Yerli motor teknolojileri
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Motus bunu bayağı bir zamandır (5-6 sene belki fazla) yapıyor zaten diye biliyorum. Yanlış mı hatırlıyorum acaba?
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3902
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
- witch_king
- Üye
- Mesajlar: 397
- Kayıt: 02 Ağu 2012, 00:01
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Çok önemli bir eşik aşılacak gibi. Hayırlı uğurlu olsun ülkemiz için.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1499
- Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
- Konum: Ankara
- Yaş: 41
Yerli motor teknolojileri
Azizim,
PD180 i nereye yerleştireceğiz, onu anlamadım ben?
-
- Üye
- Mesajlar: 114
- Kayıt: 12 Tem 2012, 19:04
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
motor ilk çalışmadı herhalde, çalıştıktan sonrada nozullardan anormal bir sıvı çıkışı var gibi duruyor.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1771
- Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Biseyler oldu. Bi terslikler oldu ama....tam analiz yapacak bilgide degilim.
-
- Üye
- Mesajlar: 814
- Kayıt: 24 Tem 2012, 08:23
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Organizasyon akraba, ese ve dosta verilirse TEI’nin ozel ve guzel gununde bunlari yasariz iste. “Cekirdek” motorda herhangi bir sorun yok, tam aksine istenilen performansi rahat sagliyor. Zorlanmada ise istenilen zorlama payini rahat karsiliyor.
Sorun organizasyonun sorumlulugunu ustlenen sirketin halt yemesi. Motorun calisma prensibini bilmeyen gereksizin biri “motor calismiyor ki” diyor ve bu gereksizin dedikleri canli yayinda duyuluyor. Sn. Aksit hakli olarak tepki gosteriyor ve islerini duzgun yapmalari konusunda uyarida bulunuyor. Daha sonra zaten ateslenen ve deviri yukselen motorun yanmasini yeniden gosteriyorlar.
Sorun organizasyonun sorumlulugunu ustlenen sirketin halt yemesi. Motorun calisma prensibini bilmeyen gereksizin biri “motor calismiyor ki” diyor ve bu gereksizin dedikleri canli yayinda duyuluyor. Sn. Aksit hakli olarak tepki gosteriyor ve islerini duzgun yapmalari konusunda uyarida bulunuyor. Daha sonra zaten ateslenen ve deviri yukselen motorun yanmasini yeniden gosteriyorlar.
-
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10498
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
İsteyen istediğini istediği kadar rezil etsin. Proje takımının ellerine emeklerine sağlık. Takvimin epey ötesinde, çok ilerlemişler. Geyik gerçek başarının önüne geçti.
Çok önemli bir eşik bu.
Çok önemli bir eşik bu.
-
- Üye
- Mesajlar: 51
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:13
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Yayında test ekibine mi, yoksa yayın ekibine mi sabote ettiği söyleniyor ?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 358
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:12
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Daha önce de olan problemler hatta Cumhurbaşkanı da dillendirdi canlı yayında birkaç kez aynı şekilde . Misal Roketsan için yapılan törende videoyu led ekrana veremediler. Motor gösteriminde de Akşit hoca daha sunumunu yaparken sinirlenmeye başladı slayt gösteriminde senkron tutmayınca.ZIRHLISUVARİ yazdı: ↑05 Ara 2020, 17:17 Biseyler oldu. Bi terslikler oldu ama....tam analiz yapacak bilgide degilim.
- KatipMaster
- Süvariler
- Mesajlar: 1568
- Kayıt: 19 Tem 2012, 13:07
- Yaş:
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1771
- Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Akan su gibi sivi buharlasma ya da yuksek isi nedeni ile mi olusuyor. Motordan anlayan muhendis arkadaslar bilgi verebilir mi?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1771
- Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Cok iyi su motor islerini halledince onumuz asiri derecede acilacak diye dusunuyorum. Her turlu motor isini suratle cozmemiZ gerekiyor. Bunlardan motor falan alamayacagiz yoksa. Gemi aziya aldi bunlar....
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Sorunu orada burada aramayin bence. Turkiye herseyi buyuk torenler ile canli yayin sekilde yapmak zorunda degil. Hersey tek merkeze odakli. Test asamasindaki bir motor bu sonucta, hersey olabilir. Henuz daha ilk adimi atma asamasindaki motoru sanki 10 yildir kullanimdaki motor gibi rol biciyoruz. Projede calisanlar uzerinde de gereksiz bir baski kuruluyor, surekli politikacilar ile yuz yuze getirilerek. Proje iyice olgunlasinca, Gokbey helikopteri uzerinde motor calistirma toreni yaparsiniz.
