T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1707
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

Re: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 17 May 2020, 01:28

Kuyruk rotorunun yonu ve topun kalibresi de degismis zannedersem

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Re: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen igirgin » 17 May 2020, 12:28

Cüsse daha dolgun olmuş, yakıt tanklarında da hacim büyümüş olabilir.

PANZER
Üye
Mesajlar: 123
Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
Yaş:

Re: ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen PANZER » 18 May 2020, 06:58

TUSAŞ'ın yeni iOS uygulamasındaki 3 boyutlu modelin birkaç açıdan fotoğrafını çektim.

Resim

Boyutları yüksek olduğu için diğerlerini link olarak ekliyorum:






Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen İstiklalFM » 14 Mar 2021, 21:47


kostok
Üye
Mesajlar: 780
Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kostok » 14 Mar 2021, 22:15

Bütün motorlarda Ukrayna'ya yöneliyoruz da orada bir sıkıntı çekmeyiz inşallah.

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen alpagut » 14 Mar 2021, 22:23

kostok yazdı: 14 Mar 2021, 22:15 Bütün motorlarda Ukrayna'ya yöneliyoruz da orada bir sıkıntı çekmeyiz inşallah.
Performans, güç, ağırlık, dayanıklılık vs olarak sıkıntı çekebiliriz. Ukraynayı küçümsediğimden değil ama Alman, Abd motorlarının kalitesini yakalayamayabilir ayrıca eski Sovyet araçları için üretilmişler sonuçta.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kabardey » 14 Mar 2021, 22:32

Ben hep T700-TEI-701D hayal etmiştim.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Canti » 14 Mar 2021, 22:43

alpagut yazdı: 14 Mar 2021, 22:23 Performans, güç, ağırlık, dayanıklılık vs olarak sıkıntı çekebiliriz. Ukraynayı küçümsediğimden değil ama Alman, Abd motorlarının kalitesini yakalayamayabilir ayrıca eski Sovyet araçları için üretilmişler sonuçta.
Olan bir motoru tadil edip daha iyi hale getirebiliriz bence. Sonuçta bizimkiler bu motorları seçerken bu durumu biliyordur.

Tuzmen
Süvariler
Mesajlar: 114
Kayıt: 15 Tem 2012, 23:14
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Tuzmen » 15 Mar 2021, 00:07

Ukrayna'dan motor almak değilde ileride bir sorun olursa yolda kalmak korkutuyor beni. Aldığımız motorun lisansını falanda alıp kendimiz üretiriz inş. İleride ABD Ukrayna'ya çeşitli hibeler verip motor işine taş koyabilir.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen wolfastein » 15 Mar 2021, 00:14

İnşallah Ts-1400 gibi Ts-3000 projesi de olur. Alırsın motoru incelersin bir şeyler katarsın ve yeni bir motor üretirsin. İnşallah Ts-1400'den elde edilen bilgilerden sonra Ts-3000(3000 bg) de üretilir. Altay motorundan tecrübe etmişlerdir. Ukrayna motoru da inşallah lisans altında üretilir ama en nihayetinde yerli motor geliştirilmesi elzem.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2128
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen trakya_forever » 15 Mar 2021, 00:15

Programı izlemedim ama bazı yerlerde prototipler için Ukrayna motoru dediği yazılmış. Ukrayna motoruyla 2025 te operasyonel hale getiririz, tüm sistem/ silah testlerini yaparız o vakte kadar TEİ 3000 bglik motoru hazır ederse 2 yılda onu entegre ederiz. Turkish Style.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen igirgin » 21 Mar 2021, 11:41

