İ Sınıfı Fırkateyn
- Hayali
- Süvariler
- Mesajlar: 1103
- Kayıt: 10 Kas 2019, 20:08
- Konum: Samsun-TR
- Yaş: 26
İ Sınıfı Fırkateyn
Ne Romanya'nın nede Bulgaristan'ın böyle bir donanmayı idame ettirecek bir gücü yok. Alabilecekleri bir aksiyon da yok... Ki Karadeniz gibi bir iç denizde Kıyı Savunma Bataryaları ile sahayı çok rahat domine edebiliriz
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Milgem projesi bir adım daha ileri gitti. Şahane görünüyor.
-
- Üye
- Mesajlar: 34
- Kayıt: 19 May 2021, 03:04
- Yaş: 28
İ Sınıfı Fırkateyn
Bildiği bu enfes enfessss fevkaladeeee
ama er geç tf2000 muhribi bekliyorum daha heybetli olacaktır.

- DarkMatter
- Süvariler
- Mesajlar: 488
- Kayıt: 10 Kas 2019, 15:53
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Rahmetli Kemal Sunal gibi cama ekmek banıyorum. Birde TF-2000 gördük mü rahatlarız.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1446
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
İ Sınıfı Fırkateyn
Çok güzel, çok başarılı olmuş. Ellerinize sağlık. 3000t deplasmanda olmasına rağmen oldukça etkili silah donanımı ve elektronik sistem kabiliyetine sahip bir fırkateyn sahibi olduk. ADKG'lerin sayısını arttırıp 4 ada sınıfı Korveti de İstif Fırkateyne çevirmek de faydalı olabilir. Bu saatten sonra TF 2000'e ağırlık verilmeli artık. Olabildiğince hızlı bir şekilde ilk platform çalışmaları başlamalı. Bu yüzden eldeki imkanlar değerlendirilerek sayısal ihtiyaç da karşılanabilir. Zaten ilave 3 adet aynı anda üretilmekte. 4 adet Meko 200 Barbaros da ciddi modernizasyon geçiriyor. Yanlarına ilave olarak 4 adet Ada Korveti de İstif Fırkateyne çevirerek 12 adet Fırkateyn envanteri oluşturulabilir. Bunu yaparken ADKG sayısını 4 adet arttırarak silah donanımı ve görev kabiliyeti ile korvet ihtiyacı OPV/Korvet karma grubu içerisinde halledilebilir. Toplamda 12 adet OPV/Korvet ADKG, 12 adet Fırkateyn ve 7 adet de TF 2000 sayısal anlamda da ihtiyacı karşılayacaktır.
-
- Üye
- Mesajlar: 17
- Kayıt: 22 Mar 2015, 23:51
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Ada sınıfından fırkateyn çıkmaz, hoş bana kalsa İstifi bile korvet olarak alırım ama yapacak birşey yok. TF-2000'in de 7 adet üretileceğini sanmıyorum. Bende orta uzun vadede şöyle birşey tasavvur ediyorum:
HÇG/SG
1 Anadolu
1 X (Siha taşıyıcı olarak tasarlanıp üretilen gerçek Siha gemisi)
Muhrip/Fırkateyn
4 TF-2020
4 TF-4500 (Tonajı, boyu ve Vls kapasitesi artırılmış İstif)
4 İstif
4 Meko Mod.
Korvet/ADKG
4 Milgem
8 Hisar
Hücumbot
3 Kılıç I
6 Kılıç II
10 X (YTHB projesini iptal edip bunun yerine farklı bir konsept düşünüyorum. Her biri 4-8 adet Sida taşıyan komuta kontrol merkezi olarak kullanılacak hücumbot irisi bir mothership konsepti.)
HÇG/SG
1 Anadolu
1 X (Siha taşıyıcı olarak tasarlanıp üretilen gerçek Siha gemisi)
Muhrip/Fırkateyn
4 TF-2020
4 TF-4500 (Tonajı, boyu ve Vls kapasitesi artırılmış İstif)
4 İstif
4 Meko Mod.
Korvet/ADKG
4 Milgem
8 Hisar
Hücumbot
3 Kılıç I
6 Kılıç II
10 X (YTHB projesini iptal edip bunun yerine farklı bir konsept düşünüyorum. Her biri 4-8 adet Sida taşıyan komuta kontrol merkezi olarak kullanılacak hücumbot irisi bir mothership konsepti.)
