Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Shock and Awe » 26 Nis 2020, 14:51

Katar TR’ye 100 milyon dolar verse o paranın 1 kuruşu bile savunma harcamalarına gitmez.
Bizimkiler kendi lükslerinden kıssalar zaten ortağa falan gerek kalmayacak ama nerde.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Antares » 27 Nis 2020, 11:39

Shock and Awe yazdı: 26 Nis 2020, 14:51 Katar TR’ye 100 milyon dolar verse o paranın 1 kuruşu bile savunma harcamalarına gitmez.
Bizimkiler kendi lükslerinden kıssalar zaten ortağa falan gerek kalmayacak ama nerde.
Milli Muharip Uçak Mercedes, yat ve çeşitli gösterişlerin içinde yaşıyor. Uçuyor bizim uçağımız siz görmüyorsunuz.

Bu arada bu işin o kadar kolay olmayacağını zaten aslında biliyorduk. Mock Up yapıp maketlerini yapmak kolay da. Bana şimdi sorsanız her proje için önce motorunu yap derim. :) Bazı klişelerin ne yazık ki aslında klasik olduğunu öğrenmek acı verici olsa da.

Motoru yap platformunu daha kolay yaparsın. Eğitimli elemanın mühendisin olsun, parayı da bulursun. Yani Eğitim şart! ve Motorunu yap! Umarım saçma sapan projelere para ve emek harcayacağımıza eğitime ve bu gibi projelere daha fazla emek harcarız.

Kullanıcı avatarı
assslan
Süvariler
Mesajlar: 1846
Kayıt: 10 Eyl 2012, 14:20
Yaş: 40

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen assslan » 27 Nis 2020, 13:01

Antares yazdı: 27 Nis 2020, 11:39 Milli Muharip Uçak Mercedes, yat ve çeşitli gösterişlerin içinde yaşıyor. Uçuyor bizim uçağımız siz görmüyorsunuz.

Bu arada bu işin o kadar kolay olmayacağını zaten aslında biliyorduk. Mock Up yapıp maketlerini yapmak kolay da. Bana şimdi sorsanız her proje için önce motorunu yap derim. :) Bazı klişelerin ne yazık ki aslında klasik olduğunu öğrenmek acı verici olsa da.

Motoru yap platformunu daha kolay yaparsın. Eğitimli elemanın mühendisin olsun, parayı da bulursun. Yani Eğitim şart! ve Motorunu yap! Umarım saçma sapan projelere para ve emek harcayacağımıza eğitime ve bu gibi projelere daha fazla emek harcarız.
Şu an bizim için en iyi yöntem devletin uyguladığı yöntemdir. Sizin bahsettiğiniz önce motor sonra platform işi bir sonraki proje için mantıklı olanıdır. Herşeyi sıfırdan yapacağım dersen projeyi bitiremezsin. Hele bizim gibi bir ülke hiç bitiremez.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2367
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen okeanos » 27 Nis 2020, 13:09

Antares yazdı: 27 Nis 2020, 11:39 Milli Muharip Uçak Mercedes, yat ve çeşitli gösterişlerin içinde yaşıyor. Uçuyor bizim uçağımız siz görmüyorsunuz.

Bu arada bu işin o kadar kolay olmayacağını zaten aslında biliyorduk. Mock Up yapıp maketlerini yapmak kolay da. Bana şimdi sorsanız her proje için önce motorunu yap derim. :) Bazı klişelerin ne yazık ki aslında klasik olduğunu öğrenmek acı verici olsa da.

Motoru yap platformunu daha kolay yaparsın. Eğitimli elemanın mühendisin olsun, parayı da bulursun. Yani Eğitim şart! ve Motorunu yap! Umarım saçma sapan projelere para ve emek harcayacağımıza eğitime ve bu gibi projelere daha fazla emek harcarız.
Hindistan bu yolda ilerledi. Sonuçta yıllar sonra beklentilerin çok uzağında seri üretime geçemeden markII yükseltmesi yaşadı. Pakistan modeli daha akla yatkın. Sıkıntı bizim uyguladığımız prosesten ziyade aşırı beklentiye sebep olup bunun altını dolduramayan politikacılarda.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen robust » 28 Nis 2020, 02:06

Mermi yazdı: 26 Nis 2020, 07:39 Katar ortak olabilir belki. CB, Emir ile konuşsa zaten çözer büyük ihtimal. Finansman sağlasınlar MMU, Hürjet için. Sonuç olarak bizim üreteceğimiz projeleri istedikleri zaman alır kullanırlar. Kısıtlama yok ambargo tehlikesi yok böyle bir ülkeye yatırım yapmaları lazım. Kurdan sebeb bence projeler tıkandı. Katar dediğin ülke dolar memleketi. Adam sana 100 milyon dolar verse ki çerez parası onlar için. Bizde 700 milyon TL yapıyor otomatikman.
Katar sozde muttefik, ozunde ise Turkiye'yi kendi guvenligi icin kullanan bir devlet. Turk askeri Katar'i savunurken, ulkeye getirisi nedir diye soruyorum vatandas olarak. Siyaset yapanlarin sormasi lazim, Turk askerinin(ussumuz var) Katar'da ne isi var diye. Katar bizden milyarlarca dolarlik mal aliyor, ticaret hacmimiz 40-50 milyar dolar olmustur, o zaman anlarim. Karsilikli kazan-kazan iliskisi vardir, milyarlarca dolarlik helikopter, gemi, tank, top, silah ne varsa satiyoruzdur vs. O zaman 1000 adker degil, 3000 bin asker gonderelim. KAtar silah sistemlerini %90'ini Avrupa ve ABD'den alir. Turkiye'ye de ekmek kirintisi kalir. Turkiye'den 200-300 milyon dolarlik silah alir, digerlerinden 30-40 milyar dolarlik alir. Ornegin, Katar EF2000, F15Q, Rafale, Mirage2000 gibi savas ucaklarini satin alir, helikopter olarak Apache alir, top olarak PzH2000 alir, korvet tini Italyan'dan alir ama Turkiye'den T129 almaz, Hurkus almak, Milgem almaz, Firtina almaz, liste uzar gider. Aldigi dost alisverisi misali 6 tane TB2, bir Havelsan sim, 4x4 tekerlekli arac, Aselsan'dan bir kac UKSS ve gece gorus sistemi alir.

