TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
orko_8
Akıncılar
Mesajlar: 1622
Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen orko_8 » 31 Oca 2018, 17:42

goldenwings yazdı: 31 Oca 2018, 16:49 Hava Kuvvetleri bunyesinde kurulmasi planli milli sertifikasyon isi ne oldu ? Ki EASA tabanli olacaktir tabi , Rus'lar gibi birsey basaramaz miyiz ?
TAHSO'yu kastediyorsunuz sanırım. 15-20 yıldır gündemde. EASA sivildir bu arada.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5121
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen goldenwings » 31 Oca 2018, 18:46

Evet, Easa sivil fakat bizim kurulması planlı organizasyon'un EASA'dan oluru olması lazım ki askeri uçak bile olsa sertifiye ettiğinde ileride Avrupa tarafı uçuş ve belki diğer ülkelere ihraç olayı gerçekleşsin. Yok söylediğiniz kurum sadece askeri modifikasyonları içerecekse yani EASA yine uçağı sertifiye edip biz C modeli'nin askeri yönlerini sertifiye edeceksek aynen İtalya gibi o da mümkün. Esas hedef Rusya gibi kendi otoritemiz olsa ve EASA da bunu tanısa harika olur.

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen penche44 » 31 Oca 2018, 19:25

goldenwings yazdı: 31 Oca 2018, 18:46 Evet, Easa sivil fakat bizim kurulması planlı organizasyon'un EASA'dan oluru olması lazım ki askeri uçak bile olsa sertifiye ettiğinde ileride Avrupa tarafı uçuş ve belki diğer ülkelere ihraç olayı gerçekleşsin. Yok söylediğiniz kurum sadece askeri modifikasyonları içerecekse yani EASA yine uçağı sertifiye edip biz C modeli'nin askeri yönlerini sertifiye edeceksek aynen İtalya gibi o da mümkün. Esas hedef Rusya gibi kendi otoritemiz olsa ve EASA da bunu tanısa harika olur.
Tüm Dünya'da geçerli otorite olayı için şuan öyle bir şey yok diye biliyorum en azından. SSJ bu süreçte hem EASA hem de FAA'dan sertifikasyon aldı. Rus dediğiniz için bu örneği verdim. Çinlilerde C919 için bizim gibi EASA ile çalışıyorlar.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5121
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen goldenwings » 31 Oca 2018, 20:03

Benim hatırladığım EASA gibi Rusya'nın da kendi milli otoritesi var. Yine ihraç maksatlı böyle birşey yapmış olabilirler yoksa EASA da Avrupa için var. FAA ve EASA şu an dünyadaki 2 büyük otorite mesela şimdi sormak lazım Çin'in kendi ürettiği savaş uçakları Avrupa'ya uçmak istese State Aircraft olarak mı kabul görecek yoksa Avrupa hava sahasına giriş için EASA'ya uyumluluk arayacaklar mı ? Yoksa EASA da FAA da diğer otoriteler de aslında ICAO altında oluşturulmuş veya ona uyumlu bölgesel otoriteler.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Topgun » 31 Oca 2018, 20:03

penche44 yazdı: 31 Oca 2018, 19:25 Tüm Dünya'da geçerli otorite olayı için şuan öyle bir şey yok diye biliyorum en azından. SSJ bu süreçte hem EASA hem de FAA'dan sertifikasyon aldı. Rus dediğiniz için bu örneği verdim. Çinlilerde C919 için bizim gibi EASA ile çalışıyorlar.
Eh bir 40 fırın ekmek yeme meselesi... Bu aralar bir kıpırdanma var işte bir zahmet kesenin ağzını açtılar, tecrübeli sertifikasyon mühendisleri vb. arıyorlar. SHGM siyasallaşmadan kurtulup, gerçek uzmanlığa yönelebilirse eğer bu dediklerinizde olabilecektir.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Topgun » 31 Oca 2018, 20:09

Avrupa meydanlarını kullanabilmek için EASA, ABD meydanlarını kullanabilmek içinde FAA onayı şart. AEROFLOT niçin İlyushinlerin yanına Airbus ve Boeing aldı sanıyorsunuz. Bizde şu an kendi sertifikasyonumuzu yapıyoruz ama bu zaten EASA standartları baz alınarak yapıldığından, eş zamanlı olarak EASA 'danda bunları ibraz edip, onay alabiliyoruz.