TS1400 motoru yerlilik acisindan cok onemli bir proje oldugu gibi Turkiye'nin helikopter projelerinde global olcekli oyuncu olmasi adimlarini cok etkileyecek. Projenin olgunlasmasi ve helikoper uzerinde sertifiyesi icin bir en az 3-4 seneye daha ihtiyaci var. Iste bu torenlerin verdigi yanlis algilardan bir tanesi sanki motor oldu bitti gibi, TAI'ye teslim edildi, yarin Gokbey'de ucacakmis gibi anlasiliyor.
TS1400 motoru yerlilik acisindan cok onemli bir proje oldugu gibi Turkiye'nin helikopter projelerinde global olcekli oyuncu olmasi adimlarini cok etkileyecek. Projenin olgunlasmasi ve helikoper uzerinde sertifiyesi icin bir en az 3-4 seneye daha ihtiyaci var. Iste bu torenlerin verdigi yanlis algilardan bir tanesi sanki motor oldu bitti gibi, TAI'ye teslim edildi, yarin Gokbey'de ucacakmis gibi anlasiliyor.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Siyasetin her b.ka bulaşmaması bu yüzden önemli. İşinde gücünde adamlar ne hale geliyor.
- witch_king
- Üye
- Mesajlar: 397
- Kayıt: 02 Ağu 2012, 00:01
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
İster sabote edilsin isterse gerçekten de çalışmasın bozulmuş olsun, sorun yok bugün çalışmaz yarın çalışır hiç mühim değil. Gerçekten çok mutlu etti beni bu gelişme.
Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.
Emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler.
-
- Üye
- Mesajlar: 1004
- Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Bu tarz, önemli kişilerin bulunduğu kritik törenlerin hizmet ihalelerine ben hiç denk gelmedim EKAP'ta. Muhtemelen, tabi işin maliyetine göre doğrudan teminle çözülüyordur işler. Tabi o noktada ihaleyi düzenleyen birimin eş dost kontenjanı açılıyordur. Tabi günahını almayayım kimsenin ama maalesef genel durum bu ihale işlerine.bertone yazdı: ↑05 Ara 2020, 18:27 Daha önce de olan problemler hatta Cumhurbaşkanı da dillendirdi canlı yayında birkaç kez aynı şekilde . Misal Roketsan için yapılan törende videoyu led ekrana veremediler. Motor gösteriminde de Akşit hoca daha sunumunu yaparken sinirlenmeye başladı slayt gösteriminde senkron tutmayınca.
Kanun tamamen eğilip bükülebilen bir konumda. Muhalefetin de işine geldiği için ne iktidar cephesi ne muhalefet cephesi kanuna dokunmadan şahıslara odaklanıyor. Böyle olunca gündem kayıyor...
Konu dışı serzenişimi bir kenara koyarsam, vatana millete hayırlı olsun. Önemli bir eşik daha aşıldı. Darısı Gökbey'in üzerindeki törene..
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3902
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
Yerli motor teknolojileri
Kotil'in işleri... Testleri öne çeken de onun baskısı. Gereksiz yere mühendisleri strese sokuyorlar.robust yazdı: ↑05 Ara 2020, 18:58 Sorunu orada burada aramayin bence. Turkiye herseyi buyuk torenler ile canli yayin sekilde yapmak zorunda degil. Hersey tek merkeze odakli. Test asamasindaki bir motor bu sonucta, hersey olabilir. Henuz daha ilk adimi atma asamasindaki motoru sanki 10 yildir kullanimdaki motor gibi rol biciyoruz. Projede calisanlar uzerinde de gereksiz bir baski kuruluyor, surekli politikacilar ile yuz yuze getirilerek. Proje iyice olgunlasinca, Gokbey helikopteri uzerinde motor calistirma toreni yaparsiniz.
TS1400 motoru yerlilik acisindan cok onemli bir proje oldugu gibi Turkiye'nin helikopter projelerinde global olcekli oyuncu olmasi adimlarini cok etkileyecek. Projenin olgunlasmasi ve helikoper uzerinde sertifiyesi icin bir en az 3-4 seneye daha ihtiyaci var. Iste bu torenlerin verdigi yanlis algilardan bir tanesi sanki motor oldu bitti gibi, TAI'ye teslim edildi, yarin Gokbey'de ucacakmis gibi anlasiliyor.
Hocam dediğiniz gibi motorun önünde 3-4 sene daha var. Ayrıca Atak ve Gökbey'deki TS1400'de aynı olmayacak orada da baya farklılık var.