Eger Katar'in egitim ucagi ihtiyaci varsa, gider Italyan M346 alir, Isvicre'den Platus P21 alacagina edim gibi eminim.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Tyras » 28 Nis 2020, 03:11

robust yazdı: Katar sozde muttefik, ozunde ise Turkiye'yi kendi guvenligi icin kullanan bir devlet. Turk askeri Katar'i savunurken, ulkeye getirisi nedir diye soruyorum vatandas olarak. Siyaset yapanlarin sormasi lazim, Turk askerinin(ussumuz var) Katar'da ne isi var diye. Katar bizden milyarlarca dolarlik mal aliyor, ticaret hacmimiz 40-50 milyar dolar olmustur, o zaman anlarim. Karsilikli kazan-kazan iliskisi vardir, milyarlarca dolarlik helikopter, gemi, tank, top, silah ne varsa satiyoruzdur vs. O zaman 1000 adker degil, 3000 bin asker gonderelim. KAtar silah sistemlerini %90'ini Avrupa ve ABD'den alir. Turkiye'ye de ekmek kirintisi kalir. Turkiye'den 200-300 milyon dolarlik silah alir, digerlerinden 30-40 milyar dolarlik alir. Ornegin, Katar EF2000, F15Q, Rafale, Mirage2000 gibi savas ucaklarini satin alir, helikopter olarak Apache alir, top olarak PzH2000 alir, korvet tini Italyan'dan alir ama Turkiye'den T129 almaz, Hurkus almak, Milgem almaz, Firtina almaz, liste uzar gider. Aldigi dost alisverisi misali 6 tane TB2, bir Havelsan sim, 4x4 tekerlekli arac, Aselsan'dan bir kac UKSS ve gece gorus sistemi alir.

Eger Katar'in egitim ucagi ihtiyaci varsa, gider Italyan M346 alir, Isvicre'den Platus P21 alacagina edim gibi eminim.
Her mevcut körfez hanedanının kaderi ayakta kalabilmek için Batıyı doyurmaktır. Katar içinde durum farklı değil.

Dediğiniz durumu kardeş ülke dediğimiz Pakistan, Azerbaycan için de söyleyebiliriz. Pakistan bölgedeki dengeler için Çin ve ABD'ye, Azerbaycan ise Rusya'ya yüklü siparişler vermeye mecbur.

Lakin diğer körfez ülkelerinin bizi ne ölçüde hedefe oturttuğuna bakarsak Katar yanlarında melek kalıyor. Biz oradan üssümüzü çeksek de Katar'ı askeri olarak dayanaksız bıraksak aleyhte çalışan Körfez koalisyonu bunu iyi niyet göstergesi değil, zayıflık olarak algılayacaklardır. Bu yüzden üssümüzün orada varlığını koruması gerektiğini düşünüyorum.

Düşünsenize Doğu Akdeniz'den Türkiye'yi dışlamak için kurulmuş Doğu Akdeniz Forumu üyelerinden biride Filistin merkezi hükümeti. Bunu sağlayan Körfez finansmanı. Körfezden km'lerce uzaktaki terör örgütüyle de, yeri geldiğinde İrancı diye devirecekleri Esad'la bile aleyhimizde çalışmaya can atıyorlar. Bunu oradaki üsten rahatsız oldukları için değil, Türkiye'yi baskılamayı, kendilerince Türkiye'yi de onların parasının emrinde bir maşa devlet haline getirmeyi hayal ettikleri için yapıyorlar.

Katar, tek başına Türkiye'yi ekonomik olarak iflah etmek gibi bir lükse sahip değil.Çünkü üstte bahsettiğim gibi, rakamlardan ötede dengeler var. Bizde petrol alacağız ilk Katar'a soralım onlarda yoksa başka yerden alırız demiyoruz henüz. Bugün Türkiye'nin Batı sınırlarını çizerken ayakta tutmaya çalıştığımız Libya ulusal mütabakat hükümetine Katar az çok destek veriyorsa, bizim bunu eleştirmekten çok teşvik etmemiz gerekiyor.

Katar Hürjet almaz. Türkiye'de ne finansal tartışma olsa Katar para gönderir, alır , alıyor gibi gerçekdışı bir yansıtma var, bu fikrinize de ziyadesiyle katılıyorum.

Lakin bu Katar'ın istemesiyle ilgili değil mecburiyetleri ile ilgili. Bu ülkeler daha 1971'de bağımsız oldular, biz bile 100 yılın ardından, uluslararası bloklardan bağımsız nasıl özgün bir yol çizebiliriz, olur mu olmazmı yı konuşuyorken, varlığı bu kadar diken üstünde el kadar Katar'dan sırf cari fazlası var diye sihirli değnek beklememeliyiz.

