Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
- Müzmin
- Üye
- Mesajlar: 12
- Kayıt: 17 Mar 2022, 00:21
- Yaş: 19
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3134
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
- dr.911
- Akıncılar
- Mesajlar: 2661
- Kayıt: 20 Tem 2012, 19:07
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Yakışıklı değil ama çok karizmatik olmuş. Bakalım zamanlar neler değişecek. Ama ben şimdiden çok sevdim. Umarım motor sorunu ivedi şekilde çözülür, ben 2035 diyorum.
-
- Üye
- Mesajlar: 87
- Kayıt: 21 Mar 2022, 07:30
- Yaş: 37
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Çok şükür sonunda inci tanemiz pistte boy verdi.
Ama şu sosyal medyada koca koca okumuş etmiş insanların sırf düşman oldukları iktidar döneminde oldu diye bu uçağa b.k atmaları nasıl bir körlük ve akıl tutulmasıdır. Yorumları gördükçe delirmemek elde değil. Bu uçak milletin malı. Bunu anlamak çok mu zor?
Ama şu sosyal medyada koca koca okumuş etmiş insanların sırf düşman oldukları iktidar döneminde oldu diye bu uçağa b.k atmaları nasıl bir körlük ve akıl tutulmasıdır. Yorumları gördükçe delirmemek elde değil. Bu uçak milletin malı. Bunu anlamak çok mu zor?
- AKINCI
- Akıncılar
- Mesajlar: 688
- Kayıt: 10 Tem 2012, 22:09
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Uçak milletin malıda, o b... atanlar bu milletin malımı acaba?
-
- Üye
- Mesajlar: 814
- Kayıt: 24 Tem 2012, 08:23
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Sanki ilk testler icin biraz daha kucuk bir modeli uretmeyi tercih etmisiz gibi.
- calasko
- Üye
- Mesajlar: 409
- Kayıt: 13 Kas 2016, 13:28
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Seçim döneminde iktidara oy kazandırır endişesi hakim sanıyorum.
Olayın hükümetler üstü olduğunu idrak edemeyen büyük bir kitle var maalesef.
Olayın hükümetler üstü olduğunu idrak edemeyen büyük bir kitle var maalesef.
-
- Üye
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 13 Tem 2015, 08:07
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Olayın hükümet üstü olduğunu sadece muhalefetinmi anlaması lazım?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 765
- Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
- Konum: çanakkale
- Yaş: 46
- İletişim:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Umarım seçimden sonra bu projenin başına bir iş gelmez:(((
-
- Üye
- Mesajlar: 87
- Kayıt: 21 Mar 2022, 07:30
- Yaş: 37
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Maalesef bu konuda ciddi şüphelerim var. Söylemler akıllı uslu değil. Hiç şaşırmam.çanakkale geçilmez yazdı: ↑23 Mar 2023, 09:44 Umarım seçimden sonra bu projenin başına bir iş gelmez:(((
-
- Süvariler
- Mesajlar: 520
- Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bu saatten sonra hiç bir güç bu projenin durmasını sağlayamaz. Atı alan Üsküdar’ı geçti. Proje artık millete mal oldu.
- _Turkuaz_
- Süvariler
- Mesajlar: 1920
- Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bizim uçak, 5. nesil uçaklardan en çok J-35'e benziyor gibi geliyor bana.
MMU:

J-35:

MMU:
J-35:

-
- Üye
- Mesajlar: 97
- Kayıt: 16 Kas 2018, 00:15
- Yaş: 30
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Kokpitimize büyük deniliyordu. Fotoğraf açısı mı yanıltıyor hep?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3929
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
- Tigerfish
- Süvariler
- Mesajlar: 884
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 18:15
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1577
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Proje olarak devam ediyor olsaydı, ekonomik sebepler, yatırım maliyeti vs... gibi nedenlerle iptal edilmesi söz konusu olabilirdi. Lakin proje ürünü ortaya çıkıp yatırımların karşılığı yapabilirlik kamuoyuna gösterildikten sonra iptal edilmesinin izahatini kamuoyuna yapamazsınız. Bu ve benzeri ortaya ürün olarak çıkmış projelerde iptal söz konusu olmaz düşüncesindeyim.
Bu tarz hayati projelerin bence Ulusal Güvenlik Yatırım Programı adı altında Anayasal güvence altına alınması lazım. Şöyle ki;
Bor, Toryum, ferrobor, polipropilen, lityum, Nadir toprak elementleri, hidrokarbon ürünleri, yenilenebilir enerji yatırımları, savunma sanayi proje geliştirme ve altyapı yatırımları, yüksek teknoloji uzay proje ve ürün programları, şehircilik ve altyapı yatırımlarında yüksek standart sağlamlık prosedürleri ve standart uygulama ürün kullanım zorunluluğu, tarım ve hayvancılık yetiştirme ve besicilik otomasyonu, yüksek katma değerli ürün geliştirme vb.... olan tüm konu başlıkları zorunlu yatırım programı kapsamında kanunlaştırılabilir.
Hükümetler gelir gider. Bu süreçte de başlayan projeler bitirilir. Yeni projeler devreye alınır. Kamuoyu zamanla bu konu başlıklarının kişilere gruplara zümrelere ait olmadığını, devlete ve devleti oluşturan millete ait olduğunu benimser. Böylece siyasetçlerde de kamuoyunda da taraf kavgası devre dışı kalmış olur. Kimin döneminde hangi projelerin bittiğinin önemi olmaz. Bilinir ki o proje onun döneminden önce de vardı sonra da olacak. Vesile olmakla sahiplenmek arasındaki tamahkarlıktan kurtulmuş oluruz.