Türbinin soğutulmasından tutun da, rulmanların basınçlandırılmasına, motorun kompresör girişine kadar...
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Aksit Hoca'daki stresi gorduk, adamcagizin eli ayagin adolasti bugun. Benzer seyler Roketsan toreninde aksamalar felan. Gercekten gerek yok boyle seylere, siyaset bu kadar bu projlerin icine girmemeli. Urun olgunlasinca ve envantere girerken buyuk bir toren yaparsin, propaganda yapacaksan o zaman yaparsin.İstiklalFM yazdı: ↑05 Ara 2020, 19:22 Kotil'in işleri... Testleri öne çeken de onun baskısı. Gereksiz yere mühendisleri strese sokuyorlar.
Hocam dediğiniz gibi motorun önünde 3-4 sene daha var. Ayrıca Atak ve Gökbey'deki TS1400'de aynı olmayacak orada da baya farklılık var.
Türbinin soğutulmasından tutun da, rulmanların basınçlandırılmasına, motorun kompresör girişine kadar...
-
- Üye
- Mesajlar: 1004
- Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Aslında yeterince de tören var zaten bu kadar çok tören yapılması sanki sıradan bir şey yapılıyormuş hissi uyandırıyor insanda. Zaten sıksan ve yeterince para aktarabilsen yılda 4-5 tören çıkartırsın ama sanırım milletçe gereksiz şov seviyoruz.robust yazdı: ↑05 Ara 2020, 19:51 Aksit Hoca'daki stresi gorduk, adamcagizin eli ayagin adolasti bugun. Benzer seyler Roketsan toreninde aksamalar felan. Gercekten gerek yok boyle seylere, siyaset bu kadar bu projlerin icine girmemeli. Urun olgunlasinca ve envantere girerken buyuk bir toren yaparsin, propaganda yapacaksan o zaman yaparsin.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1771
- Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Şu suları merak ediyorum
-
- Üye
- Mesajlar: 49
- Kayıt: 02 Kas 2015, 12:28
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Bu alanda çalışan bir mühendis arkadaşıma sordum. Kendisi bunun soğutma sıvıları olduğunu ve oldukça normal olduğunu söyledi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3830
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Bu kadar sık tören yapılması ürünlerin değerinin anlaşılmasını engelliyor. Ürünün tanıtımına tören, prototipine tören, teslimine tören, uçuşuna tören. Millete daha ilk tanıtımda yaptık diye anlatınca test birkaç sene sürüp sonra bir daha tören yapılınca e hani yapmıştık oluyor.
- Kripoli
- Süvariler
- Mesajlar: 616
- Kayıt: 02 Oca 2016, 12:46
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Vatana millete hayırlı olsun
- witch_king
- Üye
- Mesajlar: 397
- Kayıt: 02 Ağu 2012, 00:01
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
*yasaklı kaynak ama başka videosunu bulamadım.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Soylediginiz seylere ornek TS1400 konusunda oldu daha bugun. Simdi toren ile TAI'ye motor teslim edildigi haberinden sonra millete yerlesen kani Gokbey'te takip ucacak seklinde olmus. TEI ARGE Bolumunun baska bir programdaki aciklamasinda motorun helikopter uzerinde sertifiye edilmesi surecinin 2024'u bulacagi belirtiliyor. Hakan Kilic TS1400 surecini yazmis tweeterde, altina yazilanlari okuyunca anlarsiniz ne demek istedigimi.Canti yazdı: ↑05 Ara 2020, 21:51 Bu kadar sık tören yapılması ürünlerin değerinin anlaşılmasını engelliyor. Ürünün tanıtımına tören, prototipine tören, teslimine tören, uçuşuna tören. Millete daha ilk tanıtımda yaptık diye anlatınca test birkaç sene sürüp sonra bir daha tören yapılınca e hani yapmıştık oluyor.
Insanimiz hava araclarina ait motor surecleri ile kara araclari arasindaki farki cok iyi bilmediklerinden, motor teslim edildi deyince, helikoptere takip ucurulacak olarak anliyor. Cok dogal bir algi bu.
Havacilik sektorunde bir turbo motorun veya PD170 gibi bir piston motor urunun olgunlasma surecine yerdeki test bench uzerinde calistirilarak ulasilmiyor. Bu motorlarin bir test ucagi veya helikopterinde gercek sartlarda yuzlerce saat ucurulmasiyle motor olgunlasiyor ve bebeklik sorunlari cozuluyor.
