Resim

Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Savaş Gemileri, Donanma Havacılığı, yorumlar, projeler, analizler...
T.M.U
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 1861
Kayıt: 11 Tem 2012, 18:53
Yaş:

Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen T.M.U »

BARBAROS SINIFI FIRKATEYNLER

F-244 TCG BARBAROS

Resim

F-245 TCG ORUÇREİS

Resim

F-246 TCG SALİHREİS

Resim

F-247 TCG KEMALREİS

Resim

Özellikleri:

Deplasman: 3380 ton tam tükle
Ölçüler: 118 X 14.8 X 4.3 metre
Hız, Menzil: 32 deniz mili, 18 mil hızla 4100 mil
Personel: 24'ü subay 220

Silahları

Toplar:1 X 127mm/54, 3 X Sea Zenith
Füzeler:

Track II A: 8 X Harpoon SSM, 24 X Sea Sparrow RIM-7M SAM

Track II B: 8 X Harpoon SSM, 24 X Sea Sparrow RIM-7P SAM

Torpidolar: 2 X 324 mm Mk32

Helikopterler: 1 X S-70B Sikorsky Sea Hawk veya AB-212 ASW

Sensörler:

Radarlar: AWS-9 3 boyutlu hava arama radarı (F-246 TCG SALİHREİS'de SMART-S Mk2 radarı bulunuyor), AWS-6 hava/yüzey arama radarı, STIR atış kontrol radarı (SAM için), TMX atış kontrol radarı (SSM ve127 mm için) , 2 X Seaguard atış kontrol radarı (Sea Zenith için)

Sonarlar: SQS-56 sonarı



YAVUZ SINIFI FIRKATEYNLER

F-240 TCG YAVUZ

Resim

F-241 TCG TURGUTREİS

Resim

F-242 TCG FATİH

Resim

F-243 TCG YILDIRIM

Resim

Özellikleri:

Deplasman: 2919 ton tam yükle
Ölçüler: 115.5 X 14.2 X 4.1 metre
Hız, Menzil: 27 deniz mili, 18 mil hızla 4100 mil
Personel: 24'ü subay 180

Silahları:

Toplar: 1 X 127mm/54, 3 X Sea Zenith

Füzeler: 8 X Harpoon SSM, 16 X Sea Sparoow RIM-7M SAM

Torpidolar: 2 X 324 mm Mk32

Helikopterler: 1 X AB-212 ASW

Sensörler:

Radarlar: DA-08 hava arama radarı, AWS-6 hava/yüzey arama radarı, STIR atış kontrol radarı (SAM için), WM-25 atış kontrol radarı (SSM ve 127 mm için), 2 X Seaguard atış kontrol radarı (Sea Zenith için)

Sonarlar: SQS-56



GABYA SINIFI FIRKATEYNLER

F-490 TCG GAZİANTEP

Resim

F-491 TCG GİRESUN

Resim

F-492 TCG GEMLİK

Resim

F-493 TCG GELİBOLU

Resim

F-494 TCG GÖKÇEADA

Resim

F-495 TCG GEDİZ

Resim

F-496 TCG GÖKOVA

Resim

F-497 TCG GÖKSU

Resim

Özellikleri:

Deplasman: 4100 ton tam yükle
Ölçüler:

Kısa gövdeli versiyon: 135.6 X 13.7 X 8.5 metre

Uzun gövdeli versiyon: 138.8 X 13.7 X 4.5 metre

Hız, Menzil: 29 deniz mili, 20 mil hızla 4200 mil

Personel: 19'u subay 222

Silahları:

Toplar: 1 X 76mm/62, 1 X Mk15 Phalanx, 4 X 12.7 mm

Füzeler: 4 X Harpoon SSM, 36 X SM-1MR SAM, 8 X VLS lançer 32 X ESSM füzesi

Torpidolar: 2 X 324 mm Mk32

Helikopterler: 1 X S-70 Sea Hawk veya 1 X AB-212 ASW

Sensörler:

Radarlar: AN/SPS-49 (V)4 hava arama radarı (F-494 Gökçeada, F-495 Gediz, F-496 Gökova, F-497 Göksu'da SMART-S Mk2 ile değiştiriliyor), AN/SPS-55 yüzey arama radarı, STIR atış kontrol radarı, Mk92 atış kontrol radarı

Sonarlar: SQS-56


TEPE SINIFI FIRKATEYNLER

TCG ZAFER

Resim

Özellikleri:

Deplasman: 4260 ton tam yükle
Ölçüler: 134 X 14.3 X 7.8 metre
Hız, Menzil: 29 deniz mili, 20 mil hızla 4300 mil
Personel: 20'si subay 228

Silahları:

Toplar: 1 X 127mm/54, 1 X Mk15 Phalanx

Füzeler: 4 X Harpoon SSM

Torpidolar: 2 X 324 mm Mk32

Sensörleri:

Radarlar: AN/SPS-40 D hava arama radarı, AN/SPS-10 yüzey arama radarı, SPG-53 atış kontrol radarı

Sonarlar: SQS-26 CX



Kaynaklar:

http://www.dzkk.tsk.tr/turkce/platformlar/sinifBarbaros.php
http://www.dzkk.tsk.tr/turkce/platformlar/sinifYavuz.php
http://www.dzkk.tsk.tr/turkce/platformlar/sinifGabya.php
http://www.dzkk.tsk.tr/turkce/platformlar/sinifTepe.php

http://yazilimcorbasi.blogspot.com/2011/11/gabya-snf-frkateyn-ve-3d-radar.html

Turkish Defence dergisi
En son T.M.U tarafından 10 Kas 2012, 19:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

dum
Akıncılar
Mesajlar: 2706
Kayıt: 18 Tem 2012, 23:36
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen dum »

4 Adet smart s-mk-2 takılan gabya sınıfı gemilerin silahlarına 8'li vls lançerde 32 x essm eklendiğini belirtmek gerek.
(F-494 Gökçeada, F-495 Gediz, F-496 Gökova, F-497 Göksu)


not: Tabi görevin niteliğine göre daha az essm ve harpoon/atmaca veya benzeri başka füzelerde vls'lere konulabilir.

arnork
Süvariler
Mesajlar: 1010
Kayıt: 20 Ağu 2012, 15:08
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen arnork »

Sınıflarına göre gemileri ayırmak için Küçük bir ayrıntı paylaşayım. Oliver Hazard Perry'ler yani bizdeki GABYA sınıfı gemilerin numaraları 400 serisiyle başlar. Mesela F-491 TCG GİRESUN Bir gabya sınıfı gemidir.

Bir diğer sınıf olan Knox Yani TEPE sınıfı gemilerin numarasıda 200 serisiyle başlar. Misal TCG Muavenet (F-250) gibi.

Ayrıca MEKO 200 serisi gemiler yani BARBAROS sınıfı gemilerde 200 bordo numarasıyla başlar.TCG Salihreis (F-246) gibi.

Bunları eklemeden geçemedim..Umarım yanlışlık yoktur..
saygılar...

