Savaş Uçakları

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
Cevapla
ilhan
Akıncılar
Mesajlar: 2278
Kayıt: 11 Tem 2012, 11:26
Yaş:

Savaş Uçakları

Mesaj gönderen ilhan »

Savaş uçakları hakkında genel bilgiler, savaş uçakları tarihi, gelişimi, teknolojisi, mikro düzeye kadar parçaları ve sistemleri, değişik model uçakların avantaj-dezavantaj kıyaslamaları, güncel olaylar ve gelişmeler bu konu altından yazılacaktır.

Erich Von Manstein
Süvariler
Mesajlar: 1222
Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen Erich Von Manstein »

-Junkers Ju 87-

Junkers firması tarafından Luftwaffe'nin hafif bombardıman uçağı ihtiyacını karşılamak için üretilen pike bombardıman uçağı.Nam-ı diğer Stuka.1936-1945 yılları arasında üretilmiş ve kullanılmışlardır.Birçok geliştirmeye tabi tutulmuştur,esas olarak zırhlı birliklerin hızlı ilerleyişi için,direnek noktalarını yok etmek amacıyla kullanılmışlardır.Genellikle tek bir bomba ve 37 mm toplar ile donatılmışlardı.Bombaların hedefe daha isabetli ulaşması için,Stuka'lar ilk önce yükselir daha sonra dalışa geçerlerdi -bu hareket pike olarak adlandırılır-.

Genel özellikleri:

-Sabit iniş takımları,kalkık kanatları ve ünlü düdükleri en belirgin özellikleridir.
-Genellikle hızlı bir bombardıman uçağı amacıyla üretildiklerinden,zırhları çok dayanıksızdı.
-Pike sonrası kendilerini düzeltme yeteneğine sahiptiler.

Resim

Resim

Resim

İlk katkı benden olsun,çok kapsamlı olmasada.

Pacific
Süvariler
Mesajlar: 1522
Kayıt: 27 Tem 2012, 18:22
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen Pacific »

acaba pike sonrasi maksimum hiz ve G kuvveti degerleri neydi stukalarin.

3vilghost
Üye
Mesajlar: 13
Kayıt: 18 Haz 2014, 19:01
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen 3vilghost »

Pacific yazdı:acaba pike sonrasi maksimum hiz ve G kuvveti degerleri neydi stukalarin.
Uçak 7G ye dayanıyor diye biliyorum fakat çoğu zaman pilot kısa süreli baygınlık geçiriyormuş.

hearpork75
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 1376
Kayıt: 29 Ara 2013, 13:47
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen hearpork75 »

Filmi vardı bu uçakların 2. Dünya savaşı...Denizaltı üssünü yukarısındaki kayalıkları vurarak yoketmeye çalışan bir operasyon hakkındaydı...

Erich Von Manstein
Süvariler
Mesajlar: 1222
Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen Erich Von Manstein »

Pacific yazdı:acaba pike sonrasi maksimum hiz ve G kuvveti degerleri neydi stukalarin.
7G deniyor fakat pike sonrası pilot kısa süreli baygınlık geçirdiği için,bir zaman sonra stukalara kendi kendini düzelten bir sistem geliştiriyor Alman mühendisler.En azından bu sistem sayesinde pilot baygınlıktan sonra uçağı düzeltmek için gerekli vakti buluyormuş.

orko_8
Akıncılar
Mesajlar: 1630
Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen orko_8 »

Erich Von Manstein yazdı: 7G deniyor fakat pike sonrası pilot kısa süreli baygınlık geçirdiği için,bir zaman sonra stukalara kendi kendini düzelten bir sistem geliştiriyor Alman mühendisler.En azından bu sistem sayesinde pilot baygınlıktan sonra uçağı düzeltmek için gerekli vakti buluyormuş.
Stuka'nın inovasyonlarından bazıları otomatik geri çekme sistemi ve otomatik bomba salma sistemi idi. Uçak 90 dereceye yakın bir açı ile dalış yaparken önceden belirlenmiş irtifada bombayı kendi kendine bırakıp yine otomatik olarak dalıştan çıkabiliyordu.

