Doğru diyorsunuz kabardey hocam. Elbette fiziki manada bir bağ bulunmamakta ancak TS1400 geliştirilirken sonuçta büyük ölçekte kullanılması ve yerini alması düşünülen motor LHTEC. Bu bakımdan askeri konfigürasyon işi ta en başından düşünülmüş ve ona göre geliştirme yapılması gerekiyordu diye düşünüyorum. Ha derseniz ki o işler öyle olmuyor o kadar basit değil, onuda anlarım doğrudurda. Benimkisi sadece bir beklenti. Şu an bunun üzerine ayrı bir çalışma gereksinimi canımı sıktı doğrusu.kabardey yazdı: ↑02 Eyl 2023, 15:48 TEI motoru ile LHTEC motoru arasında bir bağ yok. TEI kendi kaynakları ile geliştirdi TS1400'ü. İbrahim Sünnetçi beyin verdiği bilgilere göre, ilk 3 Jandarma helikopteri LHTEC motor ile gelecekken, diğer 17 adet askeri standart TS1400 ile gelmesi planlanıyor. Fakat sertifikasyon henüz yetişecek mi belli değil. Navalize konusuna gelirsek burada hiç ama hiç tecrübemiz yok. O iş bence beklenenden fazla vakit alacak gibi.
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
-
- Süvariler
- Mesajlar: 600
- Kayıt: 22 Mar 2016, 00:00
- Yaş: 22
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7513
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
TEI için ilk kez bu büyüklükte turboşaft motor geliştiriyor. Proje belli bir takvime göre yapılmış ve ona uygun şekilde devam ediyor. Biz her ne kadar klavye başında homurdansak da, sonuçta şirket kendisi için en verimli yoldan gittiğini kabul etmeliyiz. Bakalım ciddi bir ürün çıktı, askeri olarakda kullanılabilirse, büyük başarı olacak.Operatıon Atilla yazdı: ↑02 Eyl 2023, 15:55 Doğru diyorsunuz kabardey hocam. Elbette fiziki manada bir bağ bulunmamakta ancak TS1400 geliştirilirken sonuçta büyük ölçekte kullanılması ve yerini alması düşünülen motor LHTEC. Bu bakımdan askeri konfigürasyon işi ta en başından düşünülmüş ve ona göre geliştirme yapılması gerekiyordu diye düşünüyorum. Ha derseniz ki o işler öyle olmuyor o kadar basit değil, onuda anlarım doğrudurda. Benimkisi sadece bir beklenti. Şu an bunun üzerine ayrı bir çalışma gereksinimi canımı sıktı doğrusu.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 519
- Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Belki ben yanlış biliyorum bilenler lütfen düzeltsin.
Kalifikasyon ile sertifikasyon farklı şeyler.
Kalifikasyon için askeri standartları karşılaması yeterli ama sertifikasyon sivil havacılığı ilgilendirdiği için süreç oldukça uzun ve karmaşık kalifikasyona göre.
Gökbey ilk etapta sivil amaçlı kullanılacağı için sertifikasyonu tamamlanması gerekiyor motorun. O nedenle süreç uzun.
Yanlışsam düzeltin.
Kalifikasyon ile sertifikasyon farklı şeyler.
Kalifikasyon için askeri standartları karşılaması yeterli ama sertifikasyon sivil havacılığı ilgilendirdiği için süreç oldukça uzun ve karmaşık kalifikasyona göre.
Gökbey ilk etapta sivil amaçlı kullanılacağı için sertifikasyonu tamamlanması gerekiyor motorun. O nedenle süreç uzun.
Yanlışsam düzeltin.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7513
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Doğrudur, fakat şöyle bir durum var, motorun askeri ve sivil olmak üzere 2 farklı versiyonu var. Sivil motorun şuan zaten sivil sertifikasyon süreci devam ediyor. Askeri versiyonu da Jandarma'ya teslim edilecek 2. parti 17 helikoptere yetişecek dendi bakalım görelim. Zira ilk 3 helikopter sonraki 17 helikopterden daha ağır olacak, 2. partide gövde değişiyor. Kaynak, İbrahim Sünnetçi bey.commandos yazdı: ↑02 Eyl 2023, 16:26 Belki ben yanlış biliyorum bilenler lütfen düzeltsin.
