İnşallah olmaz.
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6904
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 652
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Hocam benim düşüncem Japonya aciklarina İngilizlerle gemi yüzdürmekten önce D.Akdeniz'de birlikte gemi yüzdürmek aslında. Beraberinde Libya'da birlikte ortak projeler ve güvenlik işbirliği yapmak. Devamında K.K.T.C tanınması ve Maraş'ın açılarak birlikte imarı, turizm işbirliği. Aynı zamanda İsrail'in de katılımı ile D.Akdeniz hidrokarbon aramalarını birlikte yapma. Karpazlar üzerinden Mersin Dörtyol bağlantılı Bulgaristan devamlı gaz boru hattı.
Bu hadiseler esnasında da dediğiniz Japonya projesi devreye alınarak stratejik müttefiklik ile yola devam edebiliriz. Bu hamlenin içerisine çok ülke gelip ilave olur. Bölgesel güvenlik işbirliğine doğru evrilen bir yapıya dönüşür.
Bu hadiseler esnasında da dediğiniz Japonya projesi devreye alınarak stratejik müttefiklik ile yola devam edebiliriz. Bu hamlenin içerisine çok ülke gelip ilave olur. Bölgesel güvenlik işbirliğine doğru evrilen bir yapıya dönüşür.
-
- Üye
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 01 Ara 2021, 18:47
- Yaş: 19
-
- Üye
- Mesajlar: 326
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:42
- Yaş: 29
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
İnşallah olur. Maliyetine katlanılır, tek ülke ekosisteminden çıkarız. Benim korkum bunların bi çılgınlık yapıp, Rus yada Çin'den uçak alması. Ef2000 ne şekilde gelirse gelsin, en azından batı bloğunda.
-
- Üye
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 01 Ara 2021, 18:47
- Yaş: 19
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
HvKK harbe hazırlık oranına ve maliyet etkinliğe önem veriyor ve bu uçak da bu iki yönden de sıkıntılı bir uçak ama bu saatten sonra başka çaremiz olmadığı için alınabilir. T1 i zaten bizimkiler istemez ancak ya T3 ya da T3 seviyesinde geliştirilmiş EF2000 bizim işimizi görür. Bu arada bu uçak bizim için ara çözüm olmaz yani biz bu uçaklardan alırsan yüksek sayılarda alacağız. en az 80 civarı gibi.

-
- Üye
- Mesajlar: 389
- Kayıt: 12 Kas 2019, 20:54
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
İngiltere ile ortak bir hava üssü kursak ne olur?
Başlangıçta İngilizler bizim için maliyetleri düşürüp, harbe hazırlık oranımızı yukarıda tutarlar.
Başlangıçta İngilizler bizim için maliyetleri düşürüp, harbe hazırlık oranımızı yukarıda tutarlar.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6904
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
MMU F110 kullanacak, Hürjet F404, EF alırsak oda EJ200, bir yandan da RR ile yerli motor mu yapacağız? Hayırlı işler.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 287
- Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
- Yaş:
-
- Üye
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 01 Ara 2021, 18:47
- Yaş: 19
-
- Üye
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 01 Ara 2021, 18:47
- Yaş: 19
-
- Süvariler
- Mesajlar: 652
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Hocam MMU ilk 4 prototip F-110 ile uçacak. Devamı için planlanan TAEC'in geliştireceği motor. Hürjet için de EJ-200'ü tekli kullanım modifikasyonu ile kullanırız. Eurofighter T3 alınırsa da lojistik sorunu olmaz düşüncesindeyim. Şuanki konjonktürde Abd motor yaptırımına kadar gidebilir. Lojistik avantaj derken hepten sıkıntıya düşmeyelim. F-16 filosu mevcut yapısı ve olabilecek maksimum modernizasyonu ile yola devam ederken envanterde motor konusunda değişim zaruri gibi görünmekte.
EJ-200, TAEC'in tasarım ve üretimini yapacağı motor, Tempest için düşünülen motor hep benzer altyapı ile ama farklı teknolojilerle ilerleyecek sonuçta. Hiç olmazsa değişimi bu şekilde karşılayabiliriz. Aksi halde kimse farklı motor envanteri istemez.
-
- Üye
- Mesajlar: 361
- Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
- Konum: Ankara
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
ABD'nin F-16'ya hayır demesi gayet mümkün. Dolayısıyla bu ihtimalde ne yapılacağının da planlanması gerekiyor.
Bu halde HvKK çok kısa bir süre içerisinde hem F-4'den hem F-35'den hem de yeni F-16'lardan yoksun kalmış olacak. Bu da belki 80 civarında bir uçak ihtiyacımız olacak demek oluyor.
Kaldı ki F-16ya hayır diyen bir ABD'ye F404 için el açmak da mantıklı olmaz. Askeri lojistik anlamda ilişkilerimizi mümkün olduğu kadarıyla koparmamız gerekir. Dolayısıyla bu Hürjet'in de F404'den başka bir motorla yeniden tasarlanması anlamına gelir.
Sonuç: ABD'nin F-16'ya hayır demesi halinde HvKK hem muharip uçakları hem de eğitim uçakları anlamında çok ciddi bir sıkıntı içine girecek. Bu noktada yok lojistik sıkıntılı olurmuş yok maliyet fazla olurmuş vs. demek gibi bir lüksümüz olmayacak.
Ben şahsen ümit ediyorum ki hem yeni F-16lar için hem de modernizasyon için ABD onay verir. Aksi halde kendimize tamamen yeni bir istikamet çizmek durumunda olacağız.
Bu halde HvKK çok kısa bir süre içerisinde hem F-4'den hem F-35'den hem de yeni F-16'lardan yoksun kalmış olacak. Bu da belki 80 civarında bir uçak ihtiyacımız olacak demek oluyor.