Stuka, pike bombardıman uçaklarının en bilineni ve belki de en "medyatiği", ama tek değil. Pike bombardıman konsepti, Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra ortaya çıkmış. Sebebi ise, isabetli bombardıman sağlamak. Düz uçuş ya da hafif dalış sırasında bombardıman yapmak çok kolay değil. Fizik dersinde gördüğümüz eğik atış problemini, karmaşık nişangahlar kullanarak ve çoğunlukla ağır düşman ateşi altında gerçekleştirmek zorundasınız. İsabet de haliyle oldukça düşüyor. Ancak hedefe dik bir açıyla gelmenin iki avantajı var: Hem bomba isabetini artırıyorsunuz hem de neredeyse tüm uçaksavar toplarından korunabiliyorsunuz: Zira uçaksavar top mermileri önceden belirlenmiş irtifalarda paralanırlar. Bizim uçağımız ise irtifasını hızla azaltmakta.

Bu alanda Almanlar en meşhur tasarımı ortaya çıkarmış ancak Stuka'nın başarısı ilginçtir, devam etmemiş. Halbuki Japonlar ve Amerikalılar, özellikle uçak gemisi konuşlu olmak üzere çok sayıda başarılı pike bombardıman uçağı tasarlayıp kullanmışlar.

Tabi bu uçaklar, seyrüsefer ve bombardıman teknik ve cihazları ile uçaksavarların gelişmesiyle birlikte ortadan kalkmışlar.

Pacific
Süvariler
Mesajlar: 1522
Kayıt: 27 Tem 2012, 18:22
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen Pacific »

Bilgiler için teşekkürler arkadaşlar. Tahminimden daha teknolojikmiş bu uçaklar. :)

Erich Von Manstein
Süvariler
Mesajlar: 1222
Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen Erich Von Manstein »

-Messerschmitt Bf 109-

Willy Messerschmitt tarafında 1930'lu yıllarda tasarlanmış ilk uçuşunu 1935 yılında yapmış,ünlü Alman avcı uçağı.Çeşitli geliştirmeler ve değişimlerle birlikte B,C,D,E ve G modelleri üretilmiştir.İlk savaş deneyimlerini İspanya İç Savaşı'nda yaşamış ve başarılarını kanıtlamışlardır.Gündüz görevlerine uygun şekilde yüksek manevra kabiliyetine sahip olarak üretilmişlerdir.1937-1965 yılları arasında hizmette kalmışlardır.

Genel Özellikler:

Mürettebat:1
Uzunluk: 8.95 m
Kanat açıklığı: 9.925 m
Yükseklik: 2.60 m
Boş ağırlık: 2,247 kg (5,893 lb)
Yüklü ağırlık: 3148 kg (6,940 lb)
Maksimum kalkış ağırlığı: 3,400 kg (7,495 lb)
Güç ünitesi: 1× Daimler-Benz DB 605A-1 sıvı soğutmalı ters V12
Maksimum hız: 640 km/h (398 mph) at 6,300 m (20,669 ft)
Seyir hızı: 590 km/h (365 mph) at 6,000 m (19,680 ft)
Menzil: 850 km (528 mil) ek depoyla 1000 km (620 mil)
Servis tavanı: 12,000 m (39,370 ft)
Kanat yüklemesi: 199.8 kg/m²
(Özellikler Wİkiden alıntıdır.)

Modelin başındaki Bf kısaltması Bayerische Flugzeugwerke'den gelmiştir.Uçağın ilk üreticisi bu firmaydı.Daha sonra Willy Messerschmitt firmayı satın alınca modellerin başına Me kısaltması getirilmiştir fakat uçakların resmi kayıtlarda ismi Bf-109 olarak geçmektedir.35.000 adet üretildiği tahmin edilmektedir( Wiki ? ).

Çeşitli görevler ve sahalar için geliştirilen modelleri mevcuttur.Dünya üzerinde havadan havaya roket ateşleyen ilk uçaklardır.Britanya Savaşı için özel hazırlanmış E modeli ve Kuzey Afrika'da menzili artırılmış F modeli gibi özel geliştirmelere tabi tutulmuşlardır.F modelinin gelişmiş menzili yüzünden E modellerinin yerini alması düşünülmüştür.

