HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
JNG90
Üye
Mesajlar: 28
Kayıt: 28 Haz 2021, 04:53
Yaş: 30

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen JNG90 » 05 Tem 2021, 00:24

sharkyzarous yazdı: 03 Tem 2021, 12:07 F-35 kötülemesi bence tamamen kedi ciğer ilişkisi. Bunların arasında emekli generallerinde olması çok üzücü, birde ısrarla hararetle patriot satmak istemediler demeleri... tamamen bilinçsizce ve yanlış yönlendiriyorlar insanları gereksiz düşmanlık hissini iyice körüklüyorlar.


F-35 in manevra kabiliyeti bence tamamen şehir efsanesi, tertemiz mühimmatsız, yakıt podları olmayan İHA gibi bir F-16 ile gövdesinde AMRAAMlarıyla avını bekleyen F-35 kıyaslanıyor. Bende 0 drag ve devasa motorlu F-35 in savaş koşullarında F-16 lardan daha hantal olduğunu düşünmüyorum. Şu an kaynak bulamadım ama sanki bazı pilotlarında bu tip açıklamaları vardı.

Bu emekli generaller acaba ters köşeden bize mi çakıyor diye düşünmeden edemiyorum. Ben Yunanistan'da bir mevki makamda olsam F-35 alımını engellemek için elimden geleni yapardım herhalde.

F-35 adı üstünde müşterek bir uçak, tek başına Su-35'in üstüne salınacak bir sistem değil. Kendi raconunu uyguluyor. Bizim emekli tayfasından ''F-35 gelmiyor, ne güzel işte kendi uçağımızı yapıyoruz'' diyenler ise vallahi ömür törpüsü tipler. F-35/MMU birlikte savaşabilecek şekilde hayal edildi yanlışsam düzeltin Üstad'lar.

Bu durumda MMU'yu da üretsek F-35, isterlerimize göre yine lazım oluyor.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 318
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen wolfastein » 14 Tem 2021, 11:35

F-4'lerin yerine acaba Katarla da anlaşarak onların alacağı Rafale' leri Türk Hava Kuvvetleri envanterine alamaz mıyız? Fransa ile nasıl anlaşmıştırlar bilemiyoruz. Sanırım 72 adet Rafale alacaklardı. Katar küçük bir ülke F-15'ler de gelecek; bence onların hava sahası için f-15'ler, eurofighter' lar ve mirage' lar yeter de artar bile ayrıca Türkiye'nin üssü var zaten Türkiye yanında Katar'ın olmasaydı Körfez ülkeleri Katar'ı yutmuşlardı.. Zaten uçaklarını Türkiye'de konuşlandıracaklar bu işi resmiyete dökelim diyorum. Fransızlar yine de uçak sattıkları için ses çıkarmayacaklardır bence.

sharkyzarous
Üye
Mesajlar: 29
Kayıt: 22 May 2021, 10:25
Yaş: 30

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen sharkyzarous » 14 Tem 2021, 13:12

wolfastein yazdı: 14 Tem 2021, 11:35 F-4'lerin yerine acaba Katarla da anlaşarak onların alacağı Rafale' leri Türk Hava Kuvvetleri envanterine alamaz mıyız? Fransa ile nasıl anlaşmıştırlar bilemiyoruz. Sanırım 72 adet Rafale alacaklardı. Katar küçük bir ülke F-15'ler de gelecek; bence onların hava sahası için f-15'ler, eurofighter' lar ve mirage' lar yeter de artar bile ayrıca Türkiye'nin üssü var zaten Türkiye yanında Katar'ın olmasaydı Körfez ülkeleri Katar'ı yutmuşlardı.. Zaten uçaklarını Türkiye'de konuşlandıracaklar bu işi resmiyete dökelim diyorum. Fransızlar yine de uçak sattıkları için ses çıkarmayacaklardır bence.
Bence öyle bir şeyin olması için önce katarla aramızın bozulması, bölge ülkelerininde katara ufaktan gözdağı vermesi lazım. Yoksa şuan durum daha çok Türkiye katar sermayesine ihtiyaç duyar pozisyonda görünüyor şayet bilmediğimiz farklı anlaşmalar yok ise.

fontana2000
Üye
Mesajlar: 190
Kayıt: 02 Kas 2014, 15:20
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen fontana2000 » 14 Tem 2021, 14:18

wolfastein yazdı: 14 Tem 2021, 11:35 F-4'lerin yerine acaba Katarla da anlaşarak onların alacağı Rafale' leri Türk Hava Kuvvetleri envanterine alamaz mıyız? Fransa ile nasıl anlaşmıştırlar bilemiyoruz. Sanırım 72 adet Rafale alacaklardı. Katar küçük bir ülke F-15'ler de gelecek; bence onların hava sahası için f-15'ler, eurofighter' lar ve mirage' lar yeter de artar bile ayrıca Türkiye'nin üssü var zaten Türkiye yanında Katar'ın olmasaydı Körfez ülkeleri Katar'ı yutmuşlardı.. Zaten uçaklarını Türkiye'de konuşlandıracaklar bu işi resmiyete dökelim diyorum. Fransızlar yine de uçak sattıkları için ses çıkarmayacaklardır bence.
Rafael i alacak olsak Fransa dan alırız neden Katar dan alalım. Fransa satmaz sanıyorsunuz ama kesinlikle satar.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 318
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen wolfastein » 14 Tem 2021, 14:31

fontana2000 yazdı: 14 Tem 2021, 14:18 Rafael i alacak olsak Fransa dan alırız neden Katar dan alalım. Fransa satmaz sanıyorsunuz ama kesinlikle satar.
Ödeme yapmadan alalım diyorum. Zaten her halde ikinci uçak konusu kaynak yetersizliği ve MMU' a kaynak ayrılacağı için gündeme gelmedi.Katar'ın uçakları Katara yeter diye Rafale' leri bize transfer etsin aramızdaki stratejik ortaklıktan dolayı. Bizdeki uçaklarda zaten bir nevi Katar bayrağı ile bize hizmet edecek. Bunu resmiyete dökelim diyelim

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1164
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 14 Tem 2021, 15:05

fontana2000 yazdı: 14 Tem 2021, 14:18 Rafael i alacak olsak Fransa dan alırız neden Katar dan alalım. Fransa satmaz sanıyorsunuz ama kesinlikle satar.
Nasıl bu kesinlikte yazabiliyorsunuz ? Fransa'dan üst düzey makamlarla temas halindesiniz diye falan düşünüyorum böyle olunca.

Hani geçmişten referanslarla bile satacağını düşünseniz, şu ülkeye bunu sattı, bugün de bize bunu satabilir diye bir çıkarım yaparsınız.

Bu bile, geçmişte politik olarak sıkıntılı olduğu ülkeye birşey satmış olması, bugün satmak mecburiyetinde olması gibi bir durum yaratmadığı için ( ayrı bir referansınız yoksa ) bir kesinlik yaratmaz.

Bu başlığı da, iyice "baştakiler istese herkesten herşeyi alırız" diye yükselinen, sonrasında s400'den ders alınmamış gibi geniş bir "doğu seyahati" ne çıkılan, sonra oda olmaz "alayının köküne kibrit suyu, biz kendimiz yaparız" denilen, sonra da "asla yapamayız" ile sonlanıp başa dönen bir kısır döngüye çevirdik.

