TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Güdümlü / güdümsüz roket ve füze sistemleri, hava ve füze savunması, patlayıcı, mühimmat ve mermiler, KBRN silah sistemleri ile ilgili haber ve analizler
çanakkale geçilmez
Süvariler
Mesajlar: 738
Kayıt: 13 Tem 2012, 13:27
Konum: çanakkale
Yaş: 44
İletişim:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen çanakkale geçilmez »

ile ilgili oldukça bilgilendirici bir video.......

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 3199
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen igirgin »

trakya_forever yazdı: 08 Şub 2021, 16:27 Laçin var hocam Tebere uygulanmış hali. Podu da hazır. Ama veri bağı mesafesi KGK lara yeter mi bilmiyorum şu an için. Veri bağı mesafesine 28 km diyen de var 150 km diyende. 4 çeşit mühimmat çıkabilir buradan aslında.

1) Mevcut KGK. Maliyet etkin, cep değeri oldukça iyi. 100 km mesafeden bırak ayrıl olması atıcı platform bekası içinde önemli. Sert 82 ve Sarb 83 ile ileride çok daha etkin, özellikle uçak hangarları ve pistler için, olacaklardır.

2) Kıçına ufak bir turbojet takıp menzili 150-200 kmlere çıkarılmış hali. Üzerinde çalışıldığı söyleniyor.

3) Laçin ya da benzeri bir güdüm sistemi eklenmiş hali. Tam manasıyla precise strike yapabilecek bir mühimmat olur. Hareketli hedef imha kabiliyeti de gelecektir böylelikle.

4) 2 ve 3. maddelerin birleşimi. Yerli JSOW ER olur tam manasıyla.

Zaman içerisinde muhtemelen bu 4 ürününde ortaya çıktığını görürüz. Yapamayacağımız şeyler değil. Ama tabi esas yüksek adetlerde üretilecek, maliyet etkin olan daima 1 numara olacaktır. Sanırım 2 numara da yakında gelir. Kim bilir 2 beklerken bir bakmışsın 4 numarayı koyuvermişler önümüze. Sürpriz yapmayı seviyor bizimkiler malum.
Laçin mühimmatını unutmuşum ama o da kendisini unutturmuş...

Yerli JSOW derken elimizde zaten SOM ailesi var, tabi görece daha ucuz bir mühimmat istiyorsak KTJ3200 yerine TJ300 kullanılabilir, yere yakın ve zigzag çizdirmeyeceksek tahminimce SOM'dan çok daha uzun menzilli olabilir.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2661
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen trakya_forever »

igirgin yazdı: 08 Şub 2021, 17:24 Laçin mühimmatını unutmuşum ama o da kendisini unutturmuş...

Yerli JSOW derken elimizde zaten SOM ailesi var, tabi görece daha ucuz bir mühimmat istiyorsak KTJ3200 yerine TJ300 kullanılabilir, yere yakın ve zigzag çizdirmeyeceksek tahminimce SOM'dan çok daha uzun menzilli olabilir.
Yerli JSOW dediğim aslında KGK LR olarak küçük boyutlu bir maketini 2 yıl önce gördüğümüz şey hocam. Stealth bir kılıf giydirilmiş, itkisiz ve menzili JSOW gibi 130+ km olan ve muhtemelen IIR güdümlü bir mühimmat. JSOW ER ise 2023 te ABD envanterine girecek JSOW a PW TJ 150 motoru takılmış ve menzili 560 km olması beklenen varyant.

TJ150 motoru bizim TJ300 den bir tık daha kuvvetli bir motor. Çapı azıcık büyük, kendisi daha hafif, 1.5N /340 lbf gücünde bir motor. Bizim TJ300 ise 1.3N/300 lbf yaklaşık olarak. Yani dediğiniz gibi TJ300 KGK larda kullanılabilir. 560 değilde 400km gitsin. Tabi süreç uzun ama en azından niyet ve çalışma olduğunu bilmek güzel. Elde malzeme var. Öyle ya da böyle bu iş başarılır.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen sailordream »

igirgin yazdı: 08 Şub 2021, 17:24 Laçin mühimmatını unutmuşum ama o da kendisini unutturmuş...