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen penche44 » 01 Şub 2018, 00:29

Topgun yazdı: 31 Oca 2018, 20:09 Avrupa meydanlarını kullanabilmek için EASA, ABD meydanlarını kullanabilmek içinde FAA onayı şart. AEROFLOT niçin İlyushinlerin yanına Airbus ve Boeing aldı sanıyorsunuz. Bizde şu an kendi sertifikasyonumuzu yapıyoruz ama bu zaten EASA standartları baz alınarak yapıldığından, eş zamanlı olarak EASA 'danda bunları ibraz edip, onay alabiliyoruz.
Buna son sivil örnek olarak Boeing 787-10'u vereyim geçtiğimiz hafta FAA onayı alınmasına rağmen hala EASA ve Singapur'da süreçler tamamlanmadığı için Nisan'a kadar teslimat yok.

Askeri tarafa dönecek olursak Hürkuş B için 90 saatlik test uçuşu ön görülmüş tahmini teslimat zamanı Haziran bu durumda yaz döneminde İzmir'de yapılacak mezuniyetlerde ya da askeri törenlerde uçağı görme ihtimali çok yüksek. Hele birde hava kuvvetleri günü etkinliği dönerse güzel bir manzara görebiliriz.

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen penche44 » 22 Şub 2018, 01:15

Kredilendirme imkanı olsa da şöyle 5-10 tane Makedonya, Arnavutluk'a felan satılsa

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 27 Mar 2018, 20:35


Tulga
Süvariler
Mesajlar: 399
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Tulga » 14 May 2018, 12:53

Bugün basında çıkan habere göre Hürkuş C ilk teslimatının haziranda yapılacağı son teslimatın da haziran 19'da yapılacağı belirtilmekte. Demek projelerde bir dondurulma söz konusu değil. Aksine asimetrik harp silahları teslimatı daha da hızlanmakta. Atak, Anka S, Bayraktar Tb2 sonrası çok önemli bir kabiliyet daha envantere giriyor. Hayırlı olsun...

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Tyras » 14 May 2018, 13:50

Aslında yükleyeceği ekonomik yüke bakınca atak sayısını çokta abartmayıp iyi bir hürkuş filosu kurmalıyız diye düşünüyorum.

Atak 5 palli olduğu için marine versiyonu çıkarmak zor olacaktır. Eğer üzerinde çalışılırsa TCG Anadolu'ya iniş yapabilecek, MH-60 takilere benzer podlarla ASW kabiliyeti kazanabilecek, ilerde farklı keşif-istihbarat podları ile RF-4 veya King-Airlerin rollerine bile aday olabilecek, gelişmeye çok müsait bir platform Hürkuş.

Hürkuş'un birim maliyeti konusunda kesin bir bilgi olmasa da ben 5 milyon$ civarı olacağını varsayıyorum. Aynı rakam ATAK için en az 4 katı olacaktır.

Yani atak sayısı temel ihtiyacı karşıladıktan sonra,her bir 10 atak ekstra siparişi yerine, 40 uçaklık Hürkuş siparişi verilirse daha verimli olur kanaatindeyim.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3332
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen İstiklalFM » 19 Haz 2018, 00:55


Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Mec » 19 Haz 2018, 01:17

Hürkuş B ile Hürkuş C arasında yapısal bir fark var mı ? Silahını entegre edince C mi oluyor ? yani C'sinin seri üretimi yapılacak mı ?

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen sailordream » 19 Haz 2018, 08:27

Mec yazdı: 19 Haz 2018, 01:17 Hürkuş B ile Hürkuş C arasında yapısal bir fark var mı ? Silahını entegre edince C mi oluyor ? yani C'sinin seri üretimi yapılacak mı ?
Silah entegrasyonu podu al kanada perçinle şu kabloyuda uzat şeklinde olmuyor.
Gövde altı ve kanatlara 7G kuvvetine dayanacak 5 ila 7 adet silah yakıt ve sensör için taşıyıcı koyarsan bunlara veri gönderip gelen verileri işlemek istersen bir miktar yapısal fark olur.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 27 Tem 2018, 00:31


Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1627
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Antares » 31 Tem 2018, 09:48

- ATAK Hürkuş'un 4 katı fiyatında mı? Çok şaşırdım ve evet ATAK olsun ama HÜRKUŞ daha fazla olsun mantığına ben de katılıyorum. Sonuçta bu yavrular envanterimize girdiğinde bence terör oerasyonları için hiç F-16 ya da F-4 kaldırmıyorsak maddi anlamda da gayet rahatlarız diye düşünüyorum.