Kullanıcı avatarı
SIYAH-SANCAK-74
Üye
Mesajlar: 66
Kayıt: 06 Ağu 2012, 01:48
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen SIYAH-SANCAK-74 »

Sayin T.M.U. gayet guzel bir calima yapmissiniz elinize saglik diyorum. yalniz merakimdan soruyorum bu gemilerin denize indirilis tarihlerini`de yazarmisiniz? tekrar tesekkurler bilgilendirmeleriniz icin.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

Bence bizim 3000-4000 ton sınıfı fırkateynlerdeki 16 adet çok fazla değilmi.

Bizim gemiler israil saar 5 lerle aşağı yukarı aynı silah platformunu taşıyor.aslında tcb de 500 ton saar 4,5 sınıfına benzer veya hızlı saldırı
hücümbotları gerek ege de gerek akdenizde daha işlevsel görünüyor.

Örneğin aşağıda senaryo:
yunanistanla ara bozuldu savaş çıktı çıkacak diye düşünelim
deniz kuvvetleri fırkateynlerini hemen koruma altına alır,geri çeker.çünkü olası bir savaşta yunanistanın elinde exocetler var.hava üstünlüğünü alana kadar donanma çanakkaleden burnunu çıkartmaz,hatta belkide karadenize gönderir yada istanbul,izmit körfezinde
hava savunma görevi alır.Bu savaşta yükü çekecek olan düşük tonajlı gemiler.Unutmayalımki 1 fırkateyn yıllık işletme masrafı 10-12 milyon dolar(us belgelerinde) 16*10=160 milyon dolar yıllık fırkateyn işletme masrafı
ayrıca savaşta 1 fırkateyn kaybetmek moral bakımındanda etkileyicidir.

tarihsel örnek:tanker savaşlarında iran fırkateynlerinin başına gelenler.Zaten iran deniz kuvvetleri de küçük hızlı güdümlü mermili
hücümbot tarzı platformlar geliştiriyorlar.

Başka bir senaryo:Rusya ile ara kötü ,gemileri rus uçaklarına yem edemeyeceğimiz için yine geri çekeceğiz.rus karadeniz filosu malum.
gemiler ya boğazı koruyacak yada ege denizine çekeceğiz(mantık olarak).Muharebe yükü yine küçük tonajlı hücümbotlara kalacak.bu hücümbotlar penguen ve harpoon ile donatıldığından göreve bunlar gönderilir.

senaryo geliştirip fırkateynlere görev biçince bana sayı %100 fazla geldi.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 9968
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen Sanchez »

Madem kullanmayacağız bu fırkateynleri, neden envanterdeler yahu? Ne demek, düşman tehlikesi var diye gemiyi kaçırtmak.

T.M.U
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 1861
Kayıt: 11 Tem 2012, 18:53
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen T.M.U »

Aslında hava kuvvetlerine destek olabilecek radarlara sahipler. Neden saklansın ki gemiler aksine denizden yönlendirme falan yaparlar uçaklara.

Kullanıcı avatarı
MANOWAR
Akıncılar
Mesajlar: 671
Kayıt: 17 Tem 2012, 19:27
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen MANOWAR »

Sayın T.M.U.,
Barbaros Sınıfı gemilerimizin şu an için asıl hava savunma füzelerini RIM-162 ESSM olarak düzeltirsek sanırım daha doğru olacaktır. Yakında bu işlem tamamlanarak RIM-7'lere elveda denilecek.

prensof61
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 209
Kayıt: 13 Tem 2012, 16:47
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen prensof61 »

tuva yazdı:sayin t.M.U. Gayet guzel bir calima yapmissiniz elinize saglik diyorum. Yalniz merakimdan soruyorum bu gemilerin denize indirilis tarihlerini`de yazarmisiniz? Tekrar tesekkurler bilgilendirmeleriniz icin.
f-496 gökova denize indiriliş 1978
f-497 göksu 1979
f-491 giresun 1979
f-495 gediz 1979
f-490 gaziantep 1980
f-492 gemlik 1980
f-493 gelibolu 1981
f-494 gökceada 1981
göreve giriş tarihlerine 2 veya 3 yık ekleyin

prensof61
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 209
Kayıt: 13 Tem 2012, 16:47
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen prensof61 »

F-244 barbaros 29 sep 1993
23 may 1997
f-245 oruçreis 28 jul 1994
23 may 1997
f-246 salihreis 26 sep 1997
22 jul 1998
f-247 kemalreis 24 jul 1998
8 june 2000

İlk tarih denize indiriliş ikincisi göreve giriş tarihi

prensof61
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 209
Kayıt: 13 Tem 2012, 16:47
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen prensof61 »

F-240 yavuz 30 may 1985
11 oct 1987
f-241 turgutreis 17 july 1987
4 feb 1988
f-242 fatih 24 apr 1987
12 oct 1988
f-243 yıldırım 22 july 1988
17 nov 1989

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

denizciler diğer branşlar gibi algılanmasın.onlar kendilerine sea soldier(deniz askeri) demez sailor(denizci) der.
her ne kadar gemilerin adları barbaros,yavuz falanda olsa denizcilikte gemiler canlı dişi obje(she) diye ifade edilir.Denizci bunlar
canını verir gemisini (çünkü ona göre gemiside canlıdır.) riske atmaz.Denizci muharebeye girecekse zaferin kesine yakın olmasına kendini inanması lazım,durumda çok risk varsa denizci (çok özel durumlar hariç) muharebeyi kabul edip gemisini riske atmaz.

Ha biz böyle ama bütün karşı tarafta aynı düşüncededir.Evrenseldir bir bakıma.

tabya
Süvariler
Mesajlar: 146
Kayıt: 18 Tem 2012, 23:36
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen tabya »

muratali yazdı:denizciler diğer branşlar gibi algılanmasın.onlar kendilerine sea soldier(deniz askeri) demez sailor(denizci) der.
her ne kadar gemilerin adları barbaros,yavuz falanda olsa denizcilikte gemiler canlı dişi obje(she) diye ifade edilir.Denizci bunlar
canını verir gemisini (çünkü ona göre gemiside canlıdır.) riske atmaz.Denizci muharebeye girecekse zaferin kesine yakın olmasına kendini inanması lazım,durumda çok risk varsa denizci (çok özel durumlar hariç) muharebeyi kabul edip gemisini riske atmaz.

Ha biz böyle ama bütün karşı tarafta aynı düşüncededir.Evrenseldir bir bakıma.
Sn Muratali,
Sizin denizcilerle aranız pek iyi değil sanırım. Gemi değerlidir ama ona aşık olduğunuzdan değil milletin malı olduğu, kulun yetimin hakkı olduğu için değerlidir. Denizcilerde bu ülkenin askeridir görev neyi gerektiriyorsa onu yaparlar.
muratali yazdı:Örneğin aşağıda senaryo:
yunanistanla ara bozuldu savaş çıktı çıkacak diye düşünelim
deniz kuvvetleri fırkateynlerini hemen koruma altına alır,geri çeker.çünkü olası bir savaşta yunanistanın elinde exocetler var.hava üstünlüğünü alana kadar donanma çanakkaleden burnunu çıkartmaz,hatta belkide karadenize gönderir yada istanbul,izmit körfezinde
hava savunma görevi alır.Bu savaşta yükü çekecek olan düşük tonajlı gemiler.Unutmayalımki 1 fırkateyn yıllık işletme masrafı 10-12 milyon dolar(us belgelerinde) 16*10=160 milyon dolar yıllık fırkateyn işletme masrafı
ayrıca savaşta 1 fırkateyn kaybetmek moral bakımındanda etkileyicidir.

