HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
robust
Akıncılar
Mesajlar: 3537
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen robust » 12 Mar 2021, 09:00

Block-30 lar olabilir ama burada bir kac soru isareti var. Ozgur Projesi 2012 yilinda baslamisti ve sadece 1 prototip ucak kullanilmisti. Projenin diger Block-30'lara uygulanmasi icin bir sozlesme imzalandi mi henuz hic bir savunma sitesi veya yayininda cikmadi. Ayrica bu proje icinde AESA radar var mi, veya varsa hangi asamada Ozgur Projesine entegre edilecekler bilmiyoruz. Kisaca o kadar cok sey bilinmiyor ki.

Bildigimiz 1 adet F16 Block-30'a Ozgur Mod yapildi ve Block-30 serisine yapisal olarak guclendirmeler yapilarak gorev sureleri 12000 saat cikariliyor.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5121
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen goldenwings » 12 Mar 2021, 15:43

Block- 40 izin lazım diye biliyorum ?

karli
Süvariler
Mesajlar: 999
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen karli » 12 Mar 2021, 18:17

goldenwings yazdı: 12 Mar 2021, 15:43 Block- 40 izin lazım diye biliyorum ?
ÖZgür projesi ilk başladığında evet izin gerekiyordu. Ancak proje başlayalı yıllar oldu. Mühletlerinin dolmuş olması olası.

delikpr
Süvariler
Mesajlar: 890
Kayıt: 25 Tem 2012, 02:03
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen delikpr » 18 Mar 2021, 06:12

Here Are Turkey’s Stopgap Options Until It Can Acquire Fifth-Generation Fighters

With its air force aging and the acquisition or development of a fifth-generation fighter jet as long as a decade away, Turkey needs a stopgap solution.

After Turkey took delivery of advanced Russian S-400 air defense missile systems in 2019, the United States canceled Ankara’s order for stealthy fifth-generation F-35 Lightning II jets.

Suspended from that program, Ankara has few other options for procuring fifth-generation fighters. Russia’s troubled fifth-generation Su-57 only recently entered production. China hasn’t yet offered its J-20 for export. Turkey’s fifth-generation TAI TF-X fighter project, if it succeeds, would not become fully operational until the 2030s.

https://www.forbes.com/sites/pauliddon/ ... 93c537ad6d

LoneWarrior
Üye
Mesajlar: 139
Kayıt: 04 Tem 2016, 15:09
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen LoneWarrior » 18 Mar 2021, 08:05

Benim son zamanlardaki açıklamalardan anladığım yeni bir uçak alma planı yok. Bütün enerji MMU'ya yoğunlaşacak ve o zamana kadar modernize F-16lar ve SİHAlarla idare edeceğiz.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2134
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen trakya_forever » 18 Mar 2021, 08:44

karli yazdı: 12 Mar 2021, 18:17 ÖZgür projesi ilk başladığında evet izin gerekiyordu. Ancak proje başlayalı yıllar oldu. Mühletlerinin dolmuş olması olası.
Tüm Blok 30 ve 40 teslimatları 1987 de başlayıp 1994 te son buluyor. Eğer belirli bir mühlet sonunda izin almak gerekmiyorsa dediğiniz doğrudur Blok 30 ve 40 lar için bir izin gereksinimi kalmıyor. İlk Blok 30 1987 teslim ve Özgür 2012 tarihli olunca sanırım bu mühlet 25 Yıl. Eğer yanılmıyorsam Blok 50 teslimatları 1996-1999 arası. 2021-2024 arasında peyderpey onlar içinde bir izin almaya gerek kalmayacak bu durumda.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2615
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen swat » 29 Nis 2021, 20:07

Açıkçası bu B planının için acil bir alternatif düşünecek olursak Irak yönetiminin elindeki F-16IQ lar işimize yarabilir mi bence araştırmak gerek. BU uçakların çok bakımlı durumda olduğunu düşünmüyorum. Özgür modernizasyonu sonrası oldukça işimize yararlar. 18 adet alındı yanılmıyorsam ama motor seçimi konusunda bir şey bulamadım. Bahsettiğim fikir GE motorlu ise geçerli.

Kullanıcı avatarı
Footle
Süvariler
Mesajlar: 409
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Footle » 29 Nis 2021, 20:24

swat yazdı: 29 Nis 2021, 20:07 Açıkçası bu B planının için acil bir alternatif düşünecek olursak Irak yönetiminin elindeki F-16IQ lar işimize yarabilir mi bence araştırmak gerek. BU uçakların çok bakımlı durumda olduğunu düşünmüyorum. Özgür modernizasyonu sonrası oldukça işimize yararlar. 18 adet alındı yanılmıyorsam ama motor seçimi konusunda bir şey bulamadım. Bahsettiğim fikir GE motorlu ise geçerli.
Onlar toplam 36 adet Block 52 modeli aldılar hocam PW motorlu. Zaten Irak uçakları oldukça kırpılmış uçaklar, gelişmiş hava-hava mühimmatları kabiliyetleri yok. Aim-7 ve Aim-9L/M modelleri kullanabiliyorlar sadece. Hava-yer kabiliyeti olarak da sadece Agm-65 ve LGB kullanabiliyorlar diye kalmış aklımda.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3336
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen İstiklalFM » 29 Nis 2021, 20:44

25 yıl gibi bir süre yok maalesef. Kullanıldığı sürece End User anlaşması geçerli. İsrail en eski özelleştirilmiş F-16'larının satışını bir bu nedenle engelledi. O sözleşmelerde bizim aklımıza gelmeyecek kısıtlamalar var.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3537
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen robust » 30 Nis 2021, 00:06

İstiklalFM yazdı: 29 Nis 2021, 20:44 25 yıl gibi bir süre yok maalesef. Kullanıldığı sürece End User anlaşması geçerli. İsrail en eski özelleştirilmiş F-16'larının satışını bir bu nedenle engelledi. O sözleşmelerde bizim aklımıza gelmeyecek kısıtlamalar var.
Ornegin, henuz hic bir F16 ucaginda APG68 veya APG83 SABR AESA radardan baska bir opsiyona izin verilmemesi veya AMRAAM haricinde farkli bir BVR fuzesinin entegre edilmemesi. Israil Derby fuzesi teoride var, farkli ucaklara entegre edildi ama fiiliyatta F16'lardan atilmadi. Radar+BVR fuzesi ikilisinin entegrasyonu onemli bir konu ve ABD bu kouda Israil'e taviz vermemisti.

