
Meltem Projeleri
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1611
- Kayıt: 10 Tem 2012, 22:35
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Raytheon ile Alenia arasında torpido entegrasyonu konusunda 5,7 $ milyonluk bir anlaşma imzalanmış ,
http://www.marketwatch.com/story/raythe ... 2014-07-17
Saygılar.
http://www.marketwatch.com/story/raythe ... 2014-07-17
Saygılar.
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8859
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
DzKK CN-235 Deniz Karakol & DSH uçağı NATO bünyesinde düzenlenen Dynamic Manta 15 denizaltı harp tatbikatının hava ayağında. Aynı zamanda TCG Preveze ve TCG Yıldırım da tatbikatın deniz ayağına iştirak ediyor...






P-3 ün yanında pek cücük kalmış bizimkisi...







P-3 ün yanında pek cücük kalmış bizimkisi...

-
- Süvariler
- Mesajlar: 5184
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Sayin Deno fotolar nereden ?
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8859
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
goldenwings yazdı:Sayin Deno fotolar nereden ?
DENO yazdı:....NATO bünyesinde düzenlenen Dynamic Manta 15 denizaltı harp tatbikatının hava ayağında....
Mekan olarak soruyorsan İtalya...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5184
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Basin mi cekmis fotolari ?DENO yazdı:
Mekan olarak soruyorsan İtalya...
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8859
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
goldenwings yazdı: Basin mi cekmis fotolari ?
NATO Donanma Komutanlığına bağlı Foto & Film ekibi ...



-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
CN235ASW platform ve donanim olarak bu gorev sinifinda baska bir ornegi yok. TDK'nin de uzun bir aradan sonra ilk ASW platformlari olarak ilgi cekiyorlar. Bu yuzden de uluslararasi tatbikat ve katilimlarda fotografcilarin ilgisini cekmesi cok normal. Uzun bir proje sureci oldu ama sonucta ortaya cikan sistem TDK'nin ihtiyaci karsilar nitelikte. Eksikleri yokmudur vardir ama hangi uluslararasi proje hedefini 100% tutturmustur? Turkiye'nin belkide gelecek yillarda en cok ihtiyac duyacagi platformlairn basinda geliyor bu ucaklar. Akdenizdeki ekonomik zone bolgeleri ulkeler arasinda kriz cikaracak sekilde sorunlu alanlar. Ayrica yine Akdeniz'deki denizalti tehdidide hizla artiyor. Bir kac kez kontrati yenilenmek zorunda kalinan MELTEM-III ATR-72'lerde daha fazla gecikmeden envantere girerler umarim. Piyasada orta sinif, safkan bir turboprop ASW platformu olmamasida ilginc. Sivil ucaklardan ASW platformu yaratma isinde zorlaniliyor dogal olarak.
Not: SSF'den sonra, bu forumdaki ilk katilim bu konu basligina nasip oldu.
Not: SSF'den sonra, bu forumdaki ilk katilim bu konu basligina nasip oldu.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1175
- Kayıt: 11 Tem 2012, 18:34
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Endonezya donanmasıda MPA amaçlı kullanmakta bu platformu Amascos-200 teçhizatıyla. Bizimki kadar donanımlı olmasada İspanya'da kullanıyor diye biliyorum bu amaçla. Donanmamızın deniz havacılığı uzun bir süre sonra yeniden vuku buldu bu sevindirici ve kattığı değerler tartışılmaz fakat platform olarak bir yetersizlik kesinlikle sözkonusu. Özellikle havada kalış süresi ile ilgili ciddi bir serzeniş var sanırım kuvvetten. Benim anladığım kadarıyla bu platform Amascos-300 teçhizatınıda tam kapasite kullanamıyor buradada ciddi bir sıkıntı mevcut.
Bu arada bizim 235MPA'ların havada kalış süresi yalnızca 6 saat gibi bir zaman dilimi endonezya donanmasının 235-220'leri 9 saat civarı bir rakam söz konusu. Bizim konseptimiz daha ağır basmış demekki kaldıramamış işin ilginci bunu düşünememişlermi bizimkiler ilginç gerçekten. Belki winglet ile bir nebze çözüm bulunabilir diyeceğim ama manevradan feragat edilmesi gerekiliyor sanırım bu seferde.
Bu arada bizim 235MPA'ların havada kalış süresi yalnızca 6 saat gibi bir zaman dilimi endonezya donanmasının 235-220'leri 9 saat civarı bir rakam söz konusu. Bizim konseptimiz daha ağır basmış demekki kaldıramamış işin ilginci bunu düşünememişlermi bizimkiler ilginç gerçekten. Belki winglet ile bir nebze çözüm bulunabilir diyeceğim ama manevradan feragat edilmesi gerekiliyor sanırım bu seferde.
-
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 985
- Kayıt: 22 Mar 2015, 11:00
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Hocam Endonezya okyanusun ortasında büyük bir ada ve çevresindeki yüzlerce adadan oluşan bir takım ada. Toplam kıyı uzunluğu 8000 km.'nin üzerinde...
Bizim kuvvetin uçuş süresi beklentisi kaç saat ya da bizimle kıyaslanacak kıyı uzunluğuna sahip ve iç denizde yer alan ülkelerdeki benzer platformlar kaç saat havada kalabiliyor? Bu veriler üzerinde konuşursak daha sağlıklı bir tartışma olacaktır...