Ama herşeyin başı genelde bu, "herşeyi alırız " ile başlıyor genelde. Bence bizle de paylaşın bence kaynaklarınızı, başa dönmeyelim, sindire sindire anlayalım şu mevzuyu .

pardus
Süvariler
Mesajlar: 872
Kayıt: 17 Ağu 2012, 15:19
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen pardus » 14 Tem 2021, 22:19

Biz bile forumda dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz. Fransız rafale satar mı abd viper verir mi, hayır kesinlikle su 57 almalıyızın etrafında çember yaptık. Bunun nedeni hükümetin ayakları yere basan bir tavrının olmaması. Hoş bu saatten sonra ayakları bassa ne basmasa ne.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1164
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 14 Tem 2021, 22:19

cenkcnk yazdı: Fransa'nın izni olmadan Katar'ın Rafale'ları satma izni var mıdır? Hadi sattı diyelim, D'assault'tan yedek parça, bakım, modifikasyon vs desteği alınabilecek midir?
Avusturya'da Alplere gelen turistleri gezdirmek amaçlı kullanılan kar motorlarının motorunu İha üstünde Azerbaycan'a verdik diye Fransa'ya görece tarafsız sayılabilecek Kanada'dan ambargo yiyoruz şuan.

Gerçekten Katar'ın, kelli felli, Fransa'nın kendi envanterindeki en modern savaş uçağını, tüm sistemleriyle alıpta hülle yoluyla Türkiye'ye satmasına herhangi bir ihtimal verip, bunun üzerine kafa yoracak mıyız?

Yapmayın etmeyin arkadaşlar. Daha fazla forumu okuyalım, kafamızda genel bir tablo oluşsun. Böylelikle daha sağlıklı ilerleyebileceğimiz sorular kendiliğinden oluşacaktır.

hfidan
Akıncılar
Mesajlar: 937
Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen hfidan » 15 Tem 2021, 13:42

İsrailin parmakladığı eski F-16 larını başka ülkeye satmasına engel olan ABD gibi
Fransa da mülkiyeti Katarda kalsa bile Rafale leri Türkiyenin uuzun süreli kullanmasına izin vermez.

Tartışmaya gerek bile yok bence

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Sanchez » 15 Tem 2021, 17:17

İki ülkenin arasında nasıl bir ihraç anlaşması imzalandığını bilmeden yorumda bulunmak yersiz.

F-16 konusu ayrı, çünkü FMS satışı. FMS benzeri olmayan bir sistem. Amerikan kredisi ve sistemiyle aldığı uçakları kafasına göre satabileceğini düşünmesi orada İsrail'in hatasıydı.

Ondan gayrı olarak, ne Türkiye Rafale'ları Fransız yardımı olmadan idame edebilir, ne de Katar silah alımlarıyla kurduğu finansal ilişkileri böyle tehlikeye atmak ister. Katar Rafale'larının Türkiye'de konuşlanması, Türk pilotların bu uçaklara karşı uçması ve hatta çift koltuklu varyantlarda Katarlı pilotlardan eğitim alması ile uçakların Türk bayrağı taşıması çok başka şeyler. Bence bunu ne Katar, ne Türkiye ister.

Ondan da gayrı olarak Katar'a satılan versiyon ile Fransa'nın Yunanistan'a ikinci el vereceği ve üreteceği versiyonlar arasında ne fark olacak bilmiyoruz. Fransa, ABD gibi eksport versiyonlarını tek tek ayırmıyor.

karli
Süvariler
Mesajlar: 975
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen karli » 15 Tem 2021, 18:42

cenkcnk yazdı: 14 Tem 2021, 19:48 Fransa'nın izni olmadan Katar'ın Rafale'ları satma izni var mıdır? Hadi sattı diyelim, D'assault'tan yedek parça, bakım, modifikasyon vs desteği alınabilecek midir?
Hayır, üretici ülkenin izni olmadan hiçbir yere satamaz. Hatta Fransa olası satışa onay verse dahi, üzerinde hangi ekipman, alet, yazılım, kaabiliyet olacağına dahi karar verebilir. Fransa ya seni takmıyoruz, aldık sattık demek akıl karı bir iş değil. Bunun olası sonuçları sadece Fransa dan gelmez, tüm ana silah tedarikçilerinden gelir. Ne Katar, yahut ne Türkiye böyle bir riske girer. Bırakınız Türkiye nin Rafale leri idame etmesini, 1-2 yıl içinde Katar elindeki hiçbir platformu idame edemez hale gelir.

cemdogut
Akıncılar
Mesajlar: 46
Kayıt: 07 Eyl 2015, 11:37
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen cemdogut » 17 Tem 2021, 11:19

Katar Rafale'lerinin bize faydası pilotlarımızın Yunan uçakları ile Ege'de karşılaşmadan DACT eğitimi almış olması. Pek ihtimal vermiyorum ama radar yada ECM'i kullandılarsa bunlar ile ilgili veri toplamış olmamız. Onun dışında bir şey olmamıştır. Arka kokpitte uçuş yapamadık. Bakım personelinin içinde Fransızlar var, uçakların burada konuşlanma ihtimalinin olduğunu da sanmıyorum. Ara ara eğitim için gelip giderler. Bu eğitimlere bizim kadar onlarında ihtiyacı var nede olsa.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 318
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen wolfastein » 05 Ağu 2021, 22:33

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="tr" dir="ltr">🇹🇷 <a href="https://twitter.com/TUSAS_TR?ref_src=tw ... USAS_TR</a> Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür <a href="https://twitter.com/Temel_Kotil?ref_src ... l_Kotil</a> :<br><br>&quot;Hürjet’in 2022’nin başında yer testleri başlayacak, 18 Mart 2023&#39;te ilk uçuşunu yapacak, 2025’te teslim edilecek. Silahlı Hürjet&#39;i teslim etmemiz de 2027’leri bulur.<br><br>2028 yılında da MMU’yu teslim edeceğiz.&quot;<br><br>1/n</p>&mdash; Turan Oguz (@TyrannosurusRex) <a href=" 5, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Hürjet silahlı versiyon 2027'leri bulacakmış. Daha neyi bekliyorlar yeni bir uçak alımı için? Yoksa Akıncı ve Mius'a mı güveniyorlar? Çok geç kalıyoruz.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1164
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 06 Ağu 2021, 05:37

Geç bulduğunuz bu tarihler çok çok fazla iyimser, keşke bu tarihlere uçakları yetiştirebilecek olsalar,(ki çok zor!) uçak almadığımıza seviniriz burada.

Mesele bu tarihlerin ne kadar gerçekçi olduğu, nasıl Altay'ı yaptık ürettik, seri üretime gelince herşey allak bullak oldu. Bu projeler de, seri üretim öncesi bu tarz risklerin Altay'a oranla fazlasını barındırıyorlar.

Fikrine aşık olmanın artıları aşkla şevkle çalışmak olsa da, eksisi olumsuzluklara yüz çevirip riskleri doğru analiz edememek olabilir, ben Temel bey'in yaklaşımında sık sık bunu görüyorum.

Çok isterim ki, bu hususta yanılan ben olayım.

kedoxs
Üye
Mesajlar: 26
Kayıt: 15 Eki 2014, 09:31
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen kedoxs » 06 Ağu 2021, 09:58

2022 çok önemli. Temel Kotil Hürjet in montajının başladığını açıkladı. Çok iddialı görülüyor ama 2022 başında yer testleri başlayacağını belirtti. Bu gerçekleşirse hem savunma sanayimiz hem de Hava Kuvvetlerimiz için bir milat olacaktır. İlk defa bir jet uçağını beyaz kağıttan başlayarak tasarlayıp, yerde dahi olsa yapmış ve yürütmüş olacağız. Sektöre ciddi bir öz güven kazandıracak ve MMU için büyük bir motivasyon kaynağı olacaktır. Her yıl eklenen bin mühendis ile bir jet uçak üretme tecrübesi edinmiş 5 bin civarı mühendise sahip olacağız. Bundan sonrası artık çorap söküğü gibi gelecektir.

Şuan hava kuvvetleri hala 1980 ve sonrası doktrinlere göre planlanıyor. Çoğu bölgesel güce sahip hava kuvvetleri 200 civarı muharip uçak ile donatılıyor. Fakat Hürjet tarzı hafif saldırı ve MİUS gibi muharip jet ihalar ile yeni bir hava kuvveti planlaması gerçekleşecektir.

