A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker »

Batı meşeeli olmasa da 1-2 tane alınacak uçağın Ukrayna ya da Rus malı dev bir uçak olabilme ihtimalini seviyorum ben :)
Hem maliyet etkin olurlar hem de tekel kırılır.

Kaan
Üye
Mesajlar: 344
Kayıt: 24 Kas 2015, 17:00
Yaş: 25

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Kaan »

Ukrayna'dan AN-124 alabilirmiyiz, istersek yeni üretim yapabilirler mi ?

Architect
Süvariler
Mesajlar: 161
Kayıt: 19 Ara 2015, 19:49
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Architect »

Tyras yazdı: 07 Eyl 2017, 09:10

Sen neymişsin be abi :shock: :shock: :shock:
Baya baya VTOL bu. :D

karli
Süvariler
Mesajlar: 1128
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen karli »

SÜVARİ yazdı: 07 Eyl 2017, 22:47 Ukrayna'dan AN-124 alabilirmiyiz, istersek yeni üretim yapabilirler mi ?
A-400M de zaten üretim ortağı değilmiyiz?

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker »

Evet. 5. A400M bugün teslim alındı yanlış okumadıysam. Fakat onun da yapamayacağı işler var :)

Kaan
Üye
Mesajlar: 344
Kayıt: 24 Kas 2015, 17:00
Yaş: 25

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Kaan »

karli yazdı: 08 Eyl 2017, 13:29 A-400M de zaten üretim ortağı değilmiyiz?
Hocam A400M ile AN-124 aynı kategori de değiller ki biri 37 ton yük taşıyor öbürü 150 ton. AN-124 ile tek seferde 2 adet tank taşınabilir diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

SÜVARİ yazdı: 08 Eyl 2017, 18:56 Hocam A400M ile AN-124 aynı kategori de değiller ki biri 37 ton yük taşıyor öbürü 150 ton. AN-124 ile tek seferde 2 adet tank taşınabilir diye düşünüyorum.
İstek dahilinde Antonov şirketi sicili temiz ülkeler için ticari amaçlı kullandıkları An-124 leri askeri araçların nakliyatı için kullanıyor zaten Afganistan'a yapılan sevkıyatların çoğunu da bu şirket uçakları yaptı ve faaliyetlerinin büyük bir kısmını oluşturuyor. Bizim bile Afganistan'a ilk giden Otokar Cobra ve S-70 ler için söz konusu şirket kullanıldı. Daha sonra ABD nin C-17 leri devraldı. Söz konusu bisiklet değil ki de hemen alıp kullanalım. Bırak An-124 gibi egzotik bir uçağı, alımı yıllar öncesinden planlanmış A-400M leri bile ilk uçaklar geldiğinde sığdıracak hangar bulamadılar, Kayseri'de açık pistte kaldı uçaklar. Belki hala da öyledir. Bide An-124 ten bahsediyoruz, NATO dışı bir hava platformuna aşina olmayan, eğitim ve altyapısını bilmeyen hava kuvvetlerimiz için. Sonuca bakacak olur isek ihtiyaç dahilinde nakliyat parasını verip kullanabileceğimiz bir platformu sıfırdan envantere almak bize daha masraflı olacaktır...

Resim

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3647
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 25

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen İstiklalFM »

Sayın @Deno söylediklerinizde haklısınız lakin ordumuzun etki alanı artıyor Katar ve Somali üsleri malumunuz, Ülke içinde veya farklı bölgelere de acil Sevkıyat yapmamız gerekebilir her zaman kiralamaya müsait zamanlar olmaz. Bu gün Obüs ve Tanklarımızı havadan nakletme kabiliyetimiz yok. Bu durumda bize en uygun uçak ne olur acaba? C-17 Globemaster III olabilir mi?

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

İstiklalFM yazdı: 08 Eyl 2017, 22:44 Sayın @Deno söylediklerinizde haklısınız lakin ordumuzun etki alanı artıyor Katar ve Somali üsleri malumunuz, Ülke içinde veya farklı bölgelere de acil Sevkıyat yapmamız gerekebilir her zaman kiralamaya müsait zamanlar olmaz. Bu gün Obüs ve Tanklarımızı havadan nakletme kabiliyetimiz yok. Bu durumda bize en uygun uçak ne olur acaba? C-17 Globemaster III olabilir mi?
Katara taşınan ekipman ve araçlar için Katar Hava Kuvvetlerine bağlı C-17 ler kullanıldı ve asıl öncelikli olan bölge bence orası. Somali'deki üs ise ilk amacı Somali güvenlik güçlerinin yeniden yapılanması yani daha çok eğitim ve teçhizat yardımını kapsıyor şu an için. Zaten bölgesel olarak maruz kaldığımız tehditler göz önüne alınırsa şu an için başka bir bölgede yüksek yoğunluklu herhangi bir çatışmaya girmemiz söz konusu değil. Başta alınsa idi C-17, A400M yerine daha iyi bir tercih olabilirdi, azami yük taşıma kabiliyeti ve menzili olarak. Ama halihazırda A400M ler alınmışken aynı alanda başka bir uçak almak pek zor olur bizim için...