Bizim kuvvetin uçuş süresi beklentisi kaç saat ya da bizimle kıyaslanacak kıyı uzunluğuna sahip ve iç denizde yer alan ülkelerdeki benzer platformlar kaç saat havada kalabiliyor? Bu veriler üzerinde konuşursak daha sağlıklı bir tartışma olacaktır...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1175
- Kayıt: 11 Tem 2012, 18:34
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Bu tarz görev uçaklarında salt kıyı uzunluğu önemli değil zannımca, karasuları derinliği daha baskın bir etken.
Memnuniyetsizlik donanmadan yana benden yana değil. Bu yüzden ATR-72 üzerine aynı görev teçhizatını entegre edip envantere alınıyor.
D.Akdenizin bazı noktalarına CN-235 en yakın hava üssünden kalktığında ortalama 2-2.5 saat gibi bir sürede ulaşıyor bu bize bölgede yalnızca 1-1.5 saat tarama yapma/taarruz etme imkanı sunuyor. Bu bence oldukça yetersiz bir zaman bu görevi icra etmek için.
Amascos 300 teçhizatında TMS-2000 diye bir akustik işlemci var bu 64 civarı sonoboydan eş zamanlı bilgi alıp işleyerek denizaltı haritalandırma imkanı sunmakta. Bizim 235MPA'larımızda nedendir bilinmez uçak 60 adet civarı sonoboy taşımasına karşın akustik işlemci yalnızca 16 adeti ile ilgilenebiliyor.
Memnuniyetsizlik donanmadan yana benden yana değil. Bu yüzden ATR-72 üzerine aynı görev teçhizatını entegre edip envantere alınıyor.
D.Akdenizin bazı noktalarına CN-235 en yakın hava üssünden kalktığında ortalama 2-2.5 saat gibi bir sürede ulaşıyor bu bize bölgede yalnızca 1-1.5 saat tarama yapma/taarruz etme imkanı sunuyor. Bu bence oldukça yetersiz bir zaman bu görevi icra etmek için.
Amascos 300 teçhizatında TMS-2000 diye bir akustik işlemci var bu 64 civarı sonoboydan eş zamanlı bilgi alıp işleyerek denizaltı haritalandırma imkanı sunmakta. Bizim 235MPA'larımızda nedendir bilinmez uçak 60 adet civarı sonoboy taşımasına karşın akustik işlemci yalnızca 16 adeti ile ilgilenebiliyor.
-
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 985
- Kayıt: 22 Mar 2015, 11:00
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Tabi ki hocam,Bir çok kriter var. Derinlik su sıcaklığı tuzluluk vs..
Havada kalış süresi denince aklıma ilk gelen kriter kıyı uzunluğu..
Diğer kriterler de işin içine girdiğinde belki çok daha ufak bir bölge de saatlerce uğraştıracak uçan platformu...
Derinlik bakımından Akdeniz ve Karadeniz, Egeye nazaran daha derin. Ege de ise daha farklı problemler var..Akdeniz de ise tuzluluk büyük problem. Su katmanları arasındaki yoğunluk farkı sonar ve sonar tabanlı sistemler için büyük handikaplara gebe...
Havada kalış süresi denince aklıma ilk gelen kriter kıyı uzunluğu..
Diğer kriterler de işin içine girdiğinde belki çok daha ufak bir bölge de saatlerce uğraştıracak uçan platformu...
Derinlik bakımından Akdeniz ve Karadeniz, Egeye nazaran daha derin. Ege de ise daha farklı problemler var..Akdeniz de ise tuzluluk büyük problem. Su katmanları arasındaki yoğunluk farkı sonar ve sonar tabanlı sistemler için büyük handikaplara gebe...
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1622
- Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Meltem demişken bu uçaklarla ilgili ilginç bir anektod aktarayım:
Sahil Güvenlik envanterindeki üç CN235MSA, hizmete alınmalarının üzerinden bir yıl geçmeden maliyetlerini fazlasıyla çıkardılar. Nasıl mı? FLIR'leri vasıtasıyla çevre denizlerimizdeki kirliliğe yol açan gemileri hızla ve uzaktan tespit edebiliyorlar. Bu gemilere aynı kameralı trafik cezası gibi ceza kesiliyor. Kirlilik takibindeki bu muazzam kabiliyet sıçraması ile birlikte kesilen cezalardan elde edilen gelirlerde sıçrama yaşandı...
