T-929 Atak-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
tuğrulbey
Süvariler
Mesajlar: 835
Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen tuğrulbey » 25 Şub 2019, 19:08

Bu 30 mm top iyide, kimin kapısını çalacağız bunun için. Apache nin topu var ATK üretimi M230 vede Tiger in topu var Nexter 30M 781.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Sanchez » 25 Şub 2019, 22:11

30mm'nin hala gereksiz şekilde sistemi karmaşıklaştıracağını ve çıkacak ürünün göreve hazırlık oranının düşük olacağını düşünüyorum.

Pilotların bir 30mm isteği var mı; bunu merak ediyorum. 20mm gerçekten de yetersiz mi bulunuyor yoksa hala 90lar kafasıyla tank avlama planları mı yapılıyor?

Bu geliştirilmiş Atak-2 ve ağır sınıf taarruz helikopteri ayrımı konusunda da pek karanlıktayız. Hadi Whiskey'leri servisten çıkardın (ki daha uzun yıllar uçar onlar), 3 farklı taarruz helikopterimiz mi olacak?

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen karli » 26 Şub 2019, 13:02

Sanchez yazdı: 25 Şub 2019, 22:11 30mm'nin hala gereksiz şekilde sistemi karmaşıklaştıracağını ve çıkacak ürünün göreve hazırlık oranının düşük olacağını düşünüyorum.

Pilotların bir 30mm isteği var mı; bunu merak ediyorum. 20mm gerçekten de yetersiz mi bulunuyor yoksa hala 90lar kafasıyla tank avlama planları mı yapılıyor?

Bu geliştirilmiş Atak-2 ve ağır sınıf taarruz helikopteri ayrımı konusunda da pek karanlıktayız. Hadi Whiskey'leri servisten çıkardın (ki daha uzun yıllar uçar onlar), 3 farklı taarruz helikopterimiz mi olacak?
W ler donanmaya kaydırılabilir, çokta uzun ömürleri olduğunu pek düşünmüyorum. Zaten Atak lar gelene kadar çok ciddi anlamda kullanıldılar. Olmadı MLU ya sokmadan envanter dışına atarsın.

30MM ile tank avlamadan ziyade zırhlı birliklere karşı etkiyi artırmak için etkili olur diye düşünmekteyim.

madmax12
Süvariler
Mesajlar: 703
Kayıt: 06 Ağu 2012, 17:07
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen madmax12 » 26 Şub 2019, 13:43

Aslında muhtemelen tepesine isabet edeceği için hafif zırhlı araçlar için zırh delici 30 mm mühimmat, güdümlü mermi ateşlenmeksizin alternatif ve düşük maliyetli hasar çıkartabilirse gayet olumlu gibi. Birde sadece yoğun çatışmalar için geçerli olarak türdeş hedefler arası yakın mesafe karşılaşmalarında angajman ve hasar açısından ekstra etken. Helikopterler ağır yapısal hasara rağmen uçabiliyor ve bu açıdanda 30 mm ilave avantajlar sağlıyor.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen swat » 26 Şub 2019, 13:59

Arkadaşlar Küçük bir düzeltme ATAK-I için biz ABD menşeili M-197 yerine aynı ürünün italiyan menşeili modeli olan TM-197B modelini kullanıyoruz.
Ve bizde bunu Yerli olarak üreteceğiz.

30mm'ye gelince Tank ve Zırhlı araçlar üzerindeki etkinliği düşünülüyor bence. Mevcutta ATAK-I'ler uzun süre elimizde olacak ve ATAK-I serisini Doğu bölgesinde kullanmak için istediğimiz zaman üretebiliriz. Fakat ATAK-II bizim için AH-64 veya Mil-Mi-28 olacak.

Önceliklli olarak Trakyada konuşlandırılacağını düşünüyorum. Akabinde Kıbrıs muhtemel. Tabi T-130 platformunun Deniz versiyonu yapılabilir bu nedenle T-129'un deniz versiyonundan vaz geçilebilir. 30mm top için önemli olan azami yerli üretim (Kara araçları içinde kullanılacak bir kalibre) ve özelleştirilmiş mühimmat ailesine sahip olması.

Ayrıca DIRCM olması mükemmel olmuş ayrıca İHA'lardan anlık görüntü aktarımı olması çok çok önemli benim görüşüm.

