Bir şey çıkacağını sanmıyorum. Olacak olan bir iş bu kadar uzamazdı. Nefesimi tutup beklemeyeceğim doğrusu!kabardey yazdı: ↑15 Eyl 2023, 21:27 Kaan için RR ile görüşme deniyor. Umarım biran önce artık sonuçlanır. 2. bir Altay kaldıracak halde değiliz.
https://www.savunmasanayist.com/mmu-kaa ... -gorusmesi
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1428
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
RR'nin elinde pearl 10X serisi yeni motorlar AB'siz 18,000lbf gücüne çıkabiliyor (GE F110-16,600 lbf). RR'nin bu çekirdeği kullanarak bir AB ekleyerek rahatlıkla F110'dan da daha performanslı ve aynı boyutlarda bir motor çıkarabileceğini iddia ediliyor. Bu motor rahatlıkla Kaan'ın isterlerini karşılayabilir.Merzifonlu yazdı: ↑16 Eyl 2023, 00:00 Bir şey çıkacağını sanmıyorum. Olacak olan bir iş bu kadar uzamazdı. Nefesimi tutup beklemeyeceğim doğrusu!
Aynı çekirdek üstünden, ABD'nin B-52H CERP modernizasyonunu F130(17,000 lbf) motoru ile kazandılar.
Bunlar hep işin iyi yanları. Fakat yeni geliştirilecek motorun haklarına konu gelince, RR doğal olarak bu hakları satmak istemiyor, zira elindeki en yeni motor bu. Biz ise motor üstünde tam yetki istiyoruz. RR burada tok satıcı çünkü motor başarılı. Biz ise başka seçenek olmadığı için, RR'nin teklifini kabul etmez isek, TEİ'nin 13 yıllık programına kalacağız.
Her neyse biz bunun da bir şekilde içine ederiz.
En son kabardey tarafından 16 Eyl 2023, 02:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
.........
- alpagut
- Süvariler
- Mesajlar: 1341
- Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bu proje Altaydan misli misli daha buyuk. Patlama ihtimali olmamali. Patlamasin diye gerekirse kendimizi patlatmaliiyiz desem yeridir. Motor o veya bu sekilde teknoloji tam hakimiyet falan olmasa da ilk 30-40 ucak icin direk alinmali muhtemelen alinir da. Sonrasina kendi yerli motorumuz ule devam edtmek durumunda oluruz o da yetismeli. yetismek zorunda.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1428
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Yahu merak ettim, neden ille de biz "içine edeceğiz"? İngiliz de içine edebilir pekala.
Kaan projesinde, BAE Systems şirketinden tasarım yardımı alındı. Doğru mu? Doğru. Bu işbirliği kusursuz yürüdü mü peki? Benim duyumlarım bizimkilerin bu işbirliğinden tatmin olmadıkları ve hayal kırıklığına uğradıkları şeklinde. Hatta bu hayal kırıklığının neticesinde, İngilizleri detay tasarıma dahil etmemişiz.
Neden tatmin olmamış bizimkiler? Çünkü İngilizler, tecrübeli mühendislerini değil ama vasat mühendislerini yollamışlar; tecrübeli mühendislere verilecek parayı almalarına rağmen! Deneyim kazansınlar diye vasatları yollamışlar...
Şimdi, benim size sormam gereken soru şu: BAE Systems ile düzgün ilerlemeyen bu işbirliğinin, Rolls-Royce şirketi ile sorunsuz ilerletileceğini nereden biliyorsunuz? İçine edilecekse bir şeylerin, neden sadece biz içine edecekmişiz?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Madem böyle bir durum var, biz neden hala BAE'ye para ödüyoruz? Neden sözleşme fes edilmiyor? Madem biz yapıyoruz onlara ne gerek var? Eğer adam sana istediğin işi vermiyorsa sözleşmeyi fes edersin, konu kapanır. BAE her şeyi dört dörtlük yapar falan demiyorum da, sonuçta patron TAI gerekeni yapsın o zaman.Merzifonlu yazdı: ↑17 Eyl 2023, 19:02 Yahu merak ettim, neden ille de biz "içine edeceğiz"? İngiliz de içine edebilir pekala.
Kaan projesinde, BAE Systems şirketinden tasarım yardımı alındı. Doğru mu? Doğru. Bu işbirliği kusursuz yürüdü mü peki? Benim duyumlarım bizimkilerin bu işbirliğinden tatmin olmadıkları ve hayal kırıklığına uğradıkları şeklinde. Hatta bu hayal kırıklığının neticesinde, İngilizleri detay tasarıma dahil etmemişiz.
Neden tatmin olmamış bizimkiler? Çünkü İngilizler, tecrübeli mühendislerini değil ama vasat mühendislerini yollamışlar; tecrübeli mühendislere verilecek parayı almalarına rağmen! Deneyim kazansınlar diye vasatları yollamışlar...
Şimdi, benim size sormam gereken soru şu: BAE Systems ile düzgün ilerlemeyen bu işbirliğinin, Rolls-Royce şirketi ile sorunsuz ilerletileceğini nereden biliyorsunuz? İçine edilecekse bir şeylerin, neden sadece biz içine edecekmişiz?
RR nicedir Türkiye'deki GE tekelini kırmaya çalışıyor. Bizimse böyle bir rekabet beklentimiz olduğunu düşünmüyorum. Zaten ambargolar sonrası artık alternatif de kalmadı. Ya bu işi kendimiz bir şekilde kotaracağız yada RR ile yola çıkacağız.
Eldeki projelerin akıbetlerine baktığımız zaman, işin içine edecek tarafın bizim taraf olacağını kestirmek çok da zor değil.