Bakalim biz Gokdogan fuzesini APG68 radarina nasil entegre edecegiz. ABD'li APG68 radarini ureten Northrop ve ucak ureticisi Lockheed ile anlasip (ve State Department) F16 Block-40/50/50+'lara Gokdogan fuzesi entegrasyonu yapilabilir. Diger secenek Gokdogan tasarimi Mil-STD-1760 standard interfaze uygun oldugundan AMRAAM-C7 ile ayni arayuz yazilimi kullailarak, ucaga AMRAAM gibi yuklenebilir. Bunun icinde ucak-fuze veri haberlesme protokolu ayni sistematikte yapilmasi gerekir, belki yine uretici firmadan bu arayuzun alinmasi ihtiyaci olabilir. Bu opsiyon en mantikli ve dusuk maliyetli cozum gibi gorunuyor. Tahminim ilk asamada Turkiye kendi radari ve gorev bilgisayarlari ile F16 ucaklarinda kullanana kadar bu sekilde halledilir.

Hatta Gokdogan ve Bozdogan fuzeleri halen AMRAAM/Aim9X fuzelerinin atildigi LAU-129 lancerlerini kullaniyorlar. Bu lancer ABD'li Mervin Engineering firmasini urunu bir lancer.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2615
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen swat » 30 Nis 2021, 19:13

Arkadaşlar F-35 projesinden ama öyle ama böyle çıkartıldık. bizim 54 adet terminatör yerine 4 filoluk bir uçağa ihtiyacımız var.

Benim aklımdan uzun zamandır EF-2000 geçiyor ama anlaşma baştan sıkı tutulacak Almanyadaki firmaları ve ALman hükümeti bazı şeyleri baştan kabul etmek zorundaki bu projeye Türk hava kuvvetlerinin dahil olması en çok istedikleri şey.

Aklımdaki çözümü forum ile paylaşmak istiyorum.

Öncelikle dostlar alışverişte görülsün 4 filo toplam 82 adet EF-2000 tedarik edilebilir.

4 filo 20 x 4 = 80 adet +1 adet TAI test platformu +1 adet 401.filo.

EF-2000 İçin Türk Hava Kuvveti İsterleri şu şekilde olmalı.

- EF-2000 Görev bilgiyasarı Özgür projesinden yola çıkılara Türk üretimi olmalı.
- Uçakta Kullanılan BK-27 Mauser otomatik toplu yerine (mümkün ise) M-61A1 Vulcan topu kullanılmalı.
-Uçağa ait salanlar Türk tasarımı ve üretimi salanlar olmalı
- Uçak Aesa radarlı olmalı yetiştirilebilirse Aselsan çözümü uçakta olmalı yada ileriki modernizasyonlarda Aselsan AESA radarına geçiş yapılmalı.
-Uçak üzerinde sınırsız modifikasyon hakkımız olmalı.

Uçak Tedarik Süreci İse

- 22 adet ikinci el alım. (Alman,İngiliz ikinci elleri düşük uçuş saatli modelleri)
- 60 adet TAI tesislerinde üretim (42 ay proje takvimi)

Şeklinde olmalı, umuyorum ki bu v.b bir proje yapılır.

Kullanıcı avatarı
Wolverine
Akıncılar
Mesajlar: 1236
Kayıt: 10 Ağu 2012, 18:15
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Wolverine » 30 Nis 2021, 23:57

Sayın swat keşke kasada para olsa da yukarıda yazdıklarınızı yapabilsek. Şu ekonomik krizde MMU harici hiçbir uçağa kaynak ayıramazlar ki MMU için bile para nereden bulunacak şüpheli.

pardus
Süvariler
Mesajlar: 875
Kayıt: 17 Ağu 2012, 15:19
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen pardus » 01 May 2021, 01:00

Sayın @Swat Platform üzerinde mutabık kalınacak ülke sayısı çok olunca tüm bu isterleri elde etmek zor olur diye düşünüyorum .

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1629
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Antares » 01 May 2021, 01:06

Makam araçlarını ve birisinin uçak filosunu satarsak EF 2000 lere para çıkabilir. Acil ihtiyacımız var.

Kullanıcı avatarı
dr.911
Akıncılar
Mesajlar: 1562
Kayıt: 20 Tem 2012, 19:07
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen dr.911 » 03 May 2021, 18:56

Yeni platform ya da ek platform tedariği yapılmayacaksa, eldeki f16ları block 50,52 ler de dahil kapsamlı bir modernizasyona sokamaz mıyız ? Yerli imkanlar ile üretilmiş aesa radar, full screen glass cockpit, daha fazla durumsal farkındalık ve elektronik harp sistemleri vs.Abd den izin mi gerekiyor block30 sonrasına ? Cevap evet ise izin almak imkansız mıdır ? Adet arttıramıyorsak niteliğin sınırları zorlanabilir belki.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2134
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen trakya_forever » 03 May 2021, 19:48

Blok 30/40/50 Özgür Mod ve Aselsan Aesa radar olacakmış peyderpey.

Kullanıcı avatarı
Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Shock and Awe » 03 May 2021, 20:52

dr.911 yazdı: 03 May 2021, 18:56 Yeni platform ya da ek platform tedariği yapılmayacaksa, eldeki f16ları block 50,52 ler de dahil kapsamlı bir modernizasyona sokamaz mıyız ? Yerli imkanlar ile üretilmiş aesa radar, full screen glass cockpit, daha fazla durumsal farkındalık ve elektronik harp sistemleri vs.Abd den izin mi gerekiyor block30 sonrasına ? Cevap evet ise izin almak imkansız mıdır ? Adet arttıramıyorsak niteliğin sınırları zorlanabilir belki.
Hocam öncelikle bizde block52 yok block50 ve 50+ var. İkincisi evet Abd'den izin gerekiyor. Üçüncüsü zaten AESA radar hazır değil.

