Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 1577
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen Tulga »

@r@gorn yazdı: 30 Mar 2023, 10:53 İlk uçuşunu neredeyse yeni sayılacak (8 ay) bir zamanda yapmış uçak için aldıkları hız çok iyi. Aesa radar denemesi, füze sistemler testleri başladığına göre programda işler yolunda gidiyor. Ne diyelim darısı bizim başımıza.
İlk 2 filo için motor işini çözersek bizim de sorunsuz ilerleme ihtimalimiz yüksek görünüyor hocam. EOTS ve İRİST ile MMU Aesa Radar işinin yolunda ilerleyeceğini düşünüyorum. Özellikle yerli GAn modül üretiminin başlamış olması muazzam derecede önemliydi. Bunun yanına yeni nesil EH paketi de eklenince sorun kalmayacaktır. Mühimmat kısmında birçok proje tamamlandı sayılır. Heyecanla beklenenler Akbaba ve Gökhan füzeleri. 2028'e kadar işler tamamlanıp da ilk 2 filo seri üretimine hazır olabilirsek işte oradaki hazır motor işini çözmüş olmamız lazım şimdiden. Bir de bugünden başlayacak yerli MMU motor projesinin 2030 perspektifinde testlerinin yapılıyor hale gelebilmesi lazım ki 2032 sonrası yerli motor ile Blok -2 üretimleri başlayabilsin.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1921
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

Güney Kore Donanması, Chungnam Sınıfı FFX Batch III firkateynlerinden ilki olan ROKS Chungnam (FFG-828)'i teslim almış. 127mm baş topu, 16xKVLS, 8xSSM, 4 yüzlü AESA radar bulunmakta. Gördüğüm kadarıyla üzerinde şu anlık bir CIWS sistemi yok. 4300 ton tam yüklü deplasmana sahip gemi CODLOG itki sistemi ile maksimum 30 knot hızda seyir yapabiliyor.


Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1921
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »


Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1921
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

LIG Nex1, FA-50 için geliştirdiği AESA radarı tanıtmış.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1921
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

5. prototipte uçuşunu yapmış:


□ The Defense Acquisition Program Administration (Director Eom Dong-hwan) announced that on May 16, 2023, the Korean fighter jet (KF-21, Boramae) No. 5 took off from the 3rd Training Wing (Sacheon) and succeeded in its first flight over the South Sea.

□ With the successful first flight of prototype #5 today, all four KF-21 single-seat prototypes succeeded in their first flight.
* Prototype configuration: 4 single seats (Units 1, 2, 3, 5), 2 double seats (Units 4, 6)

□ Prototype 5 mainly conducts avionics performance verification tests such as AESA radar, and is scheduled to conduct aerial refueling tests in the second half of this year.

□ If the 6th prototype succeeds in its first flight in June, all of the KF-21 flight test prototypes will succeed in their first flight. You will be able to perform verification.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1921
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

Güney Kore, L-SAM sistemini gerçek bir balistik hedefe karşı test etmiş.
South Korea's state-owned Agency for Defense Development (ADD) released a successful interception test footage of the developmental L-SAM missile defense system on 01 June 2023. This is the third successful interception out of four tests carried out by L-SAM. L-SAM is designed as an upper-tier interceptor of the multilayered Korean Air & Missile Defense (KMAD) network and is composed of three stages, including the final-stage "kill vehicle." L-SAM is intended to shoot down incoming ballistic missiles at 50-60km altitude and extends South Korea's missile defense capability to upper layer of a ballistic missile flight's terminal phase. In the latest test footage, L-SAM kill vehicle is seen successfully engaging a Korean Ballistic Aerial Target System (K-BATS) in its terminal phase. KMAD also consists of US-origin MIM-104 Patriot PAC-3 and indigenous Cheongung-II (KM-SAM Block-II) missile defense systems, which are designed to intercept missiles at 40km altitude and below. Additonally, US Army operates the Terminal High Altitude Area Defense (THAAD) battery in Korea, which can target missiles at altitude of 40-150km. According to ADD, L-SAM development is scheduled to be completed by 2024 and mass production to begin in 2025. L-SAM will become fully operational across South Korea sometime in late 2020s. Additionally, ADD plans on developing improved L-SAM-II and Cheongung-III (KM-SAM Block-III) in the future.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1921
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

