Birim başına 150 milyon euro dan 20 adet A400M 3 milyar euro yapar o da en iyi tahminle. 5 adet alsalar öpüp başımıza koyardık hocam.Patriot yazdı: ↑09 Ağu 2019, 16:32 Almanlar A-400 M lerden kurtulmak istiyor, en çok sipariş geçen proje ortağı. Bize ihtiyacımız olan kritik askeri parçaların lisans altı üretim haklarını verirken ve ihracat lisanslarında sıkıntı çıkarmasınlar. Mesela Altay tankı ve savaş gemilerimizin güç grupları için MTU Türkiye’de Türk bir partner ile lisans altı üretim yapsın. Almanya’nın liberal hippi politikacıları bu süreçte ve ihracat konusunda sıkıntı çıkarmasınlar. Karşılığında o istemedikleri fazladan 20 A-400 M i biz alalım.
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6898
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Keşke A-400 filosu 30 adet olsa lakin bu fiyatlarla ekonomimiz iyi olsa bile çok zor. An-188 yarı fiyatından daha ucuz ve nereyse aynı görev tanımında.
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
-
- Üye
- Mesajlar: 41
- Kayıt: 20 Eyl 2012, 11:42
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Benim merak etttiğim birşey var, Kayseri de nakliye uçakları kullanılmadıkları zamanlarda açık alandamı duruyor, yoksa hangarları varmı.
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8865
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
İyi bari uygun boyda hangar yapmışlar. İlk A400M ler geldiğinde ulaştırma filonun elindeki hangarlar küçük kaldı diye uzun zaman Kayseri'de pist servis alanında açıkta bekletilmişti garibanlar. Alım anlaşması 10 yıl önceden imzalanmış uçaklara geldikten sonra hangar yapmakta sadece bizden beklenirdi zaten...
Not: Bu hangarlar sadece A400M ler için değil sanki ileride daha büyük bir ağır nakliye uçağı alırsak onuda koyabiliriz diye oldukça yüksek yapmışlar herhalde
Not: Bu hangarlar sadece A400M ler için değil sanki ileride daha büyük bir ağır nakliye uçağı alırsak onuda koyabiliriz diye oldukça yüksek yapmışlar herhalde

- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Ek Bilgi: Kayseri 12.Hava Üssü A400M Hangar ve Teknik binalar İnşaat Projesi 2015-2017 yılları arasında tamamlanmış.DENO yazdı: ↑14 Ağu 2019, 00:39 İyi bari uygun boyda hangar yapmışlar. İlk A400M ler geldiğinde ulaştırma filonun elindeki hangarlar küçük kaldı diye uzun zaman Kayseri'de pist servis alanında açıkta bekletilmişti garibanlar. Alım anlaşması 10 yıl önceden imzalanmış uçaklara geldikten sonra hangar yapmakta bizden beklenirdi zaten...
Not: Bu hangarlar sadece A400M ler için değil sanki ileride daha büyük bir ağır nakliye uçağı alırsak onuda koyabiliriz diye oldukça yüksek yapmışlar herhalde![]()
https://projehesap.com/proje/12-hava-us ... r-projesi/
- MrExelance
- Süvariler
- Mesajlar: 255
- Kayıt: 13 Haz 2019, 19:25
- Konum: İstanbul/Elazığ
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
http://www.kokpit.aero/a400m-bakimda-li ... kuvvetleri
Bahsedildiği gibiyse filonun uçuş saatleri gayet yüksek değil mi
Bahsedildiği gibiyse filonun uçuş saatleri gayet yüksek değil mi
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2067
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Bu kadar yatırım yapmisken ek alım yapılması iyi olurdu. Aldığımız uçaklara son güncellemeler yapilacakmi acaba?
2022 de alacağımız uçak sanırım en gunceli olacak.