-
- Üye
- Mesajlar: 501
- Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
RR tamamen bize ait motor geliştirme projesine girmez. GE ile çok adetli F110 motor antlaşması yapmamız gerekiyor.kabardey yazdı: ↑17 Eyl 2023, 19:57 Madem böyle bir durum var, biz neden hala BAE'ye para ödüyoruz? Neden sözleşme fes edilmiyor? Madem biz yapıyoruz onlara ne gerek var? Eğer adam sana istediğin işi vermiyorsa sözleşmeyi fes edersin, konu kapanır. BAE her şeyi dört dörtlük yapar falan demiyorum da, sonuçta patron TAI gerekeni yapsın o zaman.
RR nicedir Türkiye'deki GE tekelini kırmaya çalışıyor. Bizimse böyle bir rekabet beklentimiz olduğunu düşünmüyorum. Zaten ambargolar sonrası artık alternatif de kalmadı. Ya bu işi kendimiz bir şekilde kotaracağız yada RR ile yola çıkacağız.
Eldeki projelerin akıbetlerine baktığımız zaman, işin içine edecek tarafın bizim taraf olacağını kestirmek çok da zor değil.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
ABD senatosunu hallederseniz o iş kolay.

Bu arada dünyadaki hiçbir firma her hakkı size ait olacak bir şey geliştirmez. Siz geliştiriyorsanız size bir noktaya kadar tecrübe sağlar. Altay'ı bunun için örnek veriyorum. Hepimiz izledik rezilliği, sonunda BMC power oturdu ve her şeyi sıfırdan yerli motorlar yapıyor.
TEI'de bu bağlamda biraz daha gelişmiş F110 ayarında bir motor için 13 yıllık proje sundu. Sonuç yine elde avuçta bir şey yok, ABD senatosuna yakalanmamak için adet adet motor siparişi vererek yerli uçak yapıyoruz. Hayırlı olsun.
-
- Üye
- Mesajlar: 501
- Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
ABD ile F-16V için pazarlık yapacağıma motor için pazarlık yapardım. İsterlerimizi F110 göre ayarlamak zorunda kalıcaz gibi geliyor. Eninde sonunda oturup kendimiz yapıcaz motoru orası kesin...kabardey yazdı: ↑17 Eyl 2023, 23:25 ABD senatosunu hallederseniz o iş kolay.Fakat F110 Kaan isterlerini karşılamıyor.
Bu arada dünyadaki hiçbir firma her hakkı size ait olacak bir şey geliştirmez. Siz geliştiriyorsanız size bir noktaya kadar tecrübe sağlar. Altay'ı bunun için örnek veriyorum. Hepimiz izledik rezilliği, sonunda BMC power oturdu ve her şeyi sıfırdan yerli motorlar yapıyor.
TEI'de bu bağlamda biraz daha gelişmiş F110 ayarında bir motor için 13 yıllık proje sundu. Sonuç yine elde avuçta bir şey yok, ABD senatosuna yakalanmamak için adet adet motor siparişi vererek yerli uçak yapıyoruz. Hayırlı olsun.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1428
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Güzel sorular, benzerlerini ben de sormuştum. Ama rivayeti bana aktarandan yanıt alamadım. Yanıt aldığımda size de söylerim.
Benim tahminim ise şöyle: Olası bir iptal projenin yurt dışındaki imajını zedeleyeceği için bunu yapmıyorlar. İngilize ödenen o para sadece tasarım yardımına değil, aynı zamanda imaj oluşturmaya da ödeniyor.
Kaan'ın motorları için, ben İngilizden hiç bir şey beklemiyorum.
%1 İhtimalle, bakın yazıyla yüzde bir dedim, "Sadece 250 uçak için biz size anahtar teslim üretiriz, ihracatı ise duruma göre oturup birlikte değerlendiririz." diyeceklerdir veya demişlerdir. %99 ihtimalle ise ipe un sereceklerdir veya sermişlerdir.
O motorları, Altay'da olduğu gibi, oturup biz sıfırdan üreteceğiz... Bu gerçeği ne kadar erken kavrarsak o kadar iyidir.
- Wolverine
- Akıncılar
- Mesajlar: 1270
- Kayıt: 10 Ağu 2012, 18:15
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Eğer iş yerli motora kalırsa en erken, en iyi ihtimal ile pembe gözlüklerle bakarsak 10 yıl sonra kaanın ihtiyacı olan motoru üretebiliriz. Aksiliklerle süre 20 yıla kadar uzayabilir. Zaten Tai 13 yıl veriyor. E bu süre içinde ne yapacağız? Uçak filomuz eskiyor. Enaz iki filo F16V Yada EF2000 almalıyız ki 2040 lara kadar rahat edebilelim. E bu konuda da hiçbir gelişme yok. İş böyle giderse prototipleri uçuracak kadar motor alınacak abd den. Rusların armatası gibi bayramlarda ego masturbasyonu yaparız biz bu gidişle.
Bu işi ciddi yapacaksak el mahkum ya abd ile motor konusunda anlaşacağız yada ingiliz ile. İlk bir iki filo abd yada İngiliz motoru ile yapılır zaten o arada da yerli motor yapılır. Ve acele etmeliyiz artık.
Bu işi ciddi yapacaksak el mahkum ya abd ile motor konusunda anlaşacağız yada ingiliz ile. İlk bir iki filo abd yada İngiliz motoru ile yapılır zaten o arada da yerli motor yapılır. Ve acele etmeliyiz artık.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1446
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Mayıs ayındaki bu mesajı tekrar paylaşmak istiyorum. Bizzat Akşit hocanın ağzından çıkan ifadelerle konuya daha sağlıklı yön verebiliriz. MMU motor hususu daha önce defalarca yorumlamaya çalıştığım üzere resmi ilanı yapılmadan başlatılmış bir durumda. Burada iki husus var. Birincisi, TF-6000 projesi ile ilk defa kazanımı sağlanan teknolojilerin edinimi. Bunlar nedir dersek;kedoxs yazdı: ↑10 May 2023, 07:36
Akşit hoca MMU motoru konusunda çok somut bilgiler verdi. Motor ekibinin 250 kişiyi aştığını, motorun performans ekibinde genel kurgusunun dondurulduğu ve parça detay aşamasına geçildiğini belirtiyor.