Bu alanda yeni doktrin oluşturacak ülkelerden bir tanesi Türkiye olacak gibi duruyor. Nasıl cephe savaşında İha, elektronik harp ve kara birliklerinin doğru eşgüdümü ile yeni bir saldırı konsepti oluşturarak, rakiplerini çaresiz hale getirdiyse, Hava Kuvvetlerinde de benzer bir durum oluşturabilir. Burada hava soj da kritik bir role sahip olacaktır.

Gökdoğan, Bozdoğan ve Akdoğan H-H füzelerinin envantere girmesi ve 2025 sonrası Hürjet, Mius ve Hava Soj'un olğunlaşması ile Hava Kuvvetlerinin gelecek planlaması ciddi manada değişebilir. Eğer bunlardan beklenilen verim alınabilirse 2030 sonrası 500 civarı (Hürkuş, Hürjet, Mius, F-16, MMU) muharip uçağa sahip bir hava kuvvetine sahip olabiliriz.

karli
Süvariler
Mesajlar: 975
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen karli » 06 Ağu 2021, 10:11

Tyras yazdı: 06 Ağu 2021, 05:37 Geç bulduğunuz bu tarihler çok çok fazla iyimser, keşke bu tarihlere uçakları yetiştirebilecek olsalar,(ki çok zor!) uçak almadığımıza seviniriz burada.

Mesele bu tarihlerin ne kadar gerçekçi olduğu, nasıl Altay'ı yaptık ürettik, seri üretime gelince herşey allak bullak oldu. Bu projeler de, seri üretim öncesi bu tarz risklerin Altay'a oranla fazlasını barındırıyorlar.

Fikrine aşık olmanın artıları aşkla şevkle çalışmak olsa da, eksisi olumsuzluklara yüz çevirip riskleri doğru analiz edememek olabilir, ben Temel bey'in yaklaşımında sık sık bunu görüyorum.

Çok isterim ki, bu hususta yanılan ben olayım.
Hürjet, ve MMU motorları konusunda bir açıklama yaptılarmı? Yoksa ABD ile yine papaz olurmuyuz seri üretimde? İzleme fırsatım olmadı.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1164
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 06 Ağu 2021, 19:31

karli yazdı: Hürjet, ve MMU motorları konusunda bir açıklama yaptılarmı? Yoksa ABD ile yine papaz olurmuyuz seri üretimde? İzleme fırsatım olmadı.
Anlayabildiğim kadarıyla ihracat izinleri, projedeki değişikliklerle geçersiz olabiliyor.

Şuanki durum iyi. MMU testleri için 6 adet F110 motor ihracat izni çıktı ve alındı. Hürjet eğitim versiyonu için F404 izni çıktı.

Ama yarın ben Hürjet'e MK-82 taktım yada Kanadına Bozdoğan taktım dediğimizde, bu artık bir eğitim uçağı değil, ben sana bunun için izin vermedim gel tekrar izin al gibi bir süreç ortaya çıkacak, aynı şey MMU için de geçerli.

Bu izinler sessiz sedasız gerçekleşti zira Türkiye'yle iyi geçinmek siyasetçilere eksi puan yazıyor ABD'de, lobilerin ciddi medya baskısı var.

CAATSA ise başımıza bela ise ayrı bir olay. CAATSA ağırlaşırsa çıkmış izni de dondurabilirler.

JNG90
Üye
Mesajlar: 28
Kayıt: 28 Haz 2021, 04:53
Yaş: 30

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen JNG90 » 31 Ağu 2021, 16:15

Tyras yazdı: 06 Ağu 2021, 19:31 Anlayabildiğim kadarıyla ihracat izinleri, projedeki değişikliklerle geçersiz olabiliyor.

Şuanki durum iyi. MMU testleri için 6 adet F110 motor ihracat izni çıktı ve alındı. Hürjet eğitim versiyonu için F404 izni çıktı.

Ama yarın ben Hürjet'e MK-82 taktım yada Kanadına Bozdoğan taktım dediğimizde, bu artık bir eğitim uçağı değil, ben sana bunun için izin vermedim gel tekrar izin al gibi bir süreç ortaya çıkacak, aynı şey MMU için de geçerli.

Bu izinler sessiz sedasız gerçekleşti zira Türkiye'yle iyi geçinmek siyasetçilere eksi puan yazıyor ABD'de, lobilerin ciddi medya baskısı var.

CAATSA ise başımıza bela ise ayrı bir olay. CAATSA ağırlaşırsa çıkmış izni de dondurabilirler.


Türkiye BAE ve Mısır ile yavaş olsa da normalleşme yolunda önemli adımlar atıyor.

Kısa vadede BAE, Mısır ve İsrail ile de ilişkiler düzelirse ihracat noktasında popülerliğimiz artar ve ekonomik açıdan da rahatlarız. Lobi baskısı da azalır.

karli
Süvariler
Mesajlar: 975
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen karli » 31 Ağu 2021, 17:30

JNG90 yazdı: 31 Ağu 2021, 16:15 Türkiye BAE ve Mısır ile yavaş olsa da normalleşme yolunda önemli adımlar atıyor.

Kısa vadede BAE, Mısır ve İsrail ile de ilişkiler düzelirse ihracat noktasında popülerliğimiz artar ve ekonomik açıdan da rahatlarız. Lobi baskısı da azalır.
Peşin hükümlü olmak istemem, lakin Rusya ile 2. PAket S400 e imza atmak an meselesi. Burada söz konusu olan sadece S400 deki 2. opsiyonda değil.

JNG90
Üye
Mesajlar: 28
Kayıt: 28 Haz 2021, 04:53
Yaş: 30

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen JNG90 » 31 Ağu 2021, 18:27

karli yazdı: 31 Ağu 2021, 17:30 Peşin hükümlü olmak istemem, lakin Rusya ile 2. PAket S400 e imza atmak an meselesi. Burada söz konusu olan sadece S400 deki 2. opsiyonda değil.
F-35 işi tamamen yatarsa bedelini ödeyecek arkadaş belli. :D


Resim

Radiology
Üye
Mesajlar: 41
Kayıt: 28 Eyl 2020, 11:42
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Radiology » 03 Eyl 2021, 11:49

JNG90 yazdı: 31 Ağu 2021, 18:27 F-35 işi tamamen yatarsa bedelini ödeyecek arkadaş belli. :D
Bu sefer de F 4 Gladyatör 2030 adında bir modernizasyon yapılır :)

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Sanchez » 03 Eyl 2021, 11:59

F-4E Phantom II Terminator 2020 II 5 Vites SLX olur o.

Elta radarının yerine AESA taksalar da şaşırmam artık.

optimus_prime
Üye
Mesajlar: 34
Kayıt: 29 Ağu 2012, 13:48
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen optimus_prime » 03 Eyl 2021, 12:53

Radiology yazdı: 03 Eyl 2021, 11:49 Bu sefer de F 4 Gladyatör 2030 adında bir modernizasyon yapılır :)
Basarsın parayı kapsamlı avyonik modernizasyon yaparsın da, kaporta ne olacak ? araba değil macunu bas boya, bazı kritik parçaların belli bir uçuş saatinde sonra değişmesi lazım, bu uçağın parçası halen üretiliyor mu acaba?

karli
Süvariler
Mesajlar: 975
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen karli » 03 Eyl 2021, 16:31

optimus_prime yazdı: 03 Eyl 2021, 12:53 Basarsın parayı kapsamlı avyonik modernizasyon yaparsın da, kaporta ne olacak ? araba değil macunu bas boya, bazı kritik parçaların belli bir uçuş saatinde sonra değişmesi lazım, bu uçağın parçası halen üretiliyor mu acaba?
Kaporta ile bitse kolay, tüm mekanik sistemler hidrolik takatli. Motorlarda ciddi bir bakım frekansı var. Ama yedek parçada sıkıntı olacağını sanmıyorum.

