HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
JNG90
Üye
Mesajlar: 198
Kayıt: 28 Haz 2021, 04:53
Yaş: 30

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen JNG90 »

Eurofighter köpek gibi uçak, hava gösterilerinde deli manevraları var ve beni korkutuyor.

F-16 sonuç itibariyle tek motorlu, F-16 boyutlarında çift motorlu Eurofighter bizim için ciddi bir güç olur. Yaklaşık 2500 km/h top speed var ve ara hızlanmalar fena görünüyor.

Benim gönlümden Çin sistemleri geçiyor ama artık nasip...

Volkan2000
Üye
Mesajlar: 161
Kayıt: 22 Mar 2022, 15:25
Yaş: 22

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Volkan2000 »

F16 tek motorlu öbürü çift motorlu evet ama aşağıdaki tabloda en alttaki motor F16 en üstteki motor Eurofighter ın motoru. Bizim uçak değil AESA radar ve daha da fazlası ile Meteor füzesi sorunumuz var yoksa elimizdeki uçaklar dünyanın en güzel uçakları halen. AESA radar açığı ama Amerika ama yerli çözümlerle hallolur geriye Meteor sorunu kalıyor onu da oturup yapmaktan başka bir çare yok gibi görünüyor

Resim

Ylmz
Üye
Mesajlar: 91
Kayıt: 22 May 2022, 03:01
Konum: İstanbul
Yaş: 34

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Ylmz »

Hürjeti yaptın uçurdun bilgi deneyim kazandın 2030 kadar
akabinde bu uçaktan bağımsız ayrı bir uçak türeterek f-110 motoruyla, yeni uçağı hizmete almak çok mu uzun zaman alır?
Çünkü benim anladığım Hürjetin silahlı versiyonundan kastedilen bu olsa gerek...

Kullanım dışına çıkan uçakların akibetini bilmiyorum motorlarına ne oluyor mesela.
Böyle bir versiyon olacaksa şayet f-16 daki motorları söküp takabilirler bu bahsettiğim uçağa.

Motor derdimizi çözemediğimizi düşünerek böyle bir çözüm söz konusu olabilir mi acaba? Biraz şark kurnazı yaklaşımı oldu ama, ama işte...

JNG90
Üye
Mesajlar: 198
Kayıt: 28 Haz 2021, 04:53
Yaş: 30

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen JNG90 »

Volkan2000 yazdı: 08 Haz 2022, 22:15 F16 tek motorlu öbürü çift motorlu evet. Ama aşağıdaki tabloda en alttaki motor F16 en üstteki motor Eurofighter ın motoru. Bizim uçak değil AESA radar ve dahada fazlası ile Meteor füzesi sorunumuz var yoksa elimizdeki uçaklar dünyanın en güzel uçakları halen

Resim
TSK'ya hizmette 30 yıl geçirmiş yerinden zor kalkan F-16'dan 28 bin lb güç biraz zor çıkar bence. :D

Eurofighter'lar 0 km alınacak herhalde, elimizde sıfır ayarında F-16 olmadığına bence motor yenilenmemiş Block 30'ları vs. paramparça eder sfır EF.

Stryker
Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 06 Ağu 2012, 16:50
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Stryker »

Ej 200 ün yeni versiyonunda art yakıcı ile 27000 lbf itiş gücü yazıyor ingilizce vikipedi de sayın forumdaş abilerim.

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 652
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tulga »

EF'de iki motor kullanılıyor. Dolayısıyla iki motorun gücünü karşılaştırırken çift motorlu EF gücünü tek motorlu F 16 gücü ile karşılaştırıyorsunuz. Yukarıdaki tablodaki veriler teke tek motor özelliklerini yansıtmaktadır.

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen baryshx »

Bu da itki kontrollü Shenyang WS-10 motorlu J10C. Pakistan'ın yaptığı gibi WS-10B seçilirse motor olarak itme gücü biraz daha yükseliyor.

WS-10A;
Weight - 3,757 lb
Dry thrust - 19,420 lbf
Afterburning Thrust- 30,440 lbf

Pakistan'ın J10C WS-10B motoru;
Dry thrust - 20,050 lbf
Afterburning Thrust - 32,000 lbf


Çift motorlu Fc-31'in WS-13 motoru
Weight - 2,502 lb
Dry thrust - 12,760 lbf
Afterburning Thrust - 19,420 lbf

FC-31'in diğer yeni motoru WS-19
Afterburning Thrust - 110KN 24,000 lbf

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2616
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen okeanos »


The Qonqueror
Süvariler
Mesajlar: 160
Kayıt: 09 Eki 2020, 22:39
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen The Qonqueror »

baryshx yazdı: 09 Haz 2022, 02:10 Bu da itki kontrollü Shenyang WS-10 motorlu J10C. Pakistan'ın yaptığı gibi WS-10B seçilirse motor olarak itme gücü biraz daha yükseliyor.

WS-10A;
Weight - 3,757 lb
Dry thrust - 19,420 lbf
Afterburning Thrust- 30,440 lbf

Pakistan'ın J10C WS-10B motoru;
Dry thrust - 20,050 lbf
Afterburning Thrust - 32,000 lbf


Çift motorlu Fc-31'in WS-13 motoru
Weight - 2,502 lb
Dry thrust - 12,760 lbf
Afterburning Thrust - 19,420 lbf

FC-31'in diğer yeni motoru WS-19
Afterburning Thrust - 110KN 24,000 lbf
Hocam ne Çin uçağı? Çin uçağı demek tamamen afaroz edilmemiz demek

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen baryshx »

The Qonqueror yazdı: 09 Haz 2022, 11:46 Hocam ne Çin uçağı? Çin uçağı demek tamamen afaroz edilmemiz demek
Amerika ve Avrupa vermezse ne yapacağız, İzleyecek miyiz? En olmadı yine Pakistan'ın JF-17'si olur yani Çin kökenli

Kullanıcı avatarı
DELKU
Akıncılar
Mesajlar: 820
Kayıt: 11 Tem 2012, 16:10
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen DELKU »

Oturup paçanı sıkar kendi uçağını / uçaklarını bitirirsin canhıraş bir şekilde

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2616
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen okeanos »

okeanos yazdı: 09 Haz 2022, 11:40
Cem ve sailordream üstad durumu masaya gayet açık şekilde yaptırmışlar. Sonlara doğru Çin menşeli uçak tedariği ile ilgili belirleyici engellerden de söz etmişler. Vakti olan forumdaslarin izlemesini tavsiye ederim.