Operatıon Atilla
Süvariler
Mesajlar: 558
Kayıt: 22 Mar 2016, 00:00
Yaş: 22

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Operatıon Atilla »

Bunun biraz da öyle sanıyorum prop/jet karşılaştırması ile ilgisi var öyle değil mi?

Kullanıcı avatarı
dr.911
Akıncılar
Mesajlar: 2254
Kayıt: 20 Tem 2012, 19:07
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen dr.911 »

DENO yazdı: 08 Eyl 2017, 22:51 Katara taşınan ekipman ve araçlar için Katar Hava Kuvvetlerine bağlı C-17 ler kullanıldı ve asıl öncelikli olan bölge bence orası. Somali'deki üs ise ilk amacı Somali güvenlik güçlerinin yeniden yapılanması yani daha çok eğitim ve teçhizat yardımını kapsıyor şu an için. Zaten bölgesel olarak maruz kaldığımız tehditler göz önüne alınırsa şu an için başka bir bölgede yüksek yoğunluklu herhangi bir çatışmaya girmemiz söz konusu değil. Başta alınsa idi C-17, A400M yerine daha iyi bir tercih olabilirdi, azami yük taşıma kabiliyeti ve menzili olarak. Ama halihazırda A400M ler alınmışken aynı alanda başka bir uçak almak pek zor olur bizim için...
Peki Deno hocam Katar gibi ufak bir ülke neden C17 gibi bir bir uçağa ihtiyaç duydu ? Aynı sorularım Kuveyt ve Bae için de geçerli.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

dr.911 yazdı: 09 Eyl 2017, 00:07 Peki Deno hocam Katar gibi ufak bir ülke neden C17 gibi bir bir uçağa ihtiyaç duydu ? Aynı sorularım Kuveyt ve Bae için de geçerli.
Genel olarak Arap yarımadasındaki körfez ülkelerine bakarsak kendilerini coğrafi konumları elverdiği üzere bir aktarma/bağlantı noktası "hub point" yapmak stratejisini izlemekteler. Bunun en iyi örneği BAE. Avrupa ve diğer ülkelerden belli noktalara giden uçakların hepsi Dubai'ye inmek zorunda, aynı şekilde Emirates te BAE büyüklüğünde bir ülke için uluslararası büyük şirketlerle yarışan bilindik bir hava yolu şirketi. Bunun askeri havacılıkla ne alakası var diyebilirsiniz ama aynı şekilde bu ülkeler coğrafi ve ordu küçüklüğünü olası bir savaş durumunda bölgedeki müttefik ülkelerinden olabildiğince hızlı bir şekilde yardım taşıyabilmek için kullanma stratejisi izliyor olabilirler. İsrail'e in 1973 Yom Kippur savaşında ABD tarafından yapılan devasa sevkıyat operasyonları gibi...

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Topgun »

dr.911 yazdı: 09 Eyl 2017, 00:07 Peki Deno hocam Katar gibi ufak bir ülke neden C17 gibi bir bir uçağa ihtiyaç duydu ? Aynı sorularım Kuveyt ve Bae için de geçerli.
Uzaklar hocam, medeniyete, tarım alanlarına, herşeye uzaklar! Kıçlarındaki don dahi yurtdışından ithal geliyor. Petrol, gaz çok, mal üretimi yok, çünkü para çok! Tüm dünyadan ithal ediyorlar herşeyi. Bu yüzden körfez ülkeleri havayollarının neredeyse tüm uçakları geniş gövde, uzun menzillidir.

Bizim avantajımız işte burada mesela; öyle bir stratejik kesişim noktasındayızki, Avrupa, Afrika, Asya, Rusya bir çok destinasyon bizim dar gövde, küçük uçak menzilimizde kalıyor. Dolayısıyla koltuk başına maliyetimiz düşük oluyor. Keza, doğu-batı kıtalararası orta noktada en büyük Hub merkezi olmaya adayız, çünkü harbiden tam ortadayız. O yüzden dünyanın en fazla destinasyonuna uçan havayolu şirketiyiz senelerdir.