- Eminim bizim sıradan vatandaşın aklına gelenlerin 1000 katı uzmanların aklına geliyordur. Aklıma sıradan vatandaş olarak şu geldi: :D Bu platformu insansızlaştırıp sanırım hafif torpido ya da hafif harpoon tarzı bir mühimmat yüklesek gözden çıkartılabilecek ama korkulacak bir platform olabilir mi? Sonuçta mevcut ihalarımızdan daha fazla yük taşıyor. Gerçi 5 milyon dolar civarında fazla pahalı olur.

Ama savaş bu öyle bir an gelir ki ölüm kalım meselesi oluverir.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Canti » 31 Tem 2018, 10:23

Antares yazdı: 31 Tem 2018, 09:48 - ATAK Hürkuş'un 4 katı fiyatında mı? Çok şaşırdım ve evet ATAK olsun ama HÜRKUŞ daha fazla olsun mantığına ben de katılıyorum. Sonuçta bu yavrular envanterimize girdiğinde bence terör oerasyonları için hiç F-16 ya da F-4 kaldırmıyorsak maddi anlamda da gayet rahatlarız diye düşünüyorum.

- Eminim bizim sıradan vatandaşın aklına gelenlerin 1000 katı uzmanların aklına geliyordur. Aklıma sıradan vatandaş olarak şu geldi: :D Bu platformu insansızlaştırıp sanırım hafif torpido ya da hafif harpoon tarzı bir mühimmat yüklesek gözden çıkartılabilecek ama korkulacak bir platform olabilir mi? Sonuçta mevcut ihalarımızdan daha fazla yük taşıyor. Gerçi 5 milyon dolar civarında fazla pahalı olur.

Ama savaş bu öyle bir an gelir ki ölüm kalım meselesi oluverir.
İnsansız Hürkuş'tan Temel Kotil bahsetmişti bir kere ama sonra üstü kapandı diye hatırlıyorum. Güzel fikir tabi. :D

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen sailordream » 31 Tem 2018, 10:58

Antares yazdı: 31 Tem 2018, 09:48 - ATAK Hürkuş'un 4 katı fiyatında mı? Çok şaşırdım ve evet ATAK olsun ama HÜRKUŞ daha fazla olsun mantığına ben de katılıyorum. Sonuçta bu yavrular envanterimize girdiğinde bence terör oerasyonları için hiç F-16 ya da F-4 kaldırmıyorsak maddi anlamda da gayet rahatlarız diye düşünüyorum.
- Eminim bizim sıradan vatandaşın aklına gelenlerin 1000 katı uzmanların aklına geliyordur. Aklıma sıradan vatandaş olarak şu geldi: :D Bu platformu insansızlaştırıp sanırım hafif torpido ya da hafif harpoon tarzı bir mühimmat yüklesek gözden çıkartılabilecek ama korkulacak bir platform olabilir mi? Sonuçta mevcut ihalarımızdan daha fazla yük taşıyor. Gerçi 5 milyon dolar civarında fazla pahalı olur.
Ama savaş bu öyle bir an gelir ki ölüm kalım meselesi oluverir.
Kime karşı kullanacağına göre değişir.
Ateşlediğin düşmanda SM3,SM6, yada Arrow,Aster30 filan varsa zor.

Hele bir C versiyonunu görelim gerçekten bitmiş hali ile.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen igirgin » 31 Tem 2018, 11:20

İnsansız Hürkuş mu? :shock: :lol:
Yahu bu uçağın esas amacı pilot eğitimi değil miydi, insansız olunca hangi pilotu eğiteceksiniz?

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen igirgin » 31 Tem 2018, 11:27

Torpido ya da gemisavar füzesini stand-off mesafeden atacaksanız en ucuzu ona göre bir harcanabilir motorlu veya motorsuz "kanatlı taşıma kiti" gibi bir şeyler icat edilir olup biter iş. Gemisavar füzeleri zaten stand-off.
En son igirgin tarafından 31 Tem 2018, 11:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1627
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Antares » 31 Tem 2018, 11:30

igirgin yazdı: 31 Tem 2018, 11:20 İnsansız Hürkuş mu? :shock: :lol:
Yahu bu uçağın esas amacı pilot eğitimi değil miydi, insansız olunca hangi pilotu eğiteceksiniz?
Ne için yola çıktık ne yapıyoruz. :D Şaka bir yana insansız sistemlerin de yetenekleri artıyor yani yapay zekanın yanında farkındalığa anında tepki verme süresi gibi.