Bu tarz hayati projelerin bence Ulusal Güvenlik Yatırım Programı adı altında Anayasal güvence altına alınması lazım. Şöyle ki;
Bor, Toryum, ferrobor, polipropilen, lityum, Nadir toprak elementleri, hidrokarbon ürünleri, yenilenebilir enerji yatırımları, savunma sanayi proje geliştirme ve altyapı yatırımları, yüksek teknoloji uzay proje ve ürün programları, şehircilik ve altyapı yatırımlarında yüksek standart sağlamlık prosedürleri ve standart uygulama ürün kullanım zorunluluğu, tarım ve hayvancılık yetiştirme ve besicilik otomasyonu, yüksek katma değerli ürün geliştirme vb.... olan tüm konu başlıkları zorunlu yatırım programı kapsamında kanunlaştırılabilir.
Hükümetler gelir gider. Bu süreçte de başlayan projeler bitirilir. Yeni projeler devreye alınır. Kamuoyu zamanla bu konu başlıklarının kişilere gruplara zümrelere ait olmadığını, devlete ve devleti oluşturan millete ait olduğunu benimser. Böylece siyasetçlerde de kamuoyunda da taraf kavgası devre dışı kalmış olur. Kimin döneminde hangi projelerin bittiğinin önemi olmaz. Bilinir ki o proje onun döneminden önce de vardı sonra da olacak. Vesile olmakla sahiplenmek arasındaki tamahkarlıktan kurtulmuş oluruz.
-
- Üye
- Mesajlar: 118
- Kayıt: 28 Eyl 2020, 11:44
- Konum: İstanbul
- Yaş:
- SametKomurcu
- Süvariler
- Mesajlar: 1043
- Kayıt: 18 Ara 2021, 01:42
- Konum: İstanbul
- Yaş: 22
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7518
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Ne kadar berbat ve siyasi bir açıklama, SSB başkanı İngilizler ile birlikte MMU yaptığımızı unutuyor galiba. Onu geçtim, Tempest nere MMU nere.
-
- Üye
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Ben bugünkü bir çok açıklamayı garip buldum. MMU şimdi ilk uçuşunu ne zaman yapacak. Temel Kotil bir şey diyor İsmail Demir farklı bir şey. Kime inanalım şimdi biz. Hürjet in yer statik test prototipini gördük. MMU nunkini görmedik. Daha yer statik testleri yapılacak, cdr tamamlanacak. MMU bu kadar erken gösterimi o zaman seçim propagandası içindi. Bize gövde ve motoru olan içi boş bir uçağı verdiler. İçi aviyonikler ile dolacak, cdr bitecek, yer statik testleri yapılacak. O zaman uçması 2024 sonu ya da 2025 başını bulur tabi ki. Bir çok kişi. Kfx ten örnek verdi. 4 ay mı sonra uçmuş sanırım yer testlerine başladıktan sonra. Onların sürecini tam bilmiyorum ama bizden bayağı bir önde oldukları bariz. Onu baz almamak lazım süreç için.
Ayrıca A400 için komutanlık istemiyora getirtti. Onların ihtiyacı varsa talep ederler dedi. İlave nakliya uçağına hemde A400 e komutanlık neden hayır desin. Açık açık desenize paramız yok alamayız. Komutanlığa topu atmanın ne amacı var.
F16 modernizasyonunda da kim ne yapıyor hangi aşamadayız dışarıdan bilen biri yok sanırım. Özgür ne durumda. Aesa radar ne aşamada. Sürekli testlere başlayacak deniliyor uçakta ama bunu doğrulayan bilgi yok. Block 40 ve 50 leri modernizayona dahil edecekmiyiz. İsmail Demir sürekli bir şeyler anlatıyor ama topu taça atıyor gibi. Net bir şey göremedim ben.
Yazının en başında dediğim gibi bugünkü açıklamalar bir garip oldu benim için. Hayırlısı bakalım.
Ayrıca A400 için komutanlık istemiyora getirtti. Onların ihtiyacı varsa talep ederler dedi. İlave nakliya uçağına hemde A400 e komutanlık neden hayır desin. Açık açık desenize paramız yok alamayız. Komutanlığa topu atmanın ne amacı var.
F16 modernizasyonunda da kim ne yapıyor hangi aşamadayız dışarıdan bilen biri yok sanırım. Özgür ne durumda. Aesa radar ne aşamada. Sürekli testlere başlayacak deniliyor uçakta ama bunu doğrulayan bilgi yok. Block 40 ve 50 leri modernizayona dahil edecekmiyiz. İsmail Demir sürekli bir şeyler anlatıyor ama topu taça atıyor gibi. Net bir şey göremedim ben.
Yazının en başında dediğim gibi bugünkü açıklamalar bir garip oldu benim için. Hayırlısı bakalım.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5395
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bu uçağın kumanda yüzeyleri dikey stabilize filan bu olmayacak herhalde. Böyle küt Rudder mı olur. Böyle uçmaz kanımca. Çok düz çok küt karton gibi anlamadım
-
- Üye
- Mesajlar: 24
- Kayıt: 20 Kas 2015, 18:56
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Dikey ve yatay stabilizeler banada biraz kaba geldi!goldenwings yazdı: ↑25 Mar 2023, 21:40 Bu uçağın kumanda yüzeyleri dikey stabilize filan bu olmayacak herhalde. Böyle küt Rudder mı olur. Böyle uçmaz kanımca. Çok düz çok küt karton gibi anlamadım
En son selmet tarafından 26 Mar 2023, 21:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1490
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
He yaw he, 50.000 çekirdekli süper bilgisayara hantal gelmedi ama size hantal geldi. Bir bitmediniz gitti.
- AKINCI
- Akıncılar
- Mesajlar: 688
- Kayıt: 10 Tem 2012, 22:09
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Beyler şaşırmaya devam edeceksiniz. Boş dediğiniz uçak sizi şok edebilir.
