İ Sınıfı Fırkateyn
- Zeitgeist
- Süvariler
- Mesajlar: 294
- Kayıt: 16 Tem 2012, 01:54
- Yaş:
İ Sınıfı Fırkateyn
Milgem üzerinden geliştirilecek olan fırkateyn projesidir. Sınıfının ilk gemisine ”İSTANBUL” ismi verilecek olan gemilerimiz, “İ” Sınıfı Fırkateyn olarak adlandırılacaktır. “İ” Sınıfı Fırkateynlerin 2021-2024 yılları arasında hizmete girmesi planlanmaktadır.
Kaynak: http://www.dzkk.tsk.tr/guncelduyuru.php?id=523&dil=1
Kaynak: http://www.dzkk.tsk.tr/guncelduyuru.php?id=523&dil=1
- waves
- Üye
- Mesajlar: 338
- Kayıt: 12 Ağu 2015, 13:48
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Her sene bir gemi hizmete alınması güzel.Umarım ada sınıfı gibi tarih uzamaz.
- swat
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 2683
- Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
- Konum: Antalya
- Yaş: 39
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Aslında bu program Milgem'in bir uzantıdı başta Yerli imkanlar ve azami yerli sanayi katılımı ile Korvet üretebilmek adına çıktığımız yolda, ön görülenin üzerinde yol alıyoruz.
Tabi bunun sonucu olarak yerli sanayi katılım oranımız her yeni projede artarken tershanelerimizde askeri gemi inşaatı konusunda ciddi deneyim sahibi oluyorlar, bu şekliyle bu proje amacının üstüne çıkmıştır.
İ sınıfı fırkateynler Yavuz sınıfı fırkateynlerin yerini alacaklar. Yavuz sınıfları Her ne kadar Meko Track I sınıfı gemiler olsada donanmadaki kalan tek analog gemilerdir.
İ sıınıfı fırkateynler 16 hücreli Mk-41 VLS sistemi ayrıca 16 SSM füzesi ile donatılacaktır. Şu an kesin olmamakla beraber ESSM füzelerinin Quad Pack özelliği sayesinde 64 adete kadar gemiye yüklenebilmesi gemiye ciddi bir öz savunma kabiliyeti kazadırdığından RAM sisteminin kullanılmaması, bunun yerine Phalanx sisteminin gemilere entegre edilmesi ön görülüyor.
Bu gemide siğer fırkateynlerimizden farklı olarak Mk-54 127mm baş topu terine Otomelara 76/62 Super Rapıd topu kullanılacaktır. Bu top hem su üstü hedefler için kullanılabilirken hava savunma amaçlıda kullanılabilecektir.
Geminin iyibir ED/EDT/ET yeteneğinin olması beklenmektedir. Gemide Hızır torpido karıştırma/aldatma sistemi bulunacak olup Mk-324 Torpido kovanlarından Mk-54 torpidoıları atabilecektir. Ayrıca Atmaca füzesi entegre edilecek SSM olarak Harpoon/Atmaca bir arada kullanılabilecektir.
Geminin Dünyadaki karşılıkları Fransız Gowind sınıfı ve İngiliz Type-26 sınıfıdır.
Tabi bunun sonucu olarak yerli sanayi katılım oranımız her yeni projede artarken tershanelerimizde askeri gemi inşaatı konusunda ciddi deneyim sahibi oluyorlar, bu şekliyle bu proje amacının üstüne çıkmıştır.
İ sınıfı fırkateynler Yavuz sınıfı fırkateynlerin yerini alacaklar. Yavuz sınıfları Her ne kadar Meko Track I sınıfı gemiler olsada donanmadaki kalan tek analog gemilerdir.
İ sıınıfı fırkateynler 16 hücreli Mk-41 VLS sistemi ayrıca 16 SSM füzesi ile donatılacaktır. Şu an kesin olmamakla beraber ESSM füzelerinin Quad Pack özelliği sayesinde 64 adete kadar gemiye yüklenebilmesi gemiye ciddi bir öz savunma kabiliyeti kazadırdığından RAM sisteminin kullanılmaması, bunun yerine Phalanx sisteminin gemilere entegre edilmesi ön görülüyor.
Bu gemide siğer fırkateynlerimizden farklı olarak Mk-54 127mm baş topu terine Otomelara 76/62 Super Rapıd topu kullanılacaktır. Bu top hem su üstü hedefler için kullanılabilirken hava savunma amaçlıda kullanılabilecektir.
Geminin iyibir ED/EDT/ET yeteneğinin olması beklenmektedir. Gemide Hızır torpido karıştırma/aldatma sistemi bulunacak olup Mk-324 Torpido kovanlarından Mk-54 torpidoıları atabilecektir. Ayrıca Atmaca füzesi entegre edilecek SSM olarak Harpoon/Atmaca bir arada kullanılabilecektir.
Geminin Dünyadaki karşılıkları Fransız Gowind sınıfı ve İngiliz Type-26 sınıfıdır.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 595
- Kayıt: 03 Eyl 2013, 20:49
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn


Daha önce ki bazı (hava savunma frkateyni ve LST) çizimlerinde baş üstünde çift (tandem) önlü arkalı yerleşim top çizimlerine rastlamıştık.
İ sınıfında artan SSM ve SAM füze adetlerinde ki artışlar ile ister istemez ''taşıma kapasitesi izin verirse'' 76 mm top ve CIWS lerde artış (bir nevi yedekleme) olabilse diye düşündüm.
Her geçen gün artan füze ve uçak tehdidine karşı (RAM) olmayan bir platformda, namlulu nokta savunmasının daha güçlü olması faydalı olabilir.
- sailordream
- Site Başkanı
- Mesajlar: 3732
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Hocam bizimkisi 115-120 metrelik 2500-3000 tonluk çok amaçlı " hafif " fırkateyn
Sizin gönlünüzden geçen 155metrelik 7000 küsur tonluk Horizon sınıfı AAV destroyeri. Dediğinizi ancak TF 2000 karşılar. Zaten MİLGEMden %15-20 büyütülen bir geminin baş üstüne iki top + 32 VLS sığmaz yada çok fazla diğer sistemlerden ve becerilerden fedakarlık etmek gerekir.