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen baryshx »

DELKU yazdı: 09 Haz 2022, 11:56 Oturup paçanı sıkar kendi uçağını / uçaklarını bitirirsin canhıraş bir şekilde
Motor sorunu olmasa böyle olurdu zaten de, orada da motor verilir mi verilmez mi sorusu var :cry:

Kullanıcı avatarı
DELKU
Akıncılar
Mesajlar: 820
Kayıt: 11 Tem 2012, 16:10
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen DELKU »

Oturup motor da yapılır o halde, mecburiyet insana herşei yaptırır.
100 mühendis mi çalışıyor 500 tane alır çalıştırırsın, 1000 mi çalışıyor o zaman 2000 ne çıkarırsın kadronu, gepegenç çocuklar gidip polis bekçi oluyor işsizlikten , daha sivri olanı kaçıp gidiyor ülkeden .
Artık ARGEye bilime araştırmaya akıla önem verilir cehalete yedirmez belki böylece. O herşeyini bağlayıp sadece satın almayı bildiğin adamlar eşek gibi çalışıyor. Sen de çalış.(buradaki SEN geniş anlamda kimseyi işaret etmiyor)

Kullanıcı avatarı
DarkMatter
Üye
Mesajlar: 311
Kayıt: 10 Kas 2019, 15:53
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen DarkMatter »

Çin kökenli uçak almamız imkansız gibi bir şey.

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 228
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Alesta »

ABD den haber yokmu ne oldu f16 lar? Sıra sıra uçakları konuşuyoruz ef2000,rafale,gripen,jf17,f15 vb...

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 652
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tulga »

Açıkçası Kongrede yahudi lobisi devreye girmediği sürece yeterli çoğunlukla Türkiye lehine silah satışını pek olası görmüyorum. Hele ki Mitcotakis'in kongre konuşmasındaki havayı gördükten sonra zor. Upgrade kitlerini verirler mi ondan da şüpheliyim.

Şu tahıl koridorunu yaparsak, Yunanistan ile sorunları çatışmasız Lahey'de çözersek, Suriye'ye operasyonu iptal edersek, İsveç ve Finlandiya'yı Nato'ya kabul edersek üstüne bir de bahane edilen simgesel S-400'ü devre dışı bırakırsak o zaman belki verebilirler.

karaden
Üye
Mesajlar: 24
Kayıt: 17 May 2022, 19:31
Yaş: 28

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen karaden »

Beyler ne Çin uçağı yapmayın...MMU'ya zaten desteği zar zor alıyoruz o da gider.

Yeni bir uçakta sipariş edilse teslimatı 2030'ları bulur.Alınabilirse 2.el EF bakılmalı, yeni F-16V'de gelirse iyi olur gelmezse üzülmem.

Nedense her uçak konuşuluyor ama KF-21'den söz eden hiç yok.İhtiyacımızı karşılayabilecek bir uçak ve başımız sıkışınca kapısına gittiğimiz bir ülke...Altay'da 5-6 yıl sonra akıl edip adamlara gidip motor istedik bence aynı hatayı yapmaya gerek yok şimdiden gidelim çalışmalara başlayalım.

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 228
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Alesta »

karaden yazdı: 09 Haz 2022, 13:23 Beyler ne Çin uçağı yapmayın...MMU'ya zaten desteği zar zor alıyoruz o da gider.

Yeni bir uçakta sipariş edilse teslimatı 2030'ları bulur.Alınabilirse 2.el EF bakılmalı, yeni F-16V'de gelirse iyi olur gelmezse üzülmem.

Nedense her uçak konuşuluyor ama KF-21'den söz eden hiç yok.İhtiyacımızı karşılayabilecek bir uçak ve başımız sıkışınca kapısına gittiğimiz bir ülke...Altay'da 5-6 yıl sonra akıl edip adamlara gidip motor istedik bence aynı hatayı yapmaya gerek yok şimdiden gidelim çalışmalara başlayalım.

Kf21 kendilerine üretmeleri bile zaman alacak. İhtiyacımızı en iyi biricik müttefikimiz ABD karşılayabilir.

commandos
Süvariler
Mesajlar: 287
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen commandos »

1980 bilim ve teknolojisi ile dizayn edilip üretilen en azından ilk versiyonlarındaki bir F110 motoru 2030 larda yapamıyorsak çok konuşmanın da pek anlamı yok. Ama biz sanırım hep daha iyisi olsun en iyisi olsun peşinde gidiyoruz. Belki de biraz da o yüzden.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8867
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen DENO »

commandos yazdı: 09 Haz 2022, 14:19 1980 bilim ve teknolojisi ile dizayn edilip üretilen en azından ilk versiyonlarındaki bir F110 motoru 2030 larda yapamıyorsak çok konuşmanın da pek anlamı yok. Ama biz sanırım hep daha iyisi olsun en iyisi olsun peşinde gidiyoruz. Belki de biraz da o yüzden.
Ama o F110 1980 lerin bilim ve teknolojisi ile kaldığı yerde durmuyor işte, durmadan daha iyi dayanımlı ve hafif malzemeler ile modernize ediliyor, eletronik arayüzleri güncelleniyor, verdiği performans ve servis ömrü de çağın gereklilikerine uyacak şekilde daimi olarak arttırılıyor. Nasıl bir F-16 Block 30 ile F-16 Blok 70 birbirleri arasında dağlar kadar kapasite farkı olan modeller, onlarda kullanılan F110 modelleri de aynı şekilde...