Kaldı ki F-16ya hayır diyen bir ABD'ye F404 için el açmak da mantıklı olmaz. Askeri lojistik anlamda ilişkilerimizi mümkün olduğu kadarıyla koparmamız gerekir. Dolayısıyla bu Hürjet'in de F404'den başka bir motorla yeniden tasarlanması anlamına gelir.
Sonuç: ABD'nin F-16'ya hayır demesi halinde HvKK hem muharip uçakları hem de eğitim uçakları anlamında çok ciddi bir sıkıntı içine girecek. Bu noktada yok lojistik sıkıntılı olurmuş yok maliyet fazla olurmuş vs. demek gibi bir lüksümüz olmayacak.
Ben şahsen ümit ediyorum ki hem yeni F-16lar için hem de modernizasyon için ABD onay verir. Aksi halde kendimize tamamen yeni bir istikamet çizmek durumunda olacağız.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6904
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bence sizin kafa biraz karışmış.Tulga yazdı: ↑27 May 2022, 20:54 Hocam MMU ilk 4 prototip F-110 ile uçacak. Devamı için planlanan TAEC'in geliştireceği motor. Hürjet için de EJ-200'ü tekli kullanım modifikasyonu ile kullanırız. Eurofighter T3 alınırsa da lojistik sorunu olmaz düşüncesindeyim. Şuanki konjonktürde Abd motor yaptırımına kadar gidebilir. Lojistik avantaj derken hepten sıkıntıya düşmeyelim. F-16 filosu mevcut yapısı ve olabilecek maksimum modernizasyonu ile yola devam ederken envanterde motor konusunda değişim zaruri gibi görünmekte.
EJ-200, TAEC'in tasarım ve üretimini yapacağı motor, Tempest için düşünülen motor hep benzer altyapı ile ama farklı teknolojilerle ilerleyecek sonuçta. Hiç olmazsa değişimi bu şekilde karşılayabiliriz. Aksi halde kimse farklı motor envanteri istemez.
- Hürjet için EJ200 diye bir alternatif yok, artık o iş bitti, F404. EJ200 olacaksa tekrar tasarım vs gerekecek.
- TAEC zaten RR oluyor. RR, EJ200 motor konsorsiyumun bir ortağı, ana üreticisi değil.
- T3 için sıraya girsek 2030'larda ancak gelir.
- Tempest için düşünülen motor bambaşka bir iş. Diğer motorlar ile alakası yok.
T1 EF'ler bize masraftan başka hiç birşey getiremez. T3 sıradan dolayı mümkün değil. Olurda EF üstünde yerli bir mod yapılacaksa buda pek çok ülkeden çok ciddi seviyede onay alınması demek, uzun mod sürecini daha da uzatacak bir iş. Sonuç olarak EF ile bize gelebilecek hiçbir hayır yok.
-
- Üye
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 01 Ara 2021, 18:47
- Yaş: 19
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
T3 sıradan dolayı mümkün değil derken? Şu an kimlere siparişi var bu uçağın? Ayrıca Eğer yeni bir EF2000 geliştirilebilirse -yani bi Almanyadan veto yemezsek anlamına geliyor- üretim hattı Türkiyede olabilir ve bu yeni uçak için 2030lu yılları beklemeyebiliriz.kabardey yazdı: ↑27 May 2022, 21:25 Bence sizin kafa biraz karışmış.
- Hürjet için EJ200 diye bir alternatif yok, artık o iş bitti, F404. EJ200 olacaksa tekrar tasarım vs gerekecek.
- TAEC zaten RR oluyor. RR, EJ200 motor konsorsiyumun bir ortağı, ana üreticisi değil.
- T3 için sıraya girsek 2030'larda ancak gelir.
- Tempest için düşünülen motor bambaşka bir iş. Diğer motorlar ile alakası yok.
T1 EF'ler bize masraftan başka hiç birşey getiremez. T3 sıradan dolayı mümkün değil. Olurda EF üstünde yerli bir mod yapılacaksa buda pek çok ülkeden çok ciddi seviyede onay alınması demek, uzun mod sürecini daha da uzatacak bir iş. Sonuç olarak EF ile bize gelebilecek hiçbir hayır yok.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6904
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bildiğim kadarı ile şuan T3 hattı 2028'e kadar dolu. Diyelim ki, kendi versiyonumuzu yapacağız. İzinlerin alınması en az 3 yıl. Bu istemlerin uçağa uyarlanması için pazarlıklar, testler, uygulamalar vs derken temiz bir 5 yıl daha gider. Geldik mi, 2030'a. Bu uçağa göre üretim hattı kurulması, üretilmesi, muharip duruma gelebilmesi vs vs derken geldik mi 2035'e. Tabi arada hiçbir sıkıntı da çıkmayacak, mümkünse.

-
- Üye
- Mesajlar: 396
- Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
F-16 haricinde bir uçak beklemeyin. Gelecekteki hava kuvvetleri filomuz (MMU+F-16+Hürjet+MiUS) bundan ibarettir olucaktır. 2040 sonrası 2 filo Tempest gelebilir belki...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 287
- Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Alternatifsizlik kötü bişey. Özellikle hava platformlarında. Diğer her platformda bi şekilde bağımlılıktan göreceli kurtulduk diyebiliriz. Ama hava araçları konusu çok çalışılması gereken bir yer… çoook hem de.
- Alesta
- Üye
- Mesajlar: 228
- Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
F16 Block 70 gelsin yeterli gelmezse işimiz yaş.