Siklet farklı amaç farklı maliyet farklı. Hani deseniz iki phalanx yada önde ram olsun birde 32 VLS olsun kendi sınıfının dünyada en iyisi olur.
Bu arada baş üstündeki en öndeki iki manuel silah seyir esnasında sökülmüyormuydu?
Sizin gönlünüzden geçen 155metrelik 7000 küsur tonluk Horizon sınıfı AAV destroyeri. Dediğinizi ancak TF 2000 karşılar. Zaten MİLGEMden %15-20 büyütülen bir geminin baş üstüne iki top + 32 VLS sığmaz yada çok fazla diğer sistemlerden ve becerilerden fedakarlık etmek gerekir.
Siklet farklı amaç farklı maliyet farklı. Hani deseniz iki phalanx yada önde ram olsun birde 32 VLS olsun kendi sınıfının dünyada en iyisi olur.
Bu arada baş üstündeki en öndeki iki manuel silah seyir esnasında sökülmüyormuydu?
Ak-Tolga yazdı:
Daha önce ki bazı (hava savunma frkateyni ve LST) çizimlerinde baş üstünde çift (tandem) önlü arkalı yerleşim top çizimlerine rastlamıştık.
İ sınıfında artan SSM ve SAM füze adetlerinde ki artışlar ile ister istemez ''taşıma kapasitesi izin verirse'' 76 mm top ve CIWS lerde artış (bir nevi yedekleme) olabilse diye düşündüm.
Her geçen gün artan füze ve uçak tehdidine karşı (RAM) olmayan bir platformda, namlulu nokta savunmasının daha güçlü olması faydalı olabilir.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2819
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Milgem den diğer bir farkı da STOP silah sisteminin olması. Milgem de Stampa varmış
- Tasmus
- Üye
- Mesajlar: 525
- Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
İ Sınıfı Fırkateyn ' köprü üssü neden Ada sınıfı gibi değil aslında 10 numara tasarım
-
- Süvariler
- Mesajlar: 423
- Kayıt: 26 Oca 2013, 20:00
- Yaş:
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6234
- Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Hem köprü üzerindeki havuzlukta hem de köprü önünde, top arkasındaki güvertede alan açmak için olabilir.
Barbaros'lara bakılırsa belki biraz fikir uyanır.. Oralarda bir dolu aydınlatma radarı falan da var..
Barbaros'lara bakılırsa belki biraz fikir uyanır.. Oralarda bir dolu aydınlatma radarı falan da var..
- sailordream
- Site Başkanı
- Mesajlar: 3732
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Gemiyi döndürsek ?Covajj yazdı:Sadece kıç tarafında ki cıws yeterli midir ? Bu cıws ların hareket çapı nedir ? 360 derece dönebiliyorlar mı ?
Geminin ön tarafından gelecek tehtidlere (füze ve hava tehtidleri), kıç tarafında ki cıws muadehle edeblirmi yoksa onun için baş topumu kullanılıyor ?
-
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 576
- Kayıt: 22 Tem 2012, 21:33
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Bende hep bunu merak etmişim dir.
Geminin bu güdümlü füzeye karşı reaksiyon süresinde zafiyet yaratmaz mı ?
Eskiden gemiye o zamanki olanaklar dahilinde kritik durumlar dışında hep yandan torpil/top atışı yapılırmış...
Önden ve arkadan silüeti çok dar ve küçük olduğundan günümüz teknolojisinde bunun dezavantaj olduğunu düşünmüyorum...
Bu OHP lerden gelen bir gelenk mi yoksa gerçekten maliyet /etkinlik oranını sağlıyor mu ?
Niye Meko lara aslan gibi 3 tane zenit koyduk AsuW oldukları için mi ?
Geminin bu güdümlü füzeye karşı reaksiyon süresinde zafiyet yaratmaz mı ?
Eskiden gemiye o zamanki olanaklar dahilinde kritik durumlar dışında hep yandan torpil/top atışı yapılırmış...
Önden ve arkadan silüeti çok dar ve küçük olduğundan günümüz teknolojisinde bunun dezavantaj olduğunu düşünmüyorum...
Bu OHP lerden gelen bir gelenk mi yoksa gerçekten maliyet /etkinlik oranını sağlıyor mu ?
Niye Meko lara aslan gibi 3 tane zenit koyduk AsuW oldukları için mi ?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1223
- Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Arkadaşlar zaten güdümlü mühimmata karşı ciws menziline kadar beklenmez.Tespit edilir edilmez ortalama 30 km uzaklıkta Essm ile imha edilir.Zaten essm veya ram ile uzakta imha edilmese son çare ile ciws menzilinde müdahale edilir.Gemide essm varken gayet esnek bir öz savunma kazanır gemi.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Phalanx'in bulundugu noktadan geminin bas ustune dogru bir duz dogru (eksen) cizersek, Phalanx'in sensor ve topunun gorus acisi kaybi yaklasik -/+25-30 derecedir. Bunun anlami Phalanx'in bulundugu nokta merkez alinidiginda yaklasik 300 derece cevresel kontrola hala sahip. Kopru onundeki Phalanx'in goremedigi alanin savunmasini ise bas topu olan 76mm CIWS gorevi yapabilir ki 76mm SR topu simdiye kadar Italyan donanmasinin temel CIWS silahiydi. Isterseniz ve paranzida varsa, one bir tane daha Phalanx koyarsiniz mutlaka ama benim dusuncem bu sinif bir gemi icin ve onunde 76mm top varken gerekli degil. Anti-ship fuze savunmasinda ilk hedef onlemeyi CIWS'a birakmadan en dis katmandan baslayarak yapmaktir. Gemide ESSM var ve bu fuzenin ana gorevlerinde br tanesi 20-30km mesafelerde fuzeleri vurmak. ESSM'den kacan, vurulmayan fuzeleri geminin soft kill yontemleri, chaff/flare ile yaniltmaya calisilir ki dunya donanmalari EH sistemleri cok yol kat etti. Soft kill yontemleride ise yaramaz ise geminin nokta savunma yapan toplari/CIWS'leri devreye giriyor. Bu acidan 76mm top iyi bir atis kontrol sistemi ve proximity tapa kullanan 76mm muhimmat ile CIWS gorevi yapabilir. Sonuc olarak burada geminin ana hava savunma silahi ESSM fuzeleridir, onlarin anti-gemi fuzeleri kacirmamasi veya kacirdiklari olursa geriye kalan bir iki taneyide CIWS/76mm top ile vurmak kaliyor.lafferty yazdı:Bende hep bunu merak etmişim dir.
