TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1605
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Antares » 12 Eyl 2020, 01:50

İstiklalFM yazdı: 11 Eyl 2020, 22:11 AKINCI'nın ne zaman projelendirildiğini ve o dönemlerde her iki firmanın da iş yükünü biliyor musunuz?

TUSAŞ ve BAYKAR'ın çalışma prensipleri birbirinden taban tabana aykırı. İki firmanında birbirine göre önemli avantajları var.

Neyse...
Sadece bu proje de değil.. TB2 yapılırken kimin yetenekleri daha fazlaydı?! Taban tabana birbirinden aykırı olan TB2 ile ANKA nın prensiplerini merak ettim aydınlatırsanız sevinirim. Ben tümdengelim yapmaktayım. Sadece savunma sanayinde değil, diğer ihalelerde olanları da hesaba katarak bu yorumu yapmaktayım. Bayraktar başarısız diyemem. Ancak neredeyse TUSAŞ dan daha iyi diyeceksiniz?!? Hayır prensip falan değil bu! En çok sipariş kime çekiliyor?!?! Böyle sorunca da taktik iha başka deniliyor. E o zaman bekleyelim daha ucuz ve yerliliği daha fazla olan hatta daha taktik olan AKSUNGUR mu daha çok sipariş çekilecek?

ALTAY gibi örnekler olmasa ben çok ön yargılıyım diyeceğim. Amacım bir firmayı aşağı görmek değil, tam tersi diğer firmayı ve yaptıklarını zorla aşağı görmenin mantığını anlayamıyorum.
Bir AKINCI efsanesi aldı gidiyor. AKSUNGUR sanki hiç başarılı bir araç olmamış gibi... 1984 romanında yaşıyorum adeta... Arkadaş elinde gayet başarılı bir iha var. Daha önceki taktik iha idi diğeri stratejik ihaydı taktikten çok sipariş çektik. Şimdi de AKINCI çok über falan denilip daha uçmadan sipariş verilecek neredeyse. Olaylar tam tersi oluyor ama nedense hep tek firmadan çok sipariş isteniyor. AKINCI nın zaten sadece taktik bir iha yapmış olan firmadan istenmesi ayrı bir hikaye. İsterleri açıklarsın herkes bu işe girer. Karşılayan kazanır!

Hiç tartışmadık ama sırf bunları görüp bu işlere girmek isteyen varsa da girmez!

Aksungur yok. Hiç istenmedi denilerek de mantıklı bulunuyor. AKSUNGUR'u biz istemedik peki. Hatta MMU yu da Bayraktar'a verirlerse şaşırmam.

Biraz sert yazdım kusura bakmayın ben burada taraftarlık yapmıyorum gördüğümü yazıyorum... Samimiyetime inanın.

Neyse.... dememin bir nedeni var lafı uzatmamak için dedim. Ama neden lafı uzatmak ve deşmek istemedim siz biraz daha düşünün.

dna
Süvariler
Mesajlar: 219
Kayıt: 14 Mar 2016, 07:58
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen dna » 12 Eyl 2020, 10:06

Sn robust'un Aksungur konusundaki goruslerine katiliyorum. Bence de Akinci HKK icin daha uygun, ona da katiliyorum

Sn Trakya, ben Akinci'nin Mig-21, Su-22/24 avlama konusunda kullanilabilecegini sanmiyorum cunku hem ucagin hem Suriye HSS'sinin ve hem de radarlarin Akinci'yi takip edecegini dusunuyorum. Hizlari da zaten kiyaslanmaz. Dolayisiyla Su/Mig'in pilotu ona gore bir taktik belirleyecektir. Dusuk irtifaya inilip oradan firsat hedefi arayacak olsa desek, hizi dusuk oldugu icin yerden atesle vurulabilir, veya bir dogfight durumunda ise sansi sifir olacaktir. Bana Su/Mig avlama isi firsat durumlari haric cok olasi gelmiyor.

Eger Akinci ile av dusunuluyorsa, helolar bunun icin ideal av. Suriye, Libya veya Yunanistan'daki helolari baski altina alacaktir. Ornegin Adalar Denizi'ndeki ve Bati Trakya'daki Yunan Kiowalari ve Apache'leri AESA radari ile tespit edip Gokdogan ile uzaktaan kus avlar gibi vurup indirecektir. Bence Kiowa ve Apache'lerin buna karsi sansi pek yok.
Edit: Heloya ilave dusman IHA'lari da Akinci ile cok rahatlikla avlanabilir. IHA'lari da tespit edip rahatca vuracaktir.

EH platformu konusuna da katiliyorum. Bu konuda potansiyelin oldugunu tahmin ediyorum yalniz EW guc ihtiyacindan dolayi bu is icin dedike bir platform olacaktir diye tahmin ediyorum. Ciddi bir EW sinyal kuvveti isteniyorsa kablolamasi, guc kaynagi, sogutmesi, anten yerlesimi vs ona gore olmak durumundadir.

Saglicakla

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3289
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen İstiklalFM » 12 Eyl 2020, 11:14

Antares yazdı: 12 Eyl 2020, 01:50 Sadece bu proje de değil.. TB2 yapılırken kimin yetenekleri daha fazlaydı?! Taban tabana birbirinden aykırı olan TB2 ile ANKA nın prensiplerini merak ettim aydınlatırsanız sevinirim. Ben tümdengelim yapmaktayım. Sadece savunma sanayinde değil, diğer ihalelerde olanları da hesaba katarak bu yorumu yapmaktayım. Bayraktar başarısız diyemem. Ancak neredeyse TUSAŞ dan daha iyi diyeceksiniz?!? Hayır prensip falan değil bu! En çok sipariş kime çekiliyor?!?! Böyle sorunca da taktik iha başka deniliyor. E o zaman bekleyelim daha ucuz ve yerliliği daha fazla olan hatta daha taktik olan AKSUNGUR mu daha çok sipariş çekilecek?

ALTAY gibi örnekler olmasa ben çok ön yargılıyım diyeceğim. Amacım bir firmayı aşağı görmek değil, tam tersi diğer firmayı ve yaptıklarını zorla aşağı görmenin mantığını anlayamıyorum.
Bir AKINCI efsanesi aldı gidiyor. AKSUNGUR sanki hiç başarılı bir araç olmamış gibi... 1984 romanında yaşıyorum adeta... Arkadaş elinde gayet başarılı bir iha var. Daha önceki taktik iha idi diğeri stratejik ihaydı taktikten çok sipariş çektik. Şimdi de AKINCI çok über falan denilip daha uçmadan sipariş verilecek neredeyse. Olaylar tam tersi oluyor ama nedense hep tek firmadan çok sipariş isteniyor. AKINCI nın zaten sadece taktik bir iha yapmış olan firmadan istenmesi ayrı bir hikaye. İsterleri açıklarsın herkes bu işe girer. Karşılayan kazanır!

Hiç tartışmadık ama sırf bunları görüp bu işlere girmek isteyen varsa da girmez!

Aksungur yok. Hiç istenmedi denilerek de mantıklı bulunuyor. AKSUNGUR'u biz istemedik peki. Hatta MMU yu da Bayraktar'a verirlerse şaşırmam.

