ARES Devriye Botları

Savaş Gemileri, Donanma Havacılığı, yorumlar, projeler, analizler...
Cevapla
T.M.U
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 1861
Kayıt: 11 Tem 2012, 18:53
Yaş:

ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen T.M.U » 27 Kas 2012, 00:23

Resim

Resim

Resim

Resim

gorzone
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 257
Kayıt: 23 Tem 2012, 22:20
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen gorzone » 27 Kas 2012, 03:02

Bu hangi tersanenin/şirketin ?

arnork
Süvariler
Mesajlar: 1010
Kayıt: 20 Ağu 2012, 15:08
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen arnork » 27 Kas 2012, 08:55

gorzone yazdı:Bu hangi tersanenin/şirketin ?
ARES tersanesi

http://www.ares.com.tr/index.php?page=default

Salkın
Akıncılar
Mesajlar: 88
Kayıt: 12 Tem 2012, 13:48
Yaş:
İletişim:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Salkın » 22 Mar 2013, 14:07

Ares tersanesi Sahil Güvenlik için ürettiği toplam 10 adet botu Nisan 2013 ten itibaren tüm testleri bitmiş olarak teslim etmeye başlayacak. Ayrıca Bahreyn için ileri kompozit malzemelerden üretilen 12 adet 18 m boyunda yapılmakta olan teknelerin teslimatı da Haziran 2013 itibariyle başlayacak.

Kullanıcı avatarı
menzil
Akıncılar
Mesajlar: 697
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:29
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen menzil » 22 Mar 2013, 14:58

icoolmar yazdı:Ares tersanesi Sahil Güvenlik için ürettiği toplam 10 adet botu Nisan 2013 ten itibaren tüm testleri bitmiş olarak teslim etmeye başlayacak. Ayrıca Bahreyn için ileri kompozit malzemelerden üretilen 12 adet 18 m boyunda yapılmakta olan teknelerin teslimatı da Haziran 2013 itibariyle başlayacak.
10 adet bot bizim Sahil Güvenlik için mi, ayrıca bu botların şekli şemali hakkında bilginiz var mı?

black Wolf_31
Üye
Mesajlar: 48
Kayıt: 10 Şub 2013, 03:14
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen black Wolf_31 » 22 Mar 2013, 15:46

menzil yazdı: 10 adet bot bizim Sahil Güvenlik için mi, ayrıca bu botların şekli şemali hakkında bilginiz var mı?
Bizim sahil güvenlik MRTP tedarik ediyordu sanırsam

Salkın
Akıncılar
Mesajlar: 88
Kayıt: 12 Tem 2012, 13:48
Yaş:
İletişim:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Salkın » 22 Mar 2013, 16:14

Sahil güvenlik için yapılan botlar için herhangi bir resim yok. Ama 13,90 m uzunluğunda, 35 knot hız yapması beklenen botlar, halen test aşamasında. Nisanda resimlerini görebiliriz.

Kullanıcı avatarı
menzil
Akıncılar
Mesajlar: 697
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:29
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen menzil » 22 Mar 2013, 17:05

black Wolf_31 yazdı:Bizim sahil güvenlik MRTP tedarik ediyordu sanırsam
SSM kanalı ile alınmamış zaten büyük ihtimal EPDK veya başka bir kurulun iç güvenlik birimlerinin denetimlerinin daha iyi yapılması amacı ile kurul tarafından Sahil Güvenliğe alınmış olabilir. Örneğin Botaş petrol poru hatlarının korunması için Jandarma birliklerine gece görüş, termal kamera gibi donanımlar almakta.
Bir de Yonca Onuk sonuçta her ihaleyi kazanacak diye bir kaide yok SSM de zaten bot grubunda Yonca Onuk'un yanında Ares Teranesine de yer vermekte.

Salkın
Akıncılar
Mesajlar: 88
Kayıt: 12 Tem 2012, 13:48
Yaş:
İletişim:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Salkın » 22 Mar 2013, 17:22

İhaleyi kimin verdiğini bilmiyorum, ama botlar bitti ve test aşamasında. Sadece SAGET için yapıldığını biliyorum. Konu için Ares tersanesine mail yazdım. Cevap geldiğinde umarım nasıl bir ihale ile alınmış anlaşılabilir.
Ayrıca son yıllarda Ares iyi bir altyapı oluşturmuşa benziyor. Ortadoğu ve Uzakdoğuda yapılan tüm fuarlarda görebiliyoruz.
Yonca Onuk benzeri bir tersanemizin olması gayet güzel bir olay.
Ama görmek gerekiyor.

black Wolf_31
Üye
Mesajlar: 48
Kayıt: 10 Şub 2013, 03:14
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen black Wolf_31 » 22 Mar 2013, 22:10

menzil yazdı: SSM kanalı ile alınmamış zaten büyük ihtimal EPDK veya başka bir kurulun iç güvenlik birimlerinin denetimlerinin daha iyi yapılması amacı ile kurul tarafından Sahil Güvenliğe alınmış olabilir. Örneğin Botaş petrol poru hatlarının korunması için Jandarma birliklerine gece görüş, termal kamera gibi donanımlar almakta.
Bir de Yonca Onuk sonuçta her ihaleyi kazanacak diye bir kaide yok SSM de zaten bot grubunda Yonca Onuk'un yanında Ares Teranesine de yer vermekte.
O zaman üstadım rekabet gelecekte daha güzel ürünler sunacaktır türkiye'ye ve dünyaya sevindirici ;)

Kullanıcı avatarı
menzil
Akıncılar
Mesajlar: 697
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:29
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen menzil » 10 May 2013, 01:48

@icoolmar Fuarda öğrendiğim kadarı ile kaynak Avrupa Birliğinin sınır güvenliği fonundan karşılanmış. Standtaki bayan görevli çok alakadar oldu sağolsun. Botlarda aşağıdaki fotoğraftakilermiş. Ares'e başarılar.

Resim

Salkın
Akıncılar
Mesajlar: 88
Kayıt: 12 Tem 2012, 13:48
Yaş:
İletişim:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Salkın » 03 Kas 2013, 16:11

Ares Tersanesi TSGK için ürettiği SAGET botları teslim etmiş. (toplam 10 adet)
Resim yükleme ile ilgili bilgim olmadığından dolayı aşağıdaki linkte konuyla alakalı bir kaç cümle ve resim var.
http://icoolmar.blogspot.com/2013/11/ar ... ector.html

Ulytau
Süvariler
Mesajlar: 284
Kayıt: 01 Ağu 2012, 12:40
Konum: AtaTürkiye Cumhuriyeti
Yaş: 30

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Ulytau » 19 Kas 2013, 17:40

Bir de Türk tarihinden isim bulsalarmış iyi olurmuş,illa ki mitolojik bir isim aranıyorsa Ares'in bizim mitolojimiz de karşılığı Erlik Han'dır.