TS1400 sertifiye edildiginde buyuk bir paradigma degisimi olacak mi? Evet olacak ama bu sureci dogru yonetmek gerekiyor. Projeyi yuruten muhendis grubumuz ve TEI uzerinde hadi hadi bitirelim diye bir baski yapilmamasi gerekir. Bu bir insaat, bir yol-kopru yapmak degil.
- Amyr
- Üye
- Mesajlar: 26
- Kayıt: 10 Kas 2019, 19:59
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Ne yazık ki projeleri siyasi şov malzemesine dönüştürme meselesi, gün geliyor arge çalışmalarının önüne geçiyor hatta yavaşlamasına sebep oluyor. Bu sektörde çalışan insanlardan duyduğum en büyük şikayet: yüksek maliyetlerle oluşturulan prototiplerin teknik bir konuyu test etmek yerine zaman zaman siyasi şov için harcanıyor olması. Bu nedenden ötürü arge mühendislerinin test için yaptığı planlamaların bozulduğu ve veri elde etmek için kurgulanan testlerin uygulanamadığını veya sayısının bu boşa harcanan prototipler nedeniyle azaldığını duyuyoruz. Test denen işin doğasında, bazen sistemin sınırlarının zorlanması, hatta bilerek ve isteyerek riskli denemeler yapılması ve bunlardan veri ve ders alınması gerekebiliyor; fakat bir devlet yetkilisi bu testleri izleyecek diye "bu testte sıkıntı çıkmasın" şeklinde mühendislerin elinin kolunun bağlandığını ve bazı şeyleri test etmelerinin önüne geçildiği olabiliyormuş. Bu ülke şekilcilik ve kralcılıktan ne zaman kurtulacak merak ediyorum.robust yazdı: ↑05 Ara 2020, 19:51 Aksit Hoca'daki stresi gorduk, adamcagizin eli ayagin adolasti bugun. Benzer seyler Roketsan toreninde aksamalar felan. Gercekten gerek yok boyle seylere, siyaset bu kadar bu projlerin icine girmemeli. Urun olgunlasinca ve envantere girerken buyuk bir toren yaparsin, propaganda yapacaksan o zaman yaparsin.
- _Turkuaz_
- Süvariler
- Mesajlar: 1870
- Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Tekno Savunma'nın herşeyi derleyip toplayan haberi:
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Kesinlikle haklisiniz, ayni sekilde dusunuyorum. Yukarida bunu belirtmeye calismistim. Siyasetin bu sekilde projeleri surekli gundemde tutmasinin, proje yuruten muhendislerimize baski olusturmasi yanida baska bir kotu etkisi daha oluyor. Bildiginiz gibi yerli gelistirdigimiz bir cok projede disardan alinan yuzlerce irili ufakli parca ve alt sistem veya ham madde aliniyor, TR'de isliyoruz veya uretiyoruz vs. En basit bir kablo veya civata'dan daha kompleks ve pahali E/O gimbal, motor, transmisyon vb gibi urunlere kadar.Amyr yazdı: ↑06 Ara 2020, 04:32 Ne yazık ki projeleri siyasi şov malzemesine dönüştürme meselesi, gün geliyor arge çalışmalarının önüne geçiyor hatta yavaşlamasına sebep oluyor. Bu sektörde çalışan insanlardan duyduğum en büyük şikayet: yüksek maliyetlerle oluşturulan prototiplerin teknik bir konuyu test etmek yerine zaman zaman siyasi şov için harcanıyor olması. Bu nedenden ötürü arge mühendislerinin test için yaptığı planlamaların bozulduğu ve veri elde etmek için kurgulanan testlerin uygulanamadığını veya sayısının bu boşa harcanan prototipler nedeniyle azaldığını duyuyoruz. Test denen işin doğasında, bazen sistemin sınırlarının zorlanması, hatta bilerek ve isteyerek riskli denemeler yapılması ve bunlardan veri ve ders alınması gerekebiliyor; fakat bir devlet yetkilisi bu testleri izleyecek diye "bu testte sıkıntı çıkmasın" şeklinde mühendislerin elinin kolunun bağlandığını ve bazı şeyleri test etmelerinin önüne geçildiği olabiliyormuş. Bu ülke şekilcilik ve kralcılıktan ne zaman kurtulacak merak ediyorum.
