Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Antares » 11 Kas 2019, 19:42

Bence bir de ekonomiyi gözden kaçırıyoruz. Ne kadar çok ihası ya da insansız platformun varsa o kadar rahat olabilirsin sonuçta. İşin binlerce yıldır dönüp dolaşıp satürasyona gelmesi ilginç. (Tamam eskisi gibi değil ama hala bir kart.) Bu yüzden ekonomik ve hızlı üretilebilen platformlar olması ayrıca başarılı olur.

Jeep gibi.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Tyras » 11 Kas 2019, 22:21

Katalogda 2-3 yeteneği bir araya toplayıp hoş görünmek, über-süper proje diye satmak adına birçok işi yarım yamalak yapan ihalar elde etmemiz zararımıza olacaktır.

Belirli göreve yönelik, alanında uzman ihalar üretmeliyiz. Bana göre ihtiyaç ve geliştirme takvimi sırasıyla.

1- Mk-82/güdüm kiti ikilisi gerektiren düşük değerli hedeflere yakın çevrede ekonomik biçimde nokta atışı kabiliyeti sağlayacak iha. (mevcut yapılan 2 ihamızın tamamlanması)

2-Ekonomik - kolay üretilebilir, IIR başlığı keşif içinde kullanılabilen ve taarruz istenmediğinde imha protokolü yerine yere geri inebilen bir taaruzi iha, (genel anlamda baya baya 2015te üretime girmiş harop'a benzeyen ama biraz daha geleceğe yönelik birşey çıkarıp üretmek.)

3- Taktik birimlerde (karakol) kullanılıp uzun sürede havada kalarak alan fakındalığı sağlayacak ekonomik mini iha, katapult ile atılıp küçük bir piste iniş yapabilen (rq-21 blackjack konsepti, katapulttan atılabiliyor olması ilk etapta Anadolu'ya özel ihalar üretilene kadar stop-gap ürünü olarak denizciler tarafından da kullanılabilmesini sağlar.)

4-Globalhawk gibi uzun menzilde, uzun süre havada kalıp barış zamanı uluslarası misyonlara katılabilecek, haritalama yapan, sürekli istihbarat toplayıp uydu aracılığı ile Ankara'ya iletecek bir iha.

5-TCG Anadolu'dan kalkıp inecek iha. Gelecekte donatma seçeneklerinin artması bakımından bu platformdan kalkabilecek maksimum iha ne kadar olabilir sorusunun mühendislerce yanıtlanıp, platforma özel üretilmesi sonrası, Sualtı ve suüstü hedeflere yönelik donatılmış 2 ayrı tipi olmalı)

6- Uzun süreli devriyeler atıp hava hedeflerini tarayan, elde ettiği radar görüntüsünü anlık olarak yerdeki HVSS ağımıza ve Avcı uçaklarımıza aktarabilen iha. (*yer sistemlerinin kör noktaları, konumlarının belli olması sonrası yoğun eh saldırısı görmeleri gibi dezavantajlarını kapatacak ekonomik insansız awacs, mesela yer ünitesi radarı köreltildiğinde otomatikmen füzeleri güdümleyecek ana radar olarak yakınındaki awacs ihayı atayabilecek. Hareketli ve uçuyor olması HARM gibi Anti-radyasyon özellikle hava yer mühimmatlarınca vurulmasını zorlaştıracak)

7-Kol uçuşlarında derin darbe uçaklarına eşlik edip yükünü paylaşacak radar izi düşük jet iha- 5. nesil uçak yer hedefini aydınlatır bu ihaların yükünü hedefe yönlendirirken, uçak kendini ve çevresini koruyacak hava-hava mühimmatını taşımaya devam edebilir. Buda görünmez olacağım diye kanat yükünden feragat eden uçağın tespit edilse bile savunmasız olmamasını sağlar. Veya bir iki ihayı kaybetme riskini alıp, tespit edildiğinde uçak konum değiştirmek zorunda kalsa bile görevi her şartta tamamlayabilmesini sağlar (Okhotnik benzeri iha.)

Benim görebildiğim 7 ihtiyaç bu, bu özgün ihtiyaçları bir iki ihaya sığdırmaya çalışmak aptallık olur. 7 ayrı platform ve ihtiyaçlar arttıkça platform sayısı da artabilir.

Kullanıcı avatarı
Hayali
Üye
Mesajlar: 615
Kayıt: 10 Kas 2019, 20:08
Konum: Samsun-TR
Yaş: 26

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Hayali » 11 Kas 2019, 22:46

Tyras yazdı: 11 Kas 2019, 22:21 Katalogda 2-3 yeteneği bir araya toplayıp hoş görünmek, über-süper proje diye satmak adına birçok işi yarım yamalak yapan ihalar elde etmemiz zararımıza olacaktır.

Belirli göreve yönelik, alanında uzman ihalar üretmeliyiz. Bana göre ihtiyaç ve geliştirme takvimi sırasıyla.

1- Mk-82/güdüm kiti ikilisi gerektiren düşük değerli hedeflere yakın çevrede ekonomik biçimde nokta atışı kabiliyeti sağlayacak iha. (mevcut yapılan 2 ihamızın tamamlanması)

2-Ekonomik - kolay üretilebilir, IIR başlığı keşif içinde kullanılabilen ve taarruz istenmediğinde imha protokolü yerine yere geri inebilen bir taaruzi iha, (genel anlamda baya baya 2015te üretime girmiş harop'a benzeyen ama biraz daha geleceğe yönelik birşey çıkarıp üretmek.)

3- Taktik birimlerde (karakol) kullanılıp uzun sürede havada kalarak alan fakındalığı sağlayacak ekonomik mini iha, katapult ile atılıp küçük bir piste iniş yapabilen (rq-21 blackjack konsepti, katapulttan atılabiliyor olması ilk etapta Anadolu'ya özel ihalar üretilene kadar stop-gap ürünü olarak denizciler tarafından da kullanılabilmesini sağlar.)