Kullanıcı avatarı
corsair255
Akıncılar
Mesajlar: 83
Kayıt: 28 Tem 2012, 09:25
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen corsair255 » 20 Kas 2013, 08:18

icoolmar yazdı:Ares Tersanesi TSGK için ürettiği SAGET botları teslim etmiş. (toplam 10 adet)
Resim yükleme ile ilgili bilgim olmadığından dolayı aşağıdaki linkte konuyla alakalı bir kaç cümle ve resim var.
http://icoolmar.blogspot.com/2013/11/ar ... ector.html
Bana gelen son duyumlara göre botların teslim alınmadığı, reddedildiği yönünde. Maksimum sürat isterinde 36 knot yerine 33 knotu aşamadıkları için kabul edilmemişler ancak bu bilgiyi teyit ettiremedim.

Pacific
Süvariler
Mesajlar: 1516
Kayıt: 27 Tem 2012, 18:22
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Pacific » 20 Kas 2013, 17:50

Bizim kuvvetinde hiç eyvallahı yok :)
Ama bu ne kadar ciddi olduklarını gösterir ki güzel bir durum.

balıkcı
Akıncılar
Mesajlar: 1477
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:00
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen balıkcı » 04 Ara 2013, 17:50

Sahil Güvenlik'e 10 yeni kontrol botu

Kod: Tümünü seç

 ARES Tersanesi'ne DEARSAN Gemi İnşaat Sanayi A.Ş tarafından yaptırılan 10 adet Sahil Güvenlik Kontrol Botu'nun Sahil Güvenlik Komutanlığı'na teslimat törenine İçişleri Bakanı Muammer Güler de katılacak.

Avrupa Birliği (AB) tarafından desteklenen "Türkiye'nin Pilot ve Prototip Bölgelerde Kara ve Deniz Sınırları Gözetleme Ekipmanları Tedarik Bileşeni LOT 1" projesi kapsamında Antalya Serbest Bölge'de faaliyet gösteren ARES Tersanesi'ne DEARSAN Gemi İnşaat Sanayi A.Ş tarafından yaptırılan 10 adet Sahil Güvenlik Kontrol Botu'nun Sahil Güvenlik Komutanlığı'na teslimat töreni 6 Aralık'ta yapılacak.

Antalya Serbest Bölge ARES Tersanesi tesislerinde İçişleri Bakanı Muammer Güler, ARES Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Kalafatoğlu, DEARSAN Yönetim Kurulu Başkanı Taner Akaya, Merkezi Finans ve İhale Birimi Başkanı Muhsin Altun, Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral Adnan Özbal, Antalya Valisi Sabahattin Öztürk, AB Delegasyonu Başkan Vekili Bela Szombatı'nın katılacağı törende sembolik teslimat sertifikaları takdim edilecek.

ARES TERSANECİLİK

Antalya Serbest Bölge'de 2005 yılında özel kullanım amaçlı tekne ve yat imalatıyla faaliyete geçen ARES Tersanecilik, 2007 yılında askeri ve güvenlik amaçlı tekne üretimine yöneldi.Halen Akdeniz Bölgesi'nin askeri amaçlı tekne üreten tek tersanesi olarak faaliyetini sürdüren ARES, ileri kompozit ve alüminyum gövdeli, yüksek performans ve denizcilik özelliklerine haiz, tamamen ihtiyaca ve operasyon profiline uygun olarak tasarlanmış deniz platformları üretiyor. 7,000 metrekare kapalı alanda çalışmakta olan ARES Tersanesi, üretim alanını yakın zamanda 20,000 metrekare kapalı alana çıkarmayı hedefliyor. ARES Tersanecilik, bir körfez ülkesinden aldığı sipariş neticesinde kompozit gövdeli, hızlı ve lüks donanımlı feribotlar da üretmeye başladı. ARES Tersanesi'nde yapılan ve teslimatı gerçekleştirilecek olan 10 Sahil Güvenlik Devriye Botu, Türk Sahil Güvenlik birimlerince insan kaçakçılığının engellenmesi ve genel kıyı güvenliği maksadıyla kullanılacak.   
http://www.DenizHaber.Com.tr

Resim

Resim

Resim

Resim

balıkcı
Akıncılar
Mesajlar: 1477
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:00
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen balıkcı » 26 Mar 2014, 22:14

Ares, Katar'a 17 Sahil Güvenlik Botu inşa edecek
Ares Tersanecilik Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Kalafatoğlu, sözleşmenin askeri gemi ihracatı kategorisinde tek başına en büyük kontrat olduğunu bildirdi.

Katar'daki DIMDEX Uluslararası Denizcilik ve Savunma Fuarında gerçekleştirilen imza törenine Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, Türkiye'nin Doha Büyükelçisi Ahmet Demirok ile savunma sanayi sektöründe faaliyet gösteren çok sayıda firma temsilcisi katıldı.

"DEVLET ARKASINDA OLACAK"

Firmanın ciddi gayretleri sonucunda sözleşmenin imzalandığını vurgulayan Bayar, "Bizler için son derece mutluluk veren bir gelişme. Bu çalışma maksadı zaten Türk şirketlerimizi uluslararası pazar açmak. Savunma ürünlerinde işin kuralı bu. Devletimiz de bu işin arkasında olacak" değerlendirmesinde bulundu.

HEDEF BÜYÜK

Savunma sektörünün ciddi ihracat hedefleri olduğunu belirten Bayar, "Kısa vadede hedefimiz 2 milyar dolarlık ihracat. 2023'te de 25 milyar dolarlık bir hedefimiz var. Bu demektir ki sürekli ve daha hızlı koşmamız gerekiyor. 2014'te bölgesel krizler rol oynasa da bu defa gücümüzü Asya, Latin Amerika gibi coğrafyalarda sonuç almayı hedefleyeceğiz. Önemli platform projelerinin ihracatını başarmayı hedefliyoruz" ifadesini kullandı.

"TÜRK ÜRÜNLERİNE CİDDİ TALEP VAR"

Türk savunma sanayi ürünlerinin küresel alanda ciddi manada talep görmeye başladığını dile getiren Bayar, "Bazı ürünler var ki dünyadaki ilk 5'ten birisiyiz. Sahil güvenlik ve karakol gemileri kesinlikle bu ürünler arasında. Simülatörler ve yazılım sektöründe de çok iyi bir noktadayız" dedi.

"TEK BAŞINA EN BÜYÜK SATIŞ"

Ares Tersanecilik Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Kalafatoğlu da imzaladıkları sözleşme ile toplam 17 adet yüksek süratli sahil güvenlik teknelerinin yapımını üstlendiklerini kaydederek, "Sadece Katar'da değil, askeri gemi ihracatı tek başına en büyük kontrat diyebiliriz" dedi.

