T-155 Fırtına

Tanklar, Zırhlı Araçlar, Toplar, Tüfekler, yorumlar, projeler, analizler...
merzifonlu
Süvariler
Mesajlar: 1025
Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
Konum: Merzifon
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen merzifonlu » 23 Şub 2017, 08:22

StrategyMaster yazdı: 23 Şub 2017, 05:14 Adam pikapa 105mm bindirmiş canavar gibi.
+1 Bu teknik için "neden ben bunu düşünemedim ki?" dedim kendi kendime. Çok beğendim.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen sailordream » 23 Şub 2017, 18:00

50 atış görmez o kamyonet. Dağılır yanında iki araç mühimmat ve atış ekipmanı ile gezmesi gerek. Sadece top olarak düşünmeyin sistemi.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3516
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen robust » 23 Şub 2017, 18:25

Pickup nasil sallaniyor gormediniz mi arkadaslar. Sailordream'e katiliyorum. Istediginiz ornek asagidaki gibi: EVO-105. Herseyi icinde, muhimmati kendisi tasiyor, kucuk kabinde personel hesap islerini yapabiliyor. Kamyon G. Kore'nin geleneksel GMC kamyonlardan turetmis yerli versiyonu. Bunu siz Man veya baska bir kamyon ile degistirin.
Resim
Resim

Ak-Tolga
Akıncılar
Mesajlar: 587
Kayıt: 03 Eyl 2013, 20:49
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Ak-Tolga » 23 Şub 2017, 22:57

Resim
Birde farklı bir bakış açısı ile sadece kamyon üzerine değilde, lastik paletli küçük bir taşıyıcı üzerine koyabilsek BORAN'ı
denizciler ve hava indirme birlikleri için çok güzel bir alternatif ateş gücü ve yüksek hareket kabiliyeti olabilirdi.
ABD. 1960 larda SPG: XM104 adı ile yaptığı denemeyi, günümüze daha etkili uyarlayabiliriz.
Resim
En son Ak-Tolga tarafından 24 Şub 2017, 10:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

StrategyMaster
Süvariler
Mesajlar: 2087
Kayıt: 22 Şub 2014, 15:08
Konum: Kırklareli
Yaş: 33

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen StrategyMaster » 24 Şub 2017, 09:16

Pikap sallanıyor tamam ama bu sistemi yapanlar oto sanayide birleşip hadi böyle birşey yapalım diyen ustalar değil. Herhalde o geri tepmeyi hesaplamışlardır.

http://www.mandusgroup.com/wp-content/u ... ochure.pdf

desert storm
Üye
Mesajlar: 217
Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen desert storm » 24 Şub 2017, 17:53

StrategyMaster yazdı: Pikap sallanıyor tamam ama bu sistemi yapanlar oto sanayide birleşip hadi böyle birşey yapalım diyen ustalar değil. Herhalde o geri tepmeyi hesaplamışlardır.

http://www.mandusgroup.com/wp-content/u ... ochure.pdf
Bu tip yapılanmalar geri tepmeyi azaltabilir ancak atıştaki hassasiyet azalır düşüncesindeyim.

Ağır çekim izlendiği zaman da bu görülmekte namlu öne doğru serbest bırakıldığında namluda bir şahlanma meydana geliyor, bu hesaplanabilir mi diye sorabiliriz evet hesaplanabilir ama topun tüm yönlerinde (aracın ağırlık merkezi ve destek ayakları) ve topun her açısında bu şahlanma oranı değişecektir. Arazide o ayaklardan bazıları tam dengeyi koruyamayacaktır ve öne hareket de salınım daha da dengesizleşecekdir.

Bunu kullanmak sahada o kadar kolay değildir.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3516
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen robust » 24 Şub 2017, 18:07

Yukaridaki G. Kore'nin kamyon uzerindeki EVO-105 ornegi ortada duruyor. Sadece silahi degil, komuta kontrol unsuru ayni arac uzerinde, muhimmatlari ayni arac uzerinde tasima sansi var. Tek arac uzerinden sorunu cozmusler. Ornek alacak ise EVO-105'i ornek alarak sorunu hem fiziksel ithiyac olarak( daha dengeli bir platform) ve hemde daha ekonomik cozmek mumkun.

modaltesting
Süvariler
Mesajlar: 377
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:13
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen modaltesting » 24 Şub 2017, 18:35