T929 prototip helikopteri için ya T-700 ya da TV3-117 modifikasyonları seçeneği var. Ukrayna motoru konuşulduğuna göre ben de şöyle TV3-117 şöyle bir bakayım dedim kompresörü aksial kompresör çıktı T700 motorunda ise önde aksial arkada radial kompresör ikilisi.
Eğer yerli motor üretilecekse ki üretilmesi gerekir optimal çözümü TEI bulacaktır diye düşünüyorum TJ300 bir aksial kompresör öğrenme projesi ise büyük olasılıkla T-700 benzeri bir şeyler çıkacaktır diye tahmin ediyorum.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Antares » 21 Mar 2021, 22:36

Neredeyse tasarımı bize ait olan her ürün, her sene gelişti ve daha etkili hale geldi. Bunda teknolojinin ilerlemesi dışında bizim de biriktirdiğimiz know-how sayesinde oldu. Gökbey motorunu iyi kötü ürettiysek bunu da üreteceğiz. Bu yüzden yazım burada dursun. İlk faz Atak II ler Ukrayna motoru ile gelir. Faz2 de yerli motorlarla gelir.

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen alpagut » 25 Mar 2021, 00:30

Üretebiliriz de ne kadar vakit alır. Maliyeti ne olur ? (ekonomik koşullar ortada).
Her ürünün motorunu, her kritik parçasını vs vs üretmek ne kadar verimli olur ne kadar altından kalkabiliriz ?
Gönül ister hem yerli motor olsun hem canavar gibi de çalışsın!!

Devamlılık da önemli hem ekonomik hem endüstriyel alanda. Projenin devamlılığı. Bakalım ancak bekleyip göreceğiz!

BuLuT
Üye
Mesajlar: 624
Kayıt: 12 Tem 2012, 17:07
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen BuLuT » 25 Mar 2021, 00:40

Motor konusu maliyeti ne olursa olsun kendimiz üretmeliyiz.
Kazanımları ve sürdürülebilirlik açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Antares » 25 Mar 2021, 01:53

alpagut yazdı: 25 Mar 2021, 00:30 Üretebiliriz de ne kadar vakit alır. Maliyeti ne olur ? (ekonomik koşullar ortada).
Her ürünün motorunu, her kritik parçasını vs vs üretmek ne kadar verimli olur ne kadar altından kalkabiliriz ?
Gönül ister hem yerli motor olsun hem canavar gibi de çalışsın!!

Devamlılık da önemli hem ekonomik hem endüstriyel alanda. Projenin devamlılığı. Bakalım ancak bekleyip göreceğiz!
Dediğiniz gibi işin asıl noktası bunlar. Devlet Planlama Teşkilatı diye bir kurum vardı. Aslında çok zekice kurulmuş bir kurumdu. TÜBİTAK'ı ona borçluyuz mesela. Her teknolojik ürün için yerlileştirme yükünü ASELSAN'a yıkmak ne pratik ne de zaman kazandıran bir şey. Gerçekten de tüm parçaları yerli üretmek sadece ambargoya karşı bir çözüm değil, ekonomik olarak da faydalı. TL bu kadar değer kaybetmişken yüksek teknoloji kapsamında her türlü ürünün avantajı (ihracat) olacağı açık. Aslında bunu pek söylemiyoruz ama yine de boyumuza göre "Türk girişimcisi pek de cesur değil" diyeceğim, sonra ülkemin ne kadar da fantastik bir ülke olduğunu hatırlayınca dememenin daha doğru olacağı kararına varıyorum.

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1707
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 25 Mar 2021, 13:24

İhracat projelerinde degerlendirilirse. Ya da yeni ortakliklar penceresinde baska ulkelerin projeleri icerisine monte edilebilirse hem gelir getirir hem de ortak parca sayesinde dunyaya yayilabilir. O zaman da uretimi fzbl hale gelir. Yararini da daha cok goruruz diye dusunuyorum.

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen alpagut » 25 Mar 2021, 23:23

Her parçayı üretmeye gücümüz yetmez sürdürülebilir değil. Yerlilik oranını arttırabiliriz. Ama biz pazar lazım onun içinde ihracat lazım.
Ben bazı parçaların yerlileştirilebileceği hatta yerlileştirilmesi gerektiğini düşünüyorum ancak her şeyi de yapamayız.