Yerli JSOW derken elimizde zaten SOM ailesi var, tabi görece daha ucuz bir mühimmat istiyorsak KTJ3200 yerine TJ300 kullanılabilir, yere yakın ve zigzag çizdirmeyeceksek tahminimce SOM'dan çok daha uzun menzilli olabilir.
Laçin Paveway II lisans üretimi değil mi?
Laçin, JSOW, SOM bağlantısını çözemedim ben?

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 3199
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen igirgin »

sailordream yazdı: 08 Şub 2021, 17:49 Laçin Paveway II lisans üretimi değil mi?
Laçin, JSOW, SOM bağlantısını çözemedim ben?
Laçin Teber'in IIR güdümlüsü idi ve F-16 görev bilgisayarı onu Maverick gibi görüyordu.
Teber'in IIR güdümünü KGK'ya takarsak, kıçına da bir TJ oldu çakma bir JSOW-ER diyordu arkadaş.

Bende elimizde zaten SOM var onun downgrade varyasyonlarını da bir seçenek diyorum.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen sailordream »

igirgin yazdı: 08 Şub 2021, 18:09 Laçin Teber'in IIR güdümlüsü idi ve F-16 görev bilgisayarı onu Maverick gibi görüyordu.
Teber'in IIR güdümünü KGK'ya takarsak, kıçına da bir TJ oldu çakma bir JSOW-ER diyordu arkadaş.

Bende elimizde zaten SOM var onun downgrade varyasyonlarını da bir seçenek diyorum.
Şimdi anladım, teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
Moon&star
Süvariler
Mesajlar: 1402
Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen Moon&star »

sailordream yazdı: 08 Şub 2021, 17:49 Laçin Paveway II lisans üretimi değil mi?
Laçin, JSOW, SOM bağlantısını çözemedim ben?
Paveway II yi zaten Aselsan lisansaltı üretmiyor muydu? TEBER in LAB ı ile karıştırdınız sanırım. Zira Laçin IIR/TV güdümlü. Teber de kullanılan LAB yerine, Laçin alternatif olarak soğutmasız IIR güdüm kabiliyeti sağlıyor diye biliyorum ben.

Edit: İletiyi yazarken İgirgin cevaplamış.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen robust »

Aselsan'in PW-II lazer gudum kiti uretimi 2000'lerin basinda yapiliyordu. Bildigim kadariyla ABD'li Raytheon sirketi lisansiyla kitin uretimi yapilmisti. Daha sonra Aselsan kiti millilestirdi, LGK adiyla uretiyor simdi. Lisans uretiminde hazir gelen 4q lazer dedektor, gas actuator, termal batarya, devre kartlari gibi onemli parcalari millilestirilerek LGK adiyla uretiliyor. Kitin dis geometrik yapisindan herhangi bir degisiklik yok gordugum kadariyla.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3548
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen Canti »

robust yazdı: 08 Şub 2021, 18:33 Aselsan'in PW-II lazer gudum kiti uretimi 2000'lerin basinda yapiliyordu. Bildigim kadariyla ABD'li Raytheon sirketi lisansiyla kitin uretimi yapilmisti. Daha sonra Aselsan kiti millilestirdi, LGK adiyla uretiyor simdi. Lisans uretiminde hazir gelen 4q lazer dedektor, gas actuator, termal batarya, devre kartlari gibi onemli parcalari millilestirilerek LGK adiyla uretiliyor. Kitin dis geometrik yapisindan herhangi bir degisiklik yok gordugum kadariyla.
Hocam okuyunca aklıma geldi. Şimdi biz aldığımız ürünleri benzer hatta aynı(?) geometriyle yerlileştirme yapıyoruz. Bunlar patent gibi meselelerden canımızı sıkar mı? Yoksa uçağın taşıyacağı yükün şekli belli denilerek bir şey denmiyor mu?