Hocam G.Kore örneğini vermeyelim. Skorski ile taşınabilir olmalı. Yoksa bu proje başarısız olur. 105mm projesi havadan taşınabilir obüstür. Eğer MKEK biz bu işi beceremedik stres optimizasyonunda çaktık, malzemenin kimyasal kompozisyonunu, ısıl işlemini ayarlayamadık diyorlarsa o ayrı

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen sailordream » 24 Şub 2017, 18:40

robust yazdı: 24 Şub 2017, 18:07 Yukaridaki G. Kore'nin kamyon uzerindeki EVO-105 ornegi ortada duruyor. Sadece silahi degil, komuta kontrol unsuru ayni arac uzerinde, muhimmatlari ayni arac uzerinde tasima sansi var. Tek arac uzerinden sorunu cozmusler. Ornek alacak ise EVO-105'i ornek alarak sorunu hem fiziksel ithiyac olarak( daha dengeli bir platform) ve hemde daha ekonomik cozmek mumkun.
Bizim kuvvet tek araç çözümleri sever.
Kütlenin artması aynı zamanda tepme etkisini de azaltır. Bizim coğrafyada zırlıların derisi ince gelirken sivil tipte yada HMMWV pickuplarla topcu sistemini delik deşik ederler. Zırhlandırılmış kamyonlarda süper verimli olur pickup kamyondan daha fazla mobilite sağlamaz bu sistemlerde zaten şehir içinde ara sokakta ateş etmeyecek bu sistem.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Topgun » 25 Şub 2017, 13:25

modaltesting yazdı: 24 Şub 2017, 18:35 Hocam G.Kore örneğini vermeyelim. Skorski ile taşınabilir olmalı. Yoksa bu proje başarısız olur. 105mm projesi havadan taşınabilir obüstür. Eğer MKEK biz bu işi beceremedik stres optimizasyonunda çaktık, malzemenin kimyasal kompozisyonunu, ısıl işlemini ayarlayamadık diyorlarsa o ayrı
Bir yanlış anlaşılma var sanırım. Bu işin BORAN havadan taşınabilir hafif top projesi ile direkt bir alakası yok. Aynı top sisteminin kullanılarak oluşturulduğu ayrı bir konsept, kamyona taşınmış yeni bir topçu çözümü. Hatta yine bu işin öncesinde, MÜSİAD fuarında, BORAN'ın normal ayak ve tablası ile donatılmış klasik versiyonunu sergilemişler idi, tabiki ağır oldu, bundan yola çıkarak bunuda kamyona yükleyelim düşüncesi hasıl oldu gayet mantıklı olarak.

BORAN ön cephe hızlı çözüm ihtiyacı için pratik bir ürün ama hafif olacak diye doğru düzgün bir stabilite sağlayacak ayak ve destek tablası ağırlığı olmayınca ideal bir topçu sistemi değil doğal olarak.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen HDS » 25 Şub 2017, 15:05

Hocam, tam olarak öyle değil. Gördüğümüz iki Boran prototipinin birisi İngiliz L118/M119 kopyası, diğeri de Nexter'in LGII'si kopyası(!). LGII'de gayet hidrolik krikoya kadar her şey var. Havadan da taşınabiliyor. Çat diye de kurulabiliyor. Çok çok da özel olmayan gelişmiş malzemeler ile yaptılar. O da bilgi falan istiyor. L118 ise süper basit, pratik bir sistem. MKE ikisini de yapmayı denedi, sonunda daha hafif/basit olanı TSK seçti. Bu bir proje oldurmaya çalışma çabası.

MKE onun için "Bunu da ihrac ederiz" diyor, elde kalmasın diye güya.

Sentinel
Üye
Mesajlar: 34
Kayıt: 05 Tem 2016, 16:25
Yaş: 28

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Sentinel » 10 Mar 2017, 22:20

BayramlıkŞeker yazdı: 21 Şub 2017, 14:47 Sizce bu devirde demiryolu ya da tır üstüne yapılacak çok çok daha büyük ebatlı bir top saçma mı olur? Örneğin şöyle 80-90km menzilli ağır bombardıman topçusu?
Denenmişi var;
https://tr.wikipedia.org/wiki/Schwerer_Gustav
https://i.ytimg.com/vi/As3NzDQknVc/maxresdefault.jpg

Hitler'in kendisi 1350 ton mermisi 5 tonluk raylı obüsü. Adeta 'Yürüyen Gemi'

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker » 11 Mar 2017, 00:35

Sentinel yazdı: 10 Mar 2017, 22:20 Denenmişi var;
https://tr.wikipedia.org/wiki/Schwerer_Gustav
https://i.ytimg.com/vi/As3NzDQknVc/maxresdefault.jpg