- swat
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 2683
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
- Konum: Antalya
- Yaş: 39
İ Sınıfı Fırkateyn
Burada konuya bir virgül atmak istiyorum. Forum genelinde tonaj/sınıf meselesi mevcut. Bence bu konuya doğru bakılmıyor. Bu gün nato gemi sınıflarının belirleyicisi ABD. Geminin tonajı, bu tonaja göre telaffuz edeceğiz tür ve silahlandırma usüllerinin hepsi ABD'den çıkma. Ve Nato üyleleri bu sınıflandırmalara harfiyen uymaktalar.
Ama göz ardı edilen konu ABD'nin bir okyanus ülkesi olması, ayrıca ABD deniz kuvvetlerinin görev sahası ve bu sahanın yarattığı ihtiyaçlar gemileri şekillendirdi.
İlk olarak şunu bilin BİZ OKYANUS ÜLKESİ DEĞİLİZ Bunu tepki olarak büyük yazmadım. Farkındalık için yazıldı.
Görev sahamız Ege (çok sığ deniz) Karadeniz ve Doğu Akdeniz. Bu bölge için geliştirilen bir Fırkateyn mevcut. İ Sınıfı 3,000t luk bir gemi küçük değil. Ama büyükte değil. Bizim içini bizim ihtiyaçlarımız için bizim sahamız için üretilmiş bir gemi.
Ayrıca iyi silahlanmış bir gemiden bahsediyoruz. Ayrıca abisi sayabileceğimiz Ada sınıfı korvet çok ciddi deniz testlerinden başarı ile geçti. Ümit burnuna gitti dünyayı dolaştı. Rüştünü ispatladı.
Son bir dipnot ilk etapta 4 yavuz karşılığı üretilsede TCG Anadolu'dan sonra adetin arttırılacağını düşünüyorum.
Ama göz ardı edilen konu ABD'nin bir okyanus ülkesi olması, ayrıca ABD deniz kuvvetlerinin görev sahası ve bu sahanın yarattığı ihtiyaçlar gemileri şekillendirdi.
İlk olarak şunu bilin BİZ OKYANUS ÜLKESİ DEĞİLİZ Bunu tepki olarak büyük yazmadım. Farkındalık için yazıldı.
Görev sahamız Ege (çok sığ deniz) Karadeniz ve Doğu Akdeniz. Bu bölge için geliştirilen bir Fırkateyn mevcut. İ Sınıfı 3,000t luk bir gemi küçük değil. Ama büyükte değil. Bizim içini bizim ihtiyaçlarımız için bizim sahamız için üretilmiş bir gemi.
Ayrıca iyi silahlanmış bir gemiden bahsediyoruz. Ayrıca abisi sayabileceğimiz Ada sınıfı korvet çok ciddi deniz testlerinden başarı ile geçti. Ümit burnuna gitti dünyayı dolaştı. Rüştünü ispatladı.
Son bir dipnot ilk etapta 4 yavuz karşılığı üretilsede TCG Anadolu'dan sonra adetin arttırılacağını düşünüyorum.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Sınıf konusunun içine biraz da siyaset girdi. Almanya mesela koca koca gemilere hala firkateyn diyor. Alman Baden-Württemberg sınıfı 7200 ton hala firkateyn, Avustralya Hobart sınıfı 7000 ton ama muhrip/destroyer.
@swat üstada katılıyorum kesinlikle İ+ sınıfı diyelim adına 4+4 şeklinde yeni gemiler gelecektir, donanma çok yaşlandı.
@swat üstada katılıyorum kesinlikle İ+ sınıfı diyelim adına 4+4 şeklinde yeni gemiler gelecektir, donanma çok yaşlandı.