StrategyMaster
Süvariler
Mesajlar: 2087
Kayıt: 22 Şub 2014, 15:08
Konum: Kırklareli
Yaş: 33

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen StrategyMaster » 26 Şub 2019, 14:13

30 mm piyade üzerinde etkili olduğu için isteniyor. 20 mm mühimmat hedefe doğrudan vurmadığı sürece etkili değil. 30mm hedefin yanına düşse etkiliyor. 20mm salvosundan slalom yapıp şanslı şekilde kurtulanlar var. Tabii ki bonus olarak da özellikle hafif zırhlı araçlar, ZPTler için oldukça etkili 30 mm. 20 mm bu tip araçları durdurmakta zorlanabiliyor hasar alıp yoluna devam edebiliyor bu araçlar. Sonradan zırhlandırılmış bomba yüklü garabe araçları 30 mm ile çok daha rahat durdurabilme imkanı var. Modern tankların zırhlarını 30 mm ile delme şansınız pek yok.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5121
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen goldenwings » 26 Şub 2019, 14:25

W ler donanmaya kaymaz. Donanma da istemez çünkü özel korozyona dayanıklı Seahawk gibi platformlar lazım. Adı üzerinde Seahawk. Atak da 2 de özel üretilip Donanma’ya verilir/ verilecektir.

Kullanıcı avatarı
Footle
Süvariler
Mesajlar: 409
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Footle » 26 Şub 2019, 16:03

30mm günümüz tanklarının zırhını delemez diye tanklara etkisiz kalır diye düşünmeyin. Tanklar modernleştikçe üstlerindeki sensörler de bi o kadar hassaslaşıyor. 30mm yedikten sonra optikler ve sensörlerin çoğu zarar görür. Elbette bu tankı tamamen savaş dışı bırakmaz ama muharebe kabiliyetini yerlere serer.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Antares » 26 Şub 2019, 16:04

Farazi yazıyorum. Harekatta ATAK ların şu zeytinlik avlarını görmüşsünüzdür. 30 mm. nin olması gerektiğini o zaman daha çok düşünmüştüm. 2. cil etkinin yüksek olması pilotun işini çok kolaylaştırıyor. Ancak harekata hazırlık ve teknik karmaşası konusunda hiç bir bilgim yok.

20 mm. yi paralanan şekilde üretirsek 30 mm. ye gerek kalmayabilir diyeceğim bu sefer de sadece yumuşak hedefleri düşünerek yaklaştığımı fark ettim.

Sanırım kendinden paralanan 30 mm. çok etkili olur.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen swat » 26 Şub 2019, 16:29

Bence 3 tür mühimmat tasarlanmalı bu proje özelinde,

-30mm Genel Maksat
-30mm Zırh Delici
-30mm Anti Personel

StrategyMaster
Süvariler
Mesajlar: 2087
Kayıt: 22 Şub 2014, 15:08
Konum: Kırklareli
Yaş: 33

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen StrategyMaster » 26 Şub 2019, 16:48

20 mm çok küçük paralanan mühimmat için. 30 mm için çalışma yapılabilir hatta yapılmalı ama helikopterlerdeki 30 mm ile 30 mm uçaksavarlar aynı mühimmatı atmıyor.

tuğrulbey
Süvariler
Mesajlar: 835
Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen tuğrulbey » 26 Şub 2019, 18:22

Sayın swat, benim bildiğim 30 mm top ile uçan 3 tane taarruz helikopteri var. Apache ve Tiger in topu tek beslemelidir, yani mühimmat seçme şansı yoktur ne yüklerseniz onu atarsınız. Her iki topta 30x113 mühimmat kullanır. Her iki top içinde HEİ mühimmat mevcuttur. Ama mühimmat yükleme videolarında gördüğüm kadarıyla genelde Apache ye HEDP yükleniyor. Yüksek patlayıcı çift amaçlı mühimmat. Bu mühimmat içinde küçük bir çukur imla konisi barındırır ve bu şekilde zırh deler. Tiger ise SAPHEİ mühimmatı kullanıyor, yarı zırh delici yüksek patlayıcı. Bu mühimmat çekirdeğinin içinde yüksek patlayıcı ile birlikte tungsten karbit delici bulunur.

