T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
DELKU
Akıncılar
Mesajlar: 742
Kayıt: 11 Tem 2012, 16:10
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen DELKU » 12 May 2019, 11:52

Cumhurbaşkanın helikopteri s-92 değil mi. O helikopterin motorları CT7-8 , eğer 3000 shp gücünde motor yaparız demişlerse muhtemelen bu motoru örnek alacaklardır. Helikopterin şimdiye kadar ki bakımı herhalde TAİ’de yapılmıştır , motorun yapısı iyice incelenmiştir

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Mec » 12 May 2019, 17:50

Atak 2 lerin navalize versiyonları olacak mıydı ?

Kullanıcı avatarı
TEORI
Site Başkanı
Mesajlar: 5296
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen TEORI » 12 May 2019, 17:56

Atak 2 boyut olarak sıkıntı. O fuarda gördüğünüz sembolik 30 mm lik namlu daha uzun normalde. Fuarda milletin ayağına çarpmasın diye öyle kısa tutmuşlar. Apaçi örneğini vermeyin. Mevcut ataklar elden geçirilse bile uyar mı o da muamma. Ya ikinci el kobralar ya da yeni bir atak modeli bu işe uygun olur. Benim düşüncem bu.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Mec » 12 May 2019, 18:30

Bizim devasa filolarımız olmayacağını düşünürsek boyutu çok dert etmeli miyiz? Zira yeni bir tasarım fazlaca maliyetli olabilir.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen wolfastein » 12 Tem 2019, 15:02

Eğer 20 mm ise büyük hata yapıyorlar
http://www.kokpit.aero/atak2-yerli-top-20-mm

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ilhan » 12 Tem 2019, 16:01

gkurt_1979 yazdı: 12 Tem 2019, 15:02 Eğer 20 mm ise büyük hata yapıyorlar
http://www.kokpit.aero/atak2-yerli-top-20-mm
Vaktimi ziyan etmemek için tamamını okumadım ama arkadaş 20mm döner namlulu topu piyade tüfeğinden hallice bir şey olarak göstermek için oturup bu yazıyı yazmış, neye dertlendi de bunu yaptı bilmiyorum ama yazdığına çizdiğine itibar edilmemesi gereken standart bir kokpit aero yazarı olduğunu şahsen temenni ediyorum. Hayatınızdan zaman çalınmasını sevmiyorsanız engelleyin/bloklayın/okumayın. (Kokpit aeroya hiç girmememi de tavsiy eediyorum, çok iyi alternatifler mevcut)

Bu arada ben de standart olarak özet geçeyim, 30 yıla yakın zamandır kobra/süper kobra/atak olarak helikopterimizin yaptığı çok ciddi iş m197 ile yapıldı. 250 metreden ötesinde etkisiz olduğunu düşünün arkadaşlar efes tatbikatlarında yapılan gösterinin videolarını yüksek kaliteli olarak bulup izleyebilirler.

Kullanıcı avatarı
MrExelance
Süvariler
Mesajlar: 256
Kayıt: 13 Haz 2019, 19:25
Konum: İstanbul/Elazığ
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen MrExelance » 12 Tem 2019, 19:38

ilhan yazdı: 12 Tem 2019, 16:01 Vaktimi ziyan etmemek için tamamını okumadım ama arkadaş 20mm döner namlulu topu piyade tüfeğinden hallice bir şey olarak göstermek için oturup bu yazıyı yazmış, neye dertlendi de bunu yaptı bilmiyorum ama yazdığına çizdiğine itibar edilmemesi gereken standart bir kokpit aero yazarı olduğunu şahsen temenni ediyorum. Hayatınızdan zaman çalınmasını sevmiyorsanız engelleyin/bloklayın/okumayın. (Kokpit aeroya hiç girmememi de tavsiy eediyorum, çok iyi alternatifler mevcut)

Bu arada ben de standart olarak özet geçeyim, 30 yıla yakın zamandır kobra/süper kobra/atak olarak helikopterimizin yaptığı çok ciddi iş m197 ile yapıldı. 250 metreden ötesinde etkisiz olduğunu düşünün arkadaşlar efes tatbikatlarında yapılan gösterinin videolarını yüksek kaliteli olarak bulup izleyebilirler.
Hocam atak 2 ama apache ayarında olarak planlandığı için ana hedefi piyadeden ziyade bina ve askeri araçlar olacağından 30 mm daha iyi olmazmı?

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8641
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen DENO » 12 Tem 2019, 20:03

MrExelance yazdı: 12 Tem 2019, 19:38 Hocam atak 2 ama apache ayarında olarak planlandığı için ana hedefi piyadeden ziyade bina ve askeri araçlar olacağından 30 mm daha iyi olmazmı?
Binalar için yarı zırh delicili tungsten zarflı 5.56mm mühimmat bile tuğla blokları delebiliyor, patlama etkisi olan 20mm mi delemeyecek ? Operasyonlarda bizzat ekisini görmüş kişiler 20mm ile isabet almış ve yaklaşık 15cm derinliğinde yarıkları olan kayalar gördüklerini söylemişlerdi bana bir aralar ama.