2022 de alacağımız uçak sanırım en gunceli olacak.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Ucus saatlerinin yuksekmesi biraz Turkiye'nin cografik konumu ve ucaklari daha uzun mesafeli ucuslarda yogun kullanmasiyla da alakali. Mesela CB'nin makam araclari Japonya goturup ve getirmek kac saat ucusa denk gelir sizce? Hava yollari ile ucarsaniz 12 saat suruyor. Gidis gelis 24 saat. ABD'ye gidis gelis benzer saatler. Belki son 3 yildir CB'nin butun yurt disi seyehatlerinde A400 kullaniliyor. Arjantin dahil Amerika kitasindaki veya Afrika ulkelere gezilerde gitti bu ucaklar. Kafadan o 4000 saatin onemli bir kismi devlet erkaninin zirhli araclarinin ve personelinin yurt disina tasinmasi icin yapilmis saatler.MrExelance yazdı: ↑14 Ağu 2019, 10:47 http://www.kokpit.aero/a400m-bakimda-li ... kuvvetleri
Bahsedildiği gibiyse filonun uçuş saatleri gayet yüksek değil mi
O yuzden yaziyorum yukarida, eger ilave A400 almak istiyorsa kuvvet, ikna etmesi gereken makam Genelkurmay Bsk. degil.
- Sanchez
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10017
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
- TEORI
- Site Başkanı
- Mesajlar: 5563
- Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Bu uçaklardan 20 adet daha envantere sokman gerekli. Bukadar sağa sola uzanan bir devletin güçlü bir lojistik ağı olmalı. Uzun menzilli ve gerekli ağır yükü tek seferde taşıyacak başka uçağın var mı. Sonuçta yönetim müsriflik yapmazsa çok kolay gerekli kaynakta bulunur. Ama olur mu canım makam arabaları senin askeri bekandan daha önemli.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6898
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Daha öncede çokça söylemiştik. Ucuz iş gücü ciddi bir anahtar. Siyasiler biraz daha akıllı hareket edebilse idi, F-35'in bütün Avrupa bakımları Türkiye'de yapılabilirdi. AB ve ABD'li firmalar bu konulardan dolayı Türk firmalar ile çalışmaya çok hevesli.
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8865
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Eldeki C-160 ların hepsi üreticinin azami uçuş ömrü olarak belirlediği 20.000 uçuş saatini geçti, hatta bazıları ikiye katlamaya bile yaklaştı. Son duyduğum kadarı ile sadece 4 tanesi aktif olarak kalmış gerisi ya müzelerde ya da yedek parça olmuş zaten. Şu saatten sonra faydadan çok zarar olurlar. ABD de AMARC a cılkını çıkardığı uçağı değil emekli ettiği fakat hala uçuş saati kalmış uçaklarını koyuyor.musti yazdı: ↑03 Eki 2019, 23:17 Keşke C-160 ları hurdaya çıkarmasalar. Farnsa ve Almanya hurdaya çıkardılar. Onlardaki atıl depoları hesaplı olarak alsak senelerce uçar daha bu canavarlar. Bu arada 45 senelik hizmette hiç C-160 kaybımız yok.
Yani en azından AMARCH gibi Kütahya'da faal yedekte tutulsalar. Yada Orman bakanlığına yangın söndürme uçağı olsun. THK'ya paraşüt uçağı olsun.
Çok yazık .
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3156
- Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
- Yaş: 87
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Materiyel saati dolmuş artık, personeli tehlikeye atmaya değmez.
Kapsamlı modernizasyona tutuluncada çok masraflı olur galiba.
Kapsamlı modernizasyona tutuluncada çok masraflı olur galiba.
- TEORI
- Site Başkanı
- Mesajlar: 5563
- Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Bize ek nakliye uçağıda şart bu arada. Elden çıkardıkları a400 m lerden ek alabiliriz. C130 larımızda pek iyi durumda değil. Yorgun çoğu.
Bu tarz aciliyeti olan savunma harcamalarına kaynak çokta güzel bulunur. Her yıl hatta ay yenilenen makam arabaları alınmasa, lüks harcamlar kısılsa zaten kendiliğinden kaynak oluşur. Bir valilikte hatta kaymakamlıkta kırtasiye harcaması ayağına çöpe giden milyonların olduğu bir ülke de kaynak yaratmaktan kolay bir şey olamaz.
