A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Tüm Askeri Uçaklar,İnsansız Hava Araçları, haberler, yorumlar, projeler, analizler...
robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen robust »

Butce fazlamiz var, issizlik %1 bile degil, en buyuk ilk 5 ekonomi icindeyiz, daha dun bir sirketimiz yeni bir urun lanse etti, 500 bin adet talep geldi. Kisi basi gelirde Avrupa'nin ilk 3 sirasindayiz, egitim sistemimiz ilk 10'da, bilim adamlarimiz yeni bir bulus yapti ve nobel'e aday oldular, gencler ve yetiskinler yuzmede dunya ve olumpiyat sampiyonlarimiz var. Dunya'nin yer ulkesine vizesiz giriyoruz....Evet boyle bir ulkenin devlet baskani zirhli mercedesini goturmeyecekte kim goturecek? Hem belki NY'ta zirhli arac yoktur kiralanabilecek veya Turk baskonosolosu tasarruf olsun diye Toyota Camry'ye felan biniyordur.

Greyjoy
Üye
Mesajlar: 489
Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Yaş: 23

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Greyjoy »

Bu ülkede kıçı kırık bir vali Audi makam araçlarının yanına kendi volkswagen passat aracını park etmeyi kendine zillet görüyor ve isyan ediyor.
Ne yapacaktı koskoca dünya lideri Cumhurbaşkanımız Trump'ın chrysler aracının yanına passat mı çekecekti ?

penche44
Süvariler
Mesajlar: 965
Kayıt: 17 Tem 2012, 18:40
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen penche44 »

Greyjoy yazdı: 16 Eyl 2017, 21:48 Bu ülkede kıçı kırık bir vali Audi makam araçlarının yanına kendi volkswagen passat aracını park etmeyi kendine zillet görüyor ve isyan ediyor.
Ne yapacaktı koskoca dünya lideri Cumhurbaşkanımız Trump'ın chrysler aracının yanına passat mı çekecekti ?
Ufak bir düzeltme olsun söz konusu kişi Düzce Belediye başkanıdır, damadı yaklaşık 1 aylık firarın ardından FETÖ'den tutuklanmıştı.

blackeagle
Üye
Mesajlar: 237
Kayıt: 11 Ağu 2012, 22:39
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen blackeagle »

BMW ve Mercedes te yolda :), A330-200 ve A340-500.

Bu arada 0055'ten sonra 0056 da Türk Hava Kuvvetleri'nin uçağı olacaktı ki son 1-2 aya kadar bulduğum kaynaklarda bunu gösteriyordu; 0056 İngiltere'nin olacakmış.

Seri numaraları 0066 ve 0068 hariç 0075'e kadar hangi uçaklar hangi ülkelere ait olacak belli, aralarında Türk Hava Kuvvetleri'ne ait uçak görünmüyor şu an. Belki belli olmayan dediğim 0066 veya 0068'den biri bizim olabilir.

blackeagle
Üye
Mesajlar: 237
Kayıt: 11 Ağu 2012, 22:39
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen blackeagle »

Bize katılacak 0078 ve 0080 seri numaralı uçakların, gövde montajları bitmiş, motor takılmayı bekliyormuş şu an.
0078, spotterlara yakalanmış.

http://www.goklerdeyiz.net/turk-hava-ku ... irlaniyor/

alpos
Üye
Mesajlar: 39
Kayıt: 06 Tem 2015, 02:30
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen alpos »

BayramlıkŞeker yazdı: 12 Eyl 2017, 23:06 Aradığımız kuvvet hakaten damarlarımızdaki asil kanda. (Çok klişe bi laf ama olsun)
Katilmiyorum. Bir sey hakkatense klise olamaz. Ki zaten klise degil. Sanmiyorum ki Ataturk dedikleri kliselessin.

blackeagle
Üye
Mesajlar: 237
Kayıt: 11 Ağu 2012, 22:39
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen blackeagle »

6. uçağımız ilk uçuşunu yapmış, bu sene teslimatı beklenen iki uçaktan ilki.
http://www.goklerdeyiz.net/turk-hava-ku ... unu-yapti/

Fransa 14, Almanya 19, Malezya 4, İspanya 2, Türkiye 5, Birleşik Krallık 19 uçak teslim almış şimdiye kadar.

Tulga
Süvariler
Mesajlar: 639
Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Yaş: 40

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Tulga »

İspanya'nın teslim adedine bakılırsa 13 adedini teslim almadan satma düşünceleri gerçeğe dönüşebilir. Almanya'nın ise 17 adet kısıtlamaya gideceği mevzusu vardı. 19 adet teslim almış. Onlar da yola devam kararı almış olacak ki teslim adetlerinde bir düşüş görünmemekte. Yalnız Almanya'nın ilave 6 adet C-130J alma kararına pek anlam veremedim.