Söz konusu zırhlı araçlar ise hiç bir modern tankı 30mm ile patlatamazsınız, lakin optik ve takat sistemleri gibi hafif yerlerine isabet ettirirseniz savaş dışı bırakabilirsiniz. Onun içinde A-10 da kullanılan GAU-8/A gibi devasa 6 namlulu bir gatling üzerine de seyreltilmiş uranyum parçacıklı mühimmata ihtiyacınız olur. Tanklar dışındaki zırhlı araçlar için ise çoğu ttza nın zırhlı 14.5mm ye kadar dayanımlı yapılıyor zaten, üst tarafları daha da az. 20mm gayet yeterli olur. Ama bu devirde otomatik top ile zırhlı araç avlamak mı kalmış diye sorarım size. En güvenlisi ZMA top menziline girmeden füze ile halletmek işi. Biz UMTAS'ı Cirit'i ne iş için planladık zaten ?

Son olarak 30mm güzel de top boyutu ve mühimmat alanı gibi dezavantajları da var. 20mm M197 den gayet memnun bizimkiler, boşuna aşina oldukları ve yerli altyapısı + üreticisi olan bir sistemden niye vazgeçsinler ?

Kullanıcı avatarı
TEORI
Site Başkanı
Mesajlar: 5296
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen TEORI » 12 Tem 2019, 20:23

30 mm tercihi zırh delme vs den değil. Menzil ve etki ettiği alan olarak 20 mm den üstün. Helikopter orta irtifadan o çok özendiğim atış videolarındaki gibi tüfek ve roket menziline girmeden gökyüzünde daireler çizerek düşmanı avlayacak kabiliyet olacaksa 30 mm şart.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Antares » 12 Tem 2019, 21:17

TEORI yazdı: 12 Tem 2019, 20:23 30 mm tercihi zırh delme vs den değil. Menzil ve etki ettiği alan olarak 20 mm den üstün. Helikopter orta irtifadan o çok özendiğim atış videolarındaki gibi tüfek ve roket menziline girmeden gökyüzünde daireler çizerek düşmanı avlayacak kabiliyet olacaksa 30 mm şart.
Bunu bilmiyordum. 30 mm yi hep tesir gücünden dolayı seçildiğini sanıyordum. O zaman şart bir standart!

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Kafkasya » 12 Tem 2019, 22:27

DENO yazdı: 12 Tem 2019, 20:03 Binalar için yarı zırh delicili tungsten zarflı 5.56mm mühimmat bile tuğla blokları delebiliyor, patlama etkisi olan 20mm mi delemeyecek ? Operasyonlarda bizzat ekisini görmüş kişiler 20mm ile isabet almış ve yaklaşık 15cm derinliğinde yarıkları olan kayalar gördüklerini söylemişlerdi bana bir aralar ama.

Söz konusu zırhlı araçlar ise hiç bir modern tankı 30mm ile patlatamazsınız, lakin optik ve takat sistemleri gibi hafif yerlerine isabet ettirirseniz savaş dışı bırakabilirsiniz. Onun içinde A-10 da kullanılan GAU-8/A gibi devasa 6 namlulu bir gatling üzerine de seyreltilmiş uranyum parçacıklı mühimmata ihtiyacınız olur. Tanklar dışındaki zırhlı araçlar için ise çoğu ttza nın zırhlı 14.5mm ye kadar dayanımlı yapılıyor zaten, üst tarafları daha da az. 20mm gayet yeterli olur. Ama bu devirde otomatik top ile zırhlı araç avlamak mı kalmış diye sorarım size. En güvenlisi ZMA top menziline girmeden füze ile halletmek işi. Biz UMTAS'ı Cirit'i ne iş için planladık zaten ?

Son olarak 30mm güzel de top boyutu ve mühimmat alanı gibi dezavantajları da var. 20mm M197 den gayet memnun bizimkiler, boşuna aşina oldukları ve yerli altyapısı + üreticisi olan bir sistemden niye vazgeçsinler ?
Hocam Tankın en zayıf noktaları üst kısmı orayada uranla işlenmiş mühimmat ile çok kolay demiyorlar.

Irak da vurulan tanlardan hala radyasyon yayıldığını binlerce çocuğun sakat doğduğunu, insanlarda ciddi miktarda kanser artışı olduğunu raporları yayılmıştı.

Zagor bir eski Leo 2 raporu atmıştı foruma orda Leo 2 nin ilk haliyle bazı bölgelerinin 7,62 ye dahi dayanıklı olmadığı yazıyordu.

Kullanıcı avatarı
muhendus
Süvariler
Mesajlar: 866
Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen muhendus » 12 Tem 2019, 23:33

gkurt_1979 yazdı: 12 Tem 2019, 15:02 Eğer 20 mm ise büyük hata yapıyorlar
http://www.kokpit.aero/atak2-yerli-top-20-mm
Yazar hiç bir makul temelli argümana dayanmadan jenerik bilgilerle kendi kişisel görüşlerini yazmış.
Kullanıcı yetersiz geliyor demezken neye dayanarak 20mm yetersiz diyebiliyorsun. Pilotların o haberde paylaşılan atış videosunda o mesafeden atış paternine girmeleri tamamen kendi tercihleri, kuvvetle muhtemel çıplak gözle görerek atış yapmak istemelerinden. Saçılım vs balistik olarak bilgisayar kontrolüyle düzeltme yapılarak kontrol ediliyor, ayrıca bu keskin nişancı silahı değil ki, bazen bölge hedefleri atış baskısına alınmak isteniyor, bu durumda saçılım iyidir.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8641
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen DENO » 12 Tem 2019, 23:35

Kafkasya yazdı: 12 Tem 2019, 22:27
Irak da vurulan tanlardan hala radyasyon yayıldığını binlerce çocuğun sakat doğduğunu, insanlarda ciddi miktarda kanser artışı olduğunu raporları yayılmıştı.