Hitler'in kendisi 1350 ton mermisi 5 tonluk raylı obüsü. Adeta 'Yürüyen Gemi'
Biliyorum. Bunun menzili 40km civarı, ayrıca böyle demiryoluna değil de sabit bir şekilde tepelere kurulmuş olanları da var. Yani günümüz teknolojisinde bir tır büyüklüğünde olsa, 3 T-155 + 1 bunun gibi büyük bişey olsa tam yıkıcı güç olmaz mı? Biz birçok farklı boyuttaki topları 1 çeşit topta birleştiriyoruz. Yani hafifte ağıra bir çizgi olsa en ortasına noktayı çekiyoruz fakat ne hafifin işini görüyor ne ağırın.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3282
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen İstiklalFM » 02 Nis 2017, 12:07

...
"Altay Tankının üretimi ve Fırtına Obüsünün ihracat sorunlarına hızlı çözüm olması için önerileri olduğunu belirten UkrOboronProm’un Türkiye temsilcisi Delta Defence Savunma LTD firmasının Genel Müdürü Serdar Özyurt Özyurt, “Elimizde Ukrayna menşeili 200 adet dizel motoru hazır bulunuyor. Bu motorları herhangi bir ihracat sıkıntısı olmadan, herhangi bir sınır ötesi operasyon kısıtlaması olmayacağını taahhüt ederek tank ve obüste çalıştırmak istiyoruz. Şu ana kadar yürütülen çalışmalar sonucunda 5TDMI1 motorun Fırtına Obüsüne transmisyon uyumları da sağlandı. Böylece aslında bu motorlar şanzımanlarıyla birlikte güç paketi olarak gelecek."...
http://www.c4defence.com/Gundem/deltada ... ozu/4112/1

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2636
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen igirgin » 02 Nis 2017, 20:20

Almanların Maus tankı dizel elektrik olarak tasarlanmış.

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker » 02 Nis 2017, 20:41

Onu ben dedim, bence olabilir. Ama mühendis birisi derse inandırıcı olur :D
Yani en azından kalkışta yeterli torku verse, tank zaten ivmelenmiş şekilde daha düşük güç ile hareket sağlayabilir diye düşünüyorum.

erco70
Üye
Mesajlar: 21
Kayıt: 12 Tem 2012, 18:10
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen erco70 » 02 Nis 2017, 21:50

elektrik motoruunun torku içten patlamalı motora göre kat kat yüksektir
tork probleminin kalıcı çözümüdür

Kullanıcı avatarı
Scarecrow
Üye
Mesajlar: 191
Kayıt: 15 Tem 2012, 09:29
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Scarecrow » 02 Nis 2017, 23:07

polybolos yazdı: 02 Nis 2017, 22:49 Rusların geliştirecekleri t-95 karakartal tankı da hibrit dizel-elektrikli olacağıdı. Sonra t-95'i geliştirmekten vazgeçip t-14 armatayı yaptılar. Elektrikli motor ilk kalkış ve ivmelenmede daha avantajlı galiba. Ama bilmem ki dezavantajları nedir. Uzmanına danışmak lazım
normal hibrid ve elektrik arabalardakilerle aynı dezavantaj var zaten, şarj etme sorunu ve hızı. 240 voltta normal araçlar 3-4 saatte charge ediliyor, 1500 beygir motorlu 60 tonluk tank için gereken süre muhtelemen 240 volttan fazla bir enerji ile charge edilcek olsalarda yine 6-8 saat sürer minimum.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 2636
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen igirgin » 02 Nis 2017, 23:31

Scarecrow yazdı: 02 Nis 2017, 23:07 normal hibrid ve elektrik arabalardakilerle aynı dezavantaj var zaten, şarj etme sorunu ve hızı. 240 voltta normal araçlar 3-4 saatte charge ediliyor, 1500 beygir motorlu 60 tonluk tank için gereken süre muhtelemen 240 volttan fazla bir enerji ile charge edilcek olsalarda yine 6-8 saat sürer minimum.
Dizel elektrik sistemde akü şart değildir.

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker » 03 Nis 2017, 01:33

Bilmiyorum, benim mantığım bu motora hariçten bir çıktı verilip iki taraftaki elektrik motora bağlı dişliye direkt elektrik sağlaması. Belki tork düştüğü zaman yine bu çarkların desteklemesi. Ben kalkış ve yarinde dönüş hareketlerini bu elektrik motorlarıyla çok daha atik şekilde yapabileceğine inanıyorum.