Uzun süre denizin hemen üstünde çelik gibi reflekslere sahip olarak hangi pilot uçurabilir bu uçağı? Tabii koca uçağı yapıp mühimmat taşıtacağımıza mühimmatı öyle yapalım derseniz orada da derim ki "Ben sokaktaki adamım" :D :D Siz daha iyisini bilirsiniz.

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 937
Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen hfidan » 31 Tem 2018, 23:21

Hürkuş C nin insansız olarak görev yapacak şekilde de gelistirilmesinin faydası olabilir ancak bu konuda İHA ların en büyük artısı havada 24 saate yakın kalabilmesi.
Hürkuş böyle bir yeteneğe sahip değil. İnsansız bir aracın da 3-4 saatte bir yakıt ikmali yapması saçma olur.
Lazım olursa insansız kullanabileceğin ama asıl amacı pilot ile görev yapacak silahlı Hürkuş C çok faydalı olur.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen HDS » 31 Tem 2018, 23:39

İyi de, madem insansız, neden Hürkuş gibi neredeyse jet kabiliyetinde, 1600bg motorlu ve üstün aerobatik özellikleri olan bir uçak?

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 937
Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen hfidan » 01 Ağu 2018, 00:00

Hocam
QF-16 gibi bir durum aklıma geliyor.
QF-16 yı ABD yanlız hedef uçak olsun diye kullanmıyor diye tahmin ediyorum.
Aksi halde tek görev uçuşu olur. QF-16 yapıldığında ilk teker kestiğinde bir avcıya av olur. Yanlış bilmiyorsam revizyon görüp halen envanterde bulunan QF-16 sayısı oldukça fazla.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen HDS » 01 Ağu 2018, 00:51

Hedef ve telemetri uçakları QF’ler.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 03 Ağu 2018, 17:34

2. dünya savaşında hissetim kendimi bi an :)

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Canti » 03 Ağu 2018, 18:43

Erdoğan bugün açıkladığı beyannamede "Silahlı Hürkuş Uçağı(Hürkuş C) Geliştirilmesi ve Seri Üretimine yönelik ihalenin sonuçlandırılarak yüklenci firmanın belirlenmesi" diyor. TAI'den başka kim yapacak bu işi? Bunu da mı BMC yapacak yoksa?

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Mec » 03 Ağu 2018, 19:20

Test7 yazdı: 03 Ağu 2018, 17:34 2. dünya savaşında hissetim kendimi bi an :)
Pilotların ellerinde hep bi not defteri var o kadar deneyimli pilot bu kardeşimiz notsuz olmuyor mu bu işler :mrgreen:

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Mec » 03 Ağu 2018, 19:21

Canti yazdı: 03 Ağu 2018, 18:43 Erdoğan bugün açıkladığı beyannamede "Silahlı Hürkuş Uçağı(Hürkuş C) Geliştirilmesi ve Seri Üretimine yönelik ihalenin sonuçlandırılarak yüklenci firmanın belirlenmesi" diyor. TAI'den başka kim yapacak bu işi? Bunu da mı BMC yapacak yoksa?
TAI den başka bu işi yapabilecek kapasitede de bir şirketimiz var mı ki?

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 03 Ağu 2018, 20:13

Mec yazdı: 03 Ağu 2018, 19:20 Pilotların ellerinde hep bi not defteri var o kadar deneyimli pilot bu kardeşimiz notsuz olmuyor mu bu işler :mrgreen:
Aslında o elinde olan defter Logbook. Uçuş kayıtlarını tutarlar ona. Uçuşun süresi, uçağın tepkileri, hangi manevraların yapıldığı, alınan mesafe, yaşadıkları sorunlar gibi şeyleri not düşüyorlar. Olmazsa olmazdır yani :)

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Mec » 03 Ağu 2018, 20:49

Test7 yazdı: 03 Ağu 2018, 20:13 Aslında o elinde olan defter Logbook. Uçuş kayıtlarını tutarlar ona. Uçuşun süresi, uçağın tepkileri, hangi manevraların yapıldığı, alınan mesafe, yaşadıkları sorunlar gibi şeyleri not düşüyorlar. Olmazsa olmazdır yani :)
Bu tarz logları bilgisayarlar çok rahat yapıyordur artık sensörler de çok ilerledi ama yine manuel devam ediyor bir şeyler sanırım:)

madmax12
Süvariler
Mesajlar: 703
Kayıt: 06 Ağu 2012, 17:07
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen madmax12 » 03 Ağu 2018, 22:47