Hep motor için görevlendirme ve projelendirme yapılmadığını ve kimin üreteceğinin belli olmadığını konuşuyorduk ama iş sadece ilan edilmemiş gibi duruyor. Tei ve Tr motor işi baya ilerletmişler. Ben en geç 2025 de çekirdek motorun çalışmasını bekliyorum.
- Süper alaşım malzeme
- Tek parça titanyum Blisk'i disk üzerinde mikron hassasiyeti ile kesip tümleşik yapı elde etme
- Yüksek itki kompresörü
- Yüksek ısıya dayanımlı yekpare döküm yanma odası
En son Teknofest Ankara'da görsel sunumu yapılan parçalarla birlikte TF-6000 tamamlanmış oldu. Şimdi motoru bir bütün halinde Teknofest İzmir'de bizlerle buluşturma çalışmaları yapılıyor. Hedef Ekim -Kasım gibi çalıştırma.
Bu noktadan itibaren, elde edilen kazanımlar esnasında ikinci husus olarak ifade edebileceğimiz MMU motor proje spesifiklerinin hazırlanması, teknik detayı, isterler gibi çalışmaların aynı süreçte yapılması. Kazanımlar ile birlikte parçaların detay tasarımlarına yönelik çalışmalara gecilebildiğini ifade ediyor Akşit hoca. Yani artık mevcut kazanımlarla daha büyük detay tasarımlı benzer parçaların üretimine yönelik hazırlıklar içerisinde olunduğu ifade ediliyor. Benim arzuladığım kısmı hep buydu. Çok şükür ki Akşit hoca ve ekibine bu görev verilmiş. Belki de bahsedildiği gibi BAE ile olan tasarım çalışmalarındaki sorunlar neticesinde bir benzerinin de motor çalışmalarında yaşanacağı öngörülerek direkt MMU motor işinin yapılabilirliğini Akşit hoca ve ekibine verdiler.
Lakin daha önce de söyledim. Milli motorlu KAAN'ın 2035-36'dan önce olması gerçekçi değil. Evet olacaktır. Yapılabilirliğini bu saatten sonra ben tartışmam. Lakin 2036'ya kadar olan süreçte en az 2 filo ( 40-48 adet ) uçak için F110 hazır motor kullanımını garanti altına almak durumundayız. Bu da tertemiz bir gerçek. Ha eğer bunu yapamazsak, evet ikinci bir Altay vakası daha söz konusu olacaktır. Lakin en azından şimdiden başlatılmış bir milli turbofan motor projesi neticesinde gecikmiş olsa bile 2030'larda projeyi devam ettirebilecek imkan elimizde olmuş olacak. Önemli konu 13-15 yıllık süreci ne şekilde geçireceğimizdir.
Bu saatten sonra R&R ile TAEC ile bir motor anlaşması olacağını düşünmüyorum. F110 hazır alımına yoğunlaşılacaktır. Buradan çıkacak sonuç önümüzdeki 13-15 seneyi netleştirecektir.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1428
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Ben R&R ile anlaşma olmayacağı konusunda sizinle hemfiikirim. Ancak seri üretim Kaan'lar için F110 alımının da (aynı şekilde) olmayacağını düşünüyorum. O motorları paşa paşa biz yapacağız. "Zahmetli ve pahalı olacak ama en hayırlısı böyle olmasıdır." diye düşünüyorum.
Stop-gap savaş uçağı olayını nasıl çözeceğiz derseniz, Murad radarı ile TF6000/10000 motorunun 4-5 yıl içinde seri üretime alınması şartıyla, bence ek uçak almadan ve hibrit bir yaklaşımla çözeceğiz gibi duruyor. Şöyle ki:
a) Acilen ıskartaya çıkartılması gereken, bomba kamyonu olarak kullandığımız F4'lerin yerine, Murad radarı + TF6000/10000 motorlu KE & Anka-3 geçecek ve bu jet motorlu dronlar havada uçan kontrol istasyonları + yapay zeka ile yönetilecekler.
b) Hava önleme görevleri için, uzun menzilli Siper ve/veya Gökhan füzeleri taşıyan ve Murad radarı varyantı ile donatılan Akıncılar kullanılacak.
c) Kalan her türlü görev için ve bu dronlara destek olarak, yerli Murad radarı ile donatılan F16'lar kullanılacak.
Ama eğer, Murad radarı ve TF6000/10000 motorları 5 yıl içinde seri üretime girmezse, işte o zamaaan, "Çira gibi yanayruz uşağum!"

-
- Üye
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 04 Kas 2013, 13:56
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Dönüp dolaşıp geldiğimiz nokta hep aynı oluyor. Erken öten horoza hiç acımıyorlar.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1446
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Merzifonlu hocam;
a,b,c maddelerinin olacağı ve bu minvalde planlama içerisinde olunduğu aşikar. Bu nedenledir ki ilave F-16 da alamayacağımızı anlamış olacaklar ki belirttiğiniz maddelerdeki süreçlere yoğunlaşılmış durumda. Eldeki F-16'larımızı da kendi Özgür modernizasyonu çerçevesinde yapacağız muhtemelen. Kitlerin de geleceğinden ümidimi kesmiş durumdayım. Beyaz saray ile sorunlar çözülse bile Kongre oluşumu mevcut haliyle asla lehte karar verecek durumda değil.