Bu tarz aciliyeti olan savunma harcamalarına kaynak çokta güzel bulunur. Her yıl hatta ay yenilenen makam arabaları alınmasa, lüks harcamlar kısılsa zaten kendiliğinden kaynak oluşur. Bir valilikte hatta kaymakamlıkta kırtasiye harcaması ayağına çöpe giden milyonların olduğu bir ülke de kaynak yaratmaktan kolay bir şey olamaz.
- okeanos
- Süvariler
- Mesajlar: 2616
- Kayıt: 20 Tem 2015, 16:17
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Hocam valilik yahut kaymakamlık gibi kurumlarda ek ödenek verilmiyor. Mevcut hükumet konaklarının bina mesuliyeti kaymakamlık veya valiliğe ait. Doğal olarak ortaya çıkan arıza veya yenileme gereken kısımlarda Yikop teslimi sonrasında herhangi bir maddi yardım almıyorlar. (Bina için.) Bu sebep ile kırtasiye vs harcamalarını fazla gösterip giderlerini bu kısımlardan karşılıyorlar ki nispeten düşük meblağlar. Genelde Vakıflar, Milli Eğitim, Nüfus, Tapu ve SGK gibi kurumlardan yardım alıyorlar. O sebeple valilik veya kaymakamklıktan ziyade özellikle Vakıflar bu husus için daha doğru adres olacaktır.TEORI yazdı: ↑04 Eki 2019, 08:57 Bize ek nakliye uçağıda şart bu arada. Elden çıkardıkları a400 m lerden ek alabiliriz. C130 larımızda pek iyi durumda değil. Yorgun çoğu.
Bu tarz aciliyeti olan savunma harcamalarına kaynak çokta güzel bulunur. Her yıl hatta ay yenilenen makam arabaları alınmasa, lüks harcamlar kısılsa zaten kendiliğinden kaynak oluşur. Bir valilikte hatta kaymakamlıkta kırtasiye harcaması ayağına çöpe giden milyonların olduğu bir ülke de kaynak yaratmaktan kolay bir şey olamaz.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2067
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
http://www.kokpit.aero/irlanda-cn235-emekli
Bizim 235'ler için de bir alternatif düşünülmeli. Belki A-400M'in yanına hem C130 hemde CN-235 in işini yapabilecek. Ara bir platform düşünülebilir. C295 veya C27J gibi (yada bu platformların T129 gibi yerlileştirilmiş hali) bir yerli proje.
Böylece HKK'nın nakliye filosu iki platformdan oluşabilir(mi?).
20 adet A400M uzun menziller için , (70+) adet C295/C27J muadili yerli bir platform yurt içi ve yakın coğrafya için
Bizim 235'ler için de bir alternatif düşünülmeli. Belki A-400M'in yanına hem C130 hemde CN-235 in işini yapabilecek. Ara bir platform düşünülebilir. C295 veya C27J gibi (yada bu platformların T129 gibi yerlileştirilmiş hali) bir yerli proje.
Böylece HKK'nın nakliye filosu iki platformdan oluşabilir(mi?).
20 adet A400M uzun menziller için , (70+) adet C295/C27J muadili yerli bir platform yurt içi ve yakın coğrafya için
- TEORI
- Site Başkanı
- Mesajlar: 5563
- Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Bizim gibi eli kolu her yere uzanan bir ülke için nakliye uçağı filosu yetersiz ve yaşlı. A400 m özelinde konuşmak gerekirse bırakın 10 u 20 bile yetersiz. 40 adet idealdir. Ayrıca ağır siklette c17 türevi bir uçakta sokmak şart. C130 kıvamında orta sınıfta lazım. 100 lü bir sayı ile. Gelecek daha mobil olacak.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 528
- Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
- Konum: Ankara
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
C-130 yerine KC-390 cuk diye oturur. Rus malı da değil. Batı (NATO) sistemlerine sahip. Ama kuvvet nasıl ikna olur bilemem.TEORI yazdı: ↑04 Eki 2019, 11:58 Bizim gibi eli kolu her yere uzanan bir ülke için nakliye uçağı filosu yetersiz ve yaşlı. A400 m özelinde konuşmak gerekirse bırakın 10 u 20 bile yetersiz. 40 adet idealdir. Ayrıca ağır siklette c17 türevi bir uçakta sokmak şart. C130 kıvamında orta sınıfta lazım. 100 lü bir sayı ile. Gelecek daha mobil olacak.