Konuya dönecek olursak, adamların çölün ortasında başka şansı yok, ot bile bitmiyor topraklarında!

Bizim için ise eğer artık böyle emperyal hedefler içinde isek, büyük kargo uçağı şarttır. VIP filomuzun mevcut full throttle <Tek rakibim THY> gelişimine bakılacak olursa, yakın dönemde A400M'den daha büyük uçaklarda ufukta görünmektedir, lakin artık batı menşeilimi olur, doğu menşeilimi bilemeyeceğim? Eksen çok oynak şu sıralar malum.. :roll:
En son Topgun tarafından 09 Eyl 2017, 10:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5185
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen goldenwings »

Bizim C-17'ye ihtiyacımız yok. Yok ABD kıtasına hava indirme yapacaksak o ayrı konu. Fransa'nın ta Madagaskar'da yeri var. Bizim yok , zaten al Katar vermiş uçağı daha ucuz. Ama A400 sayısı kesinlikle arttırılmalı.

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Topgun »

A400M ile tank, Fırtına vb. ağır zırhlı paletli araç taşıyamıyoruz hocam.. (Max. payload 37 tonnes)

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5185
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen goldenwings »

Topgun yazdı: 09 Eyl 2017, 10:49 A400M ile tank, Fırtına vb. ağır zırhlı paletli araç taşıyamıyoruz hocam.. (Max. payload 37 tonnes)
Resim

Her ne kadar burada obüs resimlenmiş olsa da evet haklısınız 37 tona 47 ton sığmıyor. Bu şartlar altında A400M projesi sonrası sırf strtejik hedefler doğrultusunda tank ve ağır zırhlı intikal ihtiyacı doğarsa belli miktar C17 alınabilir. Bu sefer yine luna parka dönecek olay ; Cn-235 + C-130 + A400M + C-17 ...sırf TAI pay alsın diye bu projeye girilmiş de olabilir ya da bizim uzun süreçte tank intikali ihtiyacı kiralama ile çözülür diye düşünülmüş de olabilir. Fakat Deniz Kuvvetleri açısından LHD ile ihtiyaç duyulan projeksiyon niye Kara veya Havacılar için öngörülmemiş o da ayrı soru. Deniz Kuvvetleri ile tankına kadar okyanus geçirip intikal ettirme yeteneğin varken Hava Kuvvetleri bundan mahrum bırakılmış.
En son Sanchez tarafından 09 Eyl 2017, 13:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: düzenlendi

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker »

Elindeki tankı taşıyacak uçağı almak zoruna gidiyorsa (Bence 1 seferde 1 tank taşımak evet zoruma gider), o zaman elindeki uçakla taşıyabileceğin bir tankın olacak.
Örnk; Tekerlekli üstüne 105mm.
Yurt dışındaki varlıklarda hak iddia ediyorsan, acil durumda hızlı intikal yapabilecek bir birliğin olmalı bence.
Örneğin şu an 6 saat uçuş mesafesinde bir yere hava harekatı yapmak bizim için çok da zor değil (Siha), fakat piyadeye destek verecek ağır silah indirmek büyük sorun.
Burada A400M'nin olur olmaz her piste inebilmesi büyük avantaj, hakkını vermek gerek.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 10017
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Sanchez »

Tankı nereye, neden gönderiyorsunuz? Plan nedir?

Katar'a gönderiyorsanız müttefiğimizin C-17'si var, o taşır işte. Biz pek bilmeyiz lakin müttefikler bu işe yarıyor.

Başka nereye göndermeyi planlıyorsunuz? "İleride ihtiyaç olur, koyalım köşeye" diye 150 milyonu açık pistte mi yatıracaksınız?

Ben de büyütüyorum. Antonov'a parasını ödeyelim, Çin'le ortak An-225 üreteceklerdi, araya bize de bir tane sıkıştırsınlar.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

Sanchez yazdı: 09 Eyl 2017, 19:08
Katar'a gönderiyorsanız müttefiğimizin C-17'si var, o taşır işte. Biz pek bilmeyiz lakin müttefikler bu işe yarıyor.
Buna en iyi örnek Fransa'nın Mali müdahalesi gösterilebilir. Bölgeye gönderilen Fransız kuvvetlerini operasyona askeri olarak doğrudan katılmadıkları halde lojistik ayağının büyük bir kısmını oluşturan müttefik NATO ülkeleri taşıdı. Bu konuda İngiliz, ABD ve Kanada C-17 lerinin büyük bir katkısı var....