-
- Üye
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 01 Ara 2021, 18:47
- Yaş: 19
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
MMU geldikten sonra EF2000 neye yarar. Hızlı bir çözüm olmayacaksa bizimkiler de kabul etmez zaten.kabardey yazdı: ↑27 May 2022, 22:55 Bildiğim kadarı ile şuan T3 hattı 2028'e kadar dolu. Diyelim ki, kendi versiyonumuzu yapacağız. İzinlerin alınması en az 3 yıl. Bu istemlerin uçağa uyarlanması için pazarlıklar, testler, uygulamalar vs derken temiz bir 5 yıl daha gider. Geldik mi, 2030'a. Bu uçağa göre üretim hattı kurulması, üretilmesi, muharip duruma gelebilmesi vs vs derken geldik mi 2035'e. Tabi arada hiçbir sıkıntı da çıkmayacak, mümkünse.![]()
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3647
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Sahi 2035'te ne uçuracağız üstadım? Ne zaman o kadar yılda şunu yaparız dediysek yapamadık. Yıllar sürse de en sonunda ne teslim edildiyse de paşa paşa kullandık. Öyle ya da böyle bir kısmı ikinci el (bunlar ile hızlı çözüm) bir kısmı yeni üretim EF-2000 filosu kurulabilir. Bazı şeyler bizim kafamızda kalıplaşmış. Bu arada EF'yi çok sevsem de konsorsiyumu nedeniyle pek sıcak bakmıyorum lakin artık "mecburiyetlere mecburuz". TUSAŞ böyle en kıdemli elemanlarını 10'ar 10'ar kaybederken bizim MMU Altay'ı aratmaz. 2035'te sadece 30 yıllık F-16 filosuna kalacağımıza varsın ÂESA'lı T3 EF gelsin. Biz F-16'ya yaptığımız gibi legal ya da dolanbaçlı bir mühimmat entegrasyonu yaparız.kabardey yazdı: ↑27 May 2022, 22:55 Bildiğim kadarı ile şuan T3 hattı 2028'e kadar dolu. Diyelim ki, kendi versiyonumuzu yapacağız. İzinlerin alınması en az 3 yıl. Bu istemlerin uçağa uyarlanması için pazarlıklar, testler, uygulamalar vs derken temiz bir 5 yıl daha gider. Geldik mi, 2030'a. Bu uçağa göre üretim hattı kurulması, üretilmesi, muharip duruma gelebilmesi vs vs derken geldik mi 2035'e. Tabi arada hiçbir sıkıntı da çıkmayacak, mümkünse.![]()
- Sanchez
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10021
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
10 yıl içinde 35 tane Özgür'ümüz olacak. 2035'te bir ömür uzatmaya daha sokarız onları, 25 yıl daha uçururuz.
ABD'yle kapalı kapılar arkasında anlaşıp, Viper garanti, F-35'e de üç vakit kaldı lafını ıslak imzalı olarak almadılarsa, her geçen saniye zaafiyet artışı olarak işleniyor.
Yahut her bir şeyi bırakıp Hornet'leri çakalım, 30 yıl sonra uçak gemisine de indiririz. Bak motor da Hürjet'e takın olur, tanınırlık olur.(Topgun gazı daha bitmedi)
ABD'yle kapalı kapılar arkasında anlaşıp, Viper garanti, F-35'e de üç vakit kaldı lafını ıslak imzalı olarak almadılarsa, her geçen saniye zaafiyet artışı olarak işleniyor.
Yahut her bir şeyi bırakıp Hornet'leri çakalım, 30 yıl sonra uçak gemisine de indiririz. Bak motor da Hürjet'e takın olur, tanınırlık olur.(Topgun gazı daha bitmedi)
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6904
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Madem MMU'ya güvenmiyoruz, o zaman bu para ile Tempest'e ortak olalım. Zaten F-16'ların ömrü bitene kadar Tempest gelir. Araya da bir miktar 2. el F-16V sıkıştırırız ABD'den, 2035'e kadar kesintisiz gideriz. Keşke baştan girseydik EF işine ama olmadı işte. Ortasından girsek bizim için para tuzağından ileri gitmeyecek. Hele hele İngilizlerin elindeki T1'leri alırsak külliyen yandık.İstiklalFM yazdı: ↑28 May 2022, 15:32 Sahi 2035'te ne uçuracağız üstadım? Ne zaman o kadar yılda şunu yaparız dediysek yapamadık. Yıllar sürse de en sonunda ne teslim edildiyse de paşa paşa kullandık. Öyle ya da böyle bir kısmı ikinci el (bunlar ile hızlı çözüm) bir kısmı yeni üretim EF-2000 filosu kurulabilir. Bazı şeyler bizim kafamızda kalıplaşmış. Bu arada EF'yi çok sevsem de konsorsiyumu nedeniyle pek sıcak bakmıyorum lakin artık "mecburiyetlere mecburuz". TUSAŞ böyle en kıdemli elemanlarını 10'ar 10'ar kaybederken bizim MMU Altay'ı aratmaz. 2035'te sadece 30 yıllık F-16 filosuna kalacağımıza varsın ÂESA'lı T3 EF gelsin. Biz F-16'ya yaptığımız gibi legal ya da dolanbaçlı bir mühimmat entegrasyonu yaparız.
Tabi iş dönüp Altay gibi yine G. Kore uçağına bağlanmaz ise.
-
- Üye
- Mesajlar: 361
- Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
- Konum: Ankara
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Biz MMU’yu uçurmaya başladığımızda İngilizler Tempesti uçurmaya başlayacak. Her iki uçağın da 2035 yılında tam anlamıyla hazır olduğunu varsayalım, aralarında kabiliyet bakımından elbetteki farklılıklar olacaktır bizim aleyhimize. Yani biz MMU’yu planan takvime yetiştirsek bile yine geriden geliyor olacağız. Yani bizim elimizde 2030-2040’lı yıllarda yine 4.5+, 5. Nesil bir uçak olacak.kabardey yazdı: ↑28 May 2022, 16:35 Madem MMU'ya güvenmiyoruz, o zaman bu para ile Tempest'e ortak olalım. Zaten F-16'ların ömrü bitene kadar Tempest gelir. Araya da bir miktar 2. el F-16V sıkıştırırız ABD'den, 2035'e kadar kesintisiz gideriz. Keşke baştan girseydik EF işine ama olmadı işte. Ortasından girsek bizim için para tuzağından ileri gitmeyecek. Hele hele İngilizlerin elindeki T1'leri alırsak külliyen yandık.