Dediğiniz gibi KAAN'lar için motoru da biz yaparken ilk iki filo için hazır alım olmayacaksa evet orta halli bir Altay vakası daha yaşanacaktır. Muhtemelen F-16 Özgür modernizasyonu ile maddelerdeki projeler tamamlanıp 13-15 yılı kotarmaya çalışacağız. Neyse en azından kötüyü düşünerek şimdiden bünyemiz alışmış olacak.
a,b,c maddelerinin olacağı ve bu minvalde planlama içerisinde olunduğu aşikar. Bu nedenledir ki ilave F-16 da alamayacağımızı anlamış olacaklar ki belirttiğiniz maddelerdeki süreçlere yoğunlaşılmış durumda. Eldeki F-16'larımızı da kendi Özgür modernizasyonu çerçevesinde yapacağız muhtemelen. Kitlerin de geleceğinden ümidimi kesmiş durumdayım. Beyaz saray ile sorunlar çözülse bile Kongre oluşumu mevcut haliyle asla lehte karar verecek durumda değil.
Dediğiniz gibi KAAN'lar için motoru da biz yaparken ilk iki filo için hazır alım olmayacaksa evet orta halli bir Altay vakası daha yaşanacaktır. Muhtemelen F-16 Özgür modernizasyonu ile maddelerdeki projeler tamamlanıp 13-15 yılı kotarmaya çalışacağız. Neyse en azından kötüyü düşünerek şimdiden bünyemiz alışmış olacak.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1428
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Valla, kitleri de yollamazlarsa onları hiç acımadan kopyalarız. Ölmüş eşek sopadan korkmaz misali, ardımıza da bakmayız. Nedir yani, kıçımızda don olmadan Ortadoğudaki maganda sokağında mı gezeceğiz?
TF6000/10000 motoru ve Murad radarı seri imalatta olduktan sonra, gerisi bir şekilde gelir. İş ki o ikisi beklenen performansı versinler ve seri imalatta olsunlar.

TF6000/10000 motoru ve Murad radarı seri imalatta olduktan sonra, gerisi bir şekilde gelir. İş ki o ikisi beklenen performansı versinler ve seri imalatta olsunlar.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1428
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Ha bu arada; jet motorlu dronları Barış Kartalı misali havada uçan kontrol istasyonları ile yönetme konulu ayrı bir başlık açmak ve konsepti derinlemesine orada incelemek lazım.
Önden bilgi vereyim: Dron yönetme yeteneği kazandırılan Apache'lerin mürettebatı fazla iş yükünden şikayetçiymiş. Ön saftaki muharip platformlardan dron yönetme fikri, bu durumda çöpe gidiyor demektir.
Yapay zeka ne kadar yetkin olursa olsun, jet motorlu dronları sinyal gecikmesine yakalanmadan yönetecek kadar yakında olan, ama saldırılara karşı da görece uzakta kalan, adanmış uçan istasyon platformlarını tartışmalıyız diye düşünüyorum.
Tahminim odur ki uçan dron kontrol istasyonları, muharebe bölgesinden yaklaşık 250 km mesafede ve 20.000 fet irtifada konuşlanırlar. Ek önlemler ve çevik bir platform yardımıyla, bu mesafe kontrol personeli için görece güvenli sayılabilir.
Benim bu görev için platform önerim: Modifiye edilmiş bir KE olur. Kontrol personeli ve iletişim ekipmanının bulunduğu kapsül, faydalı yük sınıfına girer.
Önden bilgi vereyim: Dron yönetme yeteneği kazandırılan Apache'lerin mürettebatı fazla iş yükünden şikayetçiymiş. Ön saftaki muharip platformlardan dron yönetme fikri, bu durumda çöpe gidiyor demektir.
Yapay zeka ne kadar yetkin olursa olsun, jet motorlu dronları sinyal gecikmesine yakalanmadan yönetecek kadar yakında olan, ama saldırılara karşı da görece uzakta kalan, adanmış uçan istasyon platformlarını tartışmalıyız diye düşünüyorum.
Tahminim odur ki uçan dron kontrol istasyonları, muharebe bölgesinden yaklaşık 250 km mesafede ve 20.000 fet irtifada konuşlanırlar. Ek önlemler ve çevik bir platform yardımıyla, bu mesafe kontrol personeli için görece güvenli sayılabilir.
Benim bu görev için platform önerim: Modifiye edilmiş bir KE olur. Kontrol personeli ve iletişim ekipmanının bulunduğu kapsül, faydalı yük sınıfına girer.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
@Tulga hocam iyi niyetli söylüyorsunuz ama TEI'nin Kaan için bir motor çalışması yok. Hiç bir firma ihalesini almadığı bir işe başlamaz. Sn Akşit'in hesap verdiği yabancı ortaklı bir yönetim kurulu var. Onun sözleri hep iyi niyet ve güven veren açıklamalar ama iş alındığında 13 yıllık proje başlayacak, ondan önce değil.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 199
- Kayıt: 13 Tem 2012, 11:21
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
KAAN ın Uluslararası alanda piar 'ı için Kodlama yapılması daha iyi olmaz mı ? TF-23
Tamam Asya , Ortadoğu ve Afrika pazarları için KAAN ismi seçildi. TF-23 gibi ek bir tanımlama tanıtım için güzel bir çözüm olur.
KAAN isminde başka projelerimizde var
Piyade tüfeği Füze hatta Cep telefonu
Bir şeyi 40 kere söylersen olurmuş en azından bizler internet ortamında TF-23 Baskısı yapalım
Tamam Asya , Ortadoğu ve Afrika pazarları için KAAN ismi seçildi. TF-23 gibi ek bir tanımlama tanıtım için güzel bir çözüm olur.