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen robust »

Canti yazdı: 08 Şub 2021, 18:57 Hocam okuyunca aklıma geldi. Şimdi biz aldığımız ürünleri benzer hatta aynı(?) geometriyle yerlileştirme yapıyoruz. Bunlar patent gibi meselelerden canımızı sıkar mı? Yoksa uçağın taşıyacağı yükün şekli belli denilerek bir şey denmiyor mu?
Sanmam cunku LGB kit cok eski bir teknoloji (1965-70ler) patent gibi seyleri varsa suresi bitmistir, hem de Aselsan LGK ile PW-II arasinda mutlaka detay farklar vardir. En basitinden kullanilan gudum yazilim farklidir, servolari, termal bataryasinda ufak farkliliklar vardir. Hatta Paveway-II kitlerini baska ulkelerde uretiyor sanirimm, lisansli veya kendi versiyonlarini.

Paveway LGB kitinin gelistirilmesi sureci ilginctir, 1960larda muhendis olmak zaten anormal zevkliymis. 3-5 muhendis bir hafta sonu kampa girer gibi projenin konsept tasariminin %80'nini bitirmisler. Vietnam savasinin ve USAF/USNAVY ihtiyaclarinin bazi temel teknolojilerin hizlica gelistirilmesinde cok buyuk etkisi var. Bunlarla ilgili Youtube'de cok guzel documentary videolar var. Merakli olanlara tavsiye ederim. Sidewinder, Walleye, LGB, Maverick, HArm'in atasi AGM45 Shrike gibi gudumlu fuze ve muhimmatlarin hepsi o donemin urunleri ve hepsi biririnden teknoloji (bazen kaynak) transferi ile gelistirilmis sistemler.

JDAM'in benzeri bir muhimmat olan HGK'da aynen Mk-80 seri bombalara baglandigi icin yerli yapilan kitin dis balistik ozellikleri aynen JDAM gibiydi ama arada bazi onemli farklar vardi. JDAM'da sadece 3 kanatcik hareketli (gudum yapan), ama ilk gelistirilen HGK-1'da kuyruktaki dort kanatcik hareketliydi. HGK daha dik acilarla hedefe yaklasiyordu. Daha sonraki yillarda, hatta bir kac sene once HGK-2,3 vs olarak yeni versiyonlar ABD'nin JDAM'i gibi 3 kontrol kanatcikli versiyon uretildi diye biliyorum.

Burada maliyet kontrolu cok onemli, cok sarf edilebilir kit olduklarindan. ABD artik 20 bin dolarin altinda maliyetlere JDAM veya LGB kit uretiyor ama yilda 20-25 bin uretebilecek kapasitesi var. Herhalde Boeing in yaptigi toplam JDAM uretimi 350 bini gecmis, 400 bine yaklasmis olabilir. LGB kitleri ABD'nin iki sirketi uretiyor, Raytheon ve Lockheed Martin. Bu ikisini LGB uretimi 400 bin adetlere yaklasmistir tahminen.

Kullanıcı avatarı
Footle
Süvariler
Mesajlar: 500
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen Footle »

robust yazdı: 08 Şub 2021, 22:06 Sanmam cunku LGB kit cok eski bir teknoloji (1965-70ler) patent gibi seyleri varsa suresi bitmistir, hem de Aselsan LGK ile PW-II arasinda mutlaka detay farklar vardir. En basitinden kullanilan gudum yazilim farklidir, servolari, termal bataryasinda ufak farkliliklar vardir. Hatta Paveway-II kitlerini baska ulkelerde uretiyor sanirimm, lisansli veya kendi versiyonlarini.