Ayrıca bazı ürünleri sivil pazara da açmalıyız ki ekosistem kendini beslesin ve sürdürülebilir olsun. Bu güne kadar sivil pazarlara ne kadar açılabildik isek umudumuz da bununla doğru orantılıdır.

Sivil pazar bazı işlerde askeri ihracattan bile daha önemli.

Misal; Bir kamera yada lensi 60 tane heliye 100 yane iha'ya taksak eder 260. Ama sivilde 10 000'lerce, belki milyonlarca rakamlara ulaşabilirsiniz. Rekabet ve sürdürülebilirlik olarak ciddi bir fark.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2128
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen trakya_forever » 26 Nis 2021, 07:56

4 Prototip ile birlikte geliştirme maliyeti yaklaşık 1 milyar dolar olacakmış.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Tyras » 26 Nis 2021, 12:07

trakya_forever yazdı: 4 Prototip ile birlikte geliştirme maliyeti yaklaşık 1 milyar dolar olacakmış.
Kesinlikle ertelenmesi gereken bir proje. Elde tonla helikopter var artık. Bu paranın daha aciliyetli işlere ayrılması lazım. Burada hangi yazara sorsanız daha acil eksiği kapatılması gereken 4-5 savunma projesi yazar.

Bu projeyle fazladan elde edilecek sadece bir miktar fazladan tanksavar kabiliyeti ki, en iyi ihtimalle 10bin+ Sovyet tankı mevcutken toplu bir hücumu nasıl durdururuz kafasıyla yapılmış Apache ayarında bir helikopter çıkacak. Çıkınca da birçok yarım projeyle ve temel eksikle baş etmeye çalışır durumda olacağız, varlığı ile başımız göğe ermeyecek.

Kullanıcı avatarı
Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Shock and Awe » 26 Nis 2021, 13:00

Toplam T-129 sayısı 86'ya ulaşacak. Gerekirse ek sipariş de verilebilir, tüm Ataklar faz2 seviyesine çıkarılabilir. Yani şu an için bu proje son derece lüks. Çok daha acil ihtiyaçlarımız var.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2128
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen trakya_forever » 26 Nis 2021, 13:04

Tyras yazdı: 26 Nis 2021, 12:07 Kesinlikle ertelenmesi gereken bir proje. Elde tonla helikopter var artık. Bu paranın daha aciliyetli işlere ayrılması lazım. Burada hangi yazara sorsanız daha acil eksiği kapatılması gereken 4-5 savunma projesi yazar.

Bu projeyle fazladan elde edilecek sadece bir miktar fazladan tanksavar kabiliyeti ki, en iyi ihtimalle 10bin+ Sovyet tankı mevcutken toplu bir hücumu nasıl durdururuz kafasıyla yapılmış Apache ayarında bir helikopter çıkacak. Çıkınca da birçok yarım projeyle ve temel eksikle baş etmeye çalışır durumda olacağız, varlığı ile başımız göğe ermeyecek.
Benzer şekilde düşünüyorum hocam. Kesin siparişlerle beraber elde neredeyse 90-100 taarruz helikopteri olacak. Hani para bol olsa tamam ama büyük meblağlar. O paraya muhtemelen kalan 3 İstif sınıfının sözleşmesi imzalanır üç aşağı beş yukarı.

kivele
Üye
Mesajlar: 293
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kivele » 26 Nis 2021, 13:53

ATAK-2 Ukrayna motoruyla ihracat şansı çok yüksek bir ürün olacağı aşikar... Uygun fiyatlı ağır sınıf bir helikopter bir çok ülkenin dikkatini çekecektir.