KAAN isminde başka projelerimizde var
Piyade tüfeği Füze hatta Cep telefonu
Bir şeyi 40 kere söylersen olurmuş en azından bizler internet ortamında TF-23 Baskısı yapalım

-
- Üye
- Mesajlar: 247
- Kayıt: 18 Mar 2022, 00:16
- Yaş: 35
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Cumhuriyet bayramını yağmur yağacak terör olacak diye kutlamıyoruz uçağın adını Cumhuriyetin 100 yılına istinaden TF 23 koyar mıyız sizce
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1446
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Hocam benimkisi Akşit hocanın sözleri üzerinden çıkarım yapmak. Çünkü MMU motoru için olmazsa olmaz sıcak kısım proseslerine haiz olmamız gerekiyordu. Son 5 senedeki yatırımlar dahilinde elde edilen teknolojik kazanımların TF6000 projesinde vücut bulması ve kabiliyet kazanımı, MMU motor parça detay tasarımları sonrası üretim için gereken teknolojik altyapıyı da doğal olarak beraberinde getirecektir.kabardey yazdı: ↑18 Eyl 2023, 16:48 @Tulga hocam iyi niyetli söylüyorsunuz ama TEI'nin Kaan için bir motor çalışması yok. Hiç bir firma ihalesini almadığı bir işe başlamaz. Sn Akşit'in hesap verdiği yabancı ortaklı bir yönetim kurulu var. Onun sözleri hep iyi niyet ve güven veren açıklamalar ama iş alındığında 13 yıllık proje başlayacak, ondan önce değil.
Sizin olaya bakış açınızda hak var. Ben de birkaç mesajımda dile getirmeye çalıştım. Resmi olarak TEİ'ye verilen bir proje yok. Lakin hocanın alenen elde edilen teknolojik kazanımların birebir MMU motor projesine hazırlık anlamı taşıdığını söylemesi beni bu düşünceye itmekte. Karar vericilerin hazırlığınızı yapın ileride resmi ilanı yapılacak dediği bir süreç de olabilir bu. Malesef. Bizim ülkemiz sever bu durumları. Yapılabilirliği kesinleşmeden malumun ilanı pek yapılmaz bizde.
Sıcak kısımların yapılabilirliği sonrası işe soyunmuş durumdalar düşüncem de buradan gelmekte. Sizin 13 yıl ile benim 13 yıl birbirini tutuyor zaten. Lakin benim belirtmeye çalıştığım 13. Yıl sonunda uçak üzeri kalifikasyonu ve sertifikasyonu yapılmış ilk milli motorlu KAAN uçaklarının operasyonel olmaya başlaması beklentisi var. Yani motorun tasarım, detay çalışmaları, ilk prototip, test ve denemeler sertifikasyon ve kalifikasyon, uçağa montaj, uçak üzeri yer ve hava testleri, uçağa sertifikasyon ve kalifikasyonu ile tamamlanmış hali ile 13 yıldan bahsediyorum. Bunu sağlayacak olan da şimdiki teknolojik kazanımların uygulanması ile motorun prototip için gereken parçalarının tasarım sonrası üretimine baslanabilmesi imkanından dolayıdır. Aksi halde sadece motorun ilk prototip modelinin ortaya çıkması dediğiniz gibi ancak 13 seneyi bulurdu. Sadece bunu ifade etmeye çalışmıştım.
-
- Üye
- Mesajlar: 501
- Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Sayın Mahmut Akşit röportajında, sözlerini şöyle sürdürdü:kabardey yazdı: ↑18 Eyl 2023, 16:48 @Tulga hocam iyi niyetli söylüyorsunuz ama TEI'nin Kaan için bir motor çalışması yok. Hiç bir firma ihalesini almadığı bir işe başlamaz. Sn Akşit'in hesap verdiği yabancı ortaklı bir yönetim kurulu var. Onun sözleri hep iyi niyet ve güven veren açıklamalar ama iş alındığında 13 yıllık proje başlayacak, ondan önce değil.
"Şu anda tam gaz çalışıyoruz. Milli Muharip Uçak'ın motoruna vakit ayıran, sadece bu motorla ilgilenen mühendislerimizin sayısı geçtiğimiz yıldan bu yana 200'ü aştı. Milli Muharip Uçak'ın tasarım çalışmalarında resmi ihale süreci tamamlanmamış olsa da biz, başladık."
Bu süreç 2022 yılında itibaren başlamış TEİ İngilizlerle bu işin olmayacağı anlamış....
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Bahsettiği Tr motor çalışması olmalı. Tr motor'un bir ortağı TAI, dolayısıyla TEI idi. Zaten bu çalışma sonrası ihaleye çıkıldı. Bu Tr motor olayı da, BMC'nin bütün hisselerini TAI'ye satması ile bitti. Şuan firma hala duruyor mu emin değilim. Garabet bir iş idi, buna rağmen TEI biz yaparız diye gayet net duruş sergiledi.kivele yazdı: ↑19 Eyl 2023, 01:41 Sayın Mahmut Akşit röportajında, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Şu anda tam gaz çalışıyoruz. Milli Muharip Uçak'ın motoruna vakit ayıran, sadece bu motorla ilgilenen mühendislerimizin sayısı geçtiğimiz yıldan bu yana 200'ü aştı. Milli Muharip Uçak'ın tasarım çalışmalarında resmi ihale süreci tamamlanmamış olsa da biz, başladık."
Bu süreç 2022 yılında itibaren başlamış TEİ İngilizlerle bu işin olmayacağı anlamış....
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2819
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Linkedin de trmotoru takip ediyorum. Ekibini sürekli büyütüyor , bir sürü iş ilanı var aktif olarak alım yapıyor. İngiltereye eğitime giden personelleri var. Ben gayet büyüyen yada büyükmek isteyen bir şirket görüyorum.kabardey yazdı: ↑19 Eyl 2023, 02:00 Bahsettiği Tr motor çalışması olmalı. Tr motor'un bir ortağı TAI, dolayısıyla TEI idi. Zaten bu çalışma sonrası ihaleye çıkıldı. Bu Tr motor olayı da, BMC'nin bütün hisselerini TAI'ye satması ile bitti. Şuan firma hala duruyor mu emin değilim. Garabet bir iş idi, buna rağmen TEI biz yaparız diye gayet net duruş sergiledi.
https://www.linkedin.com/posts/trmotorg ... member_ios
Merak ettiğim konu ise trmotor un konumlandırıldığı yer nedir? Acaba trmotor biraz daha büyüyünce ve aktif olarak para kazanmaya başlayınca tei deki bazı projelerde frene mi basılacak?
