TAHSO'yu kastediyorsunuz sanırım. 15-20 yıldır gündemde. EASA sivildir bu arada.goldenwings yazdı: ↑31 Oca 2018, 16:49 Hava Kuvvetleri bunyesinde kurulmasi planli milli sertifikasyon isi ne oldu ? Ki EASA tabanli olacaktir tabi , Rus'lar gibi birsey basaramaz miyiz ?
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1622
- Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5184
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Evet, Easa sivil fakat bizim kurulması planlı organizasyon'un EASA'dan oluru olması lazım ki askeri uçak bile olsa sertifiye ettiğinde ileride Avrupa tarafı uçuş ve belki diğer ülkelere ihraç olayı gerçekleşsin. Yok söylediğiniz kurum sadece askeri modifikasyonları içerecekse yani EASA yine uçağı sertifiye edip biz C modeli'nin askeri yönlerini sertifiye edeceksek aynen İtalya gibi o da mümkün. Esas hedef Rusya gibi kendi otoritemiz olsa ve EASA da bunu tanısa harika olur.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 965
- Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Tüm Dünya'da geçerli otorite olayı için şuan öyle bir şey yok diye biliyorum en azından. SSJ bu süreçte hem EASA hem de FAA'dan sertifikasyon aldı. Rus dediğiniz için bu örneği verdim. Çinlilerde C919 için bizim gibi EASA ile çalışıyorlar.goldenwings yazdı: ↑31 Oca 2018, 18:46 Evet, Easa sivil fakat bizim kurulması planlı organizasyon'un EASA'dan oluru olması lazım ki askeri uçak bile olsa sertifiye ettiğinde ileride Avrupa tarafı uçuş ve belki diğer ülkelere ihraç olayı gerçekleşsin. Yok söylediğiniz kurum sadece askeri modifikasyonları içerecekse yani EASA yine uçağı sertifiye edip biz C modeli'nin askeri yönlerini sertifiye edeceksek aynen İtalya gibi o da mümkün. Esas hedef Rusya gibi kendi otoritemiz olsa ve EASA da bunu tanısa harika olur.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5184
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Benim hatırladığım EASA gibi Rusya'nın da kendi milli otoritesi var. Yine ihraç maksatlı böyle birşey yapmış olabilirler yoksa EASA da Avrupa için var. FAA ve EASA şu an dünyadaki 2 büyük otorite mesela şimdi sormak lazım Çin'in kendi ürettiği savaş uçakları Avrupa'ya uçmak istese State Aircraft olarak mı kabul görecek yoksa Avrupa hava sahasına giriş için EASA'ya uyumluluk arayacaklar mı ? Yoksa EASA da FAA da diğer otoriteler de aslında ICAO altında oluşturulmuş veya ona uyumlu bölgesel otoriteler.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 929
- Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
- Yaş: 45
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Eh bir 40 fırın ekmek yeme meselesi... Bu aralar bir kıpırdanma var işte bir zahmet kesenin ağzını açtılar, tecrübeli sertifikasyon mühendisleri vb. arıyorlar. SHGM siyasallaşmadan kurtulup, gerçek uzmanlığa yönelebilirse eğer bu dediklerinizde olabilecektir.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 929
- Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
- Yaş: 45
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Avrupa meydanlarını kullanabilmek için EASA, ABD meydanlarını kullanabilmek içinde FAA onayı şart. AEROFLOT niçin İlyushinlerin yanına Airbus ve Boeing aldı sanıyorsunuz. Bizde şu an kendi sertifikasyonumuzu yapıyoruz ama bu zaten EASA standartları baz alınarak yapıldığından, eş zamanlı olarak EASA 'danda bunları ibraz edip, onay alabiliyoruz.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 965
- Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Buna son sivil örnek olarak Boeing 787-10'u vereyim geçtiğimiz hafta FAA onayı alınmasına rağmen hala EASA ve Singapur'da süreçler tamamlanmadığı için Nisan'a kadar teslimat yok.Topgun yazdı: ↑31 Oca 2018, 20:09 Avrupa meydanlarını kullanabilmek için EASA, ABD meydanlarını kullanabilmek içinde FAA onayı şart. AEROFLOT niçin İlyushinlerin yanına Airbus ve Boeing aldı sanıyorsunuz. Bizde şu an kendi sertifikasyonumuzu yapıyoruz ama bu zaten EASA standartları baz alınarak yapıldığından, eş zamanlı olarak EASA 'danda bunları ibraz edip, onay alabiliyoruz.