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen baryshx »

Öyle olsa, bizden daha da gelişmiş ülkelerde F110 gücünde ve dayanıklılığında motorlar yapabilirdi. Çin ve Rusya bile uğraşıp didiniyor.

Akşit hoca 15 yılda yapabiliriz diyor bileyorum.

Rusya ve Çin gibi muadilini yapabiliriz, orjinaline yaklaşması zor olur tabii. Bizim için o da yeterli olur, geliştirmeler devam eder kazanılan tecrübeler ile ve bizim olur sonuçta.

JNG90
Üye
Mesajlar: 198
Kayıt: 28 Haz 2021, 04:53
Yaş: 30

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen JNG90 »

baryshx yazdı: 09 Haz 2022, 02:10 Bu da itki kontrollü Shenyang WS-10 motorlu J10C. Pakistan'ın yaptığı gibi WS-10B seçilirse motor olarak itme gücü biraz daha yükseliyor.

WS-10A;
Weight - 3,757 lb
Dry thrust - 19,420 lbf
Afterburning Thrust- 30,440 lbf

Pakistan'ın J10C WS-10B motoru;
Dry thrust - 20,050 lbf
Afterburning Thrust - 32,000 lbf


Çift motorlu Fc-31'in WS-13 motoru
Weight - 2,502 lb
Dry thrust - 12,760 lbf
Afterburning Thrust - 19,420 lbf

FC-31'in diğer yeni motoru WS-19
Afterburning Thrust - 110KN 24,000 lbf
WS-19'a geçilme sebebi uçak hemen hemen F-35 boyutlarında ama F-135 gibi bir motor üretemedikleri için çift motor kullandılar ve dolayısıyla daha fazla yakıt tüketimi mevcut. Çinli teyitsiz kaynaklara göre uçağın Stealth karakteristiği ve mühimmat efektifliği yani BVR formatı için kabiliyetleri yeterli fakat F-35'e göre daha fazla yakıtla daha az menzil ve yük taşıma kapasitesi sunuyor. Adamlar uçağın işletme maliyetlerine takılmışlar genel olarak. Bu fotoğrafın güncel J-35 için WS-19 üretiminde sona gelindiği anlara ait olduğu iddia edilmiş.


Resim

Şu an FC-31 veya onların deyimiyle J-31 hem aviyonik hem dış tasarımda ciddi birkaç iyileştirmeden geçti ve J-35 kodunu aldı. İlk uçuşunu yaptığından beri yıllar geçti, uçağın son haliyle başarılı olduğunu düşünüyorum bende. Donanma uçağı olarak hizmet verecek. Yabancı forumlarda bizimde adımız epey geçmiş. Pakistan ile olan ilişkilerimiz yüzünden potansiyel alıcı olduğumuzun farkındalar. Yasaklı kaynaklarda Suud'ların da FC-31 alacağı iddia edilmiş bu yıl içinde. Çin bu uçakları satmak istiyor.

Resim

Bizde havacılık var, F-16 fabrikası gibi J-35 fabrikası kurabiliriz, Doğu-Batı sentezi yerli, malı yurdun malı herkes bunu uçurmalı sloganına sahip J-35'ler üretiriz belki. Doğu blokunun F-35'i olur. Belki de olmaz ama uçağa itiyacımız olduğu kesin.

Resim

Resim

Böyle animasyon fln yapmışlar.



Bu da 2014'teki uçuşu.




Yunanlıların şimdiye kadar cüret ettikeri şeyleri düşününce fazla da sallanmamızın anlamı yok diye düşünüyorum. Zaten günlüğü yine 8 Dolara düşen asgari ücetle geçinen ülkeye NATO'dan çıkmak çok koymaz.

JNG90
Üye
Mesajlar: 198
Kayıt: 28 Haz 2021, 04:53
Yaş: 30

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen JNG90 »

DarkMatter yazdı: 09 Haz 2022, 12:29 Çin kökenli uçak almamız imkansız gibi bir şey.
Rus uçağı düşürdükten 4 sene sonra Mürted üssüne S-400 indirmiş ülkeyiz. :lol:

Gidişat aynı.

Kullanıcı avatarı
first officer
Süvariler
Mesajlar: 366
Kayıt: 02 Eyl 2012, 13:17
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen first officer »

Bu konuda ne f-16 block 70 ne de Eurofighter Typhoon Türkiye için tam çözüm değil. Sorun Rafale'lerden öte Yunanistan'ın 2030'a kadar en az bir filo F-35 alacak olması ve bizim F-35 programından atılmış olmamız. F-35'in karşısına ikinci el Typhoon'larla mı çıkılacak?

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen baryshx »

İsmail Demir boyuna alternatifimiz var deyip duruyor. Zaten dünyada uçak ve uçak motoru yapabilen ülke sayısı belli.

Abd ve Avrupa'dan alamazsak yol belli. Kore kendine yapacak daha, zaten abd ve Avrupa menşeili çoğu parçası.

F-35 abd'nin yeni F-16'sı, ülkeleri bunun ile kendine bağlayacak. Yakında yeni F-22'sini çıkarır piyasaya, hiç kimseye satmayacağı.