- wolfastein
- Üye
- Mesajlar: 414
- Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Arkadaşlar MMU'nun motoru konusunda gelişme var mı? RR-Kale ortaklığı teklifi ne durumda?Yoksa İngilizler bizi oyalıyorlar mı?Her geçen gün aleyhimize işliyor. Teşekkürler.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7518
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Hiçbir gelişme yok. İngilizler ile motorun hakları ve satışı konusunda hala anlaşma sağlanamamış. TEİ biz geliştirebiliriz diyor ama ona da yanaşan yok. F110'a devam, artık ne zaman aklımız başımıza gelirse.wolfastein yazdı: ↑26 Mar 2023, 21:38 Arkadaşlar MMU'nun motoru konusunda gelişme var mı? RR-Kale ortaklığı teklifi ne durumda?Yoksa İngilizler bizi oyalıyorlar mı?Her geçen gün aleyhimize işliyor. Teşekkürler.
-
- Üye
- Mesajlar: 87
- Kayıt: 21 Mar 2022, 07:30
- Yaş: 37
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Her ne kadar f22 ye benzer bir uçak gibi görünse de bizim uçakta isterler daha farklı. Gövde içi mühimmat taşıma kapasitesinden tutun hava-hava, hava-yer görevleri için mutirol tasarlanmış bir uçak. Bundan dolayı bizim uçak f22den benzer ama biraz daha az alımlı. Şişkin görünmesi bu yüzden. Aerodinamik açıdan hatasız bir ürün olduğunu düşünüyorum. Az görünürlük açısından özel bir çaba sarf edildiği ortada. Bu bakımdan yapılan iş, dış görünüm ve malzeme kalitesi açısından ancak Amerikalıların yapabileceği tarzda temiz bir iş. Sensör kabiliyetimiz bu işi nihayete erdirmek için de yetecektir. Düşük radar görünürlüklü kendi motorumuzu da bitirdigimizde Blok 3 ve Blok 4'ün F22yi ve F35'i tahtlarindan edeceğini düşünüyorum.
-
- Üye
- Mesajlar: 203
- Kayıt: 02 Eki 2020, 13:34
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Ben bu işten baya şüpheleniyorum. Amerikanın mevcut durumda taş koyması garanti. Hala kafamıza düşmesini mi bekliyoruz?
Umarım bir şekilde 2-3 prototip üretelim de sonrası Allah kerim demiyorlardır. Zira olası bir yönetim değişikliğinde “bakın biz ne güzel uçuruyorduk bunlar gelince başaramadı” falan gibi yeni tartışmalara malzeme olmasını istemiyorum.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 11 Tem 2012, 14:47
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
F110 u biz lisans ile ürettik. Neyi sorun olacak?
- Footle
- Süvariler
- Mesajlar: 659
- Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
- Yaş:
-
- Üye
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Motor işi can sıkıcı maalesef. Her ne kadar Mahmut hocaya güvensekte daha envanter alınmamış bir ts1400 turboşaft motor örneği var. En son Nisan ayı içinde teslim edeceklerini söylediler. Kaç yıl oldu ancak envanter alınabiliyor. Motor yapmak özellikle metalurji kısmı nedeniyle de hem zor hem de uzun sürüyor. Çinlilerin bile 10 seneyi geçti kendi WS15 motorlarını yapmaları.
Bizim ihtiyacımız ise o kadar çok ki. Turboşaft ya da turbofan platformlarında motor dezavantajımız var. Mahmut hoca ve ekibi hangi birini yapacak, kaç yıl sürecek bilemiyorum. Hadi insansız hava araçları için en kötü Ukrayna motorları var. T929 için de keza öyle. Ukrayna'dan çözdük diyelim.
Bunların yerlilerinde ise TF6000 turbofan önümüzdeki yıl sonunda sanırım ilk ateşlemesini yapacak. Önünde 2-3 senesi vardır minimum. Sonra ondan türevi iş TF10000 gelecek ki daha tasarım aşamasında. T929 için yerli 3000 beygirlik turboşaft motor sözde var mı bilmiyorum. TF6000-10000 yol aldık ama hala uzun bir süreç var. Ama dediğim gibi bunların alternatifi Ukrayna'dan var en kötüsü.
Hürjeti tek motorlu yaptık F404 ile ABD ye muhtacız. Alternatif çözümünü yok. Yerli türevi bile henüz sözde yok. Bazı kişiler dedi f404 yerine f124 gibi tek yerine çift motorlu yapma önerisini. Keşke öyle olsaydı diyorum. O zaman TF6000-TF10000 ile hürjet motoruna yerli alternatifimiz olurdu. Elimizi kolumuzu gittik yine ABD ye bağladık. Geçenlerde röportajda İsmail Demir ihracat engelinden bahsetti. Bu bile bile lades demekti. Dedik yine. SSB nin projeleri iyi yönetemediğinden bahsetmişti bir kişi. Yüzde yüz katılıyorum. Keşke ihracat engeli olsa adamların seri üretimde motor verip vermeyecekleri bile belli değil.
MMU için F110 yerlisi sözde var ama onun çıkmasına minimum 8-10 sene vardır. Bu arada sözde kısmı yazıya döküldü mü bilmiyorum. Ben bir yerde görmedim. TR motor mu Tei mi yapacak hala belli değil sanırım. Belirsizlik diz boyu. Hadi karar çıktı MMU motoru gerçekten çok zor iş. Yolda uzun. Bu uzun yolda yine ABD ye bağladık elimizi kolumuzu. Adamlar vermezse yerlisi çıkana kadar MMU motorsuz kalacak.