Mermi
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 248
Kayıt: 10 Kas 2019, 20:05
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Mermi » 28 Nis 2020, 04:36

Pakistan dediğin ülke o kadar yokluk içinde gitti milgem aldı. Atak alıyor. 2 proje 3 milyar dolar yapar. Yokluk içinde alıyor bizim petrol zenginleri Azerbaycan ve Katar'ımız tık yok. Katar için zor değil 4 milgem, 30-40 Atak biraz da Anka-S falan. Al sana 4 milyar dolar ihracat. Bak o milgem de VLS de var. Tam bir fiyat/performans ürünü. 250-300 milyon dolara nerden bulacaksın böyle bir gemiyi.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen kabardey » 28 Nis 2020, 04:49

Mermi yazdı: 28 Nis 2020, 04:36 Pakistan dediğin ülke o kadar yokluk içinde gitti milgem aldı. Atak alıyor. 2 proje 3 milyar dolar yapar. Yokluk içinde alıyor bizim petrol zenginleri Azerbaycan ve Katar'ımız tık yok. Katar için zor değil 4 milgem, 30-40 Atak biraz da Anka-S falan. Al sana 4 milyar dolar ihracat. Bak o milgem de VLS de var. Tam bir fiyat/performans ürünü. 250-300 milyon dolara nerden bulacaksın böyle bir gemiyi.
Pakistan'ın başka alternatifi var mı ki? Ya gidecek uyduruk Çin ürünü alacak yada ona tek ütün satan batılı sayılabilecek Türk malı alacak. Azerbaycan'ı geç orası başka bir dünya, orada kardeşlik türküsü filan okunmaz, rüşvet çalışır. Katar'ın ise farklı dertleri var ve Türkiye onun için silah alamaması durumunda elindeki alternatif olarak tutuyor.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2367
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen okeanos » 28 Nis 2020, 09:00

@kabardey üstada ilave olarak Pakistan' ın bu alımı yapması için biz bir yerde berdele bile razı olduk. Katar işi biraz stratejik kanımcaç Suud ve BAE yakınında karakol varlığı. Biz ihracatta başarı sağlamak istiyorsak öncelikle ekonomik ve bankacılık alanında iyileşme kaydetmemiz gerekli. Başkasının sağlayacağı kredi ile bu ticaretleri yapmak bir yere kadar olur.

Kullanıcı avatarı
assslan
Süvariler
Mesajlar: 1846
Kayıt: 10 Eyl 2012, 14:20
Yaş: 40

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen assslan » 28 Nis 2020, 15:46

robust yazdı: 28 Nis 2020, 02:06 Katar sozde muttefik, ozunde ise Turkiye'yi kendi guvenligi icin kullanan bir devlet. Turk askeri Katar'i savunurken, ulkeye getirisi nedir diye soruyorum vatandas olarak. Siyaset yapanlarin sormasi lazim, Turk askerinin(ussumuz var) Katar'da ne isi var diye. Katar bizden milyarlarca dolarlik mal aliyor, ticaret hacmimiz 40-50 milyar dolar olmustur, o zaman anlarim. Karsilikli kazan-kazan iliskisi vardir, milyarlarca dolarlik helikopter, gemi, tank, top, silah ne varsa satiyoruzdur vs. O zaman 1000 adker degil, 3000 bin asker gonderelim. KAtar silah sistemlerini %90'ini Avrupa ve ABD'den alir. Turkiye'ye de ekmek kirintisi kalir. Turkiye'den 200-300 milyon dolarlik silah alir, digerlerinden 30-40 milyar dolarlik alir. Ornegin, Katar EF2000, F15Q, Rafale, Mirage2000 gibi savas ucaklarini satin alir, helikopter olarak Apache alir, top olarak PzH2000 alir, korvet tini Italyan'dan alir ama Turkiye'den T129 almaz, Hurkus almak, Milgem almaz, Firtina almaz, liste uzar gider. Aldigi dost alisverisi misali 6 tane TB2, bir Havelsan sim, 4x4 tekerlekli arac, Aselsan'dan bir kac UKSS ve gece gorus sistemi alir.

Eger Katar'in egitim ucagi ihtiyaci varsa, gider Italyan M346 alir, Isvicre'den Platus P21 alacagina edim gibi eminim.
Katar EF2000, F15Q, Rafale, Mirage2000 gibi savas ucaklarini satin alıyor biz de F-16 Alıyoruz.
Katar Apache almış ama alım işlemleri 2012 öncesine dayanıyor. O yıllarda biz Atak' ın titremesini, arkasına eklenen ağırlığı vs konuşuyorduk. Ayrıca Atak ile Apache farklı siklet helikopterler.
Katar Platus almış ama 2012 de almış. Şu an 2020 deyiz ve Hürkuş hala bizim envanterimize bile giremedi.
Katar 2016' da Fincantieri HSS li korvet almış. Bizde bugün bile böyle bir gemi yok ki neyi alsın?
Katar 2013' de PZH2000 almış. Biz Fırtına' yı satabildik mi ki onlar alsınlar. Motor konusunda yaşadığımız sıkıntıları unutmuş olamazsınız.

Yani bu alımlar hiç sizin bahsettiğiniz gibi değil. Bir ürün satmak için önce o ürüne sahip olmanız gerekir. Bu da yetmez o ürünün başarılı olması gerekir. Hatta bu da yetmez, alıcının bu ürüne ihtiyacı olması gerekir. Yani hiçbir ülke HSS li bir korvete ihtiyacı olduğunda gidip hatır için bizim MİLGEM i almaz. Veya diğerlerini...