Dünyada teknoloji gelişiyor, yeni ülkelerin ağırlığını koyması lazım artık bazı şeylerde. Japonya, Kore, Almanya, Brezilya, Endonezya

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 228
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Alesta »

JNG90 yazdı: 09 Haz 2022, 22:19 WS-19'a geçilme sebebi uçak hemen hemen F-35 boyutlarında ama F-135 gibi bir motor üretemedikleri için çift motor kullandılar ve dolayısıyla daha fazla yakıt tüketimi mevcut. Çinli teyitsiz kaynaklara göre uçağın Stealth karakteristiği ve mühimmat efektifliği yani BVR formatı için kabiliyetleri yeterli fakat F-35'e göre daha fazla yakıtla daha az menzil ve yük taşıma kapasitesi sunuyor. Adamlar uçağın işletme maliyetlerine takılmışlar genel olarak. Bu fotoğrafın güncel J-35 için WS-19 üretiminde sona gelindiği anlara ait olduğu iddia edilmiş.


Şu an FC-31 veya onların deyimiyle J-31 hem aviyonik hem dış tasarımda ciddi birkaç iyileştirmeden geçti ve J-35 kodunu aldı. İlk uçuşunu yaptığından beri yıllar geçti, uçağın son haliyle başarılı olduğunu düşünüyorum bende. Donanma uçağı olarak hizmet verecek. Yabancı forumlarda bizimde adımız epey geçmiş. Pakistan ile olan ilişkilerimiz yüzünden potansiyel alıcı olduğumuzun farkındalar. Yasaklı kaynaklarda Suud'ların da FC-31 alacağı iddia edilmiş bu yıl içinde. Çin bu uçakları satmak istiyor.


Bizde havacılık var, F-16 fabrikası gibi J-35 fabrikası kurabiliriz, Doğu-Batı sentezi yerli, malı yurdun malı herkes bunu uçurmalı sloganına sahip J-35'ler üretiriz belki. Doğu blokunun F-35'i olur. Belki de olmaz ama uçağa itiyacımız olduğu kesin.



Böyle animasyon fln yapmışlar.


Bu da 2014'teki uçuşu.



Yunanlıların şimdiye kadar cüret ettikeri şeyleri düşününce fazla da sallanmamızın anlamı yok diye düşünüyorum. Zaten günlüğü yine 8 Dolara düşen asgari ücetle geçinen ülkeye NATO'dan çıkmak çok koymaz.
Bu uçak diğer savaş uçaklarıyla oyun oynasın bakalım. Kim kime kilit atacak? Radarda kaç km de belli oluyor? Gece gündüz operasyonları nasıl hava- yer görevlerinde başarılı atışlar yapabiliyormu? İdamesi kolaymı? İran gibi yerde gezen uçak üretmemişler ama sadece görmek yeterli olmuyor. ABD bizi iterse belki düşünülebilir.

delibalta
Üye
Mesajlar: 10
Kayıt: 15 Tem 2012, 13:28
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen delibalta »

Şahsen F-16 Viper ve F-35 konularının lehimize sonuçlanacağına yönelik umudum kalmadı. Çin yada Rus menşeili uçakların ihtiyaçları karşılamaktan fazlaca uzak oldukları, üstelik bu ülkelerle yapılan askeri, siyasi anlaşmaların faydadan çok zarar getirdiği de ortadadır.

EF2000 ise batı menşeili bir sistem. İçerisinde Abd li şirketlerin ürünleri bulunabilir(aşılabilecek bir konu), ancak büyük oranda Avrupalı bir uçak. Aldığınız zaman s-400 benzeri bir tepkiyle karşılaşmayacaksınız, dengeleri de öyle çok değiştirmeyecek. Dolayısıyla tepki çekmediği gibi konsorsiyum üyeleri ile daha yakın ilişkiler kurmamıza da yararı dokunabilir. Zira EF2000 alımı sadece askeri değil, politik olarak da getirileri olacak bir platform gibi duruyor.(satarlarsa tabi :D )

Ateş gücümüzü ve caydırıcılığımızı her anlamda korumamız şart. Sadece F-16 ile bu iş olmayacak. Tek kaynakdan silah tedarik etmek cidden sıkıntı. Sürekli böyle uğraşacağımıza alternatiflerimiz olmalı. Yolumuza bakabilmeliyiz. Tek tehdidimiz yunan değil, içinde bulunduğumuz bölge çok kötü . MMU konusunda da insanlar fazla iyimser. F-35 bile bugünlerine 30 senede gelmiş(daha eski bile olabilir), MMU ne zaman üretilecek ne zaman sahaya inecek, hazır olduğunda karşısında ne bulacak bugünden öngörmek mümkün değil. MMU olgulaşana kadar yada biz adam akıllı bir projeye girene kadar uçak sayımızı alternatif bir platformla arttırmamız gerekiyor.

Tayfun en iyi seçenek gibi duruyor. Bazı yönlerden eksikleri var gibi, ancak biz bunları aşabilir ve bu platformdan kimsenin almadığı kadar verim alabiliriz. T-129 bu konuda çok iyi bir örnektir bence.

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 228
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Alesta »

ABD'den f16 nın yanında 2 filo f15E Strike Eagle istesek verirlermiydi? Çift motorlu ihtiyacımızı karşılayabilecek en iyi uçaklardan. ABD F16'ları vermezse Eurofighter kalıyor geriye.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1317
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras »

Alesta yazdı: 11 Haz 2022, 20:45 ABD'den f16 nın yanında 2 filo f15E Strike Eagle istesek verirlermiydi? Çift motorlu ihtiyacımızı karşılayabilecek en iyi uçaklardan. ABD F16'ları vermezse Eurofighter kalıyor geriye.
F16 vermiyor. Bu neredeyse işin dip noktası zaten. Yani bize 30 yıl önce sattıkları bir silahı vermiyorlar.