Neyse bu yıl teslim alınacaklarla 7 adet A-400M envanterimizde olacak. Darısı kalan 3 adedin de sağ salim envantere girmesine. Hayırlı olsun.

blackeagle
Üye
Mesajlar: 237
Kayıt: 11 Ağu 2012, 22:39
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen blackeagle »


blackeagle
Üye
Mesajlar: 237
Kayıt: 11 Ağu 2012, 22:39
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen blackeagle »

7. uçağımız - 17-0080 - Haziran sonunda ilk uçuşunu gerçekleştirmiş; Seville tarafına sanırım pek spotter uğramadığından, A400M'lerin teslimat öncesi test uçuşlarında çekilmiş fotoğraflarını bulmak oldukça zor.
Bu ay teslim alırız diye düşünüyorum.

Bu uçağın da seri numarası bir önceki 17-0078 gibi 17 ile başlıyor, neden 18 ile başlamıyor?

Resim

Kullanıcı avatarı
Footle
Süvariler
Mesajlar: 498
Kayıt: 22 Tem 2012, 14:09
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Footle »

blackeagle yazdı: 05 Eyl 2018, 21:05 7. uçağımız - 17-0080 - Haziran sonunda ilk uçuşunu gerçekleştirmiş; Seville tarafına sanırım pek spotter uğramadığından, A400M'lerin teslimat öncesi test uçuşlarında çekilmiş fotoğraflarını bulmak oldukça zor.
Bu ay teslim alırız diye düşünüyorum.

Bu uçağın da seri numarası bir önceki 17-0078 gibi 17 ile başlıyor, neden 18 ile başlamıyor?

Resim
Büyük ihtimalle üretim hattına girdiği tarih.

lafferty
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 576
Kayıt: 22 Tem 2012, 21:33
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen lafferty »

Benim bildiğim o numaralandırma sipariş tarihini işaret ediyor,üretim yılını değil.Block 50+ larda 07 ile başlar halbuki 2012 yılında girmeye başladılar envantere.

PANZER
Üye
Mesajlar: 131
Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen PANZER »

İspanya ve Güney Kore, A-400M takası için görüşme halindeymiş. 4 ila 6 A-400M'e karşılık 30 KT-1 ve 20 T-50 almayı umuyorlarmış.

https://en.yna.co.kr/view/AEN20181115009900315

blackeagle
Üye
Mesajlar: 237
Kayıt: 11 Ağu 2012, 22:39
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen blackeagle »

17-0080 tescilli 7. uçak 17 Ekim'de teslim edildi.

8. ve 9. uçaklar muhtemelen -093 ve -094 nolu uçaklar olacak, en son bilinen montaj hattında oldukları. Montajda olduklarına pek heveslenmeyin ama, zira teslimat hızı oldukça yavaş ilerliyor A400M'de.
Bizim 080 kodlu uçaktan sonra henüz teslim edilen bir uçak olmadı.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

blackeagle yazdı: 19 Kas 2018, 21:28 17-0080 tescilli 7. uçak 17 Ekim'de teslim edildi.

8. ve 9. uçaklar muhtemelen -093 ve -094 nolu uçaklar olacak, en son bilinen montaj hattında oldukları. Montajda olduklarına pek heveslenmeyin ama, zira teslimat hızı oldukça yavaş ilerliyor A400M'de.
Bizim 080 kodlu uçaktan sonra henüz teslim edilen bir uçak olmadı.
Ben şu zamana kadar bize 7 uçak teslim edebilmelerine bile şükür diyorum...

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen swat »

Sırasıyla,

78-80-93-94 bizim siparişlerimiz bunu takiben A-400M ile ilgili devam kararımız olacak mı? veya ne nitelikte olacak yaşayarak öğreneceğiz gibi görülüyor şu an.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3650
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Test7 »

swat yazdı: 20 Kas 2018, 13:52 Sırasıyla,

78-80-93-94 bizim siparişlerimiz bunu takiben A-400M ile ilgili devam kararımız olacak mı? veya ne nitelikte olacak yaşayarak öğreneceğiz gibi görülüyor şu an.


An-188 projesi! ete kemige burunurse, yola bu ucakla devam edilir gibi.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3647
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 25

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen İstiklalFM »

Biraz daha sipariş verilse kimsenin karşı çıkacağını sanmam. Benim Hvkk personelinden öğrendiğim Kuvvet bu uçaktan çok memnun. Hem de her yere koşturuyor boş durduğu yok uçakların dedi.

karli
Süvariler
Mesajlar: 1128
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen karli »

İstiklalFM yazdı: 20 Kas 2018, 14:37 Biraz daha sipariş verilse kimsenin karşı çıkacağını sanmam. Benim Hvkk personelinden öğrendiğim Kuvvet bu uçaktan çok memnun. Hem de her yere koşturuyor boş durduğu yok uçakların dedi.
Siparişini azaltmak isteyen, yahut aldığı sayıyı sorgulayan ülkelerden devralsal bir kısım siparişleri fena olmaz. Almanya bir ara sayıyı azaltacaktı sonra vazgeçti, onlardan haber yokmu. 15-20 ilave olsa güzel olur. Gerçi bütçede nanay.
Deniz Kuvvetleri küresel güç aktarım kaabiliyeti istiyor. A-400 leri doldur işte.