Yalquzaq
Süvariler
Mesajlar: 2913
Kayıt: 03 Ara 2012, 20:28
Yaş:

Re: T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Yalquzaq » 23 Nis 2017, 00:04

MKE genel müdürü Ahmet Taşkın'ın sözlerine göre Azerbaycan'a Fırtına obüsü satışı meselesi hala gündemde.
Bizim hazırda üzərində dayandığımız layihələrdən biri də keçmişdə olan T-155 “Fırtına” özüyeriyən haubitsalarının alğı-satqısı ilə bağlı idi. Təəssüflər olsun ki, o zaman xarici firma Azərbaycana satılacaq “Fırtına”nın mühərrikinə ixracat icazəsi vermədi. Biz də bundan dolayı Azərbaycan üçün “Fırtına” istehsalını həyata keçirə bilmədik. Azərbaycanın şərtlərində bu silaha böyük ehtiyac olduğunu bilir və problemin həlli istiqamətində işləri davam etdiririk. Bu layihədə “Fırtına”da istifadə edəcəyimiz mühərrik və güc qrupunu digər ölkələrdən almağı, gələcəkdə isə özümüz istehsal etmək yolu ilə gündəmdə tuturuq. Alternativ variant kimi, mühərrik Rusiyadan da tədarük edilə bilər. Düşünürük ki, bu Azərbaycan tərəfindən də müsbət qarşılanacaq. Çünki bənzər mühərriklər Azərbaycan Ordusunun tanklarında və digər texnikalarda istifadə olunur. Bu məsələdə qərb ölkələrindən bir nəticə hasil olmazsa, çıxış yolu kimi şərqə üz tutmalı olacağıq.
http://az.azeridefence.com/mke-sirketi- ... e-isleyir/

barbar1515
Üye
Mesajlar: 4
Kayıt: 24 Eki 2012, 23:46
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen barbar1515 » 16 Eyl 2017, 22:48

Ukrayna dan güç paketi teklifi gelmişti. Ayrıca BMC 1000Hp Lil motor üzerinde çalışıyordu. Tümosan inda çeşitli motor güçleri üzerinde çalışmaları var. T155 fırtına obusun güç paketi ile ilgili güncel bilgi mevcut mu?

Operatıon Atilla
Süvariler
Mesajlar: 558
Kayıt: 22 Mar 2016, 00:00
Yaş: 22

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Operatıon Atilla » 17 Eyl 2017, 01:32

İngilizler belki bunun içinde bir motor önerebilir bize? UA'dan daha iyi gelebilir UK önerisi belki. Altay için önerilen motor şu anki hali ile yetersiz geliyor denilmişti ancak Fırtına için biçilmiş kaftan olabilir diyeceğim ama biraz fazla gelir gibi o motor sanki. Teknik olarak irdelemesi gerekir üstadların o motoru ancak kimseden ses çıkmadı. Oluru nedir olmazı nedir bir açıklama iyi gider doğrusu İngiliz'in önerisi hakkında.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Topgun » 18 Eyl 2017, 21:49

Zaten İDEF17 fuarında Ukraynalı vatandaş, esasen 1000bg'lik motorun FIRTINA için görüşülmekte olduğunu ve işin neredeyse bağlandığını belirtmişti. ALTAY için daha pek bir şey yok demişti.

OguzhanTR
Süvariler
Mesajlar: 220
Kayıt: 23 Tem 2012, 01:33
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen OguzhanTR » 19 Eyl 2017, 08:54

erco70 yazdı: 02 Nis 2017, 21:50 elektrik motoruunun torku içten patlamalı motora göre kat kat yüksektir
tork probleminin kalıcı çözümüdür
Düşük devirde doğru yüksek devirde yanlış

gucluak
Süvariler
Mesajlar: 37
Kayıt: 11 Oca 2016, 20:55
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen gucluak » 19 Eyl 2017, 10:41

Yapılması gereken hibrid elektrikli dizel motor kombinasyonu. Aselsan tarafından geliştirilmiş elektrikli motorun düşük beygirli dizel motorla şarj edilmesi ve hızlı şarj edilmesi ile elde edilecek hibrid elektrikli çözümlere yönelmeleri gerekiyor katmercilerin aracında bu uygulanmışdı hibrid çözüm..

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker » 19 Eyl 2017, 11:41

Ben bunu çok defa Altay başlığında da yazdım. Tüm sistem elektrikli motor olmamakla birlikte birer tane koyucaksınız, tankın ilk hareket ve ivmesinde yardımcı olacak, sonra normal motor devam. Ya da bir engebe çıkarken hızın düşük, saatte 10km, o zaman girecek ve takat sağlayacak gibi..