Her model bir önceki modelin menzili artırılmış,gövdesi ve silahları güçlendirilmiş haliydi (B,C,D modelleri).G modeli diğerlerin ek olarak iki adet WGr.21 roketi taşıyordu(Tel güdümlü roketler bunlar mı emin değilim).Silah yükü genellikle 2 x 15(İlk tasarımlarda 7 mm daha sonra 13 mm) mm 220 mermi kapasiteli Mg 151( ilk modellerde Mg 131) makineli tüfek; 1 x 30 mm 100 mermi kapasiteli toptur.Birde T modeli vardır,uçak gemileri için katlanabilir kanatlı fakat üretildiğine dair bir bilgiye rastlamadım.Büyük ihtimalle üretilmişlerdir fakat savaş bitip,Almanya'nın uçak gemisi hayalleri suya düşünce sınırlı sayıda kalmışlardır.Son Bf-109 İspanya Hava Kuvvetlerinden 1965 yılında emekli edilmiş ve İkinci Dünya Savaşı gazisi bu uçaklar tarih sayfalarında yerlerini almışlardır.

Resim

Resim

Not:Lütfen sizde paylaşımlarla katkıda bulununuz.Başlık savaş uçakları ve herkesin katkı yapabileceği bir ortam.Bir eksiğim,yanlışım varsa lütfen düzeltiniz.

dum
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 2796
Kayıt: 18 Tem 2012, 23:36
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen dum »

Hayret kimse lightningden bahsetmemiş, zamanının f22'si gibi bir durumu var halbusi. Ayrıca estetiktir de.

Resim

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen HDS »

Madem oralara girdiniz, o halde Uzun Burunlu Dora da demek gerek.. Ama işte bir yerden sonra bunun uzun burnu, onun şusu bunun busu dediğin şeyi, adam P-51'in buble canopy, Merlin motorlu modeliyle ezip geçmiş.. Daha ne..

İlim irfan fena tabi..

Erich Von Manstein
Süvariler
Mesajlar: 1222
Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen Erich Von Manstein »

-Messerschmitt Me 262 Schwalbe-

Alman mühendislerin muharip havacılık tarihine eklediği en önemli kilometre taşlarından birisi.1944-45 yılları arasında 1430 kadar üretilmiştir.Son Me-262 1951 yılında Çekoslovakya envanterinden çıkarılmıştır.Tasarım çalışmaları 1939 yılında başlamış fakat klasik piston motorlu uçakların iyi verim göstermeleri,aynı zamanda bütçeden yeni Panzer tasarımları için ödenek ayrılması sonucu ilk çalışmalar askıya alınmıştır.Luftwaffe'nin 1943 yılına doğru hava üstünlüğünü yavaş yavaş yitirmesi ve mevcut avcı uçaklarının performans yönünden yetersiz kalması üzerine çalışmalar yeniden başlamış 1944 yılında Me-262'nin ilk eğitim filosu kurulmuştur.

Jet motorları o güne kadar muharip hiçbir uçakta kullanılmamıştı,kanatlarda ve gövdede klasik pistonlu motorlara göre daha fazla gerilim oluşturacağı için,Willy Messerschmitt özel açılı bir kanat üzerinde çalıştı.18,5 derece açılı bu kanatlar daha rahat havayı yarıyor ve jet motorun gerilimine karşı koyabiliyordu.1941 yılında kısıtlı ödeneklerle gövde testleri başlamış,jet motor üretiminden doğan zorluklar sebebiyle ancak 1944 yılında tam bütçe ile çalışmalar sonuca ulaşabilmiştir.İlk prototiplerde BMW 003 jet motoru kullanılmış aslında hem uçak hem motor prototip sayılabilirdi çünkü bu motorların ömrü yaklaşık 12 ile 50 saat arasında değişiyordu.Bu motor daha sonra Junkers Jumo 004 motorları ile değiştirilmiş ve bu problem çözülmüştür.

