TAI T629 Taarruz Helikopteri

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen igirgin » 01 Şub 2021, 22:24

T-625 tasarımı bitecek mühendislerin kafaları rahatlayacak ki T-629'nin uçan bir prototipini yapsınlar. O zamana kadar en iyi şartlarda 5 sene.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2128
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen trakya_forever » 01 Şub 2021, 22:51

Gerek var mı böyle yeni bir tasarıma? 57 Atak alindi. Jandarma ve Emniyetin siparişleri var daha. 21 Adet Faz 2 gelecek ki zaten üzerine Atak 2 olacak.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen igirgin » 02 Şub 2021, 00:10

trakya_forever yazdı: 01 Şub 2021, 22:51 Gerek var mı böyle yeni bir tasarıma? 57 Atak alindi. Jandarma ve Emniyetin siparişleri var daha. 21 Adet Faz 2 gelecek ki zaten üzerine Atak 2 olacak.
Sınırlama olmadan ihracat kaygısı var, olası T-625 müşterilerine T-629 da teklif ederler, müşteri de çok karlı çıkar.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Tyras » 02 Şub 2021, 02:09

Mantıklı olan, umarım Savunma Sanayii yöneticilerinin de düşündüğü budur, bir "helikopter ailesi" oluşturmak. Bu kadar projeye ne gerek var diyoruz, bende diyorum, bütçe olarak bakınca bu söylemimiz doğru, fakat halihazırda 10 yıldır helikopter üzerine çalışmış ve birikim edinmiş onca çalışan varken, siz bu işi bir kenara bırakın, başka bir işe yoğunlaşalım demek yerine eldeki tecrübenin nelere dönüşebileceğini sınırlı bütçeyle test ediyorlar anladığım. Ki, bu kadar daldan dala atlayan, ama hep de bir ortak noktaya vurgu yapan tanıtım furyasının (buraya politika ekleyin(!)) çıkacağı kapı bir aile oluşturmaktır diye düşünüyorum.

Konseptler her ihtiyaç için hazır olur, SSB bütçe ayırdım dediği zaman o konseptin masraflı test süreçleri için tetiğe basılır, diye düşünüyorum. Böylece "acil ihtiyaç" kapıya dayanmadan, ihtiyacın acil hale gelmesini önlemesi gereken kurumlarımız değil de, o aciliyetin yansıdığı kurumlarımız daha hazırlıklı bulunmuş olur.

Bu belirsizlik de bizim durumumuza özgü bu yol haritasının yansıması sanırsam.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen robust » 02 Şub 2021, 02:34

TUSAS'in bu projedeki amaci sanirim igirgin arkadasimizin soyledigi gibi sanirim. T129 ihracati mumkun olsa bile Italyan'larin payi var. Anlasma sartlarini bilmemek ile birlikte T129 uzerindeki Italyan uretimi sistemleri tedarik etmek zorundasin ve yine muhtemelen IP haklari olarak pay odenmesi gerekiyor olabilir.

T629 ise direk T625 Gokbey dinamik sistemleri (motor, tranmisyon, rotor sistemleri, ucus kontrol sistemleri vs) gelistirilecegi icin butun haklari TUSAS'in olacak. Yapilabilir bir proje ama finansman ihtiyaci olacaktir. Hintlilerin Light Combat Helicopter ( LCH) projesine benzetiyorum bunu. Benzer bir mantik ile yapildi. Once Gokbey gibi genel maksat versiyonu Dhruv helikopterinin silahlandirilmis versiyonu. Sinif olarak Gokbey ile cok benzer iki helikopter.

Resim

Sorun TUSAS'in elinde asagi yukari ayni zaman diliminde gelistirmesi ve seri uretimi gereken oldukca fazla helikopter projesi var. ATAK-1 (T129) sozlesmeli ve uretiliyor, ATAK-1.5(T629) gelistirilecek ve sozlesmesi yok ve oz kaynak ihtiyaci var, ATAK-2 (T929?) sozlesmesi SSB ile imzalanmis ve uzerinde bir kac yildir calismasi yapilan proje. Ayrica genel maksat olarak T625 Gokbey ve T70 TGMH projesi olarak 109 Blackhawk (Turkish version) helikopterin gelistirme ve uretimi. Sifirdan gelistirme olmasa bile onemli yerlilestirme calismasi var.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Sanchez » 02 Şub 2021, 04:31

Hintlilerin Light Combat Helicopter ( LCH) projesine benzetiyorum bunu.
Kaderi benzemesin. Daha bu ay başladı seri üretimi, ben kendimi bildim bileli adını duyuyorum. Yer testlerinden seri üretime 10 yıl.

Mermi
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 248
Kayıt: 10 Kas 2019, 20:05
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Mermi » 02 Şub 2021, 10:29

Eğer silahlı Gökbey olacaksa ben T-129 - italya ilişkisinden dolayı olduğunu sanmıyorum. Biri safkan Taarruz helikopteri diğer Gökbey üzerinden silahlandırılmış bir helikopter. Gerektiğinde personel taşıyacak gerektiğinde silahlı mücadele yapacak. Özellikle Jandarma, Polis, Sahil güvenlik gibi birimler için üretilecek bir helikopter bence. Çünkü örneğin Jandarma için bir yandan Atak bir yandan personel taşımak için helikopter alımı maliyetli olur. Iki işi de bir arada yapacak güzel bir helikopter olacak. Özellile Sahil güvenlik, donanma ve Jandarma UH-1'leri için çok çok başarılı olur.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen sailordream » 02 Şub 2021, 10:38