Zagor bir eski Leo 2 raporu atmıştı foruma orda Leo 2 nin ilk haliyle bazı bölgelerinin 7,62 ye dahi dayanıklı olmadığı yazıyordu.
İlk yazdığın tam bir şehir efsanesi idi ve daha çok ABD işgaline karşı yapılan bir propaganda olarak kullanıldı. Seyreltilmiş uranyum zarflı mermiler radyoaktif etki göstermeyen U-238 izotopundan elde edilir (U-235 ten değil) ve bu nedenle insan sağlığına zarar verecek kadar radyasyon yaymalarına imkan yoktur ki adamlar dost unsurlara zarar vermeden yakın düşman unsurlarına karşı bile kullanabilmek için onu dikkate alarak tasarlamışlardı. Bırakın tanklardan hala radyasyon yayılsın. Mermilerde seyreltilmiş uranyum kullanılmasının nedeni maddenin yüksek ısılarda tank zırhlarını eritebilecek kadar güçlü hale gelmesidir. Kısaca Radyoaktivite ile ucundan yakındna alakası yok...

Ben aksini iddia etmedim. Sadece 30mm kullanarak tankı tam anlamı ile patlatamazsın (knock-off) dedim ama bi tabii saf dışı bırakabilirsin. Zira altını çizdiğim nokta da modern tanklar idi. 30mm deyince insanların akına patlama ila havaya uçan tanklar geliyor. Yok öyle birşey. Anca Irak T-55 leri falan öyle olmuştur...

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Kafkasya » 13 Tem 2019, 00:13

DENO yazdı: 12 Tem 2019, 23:35 İlk yazdığın tam bir şehir efsanesi idi ve daha çok ABD işgaline karşı yapılan bir propaganda olarak kullanıldı. Seyreltilmiş uranyum zarflı mermiler radyoaktif etki göstermeyen U-238 izotopundan elde edilir (U-235 ten değil) ve bu nedenle insan sağlığına zarar verecek kadar radyasyon yaymalarına imkan yoktur ki adamlar dost unsurlara zarar vermeden yakın düşman unsurlarına karşı bile kullanabilmek için onu dikkate alarak tasarlamışlardı. Bırakın tanklardan hala radyasyon yayılsın. Mermilerde seyreltilmiş uranyum kullanılmasının nedeni maddenin yüksek ısılarda tank zırhlarını eritebilecek kadar güçlü hale gelmesidir. Kısaca Radyoaktivite ile ucundan yakındna alakası yok...

Ben aksini iddia etmedim. Sadece 30mm kullanarak tankı tam anlamı ile patlatamazsın (knock-off) dedim ama bi tabii saf dışı bırakabilirsin. Zira altını çizdiğim nokta da modern tanklar idi. 30mm deyince insanların akına patlama ila havaya uçan tanklar geliyor. Yok öyle birşey. Anca Irak T-55 leri falan öyle olmuştur...
Tankların üsttarafı zaten en zayıf noktaları.

Hocam senin anlattığınıda bölgede görev yapacak askerleri rahatlatmak için anlatıldığı anlatılıyormuş.
Ben birçok rapor okudum yani bir şey yok demek biraz hiçbirşeyi görmezden gelmek gibi oluyor.
https://www.spiegel.de/spiegel/print/d-90157588.html

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8641
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen DENO » 13 Tem 2019, 00:50

Kafkasya yazdı: 13 Tem 2019, 00:13
Hocam senin anlattığınıda bölgede görev yapacak askerleri rahatlatmak için anlatıldığı anlatılıyormuş.
Ben birçok rapor okudum yani bir şey yok demek biraz hiçbirşeyi görmezden gelmek gibi oluyor.
https://www.spiegel.de/spiegel/print/d-90157588.html
Konunun uzmanı değilim, herhangi alansal bir eğitimimde yok, sadece hakkında çok şey okumuş bir meraklı olarak bildiklerimi yazayım:

Çernobil'de 13 tona yakın uranyum-235 izotopu kullanılmakta idi ve 9 gün boyunca havaya iyonize halde ve partiküller ile karşıan radyasyon sonucu Ukrayna ve Belarus'ta özellikle çocuklar üzerinde tiroid kanserinde artış olduğu hesaplandı lakin yaşanan doğum anomalilerinde patlama öncesine oranla göze görülür bir artış tespit edilemedi. Bu iddia edilen mühimmatta biriminde ise radyoaktif olarak kabul edilecek %0.72 oranında Uranyum-235 izotopu barındıran Uranyum-238 kullanılmakta (30mm DU çekirdek ağırlığı yaklaşık 290 küsür gram hesabı siz yapın). Özetle iddia edildiği gibi söz konusu mühimmatın gözle görülebilecek düzeyde anomalilere kanser vakalarında artışa yol açmasına imkan vermiyorum.

