İ Sınıfı Fırkateyn

Savaş Gemileri, Donanma Havacılığı, yorumlar, projeler, analizler...
Erich Von Manstein
Süvariler
Mesajlar: 1223
Kayıt: 12 Eyl 2014, 19:18
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Erich Von Manstein »

Eğer füzenin vuruş kabiliyeti yüksekse menzilin çok anlamı kalmıyor. Yani füzenin menzili 50km diye illa o mesafeden vuracak diye bir kural yok. Etkili menzil daha anlamlı. Eğer Hisar O+ için etkili vuruş menzili 25km ise gayet iş görür. Tek sorun taşınacak füze sayısı. İstiflerde alan savunması gibi bir kaygımız olmayacaksa geminin kendi savunması ve filo savunması için Hisar O+ makul olabilir. Cenk-S'in performansı burada çok belirleyici olacak.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1290
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Tyras »

Erich Von Manstein yazdı: Eğer füzenin vuruş kabiliyeti yüksekse menzilin çok anlamı kalmıyor. Yani füzenin menzili 50km diye illa o mesafeden vuracak diye bir kural yok. Etkili menzil daha anlamlı. Eğer Hisar O+ için etkili vuruş menzili 25km ise gayet iş görür. Tek sorun taşınacak füze sayısı. İstiflerde alan savunması gibi bir kaygımız olmayacaksa geminin kendi savunması ve filo savunması için Hisar O+ makul olabilir. Cenk-S'in performansı burada çok belirleyici olacak.
Maksimum menzil bir anlamda etkili menzili de etkiliyor. 25 km'de tam etkili olması için yine en az 40 km civarı menzili olması lazım gelir kabaca tahminim.

Bunun dışında ihtiyaç tanımlamasının sınırlı tutulmasının normal karşılanmasına da anlam veremiyorum.

"Mimari" söylemi bu tarz detaylarla anlam kazanıyor. Yaptığınız her ufak hamle bir bütünü beslediğinde güç gösterimi oluşuyor.

Fırkateyn büyüklüğünde bir gemi inşa edip de, benim hava savunması gibi bir önceliğim yok demek gelecek için büyük bir hatadır ve kaynakların israfıdır.

Biz ABD yada Batı devletleri kadar, her işe ayrı ayrı gemi konsepti yapacak bir bütçeyle ilerlemiyoruz. Olur, Tuzla sınıfı gibi karakol botlarımız denizaltı tarar, hücumbotlarımız saldırı rolleri üstlenir.

Ama belirli tonajın üstünde, zaten bir elin parmağı kadar üretebileceğin gemide, hava savunmasını ikinci plana atmak akıl karı değil.

Bu yüzden bizim fırkateyn olabildiğince çok rollü, bir nevi "denizin F-16'sı" kıvamında olmalı. Olur da, özel bir ihtisasa yönelik inşa edileceklerse de, bu hepsinden önce "hava savunma fırkateyni" olmalı.

Balistik füzesinden, seyir füzesine geniş bir tehdit kapsamı olan bir ülkeyiz. Yanı başımızda İran, henüz nükleer güce kavuşmadan gambot diplomasisi gibi "balistik füze" diplomasisi yürütmeye başladı.

Olası bir Fransa-Yunanistan-Türkiye kapışmasında Akdeniz, Türkiye-Rusya kapışmasında Karadeniz ateş çemberine döner. Böyle bir durumda elinizde olmasını en çok isteyeceğiniz şey hava savunma kabiliyetidir. Çünkü en ani saldırılar ve ilk saldırılar havadan gelir. Konu Türkiye coğrafyası olunca da, bu saldırılar %70 deniz alanlarından geçerek ülkemize ulaşabilir.

Türkiye'nin de en çok hazırlanması gereken süreç bu, direncinin sınanacağı süreç bu. Yoksa düşmanlarımızın içinde, "göğüs göğüse çarpışarak ben Anadolu'ya girerim" diyenler içlerindeki gerçeklerden kopuk hayalperestlerdir anca.

kivele
Üye
Mesajlar: 378
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen kivele »

Tyras yazdı: 06 Eki 2021, 23:24 Maksimum menzil bir anlamda etkili menzili de etkiliyor. 25 km'de tam etkili olması için yine en az 40 km civarı menzili olması lazım gelir kabaca tahminim.

Bunun dışında ihtiyaç tanımlamasının sınırlı tutulmasının normal karşılanmasına da anlam veremiyorum.

"Mimari" söylemi bu tarz detaylarla anlam kazanıyor. Yaptığınız her ufak hamle bir bütünü beslediğinde güç gösterimi oluşuyor.

Fırkateyn büyüklüğünde bir gemi inşa edip de, benim hava savunması gibi bir önceliğim yok demek gelecek için büyük bir hatadır ve kaynakların israfıdır.

