TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Tyras » 10 Ağu 2017, 22:54

StrategyMaster yazdı: Freedom Trainerı yaparlarsa varya efsane olur. Akar o proje. Ayrıca kesinlikle sivil jet motoru kullanmalılar.
Bende kendi kafamda ABD'nin 5. nesil jet vizyonuna uygun Freedom üretilip Türkiye'nin jet eğitim uçağı ihtiyacını karşıladıktan sonra, T-50,YAK-130, L39/59 serisi gibi silahlandırılıp hafif saldırı uçağı konsepti oluşturulur ve işe yarar diyordum.

Tabii bu süreçte ABD ile epey sıkıntılı pazarlıklar dönecekti, bunun yerine bizimkiler Freedomu dertsiz tasasız üretip, sonrasında o tecrübe ile yerli bir hafif saldırı jeti üretme yoluna gidecekler gibi duruyor.

Bu durumda Freedom'un saldırı versiyonunu görmeyeceğiz.

Hürjet adıyla ayrı bir Tai ürünü üzerinden birşeyler yapacağız. Yol olaraka mantıklı gelse de ,bana böyle bir işi duyurmak, bu işe enerji ayırmak için çok erken gibi geldi.

Elde Tai için ders niteliğinde takvimi belli olan üst düzey bir proje varken, ilgiyi erkenden iki tarafa bölmenin risklerini de düşünmek gerek.

Memleketim
Süvariler
Mesajlar: 396
Kayıt: 04 Eki 2012, 18:06
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Memleketim » 11 Ağu 2017, 01:04

2023 yılına bir uçak uçacak galiba.

Vatansever 11
Üye
Mesajlar: 39
Kayıt: 19 Haz 2017, 19:55
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Vatansever 11 » 11 Ağu 2017, 14:36

Bir jet uçak tasarlayıp üretebilmek bence çok önemli bir gelişme olur, TF-X öncesi çok iyi bir adım, Temel Kotil ve TEİ çalışanlarını tebrik etmek lazım. Aslında forumda Hürjet olarak ayrı bir başlıkta takip edilse yeridir. Birde tasarladığımız hava araçlarına kendi tasarım ve üretimimiz olan motorları konuşlandırabilsek harika olacak. İnsan TJ-35 motoru gibi projelerden ister istemez bir gelişme bekliyor.TJ-35 ilk uçuşunu 4 yıl önce yapmış şuan da ne durumda bilemiyoruz.

Vatansever 11
Üye
Mesajlar: 39
Kayıt: 19 Haz 2017, 19:55
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Vatansever 11 » 11 Ağu 2017, 15:14

Arkadaşlar düzeltiyorum TJ-35 değil TJ-90 olacaktı.:)

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen robust » 11 Ağu 2017, 20:02

Vatansever 11 yazdı: 11 Ağu 2017, 14:36 Bir jet uçak tasarlayıp üretebilmek bence çok önemli bir gelişme olur, TF-X öncesi çok iyi bir adım, Temel Kotil ve TEİ çalışanlarını tebrik etmek lazım. Aslında forumda Hürjet olarak ayrı bir başlıkta takip edilse yeridir. Birde tasarladığımız hava araçlarına kendi tasarım ve üretimimiz olan motorları konuşlandırabilsek harika olacak. İnsan TJ-35 motoru gibi projelerden ister istemez bir gelişme bekliyor.TJ-35 ilk uçuşunu 4 yıl önce yapmış şuan da ne durumda bilemiyoruz.
TJ-35 minik bir motor, en fazla hedef ucaklarda kullanilabilir. TJ-90 biraz daha guclu, Simsek gibi hizli hedef ucaklara uyarlanabilir ama en fazla 100kg bir hava aracina guc verebilir. Bu motorlarin omurleri cok kisa 20-25 saati gecmez. Kalkis agirligi 15-20bin lb olabilecek bir jet egitim icin cok daha gelismis motorlar lazim. Ortalama 5000lbf itis guclu motor lazim. Binlerce saat ucus omru olacak, guvenilir, yakit sarfiyati dusuk operasyonel bir jet motoru yapmak, ve ozellikle sifirdan gelistirmek her babayigidin harci degil.