Ben asıl, 40 yeni F16'yı hesaba katmasak sadece modernizasyon paketine hayır demekte bu kadar direnip süreci uzatabilirler miydi, bunu merak ediyorum daha çok.

Yanlış hatırlamıyorsam, geçen sonbaharda niyet mektubu gönderdik yahu, yaz geçtimi talebin senesi dolacak.

Bu ticari etiğin de dışına çıkan, Türkiye'ye karşı açık bir saldırgan tutum olarak algılanabilirdi. Yahu biz de işin ayarını kaçırdık diyen birileri çıkardı sanıyorum.

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 228
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Alesta »

Tyras yazdı: 12 Haz 2022, 15:06 F16 vermiyor. Bu neredeyse işin dip noktası zaten. Yani bize 30 yıl önce sattıkları bir silahı vermiyorlar.

Ben asıl, 40 yeni F16'yı hesaba katmasak sadece modernizasyon paketine hayır demekte bu kadar direnip süreci uzatabilirler miydi, bunu merak ediyorum daha çok.

Yanlış hatırlamıyorsam, geçen sonbaharda niyet mektubu gönderdik yahu, yaz geçtimi talebin senesi dolacak.

Bu ticari etiğin de dışına çıkan, Türkiye'ye karşı açık bir saldırgan tutum olarak algılanabilirdi. Yahu biz de işin ayarını kaçırdık diyen birileri çıkardı sanıyorum.
Bu iş uzadı satacaklarsa satsınlar. Savaş uçağı satmayanda artık müttefik değildir. İngiltere ile aramız iyiyken Eurofighter alsak.

Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 361
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Shock and Awe »

Tyras yazdı: 12 Haz 2022, 15:06 F16 vermiyor. Bu neredeyse işin dip noktası zaten. Yani bize 30 yıl önce sattıkları bir silahı vermiyorlar.

Ben asıl, 40 yeni F16'yı hesaba katmasak sadece modernizasyon paketine hayır demekte bu kadar direnip süreci uzatabilirler miydi, bunu merak ediyorum daha çok.

Yanlış hatırlamıyorsam, geçen sonbaharda niyet mektubu gönderdik yahu, yaz geçtimi talebin senesi dolacak.

Bu ticari etiğin de dışına çıkan, Türkiye'ye karşı açık bir saldırgan tutum olarak algılanabilirdi. Yahu biz de işin ayarını kaçırdık diyen birileri çıkardı sanıyorum.
Seçimlere kadar sündürecekler hocam şu anda ne evet ne hayır pozisyonunda oyalıyorlar. Ama iyi tarafından bakarsak F110 ve F404 konusunda sıkıntı çıkarmıyorlar en azından. Bu da bir şeydir.

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 652
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tulga »

Benim aklıma bir fikir geldi ama ne kadar geçerliliği olur bilemiyorum. Hazır F-16 ve kit talepleri ile ilgili bir karar verilmemişken yeni ilave bir talep mektubu daha bildirerek;

- 8 adet CH-53 E
- 4 adet P 8 Poseidon DKU
- 4 adet KC-46
- 40 adet F-15 XE
- 2 sistem Patriot PAC III
- 48 adet F-110 motoru ( 24 adetlik ilk MMU filosu için )

İsteyerek Karadeniz ve Nato Güneydoğu kanadı güvenliği için talepte bulunsak değerlendirmeleri nasıl olurdu?
Talep miktarında maddi kazanç arttıkça üzerlerinde baskı oluşur mu amaçlı bir düşünce benimkisi.

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 228
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Alesta »

Tulga yazdı: 12 Haz 2022, 18:15 Benim aklıma bir fikir geldi ama ne kadar geçerliliği olur bilemiyorum. Hazır F-16 ve kit talepleri ile ilgili bir karar verilmemişken yeni ilave bir talep mektubu daha bildirerek;

- 8 adet CH-53 E
- 4 adet P 8 Poseidon DKU
- 4 adet KC-46
- 40 adet F-15 XE
- 2 sistem Patriot PAC III
- 48 adet F-110 motoru ( 24 adetlik ilk MMU filosu için )

İsteyerek Karadeniz ve Nato Güneydoğu kanadı güvenliği için talepte bulunsak değerlendirmeleri nasıl olurdu?
Talep miktarında maddi kazanç arttıkça üzerlerinde baskı oluşur mu amaçlı bir düşünce benimkisi.
Düşmanlık etmeseler alabileceğimiz çok şey var.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3548
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Canti »

Alesta yazdı: 12 Haz 2022, 18:57 Düşmanlık etmeseler alabileceğimiz çok şey var.
Düşmanlık etmeseler kazanacakları daha çok şey var

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 228
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Alesta »

Canti yazdı: 12 Haz 2022, 19:08 Düşmanlık etmeseler kazanacakları daha çok şey var
Evet. Kim bilir ne planları var böyle davranıyorlar...

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 10021
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Sanchez »

Tulga yazdı: 12 Haz 2022, 18:15 Benim aklıma bir fikir geldi ama ne kadar geçerliliği olur bilemiyorum. Hazır F-16 ve kit talepleri ile ilgili bir karar verilmemişken yeni ilave bir talep mektubu daha bildirerek;

- 8 adet CH-53 E
- 4 adet P 8 Poseidon DKU
- 4 adet KC-46
- 40 adet F-15 XE
- 2 sistem Patriot PAC III
- 48 adet F-110 motoru ( 24 adetlik ilk MMU filosu için )

İsteyerek Karadeniz ve Nato Güneydoğu kanadı güvenliği için talepte bulunsak değerlendirmeleri nasıl olurdu?
Talep miktarında maddi kazanç arttıkça üzerlerinde baskı oluşur mu amaçlı bir düşünce benimkisi.
Haybeye bi 30 milyar dolarlık olduk ama Kc-46 dışında güzel liste.