Biz ABD yada Batı devletleri kadar, her işe ayrı ayrı gemi konsepti yapacak bir bütçeyle ilerlemiyoruz. Olur, Tuzla sınıfı gibi karakol botlarımız denizaltı tarar, hücumbotlarımız saldırı rolleri üstlenir.

Ama belirli tonajın üstünde, zaten bir elin parmağı kadar üretebileceğin gemide, hava savunmasını ikinci plana atmak akıl karı değil.

Bu yüzden bizim fırkateyn olabildiğince çok rollü, bir nevi "denizin F-16'sı" kıvamında olmalı. Olur da, özel bir ihtisasa yönelik inşa edileceklerse de, bu hepsinden önce "hava savunma fırkateyni" olmalı.

Balistik füzesinden, seyir füzesine geniş bir tehdit kapsamı olan bir ülkeyiz. Yanı başımızda İran, henüz nükleer güce kavuşmadan gambot diplomasisi gibi "balistik füze" diplomasisi yürütmeye başladı.

Olası bir Fransa-Yunanistan-Türkiye kapışmasında Akdeniz, Türkiye-Rusya kapışmasında Karadeniz ateş çemberine döner. Böyle bir durumda elinizde olmasını en çok isteyeceğiniz şey hava savunma kabiliyetidir. Çünkü en ani saldırılar ve ilk saldırılar havadan gelir. Konu Türkiye coğrafyası olunca da, bu saldırılar %70 deniz alanlarından geçerek ülkemize ulaşabilir.

Türkiye'nin de en çok hazırlanması gereken süreç bu, direncinin sınanacağı süreç bu. Yoksa düşmanlarımızın içinde, "göğüs göğüse çarpışarak ben Anadolu'ya girerim" diyenler içlerindeki gerçeklerden kopuk hayalperestlerdir anca.

Hisar-RF füzesinin ESSM ile benzer özelliklere sahip olacağı bir çok kaynakta mevcut ama füzenin quadpack olmayacağı aşikar doublepack olması daha olası...
Tübitak Sage'nin G40 füzesi ete kemiğe bürünürse MDAS sistemine 64 füze koyabiliriz. Hava savunma işi TF-2000 ile çözülür İstif sınıfı kendini koruyabilecek sayıda füzeyle donatılıyor. Çok rollü gemi üretmek astarından daha çok pahalıya patlar.
İran konusuna gelirsek Hisar serisiyle birçok balistik ve seyir füzesi önleyebilecek kabiliyetinin olucak. Fransa-Yunanistan-Türkiye kapışması veya Rusya-Türkiye kapışmasında havadan gelebilecek tehditlere karşı Hisar serisinden oluşan katmanlı hava savunma sistemi karşılık verecektir. Aesa radarlı F-16'lar , Akıncı (Aesa radarlı) ve Mius gibi sistemler milli A-A füzelerimizle hava sahamızı koruyabilir. Denizlerde Sida-Siha kombinasyonu, Atmaca'nın mobil araçlardan ve gemiden atılan versiyonu, Kuzgun-TJ, lazer güdümlü roket sistemlerimiz ve Bora füzesiyle ortalığı cehenneme çevirecek gücümüz var.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2582
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen okeanos »

Üstadım saydıklarınızın çoğunluğu seri üretim aşamasına geçmemiş belki de 2030' larda etkin olarak faydalanabileceğimiz sistemler. Sahaya 1 tane tf2009 sürmek ile olmaz yani o iş. Yada yüksek irtifa savunma için yeterli atıcı olmadan da olmaz, 2 haneli rakamlarda ki sida ile de olmaz. Zamana ihtiyacımız var.

kivele
Üye
Mesajlar: 378
Kayıt: 21 Eki 2012, 12:05
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen kivele »

okeanos yazdı: 07 Eki 2021, 08:37 Üstadım saydıklarınızın çoğunluğu seri üretim aşamasına geçmemiş belki de 2030' larda etkin olarak faydalanabileceğimiz sistemler. Sahaya 1 tane tf2009 sürmek ile olmaz yani o iş. Yada yüksek irtifa savunma için yeterli atıcı olmadan da olmaz, 2 haneli rakamlarda ki sida ile de olmaz. Zamana ihtiyacımız var.

2025 kadar birçok sistem seri üretime girmiş olacaktır. G-40 füzesi bizim için en iyi seçenek şuan... Kuvvet Hisar-RF istiyorsa 16 veya 32 adet füzeyle gemi seri üretime girecektir.

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen swat »

İ Sınıfının Türk donanmasına katkısı bence artık çok farklı noktalara gidecek. Yapılan her ambargo can sıkıcı olsada bir çok milli sisteme sahip olmamızı sağlamakta.

İ sınıfının füze ihtiyacı bizim için farklı sonuçlar doğacaktır.

Önce işe Mk-41 VLS'nin gidip yerini MDAS'a bırakması ile başladık diyelim. Düşünülen hava savunma füzesinde ilk telaffuz edilen Hisar sistemi oldu.
Ama bir yandan Tübitak/SAGE nin Gökdoğan üzerinden geliştirebileceği G40 ta konuşulmuştu. Ama G40 şimdilik yakın hedef sayılamaz.

Ama İstif sınıfının doğurduğu ürünleri iki aşamalı düşünmeliyiz.

Hisar sistemi ABD gibi SM füze ailesine devşirilmelidir. Şu andaki rolü ESSM ile SM1 arasında görünmekte. Hisar sisteminin Dz.K.K özelinde, şekillendirilmesi ve yeni bir isim ve hedeflenen füze ailesi şeklinde olması yararımıza olur.

Örneğin;

Hisarın Deniz modeli Hisar-O temeline ARH başlık takılarak ilerleneceğini düşünebiliriz. Elimideki SM-1 24.2 km irtifada 50+ km menzilde bir füze.
Hisar-D nin (öyle diyelim şimdilik) ilk olarak irtifa hedefilerini uykarı çekmeksi gerekli ve menzil hedefinin azami 50+ km olması yeterli olacak.

Takiben SM-2 seviyesi bir füzeye dönüşmesi hedeflenmelidir.

G-40 Projesi ise hızlandırılmalı Gökdoğanın başarı ile sonuçlanmasına takiben ilk hedef olarak lanse edilen 40.000 ft irtifa ve 40 km menzil oldukça yeterli bir koruma sağlayacaktır.

İşin diğer bir boyutu dikey atım sistemleri olacaktır. MDAS tarafında gemi tiplerine göre özellikle G-40 füzelerini Quadpack ateşleyebilecek sistemler hedeflenmeli. Mk-41, ve Mk-56 iyi incelenmesi gereken atım sistemleri bu tarafta.

İ sınıfı porjesi beli sakız gbi uzayacak ama boşa olmayacak/olmamalı.

Kullanıcı avatarı
okeanos
Süvariler
Mesajlar: 2582
Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen okeanos »

kivele yazdı: 07 Eki 2021, 13:15 2025 kadar birçok sistem seri üretime girmiş olacaktır. G-40 füzesi bizim için en iyi seçenek şuan... Kuvvet Hisar-RF istiyorsa 16 veya 32 adet füzeyle gemi seri üretime girecektir.
Mesele kazanıan yeteneğin alanda yeterli miktarda olması.

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen swat »

okeanos yazdı: 07 Eki 2021, 16:34 Mesele kazanıan yeteneğin alanda yeterli miktarda olması.
BU tamamen Bütçe meselesi. Projelerin uzamasının sebeplerinden biride bütçe.

Madinat
Üye
Mesajlar: 193
Kayıt: 28 Tem 2014, 13:51
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Madinat »

Bence 16 hatta 32 adet füze bile önümüzdeki dönemde gemilere yetmeyecek. Sürü olarak saldıracak dronlar , satüre saldırısı yapacak görece ufak mühimmatlar ile füzeleri harcatmak işten bile değil. Bence namlulu sistemlerin sayısının da artırılması gerek.

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen swat »

Madinat yazdı: 07 Eki 2021, 17:11 Bence 16 hatta 32 adet füze bile önümüzdeki dönemde gemilere yetmeyecek. Sürü olarak saldıracak dronlar , satüre saldırısı yapacak görece ufak mühimmatlar ile füzeleri harcatmak işten bile değil. Bence namlulu sistemlerin sayısının da artırılması gerek.
Sürü drona çok takıldık ama sürü dronenın çözümü karşı tedbir füzeleri değil doğrudan EH olabilir. Veya havda paralanan mühimmat atabilen CIWS'lerde bir çözüm veya destek olarak düşünülebilir.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1290
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Tyras »

kivele yazdı: 07 Eki 2021, 01:26 Hisar-RF füzesinin ESSM ile benzer özelliklere sahip olacağı bir çok kaynakta mevcut ama füzenin quadpack olmayacağı aşikar doublepack olması daha olası...
Tübitak Sage'nin G40 füzesi ete kemiğe bürünürse MDAS sistemine 64 füze koyabiliriz. Hava savunma işi TF-2000 ile çözülür İstif sınıfı kendini koruyabilecek sayıda füzeyle donatılıyor. Çok rollü gemi üretmek astarından daha çok pahalıya patlar.
İran konusuna gelirsek Hisar serisiyle birçok balistik ve seyir füzesi önleyebilecek kabiliyetinin olucak. Fransa-Yunanistan-Türkiye kapışması veya Rusya-Türkiye kapışmasında havadan gelebilecek tehditlere karşı Hisar serisinden oluşan katmanlı hava savunma sistemi karşılık verecektir. Aesa radarlı F-16'lar , Akıncı (Aesa radarlı) ve Mius gibi sistemler milli A-A füzelerimizle hava sahamızı koruyabilir. Denizlerde Sida-Siha kombinasyonu, Atmaca'nın mobil araçlardan ve gemiden atılan versiyonu, Kuzgun-TJ, lazer güdümlü roket sistemlerimiz ve Bora füzesiyle ortalığı cehenneme çevirecek gücümüz var.
G40 ile ilgili olan durum ile beklentiler iki ayrı uca gitmiş forumda.

G40 henüz bir konsept, SAGE yapabiliriz demiş, kuvvet ise Roketsan ile devam etmiş durumda.

G40 yapabiliriz dese bile füzesinde quadpack vaat etmiyor. MDAS'tan ayrı ve quadpack tercihi olmayan, ama daha güvenli görülen bir yeni bir VLS sistemi sunuyor. (ESSM değil CAMM muadili bir yol haritası)

Yani Roketsan VLS'yi yaptı, SAGE'de sırım gibi her yere yüksek sayıda sığacak orta-uzun menzilli bir füze yapsın voltranı oluştursunlar diye bir hayal var ama öyle bir durum maalesef yok.

G40'ın vaat ettiği füze Hisar'dan daha kabiliyetli, ama henüz bir finansman görmüş yada üretilip test edilmiş bir ürün değil. Yani "eldeki taş, daldaki kuştan değerlidir" durumu ortaya çıkıyor. Hisar bir vaat olmaktan öte epey aşama kaydetmiş bir ürün olarak kabul ediliyor SSB tarafından.

Burada asla şu firma yapsın, bu firma geri dursun diyecek bir konumda değiliz, ama şu vaziyette G40 önerdikleri ile tamamen kenara atılmış durumda.

Roketsan'da haliyle kendi başladığı yoldan devam ediyor.

Elbette iki opsiyondan biri olacaktı, aynı gemide bir sıcak bir soğuk ateşleme olsun denilecek hali de yoktu. İşin doğası bunu gerektiriyor.

MDAS ile "ömürlük" yola devam edileceğine dair açık sinyaller var. Bu durumda SAGE'nin birikiminin deniz kuvvetleri projelerine "mükerrer iş yapmadan" aktarılabilmesi ayrı bir sıkıntı.

Yukarıdaki röportajda Murat İkinci, havadan atılan Atmaca hedefliyoruz diyor. Kimse o işte Som-J yok mu demiyor.

Roketsan çok ideal bir MAM serisi çıkarmış, Sage ardından aynı iş için Bozok çıkarıyor.

Böyle böyle biz önümüzde ciddi sınanmalar varken kendimizle güreşiyoruz.

İçimi rahatlatan tek şey Siper projesinde iki firmanın birlikte çalışacağı söylemi. Eğer öyle olacaksa, iki firma önce orta menzilli- ESSM muadili füze üzerinde çalışsın, NASAMS'ta olduğu gibi bu füzeler hem karada hem denizde kullanılabilsin.

Sonraki aşamadaki menzil öncelikli Siper füzesi ise isterse devasa boyutlarda olsun.

Şimdi en olası durum, ilk etapta Hisar'da iyileştirmeler yapılması, gemiye entegre edilmesi. Kademe kademe bu iyileştirmelerin sürmesi.

Hisar RF için ESSM performansı verebilir demek için çok erken. Şuan dünyada sınıfının en yetkin füzesinden bahsediyoruz.

Altay motorunda örneğiyle herhangi bir 1500 bg motor için değil, belirli alana sığabilen bir 1500bg motor yapmakta zorlanıyoruz.

Saf ESSM menzil-irtifa performansına erişmek elbette mümkün ama hem çok sıkı paketlenilip-güvenle ateşlenebilen, hem de ESSM performansı veren bir füze üretmek ciddi bir maharet.

optimus_prime
Üye
Mesajlar: 46
Kayıt: 29 Ağu 2012, 13:48
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen optimus_prime »

İ sınıfı fırkateyn savunma sanayi için her alanda büyük bir sınav, bu sınavı sektör verebilirse çok büyük bir eşik geçilmiş olur.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6860
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen kabardey »

@Tyras kurumlar arası tam bir yarış var. Kısıtlı kaynaklar inanılmaz şekilde çarçur ediliyor. SSB'de tamamen siyasallaştığı için, ortalığı toplayan da kalmadı. Asker bu işleri ezelden beceremiyor zaten. Neyse de ileriki yıllarda bunu acısı çıkacak.

Kullanıcı avatarı
Tyras
Süvariler
Mesajlar: 1290
Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Tyras »

kabardey yazdı: 07 Eki 2021, 22:34 @Tyras kurumlar arası tam bir yarış var. Kısıtlı kaynaklar inanılmaz şekilde çarçur ediliyor. SSB'de tamamen siyasallaştığı için, ortalığı toplayan da kalmadı. Asker bu işleri ezelden beceremiyor zaten. Neyse de ileriki yıllarda bunu acısı çıkacak.
Kabardey hocam, siz Hisar olacak elde başka olgunlaşmış seçenek yok dediğinizde bende kabullenememiştim. Sordukça araştırdıkça iş sizin dediğiniz kapıya çıktı.

MDAS'ın belirgin avantajları şu, cold launch gibi bilmediğimiz yeni bir sistem yerine ESSM'nin yolundan gidiyor. Deniz kuvvetlerinin yeni bir konseptten çok MDAS'a sıcak bakması gayet anlaşılabilir. ESSM'yi yıllarca başarı ile kullanmışlar, fazla kafa karıştırmadan boşluğunu dolduracak yerli muadilinin yapılabilmesi çok değerli.

Hisar tam verilerini bilmesem de, boyut olarak sanırım ESSM'den biraz büyük sanırım. MDAS Hisar'a uygun yapıldıysa sıkıntı da yok. Büyük olsun, yeter ki o büyüklük belirli bir avantaj olarak geri dönsün, ama o yok.

Şu haliyle Hisar, ESSM'den daha iri, daha az menzilli, daha az sayıda gemiye sığdırılabilen bir halde. Uzun vadede yetersiz olacağı belli.

Uğraşıp Hisar'ı entegre edeceğimiz süreyi, emeği de, er geç bu işe yönelik yeni füze için yeniden vermek zorunda kalacağız.

Yani iş iki kurumun mükerrer iş yapmasını da aşıp, tek kurumun mükerrer iş yapmasına kadar vahimleşiyor.

Aksi halde de, böyle kalsın desek fırkateynlerimizin öz savunması, mühimmat yükü olarak çok cılız kalacak.

Gerekirse MDAS'ın kanisterlerinin boyut sınırlarını zorlasın ama en azından bir kaç parametre de ESSM'ye yaklaşacak bir füze üzerinde acil çalışılmalı.

Şimdi, ABD ESSM vermedi bizde yerli milli Hisar yerleştirdik diyerek kamuoyundan puan toplamak kafi geliyor olmalı. Ama dediğiniz gibi acısı çıkacak.

Ha Roketsan "Ben bu haliyle Hisar'ı entegre ediyorum ama, motorunu, malzeme ağırlığını, kanat yapısını, yerleşimini güncelleyip, sizi ek masrafa sokmadan, aynı boyutlarda, gittikçe daha iyileşen, ileride Quadpack'te olan bir Hisar'ı da sunacağım" o iş bende diye bir vaatte bulunabiliyorsa bu çok çok iyi.

O zaman bu karamsar tablodan %100 sıyrılmış oluruz. ESSM kadar olmasın yaklaşsınlar yeter.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6860
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen kabardey »

@Tyras hocam tamam sayı azalıyor ama şöyle birşey de var. İlk @robost hoca dikkat çekmişti sanırım(yanlış hatırlıyor isem özür dilerim), bir hedefe kaç ESSM atılıyor ve aynı hedefe kaç hisar atılacak? Böyle bir bağlamda, evet ESSM kadar hisar koymak istememiz normal ama füze sayısının azalması da, tamamen bir kayıp olduğu anlamına gelmiyor. Konunun uzmanları çok daha iyi açıklayacaktır ama benim görebildiğim kadarı ile öyle çok da karalar bağlayacak bir durum şuan için görünmüyor. Fakat şu da bir gerçek, çok kısa süreler de, bizim ihtiyaçlarımıza çözüm üretecek çeşitli sistem ve füze ihtiyacı ortada. Bunu en optimal şekilde yönetecek SSB, bana şahsen o güveni veremiyor aksine sanki kurumlara ölçüp biçmeden, bol proje olsun yerli milli olsun, gazı veriyor gibi dolanıyor. Fakat yanılmayı çok isterim.

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen swat »

Kurumlar arası sidik yarışını acilen durdurmamız gerekli. ARMERKOM'unda bence bizim geliştirici kurumlar için acil ihtiyaç ve orta vade ihtiyaç planları hazırlayıp bunlar firmalara sunmalı ve bu göstergelere göre AR-GE çalışmaları yapılmalı.

Bunun için SSİK gibi 6 ayda bir toplantı yapılmalı.

- İhtiyaçların belirlenmesi (Acil İhtiyaç) (Orta Vade ihtiyaç 5 Yıl)
- Kurumlar arası iş bölümü yapılması
- İş bölümü yapılan projelerin sözleşme altına alınması
- İş bölümü yapılmış projelerin ilerleme durumları
- Kurumlar arası ortak yapılacak işlerin belirlenmesi
- Kurumlarının iş yüklerinin tanımlanması ve sözleşme altına alınması

Gibi konuların işlenmesi ve kaynak yönetimi yapılması gerekmekte.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1422
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

STM, İstif sınıfını Cenk-S ile göstermiş. Dikkat çeken bir başka nokta ESSM G/M Atış Kontrol Sistemi yazması. Ancak hemen altında milliyetini ifade etmek için Türk Bayrağı bulunmakta. Anlaşılan proje ile uğraşan herkesin dikey atıcı konusunda kafası karışık. Yine 76mm baş topunda herhangi bir milliyet işaret bulunmamakta. Acaba ilk İ sınıfı gemi için Leonardo'dan sipariş edilen top temin edildi mi?
Resim

Kaynak:
https://twitter.com/BRAHMSNNETC1/status ... 17888?s=20

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3636
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 25

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen İstiklalFM »

Şu an da SSB dahil bu konuya mantıklı bir açıklama getirebilecek kimse yok. HSS ve VLS konusunda maalesef süreç çok karmaşık. Roketsan ben ben yapıyorum yetiştiririm diyor ama sözleşmeye geldiğinde yanaşmıyor.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6860
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen kabardey »

_Turkuaz_ yazdı: 15 Kas 2021, 14:25 Acaba ilk İ sınıfı gemi için Leonardo'dan sipariş edilen top temin edildi mi?
Bildiğim kadarı ile, evet.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen robust »

İstiklalFM yazdı: 15 Kas 2021, 14:27 Şu an da SSB dahil bu konuya mantıklı bir açıklama getirebilecek kimse yok. HSS ve VLS konusunda maalesef süreç çok karmaşık. Roketsan ben ben yapıyorum yetiştiririm diyor ama sözleşmeye geldiğinde yanaşmıyor.
Gemide ESSM olacaginin diger bir gostergesi arka hangar uzerine dogru 2. Aselsan AKR radari bulunmasi ki bu konumdaki bir AKR'nin ilk gorevi fuze gudumudur. Kopru uzerinde de bir tane var Aselsan AKR. Bu radarlar ESSM gudum icin gelistirlen X-Ku band cift band kabiliyetli radarlar. 76mm top kontrolu icin de cift amacli kullaniliyor ayni sekilde ama sadece 76mm top kontrolu olsaydi, kopru uzerindeki radar yeterli olurdu.

Sadece Hisar-O/RF fuzesi olsaydi, o zaman 2 ayri Aselsan AKR'ye gerek olmazdi. ESSM tedarigi NATO kanali ile yapiliyor, o yuzden ambargo yedigini sanmiyorum, Mk41 ayri hikaye cunku I-sinifi donamini ve projesi SSB projesi oldugundan CAATSA yaptirimlarina takilmistir. VLS yerli yapilacaksa sorun su ki Roketsan bu MDAS'i gelistirme surecinin cok cok hizlandirmasi gerekiyor, aksi halde ilk gemi hava savunma fuzesi olmadan teslim alinir veya Aselsan'in yukaridaki goruntuledigi gibi primative bir gecici cozum bulunur MDAS yapilana kadar.

pymk
Üye
Mesajlar: 387
Kayıt: 12 Kas 2019, 20:54
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen pymk »

Cahil sorusu olacak ama anlamadığım bir konu var. Füzeyi yapmışsın, radarı yapmışsın, bu ikisini konuşturmuşsun... VLS niye sıkıntı oluyor? Üstesinden kolayca gelinemeyen ne gibi bir fark var füzeyi dik ateşlemekte?

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1422
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

MİDLAS'tan ESSM atılacakmış. Bunun için çeşitli izinler alınması gerekmez mi? Birde zannedersem bir yerde yerli VLS'ten sadece yerli füzeler atılacak gibi bir açıklama yapılmıştı. Gerçekten projeyi yönetenlerin(!) kafası baya karışık anlaşılan.


Hatta:
TCG İSTANBUL MİDLAS ile Hem ESSM, Hem de HİSAR G/M Atabilecek!

BARBAROS YÖM kapsamında modernize edilecek gemilerde ATMACA ve Harpoon Güdümlü Mermileri beraber kullanılırken, ESSM Blok 2 yerine ESSM Blok 1 Güdümlü Mermisi olacak. Edindiğimiz bilgiye göre ROKETSAN, ESSM Blok 2 Güdümlü Mermisinin çıkış hücrelerinin Milli Dikey Atım Sistemi (MİDLAS) ile aynı olması için halihazırda bir çalışma yürütüyor. İSTİF Sınıfı TCG İstanbul (F-515) Firkateyninde Mk41 VLS Dikey Atım Sistemi yerine ROKETSAN tarafından geliştirme çalışmalarına devam edilen 16 hücreli Milli Dikey Atım Sistemi (MİDLAS) olacak ve hem ESSM Blok 2 hem de HİSAR füzelerinin beraber kullanılması hedeflenmektedir. Deniz Kuvvetlerinin Planlamasına göre MİDLAS quadpack olacak şekilde toplamda 64 (16x4) ESSM Blok 2 veya 16 HİSAR ya da HİSAR + ESSM Blok 2 Karma yerleşim kullanabilecektir.

MİDLAS milli bir lançer olduğu için ESSM entegrasyonunda “umbilical port” (füzeyle lançer arasında göbek bağı olarak adlandırılan bağlantı sistemi) gerekmektedir. ROKETSAN ESSM entegrasyonu için gerekli umbilical port benzeri bir sistemin MİDLAS için de geliştirilmesine yönelik çalışmalara başlamıştır.

Kod: Tümünü seç

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/ozel-haber-barbaros-yom-kapsaminda-gokdeniz-sisteminin-phalanx-ciws-ile-degistirilmesi-gundemde-4852

Radiology
Üye
Mesajlar: 60
Kayıt: 28 Eyl 2020, 11:42
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Radiology »

pymk yazdı: 16 Kas 2021, 09:06 Cahil sorusu olacak ama anlamadığım bir konu var. Füzeyi yapmışsın, radarı yapmışsın, bu ikisini konuşturmuşsun... VLS niye sıkıntı oluyor? Üstesinden kolayca gelinemeyen ne gibi bir fark var füzeyi dik ateşlemekte?
Hocam sanırım VLS ile ilgili bir sıkıntı yok mesele füzeleri VLS içinde verimli bir şekilde yani quadpack şeklinde paketleyebilmekte.

Saygılar

kostok
Üye
Mesajlar: 932
Kayıt: 10 Ara 2019, 12:18
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen kostok »



Hayırlı olsun.

karli
Süvariler
Mesajlar: 1117
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen karli »

kostok yazdı: 22 Ara 2021, 11:53

Hayırlı olsun.
Güzel haber, umarım çok uzatmadan bir karara varıpi hızla inşa sürecine başlanır.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1422
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

Oldukça güzel bir fotoğraf:

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1746
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ »

Bu gemilerin motor turbin ve disli kutularini konusan yok daha...

hiasa89
Üye
Mesajlar: 483
Kayıt: 23 Haz 2017, 19:30
Konum: Chicago
Yaş: 3
İletişim:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen hiasa89 »

ZIRHLISUVARİ yazdı: 12 Oca 2022, 12:29 Bu gemilerin motor turbin ve disli kutularini konusan yok daha...
var mi peki bir haber ?

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3636
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 25

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen İstiklalFM »

Şimdilik bir sıkıntı yok. Hele birinci gemininkiler alınalı çok oldu

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1746
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ »

Ben digerlerinden bahsediyorum. 2 3 4 icin ihaleye cikila ak. Fuze vls falan halledecegiz bir sekilde oyle anlsasiliyor. ( Halledebileceksek tabii) ama motor transmisyondan bahseden yok. Artik Ukrayna da yok...... Yeni tip denizalti ya da mini denizalti icin de ayni seyler gecerli diye dusunuyorum. Bakalim hayirlisi.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1422
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »


Kullanıcı avatarı
dr.911
Akıncılar
Mesajlar: 2225
Kayıt: 20 Tem 2012, 19:07
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen dr.911 »

12 İstif, 6 Tf2000 aşağısı kurtarmaz.

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 222
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Alesta »

dr.911 yazdı: 28 Mar 2022, 14:12 12 İstif, 6 Tf2000 aşağısı kurtarmaz.
1 LHD
8 TF-2000
12 İstif
8 Milgem
15 Reis sınıfı denizaltı

Ne güzel olurdu. 8-)

Kullanıcı avatarı
Dunedain
Süvariler
Mesajlar: 715
Kayıt: 11 Tem 2012, 20:13
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Dunedain »

Bu saatten sonra Tf2000-İstif arasına bir gemi düşünülür mü acaba?

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6860
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen kabardey »

Dunedain yazdı: 28 Mar 2022, 23:25 Bu saatten sonra Tf2000-İstif arasına bir gemi düşünülür mü acaba?
Bütçe yok ki, düşünsen ne olacak. İ sınıfından sonrası için şuan durum hiç aydınlık değil.

Kullanıcı avatarı
Karasu
Üye
Mesajlar: 777
Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Karasu »

Alesta yazdı: 28 Mar 2022, 14:51 1 LHD
8 TF-2000
12 İstif
8 Milgem
15 Reis sınıfı denizaltı

Ne güzel olurdu. 8-)
O kadar gemiyi yürütecek yetişmiş bahriyelimiz var mı hocam. Yeterli personel olsa yavaş yavaş hazmede hazmede olur o işler herhalde.

Kullanıcı avatarı
dr.911
Akıncılar
Mesajlar: 2225
Kayıt: 20 Tem 2012, 19:07
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen dr.911 »

kabardey yazdı: 28 Mar 2022, 23:42 Bütçe yok ki, düşünsen ne olacak. İ sınıfından sonrası için şuan durum hiç aydınlık değil.
Pek gerekte yok hocam zaten, İstif ufacık tefecik içi dolu turşucuk. Bunun yerine Tf2000e bütçe ayırmak ve Mildas'ın quadpack atım kabiliyetine eriştirmek için para harcamak daha önemli.

anafor2014
Süvariler
Mesajlar: 2049
Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen anafor2014 »

Ukrayna icin yapilan milgem gemilerini alma ihtimalimiz var midir?

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6860
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen kabardey »

dr.911 yazdı: 28 Mar 2022, 23:53 Pek gerekte yok hocam zaten, İstif ufacık tefecik içi dolu turşucuk. Bunun yerine Tf2000e bütçe ayırmak ve Mildas'ın quadpack atım kabiliyetine eriştirmek için para harcamak daha önemli.
İşte sıkıntı TF2000 içinde bütçe kalmadığı, biraz öteleneceği iddia ediliyor. Yapılacak 4 İ sınıfı biraz elimizi rahatlatır ama işte sonrası şuan yok gibi.

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 222
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Alesta »

Karasu yazdı: 28 Mar 2022, 23:43 O kadar gemiyi yürütecek yetişmiş bahriyelimiz var mı hocam. Yeterli personel olsa yavaş yavaş hazmede hazmede olur o işler herhalde.
Eskileri envanterden çıkarmış olsak arada büyük bir fark olmaz halledilir. Tabiki yazdığım sayıların gerçekleşmesi zaman alır eldekileri modernize ederek gittiği yere kadar kullanıyoruz.

Kullanıcı avatarı
_Turkuaz_
Süvariler
Mesajlar: 1422
Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen _Turkuaz_ »

Dunedain yazdı: 28 Mar 2022, 23:25 Bu saatten sonra Tf2000-İstif arasına bir gemi düşünülür mü acaba?
Belki 7 adet düşünülen TF-2000, 2 batch halinde üretilebilir. 36xVLS + 16xAtmacalı daha hafif silahlı, hatta belki sabit X band + döner tipte Cenk-S'e (Sachen sınıfı benzeri) sahip bir versiyon ile fuarlarda gösterilen 64xVLS'li ikinci bir versiyon olabilir. Dile getirdiğim bu ''lite'' versiyonun bir fotoğrafı bile vardı hatta. Tabi olay yine dönüp dolaşıp ekonomiye geliyor. '99 depreminden etkilenip bütçe bulamayan TF-2000 için gerçekten çok hazin bir kader.
Resim
Karasu yazdı: 28 Mar 2022, 23:43 O kadar gemiyi yürütecek yetişmiş bahriyelimiz var mı hocam. Yeterli personel olsa yavaş yavaş hazmede hazmede olur o işler herhalde.
Gerçekten gemi yapmak bir şey, bahriye oluşturmak ayrı bir şey. Şuan Çin Donanması için mesela en büyük soru işareti bu.

Kullanıcı avatarı
Alesta
Üye
Mesajlar: 222
Kayıt: 24 Kas 2021, 00:25
Yaş:

İ Sınıfı Fırkateyn

Mesaj gönderen Alesta »

_Turkuaz_ yazdı: 29 Mar 2022, 11:03 Belki 7 adet düşünülen TF-2000, 2 batch halinde üretilebilir. 36xVLS + 16xAtmacalı daha hafif silahlı, hatta belki sabit X band + döner tipte Cenk-S'e (Sachen sınıfı benzeri) sahip bir versiyon ile fuarlarda gösterilen 64xVLS'li ikinci bir versiyon olabilir. Dile getirdiğim bu ''lite'' versiyonun bir fotoğrafı bile vardı hatta. Tabi olay yine dönüp dolaşıp ekonomiye geliyor. '99 depreminden etkilenip bütçe bulamayan TF-2000 için gerçekten çok hazin bir kader.
Resim


Gerçekten gemi yapmak bir şey, bahriye oluşturmak ayrı bir şey. Şuan Çin Donanması için mesela en büyük soru işareti bu.
İstif ve TF-2000 arasında TF-4500 olur.

Cevapla