Alman kuvvetleri daha çok 4'lü gruplar halinde organize olmuşlardı ve müttefik bombardıman filolarını hedef alıyorlardı.Çift kişilik Berlin'i müttefik hava saldırılarına karşı korumak üzere radar takılmış,gece görevleri yapan "Me-262 b" modeli kısıtlı bir zamanda kullanılmış pekte başarılı olamamışlardır.Me-262'nin ilk kaybı Amerikan P-51 Mustang'lerine karşı olmuştur.

Özelikler:

Mürettebat:1 (b modelinde 2)
Hız:Ortalama 900 km/s en hızlı müttefik uçağında 150 km/s daha hızlı.
Menzil:1050 km
Uzunluk:10.6 m
Kanat açıklığı:12.6 m
Boş ağırlık:3795 kg
Yüklü ağırlığı:6473 kg
Maksimum Kalkış ağırlığı:7130 kg

Silahlar:
4x30 mm Mk-108 top
24x55 mm R4M tel güdümlü füzeler
2 bomba yuvası 250 yada 500 kilo

Resim

Resim

Resim

tatarsüvari
Üye
Mesajlar: 127
Kayıt: 13 Eki 2014, 14:53
Yaş:

F-35 Lightning II

Mesaj gönderen tatarsüvari »

Ellerinde 1600 F 16 var ama asıl vurucu gücü hep F15 ler oldu.F 111, F 15 gibi uzun menzilli radara sahip uçaklar görecek, kısa menzilli radara sahip F16 lar yönlendirilip vuracaktı.Taktik bunun üzerineydi. F 15 lerin radarı uzun menzilli olduğundan daha erken farkedilme riski vardı.Elinizde f 111, f 15 yoksa tek başına F 16 sadece kara radarlarınızın ve awacslarınızın menzilinde etkili olur.İsrail de F 15 ve F 16 larını eküri olarak kullanıyor.F 35 için de durum çok farklı olmaz. Menzilleri f 16 nın iki katı olsada. Dünyada çift motorlu, uzun menzilli uçak sahibi olmak ciddi bir güç olmaktır.Hele naval versiyonlarda Avrupada sadece Fransızlar var.
Amerika 2400. uçağı teslim alacak mı görelim bakalım?

tatarsüvari
Üye
Mesajlar: 127
Kayıt: 13 Eki 2014, 14:53
Yaş:

Re: F-35 Lightning II

Mesaj gönderen tatarsüvari »

1.Ben F16 lar hiç kullanılmadı demedim. Sayıları fazla olduğundan elbette F 15 den fazla görev yapacaklar.Burada nicelikden ziyade görevin niceliği önemli. F15 lerin asli unsur olmadığını idda etmeniz gerçek dışı olur.
2.F16 Rus uçaklarından daha iyi olacak, ama Amerikan uçaklarının özelliklerine sahip olmayacak şekilde esasen ihraç amaçlı üretilmiştir.Bugünde cep telefonu gibi yeni versiyonları çıkarılıp, ihraç edilmektedir.Araplar alsın bi sonraki versiyonlarını...
3.Su 27-Mig 29 ikilisi gibi uçaklar birlikte kullanılırlar.F 16- F 15 in birlikte kullanılma taktiği olmadığını idda etmenize şaşırdım.iSRAİLİN BU UÇAKLARI SENKRONİZE KULLANMAYA BAŞLADIĞINI VE BİRBİRLERİNİN RADARLARINI KULLANDIĞINI SİZ BENDEN İYİ BİLİRSİNİZ.Kısa menzilli radarı olan veya radarını kapatan uçağın füzesinin harici merkezden yönlendirilebildiği aşikar...
4.Osirak saldırısı ta 80 de olmuş.Bizim orda naber demez, NÖÖÖRUYON derler?Olayın riskini siz kendiniz yazınızda anlatmışsınız.
5.F 35 elbette farklı bir uçak.SAHİP OLDUĞU TEKNOLOJİ başka bir uçağa uygulansa , daha iyi sonuçlar alınabilir.Stealth olmasından dolayı bu uçağa uygulanıyor.F 22 nin maliyeti düşerse 2400, uçak tarih olur...Zaman gösterir bunları.Ben zaten uçağın tek motorlu olması sıkıntısı diyorum.Ayrıca harakat yarıçapında verdiğiniz değerler Harici yakıt tankıyla mı? Bu durumda stealth özelliği korunabiliyor mu?