Kullanımda olan taarruz helikopterlerinin içinde en güçlü top ile uçan Mi-28 dir. 30 mm 2A42 topunu taşır ki bu top BMP-2 nin ana silahıdır. 30x165 mühimmat kullanır. Çift beslemelidir. Mühimmat topun hemen sağında ve solunda bulunan iki sandıkta taşınır. Silahçı mühimmat seçimi yapabilir. Ka-50 helikopteri de aynı topu kullanır, fakat top yarı sabit taşındığı için değerlendirmeye almadım.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen robust » 26 Şub 2019, 20:02

goldenwings yazdı: 26 Şub 2019, 14:25 W ler donanmaya kaymaz. Donanma da istemez çünkü özel korozyona dayanıklı Seahawk gibi platformlar lazım. Adı üzerinde Seahawk. Atak da 2 de özel üretilip Donanma’ya verilir/ verilecektir.
AH-1W'lerde kullanan GET700-401 motorlari ile Seahawk S70 motorlari ayni. Bu motor US NAVY ve US MARINES'in surekli deniz asiri operasyonlari nedeniyle korozyona karsi ozel uretilmis motorlar. Esasinda TSK envanterindeki deniz asiri operasyonlar icin en uygun helikopterler (mevcutlar icinde) AH-1W ve Seahawk helikopterleri. Digerleri T129, S70 veya CH-47'lerde kullanilir ama uzun sureli deniz uzeri operasyonlar ile kisa sureli gemi uzeri tatbikat vs icin konuslanma cok farkli.

TCG Anadolu uzerinde konuslandirilacak sekilde tedarik edilecek helikopterlerin sadece korozyon degil, diger yapisal olarak farkliliklar icermesi gerekecek. Ornegin, pallerinin katlanmasi gibi veya kuyruk konisinin katlanarak park edilebilir olmasi gibi. Bu haliyle T129'u veya S70A'yi TCG Anadolu'nun asansorune sigmazlar ve hangarlarina indiremezsiniz. Gemide pist var diye CH-47, T129 kullaniriz diyorlar. Belki 2-3 ay sureli seyir cikilacak.

Turk Deniz Kuvvetleri S70B Seahawk katlanmis kuyuruk ve anapalleri ile park pozisyonunda:
Resim

Hangar icersinde:
Resim

StrategyMaster
Süvariler
Mesajlar: 2087
Kayıt: 22 Şub 2014, 15:08
Konum: Kırklareli
Yaş: 33

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen StrategyMaster » 26 Şub 2019, 20:37

@Polybolos olabilir düşünmek lazım. Mk 19lar 1500 metreye kadar etkili personele karşı çok etkili bir sistem. HEDP mühimmat kullanıyor dolayısıyla zırh delme performansı da iyi. Tek sıkıntı mühimmat. 1500 metre menzile 6 saniyede gidiyor. Bu aslında o mesafede hareketli hedefleri vurmak için pek uygun sayılmaz.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Sanchez » 26 Şub 2019, 21:13

robust yazdı: 26 Şub 2019, 20:02 AH-1W'lerde kullanan GET700-401 motorlari ile Seahawk S70 motorlari ayni. Bu motor US NAVY ve US MARINES'in surekli deniz asiri operasyonlari nedeniyle korozyona karsi ozel uretilmis motorlar. Esasinda TSK envanterindeki deniz asiri operasyonlar icin en uygun helikopterler (mevcutlar icinde) AH-1W ve Seahawk helikopterleri. Digerleri T129, S70 veya CH-47'lerde kullanilir ama uzun sureli deniz uzeri operasyonlar ile kisa sureli gemi uzeri tatbikat vs icin konuslanma cok farkli.
Bütün Whiskeyler zaten navalize olarak çıkmıyor mu hattan? Bizimkiler belki ömürlerinde deniz görmediler(2. el alınanlar dışında) ama altyapı orada duruyor.

Ben Whiskeyler'in ömürlerinin son zamanlarını LHD'lerde eğitimlerde geçireceklerini düşünüyorum. İçini dışını her şeyini bildiğin alet.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen swat » 27 Şub 2019, 13:44

tuğrulbey yazdı: 26 Şub 2019, 18:22 Sayın swat, benim bildiğim 30 mm top ile uçan 3 tane taarruz helikopteri var. Apache ve Tiger in topu tek beslemelidir, yani mühimmat seçme şansı yoktur ne yüklerseniz onu atarsınız. Her iki topta 30x113 mühimmat kullanır. Her iki top içinde HEİ mühimmat mevcuttur. Ama mühimmat yükleme videolarında gördüğüm kadarıyla genelde Apache ye HEDP yükleniyor. Yüksek patlayıcı çift amaçlı mühimmat. Bu mühimmat içinde küçük bir çukur imla konisi barındırır ve bu şekilde zırh deler. Tiger ise SAPHEİ mühimmatı kullanıyor, yarı zırh delici yüksek patlayıcı. Bu mühimmat çekirdeğinin içinde yüksek patlayıcı ile birlikte tungsten karbit delici bulunur.