PARTİKÜL
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 3056
Kayıt: 02 Kas 2014, 13:55
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen PARTİKÜL » 19 Eyl 2017, 20:10

BayramlıkŞeker yazdı: 19 Eyl 2017, 11:41 Ben bunu çok defa Altay başlığında da yazdım. Tüm sistem elektrikli motor olmamakla birlikte birer tane koyucaksınız, tankın ilk hareket ve ivmesinde yardımcı olacak, sonra normal motor devam. Ya da bir engebe çıkarken hızın düşük, saatte 10km, o zaman girecek ve takat sağlayacak gibi..
Elektrikli motordan kasıt; ana motoru çalıştırmadan sistem elektroniklerini veya haberleşme cihazlarını çalıştırmak değil midir?

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker » 20 Eyl 2017, 00:08

Hayır. Şu an araç diski boyutunda elektrikli motorlar var. Motora elektrik veriyosunuz o da dişliyi döndürüyor. Elektrikli motordan kasıt bu. Sizin dediğiniz zaten tankın koccaaa motoru dışında, ufak bir motorla hallediliyor şu an. Benim kasdettiğim, örneğin tanka ilk hareketi vermek için 5000 devirde çalışacaksa motor, daha düşük ya da yine bu devirde çalışıp, bundan ürettiği elektriği elektrik motorlarına vererek daha yüksek torku paletle buluşturabilmek.

Greyjoy
Üye
Mesajlar: 489
Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Yaş: 23

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Greyjoy » 20 Eyl 2017, 15:54

Dağ 2 Filmindeki Fırtına obüs sahnesi. Sinemada izlediğimde salonda yer yerinden oynamıştı :)
[youtube]J1EkrZ4M2nI[/youtube]

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3282
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen İstiklalFM » 12 Eki 2017, 18:14

ASELSAN CEO'su Faik Eken, sivil sektör için geliştirdikleri elektrikli otobüs motoru teknolojisini savunma alanına taşımak istediklerini söyledi. C4Defence dergisine konuşan Eken, Fırtına Obüsünün gelecekteki versiyonlarında elektrikli motor kullanımı seçeneğini kendi gündemlerinde tuttuklarını belirtti. Bu çerçevede böyle bir motor gündeme gelirse ASELSAN ne yapabilir sorusu üzerine çalıştıklarını kaydetti. Fırtına Obüsünde bugün kullanılan motorun tankta da kullanabileceğinin hatırlatılması üzerine Eken ise, "bizim vizyonumuz Fırtına Obüsünün gelecek versiyonlarına ilişkin. Günümüz tank motoruna ilişkin çalışmalardan bağımsız bir konu" dedi.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/aselsan ... onu/4976/1

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2566
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen swat » 13 Eki 2017, 14:04

Fırtına II ile ilgili bir görsel var mı?

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen HDS » 13 Eki 2017, 14:54

Daha Fırtına II var mı ki? IDEF'te daha beklentileri toparlıyorlardı. Haziran gibi halen hidrolik-elektrik mevzusu tartışılıyordu. Dışarıdan da optikler ve belki SARP dışında, belki bir iki ek zırh dışında pek bir şey görmeyebiliriz.

ZoDaC
Süvariler
Mesajlar: 423
Kayıt: 26 Oca 2013, 20:00
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen ZoDaC » 13 Eki 2017, 15:31

Ben bir tane sarp eklentili Fırtına gördüm.
Ama Fırtına-2 midir yoksa modernize edilmiş Fırtına-1 midir bilemem. :roll:

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3282
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen İstiklalFM » 09 Kas 2017, 17:33

Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK), Genel Müdürü Ahmet Taşkın bir yandan kuruma diğer yandan kurumda üretilen ürünlere hibrit bir yapı kazandırmak için çalışmalara başladı. MKEK, başta Fırtına Obüsü olmak üzere zırhlı araç ailelerinin güç gereksinimlerine cevap verebilecek bir Dizel-Elektrik hibrit motor çözümü için AR-GE çalışması yapıyor. Kurum, proje kapsamında Tübitak ile iş birlikleri kurdu. MKEK, yeni motor teknolojisinin hem menzil ve faydalı yük anlamında kapasite artırmasını hem de sessizlik ve operasyonel maliyetlerin azaltılmasında avantaj sağlamasını bekliyor. MKEK’in hibrit motor çözümünde ilerleyebilmesi için bütçe ve nitelikli personelin istihdamı konularında gelişme kat etmesi gerekiyor. Kurum, bu konuda da yine hibrit olarak kabul edilebilecek çözüm sağlamayı planlıyor. MKEK bütçeyi devletin ilgili birimleriyle çalışarak sağlamaya çalışıyor. Öte yandan, MKEK, kuruma esneklik sağlayacak “özerk” bir yapı için yürütülen çalışmalar sona yaklaştı. Bu sayede nitelikli ve tecrübeli personelin yüksek maaş nedeniyle özel sektörde çalışmayı tercih etmesine önlem alınabilecek. MKEK bir yandan devletin bir kurumu olarak, ama öteki taraftan bir özel teşebbüs gibi davranarak hibrit bir yapıyla hedeflerine odaklanabilecek.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/hem-mke ... zum/5106/1