Siyasetci bu projeleri erken asamalarinda propaganda amacli (kullanilan kelimelerin sonuclarini hic dusunmeden) kullandigi zaman, yabanci devletin ambargo riski ile bas basa kalabiliyoruz. Yapilan konusma metninde artik size muhtac degiliz, kendimiz uretiyoruz dedigimiz urunde bile aslinda disardan alinan kucuk veya buyuk onemde parcalar ile o urunlerin gelistirildigi veya uretildigini muhtemelen siyaset bilmiyor (belki biliyor) ama karsidaki o kizdigimiz ulke firmasi yetkilisi ve ulke yoneticisi biliyor. Birazda konusmalar cok ileri gidip, karsi ulke insanlari veya yoneticilerini rencide edici seviyeye giderse, o ulke(ler) henuz proje gelistirme asamasindaki projelerimize verdikleri parcalara ambargo veya geciktirme bile yapabilir. Bir kac konusma hatirliyorum, ciddi karsi tarafi irite edebilecek sozler vardi.
- Mec
- Süvariler
- Mesajlar: 2084
- Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
- Yaş: 0
Yerli motor teknolojileri
Test sırasında kontrollerin başında bu işten anlamayan bakanlar neden oturuyorlar ? Çok itici bulduğum bir durum.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3830
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
TCG Anadolu'yu talimatla bir sene öne çekmişlerdi... Yahu bir sene geç gelsin. Ne olacak sanki? Düzgünce yapılsın.robust yazdı: ↑06 Ara 2020, 01:48 Soylediginiz seylere ornek TS1400 konusunda oldu daha bugun. Simdi toren ile TAI'ye motor teslim edildigi haberinden sonra millete yerlesen kani Gokbey'te takip ucacak seklinde olmus. TEI ARGE Bolumunun baska bir programdaki aciklamasinda motorun helikopter uzerinde sertifiye edilmesi surecinin 2024'u bulacagi belirtiliyor. Hakan Kilic TS1400 surecini yazmis tweeterde, altina yazilanlari okuyunca anlarsiniz ne demek istedigimi.
Insanimiz hava araclarina ait motor surecleri ile kara araclari arasindaki farki cok iyi bilmediklerinden, motor teslim edildi deyince, helikoptere takip ucurulacak olarak anliyor. Cok dogal bir algi bu.
Havacilik sektorunde bir turbo motorun veya PD170 gibi bir piston motor urunun olgunlasma surecine yerdeki test bench uzerinde calistirilarak ulasilmiyor. Bu motorlarin bir test ucagi veya helikopterinde gercek sartlarda yuzlerce saat ucurulmasiyle motor olgunlasiyor ve bebeklik sorunlari cozuluyor.
TS1400 sertifiye edildiginde buyuk bir paradigma degisimi olacak mi? Evet olacak ama bu sureci dogru yonetmek gerekiyor. Projeyi yuruten muhendis grubumuz ve TEI uzerinde hadi hadi bitirelim diye bir baski yapilmamasi gerekir. Bu bir insaat, bir yol-kopru yapmak degil.
- MrExelance
- Süvariler
- Mesajlar: 255
- Kayıt: 13 Haz 2019, 19:25
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2138
- Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1023
- Kayıt: 25 Tem 2012, 02:03
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Bu motorun aslının Ukrayna olduğu şeklinde yorumlar var. Balon haber mi gerçekliği var mı?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Hayir dogru degil, kim ne dediyse. Sifir'dan Turkiye'de gelistirilen bir motor. TEI'de uzun suredi bir know-how birikimi olustu, hem uretim teknolojilerinde ki ortak GE firmasinin en onemli tedarikcisi konusumunda, hem de tasarim gelitirme konusunda. Mahmut Aksit Hoca'nin isini cok iyi yapmasi ve ARGE organizasyonu iyi kurmasinin rolu var.
Iste liyakata deger verelim diye bosuna soylemiyoruz. Tabi ki TEI gibi yuksek teknoloji odakli isler yapan bir sirketin basina da alakasiz kimse getirememislerdir veya cantaci tabir edilen yandas sirketlerin pek dokumanadigi bir alan ama bu BMC'in ortak oldugu TRMotor sirketi kurularak yine bir rol calma konusu var. Arifiye'nin basina gelenlerin TEI'deki SSM hisselerinin basina gelmesinden korkuyorum cunku ekonomide para yaratacak opsiyonlar daraldikca cok yaratici satislar veya isletme devirleri goruyoruz. Ayni sekilde diger askeri fabrikalarinda ilerde devri soz konusu olursa sasirmamak lazim.
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3902
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
Yerli motor teknolojileri
Robust hocam çok haklı. Ek olarak bildiğim kadarıyla Mahmut Akşit hoca ABD'de çok parlak bir kariyeri varken babasının (İlahiyatçı ve Hukukçu Prof. Dr. Cevat Akşit) telkini ile Türkiye'ye döndü. Ülkemizde Seal konusunda çalışan az sayıda kişiden biri olarak bu projede de yönetim dışında fiili olarak katkı sundu diye biliyorum.