Asıl konuya gelirsek, seçimlerden sonra hükümet değişse bile ekonomik sıkıntılar büyük oranda devam edeceği için kısa vadede çok sayıda uçak alımı mümkün olmayacaktır. En fazla 2-3 filo uçak alınacaksa bile bu yine F-16 olur veya belki F-35'i tekrar deneriz orasını bilemem fakat Typhoon ve Rafale olmayacağına eminim. (Zamanında Typhoon teklifini kabul etseydik şimdi durum çok farklı olurdu ama artık o tren geçti.)
Yani biz AESA radarı tamamlayalım, bütün block30'ları modernize edelim, ondan sonra sıra illaki block 40 ve 50lere de gelecektir. O zaman Abd izin verir mi vermez mi bunu şimdiden bilemeyiz.

Kullanıcı avatarı
dr.911
Akıncılar
Mesajlar: 1562
Kayıt: 20 Tem 2012, 19:07
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen dr.911 » 03 May 2021, 20:58

Bir yaşıma daha girdim, ben 52leri 50lerin D modeli zannediyordum. Aesa henüz hazır değil ama eli kulağındadır heralde sayın.Shock izin vs bir şekil de çözülmeli sayı arttıramıyorsak eldekilerin kapasitelerini arttıralım bari.

kivele
Üye
Mesajlar: 299
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen kivele » 03 May 2021, 21:02

Mevcut hükümetin değişmesiyle askeri projeler sekteye uğramasından korkuyorum. Çok sıkı kemer sıkma politikasına geçilecektir. Yeni bir savaş uçağı alabilecek bir bütçenin var olacağını sanmıyorum.

tuğrulbey
Süvariler
Mesajlar: 836
Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen tuğrulbey » 03 May 2021, 21:03

32, 42, 52, 52+ ve 72 P&W motoru ile, 30, 40, 50, 50+, 60 ve 70 GE motoru ile uçuyor.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5121
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen goldenwings » 03 May 2021, 23:30

kivele yazdı: 03 May 2021, 21:02 Mevcut hükümetin değişmesiyle askeri projeler sekteye uğramasından korkuyorum. Çok sıkı kemer sıkma politikasına geçilecektir. Yeni bir savaş uçağı alabilecek bir bütçenin var olacağını sanmıyorum.
Değişmese de para kalmadı zaten. Yani değişen birşey olmaz. Gerçekten bir sihirbaz lazım bize artık, anca o kurtarır.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 339
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen wolfastein » 04 May 2021, 00:02

Ne edip, dişimizi sıkıp, dişimizden tırnağımızdan biriktirip şu 2-3 filo eurofighter almalıyız. Zaten gelmeleri 2024 ve 2025'leri bulacak belki Yunan Rafale'lerini dengelerler. Yunanın ek Rafale alımı gündemde. TFX'in gelmesine her şey yolunda giderse çok var. Şu kanal İstanbul'a ayıracakları parayı buraya aktarsalar. Gerçekten Hava Kuvvetleri üstünlüğünü kaybedecek.

mohawk
Süvariler
Mesajlar: 148
Kayıt: 16 Tem 2012, 14:02
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen mohawk » 04 May 2021, 08:42

https://t.co/ceTsQVZfFT

Etrafımızdaki muhtemel hasmımız tüm devletler hava kuvvetlerini hem nitelik hem nicelik olarak çok hızlı bir şekilde geliştirmekte,bizler ise yok ihamız yok sihamız ,arkadaşlar iha-sihalara uçakların görevinin yüklenebileceğine inanan insanlar yönetiyor bu ülkeyi(maalesef sadece hükümette değil Hava Kuvvetlerimizde de var bu düşünce yapısı),o yüzden Kuvvet'in uçak ihtiyacını umursayan yok maalesef,bize son zamanlarda her türlü düşmanlığı yapan ambargo uygulayan Abd'den motor başta olmak üzere birçok alt sistem alarak MMU yapmak gayretindeyiz bu üretim modeli ile o uçağı zor üretiriz ,adamakıllı bir üretim modeli ile uçak üretiriz evet ama eğri oturup doğru konuşalım bu süreç en iyi ihtimal ile 10 yıldan önce bitmez bize çok çok acil uçak lazım ...

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2134
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen trakya_forever » 04 May 2021, 09:48

10 yıl çok çok iyimser bir tahmin, maalesef. Bunu hepimiz biliyoruz. MMU konusundaki çekince ve düşüncelerim sabit yıllardır. Hele bu resmi/gayriresmi ambargolar ile bu işi kotarmamız artık çok çok zor.İmkansız diyeceğim de sert olacak diye demedim.

Erich Von Manstein
Süvariler
Mesajlar: 1223
Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Erich Von Manstein » 04 May 2021, 12:05

Şu son olaylardan sonra MMU'yu beklemek tercih değil zorunluluk olabilir. EF, en erken olarak ikinci el şeklinde alınabilir fakat bildiğim kadarıyla bizim kullandığımız hiçbir mühimmatı atamıyor. Eğer ki İngiliz T-1'lerine istediğimiz mühimmat ve sistemi entegre edebilecek izni veriyorlarsa o zaman neden olmasın. Yani dönüyoruz dolaşıyoruz F-16'ya gidiyoruz. LM ve GE çok ciddi lobi yapacak, kongreden geçme garantisi verecek ya da bu kongre yapısı ile zaten izin çıkmaz. Hazirandaki Biden görüşmesinden sonra anlarız durumun ne olacağını.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1204
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 04 May 2021, 12:42

İlk başlarda TF-X'in 3 konsept tasarımı vardı. Sonra tek tasarımda birleştirildi.

Madem TAI'de TF-X'i yapabileceklerine dair bu kadar güven var, SSB B planı yok diyor, bence gövdede yük taşıma kısmı es geçilmiş, kanatta yük taşıyan, stealth-sensör füzyon özelliği olmayan, F110 kullanan ikinci bir versiyon yapılıp öne çekilsin.

Zaten bu haliyle yapamıyorsak ayağımız yere basar, Geri kalan TF-X' takviminin gerçekçiliğine de o gözle bakarız.

2Xf110 sağladığı çılgın güç ile ve kanatta yük ile F15 muadili birşey yapar. F15'in ilk versiyonları kadar kabiliyetli olsun yeter de bize.

Hem TF-X'te kullanılacak teknolojilerin ön test platformu olarak tasarım ve işlev olarak tamamen ilgisiz Hürjet'i düşüneceğimize, (ki daha onun kaderi belli değil) böyle bir versiyon çok daha iş görür. F4'lerde gidince Blok30 filosu safi test filosunda dönüşecek neredeyse.