Askeri tarafa dönecek olursak Hürkuş B için 90 saatlik test uçuşu ön görülmüş tahmini teslimat zamanı Haziran bu durumda yaz döneminde İzmir'de yapılacak mezuniyetlerde ya da askeri törenlerde uçağı görme ihtimali çok yüksek. Hele birde hava kuvvetleri günü etkinliği dönerse güzel bir manzara görebiliriz.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 965
- Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Kredilendirme imkanı olsa da şöyle 5-10 tane Makedonya, Arnavutluk'a felan satılsa
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Bugün basında çıkan habere göre Hürkuş C ilk teslimatının haziranda yapılacağı son teslimatın da haziran 19'da yapılacağı belirtilmekte. Demek projelerde bir dondurulma söz konusu değil. Aksine asimetrik harp silahları teslimatı daha da hızlanmakta. Atak, Anka S, Bayraktar Tb2 sonrası çok önemli bir kabiliyet daha envantere giriyor. Hayırlı olsun...
- Tyras
- Süvariler
- Mesajlar: 1290
- Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Aslında yükleyeceği ekonomik yüke bakınca atak sayısını çokta abartmayıp iyi bir hürkuş filosu kurmalıyız diye düşünüyorum.
Atak 5 palli olduğu için marine versiyonu çıkarmak zor olacaktır. Eğer üzerinde çalışılırsa TCG Anadolu'ya iniş yapabilecek, MH-60 takilere benzer podlarla ASW kabiliyeti kazanabilecek, ilerde farklı keşif-istihbarat podları ile RF-4 veya King-Airlerin rollerine bile aday olabilecek, gelişmeye çok müsait bir platform Hürkuş.
Hürkuş'un birim maliyeti konusunda kesin bir bilgi olmasa da ben 5 milyon$ civarı olacağını varsayıyorum. Aynı rakam ATAK için en az 4 katı olacaktır.
Yani atak sayısı temel ihtiyacı karşıladıktan sonra,her bir 10 atak ekstra siparişi yerine, 40 uçaklık Hürkuş siparişi verilirse daha verimli olur kanaatindeyim.
Atak 5 palli olduğu için marine versiyonu çıkarmak zor olacaktır. Eğer üzerinde çalışılırsa TCG Anadolu'ya iniş yapabilecek, MH-60 takilere benzer podlarla ASW kabiliyeti kazanabilecek, ilerde farklı keşif-istihbarat podları ile RF-4 veya King-Airlerin rollerine bile aday olabilecek, gelişmeye çok müsait bir platform Hürkuş.
Hürkuş'un birim maliyeti konusunda kesin bir bilgi olmasa da ben 5 milyon$ civarı olacağını varsayıyorum. Aynı rakam ATAK için en az 4 katı olacaktır.
Yani atak sayısı temel ihtiyacı karşıladıktan sonra,her bir 10 atak ekstra siparişi yerine, 40 uçaklık Hürkuş siparişi verilirse daha verimli olur kanaatindeyim.
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3636
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
- Mec
- Süvariler
- Mesajlar: 2005
- Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
- Yaş: 0
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Hürkuş B ile Hürkuş C arasında yapısal bir fark var mı ? Silahını entegre edince C mi oluyor ? yani C'sinin seri üretimi yapılacak mı ?
- sailordream
- Site Başkanı
- Mesajlar: 3732
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Silah entegrasyonu podu al kanada perçinle şu kabloyuda uzat şeklinde olmuyor.
Gövde altı ve kanatlara 7G kuvvetine dayanacak 5 ila 7 adet silah yakıt ve sensör için taşıyıcı koyarsan bunlara veri gönderip gelen verileri işlemek istersen bir miktar yapısal fark olur.