- sailor06
- Süvariler
- Mesajlar: 361
- Kayıt: 11 Şub 2016, 23:18
- Konum: ANKARA
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Üstad, lisans altı C130 Hercules ve Super Hercules üretimi düşünülebilir mi? Geçmişte bu konuda bir fikir hiç belirdi mi?TEORI yazdı: ↑04 Eki 2019, 11:58 Bizim gibi eli kolu her yere uzanan bir ülke için nakliye uçağı filosu yetersiz ve yaşlı. A400 m özelinde konuşmak gerekirse bırakın 10 u 20 bile yetersiz. 40 adet idealdir. Ayrıca ağır siklette c17 türevi bir uçakta sokmak şart. C130 kıvamında orta sınıfta lazım. 100 lü bir sayı ile. Gelecek daha mobil olacak.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2067
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
İyi kötü A400 M projesi içerisindeyiz. Haklısınız bu uçaktan daha çok almalıyız. Elimizdeki A400M lerin öz savunması içinde bir şeyler yapılmalı.
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Habere göre İçişleri Bakanlığı Delegasyonu, Ukrayna merkezli havacılık şirketi Antonov’a bir ziyaret gerçekleştirdiler birkaç gün önce. Hatta Türk heyetine AN-178 ile gösteri yapmışlar. Belki oradan ortak üretimli birşeyler çıkabilir. Benim aklım halen An-188 ortak üretim projesinde.. Gerçekleşmesi dileğiyle.
https://savunmasanayist.com/haberler/ic ... y-ziyaret/
https://savunmasanayist.com/haberler/ic ... y-ziyaret/
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2067
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
NEden içişleri bakanlığı bu konuya bakıyor? HvKK , SSB veya MSB olması gerekmiyor mu?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 528
- Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
- Konum: Ankara
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Orduya hükümet kontenjanı gibi bir sistem mi geliyor acaba? Ordunun istemediği ama ona satın alınan araçlar.
- TEORI
- Site Başkanı
- Mesajlar: 5563
- Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
S400 le bu çoktan geldi ki 

-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6898
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Anladığım kadarı ile batı uçaklarının pahalılığı ile biraz ağzımız yandı. Hele A400'ü çok beğendik ama çok da pahalı buluyoruz. Ukrayna ile yaptığımız görüşmelerde, Ukraynalılar bizi aynı kabiliyetlerde uçak yapabileceklerine ikna etmişler gibi görünüyor. Hem de bunu yarı fiyatına yaparız, gibi iddialılar da. Fakat bizimde bazı isterlerimize sıcak bakmıyorlar gibi. Nedir derseniz, uçakların Türkiye'de ortaklık ile üretilmesi ve geliştirilmesi gibi. Ukrayna birlikte geliştirelim masrafları bölüşelim ama biz üretelim, size satalım gibisinden bir konumda şuan. Zira adamın bu üretimi ülkesinde yapmaya çok ihtiyacı var. Batılı motor, birlikte geliştirme Türk ürünlerinin kullanılması gibi konulara da sıcak bakıyorlar, oralarda sıkıntı yok gibi görünüyor.
Ukrayna'nın elinde bizim ihtiyaçlarımıza cevap verecek platformlar var. Lakin biraz batılı ve yerli sistemlerin eklenmesi gerekli. Buda direk olarak ek masraf getiriyor. Ukrayna'da bundan rahatsız. Sonuçta biz hepi topu toplasan bütün platformlardan 20 tane ancak alırız.