Mermi yazdı: 02 Şub 2021, 10:29 Eğer silahlı Gökbey olacaksa ben T-129 - italya ilişkisinden dolayı olduğunu sanmıyorum. Biri safkan Taarruz helikopteri diğer Gökbey üzerinden silahlandırılmış bir helikopter. Gerektiğinde personel taşıyacak gerektiğinde silahlı mücadele yapacak. Özellikle Jandarma, Polis, Sahil güvenlik gibi birimler için üretilecek bir helikopter bence. Çünkü örneğin Jandarma için bir yandan Atak bir yandan personel taşımak için helikopter alımı maliyetli olur. Iki işi de bir arada yapacak güzel bir helikopter olacak. Özellile Sahil güvenlik, donanma ve Jandarma UH-1'leri için çok çok başarılı olur.
Yanlış mı biliyorum diye soruyorum
Jandarma'da UH-1 hiç yok
Sahik Güvenlikte 1 adet var düşen AB 412 yerine kullanımda
Donanmada UH-1 Hiç yok AB 212'lerde 5 adet aktif saydım hatalı isem 6'dır

Mermi
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 248
Kayıt: 10 Kas 2019, 20:05
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Mermi » 02 Şub 2021, 11:35

sailordream yazdı: 02 Şub 2021, 10:38 Yanlış mı biliyorum diye soruyorum
Jandarma'da UH-1 hiç yok
Sahik Güvenlikte 1 adet var düşen AB 412 yerine kullanımda
Donanmada UH-1 Hiç yok AB 212'lerde 5 adet aktif saydım hatalı isem 6'dır
Donanma AB 212'leri ben Uh-1 olarak biliyorum. Yoksa bence AB-412, 212 yerine bu helikopteri alsalar. Ben çok yakıştırdım. Böyle bir helikopter iyi olmaz mı dediğim mantıkta kullansak ? Asimetrik tehditler hat safhada.
En son Mermi tarafından 02 Şub 2021, 13:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 942
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 02 Şub 2021, 11:54

igirgin yazdı: 02 Şub 2021, 00:10 Sınırlama olmadan ihracat kaygısı var, olası T-625 müşterilerine T-629 da teklif ederler, müşteri de çok karlı çıkar.
Bende aynı düşüncedeyim. Özellikle TSK'nın Suriye'nin kuzeyinde gerçekleştirdiği operasyonlar ile birlikte aslında hafif sınıfta oldukça göze çarpan bir helikopter T-129. Hatta hatırlanacağı üzere Brezilya'da bile önemli bir uçuş gerçekleştirmiş ve bunun siparişe dönüşeceği düşünülüyordu. Keza yine Pakistan'ın sipariş ettiği helikopterler, herhangi bir yaptırım olmasa da ABD'den ihracat izni bekliyor. Ayrıca helikopter üstündeki yerli aviyoniklerin yerleşiminde yaşanan ağırlık problemleri ve bunların çözümleri için ekstra ağırlık plakalarının eklenmesi gibi durumlar da söz konusu oldu. Muhtemelen faz 2'de bunlarında bir kısmı giderilmiştir ama ana amaç ihraç pazarı kesinlikle. Yerli motor, trasmisyon, aviyonik ve silah sistemleri ile kritik parçalarda ve fikri mülkiyet haklarında herhangi bir kısıtlamaya tabi olmak istenmiyor anladığım kadarıyla. Açıkçası belki Atak-2'den ziyada bu helikopterin deniz versiyonu türetilebilir TCG Anadolu için. Hem daha uygun ve daha çevik bir helikoptere sahip olunur. TUSAŞ bünyesinde robust üstadın da belirttiği gibi yeni 10 ton helikopter projesi dahil pek çok proje var ancak benim gönlüm bir de T-625'in bu konun ilk postunda bulunan Koreli LAH gibi bir silahlı modelinin bulunması. Böylelikle gerçek anlamda bir helikopter ürün ailesini tamamlamış oluruz.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen robust » 03 Şub 2021, 01:56

Mermi yazdı: 02 Şub 2021, 10:29 Eğer silahlı Gökbey olacaksa ben T-129 - italya ilişkisinden dolayı olduğunu sanmıyorum. Biri safkan Taarruz helikopteri diğer Gökbey üzerinden silahlandırılmış bir helikopter. Gerektiğinde personel taşıyacak gerektiğinde silahlı mücadele yapacak. Özellikle Jandarma, Polis, Sahil güvenlik gibi birimler için üretilecek bir helikopter bence. Çünkü örneğin Jandarma için bir yandan Atak bir yandan personel taşımak için helikopter alımı maliyetli olur. Iki işi de bir arada yapacak güzel bir helikopter olacak. Özellile Sahil güvenlik, donanma ve Jandarma UH-1'leri için çok çok başarılı olur.
Gerektiginde silah tasiyacak, gerektiginde personel dediginiz sey ortada yok. TUSAS'in mock up sunumunu yaptigi T629 bildiginiz silahli taarruz helikopteri ve personel tasimiyor. Benim beklentim T625 Gokbey govdesi uzerinden, piyasada bir cok ornegi oldugu gibi, silahlandirilmis bir cozumdu ama tamamiyle yeni taarruz helikopteri yapmayi planlamislar. Bunun ornegini G. Kore yapiyor simdi. Korenin Airbus firmasinin H155 helikopteri uzerinden teknoloji transferi ile gerceklestirdigi LUH/LAC projesi ayni govdeden cift amacli helikopter projesi. Gordugunuz gibi genel maksat govdesinin hafif silahlandirilmis sekli ve burunda hareketli 20mm topu var.
Resim