Firma olarak bölgede aktif olarak faaliyetlerini sürdürmeye devam ettiklerini anlatan Kalafatoğlu, şunları kaydetti:

"Katar olsun, Bahreyn olsun buralarda artık tanınan bir firmayız. Temenni ediyoruz ki buradaki mevcudiyetimiz çok daha da uzun olacak. DIMDEX Fuarı diğer ülkelerle bağlantı kurulması çerçevesinde çok önemli. Bu noktada Savunma Sanayii Müsteşarlığımızın katkılarını unutmamak lazım. Bütün bu imkanlar Müsteşarlığımız ve Milli Savunma Bakanlığımız tarafından karşılanıyor. Neticesinde de bugün gördüğünüz gibi güzel haberler ve sonuçlar ortaya çıkabiliyor."
www.DenizHaber.Com.tr

kolaylı
Süvariler
Mesajlar: 25
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:46
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen kolaylı » 27 Mar 2014, 10:50

biraz ayrıntı verirsek
5 adet 24 metre, 10 adet 33,5 metre, 2 adet 47 metre toplam 17 adet kompozit malzemeden oluşan hızlı gemi teslim edilecek. KATAR sahil güvenlik teşkilatına 56 ay yerine 48 ayda teslim etmek isteniyor,üzerindeki silah sistemi daha netletmemiş..

balıkcı
Akıncılar
Mesajlar: 1477
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:00
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen balıkcı » 27 Mar 2014, 11:13

Başka şeyler devreye girmezse , kompozit tekne işinde biz bu bölgeyi süpürürüz. Gibi geliyor bana. Bu arada birbirimizi süpürmeyelimde bu da önemli.

Johannes
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 33
Kayıt: 27 Haz 2014, 03:52
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Johannes » 13 Tem 2014, 19:26

Şu yeni 10 botun mevcut kullandığımız yonca-onuk botlarından her yönüyle zayıf olduğunu biliyoruz. Sanki son zamanlarda yunan sahil güvenliğinin karşımızda ezilmesini azaltmak maksadıyla ( Hız , manevra , menzil , silah vb...) bu sistemleri Türkiye'ye AB sınırlarının güvenliği adı altında vermiş olabilirler mi ? (zaten parasını da ben ödedim nereye istersem koyacaksın ) Ya da ben mi çok fesat düşünüyorum :D İstenirse mrtp de yaptırılabilirdi sonuçta türkiye'de üretildiler ama bu uyduruk botlar seçildi . Bu botlarla aşağı yukarı mevcut durum Yunan MotoMarine Panther 57 boatlarını Ares 45 ile karşılıklı denge haline getirecek.
En son Johannes tarafından 13 Tem 2014, 19:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5121
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen goldenwings » 13 Tem 2014, 19:39

Daha mi ucuz bunlar ? Belki ondan sectiler. Gercekten cok basit bir tekne yapisi.

swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2605
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 37

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen swat » 13 Tem 2014, 19:47

goldenwings yazdı:Daha mi ucuz bunlar ? Belki ondan sectiler. Gercekten cok basit bir tekne yapisi.
Daha düşük maliyetli bir çözüm olabilir maliyetleri hakkında bili yok ama.... Ayrıca Kaan-Onuk TEKEL durumuna düşmemesi amacıyla yapılan bir alım olabilir.

balıkcı
Akıncılar
Mesajlar: 1477
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:00
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen balıkcı » 13 Tem 2014, 19:49

Johannes yazdı:Şu yeni 10 botun mevcut kullandığımız yonca-onuk botlarından her yönüyle zayıf olduğunu biliyoruz. Sanki son zamanlarda yunan sahil güvenliğinin karşımızda ezilmesini azaltmak maksadıyla ( Hız , manevra , menzil , silah vb...) bu sistemleri Türkiye'ye AB sınırlarının güvenliği adı altında vermiş olabilirler mi ? (zaten parasını da ben ödedim nereye istersem koyacaksın ) Ya da ben mi çok fesat düşünüyorum :D İstenirse mrtp de yaptırılabilirdi sonuçta türkiye'de üretildiler ama bu uyduruk botlar seçildi . Bu botlarla aşağı yukarı mevcut durum Yunan MotoMarine Panther 57 boatlarını Ares 45 ile karşılıklı denge haline getirecek.
Ben bu mesajdan hiç bir şey anlamadım.

Johannes
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 33
Kayıt: 27 Haz 2014, 03:52
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Johannes » 13 Tem 2014, 20:10

Böyle bir şeyi neden düşündüm çünkü yaşadığım bölgede yunan adalarından biriyle karşı karşıya ve sık sık karşılaşan sahil güvenliklerin arasında derin bir yetenek uçurumu olduğunu ve yunanlıların hiçbirşey yapamadan geri dönmek zorunda kaldıklarını biliyorum. Bu durumdan sık sık şikayet edip yeni botlar istedikleri de uzun zamandır biliniyordu. Mali kriz de vurunca farklar daha bir belirginleşti bunun üzerine Avrupa Birliğinin yaptırdığı botlar ortaya çıktı ve dediler ki kıyı savunmasında ve mülteciler konusunda bunları kullanın ( Ki en büyük karşılaşmalar ve it dalaşları bu bölgelerde yaşanıyor) ama bu botlar yetenek olarak aşağı yukarı mevcut yunan botları ile aynı dolayısı ile güçler konusunda bir dengelenme amaçlandığı açık .Sahil güvenlik ekipmanı burada 1 mrtp 15 bir mrtp 19 ve 2 sagetten oluşmakta bunlara karşılık ise yunanlılarda 1 adet MotoMarine Panther 57 var... Fark bariz ortada.

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1707
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ » 13 Tem 2014, 23:15

Her olaya MRTP gondermek ıstememıslerdır. Bazen de malıyet onemlı...Ufak bır balıkcı teknesıne, denız polıslıgı gıbı basıt grevlere, ya da kıyıda daha yakın yat kontrollerınde falan kullanırlar bunları. Dıerlerı de daha onemlı gorevlerde kullanılır. Uzulmeyın sız.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen sailordream » 14 Tem 2014, 10:29

ZIRHLISUVARİ yazdı:Her olaya MRTP gondermek ıstememıslerdır. Bazen de malıyet onemlı...Ufak bır balıkcı teknesıne, denız polıslıgı gıbı basıt grevlere, ya da kıyıda daha yakın yat kontrollerınde falan kullanırlar bunları. Dıerlerı de daha onemlı gorevlerde kullanılır. Uzulmeyın sız.
Hocam çok güzel yazmışsınız. SAGET denetimdir. Genelde sahil güvenlik karakol komutanlılarına bağlı küçük botlarla bu denetim yapılır amaç kesinlikle uluslar arası sularda bayrak göeterme yada müdahale etmek değil aksine kendi karasularındaki küçük gemilerde ve teknelerde denetim yapmak usulsüz olaylara müdahale etmektir. Kıyıdan 2 mil açıktaki kaak balıkçılık olayına MTRP 33 ile gitmek israf ayrıca reaksyon süresinin uzaması demektir. Bunları küçük botların irisi olarak düşünün.