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 228
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Alesta »

Sanchez yazdı: 12 Haz 2022, 21:09 Haybeye bi 30 milyar dolarlık olduk ama Kc-46 dışında güzel liste.
A330 MRTT alalım. ;)

Kullanıcı avatarı
Dunedain
Süvariler
Mesajlar: 727
Kayıt: 11 Tem 2012, 20:13
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Dunedain »

Güzel hayaller ama meteliğe kurşun atarken bunlar biraz zor. Verseler bile nasıl alacağız orası muamma. 40 yeni F16'yı geçtim eldeki yenileyecek kitler verilse bile kar gibi şu dönemde.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3647
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 25

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen İstiklalFM »

Genel tartışmalara çok girmeyeceğim ama olayın PARA İLE ZERRE ALAKASI YOK. Bakınız S-400'ler nasıl şipşak ayarlandı. Elbette savunma bütçemiz çok yüksek değil ancak siyasi irade bugünki koşul dahil büyük bir alım yapmak isterse ona bütçe ya da çözüm bulunur. Bulunuyor da. Mesele çözümün siyasi ve teknik yönlerini bir araya getirebilmekte. 2018 yılında harekatlar yüzünden savunma bütçesi yetersiz kaldığında yerel yönetim bütçelerinin %40'ı kesilip hızlıca harekata ayrılmıştı. Bizde bu işler çok zor değil. Boşa akan çok musluk var isteyen orayı kapar burayı açar. Daha önce yaptığı gibi.

Buradaki kastımın TSK'nın normal tüfek mühimmat vs. alımını değil uçak, HSS gibi siyasi alımlarını kast ediyor. Hoş diğer alımlar da istense halledilir ya neyse.

hiasa89
Üye
Mesajlar: 498
Kayıt: 23 Haz 2017, 19:30
Konum: Chicago
Yaş: 3
İletişim:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen hiasa89 »

İstiklalFM yazdı: 13 Haz 2022, 00:48 Genel tartışmalara çok girmeyeceğim ama olayın PARA İLE ZERRE ALAKASI YOK. Bakınız S-400'ler nasıl şipşak ayarlandı. Elbette savunma bütçemiz çok yüksek değil ancak siyasi irade bugünki koşul dahil büyük bir alım yapmak isterse ona bütçe ya da çözüm bulunur. Bulunuyor da. Mesele çözümün siyasi ve teknik yönlerini bir araya getirebilmekte. 2018 yılında harekatlar yüzünden savunma bütçesi yetersiz kaldığında yerel yönetim bütçelerinin %40'ı kesilip hızlıca harekata ayrılmıştı. Bizde bu işler çok zor değil. Boşa akan çok musluk var isteyen orayı kapar burayı açar. Daha önce yaptığı gibi.

Buradaki kastımın TSK'nın normal tüfek mühimmat vs. alımını değil uçak, HSS gibi siyasi alımlarını kast ediyor. Hoş diğer alımlar da istense halledilir ya neyse.
+1

Antares
Süvariler
Mesajlar: 1899
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Antares »

Bence çok coşmaya gerek yok. Yunanistan'ın cesaret edemeyeceği düzeyde kuvvetimize Taze F-16 Viper alsak yeterlidir.

Motor konusunda gelince 1,5 sene önce de dedim şimdi de diyorum. En iyi bildiğimiz F-110. Kopyala ne yaparsan yap. Yukarıda bir üstadın dediği gibi 1980 teknolojisini hala yapamıyorsan kapat dükkanı! Ki ben kısa zamanda yapacağımıza nedense inanıyorum. Teknik adam alt yapını da eğitmen çok basit olacak. Sonra buradan deneyimle 4.5 ya da 5. nesil motora başlarsın. Ama size soruyorum. AESA radarlı Viper ve kendi AESA radarımızın olduğu diğer platformlarla METEOR'un muadili bir silahımızla Yunan saldırmaya cesaret edebilir mi?

İyimser değilim. Parayı deli gibi MMU ya ayırmamız gerektiğini düşünüyorum. Bu uçak 2050'de bile hazır olacak desinler. Vazgeçmemeliyiz! Unutmamak gerek hava hava mühimmatında da gelişmelerimiz var. Düşman da yerinde durmuyor ama biz de durmuyoruz. Bizim hava platformlarında EH kabiliyetini de son teknoloji tutarsak. Bize yüzlerce milyar dolara malolacak ve MMU yu daha da geriye atacak (buna inanıyorum) alımlardan kaçmamız gerekiyor.

İlk başta Eurofighter bana mantıklı gelmişti. Ama gereksiz kaynak aktarımı gibi gelmeye başladı.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 366
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen wolfastein »

F-16'ların verilip verilmeyeceği belli değil ve görünen o ki seçime kadar oyalayacaklar fakat bizim riske girecek lüksümüz yok. Nato altyapısına uygun elimizde tek seçenek eurofighter kalıyor. Evet en azından 80 adet tranch 3 veya 4 MMU gelene kadar bizi bir hayli rahatlatır ki MMU'da gecikmelerin olacağı aşikar. Yunan üstünlüğü kendinde görürse ve ağa babalarına güvenirse bize saldıracağı aşikar çünkü bir 10-15 yıl sonra bizi durduramayacağını biliyor ve kısa süreli özellikle de havada cerayan edecek bir savaş peşindeler. Bunlara en iyi çözüm ne yazık ki pahalı da olsa 4.5 nesil de olsa eurofighter. Eurofighter üretim hattı dolu fakat acil ihtiyaç kiralama yoluyla yeni uçaklar gelene kadar doldurulabilir ve Türkiye'de üretim hattı açılabilir. Hiçbir maddi külfet Türkiye'nin güvenliğinden önemli değildir ve ABD bizi oyalıyor bu nedenle acil eurofighter almak şart. Geç kalıyoruz.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6904
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen kabardey »