Yukarıda yazdıklarınıza katılmak mümkün değil. Kardak krizinde savaş çıktı çıkacaktı. Burada fırkateynlerin yaptıklarını çeşitli kaynaklardan öğrenebilirsiniz.
Karşı tarafın elinde Exocet veya başka G/M var diye Çanakkale'den çıkamamak diye birşey söz konusu değildir. Tehdit varsa tedbiride vardır.
Saygılar.

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen swat »

muratali yazdı:Örneğin aşağıda senaryo:
yunanistanla ara bozuldu savaş çıktı çıkacak diye düşünelim
deniz kuvvetleri fırkateynlerini hemen koruma altına alır,geri çeker.çünkü olası bir savaşta yunanistanın elinde exocetler var.hava üstünlüğünü alana kadar donanma çanakkaleden burnunu çıkartmaz,hatta belkide karadenize gönderir yada istanbul,izmit körfezinde
hava savunma görevi alır.Bu savaşta yükü çekecek olan düşük tonajlı gemiler.Unutmayalımki 1 fırkateyn yıllık işletme masrafı 10-12 milyon dolar(us belgelerinde) 16*10=160 milyon dolar yıllık fırkateyn işletme masrafı
ayrıca savaşta 1 fırkateyn kaybetmek moral bakımındanda etkileyicidir.

Yukarıda yazdıklarınıza katılmak mümkün değil. Kardak krizinde savaş çıktı çıkacaktı. Burada fırkateynlerin yaptıklarını çeşitli kaynaklardan öğrenebilirsiniz.
Karşı tarafın elinde Exocet veya başka G/M var diye Çanakkale'den çıkamamak diye birşey söz konusu değildir. Tehdit varsa tedbiride vardır.
Saygılar.[/quote]

Çok ilginç bir yaklaşım kusura bakmayın ama mantık hatanız var.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

olur mu öyle şey ben amatör denizciyim.deniz harp okulu tekneleri de bizim en centilmen rakiplerimizdir.

yanlız kardak krizi hakkında benim bildiğim.ilk adaya yunan bayrağı dikildikten sonra yunan botları adayı ablukaya almıştı.ikinci adaya
komandolar zodiak bot ile sızıp türk bayrağı diktiler.Sivil gemi radarları alçak freeboat lu küçük tekneleri görmezler,biz bunun için direk tepesine radar reflektörü takarız üstümüzden geçmesinler diye,galiba askeri radarlarında aynı sıkıntısı var.zodyak sıyrıldığına göre

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen swat »

muratali yazdı:olur mu öyle şey ben amatör denizciyim.deniz harp okulu tekneleri de bizim en centilmen rakiplerimizdir.

yanlız kardak krizi hakkında benim bildiğim.ilk adaya yunan bayrağı dikildikten sonra yunan botları adayı ablukaya almıştı.ikinci adaya
komandolar zodiak bot ile sızıp türk bayrağı diktiler.Sivil gemi radarları alçak freeboat lu küçük tekneleri görmezler,biz bunun için direk tepesine radar reflektörü takarız üstümüzden geçmesinler diye,galiba askeri radarlarında aynı sıkıntısı var.zodyak sıyrıldığına göre
Muratali bey madem amatör denizcisiniz bizim fırkatyenlerimizin Exocet'e kurban gitmeyeceğinizde bilmeniz gerekir. Uçaklardan atılan exocet füzeleri yunanların envanterinde yok.

süper çavuş
Akıncılar
Mesajlar: 1611
Kayıt: 10 Tem 2012, 22:35
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen süper çavuş »

Resim
Resim
Resim

Saygılar.

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen swat »

Teşekkürler süper çavuş yanlış biliyormuşum.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

bütün marmara,ege ve antalyaya kadar bütün denizciler (yüksek ihtimal bahriyede) poseidona(atina ünv. deniz meteoroloji) bakmadan
palamar çözmezler.Sonuçta doğaya çıkıyorsun patladımı deniz , harekat odası da kapalı mekan dayan ilaca.Bu arada bizim meteorolojide
evlere şenlik.

Bizim deniz kuvvetlerinin en önemli eksiği tall ship dedikleri açık deniz yelkenli okul gemisi.Neredeyse 100 yıllık sancı bu.Bir türlü çözülemedi.
Herhalde denizciler isteyince napacaksınız tall shipi alın size füzeli fırkateyn mi diyorlar,adamlar anlatamadı bir türlü.

1960-1965 yıllarında istanbuldan marmara adasına giden en uzak deniz yolculuğunu yaptığına inanırdı.çanakkale dışına çıkmak kimsenin hayali değildi.denizcilik ne yazıkki amatör-bahriye ayırmıyor,nitekim 1964 te bariye kıbrısa çıkamadı.1965 te sadun boro 3 senede yelkenle
dünyayı dolaştı,dönüşünde onu donanma karşıladı.o günden bu yana belki 25 türk bu işi sağ salim başardı,şimdi biriside güney kutbunda geziyor.1974 te kıbrıs,2010 da deniz kuvvetleri görev gücü 4 muhrip 1 destek gemisi kendi imkanları ile desteksiz açık deniz görevi icra etmeye gidiyor.İşte bu gelişimi tamamlamak için şimdiki en büyük ihtiyaçları tall ship çünkü açıkdenizde gerçek denizciliği öğretmeleri lazım.yoksa hep birşeyler eksik kalır.çünkü sert rüzgarda direk tepesinde yelkeni söndüren denizci harekat odasındaki düğmeye rahat basar.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

bir şey eklemeyi unuttum :İşin en acı tarafını
isveç kralı demirbaş şarl istanbulda kalırken bizim iki fırkateynin planlarını çalıp isveçe göndermiş,bu iki gemiyi inşa edin isimlerini jarramaz ve jilderim koyun diye talimat vermiş.jilderim bir savaşta batmış.jarramaz ise ömrü doldukça yenisini yapmışlar ama ismini değiştirmemişler.En son jarramaz 1900 yılında yapılmış isveç te yelkenli okul gemisi,1950 de müze olmuş şu anda okul gemisi olmak için tadilatta.ismi HMS jarramaz ,gemi isveçin plan bizim.İşin garibi 8 sene önce isveç donanması bu isimler nereden gelmiş anlamları ne diye dünyayı alt üst etmiş.En son amerikadan bir türkolog ist. ünv. bir profesöre sorunca bunların yaramaz ve yıldırım oldukları ortaya çıktı,şimdi isveçlilerde kitap yazmışlar çevirsinlerde bizde öğrenelim tam.

Ufukyitik
Süvariler
Mesajlar: 271
Kayıt: 15 Şub 2013, 01:40
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen Ufukyitik »

muratali yazdı:,nitekim 1964 te bariye kıbrısa çıkamadı.
Burayı açmanız mümkün mü Murat bey?

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen HDS »

@muratali, firkateyn demek sadece silah demek degil biraz da denizde kalis ve menzil demek.. Firkateynler eldeki var olan ve olacak korvetlere gore onun icin degerliler.. Cok degerliler..