Ayrıca başka bir konu olarak şu anda operasyonel olarak envanterinde ABD dışında C-5 galaxy gibi süper XXL siklet bir askeri kargo Rusya dışında başka ülke yok. Onlarda ellerindeki An-124 leri rezerv olarak tutma aşamasına gelmiş ve 2020 ye kadar modernize etmeyi düşünüyordu. Hoş Ukrayna ile yaşadıkları kriz takvimlerini değiştirmiş olsa gerek. Yine Rus kargo filosunun bel kemiğini oluşturan IL-76 ları emekli etmel için Ukrayna'dan A400M in Antonov muadili olan An-70 kargo uçaklarından en az 70 adet almayı planlıyorlardı ki yine Kırım sonrası bunun olamayacağı belli olunca IL-76 ları modernize etmeye başladılar...

Son olarak NATO bünyesinde müttefik ve partner ülkelere ağır siklet kargo hizmeti sunan stratejik hava yaşıma kabiliyeti (Strategic Airlift Capability) adlı bir yapılanma mevcut. Buna göre ABD ye bağlı 3 adet C-17 söz konusu üyeler tarafından verilen finansal destek ile orantılı olarak belli bir uçuş saati süresince kullanılabiliyor

Topgun
Akıncılar
Mesajlar: 929
Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Yaş: 45

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Topgun »

Mevzu bahis ihtiyaç C-17 veya AN-124 tedarik seçeneklerini kapsamaktadır. her ikiside Ana muharebe tankı taşıyabilmektedir. 3-4 adet tedariki düşünülebilir.

Not: 150M$'ı çok gören arkadaşlara, hali hazırda ulaşılmış olunan kamu kara ve hava araç mevcudumuza tekrar bakarak, ne kadar devede kulak bir husus olduğunu görmelerini salık vereceğim. Dünya üzerinde rakip tanımıyoruz sanırım.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen robust »

Bir tane buyuk kargo ucagi da CB ekibine lazim. Malum her gittikleri yere zirhli makam araclarini ve personelini tasiyor. Antonov AN-124-200 (GE CF6 motorlu ve modern aviyonikli) uretimi tekrar canlandirirsa, bir iki tane alsinlar.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6898
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen kabardey »

Özellikle fuarlara götürdüğümüz savunma sanayi ürünleri için bile böyle bir uçak alsak alınır yani.

PANZER
Üye
Mesajlar: 131
Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen PANZER »

$150 Milyon yanılgılı bir fiyat. Hindistan Teknik destek, gerekli ekipmanlar ve garanti ile $366 Milyon'a almaya çalışıyor. Kanada aynı şekilde son uçağını 2014'de (CAD$400 Milyon) $320 Milyon'a satın almıştı. Elindeki 5 tane C-17'nin devamlılığını korumak için de yaklaşık $200 Milyonluk destek sözleşmesi imzalıyor.

Yani ucuz bir alet değil. Bizim 1 tane tank taşımak için bu kadar pahalı uçak alma lüksümüz var mı? Bence yok. İlginç bir şekilde başımızdakiler ve destekleyen halk, lüksü ve ihtişamı çok seviyor. Geçenlerde Başbakan, uluslararası en çok yardım yapan 2. ülke olduğumuzu açıklamıştı. Durmadan vergiler artarken, herşeye zam yapılırken zengin bir ülkeymiş gibi harcama yapmanın bize ne faydası var. Aklım almıyor.

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker »

20-30 tank taşıyan gemiye neden ihtiyacımız var? Ülke mi fethedicez?
Madem öyle, Alırsın 2 tane büyük uçak ve bu taşıma hizmetlerini sen verirsin. E başbakan diyor ya dünyanın ortasındayız.
Bu tartışmayı başlatan kişi olarak belirtmek istediğim nokta şu; Eğer uluslararası bir güç olacaksanız kısıtlı sayıda da olsa bu boyutta birşeyi taşıyacak ve birlik aktarımı yapabileceğiniz ekipmanınız olacak.
Şimdi yapılan tartışmalarda keşke en baştan böyle bişey yapsaydık, kargo uçağı filomuz çok karıştı deniyor. Başka bir kişi de, bu kadar az A400M bile yeterli değil çoğalması gerek diyor. Fakat bir üst sınıftan alım yapmak kesinlikle mantıksız görülüyor. Garip...

goldenwings
Süvariler
Mesajlar: 5185
Kayıt: 05 Ağu 2012, 13:49
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen goldenwings »

Gemi 20-30 tank tasisin diye alinmiyor cok otesinde gorevleri var. Zaten 20 tankla bir yerde isgal edilemez ama o tanklar kopru basi olur , o tanklar tahliye gorevinde koruma saglar , bayrak gosterir , barisi koruma gorevi icin intikal ettirilir ki hep tank yuklu olmayacak. Benim demek istedigim guc aktarimi icin deniz ve hava kuvvetlerinin bir butun olarak dusunulmesi gerektigi.