-
- Üye
- Mesajlar: 17
- Kayıt: 22 Mar 2015, 23:51
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
İstifler öncülü Ada sınıfları gibi çok güzel gemiler, bizim yaptığımız gemilerden hiç çirkin olanına rastlamadım şimdiye kadar. Estetik kaygısı da var belli ki, bu güzel birşey çünkü barış zamanında bayrak gösterme aracıdır bu gemiler. Yerli ve milli sistemlerle gelecek için ciddi sıçrama tahtası olacaktır. Ada sınıfı ilk kırılma noktası ise bu gemi ikinci kırılma noktasıdır. Gücümüze güç katacaktır. Ancak fazla uzatmadan bir iki birşey yazmak gerekirse ki bu konu belirli aralıklarla loopa alınıyor;
Gemi sınıfları ülkelerin kendi tercihidir, sadece genel kanıya uygun hareket etme eğilimi vardır. Bu eğilimde geçmişten günümüze değişime uğramıştır. Evvelden bizim İstif sınıfı gibi 3000 ton civarında olan gemiler Avrupa donanmalarında fırkateyn olarak adlandırılırken genel eğilim şuan korvete doğru kaymıştır. Yok biz Latin Amerika ülkeleri gibi üçüncü dünya donanmalarının sınıflandırmasını kullanmaya devam edeceğiz diyorsanız sorun yok, geçende haberi çıktı zaten bizim İstifi Perunun fırkateyn ihalesi için yazıp çiziyorlar..
Mesele Okyanus ülkesi olup olmama meselesi de değildir, ufkumuzun ne kadar geniş olduğu ile alakalıdır. Sonuçta İtalya'nın da okyanusa kıyısı yok. Görüyoruz ki bizde de bu yönde bir irade var. TCG Anadolu gibi güç aktarım kabiliyetli bir geminin envantere alınması, ikinci bir geminin gündemde olması, Libya-Somali eksenli politikalar bunu gösteriyor. Bana tezat gelen nokta ise bu politikalar yapılırken diğer yandan bununla alakası olmayan işler yapılması. Bu geminin sınıflandırılma şekli gibi veya hâlâ YTHB gibi projelere kaynak aktarılması. Yahu elimizde sidalar yok mu? Yukarıda yazdım, çoklu sayıda sidayı kontrol eden hücumbot irisi bir mothership konseptiyle bunu pek âlâ yapamaz mıyız?
Gemi sınıfları ülkelerin kendi tercihidir, sadece genel kanıya uygun hareket etme eğilimi vardır. Bu eğilimde geçmişten günümüze değişime uğramıştır. Evvelden bizim İstif sınıfı gibi 3000 ton civarında olan gemiler Avrupa donanmalarında fırkateyn olarak adlandırılırken genel eğilim şuan korvete doğru kaymıştır. Yok biz Latin Amerika ülkeleri gibi üçüncü dünya donanmalarının sınıflandırmasını kullanmaya devam edeceğiz diyorsanız sorun yok, geçende haberi çıktı zaten bizim İstifi Perunun fırkateyn ihalesi için yazıp çiziyorlar..
Mesele Okyanus ülkesi olup olmama meselesi de değildir, ufkumuzun ne kadar geniş olduğu ile alakalıdır. Sonuçta İtalya'nın da okyanusa kıyısı yok. Görüyoruz ki bizde de bu yönde bir irade var. TCG Anadolu gibi güç aktarım kabiliyetli bir geminin envantere alınması, ikinci bir geminin gündemde olması, Libya-Somali eksenli politikalar bunu gösteriyor. Bana tezat gelen nokta ise bu politikalar yapılırken diğer yandan bununla alakası olmayan işler yapılması. Bu geminin sınıflandırılma şekli gibi veya hâlâ YTHB gibi projelere kaynak aktarılması. Yahu elimizde sidalar yok mu? Yukarıda yazdım, çoklu sayıda sidayı kontrol eden hücumbot irisi bir mothership konseptiyle bunu pek âlâ yapamaz mıyız?
-
- Üye
- Mesajlar: 127
- Kayıt: 17 May 2022, 19:31
- Yaş: 28
İ Sınıfı Fırkateyn
Mesele sadece tonaj değil kabiliyet ve görev olarak konumlandığı yer.
Baden-Württemberg dediğiniz gemi düşük yoğunluklu tehditlere karşı üretilmiştir.Nihayetinde bir açık deniz karakol gemisidir.