Radiology
Üye
Mesajlar: 41
Kayıt: 28 Eyl 2020, 11:42
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Radiology » 03 Eyl 2021, 18:41

Konu biraz dağılabilir ama laf açılmışken F 4 gibi bir uçağı sıfırdan yapmak çok mu zor acaba metalurji ve bilgi birikimi var mıdır acaba bizde ?

selmet
Üye
Mesajlar: 15
Kayıt: 20 Kas 2015, 18:56
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen selmet » 06 Eyl 2021, 17:12

Radiology yazdı: 03 Eyl 2021, 18:41 Konu biraz dağılabilir ama laf açılmışken F 4 gibi bir uçağı sıfırdan yapmak çok mu zor acaba metalurji ve bilgi birikimi var mıdır acaba bizde ?
5. Nesil uçak yapıyoruz(yapmaya çalışıyoruz) F4 ü niçin sıfırdan yapamayalım!?

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2636
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen igirgin » 06 Eyl 2021, 17:29

selmet yazdı: 06 Eyl 2021, 17:12 5. Nesil uçak yapıyoruz(yapmaya çalışıyoruz) F4 ü niçin sıfırdan yapamayalım!?
Belki ucuza gelir diye düşünmüştür arkadaş, bunun kopyalanması ve üretim hattı kurulması bile neredeyse MMU fiyatına çıkar da ondan...
Oysa ki İran'ın yapığı ucubelere bakmak yeterli.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3284
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen İstiklalFM » 11 Eyl 2021, 20:54





Hayatın gerçek yüzü de bu işte.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6687
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen kabardey » 11 Eyl 2021, 21:00

Zaten konuşmaların %80'i, baba uçaklar çok diri gözüküyor, hemide 2 motoru var, seviyesinde. Türkiye'nin sağı solu belli olmaz ama bir şekilde alınırsa yazık olur.

delikpr
Süvariler
Mesajlar: 875
Kayıt: 25 Tem 2012, 02:03
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen delikpr » 11 Eyl 2021, 21:01

Yunan, 6 Rafale daha alıyor; 18 + 6 = 24.

Ama stres yapmayın, Akıncı var...

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2074
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen trakya_forever » 11 Eyl 2021, 21:20

Bunlar bize yar olmaz da Yunan'a gitmese bari. İstediği upgrade i de yaptırır kolayca.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1164
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 11 Eyl 2021, 22:49

trakya_forever yazdı: 11 Eyl 2021, 21:20 Bunlar bize yar olmaz da Yunan'a gitmese bari. İstediği upgrade i de yaptırır kolayca.
Rafale almışken aynı iş için sıfır Eurofighter'a yatırım yapacaksa iyi olur. İngiliz Tranche1'lerini alacaklarsa da, bunları ucuza işe yarar hale getirecek bir yol olsa İngilizler yapardı.

Bizim stop-gap'lık bir durumumuz da var, ABD ile gerilimimiz de var, bunun üzerine son çare tranche1- ef2000 konuştuk ama Yunan alırsa açgözlülüğünden alır ve iyi de olur bizim için olası F-35 bütçesini 2. el uçak için yok etmiş olurlar.

Kullanıcı avatarı
muhendus
Süvariler
Mesajlar: 864
Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen muhendus » 12 Eyl 2021, 00:25

kabardey yazdı: 11 Eyl 2021, 21:00 Zaten konuşmaların %80'i, baba uçaklar çok diri gözüküyor, hemide 2 motoru var, seviyesinde. Türkiye'nin sağı solu belli olmaz ama bir şekilde alınırsa yazık olur.
Hiç katılmıyorum, bu zamana kadar alınmadığı için yazık oldu aslında. Tüm envanter tek bir ülkeden tedarik edildi, alternatif düşünülmedi ve şimdi de durum ortada.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8637
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen DENO » 12 Eyl 2021, 00:43

muhendus yazdı: 12 Eyl 2021, 00:25 Hiç katılmıyorum, bu zamana kadar alınmadığı için yazık oldu aslında. Tüm envanter tek bir ülkeden tedarik edildi, alternatif düşünülmedi ve şimdi de durum ortada.
Alınsa bir fark mı olacaktı ki ? Yukarıdaki Tivitler ortada, ABD ve Avrupa aynı Batı ekseninin bir parçası ve ikisinin de Türkiye'ye karşı olan tutumu aynı. Bu çıkarsama belki bir Rusya ya da Çin'den uçak alınsa denilse idi mantıklı olurdu lakin o seçenekler de geçtiğimiz sayfalarda belirtilen nedenlerden ötürü tercih edilmiyor.

Neyse yine döndik dolaştık son 20 sayfadır tartıştığımız konuda takılı kaldık, ben daha fazla bir şey yazmayayım...

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1164
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 12 Eyl 2021, 03:15

Alınması mümkün olan tek uçak, alıp da sıkıntısız Gökdoğan-Bozdoğan entegre edebileceğimiz tek uçak, JF-17 blok 3. Çok iyi bir tercih mi değil, ama tek olasılık o.

Eğer F-16 Aesa-Gökdoğan-Bozdoğan entegrasyonunda ABD sıkıntı çıkarmazsa düşünülmez, ama çıkarırlarsa masada olabilecek tek seçeneğimiz.

Onda da son versiyonunda Caatsa'yı sertleştirecek Rus RD-93 motorları kullanıyor diyeceksiniz.

Bu iş, Motor bakım merkezini Azerbaycan'a kurarak aşılabilecek bir durum, zira Azerbaycan'ın da uçak ihtiyacı var, JF-17 veya elde hazır eğitimi olan Mig-29'un üst versiyonu Mig-35'i tercih edip, RD-93 motoru bakımı için iki devletimize de hizmet verebilirler.

-JF-17 bizi ileri taşımaz diyeceksiniz.

O konuda haklısınız ama gidip 4-5 seçeneğin içinden JF-17 seçmiyoruz, Yunanistan'ın daha da vites yükseltmesi, bizimse F-16ları yükseltemememiz halinde mecburi bir stop-gap alımı için uçak düşünüyoruz zaten.

-Niye başka daha kaliteli bir Çin uçağı değil diyeceksiniz.

-Eğer Pakistan vs. hülle yoluyla araya birini sokarak değil de direk Çin'den alım yaparsak, Rusya'da olduğu gibi "NATO'yu hiçe sayıyorlar, en baş düşmanlarımızla işbirliği içindeler" anafikrini güçlendireb sansasyonel bir etki yaratırız, bunun olmaması için.

-Hürjetten hallice diyeceksiniz.

Hürjetin eğitim versiyonu için motor ihracat izni var, saldırı versiyonu için ABD'nin zorluk çıkarıp çıkarmayacağını bilmiyoruz, ki F-16'ya laf ederlerse ona hayli hayli ederler.

-TF-X diyeceksiniz

"Umarım düşmanlarımız biz TF-X üretene kadar beklerler" diyebilirim.

Benim de 20 sayfalık özetim bu, yine de ümidim bir an önce F-16 modernizasyon Aesa programımızın açıklanması, Hürjet'in eğitim uçağı olarak seri üretime geçmesi, bu iki etap sıkıntısız gerçekleşirse, B planı devreye girmez sanıyorum, paramız da ülkemizde kalır.

Hürjeti olası savaş durumunda hızlıca radar-silah kabiliyeti kazandırmak üzere UBAS-Aselsan'ın AESA'sı temelli ön çalışma yürütülüp, kabiliyet kazanıldıktan sonra sessizce yola devam edilir, Hürjet sayısı arttırılır.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8637
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen DENO » 12 Eyl 2021, 04:05

Tyras yazdı: 12 Eyl 2021, 03:15 ...
Alınması mümkün olan tek uçak, alıp da sıkıntısız Gökdoğan-Bozdoğan entegre edebileceğimiz tek uçak, JF-17 blok 3. Çok iyi bir tercih mi değil, ama tek olasılık o.