4-Globalhawk gibi uzun menzilde, uzun süre havada kalıp barış zamanı uluslarası misyonlara katılabilecek, haritalama yapan, sürekli istihbarat toplayıp uydu aracılığı ile Ankara'ya iletecek bir iha.

5-TCG Anadolu'dan kalkıp inecek iha. Gelecekte donatma seçeneklerinin artması bakımından bu platformdan kalkabilecek maksimum iha ne kadar olabilir sorusunun mühendislerce yanıtlanıp, platforma özel üretilmesi sonrası, Sualtı ve suüstü hedeflere yönelik donatılmış 2 ayrı tipi olmalı)

6- Uzun süreli devriyeler atıp hava hedeflerini tarayan, elde ettiği radar görüntüsünü anlık olarak yerdeki HVSS ağımıza ve Avcı uçaklarımıza aktarabilen iha. (*yer sistemlerinin kör noktaları, konumlarının belli olması sonrası yoğun eh saldırısı görmeleri gibi dezavantajlarını kapatacak ekonomik insansız awacs, mesela yer ünitesi radarı köreltildiğinde otomatikmen füzeleri güdümleyecek ana radar olarak yakınındaki awacs ihayı atayabilecek. Hareketli ve uçuyor olması HARM gibi Anti-radyasyon özellikle hava yer mühimmatlarınca vurulmasını zorlaştıracak)

7-Kol uçuşlarında derin darbe uçaklarına eşlik edip yükünü paylaşacak radar izi düşük jet iha- 5. nesil uçak yer hedefini aydınlatır bu ihaların yükünü hedefe yönlendirirken, uçak kendini ve çevresini koruyacak hava-hava mühimmatını taşımaya devam edebilir. Buda görünmez olacağım diye kanat yükünden feragat eden uçağın tespit edilse bile savunmasız olmamasını sağlar. Veya bir iki ihayı kaybetme riskini alıp, tespit edildiğinde uçak konum değiştirmek zorunda kalsa bile görevi her şartta tamamlayabilmesini sağlar (Okhotnik benzeri iha.)

Benim görebildiğim 7 ihtiyaç bu, bu özgün ihtiyaçları bir iki ihaya sığdırmaya çalışmak aptallık olur. 7 ayrı platform ve ihtiyaçlar arttıkça platform sayısı da artabilir.
Üstad ben 2 konsepte razıydım . 7 platform emeğinize sağlık

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen ilhan » 11 Kas 2019, 23:17

Antares yazdı: 11 Kas 2019, 19:42 Bence bir de ekonomiyi gözden kaçırıyoruz. Ne kadar çok ihası ya da insansız platformun varsa o kadar rahat olabilirsin sonuçta. İşin binlerce yıldır dönüp dolaşıp satürasyona gelmesi ilginç. (Tamam eskisi gibi değil ama hala bir kart.) Bu yüzden ekonomik ve hızlı üretilebilen platformlar olması ayrıca başarılı olur.
Binlerce yılda dönüp dolaşıp gelmedi, hiç değişmemişti zaten. Hiç bir zaman en iyi silah savaşı kazanmadı, her zaman en iyi savaş düzeni, toplamda kullanılabilen en yüksek güce sahip olmak savaşı kazandırdı. Mesela ne sovyetlerin ne de abdnin tankları alman tankları gibi üstün nitelikteydi. Askerleri de alman askerleri kadar iyi eğitimli değildi. Ama savaşı onlar kazandı çünkü almanlar çok yanlış bir ordu düzeni kurmuştu, öncelikli olarak kaybetmemeleri gereken her şeyi öncelikli olarak kaybettiler.

velicanoduncu
Üye
Mesajlar: 98
Kayıt: 12 Tem 2012, 22:16
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen velicanoduncu » 11 Kas 2019, 23:21

8:) Özel kuvvetlere bal arısı büyüklüğünde piksel değeri yüksek mikro iha :)

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen ilhan » 11 Kas 2019, 23:26

velicanoduncu yazdı: 11 Kas 2019, 23:21 8:) Özel kuvvetlere bal arısı büyüklüğünde piksel değeri yüksek mikro iha :)
Arıyı yakalayıp, eğitip, komutlara alıştırıp, kamera bağlayarak kullanmayı tercih ederim. Teknolojik olarak mümkünat derecesi daha iyi ve daha kullanışlı olur :)

Kullanıcı avatarı
Oppenheimer
Süvariler
Mesajlar: 649
Kayıt: 30 Haz 2017, 21:23
Konum: Istanbul
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Oppenheimer » 12 Kas 2019, 11:49

ilhan yazdı: 11 Kas 2019, 23:17 Binlerce yılda dönüp dolaşıp gelmedi, hiç değişmemişti zaten. Hiç bir zaman en iyi silah savaşı kazanmadı, her zaman en iyi savaş düzeni, toplamda kullanılabilen en yüksek güce sahip olmak savaşı kazandırdı. Mesela ne sovyetlerin ne de abdnin tankları alman tankları gibi üstün nitelikteydi. Askerleri de alman askerleri kadar iyi eğitimli değildi. Ama savaşı onlar kazandı çünkü almanlar çok yanlış bir ordu düzeni kurmuştu, öncelikli olarak kaybetmemeleri gereken her şeyi öncelikli olarak kaybettiler.
Yaklaşımınız doğru olsa da yanlış benzetme yapıyorsunuz. 2019'da yaşıyoruz, 1943'deki savaş doktrinleri artık kalmadı. Panzer 4'ün zırhı da savaş koşullarına göre kötü durumdaydı. Tankların mekanik sorunları vardı. Buna rağmen T-34'ler daha sorunsuz ve çok sayıda çıkıyordu. Aralarında sayı olarak 1'e 10'luk bir fark vardı. All-around bir şekilde baktığımızda ikinci dünya savaşının en iyi tankı T-34'dür diyebiliyoruz. Shermanlar ise tenekeydi, Amerikanların çıkarabildiği savaşa uygun ilk tank modeli M26 Pershing ile oldu. O da savaşın sonuna yetiştiği için efektif olarak kullanılamadı.