TCG İstanbul üzerinde yüksek bir menzile sahip AESA radarına sahip, ve muhtemelen uzun menzilli HSS kabiliyetine sahip olacak.
Avrupa'da ve dünya'da korvetlerin seyir siası genellikle 3000 civarı deniz mili olur,Ada sınıfı da bu civarlardadır
TCG İstanbul'un seyir siası ise 6000 deniz milidir.
Baden-Württemberg dediğiniz gemi düşük yoğunluklu tehditlere karşı üretilmiştir.Nihayetinde bir açık deniz karakol gemisidir.
TCG İstanbul üzerinde yüksek bir menzile sahip AESA radarına sahip, ve muhtemelen uzun menzilli HSS kabiliyetine sahip olacak.
Avrupa'da ve dünya'da korvetlerin seyir siası genellikle 3000 civarı deniz mili olur,Ada sınıfı da bu civarlardadır
TCG İstanbul'un seyir siası ise 6000 deniz milidir.
- DELKU
- Akıncılar
- Mesajlar: 916
- Kayıt: 11 Tem 2012, 16:10
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Yavuz sınıfı da 3000 ton civarı,silah yükü de İ-sınıfından daha fazla değil, hatta hava savunma füzesi olarak 8 tane , afedersiniz kıytırık sea sparrow var .
o yüzden İ sınıfına da hafif fırkateyn dememiz yanlış değil, korvet kapasitesinin ötesinde bir güce sahip bu gemiler
o yüzden İ sınıfına da hafif fırkateyn dememiz yanlış değil, korvet kapasitesinin ötesinde bir güce sahip bu gemiler
- Tyras
- Süvariler
- Mesajlar: 1429
- Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
İstif denizlerimiz için çok ideal bir çok rollü fırkateyn ama Anadolu görev grubu için biraz küçük kaçan bir gemi bana kalırsa. Hani Anadolu işine hiç girmemiş olsak, kıyı donanması mantığıyla bol bol istif üretilip iyi verim de alınırdı.
Ama bu LHD yatırımımız, "madem ona para yatırdın, bunu da yatıracaksın" diye bize bir "hava savunma fırkateyni" konseptini dayatıyor ki; yine Fx96 arkadaşın yazdığı gibi (ille 4500 ton olacak diye bir kaidede yok ama) Ada-İstif dönüşümündeki gibi Milgem gövdesi baz alınarak daha çok atışa hazır hava savunma füzesi taşıyacak, belki satürasyona karşı ekstradan 1 Cenk-S radarı daha eklenmiş, büyütülmüş 4 gemiyi bize gerekli kılıyor.
+4 İstif ile de Anadolu (hele bir ikincisinin üretilmesi ihtimali varken) korunur mu? Pratikte olur ama TF-2000 gelene kadar hava savunması biraz güdük kalır. Hele hava kuvvetlerimizin korumasından uzakta görev yapabilmek üzere bu filonun oluşturulduğunu varsayarsak.
Bu olduktan sonra TF-2000 işine 4 adetle girilebileceğini veya TF-2000 Muhribi için bir aciliyet kalacağını sanmıyorum. Temel ihtiyaçlar karşılanmış olup, daha sakin, teker teker, bütçeyi yormadan üretilip Anadolu görev grubuna eklenir artık Muhripler.
Ama bu LHD yatırımımız, "madem ona para yatırdın, bunu da yatıracaksın" diye bize bir "hava savunma fırkateyni" konseptini dayatıyor ki; yine Fx96 arkadaşın yazdığı gibi (ille 4500 ton olacak diye bir kaidede yok ama) Ada-İstif dönüşümündeki gibi Milgem gövdesi baz alınarak daha çok atışa hazır hava savunma füzesi taşıyacak, belki satürasyona karşı ekstradan 1 Cenk-S radarı daha eklenmiş, büyütülmüş 4 gemiyi bize gerekli kılıyor.
+4 İstif ile de Anadolu (hele bir ikincisinin üretilmesi ihtimali varken) korunur mu? Pratikte olur ama TF-2000 gelene kadar hava savunması biraz güdük kalır. Hele hava kuvvetlerimizin korumasından uzakta görev yapabilmek üzere bu filonun oluşturulduğunu varsayarsak.