modaltesting
Süvariler
Mesajlar: 377
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:13
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen modaltesting » 09 Kas 2017, 20:10

igirgin yazdı: 02 Nis 2017, 23:31 Dizel elektrik sistemde akü şart değildir.
Dizel elektrik sisteminde, yükün ani değişimine ayak uyduramayacak enerji kaynağının fazla yükü ya süperkapasitörde toplanır ya da büyük bir kettle da yakılır. (diye biliyorum)
Aksi halde kullanılamayan elektrik enerjisi sistemi yakar.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6687
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen kabardey » 09 Kas 2017, 20:15

İstiklalFM yazdı: 09 Kas 2017, 17:33 Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK), Genel Müdürü Ahmet Taşkın bir yandan kuruma diğer yandan kurumda üretilen ürünlere hibrit bir yapı kazandırmak için çalışmalara başladı. MKEK, başta Fırtına Obüsü olmak üzere zırhlı araç ailelerinin güç gereksinimlerine cevap verebilecek bir Dizel-Elektrik hibrit motor çözümü için AR-GE çalışması yapıyor. Kurum, proje kapsamında Tübitak ile iş birlikleri kurdu. MKEK, yeni motor teknolojisinin hem menzil ve faydalı yük anlamında kapasite artırmasını hem de sessizlik ve operasyonel maliyetlerin azaltılmasında avantaj sağlamasını bekliyor. MKEK’in hibrit motor çözümünde ilerleyebilmesi için bütçe ve nitelikli personelin istihdamı konularında gelişme kat etmesi gerekiyor. Kurum, bu konuda da yine hibrit olarak kabul edilebilecek çözüm sağlamayı planlıyor. MKEK bütçeyi devletin ilgili birimleriyle çalışarak sağlamaya çalışıyor. Öte yandan, MKEK, kuruma esneklik sağlayacak “özerk” bir yapı için yürütülen çalışmalar sona yaklaştı. Bu sayede nitelikli ve tecrübeli personelin yüksek maaş nedeniyle özel sektörde çalışmayı tercih etmesine önlem alınabilecek. MKEK bir yandan devletin bir kurumu olarak, ama öteki taraftan bir özel teşebbüs gibi davranarak hibrit bir yapıyla hedeflerine odaklanabilecek.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/hem-mke ... zum/5106/1
Yani adam kısaca diyor ki, siz parayı gönderin biz onu yemesini biliriz. Bu nasıl bir yüzsüzlük acaba, daha sözde kendi üretimin olan işleri düzgün yapamıyorsun.

vural131
Akıncılar
Mesajlar: 546
Kayıt: 12 Tem 2012, 20:28
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen vural131 » 11 Kas 2017, 12:30

toyota prius gibi bir muhendislik ile altayin menzil degerleri ne olabilir?

aybars_batur
Süvariler
Mesajlar: 412
Kayıt: 05 Tem 2016, 01:18
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen aybars_batur » 16 Kas 2017, 18:13

T-155 atış sistemi ve namlusunu, hatta 203mm veya 240mm için M48 ve M60 modernize edebilir miyiz? Eğitim ve TAMAY araçları dışında kalan tanklar bu hususta değerlendirebilir mi?

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8637
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen DENO » 16 Kas 2017, 18:32

aybars_batur yazdı: 16 Kas 2017, 18:13 T-155 atış sistemi ve namlusunu, hatta 203mm veya 240mm için M48 ve M60 modernize edebilir miyiz? Eğitim ve TAMAY araçları dışında kalan tanklar bu hususta değerlendirebilir mi?
Kundağı motorlu obüslerin taşıyıcılarının motor ve yürüyen aksam dizilimleri ile tank platformları bir değik. en basitinden KMO ların çoğunda mühimmat yükleme ve mürettebata rahat erişim ve çıkış alanı açılması için motor orta ve ön taraflarda oluyor. Yine bu hususta tank platformlarının çalışma ve saklama alanları yetersiz, sıfırdan bir kule yapılsa dahi. M203 te olduğu gibi ta fiii devrinden kalmış personel koruması olmayan açık kule bir çözüm olursa belki, ki onun içinde attığın taş kuş ürkütmez...