Tabi iş dönüp Altay gibi yine G. Kore uçağına bağlanmaz ise.
-
- Üye
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 06 Ağu 2012, 16:50
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
https://tolgaozbek.com/savunma/demir-ro ... ekliyoruz/
Henüz birşey netleşmemiş.Müzakeler devam ediyormuş.
Henüz birşey netleşmemiş.Müzakeler devam ediyormuş.
-
- Üye
- Mesajlar: 682
- Kayıt: 12 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bu işte oyalamadan öteye gitmez buraya yazıyorum.
TEİ mutlaka f16 motorunu klonlamalı tek çözüm bu gözüküyor.
TEİ mutlaka f16 motorunu klonlamalı tek çözüm bu gözüküyor.
- Tyras
- Süvariler
- Mesajlar: 1317
- Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
-Yunanistan/Türkiye Gerilimi
-NATO'dan çıkma/ eksen kayması
-HVKK B planı
Trmilitary olarak, üç başlıkta aslında tek bir şeyi konuşuyoruz. Şöyle formülize edelim.
-Yunan bize ciddi bir hava üstünlüğü kurmadıkça savaşmaz.
-Yunan savaşla bir yere varamayacağını anlar savaş çığırtkanlığını bırakırsa, (BATI ile) bir derdimiz kalmaz.
-HVKK A planını (F35) sekteye uğratan ana güçler zaten Yunanistan'ın sponsorları (ABD, Fransa)
-B planı da çoğunlukla bu güçlerle ilişkilere bağımlı. Yunanla hikayemizin nasıl sonlanacağı da ha keza.
4. güncel başlığımız, Rusya-Ukrayna savaşında batının yıkıma (Ukrayna için insani- Batı için materyal) ne ölçüde doyacağı ( sonrasında Ege'de bir krizi tırmandırmakta fayda görüp görmeyeceği) de bu hususta karar verici olacak.
Türkiye'yi "küçültme" ajandası ciddi oranda bizi doğuda sekteye uğratma, Batı'dan ambargolar sonucu dengesizlik ve Yunan'ın bize son darbeyi vurması üzerine kuruluydu.
Doğu'da sekteye uğramadık, bize ahrazlık çıkartabilecek ana güçler, Rusya ve İran ise yeterince meşgul. Eğer Suriye'de bir operasyon daha yapacaksak, orada bize ciddi tehdit oluşturacak bir bölücü yığınağı da kalmaz.
Batıdan bakınca ambargolara kaydadeğer bir direnç geliştirdik. Tüm planları suya dökecek son nokta HVKK'yı caydırıcı bir güç haline getirmek kaldı.
Yani döndük dolaştık, bir nokta diğer tüm noktalara bir nirengi noktası oldu.
Yunan'ın Rafale hamlesini başarılı kılan şey şu. AESA radar/ Genç platform / METEOR ile ilk vuruş imkanı. Lojistiği "takmayıp" havada 3 güç unsurunu denkleme eklediler.
2. el Eurofighter T1'e bakınca 1- AESA radarı yok 2- Gövde ömrünün kayda değer bir kısmını tüketmiş 3- METEOR sertifiye değil/uğraşıp ettirsek bile METEOR'un ihraç süreci İngiltere'nin kontrolü dışında ayrı bir süreç olacak.
Bu yüzden onlar Rafale aldı, bizde karşısına çat diye EF-2000 koyduk çokta elle tutulur bir çözüm değil.
EF çözümü yada F16 çözümü yada çok uzak ihtimal Çin uçağı. Ne olacaksa "lojistik" kısmını yönetmeye değer sayılarda bir alım olmalı.
EF-2000 yolu tercih edilecekse, biz 40 adet sıfır Blok70 tedarikinden vazgeçip, F16 işini sadece hazır modernizasyon paketleri ile geçiştirip, kapsamlı bir EF modernizasyonu yapacak yetkilerle bu uçakları 80+ adet alırsak sağlam bir ara çözüm olur.
TF-X gelene kadar rahat da ederiz, TF-X sonrasında da tepe tepe kullanırız.
Yani EF-2000 olacaksa parça üretimi, yerli mühimmatı-yerli AESA'sı- Gökhan füzesi falan kapsamlı bir alım lazım. Böylece F16 Blok40 üzerinde bu pazarlıkları ABD ile yapmak zorunda kalmayız.
Bu ayrıcalıkları EF konsorsiyumundan koparmak kolay bir iş değil. Olursa da ancak bu ara İngiltere'nin politik sorumluluğu alması ile olur.
Üstelik dünya 5. nesile odaklanırken üzerimize 4.5+ nesil üzerine ciddi bir iş yükü, mali yük getirecek bir sonuç doğuracak, ama rüzgar eken fırtına biçer. Bize F35'e dönüş hariç hiçbir çıkar yol kolay görünmüyor.
Diğer senaryoda da F16'lar fark yaratacaksa, alımın ve B50/B70 modernizasyonunun boyutu ABD'yi F16 Blok40'lara yerli ürün entegrasyonuna, ikna edecek boyutta olmalı.
Sonra ben Aesa radarı ve Gökhan yaptım bunu ne yapacağım bunu nereye takacağım şimdi, bana izin verin diye tekrar kapı aşındırılmamamalı.
Sonuç olarak, sonuç yok
Ama ne çözüm olacaksa bizi bir 10-15 yıl ihya edecek bir nihayete erdirsin, arada hala pazarlık meselesi olacak gri alanlar bırakmasın istemeliyiz.