Kalifikasyon ile sertifikasyon farklı şeyler.
Kalifikasyon için askeri standartları karşılaması yeterli ama sertifikasyon sivil havacılığı ilgilendirdiği için süreç oldukça uzun ve karmaşık kalifikasyona göre.
Gökbey ilk etapta sivil amaçlı kullanılacağı için sertifikasyonu tamamlanması gerekiyor motorun. O nedenle süreç uzun.
Yanlışsam düzeltin.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 519
- Kayıt: 22 Tem 2012, 14:07
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Teşekkür ederim @kabardey üstadım.
- _Turkuaz_
- Süvariler
- Mesajlar: 1911
- Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Gökbey sonrası çok kısa bir sürede T-629'u göreceğiz gibi. Bence Atak-2'nin navalize edilmeye çalışılmasındansa, T-629 gibi görece küçük ve AH-1Z'nin yerini alabilecek bir platform üzerinden bu çalışmaları yürütmek daha mantıklı.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Gökbey için 1 milyar dolarlık ihracat görüşmelerinden bahsediliyor medyada. Konu ile alakalı bilgisi olan var mı arkadaşlar? Körfez ya da Asya pazarı ile alakalı olabilir mi?
Bu arada şahsi düşüncem, TCG Anadolu ve benzeri güverte pistli donanma su üstü platformlarında kullanılmak üzere Atak-2'nin Naval versiyonunu hazırlamayı doğru buluyorum. Taşıyacağı farklı ve etkili mühimmatları, 30/113 mm topu ve eklenmesi muhtemel MMW radarı ile T-629'dan çok daha etkili hava platformu kullanılmış olur.
Bu arada şahsi düşüncem, TCG Anadolu ve benzeri güverte pistli donanma su üstü platformlarında kullanılmak üzere Atak-2'nin Naval versiyonunu hazırlamayı doğru buluyorum. Taşıyacağı farklı ve etkili mühimmatları, 30/113 mm topu ve eklenmesi muhtemel MMW radarı ile T-629'dan çok daha etkili hava platformu kullanılmış olur.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7513
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Tekrar tekrar tekrar söylüyorum atak-2 için motor mu var?
-
- Üye
- Mesajlar: 175
- Kayıt: 17 May 2022, 19:31
- Yaş: 28
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
T-629 Gökbey'in silahlandırılmış versiyonu olmayacak diye biliyorum...Sadece benzer itki aktarma sistemlerine sahip ortak bir temele sahip olacak.
ATAK'ın yeni nesli.
DzKK ATAK-2'yi tercih etmesi doğru bana kalırsa daha büyük, iyi elektrooptik, radar, elektronik sistemlerin yanı sıra helikopter de Çakır gibi daha uzun menzilden angajman sağlayabilecek silah sistemlerine sahip olacaktır
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1580
- Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
- Konum: İzmir
- Yaş: 41
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Atak 1.5 denilen Helikopteri devşirmek motor yapmaktan daha basit olur diye düşünüyorum. Atak 2 motorunun yolu daha var. Muhtemelen Ukrayna ilede bu sorun çökta çözülecek gibi değil. Heriflerde farikada kalmadı, kalsada ne kadarlık imalat kapasiteleri var tartışılır.karaden yazdı: ↑05 Eyl 2023, 17:27 T-629 Gökbey'in silahlandırılmış versiyonu olmayacak diye biliyorum...Sadece benzer itki aktarma sistemlerine sahip ortak bir temele sahip olacak.
ATAK'ın yeni nesli.
DzKK ATAK-2'yi tercih etmesi doğru bana kalırsa daha büyük, iyi elektrooptik, radar, elektronik sistemlerin yanı sıra helikopter de Çakır gibi daha uzun menzilden angajman sağlayabilecek silah sistemlerine sahip olacaktır
DzKK lığın gelince önümüzdeki birkaç yılda aman aman bir ağır saldırı helikoterine çokta ihtiyaçları olmaz diye zannediyorum. TS1400 ün tamamlanmasına müteakip TS3000 artık neyse başlanır tamamlanır Atak 2 o zaman ilerler diye düşünüyorum.