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker »

Tabiki. Ben de zaten bütün tankları uçakla taşıma kabiliyetine sağlamak zorunda olduğumuzu belirtmedim. Zaten bu uçaklar hangara konulup sadece tank taşınması gerektiğinde taşıyan araçlar da değil. Orta asya devletleriyle yükselen ticaret ve diplomatik ilişkilerimize binaen de bu boyutta sevkiyatlar gerekebilir.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 10017
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Sanchez »

Bir "oversized" kargo havayolu fikri fena değil aslında :|

Hem paşa hazretlerinin kişisel taşımasını hem dış üslere asker ve malzeme sevkiyatını yapar. Boş kalacağı zamanlarda ise kargo taşır. Olacaksa en mantıklısı bu olur zahir. Gerçi uçak olarak ne kullanacaklar... Antonov Airlines'ın servis dışına çıkardığı An-124'leri modernizasyona sokup takriben 1 milyar dolar harcasalar?(Ek: Hatta ve hatta, malum RR ile ilişkiler de güçlenirken dörder tane Trent 900 yahut 1000 alsınlar, Rus motoru olacağına İngiliz motoru olsun :roll: )

Ya da 4 tane C-17 alalım herkes mutlu olsun :roll:

Foxhound
Süvariler
Mesajlar: 45
Kayıt: 18 Tem 2012, 14:38
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Foxhound »

Hocam C-17'nin üretim hattı kapandı diye biliyorum.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

Foxhound yazdı: 11 Eyl 2017, 14:55 Hocam C-17'nin üretim hattı kapandı diye biliyorum.
Biz bunların hepsini konuşurken atladığımız en önemli mevzu ve evet C-17 nin üretim hattı 2015 te kapanmıştı :D. Alınmaya niyetlenirse ABD nin rezerv olarak tuttuğu 14 adet C-17 var. Lakin benim anlamadığım şey Katar ın 4 ve BAE nin 2 olarak hala 6 adet C-17 siparişi beklemesi. Siparişleri 2015 yılında verilmiş lakin halen uçaklar teslim edilmemiş...

warrior
Akıncılar
Mesajlar: 892
Kayıt: 11 Tem 2012, 08:20
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen warrior »

10 adet C-17 fazladan üretildi, ve rezerv durumda.2 adet Avustralya,1 adet İngiltere,1 adet de Kanada ve sanırım 2 adet Avrupa'da bir kaç ülke ortak kullanım için alıyor.Diğerleri de Katar'ın diye biliyorum.Üretim hattının açılması için en az 50 uçak talebi olmalı diye okumuştum diye hatırlıyorum.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen HDS »

Türkiye'deki havayollarının sık kullandığı bir laf vardır; Dünyanın bir çok merkezine bir 737 mesafesinde olmak. Herhalde C-17 değil A-400 işletiyor oluşumuza bir de böyle bakmak gerek.
Taktik olmayan ve uygun fiziksel özellikteki sevkiyatlar için ise THY'nin büyüyen kargo filosu epey iş götürür -gerekirse.

PANZER
Üye
Mesajlar: 131
Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen PANZER »

warrior yazdı: 11 Eyl 2017, 16:37 10 adet C-17 fazladan üretildi, ve rezerv durumda.2 adet Avustralya,1 adet İngiltere,1 adet de Kanada ve sanırım 2 adet Avrupa'da bir kaç ülke ortak kullanım için alıyor.Diğerleri de Katar'ın diye biliyorum.Üretim hattının açılması için en az 50 uçak talebi olmalı diye okumuştum diye hatırlıyorum.
Boeing'in kendi insiyatifi ile ürettiği 10 adet white tail (bayraksız?) uçağın sonuncusu 3 ay önce Hindistan'a satılmış. http://www.janes.com/article/71834/indi ... -tail-c-17 Anlaşılan boşuna kafa patlatmışız. :)

Kullanıcı avatarı
FrOzkan
Üye
Mesajlar: 507
Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen FrOzkan »



Atalarımızın bu konuya uygun bir sözü vardı muhakak.

Memlekette ACV-300 kalmadı mı m113 gönderiyoruz.

Katar hava yollarının c17 si var kendi renklerin de onuda listeye dahil edenilirmiyiz.

HDS
Akıncılar
Mesajlar: 6234
Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen HDS »

Bunlar sıradan ZPT'ler değiller. Zaten Katar'a paletli ZPT de herhalde gereksizdir. Bunlar topçu komuta kontrol ve atış idare araçları.

