F-35 Lightning II

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen alpagut » 25 Nis 2021, 01:44

Hazine tam takır....

Ama olsa ancak Çin veya Rusya'dan en iyisi, yeni nesilinden de olmayan bir uçağı kendi isteklerimize göre modifiye edip hızlıca 60 ve üstü bir adette alabilirsek bize bir ara çözüm olabilir. Doğu blocku bir uçağı olduğu gibi kullanamayız gibime geliyor.

Neden en yenisi demedim çünkü adam en gelişmiş uçağı ile oynamanı istemez ama Pakistan'a sattığı uçak üzerinden bunu yapabnilir. O da belki.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Tyras » 25 Nis 2021, 02:57

alpagut yazdı: Hazine tam takır....

Ama olsa ancak Çin veya Rusya'dan en iyisi, yeni nesilinden de olmayan bir uçağı kendi isteklerimize göre modifiye edip hızlıca 60 ve üstü bir adette alabilirsek bize bir ara çözüm olabilir. Doğu blocku bir uçağı olduğu gibi kullanamayız gibime geliyor.

Neden en yenisi demedim çünkü adam en gelişmiş uçağı ile oynamanı istemez ama Pakistan'a sattığı uçak üzerinden bunu yapabnilir. O da belki.
Rusya teknoloji konusunda stratejik bilgi deyip zınnık koklatmaz, üstüne ben uçağa birşey entegre edeceğim dediğin zaman da çıkar: "O neymiş bir gönder içini açıp bakalım, ona göre izin veririz " deyip bizim teknolojilere çökmeye çalışır.

Bu F35 olayından alınan dersler sonrası Rusya'dan da uçak alınmaz sanıyorum. Bize zaten artık sadece taşıyıcı platform lazım, paramız olsa İngiltere üzerinden Eurofighter'a uğraşırdık, olmadığı için de sadece geriye kalan JF-17 mümkün görünüyor.

Burada dikkat etmemiz gereken Hürjet ile uyumlu ilerlemek. Hürjet'de EJ-200 seçip, üstüne EF-2000 alırsak tek altyapı ile iki platformun motor parça üretimi ve bakım vs. iş yükünü aradan çıkarırız, aynısı JF-17'nin WS-13 motoru için de geçerli.

Bize ilk EF teklifi geldiğinde 120 adet alım için teknoloji ve üretim ortaklığı önerilmişti. Sanmam ama bugün benzer bir teklif geçerli olsa,(o zaman uçak henüz gelişme aşamasında olduğu için bizi riske ortak etmek adına bu teklif mevcuttu.) 120 alım bile kolay kolay altından kalkılacak bir masraf değil.

JF-17 için ise Azerbaycan siparişe ortak edilip, 40 uçak Azerbycan'a 60 uçak bize gibi bölüşülmüş bir sipariş ile daha ucuza kaynak kodlarına erişilebilir şekilde satın alım yapabileceğimizi sanıyorum. Zaten JF-17 aviyoniklerde de yapancı ürün kullandığı için bize AESA'sız sat onu biz yapacağız gibi bir teklife hayır demez. İngiltere ise Captor-E başta olmak üzere uçakları donanımı ile beraber daha yüksek fiyata satmak isteyecektir.

Bu iki uçaktan biri ile ara alım yapılması halinde, F4 ve F5 erin J85lerine bakım yapan personel kademeli olarak WS-13 yada EJ-200'e geçer. Bir daha 3. bir motorla uğraşılmaz. Hizmete giren platform ile de ilk iş Aselsan AESA'sı + Göktüğ ailesi, Kement- Aselpod- HGK-KGK entegresi yapılır. Belki bu sebeple F16'lara da gövde ömür SLEP-T'i dışında bir yatırım artık yapılmaz. Zira böyle bir alımdan sonra üstüne daha fazla hava kuvvetlerine yatırım yapacak kaynakta kalmaz.

Rus uçağına bunları takmak imkansız yada sadece tarihi bir hata yapıp teknolojisini Ruslara açmak ile mümkün.

Comrade Kalashnikov
Süvariler
Mesajlar: 187
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:11
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Comrade Kalashnikov » 25 Nis 2021, 08:22

Durust olayim mi? Bence soylediklerinizin hic biri mumkun degil. Ne JF17, ne eski F-16, ne yeni F-16. Ne de Rus ya da Cin menseii ucak. Ukrayna'nin motorlari da faydasiz.

Anladigim kadariyla elde avucta ne varsa Hurjet ve SIHA'lara basacaklar... Belki sans yaver giderse de MMU. O kadar da sacma bir fikir degil bence: SIHA'lar bombardiman yukunu bariz azaltacaklar, F-16'lar da elden geldikce hava ustunluk olarak kullanilacak. Hesapta F-4 ler F-35 ile degistirilecekti, anladigim kadariyla hem recce hem de bombardiman rollerinde SIHA'lar ile F-4'leri degistirir, bunun da ustunu kapatiriz zaten para yok modundalar bence, en azindan benim tahminim bu yonde...

Dedigim gibi, gecmis olsun

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Tyras » 25 Nis 2021, 09:44

Comrade Kalashnikov yazdı: Durust olayim mi? Bence soylediklerinizin hic biri mumkun degil. Ne JF17, ne eski F-16, ne yeni F-16. Ne de Rus ya da Cin menseii ucak. Ukrayna'nin motorlari da faydasiz.

Anladigim kadariyla elde avucta ne varsa Hurjet ve SIHA'lara basacaklar... Belki sans yaver giderse de MMU. O kadar da sacma bir fikir degil bence: SIHA'lar bombardiman yukunu bariz azaltacaklar, F-16'lar da elden geldikce hava ustunluk olarak kullanilacak. Hesapta F-4 ler F-35 ile degistirilecekti, anladigim kadariyla hem recce hem de bombardiman rollerinde SIHA'lar ile F-4'leri degistirir, bunun da ustunu kapatiriz zaten para yok modundalar bence, en azindan benim tahminim bu yonde...

Dedigim gibi, gecmis olsun
Hürjet olursa bassınlar tabi de, Hürjet seri üretimi ne zamana yetişir Allah kerim.

Bu arada, bence de dedikleriniz en olası senaryo ve ana plan. Tehdit durumları beklenenden hızlı gelişir de, ikinci bir ihtimal olarak ara alım düşünülürse de, diğer uçakları telafuz etmeye bile gerek yok diyerek olabilmesi mümkün olanları yazdım.