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1859
- Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
- ATAK Hürkuş'un 4 katı fiyatında mı? Çok şaşırdım ve evet ATAK olsun ama HÜRKUŞ daha fazla olsun mantığına ben de katılıyorum. Sonuçta bu yavrular envanterimize girdiğinde bence terör oerasyonları için hiç F-16 ya da F-4 kaldırmıyorsak maddi anlamda da gayet rahatlarız diye düşünüyorum.
- Eminim bizim sıradan vatandaşın aklına gelenlerin 1000 katı uzmanların aklına geliyordur. Aklıma sıradan vatandaş olarak şu geldi:
Bu platformu insansızlaştırıp sanırım hafif torpido ya da hafif harpoon tarzı bir mühimmat yüklesek gözden çıkartılabilecek ama korkulacak bir platform olabilir mi? Sonuçta mevcut ihalarımızdan daha fazla yük taşıyor. Gerçi 5 milyon dolar civarında fazla pahalı olur.
Ama savaş bu öyle bir an gelir ki ölüm kalım meselesi oluverir.
- Eminim bizim sıradan vatandaşın aklına gelenlerin 1000 katı uzmanların aklına geliyordur. Aklıma sıradan vatandaş olarak şu geldi:

Ama savaş bu öyle bir an gelir ki ölüm kalım meselesi oluverir.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3490
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
İnsansız Hürkuş'tan Temel Kotil bahsetmişti bir kere ama sonra üstü kapandı diye hatırlıyorum. Güzel fikir tabi.Antares yazdı: ↑31 Tem 2018, 09:48 - ATAK Hürkuş'un 4 katı fiyatında mı? Çok şaşırdım ve evet ATAK olsun ama HÜRKUŞ daha fazla olsun mantığına ben de katılıyorum. Sonuçta bu yavrular envanterimize girdiğinde bence terör oerasyonları için hiç F-16 ya da F-4 kaldırmıyorsak maddi anlamda da gayet rahatlarız diye düşünüyorum.
- Eminim bizim sıradan vatandaşın aklına gelenlerin 1000 katı uzmanların aklına geliyordur. Aklıma sıradan vatandaş olarak şu geldi:Bu platformu insansızlaştırıp sanırım hafif torpido ya da hafif harpoon tarzı bir mühimmat yüklesek gözden çıkartılabilecek ama korkulacak bir platform olabilir mi? Sonuçta mevcut ihalarımızdan daha fazla yük taşıyor. Gerçi 5 milyon dolar civarında fazla pahalı olur.
Ama savaş bu öyle bir an gelir ki ölüm kalım meselesi oluverir.

- sailordream
- Site Başkanı
- Mesajlar: 3732
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Kime karşı kullanacağına göre değişir.Antares yazdı: ↑31 Tem 2018, 09:48 - ATAK Hürkuş'un 4 katı fiyatında mı? Çok şaşırdım ve evet ATAK olsun ama HÜRKUŞ daha fazla olsun mantığına ben de katılıyorum. Sonuçta bu yavrular envanterimize girdiğinde bence terör oerasyonları için hiç F-16 ya da F-4 kaldırmıyorsak maddi anlamda da gayet rahatlarız diye düşünüyorum.
- Eminim bizim sıradan vatandaşın aklına gelenlerin 1000 katı uzmanların aklına geliyordur. Aklıma sıradan vatandaş olarak şu geldi:Bu platformu insansızlaştırıp sanırım hafif torpido ya da hafif harpoon tarzı bir mühimmat yüklesek gözden çıkartılabilecek ama korkulacak bir platform olabilir mi? Sonuçta mevcut ihalarımızdan daha fazla yük taşıyor. Gerçi 5 milyon dolar civarında fazla pahalı olur.
Ama savaş bu öyle bir an gelir ki ölüm kalım meselesi oluverir.
Ateşlediğin düşmanda SM3,SM6, yada Arrow,Aster30 filan varsa zor.
Hele bir C versiyonunu görelim gerçekten bitmiş hali ile.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3181
- Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
- Yaş: 13
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
İnsansız Hürkuş mu?
Yahu bu uçağın esas amacı pilot eğitimi değil miydi, insansız olunca hangi pilotu eğiteceksiniz?