Bir de bazıları var ki (söz meclisten dışarı .... wow tayfası mesela .... kısmını artık gönlünüzden ne geçiyorsa siz doldurun.) ABD F110 vermese de biz yaparız diyenler. Zaten tüm bilgiler varmış elimizde. Hemen yaparmışız. Bazen gülüyorum onlara. Hadi türbin parçalarının metalurjisini burada çözdün ve yaptın yahu adam çıkıp demez mi benim motoru mu benden izinsiz nasıl kopyalarsın, yaparsın diye. Tei nin ortağı bir kere GE. Admalardan habersiz mi motor kopyalayacaksın. O işler o kadar kolay mıydı. Kaç kişi yine yazdı söyledi. Madem yerli motor hedefin var en azından minimum 1 filoluk motoru al depona koy diye. Ya ssb umursamadı ya da biz gerçekten istedik adamlar motoru vermediler. Bu ikisinden hangisi daha kötü bilmiyorum.
Altay tankı çok güzel bir örnekti ama zerre ders almamışız gibi geliyor bana. Dediğim gibi Ukrayna insansız araçlar ve T929 için alternatif yaratıyor ama Hürjet ve MMU için benim bilmediğim ya da duymadığım bir çözüm yoksa ikinci Altay vakası gelecek gibi. Umarım yanılırım.
Bizim ihtiyacımız ise o kadar çok ki. Turboşaft ya da turbofan platformlarında motor dezavantajımız var. Mahmut hoca ve ekibi hangi birini yapacak, kaç yıl sürecek bilemiyorum. Hadi insansız hava araçları için en kötü Ukrayna motorları var. T929 için de keza öyle. Ukrayna'dan çözdük diyelim.
Bunların yerlilerinde ise TF6000 turbofan önümüzdeki yıl sonunda sanırım ilk ateşlemesini yapacak. Önünde 2-3 senesi vardır minimum. Sonra ondan türevi iş TF10000 gelecek ki daha tasarım aşamasında. T929 için yerli 3000 beygirlik turboşaft motor sözde var mı bilmiyorum. TF6000-10000 yol aldık ama hala uzun bir süreç var. Ama dediğim gibi bunların alternatifi Ukrayna'dan var en kötüsü.
Hürjeti tek motorlu yaptık F404 ile ABD ye muhtacız. Alternatif çözümünü yok. Yerli türevi bile henüz sözde yok. Bazı kişiler dedi f404 yerine f124 gibi tek yerine çift motorlu yapma önerisini. Keşke öyle olsaydı diyorum. O zaman TF6000-TF10000 ile hürjet motoruna yerli alternatifimiz olurdu. Elimizi kolumuzu gittik yine ABD ye bağladık. Geçenlerde röportajda İsmail Demir ihracat engelinden bahsetti. Bu bile bile lades demekti. Dedik yine. SSB nin projeleri iyi yönetemediğinden bahsetmişti bir kişi. Yüzde yüz katılıyorum. Keşke ihracat engeli olsa adamların seri üretimde motor verip vermeyecekleri bile belli değil.
MMU için F110 yerlisi sözde var ama onun çıkmasına minimum 8-10 sene vardır. Bu arada sözde kısmı yazıya döküldü mü bilmiyorum. Ben bir yerde görmedim. TR motor mu Tei mi yapacak hala belli değil sanırım. Belirsizlik diz boyu. Hadi karar çıktı MMU motoru gerçekten çok zor iş. Yolda uzun. Bu uzun yolda yine ABD ye bağladık elimizi kolumuzu. Adamlar vermezse yerlisi çıkana kadar MMU motorsuz kalacak.
Bir de bazıları var ki (söz meclisten dışarı .... wow tayfası mesela .... kısmını artık gönlünüzden ne geçiyorsa siz doldurun.) ABD F110 vermese de biz yaparız diyenler. Zaten tüm bilgiler varmış elimizde. Hemen yaparmışız. Bazen gülüyorum onlara. Hadi türbin parçalarının metalurjisini burada çözdün ve yaptın yahu adam çıkıp demez mi benim motoru mu benden izinsiz nasıl kopyalarsın, yaparsın diye. Tei nin ortağı bir kere GE. Admalardan habersiz mi motor kopyalayacaksın. O işler o kadar kolay mıydı. Kaç kişi yine yazdı söyledi. Madem yerli motor hedefin var en azından minimum 1 filoluk motoru al depona koy diye. Ya ssb umursamadı ya da biz gerçekten istedik adamlar motoru vermediler. Bu ikisinden hangisi daha kötü bilmiyorum.
Altay tankı çok güzel bir örnekti ama zerre ders almamışız gibi geliyor bana. Dediğim gibi Ukrayna insansız araçlar ve T929 için alternatif yaratıyor ama Hürjet ve MMU için benim bilmediğim ya da duymadığım bir çözüm yoksa ikinci Altay vakası gelecek gibi. Umarım yanılırım.
- wolfastein
- Üye
- Mesajlar: 414
- Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bir aralar Türkiye'nin F110 motoruna alternatif bir motor bulduğu felan konuşuluyordu. Bu motorun F110 boyutunda felan olduğu yazılıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Japonyanın XF-9-1 motoru 35000 pound itki üretiyor. Japonlarla eğer ABD izin vermezse bir ilişki kurulamaz mı? Tabi ki ABD'nin taş koymayacağı varsayılırsa. Japonya'nın bağımsızlığı da tartışılır. Eğer RR ile anlaşılacaksa şimdiden anlaşılmalı ya da bu işi TEI'e vermeli gerçekten görünen köy kılavuz istemiyor. Gelecek sorun ortada.@r@gorn yazdı: ↑27 Mar 2023, 00:28 Motor işi can sıkıcı maalesef. Her ne kadar Mahmut hocaya güvensekte daha envanter alınmamış bir ts1400 turboşaft motor örneği var. En son Nisan ayı içinde teslim edeceklerini söylediler. Kaç yıl oldu ancak envanter alınabiliyor. Motor yapmak özellikle metalurji kısmı nedeniyle de hem zor hem de uzun sürüyor. Çinlilerin bile 10 seneyi geçti kendi WS15 motorlarını yapmaları.