Biz ABD ile bugünden daha da gerginleşmezsek zaten F16 alacak bir durum yaşanmaz, oldu ki yaşandı, bu sefer F16 alamayız, bu yüzden ek f16 alımını hiç hesaba katmadım. ABD ile ipler daha da kopar da, Macron ile beraber Yunan'a yürü koçum derlerse ne yaparız bunu düşünerek ABD dışı olasılıkları hesaplamış bulundum.

Ekonomik denge bakımından %2 savunma bütçesinin aşılmayacağı kesin. Önemli olan ekonomik büyüme rakamları artık ki, %5 civarı büyüme her yıl 1 milyar dolara yakın ekstra bütçenin savunmaya eklenmesi demek. Doğru bir kredilendirme ile uçağa bütçe bulunabilir ama normal şartlar altında alternatif yatırımlarla jet boşluğunu doldurmayı yeğleyeceklerdir.

Zira Hisar ardından Siper'de hazır olursa, onların üretimine de epey bütçe ayrılır. Yıllardır sadece F-16'lara emanet olan geniş bir hava sahası adım adım doldurulacaktır. Kendi A2-AD imkanlarımız oluştuğunda, hücum sayıca bol sihalarda, savunma HSS'lerde, F16 ise bu iki unsurun koruyucusu olarak görev yapacaktır. Burası oldukça mantıklı.

Ama daralan görev tanımı ile bile nefesi bu konsepti ayakta tutmaya yetmeyebilir F16larımızın, sayısal anlamda çevremiz iyice çevrildi tek çekincem o. Eskiden ABD'den sonra en çok F16 kullanan ülkeyiz, büyük bir filoya sahibiz derken, çevremizde gelişen peş peşe alımlar ve yalnızlık bizim caydırıcılığımızı kırdı. Mısır-Yunanistan-İsrail üç ülke bir araya geldi mi, etkin veya değil, havada 1000e yakın jet yapıyor artık.

Üstelik jet uçağı yara bandı gibi her derde deva olabilen bir platform, o yüzden aslında, "küçük işlere yormamak kaydıyla" bol bol multirole jet idame etmek uzun vadede parça parça birçok ürün idame etmekten daha karlı sayılabilir. Yıllardır da bunun sayesinde güçlü durabildik, bunu da gelecekte hesaba katmalıyız.

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen kivele » 25 Nis 2021, 11:38

En olası çözüm ek 2.el F-16 başka bir uçak beklemek hayal... Hürjet konusunda F-404 motoru verilmezse EJ-200'e mecburen dönüş yapılır. En kötü senaryo çift motorlu Ukrayna motoruyla uçurulur. Hisar ailesi,MİUS+Akıncı, Hürjet ve F-16 anakaramızı belirli bir süre koruyabilir.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5121
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen goldenwings » 25 Nis 2021, 12:44

Tek sıkıntı motor bence yoksa olay muharip 5.nesil uçak değil silah taşıyıcı platforma döndü. Stealth filan lüksümüz gözükmüyor şimdilik , yapacak birşey yok.

Kullanıcı avatarı
Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 322
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Shock and Awe » 25 Nis 2021, 13:09

Hürjet ile ilgili resmi bir bilgilendirme yapılmadı fakat tasarımın F-404 ile dondurulduğu biliniyor. ABD’nin bize bu motoru vermeme ihtimali çok yüksek. İlerde başımızı ağrıtacağı kesin gibi.
Bu arada EJ200 neden olmadı?

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen kabardey » 25 Nis 2021, 13:40

Shock and Awe yazdı: 25 Nis 2021, 13:09 Bu arada EJ200 neden olmadı?
EJ ortakları da bize ambargo uyguluyor farkındaysanız. Hatta ABD'den daha katı bir ambargo. Bunların üstüne, motor hem daha pahalı hem de, tek motor çalışması için gerekli ekstra geliştirme masrafları konusunda anlaşılamadığı iddia ediliyor.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen İstiklalFM » 25 Nis 2021, 14:09

Hürkuş'u hala "beceremediğimizin" farkındasınızdır inşallah. Hürjet çıksa bile HvKK'nın o uçağı 10 sene süründürmeyeceği belli değil. Hürjet TUSAŞ'ın kendi projesi ve maalesef isterleri de ABD ihalesinden kopyalayabildikleri kadar kopyaladılar. Projeler üstünde çok fazla zaman baskısı var. Çok fazla zaman baskısı olan projelerde bazı şeyler tam tersi yönde etki edebiliyor. Kritik tasarım hataları, atlanan şeyler. Bir dünya problem çıkmaması çok düşük ihtimal. İşimiz görünenden çok daha zor. Hürkuş gibi Hürjet'in de üretildikten sonra bir o kadar da toplanması için uğraşılmasını seyredersek şaşırmayın.

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen alpagut » 25 Nis 2021, 16:36

Hurjet zaten bizim hafif bombardıman vs gibi yükümüzü alır. F-16'nın yükünü azaltıp ömrünü uzatır vs.. Yeni nesil uçakların arttığı bir dönemde hürjet'in bize katacağı pek bir şey yok. Sihaların da tek işi F-16'ların yükünü azaltmak, keşif, yem olma vs gibi görevler.

Bir jf-17 gibi bir uçağın kabuğunu alıp doldurmayı o yüzden öne attım ki onun da olma olasılığı şu şartlarda %10 falan(istenirse).

Aslına bakarsak çook büyük olasılıkla uzunca bir süre elimizdeki f-16'lar ile idare edeceğiz. Ha 5-10 sene sonra ABD ile işler düzelirse F-35 gelebilir. Gerisi bir umut, bizim avuntularımız, hayallerimiz.

Kullanıcı avatarı
Wolverine
Akıncılar
Mesajlar: 1236
Kayıt: 10 Ağu 2012, 18:15
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Wolverine » 25 Nis 2021, 21:12

Kimse bize kabuk vermez. Kimse kimseye vermez hatta. En kötüsü olursa diye SU35 için Ruslarla olursa nasıl olabilir diye konuşulunca, ruslar direk uçağı kurcalayamazsınız, sadece benim mühimmatımı kullanabilirsinizden kapıyı açmışlar.
Eğer modern ve hertürlü kod yapısına hakim bir uçak istiyorsak çalışıp uğraşacağız. Başka kimseden bize hayır gelmez.