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen igirgin » 03 Şub 2021, 02:57

robust yazdı: 03 Şub 2021, 01:56 Gerektiginde silah tasiyacak, gerektiginde personel dediginiz sey ortada yok. TUSAS'in mock up sunumunu yaptigi T629 bildiginiz silahli taarruz helikopteri ve personel tasimiyor. Benim beklentim T625 Gokbey govdesi uzerinden, piyasada bir cok ornegi oldugu gibi, silahlandirilmis bir cozumdu ama tamamiyle yeni taarruz helikopteri yapmayi planlamislar. Bunun ornegini G. Kore yapiyor simdi. Korenin Airbus firmasinin H155 helikopteri uzerinden teknoloji transferi ile gerceklestirdigi LUH/LAC projesi ayni govdeden cift amacli helikopter projesi. Gordugunuz gibi genel maksat govdesinin hafif silahlandirilmis sekli ve burunda hareketli 20mm topu var.
Resim
T-625 ve T-629 yapan adam sizin resmini koyduğunuz LAH helikopterini de hayli hayli yapar, zaman meselesi bence bu seçeneği de üç vadede yaparlar. Sonuçta Mi-24'ün hafif sikleti gibi bir şey olacak.

Kullanıcı avatarı
brownbess
Süvariler
Mesajlar: 326
Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen brownbess » 03 Şub 2021, 12:05

Güney Kore çok uzun zamandır ciddi çatışmaya girmiş bir ülke değil. TSK ise hep çatışmanın içinde oldu. Ben TSK'nın tercihlerinin sahanın gereklerine daha uygun olduğunu ve isabetli tercihler olduğunu düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 942
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 03 Şub 2021, 12:39

Bence robust üstadın bahsettiğim bunlar değil. Elimizde çok sınırlı bir bütçe var ve bunu ''Bunu da yapabilir miyiz?'' kafasıyla ortalık prototip cehennemine dönünceye kadar denemenin bir anlamı yok. Makul olan ihtiyaç ve istekler belirlenip, pazar koşulları da göz önüne alınarak projelendirmemiz gerek. Kara araçlarında bunun kıyısından döndük. Neredeyse her üretici bir 4x4 MRAP üretip TSK'ya satmak istiyordu. Ancak alım bütçesi sınırlıydı. Ona rağmen Ejder, Cobra 2 ve Vuran alındı. Hızır'lar AB fonuyla silahsız olarak Yunan sınırına konuşlandırıldı. Ancak TSK doyuma ulaşmış oldu. Şimdi bu firmaların ürünleri için ihracat pazarının ne kadar önemli olduğunu görüyoruz.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Sanchez » 03 Şub 2021, 18:14

brownbess yazdı: 03 Şub 2021, 12:05 Güney Kore çok uzun zamandır ciddi çatışmaya girmiş bir ülke değil. TSK ise hep çatışmanın içinde oldu. Ben TSK'nın tercihlerinin sahanın gereklerine daha uygun olduğunu ve isabetli tercihler olduğunu düşünüyorum.
TSK'nın istediği bir platform varsa bu ağır sınıftır, 629 değil. 629'un Atak'a karşı pek bir taktik avantajı yok.

Güney Kore sürekli bir peer state ile donuk savaş halinde. Elbette bunun okumasını yapmak lazım, o kadar basit değildir dondurulmuş bir savaş alanı ama bence bu yorum biraz talihsiz.

Ondan gayrı adam zaten Apache kullanıcısı. LAH, silahlı MD-500 ve tek motorlu Cobra'ları değiştirecek.

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen alpagut » 03 Şub 2021, 21:45

brownbess yazdı: 03 Şub 2021, 12:05 Güney Kore çok uzun zamandır ciddi çatışmaya girmiş bir ülke değil. TSK ise hep çatışmanın içinde oldu. Ben TSK'nın tercihlerinin sahanın gereklerine daha uygun olduğunu ve isabetli tercihler olduğunu düşünüyorum.
Bizim çatıştıklarımız genelde gayri nizami yada yarı düzenli yarı gayri nizami. Zaten ABD dışında kaç ülke bir ülkeyi komple işgal etmiş son 50 yılda.
G.Kore bir ülke ile nükleer güç ile sürekli bir soğuk savaş halinde. Her an çatışmaya dönebilecek bir ateşkes halinde. Sn Sancheze katılıyorum. Tabi bizim isterlerimiz, dertlerimiz ile onlarınki farklıdır.

Atak'in azıcık büyüğü ne katacak bize. Ama hani bazen bir eşik vardır abi bir tık daha büyük olsaydı ya süper olurdu tam olurdu ya dersiniz. Öyle bir durum mu var bilemiyorum. Ancak Hafif sınıfta yeterli gözüküyor. Biz kaynakları sınırlı bir ülkeyiz. Orduya ayırdığımız kaynak da epeyce kısıtlı. Kurumların elindeki yetişmiş insan gücü de kısıtlı. Derdimiz, kafamızı kurcalayan bu. Ha belki biz yanlışızdır.

Umarım ülkemize en faydalısı olur..