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen sailordream »

muratali yazdı:bütün marmara,ege ve antalyaya kadar bütün denizciler (yüksek ihtimal bahriyede) poseidona(atina ünv. deniz meteoroloji) bakmadan palamar çözmezler.Sonuçta doğaya çıkıyorsun patladımı deniz , harekat odası da kapalı mekan dayan ilaca.Bu arada bizim meteorolojide evlere şenlik.
2012 yılında 2 ayı aşkın bir süre poseidon fiili olarak tamamen çalışmadı açtığınızda üzgünüz veri alamadığımız için süresiz kapalıyız mesajı çıkıyordu. Dahası öncesi ve sonrasıdaki aylarda da deflarca günlerce kapalı kaldı bütün bunların sebebi ödeneksizlik ve veri almak için kullandıkları kendi ölçüm cihazlarının elektriksiz kalması ve ayrıca tüm dünyanın ve bizim de kullandığımız US marine ve Yeni zellanda meteoroloji tahmin sistemlerine olan ödememelerini yapamamalarıdır. Kısacası yukarıda dediğiniz gibi bir durum artık geçerli değildir. son birkaç senedir meteoroloji işleri ülkemizde oldukça başarılı tahminler yapmaktadır. Hatta överek örnek verdiğiniz denizdeyken hemde atinanın 10 mil açığında 0 sıfır hava veren bir poseidona bakıp denize çıkıp denizin ortasında 2.5 metre dalga ve 30 knot fırtınada kalınca I pad'den hem bizim meteoroloji hemde poseidona bakınca farkı anladım çünkü bizim meteo ege denizi için anlık fırtına tahmininde bulunmuştu. Meteorolojinin sayfasında bu sene akdenizin en başarılı tahmin merkezi olduklarına dair verilerle donatılmış bir başlık vardı verilere göre İsrail ve bizimkiler çok başarılı Poseidon vasatın altında idi.
Zaten palamar çözülen mekanlara gerçekten giderseniz göreceksiniz ki kapılarında hep Bizim meterolojinin tahminleri asılıdır Poseidonun ki değil bu milliyetçilikten değil en doğruyu iletme ihtiyacındandır.
Bizim deniz kuvvetlerinin en önemli eksiği tall ship dedikleri açık deniz yelkenli okul gemisi.Neredeyse 100 yıllık sancı bu.Bir türlü çözülemedi.
Herhalde denizciler isteyince napacaksınız tall shipi alın size füzeli fırkateyn mi diyorlar,adamlar anlatamadı bir türlü.
Tall sip bir eksiktir evet ama zaafiyet değilidir. Eğitim gemilerinde geçirilen süre ve eğitimin niteliği geliştirilirse daha daha doğru olur kanaatindeyim.
1960-1965 yıllarında istanbuldan marmara adasına giden en uzak deniz yolculuğunu yaptığına inanırdı.çanakkale dışına çıkmak kimsenin hayali değildi.denizcilik ne yazıkki amatör-bahriye ayırmıyor,nitekim 1964 te bariye kıbrısa çıkamadı.1965 te sadun boro 3 senede yelkenle
dünyayı dolaştı,dönüşünde onu donanma karşıladı.o günden bu yana belki 25 türk bu işi sağ salim başardı,şimdi biriside güney kutbunda geziyor.1974 te kıbrıs,2010 da deniz kuvvetleri görev gücü 4 muhrip 1 destek gemisi kendi imkanları ile desteksiz açık deniz görevi icra etmeye gidiyor.İşte bu gelişimi tamamlamak için şimdiki en büyük ihtiyaçları tall ship çünkü açıkdenizde gerçek denizciliği öğretmeleri lazım.yoksa hep birşeyler eksik kalır.çünkü sert rüzgarda direk tepesinde yelkeni söndüren denizci harekat odasındaki düğmeye rahat basar.
Sayın muratali bu konudaki kaynağınız nedir kimdir merak ettim çünkü kim ise; bilmeden ve kelimenin tam anlamıyla sallamış. Böyle cahil ötesi kişileri ve kaynakları lütfen referans almayınız. Osmanlı zamanından beri İstanbul izmir, Antalya iskenderiye, mersin kudus, trabzon sinop istanbul arasında düzenli seferler yapılmaktadır. Bu yanlış kişilerin değersiz ve tamamen hatalı yazılarını okuyacağınıza hiç değilse Atilla İlhan kitaplarını okursanız GÜLCEMAL vapurunu öğreniniz bir zamanların dünyanın en büyük transatlantiklerinden birisinin izmir istanbul arasında Osmanlı döneminde dahi düzenli sefer yapan bir yolcu gemisi olduğunu öğrenirsiniz.
Yine de haklısınız özel sektörde askeriyeden gelen güverteciler eskiden olduğu kadar çok tercih edilmemektedir çünkü seyir tecrübeleri az ve genel denizcilik bilgileri kısıtlıdır (kastım gemi mavevraları yükleme boşaltma gibi ticari kısımlar içindir). Ama yine de tecrübeyi arttırmanın tek yolu tall ship değil daha uzun deniz eğitimi verilmesi kanaatimdir.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

Ufukyitik yazdı: Burayı açmanız mümkün mü Murat bey?
çok özür dilerim.daha dikkatli olmaya çalışacağım.

nitekim 1964 te bahriye kıbrısa çıkamadı

Ufukyitik
Süvariler
Mesajlar: 271
Kayıt: 15 Şub 2013, 01:40
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen Ufukyitik »

muratali yazdı: çok özür dilerim.daha dikkatli olmaya çalışacağım.

nitekim 1964 te bahriye kıbrısa çıkamadı
Teknik yetersizlik mi eğitim yetersizliğinden mi bir vaka yaşandı onu anlayamadım. İlk çıkarma harekatının yapılmamasının çıkarma gemilerinin yetersizliğinden kaynaklandığını okumuşum.

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen swat »

Ufukyitik yazdı:
Teknik yetersizlik mi eğitim yetersizliğinden mi bir vaka yaşandı onu anlayamadım. İlk çıkarma harekatının yapılmamasının çıkarma gemilerinin yetersizliğinden kaynaklandığını okumuşum.
doğrudur çıkarma gemisi yetersizliği/olmaması sebebi ile 1964 de çıkartma yapılamamıştır bu tarihlerden itibaren (özellikle 1968 yılından itibaren) hava kuvvetleri bir çok operasyon icra etmiştir. 1964'ten sonra hızla çıkartma gemisi yapımına ve tedariğine ağırlık verilmiştir.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