Erich Von Manstein
Süvariler
Mesajlar: 1222
Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Erich Von Manstein » 26 Nis 2021, 17:38

Gökbey ile birlikte ihracatı beklenen bir ürün, özellikle ihracat potansiyeli yüksek ürünler hedefleniyor gördüğüm kadarıyla. Örneğin Aksungur. Eğer bir kuzey ülkesi olsaydım havada 50 saat kalan ihayı kaçırmazdım. İhracat olmadan savunma sanayinde çarklar dönmez. Özellikle havacılık projelerine lüks gözüyle bakmıyorum. Tasarruf edilecek onca kalem varken havacılık projeleri akamete uğramamalı.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Tyras » 26 Nis 2021, 19:50

İhracat??

Rusya-Hindistan-Çin-Japon almaz.

Kore yeni Apache aldı.

Vietnam-Tayland-Myanmar-Tayvan-Laos vs. bölgesel siyasi durumuna göre alım yapar, o tabloda biz asla yokuz.

Filipinler Atak'ta bile indirim istiyor. Singapur-Avustralya ABD'de.

Batı Avrupa almaz.

ABD almaz.

Güney Amerika'da hızlı silahlanan bir ülke yok. Oda alacaksa siyasi bloğuna göre ABD yada Rus-Çin'den birini seçer zaten.

Meksika Trump'ın gitmesiyle ABD ile buzlarını eritir.

Pakistan olursa Atağı alacak.

Güney Afrika Roivalk'ı var. Nijerya-Kamerun-Mali bizden alacak olsa bile daha hesaplı Atak seçer.

Ürdün'de para yok üstelik yeterli Cobra var. Mısır hem helikopteri zaten var, hem olmaz. Yemen-Suriye-Irak'ta satabileceğin istikrarlı bir hükümet yok.

Suud-BAE alacağını almış. Körfez'de ülke boyutlarına göre fazlalık bile var.

Etiyopya-Sudan'da para yok.

Fas Apache aldı.

Sırbistan duruma göre AB yada Rus malına yönelir. Bulgar-Rumen AB helikopteri seçer.

Bosna-Arnavutluk yada Makedonya'da öyle bir para yok.

Belarus'u sil Rusya'dan alır. Belki biz helikopteri bitirene kadar Rusya Belarus'u alır.

Ortaasya'da öyle büyük ihale açabilecek tek ülke Kazakistan. Oda denge siyaseti nedeniyle Rus ürünü tercih eder.

Azerbaycan zaten yeterli helikopteri var, Cezayir Mi-28 aldı.

Yunan'a Washington DC aksanıyla birisi telefondan pazarlayabilirse kesin alır :mrgreen:

Endonezya, Malezya eh bir ihtimal. Ukrayna motor sağladığı üzere Ukrayna alabilir.

Yani öyle açık pazara satılacak bir ürün değil. Kendimizi kandırmayalım.

Zaten satın alabilme ihtimali olan son saydığım 2-3 ülke var, bari Kore KF-X modeli gibi onları da %10 %15 ortaklıkla işe katıp ortak proje falan yapalım, o kadar masrafın altına girdikten sonra satılmaması gibi bir riski kalmaz.

Öbür türlü onları da elden kaçırıp kendimizle başbaşa kalabiliriz rahatlıkla.

dna
Süvariler
Mesajlar: 219
Kayıt: 14 Mar 2016, 07:58
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen dna » 28 Nis 2021, 08:35

Aynı fikirde değilim. Yanlış düşündüğünüz kanaatindeyim.

Yüksek teknoloji ürünleri bir süreklilik gerektirir. Bir sonraki kuşak ürünü düşünüp yapmazsanız, siz geride kalırsınız ve kimse de sizden ürün almaz, çünkü sizin bunişe devam etmediğinizi müşteri görür. Düzenli olarak hi-tech ürün çıkartan ve çıkarttıran biri olarak size bunu size garanti ederim.