Eğerki Ukrayna motorlarının Türkiye de imalatında bir karara varıldıysa ki bilemiyorum o zaman başka. Karışık konular.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 600
- Kayıt: 22 Mar 2016, 00:00
- Yaş: 22
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Atak 2 motoru? Taşıma motorla helikopter palleri ne kadar döner acaba? Yorumlarda HDS üstat da bahsetmiş bu durumdan. 629 üzerinden hazır elimizde TS1400 varken ve biraz daha iyi taşıma kapasitesi ile beklediğimiz şeylerden daha iyi şeyler başarabiliriz.
- _Turkuaz_
- Süvariler
- Mesajlar: 1911
- Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Zaten T-629, paylaştığım tweetlerdeki helikopter. Bu helikopter en başta Leonardo lisansından kurtulmak ve yerli aviyonikleri daha etkin kullanmak amacıyla ortaya çıkmıştı. Aktarma organları, motoru (eğer olursa TS-1400) ve bazı aviyonikleri Gökbey'le ortak olacak. En baştan tasarlanacak olması sebebiyle T-129'dan daha iyi bir maksimum kalkış ağırlığına (MTOW) sahip olabilir.karaden yazdı: ↑05 Eyl 2023, 17:27 T-629 Gökbey'in silahlandırılmış versiyonu olmayacak diye biliyorum...Sadece benzer itki aktarma sistemlerine sahip ortak bir temele sahip olacak.
ATAK'ın yeni nesli.
DzKK ATAK-2'yi tercih etmesi doğru bana kalırsa daha büyük, iyi elektrooptik, radar, elektronik sistemlerin yanı sıra helikopter de Çakır gibi daha uzun menzilden angajman sağlayabilecek silah sistemlerine sahip olacaktır
ATAK-2 dediğimiz helikopter oldukça büyük. Palleri ve kuyruğu katlansa bile TCG Anadolu'nun hangarında oldukça fazla yer kaplayacaktır. Ayrıca yalnızca TCG Anadolu yada olması muhtemel bir kardeşi için böyle bir platformu navalize etmeye çalışmaktansa, ihraç pazarında da (özellikle Asya-Pasifik'te artan LHD, LPD projeleri dikkate alındığında) şansı olabilecek T-629'un deniz versiyonu bana daha mantıklı geliyor. Eğer olay Çakır fırlatmaksa DzKK bunu bünyesine alacağı Akıncı ve Aksungur ile çözebilir. Ancak bence bu tarz bir helikopterde kullanılacak en iyi silahlar Kuzgun-KY, Kuzgun-TJ ve UMTAS-GM.
Operasyon konseptine baktığımızda bu tarz helikopterlerin su üstü harbinden daha çok kıyı başına çıkarma görevlerinde kullanıldığını dikkate almak gerekir. Sizin bahsettiğiniz görevler için bence DzKK'daki en önemli eksik jet motorlu bir deniz karakol uçağı. Hala bu yönde bir projeye girişmemiş olmamız oldukça şaşırtıcı geliyor bana.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Tabi bu benim düşüncem ama T-629, denildiği gibi Leonardo lisansından kurtulmak için düşünülmüş bir hamle. Üstelik TS-1400 motor ve aktarma organlarının da kullanılabileceği bir planlamayla (Gökbey T-625) ile ( Atak Plus + T-629) ortak helikopter ailesini ihracat ülkelerine birlikte sunma düşüncesi de söz konusudur. Özellikle Pakistan'ın acilen beklediği saldırı helikopteri ihtiyacı için öncelikli tedariki bile söz konusu olabilir. Eğer haberi gündeme gelen 1 milyar $'lık 32 adet Gökbey ihracı da söz konusu olursa, ileriki dönemde seri bir şekilde ayrı ayrı veya paket halinde GM/AH ailesi olarak ihraçları söz konusu olabilir. Benim yine tahminim odur ki bu süreçte DzKK tarafından kullanılmak üzere devredilen AH-1W'lerin Atak -2 hazır oluncaya kadar kullanımına devam edeceği yönündedir.