Yada tei Nasıl GM nin üretim üssü ise trmotor da RR a üretim mi yapacak? İngiltere ile aramız baya iyi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1499
- Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
- Konum: Ankara
- Yaş: 41
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Yalnız tam olarak bu noktada fikir beyan etmek istiyorum. T129 projesi çok güzeş bir misal. Alırsın motoru hazır takarsın elindeki platform ihtiyacını, yahut acil ihtiyacını karşılarsın. Yahut Fırtına, yahut sabra moderznizasyonu. Bizimkiler İngilizlerden tam olarak ne istedi? İşin muamma olan kısmı burası. Zannediyorumki ihracat lisansı ile garantiye gitmek istemişlerdir. Yahut ciddi bir teknolji transferine gitmek istemişlerse eğer. Evet bu iş olmaz.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1446
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Üstadım benim bildiğim başından beri İngilizlerden, geliştirilecek motorun üçüncü ülkelere satışına olanak sağlayacak IP haklarının alınmasıydı. Lakin İngilizler buna yanaşmıyor ve TAEC üzerinden bize serbest, başka ülke ihraçlarına İngiltere onayı istiyordu. Bizimkiler de TR Motor'u devreye sokunca işin içinde o dönemki Katar sermayesi ve payı söz konusu olduğundan süreç kilitlenmişti. Tahminim daha önce de söylediğim üzere mühendis gelişimi ve eğitimi İngiltere'ye gönderilerek devam ediyordur. TEİ'ye yani Akşit hoca ve ekibine başlayın hazırlığınızı yapın talimatı verilmiştir. TF6000 projesi başı ortası ve sonu itibariyle geçen süreçlerde elde edilen teknolojik kazanımların oluşturduğu eko sistem ile birlikte MMU motoru tasarım ve spesifik detayları hazırlanmıştır. Elde edilen teknolojik kazanımlar ile de şimdi 35k lb itki sağlayacak batı menşeli yüksek kaliteli metalürjye sahip modern bir F110 üstü turbofan motor için parça detaylandırma ve tasarlama zamanına gelinmiştir.karli yazdı: ↑19 Eyl 2023, 10:02 Yalnız tam olarak bu noktada fikir beyan etmek istiyorum. T129 projesi çok güzeş bir misal. Alırsın motoru hazır takarsın elindeki platform ihtiyacını, yahut acil ihtiyacını karşılarsın. Yahut Fırtına, yahut sabra moderznizasyonu. Bizimkiler İngilizlerden tam olarak ne istedi? İşin muamma olan kısmı burası. Zannediyorumki ihracat lisansı ile garantiye gitmek istemişlerdir. Yahut ciddi bir teknolji transferine gitmek istemişlerse eğer. Evet bu iş olmaz.
Benim tahminim, işte bu noktadan sonraki hazırlık süreci tamamlandığı zaman ( Ki bana göre Kızılelma üzerine takılıp çalıştırılacak TF 10000 sunumu esnasında olur ) MMU motor projesinin TR Motor üzerinden TEİ'ye verildiği haberi ilan edilecektir. Herşeyi ile parça prototip üretimine başlanabilir seviyede olunacak o dönem itibariyle de prototip motor imalatına başlanacaktır. 2025-2028 arası prototip motor parça imalatları, ve ilk ateşleme, 2030 başında yer testlerinin tamamlanması, 2031 gibi KAAN platformuna entegrasyon ve 2-3 yıllık test ve kalifikasyon süreçleri neticesinde 2035-36' da ilk yerli motorla üretilen KAAN'ların operasyonel olmaya başlaması takvimi izlenebilir.
Çünkü bu şekilde bile 13 yılı bulacak proje için TF6000 ile elde edilen kazanımlar olmasaydı, bizim bu süreci 18-20 yıla kadar çıkarma mecburiyetimiz söz konusu olacaktı. Sanırım 2018-23 arası fena sayılmayacak şekilde teknolojik kazanımlarla geçirilebildi. Bu işin olacağına inanıyorum. Benim tek tedirgin olduğum zaman dilimi 2023-2036 arası 13 yıllık dönem.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1428
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
- brownbess
- Süvariler
- Mesajlar: 367
- Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Çinliler KAAN'ı ele almışlar bir tv programında. Bazı noktalarda yanlış yorumlar yapsalar da, yine de bizim tv yorumcularına göre oldukça iyiler. Bu adamlar askeri konuları güzel işliyorlar.
- AKINCI
- Akıncılar
- Mesajlar: 686
- Kayıt: 10 Tem 2012, 22:09
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Gayet objektif incelenmiş. Yunan analizci dayiyi değil bunları çevirsinler.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2819
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1446
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Aslında bizde de böyle bir Kanal olmalı. Şöyle ki;anafor2014 yazdı: ↑19 Eyl 2023, 23:20 Çin tvlerindeki bu gibi programları izlerdim. Çinde orduya ait bir tv kanalı var , emekli askerler bürokratlar profesorler çıkıp program yaparlar. Entellektüel seviyesi oldukça yüksektir.
SSB dahilinde enformasyon ve bilgilendirme kanalı oluşturularak haftanın 7 gününe yayılacak şekilde programlar düzenlenebilir. Devlet ve özel sektör firmalarına ait fabrika görüntüleri, projelerin ele alınması ve güncel çekimler ve röportajlar yapılarak haber servisine gün içi programlarda kullanılmak üzere kaynak oluşturulabilir. Orta ve küçük çaplı projelerden elde edilecek görsel ve işitsel bilgiler ile de saat başı haberler oluşturulabilir. Akşam 20:00-01:00 arası Savunma sanayi ürünlerinin ülke savunmasına etkisi konu başlıklı söyleşiler ve tartışmalar yayınlanabilir. Pazartesi Sahil güvenlik, Salı günü Jandarma ve Emniyet, Çarşamba günü Kara Kuvvetleri, Perşembe günü Deniz Kuvvetleri, Cuma günü Hava Kuvvetleri projeleri ele alınabilir. Cumartesi ve Pazar gündüz kuşağında hafta içi oluşan tüm haber ve programların tekrarı, akşam kuşağında ise canlı yayın tartışma ve söyleşi programları yapılabilir.