Günümüzde teknoloji farkları daha da açılıyor. Şuan F-35'in karşısına 10 tane F-4 koysak bu F-4'lerin kaçı sağ kalır? Kaçı F-35'e zarar verebilir?

Teknolojinin yanında iyi eğitim, iyi strateji de lazım. Pür teknoloji veya pür strateji tek başına bir işe yaramıyor.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Antares » 12 Kas 2019, 13:39

Oppenheimer yazdı: 12 Kas 2019, 11:49 Yaklaşımınız doğru olsa da yanlış benzetme yapıyorsunuz. 2019'da yaşıyoruz, 1943'deki savaş doktrinleri artık kalmadı. Panzer 4'ün zırhı da savaş koşullarına göre kötü durumdaydı. Tankların mekanik sorunları vardı. Buna rağmen T-34'ler daha sorunsuz ve çok sayıda çıkıyordu. Aralarında sayı olarak 1'e 10'luk bir fark vardı. All-around bir şekilde baktığımızda ikinci dünya savaşının en iyi tankı T-34'dür diyebiliyoruz. Shermanlar ise tenekeydi, Amerikanların çıkarabildiği savaşa uygun ilk tank modeli M26 Pershing ile oldu. O da savaşın sonuna yetiştiği için efektif olarak kullanılamadı.

Günümüzde teknoloji farkları daha da açılıyor. Şuan F-35'in karşısına 10 tane F-4 koysak bu F-4'lerin kaçı sağ kalır? Kaçı F-35'e zarar verebilir?

Teknolojinin yanında iyi eğitim, iyi strateji de lazım. Pür teknoloji veya pür strateji tek başına bir işe yaramıyor.
İşte ekonomik üretilebilen bir platform olması bunun sadece biri. Ekonomik olmasını vurguladıktan sonra Rus T-34 lerin Kursk Muharebesinde yok edilen tank sayısı kadar üretime konması buna iyi örnektir. Sayın İlhan'nın ve sizin dediğinize kesinlikle katılıyorum ancak insansız araçların kaybı ekonomik olduğunda, harcanabilir olduğunda etkinliği çok daha fazla olacaktır diye düşünüyorum.

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen ilhan » 12 Kas 2019, 20:37

Oppenheimer yazdı: 12 Kas 2019, 11:49Günümüzde teknoloji farkları daha da açılıyor. Şuan F-35'in karşısına 10 tane F-4 koysak bu F-4'lerin kaçı sağ kalır? Kaçı F-35'e zarar verebilir?
Yanlış yere çekerek asıl ortaya konulan yaklaşımı kaçırıyorsunuz. Bahsettiğim konu bununla alakalı değil. Mesela en basit ve güzel örneklerinden biri abd'nin f-22'den f-35'e geçme kararıdır. F-22 dünyanın hala en üstün muharip jeti. Ama abd sayısını ikiyüze bile tamamlamadan üretimi durdurarak tamamen f-35 odaklandı, neden? Çünkü 1 f-22 uçurabildiği maliyete 5 f-16 uçurabiliyordu. Üstelik f-22 yere inice f-16 gibi hemen geri kalkamıyordu, çok uzun ve zahmetli bir bakımdan geçmesi gerekiyordu. İnanılmaz bir maliyet karşılığında çok kısıtlı bir kullanım imkanı. Bundan dolayı, bahse konu üstünlükten biraz ödün vererek, o kadar da süper görünmez ve çevik olmayan, ama maliyeti çok daha uygun, kullanım alanı çok daha geniş ve çevresine uyum göstererk etkinliğini daha da artırabilen f-35 tercih edildi. Şimdi düşünün olası bir savaşta aynı miktar f-22 mi daha etkili olur f-35 mi? Konuya bu açıdan bakmalıyız, yeterince çok stuka gönderirsek f-35 i indirebilirler belki açısından değil.

leto
Süvariler
Mesajlar: 666
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen leto » 04 May 2020, 16:51

Şimdi bizim kalkış rampalı bir gemimiz olacak. Fakat görünen o ki bu gemiden kalkış yapabilecek uçağımız olamayacak. Harrier gibi bir uçağımız olsa, f35 kadar olmasa da gemimizden uçak kaldırmanın avantajlarından faydalanmış olurduk. Artık Harrier üretilmiyor. Yetenkleri de bugün güncel bir savaş uçağı kadar olmayabilir. Fakat eğer Harrier yeteneğinde bir iha olsaydı, ihaların güncel durumuna göre düşündüğümüzde yenilikçi bir adım olurdu. Şimdi benim şöyle bir fikrim var. Gelecek zaten ihalarda. Bizim de bu konuda hatırı sayılır bir tecrübemiz var. İngilizlerin de Harrier tecrübesi var. BAE'ye RR'a gitsek, ortak bir ürün çıkarmayı teklif etsek.

Yani Harrier'ın SİHA olarak yeniden doğuşundan bahsediyorum. Pilotları riske atmadan operasyon yapmak. Geminin bulunduğu nokta+SİHA'nın menzili. Bence bunlar edinmek için çalışmaya değer avantajlar. İlk versiyonları yakın hava desteği ve hafif bombardıman/hedef imhası için kullanılır fakat gelişen teknolojilerle ileride görüş ötesinden hava-hava savaşı da yapabilir diye düşünüyorum. Ne dersiniz, böyle bir proje hayat bulur mu?