Eğer F-16 Aesa-Gökdoğan-Bozdoğan entegrasyonunda ABD sıkıntı çıkarmazsa düşünülmez, ama çıkarırlarsa masada olabilecek tek seçeneğimiz.

Onda da son versiyonunda Caatsa'yı sertleştirecek Rus RD-93 motorları kullanıyor diyeceksiniz.

Bu iş, Motor bakım merkezini Azerbaycan'a kurarak aşılabilecek bir durum, zira Azerbaycan'ın da uçak ihtiyacı var, JF-17 veya elde hazır eğitimi olan Mig-29'un üst versiyonu Mig-35'i tercih edip, RD-93 motoru bakımı için iki devletimize de hizmet verebilirler.
...
Çözülemez, bir yanda FASBAT'a 15.000 uçuş saatinde bir giren GE F110 F-16 turbofan motoru var, bir yanda da FASBAT'a 5.000 uçuş saatinde bir giren RD-93 turbofan motoru var. O motorlar kucağımıza incir ağacı diker, zaten dolaylı olarak tam manada operasyonel olarak Rus tandanslı uçak idame edebilen ülke sayısının sayılı olması da bakım ve idame zorluklarından kaynaklı.

JF-17 nin milli silah sistemi, bilgisayar ve yazılım ile modifiye etmesi kağıt üzerinde güzel duruyor ama buna Çin o kadar kolayca "he olur" der mi acaba? Uçağın çoğu kritik komponenti Çin'de üretiliyor ve yine ihracatta söz sahibi onlar, izin vereceklerini düşünsek dahi bütün bu işlemlerin hiç tanımadığımız Doğu ekollü bir uçağa ne kadar bir sürede yapılabilecek ya da maliyetinin alınacak uçak sayısını kurtarabilecek mi gibi soruları beraberinde getiriyor. Bir de eğitim ve idame işi var tabi..

Evet hepimiz istiyoruz ki yeni uçak alınsın ama eldeki konjonktür, bütçe ve olası adaylar incelendiğinde şu anki dönem için zor gibi. Bu neticede kısa ve orta vadede eldeki F-16 ları azami seviyede faal tutup üzerine F-4 ler emekli edildikten sonra HvKK nın yer saldırı ve bombardıman yeteneklerinin azalmaması için Akıncı ve Aksungur gibi taktik SİHA lara olabildiğince abanılması gerçekleşmesi en "olası" seçenek. Yeni uçak mevzusu ile bizdeki ve ABD deki politik iktidarın değişimine bağlı diplomatik yumuşama ile birlikte yine tartışılır önümüzdeki yıllarda. O zamanda iki senaryo olur bence. F-35 e yeniden dahil olmaya çalışırız olmaz ise de stop-gap F-16 Blok-70 Viper alır TF-X e kadar dişimizi sıkarız...

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3284
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen İstiklalFM » 12 Eyl 2021, 12:06

kabardey yazdı: 11 Eyl 2021, 21:00 Zaten konuşmaların %80'i, baba uçaklar çok diri gözüküyor, hemide 2 motoru var, seviyesinde. Türkiye'nin sağı solu belli olmaz ama bir şekilde alınırsa yazık olur.
Tranche-1 için modernizasyon hattı açık. İspanya aynı uçakları modernize ediyor. İngiltere'nin durumu biraz farklı. Onların seçenekleri farklı ve paraları oraya yatırmayı planlıyorlar. Yoksa modernize edilmeyecek masrafa değmeyecek uçaklar değil. Ben yukarıdaki bilgilere rağmen Cumhurbaşkanlığı nezaretindeki bir girişimde Türkiye'ye ihracında bir ihtimal olduğunu düşünüyorum. Çünkü İngilizler Türkiye'nin Rusya'ya itilmesinden en çok rahatsız olan ülkelerden biri. Kapalı kapılar ardından İngilizler'in Türkiye'ye öyle teklifleri oldu ki Eurofighter yanında sönük kalıyor. Tabi buradaki temel sorun konsorsiyum. İngilizlerin yedek parça vs. konusunda garantör olması lazım. Bu nasıl olur bilemiyorum.

EF-2000 (Tranche-1) bize çok bir şey katmayacak. Tyras üstadın önerisindeki JF-17 elimizdekilerden geri diyerek beğenmiyoruz. Aslında bunlar haklı eleştiriler katılıyorum. Ancak halen F-4 kullanan ülkeyiz. 2020 modernizasyonu ile çok kaliteli uçaklar olsa da bitti artık. Uçaklar gerçekten bitti. Abartmak için söylemiyorum gerçekten Türk Hava Kuvvetleri'nin ileri seviye bakım onarım personelleri olmadan bu uçaklar güvenli olarak daha uçmazdı. Biz her uçak gibi bunları da çok yüksek uçuş saatleri ile kullandık. Artık dibini sıyırdık. Gerçekten platform ihtiyacımız var. İster SİHA, ister MİUS isterseniz Hürjet deyin. Doğmamış çocuğa don biçtiğimizde her zaman elimizde patlıyor. Donanma'nın MİLGEM ve Kara Kuvvetleri'nin ALTAY hatta Hava Kuvveteri'nin Hürkuş tedarik programları ortada. Ben Türk Hava Kuvvetleri'ni daha ne olacağı belli olmayan projelere emanet etmeye asla sıcak bakmıyorum. Gerekirse Su-35 alınır ama bir şekilde en kötü senaryo için platform sayısını artırmamız lazım. Çok geç demek de geçerli değil. 2011'de Leopard NG için çok geç diyordu bizimkiler. Ya 2016'da ne oldu? Bir şekilde bir hızlı tedarik programı lazım. Bazı şeyler için 4-5-8 yıl diyoruz. Bu konu başlığı açıldığından beri bile 2,5 yıl geçti...

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6687
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen kabardey » 12 Eyl 2021, 13:03

İstiklalFM yazdı: 12 Eyl 2021, 12:06 Tranche-1 için modernizasyon hattı açık. İspanya aynı uçakları modernize ediyor. İngiltere'nin durumu biraz farklı. Onların seçenekleri farklı ve paraları oraya yatırmayı planlıyorlar. Yoksa modernize edilmeyecek masrafa değmeyecek uçaklar değil. Ben yukarıdaki bilgilere rağmen Cumhurbaşkanlığı nezaretindeki bir girişimde Türkiye'ye ihracında bir ihtimal olduğunu düşünüyorum. Çünkü İngilizler Türkiye'nin Rusya'ya itilmesinden en çok rahatsız olan ülkelerden biri. Kapalı kapılar ardından İngilizler'in Türkiye'ye öyle teklifleri oldu ki Eurofighter yanında sönük kalıyor. Tabi buradaki temel sorun konsorsiyum. İngilizlerin yedek parça vs. konusunda garantör olması lazım. Bu nasıl olur bilemiyorum.

EF-2000 (Tranche-1) bize çok bir şey katmayacak. Tyras üstadın önerisindeki JF-17 elimizdekilerden geri diyerek beğenmiyoruz. Aslında bunlar haklı eleştiriler katılıyorum. Ancak halen F-4 kullanan ülkeyiz. 2020 modernizasyonu ile çok kaliteli uçaklar olsa da bitti artık. Uçaklar gerçekten bitti. Abartmak için söylemiyorum gerçekten Türk Hava Kuvvetleri'nin ileri seviye bakım onarım personelleri olmadan bu uçaklar güvenli olarak daha uçmazdı. Biz her uçak gibi bunları da çok yüksek uçuş saatleri ile kullandık. Artık dibini sıyırdık. Gerçekten platform ihtiyacımız var. İster SİHA, ister MİUS isterseniz Hürjet deyin. Doğmamış çocuğa don biçtiğimizde her zaman elimizde patlıyor. Donanma'nın MİLGEM ve Kara Kuvvetleri'nin ALTAY hatta Hava Kuvveteri'nin Hürkuş tedarik programları ortada. Ben Türk Hava Kuvvetleri'ni daha ne olacağı belli olmayan projelere emanet etmeye asla sıcak bakmıyorum. Gerekirse Su-35 alınır ama bir şekilde en kötü senaryo için platform sayısını artırmamız lazım. Çok geç demek de geçerli değil. 2011'de Leopard NG için çok geç diyordu bizimkiler. Ya 2016'da ne oldu? Bir şekilde bir hızlı tedarik programı lazım. Bazı şeyler için 4-5-8 yıl diyoruz. Bu konu başlığı açıldığından beri bile 2,5 yıl geçti...

Bu yorumlara katılmamak elde değil. Her konuda kendimize çelme takmayı çok seviyoruz. Uçak konusunda da sanırım ihtiyaç için söylenecek her şeyi söyledik, yazdık burada. Fakat benim yazık olur deme sebebim, biz bunları aldığımız zaman bize modernizasyonu yaptırmayacaklar. Bir mucize olmaz ise ne gelirse onu kullanacağız. Onu da geçtim, konsorsiyumdaki diğer ülkeler ile aramız iyi olsa da, Almanya diğer ülkelerin hepsini domine ederek yolumuza rahatlıkla her konuda taş koyabilir. Malum son dönem Almanya'nın kötü adamı CB ve adamlar bundan iyi ekmek yiyor, Merkel'in gidişi ile de daha kötüye gider gibi.

Neyse de, Uçak işleri şuan için oturdu kaldı, hareket etmiyor. Birde şunu eklemek istiyorum, İngilizleri bu bahsettiğiniz teklifleri ne tür fırsatlar içerebilirdi merak ediyorum. Özellikle ABD dışında gerçekten uçak motoru konusunda işin ehli olan RR ile çalışmayışımız beni çok üzüyor.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8637
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen DENO » 12 Eyl 2021, 14:26

İstiklalFM yazdı: 12 Eyl 2021, 12:06
EF-2000 (Tranche-1) bize çok bir şey katmayacak. Tyras üstadın önerisindeki JF-17 elimizdekilerden geri diyerek beğenmiyoruz. Aslında bunlar haklı eleştiriler katılıyorum. Ancak halen F-4 kullanan ülkeyiz. 2020 modernizasyonu ile çok kaliteli uçaklar olsa da bitti artık. Uçaklar gerçekten bitti. Abartmak için söylemiyorum gerçekten Türk Hava Kuvvetleri'nin ileri seviye bakım onarım personelleri olmadan bu uçaklar güvenli olarak daha uçmazdı.
İşte ben de bunu anlamıyorum, Allah göstermesin bir savaş durumunda bizi kurtaracak olan şu anda zar zor uçurabilciğimiz 1 filoya toplanmış F-4 ler mi olacak da onlar yerine az sayıda uçak almak için bu kadar didiniyoruz ? Söylemeye çalıştığım hadi 20-30 tane savaş çağı aldık bunlar hasım unsura karşı bir marjinal üstünlük kurmaya yetecek mi ? Bu alınacak uçak F-35 olsa kesinlikle yeterdi derim ama değil, istediği kadar Eurofigter olsun değil...

F-4 ler zaten Terminatör modernizasyonu sonrasında hava-hava görevlerini bıraktı, yakın hava desteği ve bombardıman uçağı olarak kullanılıyor. Yerine gelecek hava aracı bu görevleri aynı derecede hatta bir tık üstünde ifa etse yeter diyebiliriz ama şunu unutuyoruz ki HvKK son 60 yıllık tarihi boyunca bir muharip hava platformunu hiç 100 er adedin altında envanterine almadı (F-102 istisnası hariç), yani şimdi alacağımız jet platformu yarın bir gün bu yazdığım marjinal üstünlüğü sağlayabilmesi ve sürdürülebilir olarak idame edilebilmesi için çok daha yüksek sayılarda alımına ihtiyaç duyulacak. Yoksa yazıyorum F-4 ün yerine geçsin diye alcağımız 20-30 uçak bize bir şey katmaz, onun yerine takltik SİHA lara abanırız (ki bana olabilitesi en yüksek çözüm o gibi geliyor) belki de emekli edilen her bir F-4 ün yerine 2 adet hatta bilemedin 4 adet Akıncı & Aksungur alırız o zaman elimizde işe yarayan bir taaruz gücü olur...

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2074
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen trakya_forever » 12 Eyl 2021, 15:18

Bizimkilerin uçak almaya falan niyeti yok aga. B planı falan da yok. Mutfakta ne piserse ondan olacak. Paket sipariş yok. Çorba az gelirse yemeği fazla koyacak, kola yoksa ayran icecez gibi gorunuyor.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3284
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen İstiklalFM » 12 Eyl 2021, 16:28

DENO yazdı: 12 Eyl 2021, 14:26 İşte ben de bunu anlamıyorum, Allah göstermesin bir savaş durumunda bizi kurtaracak olan şu anda zar zor uçurabilciğimiz 1 filoya toplanmış F-4 ler mi olacak da onlar yerine az sayıda uçak almak için bu kadar didiniyoruz ? Söylemeye çalıştığım hadi 20-30 tane savaş çağı aldık bunlar hasım unsura karşı bir marjinal üstünlük kurmaya yetecek mi ? Bu alınacak uçak F-35 olsa kesinlikle yeterdi derim ama değil, istediği kadar Eurofigter olsun değil...

F-4 ler zaten Terminatör modernizasyonu sonrasında hava-hava görevlerini bıraktı, yakın hava desteği ve bombardıman uçağı olarak kullanılıyor. Yerine gelecek hava aracı bu görevleri aynı derecede hatta bir tık üstünde ifa etse yeter diyebiliriz ama şunu unutuyoruz ki HvKK son 60 yıllık tarihi boyunca bir muharip hava platformunu hiç 100 er adedin altında envanterine almadı (F-102 istisnası hariç), yani şimdi alacağımız jet platformu yarın bir gün bu yazdığım marjinal üstünlüğü sağlayabilmesi ve sürdürülebilir olarak idame edilebilmesi için çok daha yüksek sayılarda alımına ihtiyaç duyulacak. Yoksa yazıyorum F-4 ün yerine geçsin diye alcağımız 20-30 uçak bize bir şey katmaz, onun yerine takltik SİHA lara abanırız (ki bana olabilitesi en yüksek çözüm o gibi geliyor) belki de emekli edilen her bir F-4 ün yerine 2 adet hatta bilemedin 4 adet Akıncı & Aksungur alırız o zaman elimizde işe yarayan bir taaruz gücü olur...
30 uçak diyerek nasıl bu kadar kolay küçümseyebiliyoruz merak ediyorum. Çoğu ülkenin muharip savaş uçağı envanteri bu sayılar etrafında. F-4 bizi kurtaracak uçak değil. Madem bize lazım değil biz niye sürekli erteliyoruz ki envanterden çıkışını? Ben burada 30 tane Trance 1 alıp oturalım demiyorum. İtalya da elindeki Trance 1'leri envanterden çıkarmaya çalışıyor. Bu uçaklar ile ilgili modernizasyon hattı ve ürettim hattı açık. Biz Suudi Arabistan ya da Yunanistan değiliz. Bu uçaklar için de kendimize uygun maliyet uygun çözümler ile daha efektif hale getirebiliriz. Çok daha yüksek kapasiteli bir uçaktan bahsediyoruz. BAE System ile kapsamlı işbirliğimiz devam ediyor. Hatta şirket ile anlaşıp bir uçağı MMU için testbed olarak da kullanabiliriz. 30 tane uçak bize ne katar? Sorun sadece bugünlük değil. F-16'ların ömrü belli. İlk uçağı biz 1987 yılında teslim aldık. İngiltere ilk Typhoon'u 2003'te aldı. Ki bahsettiğimiz uçak 13 hardpointi olan 9 ton kapasiteli bir uçak. Yine altyapı, armudun sapı üzümün çöpü diye diye kara kuvvetlerine döndüreceğiz HvKK'yı. 8x8 çok pahalı ihalesi uzun o gelene kadar MRAP'a boğalım orduğu. Bize ateş gücü lazım... eee tamam arkanıza M60 gezdirelim. Yani nereye kadar?

