T-155 Fırtına

Tanklar, Zırhlı Araçlar, Toplar, Tüfekler, yorumlar, projeler, analizler...
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2566
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen swat » 04 May 2021, 15:32

Fedakar_asker yazdı: 02 May 2021, 13:35 Neden bu fırtınanın kulesi bir 8×8 zırhlı araca takılıp mobilite si artırılmış bir obüs yapılmıyor. Azerbaycan çek üretimi olan dana yı kullanıyor bizdede böyle bir sistem olursa ege bölgesinde bayağı iş görür , hele güdümlü topçu mühimmatlarimiz ile kullanılırsa çok güzel iş görür 100 kadar mühimmatı üzerinde taşıyan hızlı ve çevik bir obüs olur.
Panterleri Kamyon üzerine alsak yeterli şu an için. o da 100 adet mühimmat taşıyamaz. Gördüğüm 30 - 40 mühimmat ve barut hakkı taşıyabiliyor.

Celebor
Üye
Mesajlar: 92
Kayıt: 10 May 2021, 13:59
Yaş: 21

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Celebor » 01 Haz 2021, 19:49

Fırtına obüslerinde de kullanılacak Batu motoru ateşlenmiş.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 901
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 07 Eyl 2021, 14:04

Ukrayna'lılar Fırtına ve Altay için motor konusunda hala görüşme yapıyorlarmış.

Kullanıcı avatarı
Damascus_Steel
Üye
Mesajlar: 299
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:04
Yaş: 36

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Damascus_Steel » 12 Eyl 2021, 10:49

Hiç inanasım gelmedi ama...

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3517
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen robust » 12 Eyl 2021, 21:06

Damascus_Steel yazdı: 12 Eyl 2021, 10:49 Hiç inanasım gelmedi ama...
Benim onerim hibrid tank ve obusler icin daha mantikli. Hibrid kullanimda sessizlik gerektiginde batarya kullanirsin, sessizlik sorun degilse dizel ile gidersin, acil durumlarda dizeli kullanabilirsin. Tam elektrikli cozumlerde, ozellikle muharebe sahasinda, nasil sarj edeceksin? Ilave hizli sarj icin kamyonlara yuklu jeneratorler yakinda bulunmasi gerekir. Tank ve Obus gibi ana silah sistemlerini sarj etmek icin park etmek ve kullanamamak ayrica bir savas icin olumcul sonuclari olabilecek durumlar.

Vatansever
Üye
Mesajlar: 58
Kayıt: 21 Eki 2012, 23:07
Konum: Tekirdağ
Yaş: 33

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Vatansever » 12 Eyl 2021, 21:17

robust yazdı: 12 Eyl 2021, 21:06 Benim onerim hibrid tank ve obusler icin daha mantikli. Hibrid kullanimda sessizlik gerektiginde batarya kullanirsin, sessizlik sorun degilse dizel ile gidersin, acil durumlarda dizeli kullanabilirsin. Tam elektrikli cozumlerde, ozellikle muharebe sahasinda, nasil sarj edeceksin? Ilave hizli sarj icin kamyonlara yuklu jeneratorler yakinda bulunmasi gerekir. Tank ve Obus gibi ana silah sistemlerini sarj etmek icin park etmek ve kullanamamak ayrica bir savas icin olumcul sonuclari olabilecek durumlar.
Üstadım bu sistemde sarj edilebilecek bir batarya olmaması bence daha faydalı olurdu... Dizel jeneratörün ürettiği elektrik enerjisi, anlık olarak elektrik motorlarına aktarılıp aracın hareketi sağlanabilir. Batarya işine girdik mi ciddi bir alan sıkıntısı yaşayabiliriz. Sessizlik açısından kesinlikle haklısınız...

Kullanıcı avatarı
Damascus_Steel
Üye
Mesajlar: 299
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:04
Yaş: 36

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Damascus_Steel » 13 Eyl 2021, 00:42

robust yazdı: 12 Eyl 2021, 21:06 Benim onerim hibrid tank ve obusler icin daha mantikli. Hibrid kullanimda sessizlik gerektiginde batarya kullanirsin, sessizlik sorun degilse dizel ile gidersin, acil durumlarda dizeli kullanabilirsin. Tam elektrikli cozumlerde, ozellikle muharebe sahasinda, nasil sarj edeceksin? Ilave hizli sarj icin kamyonlara yuklu jeneratorler yakinda bulunmasi gerekir. Tank ve Obus gibi ana silah sistemlerini sarj etmek icin park etmek ve kullanamamak ayrica bir savas icin olumcul sonuclari olabilecek durumlar.
Üstadım yanlış anlaşılmak istemem. Hibrid çözüme karşı değilim sadece MKEK bu işi kotarmış gibi lanse edilmiş ona karşıyım. MKE'nin motor ve hibrid çözüm üretebilecek altyapısı mı vardı? Keşke yapılsa da kullanabilsek o ayrı.

Cevapla