Benim kafam geliştirilme kısmına takıldı. Aslında geliştirilmeye müsait bir uçak. Halihazırda uçak, eğitim uçağı olarak üretmiş durumda format olarak, yapısal olarak kanat açıklığı, iri gövdesi, yüksek kokpiti, uzunluk bakımından hemen hemen orta sınıf bir helikopter ebadında olması, manevra yeteneğinin de ona göre şekillenmesi ve silah entegrasyonu ile uçağın mevcut yeteneklerinde azalma meydana gelmesi gerçek muharebe şartlarında bir zafiyet oluşturmaz mı?

Mesela 20 mm MT entegrasyonu olsa şayet tanktan ziyade iyi bir helikopter avcısı olabilir, çünkü tanklar için alternatif olarak Atak helikopterleri ve tanklar bulunmakta. Hava Kuvvetleri bastırılmış bir düşmana karşı, özellikle Yunan Ah-64'lerini ele alırsak güzel bir seçenek olur bu uçak.

cemdogut
Akıncılar
Mesajlar: 49
Kayıt: 07 Eyl 2015, 11:37
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen cemdogut » 05 Ağu 2018, 19:01

Test7 yazdı: 03 Ağu 2018, 20:13 Aslında o elinde olan defter Logbook. Uçuş kayıtlarını tutarlar ona. Uçuşun süresi, uçağın tepkileri, hangi manevraların yapıldığı, alınan mesafe, yaşadıkları sorunlar gibi şeyleri not düşüyorlar. Olmazsa olmazdır yani :)
Logbook değil Checklist o taşıdıkları. O bahsettikleriniz uçuştan sonraki işler. Checklist ise uçuş öncesi kontrol listeleri, uçuş esnasında karşılaşılabilinecek emergencylere karşı yapılması gerekenler yazılır. Uçağın genel bilgileride bulunur (Yakıt tüketimi, süzülme, CG v.b. )

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 05 Ağu 2018, 19:14

cemdogut yazdı: 05 Ağu 2018, 19:01 Logbook değil Checklist o taşıdıkları. O bahsettikleriniz uçuştan sonraki işler. Checklist ise uçuş öncesi kontrol listeleri, uçuş esnasında karşılaşılabilinecek emergencylere karşı yapılması gerekenler yazılır. Uçağın genel bilgileride bulunur (Yakıt tüketimi, süzülme, CG v.b. )
Teşekkür ederim.

Doom
Üye
Mesajlar: 112
Kayıt: 14 Şub 2016, 04:11
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Doom » 05 Ağu 2018, 19:16

cemdogut yazdı: 05 Ağu 2018, 19:01 Logbook değil Checklist o taşıdıkları. O bahsettikleriniz uçuştan sonraki işler. Checklist ise uçuş öncesi kontrol listeleri, uçuş esnasında karşılaşılabilinecek emergencylere karşı yapılması gerekenler yazılır. Uçağın genel bilgileride bulunur (Yakıt tüketimi, süzülme, CG v.b. )
Bunun yanında bir USAF pilotundan gördüğüm kadarıyla görev bölgesinin haritaları ile üslerin chartlarıda içinde mevcut.

Not alımı olarak tek bildiğim çeşitli uçakların datalink entegrasyonu olmadığından yerden CAS desteği için bilgi alınırken 9-line'dan bazılarının not edildiği.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen HDS » 06 Ağu 2018, 09:18

Mec yazdı: 03 Ağu 2018, 19:21 TAI den başka bu işi yapabilecek kapasitede de bir şirketimiz var mı ki?
Bir Hürkuş B’yi C seviyesine getirecek modifikasyonları yapabilir firmalar.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 19 Eyl 2018, 17:31

Hurkus, arkada Anka-I

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 24 Eyl 2018, 14:40

Kasim ayinda teslimat planlaniyormuş.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
https://www.haberturk.com/hurkus-teslim ... ekonomi/27

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen HDS » 24 Eyl 2018, 14:46

Teslim edilsin artık da 2. Ana Jet'te şunu KT-1'le yan yana görüp, fotoğraflayıp artık şu "Hürkuş KT-1'in bir kopyası" zevzekliğine bir son verelim.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 14 Ara 2018, 17:21


Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 23 Ara 2018, 05:47

c4defence ye gore Hürkuş-B tipi uçaklardan ilkinin nihai kabul testlerine girdiği ögrenildi.

