Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
Wolverine
Akıncılar
Mesajlar: 1236
Kayıt: 10 Ağu 2012, 18:15
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Wolverine » 19 Oca 2021, 11:50

trakya_forever yazdı: 18 Oca 2021, 21:59 MMU nun kritik tasarım gözden geçirme aşamasi Nisan ayında başlayacak ve ilk uçak parçasının üretimine Eylül ayında baslanacakmis.

MMU ilk uçuşa kadar 8.2 milyar dolar harcanması bekleniyormus.
Neden sanki 8 milyar dolar tokatlanacakmışız gibi hissediyorum.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2128
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen trakya_forever » 19 Oca 2021, 12:37

Wolverine yazdı: 19 Oca 2021, 11:50 Neden sanki 8 milyar dolar tokatlanacakmışız gibi hissediyorum.
Maalesef benzer düşünüyorum hocam. Maksat seçimler öncesi illaki hangardan bir uçak çıkarmak ise tamam çıkarsınlar. Yahu ne bileyim deneysel bir çalışma desinler adına, teknoloji kazanımı desinler. Öğrendiklerimizi insansız sistemlere aktaracağız desinler. Bak Tübitak Sage ne güzel Sapanı yaptı artık ben işin mühimmat kısmındayım dedi çekildi. Esas sorunlar ve maddiyat ondan sonra başlıyor. Gidişata bakınca zaten en baştan mağlup olmuşuz. 2018 de parası verilip Atak tarzı devşirme bir platform ile yola çıkılsaydı, tüm hazırlık ona göre yapılsaydı birkaç yıl içerisinde filoları kurmaya başlardık çoktan. 5. Nesil olmazdı, ama şimdi fellik fellik 4.5 Nesil uçak aramazdık.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen wolfastein » 22 Oca 2021, 02:43

https://www.savunmasanayist.com/mmu-mot ... oll-royce/
RR kale ile teklif verecekmiş. Peki Trmotor ne olacak? Yaptıkları çalışmalar? Geçen zaman? RR Trmotorla ortaklık kuramaz mı?

merzifonlu
Süvariler
Mesajlar: 1027
Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
Konum: Merzifon
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen merzifonlu » 22 Oca 2021, 04:00

:mrgreen: Ne çalışması yahu? TRMotor neyi çalışacak? Bu masala cidden inanıyor musunuz?

Eğer Türkiye'de birileri ciddi ciddi yerli turbofan motorun üzerinde çalışacaksa, bu ancak ve ancak TEİ ekibi olur. Onlar da füze motorları ve TS-1400 ile meşguller.

delikpr
Süvariler
Mesajlar: 890
Kayıt: 25 Tem 2012, 02:03
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen delikpr » 22 Oca 2021, 05:32

Savunma Sanayiimizin "bekâsı" için Sakallı ve onun gibilerin süratle bu alandan defedilmeleri gerekiyor.

leto
Süvariler
Mesajlar: 666
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen leto » 22 Oca 2021, 06:05

Yeter artık bu fırsat kaçırılmasın. Karar vericiler bunun ne kadar önemli bir konu olduğunun ve RR gibi bir devden gelecek desteğin ne kadar değerli olduğunun farkında mı? Aşağıdaki haberde Kale ve RR'un 2017 yılında ortaklık kurduğu yazıyor. Kaybedilen zaman ne kadar değerli anlaşılabiliyor mu? Tabi teklif nasıl bir teklif bilmiyorum fakat bu teknoloji parasını verseniz bile alamayacağınız türden bir teknoloji değil mi? Bu yıllar kaçırılmamış olsa belki de motor şimdilerde ete kemiğe bürünmüştü. İşte o zaman bu projelerin bir şekilde sonuç vermesi daha gerçekçi bir ihtimale dönüşürdü. İkisini TFX'de, tekini Hürjet'te kullanırdık. Hatta belki gemilerde de kullanırdık. Lojistik, eğitim, maliyet avantajı(olabildiği kadar) sağlardık.

Ayrıca Kale saygın bir firmamız. PW ile benzer yapıda(51% Kale,% 49 Pratt & Whitney) bir firma kurarak yıllardır f135 ve f100 motoruna parça üretiyor. Aşağıdaki linkte o firmanın yetkinlikleri yazılıyor. Doğrusunu üstatlarımız bilir ama her halde bu işten çok şey öğrenmiştir. Artık bmcden dev yaratma aşkından vazgeçilsin. Kimsenin çıkarı milletin çıkarından üstün olamaz.

Tarihimizde şansın yüzümüze güldüğü durumlar var. İngiltere'nin abden çıkması da bu türden bir olay. İyi değerlendirilmelidir.

https://www.airporthaber.com/havacilik- ... amasi.html
http://www.kalepw.com/about-us/

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen sailordream » 22 Oca 2021, 14:21

gkurt_1979 yazdı: 22 Oca 2021, 02:43 https://www.savunmasanayist.com/mmu-mot ... oll-royce/
RR kale ile teklif verecekmiş. Peki Trmotor ne olacak? Yaptıkları çalışmalar? Geçen zaman? RR Trmotorla ortaklık kuramaz mı?
RR Kale ortaklığına sevinirim. F-35 motor parçaları yapmak için sertifiye bir kuruluş ile RR'un yapacağı her ortaklık iki grup için de faydalıdır. Tasarım kuvvetle muhtemel RRdan gelir ama üretim ağırlıklı Kale olur iyi de olur.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen wolfastein » 22 Oca 2021, 16:54

sailordream yazdı: 22 Oca 2021, 14:21 RR Kale ortaklığına sevinirim. F-35 motor parçaları yapmak için sertifiye bir kuruluş ile RR'un yapacağı her ortaklık iki grup için de faydalıdır. Tasarım kuvvetle muhtemel RRdan gelir ama üretim ağırlıklı Kale olur iyi de olur.
Aslında bizim de motor tasarım işini öğrenmemiz gerekiyor ki bir sonraki motor tasarımıyla beraber yerli olsun.
Evet Kale'nin de motor işini öğrenmesi iyi olur. Yanarım kaybolan yıllara. Madem bu ortaklığa geri dönülecekti Trmotor niye kuruldu? Yazık kaybolan zamana.
Acaba RR- Kale ortaklığı bu motoru kaç yılda çıkarır ve motor 5. Nesil motor özelliği gösterir mi? Yani İngilizler bu teknolojiyi bize sağlarlar mı?