Denetleme nasıl yapılır? Gider diğer tekneye yanaşırsın. Bordaladıktan sonra o tekneye geçer denetim yaparsın yat ise belgeleri ekipmanları, gezi teknesi ise fazla yolcu varmı yangın ve can güvenliği sistemleri çalısıyormu, balıkçı ise ağlar kurallara uygun mu vs vs... Bunları Yunanlılara karşı kullanılacak ekipman olarak görmeyiniz.

Johannes
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 33
Kayıt: 27 Haz 2014, 03:52
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Johannes » 14 Tem 2014, 15:17

Arkadaşlar fakat şöyle bir durum var ; AB kullanım şekli olarak yasa dışı göçmenliğin engellenmesi ve sınır kontrolü diyor. Bulunduğum bölgede Sahil Güvenlik bot komutanı olarak görev yapan arkadaşımın da söylediği kadarıyla 2 adet kuvvetli motor zodyak tipinde botlara takıldıktan sonra içi tıka basa adam doldurulup tam yol 6-7 millik alanlardan geçmeye çalışıyorlar. Radar tespit edip , istihbarat alındıktan sonra bot çıkana kadar çoğunlukla karşıya geçiş tamamlanmış oluyor. Sadece Mrtp 15 ve 19 limanda iken ciddi manada yakalama yapılabiliyor. ( Yunanın umurunda değil nasıl olsa geri kabul anlaşmaları da var onlar kucağımıza gelsinler diye bekliyor ) Fakat bu yeni botlar en basitinden yeteri kadar çevik ve hızlı değiller. Yani amaçlar ortak ama mevcut şartlar bambaşka . Ab'nin istediği gibi sınırda balıkçıları kontrol edeyim benim sularıma girmesinler ya da bizimkiler taciz edilmesin dersen ki en sıcak bölgelerdir (sınır ihlalleri ) yunan botları ile aynı ayarda bir bot ile kendi balıkçını korumak için it dalaşına girersin ve hiçbir üstünlük elde edemezsin. Bu sayede de ister istemez dengelenirsin elin yunanıyla.

Şu videoyu ne çabuk unuttunuz.



Denizde yunan tacizi yemeyen malesef ki anlayamaz. Kaan gelir gözlerin dolar o derece yani , gurur meselesi yaparsın bir süre sonra.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen sailordream » 14 Tem 2014, 19:01

Johannes yazdı:Arkadaşlar fakat şöyle bir durum var ; AB kullanım şekli olarak yasa dışı göçmenliğin engellenmesi ve sınır kontrolü diyor. Bulunduğum bölgede Sahil Güvenlik bot komutanı olarak görev yapan arkadaşımın da söylediği kadarıyla 2 adet kuvvetli motor zodyak tipinde botlara takıldıktan sonra içi tıka basa adam doldurulup tam yol 6-7 millik alanlardan geçmeye çalışıyorlar. Radar tespit edip , istihbarat alındıktan sonra bot çıkana kadar çoğunlukla karşıya geçiş tamamlanmış oluyor. Sadece Mrtp 15 ve 19 limanda iken ciddi manada yakalama yapılabiliyor. ( Yunanın umurunda değil nasıl olsa geri kabul anlaşmaları da var onlar kucağımıza gelsinler diye bekliyor ) Fakat bu yeni botlar en basitinden yeteri kadar çevik ve hızlı değiller. Yani amaçlar ortak ama mevcut şartlar bambaşka . Ab'nin istediği gibi sınırda balıkçıları kontrol edeyim benim sularıma girmesinler ya da bizimkiler taciz edilmesin dersen ki en sıcak bölgelerdir (sınır ihlalleri ) yunan botları ile aynı ayarda bir bot ile kendi balıkçını korumak için it dalaşına girersin ve hiçbir üstünlük elde edemezsin. Bu sayede de ister istemez dengelenirsin elin yunanıyla.
Şu videoyu ne çabuk unuttunuz.

enizde yunan tacizi yemeyen malesef ki anlayamaz. Kaan gelir gözlerin dolar o derece yani , gurur meselesi yaparsın bir süre sonra.
SAGET : Sahil Güvenlik ve Emniyet Timleri

Hocam Bu Ares Saget bot:

Resim

Bunun yerine:

Resim

Mutlu ol artık sahil güvenliğin bu iş için her yere treyler üzerinde şişme bot çekmeyecek. DAha büyük senin sevdiğin gibi.

Not: Denizde tacizi çok iyi bilirim teknemle yunan karasularında gümrüğe zorla yanaştırılmışlığım çoktur. öyle bir videoda göründüğü gibi değil ...

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen HDS » 14 Tem 2014, 19:48

Bodrum'dan Kos'a windsurf'le gidip gelen bir Fransız vatandaşı eleman vardı.. 99 muydu, onu da Yunan SG durdurup almış sudan.. AB vatandaşı çıkınca aynı yer bırakmıştı.. :roll:

Johannes
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 33
Kayıt: 27 Haz 2014, 03:52
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Johannes » 14 Tem 2014, 21:52

Peki sayın sailordream pes ediyorum :D

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen sailordream » 15 Tem 2014, 08:40

Johannes yazdı:Peki sayın sailordream pes ediyorum :D
Bilgilerimizi paylaşarak daha doğruyu ve daha fazla bilgiyi amaçlıyoruz bu forumda. Ben pek çok şey öğrendim. Siz düşüncelerinizi dile getirdiniz, ortak bir akıl oluşturduk.

Diğer bir bilgi notu. Deniz kuvvetleri komutanlığında adı konulmamış ama hep dile getirilen bir prensip vardır: Karşındakinden daha büyük olsun. Bizim platformlarımız genelde bu amaca da hizmet eder.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen sailordream » 15 Tem 2014, 16:11

Yeri burası değil ama insan kaçakçılığı diye bir bölüm açmak istemedim.

İzmir şişme bot imalathane cenneti oldu. Arz fazlası olunca ve tekne çalmak günden güne zorlaşınca bu küçük imalathanelerin kapısını çalmaya başladılar.
Bu botu yapan bariz bir biçimde insan kaçakçılığında kullanılacağını biliyor. Ayrıca bunların başındaki adam eğer insaflı ise gidip hiçir standarta uymayan 40 tane can yeleği alıyor. Boğazdaki en dandik motora bindiğinizde oradaki can yelekleri dahi üzerinde yansıtıcı bant dikilidir ana amaç sizi gece görmektir. Bunlarda ana amaç gece gözükmemek.

