T-155 Fırtına

Tanklar, Zırhlı Araçlar, Toplar, Tüfekler, yorumlar, projeler, analizler...
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2566
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen swat » 04 May 2021, 15:32

Fedakar_asker yazdı: 02 May 2021, 13:35 Neden bu fırtınanın kulesi bir 8×8 zırhlı araca takılıp mobilite si artırılmış bir obüs yapılmıyor. Azerbaycan çek üretimi olan dana yı kullanıyor bizdede böyle bir sistem olursa ege bölgesinde bayağı iş görür , hele güdümlü topçu mühimmatlarimiz ile kullanılırsa çok güzel iş görür 100 kadar mühimmatı üzerinde taşıyan hızlı ve çevik bir obüs olur.
Panterleri Kamyon üzerine alsak yeterli şu an için. o da 100 adet mühimmat taşıyamaz. Gördüğüm 30 - 40 mühimmat ve barut hakkı taşıyabiliyor.

Celebor
Üye
Mesajlar: 93
Kayıt: 10 May 2021, 13:59
Yaş: 21

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Celebor » 01 Haz 2021, 19:49

Fırtına obüslerinde de kullanılacak Batu motoru ateşlenmiş.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 903
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen _Turkuaz_ » 07 Eyl 2021, 14:04

Ukrayna'lılar Fırtına ve Altay için motor konusunda hala görüşme yapıyorlarmış.

Kullanıcı avatarı
Damascus_Steel
Üye
Mesajlar: 299
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:04
Yaş: 36

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Damascus_Steel » 12 Eyl 2021, 10:49

Hiç inanasım gelmedi ama...

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3519
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen robust » 12 Eyl 2021, 21:06

Damascus_Steel yazdı: 12 Eyl 2021, 10:49 Hiç inanasım gelmedi ama...
Benim onerim hibrid tank ve obusler icin daha mantikli. Hibrid kullanimda sessizlik gerektiginde batarya kullanirsin, sessizlik sorun degilse dizel ile gidersin, acil durumlarda dizeli kullanabilirsin. Tam elektrikli cozumlerde, ozellikle muharebe sahasinda, nasil sarj edeceksin? Ilave hizli sarj icin kamyonlara yuklu jeneratorler yakinda bulunmasi gerekir. Tank ve Obus gibi ana silah sistemlerini sarj etmek icin park etmek ve kullanamamak ayrica bir savas icin olumcul sonuclari olabilecek durumlar.

Vatansever
Üye
Mesajlar: 58
Kayıt: 21 Eki 2012, 23:07
Konum: Tekirdağ
Yaş: 33

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Vatansever » 12 Eyl 2021, 21:17

robust yazdı: 12 Eyl 2021, 21:06 Benim onerim hibrid tank ve obusler icin daha mantikli. Hibrid kullanimda sessizlik gerektiginde batarya kullanirsin, sessizlik sorun degilse dizel ile gidersin, acil durumlarda dizeli kullanabilirsin. Tam elektrikli cozumlerde, ozellikle muharebe sahasinda, nasil sarj edeceksin? Ilave hizli sarj icin kamyonlara yuklu jeneratorler yakinda bulunmasi gerekir. Tank ve Obus gibi ana silah sistemlerini sarj etmek icin park etmek ve kullanamamak ayrica bir savas icin olumcul sonuclari olabilecek durumlar.
Üstadım bu sistemde sarj edilebilecek bir batarya olmaması bence daha faydalı olurdu... Dizel jeneratörün ürettiği elektrik enerjisi, anlık olarak elektrik motorlarına aktarılıp aracın hareketi sağlanabilir. Batarya işine girdik mi ciddi bir alan sıkıntısı yaşayabiliriz. Sessizlik açısından kesinlikle haklısınız...

Kullanıcı avatarı
Damascus_Steel
Üye
Mesajlar: 299
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:04
Yaş: 36

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen Damascus_Steel » 13 Eyl 2021, 00:42

robust yazdı: 12 Eyl 2021, 21:06 Benim onerim hibrid tank ve obusler icin daha mantikli. Hibrid kullanimda sessizlik gerektiginde batarya kullanirsin, sessizlik sorun degilse dizel ile gidersin, acil durumlarda dizeli kullanabilirsin. Tam elektrikli cozumlerde, ozellikle muharebe sahasinda, nasil sarj edeceksin? Ilave hizli sarj icin kamyonlara yuklu jeneratorler yakinda bulunmasi gerekir. Tank ve Obus gibi ana silah sistemlerini sarj etmek icin park etmek ve kullanamamak ayrica bir savas icin olumcul sonuclari olabilecek durumlar.
Üstadım yanlış anlaşılmak istemem. Hibrid çözüme karşı değilim sadece MKEK bu işi kotarmış gibi lanse edilmiş ona karşıyım. MKE'nin motor ve hibrid çözüm üretebilecek altyapısı mı vardı? Keşke yapılsa da kullanabilsek o ayrı.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1833
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen anafor2014 » 22 Eyl 2021, 05:46

FIRTINA-II Kundağı Motorlu Obüsleri L3Harris Firması ürünü 1.200bg kapasiteli dizel AVDS Motor ve Allison Transmission ürünü X1100™-5A4 Otomatik Transmisyonundan oluşan güç grubu ile donatılacak. Söz konusu güç grubunun entegrasyon sorumluluğu ise BMC Power (ASFAT AŞ) üstlenecek




L3Harris Firması ürünü 1.200bg kapasiteli dizel AVDS Motor ve Allison Transmission ürünü X1100™-5A4 Otomatik Transmisyonundan oluşan güç grubu aynı zamanda M60A3 Ana Muharebe Tanklarının modernizasyonu kapsamında da öneriliyor.


Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3289
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen İstiklalFM » 22 Eyl 2021, 11:03

Bu firma bizim kameralarını alamadığımız Wescam firmasının da sahibi.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3519
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen robust » 23 Eyl 2021, 00:13

İstiklalFM yazdı: 22 Eyl 2021, 11:03 Bu firma bizim kameralarını alamadığımız Wescam firmasının da sahibi.
L3 firmasi ABD'de yerlesik bir firma. L3 sahibi olsada Wescam Kanada'da yerlesik. Ama sorun firma kaynakli degil zaten. L3 firmasi hayal edemeyecegi paralari MX-15 serisinin Turkiye'ye satisi ile kazaniyordu. Hatta TB2'nin basarisinda kaliteli EO gimbalin katkisi yatsinamaz. Baykar TB2 sayesinde de urunun reklami yapildi bol bol. Kanada ambargosu Turkiye'ye uygulanirken, TB2 ihracatinin yapildigi (Azerbeycan haric) diger Polonya, Ukrayna, KAtar gibi ulkelere uygulanmiyor. Turk IHA'lari uzerinden para kazanmaya devam edecekler anlasilan. CATS'in devreye girmesi ile umarim yerli urunler ile devam edilir ve sonrasinda AF500C serisi hizmete girer.

Motor konusuda keza ayni sekilde, TSK icin sorun olmaz buyuk ihtimal ama ihracat gerektiginde izin icin (Azerbeycan'a satis gibi) sorun cikabilir. Malum ABD'de ciddi bir Ermeni/Yunan destekcisi senator ve kongresmen var. Yillardir AVDS motor ve Allison Transmisyon TSK'da kullaniliyor. Hatta motor ve transmisyon icin HEMA firmasi Turkiye'deki sorumlu bakim ussu olmasi lazim.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3289
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 19

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen İstiklalFM » 23 Eyl 2021, 01:35

robust yazdı: 23 Eyl 2021, 00:13 L3 firmasi ABD'de yerlesik bir firma. L3 sahibi olsada Wescam Kanada'da yerlesik. Ama sorun firma kaynakli degil zaten. L3 firmasi hayal edemeyecegi paralari MX-15 serisinin Turkiye'ye satisi ile kazaniyordu. Hatta TB2'nin basarisinda kaliteli EO gimbalin katkisi yatsinamaz. Baykar TB2 sayesinde de urunun reklami yapildi bol bol. Kanada ambargosu Turkiye'ye uygulanirken, TB2 ihracatinin yapildigi (Azerbeycan haric) diger Polonya, Ukrayna, KAtar gibi ulkelere uygulanmiyor. Turk IHA'lari uzerinden para kazanmaya devam edecekler anlasilan. CATS'in devreye girmesi ile umarim yerli urunler ile devam edilir ve sonrasinda AF500C serisi hizmete girer.

Motor konusuda keza ayni sekilde, TSK icin sorun olmaz buyuk ihtimal ama ihracat gerektiginde izin icin (Azerbeycan'a satis gibi) sorun cikabilir. Malum ABD'de ciddi bir Ermeni/Yunan destekcisi senator ve kongresmen var. Yillardir AVDS motor ve Allison Transmisyon TSK'da kullaniliyor. Hatta motor ve transmisyon icin HEMA firmasi Turkiye'deki sorumlu bakim ussu olmasi lazim.
Hocam L3'ü tanıyorum. Yaklaşık 15 milyar dolarlık cirosu ile dünyanın en büyük 9. savunma firması. L3'ten kaçmak mümkün değil bunun da farkındayım. Her ne kadar Wescam Kanada'da kurulan ve büyüyen bir firma olsa da. Artık L3 tam iktidar sahibi firma üzerinde. Açıkçası Azerbaycan ihracatına kadar ben de Wescam'i değil siyasileri mesul görüyordum. Ancak Azerbaycan konusunda firmanın da tavır sahibi olduğu yönünde ciddi rivayetler ve işaretler oluştu. Keza konu siyasi bile olsa Fırtına'nın güç grubu gibi bir konuda L3'ün kapısının çalınması son derece saçma. Fırtına'nın ihtiyaç duyduğu sınıfta motor konusunda alternatifsiz değiliz. Yıllardır MTU yüzünden Fırtına ihracatları iptal oldu. Şimdi yine bize çok kritik başka ürün gamında sorun çıkan firmadan kritik bir araç için kritik parça alıyoruz. Bu sınıfta çok sayıda seçenek varken yıllarca bir arpa boyu ilerlenmedi. Ukrayna dedikodusu, Perkins ile MoU yok İtalyan ile flört. Eee şimdi L3.... Bilemiyorum biz niye her konuda böyle saçmalıyoruz. ABD daha dört köşeli kutuyu vermezken henüz karar kılınmamış üretimine başlanmamış bir üründe bu kadar bile bile lades olması saçma geilyor. Firmanın suçu olsun ya da olmasın bazı konularda "olabildiğince" net duruşlar sergilemek lazım. Bence burası olabilecek bir konu idi. L3 - Wescam ilişkisi olsun olmasın bu tercih makul değil. Ancak yıllarca ne olduğu belli olmayan bir sürecin sonunda L3 çıktı yumurtadan. Anlamlandıramıyorum artık bazı şeyleri. Kıçı kırık termal sensörü vermeyen ülkeden obüs motoru, uçak motoru devam...

Üstelik dünyada dizelden kaçışın son derece revaçta olduğu yeni yatırımlar üzerinde büyük soru işaretlerin doğduğu dönemde "motorsuzluk" da büyük başarı...

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 1833
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

T-155 Fırtına

Mesaj gönderen anafor2014 » 23 Eyl 2021, 03:30

m60a3 modernizasyonu nedir?

Cevapla