Güney Kore'de düzenlenen MADEX Deniz Sistemleri Savunma Fuarı'nda HD HHI KDDX ihalesi için tasarladığı yeni muhribini ve CVX ihalesi için tasarlanan CATOBAR'lı uçak gemisi konseptini tanıtmış:
Resim
Resim

CVX'in üzerinde bulunan KF-21'in uçak gemisi varyantı KF-21N dikkat çekiyor. Eğer bizde Hürjet ile benzer bir konfigürasyon sağlarsak (ki sayın Tulga Hürjet konusuna yazmış bence de Hürjet'in bu versiyonunun mutlaka çift motorlu olması gerekiyor.) yakın zamanda orta sınıf uçak gemileri donanmalar tarafında tekrar popüler olacak gibi.

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 1577
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen Tulga »

Bu uçak gemisi modeli sanırım 42k ton deplasmanlıydı. Yanılıyor da olabilirim. Lakin bizde de olmasını arzuladığım versiyon budur. Bakın bizdeki Kızılelma ve Anka 3 projeleri çok değerli. Eğer kotarabilirsek F-21'den hallice küçük bir Hürjet NAVAL ile mükemmel bir hava saldırı grubu oluşturabiliriz. T-625, T-925 ve T-929 ile grubu tamamlarız. Mükemmel ve ideal olur. İşletim maliyetleri görece hazır alım sistemlere göre çok daha uygun olur. TCG Anadolu ve TCG Trakya ( inşallah) ile birlikte topyekûn bir ordu taşıyor oluruz. TF-2000 ve Reis denizaltıları ile görev grubu oluşmuş olur. Bu görev grubu için KAAN'dan ölçeklendirilmiş bir donanma savaş uçağı yerine çok daha düşük maliyetli tamamlayıcı muharip uçak hedeflenmelidir. Çünkü farklı tanımlı başka platformlara da sahip bir ülkeyiz. Amaç zaten ABD donanma hava muharebe gücü sahibi olmak değil. Denizaşırı menfaat alanlarına hızlı intikal, askeri personel ekipman ve araç taşıma ile birlikte yeterli seviye hava gücü aktarımı olacak. TF-2000 ilk kaynağı bir an önce vurulmalı. Bir ekonomik kriz bahanesi daha kaldırmaz donanmanın bu en önemli projesi. G. Kore hızla ilerliyor. Geç kalmadan devamını getirmek lazım.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1921
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

BAE, KF-21 projesine ortak olmak istiyormuş:

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1921
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

Hanwha, yeni 40 mm çift toplu hava savunma sistemini tanıtmış:





Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1921
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

ABD'den Güney Kore'ye SM-6 izni çıkmış:

karaden
Üye
Mesajlar: 176
Kayıt: 17 May 2022, 19:31
Yaş: 28

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen karaden »

Avustralya ve Japonya'da alıyor.

Artık alan savunma için bu menzillere çıkmak gerekiyor.Pahalı olduğundan az sayıda tedarik etmişler sanırım.

Artık istif dahil fırkateynlerimiz de Siper Block1 ve II'nin standart olacağı görülüyor...Ama TF-2000 muhribinde SM-6 muadili mühimmat gereklilik halini alıyor.Gürcan bey geçtiğimiz aylarda booster'lı Siper BlockII'den bahsetmişti muhtemelen SM-6 muadili mühimmata o şekilde ulaşacağız.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 7518
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen kabardey »


Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1921
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

Güney Kore Silahlı Kuvvetleri

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

Güney Kore'de C-390 kullanıcıları arasına girmeye hazırlanıyor. Embraer C-390'la uçuşa geçmiş gibi.

Cevapla