Bu sene ilk çalıştırılması yapılması planlanan TF-6000 turbofan motoru hususunda planlamalar yolunda giderse, çekirdek motor üzerinden 2500-3000 shp'lik bir turbosaft motorun 2027-28'e kadar ilk ateşlemesinin yapılabilirliğini tahmin ediyorum. Sonuçta hazır bir çekirdek motor, itkiyi şaft üzerinden güce çevirecek düzeneğin know-how'u, ana rotor ve kuyruk rotor pallerinin üretim teknolojileri, TS-1400 ile sağlanan proje ekibi devamlılığı, ilk defa üretimi sağlanan parça ve sistemlerin süreç kısalığı ve en önemli etkenlerden biri olan T-700 motorunun lisanslı üretim altyapı kabiliyeti gibi avantajlar söz konusu. İlk teslimi düşünülen T-929 partisinin de Ukrayna motorlu olacağı aşikar. Lakin biz bu süreci iyi değerlendirerek sonrasındaki partiler için motor konusunu çözüme kavusturabiliriz.
Burada önemli husus;
Katlanır paller, katlanabilir kuyruk, korozyona dayanıklı gövde ve kaplama boya, motor yerleşim yuvalarının koruganlığı gibi deniz şartlarına uygun işlemlerin çalışmalarını T-629'a mı yoksa T-929'a mı başlatacağız.
T-629'u ihraç amacı hariç TSK'da görebileceğimi düşünmüyorum. İyi bir T-129 envanterimiz var. Bir sonraki olarak da hem KKK hem de DzKK için olmak üzere Atak-2 T-929 üzerinden çalışmalara devam edileceği düşüncesindeyim. Bakalım zaman ne gösterecek...
Bu sene ilk çalıştırılması yapılması planlanan TF-6000 turbofan motoru hususunda planlamalar yolunda giderse, çekirdek motor üzerinden 2500-3000 shp'lik bir turbosaft motorun 2027-28'e kadar ilk ateşlemesinin yapılabilirliğini tahmin ediyorum. Sonuçta hazır bir çekirdek motor, itkiyi şaft üzerinden güce çevirecek düzeneğin know-how'u, ana rotor ve kuyruk rotor pallerinin üretim teknolojileri, TS-1400 ile sağlanan proje ekibi devamlılığı, ilk defa üretimi sağlanan parça ve sistemlerin süreç kısalığı ve en önemli etkenlerden biri olan T-700 motorunun lisanslı üretim altyapı kabiliyeti gibi avantajlar söz konusu. İlk teslimi düşünülen T-929 partisinin de Ukrayna motorlu olacağı aşikar. Lakin biz bu süreci iyi değerlendirerek sonrasındaki partiler için motor konusunu çözüme kavusturabiliriz.
Burada önemli husus;
Katlanır paller, katlanabilir kuyruk, korozyona dayanıklı gövde ve kaplama boya, motor yerleşim yuvalarının koruganlığı gibi deniz şartlarına uygun işlemlerin çalışmalarını T-629'a mı yoksa T-929'a mı başlatacağız.
T-629'u ihraç amacı hariç TSK'da görebileceğimi düşünmüyorum. İyi bir T-129 envanterimiz var. Bir sonraki olarak da hem KKK hem de DzKK için olmak üzere Atak-2 T-929 üzerinden çalışmalara devam edileceği düşüncesindeyim. Bakalım zaman ne gösterecek...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1580
- Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
- Konum: İzmir
- Yaş: 41
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Azizim, bilmiyorum burada bizim kafalar karışıyor. Ancak açıkçası T-925/929 hakikaten güzel helikopter. Ancak anlamadığım husus, bu helikopter 9 Ton sınıdını aştı bariz bir şekilde S-92 ye evrildi. Bilmiyorum zamanında S70 ler naslısa cepte, biz orta-ağır sınıfamı odaklanalım dediler. Aklıma çokta yatmadı açıkçası.Tulga yazdı: ↑06 Eyl 2023, 11:23 Tabi bu benim düşüncem ama T-629, denildiği gibi Leonardo lisansından kurtulmak için düşünülmüş bir hamle. Üstelik TS-1400 motor ve aktarma organlarının da kullanılabileceği bir planlamayla (Gökbey T-625) ile ( Atak Plus + T-629) ortak helikopter ailesini ihracat ülkelerine birlikte sunma düşüncesi de söz konusudur. Özellikle Pakistan'ın acilen beklediği saldırı helikopteri ihtiyacı için öncelikli tedariki bile söz konusu olabilir. Eğer haberi gündeme gelen 1 milyar $'lık 32 adet Gökbey ihracı da söz konusu olursa, ileriki dönemde seri bir şekilde ayrı ayrı veya paket halinde GM/AH ailesi olarak ihraçları söz konusu olabilir. Benim yine tahminim odur ki bu süreçte DzKK tarafından kullanılmak üzere devredilen AH-1W'lerin Atak -2 hazır oluncaya kadar kullanımına devam edeceği yönündedir.