Bana soracak olursanız da motor konusunda da tek alternatifimiz f16 motorunun klonunu ortaya çıkarmak olur. Böylece F15 ebatlarında ve yapabilirsek ucundan azıcık 5. Nesil bir uçak yapabiliriz. MMU tek çaremiz görünüyor. Bu süreç içerisinde özgür projesini mutlaka başarmamız gerekli. Kendi aesa radarımız, aviyoniklerimiz ve hatta mühimmatlarımızı da becerirsek kendi F16larımızı viper seviyesine çıkarabiliriz.
Hava yer bombardımanında sihalardan yararlandığımızı düşünürsek F16 larımızın büyük çoğunluğunu hava hava için uzun yıllar kullanabiliriz. Böylece MMU için de takvim sıkışmaz.

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen alpagut » 25 Nis 2021, 23:06

Wolverine yazdı: 25 Nis 2021, 21:12 Kimse bize kabuk vermez. Kimse kimseye vermez hatta. En kötüsü olursa diye SU35 için Ruslarla olursa nasıl olabilir diye konuşulunca, ruslar direk uçağı kurcalayamazsınız, sadece benim mühimmatımı kullanabilirsinizden kapıyı açmışlar.
Eğer modern ve hertürlü kod yapısına hakim bir uçak istiyorsak çalışıp uğraşacağız. Başka kimseden bize hayır gelmez.

Bana soracak olursanız da motor konusunda da tek alternatifimiz f16 motorunun klonunu ortaya çıkarmak olur. Böylece F15 ebatlarında ve yapabilirsek ucundan azıcık 5. Nesil bir uçak yapabiliriz. MMU tek çaremiz görünüyor. Bu süreç içerisinde özgür projesini mutlaka başarmamız gerekli. Kendi aesa radarımız, aviyoniklerimiz ve hatta mühimmatlarımızı da becerirsek kendi F16larımızı viper seviyesine çıkarabiliriz.
Hava yer bombardımanında sihalardan yararlandığımızı düşünürsek F16 larımızın büyük çoğunluğunu hava hava için uzun yıllar kullanabiliriz. Böylece MMU için de takvim sıkışmaz.
Aslında sizinle aynı fikirdeyim. Hani olur da hayalimiz gerçek olursa diye dedim. Belki 5 sene sonra yeniden F-35 anlaşması yapılabilir... Yani umarım.

Amerikan motorunu kopyalarsak sonucu ne olur? Başımıza iş alır mıyız?

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Tyras » 25 Nis 2021, 23:08

Wolverine yazdı: Kimse bize kabuk vermez. Kimse kimseye vermez hatta. En kötüsü olursa diye SU35 için Ruslarla olursa nasıl olabilir diye konuşulunca, ruslar direk uçağı kurcalayamazsınız, sadece benim mühimmatımı kullanabilirsinizden kapıyı açmışlar.
Eğer modern ve hertürlü kod yapısına hakim bir uçak istiyorsak çalışıp uğraşacağız. Başka kimseden bize hayır gelmez.

Bana soracak olursanız da motor konusunda da tek alternatifimiz f16 motorunun klonunu ortaya çıkarmak olur. Böylece F15 ebatlarında ve yapabilirsek ucundan azıcık 5. Nesil bir uçak yapabiliriz. MMU tek çaremiz görünüyor. Bu süreç içerisinde özgür projesini mutlaka başarmamız gerekli. Kendi aesa radarımız, aviyoniklerimiz ve hatta mühimmatlarımızı da becerirsek kendi F16larımızı viper seviyesine çıkarabiliriz.
Hava yer bombardımanında sihalardan yararlandığımızı düşünürsek F16 larımızın büyük çoğunluğunu hava hava için uzun yıllar kullanabiliriz. Böylece MMU için de takvim sıkışmaz.
Bence fazla karamsarsınız. Su35 Rusların hayal dünyasında bir süper uçak. Su35 in tüm 4.5+ nesilden üstün olduğunu düşündükleri gibi F35'i de alt edebileceğine inanıyorlar.

JF-17'nin ise Çin için anlamı F16 gibi her yola gidecek maliyet etkin birşey yapabilir miyiz denemesi idi. Çin'in savunması açısından kritik bir anlama sahip olmayan bir uçak. Çin'in J31- J20'i ile birşey denemeye kalkışılsa onlarda kesip biçemezsini peşinen derler.di

Kimse kabuk vermez dediğiniz, Pakistan ortak olup aldı işte, Pakistan'ın kendi için ürettiği Jf-17 hepi topu şimdilik 120 uçak. Ki bizim isteklerimiz daha sınırılı, bunu haklarıyla alalım ihraç edelim, yada herşeyini Türkiye'de üretelim demiyoruz.

Uçak sizden, aviyonik bizden tarzı bir işbirliği. ABD ile bile masaya oturup blok30ları modernizasyonları yapacak izinleri aldıysak, mevcut bir gerginliğimizin öngörülmediği ülkelerden istediğimizi kyanak ayırdığımız takdirde alırız.

Ama bu işe kaynak ayırmayarak bir tercihte bulunuyoruz, yan ürünlerle idare edilebileceğine dair bir inanç var.

Normal şartlarda edilir de, ama bize karşı 12mil, Kıbrıs, Doğu Akdeniz,gibi alanlarda zaten alıştırmak için dillendirilen oldu bittiler, somutlaştırılmaya çalışılırsa, dün olduğu gibi işi alttan almak gibi bir lüksümüz kalmayacaktır.

Yani ülke diplomatik ajandasının çokta askeri yatırımdan tasarruf etmeye uygun bir döneminde olduğumuzu söyleyemeyiz.

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen alpagut » 25 Nis 2021, 23:22

Aslında ekonomi bu kadar berbat olmasa askeri harcamalar %4.5'e bile de çıkarılabilirdi.(aslında uzun zamandır en azından %3 olmalıydı ya daha evvel de belirttim). O zaman Hem MMU'ya hem alternatif bir uçağa kaynak ayırılabilirdi.

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen kivele » 25 Nis 2021, 23:24

Tyras yazdı: 25 Nis 2021, 23:08 Bence fazla karamsarsınız. Su35 Rusların hayal dünyasında bir süper uçak. Su35 in tüm 4.5+ nesilden üstün olduğunu düşündükleri gibi F35'i de alt edebileceğine inanıyorlar.

JF-17'nin ise Çin için anlamı F16 gibi her yola gidecek maliyet etkin birşey yapabilir miyiz denemesi idi. Çin'in savunması açısından kritik bir anlama sahip olmayan bir uçak. Çin'in J31- J20'i ile birşey denemeye kalkışılsa onlarda kesip biçemezsini peşinen derler.di

Kimse kabuk vermez dediğiniz, Pakistan ortak olup aldı işte, Pakistan'ın kendi için ürettiği Jf-17 hepi topu şimdilik 120 uçak. Ki bizim isteklerimiz daha sınırılı, bunu haklarıyla alalım ihraç edelim, yada herşeyini Türkiye'de üretelim demiyoruz.