Ukrayna'nın elinde bizim ihtiyaçlarımıza cevap verecek platformlar var. Lakin biraz batılı ve yerli sistemlerin eklenmesi gerekli. Buda direk olarak ek masraf getiriyor. Ukrayna'da bundan rahatsız. Sonuçta biz hepi topu toplasan bütün platformlardan 20 tane ancak alırız.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2067
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Peru'daki ihalede AN 178 ihaleyi C239 ve C27J ye karşı kazanmış. C27J ile aynı fiyattan bahsediliyor.kabardey yazdı: ↑04 Eki 2019, 16:21 Anladığım kadarı ile batı uçaklarının pahalılığı ile biraz ağzımız yandı. Hele A400'ü çok beğendik ama çok da pahalı buluyoruz. Ukrayna ile yaptığımız görüşmelerde, Ukraynalılar bizi aynı kabiliyetlerde uçak yapabileceklerine ikna etmişler gibi görünüyor. Hem de bunu yarı fiyatına yaparız, gibi iddialılar da. Fakat bizimde bazı isterlerimize sıcak bakmıyorlar gibi. Nedir derseniz, uçakların Türkiye'de ortaklık ile üretilmesi ve geliştirilmesi gibi. Ukrayna birlikte geliştirelim masrafları bölüşelim ama biz üretelim, size satalım gibisinden bir konumda şuan. Zira adamın bu üretimi ülkesinde yapmaya çok ihtiyacı var. Batılı motor, birlikte geliştirme Türk ürünlerinin kullanılması gibi konulara da sıcak bakıyorlar, oralarda sıkıntı yok gibi görünüyor.
Ukrayna'nın elinde bizim ihtiyaçlarımıza cevap verecek platformlar var. Lakin biraz batılı ve yerli sistemlerin eklenmesi gerekli. Buda direk olarak ek masraf getiriyor. Ukrayna'da bundan rahatsız. Sonuçta biz hepi topu toplasan bütün platformlardan 20 tane ancak alırız.
SpetsTechnoExport won tender to produce An-178 aircraft for Peru: Commercial and technical details
Ukraine’s defense export company SpetsTechnoExport (a part of the state-run concern UkrOboronProm) has won a major contract to produce the newest Antonov An-178 military transport aircraft for the Interior Ministry of Peru.
The Ukrainian plane prevailed over two competitors, the Italian-American Leonardo C-27J Spartan and C-295 produced by Airbus. The Ukrainian company was selected to produce an unspecified quantity of its An-178 planes that would replace older An-32B transporters, also produced by the Antonov for the Latin America.
The Peruvian tender evaluated the performance characteristics, delivery terms, extended warranties, personnel training, and other social and manufacturing preferences proposed by the bidders. The Ukrainian bid presented by the SpetsTechnoExport company offered a $65 million deal and gained 80.02 points. The Leonardo C-27J Spartan presented by Italy at the same price obtained 66.22 points, while the Airbus C-295M offered by Spain scored 58.60 points.
Should be noted, that in 2017 the Antonov company was reorganized, and all its enterprises were transferred to the state defense concern Ukroboronrpom. Since that time, the production and commercial deals of Antonov company have been managed with participation of Ukroboronprom leadership and with direct support of the President of Ukraine.
http://www.defesanet.com.br/en/air/noti ... ov-AN-178/
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6898
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
@anafor2014 hocam üretim adedi verilmemiş. Aynı fiyattan, aynı adet üretim gibi birşey söz konusu olamaz. Bu uçakların fiyatlarının çok farklı olduğunu biliyoruz zira.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2067
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Üstad detaylara çok hakim değilim ama anladığım kadarıyla An 178 kapasite olarak her iki uçaktanda daha fazla yük taşıya biliyor. Buna ragmen fiyat olarak çok büyük fark yok aralarında. Şu şekilde bir haber buldum.
https://www.defense-aerospace.com/artic ... -peru.html(EDITOR’S NOTE: The tender won by Ukraine covers a single An-178 intended to replace an An-32B being retired by the Peruvian police.
It is however suggested that the Peruvian air force could also replace its remaining An-32s with the An-178.
The selection process was managed by Peru’s Committee for the Evaluation of Foreign State Contracting (CECEE), according to the Spanish website Defense.com, which evaluated three competitors.
All three aircraft were offered by their respective governments.
The committee awarded 80.02 points to the An-178, which won, and was followed by the Leonardo C-27J Spartan with 66.22 points and the Airbus C-295M with 58.60 points.