Bir de şuna değinmek isterim. Biz oraya Katar' ı korumak için mi gittik yoksa kendi çıkarlarımız için mi? Bu konuda da bence yanılıyorsunuz.Katar bizim için çok önemli bir üs.

Diyelim ki sizin dediğiniz gibi bir ilişkimiz olmalı. Yani biz onları koruyorsak onlar da bizden ürün almalılar. Bu durumda da Katar' ın ürün aldığı ülkelerin zaten Katar' ı koruyan ülkeler olduğunu göreceksiniz. Suud ve BAE bizden korktuğu için değil, Bu silah tedarikçilerinden korktuğu için Katar' a giremedi.

Ancak Katar ile ilişkiler köklendikçe ve bizim savunma sanayiimiz geliştikçe hatırı sayılır ihracatlar yapacağımızı düşünmekteyim. Şu an sattığımız ürünler de küçümsenmemeli. Bu ürünlerden duyacakları memnuniyet bizden daha mühim alımlar yapmalarını sağlayacaktır.

Kullanıcı avatarı
Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Shock and Awe » 28 Nis 2020, 19:24

Nasıl ki BAE arap dünyasında kendine yakın kişileri/grupları başa getirmeye çalışıyorsa Katar da aynısını yapıyor. Özellikle son 10 yılda ortadoğudaki bütün çatışmaların kaynağı bu iki ülke. Biz bunlardan birinin lehine hareket ettiğimizde doğal olarak diğerinin de aleyhine hareket etmiş oluyoruz. Katar ve arap dünyası ile ilgili her türlü değerlendirmede bu gerçeğin göz önünde bulundurulması gerekiyor.

Ek olarak Katarla ilişkilerimiz Arap baharının başladığı dönemden itibaren hızla gelişti. Bunun sebebi hükümetin dış politika tasarrufudur. Daha önceki hiçbir hükümetin yapmadığı şeyler yapılmıştır. Şimdi bunların hepsini gözardı edip, hükümetin kendi ideolojisini yansıtan tasarrufları ve Katarla olan ilişkilerimizi “milli” olarak lanse etmek abesle iştigaldir.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2367
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen okeanos » 28 Nis 2020, 19:41

Sn. @assslan, Trump Suud' a yaptığı gibi yapmak gerek. Bir yerde diyet veya haraç. Adı ne olursa olsun. Mademki korumalık yapıyorsun, beklentini karşılamalı.

Kullanıcı avatarı
assslan
Süvariler
Mesajlar: 1846
Kayıt: 10 Eyl 2012, 14:20
Yaş: 40

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen assslan » 29 Nis 2020, 00:13

okeanos yazdı: 28 Nis 2020, 19:41 Sn. @assslan, Trump Suud' a yaptığı gibi yapmak gerek. Bir yerde diyet veya haraç. Adı ne olursa olsun. Mademki korumalık yapıyorsun, beklentini karşılamalı.
Amerika gibi hükmedebiliyor, koruyabiliyor, üretebiliyor, oyunun kurallarını koyabiliyor isen Trump gibi yolarsın arabı. Bu işler böyle birkaç yılda olacak işler değil. Ama zamanla daha iyi şartlar olacaktır bizim için. Bir yerden başlamak lazım. Türkiye bölgede güçlendikçe, ilişkiler köklendikçe dengeler lehimize değişecek.

Daha önce bir kaç kere değinmiştim ama burada da belirtmek isterim. Türkiye' nin Katar ve Libya gibi müttefiklerini ne pahasına olursa olsun koruması, ortadoğuyu üsler ile sarması, Kendisine karşı hareket eden ülkelere de hodri meydan demesi - agresif olması bölgede bize güvenen- sığınan ülke sayısını artıracak ve bu ülkelerle olan ilişkilerimizi kuvvetlendirecektir. Çünkü ortadoğuda sıkışan devletler "Türklerle dost olursam kimse bana dokunamaz""Düşman olursam bedelini öderim" anlayışına sahip olmaya başlayacak. Bu bahsettiğim durumun tam olarak gerçekleşmesi için Hava savunma sistemini ve donanımları ile birlikte MMU yu halletmemiz lazım. İşte o zaman milyar dolarlık siparişleri ard arda alırsın.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2367
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen okeanos » 29 Nis 2020, 08:28

Hocam bizim de gücümüzün yettiği ülkeler vardır. Ama esas sıkıntı biz İngiltere ve mirasçısı Abd gibi sömürü işini beceremiyoruz. İnsani tarafımız tutuyor. Yıllarca geçmiş devletler ile Asya-Avrupa üzerinde devletler, imparatorluklar kur ama gel gör ki şimdilerde oralarda yaşayan halk ile ingilizce, fransızca konuş. Bizim herşeyden evvel devlet çıkarı nedir onu öğrenmemiz gerekli. O zaman s400 gibi bir kazulet başa bela olmaz en azından.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Mec » 29 Nis 2020, 12:51

okeanos yazdı: 29 Nis 2020, 08:28 Hocam bizim de gücümüzün yettiği ülkeler vardır. Ama esas sıkıntı biz İngiltere ve mirasçısı Abd gibi sömürü işini beceremiyoruz. İnsani tarafımız tutuyor. Yıllarca geçmiş devletler ile Asya-Avrupa üzerinde devletler, imparatorluklar kur ama gel gör ki şimdilerde oralarda yaşayan halk ile ingilizce, fransızca konuş. Bizim herşeyden evvel devlet çıkarı nedir onu öğrenmemiz gerekli. O zaman s400 gibi bir kazulet başa bela olmaz en azından.
Ağlak insanların yönetici olmaması gerekir. Her şeyin bir adabı yolu yordamı ve bunların günümüze uyarlanmış halleri var, çok iyi tarih bilmek gerekiyor. Muhakeme becerisi gerekiyor sadece tek bir kişiden bahsetmiyorum tüm yöneticilerin kolektif olarak bunu becerebilmeleri gerekiyor.