Biraz sert yazdım kusura bakmayın ben burada taraftarlık yapmıyorum gördüğümü yazıyorum... Samimiyetime inanın.

Neyse.... dememin bir nedeni var lafı uzatmamak için dedim. Ama neden lafı uzatmak ve deşmek istemedim siz biraz daha düşünün.
Tümden doğru gelmiyorsunuz o zaman. Bu konunun kendi için bir sürü alt başlığı var. Baykar'ın kayırıldığını cümle alem biliyor zaten. Ancak genel tabloya bakıp hüküm vermek kimseyi doğru sonuca götürmüyor. AKINCI, TUSAŞ'a verilseydi ilk uçuşu 2 sene sonra anca görürdük. Ancak ilk uçuşunda o biraz daha kabiliyetli olurdu kısaca farklardan biri o. Bir sürü kıstas var kendi içinde. Baykar, TUSAŞ olamaz. Bunu herkes biliyor. Boşuna hamaset yaparak yaftalamayın. Baykar, tecrübesizlikleri nedeniyle belki AKINCI'daki hedeflerini de tam tutturamayabilir. Bunlar ihtimal dahilinde. Ancak çok daha hızlı, pratik ve özgür çalıştıkları gerçeği var. Bu sadece "Damatlık" ile değil. Kendi içlerinde de hızlı bir yapıları var. TUSAŞ'tan bir test için karar alınana kadar Baykar 5-6 test yapıyor. İki firmanın kendine göre avantajları var. Ben şahsen TUSAŞ'a verilseydi Akıncı projesi itiraz etmezdim. Baykar aldı diye de itiraz etmiyorum. Ancak dananın kuyruğunun kopacağı yer AKINCI değil. MİUS, jet işinde TUSAŞ bile yetersiz kalacakken Baykar ne yapacak belli değil. Sizin mantığınıza göre hareket edilseydi Altay'da Koç'a değil FNSS'e verilirdi. Sonuçta paletli tecrübesi olan tek firmaydı.

AKINCI uçmadan sipariş verilir. Çünkü TSK ihtiyacı için kurgulanan uçak. TB-2 ve ANKA meselesini çok konuştuk. Bozuk plak gibi aynı şeyler dönüyor. Herkes yorumunu söyledi döndürmenin mantığı nedir? ANKA MALE sınıfı harcaması kolay olmayan güvenilir bir İHA. TB2 ise maliyet etkin maliyeti karşılığında feda edilebilir bir uçak. Ayrıca ANKA üretimi ambargolar sebebiyle sürekli aksadı. Siparişler de öyle kolay teslim edilemedi. AKSUNGUR 2019 Ocak ayında teslim edilecekti. Eylül ayındayız hala teslimat yok. TUSAŞ'ı suçlamıyorum Baykar yüzünden aceleci tarih verilmiştir vs. Ancak orada da henüz hazır ürün yok. Dediğim gibi henüz PD-170 ile de uçmuyor.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Canti » 12 Eyl 2020, 11:19

Akıncı hava hava görevi için tek başına bir iş yapamaz. Onu sürü olarak görev alacak şekilde göreceğiz. Her ne kadar uçağın hızından dolayı füzelerin perfomansı düşecek olsa bile hala elimizde kendi moturu olan füzeler var. Hava onlarca füzeden oluşan bir girilmez yaklaşılmaz bölge oluşturabilirler. Ancak ben bunun denenmesi gerektiğini düşünmekle beraber etkisi konusunda şüpheliyim. Yukarıda @dna tarafından yazıldığı gibi Yunanistan'ın helikopterli için tehdit olacaktır ama uçaklara karşı???? @Robust hocanın dediği Suriye sınırında uçsa fikri tam benim aklımdan geçen şeydi. Akıncı ile denenecek şeylere karşı değilim. Benim gözümde Akıncı bir öğrenme platformu. Nasıl oynayacaklarsa oynasınlar tecrübe olur. Akıncı için benim en çok beklediğim sürü halinde kara saldırı kabiliyeti. En başından beri Akıncı'nın seyir füzesi atmasını istiyordum. Bence bu önemli.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1833
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen anafor2014 » 12 Eyl 2020, 11:53

Bizim iha'lar özellikle bayraktar küçük boyutu ve yavaş oluşu ile düşmanın radarlarından kaçınarak , ve EH sistemlerinin desteği ile düşmanın pantsir sistemlere büyük zararlar verdi.

Akıncı özellikle taşıdığı turbo prob motorlarla kendi üzerinde taşıyacagı elektronik harp sistemleri ile çok yüksek irtifadan düşmanın yüksek irtifa HSS lerine aynı etkiyi yapabilir. Bir akıncı EH sistemi taşır diğerleri mühimmat ve EO sistemler taşır. Karada yapılan çalışmanın havadaki versiyonu başarılabilir.

Büyük platform getirdiği dezavantajlar olduğu gibi (radar görünürlük vs..) büyük avantajları da beraberinde getirecektir.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3519
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen robust » 12 Eyl 2020, 19:58

dna yazdı: 12 Eyl 2020, 10:06 Sn robust'un Aksungur konusundaki goruslerine katiliyorum. Bence de Akinci HKK icin daha uygun, ona da katiliyorum

Sn Trakya, ben Akinci'nin Mig-21, Su-22/24 avlama konusunda kullanilabilecegini sanmiyorum cunku hem ucagin hem Suriye HSS'sinin ve hem de radarlarin Akinci'yi takip edecegini dusunuyorum. Hizlari da zaten kiyaslanmaz. Dolayisiyla Su/Mig'in pilotu ona gore bir taktik belirleyecektir. Dusuk irtifaya inilip oradan firsat hedefi arayacak olsa desek, hizi dusuk oldugu icin yerden atesle vurulabilir, veya bir dogfight durumunda ise sansi sifir olacaktir. Bana Su/Mig avlama isi firsat durumlari haric cok olasi gelmiyor.

Eger Akinci ile av dusunuluyorsa, helolar bunun icin ideal av. Suriye, Libya veya Yunanistan'daki helolari baski altina alacaktir. Ornegin Adalar Denizi'ndeki ve Bati Trakya'daki Yunan Kiowalari ve Apache'leri AESA radari ile tespit edip Gokdogan ile uzaktaan kus avlar gibi vurup indirecektir. Bence Kiowa ve Apache'lerin buna karsi sansi pek yok.
Edit: Heloya ilave dusman IHA'lari da Akinci ile cok rahatlikla avlanabilir. IHA'lari da tespit edip rahatca vuracaktir.

EH platformu konusuna da katiliyorum. Bu konuda potansiyelin oldugunu tahmin ediyorum yalniz EW guc ihtiyacindan dolayi bu is icin dedike bir platform olacaktir diye tahmin ediyorum. Ciddi bir EW sinyal kuvveti isteniyorsa kablolamasi, guc kaynagi, sogutmesi, anten yerlesimi vs ona gore olmak durumundadir.