-NATO'dan çıkma/ eksen kayması
-HVKK B planı
Trmilitary olarak, üç başlıkta aslında tek bir şeyi konuşuyoruz. Şöyle formülize edelim.
-Yunan bize ciddi bir hava üstünlüğü kurmadıkça savaşmaz.
-Yunan savaşla bir yere varamayacağını anlar savaş çığırtkanlığını bırakırsa, (BATI ile) bir derdimiz kalmaz.
-HVKK A planını (F35) sekteye uğratan ana güçler zaten Yunanistan'ın sponsorları (ABD, Fransa)
-B planı da çoğunlukla bu güçlerle ilişkilere bağımlı. Yunanla hikayemizin nasıl sonlanacağı da ha keza.
4. güncel başlığımız, Rusya-Ukrayna savaşında batının yıkıma (Ukrayna için insani- Batı için materyal) ne ölçüde doyacağı ( sonrasında Ege'de bir krizi tırmandırmakta fayda görüp görmeyeceği) de bu hususta karar verici olacak.
Türkiye'yi "küçültme" ajandası ciddi oranda bizi doğuda sekteye uğratma, Batı'dan ambargolar sonucu dengesizlik ve Yunan'ın bize son darbeyi vurması üzerine kuruluydu.
Doğu'da sekteye uğramadık, bize ahrazlık çıkartabilecek ana güçler, Rusya ve İran ise yeterince meşgul. Eğer Suriye'de bir operasyon daha yapacaksak, orada bize ciddi tehdit oluşturacak bir bölücü yığınağı da kalmaz.
Batıdan bakınca ambargolara kaydadeğer bir direnç geliştirdik. Tüm planları suya dökecek son nokta HVKK'yı caydırıcı bir güç haline getirmek kaldı.
Yani döndük dolaştık, bir nokta diğer tüm noktalara bir nirengi noktası oldu.
Yunan'ın Rafale hamlesini başarılı kılan şey şu. AESA radar/ Genç platform / METEOR ile ilk vuruş imkanı. Lojistiği "takmayıp" havada 3 güç unsurunu denkleme eklediler.
2. el Eurofighter T1'e bakınca 1- AESA radarı yok 2- Gövde ömrünün kayda değer bir kısmını tüketmiş 3- METEOR sertifiye değil/uğraşıp ettirsek bile METEOR'un ihraç süreci İngiltere'nin kontrolü dışında ayrı bir süreç olacak.
Bu yüzden onlar Rafale aldı, bizde karşısına çat diye EF-2000 koyduk çokta elle tutulur bir çözüm değil.
EF çözümü yada F16 çözümü yada çok uzak ihtimal Çin uçağı. Ne olacaksa "lojistik" kısmını yönetmeye değer sayılarda bir alım olmalı.
EF-2000 yolu tercih edilecekse, biz 40 adet sıfır Blok70 tedarikinden vazgeçip, F16 işini sadece hazır modernizasyon paketleri ile geçiştirip, kapsamlı bir EF modernizasyonu yapacak yetkilerle bu uçakları 80+ adet alırsak sağlam bir ara çözüm olur.
TF-X gelene kadar rahat da ederiz, TF-X sonrasında da tepe tepe kullanırız.
Yani EF-2000 olacaksa parça üretimi, yerli mühimmatı-yerli AESA'sı- Gökhan füzesi falan kapsamlı bir alım lazım. Böylece F16 Blok40 üzerinde bu pazarlıkları ABD ile yapmak zorunda kalmayız.
Bu ayrıcalıkları EF konsorsiyumundan koparmak kolay bir iş değil. Olursa da ancak bu ara İngiltere'nin politik sorumluluğu alması ile olur.
Üstelik dünya 5. nesile odaklanırken üzerimize 4.5+ nesil üzerine ciddi bir iş yükü, mali yük getirecek bir sonuç doğuracak, ama rüzgar eken fırtına biçer. Bize F35'e dönüş hariç hiçbir çıkar yol kolay görünmüyor.
Diğer senaryoda da F16'lar fark yaratacaksa, alımın ve B50/B70 modernizasyonunun boyutu ABD'yi F16 Blok40'lara yerli ürün entegrasyonuna, ikna edecek boyutta olmalı.
Sonra ben Aesa radarı ve Gökhan yaptım bunu ne yapacağım bunu nereye takacağım şimdi, bana izin verin diye tekrar kapı aşındırılmamamalı.
Sonuç olarak, sonuç yok

- baryshx
- Üye
- Mesajlar: 305
- Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
- Konum: Eskişehir
- Yaş: 41
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Amerika F16V vermezse, B planı için en uygun J-10C gözüküyor. Sen vermedin mecbur Çin'den aldım denilecek, başka da uçak yok zaten.
Eurofigter için diğer ülkelerin izni ve silahları gerekiyor. Kullanılan Amerikan parçalarıda cabası, aynı şekilde Kore uçağıda öyle. Zaten onlar önce kendilerine ve Endonezya'ya yapacaklar, bize sıra gelmez.
Eurofigter için diğer ülkelerin izni ve silahları gerekiyor. Kullanılan Amerikan parçalarıda cabası, aynı şekilde Kore uçağıda öyle. Zaten onlar önce kendilerine ve Endonezya'ya yapacaklar, bize sıra gelmez.
-
- Üye
- Mesajlar: 396
- Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
J-10 yerine FC-31 alınır. F-16'lara onay çıkma olasılığı var gibi ümidimi daha kesmedim.baryshx yazdı: ↑29 May 2022, 23:46 Amerika F16V vermezse, B planı için en uygun J-10C gözüküyor. Sen vermedin mecbur Çin'den aldım denilecek, başka da uçak yok zaten.