Kullanımda olan taarruz helikopterlerinin içinde en güçlü top ile uçan Mi-28 dir. 30 mm 2A42 topunu taşır ki bu top BMP-2 nin ana silahıdır. 30x165 mühimmat kullanır. Çift beslemelidir. Mühimmat topun hemen sağında ve solunda bulunan iki sandıkta taşınır. Silahçı mühimmat seçimi yapabilir. Ka-50 helikopteri de aynı topu kullanır, fakat top yarı sabit taşındığı için değerlendirmeye almadım.
Hocam detaylar için teşekkürler. Biz bir NATO ülkesi olarak 30X113 mühimmat kullanacağımız aşikar. Çİft Besleme ve mühimmat çeşitlendirme ile helikopterimizi sadece fiüzeleri ile değil, topu ilede özel bir helikopter yapabiliriz.

Ruslar kağıt üzerinde gayet iyi görünüyor ama savaş ortamında zannediyorum çokta deneyimli değiller. Bu nedenle 2A42 topu şeklinde bir toplun orta - uzun vadede helikopter gönvdesi üzerinde yarattığı etkiyi kestirmek zor.

Navalize helikopter konusunda gelince navalizer olan sadece gövde değil, helikopterin Gerek gövde, Gerek Aviyonik Gerek motor&mekanik korozyona dayanıklı olmalı. ATAK-2 için 2.200bg motor kullnaılacak bu TSI seriside olabilir dışarıdanda alabiliriz.
Ama kendimiz yapacak isek TSI-2200 (atıyorum) motorununda naavalize olarak üretilmesi gerek.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen sailordream » 27 Şub 2019, 14:07

musti yazdı: 26 Şub 2019, 21:30 Fransadan 30mm top alıp bir wiskey yada BH'a entegre ederek denemek lazım. Çapı daha büyük ama kovan boyu gayet kısa. Namlu çıkış hızı düşük ve tepme nispeten düşük .

Geniş mühimmatın paralanma etkisi beni cezbediyor. Yani anti-zırh kabiliyetinden ziyade antipersonel paralanma etkisinin bariz fazlalığı KKK'yı bu yöne itmiş olmalı diye düşünüyorum.

Whiskey ömrünün lafı edilmiş. p/s modelleri 75-76 üretimi. Çatır çatır kullandık hemde gayet düşük kayıp oranıyla hemde yoğun şekilde. 95 üretimi whiskeyler daha çok gideri var. Mekanik yapısı Hueylere benzerdir bakımcıların gayet hakim olduğu bir sistem.. Daha çok ekmek yedirir bize whiskeyler.
ABD 86 yılı üretimi AH-1W'lerini dünya kadar para harcayıp Zulu yaptı. Daha çok kullanırız süper kobraları.
Ayrıca deniz havacılığı T-400 motorları ve transmisyonları 212 Twin Huey'lerden dolayı iyi bilir. Süpercobraların modernize ve ömür arttırımı ile kullanılması daha gerçekçi görünüyor.

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen karli » 27 Şub 2019, 20:39

Sanchez yazdı: 26 Şub 2019, 21:13 Bütün Whiskeyler zaten navalize olarak çıkmıyor mu hattan? Bizimkiler belki ömürlerinde deniz görmediler(2. el alınanlar dışında) ama altyapı orada duruyor.

Ben Whiskeyler'in ömürlerinin son zamanlarını LHD'lerde eğitimlerde geçireceklerini düşünüyorum. İçini dışını her şeyini bildiğin alet.
Zaten bize verilenler, acil ihtiyaç kapsamında Amerikan Deniz Piyadeleri için üretilen Helikopterlere çökmüşlerdi. Yani pekte yapacak, eklenecek birşey yok ortada. Boya hariç.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1847
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen anafor2014 » 27 Şub 2019, 21:39

30 mm topu programlana bilir mühimmatlı hale getirebilimiyiz? Helikopter üzeri kullanımda Bir faydası olur mu?

Kullanıcı avatarı
sailor06
Süvariler
Mesajlar: 339
Kayıt: 11 Şub 2016, 23:18
Konum: ANKARA
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen sailor06 » 27 Şub 2019, 21:58

Elimizde hazır 35 mm var, hem top hem de programlanabilir mühimmatı ile. :)
anafor2014 yazdı: 27 Şub 2019, 21:39 30 mm topu programlana bilir mühimmatlı hale getirebilimiyiz? Helikopter üzeri kullanımda Bir faydası olur mu?