sailordream yazdı: 2012 yılında 2 ayı aşkın bir süre poseidon fiili olarak tamamen çalışmadı açtığınızda üzgünüz veri alamadığımız için süresiz kapalıyız mesajı çıkıyordu. Dahası öncesi ve sonrasıdaki aylarda da deflarca günlerce kapalı kaldı bütün bunların sebebi ödeneksizlik ve veri almak için kullandıkları kendi ölçüm cihazlarının elektriksiz kalması ve ayrıca tüm dünyanın ve bizim de kullandığımız US marine ve Yeni zellanda meteoroloji tahmin sistemlerine olan ödememelerini yapamamalarıdır. Kısacası yukarıda dediğiniz gibi bir durum artık geçerli değildir. son birkaç senedir meteoroloji işleri ülkemizde oldukça başarılı tahminler yapmaktadır. Hatta överek örnek verdiğiniz denizdeyken hemde atinanın 10 mil açığında 0 sıfır hava veren bir poseidona bakıp denize çıkıp denizin ortasında 2.5 metre dalga ve 30 knot fırtınada kalınca I pad'den hem bizim meteoroloji hemde poseidona bakınca farkı anladım çünkü bizim meteo ege denizi için anlık fırtına tahmininde bulunmuştu. Meteorolojinin sayfasında bu sene akdenizin en başarılı tahmin merkezi olduklarına dair verilerle donatılmış bir başlık vardı verilere göre İsrail ve bizimkiler çok başarılı Poseidon vasatın altında idi.
Zaten palamar çözülen mekanlara gerçekten giderseniz göreceksiniz ki kapılarında hep Bizim meterolojinin tahminleri asılıdır Poseidonun ki değil bu milliyetçilikten değil en doğruyu iletme ihtiyacındandır.
Tall sip bir eksiktir evet ama zaafiyet değilidir. Eğitim gemilerinde geçirilen süre ve eğitimin niteliği geliştirilirse daha daha doğru olur kanaatindeyim.
Sayın muratali bu konudaki kaynağınız nedir kimdir merak ettim çünkü kim ise; bilmeden ve kelimenin tam anlamıyla sallamış. Böyle cahil ötesi kişileri ve kaynakları lütfen referans almayınız. Osmanlı zamanından beri İstanbul izmir, Antalya iskenderiye, mersin kudus, trabzon sinop istanbul arasında düzenli seferler yapılmaktadır. Bu yanlış kişilerin değersiz ve tamamen hatalı yazılarını okuyacağınıza hiç değilse Atilla İlhan kitaplarını okursanız GÜLCEMAL vapurunu öğreniniz bir zamanların dünyanın en büyük transatlantiklerinden birisinin izmir istanbul arasında Osmanlı döneminde dahi düzenli sefer yapan bir yolcu gemisi olduğunu öğrenirsiniz.
Yine de haklısınız özel sektörde askeriyeden gelen güverteciler eskiden olduğu kadar çok tercih edilmemektedir çünkü seyir tecrübeleri az ve genel denizcilik bilgileri kısıtlıdır (kastım gemi mavevraları yükleme boşaltma gibi ticari kısımlar içindir). Ama yine de tecrübeyi arttırmanın tek yolu tall ship değil daha uzun deniz eğitimi verilmesi kanaatimdir.

2012 de denize fazla çıkamadım.fakat şu an yaptığım iş nedeni ile hava durumunu yakından takip etmemiz gerekiyor.Mgm sorunu zaten gelen veride değil bu veriyi işleyememesi.Kullanıcılara ayrıntı verememesi.Şu an karada Weather Underground şahsi olarak takip ettiğim
site.Biliyorum ki 7 günden ötesi verilen tahminlerin tutma olasılığı az fakat genel planlamada gerekli.Biz mgm yi zorladıkça oda kendisini düzeltecektir.böylesi platformlardaki tartışmalarda inşallah buna yardımcı olur.mgm 3 günlük tahmini 5 güne çıkardı saatlik tahmini bekliyorum yakında onuda hallederler.Ayrıca benimde mgm ile anılarım da az değil.

Tabi ki kaynaklarımızı kontrol edelim.Yanlışlarımızı düzeltelim ama her görüşün düşüncenin kendine göre değeri vardır kuşkusuz.Ben sitede
yeni olduğumdan daha resim eklenmesini öğrenemedim.öğrenince bir iki tane resim yüklerim.Benim şahsi düşüncem bir ülkedeki denizcilik ortak paydasının amatör,ticaret,bahriye kapsadığını bunlardan birinde oluşan fazlalık ve eksikliğin diğerini etkilediğini savunuyorum.Yani amatör denizcilikteki eksikliğin(veya fazlalığın) donanmayı ve ticaret filosunu iyi/kötü yönde etkilediğini.

Örnek olarak geçmişe baktığımızda Oruç reis ve Hızır Reis başlangıçta deniz tüccarıdır.Rüzgar esmiş Hızır hayreddin Paşa olmuş,(Bu arada barbaros ona düşmanlarının taktığı isimdir,osmanlı kendisine Hayreddin ismini takmıştır.)

Kaynaklarımı kontrol ediyorum '' Osmanlı Devleti askeri gücün ticaretten üstün bir değer olduğunu kabul etmiş ve denizde ticaret haklarını da, Venedik ve Fransa başta olmak üzere, öteki devletlere bahşiş olarak vermişti. Denizlere açılarak dünyaya yeni bir çehre verme döneminde Osmanlı Deniz Ticareti İstanbul ile Mısır arasında hacı seferleri yapma düzeyinde kalmıştı. Rum asıllı Osmanlı armatörleri de kapitülasyon haklarından yararlanmak için gemilerini başta Fransız olmak üzere yabancı bayrak altında dolaştırmakta idiler.
Osmanlı Devleti'nin ilk ticaret filosu, İkinci Meşrutiyet'ten az önce Bahriye Nezareti'nin teşkilatı içinde kuruldu. Bu arada Heybeliada'daki Bahriye Mektebi (Deniz Okulu)'ne bir ticaret kaptanı bölümü eklendi. Ancak, ticaret gemilerinde subaylar da görev alabiliyorlardı.''
Cumhuriyetin devraldığı gemi tonajı 26.000 gross tondur.(bu ölçü aşağı yukarı 1 adet 150mt lik kuru yük gemisidir.)Gülcemal gemisi İstanbul'a geldiğinde 37 yaşında idi(.O tarihteki çelik üretim kalitesini düşünürseniz günümüze uyarlamak için 15-20 eklemek lazım).


Askeriyeden emekli güverte subaylarından den şahsi beklentim çok zayıf olan türkçe denizcilik kitaplarına ve denizcilik tarihini araştırmalarıdır.Denizle haşır neşir olan insanlar için DHO' unda ve devamında verilen üst düzey eğitim benim için daha önemli ve gurur vericidir.Uluslararası tallship yarışlarında türk donanmasının gemisini görmek duygusunu işte ben bunu kelimelerle anlatamam.