Madinat
Üye
Mesajlar: 154
Kayıt: 28 Tem 2014, 13:51
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Madinat » 05 May 2020, 04:35

Harrier dikine inip kalkabilen , bu yuzden karmasik her uçus saatine karşılık çok ciddi bakım isteyen , harbe hazir tutma maliyeti yüksek bir uçak. Bu uçak mevcut haliyle insansiz hale getirebilirmi ? Evet fakat ucus ve bakim maliyetlerinde bir degisme olmamasi hatta dijitallesme (insansizlasma yeni yazilim , egitim vs...) yuzunden daha da pahali hale gelmesi ayrica ucaklarin neredeyse faydali omurlerinin sonuna gelmesi goz onune alindiginda mantikli bir cozum olmadigi aşikar. Yada yeni bir govdeye Harrier motorunu (dikine inis kalkis sistemi vs ) monte etmek istesek gorece eski bir teknoloji oldugu ve günümüz örneği F-35 ten daha karmasik ve daha fazla parca icerdigi icin bakimi ve tamiri zor olacak ayrıca Tedavülden kalkmak üzere olan bir uçağın sistemlerine yedek parça tedarigi nasil saglanacak vs...

Ayrıca İngilterenin böyle bir projeye fiilen girişeceğini de sanmıyorum , belki danismanlik ve muhendislik destegi verebilir ki o zaman da akla su soru geliyor tum bu tasarim , geliştirme ve guncelleme icin gereken para nereden bulunacak ? Bugun uzerinde calisilmaya baslansa ve para problemi olmasa bile en erken 10 sene sonra devreye girebilecek bir sistemden bahsediyoruz kisa vadede hicbir isimize yaramayacaktir.

leto
Süvariler
Mesajlar: 666
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen leto » 05 May 2020, 07:29

Madinat yazdı: 05 May 2020, 04:35 Harrier dikine inip kalkabilen , bu yuzden karmasik her uçus saatine karşılık çok ciddi bakım isteyen , harbe hazir tutma maliyeti yüksek bir uçak. Bu uçak mevcut haliyle insansiz hale getirebilirmi ? Evet fakat ucus ve bakim maliyetlerinde bir degisme olmamasi hatta dijitallesme (insansizlasma yeni yazilim , egitim vs...) yuzunden daha da pahali hale gelmesi ayrica ucaklarin neredeyse faydali omurlerinin sonuna gelmesi goz onune alindiginda mantikli bir cozum olmadigi aşikar. Yada yeni bir govdeye Harrier motorunu (dikine inis kalkis sistemi vs ) monte etmek istesek gorece eski bir teknoloji oldugu ve günümüz örneği F-35 ten daha karmasik ve daha fazla parca icerdigi icin bakimi ve tamiri zor olacak ayrıca Tedavülden kalkmak üzere olan bir uçağın sistemlerine yedek parça tedarigi nasil saglanacak vs...

Ayrıca İngilterenin böyle bir projeye fiilen girişeceğini de sanmıyorum , belki danismanlik ve muhendislik destegi verebilir ki o zaman da akla su soru geliyor tum bu tasarim , geliştirme ve guncelleme icin gereken para nereden bulunacak ? Bugun uzerinde calisilmaya baslansa ve para problemi olmasa bile en erken 10 sene sonra devreye girebilecek bir sistemden bahsediyoruz kisa vadede hicbir isimize yaramayacaktir.
Ben Harrier'ı sihaya çevirmekten bahsetmiyorum. Harrier'ın motorunun ve onu indiren, kaldıran, havada tutan bilginin, tecrübenin yazılımın yeni bir siha gövdesinde can bulmasından bahsediyorum. Bu işin para ve zaman isteyeceği aşikar fakat eğer lhdmizden sabit kanatlı platform kaldıracaksak bu ancak stovl kabiliyetli platformlarla mümkündür. Bu tür bir uçağın her halükarda çok yıpranacağı ve yüksek bakım gerektireceği de aşikar. En azından motorun çok yıpranacağını tahmin etmek güç değil. Yani o lhdden uçak kaldıracaksak bu sadece stovl bir uçak olabilecek ve bu çok yorucu performansa karşılık çokça yıpranacak, maliyetli olacak ve çokça bakım isteyecek. Bundan kaçış yok. Bu noktada da tek seçenek f35'di ve artık o da yok. Ya da o eğimli rampaya rağmen sadece döner kanatlı platformlar görev yapabilecek.

F35'ten daha karmaşık olacağını ve daha fazla parça içereceğini düşünmüyorum. F35'in yaptığı iş Harrier'ın yaptığından daha zor, daha teknik. Tabii ki bu iş başta paradan dolayı çok zor ama müthiş bir adım olurdu. Zira gelecekte bu tür ihalar göreceğimize inanıyorum. Belki birgün BK-ABD geliştirir.

Kullanıcı avatarı
assslan
Süvariler
Mesajlar: 1846
Kayıt: 10 Eyl 2012, 14:20
Yaş: 40

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen assslan » 05 May 2020, 09:47

Sn Leto, görüşlerinize katılıyorum. Zaten Kuvvet de sanırım böyle bir çözüm üzerinde duruyor. Maliyet kısmı korkutmamalı. Çünkü böyle bir uçağı leblebi gibi satar ve harcadığınızdan kat kat fazlasını kazanırsınız. . Kısıtlı yetenekleriyle Harrier bile çok pahalı olmasına rağmen dönemin uçak gemisi sahibi NATO ülkelerinin envanterine girmiş.

Günümüzde herkes LHD - Uçak gemisi yapma derdine girdi. Yani müşteri bol seçenek yok.

Düşünsenize; bu işi kotarmışız ve müşterilerimize:
ÇAFRAD ve yerli silahlarımız ile donatılmış bir LHD,
Üstünde yerli silahlar ve donanımla STOVL İHA, Naval ATAK ve lojistik için yerli helikopter,
İçinde de yerli amfibik platformlarımızı içeren bir paket hazırlayıp sunuyoruz. İşte para böyle kazanılır.