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kivele » 03 Şub 2021, 22:27

alpagut yazdı: 03 Şub 2021, 21:45 Bizim çatıştıklarımız genelde gayri nizami yada yarı düzenli yarı gayri nizami. Zaten ABD dışında kaç ülke bir ülkeyi komple işgal etmiş son 50 yılda.
G.Kore bir ülke ile nükleer güç ile sürekli bir soğuk savaş halinde. Her an çatışmaya dönebilecek bir ateşkes halinde. Sn Sancheze katılıyorum. Tabi bizim isterlerimiz, dertlerimiz ile onlarınki farklıdır.

Atak'in azıcık büyüğü ne katacak bize. Ama hani bazen bir eşik vardır abi bir tık daha büyük olsaydı ya süper olurdu tam olurdu ya dersiniz. Öyle bir durum mu var bilemiyorum. Ancak Hafif sınıfta yeterli gözüküyor. Biz kaynakları sınırlı bir ülkeyiz. Orduya ayırdığımız kaynak da epeyce kısıtlı. Kurumların elindeki yetişmiş insan gücü de kısıtlı. Derdimiz, kafamızı kurcalayan bu. Ha belki biz yanlışızdır.

Umarım ülkemize en faydalısı olur..
Güney Kore'nin çevresi ateşten çember Kuzey Kore ve Çin başlı başına bir sorun zaten elinde ne kadar platform olursa o kadar iyidir. T-629 ihracat yapabilmek için geliştirilen bir platform olucak gibi...

birader
Üye
Mesajlar: 89
Kayıt: 15 Oca 2014, 16:02
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen birader » 04 Şub 2021, 14:24

Atağın bir büyüğü Atak Faz II de oluşan her taraftan sarkan aviyonik ve sensör dağınıklığını toplar aslında ama o da zaten Atak Faz II

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen alpagut » 04 Şub 2021, 21:54

birader yazdı: 04 Şub 2021, 14:24 Atağın bir büyüğü Atak Faz II de oluşan her taraftan sarkan aviyonik ve sensör dağınıklığını toplar aslında ama o da zaten Atak Faz II
Sarkıyor ama bir zararı veya oluşturduğu bir denge vs sorunu var mı? Bilmiyorum gerçekten varsa bir bilen..?

Aklıma Bu geldi
Resim

Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Moon&star » 04 Şub 2021, 23:35

@Birader'in değindiği konu mevcut Atakların gırtlağına kadar dolu olduğu, gövde içinde neredeyse bir civata eklemek için bile yer kalmadığı...

kostok
Üye
Mesajlar: 780
Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kostok » 25 Şub 2021, 10:47



İdef'e hazırlık mı öncesine mi? Biraz garip geldi bana. Eğreti duruyor.

murattekin
Akıncılar
Mesajlar: 496
Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
Konum: Ankara
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen murattekin » 25 Şub 2021, 11:09

Helikopteri kaplamışlar da o yüzden biraz eğreti durmuş. Hatta stealth gibi duruyor bu haliyle.

Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Moon&star » 25 Şub 2021, 12:30

O büyük sürpriz İnsansız olması herhalde? Sosyal medyada bu tarz "iddialar" var. Aksi halde kamufule etmek için eklediğin bir kaplamanın her tarafına neden kamera yerleştirildi?

kostok
Üye
Mesajlar: 780
Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kostok » 25 Şub 2021, 13:18

Moon&star yazdı: 25 Şub 2021, 12:30 O büyük sürpriz İnsansız olması herhalde? Sosyal medyada bu tarz "iddialar" var. Aksi halde kamufule etmek için eklediğin bir kaplamanın her tarafına neden kamera yerleştirildi?
Sadece kenarlarda olsa bir noktaya kadar anlaşılabilir ama tam kokpitin üstünde olması acaba dedirtiyor.

Kullanıcı avatarı
Scarecrow
Üye
Mesajlar: 191
Kayıt: 15 Tem 2012, 09:29
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Scarecrow » 25 Şub 2021, 13:28

Elektrikli diyorlar helikopter için.. 15 dakika falan uçacak heralde.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 942
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 25 Şub 2021, 14:23




igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen igirgin » 25 Şub 2021, 15:00

Seçimler yaklaşıyor...

kostok
Üye
Mesajlar: 780
Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kostok » 25 Şub 2021, 15:05

igirgin yazdı: 25 Şub 2021, 15:00 Seçimler yaklaşıyor...
Hocam lütfen ama... Bu ülkede iki ayda bir yeni konsept çıkıyor. Her şeyin altına erken seçim yakın yazanlar gibi olmayalım.

leto
Süvariler
Mesajlar: 666
Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen leto » 25 Şub 2021, 15:08