Eurofigter için diğer ülkelerin izni ve silahları gerekiyor. Kullanılan Amerikan parçalarıda cabası, aynı şekilde Kore uçağıda öyle. Zaten onlar önce kendilerine ve Endonezya'ya yapacaklar, bize sıra gelmez.
- baryshx
- Üye
- Mesajlar: 305
- Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
- Konum: Eskişehir
- Yaş: 41
- wolfastein
- Üye
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Elimizde kalan en mantıklı çözüm eurofighter 2000 çünkü NATO altyapısına uygun ve kaynak kodlarını da alabilirsek kendi mühimmatlarımızı da ekleyebiliriz. Eurofighter 2000 4.5+. nesil bir uçak konsorsiyum daha nerelere satacak 5. nesil uçaklar gündemdeyken bu nedenle İngiltere'nin de yardımıyla ortak üretim ve kaynak koduyla beraber 80+ adet eurofighter, MMU gelene kadar işimizi görür.
Doğu uçaklarını gördük Ukrayna'da ve altyapımızla da uyumsuz. j-31 ne gibi bir performans gösterir ayrı bir muamma. Maceraya girmeye gerek yok bir de ABD ve Batı'ya bir bahane daha vermeyelim. Çinin 40 fırın ekmek yemesi gerekir batı ile askeri alanda teknolojik rekabet açısından
Doğu uçaklarını gördük Ukrayna'da ve altyapımızla da uyumsuz. j-31 ne gibi bir performans gösterir ayrı bir muamma. Maceraya girmeye gerek yok bir de ABD ve Batı'ya bir bahane daha vermeyelim. Çinin 40 fırın ekmek yemesi gerekir batı ile askeri alanda teknolojik rekabet açısından
- baryshx
- Üye
- Mesajlar: 305
- Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
- Konum: Eskişehir
- Yaş: 41
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Veriyorlarsa alalım Eurofighter Tranche 4, olmadı tranche 3. Göreceğiz bakalım, başka etkenler var. Sadece İngiltere değil olay...
-
- Üye
- Mesajlar: 358
- Kayıt: 25 Kas 2015, 18:00
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bu olası Eurofighter işbirliğinde İtalya’nın da adının geçmesi 2025 gibi hazır olacak Leonardonun radarı olabilir mi? Üretime geçtiğinde dünyadaki en iyi Aesa radarlarından biri olacağını iddia ediyorlardı
- Hayali
- Üye
- Mesajlar: 899
- Kayıt: 10 Kas 2019, 20:08
- Konum: Samsun-TR
- Yaş: 26
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Burada üretmeye izin verseler 2-3 senede TUSAŞ üretim altyapısını halleder herhalde. Hem üretim hatlarıda dolu. Rusya tehdidi enselerinde...
- baryshx
- Üye
- Mesajlar: 305
- Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
- Konum: Eskişehir
- Yaş: 41
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
J-10C'nin F16V gibi tek motor olması, fiyat ve bakım açısından iyi.
F16V 65-85 arası desek, F-35 ile aynı neredeyse
J10C, konfigürasyona bağlı olarak 40 ile 65 milyon dolar arasında geçiyor.
FC-31 70 milyon dolar deniliyor.
Eurofighter ve Rafale 120-160 milyon dolar arası. Bu arkadaşlar uçmuş...
F-35A çıplak fiyatı 82 civarı. Depo bakım masrafları, yer destek ekipmanları ve yedek parçalar da dahil birim fiyatı 110 milyon dolar civarı.
F-15'in bakım maliyeti yaklaşık 35.000 dolar.
F-35 uçuş saati maliyeti 40.000 dolar.
F-22'ninki yaklaşık 70.000-80.000 dolar.
Rafale'nin bakım maliyeti 45.000 dolar.
Eurofighter Typhoon'un 100.000 dolar
- wolfastein
- Üye
- Mesajlar: 366
- Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Acaba Türkiye 80+ kadar eurofighter'ı Türkiye'de üretse ve Türkiye'de üretim başlayana kadar geçecek zamanda kiralık eurofighter alamaz mı?Hem bu uçaklara alışılır hem de taktik geliştirilirdi. Ayrıca Tolga Özbek ile Özgür ekşinin programında Türkiye ve İngiltere'nin Tempest pazarlığı yaptığı söylendi. Bu nedenle 2030'lu yıllarda bir MMU + Tempest temelli bir uçak filomuz olabilir .Hem 5. hemde 6.(5.5.) nesil stealth uçaklarımız olabilir.MMU tecrübesi ve Tempest tecrübesinden sonra da MMu sonrası 6 veya daha iyi bir uçak teknolojik altyapımız olabilir.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6904
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Konsorsiyumda, İtalya, Türkiye satışından sorumlu üye idi ki, hale öyledir. Sıfır alım kararı çıkması durumunda, İtalya ile muhatap olunacak.
ABD dışında kimden uçak alınabilir sorusunun cevabı bence net şekilde İngiltere'dir ve Tempest içinde bir şekilde, üretici yada üretici+kullanıcı, olarak bulunmamız gerektiğini düşünüyorum. Bugün MMU işine baş koyduysak, bunda F-35 üretim altyapısının bir parçası olmamız da çok çok etkin bir sebep.wolfastein yazdı: Acaba Türkiye 80+ kadar eurofighter'ı Türkiye'de üretse ve Türkiye'de üretim başlayana kadar geçecek zamanda kiralık eurofighter alamaz mı?Hem bu uçaklara alışılır hem de taktik geliştirilirdi. Ayrıca Tolga Özbek ile Özgür ekşinin programında Türkiye ve İngiltere'nin Tempest pazarlığı yaptığı söylendi. Bu nedenle 2030'lu yıllarda bir MMU + Tempest temelli bir uçak filomuz olabilir .Hem 5. hemde 6.(5.5.) nesil stealth uçaklarımız olabilir.MMU tecrübesi ve Tempest tecrübesinden sonra da MMu sonrası 6 veya daha iyi bir uçak teknolojik altyapımız olabilir.