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen robust » 27 Şub 2019, 23:29

Mevcut sartlarda TCG Anadolu uzerine surekli konuslandirilabilecek iki helikopter var TSK envanterinde. Seahawk S70B ve AH-1W. Bu ikiside hazir. Ilerde kargo ve yolcu transferi icin MH-60S tipinde gorev sistemleri olmayan Seahawk benzeri 8-10 adet helikopter gerekecektir. Kisa sureligine ise tatbikat amacli T129 veya CH-47 inis kalkis yapabilir sorun olmaz, zaten hangarlara indiremezler. Ben olsam ABD'nin depolamaya gonderdigi AH-1W'lerden 6 tane alarak AH-1W sayisini 16 civarina cikarirdim. Bu sekilde olasi uzun sureli deniz asiri gorevlerde, sayisal zafiyet olmaz. Hatta TAI'de yapilan Bahreyn AH-1P/S modernizasyonuna benzer sekilde aviyonik moda sokarak, daha uzun sureler kullanma sansimiz olabilir.

Eklemeyi unuttum, ilerde TCG Anadolu uzerinde ucak konuslandirmaya baslayinca AEW gorevi amacli helikopter tedarigide dusunulmeli. Bunun icinde Ingiliz QE Ucak gemisinde kullanilacak AW101 AEW (Merlin) platformu dusunulebilir.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1847
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen anafor2014 » 27 Şub 2019, 23:37

sailor06 yazdı: 27 Şub 2019, 21:58 Elimizde hazır 35 mm var, hem top hem de programlanabilir mühimmatı ile. :)
Helikopter üzerine taşınabilir olması için dedim.helikopterimizin üzerine 30 mm top olacaksa programlanabilir mühimmat atamaz mı? Geniş alanları bombalamak için kullanılır

Kullanıcı avatarı
FrOzkan
Üye
Mesajlar: 500
Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen FrOzkan » 28 Şub 2019, 00:19

Bu helide stinger yerine gökdoğan füzesiyle görsek daha etkili olmaz mı? Ege denizinde baya etki eder.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Sanchez » 28 Şub 2019, 00:35

Önce bir ikisi de gerçek olsun, yeri gelir onu da görürüz.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen robust » 28 Şub 2019, 00:48

Gokdogan fuzesi hem agir, hem pahali cozum. Tercih edilmesi cok dusuk ihtimal. Stinger hem cok daha ucuz, hafif ve daha fazla tasima imkani sunuyor. Sonucta T129 veya sonraki ATAK-2'nin Ege cografyasinda karsilasacagi hava hedefleri icin Stinger yeterli bence. Ilerki yillarda IIR gudumlu yerli MANPADS uretilirse, etkinligi daha iyi ve menzilide daha uzun olacaktir. Hurkus-C ve Hurjet icin Gokdogan daha faydali olabilir.

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen karli » 01 Mar 2019, 20:52

robust yazdı: 28 Şub 2019, 00:48 Gokdogan fuzesi hem agir, hem pahali cozum. Tercih edilmesi cok dusuk ihtimal. Stinger hem cok daha ucuz, hafif ve daha fazla tasima imkani sunuyor. Sonucta T129 veya sonraki ATAK-2'nin Ege cografyasinda karsilasacagi hava hedefleri icin Stinger yeterli bence. Ilerki yillarda IIR gudumlu yerli MANPADS uretilirse, etkinligi daha iyi ve menzilide daha uzun olacaktir. Hurkus-C ve Hurjet icin Gokdogan daha faydali olabilir.
Peki elimizdeki Whiskey ler Penguin ateşleyebilirmi? Bunun için elektronik altyapı içinyapılması gereken çok fazla iş varmı, yahut
basit şekilde halledilebilirmi?

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen robust » 01 Mar 2019, 21:14

Penguin cok agir ve buyuk. AH-1W'nin tasima istasyonlarinin limitlerini asar mutlaka. Ayrica Penguin atis oncesinde hedefin lokasyonu ve menziline ait bilgileri gerektirir. Bunu icin helikopterde uzun menzilli arama radari ve fuze/helikopter arasinda bilgi alis verisini yapacak operator konsolu gerekir. Kisaca AH-1Wye Penguin uygun degil ama UMTAS/CIRIT yaninda SPIKE NLOS gibi 30 km menzilli bir fuze cok ise yarar.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Kafkasya » 02 Mar 2019, 12:34

robust yazdı: 01 Mar 2019, 21:14 Penguin cok agir ve buyuk. AH-1W'nin tasima istasyonlarinin limitlerini asar mutlaka. Ayrica Penguin atis oncesinde hedefin lokasyonu ve menziline ait bilgileri gerektirir. Bunu icin helikopterde uzun menzilli arama radari ve fuze/helikopter arasinda bilgi alis verisini yapacak operator konsolu gerekir. Kisaca AH-1Wye Penguin uygun degil ama UMTAS/CIRIT yaninda SPIKE NLOS gibi 30 km menzilli bir fuze cok ise yarar.
Network sistemi hızlıca yaygınlaştırılmalı, efektif kullanma imkanı oluşturulmalı.