wolfastein yazdı: 14 Haz 2022, 19:03 F-16'ların verilip verilmeyeceği belli değil ve görünen o ki seçime kadar oyalayacaklar fakat bizim riske girecek lüksümüz yok. Nato altyapısına uygun elimizde tek seçenek eurofighter kalıyor. Evet en azından 80 adet tranch 3 veya 4 MMU gelene kadar bizi bir hayli rahatlatır ki MMU'da gecikmelerin olacağı aşikar. Yunan üstünlüğü kendinde görürse ve ağa babalarına güvenirse bize saldıracağı aşikar çünkü bir 10-15 yıl sonra bizi durduramayacağını biliyor ve kısa süreli özellikle de havada cerayan edecek bir savaş peşindeler. Bunlara en iyi çözüm ne yazık ki pahalı da olsa 4.5 nesil de olsa eurofighter. Eurofighter üretim hattı dolu fakat acil ihtiyaç kiralama yoluyla yeni uçaklar gelene kadar doldurulabilir ve Türkiye'de üretim hattı açılabilir. Hiçbir maddi külfet Türkiye'nin güvenliğinden önemli değildir ve ABD bizi oyalıyor bu nedenle acil eurofighter almak şart. Geç kalıyoruz.
Tranch 3 veya 4 siparişleri muhtemelen MMU ile aynı tarihte elimizde olur.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 366
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen wolfastein »

kabardey yazdı: 14 Haz 2022, 19:22 Tranch 3 veya 4 siparişleri muhtemelen MMU ile aynı tarihte elimizde olur.
Benim tahminim MMU 2035'lerden önce servise giremez. Evet sayın Kaberbey eurofighter'lar 2026-2027'den önce envantere giremez fakat eurofighter kiralamayı şart koşarsak en azından 1 filo gibi, eourfighterlar Türkiye'nin envanterine girene kadar, eğitim, altyapı konusunda önceden hazırlıklarımıza başlamış oluruz ki eğer üretim hattını da Türkiye' de de açabilirsek ilk üretimler envantere girene kadar rahatlarız. Dünya 5. nesile geçerken her halde 4.5. nesil bir uçağın üretimi konusunda sıkıntı çıkarmazlar.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6904
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen kabardey »

wolfastein yazdı: 14 Haz 2022, 19:55 Benim tahminim MMU 2035'lerden önce servise giremez. Evet sayın Kaberbey eurofighter'lar 2026-2027'den önce envantere giremez fakat eurofighter kiralamayı şart koşarsak en azından 1 filo gibi, eourfighterlar Türkiye'nin envanterine girene kadar, eğitim, altyapı konusunda önceden hazırlıklarımıza başlamış oluruz ki eğer üretim hattını da Türkiye' de de açabilirsek ilk üretimler envantere girene kadar rahatlarız. Dünya 5. nesile geçerken her halde 4.5. nesil bir uçağın üretimi konusunda sıkıntı çıkarmazlar.
Diyelim 40 tane, abartıyorum 80 tane EF için Türkiye'de üretim hattı mı kurulacak? Bunun maliyeti ne olacak? EF konsorsiyumu bu maliyete/iş gücüne göğüs gerecek mi? Şuan kiralanabilecek tek EF'ler Tranch 1'ler ki zaten başa bela aletler ve hiçbir getirisi yok.

Kullanıcı avatarı
baryshx
Üye
Mesajlar: 305
Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
Konum: Eskişehir
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen baryshx »

İsmail Demir Eurofighter Typhoon gündemimizde yok demiş gazeteciye. Uçak konusunda alternatifimiz var dediği nedir, merak ediyorum hâlâ. Şimdiki konjonktürde bir tek JF-17 kaldı gibi duruyor.

Gerçi ssb siyasi bir kurum. Kozan hocanın dediği gibi ordu ve milli savunma bakanlığı ne der bu konuda göreceğiz bakalım.



"F-35 programında kalma arzumuzu tekraren beyan ettik. Uçak alımı ile ilgili Türkiye'nin belli bir planı var ve bu planda bir değişiklik yapmadığımızı deklare ettik. Ama bize başka bir yol bırakılmaz ise başka kapıların denenmesi ile ilgili çalışmalarımızı yapacağız. Bu konuda alternatifler her zaman gündeme gelmesi gerekiyor. Hiçbir zaman Türkiye çaresiz bir konumda değildir. Kimse elini kolunu bağlayıp oturacak değil. Biz de böyle bir ülke değiliz. Çok sayıda çözümler sunulabilir”

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3548
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Canti »

baryshx yazdı: 14 Haz 2022, 20:34 İsmail Demir Eurofighter Typhoon gündemimizde yok demiş gazeteciye. Uçak konusunda alternatifimiz var dediği nedir, merak ediyorum hâlâ. Şimdiki konjonktürde bir tek JF-17 kaldı gibi duruyor.

Gerçi ssb siyasi bir kurum. Kozan hocanın dediği gibi ordu ve milli savunma bakanlığı ne der bu konuda göreceğiz bakalım.