Saglicakla
Merhaba DNA,

Uzun zaman oldu hocam, emailim hala aynisi goruselim. Akinci icin resmi kisilerin yazdigi ve soyledigi AESA radari ve resmi kisilerin yazdigi Gokdogan fuzesi entegrasyonu haberleri uzerine bir CONOPS yapmis kendimce. Ege'de helikopter de avlayabilir veya Idlib uzerinde Suriye ucagini da dusurebilir. Operasyonel kullanim olarak soyle bir dusuncem var. Korunacak hava sahasi cok geniz bir alan olmayacak elbette. Bir F16 gibi kisa surede hizlanarak, hedefi intrcept edecek bolgede olamayacagi icin, Akinci icin kendisine verilen gorev muhtemelen daha dar bir bolge uzerinde ucan nokta hava savunma sistemi gibi dusunulebilir. Ucan orta menzilli HSS gibi dusunulebiliriz.

Boyle bir sistemin taktiksel anlamda bayagi avantajlari olabilir. HAvada 15-20 saat kalabilecek ve genelde 2'li kol halinde en az 8 Gokdogan fuzesi tasiyabilecek ve 50-60km menzile kadar, kendine tahsis edilecek bolgeye girecek helikopter, seyir fuzesi veya jet ucaklara karsi kullabilabilir. Bu nasil olur, 2 veya 3 Akinci bir race track seklinde, 20-25 bin feet yukselikte, kademeli rotada ucarken AESa burun radari muhtemelen en az 150km menzillere kadar bolge uzerinde hedef aramasi yapabilir. Ayrica diger AEW ucaklarinin verdigi bildiye gorede hedefe dogru donus yaparak atis yapabilir. Burada anahtar kelime BVR angajman, kucuk donusler ile hedefi boresight ta tutaiblirsin ve BVR atis yapilabilir, uzun mesafelerden.

Dun ABD'nin MQ-9Reaper ile Sidewinder atisi yaparak seyir fuzesini simule eden bir jizli jet hedefe angaje oldugunu ogrendik. Demek ki sadece Turkiye degil, ABD'de IHA'lari daha konvansiyonel savaslar icin hazirliyor. Devami gelecektir ve muhtemelen MQ25 gibi jet motorlu ve stealth govdeli SDB-I/II muhimmat tasiyan UCAV'lari goreiliriz.

Bu isin bir adim ilersi, bence Turkiye'nin de yatirim yapmai gereken, ag merkezli savasin bilesenleri olarak Baris Kartali AEW ucagimiz ile simdi Akinci veya ilerde jet motorlu loyal wingman gorevli insansiz ucaklar ile Gokdogan fuzelerini kullanabilirler. Baris Kartali gibi havada ucan AEW komuta kontrol ucaklarinin diger insansiz hava araclarini kendi komutasinda kullabilir olmasi cok ciddi kabiliyet olacaktir. Akinci yerden kontrol istasyonu kaldirilir ve Baris Kartali ile bulusma noktasinda Akinci ucagina gorev bolgesinde beklemeye baslar. Eger Baris Kartali bir hedef tespit ederse, Akinci ucagina gorev ve hedef tahsisi yaparak Gokdogan atisi yapilabilir.

MQ-9 REaper'in Aim-9X Sidewinder ile ilk hava-hava vurusu:
https://missilethreat.csis.org/mq-9-rea ... l-in-2017/

En son yapilan seyir fuzesi dusurme testi:
Resim

pymk
Üye
Mesajlar: 359
Kayıt: 12 Kas 2019, 20:54
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen pymk » 12 Eyl 2020, 21:12

F-35 projesi başlangıcında, bunun son pilotlu savaş uçağı olacağı söyleniyordu. O dönem çok inandırıcı değildi; ama bunları görüp, okudukça ikna olmamak mümkün değil. Benim anladığım kadarıyla birbirini avlamaya başlayan İHA'ları 5 sene, uçak peşinde koşanları ise 10 sene içerisinde görebiliriz.

kivele
Üye
Mesajlar: 281
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen kivele » 12 Eyl 2020, 22:13

Akınca'ya yada Aksungar'a Aesa radar+ Görüş ötesi menzile sahip hava-hava füzesi takılırsa tadından yenmez

dna
Süvariler
Mesajlar: 219
Kayıt: 14 Mar 2016, 07:58
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen dna » 13 Eyl 2020, 08:54

robust yazdı: 12 Eyl 2020, 19:58 Merhaba DNA,

Uzun zaman oldu hocam, emailim hala aynisi goruselim. Akinci icin resmi kisilerin yazdigi ve soyledigi AESA radari ve resmi kisilerin yazdigi Gokdogan fuzesi entegrasyonu haberleri uzerine bir CONOPS yapmis kendimce. Ege'de helikopter de avlayabilir veya Idlib uzerinde Suriye ucagini da dusurebilir. Operasyonel kullanim olarak soyle bir dusuncem var. Korunacak hava sahasi cok geniz bir alan olmayacak elbette. Bir F16 gibi kisa surede hizlanarak, hedefi intrcept edecek bolgede olamayacagi icin, Akinci icin kendisine verilen gorev muhtemelen daha dar bir bolge uzerinde ucan nokta hava savunma sistemi gibi dusunulebilir. Ucan orta menzilli HSS gibi dusunulebiliriz.

Boyle bir sistemin taktiksel anlamda bayagi avantajlari olabilir. HAvada 15-20 saat kalabilecek ve genelde 2'li kol halinde en az 8 Gokdogan fuzesi tasiyabilecek ve 50-60km menzile kadar, kendine tahsis edilecek bolgeye girecek helikopter, seyir fuzesi veya jet ucaklara karsi kullabilabilir. Bu nasil olur, 2 veya 3 Akinci bir race track seklinde, 20-25 bin feet yukselikte, kademeli rotada ucarken AESa burun radari muhtemelen en az 150km menzillere kadar bolge uzerinde hedef aramasi yapabilir. Ayrica diger AEW ucaklarinin verdigi bildiye gorede hedefe dogru donus yaparak atis yapabilir. Burada anahtar kelime BVR angajman, kucuk donusler ile hedefi boresight ta tutaiblirsin ve BVR atis yapilabilir, uzun mesafelerden.

Dun ABD'nin MQ-9Reaper ile Sidewinder atisi yaparak seyir fuzesini simule eden bir jizli jet hedefe angaje oldugunu ogrendik. Demek ki sadece Turkiye degil, ABD'de IHA'lari daha konvansiyonel savaslar icin hazirliyor. Devami gelecektir ve muhtemelen MQ25 gibi jet motorlu ve stealth govdeli SDB-I/II muhimmat tasiyan UCAV'lari goreiliriz.

Bu isin bir adim ilersi, bence Turkiye'nin de yatirim yapmai gereken, ag merkezli savasin bilesenleri olarak Baris Kartali AEW ucagimiz ile simdi Akinci veya ilerde jet motorlu loyal wingman gorevli insansiz ucaklar ile Gokdogan fuzelerini kullanabilirler. Baris Kartali gibi havada ucan AEW komuta kontrol ucaklarinin diger insansiz hava araclarini kendi komutasinda kullabilir olmasi cok ciddi kabiliyet olacaktir. Akinci yerden kontrol istasyonu kaldirilir ve Baris Kartali ile bulusma noktasinda Akinci ucagina gorev bolgesinde beklemeye baslar. Eger Baris Kartali bir hedef tespit ederse, Akinci ucagina gorev ve hedef tahsisi yaparak Gokdogan atisi yapilabilir.