leto yazdı: 06 Eki 2020, 03:40 Madem böyle tamamen kendimize ait bir helikopter yapacağız, bir tane de insansız prototip yapalım isterdim. Üretime geçecek bir model planlanmasa bile teknik yeterliliğimizi sınamak, öğrenmek, deneyim kazanmak açısından yararlı olur diye düşünüyorum. Tabi burada sonradan insansızlaştırılmış platformlar gibi demiyorum. Hürjet için düşündüğüm, Hürjet başlığına yazdığım gibi. Planlanan jet iha için Hürjet'in gövdesi, motoru, alt sistemlerinden maksimum ölçekte yararlanarak hızla bir jet ihanın türetilmesi dileğimi yazmıştım. Yani Hürjet içine gömülmüş, insan olduğu için koyulan herşeyin çıkartılıp insansız platformun gerektirdiklerinin koyulmasıyla doğmuş bir jet iha. Aynı yaklaşımla T629'un da insansız doğmuş bir versiyonu yapılsın isterim. Tabii ki benim bilebileceğim konular değil ama kokpiti olmayacak, kontroller, koltuk olmayacak. Silah ve sistemler doğrudan görev bilgisayarına bağlı ve satcom aracılığıyla yer kontrol istasyonundan yönetiliyor. İnsanlısıyla aynı silah yüküyle, topuyla füzesiyle. İlerleyen versiyonlarında araziyi algılayarak verilen waypointler doğrultusunda otomatik seyir, potansiyel hedefleri algılama hatta birgün yapay zekasıyla hedef seçme. Sanıyorum bu güçte ve insansız bir sistem dünyada ilk olurdu. Ama neden ilk biz yapmayalım. Çıkarma yapan birliklerimizi pilotlarımızı riske atmadan TCG Anadolu gibi platformlarımızdan kalkacak insansız helikopterlerimizle koruyabiliriz. İnsansız ZMA yaptığımızı gördük. Eminim birgün çıkarma gruplarımızın en önünde insansız amfibi ZMA'larımız olacaktır. Sahile ilk onlar çıkacaktır. Onları koruyan insansız saldırı helikopterlerimiz de neden olmasın?

https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloj ... zi/1994224
:D :D :D aklın yolu birmiş. Bu hissi yaşamayı seviyorum. Neyse ki sık sık yaşıyorum da. Bunu 6 Ekim'de yazmıştım. Belki de yetkililer de forumumuzu takip ediliyordur.

Böyle cesurca atılımlar yapabilmemiz güzel. Sonuçta bunu gerekli kılan şartlar varsa ve yapabiliyorsak cesur olmamız da gerekir. Çıkarma harekatı, silahlandırılan terör örgütleri ve sınırlardan oldukça uzaklara yapılan harekatlar böyle sistemleri gerekli kılıyor. Elektrikli olması konusunu bilmiyorum. Olabiliyorsa, güvenliyse olsun tabii ki.

Gerçekten de artık kendimize güvenimizi kazandık. Motoru dahil MMU'yu da yapabilsek artık hiçbir şey gözümü korkutmaz. Bir de milli wingman'imizi yapmaya başlasak yavaştan. MMU gelmeden de başlanabilir. Hürjetten çıkabiliyorsa hızlı bir başlangıç olur. Çıkmıyorsa canı sağolsun. F16'larla görev yapar. Belki sadece özgür modlu f16'larla kullanabilecek birşey. Olsun. Yerdeki, denizdeki, denizin altındaki insanlı, insansız unsurlarla konuşur. Sadece radar ve sensörlerimizi ileri taşısa bile yararlı olabilir diye düşünüyorum. İleriki sürümler dahili silah istasyonlu, görünmezliği geliştirilmiş olabilir.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2128
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen trakya_forever » 25 Şub 2021, 15:09

İnsansız olması tamam da Elektrikli olması kısmı benim kafama pek yatmadı. Detaylı bir şey de yok henüz.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen igirgin » 25 Şub 2021, 15:44

kostok yazdı: 25 Şub 2021, 15:05 Hocam lütfen ama... Bu ülkede iki ayda bir yeni konsept çıkıyor. Her şeyin altına erken seçim yakın yazanlar gibi olmayalım.
Yerli uçak tecrübesi ile konuşuyorum.
625 açılımı 6 ton 2 motor 5 pal, T129 'un 625 e projeksiyonu T629.

Bilen bir arkadaş bizi aydınlatsın TE629 için 1 tane 2 MW veya 2 tane 1 MW elektrik motoru ve bunları 1 saat havada tutabilecek akülerden oluşan bir güç konfigürasyonun ağırlığı ve hacimi nedir?
En son igirgin tarafından 25 Şub 2021, 17:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen karli » 25 Şub 2021, 15:55

Scarecrow yazdı: 25 Şub 2021, 13:28 Elektrikli diyorlar helikopter için.. 15 dakika falan uçacak heralde.
Vallahi uçacağındanda şüpheliyim ama, neden olmasın. :)
Şimdilik elektirkli olarak kısıtlı ve yüksüzde uçsa iyidir. Güç bataryaları ve motorun gelişimi için muhtemeldirki bir 5-10 yıllık süreç başlatılır, bu zaman zarfında, uçuş yazılımları, seyrü sefer sistemleri gibi birçok ünite geliştirilir, ve düzenlenir. Belkide deneme yanılma amaçlı bir platform tasarlanmıştır. Yani eksik konular giderilene kadar birçok sorun çözülmüş, test edilmiş olur.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Antares » 25 Şub 2021, 17:38

Çok sevinmek istiyorum ama sevinemiyorum da. Eğer doğruysa harika bir şey. Ama elektrikli araçları iha larda bekliyordum saldırı helikopterinde değil. Araca bakınca bildiğin ATAK'ın kaplanmış olduğunu görmekteyim. Elektrikli bir aracın bataryaları ve transmisyonu farklıdır. Yakıt deposu yoktur., Motor ağırlıkları farklıdır. Peki neden aracın genel tipi ATAK 'ın aynısı? Belki seçim için de olabilir ki bence sağlam bir nedeni de odur ama tamamı değil.

Sanırım ilk, bu alandaki geliştirilen ve geliştirilmekte olan teknolojileri denemek için hazırdaki tasarımdan gitmek istediler. Bir test aracı olacaktır ve değişik teknolojileri kullanacaklardır diye düşünüyorum, düşünmek istiyorum.

Sonra da eldeki donanımla en ideal ağırlık denge boyutuna göre yeni bir gövde yapacaklardır diye düşünmek istiyorum. Yoksa Elektrikli ve silahsız olan bir helikopter dronun neden bu kadar büyük olmasına gerek var ki?