HDS 'nin görüşlerine tamamen katılıyorum.Konuyu dağıtmadan Benim asıl söylemek istediğim donanmanın gerçekten vurucu güç olması için Şimdiki fırkateyn sayısının yeterli (hatta biraz fazla) acil ihtiyaç ise tamamen elektronik savaş donanımı ile donanmış gemilerdir.Fırkateynlerin işletme masrafının aşağı yukarı aynı silah yükünü taşıyan milgem sınıfı gibi 80-90 mt lik korvetlerden yüksek olması.


sevgiler

tuğrulbey
Süvariler
Mesajlar: 866
Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen tuğrulbey »

İnşaat işiyle uğraşıyorum, işim gereği hava durumunu sürekli takip ederim planlamamı ona göre yaparım. Meteoroloji Genel Müdürlüğü verilerine güvenmiyorum. Örneğin son dört gündür Çanakkale merkezi sağanak yağmurlu gösteriyor. Dört gündür tek damla yağmur düşmedi.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

swat yazdı: doğrudur çıkarma gemisi yetersizliği/olmaması sebebi ile 1964 de çıkartma yapılamamıştır bu tarihlerden itibaren (özellikle 1968 yılından itibaren) hava kuvvetleri bir çok operasyon icra etmiştir. 1964'ten sonra hızla çıkartma gemisi yapımına ve tedariğine ağırlık verilmiştir.
Şöylede yorumlanabilir:
1.)en büyük amfibik harekatlardan birisine çanakkalede muhatap kalmamız
2.)2. dünya savaşında 15 büyük amfibik harekat olmasına
3.)1950 lerde kore amfibik harekatı
4.)1950 lerdeki süveyş kanalına ingiliz ve fransız amfibik harekatı
yapılmasına karşın
1.) 1950 lerde enosis'in gündeme gelmesi
2.) 1955 te eoka ile birlikte kıbrıs'taki çatışmaların başlaması .......

Bu olaylara karşın camialtı ve taşkızak tersanelerinin elinin altında olmasına rağmen 1964 ' de donanmanın elinde çıkartma gemisi yoktur/veya kendini bu boyutta amfibik harekata hazırlamamıştır.Bence bu eğitim eksikliğidir.(Bu değerlendirme o zamanın sosyo-ekonomik şartları gözönüne alınmadan yapılmıştır).


Not:Bu tersaneler 1937 de 2 adet denizaltıyı aynı anda kızağa koymuştur.

Fırkateyn filomuzun büyümesinin en büyük faydası.Komşumuzdaki fanatikliğin aklın önüne geçerek fırkateyn almaya çalışmasıdır.Yakın bir gelecekte 12 adaları birer birer parayla satın alırsak hiç şaşırmam.

Batı trakyalı arkadaşlarımdan öğrendiğim kadarı ile milgem projesi fanatik yunanlılarda büyük bir travmaya sebeb olmuş.

Ufukyitik
Süvariler
Mesajlar: 271
Kayıt: 15 Şub 2013, 01:40
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen Ufukyitik »

muratali yazdı: Batı trakyalı arkadaşlarımdan öğrendiğim kadarı ile milgem projesi fanatik yunanlılarda büyük bir travmaya sebeb olmuş.
Donanma da ki nitelikli subay kaybını nasıl değerlendiriyorlar peki? Orada buna denk bir olgu yok, tecrübe açısından öne geçmiş durumdalar.

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen swat »

muratali yazdı: Şöylede yorumlanabilir:
1.)en büyük amfibik harekatlardan birisine çanakkalede muhatap kalmamız
2.)2. dünya savaşında 15 büyük amfibik harekat olmasına
3.)1950 lerde kore amfibik harekatı
4.)1950 lerdeki süveyş kanalına ingiliz ve fransız amfibik harekatı
yapılmasına karşın
1.) 1950 lerde enosis'in gündeme gelmesi
2.) 1955 te eoka ile birlikte kıbrıs'taki çatışmaların başlaması .......

Bu olaylara karşın camialtı ve taşkızak tersanelerinin elinin altında olmasına rağmen 1964 ' de donanmanın elinde çıkartma gemisi yoktur/veya kendini bu boyutta amfibik harekata hazırlamamıştır.Bence bu eğitim eksikliğidir.(Bu değerlendirme o zamanın sosyo-ekonomik şartları gözönüne alınmadan yapılmıştır).


Not:Bu tersaneler 1937 de 2 adet denizaltıyı aynı anda kızağa koymuştur.

Fırkateyn filomuzun büyümesinin en büyük faydası.Komşumuzdaki fanatikliğin aklın önüne geçerek fırkateyn almaya çalışmasıdır.Yakın bir gelecekte 12 adaları birer birer parayla satın alırsak hiç şaşırmam.

Batı trakyalı arkadaşlarımdan öğrendiğim kadarı ile milgem projesi fanatik yunanlılarda büyük bir travmaya sebeb olmuş.
Öncelikle 1937 ile 1950 dönemini karşılaştırmak pek doğru olmaz. marshall yardımı sonrası kapanan fabrikalar ve üretim yeteneğinin bizzat devletimizce baltalandığı çok bilinen bir gerçek.

1950'da ada da rumlar sorun çıkartmaya başladığında devletin aldığı net bir tutum yok ilk etapta izlemeyi uygun görmüşler. tabi bir takım vakalardan bahsetmişsiniz. Bu vakalara istinaden bir çıkarma filosunun olması gerektiğiniz savunuğunuzu düşünüyorum.

Sebep basiretsizlik mi? Ekonomik mi? derseniz bence her ikisi de bu filonun 1964'te elimizde olmamasını sağladı ama bu bir eğitimsizlik eksiği değildir.

smokediver
Süvariler
Mesajlar: 14
Kayıt: 22 Ara 2012, 16:45
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen smokediver »

genel olarak gemilerin seyre çıkmalarından önce hava durumuna göre hareket ettikleri ve daha da ilginci fırtına varsa çıkılmaması gibi bir algı oluşmuş.peki bu Bahriyeyi Hümayun posseidon denen hava tahmin sitesi icat olmadan seye çıkmıyor muydu diye düşünmek gerekmez mi?
planlar yıllık yapılır karda yağsa taş da yağsa seyre çıkılır zevkle ve sağ salim dönülür.dönülecektir de.esas denizciler o zamanlar belli olur.bizler helikopter platformunun komple denize girip çıktığını gördük şükürler olsun..denizleriniz sakin pruvanız neta olsun....

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen swat »

smokediver yazdı:genel olarak gemilerin seyre çıkmalarından önce hava durumuna göre hareket ettikleri ve daha da ilginci fırtına varsa çıkılmaması gibi bir algı oluşmuş.peki bu Bahriyeyi Hümayun posseidon denen hava tahmin sitesi icat olmadan seye çıkmıyor muydu diye düşünmek gerekmez mi?
planlar yıllık yapılır karda yağsa taş da yağsa seyre çıkılır zevkle ve sağ salim dönülür.dönülecektir de.esas denizciler o zamanlar belli olur.bizler helikopter platformunun komple denize girip çıktığını gördük şükürler olsun..denizleriniz sakin pruvanız neta olsun....
lütfen olur mu yunan'da exocet füzesi var diye çanakkaleden burnunu çıkarmayan bahriyeli poseidonsuz kalırsa donsuz kalır.

Tam olarak mantık bu sayın smokediver.

smokediver
Süvariler
Mesajlar: 14
Kayıt: 22 Ara 2012, 16:45
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen smokediver »

rahmetli TCG Muavenet vurulmadan önce akdenizde denizaltı ile tatbikatta iken diğer nato ülkeleri savaş gemileri fırtınadan en yakın limana sığınırken tek başına denizaltıları tespit edip tanziri olarak batırmıştır.Saygılar....

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

swat yazdı: Öncelikle 1937 ile 1950 dönemini karşılaştırmak pek doğru olmaz. marshall yardımı sonrası kapanan fabrikalar ve üretim yeteneğinin bizzat devletimizce baltalandığı çok bilinen bir gerçek.