Neden bunları M-113'e yaptık diyeceksek, o su kaldırır mesela. Biz bunu hep yapıyoruz.

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker »

Hocam lütfen.
M-113 bütün resmi geçit, eğitim ve harekatta en önde poz verir :) Bunu ilk süren emekli oldu, yerine geçen de emekli oldu, şimdi 3. nesli emekli edecekler :D Alet C-17'ye bile bindi. Uzaya giderse şaşırmam...

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen swat »

Forumdaşlar, C-17 üzerinde bazen çok iç geçiriyorlar farkındayım, A-400M bize göre gerçekten güzel uçak
sayısı artmalı mı bilemem ama bizim büyüklüğümüzde devlete ideal uçak. Sonuçta bu gün 9t olan M-113 veya 11t olan
ACV-300'den 2'şer 3'er taşır bu alet.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen robust »

10 ucaklik A400 filosu Turkiye buyuklugundeki ulke icin yetersiz. Bugun kokpitleri modernize edilseler bile C-130B/E'ler yasli ucaklar ve 10 sene sonra bu ucaklar ne olacak belli degil. Eger AKP iktidarda kalacak ise Katar ve Somali'ye haftada en az bir kac kez lojistik ucusu yapilmasi gerekecek. CB saga sola gierken 1-2 A400'yi zirhli mersedes goturmek icin bloke ediyor. Keza TSK'nin Avrupa/NATO kaynakli gorev ve lojistik ucuslari var. Kisaca 10 ucak demek, harekata hazirlik orani %80 kabul edersek, 8 ucagin ucus hattinda hazir olmasi demektir ve ilave ucak alinmaz ise filonun ucus saati cok kisa surede yukselir.

Ispanya'nin orginal 27 siparisinden 13 tanesini ihtiyac fazlasi olarak goruyor. Keza Almanya ayni sekilde 10+ adet A400'u satabilir ihtiyac fazlasi olarak. Turkiye'nin bu iki ulkeden birinden 5-6 adet daha almasini bekliyorum. Para varsa Ispanyollarin 13 ucagin hepini alsinlar, nakliye filosu her zaman is yapar. Hic bir sey yapamazsan, koltuk koyar asker tasirsin.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

BayramlıkŞeker yazdı: 11 Eyl 2017, 23:45 Hocam lütfen.
M-113 bütün resmi geçit, eğitim ve harekatta en önde poz verir :) Bunu ilk süren emekli oldu, yerine geçen de emekli oldu, şimdi 3. nesli emekli edecekler :D Alet C-17'ye bile bindi. Uzaya giderse şaşırmam...
M-113 halen geri hizmet görevlerinde işe yarayacak kendini muharebede kanıtlamış, ucuz, nakliyesi kolay ve efektif bir platform. Geri hizmet servisinden kastım komuta & kontrol, mekanize havan, eyp & mayın imha tim aracı ve mühendislik destek görevleri gibi alanlar. Zira hala ABD bile söz konusu araçları bu saydığım görevlerde kullanıyor...

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker »

Türkiye'ye silah satışının yasaklanması gerektiğini düşünen Almanya mı bize fazla A400M'sini satacak :)
Ben M113 konusunda biraz esprili yaklaştım. İşini yapıyorsa sorun yok. Ama platformun dede olduğu malum.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

BayramlıkŞeker yazdı: 12 Eyl 2017, 21:51 Türkiye'ye silah satışının yasaklanması gerektiğini düşünen Almanya mı bize fazla A400M'sini satacak :)
https://www.haberler.com/son-dakika-mer ... 60-haberi/

Almanya'nın halihazırda daralan silah pazarında Türkiye gibi silah ihracatı 1 asır öncesine dayanan önemli bir müşterisini kaybetmeyi göze alamayacağı belli idi. Hele ki Türk savunma sanayisi de belli bir noktaya gelmiş ve Almanlar güç grubu gibi spesifik şeyleri ancak satabilirken olası bir ambargo halinde hiç bir şey satamayıp bu sistemlerin de Türkiye'de geliştirilmeye başlanmasına önayak olmak istemiyorlar hali ile...