Geminin bu güdümlü füzeye karşı reaksiyon süresinde zafiyet yaratmaz mı ?
Eskiden gemiye o zamanki olanaklar dahilinde kritik durumlar dışında hep yandan torpil/top atışı yapılırmış...
Önden ve arkadan silüeti çok dar ve küçük olduğundan günümüz teknolojisinde bunun dezavantaj olduğunu düşünmüyorum...
Bu OHP lerden gelen bir gelenk mi yoksa gerçekten maliyet /etkinlik oranını sağlıyor mu ?
Niye Meko lara aslan gibi 3 tane zenit koyduk AsuW oldukları için mi ?
- çıspıntır
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 569
- Kayıt: 04 Tem 2014, 15:52
- Konum: Tekirdağ
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
İ sınıfı fırkateynler tf 100 projesinden ayrı bir proje değil mi?
Milgem Burak sınıfı korvetlerin,İ sınıfı Yavuz'ların,tf 100 Barbaros'ların,tf 2000 Gabyaların yerini alacak.
Milgem Burak sınıfı korvetlerin,İ sınıfı Yavuz'ların,tf 100 Barbaros'ların,tf 2000 Gabyaların yerini alacak.
-
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10498
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
tf-100 iptal edilmedi mi? İ'nin akıllardaki TF-100'den ne eksiği olacak?
- çıspıntır
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 569
- Kayıt: 04 Tem 2014, 15:52
- Konum: Tekirdağ
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Bilmem edildi mi?Sanchez yazdı:tf-100 iptal edilmedi mi?
Ben ayrı projeler diye hatırlıyorum.
Şimdi bu Milgem S dedikleri İ sınıfı ise tf 100 ayrı bir projedir diye düşünüyordum. Tf 100 başlığını göremeyince acaba İ sınıfı tf 100 ün yerini mi alacak diye düşündüm.Kafamdaki deli sorulara yanıt ararken sizde soru soruyorsunuz.Bilsem ben niye sorayım.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1199
- Kayıt: 28 May 2014, 14:23
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Milgem S İ sınıfı değil, Milgem S Ada sınıf korvetlerin seri üretimine verilen ad. İ sınıfı ayrı bir proje.çıspıntır yazdı: Bilmem edildi mi?
Ben ayrı projeler diye hatırlıyorum.
Şimdi bu Milgem S dedikleri İ sınıfı ise tf 100 ayrı bir projedir diye düşünüyordum. Tf 100 başlığını göremeyince acaba İ sınıfı tf 100 ün yerini mi alacak diye düşündüm.Kafamdaki deli sorulara yanıt ararken sizde soru soruyorsunuz.Bilsem ben niye sorayım.
Benim bildiğim bunlar.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 892
- Kayıt: 11 Tem 2012, 08:20
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Milgem-S,Ada sınıfı gemilerin seri üretim projesiydi.Ama Deniz Kuvvetlerinin değişen konsept ve bu başarılı geminin daha uzun harekat siası ve daha ağır silah yükü ihtiyacı nedeniyle "İ" sınıfı gemilere geçiş yapılacak.Gemilerde 16 hücreli MK-41 VLS ve 64 adete kadar ESSM hava/füze savunma füzesi 16 adet Harpoon/Atmaca SSM,Ram yerine maliyeti etkin olması açısından Phalanx B-1 CIWS ve boyu 110m.ağırlık ise 3000 ton,hareket menzilinin ise 6000nm'e çıkarılması düşünülmekte.İlk aşamada 4 gemi,ihtiyaç olması halinde 4 gemi daha yapılabilecek.Ada sınıfı Milgem gemisi sadece 4 adet de kalacak.Projesinin ise 2016 yılı başında bitirilmesi beklenmekte ve İlk gemi İstanbul F-515'in 2017 yılında kızağa konulması planlanmış.
İstanbul tersanesinde yalnızca 1 adet kızak olduğundan dolayı aynı anda birden fazla gemini inşaasına başlanılamıyor.Muhtemeldir ki,diğer "İ" sınıfı gemiler özel tersanelere devredilecek,tüm proje ve yetişmiş elemanlar TF-2000 projesine odaklanılacak.
İstanbul tersanesinde yalnızca 1 adet kızak olduğundan dolayı aynı anda birden fazla gemini inşaasına başlanılamıyor.Muhtemeldir ki,diğer "İ" sınıfı gemiler özel tersanelere devredilecek,tüm proje ve yetişmiş elemanlar TF-2000 projesine odaklanılacak.
- çıspıntır
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 569
- Kayıt: 04 Tem 2014, 15:52
- Konum: Tekirdağ
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Teşekkür ederim sn warrior
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5335
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Kafası karışık olanlara ; "İ" sınıfı = TF-100 oldu işte.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 892
- Kayıt: 11 Tem 2012, 08:20
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Olmadı daha! O farklı.goldenwings yazdı:Kafası karışık olanlara ; "İ" sınıfı = TF-100 oldu işte.
-
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 2796
- Kayıt: 18 Tem 2012, 23:36
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Tf100, tf2000 ile aynı gövde formunda olursa şaşırmayalım.
Bütün bu projeler içinde iptal edilmez ise , en son inşa edilecek olanlar tf100'ler.