Bu amaçla sektörde yer alan ve bu alanlarla ilgili haber veri paylaşımı yapan insanları Kanal bünyesinde kullanabilir. Teknofest, İDEF gibi organizasyonlarda özel yayınlar ve detay programları uyarlanabilir. Yurtdışı fuarlara erişim ve sürekli yayınla güncel haberlere ulaşım sağlanabilir.
Bu işi topyekûn yaptığınız zaman toplumsal ilgi daha da artacaktır. Sonuçta firmaların reklamları alınacaktır. Program sponsorlukları sağlanacaktır. SSB'nin resmi yayın organı olacaktır.
Ülkede TV yayıncılığında özellikle gündüz kuşağı yerlerde geziyor. Toplumun zihin algısı o kadar kötü yerlerde ki duzeltebilmek için birkaç nesile ihtiyaç var. En azından bilgi aktarımı konusunda Savunma sanayi alanında bir girişim ile işe başlamanın da faydası olacaktır düşüncesindeyim.
-
- Üye
- Mesajlar: 76
- Kayıt: 20 Şub 2020, 10:32
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Aman hocam malum güvenlik politikaları uzmanı askeri stratejist yer ve deprem bilimci gök bilimci roket ve füze uzmanı kara hava deniz vs. vs. her türlü konuda uzman olan çok değerli şahsiyet ve onun gibilere yeni ekmek kapısı çıkarmaktan başka bir işe yaramaz. Bizdeki bu leş medya yukarıdaki tarzda bir program çıkaramaz mümkün değil.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2819
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Tulga yazdı: ↑20 Eyl 2023, 10:15 Aslında bizde de böyle bir Kanal olmalı. Şöyle ki;
SSB dahilinde enformasyon ve bilgilendirme kanalı oluşturularak haftanın 7 gününe yayılacak şekilde programlar düzenlenebilir. Devlet ve özel sektör firmalarına ait fabrika görüntüleri, projelerin ele alınması ve güncel çekimler ve röportajlar yapılarak haber servisine gün içi programlarda kullanılmak üzere kaynak oluşturulabilir. Orta ve küçük çaplı projelerden elde edilecek görsel ve işitsel bilgiler ile de saat başı haberler oluşturulabilir. Akşam 20:00-01:00 arası Savunma sanayi ürünlerinin ülke savunmasına etkisi konu başlıklı söyleşiler ve tartışmalar yayınlanabilir. Pazartesi Sahil güvenlik, Salı günü Jandarma ve Emniyet, Çarşamba günü Kara Kuvvetleri, Perşembe günü Deniz Kuvvetleri, Cuma günü Hava Kuvvetleri projeleri ele alınabilir. Cumartesi ve Pazar gündüz kuşağında hafta içi oluşan tüm haber ve programların tekrarı, akşam kuşağında ise canlı yayın tartışma ve söyleşi programları yapılabilir.
Bu amaçla sektörde yer alan ve bu alanlarla ilgili haber veri paylaşımı yapan insanları Kanal bünyesinde kullanabilir. Teknofest, İDEF gibi organizasyonlarda özel yayınlar ve detay programları uyarlanabilir. Yurtdışı fuarlara erişim ve sürekli yayınla güncel haberlere ulaşım sağlanabilir.
Bu işi topyekûn yaptığınız zaman toplumsal ilgi daha da artacaktır. Sonuçta firmaların reklamları alınacaktır. Program sponsorlukları sağlanacaktır. SSB'nin resmi yayın organı olacaktır.
Ülkede TV yayıncılığında özellikle gündüz kuşağı yerlerde geziyor. Toplumun zihin algısı o kadar kötü yerlerde ki duzeltebilmek için birkaç nesile ihtiyaç var. En azından bilgi aktarımı konusunda Savunma sanayi alanında bir girişim ile işe başlamanın da faydası olacaktır düşüncesindeyim.
Hocam bizde doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar. İnsanlar gerçekleri duymak istemiyor, maalesef şu anda bu tarz bir program veya kanal bizim için imkansız.
Üzülerek belirtmek isterim ki Çin’deki tartışma konuşma ortamı teknik alanlarda bizden çok ileride. Bizde hep duygulara hitap etme ve PR kasma var.
- _Turkuaz_
- Süvariler
- Mesajlar: 1870
- Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Tulga yazdı: ↑20 Eyl 2023, 10:15 Aslında bizde de böyle bir Kanal olmalı. Şöyle ki;
SSB dahilinde enformasyon ve bilgilendirme kanalı oluşturularak haftanın 7 gününe yayılacak şekilde programlar düzenlenebilir. Devlet ve özel sektör firmalarına ait fabrika görüntüleri, projelerin ele alınması ve güncel çekimler ve röportajlar yapılarak haber servisine gün içi programlarda kullanılmak üzere kaynak oluşturulabilir. Orta ve küçük çaplı projelerden elde edilecek görsel ve işitsel bilgiler ile de saat başı haberler oluşturulabilir. Akşam 20:00-01:00 arası Savunma sanayi ürünlerinin ülke savunmasına etkisi konu başlıklı söyleşiler ve tartışmalar yayınlanabilir. Pazartesi Sahil güvenlik, Salı günü Jandarma ve Emniyet, Çarşamba günü Kara Kuvvetleri, Perşembe günü Deniz Kuvvetleri, Cuma günü Hava Kuvvetleri projeleri ele alınabilir. Cumartesi ve Pazar gündüz kuşağında hafta içi oluşan tüm haber ve programların tekrarı, akşam kuşağında ise canlı yayın tartışma ve söyleşi programları yapılabilir.