BayramlıkŞeker
Üye
Mesajlar: 674
Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Yaş: 27

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen BayramlıkŞeker »

DENO yazdı: 12 Eyl 2017, 22:45 https://www.haberler.com/son-dakika-mer ... 60-haberi/

Almanya'nın halihazırda daralan silah pazarında Türkiye gibi silah ihracatı 1 asır öncesine dayanan önemli bir müşterisini kaybetmeyi göze alamayacağı belli idi. Hele ki Türk savunma sanayisi de belli bir noktaya gelmiş ve Almanlar güç grubu gibi spesifik şeyleri ancak satabilirken olası bir ambargo halinde hiç bir şey satamayıp bu sistemlerin de Türkiye'de geliştirilmeye başlanmasına önayak olmak istemiyorlar hali ile...
"Tamamen" derken, eski şeylerden satalım, ekonomik köleliğe devam ama son teknolojiyi hiç yakalayamasınlar demek istiyorlar sanırım. Neyse, bizimkiler gazla çalıştığı için bu adamların bizimle zoraki bir ilişkileri olduğunun farkındadırlar umarım. Deee.....
O zaman neden Avusturya'nın güç grubu geliştirme projesini seteye uğratmasına izin verdiler :)
Aradığımız kuvvet hakaten damarlarımızdaki asil kanda. (Çok klişe bi laf ama olsun)

alucard
Akıncılar
Mesajlar: 334
Kayıt: 17 Tem 2012, 12:17
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen alucard »

Almanlar satmaya çalıştıkları A 400 M'lere müşteri bulamadıkları için savunma bütçelerine ek yaparak hizmete almaya karar vermişler. 13 uçak için yeni üs ve alan ihtiyaçları ile idame için personel alımı gibi kalemleri toplamı ile tek seferlik yatırım maliyeti 505 milyon euroyu bulacakmış.Yine yazının devamında uçakların çok pahalı ve ciddi bir iş gücü gerektiren sistemler olduğu için depolayıp alıcı bulmaya çalışmak yerine kullanıma alamaya karar vermişler. Bu 13 uçağın masrafını bölüşerek Avrupa içerisindeki ülkelerin nakliye ihtiyaçlarını karşılamada kullanmayı düşünüyorlarmış. NATO'nun Strategic Airlift Capability kapsamında Bulgaristan'da konuşlu 3 adet c-17'si dururken ne kadar iş yaparlar orası tarşılır.


kaynak: http://www.defense-aerospace.com/articl ... fails.html

Ekleme: Almanların bu kadar uğraşmasına rağmen satamadığı ve hizmete alarak Birlik üyesi ülkelerin kullanımına sunup işletme maliyetinden yırtmaya çalıştığı günlerde İspanyollar kara kara fazla A 400M'lerini nasıl satacaklarını düşünüyorlardır. Bence İspanyollarla anlaşarak ciddi indirim ya da uzun vadeli ödeme seçenekleri gibi güzel imkanlar yaratarak İspanya'nın alacağı sıfır ya da çok az kullanılmış A 400 M'leri filoya dahil edebiliriz.
En son alucard tarafından 31 Eki 2017, 00:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
memogianni
Cezalı
Mesajlar: 865
Kayıt: 12 Tem 2012, 21:26
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 43

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen memogianni »

Bir de geçmişte programa üye ülkeler fazladan is payı almak için ihtiyaçlarından fazla ucak siparisi vermişlerdi. Şimdi biz hariç hepsinde fazla ucak bulunurken hangi ülkelerin nakliyesini yapacaklar acep?

Kafkasya
Süvariler
Mesajlar: 3156
Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Yaş: 87

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Kafkasya »

alucard yazdı: 12 Eyl 2017, 23:26 Almanlar satmaya çalıştıkları A 400 M'lere müşteri bulamadıkları için savunma bütçelerine ek yaparak hizmete almaya karar vermişler. 13 uçak için yeni üs ve alan ihtiyaçları ile idame için personel alımı gibi kalemleri toplamı ile tek seferlik yatırım maliyeti 505 milyon euroyu bulacakmış.Yine yazının devamında uçakların çok pahalı ve ciddi bir iş gücü gerektiren sistemler olduğu için depolayıp alıcı bulmaya çalışmak yerine kullanıma alamaya karar vermişler. Bu 13 uçağı da masrafı bölüşerek Avrupa içerisindeki ülkelerin nakliye ihtiyaçlarını karşılamad kullanmayı düşünüyorlarmış. NATO'nun Strategic Airlift Capability kapsamında Bulgaristan'da konuşlu 3 adet c-17'si dururken ne kadar iş yaparlar orası tarşılır.