Bütün bu projeler içinde iptal edilmez ise , en son inşa edilecek olanlar tf100'ler.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5335
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Milgem'lerin başarısı üzerine ve daha büyük platform ihtiyacından ötürü ileride de Yavuz'ların yerini alacak şekilde "İ" sınıfı fırkateynler gelecek + TF-2000 üretilecek. TF-100 ne oldu o zaman ? ve ne yerine geçecek ?warrior yazdı: Olmadı daha! O farklı.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 892
- Kayıt: 11 Tem 2012, 08:20
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Muhtemelen TF-2000'den sonra ve o zamana kadar yıpranmış olan genel maksat(gabya) fırkateynlerin yerine.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1175
- Kayıt: 11 Tem 2012, 18:34
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
ADA Sınıfı, İ Sınıfı, TF-2000, TF-100 neden bu kadar karıştırıyoruz ben anlamıyorum açıkcası. Ya korveti ilk başta iyi planlayamadık yada sıkıntı başka bir yerde. ADA sınıfı neden daha uzun seyir siasına ihtiyaç duyuyor korvet yav işte yine bir planlama hatası var gibi şahsimce. Mağdem korvet diye adlandırdığımız gemileri daha başka görevlerde bahşedilecekti(ilerde büyük ihtimal eskort veya bayrak gösterme uzak denizlerde)neden ona göre seyir ve silah kabiliyeti geliştirilmedi yada cidden biz bu gemileri gereğincemi kullanıyoruz. Bence bu gemiler en baştan (imkanlar meclis dışı) İ sınıfı şeklinde tasarlanıp Burak'ların yerine 6 veya 8 adedi envantere sokulmalıydı. Fırkateyn tanımı için bence yersiz bu gemiler arada derede kalmış hafif fırkateyn olarak adlandırılmış bir konfigurasyon. Bu alımların yanınada fırkateyn filosuna ortak bir platformdan hem Gabya'ları hem Mekoların sürüm farklarını gözetmeksizin filoları güncellerdim. Keşke imkanımız olsa eldeki ADA'ları satsakda yerlerine +4 İ sınıfı inşa edip geri fırkateyn filosunu ortak bir gövde ile düzene sokabilsek. Gezgin gibi bir füze geliştiriyoruz bunu AAW fırkateyninden atıp hava savunma yeteneklerini kısıtlamak istemem açıkcası bunun yerine TF-100 ASW/ASUW fırkateynlerine ek VLS'lerden bu füzeleri kullanabiliriz etkilide olurda bence bölgede en etkili donanma oluruz şüphesiz. FREMM modeli bizim TF-2000/TF-100'de işimizi fazlasıyla görecektir. DzKK mağdem LHD'den sonra ufukda uçak gemisi görüyoruz diyor bu tarz güçlü bir kadroya sahip olmalı karman çorman bulanıklaştırmamak gerek.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1199
- Kayıt: 28 May 2014, 14:23
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Gabyalar yeterince yıpranmadı mı? Hele ki TF-2000'i den sonraki zaman için?warrior yazdı:Muhtemelen TF-2000'den sonra ve o zamana kadar yıpranmış olan genel maksat(gabya) fırkateynlerin yerine.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 5335
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
GE'nin dizeli 50 yıl olmus halen calisiyor , adam bir gemi yapmis 2.Dunya Savasi'ndan sonra halen yuruyor... Perry'ler hem okyanus gemisi hem de ABD uretimi
bu gemilere GENESIS uygulandi, ESSM takildi, 3B Radari var ... tas gibi gemi. Kemalreis mi Gabya mi deseniz Gabya derim. Tabi Kemalreis gibi luks degil belki ama tam isinin gemisi. Kaportasi saglam , Alman gemileri gibi bukulmuyor.

- sailordream
- Site Başkanı
- Mesajlar: 3732
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Söylediklerinize şöyle bakmak gerek.Destiny yazdı:ADA Sınıfı, İ Sınıfı, TF-2000, TF-100 neden bu kadar karıştırıyoruz ben anlamıyorum açıkcası. Ya korveti ilk başta iyi planlayamadık yada sıkıntı başka bir yerde. ADA sınıfı neden daha uzun seyir siasına ihtiyaç duyuyor korvet yav işte yine bir planlama hatası var gibi şahsimce. Mağdem korvet diye adlandırdığımız gemileri daha başka görevlerde bahşedilecekti(ilerde büyük ihtimal eskort veya bayrak gösterme uzak denizlerde)neden ona göre seyir ve silah kabiliyeti geliştirilmedi yada cidden biz bu gemileri gereğincemi kullanıyoruz. Bence bu gemiler en baştan (imkanlar meclis dışı) İ sınıfı şeklinde tasarlanıp Burak'ların yerine 6 veya 8 adedi envantere sokulmalıydı. Fırkateyn tanımı için bence yersiz bu gemiler arada derede kalmış hafif fırkateyn olarak adlandırılmış bir konfigurasyon. Bu alımların yanınada fırkateyn filosuna ortak bir platformdan hem Gabya'ları hem Mekoların sürüm farklarını gözetmeksizin filoları güncellerdim. Keşke imkanımız olsa eldeki ADA'ları satsakda yerlerine +4 İ sınıfı inşa edip geri fırkateyn filosunu ortak bir gövde ile düzene sokabilsek. Gezgin gibi bir füze geliştiriyoruz bunu AAW fırkateyninden atıp hava savunma yeteneklerini kısıtlamak istemem açıkcası bunun yerine TF-100 ASW/ASUW fırkateynlerine ek VLS'lerden bu füzeleri kullanabiliriz etkilide olurda bence bölgede en etkili donanma oluruz şüphesiz. FREMM modeli bizim TF-2000/TF-100'de işimizi fazlasıyla görecektir.
Yavuz ve Barbaros sınıfı devreye girerken donanma soğuk savaş durumuna göre planlanmıştı Deniz sahası korumak yerine harp amaçlı bir gereksinim vardı. Devir değişip devran dönünce "Münhasır Ekonomik Deniz Sahası" kavramı ortaya çıktı. Düşük tehdit içerek yoğun devriye ve bayrak gösterme görevleri ciddi bir iş yükü olmaya başladı.
Bu görevler için eldeki tek uygun gemiler Yavuz ve Barbaros sınıfı fırkateynlerdi. Ancak istenen görev için hem fazla maliyetli hemde gemilerin gereksiz yıpranmasına sebep oluyordu.
Donanma son derece doğru bir biçimde Fransadan Burak (D'Estienne d'Orves) sınıfı gemiler alındı. Bu gemiler bu tür saha koruma bayrak gösterme gbi karakol görevleri için ideal gemilerdir. Öyle ki Fransız donanması bu gemilerin yerine inşaa ettiği P400 sınıfı gemilerini erken emekli edip elindeki Burak sınıfı gemileri modifiye ederek tekrar kullanmaya başlamıştır. Bu gemilerin göreve gelmesi ile donanmamızda Fırkateynlerimiz önemli ölçüde rahatlamıştır.