Uçak sizden, aviyonik bizden tarzı bir işbirliği. ABD ile bile masaya oturup blok30ları modernizasyonları yapacak izinleri aldıysak, mevcut bir gerginliğimizin öngörülmediği ülkelerden istediğimizi kyanak ayırdığımız takdirde alırız.

Ama bu işe kaynak ayırmayarak bir tercihte bulunuyoruz, yan ürünlerle idare edilebileceğine dair bir inanç var.

Normal şartlarda edilir de, ama bize karşı 12mil, Kıbrıs, Doğu Akdeniz,gibi alanlarda zaten alıştırmak için dillendirilen oldu bittiler, somutlaştırılmaya çalışılırsa, dün olduğu gibi işi alttan almak gibi bir lüksümüz kalmayacaktır.

Yani ülke diplomatik ajandasının çokta askeri yatırımdan tasarruf etmeye uygun bir döneminde olduğumuzu söyleyemeyiz.
JF-17'i kabuk olarak aldık diyelim. Bu uçağı kendi standartlarmıza getirmek için ne kadar süre gerekir sizce? Bu uçağı test sürecine sokucaksınız hesap edemediğiniz sorunlar çıkacaktır. Onu yaptık sayalım... Bu uçağın bakım ve pilot eğitimi var tam operasyonel olgunluğa hale gelmesi var. JF-17 veya başka bir uçak hayal gibi bişey.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Tyras » 26 Nis 2021, 01:35

kivele yazdı: 25 Nis 2021, 23:24 JF-17'i kabuk olarak aldık diyelim. Bu uçağı kendi standartlarmıza getirmek için ne kadar süre gerekir sizce? Bu uçağı test sürecine sokucaksınız hesap edemediğiniz sorunlar çıkacaktır. Onu yaptık sayalım... Bu uçağın bakım ve pilot eğitimi var tam operasyonel olgunluğa hale gelmesi var. JF-17 veya başka bir uçak hayal gibi bişey.
Tahmin edilenden daha az bir süre olurdu.

Zira uçak profil bakımından F16 ile çok benzer. F16 için geliştirilen AESA boyutları, JF17 burnuna da takılabilir. Aselpod zaten Jf-17 sertifiyeli. Blok50ler için geliştirdiğimiz ECM podu, yazılım güncellemesi ile JF17'de yer bulabilir.

TFX'te ciddi riskler var, çünkü gövde alanı belirli olacak, o gövdeye entegre birşey yapacağın zamana burayı 3 cm uzatalım, kısaltalım bile diyemezsin. Ama JF-17 bildiğin kanat çevresinde podlarıyla uçan bir uçak. F16 için test süreci nasıl işliyorsa JF-17 için de aynı şekilde işler.

Jf-17 bildiğiniz C++ ile açık mimaride programlanmış bir uçak. Mühendislerimizin de yabancı olmadığı, neredeyse tüm mühendislik fakültelerinde öğrettiğimiz, sivil kullanımı da yaygın bir yazılım dili. Öyle doğu bloğuna özgü ilginç enstanteneleri yok.

Zaten ortada F16 için de somut bir AESA radar yok, 2022 de görmeyi umuyoruz. Eğer AESA tamamlanır Özgür gören 1 adet Blok30'da testleri başlarsa, oradaki kokpit düzeni olduğu gibi JF17'ye aktarılacak şekilde bir üretim istenebilir Pakistan'dan.

Öyle ses üstü manevralar, delta kanata özgü yüksek irtifada sert manevralar gibi değişik kabiliyetleri olmadığı gibi, F16 tip eğitimi alan pilot için tek farklılık kokpit içi düzen olacaktır ama dediğim şekilde bu sorun kendiliğinden aşılıyor.

Pakistan'da F16 kullanıcısıydı, pilotaj ve bakım işini çok uzun süreler almadan yapabildi. Hem de JF-17 birçok anlamda hala test aşamasında iken.

----

Zaten benim önerim, F404 verilmezse, Blok40'lara dokunamazsın, iznim olmadan birşey entegre edemezsin denirse ne yapacağız üzerine kurulu.

WS-13 F404'e somut bir alternatif. Aynı sınıfta bir motor. Tek motorlu kullanımı var. JF-17 ise F16 ile Hürjet arasında kalmış bir model.

F404 gelmeyince WS13 altyapını zaten hürjet için kuracaksın. Yani Hürjete henüz tek motorla kullanım testleri yapılmamış EJ200 seçip, ara alım JF17 istemek yine yapılana değecek bir iş değil.

----

F404 verilirse yavaş yavaş yap Hürjetini. Blok40 modernizasyonuna karışılmazsa yaşlı Blok30lara yapacağına, Blok40lara yap Özgür modernizasyonu AESA'yı da modernizasyon paketine ekleyip. Bu çok mantıklı. Ama ilişkiler bizim için mantıklı ve hesaplı olanı yapmamıza izin verecekleri asgari düzeyde bile değil şuan.

İzin verilmediği an, 2023'ten 2024'ten sonra yapacağız bu kaç yılda hizmete alabiliriz hesaplarını, o esnada Yunan Blok70 modernizasyonunu Rafale alımlarını ve bunların pilotaj eğitimlerini büyük oranda tamamlamış olacak.

Göktuğ ailesi ise olan izinle, Özgür bile görmemiş 37 Blok 30 ile, geri kalan bloklarda ise sadece sidewinder modeli ile kullanılabilecek diyelim. Ne kadar fark yaratabilir?

Yine eldeki sayılı, Yunanistan'dan oldukça az sayıda aim120'ye bakacak tüm hava hava yükümüz. ABD'nin devamını satıp satmayacağı da meçhul. Biz sihalar vursun F16'lar eskort etsin desek bile elde buna çok uygun bir kuvvet yapısı yok.

F16'lar hava yer görevine çıkmayınca hava-hava kabiliyetleri kendiliğinden 2 katına çıkmayacak, bunun da farkında olmalıyız.

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen alpagut » 26 Nis 2021, 02:12

Çin de sorun çıkarabilir onu da bilmiyoruz. Ama MMU gelene kadar elimizdeki silahları sistemleri kullanıp deneyebileceğimiz bir uçak olurdu kabul ederler ise. MMU'nun en az 10-15 yılı var jf17 5 yıla hazır hale gelse çok iyi olurdu.

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1707
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 26 Nis 2021, 02:14

Guzel beyin firtinasi.....