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen wolfastein » 23 Oca 2021, 01:08

https://www.c4defence.com/mmu/
Kale Grubu Başkan Yardımcısı Osman Okyay, Türkiye’nin 5. nesil Milli Muharip Uçağının motorunu yurt içinde üretmek için Rolls-Royce firması ile birlikte teklif sunduklarını açıkladı.

Okyay, İstanbul Sanayi Odası tarafından düzenlenen 3. Savunma Sanayii Buluşmaları kapsamında düzenlenen “Bir Yerlileşme Örneği olarak Savunma Sanayii” başlıklı panele katıldı.

“MMU Motorunun Yurt İçinde Üretilmesi İçin Rolls Royce Firması ile Teklif Sunduk”

Kale Grubu’nun F-35’lerin ilk serisi için parça üreten tek Türk şirketi olduğunu anımsatan Okyay, her üretilen uçağın üzerinde 500’den fazla parçaları bulunduğunu kaydetti.

Okyay, “Yine F-35 projesi kapsamında uçağın motorunu geliştiren ve üreten Pratt & Whitney şirketi ile bundan 10 yıl evvel uçak motor parçaları üretimi için bir şirket kurduk ve İzmir’de ilk tesisimizin yatırımını gerçekleştirdik. Yine jet motoru alanında dünyanın 3 büyük şirketinden bir diğeri olan Rolls Royce firması ile birlikte ülkemizin savunma sanayinde en önemli projesi gördüğümüz, TUSAŞ tarafından geliştirilen Milli Muharip Uçağımızın motorunu yurt içinde geliştirmek üzere teklifimizi sunduk ve bu konuda görüşmelerimiz devam ediyor” açıklamasını yaptı.
Hadi hayırlısı

ooppss
Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 13 Tem 2012, 11:00
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ooppss » 25 Oca 2021, 00:07

TR Motor ortaklk yapısından BMC sessiz sedasız çıkarıldı. Bir ara twitter da bahsi geçmişti.
şirketin sitesinde de şu şekilde geçiyor.
TRMotor Güç Sistemleri San. A.Ş. 20 Nisan 2017 tarihinde Türkiye’nin ihtiyaçları doğrultusunda turbo motor teknolojileri alanında tasarım ve geliştirme faaliyetlerini gerçekleştirmek için sermayesi yüzde yüz SSB’ye ait olan SSTEK A.Ş tarafından kurulmuştur.

Türkiyenin uçak motoru ihtiyacının karşılanması için yeni nesil motor tasarımı ve geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Şirketimizin sermayesi Savunma Sanayi Teknolojileri A.Ş’ ve TUSAŞ' a aittir.

alucard
Akıncılar
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 Tem 2012, 12:17
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen alucard » 25 Oca 2021, 13:54

TRMOTOR Güç Sistemleri Sanayi A.Ş. kurulduğu günden beri tek pay sahipli anonim şirkettir. Yani şirketin tek bir sahibi vardır o da kuran diğer şirket Olan SSTEK Savunma Sanayi Teknolojileri A.Ş.'dir. Ethem Sancak yönetim kurulu üyesi olarak atanmıştır. Ethem Sancak ile birlikte yönetim kurulunda bir Katar vatandaşı daha vardı. Daha sonra Ethem Sancak'ın ayrılması ile yerine bir Katar vatandaşı daha atandı yönetim kuruluna. Yönetim Kurulu başkanı ise SSTEK'i temsilen sayın İsmail Demir ve Talip Öztürk olarak geçiyor. Yönetim kurulu üyeliklerinde ve temsile yetkili kişilerde de Katar vatandaşları olan kişiler bulunuyor. Yani Ethem Sancak gitti BMC'de gitti durumu söz konusu değil bence. Sonuçta BMC'nin de ortağı Katarlılar. TR Motor şirketinde BMC yani Katar devam ediyor hala. sadece Ethem Sancak meşaleyi Katarlı birisine devretti o kadar.

LoneWarrior
Üye
Mesajlar: 139
Kayıt: 04 Tem 2016, 15:09
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen LoneWarrior » 25 Oca 2021, 19:50

Ya arkadaşlar bizim TEI gibi bir kuruluşumuz varken ne diye motor işini başka şirketler aracılığıyla çözmeye çalışıyoruz ? Hazır kurulmuş bu konuda tecrübeli bir şirket zaten var. Amerikayı yeniden keşfetmeye ne gerek var ?

alucard
Akıncılar
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 Tem 2012, 12:17
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen alucard » 25 Oca 2021, 20:11

TR Motor bir çatı firma gibi olacaktı aslında. Amaç geliştirilecek motorun fikri ve mülkiyet haklarının bu firma üzerinden yürütülmesi. TEI'nin %46 lık kısmı GE'ye aittir. Zaten üretim kapasitesi olan firmalar üretimleri yapmaya devam edecekler ama bu motora ait hukuki tüm haklar bu firma elinde olacaktı. RR bu işe yanaşmadı, GE'de TEI ortak zaten olası bi motor üretim ve geliştirmeyi ortağı olduğu firma üzerinden yürütmek isteyecektir( bu sürece dahil olma gibi bir niyetleri varsa tabi)

Sonuç olarak TR Motor ölü doğan bir girişim oldu, şu aşamada motor geliştirme işine yabancı destek verecek RR Kale ile teklifini verdi zaten.