Birkaç sene evvel Sisam adası açıklarında demirli iken bir anda etrafımızda önce helikopterler sonrada sahil güvenlik botu dolaşmaya başladı. Tekneye çıkmadan içine bakmak istediler kapıları lumbozları açtık baktılar sonra gelen telsiz mesajı ile bize ve diğer teknelere ayrılın deyip uzaktqan gelen polyester tekneye müdahale etmeye gittiler önce önünü kestiler yetmedi üzerine yol verdiler yetmedi uyarı atesi açtılar ki biz o sırada demir aldık uzaklaşıyorduk.
Limana geldiğimizde küçüçük teknenin içindeki korkmuş insanları gördük. İlk dikkatimizi çeken gözlerindeki çaresizlik oldu. Adam üzlerine ateş açsa da yine yola devam edecek haldeydiler çaresiz. O yıllarda da geri kabul anlaşması olmadığı için Yunanlılarda canla başla sokmamaya çabalıyorlardı.

Çok üzülmüştüm.

Kimse 8 metre botu bu kadar küçük ve uzun tuple yapmaz. Kimse 8 metre botu sadece 4 tutamakla yerinden kaldıramaz. Şişme bot bariz tek yön gitmek için yapılmış.

Resim

haberhttp://www.hurriyet.com.tr/ege/26813642.asp

Barbaros
Süvariler
Mesajlar: 356
Kayıt: 05 Eki 2012, 18:46
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Barbaros » 23 Tem 2014, 22:15

BMT Partners with Ares Shipyard to Deliver 17 Patrol Boats for Qatar Coastguard

BMT Nigel Gee (BMT), a subsidiary of BMT Group, is pleased to announce its latest partnership with Ares Shipyard (Ares) to design and build seventeen patrol boats from advanced composites, for the Qatar Coastguard. This order comprises three different vessel sizes: five of 23 metres capable of speed in excess of 37 knots, 10 of 33 metres capable of achieving 30 knots and two of 46 metres also capable of 30 knots.

BMT will be responsible for the Naval Architecture, including hull development, and class level design & engineering work on all three sizes of vessel. BMT’s team of naval architects and engineers has worked closely with Ares to develop the designs for the vessels which meet the customer’s stringent performance and comfort requirements.

Kerim Kalafatoglu, Managing Director of Ares Shipyard explains: “Developing a vessel that far exceeds the customer’s expectations in both looks and, performance, could only be made possible through the effective partnership between BMT and Ares. A challenging project such as this, delivery 17 vessels in total, means that having a reliable and experienced partner such at BMT Nigel Gee is all the more important.”

Commenting on the project John Bonafoux, BMT Nigel Gee’s Managing Director, said: “We are delighted to continue our collaboration with Ares and for the opportunity to extend and reinforce our expertise in high speed patrol boats. We have worked with Ares on a wide variety of projects and given the demand in the market for such specialist types of vessels, we look forward to developing this relationship further.”
The project will last a period of 5 years with the first vessel on sea trials early in 2016.
SAGET ve diğer tekne tasarımları birden ortaya nasıl çıktı şimdi anlaşıldı. Katar için üretilecek teknelerin Tasarım ve mühendisliği BMT , imalatı ise ARES tarafından yapılacak.

http://www.navyrecognition.com/index.ph ... ew&id=1913

BurakZ
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 2057
Kayıt: 29 Ara 2013, 22:21
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen BurakZ » 23 Tem 2014, 22:41

Dağları taşları aşıp Avrupaya daha iyi hayata doğru giderken yakalanan adamlar varya bunlar altın değerinde adamlardır. Bunlar dünyaya gelen en girişken en müteşebbis en potansiyel olan insan dilimidir. Her yerde bu insanlar az miktarda doğuyor ve büyüdüklerinde bir şekilde içinde buundukları toplumu omuzlarında taşıyorlar. Tüccar sanayici esnaf girişimci öyle adamlar böyle dilimden çıkar. İşte bu insanları sütün kaymağı gibi bir arada yakalayabileceğin yerlerde o denize açılan botlardır. Ben olsam bu adamların hepsini alır yakalar vatandaşlık veririm çalışma izni veririm kaptırmam almanyaya. 10 milyon böyle mülteci gelsin ne olacak 75 değil 85 milyon olalım. Kapılarımızı şöyle açamayız gelin vatandaşlık veriyoruz diyemeyiz o zaman bu kaymak tabaka dan daha fazla it kopuk gelir. Onlardan zaten bizdede var bir sürü işe yaramazlar. Ama kapıları biraz gevşetirsek biraz çaktırmadan göz yumarsak kaçak göçek girişe izin verirsek bu altın değerinde adamlar ülkeye girerler. Amerika bunlarla amerika oldu. Dünyada her ülkede % 1 diyelim böyle adam doğuyor. O dilimi toplamak lazım elden geldiğince. 5 yılda bir vatandaşlık vericen ülkedeki kaçak göçek yaşayanlara. AB ile mültecilerin iadesi anlaşması yaptık. Aslında kazık bu yani bütün dünyanın avrupaya cazibesine akan insnalarını bir sürü ülkeyi geçip yunanistan a giren adamları toplayıp bize verecekler. Pakistanlıyı bize niye veriyorsun İran a versene ordanda geçti. Bu vize için ödenene acayip bir kazık ama ben memnunum. Bu adamları toplayıp bize geri göndersinler bizde kalsın bizde geri yollamıyalım verelim vatandaşlığı. Altın değerindeler çünkü kaymak gibi adamlar bunlar cahil olmaları hiç sorun değil genleri sağlam.

tcg dumlupınar
Süvariler
Mesajlar: 99
Kayıt: 05 Eki 2012, 13:46
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen tcg dumlupınar » 24 Tem 2014, 07:17

Hocam allasen bize girişimcimi lazım yahu? Memleketimin her yeri girişimci her yeri tüccar. Eskiden koca sokakta bir bakkalcağız vardı şimdi her köşe başı market süpermarket doldu. Memur olamayan artık dükkan açıyor 3 gün sonra kapatıp başka yere başka bir dükkan açıyor, azıcık gözlemci olun. Hiç değilse tüik in verilerini inceleyin hizmet sektörü ne hale gelmiş, tarım idi şimdi sanayi manayi diyoruz da gsmh nın % 50'si artık hizmet sektörü, neden? herkes esnaf herkes girişimci artık.

dum
Akıncılar
Mesajlar: 2689
Kayıt: 18 Tem 2012, 23:36
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen dum » 24 Tem 2014, 11:21

Zamanın birinde,

Bir grup kaçakla muhatap olmuştum. İçlerinden birinin valizini açınca, görülen fotoğraflar üzerine muhabbete başladık.

Adam suudi arap. Üst gelir grubundan bir ailenin oğlu. Villada oturuyor. Filipinli hizmetlileri filan da var. Mercedesi var, odası bizim evler kadar , herşeye sahip. Bu gariban, internette bir ingiliz kızla tanışıp samimi olmuş. İki tane aile kuzusu hiç görüşmeden aşık olmuşlar. Çocuğun babası da fark edip yurt dışına çıkışını yasaklamış, pasaportunu filan almış. Çocuk da basmış parayı bir kuru küçük valiz ile takılmış kaçakçı kervanına. İstikamet ingiltere... Ama ne kervan... iranlısı, sudanlısı, yemenlisi.. hep genç ve daha fazlasını isteyen , dünya insanı olmak isteyen heyecanlı ruhlar.