Bizim medya son yillarda ufak seyleri o kadar buyutup haber yapiyor ki TJ-90 motoru haberini susleyetek abartarak jet motoru yaptik diye yaziyorlar. Sokaktaki insan, (zaten okuma, arastirma, mantik, analitik dusunmenin olmadigi bir toplumda) hafizada kalan TJ-90 motorunu yaptik artik F-16 ve gelecek ucaklarimizin motorlrini biz yapariz olarak kaliyor. Aynen IMF'ye borc bitti diye surekli soylendiginden, sokaktaki insan Turkiyenin dis borcu bitti diye anliyor. Atom bombasini onleyecek silah yaptik diye baslik atilan ulkeme yazik oluyor.

Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Moon&star » 11 Ağu 2017, 21:39

robust yazdı: 11 Ağu 2017, 20:02
Bizim medya son yillarda ufak seyleri o kadar buyutup haber yapiyor ki TJ-90 motoru haberini susleyetek abartarak jet motoru yaptik diye yaziyorlar. Sokaktaki insan, (zaten okuma, arastirma, mantik, analitik dusunmenin olmadigi bir toplumda) hafizada kalan TJ-90 motorunu yaptik artik F-16 ve gelecek ucaklarimizin motorlrini biz yapariz olarak kaliyor. Aynen IMF'ye borc bitti diye surekli soylendiginden, sokaktaki insan Turkiyenin dis borcu bitti diye anliyor. Atom bombasini onleyecek silah yaptik diye baslik atilan ulkeme yazik oluyor.
Hadi habercileri anladık, reyting ve yalakalık uğruna boş keseden sallamada üstlerine yok. Vatandaşı zaten hesaba katmıyorum, bırakın tv yi, facebookta herhangi bir hesabın paylaştığı şeyi gerçek sanıp trollenen bir sürü bilinçsiz insan var.(Yandaş olsun, muhalif olsun fark etmiyor. Her kesimin gaza gelmesi için yada trollenmesi için bir sürü sebep var.) Lakin birde youtube, twitter ve instagramda özellikle bu savunma sanayi ürünleri hakkında copy-paste yolu ile, arada kendi hayal dünyasını da açığa çıkarıp paylaşım yapan o kadar çok insan var ki, özellikle yeni yetmeler için İlah konumunda bulunuyorlar. Adamın hatalı servis ettiği videonun altına yorum yapıp düzelteyim diyorsun, daha hesap sahibi yorumu okumadan hayran kitlesinin hakaret bombardımanı başlıyor. Şu an bu haldeyiz, ileride bu yeni nesille ne hallere geleceğiz kim bilir...

KURT
Akıncılar
Mesajlar: 1516
Kayıt: 13 Ağu 2012, 18:35
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen KURT » 17 Ağu 2017, 17:45

Jet motorunun aynı muadili olan ufak jet motorlardan tek farklı büyük olmaları ve malzeme bakımından yüksek ömürlü olmalarıdır.Tabi yakıt tüketimi dayanımı itiş gücü deviri bunlar o teknoloji ile arttırılabilen maddeler hariç.

Temel olarak işleyiş ve mühendislik bakımından hemen hemen benzer özellikler taşırlar bir kaç farklı varyantı olması dışında.

Bugün TJ-90 nın en büyük başarısı bu motoru yerel imkanlar ile yüksek teknoloji kullanarak üretilmesidir.

Jet motorunun en büyük özelliği üretiminde kullanılan teknolojik altyapısıdır eğer siz bu teknolojik altyapıyı kullanarak ufak jet motorları tasarlayıp üreticek kıvama geldi iseniz ileride bunların daha büyük versiyonlarını teknolojinizi temel alarak geliştirebilirsiniz demektir.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen robust » 17 Ağu 2017, 19:48

KURT yazdı: 17 Ağu 2017, 17:45 Jet motorunun aynı muadili olan ufak jet motorlardan tek farklı büyük olmaları ve malzeme bakımından yüksek ömürlü olmalarıdır.Tabi yakıt tüketimi dayanımı itiş gücü deviri bunlar o teknoloji ile arttırılabilen maddeler hariç.

Temel olarak işleyiş ve mühendislik bakımından hemen hemen benzer özellikler taşırlar bir kaç farklı varyantı olması dışında.

Bugün TJ-90 nın en büyük başarısı bu motoru yerel imkanlar ile yüksek teknoloji kullanarak üretilmesidir.