The An-178 and C-27J were both offered at a unit price of $65 million, Defesa.com reported, with the C-295M priced at $55 million.)
Birim başına en ucuz teklifi C-295M vermiş, ama dediğiniz gibi diğer unsurlar belli değil.
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
A400M, aynı anda iki kapıdan 80 paraşütçü indirmesi gerçekleştirerek bu sayıdaki sertifikasyon sürecini tamamladı. Test, Fransız ve Belçika silahlı kuvvetleri tarafından gerçekleştirilmiş. Sertifikasyon süreci 116'ya varan paraşütçüye kadar sürecek.

https://www.airbus.com/newsroom/press-r ... patch.html

https://www.airbus.com/newsroom/press-r ... patch.html
En son Test7 tarafından 07 Eki 2019, 16:36 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1128
- Kayıt: 29 Kas 2015, 16:47
- Konum: Ankara
- Yaş: 41
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Bizimkiler bunu istiyorda,kabardey yazdı: ↑04 Eki 2019, 16:21 Anladığım kadarı ile batı uçaklarının pahalılığı ile biraz ağzımız yandı. Hele A400'ü çok beğendik ama çok da pahalı buluyoruz. Ukrayna ile yaptığımız görüşmelerde, Ukraynalılar bizi aynı kabiliyetlerde uçak yapabileceklerine ikna etmişler gibi görünüyor. Hem de bunu yarı fiyatına yaparız, gibi iddialılar da. Fakat bizimde bazı isterlerimize sıcak bakmıyorlar gibi. Nedir derseniz, uçakların Türkiye'de ortaklık ile üretilmesi ve geliştirilmesi gibi. Ukrayna birlikte geliştirelim masrafları bölüşelim ama biz üretelim, size satalım gibisinden bir konumda şuan. Zira adamın bu üretimi ülkesinde yapmaya çok ihtiyacı var. Batılı motor, birlikte geliştirme Türk ürünlerinin kullanılması gibi konulara da sıcak bakıyorlar, oralarda sıkıntı yok gibi görünüyor.
Ukrayna'nın elinde bizim ihtiyaçlarımıza cevap verecek platformlar var. Lakin biraz batılı ve yerli sistemlerin eklenmesi gerekli. Buda direk olarak ek masraf getiriyor. Ukrayna'da bundan rahatsız. Sonuçta biz hepi topu toplasan bütün platformlardan 20 tane ancak alırız.
Ukrayna lıların yapacağı platform gerçekten bir A400 olurmu? Onları havacılıkta pek bilmediğimden, tanımadığımdan soruyorum.
Birde A400 zaten var, 2. bir platformun uzun vadede getirisi, götürüsü nasıl olur, ve ayrıca isterler için geliştirme masrafı.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6898
- Kayıt: 15 Tem 2012, 18:06
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Olur. Batılı motor + bizim aviyonikleri koyarsan bizim için A400 olur. İşte zaten ucuz olsa bizimkiler eminim 10 hatta 15 tane daha A400 alır. Lakin fiyatlar çok uçuk. İşte o 10 tane A400'ü almaktansa, 20 tane Ukraynalı uçak alalım diyorlar. Düz mantık bu gibi görünüyor.karli yazdı: ↑07 Eki 2019, 16:28 Bizimkiler bunu istiyorda,
Ukrayna lıların yapacağı platform gerçekten bir A400 olurmu? Onları havacılıkta pek bilmediğimden, tanımadığımdan soruyorum.
Birde A400 zaten var, 2. bir platformun uzun vadede getirisi, götürüsü nasıl olur, ve ayrıca isterler için geliştirme masrafı.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1886
- Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Bir de Ukraynalı uçak turbofan değil miydi? Sanırım ikisine de ihtiyaç oluyor yanılmıyorsam?