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen kivele » 26 Nis 2021, 19:46

Tyras yazdı: 26 Nis 2021, 01:35 Tahmin edilenden daha az bir süre olurdu.

Zira uçak profil bakımından F16 ile çok benzer. F16 için geliştirilen AESA boyutları, JF17 burnuna da takılabilir. Aselpod zaten Jf-17 sertifiyeli. Blok50ler için geliştirdiğimiz ECM podu, yazılım güncellemesi ile JF17'de yer bulabilir.

TFX'te ciddi riskler var, çünkü gövde alanı belirli olacak, o gövdeye entegre birşey yapacağın zamana burayı 3 cm uzatalım, kısaltalım bile diyemezsin. Ama JF-17 bildiğin kanat çevresinde podlarıyla uçan bir uçak. F16 için test süreci nasıl işliyorsa JF-17 için de aynı şekilde işler.

Jf-17 bildiğiniz C++ ile açık mimaride programlanmış bir uçak. Mühendislerimizin de yabancı olmadığı, neredeyse tüm mühendislik fakültelerinde öğrettiğimiz, sivil kullanımı da yaygın bir yazılım dili. Öyle doğu bloğuna özgü ilginç enstanteneleri yok.

Zaten ortada F16 için de somut bir AESA radar yok, 2022 de görmeyi umuyoruz. Eğer AESA tamamlanır Özgür gören 1 adet Blok30'da testleri başlarsa, oradaki kokpit düzeni olduğu gibi JF17'ye aktarılacak şekilde bir üretim istenebilir Pakistan'dan.

Öyle ses üstü manevralar, delta kanata özgü yüksek irtifada sert manevralar gibi değişik kabiliyetleri olmadığı gibi, F16 tip eğitimi alan pilot için tek farklılık kokpit içi düzen olacaktır ama dediğim şekilde bu sorun kendiliğinden aşılıyor.

Pakistan'da F16 kullanıcısıydı, pilotaj ve bakım işini çok uzun süreler almadan yapabildi. Hem de JF-17 birçok anlamda hala test aşamasında iken.

----

Zaten benim önerim, F404 verilmezse, Blok40'lara dokunamazsın, iznim olmadan birşey entegre edemezsin denirse ne yapacağız üzerine kurulu.

WS-13 F404'e somut bir alternatif. Aynı sınıfta bir motor. Tek motorlu kullanımı var. JF-17 ise F16 ile Hürjet arasında kalmış bir model.

F404 gelmeyince WS13 altyapını zaten hürjet için kuracaksın. Yani Hürjete henüz tek motorla kullanım testleri yapılmamış EJ200 seçip, ara alım JF17 istemek yine yapılana değecek bir iş değil.

----

F404 verilirse yavaş yavaş yap Hürjetini. Blok40 modernizasyonuna karışılmazsa yaşlı Blok30lara yapacağına, Blok40lara yap Özgür modernizasyonu AESA'yı da modernizasyon paketine ekleyip. Bu çok mantıklı. Ama ilişkiler bizim için mantıklı ve hesaplı olanı yapmamıza izin verecekleri asgari düzeyde bile değil şuan.

İzin verilmediği an, 2023'ten 2024'ten sonra yapacağız bu kaç yılda hizmete alabiliriz hesaplarını, o esnada Yunan Blok70 modernizasyonunu Rafale alımlarını ve bunların pilotaj eğitimlerini büyük oranda tamamlamış olacak.

Göktuğ ailesi ise olan izinle, Özgür bile görmemiş 37 Blok 30 ile, geri kalan bloklarda ise sadece sidewinder modeli ile kullanılabilecek diyelim. Ne kadar fark yaratabilir?

Yine eldeki sayılı, Yunanistan'dan oldukça az sayıda aim120'ye bakacak tüm hava hava yükümüz. ABD'nin devamını satıp satmayacağı da meçhul. Biz sihalar vursun F16'lar eskort etsin desek bile elde buna çok uygun bir kuvvet yapısı yok.

F16'lar hava yer görevine çıkmayınca hava-hava kabiliyetleri kendiliğinden 2 katına çıkmayacak, bunun da farkında olmalıyız.
Söylediklerinizin uygulanması, test süreci ve tam operasyonel hale gelmesi en az 4 yıl bide bu uçakların üretilip belirli bir sayıya gelmesi içinde en az 3 yıl daha ekleyin. TAİ 'nin başında bir sürü proje var para ve insan kaynağı ayırması gerekiyor. Motor konusuna gelirsek Pakistan Block-3 için RD-93MA ilerlemeyi seçti. WS-13'ün istenilen seviyeye geldiğini sanmıyorum. F-16 konusunda ABD insanfına kaldık onu konuda haklısınız. Aşağıya tükersen sakal yukarıya tükürsen bıyık durumu var şuan..

bekro
Üye
Mesajlar: 351
Kayıt: 25 Kas 2015, 18:00
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen bekro » 26 Nis 2021, 21:24

Bu arada ufak bir not olarak yazayım bilginiz olsun,


Leonardon'nun İngiliz Eurofighterları için İngiltere'de geliştirdiği yeni nesil AESA radarı 2025 yılında kullanılmaya başlayacakmış. Belirttiklerine göre radar şu anda 4+ nesil uçaklarda kullanılan bütün muadillerinden daha etkili ve daha iyiymiş.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 942
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 27 Nis 2021, 12:07



Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1194
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Tyras » 27 Nis 2021, 13:22

kivele yazdı: 26 Nis 2021, 19:46 Söylediklerinizin uygulanması, test süreci ve tam operasyonel hale gelmesi en az 4 yıl bide bu uçakların üretilip belirli bir sayıya gelmesi içinde en az 3 yıl daha ekleyin. TAİ 'nin başında bir sürü proje var para ve insan kaynağı ayırması gerekiyor. Motor konusuna gelirsek Pakistan Block-3 için RD-93MA ilerlemeyi seçti. WS-13'ün istenilen seviyeye geldiğini sanmıyorum. F-16 konusunda ABD insanfına kaldık onu konuda haklısınız. Aşağıya tükersen sakal yukarıya tükürsen bıyık durumu var şuan..
-İnsan kaynağı ayrılır. F35 projesinden çıkarılmamızla boşa çıkan bir sürü şirket ve çalışan var.

-Eğitim için Pakistan'a pilot göndererek erken başlayabilir.

-Test ise motor entegrasyon testi vs. yapısal testler değil, JF-17 zaten aktif hizmette, bunu Hürjete yapılacak testlerle karıştırmayın. Zaten uçan uçağa yapılacak, F16 üstüne özgür modernizasyonu yaparken ne olacaksa benzer testler olacak.

Elimizde F16 gibi kendini kanıtlamış bir ürün var, F404 gibi kaliteli bir motor var diyelim. Zaten bende derim ne gerek var JF-17 ye WS-13'e diye.

-Ama diyelim ki olmadı. Yada şöyle diyelim, bize bu izinleri verip vermemeye karar verecek kişi ve kurumlar başka seçeneğimiz olmadığını biliyor. Kararı ve o kararı çıkartmak için isteyecekleri ek talepleri epey etkiler.

Haziran'da Biden ile görüşme varmış. O zaman muhtemelen savunma ambargosu konuları dile gelecektir. Ama o zaman, sonuçlar olumsuz olur ise erken kalkan yol alır tarzı adımımızı atmamız gerekir.

F35 gitti, F16 modernizasyonu ve f404 olmayacak, 2025'ten sonra elde F4'te kalmayacak, Gökdoğan ve AESA Blok30 dışında entegre edilemeyecekse, mecbur filo söndüreceğiz üstüne Hürjet'e yada TF-X'e aşırı bel bağlayarak, onların takvimlerini sıkıştırarak küçümsenmeyecek bir darboğaza düşeceğiz.

Neden RD-93 değil derseniz. Rus - TR ilişkisinin magazinel tarafı çok yoğun, çok dalgalı seyirde. Yarın nerde karşılaşacağımız yada yan yana duracağımız belli olmayan acayip bir ilişki.

S400'de gördük olanları. Üstelik CAATSA gibi somut bir gerçek var. Çinle bu durum şimdilik daha esnek.

Yoksa başımıza eş düzeyde bela açacaksa, ve sonraki süreç ambargoları sivile taşımayacaksa, TR-ABD arasında en kötü senaryolar işlemeye olağan hızıyla devam edecekse WS-13 yerine RD-93'te gayet düşünülebilir. Ama ben olmasını tercih etmezdim, yarın Rusya'nın hoşuna gitmeyecek bir iş yaptığın ilk anda, filoyu yatırtacak teknik aksaklıklar yaratmaktan hiç çekinmezler.

Kullanıcı avatarı
muhendus
Süvariler
Mesajlar: 866
Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen muhendus » 28 Nis 2021, 17:20

Tyras yazdı: 26 Nis 2021, 01:35

F404 verilirse yavaş yavaş yap Hürjetini. Blok40 modernizasyonuna karışılmazsa yaşlı Blok30lara yapacağına, Blok40lara yap Özgür modernizasyonu AESA'yı da modernizasyon paketine ekleyip. Bu çok mantıklı. Ama ilişkiler bizim için mantıklı ve hesaplı olanı yapmamıza izin verecekleri asgari düzeyde bile değil şuan.
Yalnız Blok40 F-16lar CCIP modernizasyonu sonrası zaten Blok50lerle birlikte yükseltildiler, gövdelerinin biraz daha eski olması dışında aviyonik olarak eski değiller.

Bu yüzden Blok30 lara Özgür modernizasyonu uygulanması çok önemli, çünkü Bl30 lar CCIP modernizasyonuna girmedi.

Vatansever
Üye
Mesajlar: 58
Kayıt: 21 Eki 2012, 23:07
Konum: Tekirdağ
Yaş: 33

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Vatansever » 29 Nis 2021, 07:33

Politik olarak haklı konuma geçebilmemiz için önce Amerika ve Avrupa menşei uçaklar için hızlıca bir ihale açmalıyız. Gripten, Eurofighter, Viper, F15 EX gibi modellerden birisi olursa zaten sıkıntı yok. Belki Eurofighter maliyet ve işletme tarafında sıkıntı yaratabilir...
Eğer bunların hiçbirisi olmuyorsa ve Amerika bir şekilde uçak alımımıza engel oluyorsa hızlıca JF-17 işine girilmesi çok mantıklı. Aksi halde sizlerinde belirttiğiniz gibi 4-5 yıl sonra çok sıkıntılı bir sürecin içinde bulacağız kendimizi.
Rus uçaklarını kesinlikle düşünmememiz gerekir, çünkü nerede aktif olarak sahaya insek karşımıza Rus ayısı çıkıyor.
Mevcut durum çok can sıkıcı bir hal almaya başladı, yakın gelecekte çok ciddi bir uçak açığımız olacak ve bu siyasilerin pekte umurunda değilmiş gibi bir görüntü var maalesef.

kivele
Üye
Mesajlar: 292
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen kivele » 29 Nis 2021, 12:06

SSB Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir bir TV kanalın'da verdiği röportajda F-35 ile önemli açıklamalar yaptı. F-35 programından ABD tek taraflı olarak projeden çıkardığını, programdan çıkarılmamız için katılımcı ülkelerin oy birliğine ihtiyaç duyulduğunu söyledi. Projeye katılan ülkelerin (Türkiye hariç) yeni bir ortaklık anlaşması yaparak , Türkiye'yi saf dışına çıkarma planlarının olduğunu söyledi.

Kullanıcı avatarı
Heisenberg
Üye
Mesajlar: 430
Kayıt: 29 Ara 2019, 12:33
Yaş:
İletişim:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Heisenberg » 29 Nis 2021, 12:21

ne hale düstük , inanilir gibi degil.....

Kullanıcı avatarı
Wolverine
Akıncılar
Mesajlar: 1236
Kayıt: 10 Ağu 2012, 18:15
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Wolverine » 29 Nis 2021, 17:00

Önceki yazılarda jf17 düşünülmüş. Yahu arkadaşlar jf17 nereden çıktı. Kesinlikle küçük düşünülüyor. Doğru bir projelendirme ile ya ortaklı olarak Tempest motoru yada benim düşündüğüm 80 lerin teknolojisi olan üzerinde aslında baya hakim olduğumuz F110 motorununun klonunu yapabileceğimizi düşünüyorum. E zaten F110 motorunu yapabilirsek F15 ebatlarında düşük görünürlüklü, kıyısından 5. Nesil bir uçak yapabilecek kabiliyetteyiz. Tabi doğru proje yönetimi şartıyla. Elimizde helva yapmak için malzeme sandığımızdan çok var. Kendi aesa radarımız yolda, kendi mühimmatımız yapılıyor zaten aviyonikler olarak ta fena yerde değiliz. Motor işini kıvırırsak gerisi gelecektir. Jf17 bize hiçbirşey katmaz.
Gelecek nesil hava hava savaşında var olmak için 5. Nesil yada 4++ uçak şart. F16 dan hallice Jf17 olmaz.

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1193
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen alpagut » 29 Nis 2021, 23:21

Wolverine yazdı: 29 Nis 2021, 17:00 Önceki yazılarda jf17 düşünülmüş. Yahu arkadaşlar jf17 nereden çıktı. Kesinlikle küçük düşünülüyor. Doğru bir projelendirme ile ya ortaklı olarak Tempest motoru yada benim düşündüğüm 80 lerin teknolojisi olan üzerinde aslında baya hakim olduğumuz F110 motorununun klonunu yapabileceğimizi düşünüyorum. E zaten F110 motorunu yapabilirsek F15 ebatlarında düşük görünürlüklü, kıyısından 5. Nesil bir uçak yapabilecek kabiliyetteyiz. Tabi doğru proje yönetimi şartıyla. Elimizde helva yapmak için malzeme sandığımızdan çok var. Kendi aesa radarımız yolda, kendi mühimmatımız yapılıyor zaten aviyonikler olarak ta fena yerde değiliz. Motor işini kıvırırsak gerisi gelecektir. Jf17 bize hiçbirşey katmaz.
Gelecek nesil hava hava savaşında var olmak için 5. Nesil yada 4++ uçak şart. F16 dan hallice Jf17 olmaz.
Sözünüze katılıyorum. Ancak vakit kısıtlı olduğu için ara çözüm olarak konuşuldu bunlar. O da belki olur bir düşünelim kıvamındayım ben. Oluru olmaya da bilir.

Kullanıcı avatarı
Zeitgeist
Süvariler
Mesajlar: 294
Kayıt: 16 Tem 2012, 01:54
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Zeitgeist » 08 May 2021, 21:28



Az önce denk geldi bu haber.

ceofast
Üye
Mesajlar: 250
Kayıt: 12 Tem 2012, 22:16
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen ceofast » 08 May 2021, 21:49

Büyük ihtimal paranızı alın gidin derler. 2 yıl sonra bu hükümet değişir ve S-400'ler de Azerbaycanlı kardeşlerimize verilirse, FMS kanalıyla birkaç filo alınır.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen swat » 15 May 2021, 18:50

ceofast yazdı: 08 May 2021, 21:49 Büyük ihtimal paranızı alın gidin derler. 2 yıl sonra bu hükümet değişir ve S-400'ler de Azerbaycanlı kardeşlerimize verilirse, FMS kanalıyla birkaç filo alınır.
İş FMS kanalına çark ederse alım sayımızı düşürmemiz gerek 3 filo yetecektir sanıyorum.

Kullanıcı avatarı
wolfastein
Üye
Mesajlar: 337
Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen wolfastein » 27 May 2021, 23:39

https://www.c4defence.com/f-35alar-yaki ... cikabilir/
F-35A’lar Yakın Zamanda “Hurdaya” Çıkabilir
Mayıs 27, 2021
Resim
ABD, F-35 Lightning II uçaklarındaki maliyet ve parça lojistiğinde sorun yaşamaya devam ediyor.

Savaş uçağının A varyantı, F-35A’da sorun yaşayan ABD Hava Kuvvetleri, platforma yönelik maliyet endişesiyle ilgili yol ayrımında. Basında yer alan gelişmelere göre, özellikle kuvvete teslim edilen ilk F-35A’ların hizmet dışına çıkarılmasına yönelik argümanlar ön plana çıktı.
Resim

F-35 varyantları içinde “En az verimli ve en pahalı” olarak tanımlanan F-35A’da mühimmat tedarikinin zorluğu da yaşanan sorunlar arasında ifade edildi.

İlk parti platformların hizmet dışına çıkarılıp hurdaya dönüştürülmesinin yanı sıra, ABD müttefiklerine çeşitli operasyonlar için transfer edilebileceği de seçenekler arasında gösterildi.

2020’de F-35A’larda ana silah kullanımı sonrası çatlaklar meydana geldiği açıklanmıştı. Pentagon ayrıca platformlara donatılan GAU-12 Equalizer toplarının yer taarruz görevlerinde isabet sıkıntısı yaşadığını belirtmiş; F-35A’larda yer hedeflerine taarruz esnasında atılan 25 mm mühimmatın isabetsizliğe yol açacak düzeyde dağılım sorunu yaşadığı ifade edilmişti.
Resim
Böyle bir haber. Belki F-35 almamak bizim için daha hayırlı oldu. İlk F-35'ler bir hayli problemli. Belki sonra verirlerse bir miktar F-35 A ve B almakta yine de fayda var. Belki sorunları çözülmüş olur.

Kullanıcı avatarı
TEORI
Site Başkanı
Mesajlar: 5296
Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen TEORI » 28 May 2021, 00:07

Bizim alamamızda herhangi bir hayır yok. İlk f16 ları aldığımızda yazılan çizilen dangalakça şeyleri hatırlayanlar ne dediğimi iyi anlayacaktır.

@[email protected]
Üye
Mesajlar: 20
Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen @[email protected] » 28 May 2021, 00:11

Aynen. Zamanında f16 değil de uçan tabut almıştık güya. Bırakamadık artık şu f35 i iyi ki alamadık mevzusunu. Gürcan Okumuş bile en son ne dedi. Bari bu işin içinde olan adamı dinleyelim.

Kullanıcı avatarı
Tigerfish
Süvariler
Mesajlar: 796
Kayıt: 05 Ağu 2012, 18:15
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Tigerfish » 28 May 2021, 00:49

TEORI yazdı: 28 May 2021, 00:07 Bizim alamamızda herhangi bir hayır yok. İlk f16 ları aldığımızda yazılan çizilen dangalakça şeyleri hatırlayanlar ne dediğimi iyi anlayacaktır.
Daha dün gibi hatırlıyorum. F-16’nın arkasından pis kokular mı gelmedi, çürük sistemlerin tedariği Skandal mı olmadı...

F-35’ in gövdesindeki çatlaktan ziyade yeni nesil Savaş uçağının üzerinde edinilebilecek tecrübeden mahrum kaldığımızı anlamayacak kadar kendilerinde çatlaklık var.

Yeni nesil savaş uçağı bize yar olmadıktan sonra şimdi tam tüh kaka oldu.

Celebor
Üye
Mesajlar: 103
Kayıt: 10 May 2021, 13:59
Yaş: 21

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Celebor » 28 May 2021, 02:17

Şuan bu uçaklar bizde olsaydı dünyanın en iyi uçağı olurdu galiba.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Sanchez » 28 May 2021, 08:55

wolfastein yazdı: 27 May 2021, 23:39Böyle bir haber. Belki F-35 almamak bizim için daha hayırlı oldu. İlk F-35'ler bir hayli problemli.
Biz ilk F-35'leri alabilseydik bugün HvKK'nın yaşadığı ve önümüzde ki 15 yıl boyunca yaşayacağı problemlerin çoğu başımıda olmazdı.

Biz gidip ilk siparişi 2016'da, 10. lot için verdik. Bahsi geçen uçakların en yaşlısı 2013'te hattan çıktı.

Kullanıcı avatarı
Heisenberg
Üye
Mesajlar: 430
Kayıt: 29 Ara 2019, 12:33
Yaş:
İletişim:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Heisenberg » 28 May 2021, 08:59

Benim anladigim kadariyla Hükümet artik herseyi IHA ile yapabiliriz düsüncesinde. Yani herseyi IHA ile cözebilecegini saniyor.
MMU yu yapincaya kadar IHA lar ile devam edilecek ve F-16larda nereye kadar giderse okadar kar. Bana göre ne MMU nede Hürjeti yapabilcek durumdayiz. Bir Tüfek yapimi icin 15sene harcayan ülke , MMU yapabilcek gücte mi? Ayrica Motoruda ABD'den gelicek.
Benim pek ümidim yok.

Kullanıcı avatarı
Heisenberg
Üye
Mesajlar: 430
Kayıt: 29 Ara 2019, 12:33
Yaş:
İletişim:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Heisenberg » 28 May 2021, 09:02

Sanchez yazdı: 28 May 2021, 08:55 Biz ilk F-35'leri alabilseydik bugün HvKK'nın yaşadığı ve önümüzde ki 15 yıl boyunca yaşayacağı problemlerin çoğu başımıda olmazdı.

Biz gidip ilk siparişi 2016'da, 10. lot için verdik. Bahsi geçen uçakların en yaşlısı 2013'te hattan çıktı.
Ayrica Hava Savunma Sistemin Ihalesini 10kez erteldikten sonra tam F-35lerin alinacagi zamana getirmekte ayri bi özellik.
Bu basariyi baska kimsey yapamazdi, kendilerini tebrik etmek lazim.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen İstiklalFM » 28 May 2021, 10:37

Heisenberg yazdı: 28 May 2021, 08:59 Benim anladigim kadariyla Hükümet artik herseyi IHA ile yapabiliriz düsüncesinde. Yani herseyi IHA ile cözebilecegini saniyor.
MMU yu yapincaya kadar IHA lar ile devam edilecek ve F-16larda nereye kadar giderse okadar kar. Bana göre ne MMU nede Hürjeti yapabilcek durumdayiz. Bir Tüfek yapimi icin 15sene harcayan ülke , MMU yapabilcek gücte mi? Ayrica Motoruda ABD'den gelicek.
Benim pek ümidim yok.
Yapabilecek güçte. Sapla samannı karıştırmanın mantığı yok. MMU ile ilgili problem proje yönetiminde. Hükumetin İHA Bakışına gelince. Orada bir ışık görüyorlar kesin olarak. Ancak herşeyi yaparız diye bir düşünce yok. Öyle olsa MMU hızlı gitsin diye TUSAŞ'ın tüm birimlerini MMU'ya toplamazlardı.

Kullanıcı avatarı
Dunedain
Süvariler
Mesajlar: 699
Kayıt: 11 Tem 2012, 20:13
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Dunedain » 28 May 2021, 18:37

Acaba her şey yolunda gitseydi kaç f35 envanterde olurdu? Bir filo tamamlanirdı diye düşünüyorum.

warrior
Akıncılar
Mesajlar: 892
Kayıt: 11 Tem 2012, 08:20
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen warrior » 28 May 2021, 22:04

6+8=14 adet

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen robust » 29 May 2021, 00:02

Simdi Malatya 7. AJU'de 171. filo (16 civari ucak ile) aktif olarak F-35 ile harekata hazirlik bitmis, tam operasyonel olabilirdi.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2642
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen igirgin » 29 May 2021, 00:23

Bence bu uçaklar hakkındaki pazarlıklar tam gaz devam ediyordur. Mesele bu uçakları almak için ne gibi ekstra tavizler vereceğiz, S-400 bu pazarlıkta çerez bile değildir.

Tahminimce Kanal yapımı bu pazarlığın tam merkezindedir, karşılığında inşaat bitimine kadar birilerine iktidarda kalma sözü olabilir, inşallah yanılırım.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen swat » 29 May 2021, 19:32

Arkadaşlar Zaten ilk Blockları almamak her zaman iyidir. Platformda maliyet düşürücü bir takım önlemler alınacaktır. Ayrıca bulunan ilk operasyonel kusurlar ileriki blocklarda çözümlenecektir.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen kabardey » 29 May 2021, 19:52

swat yazdı: 29 May 2021, 19:32 Arkadaşlar Zaten ilk Blockları almamak her zaman iyidir. Platformda maliyet düşürücü bir takım önlemler alınacaktır. Ayrıca bulunan ilk operasyonel kusurlar ileriki blocklarda çözümlenecektir.
Yalnız bu mantıkta olmasaydık, şuan elimizde 20 civarı F-35 olabilirdi, son siparişler verilmese bile.

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen Antares » 29 May 2021, 20:24

Malatya'daki üs MMU için devşirilebilir mi?

tuğrulbey
Süvariler
Mesajlar: 835
Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen tuğrulbey » 29 May 2021, 22:21

Şu an elimizde F-35 olsaydı ve biz sonrasında S-400 alsaydık F-35 e sahip olmamız pek bir anlam ifade etmeyecekti muhtemelen. İlk ambargo F-35 parçalarına gelirdi ve kısa bir süre sonra uçaklar uçamaz hale gelirdi.

Kullanıcı avatarı
DarkMatter
Üye
Mesajlar: 187
Kayıt: 10 Kas 2019, 15:53
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen DarkMatter » 30 May 2021, 19:11

Şu uçakların bir gün bizde olduğunu hayal ediyorum daha sonra bu yönetimle çok zor diyip alamayacağımız aletlere bakıyorum. Yazık gerçekten.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2608
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen swat » 03 Haz 2021, 10:59

tuğrulbey yazdı: 29 May 2021, 22:21 Şu an elimizde F-35 olsaydı ve biz sonrasında S-400 alsaydık F-35 e sahip olmamız pek bir anlam ifade etmeyecekti muhtemelen. İlk ambargo F-35 parçalarına gelirdi ve kısa bir süre sonra uçaklar uçamaz hale gelirdi.
Böyle olsaydı, S-400 leri başka bir ülkeye devir edip saçma bir inadın içine girmezdik.

Cevapla