Jet motorunun en büyük özelliği üretiminde kullanılan teknolojik altyapısıdır eğer siz bu teknolojik altyapıyı kullanarak ufak jet motorları tasarlayıp üreticek kıvama geldi iseniz ileride bunların daha büyük versiyonlarını teknolojinizi temel alarak geliştirebilirsiniz demektir.
Bunlar ancak temmeni diyecegim sozler ve bende katiliyorum insallah TJ-90 ve sonrasi gelir ama gercekler biraz farkli. "Yuksek" performansli jet motoru uretebilen 2-3 ulke var. ABD, Ingiltere ve Rusya. Mesela Cin elindeki butun finansman ve beyin gucune ragmen Rus motorlarina alternatifi WS-XX serisi 20-30binlb sinifindaki turbofan motorlar icin yillardir ugrasiyor. Keza Hindistan yerli ucagi Tejas icin Kaveri yerli turbofan motoru projesi yillardir ve milyonlarca dolar harcamaya ragmen sonuc vermedi ve Tejas ucagina GE F404 motoru ile devam karari alindi. Hindistan veya Cin gibi ulkelerin jet motorlari tasarimi, veya malzeme/metalurji teknolojileri veya uretim teknikleri konusunda bizden daha ilerde olduklarida kesin. Bu ornekleri bizde yapamayiz anlaminda vermiyorum ama TJ90 gibi seviye olarak bu isin ilk basamagi olan bir projeyi baz alarak, biz artik 15-20bin lb sinifi motorunu yapariz sonucunu cikarmak yanlis. Asama asama gidilmesi gerekiyor. TEI icin bir sonrasi asama 1000lb sinifinda bir turbofan neden olmasin? Ve sornasinda 4000-5000lb sinifinda bir turbofan? TEI'nin mevcut turbofan/turboshaft motor projeside bu siniflamaya uygun sekilde yapiliyor.

TJ90 motorun akibeti konusunda hala soru isaretleri var. TAI'nin Simsek hizli hedef ucagina entegre edilecekti ve TSK'nin hizli hedef ucak ihtiyacini karsilayacakti ama son Korkut testlerinde gordugum jet motorlu hizli hedef ucaklar TAI uretimi degil, Airbus uretimi hedef ucaklardi. Yakin zamanda savunma sanayi firmalarimizin Aselsan, Roketsan'in Korkut ve Hisar projelerinin atisli testlerinde, TSK'nin da egitimlerde kullanacagi yuksek hizli hedef ucak ihtiyaci icin yurt disina para verilecek ise TJ-90 uretmenin bir anlami kalmiyor. Umarim TAI Simsek ucagini gecikmeden operasyonel hala getirir ve Mach 1 ve uzeride dahil daha yuksek hizli hedef ucaklar uretebilir. Bu alanda bir bosluk var ve TAI bu isten yillarca pazar payi/gelir alabilir.

AKINCI
Akıncılar
Mesajlar: 581
Kayıt: 10 Tem 2012, 22:09
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen AKINCI » 19 Ağu 2017, 10:30

Tj90 epey geride kaldı bunun üzerinden fikir yürütmek yanlış yargıya vardır. Yeni de son durum 1400 shp turboshaft motordur. Bu motoru tamamen yerli geliştirip üretmekten bahsediyor TAI ve oldukça iddialilar.

Öte yandan orta vadede kale kalıp RR ile ne yapacak oda önemli bir nokta olacak.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 22 Ağu 2017, 12:45

Hürkuş-C Şu an itibariyle Van semalarında uçuyor :) Göl üzerinde bugün ikinci tur atışı.

Kullanıcı avatarı
memogianni
Cezalı
Mesajlar: 865
Kayıt: 12 Tem 2012, 21:26
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 43

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen memogianni » 22 Ağu 2017, 16:33

Test7 yazdı: 22 Ağu 2017, 12:45 Hürkuş-C Şu an itibariyle Van semalarında uçuyor :) Göl üzerinde bugün ikinci tur atışı.
A mı diyim, B diyim, C mi diyim?

Emin misiniz?

Son kararınız mı? :D

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 22 Ağu 2017, 17:07

Kamuflajlı hangisi ise o hocam :)

spook
Üye
Mesajlar: 15
Kayıt: 10 Şub 2016, 21:29
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen spook » 23 Ağu 2017, 00:07

Tc-vch

Kullanıcı avatarı
memogianni
Cezalı
Mesajlar: 865
Kayıt: 12 Tem 2012, 21:26
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 43

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen memogianni » 23 Ağu 2017, 13:48

TC-VCH, A modeli için üretilen prototip değil miydi?