Sahil Güvenlik envanterindeki üç CN235MSA, hizmete alınmalarının üzerinden bir yıl geçmeden maliyetlerini fazlasıyla çıkardılar. Nasıl mı? FLIR'leri vasıtasıyla çevre denizlerimizdeki kirliliğe yol açan gemileri hızla ve uzaktan tespit edebiliyorlar. Bu gemilere aynı kameralı trafik cezası gibi ceza kesiliyor. Kirlilik takibindeki bu muazzam kabiliyet sıçraması ile birlikte kesilen cezalardan elde edilen gelirlerde sıçrama yaşandı...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5184
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
P8'lerin de zamanı gelecek.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 866
- Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
CN-235 ler iki torpido ve iki su altı bombası taşıyacaktı şartnameye göre yanlış hatırlamıyorsam. Su altı bombalarından feragat edilerek mi envantere alındılar?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5184
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Evet.tuğrulbey yazdı:CN-235 ler iki torpido ve iki su altı bombası taşıyacaktı şartnameye göre yanlış hatırlamıyorsam. Su altı bombalarından feragat edilerek mi envantere alındılar?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 525
- Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
- Konum: Ankara
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
İçimden bir ses bu uçakların uzun ömürlü ol(a)mayacağını söylüyor. Limitlerde bir ağırlık ile sürekli in-kalk, korozyon riski derken sanki metal yorgunluğu erken olacak gibi.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Zaman icinde bu ucaklarin aviyonik ve yapisal iyilestirmeler gecirmeside muhtemeldir. Hatta SSF'de bu konuda bir seyler yazmistim. Ucaklarda kullanilan GE CT-7 motoru 1750hp guc uretiyor, 4 pervaneli bir sistem. Ct-7'in daha yuksek guc ureten modelleri gecmiste GE tarafindan onerilmisti ama uretici firma pek ilgi gostermedi. Ucaklarin maksimum yuk ile kalkis performansini iyilestirecek bu upgrade secenekleri bulunabilir. Ne kadar maliyet etkin bulunur ayri konu ama sayi olarak HvKK-TDK-SGK envanterindeki CN-235 sayisi 60 (59?) oldugu icin ekonomik olabilir. Gunumuze donersek, yukarida arkadaslar yazmislar ama mesela D. Akdeniz'de gorev yapacak ucak, Cengiz Topel'den kalkip 2-2.5 saatte ancak D. Akdeniz'deki gorev yerine ulasiyor ise bunun cozumu, gorev bolgesine gitmeden once, Adana'ya inip, yakit ikmali ile yeniden kalkarak gorev bolgesine tanklari doldurarak ulasabilir. Veya D. Akdeniz son yillardaki bulunan gaz yataklari, suriye meselesi ve Turkiye ile bolge ulkeleri arasindaki EZ anlasmazlarida goz onune alarak TDK'nin Dalaman'da yaptiklari Adana (incirlik veya Sakirpasa) gibi bir ileri us acmasi gerekli olacaktir.murattekin yazdı:İçimden bir ses bu uçakların uzun ömürlü ol(a)mayacağını söylüyor. Limitlerde bir ağırlık ile sürekli in-kalk, korozyon riski derken sanki metal yorgunluğu erken olacak gibi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1175
- Kayıt: 11 Tem 2012, 18:34
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
C.Topeli kasıt etmedim zaten ordan kalksa geri dönecek zamanı kalmaz bölgeye ulaşınca. En yakın üs yaklaşık 500km uzaklıkda o petrol sondajlarına teçhizatın entegrasyonuyla birlikte 3e1 oraninda bir platform kabiliyet kaybı söz konusu hesap edin işte.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 2761
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:47
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Ankara-Konya yolunda yanlış görmediysem bir casa test kulesine bağlanmış. Meltem 2 bitmemiş miydi?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
C160 olmasin o gordugunuz? Goren projesi icin yapilan calisma...Search and Rescue yazdı:Ankara-Konya yolunda yanlış görmediysem bir casa test kulesine bağlanmış. Meltem 2 bitmemiş miydi?

Detaylar icin kokpitaero.com'daki linl:
http://kokpit.aero/c-160-ucagi-ters-dur ... name=Goren
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 2761
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:47
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Evet hocam bu, teşekkürler.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 595
- Kayıt: 03 Eyl 2013, 20:49
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Acaba GÖREN projesinde, RF-4E uçaklarından boşa çıkan KS-146B podları kullanılabilir mi 
Diğer taraftan Deniz Karakol uçaklarında LOROP türü podların kullanımlarına rastlanıyor mu

Diğer taraftan Deniz Karakol uçaklarında LOROP türü podların kullanımlarına rastlanıyor mu

-
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 3056
- Kayıt: 02 Kas 2014, 13:55
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Fikir versin diye soruyorum, bu tarz suçlarda ortalama ceza miktarı nedir ?orko_8 yazdı:Meltem demişken bu uçaklarla ilgili ilginç bir anektod aktarayım:
Sahil Güvenlik envanterindeki üç CN235MSA, hizmete alınmalarının üzerinden bir yıl geçmeden maliyetlerini fazlasıyla çıkardılar. Nasıl mı? FLIR'leri vasıtasıyla çevre denizlerimizdeki kirliliğe yol açan gemileri hızla ve uzaktan tespit edebiliyorlar. Bu gemilere aynı kameralı trafik cezası gibi ceza kesiliyor. Kirlilik takibindeki bu muazzam kabiliyet sıçraması ile birlikte kesilen cezalardan elde edilen gelirlerde sıçrama yaşandı...
Mesela şöyle bir bilgi var: http://www.vda.org.tr/detay/114/deniz-kirletme-cezalari
Eğer yanlış anlamadıysak, cezalar biraz komik sanki !
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 2761
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:47
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Tablodaki GRT, gros ton, geminin büyüklüğünü gösteren ölçü birimi. Geminin büyüklüğü x tablodaki katsayılar galiba?
1000 GRT x 77 = 77 bin lira.
1000 GRT x 77 = 77 bin lira.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Podlarda ucaklar ile birlikte kal edilmislerdir. Zaten hepsi 2 LOROP podu vardi sanirim. Goren ucaklarinin amacinin "anlik" olarak kesif/istihbarat yaparak, bunu yerdeki komuta merkezine indirmek oldugunu dusunursek islak film kabiliyetli LORP podu bu ucaklarin gorev amacina uygun degil. MALE sinifi IHA sayisini envanterde az olmasi, havada tutabileceigmiz Heron sayisini 2'yi gecmemesi, operasyon bolgesinin cok genis bir cografya olmasi nedeniyle, havadan ISR ihtiyacini karsilamanin en kisa cozumu, daha fazla insanli platformlar ile kesif ihtiyacinin karsilanmasi olabilir. Bu acindan oncelikle Goren projesindeki ucak sayisinin artirilmasi gerekir. Mevcut GOREN ucagi saysi kac adet, 3-4 mu? Birde C160'larin ucus omurlerinin sonuna gelmeleri nedeniyle, bu is icin ilerde farkli platformlara ihtiyac duyulacaktir. Belkide yerli ucak projesi icin tercih edilen Dornier-328 ucaklarini bu is icin dusunuyor olabilirler.Ak-Tolga yazdı:Acaba GÖREN projesinde, RF-4E uçaklarından boşa çıkan KS-146B podları kullanılabilir mi
Diğer taraftan Deniz Karakol uçaklarında LOROP türü podların kullanımlarına rastlanıyor mu
-
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 3056
- Kayıt: 02 Kas 2014, 13:55
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Hocam cezalar bana çok komik geldi,Search and Rescue yazdı:Tablodaki GRT, gros ton, geminin büyüklüğünü gösteren ölçü birimi. Geminin büyüklüğü x tablodaki katsayılar galiba?