MQ-9 REaper'in Aim-9X Sidewinder ile ilk hava-hava vurusu:
https://missilethreat.csis.org/mq-9-rea ... l-in-2017/

En son yapilan seyir fuzesi dusurme testi:
[
Robust hocam selamlar,

Hakikaten uzun oldu, emaildan erisecegim.
Bahsettigin AEW ucagi ve Akinci'nin AESA radari kombinasyonu ile seyir fuzeleri vurma senaryosu bence onemli bir senaryo. Yunanistan Turkiye;nin merkezlerindeki; ozellikle Istanbul ve Ankara'daki kiymetli hederleri, devletin komuta kontrol organlarini, TSK'nin ve savunma sanayinin merkezlerini uzun menzilli seyir fuzeleri ile vurup yok etme hazirligi yapiyor gibi gorunuyor, Turkiye'nin hem yer temelli radar ve HSS agini ve hem de hava temelli ikinci bir koruma agi sistemi kurmasi cok onemli ve tum bu unsurlar kilit roller oynayacaklar.

Yunanistan bu alacagi sistemlere guvenerek atak pozisyon almak isteyebilir. Bence stratejilerinde atak pozisyona gecerlerse hata yapmis olacaklar. Fakat yaptiklari alimlar bu sekilde bir saldiri stratejisi dusunduklerini gosteriyor. Saturasyon saldirisi ile Ege'den ve Turkiye'nin guney batisindan koridorlar acip seyir fuzelerini buradan birakacaklar gibi gorunuyor. Tum Ege ve Bati Akdeniz'de kademeli HSS'leri kurulmasi gerekli ve bunlara ilave senin de bahsettigin gibi SIHA'lar ve Gokdeniz gibi A/A sistemler cok onemli rol oynayacak.Ornegin Ankara'ya, Istanbul'a, onemli barajlara vs giden istikametlerde bu SIHA'lar hazir bekleyip HSS'leri asan seyir fuzelerini vurma rolunu alacaklardir/almalilar.

Bunu ilk saldiri senaryosu ve ona karsi onlemlerden biri olarak dusunmek lazim.

Buna Turkiye'nin verecegi cevapta da yakin bolgenin yani adalarin bastirilmasinda, Turkiye kiyilarina yakin alanlarda ucan hicbir dusman unsurunun olmamasinda da onemli rol oynayacaklardir. Fakat ben yine de boyle aktif bir savasta jetlere karsi ileri poziyonlarda bunlari kullanmanin bu kiymetli platformlarin kaybina sebep olacagini dusunuyorum. Ileri saha alanlari tamamen temizlenmeden bunlar ileri pozisyonlara alinmazlar diye dusunuyorum.

Ag temelli cozum tum yeni ve eski platformlarin bir araya baglanip gorme, duyma ve hedefi vurma yeteneklerinin katlanmasi acisindan cok onemli. Kesinlikle hem fikirim. Bu konuda eski veya zayif olmasina bakmadan tum platformlarin aga efektif metotlarla baglanmasi ve birbirine bilgi aktarim ve gorev paylasabilme yetenegi kazandirilmasi lazim. AEW, HSS, yerdeki bir radar, havadaki bir jet veya IHA'nin bir adedinin gordugu seyi, hepsinin agdan gorebilmesi lazim ve bu bugunku teknoloji ile mumkun.

Tekrar saglicakla.

Kullanıcı avatarı
MrExelance
Süvariler
Mesajlar: 256
Kayıt: 13 Haz 2019, 19:25
Konum: İstanbul/Elazığ
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen MrExelance » 13 Eyl 2020, 13:15

robust yazdı: 12 Eyl 2020, 19:58 Merhaba DNA,

Uzun zaman oldu hocam, emailim hala aynisi goruselim. Akinci icin resmi kisilerin yazdigi ve soyledigi AESA radari ve resmi kisilerin yazdigi Gokdogan fuzesi entegrasyonu haberleri uzerine bir CONOPS yapmis kendimce. Ege'de helikopter de avlayabilir veya Idlib uzerinde Suriye ucagini da dusurebilir. Operasyonel kullanim olarak soyle bir dusuncem var. Korunacak hava sahasi cok geniz bir alan olmayacak elbette. Bir F16 gibi kisa surede hizlanarak, hedefi intrcept edecek bolgede olamayacagi icin, Akinci icin kendisine verilen gorev muhtemelen daha dar bir bolge uzerinde ucan nokta hava savunma sistemi gibi dusunulebilir. Ucan orta menzilli HSS gibi dusunulebiliriz.

Boyle bir sistemin taktiksel anlamda bayagi avantajlari olabilir. HAvada 15-20 saat kalabilecek ve genelde 2'li kol halinde en az 8 Gokdogan fuzesi tasiyabilecek ve 50-60km menzile kadar, kendine tahsis edilecek bolgeye girecek helikopter, seyir fuzesi veya jet ucaklara karsi kullabilabilir. Bu nasil olur, 2 veya 3 Akinci bir race track seklinde, 20-25 bin feet yukselikte, kademeli rotada ucarken AESa burun radari muhtemelen en az 150km menzillere kadar bolge uzerinde hedef aramasi yapabilir. Ayrica diger AEW ucaklarinin verdigi bildiye gorede hedefe dogru donus yaparak atis yapabilir. Burada anahtar kelime BVR angajman, kucuk donusler ile hedefi boresight ta tutaiblirsin ve BVR atis yapilabilir, uzun mesafelerden.

Dun ABD'nin MQ-9Reaper ile Sidewinder atisi yaparak seyir fuzesini simule eden bir jizli jet hedefe angaje oldugunu ogrendik. Demek ki sadece Turkiye degil, ABD'de IHA'lari daha konvansiyonel savaslar icin hazirliyor. Devami gelecektir ve muhtemelen MQ25 gibi jet motorlu ve stealth govdeli SDB-I/II muhimmat tasiyan UCAV'lari goreiliriz.

Bu isin bir adim ilersi, bence Turkiye'nin de yatirim yapmai gereken, ag merkezli savasin bilesenleri olarak Baris Kartali AEW ucagimiz ile simdi Akinci veya ilerde jet motorlu loyal wingman gorevli insansiz ucaklar ile Gokdogan fuzelerini kullanabilirler. Baris Kartali gibi havada ucan AEW komuta kontrol ucaklarinin diger insansiz hava araclarini kendi komutasinda kullabilir olmasi cok ciddi kabiliyet olacaktir. Akinci yerden kontrol istasyonu kaldirilir ve Baris Kartali ile bulusma noktasinda Akinci ucagina gorev bolgesinde beklemeye baslar. Eger Baris Kartali bir hedef tespit ederse, Akinci ucagina gorev ve hedef tahsisi yaparak Gokdogan atisi yapilabilir.