Revizyona mı girmişti, yoksa görüntüyü mü o şekle çevirmişlerdi?

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen robust » 23 Ağu 2017, 19:27

A modeli iki ucaktan birisi C icin prototip'e donusturulmustu. O ucaktir muhtemelen. Henuz C icin ozel uretilmis bir ucak yok bildigim. Konfigurasyon kesinlesti mi acaba? Muhimat ve sensor tercihleri yapilmasi gerekir, ilave yakit tanklari istenebilir, oz savunma icin fuze ikaz, ve chaff/flare salar istenebilir, ve yine kokpit/motor kompartmani civarinda kevlar zirhlandirma istenebilir. Bahsettiklerimin hepsinin yazilim calismasi, ucak-muhimmat entegrasyonu, ucus testleri vs gerekir, kisaca zaman ister bunlarin hepsini yapmak. Kesin siparisi verilen ilk C versiyonlarinin 2018'de teslimi planlanmasina bakarak sanki kervani yolda duzecegiz gibi geliyor. Yani Hurkus-C altinda sergilenen butun muhimmatlar Hurkus-C'de olmayabilir. Temel versiyon olarak Umtas ve Cirit ile baslayip, daha sonraki evrelerde Teber, Stinger vs gibi eklenerek devam edebilir.

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen penche44 » 24 Ağu 2017, 10:22

Sanırım Van'da uçan TUSAŞ test pilotu Murat Özpalaya'ymış. Sosyal medyada paylaştığı son fotoğraf Van gölü üzeri gibi geldi.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 02 Kas 2017, 01:18

Hürkuş-B Kokpitini paylaşmış Sn. Murat Özpala.

Resim

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen HDS » 02 Kas 2017, 21:25

Pedalla kullanılmıyor mu bu alet? Demek ki sadece oturuyor adam. Kullanım pozisyonunu almamış.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Topgun » 02 Kas 2017, 22:11

Murat biraz uzundurda benim gibi :) 1.92..

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen penche44 » 04 Kas 2017, 22:54

Topgun yazdı: 02 Kas 2017, 22:11 Murat biraz uzundurda benim gibi :) 1.92..
Hemde alışık olunan pilot boylarından baya uzun, Eskişehir ve İzmir'de hava gösterilerinde kendisi ile yan yana gelme fırsatım oldu 174 cm ile yanında ufacık kalırken filo pilotları ile normal bir poz alabilmiştim.

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen penche44 » 11 Kas 2017, 14:48



Tony Osborne Dubai Air Show'dan TC-VCI'nin yeni görüntüsünü paylaştı. Sarışın halinden daha iyi geldi gözüme özellikle gri hatla birlikte eğitimi dışına çıkan bir yapısı varmış gibi durmuş

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Sanchez » 11 Kas 2017, 16:32

Sahi... İnce görmüşler, helal olsun. Pek beğendim.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Topgun » 11 Kas 2017, 17:41

penche44 yazdı: 11 Kas 2017, 14:48

Tony Osborne Dubai Air Show'dan TC-VCI'nin yeni görüntüsünü paylaştı. Sarışın halinden daha iyi geldi gözüme özellikle gri hatla birlikte eğitimi dışına çıkan bir yapısı varmış gibi durmuş
Niçin silahsız ürünleri sergiliyoruz? Dünya çapında trend deli gibi silahlanma üzerindeyken, özellikle Ortadoğu'da hemde, biz niye sivil takılıyoruz acaba? Yassahmı var yoksa?

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen HDS » 11 Kas 2017, 20:30

Silahlı ürünü sergilememiz için önce silahlı ürünün olması gerekmiyor mu?

Kullanıcı avatarı
FrOzkan
Üye
Mesajlar: 500
Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen FrOzkan » 12 Kas 2017, 00:28

Topgun yazdı: Niçin silahsız ürünleri sergiliyoruz? Dünya çapında trend deli gibi silahlanma üzerindeyken, özellikle Ortadoğu'da hemde, biz niye sivil takılıyoruz acaba? Yassahmı var yoksa?
Zaten uçan 2 tane uçak var ve silahlı olan Van da test ediliyordu. Acil ihtiyaç var ve tutup Dubai ye mi götürselerdi (kabaca 5 gün boşa giderdi)
HDS yazdı: Silahlı ürünü sergilememiz için önce silahlı ürünün olması gerekmiyor mu?
Paris te sergilenirken silahlı ürün yok muydu sonuçta prototip?