Bizim ihtiyacımız ise o kadar çok ki. Turboşaft ya da turbofan platformlarında motor dezavantajımız var. Mahmut hoca ve ekibi hangi birini yapacak, kaç yıl sürecek bilemiyorum. Hadi insansız hava araçları için en kötü Ukrayna motorları var. T929 için de keza öyle. Ukrayna'dan çözdük diyelim.
Bunların yerlilerinde ise TF6000 turbofan önümüzdeki yıl sonunda sanırım ilk ateşlemesini yapacak. Önünde 2-3 senesi vardır minimum. Sonra ondan türevi iş TF10000 gelecek ki daha tasarım aşamasında. T929 için yerli 3000 beygirlik turboşaft motor sözde var mı bilmiyorum. TF6000-10000 yol aldık ama hala uzun bir süreç var. Ama dediğim gibi bunların alternatifi Ukrayna'dan var en kötüsü.
Hürjeti tek motorlu yaptık F404 ile ABD ye muhtacız. Alternatif çözümünü yok. Yerli türevi bile henüz sözde yok. Bazı kişiler dedi f404 yerine f124 gibi tek yerine çift motorlu yapma önerisini. Keşke öyle olsaydı diyorum. O zaman TF6000-TF10000 ile hürjet motoruna yerli alternatifimiz olurdu. Elimizi kolumuzu gittik yine ABD ye bağladık. Geçenlerde röportajda İsmail Demir ihracat engelinden bahsetti. Bu bile bile lades demekti. Dedik yine. SSB nin projeleri iyi yönetemediğinden bahsetmişti bir kişi. Yüzde yüz katılıyorum. Keşke ihracat engeli olsa adamların seri üretimde motor verip vermeyecekleri bile belli değil.
MMU için F110 yerlisi sözde var ama onun çıkmasına minimum 8-10 sene vardır. Bu arada sözde kısmı yazıya döküldü mü bilmiyorum. Ben bir yerde görmedim. TR motor mu Tei mi yapacak hala belli değil sanırım. Belirsizlik diz boyu. Hadi karar çıktı MMU motoru gerçekten çok zor iş. Yolda uzun. Bu uzun yolda yine ABD ye bağladık elimizi kolumuzu. Adamlar vermezse yerlisi çıkana kadar MMU motorsuz kalacak.
Bir de bazıları var ki (söz meclisten dışarı .... wow tayfası mesela .... kısmını artık gönlünüzden ne geçiyorsa siz doldurun.) ABD F110 vermese de biz yaparız diyenler. Zaten tüm bilgiler varmış elimizde. Hemen yaparmışız. Bazen gülüyorum onlara. Hadi türbin parçalarının metalurjisini burada çözdün ve yaptın yahu adam çıkıp demez mi benim motoru mu benden izinsiz nasıl kopyalarsın, yaparsın diye. Tei nin ortağı bir kere GE. Admalardan habersiz mi motor kopyalayacaksın. O işler o kadar kolay mıydı. Kaç kişi yine yazdı söyledi. Madem yerli motor hedefin var en azından minimum 1 filoluk motoru al depona koy diye. Ya ssb umursamadı ya da biz gerçekten istedik adamlar motoru vermediler. Bu ikisinden hangisi daha kötü bilmiyorum.
Altay tankı çok güzel bir örnekti ama zerre ders almamışız gibi geliyor bana. Dediğim gibi Ukrayna insansız araçlar ve T929 için alternatif yaratıyor ama Hürjet ve MMU için benim bilmediğim ya da duymadığım bir çözüm yoksa ikinci Altay vakası gelecek gibi. Umarım yanılırım.
Eğer bu hükümet gelirse Suriye'nin kuzeyine bir harekat gündeme gelebilir ve bölücü terör örgüt'yı destekleyen ABD ile ilişkiler daha da kötü duruma gelebilir. F110 motorunu geçin, f404 motoru da gelmeyebilir. ABD nasıl F35 konusunda bahane bulduysa Bu motorlar konusunda anlaşma olmaması dolayısıyla kolay bahane bulur ve işi sürünceme de bırakabilir. Umarım baştakilerin bu motor konusunda bir süprizleri vardır ve öyle umuyorum
-
- Üye
- Mesajlar: 105
- Kayıt: 15 Eki 2014, 09:31
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Motor konusunda asıl ortak üretimle gidersek zaman kaybedeceğiz. İp hakları vesaire görüşmeler bile kaç yıldır sürüyor. Ne kadar hakim olduğumuz belli olmayacak bir iş her an yarıda kalabilir. Buna nasıl güvenebiliriz. Altay tankında idef 2017 de ben bizzat Mtu yetkilisiyle konuştum. Motorda sorun yok istediğiniz kadar verebiliriz dediler. Tank ortaya çıkınca yan çizdiler. Bizde hatsyı kendimizde aradık katar s400 diye. Aynı kazığı kaç defa yiyeceğiz. F110 motorunu prototipe bile zorla verdiler, son dk geldi, nerede bir filoluk verecekler.
Ts-1400 bitti, insanlı uçuşa hazır. Sadece 5 yılda tamamlandı. Tf-6000 imalat seviyesinde, bu yıl çekirdek motor çalışacak. Mmu motoru için tr motor ve tei nin ortak çalıştığı defalarca söylendi. En son İsmail Demir de açıkladı bunu. Temel Kotil 2028 de yerli motor olacak diyor. Tf-6000 ni ve Tf-10000 ni yapan MMU motorunu da yapar ve yapacak. Aynı teknoloji değil, biraz büyüt oldu bitti değil ama onu da yapacaktır.