Paveway LGB kitinin gelistirilmesi sureci ilginctir, 1960larda muhendis olmak zaten anormal zevkliymis. 3-5 muhendis bir hafta sonu kampa girer gibi projenin konsept tasariminin %80'nini bitirmisler. Vietnam savasinin ve USAF/USNAVY ihtiyaclarinin bazi temel teknolojilerin hizlica gelistirilmesinde cok buyuk etkisi var. Bunlarla ilgili Youtube'de cok guzel documentary videolar var. Merakli olanlara tavsiye ederim. Sidewinder, Walleye, LGB, Maverick, HArm'in atasi AGM45 Shrike gibi gudumlu fuze ve muhimmatlarin hepsi o donemin urunleri ve hepsi biririnden teknoloji (bazen kaynak) transferi ile gelistirilmis sistemler.

JDAM'in benzeri bir muhimmat olan HGK'da aynen Mk-80 seri bombalara baglandigi icin yerli yapilan kitin dis balistik ozellikleri aynen JDAM gibiydi ama arada bazi onemli farklar vardi. JDAM'da sadece 3 kanatcik hareketli (gudum yapan), ama ilk gelistirilen HGK-1'da kuyruktaki dort kanatcik hareketliydi. HGK daha dik acilarla hedefe yaklasiyordu. Daha sonraki yillarda, hatta bir kac sene once HGK-2,3 vs olarak yeni versiyonlar ABD'nin JDAM'i gibi 3 kontrol kanatcikli versiyon uretildi diye biliyorum.

Burada maliyet kontrolu cok onemli, cok sarf edilebilir kit olduklarindan. ABD artik 20 bin dolarin altinda maliyetlere JDAM veya LGB kit uretiyor ama yilda 20-25 bin uretebilecek kapasitesi var. Herhalde Boeing in yaptigi toplam JDAM uretimi 350 bini gecmis, 400 bine yaklasmis olabilir. LGB kitleri ABD'nin iki sirketi uretiyor, Raytheon ve Lockheed Martin. Bu ikisini LGB uretimi 400 bin adetlere yaklasmistir tahminen.
https://www.airforcemag.com/power-jdam- ... -missiles/
2020 Şubat'ında 430 bini geçmişti hocam. 2018 yılında Boeing kapasitesini günlük 130 kite çıkardı diye aklımda kalmış, 2021 ortalarında günlük 200 kite çıkarmak istiyorlardı ama Covid19 sebebiyle büyük ihtimalle sarkacaktır daha ileri tarihe.

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3548
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen Canti »

robust yazdı: 08 Şub 2021, 22:06 Sanmam cunku LGB kit cok eski bir teknoloji (1965-70ler) patent gibi seyleri varsa suresi bitmistir, hem de Aselsan LGK ile PW-II arasinda mutlaka detay farklar vardir. En basitinden kullanilan gudum yazilim farklidir, servolari, termal bataryasinda ufak farkliliklar vardir. Hatta Paveway-II kitlerini baska ulkelerde uretiyor sanirimm, lisansli veya kendi versiyonlarini.

Paveway LGB kitinin gelistirilmesi sureci ilginctir, 1960larda muhendis olmak zaten anormal zevkliymis. 3-5 muhendis bir hafta sonu kampa girer gibi projenin konsept tasariminin %80'nini bitirmisler. Vietnam savasinin ve USAF/USNAVY ihtiyaclarinin bazi temel teknolojilerin hizlica gelistirilmesinde cok buyuk etkisi var. Bunlarla ilgili Youtube'de cok guzel documentary videolar var. Merakli olanlara tavsiye ederim. Sidewinder, Walleye, LGB, Maverick, HArm'in atasi AGM45 Shrike gibi gudumlu fuze ve muhimmatlarin hepsi o donemin urunleri ve hepsi biririnden teknoloji (bazen kaynak) transferi ile gelistirilmis sistemler.

JDAM'in benzeri bir muhimmat olan HGK'da aynen Mk-80 seri bombalara baglandigi icin yerli yapilan kitin dis balistik ozellikleri aynen JDAM gibiydi ama arada bazi onemli farklar vardi. JDAM'da sadece 3 kanatcik hareketli (gudum yapan), ama ilk gelistirilen HGK-1'da kuyruktaki dort kanatcik hareketliydi. HGK daha dik acilarla hedefe yaklasiyordu. Daha sonraki yillarda, hatta bir kac sene once HGK-2,3 vs olarak yeni versiyonlar ABD'nin JDAM'i gibi 3 kontrol kanatcikli versiyon uretildi diye biliyorum.

