anlamışken siz belki T-625 kast etmiş olabilirsiniz. Doğru "yepisyeni" bir T-625 in yangın söndürmek için gereksiz bir lüks olabilir fakat her zaman kullanım ömrünün sonuna gelmiş helikopter bulunmayabilir ve neticede genel kullanım için üretilen bu helikopterler icabında yangın da söndürür, icabında top da taşır.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 07 Eyl 2018, 00:13

Mec yazdı: 06 Eyl 2018, 23:44 Pal açılarıyla da uçanlar var diye biliyorum.
Pal açıları ile kaldırma kuvvetini ayarlarlar. Pallerin sağa- sola-ileri-geri yönlendirilmesi ile helikoptere yön verilir. :?:

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 07 Eyl 2018, 00:32


igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 07 Eyl 2018, 02:45

musti yazdı: 07 Eyl 2018, 01:20 Bu animasyonda rotorun gövdeye açısı dik yani sabit .
Doğru çünkü kamera görüntüyü rotor ile aynı eksen üzerinden almaktadır. Bu durumda rotor sabit gövde hareketli olmaktadır, oysa ki rotor gövdeyi yönlendirmektedir.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Mec » 07 Eyl 2018, 02:46

igirgin yazdı: 07 Eyl 2018, 00:05 Aslında sizin ifadeniz muğlak herkes Mi-8 anlamışken siz belki T-625 kast etmiş olabilirsiniz. Doğru "yepisyeni" bir T-625 in yangın söndürmek için gereksiz bir lüks olabilir fakat her zaman kullanım ömrünün sonuna gelmiş helikopter bulunmayabilir ve neticede genel kullanım için üretilen bu helikopterler icabında yangın da söndürür, icabında top da taşır.
Evet T-625 kastetmiştim.

Resim

Resim

Benim aklıma bu tarz helikopterler geldi. Eğer T-625'ten ayrı bir versiyon yapılırsa olabilir belki ( Değmeyebilir ) diye düşünüyordum hani şu haliyle büyük yangınlarda taşıyabileceği su miktarıyla çok fazla etkili olamaz gibi geldiği için.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Mec » 07 Eyl 2018, 02:57

Test7 yazdı: 07 Eyl 2018, 00:32
Bu kadar hareketli bir bölgede bu kadar fazla ayrı parçaların olması hayret verici. O kadar hızlı dönüşlere rağmen dayanabilmeleri şaşırtıcı geliyor bana özel malzemeler olsa gerek.

Bu tasarım doğadaki eklem bölgelerinin hareketleri gibi hassas, etkileyici.

Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Moon&star » 07 Eyl 2018, 03:36

Bende sayın @musti gibi, rotor sabit, paller "pitch" açılı diye biliyorum. Destekler nitelikte bir iki video da ben ekleyeyim o halde.

Youtube learn engineering kanalı. Abone olun güzel videoları mevcut.



Aynı videonun Türkçe'ye çevrilmiş hali.



Sayın @mec; bu videom da size. Bazen küçük helikopterler de iş görebiliyor. :)


igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen igirgin » 07 Eyl 2018, 08:11

Kendimi uygulanan tekniğe göre düzelteyim. Rotorun yön veren hareketi pallere asenkron açı verilmesi ile sağlanıyor. 8 kolu senkron açıyı, 7 kolu asenkron açıyı dolayısı ile rotoru yönlendirmektedir.
Resim

bertone
Süvariler
Mesajlar: 356
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:12
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen bertone » 07 Eyl 2018, 20:03


Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Özgün Helikopter

Mesaj gönderen Test7 » 07 Eyl 2018, 23:00

Kokpit gayet modern...

Cevapla