kaynak: http://www.defense-aerospace.com/articl ... fails.html

Ekleme: Almanların bu kadar uğraşmasına rağmen satamadığı ve hizmete alarak Birlik üyesi ülkelerin kullanımına sunup işletme maliyetinden yırtmaya çalıştığı günlerde İspanyollar karar karar fazla A 400M'lerini nasıl satacaklarını düşünüyorlardır. Bence İspanyollarla anlaşarak ciddi indirim ya da uzun vadeli ödeme seçenekleri gibi güzel imkanlar yaratarak İspanya'nın alacağı sıfır ya da çok az kullanılmış A 400 M'leri filoya dahil edebiliriz.
İlginç, daha yeni Fans ile birlikte Trump'ı yumuşatmak için 1,5 Milyar Euroyu bulacak 6 tane C130J siparişi vermek istiyordu .

http://www.spiegel.de/politik/deutschla ... 32019.html

alucard
Akıncılar
Mesajlar: 334
Kayıt: 17 Tem 2012, 12:17
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen alucard »

memogianni yazdı: Bir de geçmişte programa üye ülkeler fazladan is payı almak için ihtiyaçlarından fazla ucak siparisi vermişlerdi.
İhtiyaçtan fazla sipariş verilmesinin sebebi projeyi kurtarmak içindi. Aslında ilk başta siparişler daha yüksekti. Yanlış hatırlamıyorsam Almanların opsiyonlarla birlikte 70 uçaklık bir siparişi vardı yine bu proje ilk başladığında da biz opsiyonlarla birlikte 30'a yakın uçak almayı taahhüt etmiştik. Gerek yaşanan ekonomik krizler gerekse teslimatın sürekli gecikmesi ve artan birim fiyatları sebebiyle üye ülkeler ve Airbus çok defa bir araya geldi. En son bıçak kemiğe dayandı, Airbus siparişlerin daha da düşmesi ve birim maliyetlerin astronomik artması sonucunda ciddi zarar edeceğini bu sebeple projeyi iptal etmekle tehdit etti. En sonunda 180 uçak için 20 milyar euroydu sanırım bu fiyat ve bu adette anlaşıldı. İspanya ve Almanya gibi ülkeler projenin devamı için gelişen süreçte ekonomik sebepler ve daha az uçağa ihtiyaç duymalarına rağmen gereksiz olan miktarda uçağı finanse etmek zorunda kaldılar. Satarız diye düşündüler ama iş düşündükleri gibi olmadı henüz.
En son alucard tarafından 13 Eyl 2017, 08:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

alucard
Akıncılar
Mesajlar: 334
Kayıt: 17 Tem 2012, 12:17
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen alucard »

Kafkasya yazdı: 12 Eyl 2017, 23:47 İlginç, daha yeni Fans ile birlikte Trump'ı yumuşatmak için 1,5 Milyar Euroyu bulacak 6 tane C130J siparişi vermek istiyordu .

http://www.spiegel.de/politik/deutschla ... 32019.html
Hocam geciken teslimat takvimi yüzünden Fransa ve İngiltere C-130 alımına yönelmişlerdi. Sizin paylaştığını haber ocak 2017 tarihine ait. O tarihlerde hala fazla A 400 M'leri birilerine satarız, gecikecek uçaklar yerine de boşluğu doldurmak için bir kısım C-130 alımı yaparız diye düşünmüş olabilirler. Ancak Mart 2017 gibi işin rengi değişmiş sanırım. Satılmayarak hizmete alınacak A 400 M'ler yüzünden belki C-130 alımını da askıya alabilir Almanya

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen robust »

Fransizlarin C-130J niyetlenmesini ana nedeni tanker ucak olarak A400'un henuz hazir olmamasi ve hatta A400'un buyuk motorlarinin neden olacagi turbulans nedeniyle helikopterleri havada yakit ikmali zorlasacak olmasi var. C130'un tanker ucak modelini dusunuyorlardi.

Kullanıcı avatarı
FrOzkan
Üye
Mesajlar: 507
Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen FrOzkan »

https://www.youtube.com/watch?v=Hp9mP_otJtw

5 Adet prototip yapılmış , biri boş kargo diğeri tanker uçak olarak düşünsek airbus kalan prototipleri nasıl değerlendirir?

Heruamarth
Akıncılar
Mesajlar: 1095
Kayıt: 13 Tem 2012, 20:06
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Heruamarth »

FrOzkan yazdı: 15 Eyl 2017, 16:06 https://www.youtube.com/watch?v=Hp9mP_otJtw

5 Adet prototip yapılmış , biri boş kargo diğeri tanker uçak olarak düşünsek airbus kalan prototipleri nasıl değerlendirir?
Resim

blackeagle
Üye
Mesajlar: 237
Kayıt: 11 Ağu 2012, 22:39
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen blackeagle »

5. A-400M ABD kıyılarında şu an; cumhurbaşkanı da BM zirvesine katılacakmış ABD'de. Bu seyehatle ilgili gidiyor sanırım.

Resim

Cevapla