Yahu bu uçağın esas amacı pilot eğitimi değil miydi, insansız olunca hangi pilotu eğiteceksiniz?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3181
- Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
- Yaş: 13
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Torpido ya da gemisavar füzesini stand-off mesafeden atacaksanız en ucuzu ona göre bir harcanabilir motorlu veya motorsuz "kanatlı taşıma kiti" gibi bir şeyler icat edilir olup biter iş. Gemisavar füzeleri zaten stand-off.
En son igirgin tarafından 31 Tem 2018, 11:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1859
- Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Ne için yola çıktık ne yapıyoruz.

Uzun süre denizin hemen üstünde çelik gibi reflekslere sahip olarak hangi pilot uçurabilir bu uçağı? Tabii koca uçağı yapıp mühimmat taşıtacağımıza mühimmatı öyle yapalım derseniz orada da derim ki "Ben sokaktaki adamım"


-
- Akıncılar
- Mesajlar: 942
- Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Hürkuş C nin insansız olarak görev yapacak şekilde de gelistirilmesinin faydası olabilir ancak bu konuda İHA ların en büyük artısı havada 24 saate yakın kalabilmesi.
Hürkuş böyle bir yeteneğe sahip değil. İnsansız bir aracın da 3-4 saatte bir yakıt ikmali yapması saçma olur.
Lazım olursa insansız kullanabileceğin ama asıl amacı pilot ile görev yapacak silahlı Hürkuş C çok faydalı olur.
Hürkuş böyle bir yeteneğe sahip değil. İnsansız bir aracın da 3-4 saatte bir yakıt ikmali yapması saçma olur.
Lazım olursa insansız kullanabileceğin ama asıl amacı pilot ile görev yapacak silahlı Hürkuş C çok faydalı olur.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6234
- Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
İyi de, madem insansız, neden Hürkuş gibi neredeyse jet kabiliyetinde, 1600bg motorlu ve üstün aerobatik özellikleri olan bir uçak?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 942
- Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Hocam
QF-16 gibi bir durum aklıma geliyor.
QF-16 yı ABD yanlız hedef uçak olsun diye kullanmıyor diye tahmin ediyorum.
Aksi halde tek görev uçuşu olur. QF-16 yapıldığında ilk teker kestiğinde bir avcıya av olur. Yanlış bilmiyorsam revizyon görüp halen envanterde bulunan QF-16 sayısı oldukça fazla.
QF-16 gibi bir durum aklıma geliyor.
QF-16 yı ABD yanlız hedef uçak olsun diye kullanmıyor diye tahmin ediyorum.
Aksi halde tek görev uçuşu olur. QF-16 yapıldığında ilk teker kestiğinde bir avcıya av olur. Yanlış bilmiyorsam revizyon görüp halen envanterde bulunan QF-16 sayısı oldukça fazla.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6234
- Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Hedef ve telemetri uçakları QF’ler.
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
2. dünya savaşında hissetim kendimi bi an 

-
- Süvariler
- Mesajlar: 3490
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Erdoğan bugün açıkladığı beyannamede "Silahlı Hürkuş Uçağı(Hürkuş C) Geliştirilmesi ve Seri Üretimine yönelik ihalenin sonuçlandırılarak yüklenci firmanın belirlenmesi" diyor. TAI'den başka kim yapacak bu işi? Bunu da mı BMC yapacak yoksa?
- Mec
- Süvariler
- Mesajlar: 2005
- Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
- Yaş: 0
- Mec
- Süvariler
- Mesajlar: 2005
- Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
- Yaş: 0
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
TAI den başka bu işi yapabilecek kapasitede de bir şirketimiz var mı ki?
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Aslında o elinde olan defter Logbook. Uçuş kayıtlarını tutarlar ona. Uçuşun süresi, uçağın tepkileri, hangi manevraların yapıldığı, alınan mesafe, yaşadıkları sorunlar gibi şeyleri not düşüyorlar. Olmazsa olmazdır yani

- Mec
- Süvariler
- Mesajlar: 2005
- Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
- Yaş: 0
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Bu tarz logları bilgisayarlar çok rahat yapıyordur artık sensörler de çok ilerledi ama yine manuel devam ediyor bir şeyler sanırım:)
-
- Süvariler
- Mesajlar: 710
- Kayıt: 06 Ağu 2012, 17:07
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Benim kafam geliştirilme kısmına takıldı. Aslında geliştirilmeye müsait bir uçak. Halihazırda uçak, eğitim uçağı olarak üretmiş durumda format olarak, yapısal olarak kanat açıklığı, iri gövdesi, yüksek kokpiti, uzunluk bakımından hemen hemen orta sınıf bir helikopter ebadında olması, manevra yeteneğinin de ona göre şekillenmesi ve silah entegrasyonu ile uçağın mevcut yeteneklerinde azalma meydana gelmesi gerçek muharebe şartlarında bir zafiyet oluşturmaz mı?