1000 GRT x 77 = 77 bin lira.
Ton başına 77 TL !..
Mesela VUK md 353 ( Vergi Usul Kanunu ) göre;
Fatura ve benzeri vesikanın verilmemesi veya usulüne göre düzenlenmemesinin cezası 2015 için 200 TL.
Tüccar- tacir adama biraz haksızlık mı yapılıyor ne !
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Italyan Deniz Kuvvetleri icin gelistirilen ATR-72-600 govdesini temel alan P-72A MPA ucaginin ilk fotograflari cikmis. TDK'nin ATR-72ASW ucagi ile nasil bir benzerlik gosterecek bekleyip gorecegiz ama TDK ucagi ASW rollu olacagi icin daha fazla govde modifikasyonu gerekecektir. P72A'nin gove uzerindeki radar, FLIR, EH sistemi antenleri, buble pencere vs cikintilar nedeniyle ucagin surtunma katsayisina %5 etkisi olmus ama butun bu degisiklikler ve 7 kisilik gorev ekibine ragmen ucagin maksimum kalkis agirligina ulasmiyormus. 8-10 saatlik gorev suresi bekleniyor.


https://www.flightglobal.com/news/artic ... on-417697/
https://www.flightglobal.com/news/artic ... on-417697/
- swat
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 2632
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
- Konum: Antalya
- Yaş: 39
Re: Meltem Projeleri
Biz elimizdeki ATR-72-600 leri MPA uçağına dönüştürdükten sonra nasıl isimlendireceğiz merak ediyorum.
-
- Üye
- Mesajlar: 237
- Kayıt: 11 Ağu 2012, 22:39
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
ATR-72'lerin broşüründe, maksimum yolcuyla, maksimum yük manasında alıyorum, menzili 825 deniz mili, 1528 km ve de seyir hızı 510 km. 3 saat havada kalış süresi çıkıyor, bu görevler için yeterli mi?
Planespotters sitesinde çoğu sivil uçağın şeceresi bulunur. Bizdeki ATR'lere göz attığımda, uçaklardan biri 8 yaşın üstünde, yanılmıyorsam o kadar eski değil bu proje, diğer üçü 3-4 yaş aralığında ve daha önceden sivil yolcu trafiğinde kullanılmış. (2si kısa süreli, 1i için tarih belirtilmemiş)
https://www.planespotters.net/airline/Turkish-Navy
Planespotters sitesinde çoğu sivil uçağın şeceresi bulunur. Bizdeki ATR'lere göz attığımda, uçaklardan biri 8 yaşın üstünde, yanılmıyorsam o kadar eski değil bu proje, diğer üçü 3-4 yaş aralığında ve daha önceden sivil yolcu trafiğinde kullanılmış. (2si kısa süreli, 1i için tarih belirtilmemiş)
https://www.planespotters.net/airline/Turkish-Navy
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 525
- Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
- Konum: Ankara
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Nasıl yani? O uçaklar 0 km gelmedi mi? Sadece ilk gelen 72-500'dü. Kalanlar 72-600 olarak geldi.blackeagle yazdı:ATR-72'lerin broşüründe, maksimum yolcuyla, maksimum yük manasında alıyorum, menzili 825 deniz mili, 1528 km ve de seyir hızı 510 km. 3 saat havada kalış süresi çıkıyor, bu görevler için yeterli mi?
Planespotters sitesinde çoğu sivil uçağın şeceresi bulunur. Bizdeki ATR'lere göz attığımda, uçaklardan biri 8 yaşın üstünde, yanılmıyorsam o kadar eski değil bu proje, diğer üçü 3-4 yaş aralığında ve daha önceden sivil yolcu trafiğinde kullanılmış. (2si kısa süreli, 1i için tarih belirtilmemiş)
https://www.planespotters.net/airline/Turkish-Navy
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1622
- Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
DzKK'nın teslim aldığı ilk iki uçak, Karayip Havayolları için üretilmişti ancak bu şirket uçakları teslim almaktan vazgeçmişti. DzKK'nın nakliye ihtiyaçlarına uygun olarak yeniden donatım ve tadilata tabi tutularak teslim edildiler. Hızlı teslimatın nedeni bu yani.
- swat
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 2632
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
- Konum: Antalya
- Yaş: 39
Re: Meltem Projeleri
Benim aklıma takılan bir şey var;
Meltem-1 Projesinde tedarik uçakların aviyonik suit ve silahlanma kabiliyetleri ile Meltem-3 projesinde ki uçaklara ait aviyonik süit ve silah taşıma kapasitteleri aynı mı olacak?
farklılıklar var ise nedir?