Bunu özel şirketler ile milli hale getirilmeli TSK nın yaygın kullanılması sağlanmalı.

Bu Teknoloji ileride ülkeye çok iyi gelir sağlar.
Günümüzde her insan sürekli iletişim halinde.
Bundan bizim de para kazanma imkanı yaratmalıyız.

Ötesinde UMTAS füzesine daha uzun menzilli motor eklenilmeli.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen İstiklalFM » 17 Mar 2019, 00:42

musti yazdı: 17 Mar 2019, 00:14 Katar'a ATAK hayali galiba bitmiştir.
Öyle bir hayal var mıydı ki? Sayın robust'un söyleye söyle dilinde tüy bitmişti bir ara, biz herkese Atak satma peşindeyiz Katar'a niye satamadık diye...

TRM'nin Katar Emirliği Silahlı Kuvvetleri başlığı 9 Haziran 2016 tarihinde sayın Pacific'in iletisi:
Pacific yazdı: 09 Haz 2016, 01:17 Katar 24 adet Ah-64E aliyor.

Taarruz helikopteri almak üzere bir süredir görüşmeler yapan Katar, 24 adet AH-64E Apache alıyor. Katar toplam ne kadar ödeyecek?

Katar Boeing’le 24 adet AH-64E almak için anlaşma imzaladı
Katar, Boeing’le yaptığı anlaşma ile 24 adet AH-64E Apache tipi taarruz helikopteri alacak. Toplam 667 milyon dolarlık anlaşmada helikopterler 2019’dan itibaren Katar’a Longbow radarları, yer destek ekibi ve Thales imalatı telsiz sistemleri ile teslim edilecek. Teslimat 2020’de tamamlanacak.

Halen Boeing’in AH-64 imalat hattının önemli bölümü, Amerikan Kara Kuvvetleri’nin siparişleri için çalışıyor. İmalatçı, 2020’ye kadar toplam 257 adet AH-64’ü Amerikan kuvvetlerine teslim edecek.

http://www.kokpit.aero/katar-apache-alacak

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen sailordream » 17 Mar 2019, 16:20

robust yazdı: 27 Şub 2019, 23:29 ...Kisa sureligine ise tatbikat amacli T129 veya CH-47 inis kalkis yapabilir sorun olmaz, zaten hangarlara indiremezler.
Atak rahat sığar hangara hatta pervaneler kapanmadan dahi kıç asansörden inebilir. kuvvetle muhtemelen CH-47'nin de sığması gerek. Avustralya icin dizayn revize edilmişti.
Ben olsam ABD'nin depolamaya gonderdigi AH-1W'lerden 6 tane alarak AH-1W sayisini 16 civarina cikarirdim. Bu sekilde olasi uzun sureli deniz asiri gorevlerde, sayisal zafiyet olmaz. Hatta TAI'de yapilan Bahreyn AH-1P/S modernizasyonuna benzer sekilde aviyonik moda sokarak, daha uzun sureler kullanma sansimiz olabilir.
ABD'nin depoya gönderdiği AH-1W malesef yok olsaydı değil 5 gelecekti zaten dikkat ederseniz kimseye 2ci el Whiskey teklifi dahi yok. Marineler yana yakıla daha fazlasını istiyor Whiskey'lerin.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen kabardey » 17 Mar 2019, 16:28

sailordream yazdı: 17 Mar 2019, 16:20 ABD'nin depoya gönderdiği AH-1W malesef yok olsaydı değil 5 gelecekti zaten dikkat ederseniz kimseye 2ci el Whiskey teklifi dahi yok. Marineler yana yakıla daha fazlasını istiyor Whiskey'lerin.
Hocam o dönem bitti. AH-1Z'ler gelene kadar arada bir dönem oldu, helikopter sıkıntısı olan fakat, şimdi Z'ler yeterli seviyeye geldiği için W'ler sürekli depoya taşınıyor. Aramız limoni olmasa robust üstadın fikri aynen benim kafamda da vardı, Anadolu için bir takım çok uygun fiyat alınabilirdi ve TAI'de modernize olurdu.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen robust » 17 Mar 2019, 20:01

sailordream yazdı: 17 Mar 2019, 16:20 Atak rahat sığar hangara hatta pervaneler kapanmadan dahi kıç asansörden inebilir. kuvvetle muhtemelen CH-47'nin de sığması gerek. Avustralya icin dizayn revize edilmişti.