30-40 adet üretilmesi hem platform olarak, hem TF-X'e test platformu olarak önemli bir boşluk doldurur, Hürjet ise safi eğitim ihtiyacı için kısıtlı miktarda üretilir.

Olduğu haliyle ilk versiyonda gövde içinde yük taşıma da ısrar edilirse, bu sığdı bu sığmadı işinin ne kadar uzayacağı belli değil, üstelik testler bitip üretime geçileceği an, ABD'nin şaak diye F110 vermiyorum deme ihtimali azımsanabilir değil.

En azından böyle bir iş için yeterli sayıda F110 siparişi şimdiden geçilirse, gelecekte hoş olmayan bir sürprizle karşılaşmayız.

Gerçekten bindik bir alamete gidiyoz kıyamete tarzı bir planlama mevcut, etraf Rafale-Su35-F35 doluyor, yarın İran'da Çinle ortak birşey üretir. Biz eldekiyle yetineceğiz diye, bölgedeki caydırıcılığımızı tamamen yitirme riski altındayız.

İhalarla bölgede bir şok etkisi yarattık, bu çok iyi oldu ama bu cicim aylarının sonsuza dek sürmeyeceğini anlamak gerekiyor.

Böyle giderse Yunan DB, bize daha çok parmak sallar. Kıbrıs'ta Doğu Akdeniz'de geri adım şansımız yok, ona göre hazırlığımız da olmalı.

çanakkale geçilmez
Süvariler
Mesajlar: 725
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
Konum: çanakkale
Yaş: 44
İletişim:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen çanakkale geçilmez » 04 May 2021, 22:25

Kişisel fikrim abd nin bize f-110 motor vermeyeceği şeklinde.Prototip haline gelip dememe süreçlerini geçsek bile iş seri üretime geçtiğinde bu motoru hiç bir şekilde vermeyecektir.Açık gizli ambargo uygulamış ,milli menfaatlerine karşı çıkan bir Türkiyeye kendi savaş uçağı için niçin motor versin?Ya da vermeye kalkarsa karşılığın da ne tavizler ister bizden...Yöneticilerin hala abd nin alabileceğine inancının kaynağı acaba ne?Çok mu saflar ya da bizim bilmediğimiz başka işler mi dönüyor perde arkadında....Temel kotil in istekli olması ,projenin olacağına inancı çok yüksek olsa da reel politik bizi altay ın motor-transmisyon işine döndürecek gibi....Tek çözüm kendi motorumuzu üretene kadar ara çözüm jet uçağı almak...Eurofighter bence ilk tercih olmalı...O da olmazsa en azından jf-17 bile olur.Çok değil 30-40 adet uçak bizi 10 sene daha rahatlatır.

BuLuT
Üye
Mesajlar: 628
Kayıt: 12 Tem 2012, 17:07
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen BuLuT » 04 May 2021, 22:37

Bu günkü Milliyette Ruslarla SU-35 ve SU-57 görüşmeleri olduğu ve anlaşmanın sağlanacağı yönünde bir haber var bir arap gazetesine dayandırmış.
Şimdi ne zaman böyle bir haber görsek ya gerçekten ABD ile görüşme öncesi beni kaybediyorsun havası yaratılmak yada gerçektende bu şekilde bir niyetin gerçeğe çok yakın olduğunu kamuoyu ve dünyayı hazırlamak için verildiğidir.
Bu S400 alımında da böyle olmuştu.
Sanırım Uçak olayı konusunda Ruslar isterlerimizi karşılıyor.
Doğu akdeniz de ruslarla belki çinde işin içine girebilir karşı bir ittifak oluşturabiliriz.
Bu olursada kimsede Türkiyeyi suçlamasın bilerek ve isteyerek bu nıktaya getirdiler

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen alpagut » 05 May 2021, 00:21

Belki 5 sene sonra ilişkiler düzelir. O zaman da o motoru alabiliriz. Seri üretime kadar iş olsun yeter. Muhtemelen testler için elimizde motor vardır. Ya da bulunur diğer uçaklardan.

Ama tabii ki işi sağlam kazığa bağlamak gerek.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 339
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen wolfastein » 05 May 2021, 01:25

BuLuT yazdı: 04 May 2021, 22:37 Bu günkü Milliyette Ruslarla SU-35 ve SU-57 görüşmeleri olduğu ve anlaşmanın sağlanacağı yönünde bir haber var bir arap gazetesine dayandırmış.
Şimdi ne zaman böyle bir haber görsek ya gerçekten ABD ile görüşme öncesi beni kaybediyorsun havası yaratılmak yada gerçektende bu şekilde bir niyetin gerçeğe çok yakın olduğunu kamuoyu ve dünyayı hazırlamak için verildiğidir.
Bu S400 alımında da böyle olmuştu.
Sanırım Uçak olayı konusunda Ruslar isterlerimizi karşılıyor.
Doğu akdeniz de ruslarla belki çinde işin içine girebilir karşı bir ittifak oluşturabiliriz.
Bu olursada kimsede Türkiyeyi suçlamasın bilerek ve isteyerek bu nıktaya getirdiler
Bu haber Al Jazeera' de çıkmıştı sanırım ve orda bir Yunan'ın da görüşü vardı. Belki de Türkiye yi gazlamak için yapılmıştır.
Eğer son çare olarak hiçbir batı uçağı alınamazsa Ruslardan uçak alınabilir. O zaman ABD ve batının bize bir şey diyeceği kalmaz. Ama Ruslar bazı Türk aviyonikleri ve mühimmatlarını kullanmayı ve Türkiye ile teknoloji paylaşımı kabul ederse bu teklif kabul edilmeli ve kesinlikle su-57 olmalı. Ama elde hiç seçenek kalmamışsa bu olmalı.
Ama önce daha önce belirttiğim gibi eurofighter olmalı alacağımız uçak ve 2-3 filo olmalı. Çevremizdeki ülkeler hava kuvvetlerini güçlendiriyor ve biz ne zaman ve nasıl olacağı belli olmayan mmu'ya bel bağlayamayız. Ve alınacak uçakların Türk silah sistemleri kullanması istenmelidir.