Meltem-1 Projesinde tedarik uçakların aviyonik suit ve silahlanma kabiliyetleri ile Meltem-3 projesinde ki uçaklara ait aviyonik süit ve silah taşıma kapasitteleri aynı mı olacak?
farklılıklar var ise nedir?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1175
- Kayıt: 11 Tem 2012, 18:34
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Donanımın tam kapasite kullanımı veya kapasite artırımı, harekat menzili ve silahlanma ile ilgili kolaylıklarda vardı sanıyorum. Donanma daha ileriyede gitmiş Orion-Poseidon tarzı sistemlerle bile ilgileniyormuş. MSI
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 595
- Kayıt: 03 Eyl 2013, 20:49
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Gelişen mühimmatların çok yönlü kullanılabilme kabiliyetleri, platformların elektronik yükleri dolayısı ile daha esnek yapıları, kesin çizgiler ile ayrılan kuvvet ihtiyaçlarını, zamanla ortak payda da buluşturabilecek, değerli platformlar-çözümler oluşmasına sebep olabilir.

Örneğin; P-8 Posedion gövdesi üzerinden, HavaJos /J-Star karışımı yeteneğinde bir uçak, yeri geldiğinde donanmanın, gerektiğinde ise Kara kuvvetlerinin ihtiyaçlarına yönelik bile kullanılabilirdi.
Barış Kartalı için oluşturulan önemli alt aypının devamında, bize özel bir kaç uçak, geliştirdiğimiz mühimmat ailesi ve elektronik alt aypımız ile buluşabilse, önemli bir yarı çap ve güç çapanı oluşturabilirdik.
Bu tür gövde içi büyük yük taşıma şansımız olsa, belki F-35 için küçültmeye çalıştığımız mühimmatları biraz daha büyütmeyi-uzatmayı bile düşünür, MK-82/84 türünden sonra daha ağır ve daha uzağa erişebilecek kanatlı mühimmat denemelerinde bulunabilirdik.

Örneğin; P-8 Posedion gövdesi üzerinden, HavaJos /J-Star karışımı yeteneğinde bir uçak, yeri geldiğinde donanmanın, gerektiğinde ise Kara kuvvetlerinin ihtiyaçlarına yönelik bile kullanılabilirdi.
Barış Kartalı için oluşturulan önemli alt aypının devamında, bize özel bir kaç uçak, geliştirdiğimiz mühimmat ailesi ve elektronik alt aypımız ile buluşabilse, önemli bir yarı çap ve güç çapanı oluşturabilirdik.
Bu tür gövde içi büyük yük taşıma şansımız olsa, belki F-35 için küçültmeye çalıştığımız mühimmatları biraz daha büyütmeyi-uzatmayı bile düşünür, MK-82/84 türünden sonra daha ağır ve daha uzağa erişebilecek kanatlı mühimmat denemelerinde bulunabilirdik.
- çıspıntır
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 569
- Kayıt: 04 Tem 2014, 15:52
- Konum: Tekirdağ
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Hani Yılmaz Erdoğan'ın vizontele filminde bir repliği vardı ya 'şerefsizim benim aklıma gelmişti' diye.Ak-Tolga yazdı:Gelişen mühimmatların çok yönlü kullanılabilme kabiliyetleri, platformların elektronik yükleri dolayısı ile daha esnek yapıları, kesin çizgiler ile ayrılan kuvvet ihtiyaçlarını, zamanla ortak payda da buluşturabilecek, değerli platformlar-çözümler oluşmasına sebep olabilir.
Örneğin; P-8 Posedion gövdesi üzerinden, HavaJos /J-Star karışımı yeteneğinde bir uçak, yeri geldiğinde donanmanın, gerektiğinde ise Kara kuvvetlerinin ihtiyaçlarına yönelik bile kullanılabilirdi.
Barış Kartalı için oluşturulan önemli alt aypının devamında, bize özel bir kaç uçak, geliştirdiğimiz mühimmat ailesi ve elektronik alt aypımız ile buluşabilse, önemli bir yarı çap ve güç çapanı oluşturabilirdik.
Bu tür gövde içi büyük yük taşıma şansımız olsa, belki F-35 için küçültmeye çalıştığımız mühimmatları biraz daha büyütmeyi-uzatmayı bile düşünür, MK-82/84 türünden sonra daha ağır ve daha uzağa erişebilecek kanatlı mühimmat denemelerinde bulunabilirdik.

Benimde aklımdan hep geçiyordu bizde de böyle birşey olsa diye.
Geçenlerde sayın Orko yazmış. Zamanında kargo uçağından Minuteman denemesi yapılmış, seyir füzeleri çok mantıklı neden olmasın. Gezginin menzili 1000 km ise olur sana 2000 km.
- swat
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 2632
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
- Konum: Antalya
- Yaş: 39
Re: Meltem Projeleri
ATR-72 600 firma verilerine göre 3 saat havada kalacak gibi, fakat TAI, harici yakıt tankları ile bu süreyi uzatabilir, uzatmalı....
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5184
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Harici yakit tanki gibi bir husus mevcut degil kaldi ki nereye takacagiz. 3 saat mevzusu 4 saat olabilir o da ucus saati degil gorev saati. 2 saat seyrusefer olsa 4 saat gorev 6 saat ucus saati makul. Meltem 1 projesi bos ucak idi. Meltem 2 suitler ile Meltem 3 ayni olacak. P8 tarzi cozum 2030 sonrasi olacak muhtemel , gelecegin uzun menzil DK si kapsaminda yoksa ATR lerin yerini almayacak.swat yazdı:ATR-72 600 firma verilerine göre 3 saat havada kalacak gibi, fakat TAI, harici yakıt tankları ile bu süreyi uzatabilir, uzatmalı....