Burada maliyet kontrolu cok onemli, cok sarf edilebilir kit olduklarindan. ABD artik 20 bin dolarin altinda maliyetlere JDAM veya LGB kit uretiyor ama yilda 20-25 bin uretebilecek kapasitesi var. Herhalde Boeing in yaptigi toplam JDAM uretimi 350 bini gecmis, 400 bine yaklasmis olabilir. LGB kitleri ABD'nin iki sirketi uretiyor, Raytheon ve Lockheed Martin. Bu ikisini LGB uretimi 400 bin adetlere yaklasmistir tahminen.
Vietnam zamanının Agile projesi kapsamında olması gerek. Aynı proje içerisinde M-16 tasarımı, ihalar gibi şeyler vardı. Merak edenler için Pengaton'un Beyni- DARPA'nın Sansürsüz Tarihi isimli kitabı tavsiye ederim.

Tekno Savunma
Üye
Mesajlar: 12
Kayıt: 21 Nis 2021, 15:09
Yaş: 28

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen Tekno Savunma »



• Seri üretimi devam eden KGK, SİHA'lar için göreve hazır

• Aksungur SİHA, KGK-SİHA-82 ile hedefi ilk atışta hassas şekilde vurdu

• SİHA'lar genel maksat bombaları 50-55 kilometreye ulaştıracak

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 2072
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen anafor2014 »

kgk - 82 ismine neden SİHA eki gelmiş acaba? Siha'dan atılabilmesi için bazı güncellemeler yapılmış olabilir mi?

kivele
Üye
Mesajlar: 396
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen kivele »

Lazer İtkili Kanatlı Güdüm Kiti (LİKGK) gerçekleşmesini istediğim güdüm kiti diyebilirim. 200-250km menzile rahatlıkla ulaşabilir diye düşünüyorum.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 3199
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen igirgin »

Lazer itkisi nasıl bir şey?

Kullanıcı avatarı
Footle
Süvariler
Mesajlar: 500
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen Footle »

kivele yazdı: 30 Nis 2021, 23:46 Lazer İtkili Kanatlı Güdüm Kiti (LİKGK) gerçekleşmesini istediğim güdüm kiti diyebilirim. 200-250km menzile rahatlıkla ulaşabilir diye düşünüyorum.
200-250km menzilli bir mühimmatı lazer güdümlü yaparsanız vurulacak hedefin en az 30-40km yakınlarına işaretleme yapacak bir hava aracı veya daha da yakınına karadan işaretleme yapacak asker sokmak zorundasınız. Bu mesafelere yaklaşabiliyorsanız zaten KGK tipi bir mühimmat atmanıza gerek kalmıyor. Bana kalırsa 50km üstünde menzile sahip mühimmatları lazer güdümlü yapmak gereksiz, bu mesafelerde CCD/IIR güdüm ile datalink olmadan hareketli ve gerçek zamanlı hedeflere hassas taarruz biraz zor.

İZCİ
Üye
Mesajlar: 137
Kayıt: 02 Eki 2020, 13:34
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen İZCİ »

igirgin yazdı: 01 May 2021, 00:19 Lazer itkisi nasıl bir şey?
Benim bildiğim bazı uzay araçlarının alt kısmındaki konkav alana yerden lazer tutulup ısınmış hava üretilerek o aracın sıcak hava etkisiyle havalanması planlanıyordu. Amaç yakıt taşımayan hafif uzay aracı idi.

Laser itki olsa olsa öyle bir şeydir heralde.

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 3199
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen igirgin »

İZCİ yazdı: 01 May 2021, 14:28 Benim bildiğim bazı uzay araçlarının alt kısmındaki konkav alana yerden lazer tutulup ısınmış hava üretilerek o aracın sıcak hava etkisiyle havalanması planlanıyordu. Amaç yakıt taşımayan hafif uzay aracı idi.