RR ortaklığıyla girişeceğimiz motor da 2030 dan önce çıkmayacaktır. Bırakalım da kendi motorumuz olsun. Adamlar masa da bile yıllar geçirtiyor. Zaman çabuk geçer. Unutmayın bundan 15 sene önce burada sadece Cirit konuşuyorduk. Diğer her şey kağıt üstündeydi. Daha 5 sene önce Hisar Siper yapılamaz kafasındaydık. Bırakalım 10 sene sürüyorsa 10 sene sürsün ve başlasın (zaten başlamışlar).
Savunma Sanayiinde tek eksiğimiz motor konusu kaldı. Oda tamamlanınca dünya da tekel olacağız. Çinli fiyatına Nato kalitesinde sistemler satacağız. Ve bunun getireceği lobi gücünü düşünün. Şuan kara araçları ve ihalarda bunu yaşıyoruz. Bir devlet başkanı erken teslimat için araya adam soktuğunu bile açıkladı. Bu yolda ilerlerken bırakalım ortak üretim masallarını, kendi yolumuzda ilerleyelim. Başaramayacaksak kendimiz başaramayalım. Bunlardan yenilen kazıklar insanın zoruna gidiyor...
Ts-1400 bitti, insanlı uçuşa hazır. Sadece 5 yılda tamamlandı. Tf-6000 imalat seviyesinde, bu yıl çekirdek motor çalışacak. Mmu motoru için tr motor ve tei nin ortak çalıştığı defalarca söylendi. En son İsmail Demir de açıkladı bunu. Temel Kotil 2028 de yerli motor olacak diyor. Tf-6000 ni ve Tf-10000 ni yapan MMU motorunu da yapar ve yapacak. Aynı teknoloji değil, biraz büyüt oldu bitti değil ama onu da yapacaktır.
RR ortaklığıyla girişeceğimiz motor da 2030 dan önce çıkmayacaktır. Bırakalım da kendi motorumuz olsun. Adamlar masa da bile yıllar geçirtiyor. Zaman çabuk geçer. Unutmayın bundan 15 sene önce burada sadece Cirit konuşuyorduk. Diğer her şey kağıt üstündeydi. Daha 5 sene önce Hisar Siper yapılamaz kafasındaydık. Bırakalım 10 sene sürüyorsa 10 sene sürsün ve başlasın (zaten başlamışlar).
Savunma Sanayiinde tek eksiğimiz motor konusu kaldı. Oda tamamlanınca dünya da tekel olacağız. Çinli fiyatına Nato kalitesinde sistemler satacağız. Ve bunun getireceği lobi gücünü düşünün. Şuan kara araçları ve ihalarda bunu yaşıyoruz. Bir devlet başkanı erken teslimat için araya adam soktuğunu bile açıkladı. Bu yolda ilerlerken bırakalım ortak üretim masallarını, kendi yolumuzda ilerleyelim. Başaramayacaksak kendimiz başaramayalım. Bunlardan yenilen kazıklar insanın zoruna gidiyor...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1577
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bu konuda daha önce tahminlerimi ve öngörülerimi yazdığım için aynı şeyleri tekrarrlamamak adına yeni mesaj yazmamaya çalışıyorum. Lakin şöyle bir yorumda bulunmak isterim.
Sn. Kotil her ne kadar 2028'de yerli motorlu MMU dese de, bu tarihte en iyi ihtimalle prototip uçağa veya uçaklara entegre edilme söz konusu olacaktır. yine en iyi ihtimalle ilk uçuş için 2029-30 arası söz konusudur. Hava testleri ve seri üretim aşaması kararı derken, filo adetlerinde üretim için de süreye ihtiyaç duyulacak. Yani biz bu motor işini ( Ki yapabileceğine % 100 inanıyorum) Akşit hoca ve ekibi önderliğinde seri üretim aşamasına 10-12 senede anca kotarabiliriz. Kötü süre mi? Asla değil. Gayet yeterli bir süre. Lakin bu süreci 1 veya 2 filo F 110 motorlu MMU Blok 1 üretimi ile değerlendirmemiz çok kıymetli olacak. Bunu defalarca söyledim. Mutlak suretle 2 filo kadar yetecek ve az da olsa yedekleriyle birlikte F110 motor siparişi veya lisanslı üretimi anlaşması yapılması adımları atılmalı şimdiden. Bizim yerli motorlu Blok 2 MMU üretimine geçmeye uygun olan zamanda envanterde en azından 1 filo kadar operasyonel Blok 1 MMU olması elzemdir. Pilotların uçağa adaptasyonu, Anadolu Kartalı tatbikatlarında hava muharebe taktiklerinin belirlenmeye başlanması, farklı uçaklarla gireceği angajman ve hava muharebesi kriterlerinin uçak üzeri değerlendimeleri ve pilot tecrübesi için olması zaruridir. Yerli motorlu Blok 2 ilk üretimleri esnasında envanterde yetişmiş ve hazır pilotlar heyecanla yeni versiyon uçaklarına kavuşmayı hazır olarak beklemelidir.
Ben bugünden Yerli motor projesine hazırlandığına inanıyorum. Beklenen ise TF6000 metalurjisi ve çekirdek motor performansı olmalı. Bakacaklar kullanılan yöntem ve formül ile ürün dayanım ve limitler batı menşei motorlar düzeyinde mi? Ondan sonra belirli seviyede hazır olan altyapıya hız vererek 2024-28 arası teste hazır, 2028-32 seri üretime hazırlık ve kalifikasyona tabi bir motor süreci yaşayabiliriz. İşte bu sürece de şimdiden baslayabilirsek Altay'da düşülen hataya tekrar düşülmemiş olunur.