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen karli » 05 May 2020, 11:01

leto yazdı: 04 May 2020, 16:51 Şimdi bizim kalkış rampalı bir gemimiz olacak. Fakat görünen o ki bu gemiden kalkış yapabilecek uçağımız olamayacak. Harrier gibi bir uçağımız olsa, f35 kadar olmasa da gemimizden uçak kaldırmanın avantajlarından faydalanmış olurduk. Artık Harrier üretilmiyor. Yetenkleri de bugün güncel bir savaş uçağı kadar olmayabilir. Fakat eğer Harrier yeteneğinde bir iha olsaydı, ihaların güncel durumuna göre düşündüğümüzde yenilikçi bir adım olurdu. Şimdi benim şöyle bir fikrim var. Gelecek zaten ihalarda. Bizim de bu konuda hatırı sayılır bir tecrübemiz var. İngilizlerin de Harrier tecrübesi var. BAE'ye RR'a gitsek, ortak bir ürün çıkarmayı teklif etsek.

Yani Harrier'ın SİHA olarak yeniden doğuşundan bahsediyorum. Pilotları riske atmadan operasyon yapmak. Geminin bulunduğu nokta+SİHA'nın menzili. Bence bunlar edinmek için çalışmaya değer avantajlar. İlk versiyonları yakın hava desteği ve hafif bombardıman/hedef imhası için kullanılır fakat gelişen teknolojilerle ileride görüş ötesinden hava-hava savaşı da yapabilir diye düşünüyorum. Ne dersiniz, böyle bir proje hayat bulur mu?
Eski jenerasyon bir teknolojiden bahsediyorsunuz, bunu günümüz ihtiyaçlarına adapte etmekten söz ediyorsunuz. Ancak Harrier ın zamanı doldu. Ha dikine iniş kalkış yapabilen bir İHA yaparsınız başka bir konu. Ama Harrier dan bugüne getirebileceğiniz çok fazla birşey yok. İngiliz lerin elindeki motor teknolojisi hariç. Türkiye nin önündeki en büyük çıkmaz şu anda MMU, farklı konular için çok fazla iltahlı olduğunu sanmıyorum.

Madinat
Üye
Mesajlar: 154
Kayıt: 28 Tem 2014, 13:51
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Madinat » 05 May 2020, 11:27

F-35 B bu güne kadar ki dikine kalkıp inebilen tüm uçakların geldiği son noktadır , harrier dahil bircok ucak ve tasarim gozden gecirilerek nihai olarak yapilmistir. Hariier'ın motoru ve dikine inis kalkis aksamlari eski ve F-35 den daha karmasiktir burada 5. Nesil bir motor ve tasarım ile eskiyi kiyaslamak da mantikli degil.

Sayın karlı'nın da dedigi gibi yeni bastan bir tasarim yapilmaya niyetlenilse yukarida soyledigim sorun yine ortaya cikiyor parayi nereden bulacagiz bu gelistirme icin bu bir (burada jet motorlu harrier muadili dikine inis kalkis yapabilen bir aractan bahsediyoruz ) ikincisi bu konuda tecrubeli kac ulke var , İngiltere yardım etmezse Abd zaten etmez.

Ben yakin gelecekte yapilirsa eger bu isin pervaneli veya daha basit ve kucuk jet motorlari kullanan ve bunlari dondurmek suretiyle osprey tarzi tiltrotor ihalara yapilabilecegini dusunuyorum. Hayal kurunca guzel Tcg Anadolu'dan havalanan iha'lar ama gercekte hicbir iha yok su anda ki bir ucaga muadil olsun hele ki bu ucak f-35 ise imkansiza yakin , ihalarin oralara gelmesine daha cok var gibi gorunuyor.

leto
Süvariler
Mesajlar: 666
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen leto » 05 May 2020, 16:52

İşin doğrusu ben sadece hayal kuruyor, yoktan yonga çıkarıyorum. Yoksa bu işin oluru %5 bile değildir ben de farkındayım. Bana uyurken bile sorsanız bu iş olmaz derim, bu çok kolaya kaçmak. Ama bu başlık biraz da hayal kurma başlığı zaten. Eldekileri bir araya getirince f35 almamızdan daha olası duruyor.
Pegasus motoru RR'un sitesinde ürünler sekmesinde duruyor hala. Tabii hala ürettiklerini zannetmiyorum. Ama dediğim gibi hayal. Onlarda motor, data, uçuş dinamikleri var. Bizde iha tecrübesi. Yani aslında harrierdan bahsetmiyorum bile. İngilizlerle iyi kötü muhabbetimiz var diye. Onların artık rafta duran motorlarından yeniden para kazanmak isteme ihtimaline binaen. Herkesin satın almak isteyeceği bir platformun ortağı olmak istemelerine binaen. Uzay, zamandaki tüm ihtimalleri değerlendirince o lhd den uçak kaldırmanın tek ihtimali gibi durduğu için.
F35 yok arkadaşlar. Bize yok. Bugünlerde pervaneyle dikine kalkıp, sonrada diğer pervaneyle ileri giden ihalar yapmaya çalışıyor millet. Bence asıl onlar boşa uğraş. Osprey tarzı tiltrotor teknolojisi ABDde var. ABDden birşey alabilsek f35 alırız zaten :) Para dersen tabii ki aslında forumu kapamak gerekir. Para yok. Ama hayal kuruyoruz işte :) Yoksa elbette teknolojisi eski(elimizde ya da ulaşabileceğimiz daha yenisi varmış gibi), elbette para yok, elbette oluru yok. Ama bizim için kuantum sıçraması olurdu :)