MQ-9 REaper'in Aim-9X Sidewinder ile ilk hava-hava vurusu:
https://missilethreat.csis.org/mq-9-rea ... l-in-2017/

En son yapilan seyir fuzesi dusurme testi:
Resim

Katılıyorum hocam haberi bizzat çevirdim
https://www.savunmasanayist.com/mq-9-re ... iha-vurdu/

Reaper cruise füzesi vurmayı amaçlıyorsa Aakıncı da havada uçan Hawk-Hisar U bataryası karışımı bir aletimiz olabilir. Barış Kartlalından Link 16 ile gökdoğan güdümlenmesi gayet mantıklı bir fikir veya Yunan Scalp-EG lerini envanterde bulunan AIM-9X+Akıncıya vurdurabiliriz veya vurduramasak bile attığımız füze ilk kalkan olur eğer ıskalarsa daha az sayıda bulunan HSS'lerimizle füzeyi vurmaya çalışabiliriz o da olmazsa Aselsan atom mühimmat ile durdururuz?

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2078
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen trakya_forever » 13 Eyl 2020, 13:28

Akıncı seyir füzelerinin kabusu olur. ABD nin bu tarz denemeler yaptığını bilmeden aylar önce böyle bir kullanım için Akincinin cok uygun olacagini yazmıştım. Aklın yolu bir. İster kendi radarı ister yönlendirmeye olsun Akıncı bir seyir füzesini tespit ettiğinde görüş ici aa mühimmat ile müdahale için en az 1 dk vakti olur en az . 2 dakikaya kadar çıkabilir. Akıncı tam bu işlerin adamı olur.

leto
Süvariler
Mesajlar: 666
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen leto » 14 Eyl 2020, 23:54

Zaten zamanımızda angajman platformun manevra yeteneğinden çok üzerinde taşıdığı sensörün ve mühimmatın yetenekleriyle gerçekleşiyor. Kesinlikle bu konuda çalışılmalı. Eninde sonunda AA füzeler ihalara yüklenecek. Şimdiden çalışılırsa ilerleme kaydederiz. Aslında ben de bu konuda düşündüm ama yazmaya cesaret edemedim. Hatta manevra kabiliyeti hava savaşı yapmaya mani denilince hareketli bir pylon hayal etmiştim. Tabi o hızda giderken nasıl hareket eder, uçağı nasıl etkiler, dairesel bir kabin içine yerleştirilse, atılacak yöne döndürülüp, kapağı açılıp ateşlense iki-üç füze için değer mi hep bunları düşündüm. Gerçi tarif ettiğim stovl iha hayalimde haddim olmayarak biraz yazdım. Aslında Akıncı'nın koca burnunu görünce su57 gibi yanlara da aesa radar takılsa faydalı olur mu diye düşünmüşümdür. Böylece belki manevra açığını da kısmen kapatabilir.

Aslında eski planlamalarda Tai'nin çok yüksek irtifalar için Yiha projesi vardı. Dev kanatlı, hatırlarsınız. Onun getirileri neler olurdu, sensör yüküyle ileri saflara taşıdığı tespit, teşhis, takip kabiliyetlerimiz neler getirirdi onu düşünüyorum. Asıl ondan beklentilerim vardı. Hala o iha yapılır mı bilmiyorum ama onun ve diğer ihalarımızın bir ağ içinde birlikte hareket icra etmelerini hayal ediyorum. Tabi ileri saflarda tespit, teşhis, takip veya başka önemli görevler yapabilecek, değerli sensörler taşıyacak bir platformun tespit edilemiyor olması gerekir. Sadece kompozit gövde, yüksek irtifada görev yapmak bunu sağlar mı bilemiyorum. Belkide Darkstar muadili bir iha gerekecek. Nitekim Tai'nin iha sistemleri yol haritasın tablosunda darkstar görseli de Sinsi iha adıyla yer bulurdu. Gerçi TAİ'nin sitesinde bulunmuyor.

https://pbs.twimg.com/media/DhBcksQWsAENKJ_.jpg

istanbul01
Üye
Mesajlar: 112
Kayıt: 25 Tem 2012, 18:00
Konum: İstanbul
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen istanbul01 » 17 Eyl 2020, 14:59

Aksungur ilk kez 12 adet MAM-L ile tam mühimmatlı olarak 20.000 feet irtifasında 28 saat uçtu


Kullanıcı avatarı
TEORI
Site Başkanı
Mesajlar: 5287
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen TEORI » 17 Eyl 2020, 15:01

Büyük bir kabiliyet artışı.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Sanchez » 17 Eyl 2020, 15:05

Kim derdi ki ilk Arsenal Bird'ü biz yapacağız :roll:

Kullanıcı avatarı
witch_king
Üye
Mesajlar: 370
Kayıt: 02 Ağu 2012, 00:01
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen witch_king » 17 Eyl 2020, 15:13

İBA (insansız Bombardıman Araçı) :mrgreen: :mrgreen:
Çok güzel olmuş çok beğendim.

murattekin
Akıncılar
Mesajlar: 496
Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
Konum: Ankara
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen murattekin » 17 Eyl 2020, 15:51

İnanılmaz güzel bir video. İHA'iarın B-52'si olmuş.

kostok
Üye
Mesajlar: 775
Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen kostok » 17 Eyl 2020, 15:51

Gözümün önünde rejim konvoyuna 2 Aksungurdan atılan 24 mam-l canlandı.

Kullanıcı avatarı
Footle
Süvariler
Mesajlar: 409
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Footle » 17 Eyl 2020, 16:19

Fuarda gösterilen 4'lü MAM-L atıcısı öylesine bir mock-up muydu yoksa geliştirme aşaması henüz bitmedi mi? Araç daha fazla taşımaya müsait ağırlık bakımından.

Kullanıcı avatarı
MrExelance
Süvariler
Mesajlar: 256
Kayıt: 13 Haz 2019, 19:25
Konum: İstanbul/Elazığ
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen MrExelance » 17 Eyl 2020, 16:29


trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2078
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen trakya_forever » 17 Eyl 2020, 16:30

Footle yazdı: 17 Eyl 2020, 16:19 Fuarda gösterilen 4'lü MAM-L atıcısı öylesine bir mock-up muydu yoksa geliştirme aşaması henüz bitmedi mi? Araç daha fazla taşımaya müsait ağırlık bakımından.
Salanın ağırlığı kaç kg acaba? 4 Mam mühimmatı 88 kg yapıyor. Aksungurun paylonları 500-300 ve 150 kglık. 24 Mühimmat 528 kg yapıyor. 6 adette salan takılırsa, ağırlığını bilmiyoruz, taşısa bile maksimum kalkış ağırlığına gelmiş olur. Bu kez irtifadan taviz verilmez havada kalış süresi bayağı azalır. Belki 500 kglık paylonlara 4 lü salan takılıp 16 adete çıkarılması daha mantıklı olabilir. Şu anda bile müthiş bir ateş gücü. Sal Suriye kuzeyine bir gün dolaşsın. Hem izlesin hem vursun zalım.

Tabi birde 16kg lık ağırlığıyla Bozok geliyor. Fazlar halinde geliştirilecek bir mühimmat. Faz 1 5kglık antipersonel başlık taşıyacak.