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Italyanlar P-72A adini verdikleri deniz karakol ucagini ucurmaya baslamislar. Asagidaki link'te resimleri gorebilirsiniz. Ucagin ASW(Anti-Submarine Warfare) rolunde degilde, deniz karakol amacli kullanilmasi planlanmis. MAD gibi ASW icin gerekli sensoru gorunmuyor. Muhtemelen herhangi bir muhimmat/torpido atma kabiliyetide yoktur. Bu acidan MELTEM projesiyle ayriliyor. MELTEM daha kapsamli ve dedicated ASW ucagi olacak.
http://www.aviation-report.com/aeronaut ... olo-p-72a/
Ucagin daha detayli fotografinda uzerindeki sensor yerlesimi daha net gozukuyor. MELTEM-III projesinin farkli firma (Thales AMASCOS) sistemlerine sahip olacak ama ucak uzeri yerlesim yeri olarak benzerlikler olabilir. En azindan CN-235SW'deki kokpitin tepesindeki horguc gibi RWR/MWS antenleri olmayacaktir(umarim!!!). Original planlanmada MELTEM-III projesi ucaklari Italyan'lardan once ucacakti ama onlar bizden once ucurdu. Bir projemizde rast gitmez mi arkadas. 2-3 ihale sureci ve 10 yildan asagi tedarik edemiyoruz. FMS'ten iyisi yok bu acidan. Parasini veriyorsunuz, 2-3 yil sonra ucagi veya sistemi elinize veriyorlar.

http://www.aviation-report.com/aeronaut ... olo-p-72a/
Ucagin daha detayli fotografinda uzerindeki sensor yerlesimi daha net gozukuyor. MELTEM-III projesinin farkli firma (Thales AMASCOS) sistemlerine sahip olacak ama ucak uzeri yerlesim yeri olarak benzerlikler olabilir. En azindan CN-235SW'deki kokpitin tepesindeki horguc gibi RWR/MWS antenleri olmayacaktir(umarim!!!). Original planlanmada MELTEM-III projesi ucaklari Italyan'lardan once ucacakti ama onlar bizden once ucurdu. Bir projemizde rast gitmez mi arkadas. 2-3 ihale sureci ve 10 yildan asagi tedarik edemiyoruz. FMS'ten iyisi yok bu acidan. Parasini veriyorsunuz, 2-3 yil sonra ucagi veya sistemi elinize veriyorlar.

-
- Süvariler
- Mesajlar: 5184
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Sizin de belirttiginiz gibi imkan kabiliyet acisindan bizim D/K lar ile S/G ucaklari arasinda bir ucak yani projenin daha hizli yurumesi normal. Zaten Meltem III de 6 ay filan gecikmis gibi ama son teslim tarihini gecirmezler belki. Projede bence bir problem yok.robust yazdı:Italyanlar P-72A adini verdikleri deniz karakol ucagini ucurmaya baslamislar. Asagidaki link'te resimleri gorebilirsiniz. Ucagin ASW(Anti-Submarine Warfare) rolunde degilde, deniz karakol amacli kullanilmasi planlanmis. MAD gibi ASW icin gerekli sensoru gorunmuyor. Muhtemelen herhangi bir muhimmat/torpido atma kabiliyetide yoktur. Bu acidan MELTEM projesiyle ayriliyor. MELTEM daha kapsamli ve dedicated ASW ucagi olacak.
http://www.aviation-report.com/aeronaut ... olo-p-72a/
Ucagin daha detayli fotografinda uzerindeki sensor yerlesimi daha net gozukuyor. MELTEM-III projesinin farkli firma (Thales AMASCOS) sistemlerine sahip olacak ama ucak uzeri yerlesim yeri olarak benzerlikler olabilir. En azindan CN-235SW'deki kokpitin tepesindeki horguc gibi RWR/MWS antenleri olmayacaktir(umarim!!!). Original planlanmada MELTEM-III projesi ucaklari Italyan'lardan once ucacakti ama onlar bizden once ucurdu. Bir projemizde rast gitmez mi arkadas. 2-3 ihale sureci ve 10 yildan asagi tedarik edemiyoruz. FMS'ten iyisi yok bu acidan. Parasini veriyorsunuz, 2-3 yil sonra ucagi veya sistemi elinize veriyorlar.
-
- Üye
- Mesajlar: 237
- Kayıt: 11 Ağu 2012, 22:39
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Şöyle bir haber var, Deniz Kuvvetleri uzun menzilli deniz karakol uçakları için çalışma başlatıyor.
"Proje kapsamında ana üsten en az 1850 – 2220 kilometre (1000-1200 deniz mili) uzaklıkta 4 saat görev yapabilecek, ana üsten havalandığında ise havada 12-15 saat kalabilecek platformların alımı konusunda çalışmalar yapılıyor."
http://www.kokpit.aero/deniz-kuvvetleri-boeing-p8
12-15 saat, yakıt ikmali ile birlikte mi düşünülmüş? Örneğin Poseidon'un seyir hızı 815 km, menzili ise 8300 km, kabaca 10 saat yakıt ikmali olmadan uçabiliyor.
"Proje kapsamında ana üsten en az 1850 – 2220 kilometre (1000-1200 deniz mili) uzaklıkta 4 saat görev yapabilecek, ana üsten havalandığında ise havada 12-15 saat kalabilecek platformların alımı konusunda çalışmalar yapılıyor."
http://www.kokpit.aero/deniz-kuvvetleri-boeing-p8
12-15 saat, yakıt ikmali ile birlikte mi düşünülmüş? Örneğin Poseidon'un seyir hızı 815 km, menzili ise 8300 km, kabaca 10 saat yakıt ikmali olmadan uçabiliyor.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2049
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Aynı işi yapmak için 3 farklı platformun kullanılması biraz lüks olmayacak mı? Ordumuzun bir çok eksikleri henüz tamamlanmamışken, P8 bu platformuna para harcamaya gerek var mı? Yada şöyle sorayım madem P8 düşünülüyordu, neden italyanlardan ATR alımına gittik, keşke Meltem 3 direkt P8 üzerine yapılsaydı. Neyse vardır bir bildikleri.