Türk Hava Kuvvetleri’nin İzmir Çiğli’de konuşlu 2. Ana Jet Üs Komutanlığı’na uçan Hürkuş-B, burada Temel Eğitim Filosu 122. Filo (Akrep) pilotlarının kabul testlerine katılıyor.

http://www.c4defence.com/Gundem/hurkusb ... nda/7588/1

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1627
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Antares » 23 Ara 2018, 14:39

Acaba, bu Hürkuş'a takilacak 20 mm yi Aselsan sarp teknolojisindeki gibi bir noktaya stabil bakacak şekilde tasarlayabilir miyiz?

Uçak sadece paralel uçacak A-10 gibi hedefe burnunu çevirmeyecek. Silahçı hedefi seçip ateş ettiğinde, bilgisayar uçağın hizi ve mesafeyi olcerek atis gerceklestirecek, pilotun ani manevralarina ve hiz mudahalelerine de ani mudahale edecek.

Yapacak edecek demesi kolay tabi :)

Kisaca Hürkuş'umuzun altinda ATAK daki gibi oraya buraya bakan bir silah olacak.

Bunu deseymisim daha kolay olurmuş. :)

Kullanıcı avatarı
Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Shock and Awe » 23 Ara 2018, 18:10

Gövde altında taret gibi bir sistem olması gerekir.


Ama ben 20mm topun pek fazla kullanılacağını sanmıyorum. Daha çok güdümlü bombalar ve roketler öne çıkacaktır.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen sailordream » 24 Ara 2018, 08:07

Antares yazdı: 23 Ara 2018, 14:39 Acaba, bu Hürkuş'a takilacak 20 mm yi Aselsan sarp teknolojisindeki gibi bir noktaya stabil bakacak şekilde tasarlayabilir miyiz?
Uçak sadece paralel uçacak A-10 gibi hedefe burnunu çevirmeyecek. Silahçı hedefi seçip ateş ettiğinde, bilgisayar uçağın hizi ve mesafeyi olcerek atis gerceklestirecek, pilotun ani manevralarina ve hiz mudahalelerine de ani mudahale edecek.
Yapacak edecek demesi kolay tabi :)
Kisaca Hürkuş'umuzun altinda ATAK daki gibi oraya buraya bakan bir silah olacak.
Bunu deseymisim daha kolay olurmuş. :)
Amerikalılar Vietnam savaşında ve 70lerde denedi sonunda Helikopterin bu taret sisteminde daha iyi olduğuna karar verdiler.

Resim

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 28 Ara 2018, 04:40


Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1627
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Antares » 28 Ara 2018, 14:24

sailordream yazdı: 24 Ara 2018, 08:07 Amerikalılar Vietnam savaşında ve 70lerde denedi sonunda Helikopterin bu taret sisteminde daha iyi olduğuna karar verdiler.

Resim
Tam düşündüğümü bulmuşsunuz. Peki o zamanların stabil teknolojisi ile şu andaki teknoloji çok farklı. Tekrar denenebilir mi? Diyeceğim olsa Amerikalılar yapardı zaten diye kendi kendime cevap veriyorum.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen Test7 » 29 Ara 2018, 16:02


Kullanıcı avatarı
NAVY
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 660
Kayıt: 11 Tem 2012, 10:17
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen NAVY » 30 Ara 2018, 15:38

Haydeee kamikaze bekliyorum. Tıpkı havadan yere minigun düşecek gibi

Kullanıcı avatarı
witch_king
Üye
Mesajlar: 378
Kayıt: 02 Ağu 2012, 00:01
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen witch_king » 30 Ara 2018, 15:41

Ben bu uçakların terörle mücadelede İHA lar gibi bir dönüm noktası olduğunu düşünüyorum.
Sürekli F-16 kaldırılacağına daha az maliyetle daha etkin bir çözüm gibi duruyor.

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 937
Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
Yaş:

TAI Temel Eğitim Uçağı Hürkuş Projesi Yorumlar

Mesaj gönderen hfidan » 30 Ara 2018, 22:25

Twitter da bir kullanıcı Hürkuş C ile SOM atma hayalleri kuruyor.

Cevapla