Bu olduktan sonra TF-2000 işine 4 adetle girilebileceğini veya TF-2000 Muhribi için bir aciliyet kalacağını sanmıyorum. Temel ihtiyaçlar karşılanmış olup, daha sakin, teker teker, bütçeyi yormadan üretilip Anadolu görev grubuna eklenir artık Muhripler.
-
- Üye
- Mesajlar: 198
- Kayıt: 02 Eki 2020, 13:34
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Ben bu “sığ denizde ufak gemi olur” mantığının sebebini anlayamıyorum. Boyu 20-30 metre artıyor; eni ve draftı da 1-2 metre artıyor ama sanki küvetteki oyuncak gemi muamelesi görüyorlar. Görece sığ da olsa koskoca deniz.swat yazdı: ↑09 Tem 2023, 18:50 Burada konuya bir virgül atmak istiyorum. Forum genelinde tonaj/sınıf meselesi mevcut. Bence bu konuya doğru bakılmıyor. Bu gün nato gemi sınıflarının belirleyicisi ABD. Geminin tonajı, bu tonaja göre telaffuz edeceğiz tür ve silahlandırma usüllerinin hepsi ABD'den çıkma. Ve Nato üyleleri bu sınıflandırmalara harfiyen uymaktalar.
Ama göz ardı edilen konu ABD'nin bir okyanus ülkesi olması, ayrıca ABD deniz kuvvetlerinin görev sahası ve bu sahanın yarattığı ihtiyaçlar gemileri şekillendirdi.
İlk olarak şunu bilin BİZ OKYANUS ÜLKESİ DEĞİLİZ Bunu tepki olarak büyük yazmadım. Farkındalık için yazıldı.
Görev sahamız Ege (çok sığ deniz) Karadeniz ve Doğu Akdeniz. Bu bölge için geliştirilen bir Fırkateyn mevcut. İ Sınıfı 3,000t luk bir gemi küçük değil. Ama büyükte değil. Bizim içini bizim ihtiyaçlarımız için bizim sahamız için üretilmiş bir gemi.
Ayrıca iyi silahlanmış bir gemiden bahsediyoruz. Ayrıca abisi sayabileceğimiz Ada sınıfı korvet çok ciddi deniz testlerinden başarı ile geçti. Ümit burnuna gitti dünyayı dolaştı. Rüştünü ispatladı.
Son bir dipnot ilk etapta 4 yavuz karşılığı üretilsede TCG Anadolu'dan sonra adetin arttırılacağını düşünüyorum.
Her ne kadar muharip dense de bu gemiler tahliyede dahi kullanılıyor. Yeri geldiğinde VLS ihtiyacı olunca veya güç ünitesi gerektiren özellikler olunca kara kara düşüneceğine 5-10 metre büyük yapmalısın diye düşünüyorum. Yanlış anlaşılmasın cidden anlamıyorum hangi konuda sıkıntı yaratabilir?
-
- Üye
- Mesajlar: 110
- Kayıt: 28 Eyl 2020, 11:44
- Konum: İstanbul
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Aslında şöyle hocam. Sığ deniz denilince kastedilen konulardan biri bölgenin dalga / fırtına durumunun düşük olması. Bu sebeple 20 metrelik dalgalı havada bile seyredecek devasa tonajlı gemilere ihtiyaç duymazsın. Yoksa elinde olduktan sonra destroyerler dahi Ege'de 10 numara iş görür.İZCİ yazdı: ↑09 Tem 2023, 23:39 Ben bu “sığ denizde ufak gemi olur” mantığının sebebini anlayamıyorum. Boyu 20-30 metre artıyor; eni ve draftı da 1-2 metre artıyor ama sanki küvetteki oyuncak gemi muamelesi görüyorlar. Görece sığ da olsa koskoca deniz.
Her ne kadar muharip dense de bu gemiler tahliyede dahi kullanılıyor. Yeri geldiğinde VLS ihtiyacı olunca veya güç ünitesi gerektiren özellikler olunca kara kara düşüneceğine 5-10 metre büyük yapmalısın diye düşünüyorum. Yanlış anlaşılmasın cidden anlamıyorum hangi konuda sıkıntı yaratabilir?