Kullanıcı avatarı
İstiklalFM
Genel Yetkili
Mesajlar: 3647
Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Yaş: 25

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen İstiklalFM »


Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen swat »

karli yazdı: 20 Kas 2018, 18:57 Siparişini azaltmak isteyen, yahut aldığı sayıyı sorgulayan ülkelerden devralsal bir kısım siparişleri fena olmaz. Almanya bir ara sayıyı azaltacaktı sonra vazgeçti, onlardan haber yokmu. 15-20 ilave olsa güzel olur. Gerçi bütçede nanay.
Deniz Kuvvetleri küresel güç aktarım kaabiliyeti istiyor. A-400 leri doldur işte.
Mevcutta üretimden alınan sayıların bir kısmını ihtiyaçlarımıza göre üstlensek ilişkiler tarafında olumlu olur.

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 10017
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Sanchez »

Hiç yakıt ikmali yapan Türk A-400 fotosu gördünüz mü? Hiç bizim uçaklarımız tatbikatlarda diğerleri ile bir araya geldiler mi? Türk A-400 pilotlarının acaba böyle bir eğitimi var mı?
-
Ek olarak, bizim KC-135'lerde probe-drogue aparatı var mıydı, hatırlayamadım?

ZIRHLISUVARİ
Akıncılar
Mesajlar: 1746
Kayıt: 29 Eki 2012, 17:01
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen ZIRHLISUVARİ »

Var ama a400 icin kullanildi mi bilgim yok...

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3650
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Test7 »


Kullanıcı avatarı
muhendus
Süvariler
Mesajlar: 889
Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen muhendus »

Şu uçağın adedi 10 yerine en azından 16 olmalıydı.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6898
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen kabardey »

muhendus yazdı: 21 Haz 2019, 21:23 Şu uçağın adedi 10 yerine en azından 16 olmalıydı.
Hocam bu konuda çok ilginç bir dedikodu var. A400'den ek sipariş için görüşme yapıldığında fiyat yükselmesi gibi birşeyler gevelenmiş. Bizimkilerde vazgeçmiş diye iddia ediliyor, hiçbir kaynak bulamadım. Lakin SSB başkanı Demir bir açıklamasında, Ukrayna ile yapmak istediğimiz AN-188 versiyonlarının A400 ile neredeyse aynı kapasitede işler için kullanılabileceğini ve yarı fiyatına geldiğini belirmiş, A400 güzel ama çok pahalı demişti. Aslına bakarsanız bende A400'ü çok beğenmekle birlikte projenin çok kötü yürütüldüğünü ve hala da düzelmediğini düşünüyorum. Lakin uçak şahane. Belkide A400 ek siparişi yerine Ukrayna ile LEAP motorlu AN-188 yapmaya karar verdik. Sağımız solumuz belli olmaz.

Kullanıcı avatarı
muhendus
Süvariler
Mesajlar: 889
Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen muhendus »

kabardey yazdı: 21 Haz 2019, 21:46 Hocam bu konuda çok ilginç bir dedikodu var. A400'den ek sipariş için görüşme yapıldığında fiyat yükselmesi gibi birşeyler gevelenmiş. Bizimkilerde vazgeçmiş diye iddia ediliyor, hiçbir kaynak bulamadım. Lakin SSB başkanı Demir bir açıklamasında, Ukrayna ile yapmak istediğimiz AN-188 versiyonlarının A400 ile neredeyse aynı kapasitede işler için kullanılabileceğini ve yarı fiyatına geldiğini belirmiş, A400 güzel ama çok pahalı demişti. Aslına bakarsanız bende A400'ü çok beğenmekle birlikte projenin çok kötü yürütüldüğünü ve hala da düzelmediğini düşünüyorum. Lakin uçak şahane. Belkide A400 ek siparişi yerine Ukrayna ile LEAP motorlu AN-188 yapmaya karar verdik. Sağımız solumuz belli olmaz.
Başlangıçta planlanan adet 20 veya 26 gibi aklımda kalmış, sonradan artan maliyetler, proje katılımcısı ülkelerin adetleri azaltması ve bazı katılımcı ülkelerin (İtalya ve Portekiz) tamamen projeden ayrılmasıyla birim maliyetler daha da arttı ve biz de siparişimizi 10a düşürdük. Yine de buna rağmen başlangıçta planlanan adetlere göre aldığımız iş payı düşmedi. Evet uçak pahalı ama Avrupa projelerinin kaderi bu, Amerikalı projeler kadar yüksek adetlerde üretim olmadığı için birim başı maliyetler yüksek çıkıyor.

Öte yandan nakliye filolarımızda çeşitliliğin artmasının (A400M, C-130, C-160, CN235, ATR-72) üzerine bir de AN-188 in katılması da farklı maliyetler doğuracak. Lojistik ve bakım tutum sistemlerine ek yük getirecek. Bu yüzden A400M lerin adedi daha fazla olsaydı ve Meltem projesi için de ATR seçilmeseydi (CN235 le çok benzer altyapı kullanan büyük abisi C295 olabilirdi) TSK nın lojistik planlamaları için çok daha faydalı olurdu.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6898
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen kabardey »

muhendus yazdı: 21 Haz 2019, 22:16 Başlangıçta planlanan adet 20 veya 26 gibi aklımda kalmış, sonradan artan maliyetler, proje katılımcısı ülkelerin adetleri azaltması ve bazı katılımcı ülkelerin (İtalya ve Portekiz) tamamen projeden ayrılmasıyla birim maliyetler daha da arttı ve biz de siparişimizi 10a düşürdük. Yine de buna rağmen başlangıçta planlanan adetlere göre aldığımız iş payı düşmedi. Evet uçak pahalı ama Avrupa projelerinin kaderi bu, Amerikalı projeler kadar yüksek adetlerde üretim olmadığı için birim başı maliyetler yüksek çıkıyor.

Öte yandan nakliye filolarımızda çeşitliliğin artmasının (A400M, C-130, C-160, CN235, ATR-72) üzerine bir de AN-188 in katılması da farklı maliyetler doğuracak. Lojistik ve bakım tutum sistemlerine ek yük getirecek. Bu yüzden A400M lerin adedi daha fazla olsaydı ve Meltem projesi için de ATR seçilmeseydi (CN235 le çok benzer altyapı kullanan büyük abisi C295 olabilirdi) TSK nın lojistik planlamaları için çok daha faydalı olurdu.
Hocam benim bahsettiğim projenin başı değil daha bir kaç sene öncesi. Zaten A400'ün başka hiçbir yerde satmaması da bu pahalılığına borçlu. Fransa bile dayanamadı gitti C-130J aldı, lojistik mozistik salladı birşeyler ayıp olmasın diye.

Eldeki C-160'lar öldü bitti, CN235'ler emeklilik günü sayıyor, C-130'lara birşeyler yapıyoruz ama onlarda artık ne kadar gider görücez, elde kala kala 10 tane düzgün kargo uçağı mı kalacak? Artık 70'ler 80'ler gibi bir ortamda değiliz, NATO koruması altında istediğimiz gibi lay lay yapamayız. Bu kargo uçak meselesini, tanker uçaklarda dahil, bence yetince ciddiye almıyoruz.

Kullanıcı avatarı
muhendus
Süvariler
Mesajlar: 889
Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen muhendus »

kabardey yazdı: 21 Haz 2019, 22:29 Hocam benim bahsettiğim projenin başı değil daha bir kaç sene öncesi. Zaten A400'ün başka hiçbir yerde satmaması da bu pahalılığına borçlu. Fransa bile dayanamadı gitti C-130J aldı, lojistik mozistik salladı birşeyler ayıp olmasın diye.

Eldeki C-160'lar öldü bitti, CN235'ler emeklilik günü sayıyor, C-130'lara birşeyler yapıyoruz ama onlarda artık ne kadar gider görücez, elde kala kala 10 tane düzgün kargo uçağı mı kalacak? Artık 70'ler 80'ler gibi bir ortamda değiliz, NATO koruması altında istediğimiz gibi lay lay yapamayız. Bu kargo uçak meselesini, tanker uçaklarda dahil, bence yetince ciddiye almıyoruz.
Aman Kabardey hocam ne yaptın, 60 model uçakları uçururken 90 lı modellerdeki CN235 lerin emeklilik sayması büyüklerine ayıp olur. C-130 Erciyes projesiyle modernize edildi ama senin de belirttiğin gibi bize daha çok uçak lazım, o yüzden de 10 tane A400M yetmez daha fazla olsaydı keşke diyorum ya.

Keşke 16 hatta 16+2 tanker rollü A400M edinsek. Dertsiz tasasız Almanya 53 adet alırken bize 10 tane uçak yetmez, bizim lojistik ve taktik ulaştırma ihtiyaçlarımız çok daha farklı ve fazla.

Keşke CH-47 lerin adedini de arttırabilsek ve hatta mevcut 4 adet E7 Barış Kartalımıza da ek 2 sipariş verebilsek. Ama keşkeden ötesi yok şimdilik.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

C-130 aslında NATO nun tam anlamı ile "yük katırlığını" yapan çok istisnai bir uçak. Şöyle ki tasarım itibari ile uçağın "şasesi" olarak tabir edebileceğimiz temel konstrüksüyonu dışındaki her paraçası çok rahat bir şekilde değişebiliyor (gövdenin hemen hemen tamamı da olmak üzere). Bu da uçağın temel yapısını etkiyecek bir kaza ya da güçsüzleşme meydana gelmediği sürece diğer parçalarının tamamını yenilenerek uçağın servise devam edebilmesi imkanını sunuyor. Bizde mesela servise 1960 lı yıllarda başlayan C130E modelleri geçen süre zarfında bütün değişen parçalar hesaba katıldığında bir kaç defa yeniden inşa edildi desek yalan olmaz. Bildiğim kadarı ile USAF ta da aynı şekilde 50 yıldır faal kullanılan C-130 modelleri mevcut.