Ne oldu .. Mahkeme ayaküstü dosya üzerinden karar verdi, girdikleri yerden çıkarıldılar. Peeh.

Sonraya sakladım : Grup aslında 2 kola ayrılmış farkedilince. Kolun biri kaybolmayı başardı ve belki de avrupaya kaçabildi. İşin dramatik yönü şu ki, yakalanan gruptaki bir kadın kucağındaki çocuk yüzünden yavaş kalınca biri yardım etmek için bebeğini almış. Ve tahmin edebileceğiniz üzere yakalanmayan kolla beraber gitti yavrucak. Anasının kucağını boş bırakarak.

Az aramadık karşı taraftan bağlantılarla görüşüldü, kaçakçılarla gayrı resmi telefon görüşmeleri filan ama nafile.. Anne , eli boş ve ağlayarak geriye atıldı, bebeği belki de şu anda almanyada 10 lu yaşlarını yetim kutluyor yaşadıysa.

Ezcümle insandan bahsediyoruz. Gaddarlığa gerek yok. Korkutmaya gerek yok. Herkesin daha iyiye ulaşma hakkı olmalı. Kim durup dururken yurdunu terkedip yeni bir hayata girer ki. Geçmişi suçlu bile olsa belki de temiz bir hayata adım atmaya çalışan , veya yukarıda yazdığım gibi garibanlar.

Bu bağlamda biraz esnek olmaktan zarar gelmez. Çalışma izni vermek, oturma izni vermek, 3-5 yıl sonra dil ve vatandaşlık sınavını verene vatandaşlık vermek, gariban ülkelerden her yıl bir miktar insanı gerekçesiz ve teminatsız kabul edip sisteme sokmak, buraları umut kapısı, tercih edilen renkli bir yuva yapmak zor ve kötü olmasa gerek. Ayrıca biraz çeşitlilikte her açıdan fayda vardır. Kara kuru tipler sardı her yanı. Melezlemek lazım genleri belki de.

Bu arada kendi isteği ve bilinciyle size katılan biri , büyük oranda en sadık vatandaşınız ve sistemin koruyucusu olur. Bknz: Balkan göçmeni boşnak, makedon, kosovalı veya kafkas göçmeni Gürcü, çerkez, abaza, veya çin göçmeni sincanlı vatandaşlarımıza.

Yozgat kriterlerine uymayan insanlardan da oluşmak... bizi dünya devleti ve bölgesel güç yapacak hamlemiz belki de budur.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen HDS » 24 Tem 2014, 11:26

Bu arada kendi isteği ve bilinciyle siz ... , kosovalı

Özellikle Balkan göçmenlerinin, evveliyatta ya da yeni, kalabalık gruplarla yaşadıkları şehirlerimizi çok değiştirdiklerine şahit oluyorum hep. Çalışkanlar, dünyaya açıklar, inşan ilişkileri rahat ve kafaları tekniğe de çalışabiliyor..

Belirli yerlerde hep belirli sanayicilere, bunların teknik müdiranlarına, elemanlarına falan bakıyorsun, hepsi şarışın mavi gözlü.. Tek şehirde yılda bir milyar ciro yapıyorlar hard core imalatla..

steppenwolf
Üye
Mesajlar: 35
Kayıt: 13 Tem 2014, 19:12
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen steppenwolf » 24 Tem 2014, 18:47

dum yazdı:
Bu arada kendi isteği ve bilinciyle size katılan biri , büyük oranda en sadık vatandaşınız ve sistemin koruyucusu olur. Bknz: Balkan göçmeni boşnak, makedon, kosovalı veya kafkas göçmeni Gürcü, çerkez, abaza, veya çin göçmeni sincanlı vatandaşlarımıza.

Yozgat kriterlerine uymayan insanlardan da oluşmak... bizi dünya devleti ve bölgesel güç yapacak hamlemiz belki de budur.
Konu farklı bir boyuta taşınmış ama yeri gelmişken söyleyeyim. Bu arkadaşların hiçbiri kendi isteğiyle bize katılmadı. Bulundukları bölgede ya tutunamayacaklarını anlayıp kendi istekleriyle, ya sürülerek ya da nüfus mübadelesiyle gelmek zorunda kaldılar. Örneğin öz halam Boşnak göçmeni olan eniştemle evli. Etrafımda Boşnak göçmeni olan yüzlerce insan (abartmıyorum dernekleri dahi var) yaşıyor. Adamlar Türkiye-Bosna Hersek maçında hatta Türkiye-Yugoslavya (yani Sırbistan kaldı Yugoslavya adını kullanan bilirsiniz) hep rakipleri desteklediler. Tamam askerlik yaptılar, vergi verdiler hepsine saygı ve sevgim var ama yeri geldiğinde Türkiye'nin bölünme senaryolarında ya tekrardan nereye gideriz ya da biz hangi bölgeyi alırız diyen birsürü şerefsize de şahit oldum. Olayı Boşnak özelinden çıkaralım. Ben İstanbul Bağcılar'da oturuyorum. Çınar, Fevzi Çakmak ve etrafında ki birkaç mahallede güzelim bağlık yerler (milyon liralar eden) Bulgaristan'dan gelen soydaş dediğimiz insanlara bedelsiz verildi. Benim buna pek itirazım yoktu ta ki Bulgaristan AB'ye girip bu arkadaşlar bu arazileri satıp tekrar Bulgaristan'a veya AB pasaportlarıyla Avrupa'ya gidene kadar. Burada amacım genelleme yapmak değil elbette bu grupların içinde çok fazla vatanperver insan da çıktı çıkmakta ancak verdiğiniz örnek haklı ve doğru tespit ve temellere dayanmıyor. İstenirse örnekler çoğalabilir ancak muhacir arkadaşlar beni yanlış anlayabilir. Tekrar genelleme yapmak istemediğimi söyleyerek sürç-ü lisan ettiysek affola

BurakZ
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 2057
Kayıt: 29 Ara 2013, 22:21
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen BurakZ » 24 Tem 2014, 21:46