Madinat
Üye
Mesajlar: 154
Kayıt: 28 Tem 2014, 13:51
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Madinat » 05 May 2020, 18:52

Ben Tcg Anadolu'da kamikaze iha sürüleri konuşlanmasını isterdim ama oyle kargu gibi yavas ve anca firsat hedeflerine karsi etkili olabilecek ve ciddi bir tehdit karsisinda kolayca vurulabilecek ihalar degil şöyle Alpagu'nun az irisi ve mini jet motorlusu gibi birlikte ve cok hizli hareket edebilen ve daldiklari hedefleri delik desik eden birseyler. Hangardan asansorle cikaracaksin kare sekilli 50 li vls formunda bir aticiyla hepsini firlattiktan sonra lanceri de kaldir 2 dakikada yada kaydir denize gitsin basit olacak cunku ve bu sayede lazim olan her platforma yerlestirilebilecek ihtiyac aninda. Gunun sonunda kaldirmanin yeterli olacagi geri gelmesine gerek olmayan bu aletlerden yapilip konuslandirilirsa cok keyifli olur bence.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Sanchez » 05 May 2020, 20:34

Havadan fırlatılan mini swarm ihaların geleceği var, geçen günlerde videosu paylaşılan Navy F/A-18'leriyle bunun nasıl yapılabileceğinin bir örneğini gördük. Lakin bu araçlar küçük, görece minicik olacakları için nefesleri kısa olacak. Ya yüksek hızlı bir şekilde salınmalılar ya da yüksek irtifadan ki nefesleri uzasın. Tercihen hem yüksekten hem hızlı salınmalılar.

-
VTOL bir jet iha yapmak sadece motorda bitmiyor. Harrier için daha önce devrimsel ama kıt kabiliyetli demiştim, arkasındayım. O itki yöntemi verimli değildir, günümüzde ve 20 yıl sonrasında artık yeri kalmamıştır. BAE'nin Taranis'i artık yok, o Tempest oldu. Ağırlıkları da orada olacak. Harrier II üstüne çalışan insanlar ya emekli oldular ya başka projelere geçtiler yıllar önce. BAE de BK da Harrier macerasını bitirdi, kalan ne vardıysa hepsini ABD'ye verdi. RR'nin yaptığı da Amerikan Harrier'larına parça desteğinden ileri gitmiyor-dur.

F-35'in yerini uçak gemisinde alacak bir platform mu isteniyor? Bunun için hem öyle performanslı bir uçak yapmak lazım hem de o kabiliyetlere sahip bir görev bilgisayarı lazım, artık yapay zeka lazım. Tomar tomar da para lazım, hadi orasını geçiyorum. O uçağı artık kamyonun arkasındaki şelterden kullanamayız. Buna hem dünya için, hem bizler için yıllar var. Önce bir bakalım görelim, Akıncı ne kadar kabiliyetli bir alet olacak, performans olarak değil, yetenek olarak; biz ne yapabiliyoruz bütün kaynaklar bize açık olduğunda, önümüze politik engeller çıkarılmadığında ve orduya, "alacaksın ulen" dendiğinde, bi görelim. Hiç olmasa bile bu yüzden başarılı bir benchmark olacak Akıncı.

leto
Süvariler
Mesajlar: 666
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen leto » 05 May 2020, 22:18

Mini swarm ihaları mühimmat gibi akıncının kanatlarından bırakırız belki bir gün. Hatta belki bir gün iha ana gemisi gibi ihalar yapılır.

leto
Süvariler
Mesajlar: 666
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen leto » 09 Haz 2020, 12:53

leto yazdı: 05 May 2020, 22:18 Mini swarm ihaları mühimmat gibi akıncının kanatlarından bırakırız belki bir gün. Hatta belki bir gün iha ana gemisi gibi ihalar yapılır.
Aklın yolu bir.


leto
Süvariler
Mesajlar: 666
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen leto » 09 Haz 2020, 13:08

leto yazdı: 04 May 2020, 16:51 Şimdi bizim kalkış rampalı bir gemimiz olacak. Fakat görünen o ki bu gemiden kalkış yapabilecek uçağımız olamayacak. Harrier gibi bir uçağımız olsa, f35 kadar olmasa da gemimizden uçak kaldırmanın avantajlarından faydalanmış olurduk. Artık Harrier üretilmiyor. Yetenkleri de bugün güncel bir savaş uçağı kadar olmayabilir. Fakat eğer Harrier yeteneğinde bir iha olsaydı, ihaların güncel durumuna göre düşündüğümüzde yenilikçi bir adım olurdu. Şimdi benim şöyle bir fikrim var. Gelecek zaten ihalarda. Bizim de bu konuda hatırı sayılır bir tecrübemiz var. İngilizlerin de Harrier tecrübesi var. BAE'ye RR'a gitsek, ortak bir ürün çıkarmayı teklif etsek.

Yani Harrier'ın SİHA olarak yeniden doğuşundan bahsediyorum. Pilotları riske atmadan operasyon yapmak. Geminin bulunduğu nokta+SİHA'nın menzili. Bence bunlar edinmek için çalışmaya değer avantajlar. İlk versiyonları yakın hava desteği ve hafif bombardıman/hedef imhası için kullanılır fakat gelişen teknolojilerle ileride görüş ötesinden hava-hava savaşı da yapabilir diye düşünüyorum. Ne dersiniz, böyle bir proje hayat bulur mu?
https://www.c4defence.com/Gundem/f35b-l ... ha/10078/1

Aklın yolu bir.