Kullanıcı avatarı
Hayali
Üye
Mesajlar: 615
Kayıt: 10 Kas 2019, 20:08
Konum: Samsun-TR
Yaş: 26

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Hayali » 25 Oca 2021, 20:25

LoneWarrior yazdı: 25 Oca 2021, 19:50 Ya arkadaşlar bizim TEI gibi bir kuruluşumuz varken ne diye motor işini başka şirketler aracılığıyla çözmeye çalışıyoruz ? Hazır kurulmuş bu konuda tecrübeli bir şirket zaten var. Amerikayı yeniden keşfetmeye ne gerek var ?
Akşit hoca tolgaözbek ile röportajında bu sorunun cevabını verdi. Kısaca TEİ'nin jet motorları üstüne geleceğini şekillendirmek istediğini, piston motorlara bile İHA sebebiyle, tj300 füze motorunada jet motoru ihtiyacı yüzünden bir prototip yaptığını belirtti. TEİ' nin yükü ağır, hepsini bize yıkmayına geliyor.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Canti » 25 Oca 2021, 21:04

Kale-RR hakları bizde olacak şekilde yapsın bitsin. İngilizler en başta bize haklar sizde olacak demedi? Belki İngiliz-Türk ortak motoru olarak düşünüyorlarsa iş değişebilir.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen İstiklalFM » 25 Oca 2021, 22:15

alucard yazdı: 25 Oca 2021, 13:54 TRMOTOR Güç Sistemleri Sanayi A.Ş. kurulduğu günden beri tek pay sahipli anonim şirkettir. Yani şirketin tek bir sahibi vardır o da kuran diğer şirket Olan SSTEK Savunma Sanayi Teknolojileri A.Ş.'dir. Ethem Sancak yönetim kurulu üyesi olarak atanmıştır. Ethem Sancak ile birlikte yönetim kurulunda bir Katar vatandaşı daha vardı. Daha sonra Ethem Sancak'ın ayrılması ile yerine bir Katar vatandaşı daha atandı yönetim kuruluna. Yönetim Kurulu başkanı ise SSTEK'i temsilen sayın İsmail Demir ve Talip Öztürk olarak geçiyor. Yönetim kurulu üyeliklerinde ve temsile yetkili kişilerde de Katar vatandaşları olan kişiler bulunuyor. Yani Ethem Sancak gitti BMC'de gitti durumu söz konusu değil bence. Sonuçta BMC'nin de ortağı Katarlılar. TR Motor şirketinde BMC yani Katar devam ediyor hala. sadece Ethem Sancak meşaleyi Katarlı birisine devretti o kadar.
BMC'nin gidip gitmediği net olmamak ile birlikte iki durum arasındaki fark gayet net üstadım. SSTEK tarafından kurulsa da TUSAŞ ve BMC'de ortak olmuştur. Yeni yapılan değişiklikte BMC'nin ortaklığından bahis geçmemektedir.
Resim

Resim

alucard
Akıncılar
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 Tem 2012, 12:17
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen alucard » 26 Oca 2021, 12:25

İstiklalFM yazdı: 25 Oca 2021, 22:15 BMC'nin gidip gitmediği net olmamak ile birlikte iki durum arasındaki fark gayet net üstadım. SSTEK tarafından kurulsa da TUSAŞ ve BMC'de ortak olmuştur. Yeni yapılan değişiklikte BMC'nin ortaklığından bahis geçmemektedir.
Resim

Resim
Doğru gözümden kaçmış, 30.03.2018 tarihli 9548 sayılı ticaret sicil gazetesinde ilan ettikleri üzere sermaye arttırımı ile TUSAŞ ve BMC Power'da ortak olmuştur. MERSİS kayıtlarında kuruluş aşamasında Tek Pay Sahipli Anonmi Şirket diye girilmiş hala da öyle. Anladığım kadarıyla Tek pay dan birden fazla paylı duruma geçişte Ticaret sicil müdürlüğüne bildirilme şartı var ki onlarda bildirmiş zaten. Ama MERSİS kayıtlarında şirket kuruluş durumundaki hali ile yani tek pay sahipli olarak geçince hala orası benim kafamı karıştırmış. Düzelttiğiniz için teşekkür ederim üstadım.

Kullanıcı avatarı
Wolverine
Akıncılar
Mesajlar: 1236
Kayıt: 10 Ağu 2012, 18:15
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Wolverine » 26 Oca 2021, 15:22

Buradan şunu da anlayabiliyoruz. F110 motoru işi olmuyor Galiba. Zaten şu şartlarda ABD motoru verseydi şaşardım. Trmotorstan Bmc yi çıkardıklarına göre en başa RR-Kale ortaklığının sunduğu çözüme geri dönüyor gibiyiz.

Diğer taraftan Umarım Tei F110 klonu üzerine çalışıyordur.

çanakkale geçilmez
Süvariler
Mesajlar: 723
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
Konum: çanakkale
Yaş: 44
İletişim:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen çanakkale geçilmez » 26 Oca 2021, 15:32

Tei bugün f-110 klonu yapmaya kalksa en az 10 sene sürer.!!!!

Kullanıcı avatarı
Wolverine
Akıncılar
Mesajlar: 1236
Kayıt: 10 Ağu 2012, 18:15
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Wolverine » 26 Oca 2021, 15:38

çanakkale geçilmez yazdı: 26 Oca 2021, 15:32 Tei bugün f-110 klonu yapmaya kalksa en az 10 sene sürer.!!!!
10 yıl sonra tüm hakları bizde olan bir jet motoruna kim hayır der ki? Bu arada MMU için tempest motoru seçilse de biz o F110 motor klonunu çok başka işlerde rahatlıkla kullanırız.