Mesela 20 mm MT entegrasyonu olsa şayet tanktan ziyade iyi bir helikopter avcısı olabilir, çünkü tanklar için alternatif olarak Atak helikopterleri ve tanklar bulunmakta. Hava Kuvvetleri bastırılmış bir düşmana karşı, özellikle Yunan Ah-64'lerini ele alırsak güzel bir seçenek olur bu uçak.
Mesela 20 mm MT entegrasyonu olsa şayet tanktan ziyade iyi bir helikopter avcısı olabilir, çünkü tanklar için alternatif olarak Atak helikopterleri ve tanklar bulunmakta. Hava Kuvvetleri bastırılmış bir düşmana karşı, özellikle Yunan Ah-64'lerini ele alırsak güzel bir seçenek olur bu uçak.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 11:37
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Logbook değil Checklist o taşıdıkları. O bahsettikleriniz uçuştan sonraki işler. Checklist ise uçuş öncesi kontrol listeleri, uçuş esnasında karşılaşılabilinecek emergencylere karşı yapılması gerekenler yazılır. Uçağın genel bilgileride bulunur (Yakıt tüketimi, süzülme, CG v.b. )
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Teşekkür ederim.cemdogut yazdı: ↑05 Ağu 2018, 19:01 Logbook değil Checklist o taşıdıkları. O bahsettikleriniz uçuştan sonraki işler. Checklist ise uçuş öncesi kontrol listeleri, uçuş esnasında karşılaşılabilinecek emergencylere karşı yapılması gerekenler yazılır. Uçağın genel bilgileride bulunur (Yakıt tüketimi, süzülme, CG v.b. )
-
- Üye
- Mesajlar: 113
- Kayıt: 14 Şub 2016, 04:11
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Bunun yanında bir USAF pilotundan gördüğüm kadarıyla görev bölgesinin haritaları ile üslerin chartlarıda içinde mevcut.cemdogut yazdı: ↑05 Ağu 2018, 19:01 Logbook değil Checklist o taşıdıkları. O bahsettikleriniz uçuştan sonraki işler. Checklist ise uçuş öncesi kontrol listeleri, uçuş esnasında karşılaşılabilinecek emergencylere karşı yapılması gerekenler yazılır. Uçağın genel bilgileride bulunur (Yakıt tüketimi, süzülme, CG v.b. )
Not alımı olarak tek bildiğim çeşitli uçakların datalink entegrasyonu olmadığından yerden CAS desteği için bilgi alınırken 9-line'dan bazılarının not edildiği.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6234
- Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
- Yaş:
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Hurkus, arkada Anka-I
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6234
- Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Teslim edilsin artık da 2. Ana Jet'te şunu KT-1'le yan yana görüp, fotoğraflayıp artık şu "Hürkuş KT-1'in bir kopyası" zevzekliğine bir son verelim.
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
c4defence ye gore Hürkuş-B tipi uçaklardan ilkinin nihai kabul testlerine girdiği ögrenildi.
Türk Hava Kuvvetleri’nin İzmir Çiğli’de konuşlu 2. Ana Jet Üs Komutanlığı’na uçan Hürkuş-B, burada Temel Eğitim Filosu 122. Filo (Akrep) pilotlarının kabul testlerine katılıyor.
http://www.c4defence.com/Gundem/hurkusb ... nda/7588/1
Türk Hava Kuvvetleri’nin İzmir Çiğli’de konuşlu 2. Ana Jet Üs Komutanlığı’na uçan Hürkuş-B, burada Temel Eğitim Filosu 122. Filo (Akrep) pilotlarının kabul testlerine katılıyor.
http://www.c4defence.com/Gundem/hurkusb ... nda/7588/1
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1859
- Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Acaba, bu Hürkuş'a takilacak 20 mm yi Aselsan sarp teknolojisindeki gibi bir noktaya stabil bakacak şekilde tasarlayabilir miyiz?