Eğer J-10C alırsan galiba gerçekten bizi NATO'dan atmaya çalışabilirler. Şuan ki durumda intihar olur.baryshx yazdı: Amerika F16V vermezse, B planı için en uygun J-10C gözüküyor. Sen vermedin mecbur Çin'den aldım denilecek, başka da uçak yok zaten.
Eurofigter için diğer ülkelerin izni ve silahları gerekiyor. Kullanılan Amerikan parçalarıda cabası, aynı şekilde Kore uçağıda öyle. Zaten onlar önce kendilerine ve Endonezya'ya yapacaklar, bize sıra gelmez.
- DarkMatter
- Üye
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 10 Kas 2019, 15:53
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Fiyatları nereden aldınız acaba? F-35'in bu kadar ucuz olacağını EF'ninde bu kadar masraflı olacağını düşünmüyorum.baryshx yazdı: ↑30 May 2022, 20:27 J-10C'nin F16V gibi tek motor olması, fiyat ve bakım açısından iyi.
F16V 65-85 arası desek, F-35 ile aynı neredeyse
J10C, konfigürasyona bağlı olarak 40 ile 65 milyon dolar arasında geçiyor.
FC-31 70 milyon dolar deniliyor.
Eurofighter ve Rafale 120-160 milyon dolar arası. Bu arkadaşlar uçmuş...
F-35A çıplak fiyatı 82 civarı. Depo bakım masrafları, yer destek ekipmanları ve yedek parçalar da dahil birim fiyatı 110 milyon dolar civarı.
F-15'in bakım maliyeti yaklaşık 35.000 dolar.
F-35 uçuş saati maliyeti 40.000 dolar.
F-22'ninki yaklaşık 70.000-80.000 dolar.
Rafale'nin bakım maliyeti 45.000 dolar.
Eurofighter Typhoon'un 100.000 dolar
-
- Üye
- Mesajlar: 361
- Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
- Konum: Ankara
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Hepsi sallamasyon.DarkMatter yazdı: ↑30 May 2022, 21:40 Fiyatları nereden aldınız acaba? F-35'in bu kadar ucuz olacağını EF'ninde bu kadar masraflı olacağını düşünmüyorum.
-
- Üye
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 10 May 2021, 13:59
- Yaş: 21
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Tüm arkadaşlarımızın dediği gibi bence de Türkiye kesinlikle tempest projesine girmeli alım olmasa bile üretime katkı sağlanmalı ki bu sayede mühendislik deneyimimiz artabilir ve belkide mmu sonraki fazlara bu deneyimi aktarabiliriz. Hele ki hava kuvvetlerimizin gelecek yapısında tempest-mmu ikilisi de olursa bence çok büyük bir güç çarpanı elde ederiz. F-35 projesi artık Türkiye için güvenilmez bir çıkmaza girdi bu saatten sonra yine uçak verseler de tekrar uçağın parçaları üzerine ambargo koymayacaklarının bir garantisi yok.
- DarkMatter
- Üye
- Mesajlar: 311
- Kayıt: 10 Kas 2019, 15:53
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Bizim Doğu bloğu bir uçak almamıza çok düşük ihtimal veriyorum. NATO standartlarını kurmuş buna göre eğitilmiş personel ve mühimmatların varken çok çok zor bir ihtimal.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 738
- Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
- Konum: çanakkale
- Yaş: 44
- İletişim:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Suriye operasyonu yaparsak abd f-16 vermekten vazgeçer mi?Kongreden geçirmek daha bir zor olur diye düşünüyorum.
- baryshx
- Üye
- Mesajlar: 305
- Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
- Konum: Eskişehir
- Yaş: 41
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Çin işlerine Nato bakmıyor. Abd, Avustralya, İngiltere, Hindistan, Japonya, Kore falan bakıyor


Tamam iyi demişsin ama gerçek fiyatlarını yazmamışsın. Bu lafı diyebilmek için fabrika çıkışı fiyatlarını biliyor olman lazım

En son baryshx tarafından 01 Haz 2022, 16:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- muhendus
- Süvariler
- Mesajlar: 889
- Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
F-35 gelmiyor, F-16 alımı garanti değil. Doğu bloku ürünlerine gerçek anlamda bir talebimiz yok.
Bu koşullarda Eurofighter, Rafale ve Gripen dışında bir seçenek kalmazken hala “EF şöyle işe yaramaz, böyle pahalı, aslında F-16dan bile zayıf” gibi sözlere anlam veremiyorum.
Zamanında bazı maliyetlere katlanmazsan daha sonra o maliyetlerin 3-4 katına bile katlanmaya hazır olsan dahi o ürünleri elde edemezsin. F-35 lerin tanesine 250M dolar verelim desek dahi şu an alabilme ihtimalimiz yok mesela.
Var gücümüzle MMU ya asılmamız lazım ama aynı anda tüm yumurtaları da aynı sepete koymamamız lazım.
Bir de örnek verilen bazı uçakların bakım/tutum maliyetleri yüksek bu doğru ama Avrupalının işçilik saat ücretleri ile yüksek. Bizim için o derece yüksek olmayacak sonuçta. Harbe hazırlık konusu da aynı şekilde biraz istek ile alakalı. Çevresinde sürekli uğraşmak zorunda olduğu güncel tehditleri olmayan adamın %30 harbe hazırlık oranı onu alarm durumuna getirmiyor. Yoksa siz inanıyor musunuz ki Almanya istedikten sonra bu derece düşük harbe hazırlık oranlarına sahip olsun? Adamlar gece vardiyası ücretleri yüksek diye yol inşaatlarını bile sadece gündüz yapıyor, isteseler 6 ayda bitirecekleri işi 4-5 yıla yayıyor. Yapılamayacağından değil yapmak istemediklerinden. Nedenleri kendilerince haklıdır haksızdır tartışılır ama isteseler çok başkaca yapabilirler çoğu şeyi.