Yanlış anlaşılmasın TSK - DKK da kabiliyet artışını sağlayan her türlü alımın yapılmasını desteklerim. Özellikle P8 alımını hep istemiştim. Ancak alım yapılmamasının ardında okyanus ülkesi olmayışımız var sanıyordum.
Yanlış anlaşılmasın TSK - DKK da kabiliyet artışını sağlayan her türlü alımın yapılmasını desteklerim. Özellikle P8 alımını hep istemiştim. Ancak alım yapılmamasının ardında okyanus ülkesi olmayışımız var sanıyordum.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6234
- Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
90'larda Meltem'i kurgulayan donanma ile şimdiki aynı değil Hocam. Meltem projesini I ve III. fazlarının başarımı tartışılır, fakat sen artık denizde LHD gezdirmeye niyetleniyorsun.
Bunu zaten ayrıca konuşmak gerek. Network centric dediğimiz mevzuda, hele ki artık F-35 uçuracağım diyorsan bambaşka bir yapıdan konuşmak gerek. Sanki LHD'miz var diye TF-2000 yapıyor gibi görünüyoruz, fakat aslında TF-2000 yapacağız diye F-35 uçuracağız da denebilir.
Bunu zaten ayrıca konuşmak gerek. Network centric dediğimiz mevzuda, hele ki artık F-35 uçuracağım diyorsan bambaşka bir yapıdan konuşmak gerek. Sanki LHD'miz var diye TF-2000 yapıyor gibi görünüyoruz, fakat aslında TF-2000 yapacağız diye F-35 uçuracağız da denebilir.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
P-8 biraz tuzlu olacaktir, 4 ucaklik bir tedarik rahat 1 milyar $'a dayanir. MELTEM-1/2/3 projelerinin imzalanan sozlesme tutarlarinin 110 milyon $+400 milyon euro+210 milyon euro civarinda oldugu hatirliyorum. 4 ucaklik P-8 maliyeti toplam Meltem projeleriyle benzer bir maliye denk gelebilir. Bu uzun menzilli ASW ucagi tedarik edebiliriz sozlerinin LHD projesiyle beraber cikmasida bir anlam var. Malum LHD gemisinin Turkiye'den uzak bir bolgeye harekat yapmasi durumunda ASW ucagi destegi verilmesi planlar dahilindedir. Bu destegide ancak uzun menzilli ve hizli bir ucak verebilir. Bolgemizde konjekturel degismelerde var. Karadeniz ve G/D. Akdeniz olasi ekonomik bolgeler uzerindeki krizlerde geride duruyor.
Diger bir ilginc durum ise ulkelerin ilan ettikleri deniz uzeri ekonomik cikar bolgelerde haril haril gaz buluyorlar ama bir bizden ses yok. Misir, G.Kibris ve Israil hepsi ilan ettikleri kendi ekonomik bolgelerinde gaz yataklari buldular. Biz yeterince arastiriyormuyuz acaba? Iskenderun korfezinden gecmiste bahsedilirdi surekli, ne durumdayiz bu konuda bilgisi olan var mi? Konu basligi uygun degil, uygun baslikta Turkiye'nin Enerji ihtiyaclari ve olasi cozumler tartisilabilir.
Diger bir ilginc durum ise ulkelerin ilan ettikleri deniz uzeri ekonomik cikar bolgelerde haril haril gaz buluyorlar ama bir bizden ses yok. Misir, G.Kibris ve Israil hepsi ilan ettikleri kendi ekonomik bolgelerinde gaz yataklari buldular. Biz yeterince arastiriyormuyuz acaba? Iskenderun korfezinden gecmiste bahsedilirdi surekli, ne durumdayiz bu konuda bilgisi olan var mi? Konu basligi uygun degil, uygun baslikta Turkiye'nin Enerji ihtiyaclari ve olasi cozumler tartisilabilir.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2049
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Karadenizde Romanya ve Gürcistan doğalgaz bulmuştu. Biz sadece batı karadenizde sınırlı bir gaz üretimi yapıyoruz.
http://www.milliyet.com.tr/gurcistan-da ... efault.htm
http://www.haberler.com/karadeniz-de-30 ... 30-haberi/
http://www.milliyet.com.tr/gurcistan-da ... efault.htm
http://www.haberler.com/karadeniz-de-30 ... 30-haberi/
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1622
- Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
http://www.siyahgribeyaz.com/2016/05/je ... tleme.htmlrobust yazdı:P-8 biraz tuzlu olacaktir, 4 ucaklik bir tedarik rahat 1 milyar $'a dayanir. MELTEM-1/2/3 projelerinin imzalanan sozlesme tutarlarinin 110 milyon $+400 milyon euro+210 milyon euro civarinda oldugu hatirliyorum. 4 ucaklik P-8 maliyeti toplam Meltem projeleriyle benzer bir maliye denk gelebilir. Bu uzun menzilli ASW ucagi tedarik edebiliriz sozlerinin LHD projesiyle beraber cikmasida bir anlam var. Malum LHD gemisinin Turkiye'den uzak bir bolgeye harekat yapmasi durumunda ASW ucagi destegi verilmesi planlar dahilindedir. Bu destegide ancak uzun menzilli ve hizli bir ucak verebilir. Bolgemizde konjekturel degismelerde var. Karadeniz ve G/D. Akdeniz olasi ekonomik bolgeler uzerindeki krizlerde geride duruyor.