Kullanıcı avatarı
ddemir
Süvariler
Mesajlar: 735
Kayıt: 17 Eyl 2013, 09:36
Yaş: 39

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ddemir » 26 Oca 2021, 16:34

Aynen 10 yıl dediğin neki. Bundan 10 yıl önce 30 Ağustos geçit töreninde Sakarya ÇNRA geçecek diye forumcak ekrana kilitlenmiştik. 10 yılda neler yapıldı, küçümsemeyelim kendimizi.

Erich Von Manstein
Süvariler
Mesajlar: 1222
Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Erich Von Manstein » 26 Oca 2021, 17:13

Turbofan motor üretim teknolojisine sahip olmayan bir ülke için F-110 motorun yerli muadilini üretmek gayet iyi bir başlangıçtır. En azından yapısını biliyoruz. Tabi TRMotor şuan ne yapıyor, nerede, kaç kişiyle çalışıyor? Tam olarak görev tanımı nedir bilemiyoruz. 2017 yılından beri neye çalıştı TRMotor? Ortaya ne çıkardı? Yıl 2021 oldu. Yani 2025 yılında da aynı şeyi konuşmak büyük zaman kaybıdır.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen robust » 26 Oca 2021, 17:56

Erich Von Manstein yazdı: 26 Oca 2021, 17:13 Turbofan motor üretim teknolojisine sahip olmayan bir ülke için F-110 motorun yerli muadilini üretmek gayet iyi bir başlangıçtır. En azından yapısını biliyoruz. Tabi TRMotor şuan ne yapıyor, nerede, kaç kişiyle çalışıyor? Tam olarak görev tanımı nedir bilemiyoruz. 2017 yılından beri neye çalıştı TRMotor? Ortaya ne çıkardı? Yıl 2021 oldu. Yani 2025 yılında da aynı şeyi konuşmak büyük zaman kaybıdır.
Siz bu mesaji saklayin bence. Bir firma ARGE ekibiyle, turbine motorlarin en onemli parcalarini ureten 5-6 milyar dolarlik ciro yapan fabrikasiyla, motorlari test ettigi test benchi ile, ve en onemlisi yeni gelistirdigi motorlariyla onumuzde duruyor.

Digeri ise bir ofiste 30-35 kisi ile MMU'ya motor yapacagim diyor. Bende diyorum ki nasil yapacaksin? TRMotor'un ileriye donuk plani nedir? MMU icin 27bin lb itis sinifinda motor ihtiyaci var diyorlar ki bu 30 bin lb itkiye cikar muhtemelen. Bu iste tercube ve gecmisten gelen know-how'un ne kadar onemli oldgunu Sn. Aksit'in programinda gormedik mi? O yuzden dedim, ders gibi bir program olmus diye. Turkiye'nin bosa gidecek zaman ve para kaybina ihtiyaci yok.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares » 27 Oca 2021, 01:48

Eğer TrMotor bu iheyi alırsa ikinci BMC rezaleti demektir.
Bir çesit firma türedi. Aynı kafalar hep. Cok reklam ama ortada az iş ya da şaibeli işleri olan firmalar.

Elektromanyetik top, Ika, Motor, Tank gibi araçlar yapıyor bu arkadaşlar kaç senedir.

alucard
Akıncılar
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 Tem 2012, 12:17
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen alucard » 27 Oca 2021, 13:00

İlk başlarda motorun fikri ve mülkiyet hakları konusunda TR Motor ile çalışma dayatması sonrası RR firması MMU'dan çekilmişti. Bu zamana kadar da GE'den hiçbir teklif gelmedi. Seçilen F-110 motoru TEİ'de block 40 F-16ların teslimatı sırasında lisans altı üretilmişti zaten. Tabi aradan geçen zaman içerisinde F-110 de teknolojik iyileştirmeler olmuştur ama bu TEİ'nin kotaramayacağı bir iş değil sorun GE'nin bu ihaleye teklif vermemiş olması o da malum ABD ilişkiler yüzünden teklif verecek gibi durmuyor. Şu aşamada çalışılabilir gibi duran tek firma RR ve Kale ortaklığı ki bunlar da bu iş için bir firma kurdu zaten. %51 Kale kalanı RR ortaklığında. Bu saatten sonra TR Motor firması ile çalışacaksınız dayatması projeyi sürüncemede bırakmaktan öteye gitmez ki böyle bir dayatma olacağını da zannetmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tyras » 21 Mar 2021, 13:00

alucard yazdı: İlk başlarda motorun fikri ve mülkiyet hakları konusunda TR Motor ile çalışma dayatması sonrası RR firması MMU'dan çekilmişti. Bu zamana kadar da GE'den hiçbir teklif gelmedi. Seçilen F-110 motoru TEİ'de block 40 F-16ların teslimatı sırasında lisans altı üretilmişti zaten. Tabi aradan geçen zaman içerisinde F-110 de teknolojik iyileştirmeler olmuştur ama bu TEİ'nin kotaramayacağı bir iş değil sorun GE'nin bu ihaleye teklif vermemiş olması o da malum ABD ilişkiler yüzünden teklif verecek gibi durmuyor. Şu aşamada çalışılabilir gibi duran tek firma RR ve Kale ortaklığı ki bunlar da bu iş için bir firma kurdu zaten. %51 Kale kalanı RR ortaklığında. Bu saatten sonra TR Motor firması ile çalışacaksınız dayatması projeyi sürüncemede bırakmaktan öteye gitmez ki böyle bir dayatma olacağını da zannetmiyorum.
F110'ların bizim ürettiğimiz 129 modeli 7.2 itki/ağırlık oranı sunarken bir sonra çıkan 132 modeli 7.9 itki/ağırlık oranı sunuyor.