Aslında tablo çok net. O rampayı kullanacaksak sabit kanatlı, kısa kalkış-dikey iniş yapabilen bir platforma ihtiyaç var. Kullanmayacaksak sadece gemi üzerindeki alanı kısıtlıyor. Döner kanatlı kullanacaksak zaten o rampaya gerek yok. Halihazırda geliştirilmiş dönerkanatlı iha da var zaten: Tai sivrisinek. Yetenek gösterimi-deneysel platform gibi birşeydi ama istenen dönerkanatlı ihadan ibaret olsa hızla güncel bir prototip üretilir diye düşünüyorum.
Ama bu durumda o rampaya gerek yok zaten. O rampa kısa kalkışa yardımcı oluyor. Burada bile bazı arkadaşlar dikey kalkış diyor. Dikey kalkış yok arkadaşlar, yakıtın yarısını yedikten sonra anlamı yok. Kısa kalkış ve kısıtlı bir pist alanı olduğu için zaten mecburen dikey iniş(her seferinde mucizeler başarmayacaksanız). E jet olacağı da söylenmiş zaten. Mevcutta böyle bir STOVL iha platformu da olmadığına göre. İstermisiniz yukarıda yazdığım olsun :D . Tabi pegasus'un tezgahı bile kalmamıştır, en son üretimde görenlar bile emekli olmuştur muhtemelen ama bunlar avrupalı, yaptım unuttum şeklinde olmaması gerekir işlerin diye düşünüyorum. Dataseti, mataseti, şema, mema birşeyler duruyor olmalı :lol: . Ha böyle bir Stovl iha yapmaya soyunduysak ve güç verecek motoru da kendimiz yapacaksak, tüm dünyanın sıraya girip elimizi öpmesi gerekir. İha konusunda artık dünyada ikinci oluruz.

kivele
Üye
Mesajlar: 293
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen kivele » 09 Haz 2020, 16:31

leto yazdı: 09 Haz 2020, 13:08 https://www.c4defence.com/Gundem/f35b-l ... ha/10078/1

Aklın yolu bir.

Aslında tablo çok net. O rampayı kullanacaksak sabit kanatlı, kısa kalkış-dikey iniş yapabilen bir platforma ihtiyaç var. Kullanmayacaksak sadece gemi üzerindeki alanı kısıtlıyor. Döner kanatlı kullanacaksak zaten o rampaya gerek yok. Halihazırda geliştirilmiş dönerkanatlı iha da var zaten: Tai sivrisinek. Yetenek gösterimi-deneysel platform gibi birşeydi ama istenen dönerkanatlı ihadan ibaret olsa hızla güncel bir prototip üretilir diye düşünüyorum.
Ama bu durumda o rampaya gerek yok zaten. O rampa kısa kalkışa yardımcı oluyor. Burada bile bazı arkadaşlar dikey kalkış diyor. Dikey kalkış yok arkadaşlar, yakıtın yarısını yedikten sonra anlamı yok. Kısa kalkış ve kısıtlı bir pist alanı olduğu için zaten mecburen dikey iniş(her seferinde mucizeler başarmayacaksanız). E jet olacağı da söylenmiş zaten. Mevcutta böyle bir STOVL iha platformu da olmadığına göre. İstermisiniz yukarıda yazdığım olsun :D . Tabi pegasus'un tezgahı bile kalmamıştır, en son üretimde görenlar bile emekli olmuştur muhtemelen ama bunlar avrupalı, yaptım unuttum şeklinde olmaması gerekir işlerin diye düşünüyorum. Dataseti, mataseti, şema, mema birşeyler duruyor olmalı :lol: . Ha böyle bir Stovl iha yapmaya soyunduysak ve güç verecek motoru da kendimiz yapacaksak, tüm dünyanın sıraya girip elimizi öpmesi gerekir. İha konusunda artık dünyada ikinci oluruz.
Anadolu için Jet Motorlu İHA düşünülüyormuş.

https://www.c4defence.com/Gundem/f35b-l ... ha/10078/1

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen igirgin » 09 Haz 2020, 16:58

Ne düşünüp duruyorlar anlamadım, Hürjet'in insansız hali ne diye duruyor?

Kullanıcı avatarı
sailor06
Süvariler
Mesajlar: 339
Kayıt: 11 Şub 2016, 23:18
Konum: ANKARA
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen sailor06 » 09 Haz 2020, 18:19

igirgin yazdı: 09 Haz 2020, 16:58 Ne düşünüp duruyorlar anlamadım, Hürjet'in insansız hali ne diye duruyor?
Hürjeti Anadolu LHD ye indirip kaldırabiliyorsanız, insanlı neden kullanmıyorsunuz? Anadolu LHD de catapult var mı? Hürjet kısa pistten kalkabiliyor mu?

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen igirgin » 09 Haz 2020, 21:35

sailor06 yazdı: 09 Haz 2020, 18:19 Hürjeti Anadolu LHD ye indirip kaldırabiliyorsanız, insanlı neden kullanmıyorsunuz? Anadolu LHD de catapult var mı? Hürjet kısa pistten kalkabiliyor mu?
Hürjet daha piyasada yok... Ama alt yapısı kullanılarak çok güzel hava yer görevli siha olabilir.
Hem hava kuvvetleri hem de deniz kuvvetleri kullanabilir.
Olmadı Altınay Albatros...

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Antares » 10 Haz 2020, 00:28

Acaba Hürjet'in birebir daha küçük ve insansız modeli karşımıza çıkabilir mi? Bana mantıklı geldi. Gerçi insansız olunca pek çok şey sil baştan olacaktır.