Ancak alındığı zaman da belli bir yaşta olan bu gemiler için mutlaka yeni bir alternatif düşünülmeliydi zaten bu gemiler daha yok iken donanmanın korvet konsept çalışmaları mevcuttu. Bu çalışmalardan MİLGEM doğdu.
Karakol görevlerini aslında ikiye ayırabiliriz.
1. Kıyı kontrol devriye ve karakol,
2. Açık deniz Münhasır Ekonomik Deniz Sahası kontrolü.
Birinci görev için donanmamızda Tuzla sınıfı gemiler inşa edildi ki bence sınıfının en doğru gemileri oldu.
İkinci görev son yılların daha öne çıkan doğu Akdenizdeki doğal gaz sahaları vs gibi görevler olduğu için MİLGEM son derece uygun bir dizayn oldu. Hem görev kabiliyeti olarak yeterli ve uygun işletme maliyeti ile karşı taraf üzerinde ciddi bir etki yarattı. Yunanlılar Burak sınıfı karakol gemilerinin karşısında kendi karakol gemileri olan HSY 55 ve 56ları kullanırlar. Milgem sınıfı için bir karşılıkları olmadığı için Frıkateyn kullanmak zorunda kaldılar ki bu ibreyi ciddi anlamda onların aleyhine döndürdü.
Dünya donama ihtiyaçları soğuk savaş sonrasında sürekli olarak değişik ihtiyaçlara cevap vermek zorunda kaldı ki bunlar genelde harp yerine daha çok koruma kontrol ve bayrak gösterme amaçlı oldu. Korvet dizaynı yapılırken Somalide korsanlra karşı uzun soluklu görevler yapmak gibi bir ihtiyaç yok idi. Yada Kuzey Afrikada askeri malzemelere el koyan ağır silahlı isyancıların yakınından deniz yolu ile vatandaşlarını tahliye etmek ve tahliye gemilerini çok tehdit yaratmadan korumak gibi görevler yok idi.
Gemi tasarımları oluşan ihtiyaçlara göre tasarlandığı için İ sınıfı doğmuştur. 4 Korvet sonrasında inşa edilecek olması son derece doğru bir karardır. İlk defa diyan edilen bir gemi sınıfından direkt olarak daha gelişmişine atlayamazsınız yoktan FREMM yaratamazsınız. Yani 3-4 korvet zaten donanmanın Burak sınıfının yerine koyacağı ihtiyacıdır. Zaten daha ilk MİLGEMin inşasından bu yana ilk 4 gemiden sonra daha gelişmiş bir sınıfın olcağı belirtiliyordu. 4 İ sınıfı gemi Yavuz sınıfının yerini alacaktır asıl merak edilen husus bu 4 gemiden sonra yerine ne geleceğidir bu sınıf başarılı olursa gelişmiş i sınıfı TF 100 mü olacak(kuvvetle muhtemel beklenti o yönde ama ihtiyaç sıralamasında TF 2000 daha önce) yoksa direkt TF2000 hava savunma ağırlıklı olan tasarım mı uygulanacak.
Kısacası yol doğru süreç mantıklı tek sorun siyasi yönetim ve ondan kaynaklı uzayan zaman. Şu anda daha ucuza çoktan 4 MİLGEM inşa edilmiş İ sınıfı kızağa konmuş olabilirdi.
Wallahi akıl mantık sahibi kimse görmüyordu ama Yiğit Bulut'un Cumhurbaşkanlığı baş danışmanı olduğu bir ülkede uzay gemisi dahi öngörülebilir hiç şaşırmam. LHD projesinde F-35 kullanmak için güvertenin ciddi anlamda güçlendirilmesi soğutulması vs vs gibi gereksinimler ortaya çıkınca Avustralyalılar vaz geçtiler ama bizim politikacılardan herşey beklenir.DzKK mağdem LHD'den sonra ufukda uçak gemisi görüyoruz diyor bu tarz güçlü bir kadroya sahip olmalı karman çorman bulanıklaştırmamak gerek.
Barbaros yada G sınıfında görev yapan bir subay bir sonraki gün MİLGEMDE göreve başlasa hiç zorluk çekmez bu sınıflar son modernizasyonlarla son derece benzer sistemler olmuşlardır. Ortada hiç bir karman çormanlık yoktur. Her geminin fiziki olarak birbirine benzemesi gerekmez.
4 Gabya son derece başarılı olarak yenilendi. Diğer gemilerde ilerde bu gemiler için yedek parça vs olarak kullanılacakları düşünüldüğünde modernize edilmiş 4 Gabya daha çok yol yapar.havasavunma yazdı:Gabyalar yeterince yıpranmadı mı? Hele ki TF-2000'i den sonraki zaman için?
ABD de benzer bir sistem uygular. Sprudance, Tico ve Arleigh Burke sınıfı gövde formları aynidir.dum yazdı:Tf100, tf2000 ile aynı gövde formunda olursa şaşırmayalım.Bütün bu projeler içinde iptal edilmez ise , en son inşa edilecek olanlar tf100'ler.

-
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 2796
- Kayıt: 18 Tem 2012, 23:36
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Değişiklik olmaz ise envanter dışına çıkarma ve tedarik sıralamasına göre hangi teknenin hangi teknenin yerine geçeceği belli aslında:
6 burak sinıfı korvet yerine >>>> 4 ada sınıfı korvet,
4 meko-1 fırkateyn yerine >>>> 4 i sınıfı fırkateyn,
10 doğan ve rüzgar yerine >>>> 10 yeni tip hücumbot,
6 ay sınıfı yerine >>>> 6 reis denizaltı,
4 gabya ( essm'siz) yerine >>>> 4 tf-2000 hava savunma fırkateyni,
4 gabya (essm'li ) yerine >>>>>4 tf-100 fırkateyn ( tf-2000 ile aynı tekne formunda olabilir),
4 meko-2 yerine >>>> meçhul. ( eğer hafif istenirse i sınıfı'nın 5-6-7-8, ağır istenirse tf-100'ün 5-6-7-8 numaraları tedarik edilir )
İlaveten lhd, lct projeleri ve yardımcı gemi projeleri de ilerliyor. (Eğitim gemisi, kurtarma, moship vb.)