Bizim durumumuza bakılırsa, zamanında olan olaylar vs yani şuanki durumumuz iyi yine, çok daha feci şeyler olabilirdi bu kafasızlıklarla.

Tabii insan Atatürk ve onun mirasını çok daha iyi geliştirebilirdik böylesi şeylerle hiç muhatap olmazdık da demiyor değil içinden ama olmuyor bazı şeyler değişmiyor bir anda.

Madinat
Üye
Mesajlar: 154
Kayıt: 28 Tem 2014, 13:51
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Madinat » 29 Nis 2020, 16:11

Günümüz hava savaşlarında ufuk ötesi saldırı yeteneği bu kadar önemli bir hale gelmiş iken Aselsan'ın geliştirmeye devam ettiği ve yakın gelecekte tamamlanacak olan aesa radar'ın hürjet icin geliştirilmiş bir versiyonu ile hürjet'in normal fighter'lara karşi (muhtemelen aesa radarsiz daha basit versiyonlara) bir skor kazanma ihtimali olabilir mi ? Sonuçta aynı performansa sahip olmasalar da radarin kalitesi oyunu değiştiremez mi ? Buradaki anlamak istediğim ihtiyaç anında bu uçakları iha ve helikopter yokedebilen uygun maliyetli bir çözüm olarak kullanabilmenin yanında uygun bir mesafeden gorus otesi fuzeyi atesle kac seklinde bir saldiri ile tabi şartlarin uygunluğu ve biraz da şans ile fighter da avlatabilirmiyiz ? Karşıda aesa bulunmaması ayrica Hürjet'in silüetinin daha ufak olması da ona bir avantaj sağlamaz mı ?

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen alpagut » 30 Nis 2020, 03:03

Elimizde o kadar F-16 var. Önce F-16'lara takılsın da. Boyutu hürkuşa uygun mudur emin değilim. Bizim için gerekeceğini sanmıyorum.
Ancak ihracat için yada deneyim olsun diye belki!!! F-16 gibi uçaklar alamayan ülkeler için olabilir. Hatta EASA olmadan alacak ülkeler de çıkabilir. Eski jetler kullanan ülkeler çok, hurküş üzerinde güzelce bir kaç füze ile onlarıda avlayabilir.

O kadar da küçük düşünmeyelim kockoca Türkiye'yiz sonuçta. Buna ihtiyaç duyacak hale düşmeyiz inşallah.

Avlayabilir mi? Teorik olarak bunu başarabilir tabiki ses üstü uçan bir jet uçağı sonuçta.

Yakın mesafede güçlü jetler onu pataklar ama uzun görüş ötesinde işler değişir duruma göre. Hatta kendi radarı değil de başka bir uçaktan aldığı veri ile de vurabilir.

Not:Soruyu neye yönelik sorduğunu anlamadığım için farklı açılardan cevap verdim.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen kabardey » 30 Nis 2020, 03:47

Bence Hürjet için AESA radar pek olacak birşey değil. Başta maliyet unsuru ve AESA radarı ihtiyaç duyan bir görev üstlenmeyeceği için kimsenin böyle bir model hayal ettiğini bile düşünmüyorum.

Keza hava-hava karşılaşmaları için Hürjet hiçbir zaman bir F-16 ayarında olamaz.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Tyras » 30 Nis 2020, 04:40

Hürjet prototipine bakınca gayet KAI T-50 ile JF-17 arasında bir uçak görüyor insan.

Son dönemde Irak'ın L-159, Esad'ın, Libya'daki tarafların muharip görevler için vızır vızır L39 uçurduğunu düşünürsek herkesin aklının bir köşesinde bu çok daha kabiliyetli yeni nesil eğitim uçaklarının, maliyet etkin ve güvenli bir biçimde eğitimleri halletmesi dışında muharip kuvvete bir yedek bir güç olarak hava gücü gösterimine yansıması, hatta özellikle komşularıyla havada jetlerini kapıştıracak büyük tansiyonlar yaşamayan ve daha çok terör ve kaçakçılıkla mücadele eden Güney Amerika ve Afrika ülkelerine bakımı tutumu kolay ana jet olarak satılabilmesi geliyor doğal olarak.

Yoksa diyelim Senegal-Paraguay gibi bir ülkesiniz, Rafale-Eurofighter-f16 alacak durum yok, Rusya'dan Mig29-su30 vs. alsan bakımı tutumu çok masraflı. Alabileceğin en mantıklı jet biraz muharip özellik eklenmiş eğitim uçağı. T-50 bu açığı gördü ve adım adım pazarda ses getirmeye devam ediyor.

AESA şimdilik biraz fazla kaçsa da bu tarz sorular bu uçağın kaderi artık.

birader
Üye
Mesajlar: 89
Kayıt: 15 Oca 2014, 16:02
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen birader » 30 Nis 2020, 12:23

Bu arada hem Hürjet'te hem de MMU'da top olarak ZMA'larda kullanılan 20 mm kullanılabilir mi? Mirage, Rafale, Tornado gibi Avrupa yapımı uçaklarda Vulacan topu yerine tek namlulu bu tip toplar kullanılıyor. Sonuçta 20 mm top ve mühimmatı imalat kabiliyetimiz var.