Kullanıcı avatarı
stannisbaratheon
Akıncılar
Mesajlar: 783
Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Konum: Türkiye
Yaş: 40

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen stannisbaratheon » 23 Kas 2017, 08:08


Kullanıcı avatarı
stannisbaratheon
Akıncılar
Mesajlar: 783
Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Konum: Türkiye
Yaş: 40

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen stannisbaratheon » 23 Kas 2017, 08:11

Demek ki neymiş , motor aldığın göbekten bağlı olduğun ülkeye"Eeeey Almanya, nazi siniz" diye artistik yaparsan tankın elde kalıyormuş, ne öğrendik dış ilişkileri mahalle kahvesi düzeyinde yürütmemek gerekiyormuş , beğenmediğin monşer dediklerin bu işi doğru lisanla yaptıklarından o koltuklarda oturmuşlar meğerse değil mi?

PANZER
Üye
Mesajlar: 123
Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen PANZER » 23 Kas 2017, 09:01

stannisbaratheon yazdı: 23 Kas 2017, 08:11 Demek ki neymiş , motor aldığın göbekten bağlı olduğun ülkeye"Eeeey Almanya, nazi siniz" diye artistik yaparsan tankın elde kalıyormuş, ne öğrendik dış ilişkileri mahalle kahvesi düzeyinde yürütmemek gerekiyormuş , beğenmediğin monşer dediklerin bu işi doğru lisanla yaptıklarından o koltuklarda oturmuşlar meğerse değil mi?
Söyledikleriniz doğru ama Azerbaycan'a satışı 2011'de gündeme gelmiş ve engellenmişti. Siyasetten çok, bu 6 senede farklı motor seçeneği çıkaramamış olmamız daha önemli.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen HDS » 23 Kas 2017, 13:46

stannisbaratheon yazdı: 23 Kas 2017, 08:11 Demek ki neymiş , motor aldığın göbekten bağlı olduğun ülkeye"Eeeey Almanya, nazi siniz" diye artistik yaparsan tankın elde kalıyormuş, ne öğrendik dış ilişkileri mahalle kahvesi düzeyinde yürütmemek gerekiyormuş , beğenmediğin monşer dediklerin bu işi doğru lisanla yaptıklarından o koltuklarda oturmuşlar meğerse değil mi?
Türk gencinin hakikaten olay örgüsü, kronoloji bilinci falan hiç yok. Zaten yoktu, şimdi hiç yok. :roll:

Adam Suudi'ye Leopar-2 de satmadı. Suudlar hiç de Almanlar'a "Nazi" dememişti oysa.

80'lerin sonundan beri tebelleş olduğumuz tüm cephelerde sorunla karşımıza çıkan memleketein, huyunu da bilerek biz nasıl kendimizi onlara emanet ettik, onu düşünmek gerek.

Belki de Türk'ü ayıltmak için "Ey Naziler" diyen biri gerekiyor ki köteği yiyip hanyayı konyayı anlayalım.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Topgun » 23 Kas 2017, 19:17

Arkadaşım, bunca senede hala dünya üzerindeki alternatiflerden faydalanmayı beceremediysek, bu bizim kazmalığımızdır. Hadi 1500bg tank için küçük hacimli bir motor bulmak zor olabilirde, 900-1000bg bir dizel motor bulmak gayet mümkün. Ukrayna'sından,Kore'sine, Japonya'sına, Amerika'sına, Çin'e vb. seçenek çok. Fırtınaya ihracat için 5 senedir bir motor uyarlayamamak ne demek, Nasıl bir tüccarlıktır anlaşılmaz birşey doğrusu!

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen HDS » 23 Kas 2017, 19:26

Ya bunun tam hık demiş burnundan düşmüşünü yaptık aslında. Poyraz aracı. Yürürü Fırtına ile epey aynı olan aracın motoru bizim M-48A5T1/2'lerden sökülüydü. Transmisyonu vs vs. Yürümüyor mu? Yürüyor. Evet MTU gibi 1.000bg değildi ama 700 küsür beygirlik bir motoru oraya koyduk nihayetinde. Demek ki aslında bu uyarlamaları da yapabiliyormuşuz.