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Test7 yazdı: ↑07 Eki 2019, 16:14 A400M, aynı anda iki kapıdan 80 paraşütçü indirmesi gerçekleştirerek bu sayıdaki sertifikasyon sürecini tamamladı. Test, Fransız ve Belçika silahlı kuvvetleri tarafından gerçekleştirilmiş. Sertifikasyon süreci 116'ya varan paraşütçüye kadar sürecek.
https://www.airbus.com/newsroom/press-r ... patch.html
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3647
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
- TEORI
- Site Başkanı
- Mesajlar: 5563
- Kayıt: 11 Tem 2012, 13:25
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Şu uçaktan 50 li adetle bizde olması gerekirken 10 tane ile yetinenler bir düşünmeli.
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8865
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Bu iş için illa ki askeri kargo uçağı kullanılmasına gerek yok, devlet hava yollarına ait ticari yolcu uçakları da kullanılabilir ki çoğu ülke o şekil tahliye ediyor vatandaşlarını ama bizimkisi Çin'e bırakılmak üzere tıbbi yardım malzemesi de taşıyor. Aynı uçak Gürcü ve Arnavut vatandaşlarınıda alacak bu arada.
- Sanchez
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10017
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Harika bir diplomasi örneği bu..
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2067
- Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
A400 içinde yedek teker görünüyor. Sanırım uzak mesafe için yedek alındı. Bu bir prosedür müdür?
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8865
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Fizibilitesi olmayan yerlere yapılan görevlerde (Somali vs.) her duruma karşı parça beklememek için teker gibi kolay hasar alabilecek parçalar kargo uçağı ile birlikte taşınır. Yine salgın bölgesi olan Wuhan'da da olurda teker patlarsa diye beklememek için yanlarına almışlardır.anafor2014 yazdı: ↑01 Şub 2020, 00:29
A400 içinde yedek teker görünüyor. Sanırım uzak mesafe için yedek alındı. Bu bir prosedür müdür?
- Hayali
- Üye
- Mesajlar: 898
- Kayıt: 10 Kas 2019, 20:08
- Konum: Samsun-TR
- Yaş: 26
Re: A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Elazığ Depremi ve Covid-19 ile A400M leri havada bir hayli görür olduk. Uçuş saatimiz ne kadar oldu? Bilgisi olan var mı?
- Tyras
- Süvariler
- Mesajlar: 1313
- Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
- Yaş:
Re: A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Fransızlar A400M'lerin yan kapılardan paraşütçü atabilme kabiliyetini sertfiye etmişler.
https://militaryleak.com/2020/05/18/fre ... kuO_ttt9qo
https://militaryleak.com/2020/05/18/fre ... kuO_ttt9qo
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8865
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
Re: A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Şu zamana kadar denenmemiş mi o yahu? Airbus, A400M daha tasarım aşamasında iken paraşüt tahliye kapılarını yapabilmek için aerodinamik olarak uçak yapısı ile baya uğraşmıştı diye hatırlıyorum. Kesin o zaman test edilmiştir ama askeri olarak deneyen ilk Fransızlar olmuştur.
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
Re: A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
DENO yazdı: ↑19 May 2020, 10:23 Şu zamana kadar denenmemiş mi o yahu? Airbus, A400M daha tasarım aşamasında iken paraşüt tahliye kapılarını yapabilmek için aerodinamik olarak uçak yapısı ile baya uğraşmıştı diye hatırlıyorum. Kesin o zaman test edilmiştir ama askeri olarak deneyen ilk Fransızlar olmuştur.
Hocam 80 paraşütçü denemesi Fransız Ve Belçika askerleri tarafindan daha önce denendi. 116 sayısına ulaşıncaya kadar denemeler devam edecekti.
- DENO
- Site Başkanı
- Mesajlar: 8865
- Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
- Yaş:
Re: A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Benim dediğim başka, Airbus test uçuşlarında pilot güvenliğini diğer firmalara göre daha önemseyen bir üretici. Sivil uçaklarını bile test uçuşlarında uçuran ekiplere uçuş boyunca paraşüt ve tulum giydiriyor, olası bir aksilik durumunda kolay tahliye edilsinler diye uçak gövdelerini delik açmak sureti ile paraşütle atlamaya uygun şekile getirerek deniyorlar. O yüzden sanıyorum ki A-400M in ilk uçuşlarında güvenli personel tahliyesi için test ettikleri ilk şeylerden biri de o paraşütçü kapıları olmuştur. Topyekün askeri hava indirme denemeleri de yeni yapılıyordur işte.