Umarım burada çıkıp kendini unutturan bir proje olarak kalmaz.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen robust » 25 Şub 2021, 17:54

Once su 100-150kg harici yuk tasiyacak insansiz kargo helikopterini yapsalardi. Elektrikli kismi simdilik cok fazla futuristik goruyorum Atak seviyesinde 5-6 tonluk bir helikopter icin. Mevcut bataraya kapasiteleri ile 15-20dk bilemedim 30 dk mi ucacak bu alet? Pilot kabini kismi neden duruyor? Isin finansmani kismi zaten ayri bir konu. Normal gas turbine motorlu ve insansiz yapsinlar ilk asamada ornegin.

TUSAS son yillarda bir projesini prototipini dahi bitirmeden yeni projeler acikliyor. Once elindeki isleri duzgun sekilde kullaniciya teslim etseler ve ozgun urunlerini ihracatini yaparak kaynak yaratsalar daha iyi olacak.

Kullanıcı avatarı
Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Shock and Awe » 25 Şub 2021, 18:08

Böyle bir projenin olması güzel ama öncelik bu olmamalı.
T-70 üretimi var, T625 var, Atak II var. 10ton sınıfı helikopter ihtiyacı da gün geçtikçe daha çok hissediliyor, Cougarlar yaşlandı.
Yani bu işler bitmeden şu an için biraz lüks gibi geldi bana.

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kivele » 25 Şub 2021, 20:22

T-629 İnsanlı ve insansız iki modelinin olacağına yazıyor.

aktifkarbon
Site Başkanı
Mesajlar: 1039
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:25
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen aktifkarbon » 09 Mar 2021, 18:30

Sikorsky S-70B/28D Sea Hawk 9927kg 2820kw 3.52kg/kw
Sikorsky UH-60 Black Hawk 9979kg 2820kw 3.54kg/kw

Boeing AH-64 Apache 6838kg 2680kw motor:400kg 2.55kg/kw
6438 kg
https://www.geaviation.com/military/engines/t700-engine

TUSAŞ T-129 Atak 5000kg 2028kw motor:340kg 2.46kg/kw
4660 kg müştemilat 750kg yakıt
https://aerospace.honeywell.com/en/lear ... aft-engine

Tesla-S'te 85kwh batarya (375V 229Ah) ve 319kg

Taarruz sınıfı olacak ise 2.5 kg/kw alabiliriz
Buna göre her batarya seti
1 saat için 2.5*85=212.5kg kaldırabilir, ama batarya 319kg (asla uçamaz)
30dakika için 425kg ( 106kg avantaj)
15dakika için 850 ( 531kg avantaj)

1090kg motor+yakıta ilave kabin personeli ve donatısına da 1000kg diyelim
4660-1090-1000= 3570 kg
6000-3570=2430 kg pil+motor hakkı
elektrik motorunu dişli sistemi ile aynı ağırlıkta dersek
2430kg pil koyabiliriz(7.6set)
7.6*85kw=646kwh
60dakika 646/2,5=258kg
30dakika 516kg
15 dakika 1033kg
7.5 dakika 2067kg
3.75dakika 4134kg
1.8 dakika 8268kg
....yaaaani, 2.5dakika havada kalma süresi olabilir

dipnot: pillerin soğutma devresi ve kabinleri de biraz alacak, hadi onlar benden olsun
1 dakikalık mesafeye ancak gidip gelebilir. Oraya havan da atsan olur

Kısacası Atak üzerinden yola çıkarsak 340kg ve 750kg yakıttan tasarruf etmek ne derece mantıklı.
Kaldı ki 2000kw'lık elektrik motoru, türbinler, yakıt ve dişlilerden çok daha ağırdır

Konuyu farklı bir bakış açısı ile de analiz ettim. Bu iş olmaz
https://www.linkedin.com/posts/aktifkar ... 63296-OjpP

Zaten TUSAŞ da hafta sonu haber kanallarında yaptığı yeni nesil helikopterler programında bu pilli oyuncaktan hiç bahsetmedi. Yani birileri TUSAŞ'a oyun oynadı gibi geliyor. Makete inanıp hemen methiyeler düzen internet fenomenleri çok kötü gol yedi. Ülke olarak da rezil olduk

Kullanıcı avatarı
Tigerfish
Süvariler
Mesajlar: 796
Kayıt: 05 Ağu 2012, 18:15
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Tigerfish » 09 Mar 2021, 23:48

aktifkarbon yazdı: 09 Mar 2021, 18:30 Sikorsky S-70B/28D Sea Hawk 9927kg 2820kw 3.52kg/kw
Sikorsky UH-60 Black Hawk 9979kg 2820kw 3.54kg/kw

Boeing AH-64 Apache 6838kg 2680kw motor:400kg 2.55kg/kw
6438 kg
https://www.geaviation.com/military/engines/t700-engine

TUSAŞ T-129 Atak 5000kg 2028kw motor:340kg 2.46kg/kw
4660 kg müştemilat 750kg yakıt
https://aerospace.honeywell.com/en/lear ... aft-engine

Tesla-S'te 85kwh batarya (375V 229Ah) ve 319kg

Taarruz sınıfı olacak ise 2.5 kg/kw alabiliriz
Buna göre her batarya seti
1 saat için 2.5*85=212.5kg kaldırabilir, ama batarya 319kg (asla uçamaz)
30dakika için 425kg ( 106kg avantaj)
15dakika için 850 ( 531kg avantaj)