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1477
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen Tyras »

War Thunder'dan bildiğim kadarıyla

P-38G Lightning'in en önemli özelliği tırmanma kabiliyeti. Peşine aynı irtifalarda başka bir uçak takıldığında rakibini aniden yükselerek atlatabiliyor.Ayrıca çok yüksekte uçan bombardıman uçaklarının irtifasına yükselmesi kısa sürede mümkün oluyor.

Favorim Focke Wulf-190.Türk Hava Kuvvetleri iyi tercih yapmış zamanında :D

atlatma
Üye
Mesajlar: 8
Kayıt: 17 Tem 2012, 12:56
Yaş:

Re: Savaş Uçakları

Mesaj gönderen atlatma »

İlk once aranıza yeni katılan bir arkadaşınız olarak söyleyeceklerimi şuna bak dün gelmiş foruma laf ediyor düşücesi ile algılamayın lütfen.
Pano sayfasından forumlara girdiğimde zaman aralıkları hep kopuk kopuk. Kimi forum konusuna yığılma varken kimi konu gerilerde kalmış yada gereken ilgiyi görmemiş 3-5 cevapta kalmış. Bu neden oluyor anlayamıyorum. Ama bu demek değildir ki her önüne gelen kafasına göre konu açsın cevaplasın. Mesela ben savaş uçakları konusunda daha fazla ve ilginç uçak bulacağımı umarak geldim 3 tane alman uçağı gördüm. İlgi ve alakanın hiçbir konuda kesilmemesi dileğiyle.

murattekin
Akıncılar
Mesajlar: 557
Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
Konum: Ankara
Yaş:

Savaş Uçakları

Mesaj gönderen murattekin »

atak09 yazdı: 03 Ağu 2021, 23:42 Jetler art yakıcısı kullanmandan kalkmaz mı ? Youtube'ta hep öyle.
Uçaklar her zaman maksimum güç ile kalkar. Bu onlar için bir güvenlik sağlar. Olası bir ters rüzgar, türbülans gibi durumlarda uçağın kararlılığının iyi olması lazım. Yolcu uçaklarına bindiyseniz eğer pist başında uçağa tam güç verilir ve istenen irtifaya kadar güç kesilmez. Kimse limitli güçle kalkmayı istemez zira ne olacağını kestirmek zordur.

Kasırga_
Üye
Mesajlar: 50
Kayıt: 13 Kas 2012, 00:59
Yaş: 30

Savaş Uçakları

Mesaj gönderen Kasırga_ »

murattekin yazdı: 04 Ağu 2021, 21:05 Uçaklar her zaman maksimum güç ile kalkar. Bu onlar için bir güvenlik sağlar. Olası bir ters rüzgar, türbülans gibi durumlarda uçağın kararlılığının iyi olması lazım. Yolcu uçaklarına bindiyseniz eğer pist başında uçağa tam güç verilir ve istenen irtifaya kadar güç kesilmez. Kimse limitli güçle kalkmayı istemez zira ne olacağını kestirmek zordur.
Yok Hocam doğru değil o. Kalkış gücü ve sürati, uçağın ağırlığına, hava durumuna kalkış meydanına / piste göre belirlenir. İlla maksimum kalkacak diye bir durum yok.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5392
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

Savaş Uçakları

Mesaj gönderen goldenwings »

Afterburner kalkışından bahsetmiyorum ama normal kalkışlarda tam güç kullanılmaz , eğer irtifa sıcaklık ağırlık sıkıntı ise rezerv güç ile kalkılır eğer kalkışta acil bir durum olursa max power tarzı güce geçilir. Tek motorlu jet kalkışı hariç tam güç kalkışın hiçbir mantığı yok. Sen anca max power ile kalkabiliyorsan bir motorunu kaybettiğinde zaten max power ağırlık limitindesin nasıl kalkışı tamamlayacaksın sonra :) ilave olarak çoğu modern uçakta Auto Power vardır zaten , kalkış mı tırmanış mı Cruise modu mu ona göre gücü kendi Ayarlar.

Cevapla