1950'da ada da rumlar sorun çıkartmaya başladığında devletin aldığı net bir tutum yok ilk etapta izlemeyi uygun görmüşler. tabi bir takım vakalardan bahsetmişsiniz. Bu vakalara istinaden bir çıkarma filosunun olması gerektiğiniz savunuğunuzu düşünüyorum.

Sebep basiretsizlik mi? Ekonomik mi? derseniz bence her ikisi de bu filonun 1964'te elimizde olmamasını sağladı ama bu bir eğitimsizlik eksiği değildir.

O günkü şartlara göre şimdi ahkam kesmek kolay ama.Deniz kuvvetlerinden biz analizi bildirdik çıkartma gemisi istedik,amfibik tugay kurmak istedik ama izin vermediler diye bir açıklama gelmediği için , ben faturayı kolayca donanmaya kesebiliyorum.Zaten Donanmaların asli görevlerinden biri günümüzün ve gidişatın analizini doğru yaparak geleceğin platform planlamasını yapmak değil midir? Haydi 1950 de
olmadı,1955 oda olmadı,1960 oda yok.

Yardımlardan dolayı bazı şeylerin baltalandığı doğrudur.Fakat 2. dünya savaşından sonra üç otuz paraya satılan savaş gemilerini devlet
almamış (içinde çıkartma gemileride var) yunanistan ve üç dört devlet bunları (nerede ise hiç peşinsiz çok uzun vadeli alarak) deniz ticaretini ele geçirmişlerdir.Stratejik bir hata olarak denizcilik tarihimizde yerini bulmuştur.

Eğitim konusunun cevabını ise ''beykoz,panama,maltepe'' konusunda yeralan TCG ışın ın komutanı vermiş.Bence onu her denizci iki kere okumalı (ben okudum kopyalayıp arşivime koyacağım tşk ).Amerikalılar gibi 4 destroyeri aynı anda karaya oturttuktan sonra aklımız başımıza gelmemeli

sevgiler

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

düzeltmedir:
bir özür daha uzun zaman önce okumuştum 4 destroyer diye hatırlıyordum meğer 9 destroyermiş toplamı. 7 tanesi batmış 2 si hafif yaralı.Daha fazlasını için askeri tarih bölümüne honda point diye ekledim.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

Meko tipi fırkateynlerin moduler denilen inşa tekniği ile inşa edildiklerini okumuştum.

Denizcilik özellikleri konusunda bilgi verebilecek olan var mı?

smokediver
Süvariler
Mesajlar: 14
Kayıt: 22 Ara 2012, 16:45
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen smokediver »

evet aynen lego yapar gibi.önemli sistemleri belli bir konteyner içinde gemideki mevkilerine inşaa sırasına göre yerleştirilir ve kablo bağlantıları jack larla yapılır.makinalar dahil arıza olması durumunda dışarı alınıp bakımları yapılabilir, yenileri ile değiştirebilir.

denizciliği hakkında rüzgara biraz fazla tabii dirler.boyları biraz daha uzun olsa daha denizci olabilirler.manevra kabiliyetleri güzeldir.çift şaft pitch kontrol.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

smokediver yazdı:evet aynen lego yapar gibi.önemli sistemleri belli bir konteyner içinde gemideki mevkilerine inşaa sırasına göre yerleştirilir ve kablo bağlantıları jack larla yapılır.makinalar dahil arıza olması durumunda dışarı alınıp bakımları yapılabilir, yenileri ile değiştirebilir.

denizciliği hakkında rüzgara biraz fazla tabii dirler.boyları biraz daha uzun olsa daha denizci olabilirler.manevra kabiliyetleri güzeldir.çift şaft pitch kontrol.
Bizim fırkateyn ve milgemlerde manevra pervanesi var mıdır?

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen sailordream »

muratali yazdı: Bizim fırkateyn ve milgemlerde manevra pervanesi var mıdır?
Bizim fırkateyn ve korvetlerde manevra pervanesi yok. Yüksek süratlerde yarattığı direnç sebebi ile bu tip gemilerde faydadan çok zararı olur. Manevra pervaneleri seyir esnasında zatan tekneyi manevra yaptırmak için kullanılmaz limana yanaşmalarda asıl faydalarını gösterirler. Zaten pruvanın o kısımlarında genelde sonar tarzı ekipmanlar olur çok yakınında bu tür bir gürültü yapıcı istenmez.

Mekoların genelde iyi denizcilikleri olsada yüksek üst yapıları ve ağır radarlarının efektif işlemesi bulundu uzun direkler vs sebebi ile yalpa oranı fazladır. Hatta üst taraftaki aşırı yük miktarını azaltmak için sadece 4 Harpoon bulunur toplam 8 değil. Kimisi bunun için maliyet der ama stablite de önemli bir etkendir. Ama en boy oranı birazcık daha iyi olan(stabiliteye faydalı) ve sonradan yapılan Barbaros sınıfı gemilerde türbin ve makina yerleşimi de daha etkin yapılarak radar tipinin değişmesi ve hafiflemesi ile daha iyi stabiliteleri olduğu söylenir. Yavuz sınıfının stabilite hesaplarını görmüştüm ama Barbarosunkileri görmedim yinede onlarda da 4 Harpoon olması dikkatimi çekmişti ama sebebi maliyet mi yoksa stabilitemi bilemem.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

sn sailordream,

Siz deryasınız bu konuda galiba, bilgilerinizden faydalanmak güzel olacak.

Meko ların tasarım çalışmasında Almanlardan ne gibi knowhow alabildik acaba,yada bazı şeyleri bizden
sakladılar mı?

tasarım yöntemleri ve mühendislik hesaplamaları açısından.

lafferty
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 576
Kayıt: 22 Tem 2012, 21:33
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen lafferty »

Zamanında WAFF tada boyle bir konu acilmisti.

Resim

Tatbikattan donen Avustralya ve Turk Mekoları. Bizim ki 15 yasinda.
Bizim kinin burun tarafına dikkat boyasi kalkmis ve gemilerde ki paslanmalara dikkat cekmek isterim

Acheron
Süvariler
Mesajlar: 252
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:18
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen Acheron »

Bizimkiler donanmanın kendi üretimi boyayı veya ihale ile alınan yerli boyayı kullanıyor olabilirler mi acaba? 2007'de öyle idi çünkü. Eğer Avustralya gemisi kaliteli askeri boyaları kullanıyorsa ve boya uygulaması adamakıllı yapıldıysa daha geç paslanması olasıdır. Boya kalitesi ve düzgün uygulanması çoook önemlidir. Ancak, deniz gemiyi devamlı ısırır, hırpalar. Bu yüzden gemici gemisini kollar, devamlı bakım yapar, en ufak pası dahi pas geçmez, raspalar, fırçalar, boyasını layığı ile uygular. Eğer bu şekilde gemisini sahiplenmez, ter dökmezse istediği boyayı sürsün o baş kasara gibi denizi yiye yiye pas içinde kalır.