Laser itki olsa olsa öyle bir şeydir heralde.
k
Fi tarihinden bilimsel bir magazin programından sizin dediğinizi hatırlıyorum ama KGK'ya aklım ermedi. Herhalde arkadaş başka bir şey yazmak istedi.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3647
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 25

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen İstiklalFM »

Bence Lazer güdümlü iki destekli KGK demek istedi. O kadar fantastik şeyler düşünmüş olamaz sanırım KGK için

kivele
Üye
Mesajlar: 396
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen kivele »

Çok yanlış anlaşılmış. Lazer güdümlü, KKS/ANS destekli, Kanatlı ve mini turbojet (TJ-90 veya itki gücü daha yüksek)
motor takılarak uzun menzilli ucuz hava-yer mühimmatı LİKGK yerine İKLGK (İtkili Kanatlı Lazer Güdüm Kiti) daha mantıklı... :D

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen robust »

KGK kitinin mevcut yapisi turbojet veya lazer gudum eklenmesi icin uygun degil. Farkli bir tasiyici govde yapilmak zorunda. Piyasada bunun en bilinen ornegi HvKK envanterinde de olan JSOW muhimmati ve yeni gelistirilen JSOW-ER. Bu yeni ER versiyonu mini turbo jet motorlu ve 100km menzilli serbest ucus yapan JSOW'un menzilini 200km lere cikariyor. Tubitak SAGE'de sergilenen KGK-LR tasarimi sanirim bu beklenilen turbojet motorlu ve daha uzun menzilli secenek olacaktir. Beklentim INS/GPS'e ilave olarak CCD/IIR arayici ilavesi ile ATA (otomatik hedef tespit) ile hafizasina yuklenen hedefi otomatik tespit ederek nokta vurus yapabilecek bir cozum. Bu sekilde Turkiye'nin sahip oldugu Gokturk uydulari gibi ISR kabiliyetini etkili sekilde kullanmis oluruz. Benzer ATA kabiliyeti SOM fuzesinde mevcut zaten.

Resim

Aslinda KGK icin benim baslangictaki beklentim, Israil'in Spice kit ailesi gibi bir moduler bir tasarim ve arayici baslikli cozum seklinde olmasiydi. Spice 500-1000-2000 gibi bir kit cozumu ve burunda IIR veya TV/CCD arayici kullaniyor. Ucusunu INS/GPS ile yapiyor ve hedef bolgesine gelince TV/CCD/IIR arayici secenegi ile hafizasina yuklenen hedefin goruntusunu image karsilastirma teknigi ile tespit edebiliyor. Burada sorun cikarsa INS/GPS ilee hedefinin dusuk CEP ile vurabiliyor. KGK icin baslangicta boyle bir calismayi hayal etmistim ama biz biraz daha basit ve ucuz olmasi icin INS/GPS ile basladik sanirim.

Resim

igirgin
Süvariler
Mesajlar: 3199
Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
Yaş: 13

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen igirgin »

Aslında biz ilk önce en zorunu yapıyorduk sonradan daha basit olanı yapıyorduk.
UMTAS IIR>UMTAS-L>MAM-L
HİSAR>PORSAV
SOM>KGK

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3647
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 25

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen İstiklalFM »

robust yazdı: 01 May 2021, 18:32 KGK kitinin mevcut yapisi turbojet veya lazer gudum eklenmesi icin uygun degil. Farkli bir tasiyici govde yapilmak zorunda. Piyasada bunun en bilinen ornegi HvKK envanterinde de olan JSOW muhimmati ve yeni gelistirilen JSOW-ER. Bu yeni ER versiyonu mini turbo jet motorlu ve 100km menzilli serbest ucus yapan JSOW'un menzilini 200km lere cikariyor. Tubitak SAGE'de sergilenen KGK-LR tasarimi sanirim bu beklenilen turbojet motorlu ve daha uzun menzilli secenek olacaktir. Beklentim INS/GPS'e ilave olarak CCD/IIR arayici ilavesi ile ATA (otomatik hedef tespit) ile hafizasina yuklenen hedefi otomatik tespit ederek nokta vurus yapabilecek bir cozum. Bu sekilde Turkiye'nin sahip oldugu Gokturk uydulari gibi ISR kabiliyetini etkili sekilde kullanmis oluruz. Benzer ATA kabiliyeti SOM fuzesinde mevcut zaten.