Kullanıcı avatarı
Footle
Süvariler
Mesajlar: 409
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Footle » 17 Eyl 2020, 16:52

trakya_forever yazdı: 17 Eyl 2020, 16:30 Salanın ağırlığı kaç kg acaba? 4 Mam mühimmatı 88 kg yapıyor. Aksungurun paylonları 500-300 ve 150 kglık. 24 Mühimmat 528 kg yapıyor. 6 adette salan takılırsa, ağırlığını bilmiyoruz, taşısa bile maksimum kalkış ağırlığına gelmiş olur. Bu kez irtifadan taviz verilmez havada kalış süresi bayağı azalır. Belki 500 kglık paylonlara 4 lü salan takılıp 16 adete çıkarılması daha mantıklı olabilir. Şu anda bile müthiş bir ateş gücü. Sal Suriye kuzeyine bir gün dolaşsın. Hem izlesin hem vursun zalım.
Bayraktar kendi sitesinde TB2 de kullanılan salan ünitesinin ağırlığını yaklaşık 1kg olarak veriyor. Anka ve Aksungurda kullanılan hakkında bir bilgi bulamadım ama aşırı ağır olduklarını sanmıyorum.

Taarruz görevinde TAİ'nin verdiği katalog verileri 25 bin feet irtifada 750kg yükle 12 saat havada kalabileceğiydi onun için sordum. Yoksa şu anki hali bile elimizdeki kabiliyeti üçe katlıyor. Projenin başlangıcında TAİ'dekilerin 49 saati zorlamayı düşündüklerini de sanmıyorum, faydalı yük ve yakıt kapasitesi çokça geliştirilmiş gibi geliyor bana. Gerçekten güzel alet oldu.

Harici yakıt tankı düşünülüyor mu acaba? Fazladan 1000lb kadar yakıt taşımak mümkün olabilir.

Kullanıcı avatarı
ddemir
Süvariler
Mesajlar: 730
Kayıt: 17 Eyl 2013, 09:36
Yaş: 39

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen ddemir » 17 Eyl 2020, 17:07

Elimizdeki ihalarla Fil Yürüşü yapsalar ne güzel görüntü olur ama. Anka A-B-S, Aksungur, Akıncı, Bayraktar büyükten küçüğe sıralayıp bir foto çekseler...

kostok
Üye
Mesajlar: 775
Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen kostok » 17 Eyl 2020, 17:24

ddemir yazdı: 17 Eyl 2020, 17:07 Elimizdeki ihalarla Fil Yürüşü yapsalar ne güzel görüntü olur ama. Anka A-B-S, Aksungur, Akıncı, Bayraktar büyükten küçüğe sıralayıp bir foto çekseler...
Daha önce hiç insansız araçların fil yürüyüşü oldu mu? Amerika ya da Çin böyle bir şey yaptı mı? Ben hatırlamıyorum. Bildiğim kadarıyla en fazla 100 kadar hava aracı ile yürüyüş yapıldı. Bu sayıya yaklaşıp güzel bir gövde gösterisi yapabiliriz.

Kullanıcı avatarı
ddemir
Süvariler
Mesajlar: 730
Kayıt: 17 Eyl 2013, 09:36
Yaş: 39

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen ddemir » 17 Eyl 2020, 17:33

Teknik olarak yapılabilir mi onu bilmiyorum. En azından piste dizilip fotosu alınabilir. Hem reklam açısında da güzel olur.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3519
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen robust » 17 Eyl 2020, 19:14

INS/GPS gudumlu MAM fuzeleri uretime baslarsa, bu kadar fuze tasamanin anlami cok daha fazla olur. Karisik bir kombinasyon tasinabilir o sekilde. Yarisi SAL gudum, diger yarisi INS/GPS gibi. Bu kabiliyet ile ayni anda cok sayida MAM fuzesini hedeflere atabilirsiniz. Ozellikle SAL gudum kullanimda IHA'larin belli bir atis paterninde hedefe yaslasmasi ve SAL isaretlemesi yapmasi gerekiyor.

Bu test ucuslari diger muhimmatlar icinde yapilacaktir. Teber 82 ile gosterim yapildi, MAML ile yapildi, GBU12 lazer gudumlu muhimmatlar ve diger kombinasyonlari ile yapilacaktir muhtemelen. AKsungur'a deniz yuzeyi hedefleri ve periskop tespit edebilecek kabiliyette SAR/ISAR radari ve sonobuoy kabiliyetini bekliyorum acikcasi. Aksungur deniz gorevleri icin sonobuoy gibi akustistik denizalti tespit muhimmatlari atisi yapilabilir ve MELTEM ucaklariyla ortak harekat icra ederbilir. Denizalti avinda gorev bolgesinde uzun sureler nobet ucusu yapmak gerekebiliyor.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1605
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Antares » 17 Eyl 2020, 19:33

İşte benim uçağım ünsüz kahramanım, ismi hep unutulmak istenenim, gerçek başarı hikayem...

Bu arada denizaltı tespit ettiğinde MAM-L boyutunda bir mühimmatı bu denizaltının üstüne lazer güdüm atsa, o mühimmat da DSH gibi davranıp gövdeye manyetik olarak yapışıp paralansa. Bunun oluru var mıdır?

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2078
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen trakya_forever » 17 Eyl 2020, 19:38

robust yazdı: 17 Eyl 2020, 19:14 INS/GPS gudumlu MAM fuzeleri uretime baslarsa, bu kadar fuze tasamanin anlami cok daha fazla olur. Karisik bir kombinasyon tasinabilir o sekilde. Yarisi SAL gudum, diger yarisi INS/GPS gibi. Bu kabiliyet ile ayni anda cok sayida MAM fuzesini hedeflere atabilirsiniz. Ozellikle SAL gudum kullanimda IHA'larin belli bir atis paterninde hedefe yaslasmasi ve SAL isaretlemesi yapmasi gerekiyor.

Bu test ucuslari diger muhimmatlar icinde yapilacaktir. Teber 82 ile gosterim yapildi, MAML ile yapildi, GBU12 lazer gudumlu muhimmatlar ve diger kombinasyonlari ile yapilacaktir muhtemelen. AKsungur'a deniz yuzeyi hedefleri ve periskop tespit edebilecek kabiliyette SAR/ISAR radari ve sonobuoy kabiliyetini bekliyorum acikcasi. Aksungur deniz gorevleri icin sonobuoy gibi akustistik denizalti tespit muhimmatlari atisi yapilabilir ve MELTEM ucaklariyla ortak harekat icra ederbilir. Denizalti avinda gorev bolgesinde uzun sureler nobet ucusu yapmak gerekebiliyor.
INS/GPS ile Mam L nin maksimum menzili de 14 km olarak verilmiş üstad. SAL güdümün getirdiği hareketli hedef imhası kaybedilir ama sabit hedeflere dediğiniz gibi hem çoklu hemde daha uzak menzilden atış yapılabilir. Yunan adalarında iyi iş görür.

Kullanıcı avatarı
fa.musta
Üye
Mesajlar: 54
Kayıt: 25 Eki 2016, 14:25
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen fa.musta » 17 Eyl 2020, 21:29

Minyatür bombada kullanılan salanın ağırlığı nedir acaba bilen var mı?