Madinat
Üye
Mesajlar: 154
Kayıt: 28 Tem 2014, 13:51
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Madinat » 30 Nis 2020, 14:10

Sayın Tyras'ın dediği gibi ben de Hürjet'e bakınca T-50 ayarında bir uçak gorüyorum , gelecekte de düşük bütçeli ülkelere satılabıleceğini düşünmek ile birlikte aesa (belki opsiyonel) entegresinin alıcı ülkelere bircok yetenek kazanimi saglayacağını ve bu sayede sansının artacağına inanıyorum.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen İstiklalFM » 30 Nis 2020, 15:37

Niye sadece düşük bütçeli ülkeler ki? 5. Nesil uçaklar devasa maliyetler getiriyor. Niteliği geliştirdikçe "her türlü" maliyetiniz artıyor. Bu Platformları belli nitelikte nicelik olarak varlığını artırmak için kullanacak ordular. Kimi bunu 4++ ile yapacak. Kimi böyle platformlar ile hem eğitim hem destek amaçlı.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Tyras » 11 Haz 2020, 01:01

Son dönemde birçok kişi MMU motoru konuşuyor,ama ortada daha yakın ve aciliyetli motor ihityacı duyan Hürkuş-Hürjet var ama ses eden yok.

Yani MMU yol haritası az çok belli oldu F110'larla başlanacak, 15 yıl sonra TEI'nin muadil motoruyla değişecek.

İş Hürjete gelince ise tam bir muamma.

Alternatifler Rus RD-33/Çin WS-13/Avrupa EJ-200/ABD F-404/Ukrayna AI-222

Ukrayna motoru diğer seçeneklerden bir tık altta, eğitim dışında bir göreve olanak vermeyen hafif bir motor.

Rus/Çin bu ortamda nasıl güvenilir de alınır belirsiz,

Avrupa ha keza, zaten son mütabakattan beri 50 parça ambargo şu bu yaşandı, aramız gergin.

F404 yine en mümkünü ama F35'i bekleten ABD bunu da koz olarak kullanmak isteyebilir.

Keşke F110'un boyutları uysaydı şu Hürjet'e.

Hürkuşa gelince şimdi harıl harıl Hürkuş B üretebilmemiz gereken bir dönemdeyiz ki, sonrasında C'de üzerine gelişsin ama Kanada PT6 konusunda yamuk yapmak istiyor gibi.

TS1400 hem Atak'ta, Hem Hürkuşta teste henüz başlamış değil. Sonu hayrolsun, Türk işi son dakikalara kalacağız gibi duruyor bu meselede de.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen kabardey » 11 Haz 2020, 19:16

@Tyras hocam şunu kesin anladık, EJ-200 Hürjet'de olmayacak. Hayır ters köşe de olabiliriz ama şuana kadar ilerlemenin olmaması bana EJ-200 işinin yattığı sonucuna yöneltiyor. Hürjet için 2xAl-222 gerektiği için sanırım oda elendi. Rusya'dan bu saatten sonra hiç birşey almayız. Çin ile ciddi görüşmeler oldu ama ABD-Çin savaşı başlarken, Çin'den motor almak delilik/siyasi intihardır. Sanırım F-404 hayırlı olsun.

Kullanıcı avatarı
Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Shock and Awe » 11 Haz 2020, 19:49

kabardey yazdı: 11 Haz 2020, 19:16 @Tyras hocam şunu kesin anladık, EJ-200 Hürjet'de olmayacak. Hayır ters köşe de olabiliriz ama şuana kadar ilerlemenin olmaması bana EJ-200 işinin yattığı sonucuna yöneltiyor. Hürjet için 2xAl-222 gerektiği için sanırım oda elendi. Rusya'dan bu saatten sonra hiç birşey almayız. Çin ile ciddi görüşmeler oldu ama ABD-Çin savaşı başlarken, Çin'den motor almak delilik/siyasi intihardır. Sanırım F-404 hayırlı olsun.
Hocam ben o kadar emin değilim ej-200 konusunda. Çünkü genel olarak hürjet konusunda bir sessizlik var.
Ama bizimkilerin ''Hürjet zaten ilk etapta eğitim uçağı olarak üretilecek o yüzden ABD F-404'e ambargo koymaz. Sonra şartlara göre bakarız'' diye düşündüğüne adım gibi eminim. O yüzden F-404'ün seçilmesi gayet olası gözüküyor.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen robust » 11 Haz 2020, 20:27

Arkadaslar tekrar yazarak moralinizi bozmak istemezdim ama once sormaniz gereken bir soru var. Hurjet projesinin gelistirme kontrati imzalandi mi? TAI son yillarda bayagi bir projenin grafik tasarimlari veya mockup'lar ile sunuyor ama arkasinda finansal destek olmadan, o projelerin maliyeti TAI ozkaynaklari ile yapilamayacak kadar buyuk...