Ve yeni renkleri seven forumun pek değerli sakinleri Alo 182 dan göz bölümü için randevu almanızı tavsiye ederim. Allah aşkına olmuş mu o renkler.Gri ? Türk yıldızlarının tasarımına da gri eklendi hiç hoş değildi.

Resim

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen penche44 » 12 Kas 2017, 12:43

FrOzkan yazdı: 12 Kas 2017, 00:28 Ve yeni renkleri seven forumun pek değerli sakinleri Alo 182 dan göz bölümü için randevu almanızı tavsiye ederim. Allah aşkına olmuş mu o renkler.Gri ? Türk yıldızlarının tasarımına da gri eklendi hiç hoş değildi.

Resim
Renkler konusunda göz sadece görselliği aramamalı derim hep görsellik gelip geçicidir önemli olan içinde ne vaat ettiğindir. TUSAŞ bu şekilde boyadı ve sattı diyelim. Alıcı her kuvvet ve hatta kurum kendi istediği şekilde bir boyama talep edecek hatta isterse yeniden yenide değişecektir. Ama TUSAŞ'ın boyamasındaki gri Türk Yıldızları'nın SOLOTÜRK sonrası ihtiyaç duyduğu yenilenme gibi değil. Kırmızı Beyaz patern zaten en baştan beri ortada olan eğitim uçaklarının boyaması diyebiliriz bunun yanında gri hat uçağın silahlı versiyonuna yani sadece eğitim uçağı olmadığına vurgu yapıyor bence.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen sailordream » 13 Kas 2017, 15:41

FrOzkan yazdı: 12 Kas 2017, 00:28 Paris te sergilenirken silahlı ürün yok muydu sonuçta prototip?
Her üzerinde silah olan Hürkuş silahlı prototip olmuyor. O A tipine harici kablolar ile takılan podlarla atış denemesi yapıldı yanlış bilmiyorsam hedef aydınlaması ayrı bir uçaktan yapılmıştı, ve sistemin füzeyi bırakma düzeneği uçağa entegre değildi.

Kullanıcı avatarı
FrOzkan
Üye
Mesajlar: 500
Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen FrOzkan » 13 Kas 2017, 21:20

sailordream yazdı: 13 Kas 2017, 15:41 Her üzerinde silah olan Hürkuş silahlı prototip olmuyor. O A tipine harici kablolar ile takılan podlarla atış denemesi yapıldı yanlış bilmiyorsam hedef aydınlaması ayrı bir uçaktan yapılmıştı, ve sistemin füzeyi bırakma düzeneği uçağa entegre değildi.

Ne oluyor peki :? Mühimmat test uçağımı?

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen penche44 » 14 Kas 2017, 00:59

FrOzkan yazdı: 13 Kas 2017, 21:20 Ne oluyor peki :? Mühimmat test uçağımı?
Bir çok ad koyulabilir. HÜRKUŞ-C B'nin silahlı versiyonu olacak şuan ortada henüz B olmadığı için C de olamıyor. Silahlı A sadece bir kabiliyet gösterisi ve bir test platformu hepsi o kadar. Her ne kadar asli görevi C'nin test edilmesi olmasa da arada geçen süreçte bazı mühimmatın kullanılmasının uçuş esnasında uçağa etkileri görmek açısından güzel de bir geçiş oldu diye umuyorum.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Topgun » 14 Kas 2017, 13:26

FrOzkan yazdı: 12 Kas 2017, 00:28 Zaten uçan 2 tane uçak var ve silahlı olan Van da test ediliyordu. Acil ihtiyaç var ve tutup Dubai ye mi götürselerdi (kabaca 5 gün boşa giderdi.
Resim

E be kardeşim halamı eni topu 2 prototip? 5.nesil TF-X üretimine soyunduk ama hala silahlı Hürkuş'u piyasaya süremedikmi yani? Bu ne yavaşlık? Cümle alem silahlı turboprop peşinde, Amerika dahi tedarik ihalesine çıkmışken bu ne rahatlık?