Bu amaçla sektörde yer alan ve bu alanlarla ilgili haber veri paylaşımı yapan insanları Kanal bünyesinde kullanabilir. Teknofest, İDEF gibi organizasyonlarda özel yayınlar ve detay programları uyarlanabilir. Yurtdışı fuarlara erişim ve sürekli yayınla güncel haberlere ulaşım sağlanabilir.
Bu işi topyekûn yaptığınız zaman toplumsal ilgi daha da artacaktır. Sonuçta firmaların reklamları alınacaktır. Program sponsorlukları sağlanacaktır. SSB'nin resmi yayın organı olacaktır.
Ülkede TV yayıncılığında özellikle gündüz kuşağı yerlerde geziyor. Toplumun zihin algısı o kadar kötü yerlerde ki duzeltebilmek için birkaç nesile ihtiyaç var. En azından bilgi aktarımı konusunda Savunma sanayi alanında bir girişim ile işe başlamanın da faydası olacaktır düşüncesindeyim.
İstiklal Marşı ve Açılış.
-Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatı....
-Sayın Cumhurbaşkanımızın isteği ve arzusu...
-Reis-i Cumhurumuzun bu yöndeki kararlı duruşu....
-Sayın Cumhurbaşkanımızın öngörüsü ve azmi...
.... falan diye geçer muhtemelen programlar. Zaten gerek havuz medyasında gerek sosyal medyada yeterince yalama ve köpürten var. Bu nedenle savunma sanayinin sorunları konuşulamıyor. Bugün bile o çok övülen savunma sanayi haber platformları, haberlerinin büyük kısmını forumlardaki ve sosyal medyadaki paylaşımlardan meydana getiriyor. Ortada gazetecilik namına tek bir şey yok. Bugüne kadar mesela bu mecralarda bir kere karşısındakini zora sokacak bir soru sorulduğunu görmedim. Mazallah sorarlarsa etkinliklere giriş çıkışları engellenir falan.
Forum siteleri zaten az çok bu doğrultuda varlar. Eğrisini doğrusunu herhangi bir etkinlik veya reklam geliri kaybı korkusu olmadan fikir alışverişiyle burada ortaya koyuyoruz. Aslında bu da oldukça entelektüel bir aktivite. Gidin bakın Youtube veya Twitter paylaşımlarının altına, bin bir türlü pespayelik var. Hükümet yardakçısı ayrı, muhalifi ayrı. O nedenle ben TRMilitary'i oldukça değerli buluyorum.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1428
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
+1. Aman aman, sakın ha! Çokbokolog'lara ulufe kapısı yaratmayalım durduk yere. Bizdeki bu leşşş medya ile olacak iş değil o.ring of fire yazdı: ↑20 Eyl 2023, 10:36 Aman hocam malum güvenlik politikaları uzmanı askeri stratejist yer ve deprem bilimci gök bilimci roket ve füze uzmanı kara hava deniz vs. vs. her türlü konuda uzman olan çok değerli şahsiyet ve onun gibilere yeni ekmek kapısı çıkarmaktan başka bir işe yaramaz. Bizdeki bu leş medya yukarıdaki tarzda bir program çıkaramaz mümkün değil.
- DarkMatter
- Süvariler
- Mesajlar: 488
- Kayıt: 10 Kas 2019, 15:53
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
İyi güldüm hocam. Kısaca herbokolog olan bu şahıs her konuda ahkam kesecek kadar bilgilidir bu gibi programlardan cukkalar paraları sallayarak.ring of fire yazdı: ↑20 Eyl 2023, 10:36 Aman hocam malum güvenlik politikaları uzmanı askeri stratejist yer ve deprem bilimci gök bilimci roket ve füze uzmanı kara hava deniz vs. vs. her türlü konuda uzman olan çok değerli şahsiyet ve onun gibilere yeni ekmek kapısı çıkarmaktan başka bir işe yaramaz. Bizdeki bu leş medya yukarıdaki tarzda bir program çıkaramaz mümkün değil.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2819
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
Milli Muharip Uçak(MMU) Projesi - TF-X
Soru değil ama HaberTurk'de canlı yayında Hakan kılıç S400 alımı bize uymaz, siyasi bir alım demişti. Resmen saldırı altında kalmıştı canlı yayında. Sonradan cahile anlatır gibi anlatmıştı ama karşısındaki güruh malum._Turkuaz_ yazdı: ↑20 Eyl 2023, 11:26 İstiklal Marşı ve Açılış.
-Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatı....
-Sayın Cumhurbaşkanımızın isteği ve arzusu...
-Reis-i Cumhurumuzun bu yöndeki kararlı duruşu....
-Sayın Cumhurbaşkanımızın öngörüsü ve azmi...
.... falan diye geçer muhtemelen programlar. Zaten gerek havuz medyasında gerek sosyal medyada yeterince yalama ve köpürten var. Bu nedenle savunma sanayinin sorunları konuşulamıyor. Bugün bile o çok övülen savunma sanayi haber platformları, haberlerinin büyük kısmını forumlardaki ve sosyal medyadaki paylaşımlardan meydana getiriyor. Ortada gazetecilik namına tek bir şey yok. Bugüne kadar mesela bu mecralarda bir kere karşısındakini zora sokacak bir soru sorulduğunu görmedim. Mazallah sorarlarsa etkinliklere giriş çıkışları engellenir falan.
Forum siteleri zaten az çok bu doğrultuda varlar. Eğrisini doğrusunu herhangi bir etkinlik veya reklam geliri kaybı korkusu olmadan fikir alışverişiyle burada ortaya koyuyoruz. Aslında bu da oldukça entelektüel bir aktivite. Gidin bakın Youtube veya Twitter paylaşımlarının altına, bin bir türlü pespayelik var. Hükümet yardakçısı ayrı, muhalifi ayrı. O nedenle ben TRMilitary'i oldukça değerli buluyorum.