1090kg motor+yakıta ilave kabin personeli ve donatısına da 1000kg diyelim
4660-1090-1000= 3570 kg
6000-3570=2430 kg pil+motor hakkı
elektrik motorunu dişli sistemi ile aynı ağırlıkta dersek
2430kg pil koyabiliriz(7.6set)
7.6*85kw=646kwh
60dakika 646/2,5=258kg
30dakika 516kg
15 dakika 1033kg
7.5 dakika 2067kg
3.75dakika 4134kg
1.8 dakika 8268kg
....yaaaani, 2.5dakika havada kalma süresi olabilir

dipnot: pillerin soğutma devresi ve kabinleri de biraz alacak, hadi onlar benden olsun
1 dakikalık mesafeye ancak gidip gelebilir. Oraya havan da atsan olur

Kısacası Atak üzerinden yola çıkarsak 340kg ve 750kg yakıttan tasarruf etmek ne derece mantıklı.
Kaldı ki 2000kw'lık elektrik motoru, türbinler, yakıt ve dişlilerden çok daha ağırdır

Konuyu farklı bir bakış açısı ile de analiz ettim. Bu iş olmaz
https://www.linkedin.com/posts/aktifkar ... 63296-OjpP

Zaten TUSAŞ da hafta sonu haber kanallarında yaptığı yeni nesil helikopterler programında bu pilli oyuncaktan hiç bahsetmedi. Yani birileri TUSAŞ'a oyun oynadı gibi geliyor. Makete inanıp hemen methiyeler düzen internet fenomenleri çok kötü gol yedi. Ülke olarak da rezil olduk
Bir durun. Bur bir maket Prototip degil. Maket üzerinde tasarimlar degisir ve beyin firtinalari patlatilir.

Helikopter daha ucmadan batirdiniz. Bende simdiki haliyle ucacagindan süpheli olsam da arkasinda yatan düsünceye yinede saygiliyim.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen sailordream » 10 Mar 2021, 08:43

Tigerfish yazdı: 09 Mar 2021, 23:48 Bende simdiki haliyle ucacagindan süpheli olsam da arkasinda yatan düsünceye yinede saygiliyim.
Hepimiz sayın aktifkarbon ve TAI dahil bu fikirdeyiz zaten

Kullanıcı avatarı
TEORI
Site Başkanı
Mesajlar: 5296
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen TEORI » 10 Mar 2021, 10:55

Mevcut teknoloji ve fizik kanunları bu helikopterin(sözde elektirikli versiyonu) asla uçamayacağını bize söylüyor. Şirinleri birgün göreceğine inanmak bunun uçacağına inanmaktan(1dk havada tutmayı uçmak saymıyorum) daha gerçekçidir.

aktifkarbon
Site Başkanı
Mesajlar: 1039
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:25
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen aktifkarbon » 10 Mar 2021, 14:31

https://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/r ... i-41370990
Bu haberde hibrit bir sistemden bahsediliyor ama gözden kaçan birşey var!
O konsept VTOL veya helikopter için değil, uçak için düşünülüyor.
Uçaklarda her kw için 10kg kaldırılabilirken, taarruz sınıfı helikopterlerde 2.5kg seviyesindedir
Buna rağmen kargo kapasitesi ciddi oranda düşüyor.
İlgili site:
https://apus-aero.com/aeronautical-engineering/i-planes/i-5/
Karşılaştırma tablosu da aşağıda: kaynak o uçağı üreten siteden
Resim

Ayrıca elektrikli helikopter lafını ve haberlerini ben ortaya atmadım. Ben sadece bunun olamayacağını anlatmaya çalışıyorum. Ama isteyen o hayal dünyasına devam edebilir(Tusaş vazgeçse bile isteyen beklesin, sizin tercihiniz)
Ufak bir mühendislik izahı:
Hibrit nedir:
Klasik motor ve aktarma organlarına fazladan elektrik generatörü, pil ve elektrik motoru ilave etmektir. Bunun kârlılığı nerededir? Hibrit sihirbazlık değildir
Tigerfish yazdı: Maket üzerinde tasarimlar degisir ve beyin firtinalari patlatilir.
Sayın Tigerfish, fırtına fazla gelir, meltemde yıkıldı bu. Enerji dönüşümü veverimliliği konusunda uzun yıllar savaşmışlığım var. Erke dönergeci gibi şeyler ortaya çıktığında da eleştirdiğim için saldırıya, ithama maruz kalmıştım.
Ama o mühendislik eğitimi aldığım hocalarım ve babamın emeğini ancak böyle ödeyebilirim. Bu halkın kaynaklarını hayallerle tüketmesinler. Benim kavgam buna
Tesadüfen 5-6aydır da VTOL konusunda radikal çalışmalar yaparken bu konu ayarlarımı zıplattı
İsteyen kanal veya internet fenomeni alkışlasın. Ben bunun ülkeyi rezil eden bir duyuru olduğuna inanıyorum

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen kivele » 15 Mar 2021, 00:58

Tusaş Genel Müdürü Temel Kotil'in Habertürk yaptığı canlı yayın izledim. T-625 helikopterinin askeri versiyonunu T-629 olarak söyledi.