İlla her bir ürünü gecikmelimi çıkartmak zorundayız ortaya, hep geriden gelmek gibi bir zorunluluğumuzmu var acaba? Niye hep piyasaya geç giriyoruz?

Son 2 fuardır, komple glass kokpit çözümümüz hazır diye sergileniyor ve bilgilendiriliyor iken, hala B ve dolayısıyla C modelinin 2017 sonu itibariyle hazır olmaması bence mantıklı bir iş değil. Sanırsınızki dikensiz gül bahçesi bir Avrupa ülkesiyiz!

Modern/modernize tank mevzusu gibi, çok daha seri hareket etmek zorundayız...

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Canti » 15 Kas 2017, 11:00

Daha önce yakında kargo uçaklarına mühimmat taşıtılır demiştim. Airbus C295 üzerinde ROKETSAN ürünleri sergilemiş. İhalar yeterli büyüklüğe gelene kadar kaçırılmaması gereken bir fikir olduğunu düşünüyorum. Hürkuş'la güzel abi kardeş olurlar :D .


Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Topgun » 16 Kas 2017, 05:27

Bence daha yüksek kalibre bir top ile bizede uyabilir. ASELSAN MUHAFIZ 35mm sistemini 3 eksenli stabilize atış kontrol sistemi ile birlikte buna monteler isek, yeni programlanabilir parçacıklı mühimmat ve çoklu mühimmat kullanım seçenekleri ile 4km irtifa üzerinden etkili atış yapılabilir. Yere belli bir mesafe kala paralanarak parça tesiri ile normal bir mermiden çok daha geniş bir alanda antipersonel tesir sağlanabilir. Birde iki yana yerleştirilecek CİRİT/UMTAS podları (ki bunları kanat üzerine değilde gövde yanlarına yerleştirirsek entegrasyon çok daha kolay ve masrafsız olacaktır) gayet güzel bir hava ileri karakol ateş destek uçağı olmasına yeterli olacaktır. Netice itibariyle bir jet veya turboprop savaş uçağından çok daha uzun süre, düşük süratte hedef bölge üzerinde holding yapabilecek, kesintisiz ateş desteği sağlayabilecektir.

Bence denemeliyiz.

murattekin
Akıncılar
Mesajlar: 496
Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
Konum: Ankara
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen murattekin » 17 Kas 2017, 15:12

Topgun yazdı: 16 Kas 2017, 05:27 Bence daha yüksek kalibre bir top ile bizede uyabilir. ASELSAN MUHAFIZ 35mm sistemini 3 eksenli stabilize atış kontrol sistemi ile birlikte buna monteler isek, yeni programlanabilir parçacıklı mühimmat ve çoklu mühimmat kullanım seçenekleri ile 4km irtifa üzerinden etkili atış yapılabilir. Yere belli bir mesafe kala paralanarak parça tesiri ile normal bir mermiden çok daha geniş bir alanda antipersonel tesir sağlanabilir. Birde iki yana yerleştirilecek CİRİT/UMTAS podları (ki bunları kanat üzerine değilde gövde yanlarına yerleştirirsek entegrasyon çok daha kolay ve masrafsız olacaktır) gayet güzel bir hava ileri karakol ateş destek uçağı olmasına yeterli olacaktır. Netice itibariyle bir jet veya turboprop savaş uçağından çok daha uzun süre, düşük süratte hedef bölge üzerinde holding yapabilecek, kesintisiz ateş desteği sağlayabilecektir.

Bence denemeliyiz.
Hürkuş, Stuka Schlachtgeschwader gibi olsun yani :shock:

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Topgun » 17 Kas 2017, 18:12

Yok yahu, yukarıdaki C-295 vb. silahlı kargo uçaklarını kastediyorum. Hürkuş zaten olurunu oluyor. Gayet güzel.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 21 Kas 2017, 11:29

Resim

Kullanıcı avatarı
Dunedain
Süvariler
Mesajlar: 699
Kayıt: 11 Tem 2012, 20:13
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Dunedain » 21 Kas 2017, 15:00

Arkadaş baya şanslıymış :) Bize düşmez böyle yerler.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5121
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen goldenwings » 21 Kas 2017, 20:05

Er mi sizce o :)

Kullanıcı avatarı
memogianni
Cezalı
Mesajlar: 865
Kayıt: 12 Tem 2012, 21:26
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 43

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen memogianni » 21 Kas 2017, 20:46

Asteğmen.

bertone
Süvariler
Mesajlar: 356
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:12
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen bertone » 29 Oca 2018, 18:12


swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen swat » 30 Oca 2018, 11:01

Glass kokpit uygulaması sonrası Hürkuş-B'ler hızla envantere girecektir. Bence bu noktadan sonra Hürkuş-C daha hızlı bir biçimde envantere girer.
Savunma sanayi PR çalışmamız içinde çok zamanında bir gelişme oldu.