Bu sene ilk çalıştırılması yapılması planlanan TF-6000 turbofan motoru hususunda planlamalar yolunda giderse, çekirdek motor üzerinden 2500-3000 shp'lik bir turbosaft motorun 2027-28'e kadar ilk ateşlemesinin yapılabilirliğini tahmin ediyorum. Sonuçta hazır bir çekirdek motor, itkiyi şaft üzerinden güce çevirecek düzeneğin know-how'u, ana rotor ve kuyruk rotor pallerinin üretim teknolojileri, TS-1400 ile sağlanan proje ekibi devamlılığı, ilk defa üretimi sağlanan parça ve sistemlerin süreç kısalığı ve en önemli etkenlerden biri olan T-700 motorunun lisanslı üretim altyapı kabiliyeti gibi avantajlar söz konusu. İlk teslimi düşünülen T-929 partisinin de Ukrayna motorlu olacağı aşikar. Lakin biz bu süreci iyi değerlendirerek sonrasındaki partiler için motor konusunu çözüme kavusturabiliriz.
Burada önemli husus;
Katlanır paller, katlanabilir kuyruk, korozyona dayanıklı gövde ve kaplama boya, motor yerleşim yuvalarının koruganlığı gibi deniz şartlarına uygun işlemlerin çalışmalarını T-629'a mı yoksa T-929'a mı başlatacağız.
T-629'u ihraç amacı hariç TSK'da görebileceğimi düşünmüyorum. İyi bir T-129 envanterimiz var. Bir sonraki olarak da hem KKK hem de DzKK için olmak üzere Atak-2 T-929 üzerinden çalışmalara devam edileceği düşüncesindeyim. Bakalım zaman ne gösterecek...
Yani şöyleki yatmadı, DzKK lığı içinde tam olarak niyet nedir. Bunu biraz kestirmekte zorlanıyorum. Yoksa diğer kuvvetlerde sıkıntı yok.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7513
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
T925 dediğimiz helikopter, 10 ton sınıfı genel maksat helikopteri ihtiyacını gidermek için geliştirilen proje. Deniz kuvvetleri işin içinde ne kadar var şuan belli değil. Üstelik bu helikopter için motor konusu da hala sıkıntılı. T-625 ete kemiğe bürünmüş bir sistem ki, Deniz Kuvvetleri muhtemelen bunun deniz versiyonunu isteyecek.karli yazdı: ↑06 Eyl 2023, 13:07 Azizim, bilmiyorum burada bizim kafalar karışıyor. Ancak açıkçası T-925/929 hakikaten güzel helikopter. Ancak anlamadığım husus, bu helikopter 9 Ton sınıdını aştı bariz bir şekilde S-92 ye evrildi. Bilmiyorum zamanında S70 ler naslısa cepte, biz orta-ağır sınıfamı odaklanalım dediler. Aklıma çokta yatmadı açıkçası.
Yani şöyleki yatmadı, DzKK lığı içinde tam olarak niyet nedir. Bunu biraz kestirmekte zorlanıyorum. Yoksa diğer kuvvetlerde sıkıntı yok.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Hocam şöyle ki;karli yazdı: ↑06 Eyl 2023, 13:07 Azizim, bilmiyorum burada bizim kafalar karışıyor. Ancak açıkçası T-925/929 hakikaten güzel helikopter. Ancak anlamadığım husus, bu helikopter 9 Ton sınıdını aştı bariz bir şekilde S-92 ye evrildi. Bilmiyorum zamanında S70 ler naslısa cepte, biz orta-ağır sınıfamı odaklanalım dediler. Aklıma çokta yatmadı açıkçası.