Bu mübadele ile yada zorla gelenlerin de mülteci değiller ama yinede farklı bir cevheri var HDS nin yakaladığı şeyi ben anladım.
Bu insanlar osmanlı zamanında geldiğinde anadolu için şenlendi diye ifade geliştirlmişti. Şenlenmekten kasıt kakara kikiri değil bu adamlar bütün renkleri meslekleri becerileri ile anadoluya yayıldılar ortalık böyle şenlendi.
Bu adamların farkı neydi söyleyim ben. Bunlar azınlık kültürü sosyolojisi ile yüzlerce yıl yaşamış insanlar. Azınlıklar bir biri ile dayanışma kültürü içinde yaşarlar bir birlerini kalkındırırlar tutar kaldırırlar omuz atarlar. Yahudiler onun için yahudidir dünyanın her yerinde böyle yaşamışlar. Rumlar mesela Anadoludan gidenler Yunanistan da köylülerin içinde buldular kendilerini. Yunanistandaki kendini geliştiremiyor istanbuldaki İzmirdeki Rum gibi. Kürtler mesela İstanbulda nasıl kalkınıyorlar değil mi. Lazlar da öyle. Bir birleri ile dayanışma içinde cemiyet halinde yaşıyorlar bu azınlık olmanın korkuları ile olan bir şey. Bizim göçmenlerimizde geldikleri yerlerde böyle azınlık şeyleri geliştirdiler farkları oradan geliyor. Bir Rum gibi kalkınma fırsatı onlara sağlanmamış tabi ama yinede komşusu bulgardan daha dinamik kalmışlar mesela. İşte bize gelen göçmenlerin çalışkan filan olmasının sebebide bu. Hadımköy e filan gidin kobilerin yarısının patronu ya göçmendir ya ermenidir ya rumdur trakyalıdır filan. HDS ye çok katılıyorum onun gördüğü şeyi bende yeminle gördüm bu adamlardan çok var hepsininde hikayesi işçilikten gelme.
Yani yabancı her şekilde faydalıdır. İster dağları aşıp gelsin ister zorla gelsin.

Kullanıcı avatarı
alpagut
Süvariler
Mesajlar: 1192
Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen alpagut » 25 Tem 2014, 03:47

Balkan göçmenlerinin çoğu Türktür. Olmayanlarda Osmanlıdır. Batı anadolu ve Balkanlar anadoludan evvelce fetedilmiştir ve Osmanlı buralarda kurulmuştur.

Balkan kelimesi Türkçedir ancak Anadolu değildir. Eskiden balkanlar'da anadoludan daha fazla Türk ve müslüman yaşardı. Osmanlı yatırımlarının çoğunu oralara yapmıştır. En eğitimli kaliteli nüfus ordadır. Selanik İstanbuldan sonra ikinci büyük şehirdi. Balkanların kaybedilişindeki bazı sözde entellerin etnik yalakaların sözleri tutumları hatta kaybediliş hikayesi ile bugünkü tutum çok benzerdir. Sözde demokrasi azınlık hakları aman efendim demokrasi geince sorunlar biticek onlardan bize zarar gelmez düşmanlık yapmayın fln. Selanikte Osmanlı ordusu hazırlıksız yakalanmıştır ve yunanllılar büyük katliamlar yapmışlardır. Çünkü oradan saldırı beklenmiyordu. Ne kadar ilgin değil mi.

Tarihten ders almazsanız tekrar eder.

Ayrıca hızlı göçler de beraberinde büyük sorunlar getirir. Fransa'nın güneyine bakın ne halde?

göçmen
Üye
Mesajlar: 66
Kayıt: 12 Tem 2012, 09:26
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen göçmen » 27 Tem 2014, 11:11

steppenwolf yazdı: Konu farklı bir boyuta taşınmış ama yeri gelmişken söyleyeyim. Bu arkadaşların hiçbiri kendi isteğiyle bize katılmadı. Bulundukları bölgede ya tutunamayacaklarını anlayıp kendi istekleriyle, ya sürülerek ya da nüfus mübadelesiyle gelmek zorunda kaldılar. Örneğin öz halam Boşnak göçmeni olan eniştemle evli. Etrafımda Boşnak göçmeni olan yüzlerce insan (abartmıyorum dernekleri dahi var) yaşıyor. Adamlar Türkiye-Bosna Hersek maçında hatta Türkiye-Yugoslavya (yani Sırbistan kaldı Yugoslavya adını kullanan bilirsiniz) hep rakipleri desteklediler. Tamam askerlik yaptılar, vergi verdiler hepsine saygı ve sevgim var ama yeri geldiğinde Türkiye'nin bölünme senaryolarında ya tekrardan nereye gideriz ya da biz hangi bölgeyi alırız diyen birsürü şerefsize de şahit oldum. Olayı Boşnak özelinden çıkaralım. Ben İstanbul Bağcılar'da oturuyorum. Çınar, Fevzi Çakmak ve etrafında ki birkaç mahallede güzelim bağlık yerler (milyon liralar eden) Bulgaristan'dan gelen soydaş dediğimiz insanlara bedelsiz verildi. Benim buna pek itirazım yoktu ta ki Bulgaristan AB'ye girip bu arkadaşlar bu arazileri satıp tekrar Bulgaristan'a veya AB pasaportlarıyla Avrupa'ya gidene kadar. Burada amacım genelleme yapmak değil elbette bu grupların içinde çok fazla vatanperver insan da çıktı çıkmakta ancak verdiğiniz örnek haklı ve doğru tespit ve temellere dayanmıyor. İstenirse örnekler çoğalabilir ancak muhacir arkadaşlar beni yanlış anlayabilir. Tekrar genelleme yapmak istemediğimi söyleyerek sürç-ü lisan ettiysek affola
Sayın steppenwolf ,

Genelleme yapmak kabiiki doğru değil. Kullanıcı adımdan da anlaşılacağı gibi bende bir Bulgaristan göçmeniyim. AB pasaportum da var. Ancak bu doğduğum toprakları ve hiç görmediğim dedemin mezarını daha kolay ziyaret edebilmek için alınmış bir araç sadece. Bizler azınlık olmanın, asimilasyonun en acısını yaşamış ansanlarız. Yaşadığımız eziyetleri anltsam gözleriniz yaşarır. Bizler şanslıydık. kaçabileceğimiz, Vatan diyebileceğimiz bir Türkiye vardı. Ya olmasaydı? Bu nedenledir ki bizler vatanımıza sım sıkı bağlı insanlarız. Bulgaristana dönen insalar da oldu. Onlar burada iş bulumadığından, burada tutunamadığından dönen insanlardır. Düşünün bir, kominist sistemden çıkmışsınınz, iş garantisi var, gelecek kaygınınz (iş konusunda) yok. Çalışırsanız, hayatınızı devam ettirebiliyorsunuz. Ancak Türkiye böyle değil. İşi arayıp bulmak tutunabilmek, çok zor. Yolunu bilmezsiniz, kütürü farklı, bakış açıları farklı, her nekadar hepimiz Türk olsakta bu böyle. Bu bir travma ve bunu kaldıramayanlar, tutnunamayanlar dönenler. 8 yaşında geldim buraya. 6 yıl once ve geçtiğimiz yıl olmak üzere 2 defa gittim Bulgaristana. Orada yaşayan insanlar sadece Türk kanallarını sereder, Başbakanlık seçimlerini, Cumhurbaşkanlığı seçimlerini takip eder, ne olacak bu memleketin halini konuşurlar aynı bizler gibi. ben ve benden öncelki jenerasyon böyle. Ancak yeni jenerasyonda sizin belirttiğiniz istisnalar var.