ABD'nin depoya gönderdiği AH-1W malesef yok olsaydı değil 5 gelecekti zaten dikkat ederseniz kimseye 2ci el Whiskey teklifi dahi yok. Marineler yana yakıla daha fazlasını istiyor Whiskey'lerin.
Hocam T129 veya CH-47 boyutlari asansore uygun olsa bile hangarda sorun olmaz mi? Bizim TCG Anadolu'da Avusturalya modlari var mi?

AH-1W konusunda US MARINES ilk zamanlarda W govdelerinin bazilarini sifirlayip Z'ye cevirme planlari vardi, daha sonra aradaki maliyetin fazla olmamasi ve envanterden W'leri Z donusumu icin cekmenin zafiyete neden olmamasi icin siparisleri sifirdan uretilmis Z icin verdiler. Bu yuzden simdi ellerinde Z olmayacak W'ler kaldi. Ikisini ayni anda kullanmak istemiyorlar artik Z'ye tamamen gectiler. Arta kalan W'leri de Arizona Davis'e stokluyorlar. Artik FMS ile satabilirler veya savas reserve olarak birakirlar. Turkiye ve Tayvan hazirince W kullanicisi yok. Brezilya dusunuyormus W'leri almayi Ingilizlerden aldiklari HMS Ocean uzerinde kullanmak icin sanirim.

Sanrı
Üye
Mesajlar: 14
Kayıt: 22 Haz 2018, 11:44
Yaş: 37

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Sanrı » 29 Nis 2019, 10:57

Resim

Atak-2 Helikopterimiz için IDEF 2019'da sergilenmek üzere yapımı tamamen bitmemiş olan tam boy model.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Mec » 29 Nis 2019, 11:55

Yarim yamalak neden servis edilir..

Kullanıcı avatarı
Hunter
Üye
Mesajlar: 199
Kayıt: 13 Ara 2015, 12:25
Konum: Çorlu
Yaş: 39

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Hunter » 29 Nis 2019, 11:59

Ön sipariş için sergilenecek, muhtemel alıcılara biz başladık desteğinizi bekliyoruz demek için.

Sanrı
Üye
Mesajlar: 14
Kayıt: 22 Haz 2018, 11:44
Yaş: 37

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Sanrı » 29 Nis 2019, 12:27

Mec yazdı: 29 Nis 2019, 11:55 Yarim yamalak neden servis edilir..

Fuara tam bitmiş model sergilenecek.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Mec » 29 Nis 2019, 12:29

Sanrı yazdı: 29 Nis 2019, 12:27 Fuara tam bitmiş model sergilenecek.
Ben de oyle dusunmustum ama ilk fotograf epey onemli. Diger forumlarda da dolasir yabancilar da gorur. Ilk izlenimde tam gormeleri daha iyi olur.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Test7 » 02 May 2019, 11:44


Comrade Kalashnikov
Süvariler
Mesajlar: 187
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:11
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Comrade Kalashnikov » 04 May 2019, 09:37

3000 mi? Wow

Kullanıcı avatarı
ddemir
Süvariler
Mesajlar: 735
Kayıt: 17 Eyl 2013, 09:36
Yaş: 39

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ddemir » 04 May 2019, 11:08


kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen kabardey » 04 May 2019, 11:22

Bence burada yazımda ya söylemde bir hata var. 2000 denilmek yada yazılmak istenmiş olabilir.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Kafkasya » 04 May 2019, 11:27

Banada toplamda 3000 beygir denilmektedir istenmiş gibi geliyor.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Mec » 04 May 2019, 13:31

Kafkasya yazdı: 04 May 2019, 11:27 Banada toplamda 3000 beygir denilmektedir istenmiş gibi geliyor.
Sanmam ''KOTİL: ‘ATAK-II’de herbiri yaklaşık 3000 beygir gücünde iki adet yerli motor olacak.'' ''Herbiri'' ve '' İki adet '' şeklinde ayrıca belirtiyor.

Ben şunu anlamadım, çalışması süren motor 3000 beygir olacak ama prototipler mevcut motorla uçacak deniyor daha düşük beygirli motorlarla test aşamaları geçecek sonra 3000 beygire çıkılacak? o zaman da ayrıca bir test süreci vs gerekmeyecek mi?

Kafa karıştırıcı bir durum ve 3000 beygir motor hikayesi gerçek mi cidden anlamadım.