-
- Üye
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 12 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Bugün boğazdan geçerken resmini koymuşlar çok güzel duruyordu namıssız 
İnsan gururlanmadan duramıyor. Çok can yakacak çok.... Yunan düşünsün. Bundan 3 tane daha yolda, üstelik envantere ilk gemiden daha çabuk girecekler.

İnsan gururlanmadan duramıyor. Çok can yakacak çok.... Yunan düşünsün. Bundan 3 tane daha yolda, üstelik envantere ilk gemiden daha çabuk girecekler.
-
- Üye
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 21 Eki 2012, 06:11
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Aynen boğaz geçiş resmi mükemmel gerçekten.
Bir bu bır de Kaan bakmaya doyamiyosun.
Bir bu bır de Kaan bakmaya doyamiyosun.
- swat
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 2683
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
- Konum: Antalya
- Yaş: 39
İ Sınıfı Fırkateyn
Ege denizini daha önce gördünüz mü? Bir destroyer egede 10 numara iş görür mü?Unusuals yazdı: ↑10 Tem 2023, 17:28 Aslında şöyle hocam. Sığ deniz denilince kastedilen konulardan biri bölgenin dalga / fırtına durumunun düşük olması. Bu sebeple 20 metrelik dalgalı havada bile seyredecek devasa tonajlı gemilere ihtiyaç duymazsın. Yoksa elinde olduktan sonra destroyerler dahi Ege'de 10 numara iş görür.
- Bölgede çok idi ada, adacık, ve kayalık var radarını verimli kullanamazsın.
- Yunan donanmasının hücumbot filosu adalarda koruganlar içerisinde saklanmakta ani bir çatışma durumunda destroyer tepki veremeden çıkıp füzelerini atıp kaybolabilir.
- Bu güne kadar gerçek bir deniz çatışması yaşandı diyemeyiz ama yaşanırsa çok büyük gemilerin akibeti, reaksiyon süresi ne olur bilemeyiz.
-
- Üye
- Mesajlar: 110
- Kayıt: 28 Eyl 2020, 11:44
- Konum: İstanbul
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Çok gördüm Ege’yi, onlarca kez açıldım.swat yazdı: ↑23 Tem 2023, 13:16 Ege denizini daha önce gördünüz mü? Bir destroyer egede 10 numara iş görür mü?
- Bölgede çok idi ada, adacık, ve kayalık var radarını verimli kullanamazsın.
- Yunan donanmasının hücumbot filosu adalarda koruganlar içerisinde saklanmakta ani bir çatışma durumunda destroyer tepki veremeden çıkıp füzelerini atıp kaybolabilir.
- Bu güne kadar gerçek bir deniz çatışması yaşandı diyemeyiz ama yaşanırsa çok büyük gemilerin akibeti, reaksiyon süresi ne olur bilemeyiz.
Ege’nin coğrafyasının yaşattığı avantaj/dezavantajların tamamı hücumbot için de geçerlidir. Balıkçı teknesi için de geçerlidir.
dezavantajlar sadece “büyük gemiler”i maliyet etkin olmaktan uzaklaştırıyor, “kesinlikle iş yapamaz” hale getirmiyor.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Hayırlı olsun, İ sınıfı gemilerinin motorları için sözleşme imzalanmış.
-
- Üye
- Mesajlar: 949
- Kayıt: 12 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Bayılıyorum bu gemiye

-
- Süvariler
- Mesajlar: 2819
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Helikopter pistine branda mi çekilmiş?
- Footle
- Süvariler
- Mesajlar: 642
- Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2819
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
İ sınıfı gemimizde hem önde hem de arkada olmak üzere iki adet hedef aydınlatma radarı görünüyor. Bu radar diğer gemilerimizde ESSM füzesinin yarı aktif sensörünün ihtiyacı olan aydınlatmayı sağlıyordu. İ sınıfı gemi'de kullanılan Hisar RF füzemiz aktif arayıcı başlıklı olacak. Bu radarın İ sınıfında kullanımının başka hangi amacı var? Top için ihtiyaç olan hassas hedef konum için mi kullanılıyor?