Yani şöyleki yatmadı, DzKK lığı içinde tam olarak niyet nedir. Bunu biraz kestirmekte zorlanıyorum. Yoksa diğer kuvvetlerde sıkıntı yok.
S-70 B'lerin devamı niteliğinde KKK için, aynı zamanda Seahawk 'ların da devamı niteliğinde olacak şekilde bazı değişiklikler ile birlikte yerli bir 10 ton sınıfı GMH planlamasıyla T-925 için yola çıkıldı. En önemli kazanım olarak da rampalı gövde planlamasına gidildi. Amaç askerî indirme ve kargo yapılanması olsa da aynı zamanda insani yardım, kurtarma operasyonları gibi çoklu görev tanımlarına da uygun donanım planlama söz konusu. Tabi burda Seahawk donanımı ve kabiliyeti için bayağa bir emek zaman ve teknoloji harcanması gerekecek.
Planlamayı şu şekilde okuyorum hocam;
Kazanımı elde edilmeye devam eden T-625 ve T-629 ile 5-6 ton sınıfı GM/AH ailesi yerli ve milli imkânlarla sağlanmaya çalışılmakta. Bu yolla ülke içi KKK, Jandarma, Emniyet, DzKK, Sağlık bakanlığı, Orman Genel Müdürlüğü, VİP konfigürasyonlarında ve ihraç modellerinde kullanıma uygun bir GM helikopteri pazarı hedeflenmektedir. Bununla birlikte T-129 başarısı ile gelen taleplerin karşılanması noktasında yaşanan Leonardo lisansı ve ABD motor tedarik hususlarının bertaraf edilmesi amacıyla ihraç versiyonu noktasında Gökbey ile elde edilen birikimin aktarılabileceği bir T-629 modeli ortaya çıkmış görünüyor. Bu kısmı ben ihraç modeli olarak görüyorum. TSK AH ihtiyacının hele ki Naval versiyon çalışmalarının bu platforma yönelik olacağını düşük ihtimal olarak görüyorum. Amaç ciddi ihraç rakamları ile para kazanmak.
Atak 2 ile birlikte T-929 modelinin planlanması, prototip üretimi, ilk uçuşu vs... derken modelin ısrarla ortaya çıkarılmasını da F35 sonrası TCG Anadolu üzerinde kullanılabilecek bir platformun ateş destek gücünün maksimize edileceği bir donanıma sahip olması amacıyla düşünüldüğü kanısındayım. Beraberinde KKK için de T-129 AH filosunu belirli sayıda T-929 ile desteklemek ve karma hafif ağır AH filosu oluşturmak olarak düşünüyorum.
T-925 ise tüm bu çalışmalar neticesinde elde edilen kabiliyetler, hazır kullanılan ve kullanılacak ürünler sistemler söz konusu iken tıpkı hafif sınıf GM/AH gibi orta ağır sınıf GM/AH ailesini tamamlamak adına bir fırsat projesidir. Sonuçta T-70 projesinin 32 adet sonrası devamının olacağı garantisi de yok. Üstelik üzerinde bazı farklı kabiliyetler ile birlikte tasarlanarak bir yandan GM ihtiyacı giderilirken bir yandan da orta sınıf kargo ihtiyacına yönelik de olması istenmiş.
İlk hedefler T-129 sonrası T-625'ti. Şimdi T-629 ile engel aşma ve ihraç kapısı aralama, devamında da orta ağır sınıf benzer GM/AH ailesi oluşturma amaçlı T-929/T925 çalışmaları söz konusu. Detaylara indigimizde de motor, Naval versiyon, platformların hangi kuvvetlerde kullanım olasılığı gibi sorular kafamızda dolanmaya bir müddet daha devam edecek gibi görünüyor.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Evet hocam bence de T-625'in Naval versiyonu gelecektir. Gelmesi de lazımdır. İyi bir hafif sınıf Naval helikopter olur bize.kabardey yazdı: ↑06 Eyl 2023, 13:20 T925 dediğimiz helikopter, 10 ton sınıfı genel maksat helikopteri ihtiyacını gidermek için geliştirilen proje. Deniz kuvvetleri işin içinde ne kadar var şuan belli değil. Üstelik bu helikopter için motor konusu da hala sıkıntılı. T-625 ete kemiğe bürünmüş bir sistem ki, Deniz Kuvvetleri muhtemelen bunun deniz versiyonunu isteyecek.
-
- Üye
- Mesajlar: 175
- Kayıt: 17 May 2022, 19:31
- Yaş: 28
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Ada sınıfının hangar kapısının yüksekliğinin 6 metre, genişliğinin 4.5 metre olduğu söyleniyor...T-925'in yüksekliği broşürde ki verilerden yola çıkarak katlanmış halde 5 metre olacak muhtemelen...Seahawk'dan 1 metre yüksek, yarım metreden fazla daha geniş.Merzifonlu yazdı: ↑13 Ağu 2023, 20:54 Ben değil, Sayın Kozan Selçuk Erkan söylüyor, T925'in gemi hangarlarına sığmayacağını. (Dakika: 48:50) Güvertede taşınabilir mi? Evet, kısa süreler için taşınabilir. Ama ideali hangarlarda taşımaktır.
Solda Ada, sağda muhtemelen sığmayan Barbarosların hangarı.Evet belki gerçekten sığmıyor da olabilir...Ama helikopter tasarlanırken deniz kuvvetlerinin göz önüne alınmadığını sanmıyorum
Yorumda gelecekteki gemiler buna göre tasarlanamaz demişler...IDEF'de yayınlanan TF2000 broşüründe geminin hangarının bırakın 11.5 tonluk T-925'i, 2 adet 15 tonluk helikopter konuşlandırmaya uygun olmasının istendiğinden haberi var mı?
Bayraktar, Sancaktar hangarı? Bu gemiler de helikopter hangarı mı var?
11.5 ton aslında NH90 ve Blackhawk'a çok uzak değil...Ama Cougar gibi kabin hacmi geniş bir helikopter.karli yazdı: ↑06 Eyl 2023, 13:07
Azizim, bilmiyorum burada bizim kafalar karışıyor. Ancak açıkçası T-925/929 hakikaten güzel helikopter. Ancak anlamadığım husus, bu helikopter 9 Ton sınıdını aştı bariz bir şekilde S-92 ye evrildi. Bilmiyorum zamanında S70 ler naslısa cepte, biz orta-ağır sınıfamı odaklanalım dediler. Aklıma çokta yatmadı açıkçası.
Yani şöyleki yatmadı, DzKK lığı içinde tam olarak niyet nedir. Bunu biraz kestirmekte zorlanıyorum. Yoksa diğer kuvvetlerde sıkıntı yok.
Bu helikopter deki en önemli iki ister 1.arka rampanın olması ve 2. personelin kabinde eğilmeden ayakta durabilmesi...Bunlar NH90(rampa var) ve BH'de yok, S-92 ve AW101'de mevcut.
Muhtemelen bu isterler de helikopteri büyüttü özellikle yükseklik olarak ama yine de S-92'den daha kısa gibi geldi
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7513
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Jandarma için teslim edilecek 2 helikopteri görmüş olduk.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3122
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3122
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
-
- Üye
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 10 Şub 2016, 22:28
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
ts1400 ile mi uçuyor Gökbey?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7513
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Jandarmaya TS1400 ile teslim edilecek denmişti. Fakat net olarak bir şey paylaşılmamış.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 17 Tem 2012, 15:48
- Konum: Merzifon
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
Büyük ihtimalle bu test CTS 800 ile yapıldı. TS-1400 ile olsaydı bu test, davul zurna ile duyururlardı.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 209
- Kayıt: 13 Tem 2012, 11:21
- Yaş:
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
T625 GÖKBEY, 15.000 feet'e çıktığı yüksek irtifa uçuş testini başarıyla geçti.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1580
- Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
- Konum: İzmir
- Yaş: 41
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1567
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
TAI Özgün Helikopter Projesi - T625 'Gökbey'
1- Yüksek irtifa testi CTS 800 motoru ile yapıldı.
2- JnGK'ya 3 adet GÖKBEY teslimi CTS 800 motoru ile yapılacak.
3- TS-1400 motorlu GÖKBEY'lerin 2026 itibariyle teslimi düşünülüyor.
https://www.defenceturk.net/yerli-motor ... a-basliyor
TUSAŞ Helikopter Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Demiroğlu, Defence Turk’ün TUSAŞ’ın helikopter projelerindeki son durum ve gelecek için hedefleri üzerine sorularını yanıtladı. Demiroğlu, GÖKBEY’de yerli motor kullanımı üzerine şu ifadelerde bulundu:
“Bu sene içerisinde 3 tane (GÖKBEY helikopterini) Jandarma’ya vereceğiz ama motoru Honeywell-Rolls Royce ortaklığı olan LHTECH firmasından aldığımız hem ATAK’larda hem de GÖKBEY’de kullandığımız CTS800 motoru. Biz bunlarla geliştirme faaliyetlerimizi bitirmek üzereyiz, bunlarla teslimatlarımızı yapacağız. Bunun paralelinde yerli motorumuz TS1400’ün de çalışmalarına hızla devam ediliyor. Bildiğiniz gibi 2 hafta önce bence çok önemli bir aşamayı da geride bıraktık, Türkiye’de ilk defa kendi motorumuzla kendi platformumuzu uçurduk. Bu çok büyük bir başarı, benim için de iki katı başarı çünkü daha önce motor projesinin başındaydım şimdi GÖKBEY ile devam ediyoruz. İkisinin de başarısını görmüş olmak, uçtuğunu görmüş olmak çok onur verici bir şeydi.
Biraz daha devam edecek geliştirmeleri ve sertifikasyon fazı. Kalifikasyon ve sertifikasyonu devam edecek TS1400’ün; o zaman diliminde biz teslimatlarımızı şu an kullanmakta olduğumuz CTS800 ile yapıyor olacağız. Sertifikasyon ne zaman biterse, biz teslimata hazır hale geldiğine karar verdiğimiz andan itibaren de TS1400 ile teslimatlarımıza başlamış olacağız.”
2- JnGK'ya 3 adet GÖKBEY teslimi CTS 800 motoru ile yapılacak.
3- TS-1400 motorlu GÖKBEY'lerin 2026 itibariyle teslimi düşünülüyor.
https://www.defenceturk.net/yerli-motor ... a-basliyor
TUSAŞ Helikopter Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Demiroğlu, Defence Turk’ün TUSAŞ’ın helikopter projelerindeki son durum ve gelecek için hedefleri üzerine sorularını yanıtladı. Demiroğlu, GÖKBEY’de yerli motor kullanımı üzerine şu ifadelerde bulundu:
“Bu sene içerisinde 3 tane (GÖKBEY helikopterini) Jandarma’ya vereceğiz ama motoru Honeywell-Rolls Royce ortaklığı olan LHTECH firmasından aldığımız hem ATAK’larda hem de GÖKBEY’de kullandığımız CTS800 motoru. Biz bunlarla geliştirme faaliyetlerimizi bitirmek üzereyiz, bunlarla teslimatlarımızı yapacağız. Bunun paralelinde yerli motorumuz TS1400’ün de çalışmalarına hızla devam ediliyor. Bildiğiniz gibi 2 hafta önce bence çok önemli bir aşamayı da geride bıraktık, Türkiye’de ilk defa kendi motorumuzla kendi platformumuzu uçurduk. Bu çok büyük bir başarı, benim için de iki katı başarı çünkü daha önce motor projesinin başındaydım şimdi GÖKBEY ile devam ediyoruz. İkisinin de başarısını görmüş olmak, uçtuğunu görmüş olmak çok onur verici bir şeydi.
Biraz daha devam edecek geliştirmeleri ve sertifikasyon fazı. Kalifikasyon ve sertifikasyonu devam edecek TS1400’ün; o zaman diliminde biz teslimatlarımızı şu an kullanmakta olduğumuz CTS800 ile yapıyor olacağız. Sertifikasyon ne zaman biterse, biz teslimata hazır hale geldiğine karar verdiğimiz andan itibaren de TS1400 ile teslimatlarımıza başlamış olacağız.”
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3122
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3122
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş: