C-130 Erciyes Modernizasyonu

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Kullanıcı avatarı
VSX
Süvariler
Mesajlar: 218
Kayıt: 10 Oca 2016, 22:47
Konum: İstanbul
Yaş: 37
İletişim:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen VSX » 18 Ara 2017, 22:40

FrOzkan yazdı: 18 Ara 2017, 20:19 Sayın VSX ne güzel yazmışsın Hepsinin kullanım amacı, yolu, yordamı farklı. Günümüzde hatta yakın gelecekte ülke dışındaki üslerimiz artabilir.Veya barış gücü gibi olaylar çoğalabilir hatta uzun gaza gelip Kudüs e bile asker göndereceğim diyede tutturabilir. Bu saydıklarımı gelecekte olabilir neyse.


Sonuç olarak lojistik olarak taşıma kapasitesi artması gerek


Gelelim motor hususuna sadece uçakları savaşta kullanacağız ayağına almıyorum üste yazdığım gibi lojistik bir dolaşıma sahip olmamız gerek ben yazdığım cümlede turbotrop uçak alınmamalı gereksiz çok yavaş diye bir yazı yazmadım ayrıca yazımın hiç bir yerinde c130 la veya kapasite olarak diğer uçaklarla karşılaştırmadım c5 nereden çıkardınız.Veya pervaneli uçakları komple servis dışına çıkartım sadece t.fan motorlu uçak alalım demedim

Brezilya ve Japonya
Embraer KC390 ve Kawasaki C-2 bu uçakları neden görmezden geldiniz bunlar asıl c130j ayarında oyuncaklar c17 dememin sebebi yanlış hatırlamıyorsam 300 küsür tane üretti coniler bu uçaktan turbofan kullanılıyor iş görüyor anlamında verdim bu örneği.Bu tartışmanın çıkma sebebi olan AN-178 de 2 tane t.fan motoru var geleceğin modası çift motorlu bu tarz uçaklar. Elinizin altında sizin saydığınız c17 bulunduran ülkelere bakın herbirin de c130j var kontrol ettim viki den Peki elinde c17 olmayan ülkeler ne yapacak.

Sözde büyük devlet olup kücük Katar a abilik yapmaya gittik ama heriflerin 4 tane c17 muhtaç kaldık unuttunuz mu demekki ihtiyaç.


C160 ları tamamen emekli ettiğimizde 10 tane a400 ,19 tane eski c130 muz kalacak sizce yeterlimi ? eldeki herkülleri 10 sene sonra ne kadar aktif kullanabileceğiz modernize etsek dahi.
Çünkü konu C-130larımızın modernizasyonu.
C-17 konuya nasıl dahil olduysa, C-5 de öyle dahil oldu, çünkü alakasız. Örneği ben vermedim, ben sadece verilen örneğe atıfla bunların kullanım amaçlarının farklılıklarından bahsettim.

Bahsettiğiniz ülkelerin çöl kumu gibi dertleri var mıdır bilmiyorum, veya sahrada araziyi düzleyip nakliye uçağı indirmek gibi bir doktrinleri var mıdır onu da bilmiyorum (hepimiz biliyoruz ki bu anlamda tuzu kuru bu arkadaşların - coğrafi açıdan yazıyorum bunu). Bildiğim ve gayet iyi bildiğim mevzu, 4 mevsim ve farklı coğrafi özelliği bulunan bir arazisi olan ülkede, sadece mevcut pistler üzerinden bir lojistik operasyonun çok büyük risk olacağı, haliyle alternatif ve "kendini kanıtlamış" örneklerin kullanılmasının hayati olduğu yönünde...

Turboprop motor gerek çöl, gerek sahil olsun, her iklimde, her coğrafi alana rahatlıkla iniş kalkış yapar ve bu konuda kendisini onlarca yıllık tecrübesiyle kanıtlamıştır. Turbofan ise naziktir, öyle her araziye gelmez. Bizim amacımız, elimizde uzun yıllar hor kullansak da verimli ve maliyet etkin şekilde kullanabileceğimiz bir platform.

Ama daha fazla yük ve daha uzak menzil gibi bir derdimiz varsa, onun da çözümü A400M zaten. Attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya değmeyecekse, yani yılda sadece bir veya iki kere paketinden çıkarıp kullanacaksak, onun yerine zibilyon tane işimiz var düzeltmemiz gereken. Ve sanıldığı gibi hız konusunda da çok abartı farklılıklar yok, bunu hızları konusunda kısa bir araştırmayla görebilirsiniz.

Ben C-17'ye ise karşı değilim ama ortada bir orta sınıf boşluğu var ve bunun yine aynı parametrelere uyacak, aynı verimlilikte bir uçakla telafi edilmesi lazım. Bir uçak alınmaz, o sınıfla evlenilir. Bunun yedek parçası, motoru, bakımı, bakım ve işletme tecrübesi ile 50 yıla yakın bir süreci var. Muhattabınızın da aynı şekilde istikrarlı şekilde bunu sürdürebilmesi, bu uçağı havada tutmak için rahat olması gerekli. Pazarda tutunamayınca üretim hattını kapattıklarında cımcızlak kalacaksak, hiç girişmeyelim. Bu yüzden Ukrayna'ymış, Brezilya'ymış bunlar fantezi düşünceler.

Çin, Amerika veya Rusya coğrafi olarak birer kıta genişliğinde ülkeler dikkat ederseniz. Rusya dışında hiçbir yerde işe yaramayan Mi-28 gibi bir de alet var önümüzde (askeri açıdan). Bunlar hep devasa coğrafyalarda, çok sayıda birliği, kısa yoldan ama ultra masraflı şekilde taşımaya yarıyor. Mi-28'in bir saatlik uçuşu iki gün bakım demek. Aynı şekilde Sovyet geleneğinden gelen uçaklarda da böyle vaziyet. Antonov bu anlamda yaş tahta, ben şahsen bir havacılık işletmesi olsam ve bir kargo filosu kursam son bakacağım yer olurdu AN. Daha önce IL-76 ve Antonov'u bizzat görmüş, uçmuş, işletmesine tanık olmuş biri olarak yazıyorum bunu.

Bizim ordu yapılanmamız uçarbirlik harekatında denizleri aşıp, düşük reaksiyon sürelerinde zırhlı tümenleri/tugayları/taburları ve ateş destek vasıtalarını nakletmek gibi doktrinini komple değiştirdiği gün, bu hız konusu tartışmak daha manidar olacaktır. Şuan havanda su dövüyoruz...

Katar veya Somali'ye de yılda bir kez gemiyle gidiversin zırhlı araçlar.

AKINCI
Akıncılar
Mesajlar: 581
Kayıt: 10 Tem 2012, 22:09
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen AKINCI » 19 Ara 2017, 02:04

O tren kaçtı zaten sakın olun beyler, bu saatten sonra milli kargo uçağı yaparız artik. Bu arada şu SNC nin dornieri gibi hem turbofan hemde turboshaft motorlu üretilebilir uçak. Bence bize "A200m" gibi birşey iyi giderdi (içeriği doldurabiliriz burada)

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen penche44 » 19 Ara 2017, 13:17

FrOzkan yazdı: 18 Ara 2017, 20:19 Sayın VSX ne güzel yazmışsın Hepsinin kullanım amacı, yolu, yordamı farklı. Günümüzde hatta yakın gelecekte ülke dışındaki üslerimiz artabilir.Veya barış gücü gibi olaylar çoğalabilir hatta uzun gaza gelip Kudüs e bile asker göndereceğim diyede tutturabilir. Bu saydıklarımı gelecekte olabilir neyse.


Sonuç olarak lojistik olarak taşıma kapasitesi artması gerek


Gelelim motor hususuna sadece uçakları savaşta kullanacağız ayağına almıyorum üste yazdığım gibi lojistik bir dolaşıma sahip olmamız gerek ben yazdığım cümlede turbotrop uçak alınmamalı gereksiz çok yavaş diye bir yazı yazmadım ayrıca yazımın hiç bir yerinde c130 la veya kapasite olarak diğer uçaklarla karşılaştırmadım c5 nereden çıkardınız.Veya pervaneli uçakları komple servis dışına çıkartım sadece t.fan motorlu uçak alalım demedim

Brezilya ve Japonya
Embraer KC390 ve Kawasaki C-2 bu uçakları neden görmezden geldiniz bunlar asıl c130j ayarında oyuncaklar c17 dememin sebebi yanlış hatırlamıyorsam 300 küsür tane üretti coniler bu uçaktan turbofan kullanılıyor iş görüyor anlamında verdim bu örneği.Bu tartışmanın çıkma sebebi olan AN-178 de 2 tane t.fan motoru var geleceğin modası çift motorlu bu tarz uçaklar. Elinizin altında sizin saydığınız c17 bulunduran ülkelere bakın herbirin de c130j var kontrol ettim viki den Peki elinde c17 olmay
an ülkeler ne yapacak.

Sözde büyük devlet olup kücük Katar a abilik yapmaya gittik ama heriflerin 4 tane c17 muhtaç kaldık unuttunuz mu demekki ihtiyaç.


C160 ları tamamen emekli ettiğimizde 10 tane a400 ,19 tane eski c130 muz kalacak sizce yeterlimi ? eldeki herkülleri 10 sene sonra ne kadar aktif kullanabileceğiz modernize etsek dahi.
Uzun uzun bir açıklama yazmıştım ama onu tekrar yazabileceğim için geleceğin modası dediğiniz kısım özelinde soruyorum. Bu işler moda ile mi ihtiyaçlar ile mi belirlenir?

C-130 özelinde bakarsak ki yazınızın ve başlığın özelinde ancak bu uçağı baz alabiliriz KC-390 ve AN-178'i bir nebze de olsa bu uçağa karşılık sayabiliyorken hem kapasite hem de genel görev tanımı olarak C-2 başka bir görevin uçağıdır bu uçak nasıl ki C-130 mu alalım C-17 mi diye karşılaştırılmayacak sa C-2'de aynı karşılaştırmaya giremez.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Topgun » 19 Ara 2017, 14:43

AKINCI yazdı: 19 Ara 2017, 02:04 O tren kaçtı zaten sakın olun beyler, bu saatten sonra milli kargo uçağı yaparız artik. Bu arada şu SNC nin dornieri gibi hem turbofan hemde turboshaft motorlu üretilebilir uçak. Bence bize "A200m" gibi birşey iyi giderdi (içeriği doldurabiliriz burada)
Bizim görüşümüz (Hava kuvvetlerinden gelen nakliyeci arkadaşlarımı kastediyorum), asıl bir 10 adet daha A-400M alınması yönünde. Küçük uçak zaten sürüyle CN-235M katırı var, bize 1 Alay askeri ve Ateş destek unsurları, zırhlı araçlarını süratle dünya üzerindeki istenilen nüfuz alanlarımıza taşıyabilme kapasitesine ulaşabilmek. Tabii asıl bize min.4 adet C-17 veya muadili lazım ki tankımızı, Fırtınamızı taşıyabilelim. Tank taşıyabilme kabiliyeti bu işin zirvesi, Nirvana'sı...

Foxhound
Süvariler
Mesajlar: 45
Kayıt: 18 Tem 2012, 14:38
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Foxhound » 19 Ara 2017, 18:47

Hocam, an itibari ile C-17'nin üretimi durduğu için muadili platform ya IL-76 veya Y-20 kalıyor onlarda bizim için bir opsiyon değil sonuçta eğer böyle bir düşünce varsa tabi.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen HDS » 19 Ara 2017, 19:05

Üretimi durdu ama halen bir kaç tane sahipsiz C-17 var. ;)


Alalım diye demiyorum da var.. A-400 bize yeter bir süre daha.

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen penche44 » 19 Ara 2017, 19:39

Topgun yazdı: 19 Ara 2017, 14:43 Bizim görüşümüz (Hava kuvvetlerinden gelen nakliyeci arkadaşlarımı kastediyorum), asıl bir 10 adet daha A-400M alınması yönünde. Küçük uçak zaten sürüyle CN-235M katırı var, bize 1 Alay askeri ve Ateş destek unsurları, zırhlı araçlarını süratle dünya üzerindeki istenilen nüfuz alanlarımıza taşıyabilme kapasitesine ulaşabilmek. Tabii asıl bize min.4 adet C-17 veya muadili lazım ki tankımızı, Fırtınamızı taşıyabilelim. Tank taşıyabilme kabiliyeti bu işin zirvesi, Nirvana'sı...
Aslında o katırların da güncellenmesi gerekiyor CN-235 artık en genç değiller uçuş saatleri yükseliyor ki artık ufak ufak bunların yerine geçecek sistemlerin de konuşulmasının zamanı geldi de geçiyor.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen sailordream » 19 Ara 2017, 21:34

HDS yazdı: 19 Ara 2017, 19:05 Üretimi durdu ama halen bir kaç tane sahipsiz C-17 var. ;)
Alalım diye demiyorum da var.. A-400 bize yeter bir süre daha.
Air force reserve command bütçesinden bakımları yapılıyor. Stratejik yedek olarak hazır tutuluyorlar.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen robust » 19 Ara 2017, 23:39

HDS yazdı: 19 Ara 2017, 19:05 Üretimi durdu ama halen bir kaç tane sahipsiz C-17 var. ;)


Alalım diye demiyorum da var.. A-400 bize yeter bir süre daha.
Boeing'in elinde sadece 1 tane C-17 kalmisti white tail dedikleri satilmamis ucak. Onunda talibi var mevcut C-17 kullanicilari arasindan. Bu asamada Turkiye icin en dogrusu 8-10 adet ilave A400 alinmasidir. Ispanya 27 adetlik kontrat imzaladi ama 13 adedini ihtiyac fazlasi beyan etti ve isteyene satacak. Iste firsat ama ben bizi taniyorsam, bu filo 10 adette kalir. 10 yil sonra uretim biter, herkez alacagini alir. Sonra ilave A400 icin piyasaya cikariz.