Madinat
Üye
Mesajlar: 154
Kayıt: 28 Tem 2014, 13:51
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Madinat » 29 Tem 2014, 13:55

Yeni Ares 45 botlarından biri dün gece buraya geldi resim çektim fakat karanlıkta çok iyi olmadı.
Resim

Soldan sağa mrtp 15 - Ares 45 - Mrtp 19 ön planda eski tip saget ve iskelenin diğer tarafında da bir mrtp 15 daha var. Oldukça güzel bir bot grubu keşke daha güzel bir resim çekebilseydim . Her zaman denk gelmezler böyle bir arada.

tabya
Süvariler
Mesajlar: 146
Kayıt: 18 Tem 2012, 23:36
Yaş:

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen tabya » 30 Tem 2014, 00:20

sailordream yazdı: Hocam çok güzel yazmışsınız. SAGET denetimdir. Genelde sahil güvenlik karakol komutanlılarına bağlı küçük botlarla bu denetim yapılır amaç kesinlikle uluslar arası sularda bayrak göeterme yada müdahale etmek değil aksine kendi karasularındaki küçük gemilerde ve teknelerde denetim yapmak usulsüz olaylara müdahale etmektir. Kıyıdan 2 mil açıktaki kaak balıkçılık olayına MTRP 33 ile gitmek israf ayrıca reaksyon süresinin uzaması demektir. Bunları küçük botların irisi olarak düşünün.

Denetleme nasıl yapılır? Gider diğer tekneye yanaşırsın. Bordaladıktan sonra o tekneye geçer denetim yaparsın yat ise belgeleri ekipmanları, gezi teknesi ise fazla yolcu varmı yangın ve can güvenliği sistemleri çalısıyormu, balıkçı ise ağlar kurallara uygun mu vs vs... Bunları Yunanlılara karşı kullanılacak ekipman olarak görmeyiniz.
Hatırladığım kadarıyla ilk kapalı tip olan Saget botları 2005 yılında boğazlardan geçen petrol tankerleri ve tehlikeli yük taşıyan gemilere refakat için alınmıştı.

Tuco
Süvariler
Mesajlar: 53
Kayıt: 06 Tem 2016, 09:20
Yaş: 31

Re: ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Tuco » 20 Eki 2016, 14:32

Ares Tersanesi'nde inşa edilen 3 adet devriye botu, Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı'na teslim edildi
Ana Sayfa» GEMİ İNŞA SAN.20.10.2016 02:10

Resim

Ares Tersanesi'nde inşa edilen 3 adet devriye botu, Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı'na teslim edildi

Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın ihtiyacı doğrultusunda, ARES Tersanesi'nde inşa edilen, ARES 75 HERCULES, ARES 110 HERCULES ve ARES 150 HERCULES sınıfı botlarının ilk partisi, teslim edildi.
Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın ihtiyacı doğrultusunda, Antalya Serbest Bölgede hizmet veren ARES Tersanesi tarafından 2014 yılında imzalanan sözleşme kapsamında üretimi tamamlanan ARES 75 HERCULES, ARES 110 HERCULES ve ARES 150 HERCULES sınıfı botlarının ilk partisi, Katar'ın Hamad Limanı'nda teslim edildi.

Deniz Haber Ajansı'nın edindiği bilgiye göre, Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı için tasarlanan 5 adet ARES 75 HERCULES, 10 adet ARES 110 HERCULES ve 2 adet ARES 150 HERCULES sınıfı toplam 17 adet botun ilk partisi olan 3 adet devriye botu, Rickmers'in işletmesinde olan M/V HHL ELBE gemisiyle 4 Ekim 2016 tarihinde Antalya Limanı'nda yüklenerek Katar'a doğru yola çıktığı ve geminin akşam saatlerinde Katar'ın Hamad Limanı'na yanaştığı öğrenildi.

Ares Tersanesi'nde inşa edilen 17 adet HERCULES serisi botların 3 adedinin seyir testlerinin geçen ay tamamlanmasıyla birlikte, 4 Ekim 2016 tarihinde Rickmers'in işletmesinde bulunan M/V HHL ELBE isimli genel kargo gemisine Antalya'dan yüklenerek, Katar'a doğru yola çıktığı ve M/V HHL ELBE isimli geminin akşam saatlerinde Katar'ın Hamad Limanı'na yanaşarak botları denize indirdiği ve Katarlı yetkililere teslim edildiği kaydedildi.

KATAR'A 17 BOT İNŞA EDİLİYOR

Deniz Haber Ajansı'nın aldığı bilgiye göre; Antalya merkezli Ares Tersanesi'nde inşa edilen 24 metre boyunda, 5,70 metre genişliğinde, 59 ton ağırlığında ve 38 knot (70 km) hız yapabilen ARES 75 HERCULES devriye botlardan 5 adet üretilirken, 34,5 metre boyunda, 7,50 metre genişliğinde, 117 ton ağırlığında ve 30 knot (55 km) hız yapabilen ARES 110 HERCULES devriye botlarından ise 10 adet inşa edileceği öğrenildi.

Öte yandan 48 metre boyunda, 8,90 metre genişliğinde 245 ton ağırlığında ve 30 knot (55 km) hız yapabilen ARES 150 HERCULES tipi devriye botlarından ise 2 adet inşa edileceği ve botlarda Aselsan'ın ürettiği 30mm muhafız ve 12,7mm Stamp komutalı stabilize silah sistemleri bulunduğu belirtildi.

Geçen ay yapılan seyir testlerinin başarıyla sonuçlanmasıyla birlikte, Katar Sahil Güvenlik Komutanlığı yetkililerine, ARES 75 HERCULES botlarından 2 adedinin ve ARES 110 HERCULES tipi botların 1 adedinin kesin tesliminin yapıldığı ve Ares Tersanesi'nde ARES 75 HERCULES, ARES 110 HERCULES ve ARES 150 HERCULES sınıfında 14 adet botun inşasına devam edildiği öğrenildi.

Resim

Resim

Kaynak: http://www.denizhaber.com.tr/ares-tersa ... -70530.htm

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3649
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen Test7 » 19 Şub 2019, 11:33


Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

ARES Devriye Botları

Mesaj gönderen sailordream » 19 Şub 2019, 11:56

Ares ve Onuk botları şu AB bütçesi ile yapılan Damenin Aluminyum işlevsiz su jetli hilkat garibelerinden daha iyidir. Fırtına harici hiç faydası yok fırtına da yüksek bordası sebebi ile kurarma sadece olursa kıçtan oluyor çünkü tekne fırtınada küçük botları kayıkları altına alıp parçalıyor.

Cevapla