Not : kuvvet uzun vadede ya hafif fırkateyni (i sınıfı )ya da ağır fırkateyni (tf100) 8 tane alacaktır. Bence hafif fırkateyn 8'lenir. 4 tanesi zaten hemen bildiğimiz i sınıfı olacak. diğer 4 tanesi ise 2030 sonrası meko-2'lerin yerine geliştirilmiş i sınıfı olacaktır.
Tf100'e ne gerek var ya da 2 çeşit fırkateyne ne gerek var deniliyorsa. Lhd ve Tf2000'ler ile aynı görev grubunda, aynı denizlerde, aynı sürede görev yapacak, tf2000'den farklı olarak hava savunma yerine ssm ve/veya kara taaruzu için mühimmat barındıracak bir tekne gerekiyor. Hatta bana göre tf100'ün tekne formu ve tonajı tf2000 ile aynı olacaktır.
Not2: kabaca maliyet hesabı yaparsak : 4xAda=1 milyar, 4xİ= 1,2 milyar. 10xythb=1,2, 6xreis=3 milyar, 4xtf2000=4 milyar, 4xtf100=3,2 milyar, 4xİ+ = 1,4 milyar, 1xlhd=1,2 milyar, diğer = 1 milyar desek en az 17-18 milyar dolarlık tekne alıp donatacağız. Deniz hava, mühimmat projelerini de eklersek sadece platform olarak 2010-2035 arası donanmanın tedarik masrafı 25 milyar dolara yaklaşacak. ( 16xf35b de alınırsa biz bunu yuvarlak hesap 30 milyar dolar yapalım) daha işletme ve yıllık cari/personel giderleri de var..
Şahsi not: Bu harcamaların en az %60 oranında yerli olması şart olmalı ve mümkünse bir miktar da ihracat da yapılmalı. Yoksa cari açık konusunda rekor kırarız.
6 burak sinıfı korvet yerine >>>> 4 ada sınıfı korvet,
4 meko-1 fırkateyn yerine >>>> 4 i sınıfı fırkateyn,
10 doğan ve rüzgar yerine >>>> 10 yeni tip hücumbot,
6 ay sınıfı yerine >>>> 6 reis denizaltı,
4 gabya ( essm'siz) yerine >>>> 4 tf-2000 hava savunma fırkateyni,
4 gabya (essm'li ) yerine >>>>>4 tf-100 fırkateyn ( tf-2000 ile aynı tekne formunda olabilir),
4 meko-2 yerine >>>> meçhul. ( eğer hafif istenirse i sınıfı'nın 5-6-7-8, ağır istenirse tf-100'ün 5-6-7-8 numaraları tedarik edilir )
İlaveten lhd, lct projeleri ve yardımcı gemi projeleri de ilerliyor. (Eğitim gemisi, kurtarma, moship vb.)
Not : kuvvet uzun vadede ya hafif fırkateyni (i sınıfı )ya da ağır fırkateyni (tf100) 8 tane alacaktır. Bence hafif fırkateyn 8'lenir. 4 tanesi zaten hemen bildiğimiz i sınıfı olacak. diğer 4 tanesi ise 2030 sonrası meko-2'lerin yerine geliştirilmiş i sınıfı olacaktır.
Tf100'e ne gerek var ya da 2 çeşit fırkateyne ne gerek var deniliyorsa. Lhd ve Tf2000'ler ile aynı görev grubunda, aynı denizlerde, aynı sürede görev yapacak, tf2000'den farklı olarak hava savunma yerine ssm ve/veya kara taaruzu için mühimmat barındıracak bir tekne gerekiyor. Hatta bana göre tf100'ün tekne formu ve tonajı tf2000 ile aynı olacaktır.
Not2: kabaca maliyet hesabı yaparsak : 4xAda=1 milyar, 4xİ= 1,2 milyar. 10xythb=1,2, 6xreis=3 milyar, 4xtf2000=4 milyar, 4xtf100=3,2 milyar, 4xİ+ = 1,4 milyar, 1xlhd=1,2 milyar, diğer = 1 milyar desek en az 17-18 milyar dolarlık tekne alıp donatacağız. Deniz hava, mühimmat projelerini de eklersek sadece platform olarak 2010-2035 arası donanmanın tedarik masrafı 25 milyar dolara yaklaşacak. ( 16xf35b de alınırsa biz bunu yuvarlak hesap 30 milyar dolar yapalım) daha işletme ve yıllık cari/personel giderleri de var..
Şahsi not: Bu harcamaların en az %60 oranında yerli olması şart olmalı ve mümkünse bir miktar da ihracat da yapılmalı. Yoksa cari açık konusunda rekor kırarız.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 887
- Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Yukarıda ki denklemin belirleyici unsuru Gezgin olacaktır bence.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6234
- Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Bizim korvete ihtiyacımız vardı, korvet yaptık. Yetkin korvetler oldular. Ege'yi tutmaya da yeterler. Ama artık Akdeniz'de, Karadeniz'de daha fazla tehdit var. Bu tehditleri daha ileriden tutabilmemiz gerekiyor. Daha uzak noktalardan sınır çekebilmemiz gerekiyor.Destiny yazdı:...Bence bu gemiler en baştan (imkanlar meclis dışı) İ sınıfı şeklinde tasarlanıp Burak'ların yerine 6 veya 8 adedi envantere sokulmalıydı..
- sailordream
- Site Başkanı
- Mesajlar: 3732
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Yarım sayfa yazdım bir cümlede anafikir yazmış. Gıpta ettim doğrusu.HDS yazdı:[spoiler][/spoiler]
Bizim korvete ihtiyacımız vardı, korvet yaptık. Yetkin korvetler oldular. Ege'yi tutmaya da yeterler. Ama artık Akdeniz'de, Karadeniz'de daha fazla tehdit var. Bu tehditleri daha ileriden tutabilmemiz gerekiyor. Daha uzak noktalardan sınır çekebilmemiz gerekiyor.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 965
- Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
HDS olmak bunu gerektirir sailordream hocam, kullanıcı adında bile kısası makbül demiş HDS hocamsailordream yazdı: Yarım sayfa yazdım bir cümlede anafikir yazmış. Gıpta ettim doğrusu.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6234
- Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Senelerce bu ekranları boş laflarla boyadıktan sonra, akıl başa eriyor tabi..