Ayrica bu uzak cografyalara 3-4 tane Firtina goturmek gerekecek diye C-17 alimi gereksiz buluyorum. Uzak bir yere acil Firtina goturmek gerekirse, AN-124 kiralasinlar, daha ucuza gelir. Hatta Katar madem muttefik ulke oldu, C-17 filosundan yillik 50-100 ucus saati versin TSK'ya ucreti karsiligi. Ayrica 35 ton'a kadar A400 tasiyor zaten. Burada TSK 105mm hafif tank veya Tuplar gibi gelismis bir ACV hizmete sokarsa bu araclar A400 ile tasinir istenirse. Cografi konumu itibari ile A400 menzil ve payload olarak Turkiye icin uygun bir ucak. 20 ton yuk ile 6600km menzile sahil. 10-15 ton yuk ve max yakit ile Istanbul-NY'a diret ucabilir sanirim. CB'ligi zirhli makam araclarini tasimak icin surekli kullaniliyor, onlarin istemesi lazim ilave A400 alimini.

ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2274
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen ilhan » 19 Ara 2017, 23:56

Topgun yazdı: 19 Ara 2017, 14:43Tank taşıyabilme kabiliyeti bu işin zirvesi, Nirvana'sı...
Tamam da, biz tank taşıyıp ne yapalım? Mecliste akpli vekillerin oylarıyla abd'ye savaş açıp 24 saatte florida kıyılarına çıkarma mı yapacağız? 1 tane tank götürmek 150 200 tonluk uçakları işletmenin maliyetine sadece süper güçler katlanabilir. Biz tank çıkarma ve amfibi hücum gemilerimizi yeterli seviyeye çekmenin peşindeyiz.

Pacific
Süvariler
Mesajlar: 1517
Kayıt: 27 Tem 2012, 18:22
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Pacific » 20 Ara 2017, 01:26

Biri ilk sayfadaki akin ozturk olan resimleri kaldirsa mi acaba ?

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Sanchez » 20 Ara 2017, 04:25

Sovyetler mi burası, tarihten mi sileceğiz adamı?

Pacific
Süvariler
Mesajlar: 1517
Kayıt: 27 Tem 2012, 18:22
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Pacific » 20 Ara 2017, 21:28

Haklısınız üstadım da. Öyle bir denk gelmiş ki tesadüf. Epey ön planda olunca bir an ağzı burnu dağılmış , kulağı yırtık halleri geldi gözüme :)

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen HDS » 20 Ara 2017, 22:47

Sanchez yazdı: 20 Ara 2017, 04:25 Sovyetler mi burası, tarihten mi sileceğiz adamı?
Gören de forum LDP yayın organı sanır. :)

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Sanchez » 20 Ara 2017, 23:39

HDS yazdı: 20 Ara 2017, 22:47 Gören de forum LDP yayın organı sanır. :)
Neyi varmış yunusun yahu? :roll:

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen İstiklalFM » 20 Ara 2017, 23:43




Turbofan motorlu Gunship :D :shock:

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3531
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen robust » 20 Ara 2017, 23:59

AN-178'den AC ucak olmaz belki ama AN-178 iyi bir lojistik/kargo/ozel gorev ucagi olabilir. Yukaridaki twitter bilgisinde Aselsan'in adinin gecmesi, ucak uzerinde Aselsan'a ait bilginin gecmeside sanki bu yonde birseyler olabilir hissini uyandiriyor. Aselsan'in ELINT gorev ekipmanlari kullanilarak ozel gorev ucagina dosusturulmesi veya EH(fuze ikaz, RF ikaz, chaff/flare vs) suitinin kullanilmasi veya Aviyonik olarak destek olabilecegini dusunuyorum. Hatta ilerde Aselsan milli AEW ucagi gelistirmek projesinde uzerinde dusunulebilecek bir platform olabilir.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9736
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Sanchez » 21 Ara 2017, 00:08

AC-130 görevdeyken, akbaba moduna geçtiğindeki "loitering" hızı nedir acaba? Pek göremedim; gönül isterdi ki Quora'da eski bir silahçısı yahut daha iyisi pilotu cevaplamış olsun ama; ben bulamadım belki de.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Kafkasya » 21 Ara 2017, 00:17

Antonow mu?

İran moduna girmişiz.

Başlangıçın sonu gibi, hadi Abd olmasın diyoruz anladıkta bu saçmalığada son vermek gerek.
Danışmana bak

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen HDS » 21 Ara 2017, 00:27

İstiklalFM yazdı: 20 Ara 2017, 23:43 Turbofan motorlu Gunship :D :shock:
A-10 istim motorlu mu?

Kazan doğurunca inan, ölünce inanma.. :roll:



Ama muhtemelen Emre Hoca yanlış yazmış.


Fakat, An-178 neden olmasın? Tam da bize göre, öküz gibi, mekanik. Öyle büyük kuzenleri gibi uçuş saat ve "takt" ömrü çok kısa değil.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Kafkasya » 21 Ara 2017, 00:40

Şimdi A400 e ortaksın daha fazla yük taşıyor, buna ne gerek var.

İran Abd den Ambargoluyken uçak üreteceğim diye Antonow yoluna başvurdu, galiba bir ikiside düşmüştü.
ABD ile uzlaşınca hemen batı uçaklarının 100 - 200 tanesinden sipariş verdi, neden rus yada Ukraynadan almadı?

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen İstiklalFM » 21 Ara 2017, 01:51

HDS yazdı: 21 Ara 2017, 00:27 A-10 istim motorlu mu?

Kazan doğurunca inan, ölünce inanma.. :roll:



Ama muhtemelen Emre Hoca yanlış yazmış.


Fakat, An-178 neden olmasın? Tam da bize göre, öküz gibi, mekanik. Öyle büyük kuzenleri gibi uçuş saat ve "takt" ömrü çok kısa değil.
Sayın @HDS ben kazanın doğurmasına da ölmesine inanıyorum da, siz kulağı direk tutmak varken niye kafanızın üstünden tutuyorsunuz? :D Bakın Sayın @robust anlamış beni, benim demek istediğim AC-130 Gunship idi. :roll:

AKINCI
Akıncılar
Mesajlar: 581
Kayıt: 10 Tem 2012, 22:09
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen AKINCI » 21 Ara 2017, 01:56

A400m den 10 tane daha aldık diyelim, peki eldeki c130-160 ve cn235 leri nereye kadar kullanacağız ? Bunlari değiştirmek için uzun vadeli planımız nedir ? A200m yazarken bunu ima etmiştim yani yerli bir a400m yavrusu. Yine yüksek hızlarda uçabilen modern Turboprop motorlu bir tayyare. Yine bu başlıkta an178 diye yazmıştım önceki sayfalarda orada da amaç eldeki eskileri uzun vadede yenilemek mümkün olduğunca yerli katkı ile.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2609
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen swat » 21 Ara 2017, 13:47

A-400M C-130 ve C-160'ların yerini alabilir ama maliyet, bakım idame ve operasyon maliyetlerine bakarak bunun olmasının ne kadar doğru olacağı söylenebilir.

Ayrıca CN-235'i bu karşılaştırmada tutmayın o hafif bir nakliye uçağı onun tam olarak ikamesi bile olmasa 9t kapasite ile AN-132D uygun olabilir.

A-400M sayısını arttırma fikrinin mantıklı sebepleri olmalı bu sebepler şunlar olabilir

-Filo sayısını artırarak 10 uçak üzerindeki operasyonel yükü hafifletmek uzun vadede kullanımı daha mümkün kılmak.
-Türkiye Cumhuriyeti devletinin sınır dışı üs yapılanması ve bunun sonucu doğacak yüksek kapasiteli nakliye ihtiyacı.

C-130 ve C-160'nın birebir ikamesi değil A-400M bunuda göz önünde bulundurmamız gerek. Bu Anlamda üç sınıf nakliye uçağı ikameside düşünebiliriz.

Bunlar

- 5-10t arası Hafif nakliye
- 11-25t arası orta sınıf
- 25t + stratejik nakliye

Bu anlamda C-130 ve Özellikle C-160'ın karşılığı değil A-400M burada C-160D'leri emekli ederken A-400M'lerle ikame ederken aslında bir yetenek arttırımı söz konusu idi yarın Erciyes'i yaptık ama emekli etmeliyiz der isek sanıyorum C-130B'ler önden gider onun yerinede A-400M koymak ne kadar mantıklı olur?

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1847
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen anafor2014 » 21 Ara 2017, 16:20

KKK C-27J seçerse HvKK 'nında C-27J seçmesi doğru olabilir. Belki şu konfigurasyon olabilir.