Peki, hakikaten piyasada 1.000bg motor ve transmisyon mu yok? Var. Niye yapmadık? Demek ki motor ve transmisyon tek konu değil. Demek ki başka başka şeyler de var. Optiklerde, hidroliklerde, orada burada ve belki onlar için Alman ve/veya Amerikan lisanslarını alamadık.

Peki şimdi? Şimdi Fırtına II'yi yapıyoruz ve onun atış kontrolü, tahriki vs hepsi tamamen farklı. Belki buna bir 1.000bg bir motor takar ve öyle takılırız. İzleyelim bakalım.

tuğrulbey
Süvariler
Mesajlar: 831
Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen tuğrulbey » 23 Kas 2017, 19:41

Belki de askeri fabrikalarda üretildiği için ihracatını pek düşünen olmamıştır, yeterince pazarlama çalışması yapılmamıştır. Özel sektör üretimi olsaydı üretici firma çözümler üretebilir ve daha yoğun bir satış çalışması yürütebilirdi.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3516
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen robust » 24 Kas 2017, 05:36

musti yazdı: 23 Kas 2017, 21:18 Aslında FNSS'ye lisans vereceksin. Yırta yırta satardı. Motoru bulur transmisyonu bulur üzerine yüklü sipariş alırdı. KİT memuru dediğin adam hayatında yüzbin TL yi bir arada görmemiş ki. Suudilerle yüklü işleride oldu. Bilinen firma.
Burada bilmedigimiz G. Kore ile yapilan lisans anlasmaninda pazar paylasimi acisindan sartlari vardir. Yoksa FNSS bir uretim hatti kurabilirdi ihracat amacli, muhtemelen farkli bir motor/transmisyon tercih edilebilirdi. Ornegin, L3 firmasinin 1000-1200hp sinifinda ADVS 1790 motoru var. M60A3 modernizasyonu icinde dusunulebilir. Madem Suudi'ler ve Azerbaycan Türkü kardesler belki yuzlercesi satilabilecek, motor degisikligini ekonomik olabilir ve hatta Firtina-II olarak satabilirler. FNSS'in lisans verilmesi bu acidan iyi tercih olabilir cunku FNSS Suudi'lerin zirhli arac fabrikasini isletiyor.

merzifonlu
Süvariler
Mesajlar: 1025
Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
Konum: Merzifon
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen merzifonlu » 24 Kas 2017, 14:42

@musti; Belki de Bakan Canikli siyasi maksatla durumu fazla dramatize ediyordur, ne dersiniz? Burada satışa engel olanın sadece güç paketi olmadığını düşünüyorum. İşin içinde başka hesaplar dönmüştür.

Fırtına-2 de -becerebilirsek- Alaman/Amerigan malı alt sistemleri sıfırlarız. O zaman, haddimiz ne imiş ne değilmiş cascavlak görürüz...

merzifonlu
Süvariler
Mesajlar: 1025
Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
Konum: Merzifon
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen merzifonlu » 25 Kas 2017, 02:29

musti yazdı: 24 Kas 2017, 22:29 Sn. merzifonlu :

Bu işi ABMK yada devlet eliyle olmaz. Özel sektör koparıcılığı lazım. Siyaset başka ticaret başka. Sorunlu olduğumuz bir körfez ülkelesine Koç grubu ARMA tekerlekli ZPT /ZMA yapıyor. Motoruda ithal. İşi bilen ipi iğneden geçirir.
@musti; Özel sektör -her zaman olmasa da- verimli imalat için gerekli olabilir. Ancak konu uluslararası ticaret ve hele silah ticareti ise, siyaset bu işin tam göbeğindedir. Siz örneğin Sisi idaresindeki Mısır'a mevcut politik ortamda silah satabileceğimizi mi düşünüyorsunuz?

Uluslararası ticarette uygun ortamı önce siyasetin hazırlaması gerekir ki, işi bilen özel sektör ipi iğneden geçirebilsin. Bana kalırsa, Bakan Canikli siyaseten hazırlanamayan ticari ortamın kabahatini, iç politikaya yönelik şekilde milli güç paketi mevzusuna bağlıyor.

Günün sonunda ele avuca gelir milli güç paketimiz ve en önemlisi bunu tasarlayıp üretebilecek yeteneğimiz olacaksa istediği siyasi manipülasyonu yapabilir, benim için mahsuru yok. :)

Koç Grubu örneğinin eminim ki başka bir politik arka planı vardır. Silah ticareti siyasi bağlantılar olmadan olabilecek bir şey değildir.

Cevapla