Bu fırkateynin şartlarını, tatbikattan mı geldiğini, ne zamandır denizde bakım yapılamayacak kadar yoğun olduğunu vesaireyi bilmiyorum. Ama bir gemi hiç bakmasan dahi 1 ayda falan o hale gelmez. Hele askeri gemi (çeliği falan daha kalitelidir) 1 ayda o hale gelemez. Uzun süre bakım yapılmamış olması lazım eğer fotoğraftaki görüntü gerçekse.

"Eskiden gemiler tahtadan gemiciler çeliktenmiş, şimdi maalesef tersi geçerli" derdi büyüklerimiz. Belki de biraz bize gaz verirlerdi ama doğruluk payı var. Ticari gemilerde de aynı sorunu yaşıyoruz. Herkes kamarasına çekilip sosyal medyada asosyalleşiyor. Biz güvertede deli gibi çalışırdık. Ama keyifle çalışırdık. Çünkü gemiyi sahiplenirdik. En önemli nokta buydu. Şimdi o şekilde çalışma, gemiyi kollama maalesef yok.
Bu arada o gemiler babamızın veya milletin değil armatörün gemisiydi, ona rağmen öyle çalışırdık.

Kullanıcı avatarı
sailordream
Site Başkanı
Mesajlar: 3732
Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen sailordream »

lafferty yazdı:Zamanında WAFF tada boyle bir konu acilmisti.
Resim
Tatbikattan donen Avustralya ve Turk Mekoları. Bizim ki 15 yasinda.
Bizim kinin burun tarafına dikkat boyasi kalkmis ve gemilerde ki paslanmalara dikkat cekmek isterim
Ben anti WAFF çıyım (Mütemadiyen okurum) ama doğrusu onlarca saçma birine hakaret ve sataşma arasında bilgi bulana sevgim saygım vardır.
Eğer resim gerçek ise resimdeki pruvanın altındaki kısım boyası kalkmış değil aksine mevcut boyanın üzerine sürülmüş "shop primer" yani bir nevi anti pas türk gemi boya kodeksinde grinin altında daha açık mat bir renk vardır antipas değil diğer gördükleriniz de genelde uzun seyirlerde geminin güvertesiniden akan suyun vesairenin bıraktığı izdir içinde az bir miktar pas çok miktar toz kir kurum vs bulunur. Geminin metal ömründen bir şey azaltmaz operasyonel özelliklerinden bir şey kaybettirmez.

Kullanıcı avatarı
KILIÇ
Site Başkanı
Mesajlar: 4782
Kayıt: 10 Tem 2012, 21:24
Yaş: 45

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen KILIÇ »

Bence çok fazla takıldınız arkadaşlar bu pas kir işine.

Acheron
Süvariler
Mesajlar: 252
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:18
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen Acheron »

O frengilerden akan pas izi için yapılan çok basit uygulamayı siz de biliyorsunuzdur sn sailordream. Kauçuk gideri yerleştirirsin frengi çıkışına o pas izi bir daha olmaz. Burada değinmek istediğim şey başka, yoksa pas olmuş, boya kalkmış, o iz pasmış/kirmiş/sülyenmiş değil.

smokediver
Süvariler
Mesajlar: 14
Kayıt: 22 Ara 2012, 16:45
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen smokediver »

sayın arkadaşlar o gemi TCG Barabros.iskele baş bordasında ve GT hava emiş duckları civarında görülen kahverengi yerler yazıldığı gibi asla ve asla pas değildir.Dzkk da SÜlyen (yani astar koruyucu boya) denilen ve raspası/bakımları yapılan yüzeylere son kat boyadan önce sürülen ve bordanın paslanmasını, boyanın korozyona uğramasının engelleyen bir tür boyadır.frengi lastikleri zaten vardır.kaldı ki daha dikatli incelendiğinde o boyaların lokalize atıldığı yani belli bir yerin raspasından sonra son kat boya öncesi atıldığı kolayca anlaşılabilir.

smokediver
Süvariler
Mesajlar: 14
Kayıt: 22 Ara 2012, 16:45
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen smokediver »

o gemide yaklaşık 200 personel görev yapmakta.sizler rahat olun o boyalar en yakın limanda gerekirse seyirde iken griye boyanacaktır.(boyanmıştır).ilgili personel en iyi şekilde gerekli bakımlarını yapmaktadır..

harpfiloesas
Süvariler
Mesajlar: 44
Kayıt: 21 Eki 2012, 04:21
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen harpfiloesas »

sailordream yazdı: Bizim fırkateyn ve korvetlerde manevra pervanesi yok. Yüksek süratlerde yarattığı direnç sebebi ile bu tip gemilerde faydadan çok zararı olur. Manevra pervaneleri seyir esnasında zatan tekneyi manevra yaptırmak için kullanılmaz limana yanaşmalarda asıl faydalarını gösterirler. Zaten pruvanın o kısımlarında genelde sonar tarzı ekipmanlar olur çok yakınında bu tür bir gürültü yapıcı istenmez.

Mekoların genelde iyi denizcilikleri olsada yüksek üst yapıları ve ağır radarlarının efektif işlemesi bulundu uzun direkler vs sebebi ile yalpa oranı fazladır. Hatta üst taraftaki aşırı yük miktarını azaltmak için sadece 4 Harpoon bulunur toplam 8 değil. Kimisi bunun için maliyet der ama stablite de önemli bir etkendir. Ama en boy oranı birazcık daha iyi olan(stabiliteye faydalı) ve sonradan yapılan Barbaros sınıfı gemilerde türbin ve makina yerleşimi de daha etkin yapılarak radar tipinin değişmesi ve hafiflemesi ile daha iyi stabiliteleri olduğu söylenir. Yavuz sınıfının stabilite hesaplarını görmüştüm ama Barbarosunkileri görmedim yinede onlarda da 4 Harpoon olması dikkatimi çekmişti ama sebebi maliyet mi yoksa stabilitemi bilemem.

GABYA sınıfı fırkateynlerde baş tarafta 2 adet manevra pervanesi vardır. APU (Auxiliary Propulsion Unit) adındadır. Manevra yapılacağı zaman indirilir, gerekmediği zamanda gemi içerisine geri çekilir.

2 × Auxiliary Propulsion Units, 350 hp (260 kW) retractable electric azimuth thrusters for maneuvering and docking.

muratali
Süvariler
Mesajlar: 328
Kayıt: 06 Mar 2013, 13:31
Yaş:

Re: Türk Deniz Kuvvetleri'nde Fırkateynler

Mesaj gönderen muratali »

SLQ-32 (V) 3 - (V) 2 yetenekleri genişletilmesi, (V) 3 aktif radar-parazit özelliği eklendi. (V) 3 gibi çeşitli savaşçıların üzerine kurulmuş kruvazör , savaş , büyük amfibi gemi ve yüksek değerli ikmal gemileri.

SLQ-32 (V) 5 - (V) 5 bir yanıt olarak inşa edildi Stark olayı 1987 yılında. (V) 5 aktif parazit özelliği vermek için tasarlanmıştır (V) 3 sistemi kompakt bir versiyonu dahil Perry sınıfı FFG adlı bir tam (V) 3 taşımak için çok küçük.

Galiba stark olayında abd SLQ-32 yi yetersizbulmuş.

Slq-32 V 5 neden fırkateynle için küçük,çok mu büyük bu EW cihazı.

Cevapla