A-400M
C-27J
CN-235

tuğrulbey
Süvariler
Mesajlar: 835
Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen tuğrulbey » 21 Ara 2017, 18:58

Yalnız ben bu C-27J nin kısa mesafe iniş ve kalkış kabiliyetine hayran kaldım. 30 ton toplam ağırlık ile 500 metreden kısa mesafeden kalkıp 27 ton ağırlık ile 400 metre altı iniş yapabiliyormuş.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1847
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen anafor2014 » 21 Ara 2017, 19:33

tuğrulbey yazdı: 21 Ara 2017, 18:58 Yalnız ben bu C-27J nin kısa mesafe iniş ve kalkış kabiliyetine hayran kaldım. 30 ton toplam ağırlık ile 500 metreden kısa mesafeden kalkıp 27 ton ağırlık ile 400 metre altı iniş yapabiliyormuş.
C-27J gunship olarak da güzel olurdu.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2609
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen swat » 22 Ara 2017, 11:35

Arkadaşlar;

C-27J 11t kapasiteye sahip C-130B/E'ler 19t bu değişimleri düşünürken bir kerede taşıyabileceğimiz yük kısmınıda düşünmemiz gerekli.

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Kafkasya » 22 Ara 2017, 15:49

Eğer ki gelecekte CN serisi ve Herculesin yerine uçak lazım olacaksa belki Dornier324 ve CN235 hatda A400 den unsurlarını içinde barındıran bize ait bir tasarım a ufaktan başlanabilir.

Örneğin A400 ün Motor ve Pervanesini (capi büyük gelirmi acaba :roll: )D328 takıp kanatları 40 metrekareden 57 metrekareye çıkarıp gövdeyi genişleterek Türk serisi Transporter tasarlanabilir.

Çok mu uçtum :D

Madem bölgesel yolcu uçağı uçurucaz değil mi.

Bence herşehirden organize bir şekilde öğrencileri Tai ve thy teknik bölümünü gezdirmek gerekiyor. Geleceğe hazırlamak için, bizim çocukları Premium Aerotec i gezdirmişlerdi bayağı heveslendiler bu konuda.
En son Kafkasya tarafından 23 Ara 2017, 11:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6701
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen kabardey » 22 Ara 2017, 18:59

AKINCI yazdı: 21 Ara 2017, 01:56 A400m den 10 tane daha aldık diyelim, peki eldeki c130-160 ve cn235 leri nereye kadar kullanacağız ? Bunlari değiştirmek için uzun vadeli planımız nedir ? A200m yazarken bunu ima etmiştim yani yerli bir a400m yavrusu. Yine yüksek hızlarda uçabilen modern Turboprop motorlu bir tayyare. Yine bu başlıkta an178 diye yazmıştım önceki sayfalarda orada da amaç eldeki eskileri uzun vadede yenilemek mümkün olduğunca yerli katkı ile.
Aslında henüz üstünde durulmamış, bir dönem yerli yada milli neyse artık yolcu uçağının askeri versiyonu ile doldurulacağı düşünülen böyle bir açık var.
swat yazdı: Arkadaşlar;

C-27J 11t kapasiteye sahip C-130B/E'ler 19t bu değişimleri düşünürken bir kerede taşıyabileceğimiz yük kısmınıda düşünmemiz gerekli.
Bence C-27J'ler CN-235'lerin muadili gibi düşünülmeli ki sanırım öyle oluyor.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2609
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen swat » 25 Ara 2017, 14:08

kabardey yazdı: 22 Ara 2017, 18:59 C-27J'ler CN-235'lerin muadili gibi düşünülmeli ki sanırım öyle oluyor.
Aslında C-27J'ler CN-235'lerden bir gömlek üstte. Maliyet/performans açısından AN-132D'de gayet iyi görünüyor.

-CN 235 yaklaşık 6t
-AN 132D 9t
-C 27J 11t

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3329
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen İstiklalFM » 11 Oca 2021, 22:07

TUSAŞ modernize edilen iki C130 uçağını daha TSK’ya teslim edecek
Erciyes Modernizasyonu hakkında son açıklama T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından yapıldı. Başkanlık sosyal medya hesabı Twitter üzerinden “Türk Savunma Sanayii 2021 Hedefleri” paylaşımında 2021 yılı içerisinde güvenlik güçlerine teslim edilmesi planlanan sistemler hakkında açıklamalarda bulunuldu. Yapılan aktarımda “Aviyonik modernizasyonu yapılan 2 adet daha C130 E/B uçağı teslim edilecek” ifadesine yer verildi.


https://www.defenceturk.net/tusas-moder ... lim-edecek

Radiology
Üye
Mesajlar: 41
Kayıt: 28 Eyl 2020, 11:42
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Radiology » 30 Tem 2021, 14:21

Yeri tam burası mı emin olamadım ilgili arkadaşlar doğru yere taşırsa sevinirim.
Az önce Artvin Borçka üzerinde tahmini 400-500 metre yükseklikte arka arkaya 2 adet C 130 keskin manevralarla vadi içlerinde uçuş gerçekleştiriyordu yakınlarda iniş ve kalkış yapacakları bir meydan olmaması acaba yangınlara müdahele için mi diye düşündürdü. Olabilitesi var mı C 130 lar bu iş için kullanılabilir mi?