Evet evdeki hesap çarşıya uyarsa EF-2000'e ya da başka 4. nesil uçağa gerek yok. Ama ya uymazsa?

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 318
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen wolfastein » 12 Eyl 2021, 18:47

Acaba İngilizlerin uçaklarını alıp onlarla anlaşıp(Tabii konsorsiyomla da) Türkiye'de geliştirilen donanımla(Tf-x'de kullanılacak teknolojiler için test-bed olur) mümkün olduğu kadar yerli modernizasyon yapamaz mıyız? Evet Almanya büyük problem fakat diğer 3 konsorsiyum ülkelerinin desteğiyle bu sorunun aşılacağı kanaatindeyim tabi üstadlar daha iyi bilir.
Daha önce de dedik ABD'den F-35'ler haricinde uçak almamak lazım. Rafale malum, Gripen konuşuldu. Tek seçenek Batı uçağı Eurofighter kalıyor. Diğerleri de doğu çözümü ve neden olmayacağını, olamayacağını tartıştık. Bu fırsatı değerlendirmek lazım. Her ne kadar Eourofighter'lar Tranche 1 olsada F-4'lerden kat be kat iyidir. Evet yer saldırıları yok fakat hava-hava saldırı konusunda daha iyiler. Bir de İngiltere'den ve eğer satıyorsa İtalya'dan ucuz 2.el alıp modernize edersek en azından 3-4 filo modern 4. nesil çift motorlu bir uçağımız olacak ve bu bizi rahatlatır.Bize acil uçak lazım.

Erich Von Manstein
Süvariler
Mesajlar: 1214
Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Erich Von Manstein » 12 Eyl 2021, 23:49

Biz uçak tedarikini tek kaynaktan yaparak yıllarca lojistiği iyi yürüttük. Tabi ki ben dahil çoğu kişi tek kaynaktan tedarikin politik olarak kaynak ülkeyle aynı çizgide olmayı gerektirdiğini biliyor. Aksi malum ambargolar. Ben EF'yi ara uçak ihtiyacı için değil alternatif tedarik kaynağı olarak gördüğüm için istiyorum. Sadece hava hava üstünlük uçağı olarak kullanılabilecek harekat yarıçapı ve faydalı yük kapasitesi ile geniş Doğu Akdeniz coğrafyasında çok işimize yarardı. Ama EF asla ara uçak çözümü olamaz. Kendine has yedek parça stoğu, bakım idame hattı ve mühimmat gerekiyor. Üstelik bu altyapının kurulması, pilotların eğitimi ve teknik personelin eğitimi gerekiyor. Ara uçak olarak en makul seçim F-16 Bl 70. Kaynak alternatifi olarak EF. Tabiki aynı politik şartlar EF için de geçerli. F-16 Bl 70 zorlanmalı diye düşünüyorum.

Lux
Üye
Mesajlar: 85
Kayıt: 23 Eki 2016, 19:03
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Lux » 13 Eyl 2021, 08:42

Ben Trance 1 leri bir çeşit ara versiyon uçakları olarak biliyorum. EF hedeflenen kabiliyetine Trance 3 seviyesi ile ulaştı. Bu yüzden bu uçakların bizim için uygun olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca bakımı ve idamesi çok masraflı olacak ki ekonominin durumu malum. Hem okuduklarımdan anladığım kadarıyla Almanya ile arayı düzeltmemiz bu uçakları idame ettirememiz konusunda kritik bir öneme sahip. Bu yüzden illa adayı düzeltmeye zorlayacaksak Almanya yerine ABD ile düzeltelim block 70 alalım. Yok olmuyorsa ki olmayacak gibi duruyor TFx gelene kadar ihalar ile gideceğiz.

çanakkale geçilmez
Süvariler
Mesajlar: 721
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
Konum: çanakkale
Yaş: 44
İletişim:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen çanakkale geçilmez » 13 Eyl 2021, 09:23

Abd bizim f-35 ler için verdiğimiz paraların üzerine yattı galiba!!!F-16 blok 70 bizim işimizi görürdü....30 tanesi rafaleye karşı denge sağlardı...

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2074
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen trakya_forever » 13 Eyl 2021, 09:32

Yunanistan ikinci el Rafaleler için, teknik-lojistik destek paketi hariç, platform başı yaklaşık 80, sıfırlar içinse yaklaşık 200 milyon USD verecekmiş.

karli
Süvariler
Mesajlar: 975
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen karli » 13 Eyl 2021, 16:01

Lux yazdı: 13 Eyl 2021, 08:42 Ben Trance 1 leri bir çeşit ara versiyon uçakları olarak biliyorum. EF hedeflenen kabiliyetine Trance 3 seviyesi ile ulaştı. Bu yüzden bu uçakların bizim için uygun olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca bakımı ve idamesi çok masraflı olacak ki ekonominin durumu malum. Hem okuduklarımdan anladığım kadarıyla Almanya ile arayı düzeltmemiz bu uçakları idame ettirememiz konusunda kritik bir öneme sahip. Bu yüzden illa adayı düzeltmeye zorlayacaksak Almanya yerine ABD ile düzeltelim block 70 alalım. Yok olmuyorsa ki olmayacak gibi duruyor TFx gelene kadar ihalar ile gideceğiz.
Yok, T1 ler zaten o amaçla yapmılmıştı, AA görevlerine uygun geliştirildiler. Eğer biz alırsak koyduğun filolarda zaten AA görevler verirsin, AG ler için zaten elimizde fazlasıyla F16 var. Pek sorun olacağını sanmıyorum. Ama yok biz yerli mühimmat isteriz, AG görevlerinide isteriz diye biir sürece girersek ciddi bir maliyet ortaya çıkar. En mantıklı olan zaman, bize teklifin ilk geldiği dönemde bu projeye 5. katılımcı olarak girmekti. T4 lerle bu uçak ciddi yetenekli bir silah haline geliyor. Hoş bu platformlar çokta ucuz, bakım idamesi, harbe hazır tutmak gibi konularda çokta rahat bir sistem değil, ancak yetenekli bir uçak.

Bizim için esas sıkıntı son yıllarda 30 kadar düşen F16 ları ikame etmek için uçak aldık. Sayı yine 240 olarak devam etmekte. Ancak esas sorun 80 kadar F-4E envanter dışına attık, ve yine 2 filo olan Termin ler 1 filoya indi. Buralarda F35 beklentimiz vardı, malum onlarda gelmedi. Söndürdüğümüz filolar olduğu gibi durmakta. Şu anda en acilinden bize 2 filo Muharip anlamda uçak gerekiyor, oda söndürdüğümüz filolar için dahi değil, F35 bekleyen filoları kaldırmak için.

Ancak yine dipnot geçeyim, 2. Paket S400 yolda. Bu sefer buradaki muhatabımız sadece ABD olmayabilir. AB de çıkar karşımıza "Gardaş niyetin nedir?" diye sorabilir.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1164
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 13 Eyl 2021, 18:28

karli yazdı: 13 Eyl 2021, 16:01 Yok, T1 ler zaten o amaçla yapmılmıştı, AA görevlerine uygun geliştirildiler. Eğer biz alırsak koyduğun filolarda zaten AA görevler verirsin, AG ler için zaten elimizde fazlasıyla F16 var. Pek sorun olacağını sanmıyorum. Ama yok biz yerli mühimmat isteriz, AG görevlerinide isteriz diye biir sürece girersek ciddi bir maliyet ortaya çıkar. En mantıklı olan zaman, bize teklifin ilk geldiği dönemde bu projeye 5. katılımcı olarak girmekti. T4 lerle bu uçak ciddi yetenekli bir silah haline geliyor. Hoş bu platformlar çokta ucuz, bakım idamesi, harbe hazır tutmak gibi konularda çokta rahat bir sistem değil, ancak yetenekli bir uçak.