Konumuza gelecek olur isek bence de A400M sayısı bulunduğumuz coğrafya ve ülke büyüklüğü hesaba katıldığında yetersiz. Airbus belki ilk parti siparişleri bitirdiğinde ek parti sipariş etmeye düşünürler. A400M bence her ne kadar siklet olarak 1 tık yüksek kalsa da uzun dönemde HvKK daki C-130 ların yerine alınabilecek sınıf ve kabiliyetlere sahip uçak.

Shock and Awe
Üye
Mesajlar: 361
Kayıt: 11 Tem 2018, 13:45
Konum: Ankara
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Shock and Awe »

A400M ler için daha sonra yeniden sipariş verilip toplam sayı 20'ye tamamlanır diye düşünüyorum.

CN235 ler de C27J ler ile değiştirilebilir. Mutlaka onlar için de plan vardır ama hükümet çıkıp biz cn235+ gibi bir uçağı TAİ ile üreticez de diyebilir. Belli olmaz.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

Shock and Awe yazdı: 22 Haz 2019, 00:08 A400M ler için daha sonra yeniden sipariş verilip toplam sayı 20'ye tamamlanır diye düşünüyorum.

CN235 ler de C27J ler ile değiştirilebilir. Mutlaka onlar için de plan vardır ama hükümet çıkıp biz cn235+ gibi bir uçağı TAİ ile üreticez de diyebilir. Belli olmaz.
1990 lı yıllarda yapılan ve CASA CN-235 in kazandığı hafif siklet kargo uçağı ihalesine C-27J nin ilk modeli Aeritalia G.222 de katılmıştı lakin CASA CN-235 seçilmişti. CN-235 lerin değişitirilmesini konuşmak için çok çok erken bana göre. Önümüzdeki yıllarda C-130 Erciyes modernizasyonu gibi, C-295 seviyesi bir CN-235 modernizasyonu gündeme gelebilir, daha sonra da nereden baksanız 15-20 yıl daha faal kullanılırlar. O zaman da kim ö.le, kim kala piyasadaki uçaklar ne olur bilemeyiz. Belki o zamana kadar birileri ile ortaklaşa ya da kendimiz bile bir hafif siklet kargo uçağı çıkartabilmiş yada en azından projelendirmiş bile olabiliriz kim bilir.

Neyse, konumuz olan A400M den sapmamaya özen gösterelim...

karli
Süvariler
Mesajlar: 1128
Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
Konum: Ankara
Yaş: 41

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen karli »

Shock and Awe yazdı: 22 Haz 2019, 00:08 A400M ler için daha sonra yeniden sipariş verilip toplam sayı 20'ye tamamlanır diye düşünüyorum.

CN235 ler de C27J ler ile değiştirilebilir. Mutlaka onlar için de plan vardır ama hükümet çıkıp biz cn235+ gibi bir uçağı TAİ ile üreticez de diyebilir. Belli olmaz.
Aslında siparişe bile gerek yok, elindeki yada beklediği siparişi düşürmeye çalışan ülkeler var.

Kullanıcı avatarı
DELKU
Akıncılar
Mesajlar: 818
Kayıt: 11 Tem 2012, 16:10
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DELKU »

muhendus yazdı: 21 Haz 2019, 22:16 Başlangıçta planlanan adet 20 veya 26 gibi aklımda kalmış, sonradan artan maliyetler, proje katılımcısı ülkelerin adetleri azaltması ve bazı katılımcı ülkelerin (İtalya ve Portekiz) tamamen projeden ayrılmasıyla birim maliyetler daha da arttı ve biz de siparişimizi 10a düşürdük. Yine de buna rağmen başlangıçta planlanan adetlere göre aldığımız iş payı düşmedi. Evet uçak pahalı ama Avrupa projelerinin kaderi bu, Amerikalı projeler kadar yüksek adetlerde üretim olmadığı için birim başı maliyetler yüksek çıkıyor.

Öte yandan nakliye filolarımızda çeşitliliğin artmasının (A400M, C-130, C-160, CN235, ATR-72) üzerine bir de AN-188 in katılması da farklı maliyetler doğuracak. Lojistik ve bakım tutum sistemlerine ek yük getirecek. Bu yüzden A400M lerin adedi daha fazla olsaydı ve Meltem projesi için de ATR seçilmeseydi (CN235 le çok benzer altyapı kullanan büyük abisi C295 olabilirdi) TSK nın lojistik planlamaları için çok daha faydalı olurdu.
İlk planlama 24 adetti. Sonra 20 filan derken kala kala 10 tane kaldı.
Bunda biraz da suudilerden gelen 2. el C-130 ların da suçu var, elimiz az rahatlayınca gevşeriz milletçe. Ekonominin durumuna birşey yazmak gereksiz zaten.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen robust »

Bu surecte A400 istegimiz 27>16>10 olarak surekli kuculerek devam etti. Ucagin beklenenenden pahali olmasi ve sonrasinda C130B/E'lerin ERCIYES mod gecirmesinin de etkisi var sanirim. Keske imkan olsa Almanya ve Ispanya'nin fazla siparis olarak gordukleri ucaklardan en 6 adet daha almak lazim. Bu sekilde filo envanterinin 16 adede cikarilmasi ek kapasite kazanimi olarak Turkiye'nin uzun vadede olasi ihtiyaclarini karsilamak icin iyi olur. A400 kargo ve menzil kapasitesi olarak Turkiye'nin bulundugu cografyaya uygun. Istenirse 10 ton yuk ile TR-ABD arasinda direk ucus kabiliyeti veya 30 ton genis kargoyu bir seferde Avrupa veya Afganistan'a goturebiliyor. S70, T129 gibi helikopterleri tasiyabiliyor daha ne olsun.