Bu koşullarda Eurofighter, Rafale ve Gripen dışında bir seçenek kalmazken hala “EF şöyle işe yaramaz, böyle pahalı, aslında F-16dan bile zayıf” gibi sözlere anlam veremiyorum.
Zamanında bazı maliyetlere katlanmazsan daha sonra o maliyetlerin 3-4 katına bile katlanmaya hazır olsan dahi o ürünleri elde edemezsin. F-35 lerin tanesine 250M dolar verelim desek dahi şu an alabilme ihtimalimiz yok mesela.
Var gücümüzle MMU ya asılmamız lazım ama aynı anda tüm yumurtaları da aynı sepete koymamamız lazım.
Bir de örnek verilen bazı uçakların bakım/tutum maliyetleri yüksek bu doğru ama Avrupalının işçilik saat ücretleri ile yüksek. Bizim için o derece yüksek olmayacak sonuçta. Harbe hazırlık konusu da aynı şekilde biraz istek ile alakalı. Çevresinde sürekli uğraşmak zorunda olduğu güncel tehditleri olmayan adamın %30 harbe hazırlık oranı onu alarm durumuna getirmiyor. Yoksa siz inanıyor musunuz ki Almanya istedikten sonra bu derece düşük harbe hazırlık oranlarına sahip olsun? Adamlar gece vardiyası ücretleri yüksek diye yol inşaatlarını bile sadece gündüz yapıyor, isteseler 6 ayda bitirecekleri işi 4-5 yıla yayıyor. Yapılamayacağından değil yapmak istemediklerinden. Nedenleri kendilerince haklıdır haksızdır tartışılır ama isteseler çok başkaca yapabilirler çoğu şeyi.
-
- Üye
- Mesajlar: 112
- Kayıt: 23 Şub 2013, 12:35
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Hocam terredütsüz altına imzamı atarım o kadar dogru ki ben yazsam bu kadar yalın ve net anlatamazdım.muhendus yazdı: ↑01 Haz 2022, 15:07 F-35 gelmiyor, F-16 alımı garanti değil. Doğu bloku ürünlerine gerçek anlamda bir talebimiz yok.
Bu koşullarda Eurofighter, Rafale ve Gripen dışında bir seçenek kalmazken hala “EF şöyle işe yaramaz, böyle pahalı, aslında F-16dan bile zayıf” gibi sözlere anlam veremiyorum.
Zamanında bazı maliyetlere katlanmazsan daha sonra o maliyetlerin 3-4 katına bile katlanmaya hazır olsan dahi o ürünleri elde edemezsin. F-35 lerin tanesine 250M dolar verelim desek dahi şu an alabilme ihtimalimiz yok mesela.
Var gücümüzle MMU ya asılmamız lazım ama aynı anda tüm yumurtaları da aynı sepete koymamamız lazım.
Bir de örnek verilen bazı uçakların bakım/tutum maliyetleri yüksek bu doğru ama Avrupalının işçilik saat ücretleri ile yüksek. Bizim için o derece yüksek olmayacak sonuçta. Harbe hazırlık konusu da aynı şekilde biraz istek ile alakalı. Çevresinde sürekli uğraşmak zorunda olduğu güncel tehditleri olmayan adamın %30 harbe hazırlık oranı onu alarm durumuna getirmiyor. Yoksa siz inanıyor musunuz ki Almanya istedikten sonra bu derece düşük harbe hazırlık oranlarına sahip olsun? Adamlar gece vardiyası ücretleri yüksek diye yol inşaatlarını bile sadece gündüz yapıyor, isteseler 6 ayda bitirecekleri işi 4-5 yıla yayıyor. Yapılamayacağından değil yapmak istemediklerinden. Nedenleri kendilerince haklıdır haksızdır tartışılır ama isteseler çok başkaca yapabilirler çoğu şeyi.
- Komutan Logar
- Süvariler
- Mesajlar: 1153
- Kayıt: 30 Ağu 2012, 01:08
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Böyle bir iddaa var. 

-
- Üye
- Mesajlar: 169
- Kayıt: 18 Ara 2021, 01:42
- Yaş: 22
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
İnşallah doğru haberdir. Merak ettiğim birşey var. Typhoon için Meteor Hava-Hava füzesi satışına izin verirler mi? Malum Fransızlar ile aramaz bozukken.
- Sanchez
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10021
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Dil bilmeyen adam denizci olmamalı.
Anlaştı demiyor, konuşup tartışıyorlar diyor.
Anlaştı demiyor, konuşup tartışıyorlar diyor.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 993
- Kayıt: 25 Tem 2012, 02:03
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Negotiating = müzakere ediyor.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 203
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:11
- Yaş:
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Benim tek dilegim sahsen Hurjet'in 2. F-x versiyonuna EJ200 takabilmek. Gripen'e rakip bir hafif ucak ciksa fena olmaz.
- baryshx
- Üye
- Mesajlar: 305
- Kayıt: 20 Kas 2021, 23:17
- Konum: Eskişehir
- Yaş: 41
HvKK'nın Gelecek Nesil B Planı | Tartışma
Nato ve Caatsa'nın Çin ile ilgisi var mı? Yok..
Eurofighter ve Rafale almayacaksak geriye ne kaldı. Pakistan Jf-17 var bir de. İkinci el uçakların çoğu F16V'ye göre baya düşük profilli.
Eurofighter ve Rafale almayacaksak geriye ne kaldı. Pakistan Jf-17 var bir de. İkinci el uçakların çoğu F16V'ye göre baya düşük profilli.