Kullanıcı avatarı
Footle
Süvariler
Mesajlar: 409
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Footle » 17 Eyl 2020, 21:33

fa.musta yazdı: 17 Eyl 2020, 21:29 Minyatür bombada kullanılan salanın ağırlığı nedir acaba bilen var mı?
170kg

Kullanıcı avatarı
fa.musta
Üye
Mesajlar: 54
Kayıt: 25 Eki 2016, 14:25
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen fa.musta » 17 Eyl 2020, 21:48

Footle yazdı: 17 Eyl 2020, 21:33170kg
Hımm o zaman 24 MAML + 6 salan 1548kg yapar
Taşır mı acaba? 3300kg yük kapasitesi var.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2636
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen igirgin » 17 Eyl 2020, 21:56

Antares yazdı: 17 Eyl 2020, 19:33 İşte benim uçağım ünsüz kahramanım, ismi hep unutulmak istenenim, gerçek başarı hikayem...

Bu arada denizaltı tespit ettiğinde MAM-L boyutunda bir mühimmatı bu denizaltının üstüne lazer güdüm atsa, o mühimmat da DSH gibi davranıp gövdeye manyetik olarak yapışıp paralansa. Bunun oluru var mıdır?
Warr... Wattozz :lol:

Kullanıcı avatarı
Footle
Süvariler
Mesajlar: 409
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Footle » 17 Eyl 2020, 22:06

fa.musta yazdı: 17 Eyl 2020, 21:48 Hımm o zaman 24 MAML + 6 salan 1548kg yapar
Taşır mı acaba? 3300kg yük kapasitesi var.
Minyatür bomba salanıyla MAM-L taşınmaz ki aracın toplam kalkış ağırlığı 3300kg, yük kapasitesi değil.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1605
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Antares » 17 Eyl 2020, 23:21

igirgin yazdı: 17 Eyl 2020, 21:56 Warr... Wattozz :lol:
Dalga geçmeyin lütfen. Ciddiyim. :) :) Lazer güdüm derken periskop tespit kabiliyeti olabilir. Ben lazer dedim sizin anlayışınız doğru olsun.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3275
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Canti » 17 Eyl 2020, 23:33

Antares yazdı: 17 Eyl 2020, 23:21 Dalga geçmeyin lütfen. Ciddiyim. :) :) Lazer güdüm derken periskop tespit kabiliyeti olabilir. Ben lazer dedim sizin anlayışınız doğru olsun.
Birtakım vurguncular sürekli çıkıp ayağa düşürmese bu tarz şeyler değerlendirilebilecek fikirler. Vatoz gibi yüzmeden gitsin :)

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2636
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen igirgin » 18 Eyl 2020, 00:14

Antares yazdı: 17 Eyl 2020, 23:21 Dalga geçmeyin lütfen. Ciddiyim. :) :) Lazer güdüm derken periskop tespit kabiliyeti olabilir. Ben lazer dedim sizin anlayışınız doğru olsun.
İyi tamam, :lol:
Hoşunuza gidecekse parlak fikrinize destek çıkayım o zaman.
Aksungur'dan atılabilen 3-4 km gidebilecek süper hafif bir torpido yapalım şöyle 40-50 kg. Denizaltı gövdesine yapışıp anti tank HEAT mühimmatı kadar bir patlayıcıyı yada biraz fazlasını patlatsak nükleer denizaltı bile batırırız. Oldu mu? ;)

bahadir
Üye
Mesajlar: 20
Kayıt: 20 Şub 2020, 11:23
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen bahadir » 18 Eyl 2020, 08:36

Daha önce de yazmıştım ancak konu o zamanlar durgundu. Aksungur'un Tanker versiyonu lazım. probe and drouge sistemi ile çok kullanışlı olacağı kanaatindeyim. Özellikle Deniz karakol varyantı için mükemmel olur. Deniz kuvvetlerinin de işine gelir bence. TUSAŞ'ın kazanacağı know how da cabası.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen sailordream » 18 Eyl 2020, 09:14

igirgin yazdı: 18 Eyl 2020, 00:14 İyi tamam, :lol:
Hoşunuza gidecekse parlak fikrinize destek çıkayım o zaman.
Aksungur'dan atılabilen 3-4 km gidebilecek süper hafif bir torpido yapalım şöyle 40-50 kg. Denizaltı gövdesine yapışıp anti tank HEAT mühimmatı kadar bir patlayıcıyı yada biraz fazlasını patlatsak nükleer denizaltı bile batırırız. Oldu mu? ;)
Ülkemizde de envanterde olan italyan yapımı A244-S torpidoları yaklaşık 255 kilogram civarında. Teorik olarak Aksungur bundan iki tane taşıyabilir. Belki ikili formatta (Hunter Killer) Bir İha gözetleme ekipmanlarını taşırken diğer iha silah yükü ile gezebilir. İlerleyen yıllarda bepsi tek gövde içinde toplanabilir ama o proje Meltem projesi kadar komplike olur...

Kullanıcı avatarı
Tigerfish
Süvariler
Mesajlar: 794
Kayıt: 05 Ağu 2012, 18:15
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Tigerfish » 18 Eyl 2020, 12:52

sailordream yazdı: 18 Eyl 2020, 09:14 Ülkemizde de envanterde olan italyan yapımı A244-S torpidoları yaklaşık 255 kilogram civarında. Teorik olarak Aksungur bundan iki tane taşıyabilir. Belki ikili formatta (Hunter Killer) Bir İha gözetleme ekipmanlarını taşırken diğer iha silah yükü ile gezebilir. İlerleyen yıllarda bepsi tek gövde içinde toplanabilir ama o proje Meltem projesi kadar komplike olur...
Hocam gerci tam olarak bu baslik onun yeri degil ama konu torpidolardan acilmisken MK24-Mod2 Tigerfish torpidler envanterden cikarilacagin bahsi geciyordu hatirladigim kadariyla. Bunlari envanterde tutmak icin upgrade düsünülebilinir mi?

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1706
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 18 Eyl 2020, 13:06

Torpido sorunlu....gerek yok. Daha iyileri ve yerlileri var. Tatbikatlarda atis icin kullanir geri kalanini soker moker biseyler yapariz

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1605
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Antares » 18 Eyl 2020, 13:50

Daha ucuz ve daha küçük bir mühimmat olamaz mı? Gövdesine manyetik yapışsa bir atgm kadar patlayıcısı olsa yeter de artar bence. Dalamaz hale getirdi mi savaş dışı bırakmış sayılmaz mı? Bu kadar uzun saat bu kadar fazla sayıda mühimmatla havada kalması çok büyük bir çarpan.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Sanchez » 18 Eyl 2020, 14:42

bahadir yazdı: 18 Eyl 2020, 08:36 Daha önce de yazmıştım ancak konu o zamanlar durgundu. Aksungur'un Tanker versiyonu lazım. probe and drouge sistemi ile çok kullanışlı olacağı kanaatindeyim. Özellikle Deniz karakol varyantı için mükemmel olur. Deniz kuvvetlerinin de işine gelir bence. TUSAŞ'ın kazanacağı know how da cabası.
Dizel motorlu bir kuş bu. Muhtemelen besleyebileceği tek kuş başka bir drone olacaktır. Zaten 24+ saat havada kalabilen bir platformun ek yakıt ihtiyacı olmaz, yerine yenisini kaldırırsınız.