Bizim için esas sıkıntı son yıllarda 30 kadar düşen F16 ları ikame etmek için uçak aldık. Sayı yine 240 olarak devam etmekte. Ancak esas sorun 80 kadar F-4E envanter dışına attık, ve yine 2 filo olan Termin ler 1 filoya indi. Buralarda F35 beklentimiz vardı, malum onlarda gelmedi. Söndürdüğümüz filolar olduğu gibi durmakta. Şu anda en acilinden bize 2 filo Muharip anlamda uçak gerekiyor, oda söndürdüğümüz filolar için dahi değil, F35 bekleyen filoları kaldırmak için.

Ancak yine dipnot geçeyim, 2. Paket S400 yolda. Bu sefer buradaki muhatabımız sadece ABD olmayabilir. AB de çıkar karşımıza "Gardaş niyetin nedir?" diye sorabilir.
S-400 karşısında Suriye'de sağlam tavizler alınmayacaksa yazık bu milletin parasına, emeğine.

Eğer Suriye'de taviz alınacaksa da Rusya açıktan söylem değişikliğine gitmeli. Hala Türkiye'nin Suriye'deki varlığı geçici buraları boşaltmaları lazım minvalinde açıklamalar yapıyorlar ara sıra.

Yeni s-400 ün ertesi günü hiçbirşey olmamış gibi Suriye'deki güvenli bölgelerimize harekat başlatsalar başları ağrımaz,bu durum değişmeli.

karli
Süvariler
Mesajlar: 975
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen karli » 13 Eyl 2021, 18:50

Tyras yazdı: 13 Eyl 2021, 18:28 S-400 karşısında Suriye'de sağlam tavizler alınmayacaksa yazık bu milletin parasına, emeğine.

Eğer Suriye'de taviz alınacaksa da Rusya açıktan söylem değişikliğine gitmeli. Hala Türkiye'nin Suriye'deki varlığı geçici buraları boşaltmaları lazım minvalinde açıklamalar yapıyorlar ara sıra.

Yeni s-400 ün ertesi günü hiçbirşey olmamış gibi Suriye'deki güvenli bölgelerimize harekat başlatsalar başları ağrımaz,bu durum değişmeli.
Azizim çok zor,

Şimdi hakkını verelim, Putin çok rasyonel bir insan. Aynı zamanda pragmatik bir diplomasi yürütebiliyor. S400 ü sadece ABD-TR araındaki çatlağı derinleştirmek için dahi feda etmiş olabilir. Ancak Suriye özelinde geri adım atmayacağını, özelliklede İdlib konusunda taviz vermeyeceğini iddia edebilirim. Hem mevcut üslerine yakın, hemde ciddi anlamda terörist grupların bölgesi. Mümkün değil. Rusya ile aramızdaki en ciddi meselede İdlib. Diğer taraftan evet doğru bizim Suriye de ilelebet kalmamız söz konusuda olamaz, bilanihayet orası bizim toprağımız değil. Burada benim aklımdan geçen tek çözüm Esed ile masaya oturup, onlarla ortak bir takvim yapmak, ve Suriye ile meseleyi yahut önceliği Fırat ın doğusuna çekmek. Başkaca bir çözüm açıkçası göremiyorum.

Öte yandan Suriye ile S400 meselesinin birleşeceğinide açıkçası öngörmüyorum. 2. Pakette teknoloji transferi ve lokal üretim kriterleri var, ve bu konuda anlaşmaya varıldı. Yalın bir S400 siparişi olduğunuda açıkçası sanmıyorum. Arkasından farklı paketler çıkarşa şaşırmam. Ancak bu ilave alım, ciddi bir sürecin başlangıcı olacak.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1164
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 13 Eyl 2021, 19:41

karli yazdı: 13 Eyl 2021, 18:50 Azizim çok zor,

Şimdi hakkını verelim, Putin çok rasyonel bir insan. Aynı zamanda pragmatik bir diplomasi yürütebiliyor. S400 ü sadece ABD-TR araındaki çatlağı derinleştirmek için dahi feda etmiş olabilir. Ancak Suriye özelinde geri adım atmayacağını, özelliklede İdlib konusunda taviz vermeyeceğini iddia edebilirim. Hem mevcut üslerine yakın, hemde ciddi anlamda terörist grupların bölgesi. Mümkün değil. Rusya ile aramızdaki en ciddi meselede İdlib. Diğer taraftan evet doğru bizim Suriye de ilelebet kalmamız söz konusuda olamaz, bilanihayet orası bizim toprağımız değil. Burada benim aklımdan geçen tek çözüm Esed ile masaya oturup, onlarla ortak bir takvim yapmak, ve Suriye ile meseleyi yahut önceliği Fırat ın doğusuna çekmek. Başkaca bir çözüm açıkçası göremiyorum.

Öte yandan Suriye ile S400 meselesinin birleşeceğinide açıkçası öngörmüyorum. 2. Pakette teknoloji transferi ve lokal üretim kriterleri var, ve bu konuda anlaşmaya varıldı. Yalın bir S400 siparişi olduğunuda açıkçası sanmıyorum. Arkasından farklı paketler çıkarşa şaşırmam. Ancak bu ilave alım, ciddi bir sürecin başlangıcı olacak.
Esad Türkiye için "6 milyon vatandaşımızı oraya süremeyiz, orası bizim toprağımız değil" demediği üzere, bizim bu kadar hassas olmamızın bir manası kalmıyor.

Öncelikle toprak bütünlüğü söylemi, ABD'nin olası terör devleti girişimlerine karşı prensipte karşı durmak üzere bir "araçtı". Eğer Rusya ben İdlib'i temizleyeyim, sende kaçanı göçeni Afrin-Bab-Manbic ve Fırat'ın doğusuna yerleştir. Biz Fırat'ın doğusundan umudu kestik dese, Fırat2ın doğusu+ Manbic bizim mülteci sorununu ihya eder, başıma minnet. Kazan-kazan olur.

Aksine İdlib'e yaptıkları harekatın 10'da birini yapmadılar Fırat'ın doğusuna, ama ABD karşıtlığı, antiemperyalizm dendi mi, doğu bloku mangalda kül bırakmazlar.

Sadece, biz Suriye'de teröristleri yeneceğiz diyorlar, terörist kim, kim değil bir tanımlama yok herkes olası hedef. Eee. 3 milyon insan daha mülteci olacak, ona karşılıksız siz bakacaksınız, hem de kendi ülkenizde.

Geri dönüş için uygun ortam da yaratmam, Esad'ın keyfi gelirse onla konuş.

Bu muhataplık tarzı doğru değil.

İlle Rusya ile boğaz boğaza gelelim demiyorum ama biz Rusya'ya karşı yapıcı adımlar atıyorsak, tek karşılığı Suriye olmalı, onlar da araya kan davası girmiş, Esad'ın barışmak gibi bir niyeti veya imkanı olmadığı toplulukları askeri yöntemlerle ülkemize sürmeyi bırakmalılar.

Yoksa bu işin gidişatı en iyi ihtimalle Bahar kalkanı 2.

Bu ticaretle iki ülkenin de fayda göreceği bir işbirliği kurulmayacaksa, neye güvenip 2 sene sonra boğaz boğaza geleceğimiz ülkeden, içeriğine aşina olmadığımız kritik askeri sistemler alıyoruz??

*Tabii ki, sitemlerim sorularım size değil. Yine kendimizi haklı olup da, haklılığı hiç birşey ifade etmeyen bir konumda bulmamız üzücü, bari paramızın hatrı geçsin bir yerlerde.

Cevapla