Cenk-S radarının multi-beam özelliği var ise bu aydınlatma radarlarının yerini alamaz mı?
Cenk-S radarının multi-beam özelliği var ise bu aydınlatma radarlarının yerini alamaz mı?
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8971
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Thales STIR sadece bir radar değil, bünyesinde hedef işaretleme ve takibi için bir dizi kızılötesi ve optik sensör de var ve mantıken bir FLIR gibi de kullanılabilir. Buna paralel olarak gemilerimizde sadece ESSM için değil top ve CIWS lerin atış kontrol sistemi olarak da kullanılıyor. Mesela ESSM taşımayan MİLGEM Ada Sınıfında bile 76mm burun topu + RAM CIWS için köprü üstünde bir adet STIR var. Ayrıca İsitif'in üzerindekiler STIR değil de aselsan muadili AKR-D olması lazım.anafor2014 yazdı: ↑30 Ağu 2023, 00:48 İ sınıfı gemimizde hem önde hem de arkada olmak üzere iki adet hedef aydınlatma radarı görünüyor. Bu radar diğer gemilerimizde ESSM füzesinin yarı aktif sensörünün ihtiyacı olan aydınlatmayı sağlıyordu. İ sınıfı gemi'de kullanılan Hisar RF füzemiz aktif arayıcı başlıklı olacak. Bu radarın İ sınıfında kullanımının başka hangi amacı var? Top için ihtiyaç olan hassas hedef konum için mi kullanılıyor?
Son olarak geminin isabet alması ve ana radarın kullanım dışı kalması durumunu da düşünecek olur isek birbirinden bağımsız ve ayrı konumlarda gerektiğinde birbirinin yerine kullanılabilecek ne kadar çok sistem olursa o kadar iyi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2819
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
teşekkürlerDENO yazdı: ↑13 Eyl 2023, 19:37 Thales STIR sadece bir radar değil, bünyesinde hedef işaretleme ve takibi için bir dizi kızılötesi ve optik sensör de var ve mantıken bir FLIR gibi de kullanılabilir. Buna paralel olarak gemilerimizde sadece ESSM için değil top ve CIWS lerin atış kontrol sistemi olarak da kullanılıyor. Mesela ESSM taşımayan MİLGEM Ada Sınıfında bile 76mm burun topu + RAM CIWS için köprü üstünde bir adet STIR var. Ayrıca İsitif'in üzerindekiler STIR değil de aselsan muadili AKR-D olması lazım.
Son olarak geminin isabet alması ve ana radarın kullanım dışı kalması durumunu da düşünecek olur isek birbirinden bağımsız ve ayrı konumlarda gerektiğinde birbirinin yerine kullanılabilecek ne kadar çok sistem olursa o kadar iyi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 576
- Kayıt: 22 Mar 2016, 00:00
- Yaş: 22
İ Sınıfı Fırkateyn
Cenk-S’de keşke çeşitli silahları güdebilmek ve atış kontrolünü sağlayabilmek için bir yapılanma olsa ana radara entegre bir biçimde. Bunun için radarda ki ilgili sektörün ana radardan ayrı olarak ve ayrıca Ka/Ku veya X bantta yayın yapabiliyor olması mı gerekiyor?DENO yazdı: ↑13 Eyl 2023, 19:37 Thales STIR sadece bir radar değil, bünyesinde hedef işaretleme ve takibi için bir dizi kızılötesi ve optik sensör de var ve mantıken bir FLIR gibi de kullanılabilir. Buna paralel olarak gemilerimizde sadece ESSM için değil top ve CIWS lerin atış kontrol sistemi olarak da kullanılıyor. Mesela ESSM taşımayan MİLGEM Ada Sınıfında bile 76mm burun topu + RAM CIWS için köprü üstünde bir adet STIR var. Ayrıca İsitif'in üzerindekiler STIR değil de aselsan muadili AKR-D olması lazım.
Son olarak geminin isabet alması ve ana radarın kullanım dışı kalması durumunu da düşünecek olur isek birbirinden bağımsız ve ayrı konumlarda gerektiğinde birbirinin yerine kullanılabilecek ne kadar çok sistem olursa o kadar iyi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2819
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş: