
Hem maliyet etkin olurlar hem de tekel kırılır.
İstek dahilinde Antonov şirketi sicili temiz ülkeler için ticari amaçlı kullandıkları An-124 leri askeri araçların nakliyatı için kullanıyor zaten Afganistan'a yapılan sevkıyatların çoğunu da bu şirket uçakları yaptı ve faaliyetlerinin büyük bir kısmını oluşturuyor. Bizim bile Afganistan'a ilk giden Otokar Cobra ve S-70 ler için söz konusu şirket kullanıldı. Daha sonra ABD nin C-17 leri devraldı. Söz konusu bisiklet değil ki de hemen alıp kullanalım. Bırak An-124 gibi egzotik bir uçağı, alımı yıllar öncesinden planlanmış A-400M leri bile ilk uçaklar geldiğinde sığdıracak hangar bulamadılar, Kayseri'de açık pistte kaldı uçaklar. Belki hala da öyledir. Bide An-124 ten bahsediyoruz, NATO dışı bir hava platformuna aşina olmayan, eğitim ve altyapısını bilmeyen hava kuvvetlerimiz için. Sonuca bakacak olur isek ihtiyaç dahilinde nakliyat parasını verip kullanabileceğimiz bir platformu sıfırdan envantere almak bize daha masraflı olacaktır...
Katara taşınan ekipman ve araçlar için Katar Hava Kuvvetlerine bağlı C-17 ler kullanıldı ve asıl öncelikli olan bölge bence orası. Somali'deki üs ise ilk amacı Somali güvenlik güçlerinin yeniden yapılanması yani daha çok eğitim ve teçhizat yardımını kapsıyor şu an için. Zaten bölgesel olarak maruz kaldığımız tehditler göz önüne alınırsa şu an için başka bir bölgede yüksek yoğunluklu herhangi bir çatışmaya girmemiz söz konusu değil. Başta alınsa idi C-17, A400M yerine daha iyi bir tercih olabilirdi, azami yük taşıma kabiliyeti ve menzili olarak. Ama halihazırda A400M ler alınmışken aynı alanda başka bir uçak almak pek zor olur bizim için...İstiklalFM yazdı: ↑08 Eyl 2017, 22:44 Sayın @Deno söylediklerinizde haklısınız lakin ordumuzun etki alanı artıyor Katar ve Somali üsleri malumunuz, Ülke içinde veya farklı bölgelere de acil Sevkıyat yapmamız gerekebilir her zaman kiralamaya müsait zamanlar olmaz. Bu gün Obüs ve Tanklarımızı havadan nakletme kabiliyetimiz yok. Bu durumda bize en uygun uçak ne olur acaba? C-17 Globemaster III olabilir mi?
Peki Deno hocam Katar gibi ufak bir ülke neden C17 gibi bir bir uçağa ihtiyaç duydu ? Aynı sorularım Kuveyt ve Bae için de geçerli.DENO yazdı: ↑08 Eyl 2017, 22:51 Katara taşınan ekipman ve araçlar için Katar Hava Kuvvetlerine bağlı C-17 ler kullanıldı ve asıl öncelikli olan bölge bence orası. Somali'deki üs ise ilk amacı Somali güvenlik güçlerinin yeniden yapılanması yani daha çok eğitim ve teçhizat yardımını kapsıyor şu an için. Zaten bölgesel olarak maruz kaldığımız tehditler göz önüne alınırsa şu an için başka bir bölgede yüksek yoğunluklu herhangi bir çatışmaya girmemiz söz konusu değil. Başta alınsa idi C-17, A400M yerine daha iyi bir tercih olabilirdi, azami yük taşıma kabiliyeti ve menzili olarak. Ama halihazırda A400M ler alınmışken aynı alanda başka bir uçak almak pek zor olur bizim için...
Genel olarak Arap yarımadasındaki körfez ülkelerine bakarsak kendilerini coğrafi konumları elverdiği üzere bir aktarma/bağlantı noktası "hub point" yapmak stratejisini izlemekteler. Bunun en iyi örneği BAE. Avrupa ve diğer ülkelerden belli noktalara giden uçakların hepsi Dubai'ye inmek zorunda, aynı şekilde Emirates te BAE büyüklüğünde bir ülke için uluslararası büyük şirketlerle yarışan bilindik bir hava yolu şirketi. Bunun askeri havacılıkla ne alakası var diyebilirsiniz ama aynı şekilde bu ülkeler coğrafi ve ordu küçüklüğünü olası bir savaş durumunda bölgedeki müttefik ülkelerinden olabildiğince hızlı bir şekilde yardım taşıyabilmek için kullanma stratejisi izliyor olabilirler. İsrail'e in 1973 Yom Kippur savaşında ABD tarafından yapılan devasa sevkıyat operasyonları gibi...
Uzaklar hocam, medeniyete, tarım alanlarına, herşeye uzaklar! Kıçlarındaki don dahi yurtdışından ithal geliyor. Petrol, gaz çok, mal üretimi yok, çünkü para çok! Tüm dünyadan ithal ediyorlar herşeyi. Bu yüzden körfez ülkeleri havayollarının neredeyse tüm uçakları geniş gövde, uzun menzillidir.
Buna en iyi örnek Fransa'nın Mali müdahalesi gösterilebilir. Bölgeye gönderilen Fransız kuvvetlerini operasyona askeri olarak doğrudan katılmadıkları halde lojistik ayağının büyük bir kısmını oluşturan müttefik NATO ülkeleri taşıdı. Bu konuda İngiliz, ABD ve Kanada C-17 lerinin büyük bir katkısı var....
Biz bunların hepsini konuşurken atladığımız en önemli mevzu ve evet C-17 nin üretim hattı 2015 te kapanmıştı
Boeing'in kendi insiyatifi ile ürettiği 10 adet white tail (bayraksız?) uçağın sonuncusu 3 ay önce Hindistan'a satılmış. http://www.janes.com/article/71834/indi ... -tail-c-17 Anlaşılan boşuna kafa patlatmışız.warrior yazdı: ↑11 Eyl 2017, 16:37 10 adet C-17 fazladan üretildi, ve rezerv durumda.2 adet Avustralya,1 adet İngiltere,1 adet de Kanada ve sanırım 2 adet Avrupa'da bir kaç ülke ortak kullanım için alıyor.Diğerleri de Katar'ın diye biliyorum.Üretim hattının açılması için en az 50 uçak talebi olmalı diye okumuştum diye hatırlıyorum.
M-113 halen geri hizmet görevlerinde işe yarayacak kendini muharebede kanıtlamış, ucuz, nakliyesi kolay ve efektif bir platform. Geri hizmet servisinden kastım komuta & kontrol, mekanize havan, eyp & mayın imha tim aracı ve mühendislik destek görevleri gibi alanlar. Zira hala ABD bile söz konusu araçları bu saydığım görevlerde kullanıyor...BayramlıkŞeker yazdı: ↑11 Eyl 2017, 23:45 Hocam lütfen.
M-113 bütün resmi geçit, eğitim ve harekatta en önde poz verirBunu ilk süren emekli oldu, yerine geçen de emekli oldu, şimdi 3. nesli emekli edecekler
Alet C-17'ye bile bindi. Uzaya giderse şaşırmam...
https://www.haberler.com/son-dakika-mer ... 60-haberi/BayramlıkŞeker yazdı: ↑12 Eyl 2017, 21:51 Türkiye'ye silah satışının yasaklanması gerektiğini düşünen Almanya mı bize fazla A400M'sini satacak![]()
"Tamamen" derken, eski şeylerden satalım, ekonomik köleliğe devam ama son teknolojiyi hiç yakalayamasınlar demek istiyorlar sanırım. Neyse, bizimkiler gazla çalıştığı için bu adamların bizimle zoraki bir ilişkileri olduğunun farkındadırlar umarım. Deee.....DENO yazdı: ↑12 Eyl 2017, 22:45 https://www.haberler.com/son-dakika-mer ... 60-haberi/
Almanya'nın halihazırda daralan silah pazarında Türkiye gibi silah ihracatı 1 asır öncesine dayanan önemli bir müşterisini kaybetmeyi göze alamayacağı belli idi. Hele ki Türk savunma sanayisi de belli bir noktaya gelmiş ve Almanlar güç grubu gibi spesifik şeyleri ancak satabilirken olası bir ambargo halinde hiç bir şey satamayıp bu sistemlerin de Türkiye'de geliştirilmeye başlanmasına önayak olmak istemiyorlar hali ile...
İlginç, daha yeni Fans ile birlikte Trump'ı yumuşatmak için 1,5 Milyar Euroyu bulacak 6 tane C130J siparişi vermek istiyordu .alucard yazdı: ↑12 Eyl 2017, 23:26 Almanlar satmaya çalıştıkları A 400 M'lere müşteri bulamadıkları için savunma bütçelerine ek yaparak hizmete almaya karar vermişler. 13 uçak için yeni üs ve alan ihtiyaçları ile idame için personel alımı gibi kalemleri toplamı ile tek seferlik yatırım maliyeti 505 milyon euroyu bulacakmış.Yine yazının devamında uçakların çok pahalı ve ciddi bir iş gücü gerektiren sistemler olduğu için depolayıp alıcı bulmaya çalışmak yerine kullanıma alamaya karar vermişler. Bu 13 uçağı da masrafı bölüşerek Avrupa içerisindeki ülkelerin nakliye ihtiyaçlarını karşılamad kullanmayı düşünüyorlarmış. NATO'nun Strategic Airlift Capability kapsamında Bulgaristan'da konuşlu 3 adet c-17'si dururken ne kadar iş yaparlar orası tarşılır.
kaynak: http://www.defense-aerospace.com/articl ... fails.html
Ekleme: Almanların bu kadar uğraşmasına rağmen satamadığı ve hizmete alarak Birlik üyesi ülkelerin kullanımına sunup işletme maliyetinden yırtmaya çalıştığı günlerde İspanyollar karar karar fazla A 400M'lerini nasıl satacaklarını düşünüyorlardır. Bence İspanyollarla anlaşarak ciddi indirim ya da uzun vadeli ödeme seçenekleri gibi güzel imkanlar yaratarak İspanya'nın alacağı sıfır ya da çok az kullanılmış A 400 M'leri filoya dahil edebiliriz.
İhtiyaçtan fazla sipariş verilmesinin sebebi projeyi kurtarmak içindi. Aslında ilk başta siparişler daha yüksekti. Yanlış hatırlamıyorsam Almanların opsiyonlarla birlikte 70 uçaklık bir siparişi vardı yine bu proje ilk başladığında da biz opsiyonlarla birlikte 30'a yakın uçak almayı taahhüt etmiştik. Gerek yaşanan ekonomik krizler gerekse teslimatın sürekli gecikmesi ve artan birim fiyatları sebebiyle üye ülkeler ve Airbus çok defa bir araya geldi. En son bıçak kemiğe dayandı, Airbus siparişlerin daha da düşmesi ve birim maliyetlerin astronomik artması sonucunda ciddi zarar edeceğini bu sebeple projeyi iptal etmekle tehdit etti. En sonunda 180 uçak için 20 milyar euroydu sanırım bu fiyat ve bu adette anlaşıldı. İspanya ve Almanya gibi ülkeler projenin devamı için gelişen süreçte ekonomik sebepler ve daha az uçağa ihtiyaç duymalarına rağmen gereksiz olan miktarda uçağı finanse etmek zorunda kaldılar. Satarız diye düşündüler ama iş düşündükleri gibi olmadı henüz.memogianni yazdı: Bir de geçmişte programa üye ülkeler fazladan is payı almak için ihtiyaçlarından fazla ucak siparisi vermişlerdi.
Hocam geciken teslimat takvimi yüzünden Fransa ve İngiltere C-130 alımına yönelmişlerdi. Sizin paylaştığını haber ocak 2017 tarihine ait. O tarihlerde hala fazla A 400 M'leri birilerine satarız, gecikecek uçaklar yerine de boşluğu doldurmak için bir kısım C-130 alımı yaparız diye düşünmüş olabilirler. Ancak Mart 2017 gibi işin rengi değişmiş sanırım. Satılmayarak hizmete alınacak A 400 M'ler yüzünden belki C-130 alımını da askıya alabilir AlmanyaKafkasya yazdı: ↑12 Eyl 2017, 23:47 İlginç, daha yeni Fans ile birlikte Trump'ı yumuşatmak için 1,5 Milyar Euroyu bulacak 6 tane C130J siparişi vermek istiyordu .
http://www.spiegel.de/politik/deutschla ... 32019.html
FrOzkan yazdı: ↑15 Eyl 2017, 16:06 https://www.youtube.com/watch?v=Hp9mP_otJtw
5 Adet prototip yapılmış , biri boş kargo diğeri tanker uçak olarak düşünsek airbus kalan prototipleri nasıl değerlendirir?