Hatta şunu da söyleyeyim, siz örneğin bir laptop alacak olsanız, ve x firmasının bir sonraki kuşak ürünü olmadığını veya uzun süre olmayacağını öğrenseniz ne tepki verirsiniz? Bu üreticinin bunişi beceremediğini, veya bu işten anlamadığını, yarın bu ürünün elinde patlayacağını vs düşünürsünüz veya rakip firmalar bu tür haberleri yayar ve sizi müşteri olarak etkilerler.

Hi-tech ürünlerin doğası budur. Süreklilik şarttır.

Yapılması gereken bence şudur:
- bu proje kesinlikle geliştirilmeli ve ürün ortaya çıkartılmalıdır ve üretime geçilmelidir.
- fuarlarda ve diğer ortamlarda agresif şekilde kamuoyu oluşturulmalıdır
- bahsettiğiniz gibi ihracat hedeflenmelidir
- TSK siparişleri ile T929lar eldeki T129ların yerini almalıdır
- yeri alınan ihtiyaç fazlası T129lar ise envanterden çıkartılmalı ve uygun fiyata diğer ülkelere satılmalıdır.

Bu şekilde kendi atak helo filonuzu yenilemenin yanında hem kendinize yeni müşteriler bulursunuz hem de eldeki kullanılmış ve daha geride olan ürünü satarak para kazanırsınız. Piyasayı daha ucuza sattığınız kendi ürünleriniz ile satüre edersiniz, ve başkalarının girmesini zorlaştırırsınız ve kendi pazar payınız da genişler.
İlaveten servis anlaşmaları ve mühimmat anlaşmaları ile sürekli gelirinizi olur. Ve aynı müşterilere daha sonra T929 da satarsınız.

Özetle bu şekilde bir strateji yapılması gerekiyor.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1847
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen anafor2014 » 07 May 2021, 17:02

G.Afrika Denel helikopterine benzemiş

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Sanchez » 07 May 2021, 21:14

anafor2014 yazdı: 07 May 2021, 17:02 G.Afrika Denel helikopterine benzemiş
Rooivalk olmayınca uğraştık didindik Mangusta'yı ona benzettik, öyle bir sevda bizimkisi..

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen karli » 07 May 2021, 21:30

Sanchez yazdı: 07 May 2021, 21:14 Rooivalk olmayınca uğraştık didindik Mangusta'yı ona benzettik, öyle bir sevda bizimkisi..
Güney Afrikalılar enayiliğine yansın. Müthiş bir fırsattı onlar. Pek tabi bizede bir fırsattı.

BuLuT
Üye
Mesajlar: 624
Kayıt: 12 Tem 2012, 17:07
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen BuLuT » 07 May 2021, 21:48

Bn çok beğendim.Ürkütücü görünüyor
Burda bu helinin sesi çok önemli. T129 gibi sessizse tadından yenmez.
Sütre gerisinden aniden çıkıp şok baskınlar yapabilir.

afrasyab
Üye
Mesajlar: 15
Kayıt: 15 Kas 2018, 21:27
Yaş: 34

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen afrasyab » 07 May 2021, 21:58

Benim aklimda istenmeme sebebi rooilvalk'ın motorunun fransız olması diye kalmış . Fransa o zaman sözde ermeni soykırımını tanımıştı o zamanlar.

kivele
Üye
Mesajlar: 293
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kivele » 07 May 2021, 22:22

Rooivalk seçilmeme sebebi motordu. Seçilseydi Atak-2 uğraşmazdık büyük ihtimalle... Atak-2 'de kullanılması planlanan Ukrayna motoru beni korkutuyor. Motor üstünde bizimkilerin iyileştirme yapmayı planlıyormu merak ediyorum

Kullanıcı avatarı
witch_king
Üye
Mesajlar: 378
Kayıt: 02 Ağu 2012, 00:01
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen witch_king » 08 May 2021, 00:31