aktifkarbon
Site Başkanı
Mesajlar: 1039
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:25
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen aktifkarbon » 15 Mar 2021, 13:58

kivele yazdı: 15 Mar 2021, 00:58 Tusaş Genel Müdürü Temel Kotil'in Habertürk yaptığı canlı yayın izledim. T-625 helikopterinin askeri versiyonunu T-629 olarak söyledi.
Zaten T-629 vardı, ama bu pilli model için başka isim verilmesi daha dığru olurdu TP-629, TE-629 vs gibi pilli, elektrikli model ayrımı olmalıydı fakat bahsedilmiyor. Sanırım kötü bir PR fikriydi, kendileri de imkansızlığına inandı. Ama bunun için harcanan emeğin, milletin duygularını manipüle etmenin bedeli olmalı. Troller çok üzülecek

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen sailordream » 15 Mar 2021, 14:35

aktifkarbon yazdı: 15 Mar 2021, 13:58 Ama bunun için harcanan emeğin, milletin duygularını manipüle etmenin bedeli olmalı. Troller çok üzülecek
Çok bir emek yok 6 tahtadan kesme kutu ve içine uygun fiyatlı kamera bir kaç model dış filan çok bir iş olmamıştır ama faturada patlatmış olabilirler.

aktifkarbon
Site Başkanı
Mesajlar: 1039
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:25
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen aktifkarbon » 24 Ağu 2021, 10:25

Bir İDEF daha geçti. 2 Muhteşem procenin yok oluşuna şahit olduk. Biri "kablosu ince" ve newton yasalarından muaf(nasıl muaf olduğunu ben bilmiyorum, ankaradaki uzmanlara sorun) railgun saçmalığı idi, diğeri de bu pilli helikopter. Öyle ki o ilk günde bile tusaş'ın web sitesinde bile sahip çıkılmamıştı.
Her iki saçmalık da idef 2021'de yer almayarak çöpe gitmiş oldu.
Her zaman söylediğim gibi: Bu ülke ve o kurumlarda bu saçmalığı farkedecek mühendisler yoksa durum KÖTÜ, farketmelerine rağmen konuşamıyor ve/veya itiraz edemiyorlarsa bu DAHA da KÖTÜ.
Neyse ki bu iki saçmalıktan da kurtulduk. Ülkeye verdiği zararların hesabı sorulur veya sorulmaz, önemli olan artık daha fazla rezil olmayacağız.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen İstiklalFM » 24 Ağu 2021, 11:06

aktifkarbon yazdı: 15 Mar 2021, 13:58 Zaten T-629 vardı, ama bu pilli model için başka isim verilmesi daha dığru olurdu TP-629, TE-629 vs gibi pilli, elektrikli model ayrımı olmalıydı fakat bahsedilmiyor. Sanırım kötü bir PR fikriydi, kendileri de imkansızlığına inandı. Ama bunun için harcanan emeğin, milletin duygularını manipüle etmenin bedeli olmalı. Troller çok üzülecek
Bu proje en başından beri deneysel idi. Elektrik motoru ile nasıl olur? Kontroller, tasarım vs. Tabii millet ortaya döküldü... Bence de en başta deneysel olduğunu belirten TX-629 ve XT-629 gibi bir isim olmalıydı

murattekin
Akıncılar
Mesajlar: 496
Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
Konum: Ankara
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen murattekin » 24 Ağu 2021, 12:11

İstiklalFM yazdı: 24 Ağu 2021, 11:06 Bu proje en başından beri deneysel idi. Elektrik motoru ile nasıl olur? Kontroller, tasarım vs. Tabii millet ortaya döküldü... Bence de en başta deneysel olduğunu belirten TX-629 ve XT-629 gibi bir isim olmalıydı
Fotoğrafı yayınladığında bunun deneysel olduğunu söylemeliydi. Hiç bir açıklama yapmadan yayınlayınca her ağızdan bir yorum çıktı. Resmen IDEF'e kadar oturup seyrettiler. Kurumsal bir firmaya yakışmayacak davranış.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen İstiklalFM » 24 Ağu 2021, 12:48

murattekin yazdı: 24 Ağu 2021, 12:11 Fotoğrafı yayınladığında bunun deneysel olduğunu söylemeliydi. Hiç bir açıklama yapmadan yayınlayınca her ağızdan bir yorum çıktı. Resmen IDEF'e kadar oturup seyrettiler. Kurumsal bir firmaya yakışmayacak davranış.
Kesinlikle haklısınız. Türkiye'de kurumsal iletişim....:(

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen Antares » 24 Ağu 2021, 18:24

Tam detaylarını bilemeyiz ama üst taraftan birisi güzel bir şeyler çıkarın üretmeniz şart değil diye bir şey demiştir, apar topar da bu ürün ortaya çıkmıştır ki, apar topar olduğunu biraz gözü olan herkes anlıyor.

aktifkarbon
Site Başkanı
Mesajlar: 1039
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:25
Yaş:

TAI T629 Taarruz Helikopteri

Mesaj gönderen aktifkarbon » 24 Ağu 2021, 19:00

Drneysel tasarım böyle yapılmaz. En başta ,ht,yaç duyulacak güç ve bu gücü karşılayacak batarya sisteminin hesabını bile yapamamışlar. 30ton batarya lazım, ama toplam ağırlık 6 ton dendi. Kendi web sayfalarında bile yayınlamadılar.
Sergiye böyle bir ürünü çıkarıp, elektrikli ilk savaş helikopterini biz yaptık dediler mi dediler. Bu utanç kolay temizlenmez. O işgüzar kim ise o kurumdan atılmalı. Bana kalsa sessiz kalanlara da önce ceza, sonra sosyolojik, psikolojik eğitim verilmeli

Cevapla