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 943
- Kayıt: 11 Tem 2012, 23:19
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Yerli muhimmatlar seri üretime geçince ileride milgem e eklenerek gemilerimizin daha yetenekli olmasini saglayacaktir.
Daha öncede söylemiştim bence milgemden daha ufak 1200 - 1500 ton civarı milgeme benzer helikopterin inebilecegi ama çok daha ucuz bi gemi uretilse bunlar burak lari degistirse daha maliyeti etkin olabilir. Sayın DUM un belirttiği rakamlar biraz daha aşağı çekebilir böyle bir platform. SG Dost sınıfı bir gemi. Kıyı sularimizda gezdir önleme yaptir. Hatta 8-10 civarı bir sayıyi envanter de görmeyi arzu ederim.
Daha öncede söylemiştim bence milgemden daha ufak 1200 - 1500 ton civarı milgeme benzer helikopterin inebilecegi ama çok daha ucuz bi gemi uretilse bunlar burak lari degistirse daha maliyeti etkin olabilir. Sayın DUM un belirttiği rakamlar biraz daha aşağı çekebilir böyle bir platform. SG Dost sınıfı bir gemi. Kıyı sularimizda gezdir önleme yaptir. Hatta 8-10 civarı bir sayıyi envanter de görmeyi arzu ederim.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1223
- Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Bizim amacımız bir gemiyi önlemek olmamalı bilakis onu belirlediğin sulara sokmamak olmalı.Bunu daha ufak gemilerle değil açık denizde daha fazla yükle daha uzun süre seyir yapabilen gemilerle sağlayabilirsin.Zaten kıyıları denetlemek sahil güvenliğin işi.Rusya gibi bir denizaltı sever komşumuz varken korvet sayısının artırılması taraftarıyım bende.İ sınıfı bize üzerindeki yerli mühimmatlar ile bir soluk aldıracak.Keşke fırkateyn sayısı dahada artsa..Hatta belki bu gazla destroyer bile olabilir..
-
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 1376
- Kayıt: 29 Ara 2013, 13:47
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Bu İ sınıfı gemide Çafrad radarı olacak mı?
Uzun menzilli hava savunma sistemi ihalesi şu anki seyrinde gider ve Çin sisteminin (FT-2000 / HQ-9) üretimi başlarsa ;
Bu hava savunma sisteminin donanma versiyonu olan HHQ-9 sistemi bu gemiye monte edilebilir mi?Yoksa illahaki TF-2000 büyüklüğünde bir gemimi olmalı bu sistemin takılabilmesi için?
Ben şahsen hava savunma fırkateynimiz veya genel maksat fırkateynlerimiz de olacak hava savunma füzesi ile kara konuşlu hava savunma sistemimizin aynı kökenli olmasını istiyor-bekliyorum...
Uzun menzilli hava savunma sistemi ihalesi şu anki seyrinde gider ve Çin sisteminin (FT-2000 / HQ-9) üretimi başlarsa ;
Bu hava savunma sisteminin donanma versiyonu olan HHQ-9 sistemi bu gemiye monte edilebilir mi?Yoksa illahaki TF-2000 büyüklüğünde bir gemimi olmalı bu sistemin takılabilmesi için?
Ben şahsen hava savunma fırkateynimiz veya genel maksat fırkateynlerimiz de olacak hava savunma füzesi ile kara konuşlu hava savunma sistemimizin aynı kökenli olmasını istiyor-bekliyorum...
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
ÇAFDAR'ı İ sınıfında görmemiz biraz zor. Özellikle ABD menşeli SM2-3-6 gibi bir füze kullanılacaksa hele ki hiç mümkün değil. Belki bu füzelerin kullanılması TF-2000'i bile geciktirebilir. SM serisi füzeler ile ÇAFDAR arasındaki bağı sağlamak için önceden ABD ile baya bir pazarlık gerekirdi fakat Rus tehditinin tekrar uyanması ile artık Karadeniz daha aktif olacak. Önceden ABD ayda bir destroyer filan yollayarak buraya kolaçan ederdi ki zaten Türkiye attığı adımlar ile Karadeniz'i bir barış gölüne çevirmişti. Fakat Rusya'nın tekrar aktif olması artık burada kalıcı bir gemi gerektiriyor ki bu bir ABD gemisi olamaz. İşte bu koz iyi kullanılır ise, eğer ki yerli yada ortak bir sistem yapılmayacağı bir alternatif için konuşuyorum, ÇAFDAR ve SM füze entegrasyonu yapılabilir.
Fakat ÇAFDAR yerine İ sınıfında Ada sınıfı korvetlerin aynısı bir dizilim bekliyorum. Tek fark ESSM 2 füzesi taşıması olacaktır.
Fakat ÇAFDAR yerine İ sınıfında Ada sınıfı korvetlerin aynısı bir dizilim bekliyorum. Tek fark ESSM 2 füzesi taşıması olacaktır.
- Tigerfish
- Süvariler
- Mesajlar: 877
- Kayıt: 05 Ağu 2012, 18:15
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
CAFRAD üstadim CAFRAD 

-
- Akıncılar
- Mesajlar: 7243
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
.....
- çıspıntır
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 569
- Kayıt: 04 Tem 2014, 15:52
- Konum: Tekirdağ
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Bu fırkateynler ile ilgili birkaç sorum olacak.
*Malumunuz i sınıfı hafif fırkateynlerimizde VLS dışarıdan ithal edilecek.
Bu alınacak VLS nin,Fransız'ların Sylver modelindeki olma olasılığı var mıdır ?
Deniz kuvvetleri i sınıfı fırkateynler için ne tür bir hava savunması istiyor bilmiyoruz.
Yeni gelişmelere baktığımızda uzun menzilli hava savunmamız Aster 30 olacak gibi.
Eğer Sylver 50 VLS kullanacaksak Singapur donanmasındaki Formidable gibi Aster 15-30 kombinasyonu ile hem self defence hemde uzun menzilli hava savunma yapabilecek bir fırkateyn TF 2000 gelene kadar hem hava savunmamıza yardımcı olur hemde kendi görevini yerine getirebilir.Tonajda da Formidable gibi 3000 ton civarı birşeyler istiyoruz zaten.
Donanmanın böyle bir düşüncesi var mı acaba?
**Som ile Scalp aynı motoru kullanmalarının yanı sıra tip olarakta birbirlerine benziyorlar.
Scalp ın navy versiyonu gibi som un irileştirilmiş,menzili arttırılmış navy versiyonu yapılıp bu lançerlerden atılabilir mi?
*Malumunuz i sınıfı hafif fırkateynlerimizde VLS dışarıdan ithal edilecek.
Bu alınacak VLS nin,Fransız'ların Sylver modelindeki olma olasılığı var mıdır ?
Deniz kuvvetleri i sınıfı fırkateynler için ne tür bir hava savunması istiyor bilmiyoruz.
Yeni gelişmelere baktığımızda uzun menzilli hava savunmamız Aster 30 olacak gibi.
Eğer Sylver 50 VLS kullanacaksak Singapur donanmasındaki Formidable gibi Aster 15-30 kombinasyonu ile hem self defence hemde uzun menzilli hava savunma yapabilecek bir fırkateyn TF 2000 gelene kadar hem hava savunmamıza yardımcı olur hemde kendi görevini yerine getirebilir.Tonajda da Formidable gibi 3000 ton civarı birşeyler istiyoruz zaten.
Donanmanın böyle bir düşüncesi var mı acaba?
**Som ile Scalp aynı motoru kullanmalarının yanı sıra tip olarakta birbirlerine benziyorlar.
Scalp ın navy versiyonu gibi som un irileştirilmiş,menzili arttırılmış navy versiyonu yapılıp bu lançerlerden atılabilir mi?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 790
- Kayıt: 11 Tem 2012, 10:07
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Only ESSM..
Probably...
Probably...
- alpagut
- Süvariler
- Mesajlar: 1341
- Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Burak sınıfı 6 tane yerine geçicek milgem korveti 4 tane.. E 2 tane açık kalmıyor mu burada?
-
- Uzaklaştırıldı
- Mesajlar: 2796
- Kayıt: 18 Tem 2012, 23:36
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Nitelik olarak kapatıyordur mutlaka, ayrıca ilave olarak Asw yetenekli 16 tane de modern karakol botu ve bol miktarda seahawk da alındı unutmayalım. Meltemleri de sayarsanız, asw ve karakol yeteneğimiz yeterli gelmiş demek ki..alpagut yazdı:Burak sınıfı 6 tane yerine geçicek milgem korveti 4 tane.. E 2 tane açık kalmıyor mu burada?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1630
- Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
6 tane gemi olur, ana ve yardımcı makinalar, elektronikler, silah sistemleri vb'nin çalışma ömürleri, bakım - onarım periyotlarından dolayı herhangi bir zamanda 1 tanesi uzun süreli, 1 tanesi kısa süreli bakımda olur, 1 tanesi de öngörülemeyen arızadan dolayı limandadır; net 3 gemi ile görev yaparsınız.
4 tane gemi olur, modern ana ve yardımcı makinalar, daha az ve/veya kolay bakım gerektiren elektronik ve silah sistemlerinden dolayı herhangi bir zamanda 1 tanesi bakımda olur, 1 tanesi de belki arıza yapar belki yapmaz, net 4.5 gemi ile görev yaparsınız.
4 tane gemi olur, modern ana ve yardımcı makinalar, daha az ve/veya kolay bakım gerektiren elektronik ve silah sistemlerinden dolayı herhangi bir zamanda 1 tanesi bakımda olur, 1 tanesi de belki arıza yapar belki yapmaz, net 4.5 gemi ile görev yaparsınız.
- alpagut
- Süvariler
- Mesajlar: 1341
- Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Bu hesap ile 2.5 olmuyor mu?orko_8 yazdı:6 tane gemi olur, ana ve yardımcı makinalar, elektronikler, silah sistemleri vb'nin çalışma ömürleri, bakım - onarım periyotlarından dolayı herhangi bir zamanda 1 tanesi uzun süreli, 1 tanesi kısa süreli bakımda olur, 1 tanesi de öngörülemeyen arızadan dolayı limandadır; net 3 gemi ile görev yaparsınız.
4 tane gemi olur, modern ana ve yardımcı makinalar, daha az ve/veya kolay bakım gerektiren elektronik ve silah sistemlerinden dolayı herhangi bir zamanda 1 tanesi bakımda olur, 1 tanesi de belki arıza yapar belki yapmaz, net 4.5 gemi ile görev yaparsınız.
Bir de burak sınıfı o kadar eskidi mi milgemler gelince hemencecik çıkıcak mı envanterden

-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1630
- Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn

Özel olarak Burak sınıfını kastetmedim ama bakım - onarımları ne kadar titizlikle de yapılsa da her türlü makinanın belli bir ekonomik kullanım ömrü vardır.
- alpagut
- Süvariler
- Mesajlar: 1341
- Kayıt: 19 Tem 2012, 20:09
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Hazır sizi yakalamışken. Aklımda bir şey var. Nasıl ki gemilerde korvet firkateyn gibi ayrımlar var ise. Denizaltılar için de olamaz mı. Mesela Karadeniz ve ege için daha kısa süre deniz altında durabilen, menzili daha kısa 2-4 deniz altı tasarlasak. Hem ilerisi için deneyim olur hem diğer deniz atılar Akdeniz'de istediği gibi cirit atar, Hem de Hazar gibi iç denizlere sahip ülkelere olan ülkelere ihracat yapabiliriz.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1630
- Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
- Yaş:
Re: İ Sınıfı Fırkateyn
Mesele seyir yapacağı mesafeden ziyade denizde görev yapacağı süre. Eğer kıyı sularına / üsse yakın bölgede kısa süre görev yapacaksa görece küçük bir gövde yetebilir. Ama Karadeniz dahi olsa uzun süre sualtında kalacaksa, kaçınılmaz olarak yakıt, su, batarya vb hacim büyüyecektir.
Örneğin sadece Boğaz açıklarında girişi tutmakla görevli bir denizaltı çok daha küçük olabilir, ama toplamda çok ucuz bir yöntem olmaz bu.
Örneğin sadece Boğaz açıklarında girişi tutmakla görevli bir denizaltı çok daha küçük olabilir, ama toplamda çok ucuz bir yöntem olmaz bu.