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 942
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 30 Tem 2021, 14:38

Daha önce buna benzer bi proje yapılmış, ancak uçaklar yıprandığı için vazgeçilmiş. Şöyle bir tweet zinciri mevcut:

karli
Süvariler
Mesajlar: 995
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen karli » 30 Tem 2021, 14:42

Radiology yazdı: 30 Tem 2021, 14:21 Yeri tam burası mı emin olamadım ilgili arkadaşlar doğru yere taşırsa sevinirim.
Az önce Artvin Borçka üzerinde tahmini 400-500 metre yükseklikte arka arkaya 2 adet C 130 keskin manevralarla vadi içlerinde uçuş gerçekleştiriyordu yakınlarda iniş ve kalkış yapacakları bir meydan olmaması acaba yangınlara müdahele için mi diye düşündürdü. Olabilitesi var mı C 130 lar bu iş için kullanılabilir mi?
Teknik olarak gerekli adaptasyonları yaparsan kullanırsın. Hatta bunun geçmişte denemeleri, görüşmeleride oldu. Ancak bu yangın söndürme işlemi oldukça riskli, ve uçaklarda ciddi anlamda metal yorgunluğunu hızlandıran uçus saatlerini kısaltan bir durum. Tamamen atıyorum şu anda, normalde 1000 saat uçuş ömrü olan uçakta yangın söndürme operasyonlarında 500 saate düşer.

Bu yapılabilir, hiçbir sakıncası yok. Ancak.. Bunun yapılması tam bir rezilliktir. Koskoca devlet, eğer 10 tane yangın söndürme uçağını kullanamıyorsa, satın alamıyorsa, ve ThKK nın elindeki uçaklara tamah ediyorsa bu bir rezilliktir.

Karasu
Üye
Mesajlar: 579
Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Karasu » 31 Tem 2021, 01:33

Eskiden C-130'lar 10 ton su atma kapasitesindeymiş.
Eski, çok eski THK başkanı Erdoğan Karakuş bir röportajda söyledi.
Tabi kullanılsın diye söylemiyor. Eskiden olan bir durumu bildiriyor.

Geliştirilmekte olan Hürkuş gibi küçük uçakların navalize halde ve su salabilecek versiyonlarının da üretilmesi gerektiğini ve bu versiyondan 40-50 tane bu şekilde alınması gerektiğini öne sürüyor. Dağlardaki yangınla coğrafya gereği (derin ve dolayısıyla büyük uçakların giremeyeceği yarıklar, engebeli araziler falan) en iyi bu şekilde savaşılabileceğini düşünüyor.
Youtube'da "Eski THK Başkanı: Ben görevi devrettikten sonra Kanada'dan uçak alınmaya başladı" diye aratırsanız ilgili video çıkacaktır. Güzel bir röportaj olmuş.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8641
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen DENO » 31 Tem 2021, 02:12

Karasu yazdı: 31 Tem 2021, 01:33 Eskiden C-130'lar 10 ton su atma kapasitesindeymiş.
Eski, çok eski THK başkanı Erdoğan Karakuş bir röportajda söyledi.
Tabi kullanılsın diye söylemiyor. Eskiden olan bir durumu bildiriyor.

Geliştirilmekte olan Hürkuş gibi küçük uçakların navalize halde ve su salabilecek versiyonlarının da üretilmesi gerektiğini ve bu versiyondan 40-50 tane bu şekilde alınması gerektiğini öne sürüyor. Dağlardaki yangınla coğrafya gereği (derin ve dolayısıyla büyük uçakların giremeyeceği yarıklar, engebeli araziler falan) en iyi bu şekilde savaşılabileceğini düşünüyor.
Youtube'da "Eski THK Başkanı: Ben görevi devrettikten sonra Kanada'dan uçak alınmaya başladı" diye aratırsanız ilgili video çıkacaktır. Güzel bir röportaj olmuş.
Erdoğan paşayı severim ama bu turboprop uçaklar ile alıp veremediği bir şeyin olduğunu düşünmeye başladım. En son Yunan'ın elindeki T-6 Texan uçaklarını F-16 ile bir savaş uçağı diye saymıştı katıldığı bir programda :D

murattekin
Akıncılar
Mesajlar: 496
Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
Konum: Ankara
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen murattekin » 31 Tem 2021, 15:11

Karasu yazdı: 31 Tem 2021, 01:33 Eskiden C-130'lar 10 ton su atma kapasitesindeymiş.
Eski, çok eski THK başkanı Erdoğan Karakuş bir röportajda söyledi.
Tabi kullanılsın diye söylemiyor. Eskiden olan bir durumu bildiriyor.
Bir havacı olarak ABD'de bir C-130'un yangın söndürme görevinde wing box kırılması yaşadığını ve düştüğünü, akabinde de Bizim uçaklarda da bu sorunun görülerek su atma işinin bırakıldığını bilmesi gerekirdi.
Resim

Karasu
Üye
Mesajlar: 579
Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Karasu » 31 Tem 2021, 17:38

@murattekin
Üstad galiba bir yanlış anlama oldu. Bir takım noktaları vurgulayarak tekrar paylaşayım:


"Tabi kullanılsın diye söylemiyor. Eskiden olan bir durumu bildiriyor.
Geliştirilmekte olan Hürkuş gibi küçük uçakların navalize halde ve su salabilecek versiyonlarının da üretilmesi gerektiğini ve bu versiyondan 40-50 tane bu şekilde alınması gerektiğini öne sürüyor. Dağlardaki yangınla coğrafya gereği (derin ve dolayısıyla büyük uçakların giremeyeceği yarıklar, engebeli araziler falan) en iyi bu şekilde savaşılabileceğini düşünüyor."

Kullanıcı avatarı
Antares
Süvariler
Mesajlar: 1626
Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen Antares » 31 Tem 2021, 19:00

Bence TUSAS ın bu konuda bir projesi olmalı. Modernizasyon mu dersiniz, hafif kargo, yangın söndürme ve çok maksat mı dersiniz bilmem. Ama bizim gerçekten bu uçaklara sahip olmamız şart!

murattekin
Akıncılar
Mesajlar: 496
Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
Konum: Ankara
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen murattekin » 31 Tem 2021, 21:13

Antares yazdı: 31 Tem 2021, 19:00 Bence TUSAS ın bu konuda bir projesi olmalı. Modernizasyon mu dersiniz, hafif kargo, yangın söndürme ve çok maksat mı dersiniz bilmem. Ama bizim gerçekten bu uçaklara sahip olmamız şart!
Siyasi otorite "hadi" dediği anda piyasadan uygun uçak toplayıp yapacak tecrübeye sahipler.
Mesela bu uçak yangın söndürme uçağı olarak tadil edildi ama talep gelmeyince test uçağı oldu.
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 942
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 16 Eyl 2021, 12:48

İngilizler ellerindeki C-130J'leri satılık listesine koymuş. Fiyatı uygun olursa kısa bir bakımla, her yere yetişmeye çalıştığımız şu günlerde oldukça kullanışlı olabilir.

Kullanıcı avatarı
muhendus
Süvariler
Mesajlar: 866
Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen muhendus » 16 Eyl 2021, 12:53

Uzun gövde C-130J ler bizi mutlu eder aslında. Elimizdeki C-130 filosunu her ne kadar aviyonik olarak modernize etsek te gövdeleri eski sonuçta.

Kullanıcı avatarı
sailor06
Süvariler
Mesajlar: 339
Kayıt: 11 Şub 2016, 23:18
Konum: ANKARA
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen sailor06 » 16 Eyl 2021, 13:22

_Turkuaz_ yazdı: 16 Eyl 2021, 12:48 İngilizler ellerindeki C-130J'leri satılık listesine koymuş. Fiyatı uygun olursa kısa bir bakımla, her yere yetişmeye çalıştığımız şu günlerde oldukça kullanışlı olabilir.
Belki bizimkiler, 2023 de envanter dışına çıkacak olan 13 adet uzun gövdeli C130 niyetleniyorlardır.

murattekin
Akıncılar
Mesajlar: 496
Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
Konum: Ankara
Yaş:

C-130 Erciyes Modernizasyonu

Mesaj gönderen murattekin » 16 Eyl 2021, 22:28

Belki bizimkiler, 2023 de envanter dışına çıkacak olan 13 adet uzun gövdeli C130 niyetleniyorlardır.
J'lerin motorları farklı, her şeyleri farklı. Bizimkiler ilgilenmez.

Cevapla