Kullanıcı avatarı
stannisbaratheon
Akıncılar
Mesajlar: 783
Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Konum: Türkiye
Yaş: 40

Re: Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen stannisbaratheon » 10 Haz 2020, 00:34

Çok kasmaya gerek yok üzerinde hem rotor hemde jet motoru olan bir ihada olur yeterki faydalı yük kapasitesini istenilen uzaklığa götürebilsin ihtiyaç acil sonuçta , görünürde f35 te yok , her şerde bri hayır vardır derler bu s400 alma salaklığımız bize jet motorlu vtol iha yapma kabiliyeti kazandırabilirse çok büyük çarpan olur.

kivele
Üye
Mesajlar: 293
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen kivele » 03 Mar 2021, 22:14

Singapur merkezli Kelley Aerospace, dünyanın ilk süpersonik insansız savaş hava aracını (UCAV) resmi olarak piyasaya sürdü. Arrow adı verilen İHA, Mach 2.1’e kadar hızları çıkmasına olanak tanıyan hafif karbon fiberden yapılmış tek bir kabuk ile tasarlandı. Firma, 9 milyon ila 16 milyon dolara mal olan İHA için şimdiden 100’den fazla ön sipariş aldığını söyledi. Sipariş veren ülkeleri merak ediyorum.

Resim

Kullanıcı avatarı
Mec
Süvariler
Mesajlar: 1835
Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
Yaş: 0

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen Mec » 04 Mar 2021, 03:52

Savaşların evriminin bu denli hızlı değiştiği bir zamana şahit oluyoruz.

kedoxs
Üye
Mesajlar: 26
Kayıt: 15 Eki 2014, 09:31
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen kedoxs » 04 Mar 2021, 06:26

Acaba Tei nin TS 1400 motorunun kullanıldığı bir jet iha düşünülüyor mu? Turbo jet motor ile yüksek faydalı yük kabiliyeti olur ve H-H yükü ile ciddi fark yaratır. Hatta biraz daha fantazi yapıp hareketli nozul ve kanat altı hava çıkışları ile dikine inişte yapabilir.

Bir müzede Harrier in motoru sergileniyordu, Tei bir kaç çılgın mühendisi gonderse iyi olur :)

Aslında insansız olacağı için imkansız durmuyor gibi. Buraya not düşelim, 2030 larda "ş*refsizim aklıma geldiydi" repliği yaparız :)

kedoxs
Üye
Mesajlar: 26
Kayıt: 15 Eki 2014, 09:31
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen kedoxs » 04 Mar 2021, 06:40

Savunma sanayimizde inovasyon gayet yüksek. Geliştirilen bir ürünü hemen çeşitlendirebiliyoruz. Umtas - Mam L - Umtas l gibi.

Ts 1400 ve üzerinde çalışıldığı söylenen Ts 3000 çıkınca çok ilginç ihalar ve insansız helikkopterler görebiliriz. İda bile çıkartabilir bizimkiler :)

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen İstiklalFM » 04 Mar 2021, 12:00

9 milyon ila 16 milyon dolara mal oluyor, Mach 2.1 ve silahlı bu işte bir terslik var. Bu fiyata bu özellikler mümkün gelmiyor bana. Hayır o uçakta görev yapabilecek E/O sistem anca o fiyat eder. AKINCI, MQ-9 vs.den ucuza süpersonik ve silahlı İHA yapacaklarmış... Firmayı tanımıyorum.Başarılı firma ise düzeltin ama bu verilerdeki uçağın çıkma ihtimali bizim WATOZZ'u yapmalarından daha düşük.

celestial
Üye
Mesajlar: 720
Kayıt: 26 Ağu 2012, 15:25
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen celestial » 04 Mar 2021, 13:17

kivele yazdı: 03 Mar 2021, 22:14 Singapur merkezli Kelley Aerospace, dünyanın ilk süpersonik insansız savaş hava aracını (UCAV) resmi olarak piyasaya sürdü. Arrow adı verilen İHA, Mach 2.1’e kadar hızları çıkmasına olanak tanıyan hafif karbon fiberden yapılmış tek bir kabuk ile tasarlandı. Firma, 9 milyon ila 16 milyon dolara mal olan İHA için şimdiden 100’den fazla ön sipariş aldığını söyledi. Sipariş veren ülkeleri merak ediyorum.

Resim
Metinden bu ürün hazır bitmiş bir ürünmüş gibi bir mesaj çıkıyor ama görseldeki ürünün hava alığı yok gibi. Ben mi cehaletle yanlış bakıyorum acaba?

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen sailordream » 04 Mar 2021, 14:47

kivele yazdı: 03 Mar 2021, 22:14 Singapur merkezli Kelley Aerospace, dünyanın ilk süpersonik insansız savaş hava aracını (UCAV) resmi olarak piyasaya sürdü. Arrow adı verilen İHA, Mach 2.1’e kadar hızları çıkmasına olanak tanıyan hafif karbon fiberden yapılmış tek bir kabuk ile tasarlandı. Firma, 9 milyon ila 16 milyon dolara mal olan İHA için şimdiden 100’den fazla ön sipariş aldığını söyledi. Sipariş veren ülkeleri merak ediyorum.

Resim
Firmaya bakınca bana inandırıcı gelmiyor Hoax beklentim yüksek.

kivele
Üye
Mesajlar: 293
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen kivele » 22 Mar 2021, 18:23

ABD merkezli savunma firması Lockheed Martin, MORFIUS İHASAVAR sistemini tanıttı. İHA temelli olan sistem, düşman İHA’ları köreltmek ve işlevsiz hale getirmek için kullanılacak.

Mikrodalga yayıcı HPM ile donatılan MORFIUS’un ağırlığı 13,6 kilogram olarak açıklandı. Lockheed Martin’e göre MORFIUS kompleks insansız hava aracının mikrodalga verici gücü 1 gigawatt’a ulaşabiliyor. Böylece sistemin sürü İHA’ları bile etkisiz hale getirebileceği belirtildi.

Kaynak: C4Defence


Resim

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen İstiklalFM » 24 Mar 2021, 12:41


igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Yeni Nesil Muharip İHA Nedir? Ne Olmalıdır?

Mesaj gönderen igirgin » 24 Mar 2021, 20:18

Bu IHASOJ geç bile kaldı şimdiye kadar yapılmış olması gerekiyordu. Aksungur veya ANKA dışında birşey olmaması gerekir.

Cevapla