Aksungur projesinin biraz ayri tutuyorum cunku tam TAI'nin ANKA tecrubesi/altyapisi ve kendi finansal kaynalari ile yapilabilecek buyuklukteydi. Diger Hurjet, ATAK-2, T629 gibi projeler icin daha yuksek finansal kaynak lazim. Yani projelerin bir sahibinin olmasi lazim. Dusunsenize gecen gun Hulusi Akar TAI'deydi ve T629 mockup ini gorunce sormustu, bunun adi ne? ATAK-2 mi diye. Kotil'de ATAK-1.5 demisti.

rifat52
Süvariler
Mesajlar: 1068
Kayıt: 21 Kas 2013, 14:29
Yaş:

Re: Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen rifat52 » 22 Haz 2020, 13:40

"Bugün saat 12.30 sıralarında test uçuşu yapan Hürkuş uçağımız Ankara Beypazarı bölgesinde kaza geçirmiştir. Uçakta bulunan 2 pilotumuzun sağlık durumları iyi olup, kontrol amaçlı hastaneye sevk edilmiştir. Olayla ilgili incelemeler devam etmekte olup, kaza nedeni yapılacak araştırma sonucunda belli olacaktır.
Kamuoyunun bilgisine saygıyla arz ederiz."



kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen kivele » 06 Eki 2020, 12:05

DefenceTurkey'in SSB başkanı İsmail Demir'le yaptığı röportajda Hürjet için EJ-200 seçildiğini kabul ediyor.



https://www.defenceturkey.com/tr/icerik ... lundu-4217
En son kivele tarafından 06 Eki 2020, 14:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Mec » 06 Eki 2020, 13:41

Bu motor ambargo riski barındırmıyor mu ? Projelerin sonradan baltalanması çok can sıkıcı olmaya başladı artık.

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen kivele » 06 Eki 2020, 23:57

ABD'den motor almak akıl karı değil ABD-Türkiye ilişkileri malum... Biden seçilirse daha kötü olacağı apaçık ortada... EJ-200 seçimi doğru bir karar gibi ama Hürjet'i ihraç ederken motor tedarik sorunu olmayacağını garanti etmiş olabilirler. Resmi bir açıklama bekliyorum motor konusunda

Kullanıcı avatarı
KatipMaster
Süvariler
Mesajlar: 1464
Kayıt: 19 Tem 2012, 13:07
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen KatipMaster » 07 Eki 2020, 02:08

Bana öyle geliyorki bu bütün motor sorunlarını Ukrayna ile yapacağımız teknolojik işbirliği antlaşmaları çözecek. Buda hemen hemen 20 yılımızı alır. 20 yılada içten yanmalı turbo motorlar kalırmı bilmem. Elektrik ve itki teknolojileri bir hayli gelişti.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen kabardey » 07 Eki 2020, 19:14

kivele yazdı: 06 Eki 2020, 23:57 ABD'den motor almak akıl karı değil ABD-Türkiye ilişkileri malum... Biden seçilirse daha kötü olacağı apaçık ortada... EJ-200 seçimi doğru bir karar gibi ama Hürjet'i ihraç ederken motor tedarik sorunu olmayacağını garanti etmiş olabilirler. Resmi bir açıklama bekliyorum motor konusunda
Türkiye-AB ilişkileri, ABD'den daha mı iyi sizce?

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen kivele » 07 Eki 2020, 21:08

kabardey yazdı: 07 Eki 2020, 19:14 Türkiye-AB ilişkileri, ABD'den daha mı iyi sizce?
AB tek başına bir ülke değil birlik içinde bizi destekleyen belli bir kısım var. ABD kısmına gelirsek halletmemiz gereken bir çok sorun var. AB ile olan ilişkilerimiz bence bir tık daha iyi...

Uçurum
Üye
Mesajlar: 6
Kayıt: 14 Eki 2012, 15:37
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Uçurum » 26 Eki 2020, 12:38

Mevcut savunma sanayi projeleri içinde en çok bel bağladığım proje bu. Açıkçası Hürjet projesi elle tutulur bir ilerleme kaydetmeden (prototip, ilk uçuş vs.) MMU gibi inanılmaz komplike bir projeye başlanmış olması ilginç. Hürjet'te aşama kaydedilmiş olsa zaten MMU'nun geliştirilmesi için önemli bir knowhow'a sahip olacaktık. Örneğin Kore'nin izlediği önce T-50'yi yapıp sonra KF-X'e odaklanma yolu bana daha makul geliyor. Birinin diğerinin öncüsü olduğu bir planlamadan ziyade birbirine paralel olarak yürüyen iki projenin varlığı açıkçası TUSAŞ için de bir yük olsa gerek.

Kullanıcı avatarı
MrExelance
Süvariler
Mesajlar: 256
Kayıt: 13 Haz 2019, 19:25
Konum: İstanbul/Elazığ
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen MrExelance » 13 Kas 2020, 12:59

F404 hayırlı olsun

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen İstiklalFM » 13 Kas 2020, 13:24

Hürjet hayırlı olacak mı ki motoru olsun... Proje hala Allaha emanet. Neyse

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen sailordream » 13 Kas 2020, 13:24

MrExelance yazdı: 13 Kas 2020, 12:59 F404 hayırlı olsun
Referans?

Kullanıcı avatarı
MrExelance
Süvariler
Mesajlar: 256
Kayıt: 13 Haz 2019, 19:25
Konum: İstanbul/Elazığ
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen MrExelance » 13 Kas 2020, 14:58

sailordream yazdı: 13 Kas 2020, 13:24Referans?
Uçak tasarım dersimize gelen Tusaşta proje şefi olan birisi...

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen sailordream » 13 Kas 2020, 14:59

MrExelance yazdı: 13 Kas 2020, 14:58 Uçak tasarım dersimize gelen Tusaşta proje şefi olan birisi...
Satın alınmış mı onaylanmış mı? 404'ün hangi versiyonu?