"F-35 programında kalma arzumuzu tekraren beyan ettik. Uçak alımı ile ilgili Türkiye'nin belli bir planı var ve bu planda bir değişiklik yapmadığımızı deklare ettik. Ama bize başka bir yol bırakılmaz ise başka kapıların denenmesi ile ilgili çalışmalarımızı yapacağız. Bu konuda alternatifler her zaman gündeme gelmesi gerekiyor. Hiçbir zaman Türkiye çaresiz bir konumda değildir. Kimse elini kolunu bağlayıp oturacak değil. Biz de böyle bir ülke değiliz. Çok sayıda çözümler sunulabilir”
Hocam siyasiden ziyade bürokrasi kısmı. Tabii olarak karar alma sürecinde etkindirler sonuçta işi sahaya uygulayacak teknik kurum ancak en temelinde siyasiler bu uçağı alacağız ya da almayacağız dedikten sonra işi yapmakla vazifeli. Uçak alımları malum siyasi olaylar haliyle SSB sadece kendisi açısından mevcut durum neyse onu der.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 366
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen wolfastein »

kabardey yazdı: 14 Haz 2022, 20:17 Diyelim 40 tane, abartıyorum 80 tane EF için Türkiye'de üretim hattı mı kurulacak? Bunun maliyeti ne olacak? EF konsorsiyumu bu maliyete/iş gücüne göğüs gerecek mi? Şuan kiralanabilecek tek EF'ler Tranch 1'ler ki zaten başa bela aletler ve hiçbir getirisi yok.
Brezilya az sayıda Gripen(36 sanırım)almasına rağmen, Brezilya'da üretim hattı kurdu. 80 uçak az bir maliyet değil.10-15 milyar dolarlık bir ihale. Maliyetler paylaşılabilir ve katlanabilir bence fakat bu konuda detayını aydınlatacak arkadaşlar varsa daha iyi olur. Türkiye gibi riskli bölgede olmayan ef-2000 kullanıcıları var onlardan tranch 1 değil de en azından tranch 2 kiralanabilir tabi benim ki kişisel görüşüm daha fazla detay verilirse iyi olur.Katar'ın eurofighterları da kullanılabilir zaten anlaşmalarımız var.
baryshx yazdı: 14 Haz 2022, 20:34 İsmail Demir Eurofighter Typhoon gündemimizde yok demiş gazeteciye. Uçak konusunda alternatifimiz var dediği nedir, merak ediyorum hâlâ. Şimdiki konjonktürde bir tek JF-17 kaldı gibi duruyor.

Gerçi ssb siyasi bir kurum. Kozan hocanın dediği gibi ordu ve milli savunma bakanlığı ne der bu konuda göreceğiz bakalım.



"F-35 programında kalma arzumuzu tekraren beyan ettik. Uçak alımı ile ilgili Türkiye'nin belli bir planı var ve bu planda bir değişiklik yapmadığımızı deklare ettik. Ama bize başka bir yol bırakılmaz ise başka kapıların denenmesi ile ilgili çalışmalarımızı yapacağız. Bu konuda alternatifler her zaman gündeme gelmesi gerekiyor. Hiçbir zaman Türkiye çaresiz bir konumda değildir. Kimse elini kolunu bağlayıp oturacak değil. Biz de böyle bir ülke değiliz. Çok sayıda çözümler sunulabilir”
Acaba alternatifimiz ne acaba? Batı da sadece eurofighter alternatifi var eğer ilgilenmiyorsak hangi uçak. su-35, su-57, j-31, jf-17 bunlar eurofighterdan daha pahalıya gelir totalde altyapı uyumsuzluğu da cabası. jf-17 bize ne katabilir? Bence gaz alma ve kuyruğu dik tutma meselesi.
F-16'lar konusunda seçime kadar bir karar almayacaklar ve f-35 konusunda ise hükümet değişmeden bir gelişme olmaz. Hükümete bu konuda güvenmiyorum muhalefe de ise hiç güvenmiyorum. Milli çıkarlarımızdan taviz verirsek ki muhalefetten bunu bekliyorlar o zaman f-16 ve f-35 gelir. Muhalefetden bir beklentileri var ki onların gelmesini istiyorlar tabi kapalı kapılar ardında ne konuşuluyor bilen arkadaşlar varsa aydınlatırlarsa iyi olur.

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 228
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Alesta »

wolfastein yazdı: 14 Haz 2022, 22:17 Brezilya az sayıda Gripen(36 sanırım)almasına rağmen, Brezilya'da üretim hattı kurdu. 80 uçak az bir maliyet değil.10-15 milyar dolarlık bir ihale. Maliyetler paylaşılabilir ve katlanabilir bence fakat bu konuda detayını aydınlatacak arkadaşlar varsa daha iyi olur. Türkiye gibi riskli bölgede olmayan ef-2000 kullanıcıları var onlardan tranch 1 değil de en azından tranch 2 kiralanabilir tabi benim ki kişisel görüşüm daha fazla detay verilirse iyi olur.Katar'ın eurofighterları da kullanılabilir zaten anlaşmalarımız var.

Acaba alternatifimiz ne acaba? Batı da sadece eurofighter alternatifi var eğer ilgilenmiyorsak hangi uçak. su-35, su-57, j-31, jf-17 bunlar eurofighterdan daha pahalıya gelir totalde altyapı uyumsuzluğu da cabası. jf-17 bize ne katabilir? Bence gaz alma ve kuyruğu dik tutma meselesi.
F-16'lar konusunda seçime kadar bir karar almayacaklar ve f-35 konusunda ise hükümet değişmeden bir gelişme olmaz. Hükümete bu konuda güvenmiyorum muhalefe de ise hiç güvenmiyorum. Milli çıkarlarımızdan taviz verirsek ki muhalefetten bunu bekliyorlar o zaman f-16 ve f-35 gelir. Muhalefetden bir beklentileri var ki onların gelmesini istiyorlar tabi kapalı kapılar ardında ne konuşuluyor bilen arkadaşlar varsa aydınlatırlarsa iyi olur.
Muhalefet onların sözünü dinleyecek boşver çıkarlarını otur oturduğun yerde diyecekler... Katar 24 Eurofighterı bize satsa fena fikir değil. :) Ruslardan uçak alma işini geçelim. En sıkıntılı konu uçak konusu şunu alalım desek sorun bunu alalım desek sorun.

Cevapla