VIP gorevlerde en cok ucus saatini sanirim CB'nin zirhli araclarini tasimak icin yapmislardir. Artik bizim CB yurt disi seyehat protokolu bir ABD gibi, tek eksik helikopterleri goturemiyoruz simdilik.

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3650
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Test7 »


Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen swat »

robust yazdı: 24 Haz 2019, 23:21 Bu surecte A400 istegimiz 27>16>10 olarak surekli kuculerek devam etti. Ucagin beklenenenden pahali olmasi ve sonrasinda C130B/E'lerin ERCIYES mod gecirmesinin de etkisi var sanirim. Keske imkan olsa Almanya ve Ispanya'nin fazla siparis olarak gordukleri ucaklardan en 6 adet daha almak lazim. Bu sekilde filo envanterinin 16 adede cikarilmasi ek kapasite kazanimi olarak Turkiye'nin uzun vadede olasi ihtiyaclarini karsilamak icin iyi olur. A400 kargo ve menzil kapasitesi olarak Turkiye'nin bulundugu cografyaya uygun. Istenirse 10 ton yuk ile TR-ABD arasinda direk ucus kabiliyeti veya 30 ton genis kargoyu bir seferde Avrupa veya Afganistan'a goturebiliyor. S70, T129 gibi helikopterleri tasiyabiliyor daha ne olsun.

VIP gorevlerde en cok ucus saatini sanirim CB'nin zirhli araclarini tasimak icin yapmislardir. Artik bizim CB yurt disi seyehat protokolu bir ABD gibi, tek eksik helikopterleri goturemiyoruz simdilik.
Açıkçası bende A-400M'in sayısının arttırılması taraftarıyım aslında bu konuyu lehimize ciddi çevirebiliriz.

-AB ülke orduları bütçesi zorlanmakta bu nedenle siparişlere rağmen mevcut siparişlerden satma eğilimindeler. Özellikle üretim hattında sıradaki bir siparişi satmaları onlar için mükemmel bir sonuç olur. Bizde HSS konusunda teknik destek alabileceeğimiz bir ülkenin siparişinden 4 - 6 adet alabiliriz.
-Ayrıca Ağır nakliye görevlerini 10 adet uçağın üzerinde tutmak bu uçakları çok yoracaktır. Planlama toplam yük kapasitesinden yapılırken platform sayısı nedeni ile oluşacak yoğunluk ve uçakları üzerindeki stressin hesaplandığını düşünmüyorum.
-Ayrıca Uzun vadede stratejik bir ulaştırma filosu için adedin arttırılması mühim olacaktır.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

swat yazdı: 07 Ağu 2019, 14:29 Açıkçası bende A-400M'in sayısının arttırılması taraftarıyım aslında bu konuyu lehimize ciddi çevirebiliriz.

-AB ülke orduları bütçesi zorlanmakta bu nedenle siparişlere rağmen mevcut siparişlerden satma eğilimindeler. Özellikle üretim hattında sıradaki bir siparişi satmaları onlar için mükemmel bir sonuç olur. Bizde HSS konusunda teknik destek alabileceeğimiz bir ülkenin siparişinden 4 - 6 adet alabiliriz.
-Ayrıca Ağır nakliye görevlerini 10 adet uçağın üzerinde tutmak bu uçakları çok yoracaktır. Planlama toplam yük kapasitesinden yapılırken platform sayısı nedeni ile oluşacak yoğunluk ve uçakları üzerindeki stressin hesaplandığını düşünmüyorum.
-Ayrıca Uzun vadede stratejik bir ulaştırma filosu için adedin arttırılması mühim olacaktır.
Bu uçak sayısının 10 adette kalmaması ve alımlarının devam etmesi hususunda haklıyız ama A400M e ağır nakliye görev uçağı olarak tanımlamamız yanlış olur diye düşünüyorum. A400M dediğiniz uçak ne tank ne de obüs taşıyabiliyor, operasyonel menzil ve taşıma kapasitesi bakımından orta siklet olarak kabul edilen C-130'un bir tık üstü ve C-17 gibi safkan bir ağır nakliye uçağının bir tık altı demek daha doğru olur. Bakın Doha'daki askeri üsse giden Fırtına obüsleri Katar'a ait C-17 ler ile taşıdı. Çünkü bizim A400M lerin taşıyabileceği en yüksek sikletli araç M113 idi...