Ayrıca bu projede çalışan mühendislerimizin önemli bir kısmı GE ve Rolls Royce gibi alanının en iyi firmalarında tecrübe kazanmışlardır. TS1400 bu sebeple bir ürün olmanın ötesinde. Altında çok değerli tecrübeler var. Sadece tasarım değil. İşçilik olarak bile bazı kritik yerlerinde öyle hassasiyette işçilik var ki çok uğraştırdı....
TS1400 aslının Ukrayna olması konusu ise tamamen asılsız ve saçma. Motorun boyutsal ve tasarımsal olarak LHTEC T800 ile benzerliği var sadece. O da Atak helikopterine uygun olabilsin diye. Ancak motor tamamen özgün.
Ayrıca bu projede çalışan mühendislerimizin önemli bir kısmı GE ve Rolls Royce gibi alanının en iyi firmalarında tecrübe kazanmışlardır. TS1400 bu sebeple bir ürün olmanın ötesinde. Altında çok değerli tecrübeler var. Sadece tasarım değil. İşçilik olarak bile bazı kritik yerlerinde öyle hassasiyette işçilik var ki çok uğraştırdı....
TS1400 aslının Ukrayna olması konusu ise tamamen asılsız ve saçma. Motorun boyutsal ve tasarımsal olarak LHTEC T800 ile benzerliği var sadece. O da Atak helikopterine uygun olabilsin diye. Ancak motor tamamen özgün.
- wolfastein
- Üye
- Mesajlar: 409
- Kayıt: 23 Tem 2012, 00:18
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Selçuk bayraktar böyle bir şey demiş acaba daha küçük boyutlarda motor üretimi var mı acaba?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 673
- Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Bize bu sevinci yaşatanlar sağolsunlar. Peki şimdi bir turbofan jet motor yapmaya ne kadar yakınız? Sabit kanatlı projelerimiz yabancı motorlar üzerine inşa edilse bile paralelinde kendi motorumuza da geliştirmeliyiz. İki tanesi Hürjet'i uçurabilecek bir motor yapsak bile ki bence daha iyisini de yapabiliriz, bu işe girişmeliyiz. Eğer yapılmış uçağın motoru değişmezse de tıpkı atak2 projesi gibi edinilen tecrübelerle(hürjet,tfx) yapılacak milli motora özel uçak tasarlanabilir, biz almasak bile satış şansı aranabilir. Ya da iha yaparız. Böylece motoru insan hayatını riske atmadan test etmiş de oluruz. Tabi bu işler parayla dönüyor ama herşeyin de bedeli var. Bakın Çin havacılığının olgunlaştığı dönemde kaç farklı uçak projesi üretti. Zaten bu noktaya geldikten sonra geri duracağımızı sanmam. Özgür projesini de düşününce hele ki F110 seviyesinde bir motor yapabilirsek F16'nın teknolojik seviyesine ulaştık, F16'ya hakim olduk demektir. İşte o zaman biz de usta oluruz.
- sailordream
- Site Başkanı
- Mesajlar: 3732
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Evet zor bir motor yaptık ve bu bende gelecekte yapacağımız diğer türbin motorları ile ilgili olarak umut veriyor.leto yazdı: ↑07 Ara 2020, 15:54 Bize bu sevinci yaşatanlar sağolsunlar. Peki şimdi bir turbofan jet motor yapmaya ne kadar yakınız? Sabit kanatlı projelerimiz yabancı motorlar üzerine inşa edilse bile paralelinde kendi motorumuza da geliştirmeliyiz. İki tanesi Hürjet'i uçurabilecek bir motor yapsak bile ki bence daha iyisini de yapabiliriz, bu işe girişmeliyiz. Eğer yapılmış uçağın motoru değişmezse de tıpkı atak2 projesi gibi edinilen tecrübelerle(hürjet,tfx) yapılacak milli motora özel uçak tasarlanabilir, biz almasak bile satış şansı aranabilir. Ya da iha yaparız. Böylece motoru insan hayatını riske atmadan test etmiş de oluruz. Tabi bu işler parayla dönüyor ama herşeyin de bedeli var. Bakın Çin havacılığının olgunlaştığı dönemde kaç farklı uçak projesi üretti. Zaten bu noktaya geldikten sonra geri duracağımızı sanmam. Özgür projesini de düşününce hele ki F110 seviyesinde bir motor yapabilirsek F16'nın teknolojik seviyesine ulaştık, F16'ya hakim olduk demektir. İşte o zaman biz de usta oluruz.