Ayrıca söz konusu anomalilerin doğrudan bu mühimmata bağlanması ne kadar doğru olur tartışılır. Irak elinde kimyasal ve biyolojik silahları olan üstüne nükleer araştırmalar yapan bir ülke idi. İsrail Hava Kuvvetleri 1981 yılında yaptığı Opera Operasyonu ile Irak'taki nükleer araştırma reaktörlerini bombalayalak etkisiz hale getirdi. İddia edilen anomalilerin varsa bile bu süreçte olan nükleer sızıntı ve kontaminasyon ile alakalı olması daha olası. Ki kaynağı Alman olan bir habere sittin sene inanmam. Orada gözlemlediğim politik endoktrinasyondan sonra....

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ilhan » 13 Tem 2019, 00:53

Kafkasya yazdı: 12 Tem 2019, 22:27Zagor bir eski Leo 2 raporu atmıştı foruma orda Leo 2 nin ilk haliyle bazı bölgelerinin 7,62 ye dahi dayanıklı olmadığı yazıyordu.
7.62'ye dayanıklı değilse arkasında koruduğu bir şey yok demektir. Muhtemelen tamir bakım malzemelerinin taşındığı yerlerdir. Bunun yanında, leo 2 nin zırhı aslında çok iyi değildir. Vurkaç tankı olarak yapıldığı için mobiliteye önem verilmiştir, kule önü haricindeki zırhı muadillerinden zayıftır. Zira soğuk savaş döneminde almanların tank doktrini sütre gerisinde/bitki örtüsü içinde atış yapıp hızlıca mevziyi terkedip daha geride tekrar mevzilenmek şeklindeydi. Üzerlerine gelecek sayısız sovyet tankına karşı kısıtlı tank ve personelle yapabilecekleri abd ordusu yetişene kadar vurkaç taktiğiyle eritmeye çalışmak olabilirdi. Bundan dolayı leopar tanklarında zırh çok cimri kullanılmıştır. Güncel modernizasyonlarda ise mecburen bu sorun giderilmiş eteklerin en gerilerine kadar dahi katmanlı zırhlar döşenmiştir.
Günümüzde zaten neredeyse tüm amt tasarımları ve modernizasyonları özellikle tepeden vuracak füzelere karşı kompozit zırhlarla önlem aldığı için gelecekte helikopter/uçak topuyla tank imha etmek çok zor hale gelecektir. Ancak tank çok ters açıda yakalanırsa, motor kısmındaki ince zırha belki etki edilebilir. Tabi düzenli ordulara ait bir tanka top mermisi atacak kadar yaklaşmak veya daha önce tanksavar füzesi kullanmamak da bu mantıksızlık olacağından top ile tank/ağır zırhlı zma imha etme işinin kağıt üstünde kalacak bir düşünceden öteye gidişi zor olacaktır. Hafif zırhlı araç ve diğer yumuşak hedefler içn de 30 mm nin deleceği her şeyi 20 mm de fazlasıyla deleceğinden fazlaca bir avantaj oluştuğu söylenemez. Bununla birlikte kullanılacak 30mm top ve mühimmat da önemli. Örneğin apaçi gibi kısa top ve küçük mermi kullanılacaks ne manzil ne de isabet olarak 20 mm'den farklılık göstermeyecektir. A-10daki gau-8'in mermisi ve onu uygun uzun bir top kullanılacaksa bu silah sisteminin ne tür bir helikopter platformuyla taşınacağı sorusu en önce akla geliyor.

Fazla uzatmadan, 30 mm top artıları kadar eksileri de olan, çok ciddi tercih sebepleri bulunması gereken bir silahtır. Konunun ötesinde, bu arkadaşın yazmış olduğu saçma sapan bir yazının forumu işgal etmiş olması ve gereksiz bir çok mesaja sebep olmasından üzüntü duyduğum ve belirtmek isterim ki internetteki her haber sitesinin muteber basın yayın organı olarak kabul edilmemesi ve buralara kaynak olarak taşınması doğru değildir.

Deno, du radyoaktif olmasa da zehirli (toxic) maddedir. Çok yüksek hızlarda hedeflere çarptığı için çıkan tozlarla birlikte havaya, suya, toprağa karışmaktadır. Yarıömrü de çok uzun olduğunda zehirli etkisini kaybetmemektedir. Dolayısıyla bir şekilde vucuda alındığında beeli organlarda yoğunlaşarak kansere ve dahi pek çok soruna sebep olması mümkündür. Bu tabi diğer tehlikelerle karşılaştırıldığında görece düşük bir tehlike ama etik olarak bakıldığında evet bu kansere sebep olma niteliği taşıyan bir silahtır.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Kafkasya » 13 Tem 2019, 02:30

Deno bende konunun uzmanı değilim, bütün bildiklerim okuduklarimizdan ibaret.

Neyse uzatmaya gerek yok ama burda maddenin yüksek basınca ve ısıya maruz kalınca tepkimesi söz konusu. Eskiden tamirciler elinin kirini çıkarmak için benzinle ovuştururlardı. Bugün direk böbreklere çöktüğü konuşuluyor.
Neyse uzatmaya gerek yok.

@ ilhan ben zaten Atom mühimmatı ile Tulpar tarzı araçlardan yanayım, hatta 75 milimetreyide jarjörü değiştirilir top kullanılması hoşuma giderdi.

Yanlız 20 milimetreyide Tankın üzerinde paraladınmı sensörleri tahrip edilir, Tank safmışız kalması büyük olasılık, bence sorun yok büyük kalibredede sonrun yok.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen sailordream » 13 Tem 2019, 08:55

Kafkasya yazdı: 13 Tem 2019, 02:30
Yanlız 20 milimetreyide Tankın üzerinde paraladınmı sensörleri tahrip edilir, Tank safmışız kalması büyük olasılık, bence sorun yok büyük kalibredede sonrun yok.

Batı sınıfı sistemlerde tank sensörleri ciddi anlamda koruma altında mümkün olduğunca zırhın içindedir. En son operasyonlarda RPG ile vurulup sensorleri zarar görmeden devam eden tanklarımız mevcut.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Kafkasya » 14 Tem 2019, 04:15

sailordream yazdı: 13 Tem 2019, 08:55 Batı sınıfı sistemlerde tank sensörleri ciddi anlamda koruma altında mümkün olduğunca zırhın içindedir. En son operasyonlarda RPG ile vurulup sensorleri zarar görmeden devam eden tanklarımız mevcut.
Hocam sensör dediğim şeyi ne kadar saklayabilirsiniz?
Zırha büründürsen etki etmez yani nasıl algılasın?

Demek istediğim, 20 mm yada Atom mühimmatı ile Tankı delemeyiz ve içindeki mürettebatı etkisiz kılamayız belki ama Sensörleri tahrip edeceğini düşünüyorum. Buda Tankı etkisizleştirirki zaten ana amaç bu olmalı.

Bence üzerinde havan mühimmatı patlatsakta işe yarayabilir.

Kullanıcı avatarı
Hunter
Üye
Mesajlar: 199
Kayıt: 13 Ara 2015, 12:25
Konum: Çorlu
Yaş: 39

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Hunter » 19 Tem 2019, 16:05

Ne oldu ki hayal olsun?

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5121
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen goldenwings » 27 Ağu 2019, 17:30

Yerli üretim derken lisans altı gibi mi düşünelim ?

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen karli » 27 Ağu 2019, 17:38

musti yazdı: 27 Ağu 2019, 17:02 ATAK-1 de elimiz bağlıydı ama bence ATAK-2 de kullanılacaksa UH-60 sikorsky motor ve aktarması kullanılsın. Ciddi imalat ve bakım lojistiği olur. Hem TSK T-700 motoruna oldukça hakim. Gayette memnun olunan kendini ispatlamış bir motor ve aktarma sistemi.
İyide anlamadığım konu, ikiside ABD malı değilmi?

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen swat » 28 Ağu 2019, 11:48

Zamanla Kopyalar bir şeyler yaparız bence 2.200bg sınıfında.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen wolfastein » 19 Eyl 2019, 18:01

Resim
İtalyanların yeni helikopterinde de olmasına rağmen neden bizim yeni saldırı helikopterinde birbirinden bağımsız flir yok?Pilotların bir birinden bağımsız hareket etmelerini sağlamaz mı?

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ilhan » 19 Eyl 2019, 18:07

Seyrüsefer sistemi için bağımsız flir çok önemli bir kabiliyet artışı sunuyor. Apaçide var, ec de var ama bizimkiler apaçi rakibi olarak tanıttıkları helikoptere dahil etmemişler. Unutmuşlardır, sonradan eklerler diyelim çünkü bağımsız pilot flirinin olmadığı bir ağır taarruz helikopterini şahsen ciddiye dahi almam.

tuğrulbey
Süvariler
Mesajlar: 835
Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen tuğrulbey » 19 Eyl 2019, 19:32

Kaska monte gece görüş cihazları var ya yetmez mi? Görüntüyü kaskın vizörüne yansıtıyorlar, haliyle pilot gecede olsa baktığı yeri görüyor.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8641
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen DENO » 19 Eyl 2019, 20:21

tuğrulbey yazdı: 19 Eyl 2019, 19:32 Kaska monte gece görüş cihazları var ya yetmez mi? Görüntüyü kaskın vizörüne yansıtıyorlar, haliyle pilot gecede olsa baktığı yeri görüyor.
F-16 lar da da kaska monte gece görüş gözlüğü var ama aynı zamanda hedefleme podundan aldığı görüntüyü HUD a yansıtan WAR-HUD sistemi de var. Kızılötesi gece görüş gözlüğü (GGG) ile görebileceğin mesafenin belli bir limiti var, eğer havada yıldız ve ay ışığı yok yada hava muhalefeti var ise görüş mesafesi inanılmaz düşüyor. FLIR de ise böyle bir derdin yok sistemi hem termal hemde kızılötesi ayarlama şansın var ve görüş menzilin ve görüntü netliğin en kötü şartlarda dahi GGG den çok daha yüksek.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen wolfastein » 20 Eyl 2019, 18:24


Hakan Kılıç'ın Atak 2 videosu...

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Canti » 20 Eyl 2019, 19:00

O mock up biraz baştan savma yapılmış bir şey. Daha çok değişir. Başındaki mühendisle uzun uzun sohbet ettim. Biraz aceleye getirilmiş yukarıdan ama helikopter işi genel manada planladığımız gibi gidiyor demişti.

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen karli » 20 Eyl 2019, 20:46

Canti yazdı: 20 Eyl 2019, 19:00 O mock up biraz baştan savma yapılmış bir şey. Daha çok değişir. Başındaki mühendisle uzun uzun sohbet ettim. Biraz aceleye getirilmiş yukarıdan ama helikopter işi genel manada planladığımız gibi gidiyor demişti.
ATAK2 motoruyla ilgili bir güncelleme yahut bilgi varmıydı peki?

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Canti » 20 Eyl 2019, 21:01

karli yazdı: 20 Eyl 2019, 20:46 ATAK2 motoruyla ilgili bir güncelleme yahut bilgi varmıydı peki?
TEI 3000 beygirlik motor yapacakmış ama o tarihe yetişmesi biraz zor dedi. Tabi önceden bir çalışma yoksa. Mesela Hürjet'in başındaki mühendis Hürjet projesinin 4-5 yıllık geçmişi var dedi.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen wolfastein » 02 Eki 2019, 09:42

Atak II' nin TEI' nin üreteceği 3000 beygirlik motordan yeni haber var mı? TEI 3000 beygirlik motoru üretirken hangi motorun teknolojisinden yararlanılacak? Yukarıda arkadaş CT7-8 motor teknolojisinden yararlanılabileceğini söylemiş ki araştırmalarıma göre o motor da T700 türevi ve benim bildiğim kadarıyla 2200 beygirlik bir güç veriyor bu motor.Ayrıca en etkili taarruz helikopteri olması nedeniyle Apachie helikopterini baz alırken aynı ağırlık değerlerine sahip olacak bir Atak II' ye neden 2200 beygirlik motor yetmeyecek ki elimizde bu motor teknolojisi varken. Hangi 3000 beygirlik motor var ki ondan devşireceğimiz motor olsun ve ilk prototiplerin uçuşuna yetişsin. Tabi ilk prototipin ne zaman uçacağını bilemiyorum. Yani yana yakıla motor aramayalım demek istiyorum.
Ayrıca Atak II'nin tasarımı göze hoş geliyor fakat bir mühendis olmadığımdan dolayı tasarımına bir şey diyemiyorum fakat yine Apachie helikopteri aklıma geliyor ve neden Apachie' de yanlarda bulunan yedekli bulunan görev bilgisayarlarının konulduğu ve bir nebze de olsa pilotları koruyan çıkıntılardan yokki İtalyanların yeni helikopterinde Apachie'deki çıkıntılar kadar büyük olmasa da var bu çıkıntılardan. Ayrıca kuyruk yapısı biraz zayıf gibi geliyor ve 2 palli.Bu 2 pal yetecek mi neden 4 palli değil?Arkadaşlar tasarımı konusunda daha iyi bilgi verirler her halde.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen swat » 02 Eki 2019, 11:50

gkurt_1979 yazdı: 02 Eki 2019, 09:42 Atak II' nin TEI' nin üreteceği 3000 beygirlik motordan yeni haber var mı? TEI 3000 beygirlik motoru üretirken hangi motorun teknolojisinden yararlanılacak? Yukarıda arkadaş CT7-8 motor teknolojisinden yararlanılabileceğini söylemiş ki araştırmalarıma göre o motor da T700 türevi ve benim bildiğim kadarıyla 2200 beygirlik bir güç veriyor bu motor.Ayrıca en etkili taarruz helikopteri olması nedeniyle Apachie helikopterini baz alırken aynı ağırlık değerlerine sahip olacak bir Atak II' ye neden 2200 beygirlik motor yetmeyecek ki elimizde bu motor teknolojisi varken. Hangi 3000 beygirlik motor var ki ondan devşireceğimiz motor olsun ve ilk prototiplerin uçuşuna yetişsin. Tabi ilk prototipin ne zaman uçacağını bilemiyorum. Yani yana yakıla motor aramayalım demek istiyorum.
Ayrıca Atak II'nin tasarımı göze hoş geliyor fakat bir mühendis olmadığımdan dolayı tasarımına bir şey diyemiyorum fakat yine Apachie helikopteri aklıma geliyor ve neden Apachie' de yanlarda bulunan yedekli bulunan görev bilgisayarlarının konulduğu ve bir nebze de olsa pilotları koruyan çıkıntılardan yokki İtalyanların yeni helikopterinde Apachie'deki çıkıntılar kadar büyük olmasa da var bu çıkıntılardan. Ayrıca kuyruk yapısı biraz zayıf gibi geliyor ve 2 palli.Bu 2 pal yetecek mi neden 4 palli değil?Arkadaşlar tasarımı konusunda daha iyi bilgi verirler her halde.
Öncelikle 3.000 bg motor hedefi bana çok mantıklı gelmiyor, piyasadaki mudailler 2.200 - 2.400 bg arasında iken 600bg ekstra enerji yakıt tüketimini arttırmak dışında bir iş görmez.

Ayrıca ATAK-2 ilk dönemde GE üretimi T700-GE-701D motorunu kullanması kuvvetle muhtemel. Zaten bu motorların TEI üretimide başlamak üzere.

Fakat önceliğimiz ATAK-I için T-129/B2 konfigürasyonun TEI-TSI-1400 motorunun operasyonel hale getirilmesi. bunun ikinci basamağıda aynı motorun GÖKBEY üzerinde koşturulmaya başlanması.

ATAK-2 Motoru şu an yapılacak bir şey değil.

Kullanıcı avatarı
ddemir
Süvariler
Mesajlar: 735
Kayıt: 17 Eyl 2013, 09:36
Yaş: 39

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ddemir » 02 Eki 2019, 12:37

swat yazdı: 02 Eki 2019, 11:50 Öncelikle 3.000 bg motor hedefi bana çok mantıklı gelmiyor, piyasadaki mudailler 2.200 - 2.400 bg arasında iken 600bg ekstra enerji yakıt tüketimini arttırmak dışında bir iş görmez.

Ayrıca ATAK-2 ilk dönemde GE üretimi T700-GE-701D motorunu kullanması kuvvetle muhtemel. Zaten bu motorların TEI üretimide başlamak üzere.

Fakat önceliğimiz ATAK-I için T-129/B2 konfigürasyonun TEI-TSI-1400 motorunun operasyonel hale getirilmesi. bunun ikinci basamağıda aynı motorun GÖKBEY üzerinde koşturulmaya başlanması.

ATAK-2 Motoru şu an yapılacak bir şey değil.
3000 beygir motor tercihi tavan yüksekliği ile alakalı olabilir.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Test7 » 02 Eki 2019, 12:37

swat yazdı: 02 Eki 2019, 11:50
Ayrıca ATAK-2 ilk dönemde GE üretimi T700-GE-701D motorunu kullanması kuvvetle muhtemel. Zaten bu motorların TEI üretimide başlamak üzere.
Hocam TEI ilk 4 T700-GE-701D motorun üretimini mayıs ayında tamamlayarak TAI'ye teslim etti.

Resim

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ilhan » 03 Eki 2019, 17:49

ddemir yazdı: 02 Eki 2019, 12:37 3000 beygir motor tercihi tavan yüksekliği ile alakalı olabilir.
Apaçi rakibi helikopter istiyorsanız aynı zamanda apaçide olmayan high-hot performansı istiyorsanız 2000 üzeri motorlar gerekiyor. 10 ton ağırlıkla kalkan bir helikopteri 5 tonla kalkan bir atak'ın çıkabildiği yerlere çıkartmak için en az 2500 hp civarı motor gerekeceğini tahmin ediyorum.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen swat » 07 Kas 2019, 11:11

ilhan yazdı: 03 Eki 2019, 17:49 Apaçi rakibi helikopter istiyorsanız aynı zamanda apaçide olmayan high-hot performansı istiyorsanız 2000 üzeri motorlar gerekiyor. 10 ton ağırlıkla kalkan bir helikopteri 5 tonla kalkan bir atak'ın çıkabildiği yerlere çıkartmak için en az 2500 hp civarı motor gerekeceğini tahmin ediyorum.
Onu diyorum 2.200 - 2.500 bg arası hedef daha mantıklı makul.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1847
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen anafor2014 » 07 Kas 2019, 11:24

swat yazdı: 07 Kas 2019, 11:11 Onu diyorum 2.200 - 2.500 bg arası hedef daha mantıklı makul.
Elimzdeki 1400 bg lik motordan 3 adet kullanımı ile bir ürün geliştirilemez mi?

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen swat » 07 Kas 2019, 13:42

3'ü motor CH-53 te uygulanmıştı ama sanıyorum memnun kalınmadı ki CH-53K ile çift motorlu konfigürasyona geri döndüler. Hatta Almanlar CH-53D'nin 3 motor konfigürasyonuna rağmen CH-53G adında çift motorlu bir konfigürasyon kullandılar. Ağırlık düşünülüdüğünde de taaruz helikopteri içn 3 motorda mantıklı görünmüyor.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1847
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen anafor2014 » 07 Kas 2019, 16:28

swat yazdı: 07 Kas 2019, 13:42 3'ü motor CH-53 te uygulanmıştı ama sanıyorum memnun kalınmadı ki CH-53K ile çift motorlu konfigürasyona geri döndüler. Hatta Almanlar CH-53D'nin 3 motor konfigürasyonuna rağmen CH-53G adında çift motorlu bir konfigürasyon kullandılar. Ağırlık düşünülüdüğünde de taaruz helikopteri içn 3 motorda mantıklı görünmüyor.
Kendi tasarladığımız motor bildiğim kadarıyla hacim olarak T129 motoruna çok benzer. Yakıt tüketimi ve ağırlık/güç oranı da benzer şekilde bir karakteri varsa, belki 3 adetini kullanarak bir şey yapılabilir diye düşünmüştüm.

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ilhan » 28 Kas 2019, 20:47

ilhan yazdı: 19 Eyl 2019, 18:07 Seyrüsefer sistemi için bağımsız flir çok önemli bir kabiliyet artışı sunuyor. Apaçide var, ec de var ama bizimkiler apaçi rakibi olarak tanıttıkları helikoptere dahil etmemişler.
Bu konuda güncelleme yapıyorum bağımsız seyrüsefer sisteminin olduğu/olacağı şeklinde bilgi aldım hayırlısı.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen wolfastein » 29 Kas 2019, 01:10

ilhan yazdı: 28 Kas 2019, 20:47 Bu konuda güncelleme yapıyorum bağımsız seyrüsefer sisteminin olduğu/olacağı şeklinde bilgi aldım hayırlısı.
Bu çok güzel bir gelişme.Böyle gelişmeler iyi bir ürünün çıkacağı konusunda insanı umutlandırıyor.

Kullanıcı avatarı
sailor06
Süvariler
Mesajlar: 339
Kayıt: 11 Şub 2016, 23:18
Konum: ANKARA
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen sailor06 » 29 Kas 2019, 11:07

ilhan yazdı: 28 Kas 2019, 20:47 Bu konuda güncelleme yapıyorum bağımsız seyrüsefer sisteminin olduğu/olacağı şeklinde bilgi aldım hayırlısı.
Hocam, bağımsız seyrüsefer cihazının sağladığı ek avantajlardan bahsedebilr misiniz?

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ilhan » 29 Kas 2019, 18:21

Bahsedebilirim, her türlü hava şartında operasyonel kullanım imkanını çok genişleterek büyük bir avantaj sağlıyor. Hemen örnek vermek gerekirse apaçilerin döne döne militan taradığı videoları sanırım bilmeyen yoktur. İşte o tür bir kullanım için, dağlık tepelik arazide, gece ve kötü hava şartlarında bağımsız pilot görüşü olduğu zaman hiç bir kısıtlamaya takılmadan gündüz açık havada uçar gibi görev yapılabiliyor. Bağımsız pilot görüşü olmayan helikopterlerde görev yerine gidene kadar pilot kullanıyor, sonra silahçının kullanması gerekiyor bundan dolayı helikopter flirin silahçıda kalacağı süre boyunca emniyetli (genellikle dümdüz ve yüksek) bir uçuş profili izlemek zorunda kalıyor. Tek bir flir ile biraz hedefe bakıp biraz pilota yol gösterek helikopter operasyonu yapmak bana kalırsa çağdışı kalmış bir yöntem. Ağır bir taarruz helikopteri yapılıyorsa en üstün ve ileri teknolojiyle donatmak lazım. Mesela doppler radarıyla falan canli 3b arazi profili oluşturulup kayar harite gibi kullanılarak, bilgisayar oyunu oynar gibi helikopter uçurulması sağlanabilinir. Her türlü görüş şartında emniyetli ve tam kapasite uçuş imkanı sağlayarak kuvvete önemli bir kabiliyet kazandırmış olacaktır.

Valthor
Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 18 Kas 2015, 20:50
Yaş:

Re: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Valthor » 16 May 2020, 15:41


Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Re: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen wolfastein » 16 May 2020, 20:15

Eski tasarım daha güzel

Valthor
Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 18 Kas 2015, 20:50
Yaş:

Re: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Valthor » 16 May 2020, 21:01

Bu bir estetik yarışması değil neticede, hangisi daha çok iş görecekse o daha makbul. İşin teknik boyutunu üstadlar yorumlayacaklardır.

Kullanıcı avatarı
Heisenberg
Üye
Mesajlar: 430
Kayıt: 29 Ara 2019, 12:33
Yaş:
İletişim:

Re: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Heisenberg » 16 May 2020, 21:35

Kuyruga giden bölüm köseli,keske Yuvarlak olsaydi.
Rotorlarin altindan kuyruga gecerken ve köseli oldugundan tasarimda sanki ice vurulmus gibi duruyor.

Resim




.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

Re: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Canti » 16 May 2020, 22:15

taner82 yazdı: 16 May 2020, 21:35 Kuyruga giden bölüm köseli,keske Yuvarlak olsaydi.
Rotorlarin altindan kuyruga gecerken ve köseli oldugundan tasarimda sanki ice vurulmus gibi duruyor.

Resim




.
Bu nihai tasarım değildi. Hatta oradaki mühendis bile şuna baksana düzgün durmuyor, buraya bir model getirmiş olmak için getirdik demişti :D.
En son Canti tarafından 16 May 2020, 23:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Re: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen wolfastein » 16 May 2020, 23:04

Eski tasarımda evet kuyruk tasarımı problemli olabilir fakat kokpit görüş açısı ve dizaynı daha iyi.Sanki yeni tassarımda yüksekliği de artmış gibi.Bence tasarım Apachie'de ve İtalyanların tasarımında olduğu gibi görev bilgisayarlarının yedeğini olduğu ve pilotları koruyacak bir parça olmalı ve kokpit görüş açısı değiştirilmeli.Kokpiy mi-28 kadar olmasa da görüş açısı sınırlı gibi duruyor.Kuyruk tasarlanırken biraz Blackhawk'tan esinlenilmiş gibi geldi fakat açısı daha dik ve arka pervanenin olduğu stabilatör Apachie'de olduğu gibi daha kalın olabilir.Ayrıca Comanchie ve Apachie' de olduğu gibi çift flir olmalıkı pilot ve nişancı bağımsız hareket edebişlmeli.
Radarın Rotor pallerinin üzerinde olması iyi olmuş hem gizlenerek ateş edebilir hemde tarama alanı geniş olur.

Cevapla