Resim

Kullanıcı avatarı
Test7
Süvariler
Mesajlar: 3650
Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Test7 »

DENO yazdı: 07 Ağu 2019, 14:56 Bu uçak sayısının 10 adette kalmaması ve alımlarının devam etmesi hususunda haklıyız ama A400M e ağır nakliye görev uçağı olarak tanımlamamız yanlış olur diye düşünüyorum. A400M dediğiniz uçak ne tank ne de obüs taşıyabiliyor, operasyonel menzil ve taşıma kapasitesi bakımından orta siklet olarak kabul edilen C-130'un bir tık üstü ve C-17 gibi safkan bir ağır nakliye uçağının bir tık altı demek daha doğru olur. Bakın Doha'daki askeri üsse giden Fırtına obüsleri Katar'a ait C-17 ler ile taşıdı. Çünkü bizim A400M lerin taşıyabileceği en yüksek sikletli araç M113 idi...
Hocam Ukrayna ile AN-70 üzerinden ortak geliştirilmesi düşünülen An-188 muhabbeti vardı ama ses seda yok.

Resim

Kullanıcı avatarı
muhendus
Süvariler
Mesajlar: 889
Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen muhendus »

A400M in tanımı stratejik kabiliyetlere sahip taktik hava taşıyıcısı. C-17 ile C-130 arasında bir segmentte, C-130 lardan 10 metre daha uzun, 2 kat fazla menzile sahip, daha hızlı ve 16 ton civarı daha fazla taşıma kapasitesine sahip. Menzili C-17 yle hemen hemen aynı.

Ağır nakliye uçağı değil ama orta sıklet nakliye uçağı tanımını da yukarıya doğru esneten bir uçak.

Dipnot; fiyat olarak ta açık kaynaklara düştüğü kadarıyla A400 2 kat daha pahalı C-130 lardan. Bunda üretim adedinin azlığı da bir faktör tabi. C-130 kadar yaygın üretilen çok nadir nakliye uçağı var dünyada.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen robust »

G. Kore A400 alimi icin Ispanya ile bir barter anlasmasi yapacak sanirim. Anlasma kapsaminda G. Kore kendi urettigi T50 jet egitim ucaklari ve KT1 turboproplardan olusan bir paket yapacak, ISpanya ise bunlara karsilik 6 adet A400 siparis slotunu G. Kore'ye kaydiracak. Ispanya 27 adet toplam siparisinde 13 adet ihtiyac fazlasi var. Airbus ile yapilan anlasma nedneiyle, iptal edemiyor bu kesin siparislerini. Bu kendine ait uretim slotlarinan G. Kore'ye 6 tanesini devredecek. Airbus bu anlasmaya ok veriyor. Kalan 7 adedi de biz alsak fena olmaz ama tabi ekonomik sorunlar malum, ciddi ilave alim icin doviz odeyecek durumda degiliz sanirim. Birim olarak A400M'in 100-120 milyon euro arasinda bir maliyeti var sanirim. G. Kore gibi bir barter yapmak lazim ama bizim neyimiz var Ispanya'ya verecek?

https://theaviationgeekclub.com/spain-c ... -trainers/

Canti
Süvariler
Mesajlar: 3543
Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Canti »

robust yazdı: 07 Ağu 2019, 17:30 G. Kore A400 alimi icin Ispanya ile bir barter anlasmasi yapacak sanirim. Anlasma kapsaminda G. Kore kendi urettigi T50 jet egitim ucaklari ve KT1 turboproplardan olusan bir paket yapacak, ISpanya ise bunlara karsilik 6 adet A400 siparis slotunu G. Kore'ye kaydiracak. Ispanya 27 adet toplam siparisinde 13 adet ihtiyac fazlasi var. Airbus ile yapilan anlasma nedneiyle, iptal edemiyor bu kesin siparislerini. Bu kendine ait uretim slotlarinan G. Kore'ye 6 tanesini devredecek. Airbus bu anlasmaya ok veriyor. Kalan 7 adedi de biz alsak fena olmaz ama tabi ekonomik sorunlar malum, ciddi ilave alim icin doviz odeyecek durumda degiliz sanirim. Birim olarak A400M'in 100-120 milyon euro arasinda bir maliyeti var sanirim. G. Kore gibi bir barter yapmak lazim ama bizim neyimiz var Ispanya'ya verecek?

https://theaviationgeekclub.com/spain-c ... -trainers/
Bulunur bir şey hocam. Almak kafaya konulursa çözüm bulunur. Soru biz daha fazla A-400M istiyor muyuz?

Kullanıcı avatarı
Sanchez
Site Başkanı
Mesajlar: 10017
Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Sanchez »

Kim ne ister ne der bilemiyorum, bildiğim şey ihtiyaç olduğu.

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen swat »

A-400M'de maliyetleri etkileyen en önemli faktör proje ortaklarının azaltmış olduğu ihtiyaç adetleri. Maalesef savunma harcamalarını düşürme politikası AB ülkeleri iç siyasetlerinin ana malzemesi durumunda. A-400M'in ilk verilen siparişlerinden herkesin sayı düşmesi aslında bu projeye gölge düşürmekte. Üretim programındaki uçakları başka ülkelere kaydırmak aslında AIRBUS'ın işini zorlaştırıyor.