ABD' elinde 132ler olmasına rağmen F15EX'lerinde nedense 2xF110-129 seçeneğine gitti. (Projenin düşük maliyeti öne çıkarması & denenmişlik sebepli olabilir.)

https://www.flightglobal.com/defence/ge ... 94.article

Benim sorum şu, biz TEI'nin üreteceği yerli motorda 132'nin performans değerlerine erişebilir miyiz? Erişmeyi dener miyiz?

GE F110-132 ayarında 2 motor gerçekten olağanüstü bir güç sunuyor.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares » 21 Mar 2021, 22:28

Bir de Gökbey in motorunda karşılaştığımız sorun burada da çıkacaktır. Daha ağır bir motor olabilir bu yüzden.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen igirgin » 23 Mar 2021, 11:06

Antares yazdı: 21 Mar 2021, 22:28 Bir de Gökbey in motorunda karşılaştığımız sorun burada da çıkacaktır. Daha ağır bir motor olabilir bu yüzden.
Motorun ağır olmasının sebebi, malzemelerinin kolay bulunması ve tek üreticiye bağlı kalınmamasından dolayıdır.

dr059
Süvariler
Mesajlar: 148
Kayıt: 07 Mar 2013, 16:15
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen dr059 » 23 Mar 2021, 15:53

Tyras yazdı: 21 Mar 2021, 13:00 F110'ların bizim ürettiğimiz 129 modeli 7.2 itki/ağırlık oranı sunarken bir sonra çıkan 132 modeli 7.9 itki/ağırlık oranı sunuyor.

ABD' elinde 132ler olmasına rağmen F15EX'lerinde nedense 2xF110-129 seçeneğine gitti. (Projenin düşük maliyeti öne çıkarması & denenmişlik sebepli olabilir.)

https://www.flightglobal.com/defence/ge ... 94.article

Benim sorum şu, biz TEI'nin üreteceği yerli motorda 132'nin performans değerlerine erişebilir miyiz? Erişmeyi dener miyiz?

GE F110-132 ayarında 2 motor gerçekten olağanüstü bir güç sunuyor.

132'ler UAE'nin Block 60'ları için geliştirildi ve onlarda kullanıldı.
Bunun dışında bir uygulaması olmadı diye biliyorum.

129'lar ise bir çok tek motor ve çift motor varyantında başarıyla kullanıldı ve kullanılıyor.
Hatta en güncel Block 70 versiyonunda da yine 132 kullanılmıyor.

129 ve 132 arasındaki farklar bizim tahmin ettiğimizden daha fazla olsa gerek.

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen karli » 23 Mar 2021, 16:50

dr059 yazdı: 23 Mar 2021, 15:53 132'ler UAE'nin Block 60'ları için geliştirildi ve onlarda kullanıldı.
Bunun dışında bir uygulaması olmadı diye biliyorum.

129'lar ise bir çok tek motor ve çift motor varyantında başarıyla kullanıldı ve kullanılıyor.
Hatta en güncel Block 70 versiyonunda da yine 132 kullanılmıyor.

129 ve 132 arasındaki farklar bizim tahmin ettiğimizden daha fazla olsa gerek.
129 lar ıslak olarak 29500 libre güce ulaşıyor. 132 ler ıslak olarak 32500 libre gücel ulaşıyor. Aradaki fark çok fazla değil.
Fazladan elde edeceğiniz 3000 librelik bir güç ile fazladan ne gibi mühimmat yükleyebilirsiniz sorusunu sorsak cevabıda pek yok.
Yani elde slep modernizasyonu görmüş güvenli, her tarafta kullanılan bir motoru bırakıpta bir külfete gireceksin bunları 132 lere çevireceksin. Zannımca ciddi bir karşılığı yok. Birde F16 lar mevcut haliyle zaten yeterince etkili sistemler. Fazladan güç ile maliyet ile çok ciddi bir katma değer sağlamıyorsunuz. Kağıt üstünde %10 luk bir artış görünsene gerçek hayatta bir karşılığı yok.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Tyras » 24 Mar 2021, 21:46

dr059 yazdı: 132'ler UAE'nin Block 60'ları için geliştirildi ve onlarda kullanıldı.
Bunun dışında bir uygulaması olmadı diye biliyorum.

129'lar ise bir çok tek motor ve çift motor varyantında başarıyla kullanıldı ve kullanılıyor.
Hatta en güncel Block 70 versiyonunda da yine 132 kullanılmıyor.

129 ve 132 arasındaki farklar bizim tahmin ettiğimizden daha fazla olsa gerek.
karli yazdı: 129 lar ıslak olarak 29500 libre güce ulaşıyor. 132 ler ıslak olarak 32500 libre gücel ulaşıyor. Aradaki fark çok fazla değil.
Fazladan elde edeceğiniz 3000 librelik bir güç ile fazladan ne gibi mühimmat yükleyebilirsiniz sorusunu sorsak cevabıda pek yok.
Yani elde slep modernizasyonu görmüş güvenli, her tarafta kullanılan bir motoru bırakıpta bir külfete gireceksin bunları 132 lere çevireceksin. Zannımca ciddi bir karşılığı yok. Birde F16 lar mevcut haliyle zaten yeterince etkili sistemler. Fazladan güç ile maliyet ile çok ciddi bir katma değer sağlamıyorsunuz. Kağıt üstünde %10 luk bir artış görünsene gerçek hayatta bir karşılığı yok.
Yanıtlar için teşekkürler. Bense başlığı zenginleştireceğini düşündüğüm sorularıma şöyle devam edeyim.

Gövde malzemesi olarak TAI'de F35' projesi için üretilen gövdelerin malzeme teknolojisi kullanılacaktır diye düşünüyorum. F35'te mecbur kalınıp ses üstü hızlara çıkıldığında çok masraflı bir gövde bakımına girdiği haberine rastlamıştım. Doğruluğunu bilemiyorum ama F22 dahil stealth uçakların oldukça yoğun bakım isteklerini düşününce mantıksız gelmedi.

Bakınca F15EX'ile aynı muadil bir motor setini kullanacak bir uçak yapmaya çalışıyoruz. Aslında biz çıtayı KF-X'in biraz üstüne koymuştuk,2 adet F414 ile 2 adet F110'u karşılaştırınca da aslında K-FX'e göre daha battal bir alet üretme yoluna girdik görünüyor.

Şimdi dönem olarak o aralığa yine benzer profilde bir F15EX girdi.

TF-X multirole bir uçak olacak deniyorsa da, yer saldırı kabiliyetleri mevcut ama bu özelikleri hiçte ağır basmayan bir uçak bekliyorum açıkçası. Çoğumuzda da beklenti bu yönde sanıyorum.

Peki F15EX tarzı bir görev tanımını karşılayacak bir uçak yapabilir miyiz? Yada bu gövdeyle o iş olur mu?

Uçağa çılgın güçlü iki motor sağlayıp ta, gövde kaynaklı sınırlamalardan dolayı bu gücü etkili kullanamamak riskimiz mevcut mu, ne dersiniz?

F15'ler ve F22'ler Ruslar için şimdilik Mig31 hava üstünlüğü için kendine has taktik eğitimlerle pilotlarını hazırlıyorlar. Bu uçaklar F16,f18,Mig29,Rafale,EF,Su27-35 türevleri gibi pilotun anlık karar verme yetisine ve akrobatik kabiliyetine güvenilerek işletilecek sistemler değiller.

Pilot eğitim talimnamelerinde baştan başa bir devrim yaşanması gerekiyor beraberinde. Lakin F15 özelinde, bu taktiklerin anlamlı bir başarı sağlamasında, uçağın kabiliyetlerini üst sınırlarda kullanmanın önemli olduğu da görülüyor.

Yani F15 biraz daha az F15 olduğunda o büyü bozuluyor gibi. Özellikle olası sorunları erken görüp irdelemek için soruyorum: Mock-uplarda göründüğü kadarıyla TF-X gövdesi -CONOPS- Taktik uyumu ne ölçüde sağlanabilir sizce?

optimus_prime
Üye
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Ağu 2012, 13:48
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen optimus_prime » 26 Mar 2021, 13:40

MMU nun bir uçak gemisi versiyonu düşünülüyor mu acaba ? Türkiye'nin bir uçak gemisi iddiası varken MMU nun deniz versiyonu yapılsın veya yapılır mı diye bir iddaa dahi gündeme gelmedi nedense hiç. Sonuçta dünyada örnekleri var, özellikle Rus uçaklarında

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen karli » 26 Mar 2021, 15:20

optimus_prime yazdı: 26 Mar 2021, 13:40 MMU nun bir uçak gemisi versiyonu düşünülüyor mu acaba ? Türkiye'nin bir uçak gemisi iddiası varken MMU nun deniz versiyonu yapılsın veya yapılır mı diye bir iddaa dahi gündeme gelmedi nedense hiç. Sonuçta dünyada örnekleri var, özellikle Rus uçaklarında
Şöyle diyeyim, TFX muhtemeldirki 25 ton üzeri bir ağırlığı görebilir, tam yükte. Gerekli modifikasyonlar ile kaldırma şansımız olurmu. İllaki olur, herşey para, zaman, yada teknolojik destek yada transfere bakar.

Ancak şu anda düşünmek olası değil. Ortada düşünecek birşeyde yok. Zira, MMU piyasada yok. Uçak gemiside yok. Uçak gemisini koymak için ortada onu koruyacak Hava Savunma Harbi yapacak Fırkateyn yahut Destroyerde yok. Kısacası bu dikkat çektiğiniz konu muhtemeldirki 10 yıl sonrasının konusu.

Akdeniz için Uçak gemisi yapmak pek akla yatacak bir mevzu değil, oradaki ihtiyaçlar daha farklı. Hint Okyanusu, Yemen bölgesi, Somali bölgesi Türkiye Cumhuriyetinin gelecek planlamasında var, oralar için düşünebiliriz yahut Batı Afrika sahilleri. Bu seferde oralarda ciddi üsler yahut oraya gönderecek ciddi Hava Savunma, ve Taaruz Muhriplerine ihtiyacımız olacak. Yada en basitinden o bölgelerde Ana Üs ler kurmamız gerekiyor. Görev grupları kurmak için muktedir Muhripler gerekiyor.

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kivele » 30 Mar 2021, 20:52

MMU iniş takımlarını İtalyan (Magnaghi Aeronautica tahminim) ile bir Türk şirketi birlikte yapacaklarmış. Ürünün tüm hakları bize ait olacakmış. Hürjet içinde aynı şirketle devam edilir gibi geliyor.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen wolfastein » 13 Nis 2021, 21:29

Şöyle bir haber var. Ne kadar doğru bilemiyorum. Olsa ABD'nin tavrı ne olur? MMU motoru için faydalı olur.
Dünya devi motor üreticisi Motor Sich'in yüzde 50 hissesi Türkiye'ye satılabilir Çin'in satın almak isteyip ABD'nin baskısı nedeniyle alamadığı Ukraynalı motor üreticisi Motor Sich'in yüzde 50 hissesi Türkiye'ye satılabilir.
Resim
Geçtiğimiz ay Ukrayna hükümeti tarafından hisselerinin tamamı kamulaştırılan Ukraynalı motor üreticisi Motor Sich’in yüzde 50 hissesinin Türkiye’ye satılacağı konuşuluyor. Ukrayna basınındaki iddialara göre firmanın yüzde 50 hissesi, ismi açıklanmayan bir Türk savunma sanayi firmasına devredilecek.

İlginizi Çekebilir Ukrayna'ya İHA ihracatı masada
Geçtiğimiz günlerde Ukrayna heyeti Türkiye’ye gelmişti. Chas News’in iddiasına göre Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ukrayna Cumhurbaşkanı Volodymyr Zelensky ile Motor Sich’in yüzde 50 hissesinin satışı konusunda görüştü. İki ülke arasında ortak üretim, teknoloji ve parça transferi yapılması planlanıyor.

Motor Sich’in ürettiği motorların yerli uçak, helikopter, seyir füzesi ve İHA projelerinde kullanılması amaçlanıyor. Hali hazırda Bayraktar Akıncı İHA ve çeşitli projelerde Motor Sich üretimi motorlar kullanılıyor. Ukrayna ise anlaşma karşılığında Akıncı ve Bayraktar İHA’ları kendi ülkesinde üretecek.

Çin'e satışına ABD'den engel
Dünyanın en büyük motor üreticileri arasında yer alan Motor Sich’i geçtiğimiz yıllarda Çin satın almak istemişti. ABD hükümeti bu karara tepki göstermiş ve Ukrayna’ya yaptırım uygulayarak anlaşmanın iptal edilmesini istemişti. Ukrayna hükümeti Motor Sich’in Çin’e satışını onaylamadı ve yaklaşık 3 hafta önce firmanın hisselerine el koydu. Ukrayna ve Türkiye, Motor Sich hisselerinin yüzde 50’sinin Türkiye’ye satışı konusunda anlaşırsa ABD’nin nasıl bir tepki göstereceği bilinmiyor.

pardus
Süvariler
Mesajlar: 873
Kayıt: 17 Ağu 2012, 15:19
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen pardus » 13 Nis 2021, 22:37

TAİ mi alacak.

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1707
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 14 Nis 2021, 00:34

Bmc alir

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2128
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen trakya_forever » 14 Nis 2021, 00:56

ABD bize de sattirmaz. Ha Çin ha biz biri global biri bölgesel düşman. Bize pek farklı bir gözle baktıklarını sanmıyorum.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares » 14 Nis 2021, 02:23

İzin vermemesi aslında kamuoyu anlamında da yararımıza olabilir. Sonuçta Abd tum dünyaya Türkiye'yi karşısına almış olduğunu resmen kanıtlamış olur. NATO imajına çok kötu zarar verir bu. Bence ses çıkarmayacak keşke TEI alsa.

foundry_man
Üye
Mesajlar: 77
Kayıt: 14 Mar 2016, 15:13
Yaş: 35

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen foundry_man » 14 Nis 2021, 10:13

Türkiyeden böyle bir satınalma olacaksa Motor Sich AL 450 motoruyla yakından ilgilenen baykar makina en büyük adaydır.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2128
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen trakya_forever » 14 Nis 2021, 11:09

Antares yazdı: 14 Nis 2021, 02:23 İzin vermemesi aslında kamuoyu anlamında da yararımıza olabilir. Sonuçta Abd tum dünyaya Türkiye'yi karşısına almış olduğunu resmen kanıtlamış olur. NATO imajına çok kötu zarar verir bu. Bence ses çıkarmayacak keşke TEI alsa.
Hocam keşke böyle birşey gerçek olsada izin verseler bizde ortak olsak. Akıncı varyantları, MIUS ve sonrası, ATAK 2 motorları çıkar oradan. Yaklaşık 4KN lik seyir füzesi motorları da var halihazırda, kısa sürede üzerine de çıkarlar. Hürjet ve MMU için ellerinde bizim isterlere uygun birşey yok gibi. Ama maddi destek verilir, yatırım yapılırsa Hürjete de, MMU ya da motor çıkar oradan. Ha bizim isterlerin biraz altı olur belki ama çıkar.
TEI ile ortak çalışılırsa doğu/batı sentezi güzel işler çıkar oradan. Hem onlar hem biz karlı çıkarız. Yoksa Hürjet ve MMU motor işi yaş. Biz tek başımıza bu işin altından kalkamayız. Adamlar yılların tecrübesi. Bizde de iyi kötü batı teknolojisi var. TEİ ile ortaklık onlara da yarar. Keşke olsa.

Hani belki TEI/KALE/BAYKAR gibi üçlü bir konsorsiyum ile ortak olunur. Hem maddiyat paylaşılır hem de üçünü de ilgilendiren projeler var, ellerinde ürünler var.

emrebenn
Süvariler
Mesajlar: 202
Kayıt: 11 Tem 2012, 12:41
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen emrebenn » 14 Nis 2021, 11:16

Alacak olan şirket haberde var zaten.Eger iddalar gerçekse
Black Sea Shield şirketi alacaktır sirket zaten yarı ukraynalı ABD bisey diyemez.

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kivele » 14 Nis 2021, 12:28

trakya_forever yazdı: 14 Nis 2021, 11:09 Hocam keşke böyle birşey gerçek olsada izin verseler bizde ortak olsak. Akıncı varyantları, MIUS ve sonrası, ATAK 2 motorları çıkar oradan. Yaklaşık 4KN lik seyir füzesi motorları da var halihazırda, kısa sürede üzerine de çıkarlar. Hürjet ve MMU için ellerinde bizim isterlere uygun birşey yok gibi. Ama maddi destek verilir, yatırım yapılırsa Hürjete de, MMU ya da motor çıkar oradan. Ha bizim isterlerin biraz altı olur belki ama çıkar.
TEI ile ortak çalışılırsa doğu/batı sentezi güzel işler çıkar oradan. Hem onlar hem biz karlı çıkarız. Yoksa Hürjet ve MMU motor işi yaş. Biz tek başımıza bu işin altından kalkamayız. Adamlar yılların tecrübesi. Bizde de iyi kötü batı teknolojisi var. TEİ ile ortaklık onlara da yarar. Keşke olsa.

Hani belki TEI/KALE/BAYKAR gibi üçlü bir konsorsiyum ile ortak olunur. Hem maddiyat paylaşılır hem de üçünü de ilgilendiren projeler var, ellerinde ürünler var.
Ukrayna'nın elinde Turbojet motor teknolojisi yok. Elindeki en güçlü Turbofan motorunun bile kıçına afterburner ekleyerek Çin yapımı L-15'lerin sesten hızlı uçması sağlandı. Hürjet'e en baştan çift motorlu Ukrayna motoruyla başlansaydı kafamız daha rahat olurdu. Akıncı,MİUS gibi İha'larla Ukrayna ile ilerlemek doğru bir seçim görüyorum. Atak-2 için Ukrayna ile ilerlenmek isteniyorsa kullanılacak motorları isterlerimize göre yeniden tasarlamak gerektiğini düşünüyorum.... Ukrayna'nın yeni bir motor tasarlayacak kapasitesinin olmadığını düşünüyorum.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2128
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen trakya_forever » 14 Nis 2021, 12:46

kivele yazdı: 14 Nis 2021, 12:28 Ukrayna'nın elinde Turbojet motor teknolojisi yok. Elindeki en güçlü Turbofan motorunun bile kıçına afterburner ekleyerek Çin yapımı L-15'lerin sesten hızlı uçması sağlandı. Hürjet'e en baştan çift motorlu Ukrayna motoruyla başlansaydı kafamız daha rahat olurdu. Akıncı,MİUS gibi İha'larla Ukrayna ile ilerlemek doğru bir seçim görüyorum. Atak-2 için Ukrayna ile ilerlenmek isteniyorsa kullanılacak motorları isterlerimize göre yeniden tasarlamak gerektiğini düşünüyorum.... Ukrayna'nın yeni bir motor tasarlayacak kapasitesinin olmadığını düşünüyorum.
Hocam kapasite mi yok, para mı yok? Bunu önce bir tartmak lazım. Bu kabiliyet varsa yatırım yapılır. Mevcutta zaten böyle bir imkanın olmadığını bende belirttim.

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen kivele » 14 Nis 2021, 14:04

trakya_forever yazdı: 14 Nis 2021, 12:46 Hocam kapasite mi yok, para mı yok? Bunu önce bir tartmak lazım. Bu kabiliyet varsa yatırım yapılır. Mevcutta zaten böyle bir imkanın olmadığını bende belirttim.
Birçok ürünü Sovyet tasarımı olan bir şirketten bahsediyoruz . Yeni bir ürün geliştirmek için ne altyapısının ve kadrosunun olduğunu da sanmıyorum. Bu konuyla ilgili bir haber yazısı okudum.

https://www.ukrhaber.com/blog/ukrayna-v ... orusu/?amp

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen Antares » 15 Nis 2021, 09:56

Gaz türbin üretimi için anlaşıyorlarsa bilemem ama turbojet motoru konusunda firmada bir deha yoksa, motor problemimiz hala devam ediyor olacak. Teknik olarak konuya hakim olmadığım için Ukraynalıların yapamadığı ne bizim yapamadığımız ne ve bunlar birbirlerini karşılıyor mu bilmiyorum. Fakat cümlenin de başında belirttiğim gibi bu firma endüstriyel gaz türbin alanında dünyan en büyükleri arasındaymış.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen wolfastein » 15 Nis 2021, 16:49

C4defence yazmış demekki haber doğru. Devlet iştiraki bir firmaya devredilmesi diyor. TEI olabilir mi?
https://www.c4defence.com/ukrayna-motor ... ye-onerdi/
Resim
Ukrayna Devlet Başkanı Volodimir Zelenskiy’nin Türkiye’yi ziyareti sırasında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a Motor Sich firmasının %50 hissesini teklif etmesi, bunlardan biri olarak ortaya çıktı. Chas News’in Ukrayna hükûmet kaynaklarına dayandırdığı habere göre, “Stratejik önem” atfedilen Motor Sich’in hisselerinin yarısının, Türkiye’de devlet iştiraki bir firmaya devredilmesi konusu da iki ülkenin liderleri arasında konuşuldu.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen igirgin » 16 Nis 2021, 07:48

Çinlilerin başına gelenler bizim başımıza gelmeyeceği ne malum?

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen sailordream » 16 Nis 2021, 08:18

igirgin yazdı: 16 Nis 2021, 07:48 Çinlilerin başına gelenler bizim başımıza gelmeyeceği ne malum?
Çinliler emcüklüyor 3 sene sonra geriye iskeleti kalır. Biz ise bilgiye know how'a teknolojiye açız. Bizimle olacak anlaşma daha uzun soluklu ve yapıcı olur. Yeter ki dış güçler Ukrayna'ya olur versin.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2128
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X

Mesaj gönderen trakya_forever » 16 Nis 2021, 08:20

kivele yazdı: 14 Nis 2021, 14:04 Birçok ürünü Sovyet tasarımı olan bir şirketten bahsediyoruz . Yeni bir ürün geliştirmek için ne altyapısının ve kadrosunun olduğunu da sanmıyorum. Bu konuyla ilgili bir haber yazısı okudum.

https://www.ukrhaber.com/blog/ukrayna-v ... orusu/?amp
Anladım hocam teşekkürler. Ama yine de imkan varsa, oluyorsa ortak olunmalı. Faydalanabileceğimiz çok sayıda ürünü / alabileceğimiz teknoloji mevcut adamlarda.

Gerçekten umutluyum ve bu umut ya da öngörü altı veriler ile doldurulabilir bir şekilde oluştu.

Cevapla