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3647
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
Re: A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Airbus A400M yeni nesil nakliye uçağı, alçak irtifa otomatik uçuş ve eşzamanlı paraşütçü sevkiyatı sertifikasyon sürecini tamamladı ve projede önemli bir dönüm noktası geçildi.
Nisan ayında gerçekleştirilen sertifikasyon sürecinde, 500 feet irtifaya kadar inildi. Bu ilk sertifikasyon aşaması, mürettebat görünürlüğü anlamına gelen Görerek Meteorolojik Şartlarda yapılan operasyonlarla ilgili.
İkinci aşama test görüş olmadan, Aletli Meteorolojik Şartları içerecek ve 2021’nin ikinci çeyreğinde belgelenecek.
Alçak uçuş A400M’in arazide (radardan) gizlenme ve hayatta kalma yeteneğini geliştirerek uçağı düşman bölgelerine daha az algılanabilir şekilde sokmasını sağlıyor.
Hava indirme eşzamanlı sevkiyat sertifikasyonu
Airbus A400M yeni nesil nakliye uçağı, eşzamanlı paraşütçü sevk sertifikasını başarıyla aldı. Uçak her iki yan kapısını kullanarak 116 paraşütçü sevki gerçekleştirebiliyor.
Sertifikasyon testi mayıs ayında Fransız Silahlı Kuvvetleri Genel Müdürlüğü (DGA) ile koordineli olarak Fransız ve Belçika Silahlı Kuvvetleri tarafından desteklendi. Yetenek geliştirme metodolojilerinin uygulanması ile birlikte 1.000’den fazla atlayış gerçekleştirildi.
https://www.defenceturk.net/airbus-a400 ... n-basarisi
Nisan ayında gerçekleştirilen sertifikasyon sürecinde, 500 feet irtifaya kadar inildi. Bu ilk sertifikasyon aşaması, mürettebat görünürlüğü anlamına gelen Görerek Meteorolojik Şartlarda yapılan operasyonlarla ilgili.
İkinci aşama test görüş olmadan, Aletli Meteorolojik Şartları içerecek ve 2021’nin ikinci çeyreğinde belgelenecek.
Alçak uçuş A400M’in arazide (radardan) gizlenme ve hayatta kalma yeteneğini geliştirerek uçağı düşman bölgelerine daha az algılanabilir şekilde sokmasını sağlıyor.
Hava indirme eşzamanlı sevkiyat sertifikasyonu
Airbus A400M yeni nesil nakliye uçağı, eşzamanlı paraşütçü sevk sertifikasını başarıyla aldı. Uçak her iki yan kapısını kullanarak 116 paraşütçü sevki gerçekleştirebiliyor.
Sertifikasyon testi mayıs ayında Fransız Silahlı Kuvvetleri Genel Müdürlüğü (DGA) ile koordineli olarak Fransız ve Belçika Silahlı Kuvvetleri tarafından desteklendi. Yetenek geliştirme metodolojilerinin uygulanması ile birlikte 1.000’den fazla atlayış gerçekleştirildi.
https://www.defenceturk.net/airbus-a400 ... n-basarisi
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 13
- Kayıt: 11 Tem 2012, 08:28
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
Onuncu ve sonuncu A-400 uçağımız 21-0118. Fotoğraflar, dün çekilmiş.
https://www.flickr.com/photos/189385765 ... 0297428929
https://www.flickr.com/photos/189385765 ... 0297428929
- _Turkuaz_
- Süvariler
- Mesajlar: 1455
- Kayıt: 15 Tem 2012, 17:07
- Yaş:
A-400M Hakkındaki Gelişmeler Ve Tartışmalar
5-6 adet daha alabilsek elimizi çok rahatlatacak.catfish yazdı: ↑18 Mar 2022, 12:27 Onuncu ve sonuncu A-400 uçağımız 21-0118. Fotoğraflar, dün çekilmiş.
https://www.flickr.com/photos/189385765 ... 0297428929
-
- Süvariler
- Mesajlar: 639
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40