Böyle bir politika olmasa ve A-400M ihracat için zorlansa NATO ülkesi olmayan partnerlerde ihraç edilme maliyetler o zaman düşer.

kabardey
Akıncılar
Mesajlar: 6898
Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen kabardey »

Hocam ayrıca A-400'ün en büyük masraflarından biride üretim yapıldığı ülkeler. Türkiye o yönüyle ciddi karlı bir ülke. Diğer ülkelerde işçilik masrafları filan çok çok el yakıyor. Ayrıca projede çıkan sorunlar ve teknik aksaklıkları da unutmamak gerek. Tabi Avrupa'da eli yüzü düzgün bir ordunun olmayışı da, sizin dediğiniz gibi sipariş adetlerini çok etkiledi. Üstelik durmadan da ek maliyetler çıkıyor. A-400 bence çılgın bir ülkenin çıkıp da 50 adet filan sipariş vermemesi durumda bu pahalı haliyle kalacak ve herkes elindeki adet ile yetinecek. G. Kore bir çılgınlık yapıp barter işine girdi bakalım nasıl olacak.

Kullanıcı avatarı
swat
Genel Yetkili
Mesajlar: 2632
Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Konum: Antalya
Yaş: 39

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen swat »

Bizim şu noktada yapmamız gereken bize istediğimiz teknolojileri sağlamakta kolaylık gösterecek bir ülkeden yaptığı bu kolaylık karşılığında 4 - 6 arası siparişi bize kaydırmak.

robust
Akıncılar
Mesajlar: 3549
Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen robust »

Sanchez yazdı: 07 Ağu 2019, 18:11 Kim ne ister ne der bilemiyorum, bildiğim şey ihtiyaç olduğu.
Ilave A400 alimi kolaylastirmanin yolu bu ucagi en cok kullanan makamin ikna edilmesinden gecer. Bakin sizin zirhli araclari ve personeli her yere goturebiliyoruz. Mevcut envanter 10 adet. Bunun bakimi var, ariza durumlari var, egitim faaliyetleri var. Heran aktif ucak sayisi %70 hazirlik oranindan 7 adede duser. Turkiye'nin askeri ulastirma ihtiyaclari daha fazla sayida ucagin hazir olmasini gerektirir. Turkiye'nin Katar, Somali, Afganistan gibi ucak mesafelerde ciddi sayida asker bulundurdugunu da hesaba katarsak ideal sayi belkide iki misli olabilir.

Kullanıcı avatarı
muhendus
Süvariler
Mesajlar: 889
Kayıt: 30 Ara 2012, 01:37
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen muhendus »

Bir önceki sayfada yazdığım düşüncem halem geçerlidir.
Öte yandan nakliye filolarımızda çeşitliliğin artmasının (A400M, C-130, C-160, CN235, ATR-72) üzerine bir de AN-188 in katılması da farklı maliyetler doğuracak. Lojistik ve bakım tutum sistemlerine ek yük getirecek. Bu yüzden A400M lerin adedi daha fazla olsaydı ve Meltem projesi için de ATR seçilmeseydi (CN235 le çok benzer altyapı kullanan büyük abisi C295 olabilirdi) TSK nın lojistik planlamaları için çok daha faydalı olurdu.
Kaynak çeşitlendirmeyi belki jetlerimiz için biraz düşünmeliydik 10-15 yıl önce. Şimdi Caatsa vs tepemizde Demoklesin kılıcı gibi sallanmazdı ya da sallansa da bu derece tedirgin etmezdi.

Kullanıcı avatarı
DENO
Site Başkanı
Mesajlar: 8865
Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen DENO »

Belkide şu uçaklardan ne yağığ ne edip orta vadede en az bir 10-12 adet daha alabilsek eldeki C-130 ları da C-160 lar gibi komple emekli eder üzerine AN-188 gibi ağır siklet bir nakliye uçağından 8-10 küsür kadar almayı düşünebilir idik. Bu şekilde envanteri de çorba etmiş de olmayız. Belki HvKK C-130 ların da eskimesi ile beraber önümüzdeki 15-20 yıl içinde yazdığıma benzer bir starteji izleyecek olabilir, kim bilir...

Patriot
Uzaklaştırıldı
Mesajlar: 344
Kayıt: 27 Ağu 2012, 15:51
Yaş:

A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar

Mesaj gönderen Patriot »

Almanlar A-400 M lerden kurtulmak istiyor, en çok sipariş geçen proje ortağı. Bize ihtiyacımız olan kritik askeri parçaların lisans altı üretim haklarını verirken ve ihracat lisanslarında sıkıntı çıkarmasınlar. Mesela Altay tankı ve savaş gemilerimizin güç grupları için MTU Türkiye’de Türk bir partner ile lisans altı üretim yapsın. Almanya’nın liberal hippi politikacıları bu süreçte ve ihracat konusunda sıkıntı çıkarmasınlar. Karşılığında o istemedikleri fazladan 20 A-400 M i biz alalım.

Cevapla