Kullanıcı avatarı
MrExelance
Süvariler
Mesajlar: 256
Kayıt: 13 Haz 2019, 19:25
Konum: İstanbul/Elazığ
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen MrExelance » 13 Kas 2020, 15:04

sailordream yazdı: 13 Kas 2020, 14:59 Satın alınmış mı onaylanmış mı? 404'ün hangi versiyonu?
Detay vermedi ama EJ-200 işi yatmış. F404 üzerine gidilecek. Anlattığı slaytlarda proje önce 404 ile başlamış sonra Ej-200 le devam edilmiş. Fakat bir olaydan ötürü tekrardan 404 de dönülmüş. Son tasarımlar artık 404 üzerine yapılmış

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Mec » 13 Kas 2020, 16:44

ABD bu motoru bize niye versin önümüzdeki süreçte özellikle?

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen kabardey » 13 Kas 2020, 19:14

Bu proje bence net olarak MMU'dan daha önemli. Lakin bunun önem durumunu farzla gören yok. Klasik bir bu yöre laneti olarak MMu dururken kim baksın Hürjet'e.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen robust » 13 Kas 2020, 19:28

MrExelance yazdı: 13 Kas 2020, 15:04 Detay vermedi ama EJ-200 işi yatmış. F404 üzerine gidilecek. Anlattığı slaytlarda proje önce 404 ile başlamış sonra Ej-200 le devam edilmiş. Fakat bir olaydan ötürü tekrardan 404 de dönülmüş. Son tasarımlar artık 404 üzerine yapılmış
Bir kac kez yazdim burada ama dikkat eden olmadi herhalde. EJ200'nun single engine versiyonu henuz hic bir ucakta kullanilmadi. Ilk defa olursa Hurjet olacakti sanirim. Tek motor operasyonlari icin EJ200'nun modifikasyon gerekiyor olabilir ve sertifikasyon icin test ucuslari. Bunlari kim yapacak ve maliyetini kim karsilayacak?

Diger yandan GE'nin F404 motoru bir cok tek motorlu ucak projesinde cok yaygin kullaniliyor, basta G. Kore'nin T50 ucagi ve en son Boeing/SAAB'in T-7A ileri jet egitm ucagi gibi. Rafta hazir bir urun ve muhtemelen fiyat performans olarak EJ200'den daha iyidir. EJ200 guzel motor ama bence Avrupa urunu olmasi ve EF2000 haricinde baska bir ucakta kullanilmamasi nedneiyle maliyet F404'den daha yuksek olabilir.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Antares » 13 Kas 2020, 20:12

Eh Amerika verecek mi bu motoru?

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen igirgin » 13 Kas 2020, 21:10

Antares yazdı: 13 Kas 2020, 20:12 Eh Amerika verecek mi bu motoru?
En azından verir gibi yapacak sonra da bir çeşit ambargo kılıfına sokar.
Sonrası AI-25 klonlarından bir şeyler.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Mec » 13 Kas 2020, 21:35

Vakit kaybı yaşatacak yine bu tercihler.

Emresur2005
Üye
Mesajlar: 17
Kayıt: 16 Kas 2018, 13:02
Yaş: 25

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen Emresur2005 » 15 Kas 2020, 23:50

igirgin yazdı: 13 Kas 2020, 21:10 En azından verir gibi yapacak sonra da bir çeşit ambargo kılıfına sokar.
Sonrası AI-25 klonlarından bir şeyler.
Kuvvet Al-25 klonundan bozma bir tek motorlu uçağa binip uçmak istemez.Kendimizin almadığı bir uçağı ele hiç satamayız.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen robust » 16 Kas 2020, 00:33

Antares yazdı: 13 Kas 2020, 20:12 Eh Amerika verecek mi bu motoru?
T70 Blackhawk icin T700 motorunu nasil yapiyorsan, ayni sekilde F404 motorunun da TEI'de lisansli ve yuksek katki ile %60-70 yerli uretebilir. Istenirse tabi.

Arkadaslar buradaki sorun, Hurjet'ten istenen performans icin F404 veya EJ200 performansinda baska bir motor yok. En yakin aday Rus RD93 olabilir, JF17 uzerindeki ama onunda kendine gore sorunlari olabilir.

Ukrayna'nin Hurjet icin 17-18bin itis gucune uygun bir motoru olmadiginda, AI-222 veya AI-25 Ivenko motorlar Hurjet icin yeterli degil. Cift motorlu ucak yapilmasi gerekir, Cin L15 ucagi benzeri bir cozum olur.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen wolfastein » 16 Kas 2020, 01:12

Acaba EJ200'ü neden seçmekten vaz geçtiler? Daha önce hiç tek motor olarak kullanılmadığı için mi? ABD'ye nasıl güvenebilirler? Belki yakında CAATSA uygulanacak. Bu motoru nasıl almayı düşünüyorlar? Kafamda bir sürü soru var. EJ200, F404'e göre daha güçlü bir motordu. EJ200'e yakın denmişti. Acaba politik bir problem mi oldu?

Kullanıcı avatarı
MadlyFly
Süvariler
Mesajlar: 82
Kayıt: 15 Ağu 2014, 10:46
Yaş: 42

Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Projesi - HÜRJET

Mesaj gönderen MadlyFly » 16 Kas 2020, 04:13

Bildiğim kadarıyla EJ200 motorunda ağırlık tasarrufu için fan kanatçıkları yekpare bloklar halinde dizayn edilmiş. Bu da neredeyse en ufak arızada fabrika seviyesi bakım demek. Eurofighter'lardaki harbe hazırlık oranının görece düşüklüğü motora bağlanıyor.

Cevapla