bahadir
Üye
Mesajlar: 20
Kayıt: 20 Şub 2020, 11:23
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen bahadir » 18 Eyl 2020, 15:24

Sanchez yazdı: 18 Eyl 2020, 14:42 Dizel motorlu bir kuş bu. Muhtemelen besleyebileceği tek kuş başka bir drone olacaktır. Zaten 24+ saat havada kalabilen bir platformun ek yakıt ihtiyacı olmaz, yerine yenisini kaldırırsınız.
aynen hocam DzKK bünyesindeki SAR radarlı Ankalar ve Deniz karakol aksungurlarına yakıt ikmali yapmaktan bahsediyorum. belki TB2 de bunlara katılabilir. Deniz karakol variyantından birini indirip diğerini kaldırmak için elde bolca olması gerekiyor. tanker ise her halükarda deniz karakoldan daha ucuz olacaktır. Böylece deniz kuvvetleri için maliyet etken bir çözüme gidilmiş olur. örneğin 6 tane deniz karakol 3 tane tanker ile desteklenir,her denizde tam yüklü olarak 12 saatlik görev yerine 18-20 saat aralığına çıkarılmış olur. bu bize büyük avantaj sağlar. ayrıca ileride jet motorlu bir SİHA yapıldığında bu kabiliyete şimdikinden kat be kat fazla ihtiyaç duyulacak.

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1706
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 19 Eyl 2020, 13:26

Sunu kimse dusunmuyor ki bence onemli bir husus. Bu kuslar ucarken bunlari kim koruyacak. Bu ek hava takati gerektirmeyecek mi. Bunlar deniz uzerinde onlarca saat dusuk hizda ucacaklar ve kimse bir ucak bile olsa yollayip bunlari keklik gibi avlamayacak mi? Bir konsept olustururken eldeki mevcut vasitalar ve muharebe sahasinin cok iyi canlandirilmasi gerekir.

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1834
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Mec » 23 Eyl 2020, 00:46

Resim

Personel sayısı bilgileri doğru mudur? bana çok fazla geldi, geliştirme aşaması diye olsa gerek.

karli
Süvariler
Mesajlar: 978
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen karli » 23 Eyl 2020, 17:33

Mec yazdı: 23 Eyl 2020, 00:46 Resim

Personel sayısı bilgileri doğru mudur? bana çok fazla geldi, geliştirme aşaması diye olsa gerek.
30 kişi 1tek uçağa bakmaz tüm filoya a dan z ye bakar. Birde 80 kişi varsa dahi, bunlar 1 uçaktan gelen veriyi incelemez. Muhtemelen karargah tır. Yüzlerce yerden yüzlerce veri gelir. Rakamlar doğrumu bilemem, ama kullanılan örnek alakasız. Bir doğruyu tespit etmek için daha farklı bir örnek kullanmalı yanlış bir örnek olmuş.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Sanchez » 23 Eyl 2020, 19:41

Kimse de tek uçaktan sorumlu olmaz zaten. Bir filo ve kanat yapıları var. Örneğin 432. hava grubunun 13 MQ-9 filosu var. Bu filolarda farklı sayılarda yer personeli var. Bütün uçaklar hepsinin. İhacılık doğası gereği hem esnek hem de biraz gizli olduğu için bunların açık sayılarını bulmak zor. Esnek çünkü 1 yer kontrol birimi bir kaç farklı ihadan sorumlu olabiliyor, biraz gizli çünkü yeri geliyor bir koca filoyu CIA'e veriyorlar.

Şu şu kadar adamsaat gerektiriyormuş demek anlamsız o sebeple, tam şeffaflık olmadan cevabı bulunamaz. Aynı şekilde platformun maliyetini bulmak da zor, çünkü sadece uçakla ya da uçak ve yer birimiyle bitmiyor. ABD'nin kongre belgelerinde bir Reaper grubunun ilk alım maliyeti 4 uçağı, 1 kontrol istasyonunu ve ekstra sensörleri kapsıyor, tek bir uçağı değil. Uçak başına düşen flir sayısı da alımdan alıma değişiyor, kesin bir şey yok. Reaper o kadar da ucuz bir platform değil, ama verdiği esneklik de önemli.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1605
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen Antares » 24 Eyl 2020, 11:12

Sayılar doğru olsa bile insanlığın daha önceden başardığı bir kavram var. Hızlı otomasyon! Üstte yer alan üstadların dediği gibi sanırım artık her uçak için ayrı ekip devri kapanıp. onlarca uçak için ayrı ekip dönemi başlıyor. Bizim de ayrıca bunlara kafa yormamız gerekiyor. Harbe hazırlık, çabuk sökülüp takılma, taşıma, yedek parça, onarım, yükseltilme potansiyeli ve tabii ki hızlı üretim. Bunlar başlı başında ayrı ve zorlu şeyler. Buradaki herkesin jeep in nasıl çıktığını bildiğini varsayıyorum.


Konuyu değiştirmek istemem ama ben sahte hedefin çok yararlı bir şey olduğuna inanmaktayım. Bu şişme tanklardan tutun da elektronik olan var olmayan bir filoyu yaratmaya kadar hepsini kapsıyor. Düşmanın gücünü enerjisini tüketmek için harika bir yol! Hele ki varını yoğunu ithal ve pahalı silahlara harcayan Yunanistan gibi!

Egenin her yerinde uçan Anka, Aksungur, Tb2, Akıncı nın 3 katı kadarının sanal olması bize iyi avantajlar yaratır.

Konu dağılmasın diye şişme tank ve hss, radar gibi platformları burada fazla yazmıyorum. (Tarihte zaten yapılmış bir taktikti ayrıca )

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2566
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen swat » 27 Eyl 2020, 14:18

Sanchez yazdı: 18 Eyl 2020, 14:42 Dizel motorlu bir kuş bu. Muhtemelen besleyebileceği tek kuş başka bir drone olacaktır. Zaten 24+ saat havada kalabilen bir platformun ek yakıt ihtiyacı olmaz, yerine yenisini kaldırırsınız.
Aslında bu ihtiyacın gerçek yanıtı gerçek tanker uçakların insansızlaştırılması olabilir. Sonuçta hiç bir savaş senaryosu için kullanılmıyor, yakın destek uçağı değil uzakta sessizce belli bir rotada uçuyor.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2333
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

Re: TAI Yüksek Faydalı Yük Kapasiteli(YFYK) İHA "Anka-Aksungur"

Mesaj gönderen okeanos » 27 Eyl 2020, 20:55

swat yazdı: 27 Eyl 2020, 14:18 Aslında bu ihtiyacın gerçek yanıtı gerçek tanker uçakların insansızlaştırılması olabilir. Sonuçta hiç bir savaş senaryosu için kullanılmıyor, yakın destek uçağı değil uzakta sessizce belli bir rotada uçuyor.
Üstadım ABD dahi bildiğiniz üzere X-47B UCAS' ı yapıp seri üretm haline getirdikten sonra insansız tanker uçak projesine yöneldi.

Cevapla