Yani ikisi bir arada yürütülmesi gereken bir konu bu. Hazır F110'a da ihtiyacımız var, bu süreci iyi değerlendirerek yerli motor sürecimizi sağlıklı kullanmaya da ihtiyacımız var
Sn. Kotil her ne kadar 2028'de yerli motorlu MMU dese de, bu tarihte en iyi ihtimalle prototip uçağa veya uçaklara entegre edilme söz konusu olacaktır. yine en iyi ihtimalle ilk uçuş için 2029-30 arası söz konusudur. Hava testleri ve seri üretim aşaması kararı derken, filo adetlerinde üretim için de süreye ihtiyaç duyulacak. Yani biz bu motor işini ( Ki yapabileceğine % 100 inanıyorum) Akşit hoca ve ekibi önderliğinde seri üretim aşamasına 10-12 senede anca kotarabiliriz. Kötü süre mi? Asla değil. Gayet yeterli bir süre. Lakin bu süreci 1 veya 2 filo F 110 motorlu MMU Blok 1 üretimi ile değerlendirmemiz çok kıymetli olacak. Bunu defalarca söyledim. Mutlak suretle 2 filo kadar yetecek ve az da olsa yedekleriyle birlikte F110 motor siparişi veya lisanslı üretimi anlaşması yapılması adımları atılmalı şimdiden. Bizim yerli motorlu Blok 2 MMU üretimine geçmeye uygun olan zamanda envanterde en azından 1 filo kadar operasyonel Blok 1 MMU olması elzemdir. Pilotların uçağa adaptasyonu, Anadolu Kartalı tatbikatlarında hava muharebe taktiklerinin belirlenmeye başlanması, farklı uçaklarla gireceği angajman ve hava muharebesi kriterlerinin uçak üzeri değerlendimeleri ve pilot tecrübesi için olması zaruridir. Yerli motorlu Blok 2 ilk üretimleri esnasında envanterde yetişmiş ve hazır pilotlar heyecanla yeni versiyon uçaklarına kavuşmayı hazır olarak beklemelidir.
Ben bugünden Yerli motor projesine hazırlandığına inanıyorum. Beklenen ise TF6000 metalurjisi ve çekirdek motor performansı olmalı. Bakacaklar kullanılan yöntem ve formül ile ürün dayanım ve limitler batı menşei motorlar düzeyinde mi? Ondan sonra belirli seviyede hazır olan altyapıya hız vererek 2024-28 arası teste hazır, 2028-32 seri üretime hazırlık ve kalifikasyona tabi bir motor süreci yaşayabiliriz. İşte bu sürece de şimdiden baslayabilirsek Altay'da düşülen hataya tekrar düşülmemiş olunur.
Yani ikisi bir arada yürütülmesi gereken bir konu bu. Hazır F110'a da ihtiyacımız var, bu süreci iyi değerlendirerek yerli motor sürecimizi sağlıklı kullanmaya da ihtiyacımız var
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1490
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1577
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Hocam haklısınız. Bu kısımdaki yüksek teknoloji ürün seri üretimleri için de otomasyon üretim yatırımlarına ihtiyaç var. Ciddi bir finansman istiyor bu alan. Mesela bizim sadece kendimize yetecek kadar sivil ve askeri ürünlerde kullanılacak çip yatırımı için orta ölçekli üretime sahip en az 4 çip fabrikasına ihtiyaç var. Sensör sistemleri ve mercek teknolojisi keza aynı. İşi masa etrafında ekip üyeleri aracılığı ile yapılan sınırlı üretim kapasitesi ile kotarmaya çalışıyoruz. Lakin yüksek teknolojili ürün sayısı arttıkça ihtiyaç duyulan alt sistem adedi hızla artıyor. Bu apayrı bir finansman ihtiyacı gereken faaliyet kolu olarak önümüzde duruyor. İşin kabası bittikçe detaylarda gerçeklerle yüzleşmek durumunda kalıyoruz.Merzifonlu yazdı: ↑27 Mar 2023, 10:24 Bu doğru değil. Sensör ve işlemcileri kitlesel üretmekte de ciddi sorunlarımız var. Motor derdi, şu anda en göze batanıdır. Ama o dert biter bitmez, çözümü daha pahalı ve zahmetli olan bu derde odaklanmalıyız.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 391
- Kayıt: 15 Tem 2021, 18:32
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bu iş sonu olan birsey degil, hicbir zaman bitmeyecek, bugun hedef Aesa radar ise yarin baska birsey olacak ornegin. Eksiklerimiz bitti dersek durmusuz demektir, bu da iyi ihtimalle en gec 20 sene icinde yine geride kalmak demek oluyor. Onemli olan ekosistemin sagligi ve olgunlugu ile surekliligi olan gelisimin, yarisin icinde olabilmek.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5395
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Göz var nizam var , belli bir mantık, akıl çerçevesinde bitmeye niyetimiz yok. Uçağa hantal mı dedik , bu rudder normal durmuyor dedik, 50000000 çekirdekli makine belki başka birşey tasarladı fakat daha takılmadı.Merzifonlu yazdı: ↑26 Mar 2023, 17:29 He yaw he, 50.000 çekirdekli süper bilgisayara hantal gelmedi ama size hantal geldi. Bir bitmediniz gitti.
-
- Üye
- Mesajlar: 87
- Kayıt: 21 Mar 2022, 07:30
- Yaş: 37
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bu hantal diyenlere defence Turk'teki yayında güzel sallamışlar. Gülmekten kırıldım.Merzifonlu yazdı: ↑26 Mar 2023, 17:29 He yaw he, 50.000 çekirdekli süper bilgisayara hantal gelmedi ama size hantal geldi. Bir bitmediniz gitti.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3134
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bu arkadaş baya tfx tasarımı ile ilgili bilgisayar ortamında incelemeler yapıyor
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3929
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Japonlar çok enteresan adamlar. Sosyal medyada çok enteresan Japonlara denk geliyorum. Bir konuya kafayı taktın mı takıyorlar. Hani resim yapan birisi görse anime kızı MMU görebiliriz, mesela TB-2'nin anime hali varanafor2014 yazdı: ↑28 Mar 2023, 19:06
Bu arkadaş baya tfx tasarımı ile ilgili bilgisayar ortamında incelemeler yapıyor

-
- Süvariler
- Mesajlar: 3134
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bir konuya takıntı yapıp derinleşen insanlara hayranım. Belli alanlarda derinleşmek gerek.