Ancak yaptığımız motor turboşaft yani helikopter motoru bundan üretebileceğiniz diğer motor grubu turboprop olur.
Yani PW PT6 serisi hem helikopter hemde pervaneli türbin uçak motoru yapabiliriz. Çok zaman ve emek ile geniş bir motor ailesine kavuşabiliriz Yani sadece Atak ve Gökbey helikopterlerimizi değil T-70 helikopterlerimizi de donatabileceğimiz motorları hatta ileride Hürkuş uçağını uçuracak motorları imal edebiliriz. Ama çok emek ve para ile.
Turbofan uçak motoru ise bambaşka bir teknoloji ve atılım ama bu motor geleceğe yani MMU motorlarının da yapılabileceğine umutla bakmamıza neden oluyor.
Mutluyuz umutluyuz ama hemen yarın olmaz...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1223
- Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Turbofan için TR Motor şirketi kurulmuştu, gerek var mıydı veya bu projelerden edinilen kazanımlar ne kadar paylaşılıyor bilemiyorum. Beni endişelendiren tek konu üst perdeden vaatler ile ülkemizin oyalanması. Proje kadar bu şirketi yönetenlerin kararları da önemli. Turbofan projesi TEİ'ye verilemez miydi? TR Motor'un başında kim var, kaç kişilik ekip çalışıyor, proje takvimi nedir bilen var mı? Turbofan çok uzun bir yolculuk olacak kesinlikle bu yüzden ilk düğmeler doğru iliklenmeli bundan 5 yıl sonra en başa dönmek gibi bir lüksümüz olamaz.
Turbofan dışında çalışılan bu projelerin motor malzemeleri konusunda ülkemize önemli bir altyapı kazandıracağını düşünüyorum. Bir motoru dizayn edip uygun malzeme imal edilemediği için onu üretememek de var.
Turbofan dışında çalışılan bu projelerin motor malzemeleri konusunda ülkemize önemli bir altyapı kazandıracağını düşünüyorum. Bir motoru dizayn edip uygun malzeme imal edilemediği için onu üretememek de var.
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3902
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
Yerli motor teknolojileri
Şu ana kadar gelen süreçteki ve şu andaki TR Motor'dam birşey beklemeye gerek yok. Birşey çıkacağı da yok. Akıllarına dank eder herşeyi kitabına uygun yapmaya şimdi başlasalar belki.... Ama öyle ya da böyle bu işi anca TEİ yapar. Rolls-Royce ile ortaklık kurarsa Kale yapar birde. Onun dışında yaş imkansız gibi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 673
- Kayıt: 11 Tem 2012, 21:55
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Katılıyorum. Bundan sonraki hedef atak2 ve 10t gm projesine güç verecek motor olacaktır. Diğer bir koldan hürkuş, akıncı, belki aksungur'un daha ileri bir modeli ve umarım casa'ları değiştirebileceğimiz milli nakliye uçağımızın motoru gelecektir. Jet motoru da ayrı bir koldan geliştirmeliyiz. Şimdiden masa başında, en azından kavramsal çalışılabilir. Zaten her halükarda yıllar istiyor.sailordream yazdı: ↑07 Ara 2020, 16:11 Evet zor bir motor yaptık ve bu bende gelecekte yapacağımız diğer türbin motorları ile ilgili olarak umut veriyor.
Ancak yaptığımız motor turboşaft yani helikopter motoru bundan üretebileceğiniz diğer motor grubu turboprop olur.
Yani PW PT6 serisi hem helikopter hemde pervaneli türbin uçak motoru yapabiliriz. Çok zaman ve emek ile geniş bir motor ailesine kavuşabiliriz Yani sadece Atak ve Gökbey helikopterlerimizi değil T-70 helikopterlerimizi de donatabileceğimiz motorları hatta ileride Hürkuş uçağını uçuracak motorları imal edebiliriz. Ama çok emek ve para ile.
Turbofan uçak motoru ise bambaşka bir teknoloji ve atılım ama bu motor geleceğe yani MMU motorlarının da yapılabileceğine umutla bakmamıza neden oluyor.
Mutluyuz umutluyuz ama hemen yarın olmaz...
Hayal etmek güzel tabi ama gerçekler para istiyor. Ama eğer biz bu motorları yapar, bu platformları uçurursak müşteri de bulabiliriz ortak da.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3830
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
BMC TRMotor'dan çıkmış.