çanakkale geçilmez
Süvariler
Mesajlar: 724
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
Konum: çanakkale
Yaş: 44
İletişim:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen çanakkale geçilmez » 04 May 2019, 13:34

6000 beygir güçle himalayaların tepesine bile çıkılır?Arap yağı fazla bulunca bir tarafına sürermiş,biz daha 1500 bg üzeri bir motor üretelim 3000 geri de kalsın:))))

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Test7 » 04 May 2019, 16:11

çanakkale geçilmez yazdı: 04 May 2019, 13:34 6000 beygir güçle himalayaların tepesine bile çıkılır?Arap yağı fazla bulunca bir tarafına sürermiş,biz daha 1500 bg üzeri bir motor üretelim 3000 geri de kalsın:))))
-Uçak yapıyoruzz(F-22'yi tokatlasın)
-Savaş helikopteri yapıyoruz (Apaçiyi doğduğuna pişman etsin)

Sonra dan elde edilen savunma sanayii tadının hangover etkisi :) Alacaz her türlü boynu bükük yılların hıncını..

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ilhan » 04 May 2019, 19:40

Test7 yazdı: 04 May 2019, 16:11-Savaş helikopteri yapıyoruz (Apaçiyi doğduğuna pişman etsin)
Ben atak-2'yi duyduğumda, t129'un mantığını bozmadan olabildiğince yerlileştirme amacını güden bir projeydi. Nedir, işte motorların yerlileştirilmesi, şeritsiz besleme sistemi ve aviyoknik genişlemesi için gövdenin biraz büyütülmesi ve kanatların hafifçe büyütülüp güçlendirilmesinden oluşuyordu. Yine şimdiki gösterilen helikopter t120 görünümünden çok farklı değil, bahsedilen düzenlemeler yapılmış ama sonradan ticari kaygıların ağır basmasıyla 30 mm top eklenmiş. Ben 30 mm topun dedikodusunu dahi hiç duymamıştım, ki bazı görsellerde de 20 mm görünüyor hala bu da son anda yapılan acele bir değişikliğe işaret ediyor. Bundan solayı 3000 hp mantıklı olabilir zira 30 mm helikopteri göründüğünden çok daha ağırlaştıracaktır. Hele ki 20 mm topa benzer 3 namlulu 30 mm gibi bir şeye cüret ederlerse 300 hp bir ihtimal değil şart haline gelir. Projeninin atak-2 den ağır taarruz ismine çevrilmesi de ihtiyaçların ve gerçeklerin ötesinde apaçiye rakip olacak bir ticari ürün hedeflendiğinin göstergesi. Hayırlısı demekten başka ne yapalım.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Sanchez » 04 May 2019, 21:29

Apache'ye rakip de, öyle bir pazar var mı, bunun bir market çalışması yapıldı mı...

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen Kafkasya » 04 May 2019, 21:34

Gördüğümüz çekirdeğin 1500 beygirden fazla güç üretmesi mümkün değil.
Gizli gizli daha büyük motor üzerinde çalışılıyorsa onu bilmem.

ooppss
Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 13 Tem 2012, 11:00
Yaş:

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen ooppss » 05 May 2019, 02:02

Benim de atak 2 nin ilk görsellerini gördüğümde düşündüğüm şey T70(motor,vs) ve atak ile bolca ortak parça içeren,bu sebeple yerlilik oranı yüksek, geliştirme maliyeti ve süresi oldukça düşük, denizde kullanıma ve tank avcısı olmaya daha uygun bir helikopterdi.
Sanırım ABD ile ara açılınca "daha güçlüsünü, daha millisini yaparız" noktasına gelindi, sonucunu hep birlikte göreceğiz

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

ATAK-2 TAARRUZ HELİKOPTERİ

Mesaj gönderen swat » 07 May 2019, 13:57

ooppss yazdı: 05 May 2019, 02:02 Benim de atak 2 nin ilk görsellerini gördüğümde düşündüğüm şey T70(motor,vs) ve atak ile bolca ortak parça içeren,bu sebeple yerlilik oranı yüksek, geliştirme maliyeti ve süresi oldukça düşük, denizde kullanıma ve tank avcısı olmaya daha uygun bir helikopterdi.
Sanırım ABD ile ara açılınca "daha güçlüsünü, daha millisini yaparız" noktasına gelindi, sonucunu hep birlikte göreceğiz
Kimse rüya görmesin 2.200hp seviyesinde GE veya RR motoru kullanmadan bu helikopteri uçuramayız. Mevcutta TSI 1.400 için rölanti devri olan 27k devirler yeni yakalandı yapıyoruz ama süresi var.

Cevapla