Aslinda KGK icin benim baslangictaki beklentim, Israil'in Spice kit ailesi gibi bir moduler bir tasarim ve arayici baslikli cozum seklinde olmasiydi. Spice 500-1000-2000 gibi bir kit cozumu ve burunda IIR veya TV/CCD arayici kullaniyor. Ucusunu INS/GPS ile yapiyor ve hedef bolgesine gelince TV/CCD/IIR arayici secenegi ile hafizasina yuklenen hedefin goruntusunu image karsilastirma teknigi ile tespit edebiliyor. Burada sorun cikarsa INS/GPS ilee hedefinin dusuk CEP ile vurabiliyor. KGK icin baslangicta boyle bir calismayi hayal etmistim ama biz biraz daha basit ve ucuz olmasi icin INS/GPS ile basladik sanirim.

Resim
Haklısınız hocam lakin siz de biliyorsunuz ki önümüzden çok büyük bir duvar var. Maliyet maliyet ve maliyet. Eldeki mühimmatlar genel olarak yabancı muadillerden uygun fiyatlı olsa dahi çok yüksek sayıda mühimmat ihtiyacımız var. Aktif olarak çok mühimmat kullanıyoruz. Kabiliyet gelişimi kadar Eldeki mühimmatlardaki maliyetleri düşürmek için çalışıyoruz. SOM'dan daha uygun fiyatlı stand off mühimmatlar gelecektir. Keza 100-150 km menzilli CCD/IIR başlıklı uygun maliyetli bir itkili mühimmat daha göreceğimizi düşünüyorum. KGK şu an maliyetine göre yüksek etkili bir mühimmat. Bahsettiğiniz çalışmalar gelecektir ancak şu anda bu klasmanda maliyeti uygun mühimmatlara daha çok enerji harcıyor SAGE.

trakya_forever
Süvariler
Mesajlar: 2661
Kayıt: 25 Ağu 2015, 13:41
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen trakya_forever »




Takipte kalın demiş Reis. Kuzgun geliyor aga.

Bu arada video da fırsat hedeflerine taarruz kabiliyeti ibaresi koymuşlar. O nasıl oluyor? LAB başlık entegrasyonu çalışılıyor demişlerdi. Ondan olsa gerek.

Kullanıcı avatarı
Footle
Süvariler
Mesajlar: 500
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
Yaş:

TÜBİTAK SAGE Kanatlı Güdüm Kiti

Mesaj gönderen Footle »

trakya_forever yazdı: 04 May 2021, 13:40


Takipte kalın demiş Reis. Kuzgun geliyor aga.

Bu arada video da fırsat hedeflerine taarruz kabiliyeti ibaresi koymuşlar. O nasıl oluyor? LAB başlık entegrasyonu çalışılıyor demişlerdi. Ondan olsa gerek.
Modern gimbal ve hedefleme podları baktıkları konumun koordinatlarını belirleyebiliyorlar hocam. Muhtemelen bu koordinatlar bomba uçaktan ayrılmadan evvel yüklenebiliyor, kastettikleri bu olsa gerek. KGK gibi mühimmatlar atıcı platformdan lazer işaretleme yapılabilmesi için biraz fazla uzun menzilli kalıyor. Ya yerden ya da başka bir platformdan daha yakından işaretleme yapmak zorundasınız bu da mühimmatın uzun menzilinin avantajını götürüyor biraz. Fırsat hedeflerine taarruz kabiliyetiyle uçak üzerindeyken de mühimmata hedef girişini kastediyorlar bana kalırsa.

Cevapla