TRMotor Güç Sistemleri San. A.Ş. 20 Nisan 2017 tarihinde Türkiye’nin ihtiyaçları doğrultusunda turbo motor teknolojileri alanında tasarım ve geliştirme faaliyetlerini gerçekleştirmek için sermayesi yüzde yüz SSB’ye ait olan SSTEK A.Ş tarafından kurulmuştur.
Türkiyenin uçak motoru ihtiyacının karşılanması için yeni nesil motor tasarımı ve geliştirilmesi hedeflenmiştir.
Şirketimizin sermayesi Savunma Sanayi Teknolojileri A.Ş’ ve TUSAŞ' a aittir.
- _Turkuaz_
- Süvariler
- Mesajlar: 1870
- Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Bu acaba Rolls Royce&Kale Ortaklığı, TRMotor'a dahil olacak anlamına mı geliyor? Malum İngilizler, BMC'deki Katar hisseleri yüzünden işbirliğine yanaşmıyordu. Şimdi bu sorun ortadan kalktığına göre RR tekrar oyuna dahil olabilir mi?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Hangi parayla? Artık projeleri için sorulması gereken ilk soru bu.
- brownbess
- Süvariler
- Mesajlar: 367
- Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
SSB Başkanı İsmail Demir: "ALTAY tankı için geliştirilen BATU tank motorunun ilk prototipi ile yeni nesil hafif zırhlı araçlar için geliştirilen UTKU motor ve transmisyonunun ilk prototipi bu yıl çalıştırılacak" demiş.
"
"
-
- Üye
- Mesajlar: 425
- Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
- Konum: Ankara
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Batu imkansız. Boyut olarak devasa olacağı gibi performansla ilgili hiçbir isteri de karşılamayacaktır. 1500hp motor yapmak öyle kolay değil. Hele BMC hiç yapamaz.
Bunlar 1500hp motor yapana kadar Altay hafifletilip yeniden tasarlansa 1200hplik bir motoru anca yetiştirebilirler.
- alpagut
- Süvariler
- Mesajlar: 1341
- Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
- Yaş:
Yerli motor teknolojileri
Yilan hikayesine dondu bu tank meselesi.Shock and Awe yazdı: ↑15 Oca 2021, 15:52 Batu imkansız. Boyut olarak devasa olacağı gibi performansla ilgili hiçbir isteri de karşılamayacaktır. 1500hp motor yapmak öyle kolay değil. Hele BMC hiç yapamaz.
Bunlar 1500hp motor yapana kadar Altay hafifletilip yeniden tasarlansa 1200hplik bir motoru anca yetiştirebilirler.
Koca ulkenin guclu kocaman egitimli deneyimli bir ordusu var ancak.Savas ucagi sayisi eksik, modern tank sayisi eksik hatta yok denecek kadar az, Hava savunma eksik. Ne kaldi geriye? Bir tek deniz kuvvetleri simdilik iyi durumda...
Yasasin kuresel guc Turkiye.!!!
Bir kac yil oncesine kadar Hemen her silahi alabilen bir Nato uyesi ulke iken, dunyada doviz bollugu yasanirken bu hale dusmek ancak bizim basarimizdir.
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3902
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
Yerli motor teknolojileri
Abartmasak mı? Yok denecek kadar az ile eksik arasında büyük bir fark var. Realist olalım kaç ülkenin envanterinden M60T seviyesinde altif korumadan elektronik sistemine 170 tane tankı var? Üstüne de bunu destekleyecek 330 tane Leopard 2A4 seviyesinde tankı ve rezervde bunları destekleyecek 600 M60A3 seviyesi tankı olab kaç ülke var?
Burada defaatle konuştuk, görüşlerim de biliniyor tank konusunda hata da elsik de çok. Eldekiler bizim ülkemiz için yetersiz ancak yok denecek kadar az değil. Değerlendirirken lafın nereye gittiğine bakılmalı. Bu her konu için geçerli twitter'dakiler gibi kah öldük kah uçtuk konusuna gerek yok. Artı şunlar eksi şunlar diyerek makul konuşmak bize yakışan.
Burada defaatle konuştuk, görüşlerim de biliniyor tank konusunda hata da elsik de çok. Eldekiler bizim ülkemiz için yetersiz ancak yok denecek kadar az değil. Değerlendirirken lafın nereye gittiğine bakılmalı. Bu her konu için geçerli twitter'dakiler gibi kah öldük kah uçtuk konusuna gerek yok. Artı şunlar eksi şunlar diyerek makul konuşmak bize yakışan.