Kullanıcı avatarı
DELKU
Akıncılar
Mesajlar: 742
Kayıt: 11 Tem 2012, 16:10
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen DELKU » 30 Oca 2018, 17:42

murattekin yazdı: 17 Kas 2017, 15:12 Hürkuş, Stuka Schlachtgeschwader gibi olsun yani :shock:
Bilgi Notu: Schlachtgeschwader savaş kolu demek , almanların 2.DSda oluşturdukları akın kollarına verdikleri isimdir, bu kollarda değişik tipte uçaklar bulunurdu, bir uçak modeli değil yani.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Topgun » 30 Oca 2018, 19:12

Çok daha süratli olmak lazım. Malum vakit savaş zamanı, barış zamanındaki rehavetle ilerlenemez. Kendi acil ihtiyacın için uluslararası standartları ve testleri bir kenara koyar, minimumlarla devam eder, ürünü ortaya koyar ve kullanırsın. Sertifikasyon gerekleri sonradan tamamlanır. Biz hala standart prosedürü takip ediyoruz.

-C modeli bir an önce kullanıma sokulmalıdır. Fuarda tamamen hazır olduğu söylenen glass kokpit aviyoniğin entegrasyonu bu kadar sürmemeli...

bekro
Üye
Mesajlar: 351
Kayıt: 25 Kas 2015, 18:00
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen bekro » 30 Oca 2018, 19:46

Topgun yazdı: 30 Oca 2018, 19:12 Çok daha süratli olmak lazım. Malum vakit savaş zamanı, barış zamanındaki rehavetle ilerlenemez. Kendi acil ihtiyacın için uluslararası standartları ve testleri bir kenara koyar, minimumlarla devam eder, ürünü ortaya koyar ve kullanırsın. Sertifikasyon gerekleri sonradan tamamlanır. Biz hala standart prosedürü takip ediyoruz.

-C modeli bir an önce kullanıma sokulmalıdır. Fuarda tamamen hazır olduğu söylenen glass kokpit aviyoniğin entegrasyonu bu kadar sürmemeli...
İyi de bu uçak bizim yapamadığımız neyi yapacak. Neden acele etmeliyiz? Hangi ihtiyacımız kapanacak?

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Topgun » 30 Oca 2018, 19:57

ATAK ve Süper Cobra silahlı helikopterlerimizden çok daha süratli ve HGS/KGS güdümlü bomba atabilecek. Keza mühimmat kapasiteside yaklaşık 3 katı. İlave yakıt tankları ile çok çok daha uzun menzil ve uzun süre görev yapabilir. Ve bütün bunları çok daha düşük işletim maliyetiyle yapacak. Yeterlimi acaba?

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen penche44 » 30 Oca 2018, 23:37

HÜRKUŞ-B'de BAE System üretimi HUD kullanılackamış 2015'de seçilmiş ilk teslimat 2016'da yapılmış

https://www.baesystems.com/en/product/l ... up-display

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen robust » 31 Oca 2018, 00:08

Topgun yazdı: 30 Oca 2018, 19:12 Çok daha süratli olmak lazım. Malum vakit savaş zamanı, barış zamanındaki rehavetle ilerlenemez. Kendi acil ihtiyacın için uluslararası standartları ve testleri bir kenara koyar, minimumlarla devam eder, ürünü ortaya koyar ve kullanırsın. Sertifikasyon gerekleri sonradan tamamlanır. Biz hala standart prosedürü takip ediyoruz.