Uçak sadece paralel uçacak A-10 gibi hedefe burnunu çevirmeyecek. Silahçı hedefi seçip ateş ettiğinde, bilgisayar uçağın hizi ve mesafeyi olcerek atis gerceklestirecek, pilotun ani manevralarina ve hiz mudahalelerine de ani mudahale edecek.
Yapacak edecek demesi kolay tabi
Kisaca Hürkuş'umuzun altinda ATAK daki gibi oraya buraya bakan bir silah olacak.
Bunu deseymisim daha kolay olurmuş.
Uçak sadece paralel uçacak A-10 gibi hedefe burnunu çevirmeyecek. Silahçı hedefi seçip ateş ettiğinde, bilgisayar uçağın hizi ve mesafeyi olcerek atis gerceklestirecek, pilotun ani manevralarina ve hiz mudahalelerine de ani mudahale edecek.
Yapacak edecek demesi kolay tabi

Kisaca Hürkuş'umuzun altinda ATAK daki gibi oraya buraya bakan bir silah olacak.
Bunu deseymisim daha kolay olurmuş.

-
- Üye
- Mesajlar: 356
- Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
- Konum: Ankara
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Gövde altında taret gibi bir sistem olması gerekir.
Ama ben 20mm topun pek fazla kullanılacağını sanmıyorum. Daha çok güdümlü bombalar ve roketler öne çıkacaktır.
Ama ben 20mm topun pek fazla kullanılacağını sanmıyorum. Daha çok güdümlü bombalar ve roketler öne çıkacaktır.
- sailordream
- Site Başkanı
- Mesajlar: 3732
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Amerikalılar Vietnam savaşında ve 70lerde denedi sonunda Helikopterin bu taret sisteminde daha iyi olduğuna karar verdiler.Antares yazdı: ↑23 Ara 2018, 14:39 Acaba, bu Hürkuş'a takilacak 20 mm yi Aselsan sarp teknolojisindeki gibi bir noktaya stabil bakacak şekilde tasarlayabilir miyiz?
Uçak sadece paralel uçacak A-10 gibi hedefe burnunu çevirmeyecek. Silahçı hedefi seçip ateş ettiğinde, bilgisayar uçağın hizi ve mesafeyi olcerek atis gerceklestirecek, pilotun ani manevralarina ve hiz mudahalelerine de ani mudahale edecek.
Yapacak edecek demesi kolay tabi
Kisaca Hürkuş'umuzun altinda ATAK daki gibi oraya buraya bakan bir silah olacak.
Bunu deseymisim daha kolay olurmuş.

- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1859
- Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Tam düşündüğümü bulmuşsunuz. Peki o zamanların stabil teknolojisi ile şu andaki teknoloji çok farklı. Tekrar denenebilir mi? Diyeceğim olsa Amerikalılar yapardı zaten diye kendi kendime cevap veriyorum.sailordream yazdı: ↑24 Ara 2018, 08:07 Amerikalılar Vietnam savaşında ve 70lerde denedi sonunda Helikopterin bu taret sisteminde daha iyi olduğuna karar verdiler.
![]()
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
- NAVY
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 660
- Kayıt: 11 Tem 2012, 10:17
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Haydeee kamikaze bekliyorum. Tıpkı havadan yere minigun düşecek gibi
- witch_king
- Üye
- Mesajlar: 393
- Kayıt: 02 Ağu 2012, 00:01
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Ben bu uçakların terörle mücadelede İHA lar gibi bir dönüm noktası olduğunu düşünüyorum.
Sürekli F-16 kaldırılacağına daha az maliyetle daha etkin bir çözüm gibi duruyor.
Sürekli F-16 kaldırılacağına daha az maliyetle daha etkin bir çözüm gibi duruyor.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 942
- Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
- Yaş:
TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar
Twitter da bir kullanıcı Hürkuş C ile SOM atma hayalleri kuruyor.