Diger bir ilginc durum ise ulkelerin ilan ettikleri deniz uzeri ekonomik cikar bolgelerde haril haril gaz buluyorlar ama bir bizden ses yok. Misir, G.Kibris ve Israil hepsi ilan ettikleri kendi ekonomik bolgelerinde gaz yataklari buldular. Biz yeterince arastiriyormuyuz acaba? Iskenderun korfezinden gecmiste bahsedilirdi surekli, ne durumdayiz bu konuda bilgisi olan var mi? Konu basligi uygun degil, uygun baslikta Turkiye'nin Enerji ihtiyaclari ve olasi cozumler tartisilabilir.
ABD demokratik bir ülke olduğu için burada yürütülen hemen hemen tüm savunma programlarına dair ayrıntılı maliyet dökümlerine, ne zaman neyin hizmete alınacağına vs internetten ulaşılabiliyor.
P-8 de ülkenin gündemde en önde yer alan projelerinden biri. ABD hükümetinin ilan ettiği plana göre her yıl belli sayıda uçak siparişi veriliyor. Bu plana göre en son sipariş paketi olan Lot 10 (FRP 6) siparişi 2019 yılına planlı.
Avustralya mesela, siparişlerini yaptığı anlaşma ile ABD DzK'nin siparişleri ile birleştirdi. Böylelikle maliyet avantajını kullandı, zaten yürüyen bir üretim hattı var.
Biz 2016 ortasında ilan ediyoruz ki "uzun vadeli planımızda P-8 var". Model ismi vermiyoruz ama P-8'i tarif ediyoruz.
Uçağın şu anda ABD için birim fiyatı 130 milyon dolar civarlarına inmiş durumda. En erken 2019 siparişine yetişirsek "bize gelişi" de 140 - 145 milyon olur en fazla.
Yani 2.5 yıl içinde resmi talep mektubu (LOR), sözleşme vb tüm FMS süreçleri halledilebilirse, beri yanda tüm harekat isterleri, konsept vb hazırlanırsa Lot 10'a yetişebiliriz. Başka bir deyişle Türkiye'nin P-8 aımı için resmi süreci 3-5 sene önce başlatmış olması gerekirdi, 2019'a yetişebilmesi için. Aksi halde bizim için yeniden bir sipariş açılması gerekecektir. Maliyet avantajı kaybedileceği için uçağın birim fiyatı daha da artacaktır. Hindistan ve Avustralya'dan çok daha pahalıya gelecektir yani P-8'ler.
Böyle bir satışın mevcut siyasi konjonktürde imkansızlığını saymıyorum bile. ABD yapımı FLIR, bombasalan, SATCOM vb kullanan İHA'larımızla ABD'de, ABD'ye atar yaptık "iyi ki bize İHA satmadınız" diye. Muhtemelen bunda da "iyi ki P-8 satmadınız, THY üzerinden yeni 737 sipariş verip kendimiz donatıyoruz daha iyi hem de" falan mı deriz, ne yaparız?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3497
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Kawasaki P-1 bizim ihtiyaçlarımızı karşılayabilir mi? Japonya'nın denizlere olan hayati bağını düşünürsek kötü bir uçak olmadığını varsayarak soruyorum. Özellikle ihracat engeli de kalkmışken Japonya satış konusunda iştahlı davranacaktır.
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8859
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
DzKK zaten DSH uçak ihtiyacını CN-235 ve ATR-72 olarak birbirinden farklı iki platform ile karşılamaya yetinmiş iken birde envantere sokacağımız Kawasaki P-1 zaten şu aralar en ihtiyacımız olan şey olan ekipman standardizasyonun tuzu biberi olur. BU etapta daha fazla DSH uçağı alınacaksa ATR-72 üzerinden devam ederler diye düşünmekteyim...koşan hollandalı yazdı:Kawasaki P-1 bizim ihtiyaçlarımızı karşılayabilir mi? Japonya'nın denizlere olan hayati bağını düşünürsek kötü bir uçak olmadığını varsayarak soruyorum. Özellikle ihracat engeli de kalkmışken Japonya satış konusunda iştahlı davranacaktır.
- Sanchez
- Site Başkanı
- Mesajlar: 9967
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
İşte.. P-1'in ne avantajı olabilir ki, P-8'in veremeyeceği? Fiyatı da daha ucuz değil. Jet motorlu bir DSH uçağı istenirse ya P-8 müşterisi olunur, ya da B737 üzerinden kendi sistemimizi geliştiririz. O da yaklaşık 10-15 yıl sürer herhalde.DENO yazdı:envantere sokacağımız Kawasaki P-1 zaten şu aralar en ihtiyacımız olan şey olan ekipman standardizasyonun tuzu biberi olur.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3497
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Japonların satış yapacağız gazıyla bize uçakla alakalı teknoloji paylaşımı yapabileceğini düşünmüştüm yazarken. Bize katkı sağlayabilir. Meltem projelerinin detaylarını tam bilmiyorum o yüzden fazla sert vurmayın
.


-
- Süvariler
- Mesajlar: 3497
- Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
- Yaş:
Re: Meltem Projeleri
Japonya Deniz Öz Savunma Kuvvetleri Komutanı ülkemize gelmiş. Acaba deniz karakol uçakları ile alakalı bir şey konuşuldu mu? Neden bilmiyorum ama içimden bir ses P-1 konusunda bir şeyler olacağını söylüyor.
https://www.dzkk.tsk.tr/guncelduyuru.php?id=890&dil=1
https://www.dzkk.tsk.tr/guncelduyuru.php?id=890&dil=1