Onur777 yazdı: 07 May 2021, 22:05 Bu arada acaba top konusu ne alemde. 30mm top konusunda yerli bir çalışma vardır herhalde. Malum, açık ve gizli ambargolardan dolayı bu topu kimseden hazır olarak alabilecek gibi durmuyoruz. En azından şu anki iklimde. Ha 2023 sonrası ne olur, orası ayrı mevzu tabii.
Sarsılmaz ile TUSAŞ ortaklığındaki TRMekatronik firması tarafından ATAK-II için 30 mm top geliştirildiğinden bahsedilmekte haberde.
https://rayhaber.com/2021/04/temel-koti ... -acikladi/

dna
Süvariler
Mesajlar: 219
Kayıt: 14 Mar 2016, 07:58
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen dna » 08 May 2021, 07:43

Bilindigi gibi T129 fikir haklari Turkiye'ye ait bir helo degil. Turkiye gerekli alt sistem saglayicilarinin ulkelerinin iznini aldiktan sonra urunu satabiliyor ama ornegin bir baska ulkeye uretim lisansi ile satamiyor. Ayrica T129'un lisansinin 2028'e dek oldugu soyleniyor.

Yerli ve ozellilkle cok daha iyisinin yapilmasi tum sinirlamalari kaldirip atak helosunun onunu acacaktir.

bekro
Üye
Mesajlar: 351
Kayıt: 25 Kas 2015, 18:00
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen bekro » 08 May 2021, 12:25

dna yazdı: 08 May 2021, 07:43 Bilindigi gibi T129 fikir haklari Turkiye'ye ait bir helo degil. Turkiye gerekli alt sistem saglayicilarinin ulkelerinin iznini aldiktan sonra urunu satabiliyor ama ornegin bir baska ulkeye uretim lisansi ile satamiyor. Ayrica T129'un lisansinin 2028'e dek oldugu soyleniyor.

Yerli ve ozellilkle cok daha iyisinin yapilmasi tum sinirlamalari kaldirip atak helosunun onunu acacaktir.
Sayın Dna,

Aynısı yeni helikopterde de yaşanmayacak mı? Tamam fikri mülkiyet hakları tamamı ile bizde ama kritik komponentleri yüzde yüz üretebilecek miyiz ve üretemediğimiz parçalar yüzünden mesela Azerbaycana heli satmak istersek yine ambargo yemezmiyiz? Gerçekten bilmediğimden soruyorum Batılıların istemediği bir ülkeye bu helileri satabilir miyiz acaba?

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1707
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 08 May 2021, 14:19

O yuzden mumkun oldugunca cok kritik sistemi kendimiz utretmeye calisiyoruz. Uretemediklerimizi de piyasadan herkesde bulunabilen aistemlerle yedeklersek sorun kalmaz

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen swat » 15 May 2021, 18:47

Onur777 yazdı: 15 May 2021, 17:53 Helide kullanılacak FLIR konusunda bir bilgi var mı?
En kötü ihtimalle CATS ama tabi helikopterin FLIR'inden isterleri ne. Çünkü Aseflir-400 DASS yolda. Ama Aselflir-300T olacağını düşünmüyorum.

Kullanıcı avatarı
Zeitgeist
Süvariler
Mesajlar: 294
Kayıt: 16 Tem 2012, 01:54
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Zeitgeist » 29 Haz 2021, 11:11



Ukrayna'dan 14 adet motor alınmış.

kostok
Üye
Mesajlar: 780
Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
Yaş:

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kostok » 29 Haz 2021, 11:44

Zeitgeist yazdı: 29 Haz 2021, 11:11

Ukrayna'dan 14 adet motor alınmış.
Zamanında üstüne biraz daha koyup direkt Sinch'i alabilirdik belki de...