-
- Üye
- Mesajlar: 267
- Kayıt: 18 Mar 2022, 00:16
- Yaş: 35
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bir otobüs dolusu Japon turisti Sultanahmet'e götürün camileri bırakır bir saat Arnavut kaldırımı taş döşeyen işçileri seyrederler.
-
- Üye
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Dün Mahmut Akşit'in programını tam seyredemedim ama MMU yerli motor kısmı sorusuna denk geldim. Ve kafa karışıklılığım hala devam ediyor. Mahmut hoca MMU yerli motor projesi SSB tarafından resmen başlatılmadı dedi. Hatta SSB başkanımız gelirse kendisine de sorarsınız dedi. Ama yerli şirketlerimiz TR motor ile beraber biz çalışmalara başladık da diyerek açık kapı da bıraktı.
Ben merak ediyorum SSB projenin adını koymak için hala neyi bekliyor. Neden resmi olarak projeyi başlatmadı. Bu kadar hayati olan motor meselelerinde SSB neden bu kadar yavaş hareket ediyor. İsmail Demir açıklama yapıyor. MMU yerli motor ile şu tarihte uçacak, hürjete bir taraftan yerli motor geliştiriyoruz diyor. Ama aslında projeler resmi olarak başlamamış bile.
SSB'nin amacı nedir? yine söylüyorum SSB bu motor projelerini gerçekten kötü yönetiyor. Ondan eminim artık.
Ben merak ediyorum SSB projenin adını koymak için hala neyi bekliyor. Neden resmi olarak projeyi başlatmadı. Bu kadar hayati olan motor meselelerinde SSB neden bu kadar yavaş hareket ediyor. İsmail Demir açıklama yapıyor. MMU yerli motor ile şu tarihte uçacak, hürjete bir taraftan yerli motor geliştiriyoruz diyor. Ama aslında projeler resmi olarak başlamamış bile.
SSB'nin amacı nedir? yine söylüyorum SSB bu motor projelerini gerçekten kötü yönetiyor. Ondan eminim artık.
- Hunter
- Üye
- Mesajlar: 264
- Kayıt: 13 Ara 2015, 12:25
- Konum: Çorlu
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Aklıma bir şey geliyor ama ne dersiniz bilmiyorum.
MMU her şeyi ile hazır olduğunda bize motor konusunda sıkıntı çıkartırlarsa Blok 30 veya 40'larda motor söküp MMU ya takılabilir mi?
MMU her şeyi ile hazır olduğunda bize motor konusunda sıkıntı çıkartırlarsa Blok 30 veya 40'larda motor söküp MMU ya takılabilir mi?
-
- Üye
- Mesajlar: 159
- Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bununla ilgili bir yerde yazı okumuştum. Teknik olarak aynı motorlar ama yazılımları farklı. MMU çift motorlu olduğu için yazılımın değişmesi gerekiyor diye bir şey okuduğumu hatırlıyorum. Ama tam emin değilim. Kaldı ki bunu neden yapalım. Var olan ve kullanılan uçağın motorunu neden sökelim. Sanmıyorum böyle bir şey düşündüklerini. Aklıma hala RR den haber bekliyoruz düşüncesi gelmiyor değil. Umarım böyle bir hata yapmıyoruzdur.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 520
- Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Benim aklıma da bütçesel konular geliyor. Sanırım TEI şuan öz kaynakları ile işi yürütmeye çalışıyor. SSB bütçesel olarak henüz bir planlama aşamasında olmayabilir.@r@gorn yazdı: ↑31 Mar 2023, 10:33 Dün Mahmut Akşit'in programını tam seyredemedim ama MMU yerli motor kısmı sorusuna denk geldim. Ve kafa karışıklılığım hala devam ediyor. Mahmut hoca MMU yerli motor projesi SSB tarafından resmen başlatılmadı dedi. Hatta SSB başkanımız gelirse kendisine de sorarsınız dedi. Ama yerli şirketlerimiz TR motor ile beraber biz çalışmalara başladık da diyerek açık kapı da bıraktı.
Ben merak ediyorum SSB projenin adını koymak için hala neyi bekliyor. Neden resmi olarak projeyi başlatmadı. Bu kadar hayati olan motor meselelerinde SSB neden bu kadar yavaş hareket ediyor. İsmail Demir açıklama yapıyor. MMU yerli motor ile şu tarihte uçacak, hürjete bir taraftan yerli motor geliştiriyoruz diyor. Ama aslında projeler resmi olarak başlamamış bile.
SSB'nin amacı nedir? yine söylüyorum SSB bu motor projelerini gerçekten kötü yönetiyor. Ondan eminim artık.
- okeanos
- Süvariler
- Mesajlar: 2663
- Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Selamlar. Çift motorlu teyyarelerde motor dönüşleri asimetriktir en basitinden. Olmaz yani hocam.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1490
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Onu özellikle sordum bir motorcuya. Motorlar tersine dönmek zorunda değil demişti.
En son Merzifonlu tarafından 31 Mar 2023, 20:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1490
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Diğer yandan, hukuki sorunlar çıkabilir; motorlar FMS üzerinden tedarik edildikleri için. FMS üzerinden yapılan alımlardaki hukuki duruma vakıf olan arkadaşlar vaziyeti izah ederlerse pek bir sevindrik olurum.