-C modeli bir an önce kullanıma sokulmalıdır. Fuarda tamamen hazır olduğu söylenen glass kokpit aviyoniğin entegrasyonu bu kadar sürmemeli...
Topgun,

Hurkus'un uluslarasi ucus icin Avrupa kokenli EASA'dan sertifikasi var zaten. C modelinde gereken muhimmat test ve sertifikasyon ucuslari ucagin ve pilot'un guvenligi icin yapiliyor. Bu sertifikasyon isinin bir cok asamasi var. En sonunda pilotun el kitabina girecek o muhimatlarin nasil kullanilacagi. Ayrica muhimmatlarin OFP (operational flight program) entegrasyonuda pilot/muhimmat arayuzu ve muhimmatlar ile konusa bilmek icinde onemli. HGK ornegin JDAM ile cok benzer olmasina ragmen bu asamalardan gecti.

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen penche44 » 31 Oca 2018, 12:20

robust yazdı: 31 Oca 2018, 00:08 Topgun,

Hurkus'un uluslarasi ucus icin Avrupa kokenli EASA'dan sertifikasi var zaten. C modelinde gereken muhimmat test ve sertifikasyon ucuslari ucagin ve pilot'un guvenligi icin yapiliyor. Bu sertifikasyon isinin bir cok asamasi var. En sonunda pilotun el kitabina girecek o muhimatlarin nasil kullanilacagi. Ayrica muhimmatlarin OFP (operational flight program) entegrasyonuda pilot/muhimmat arayuzu ve muhimmatlar ile konusa bilmek icinde onemli. HGK ornegin JDAM ile cok benzer olmasina ragmen bu asamalardan gecti.
Ek olarak dün internet ortamında nispeten güvenilir yerlerde bulduğum bilgilere göre B modeli için öngörülen sertifikasyon süreci 90 saatmiş. Bu açıdan B modeli nispeten hızlı bir süreed teslimata hazır duruma gelebilecekken C modelinin asıl ihtiyaçlarını açıklamışsınız.

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 399
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Tulga » 31 Oca 2018, 13:10

Düşüncem abest mi olur bilemedim ama Hürkuş B eğitim amaçli envantere alınacaksa C'ler de silahlı olarak hafif hava desteği amaçlı kullanılacaksa envantere alınacak tüm Hürkuşlar C seviyesinde teslim edilse, barış zamanlarında verilen eğitim hem pilot başlangıç eğitimi hem de sonrasında Kara havacıların silahlı hava destek görev eğitimlerinde kullanılsa, operasyonel veya asimetrik harp zamanlarında da direkt silah yüklü olarak her türlü eğitimlerini almış pilotlarımızla görev ifa etseler daha esnek bir kullanım envanterimiz olmaz mı?

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Tyras » 31 Oca 2018, 13:31

Tulga yazdı: 31 Oca 2018, 13:10 Düşüncem abest mi olur bilemedim ama Hürkuş B eğitim amaçli envantere alınacaksa C'ler de silahlı olarak hafif hava desteği amaçlı kullanılacaksa envantere alınacak tüm Hürkuşlar C seviyesinde teslim edilse, barış zamanlarında verilen eğitim hem pilot başlangıç eğitimi hem de sonrasında Kara havacıların silahlı hava destek görev eğitimlerinde kullanılsa, operasyonel veya asimetrik harp zamanlarında da direkt silah yüklü olarak her türlü eğitimlerini almış pilotlarımızla görev ifa etseler daha esnek bir kullanım envanterimiz olmaz mı?
Düşünceniz abes değil. Buda bir model, biz KT-1 leri alırken Embraer Tucanoları bu şekilde önermiş;İster eğitim, ister coin maksatlı kullanırsınız demiş, bizimkiler kabul etmemiş diye duymuştuk.

Türkiye gibi kalabalık uçak envanteri olan ülke için klasik model (eğitim uçağının eğitim, coin uçağının coin için kullanılması) daha ekonomik bile olabilir. Uçak sayısı kısıtlı olan ülkeler içinse tam tersi daha geçerli.

Üstelik şimdi uçağı üreten biziz, bol bol üretilsin, bant uzun süre açık kalsın, bu sürede belki farklı taliplerde meydana çıkar demek daha doğru fikrimce.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5121
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen goldenwings » 31 Oca 2018, 16:49

Hava Kuvvetleri bunyesinde kurulmasi planli milli sertifikasyon isi ne oldu ? Ki EASA tabanli olacaktir tabi , Rus'lar gibi birsey basaramaz miyiz ?

Cevapla