Celebor
Üye
Mesajlar: 103
Kayıt: 10 May 2021, 13:59
Yaş: 21

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Celebor » 29 Haz 2021, 12:23

Benim anlamadığım makette hala 20mm top var kamuflajdan görüldüğü kadarıyla da yeni yapılan bir maket gibi gözüküyor. Hani bu helikopterin topu 30 mm olacaktı?

hedefmen
Üye
Mesajlar: 3
Kayıt: 04 Tem 2016, 19:41
Yaş: 46

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen hedefmen » 29 Haz 2021, 12:42

resimdeki t629 ağır sınıf atak 2 değil

OkanA
Üye
Mesajlar: 25
Kayıt: 11 Haz 2021, 12:48
Yaş: 35

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen OkanA » 29 Haz 2021, 13:34

kostok yazdı: 29 Haz 2021, 11:44 Zamanında üstüne biraz daha koyup direkt Sinch'i alabilirdik belki de...
yinede yedirmezlerdi bize

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen karli » 29 Haz 2021, 14:23

Eylül de ilk motor teslimatı, 6 ay sonra Mart ayında uçuş. Şimdi anlamadığımdan ötürü soruyorum. Çokmu hızlı, yoksa gerçekçimi?

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen igirgin » 29 Haz 2021, 15:49

TEI bunun neresinde? TS-1400 motorundan sonra 1500-3000 shp ne kadar uzakta? Türbin kanatçıklarını yapıyoruz kompresör yapıyoruz eksik kalan ne var?

Celebor
Üye
Mesajlar: 103
Kayıt: 10 May 2021, 13:59
Yaş: 21

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Celebor » 29 Haz 2021, 16:13

Şimdi bu motor alımı t-629 için mi yapıldı?

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen igirgin » 29 Haz 2021, 16:26

Celebor yazdı: 29 Haz 2021, 16:13 Şimdi bu motor alımı t-629 için mi yapıldı?
T-629 olur da gerçekleşirse ki şüpheli TS-1400 motoru ile uçar. Bu motor TV3-117 T-929 'u uçuracak.
TV3-117 motoru Mi-8-17-24-28 gibi helikopterleri uçuruyor.

Celebor
Üye
Mesajlar: 103
Kayıt: 10 May 2021, 13:59
Yaş: 21

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Celebor » 29 Haz 2021, 17:08

igirgin yazdı: 29 Haz 2021, 16:26 T-629 olur da gerçekleşirse ki şüpheli TS-1400 motoru ile uçar. Bu motor TV3-117 T-929 'u uçuracak.
TV3-117 motoru Mi-8-17-24-28 gibi helikopterleri uçuruyor.
O zaman neden ortaya kocaman t-629 maketi konulmuş anlamış değilim

hedefmen
Üye
Mesajlar: 3
Kayıt: 04 Tem 2016, 19:41
Yaş: 46

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen hedefmen » 29 Haz 2021, 17:22

arkadaşlar t129 lisans anlaşması sona erdiğinde artık t629 üretim hattı acılacak o yüzden şu an t629 sadece nasıl daha iyi ve daha fazla faydalı yük alınabilir üzerinde çalışıyor. gelecekti bizim t629 hafif sardırı t929 agır sınıf saldırı helekpterimiz olacak proje bu şekilde ilerliyecek

Kullanıcı avatarı
Hayali
Üye
Mesajlar: 615
Kayıt: 10 Kas 2019, 20:08
Konum: Samsun-TR
Yaş: 26

T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Hayali » 29 Haz 2021, 17:38

igirgin yazdı: 29 Haz 2021, 16:26 T-629 olur da gerçekleşirse ki şüpheli TS-1400 motoru ile uçar. Bu motor TV3-117 T-929 'u uçuracak.
TV3-117 motoru Mi-8-17-24-28 gibi helikopterleri uçuruyor.
TV3-117 bir sürü varyantı olan çok yaygın bir motor. Performansı tartışılır. Ama bu motor ile de sertifye olması, bu motora aşina orduların ilgisini çekebilir.

Cevapla