Vatansever
Üye
Mesajlar: 59
Kayıt: 21 Eki 2012, 23:07
Konum: Tekirdağ
Yaş: 33

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Vatansever » 05 May 2021, 08:56

Burada bukadar adam bütün umudu MMU'ya bağlayarak hata edildiği konusunda hemfikir olmuşken, hükümet ve kuvvet tarafında çok gereksiz bir rahatlık var...
Benzer rahatlığı Suriye'de operasyonlar yaparkende gösterdik ve çok ciddi bedeller ödedik.
Ülke güvenliğinin belkide en kilit noktası olan Hava Kuvvetleri'nin bu derece boşlanması çok büyük bir hata. Bu kafa ile gidersek 3-5 sene içinde ne yazık ki çok büyük bedeller ödeyebiliriz.

Bizim çok acil olarak en az 3 filo nitelikli uçak temin etmemiz gerekiyor.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1204
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 05 May 2021, 10:43

çanakkale geçilmez yazdı: 04 May 2021, 22:25 Kişisel fikrim abd nin bize f-110 motor vermeyeceği şeklinde.Prototip haline gelip dememe süreçlerini geçsek bile iş seri üretime geçtiğinde bu motoru hiç bir şekilde vermeyecektir.Açık gizli ambargo uygulamış ,milli menfaatlerine karşı çıkan bir Türkiyeye kendi savaş uçağı için niçin motor versin?Ya da vermeye kalkarsa karşılığın da ne tavizler ister bizden...Yöneticilerin hala abd nin alabileceğine inancının kaynağı acaba ne?Çok mu saflar ya da bizim bilmediğimiz başka işler mi dönüyor perde arkadında....Temel kotil in istekli olması ,projenin olacağına inancı çok yüksek olsa da reel politik bizi altay ın motor-transmisyon işine döndürecek gibi....Tek çözüm kendi motorumuzu üretene kadar ara çözüm jet uçağı almak...Eurofighter bence ilk tercih olmalı...O da olmazsa en azından jf-17 bile olur.Çok değil 30-40 adet uçak bizi 10 sene daha rahatlatır.
40 Eurofighter'ın bize yaklaşık maliyeti en az 7-8 milyar dolar olur. Uygun mühimmat, bakım ve yedek parça üretim altyapısı ile beraber. Üstelik şimdi sipariş geçsek üretimi 2024-2025 en erken. 40 uçak içinde kimse ortak üretim, kaynak kodları vs. paylaşma işine sıcak bakmaz.

Bende o yüzden şunu diyorum. TF-X geliştirme maliyeti 10 milyar dolar olacak diye dillendiriliyor. Hadi bugüne kadar sürüncemede kalan bir F35 umudu vardı. Artık o da yok.

Bence bizim Hürjeti silahlandırmayı falan düşüneceğimize. Atak2 erteleyip ve Hürjet'i sadece eğitimle kısıtlı tutup, oluşan bütçeyle TF-X ile aynı alt sistemleri kullanacak ama daha basit bir 4.5 nesil işine girmemiz gerekir.

Daha önce defalarca JF-17 önerdim sebebi şu, ucuz- endüstri ortaklığı almamız ve yan maliyetleri az olur. Hatta F404 izni çıkmazsa Hürjetle ortak motor kullanır, tek altyapı olur.

Ama EF işine girmek sağlam para istiyor. Fırsat maliyetini de düşününce EF işi zorlar bizi.

Ama dediğiniz gibi hiçbir şey, bu deniz alanları tartışmalarının en kızıştığı kritik dönemde Hava kuvvetlerinin zayıf kalması kadar ağır bedeller ödetmez.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1852
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen anafor2014 » 05 May 2021, 11:45

" 7-8 milyar dolar" son 1 yılda yasananlara bakınca inan para degil. Bir gecede durduk yere merkez bankası baskanı gitti. O gece ki kaybımız kadar.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3336
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen İstiklalFM » 05 May 2021, 12:50

Ben Türkiye'nin caydırıcılığı söz konusuyken ve bölge ülkeleri bu şekilde silahlanırken para hesabı yapılmasını absürt buluyorum. Bu ülkedeki istisnasız her siyasi yönelim kendi işleri olunca para buluyor. Küçücük belediye bütçelerinden bile milyarlık projelere imza atıyorlar. 500 bin kişilik belediyenin milyarlarca dolarlık borcu 20 senedir ödeniyor... yani para yetmez vs bu konunun ehemmiyeti karşısında bana çok sinir bozucu geliyor.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1204
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 05 May 2021, 13:12

İstiklalFM yazdı: Ben Türkiye'nin caydırıcılığı söz konusuyken ve bölge ülkeleri bu şekilde silahlanırken para hesabı yapılmasını absürt buluyorum. Bu ülkedeki istisnasız her siyasi yönelim kendi işleri olunca para buluyor. Küçücük belediye bütçelerinden bile milyarlık projelere imza atıyorlar. 500 bin kişilik belediyenin milyarlarca dolarlık borcu 20 senedir ödeniyor... yani para yetmez vs bu konunun ehemmiyeti karşısında bana çok sinir bozucu geliyor.
Hocam onlar cicim aylarıydı. Yani o belediyelerdeki, 5 yıl sonra kim öyle kim kala, ben kime ne yedirirsem kardır kafası aldılar paralarını gittiler. Şimdi ne o belediyelerde, ne valiliklerde, ne kitlerde para yok. Şuan hala "götürenler" tencerenin dibini sıyırıyorlar.

Biz o zamanlar ülke için konuşunca hep siyaset için yapıyor diye algılandık, oda bunu çaldı, buda bunu götürdüye itildi konular. Ama artık ülke için zaaf oluşturan bir noktaya gelindiği bu pandemiyle hızlı anlaşıldı.

Şuna katılıyorum, bu işin bir para hesabı yok. Bende ermenilerin izlediği gibi, birgün kendi ülkemin evlatlarını vurulurken izlememek için ne şart varsa zorlanması taraftarıyım.

Ama o para farklı biçimde yine hava kuvvetlerine harcanıp verim alınabilecekse buda düşünülmeli.

Eurofighter bize kendi savunma sanayiimizin gücünden yararlanabileceğimiz bir teklifle gelirse. Bu uçağı satıyorum üstüne AESA'nı Göktüğunu, SOM'unu KGK'nı sen koy kullan bize sorun yok derse başım üstüne, o para verilir.

Ama bu ülkede gecesini gündüz edip uçak elektronikleri üzerine çalışan onca mühendisin emeğinin ticari karşılığı 30 tane Blok30 modernizasyonu olacaksa da, ciddi bir potansiyeli hiç edeceğiz demektir. Öyle olunca bizim Mısır'dan Yunan'dan bir farkımız kalmıyor.

Tek fark onları finanse eden para babaları varken, biz zor kazanılmış, halkın sırtına binen sert bir yükle aynı noktaya geleceğiz demek oluyor.

İngiltere ile aramız, sanayi ilişkilerimiz oldukça iyi gidiyor. İngiltere ile gerekirse diğer potansiyel savunma işbirlikleri de masaya yatırılıp kapsamlı bir işbirliği anlaşması yaparsak ve bu Türk savunma sanayiinin önünü kesmezde açarsa, bu tabi harika bir senaryo olurdu.

Kullanıcı avatarı
Wolverine
Akıncılar
Mesajlar: 1236
Kayıt: 10 Ağu 2012, 18:15
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Wolverine » 05 May 2021, 13:13

Acil açık kapatma olarak İngilterenin elindeki Eurofigter 2000 lerden meteor füzeleri ile birlikte 2 filo alınabilir. Erken uyarı uçaklarımız desteğinde o uçaklarda aesa radar ihtiyacı kalmaz. Bu iki filoyu hava önleme görevlerinde kullanırsak bize bir süre nefes aldırır. Yoksa boğulmaya doğru gidiyoruz.
Perde önünde hava kuvvetleri bütün planını MMU ya endekslemiş görünüyor. Çok büyük hata. Hiçbir zaman bütün yumurtalar tek sepete konulmaz. MMU projesi bir cortlarsa 10 yıl sonra çağdışı kalmak üzere olan hava gücümüzle ortada kalıveririz.

Kaldı ki MMU projesinin gerçekleşme olasılığından daha yüksek olan, gerçekleşmeme olasılığıdır.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3336
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen İstiklalFM » 05 May 2021, 13:29

Tyras yazdı: 05 May 2021, 13:12 Hocam onlar cicim aylarıydı. Yani o belediyelerdeki, 5 yıl sonra kim öyle kim kala, ben kime ne yedirirsem kardır kafası aldılar paralarını gittiler. Şimdi ne o belediyelerde, ne valiliklerde, ne kitlerde para yok. Şuan hala "götürenler" tencerenin dibini sıyırıyorlar.

Biz o zamanlar ülke için konuşunca hep siyaset için yapıyor diye algılandık, oda bunu çaldı, buda bunu götürdüye itildi konular. Ama artık ülke için zaaf oluşturan bir noktaya gelindiği bu pandemiyle hızlı anlaşıldı.

Şuna katılıyorum, bu işin bir para hesabı yok. Bende ermenilerin izlediği gibi, birgün kendi ülkemin evlatlarını vurulurken izlememek için ne şart varsa zorlanması taraftarıyım.

Ama o para farklı biçimde yine hava kuvvetlerine harcanıp verim alınabilecekse buda düşünülmeli.

Eurofighter bize kendi savunma sanayiimizin gücünden yararlanabileceğimiz bir teklifle gelirse. Bu uçağı satıyorum üstüne AESA'nı Göktüğunu, SOM'unu KGK'nı sen koy kullan bize sorun yok derse başım üstüne, o para verilir.

Ama bu ülkede gecesini gündüz edip uçak elektronikleri üzerine çalışan onca mühendisin emeğinin ticari karşılığı 30 tane Blok30 modernizasyonu olacaksa da, ciddi bir potansiyeli hiç edeceğiz demektir. Öyle olunca bizim Mısır'dan Yunan'dan bir farkımız kalmıyor.

Tek fark onları finanse eden para babaları varken, biz zor kazanılmış, halkın sırtına binen sert bir yükle aynı noktaya geleceğiz demek oluyor.

İngiltere ile aramız, sanayi ilişkilerimiz oldukça iyi gidiyor. İngiltere ile gerekirse diğer potansiyel savunma işbirlikleri de masaya yatırılıp kapsamlı bir işbirliği anlaşması yaparsak ve bu Türk savunma sanayiinin önünü kesmezde açarsa, bu tabi harika bir senaryo olurdu.
Hocam söylediğim olaylar 90'lar sonu, 2000'ler her zaman yaşandı. Bugün de yaşanıyor. O günlerin acısını çektiğimizi biliyorum ama belirteceğim şey "acil ihtiyaç" için S-400'e milyar dolar verebilen, yap işlet devret dahi olsa hala multi milyarlık projeleri hayal eden bir ülkenin böylesine kritik bir dönemde para hesabı ile bölgenin en caydırıcı hava kuvvetlerinin -caydırıcılık anlamında- hızla sıralamadaki çöküşüne göz yummamalı. Bu forumda işin envanter ile olmayacağını pilotaj, harbe hazırlık, ağ kabiliyetleri gibi tonla şeyin olduğunu en çok savunanlardan biriyim. Ancak bazı şeyler geliyorum diyor. Ciddi platform ihtiyacımız var. Öyle ya da böyle Türkiye, Türkiye'ye rağmen etki alanını büyüten bir ülke. Siz de bunu çok iyi biliyorsunuz.
Benim bu konudaki temel ısrarımın altında başka sebepler de yatıyor. Ben MMU, Hürjet, MİUS vs. gibi şeylere çok büyük şüpheler ile bakıyorum. Bunun temel sebebi şu; bu projeler tepeden gelme talepler ile sürekli tarih revizyonuna gidiyor. Hoop ABD ile kriz var işi hızlandırın. Tamam efendim hızlandırdık diyorlar. Takvim değişiyor. Sonra bu iş böyle olmayacak diyip tekrar revize. Bu böyle gidiyor. Zaten hata kaldırmayacak projeler yapıyoruz. Birisi bana açıklasın Hürjet'in kritik tasarım gözden geçirme denen CDR'ının nasıl erkenden bittiğini söylesin? Bugün en çok hızlandırılan proje HİSAR idi. Takvim ortada yine gecikti. 2-3 yıl gecikti. Hürkuş ortada. Bazı hatalar var. Hadi o hatalar kritik değil bizim HvKK'da da problem var. Hürjet gerekirse ses üstüne çıkabilecek bir uçak. O CDR'da öyle bir hata olursa pirinci kim ayıklayacak. MMU'ya girmiyorum bile. Biz ABD gibi de değiliz. Derdimizi anlatamayız şu hatalar var bunları düzeltiyoruz diye. Adamlar en azından hesabını veriyor hataların. Adamın E/O konusunda geldiği seviyeye Çin gelememiş. Kendi firmaları yıllarca gerilerindeyiz diye kendisi ifade ediyor. Biz hangi bir teknolojide yetişeceğiz. Dolayısı ile ben öyle ya da böyle Altay projesindeki gibi "kalçalarımızın" üstünde kalmamak için öyle ya da böyle bir alternatif gerekliliğine inanıyorum. Açıkçası bu durum için para hesabı yapmak büyük kumar. Söylemeye çalıştığım buydu.

Umarım kötümser olan benimdir...

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2134
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen trakya_forever » 05 May 2021, 14:36

Abiler kardesler yıllardır diyorum MMU ya bel bağlamayın. O iş yaş. Konu havacılık olunca ve bizim proje yönetimlerimiz, teknolojik birikimimiz göz önüne alınınca olmaz o iş. Hele hele bu son ambargolarla hiç olmaz.

Yanlış zamanda yanlış hedeflenmiş bir proje başlı başına.
Ahanda buraya yazıyorum 2035 ten önce operasyonel hale gelmiş bir MMU ortaya çıkmaz.

Yerli motor dediğin şey o tarihe de yetişmez. İşte motor bu demekle iş bitiyor mu? Daha kaç yıl yer testi üzerine platform testi. 2040 de sen ona.

Harcanacak para öyle 10 milyar dolarda falanda kalmaz.

Yıl olacak 2035-40 al sana 4.5 nesil savaş uçağı. Ben 40 yıl ucaracagim tek uçak olarak bunu.

İşte sonra 5.Nesil yapacaz onu. Yahu nasıl yapacan?
Bir kere Ali olarak dogandan daha sonra Ayşe olmaz aga. Olursa da nasıl olur işte biliyorsunuz.

Yahu yanlış yanlış. Hedef yanlış, plan program sıfır.

Kullanıcı avatarı
dr.911
Akıncılar
Mesajlar: 1562
Kayıt: 20 Tem 2012, 19:07
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen dr.911 » 05 May 2021, 14:45

Bize helalin den 3-4 filoluk bir ek f16 takviyesi lazım.Az kullanılmış ikinci el mi olur, sıfır mı olur bilmem ama görünen köy klavuz istemez. İkince el block 30 falan bulunup burada epey bir derlenip toparlanır f4lerin yerine cuk diye otururdu.

bulancaklı
Üye
Mesajlar: 8
Kayıt: 16 Tem 2012, 11:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen bulancaklı » 05 May 2021, 15:06

Herhangi bir ülkeden uçak alamıyorsak veya almıyorsak hür jetin çift motorlu versiyonu hızlıca üretip ,tek motorlu eğitim çift motorlu savaş uçağı yaparak mmu hizmete girene kadar geçici bir çözüm olabilir mi?

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2134
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen trakya_forever » 05 May 2021, 15:17

Hurjete tek motoru buldukta çift motorlusu geç kaldı :)

Ağa pancar motoru mu bu koy yan yana sök tak:)

Bizim yapmamız gereken daha F35 işi suya düşünce adam gibi bir ihale acmakti. Çift motorlu, performanslı bir hava üstünlük uçağı için. Kim geliyor, kim gelmiyor, kim ne veriyor, kim ne vermiyor görürdük. Alım miktarına göre imtiyazlı ya da devşirme bir platform dahi olurdu. O vermez bu verir, illa veren çıkar sen paradan haber ver. Rus uçağı Fransız aviyonikleriyle uçuyor isteyince.

bulancaklı
Üye
Mesajlar: 8
Kayıt: 16 Tem 2012, 11:25
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen bulancaklı » 05 May 2021, 15:43

Savaş uçağı konusunda batı kaynaklı alım ambargo sebebiyle zor görünüyor ihale açılsa bile siyasi durumu bekleyip 2023 ü görmek isteyeceklerdir. Rus ve çin uçakları yeni bir sistem anlamında tercih edilmediği söyleniyor. Bu şartlar altında 5. nesil mmu çok uzun süreceği ve üzerimizdeki yeni uçak baskısı artacağı için bir fikir olarak söylemiştim Tabi bu senaryo da hürjetin motorunun verileceğini öngörerek söylüyorum Gerçi verilmese bile yeni uçak almaktansa lisans altında motor alıp uçağı yine biz yapmalıyız
siz daha bilgili arkadaşlar lütfen zihni sinir fikir gibi düşünmesin mısır ve yunanistan rafale , israil f 35 alınca durumun aciliyeti biz savunma sanayi meraklılarını alternatif üretmeye itiyor .

İnşirah
Süvariler
Mesajlar: 410
Kayıt: 25 Kas 2013, 02:23
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen İnşirah » 05 May 2021, 16:43

Araplarla aramız düzelirse Suudiler Mısır'a yaptıkları kıyakları tekrar bize yaparlar mı sizce ? 3-5 filo parası ateşleseler hani fena olmaz :)

tuğrulbey
Süvariler
Mesajlar: 836
Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen tuğrulbey » 05 May 2021, 16:55

Zamanında 80 F-16 ateşlediler ya, daha ne yapsınlar?

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1204
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 05 May 2021, 17:00

dr.911 yazdı: 05 May 2021, 14:45 Bize helalin den 3-4 filoluk bir ek f16 takviyesi lazım.Az kullanılmış ikinci el mi olur, sıfır mı olur bilmem ama görünen köy klavuz istemez. İkince el block 30 falan bulunup burada epey bir derlenip toparlanır f4lerin yerine cuk diye otururdu.
İkinci el Blok 30 imkansız, zira F16 Blok 30 kullanan tek ülke biziz. 30 konfigürasyonunda bizle beraber sadece Kore'nin PW motorlu Blok 32leri var :| ABD'nin elinde varsa da anca AMARC'ta falan vardır.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8646
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen DENO » 05 May 2021, 17:05

Zaten ikinci el Blok 30 u toparlayacağım diye yapacğaın masraf belki Sıfır Blok 70 i geçecek. Öyle fantazilere gerek yok. Herkesin aklında aynı şey var aslında ABD bize F-35 vermiyor ise şöyle bi 30-60 adet Blok-70 Viper alıp günü kurtaralım ama Biden ile imkansız gibi bu reddeden sonra...

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1204
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen Tyras » 05 May 2021, 17:20

Wolverine yazdı: 05 May 2021, 13:13 Acil açık kapatma olarak İngilterenin elindeki Eurofigter 2000 lerden meteor füzeleri ile birlikte 2 filo alınabilir. Erken uyarı uçaklarımız desteğinde o uçaklarda aesa radar ihtiyacı kalmaz. Bu iki filoyu hava önleme görevlerinde kullanırsak bize bir süre nefes aldırır. Yoksa boğulmaya doğru gidiyoruz.
Perde önünde hava kuvvetleri bütün planını MMU ya endekslemiş görünüyor. Çok büyük hata. Hiçbir zaman bütün yumurtalar tek sepete konulmaz. MMU projesi bir cortlarsa 10 yıl sonra çağdışı kalmak üzere olan hava gücümüzle ortada kalıveririz.

Kaldı ki MMU projesinin gerçekleşme olasılığından daha yüksek olan, gerçekleşmeme olasılığıdır.
İngiltere 53 Tranche1 aldı ama bunların bazıları, tamamen programın geliştirme sürecindeki test ürünü oldukları için hurdaya ayrıldılar. 30 küsür kadar kalan var ellerinde ve 2025'te erken emekli etmeyi düşünüyorlar.

İngiltere F35 teslimatları almaya başladı, zaten Tranche1'leri gözden çıkarmış haldeler ama düşündürücü olan İngiliz hava kuvvetleri komutanının şu yorumu:

"Tranche 1 lerin emekli edilmesi bir boşluk yaratmayacak. Tranche 2 ve 3 lerle yaptığımız birçok şey Tranche1'ler ile hayal edilemez bile. Bu uçaklar erken üretim versiyonları ve onları şimdilik sadece diğer filolara karşı aggressor takım olarak eğitim için kullanıyoruz."

https://www.flightglobal.com/defence/tr ... 58.article

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2134
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen trakya_forever » 05 May 2021, 18:35

Abi yapacak birşey yok bu vakitten sonra. Eldeki F16 lari mümkün mertebe kendimiz modernize edeceğiz. Muhimmat konusunda iyiyiz, daha da iyi olacağız. Yeterki eldeki F16 lardan bunlari kullanabilelim.

Modern ve güçlü bir hava savunması üzerine MMU projesini derhal durdurup buraya akıtılan maddi kaynağı ve insan kaynağını İnsansız Sistemler üzerine çalışmaya yönlendirmeliyiz. TAİ, ASELSAN, Havelsan, Meteksan, Bayraktar kim varsa tabiri caizse ABD başkanı dahil herkesi seferber etmeliyiz bu alanda.

Biz bir treni kaçırdık, son vagondan Kaçak yolcu olarak binmeye çalışıyoruz . Benim onume 15 yıl sonra F15 ayarında uçak koyacaksan zaten kalsın abi. Yeni treni kacirmamaliyiz.

Kim diyorsaki insansız sistemlerin gökyüzünü domine etmesine 30-40 yıl var büyük yanilgi içinde.

karli
Süvariler
Mesajlar: 999
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen karli » 05 May 2021, 20:47

bulancaklı yazdı: 05 May 2021, 15:43 Savaş uçağı konusunda batı kaynaklı alım ambargo sebebiyle zor görünüyor ihale açılsa bile siyasi durumu bekleyip 2023 ü görmek isteyeceklerdir. Rus ve çin uçakları yeni bir sistem anlamında tercih edilmediği söyleniyor. Bu şartlar altında 5. nesil mmu çok uzun süreceği ve üzerimizdeki yeni uçak baskısı artacağı için bir fikir olarak söylemiştim Tabi bu senaryo da hürjetin motorunun verileceğini öngörerek söylüyorum Gerçi verilmese bile yeni uçak almaktansa lisans altında motor alıp uçağı yine biz yapmalıyız
siz daha bilgili arkadaşlar lütfen zihni sinir fikir gibi düşünmesin mısır ve yunanistan rafale , israil f 35 alınca durumun aciliyeti biz savunma sanayi meraklılarını alternatif üretmeye itiyor .
Rus sistemleri sadece yeni sistem anlamında değil çok fazla parametrelerde bize yabancı bir sistem. Ancak en can alıcı konusu ağ merkezli harp kaabiliyetinde bize sıkıntı üretir. Ancak şu kadarını söyleyebilirim, 2. paket S400 ile birlikte onlarda masada var.

İngiltere ile belli anlamda görüşmeler sürmekte typhoon için. Ancak muhteviyatı hakkında malumatlarımız yok.

karli
Süvariler
Mesajlar: 999
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma

Mesaj gönderen karli » 05 May 2021, 20:48

Tyras yazdı: 05 May 2021, 17:20 İngiltere 53 Tranche1 aldı ama bunların bazıları, tamamen programın geliştirme sürecindeki test ürünü oldukları için hurdaya ayrıldılar. 30 küsür kadar kalan var ellerinde ve 2025'te erken emekli etmeyi düşünüyorlar.

İngiltere F35 teslimatları almaya başladı, zaten Tranche1'leri gözden çıkarmış haldeler ama düşündürücü olan İngiliz hava kuvvetleri komutanının şu yorumu:

"Tranche 1 lerin emekli edilmesi bir boşluk yaratmayacak. Tranche 2 ve 3 lerle yaptığımız birçok şey Tranche1'ler ile hayal edilemez bile. Bu uçaklar erken üretim versiyonları ve onları şimdilik sadece diğer filolara karşı aggressor takım olarak eğitim için kullanıyoruz."

https://www.flightglobal.com/defence/tr ... 58.article
Azizim anlamadığım mevzu,

Tranch ler arasında gövde farkı varmı?

Cevapla