Baykar Taarruzi İHA "AKINCI"
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 253
- Kayıt: 06 Eki 2012, 18:24
- Yaş:
Baykar Taarruzi İHA "AKINCI"
En son Sanchez tarafından 21 Mar 2019, 17:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: düzenleme
Sebep: düzenleme
-
- Süvariler
- Mesajlar: 161
- Kayıt: 19 Ara 2015, 19:49
- Yaş:
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
ShockXK1 yazdı:Allahını seven şu şeye turboprop motor taksın!

-
- Süvariler
- Mesajlar: 987
- Kayıt: 29 Eyl 2014, 21:19
- Yaş:
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
Bende tam tersine, ANKAnin tamamen olgunlasmis ve silahli olan bir modeli icin yeniden bir RFI (istek) yayinlaniyor gibi okudum?paramiliter yazdı:Anka, Bayraktar, Karayel
İHA'arından tamamen farklı, Silah taşımak üzere geliştirilen bir İHA'dan mı bahsediliyor burada?
Ben öyle anladım da...
ANKA-S, Bayraktar-TB2 veya Karayel'in silah taşıyan versiyonundan bahsedilmiyor yani...
-
- Üye
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 09 Şub 2016, 23:55
- Yaş:
- sentetik
- Akıncılar
- Mesajlar: 3143
- Kayıt: 19 Tem 2012, 10:49
- Yaş:
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
Heralde torunlarımız görür bunun prototipinin uçtuğunu ve sonra bir de buna lazer takalım, marsa gidip gelsin ama benzini bitmesin derler. Derler mi bence derler.
- demir35
- Süvariler
- Mesajlar: 276
- Kayıt: 21 Mar 2016, 21:18
- Yaş: 32
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
ANKA'da hangi aşamadayken buna geçiyoruz ki? ANKA'da hedeflenenlere ulaştık mı?
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 546
- Kayıt: 12 Tem 2012, 20:28
- Yaş:
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
İhaleyi bir firna kazanir
Tai nin ankadan edindigi kritik hersey satcom vs baska bir firmaya devredilir.
İha'lar yirmi milyondan ssm ye satilir.
Tai nin ankadan edindigi kritik hersey satcom vs baska bir firmaya devredilir.
İha'lar yirmi milyondan ssm ye satilir.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 3549
- Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
- Yaş:
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
O tercih IHA'dan ne istendigine bagli olarak degisir hocam. Ornegin, MQ-9 Reaper seviyesinde 4 tonluk kalkis agirlig, 1 tonluk payload tasiyan bir IHA isteniyorsa, piston motor guc olarak yetersiz kalacaktir, o zaman tercih turboprop motor olur. Ama eger daha mutevazi bir cozum, atiyorum 2 tonluk kalkis agirligi olan, 250kg payload tasiyan, 25-30 saat havada kalacak bir IHA icin belki, tek ama guclu bir piston motor, veya TEI'nin 2xPD-170 piston motoru yetebilir. Bunun ornekleri var. Hintlilerin Rustom IHA'si daha gecen gun ilk ucusunu yapti. Baykar'in buna cok benzer bir grafik tasarimini hatiliyorum. T kuyruk kanatli ve 2xpiston motorlu bir versiyonuydu. Forumda o grafik tasarimin fotosu vardir. Hintlilerin Rustom-II MALE sinifi IHA'si, 1.8 ton, 350kg payload, 20 metre kanat acikligi:ShockXK1 yazdı:Allahını seven şu şeye turboprop motor taksın!

Eger istenilen Predator-C gibi turbofan motorlu muharip ucak bnzeri ise o zaman turbofan motor gerekir. Baykar tek basina Predator-C seviyesinde bir isi yapabilir mi bu sirket yapisi ve imkanlariyla? Bakarsiniz Baykar-TAI birlikte yaptirirlar. Malum TAI'nin basinda Baykar'a sicak bakacak bir CEO var. Neden olmasin.
En son robust tarafından 21 Ara 2016, 01:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1168
- Kayıt: 13 Tem 2012, 17:37
- Konum: Kadıköy
- Yaş: 40
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... 5_IHA.aspx
Turboprop motor ve ECU FADEC
GNSS Tabanlı Olmayan Yedek Seyrüsefer Sistemi
Füze İkaz Sistemi
Algıla ve Kaçın Sistemi
Geniş Bant Uydu Haberleşme Sistemi
Otomatik Kalkış İniş Sistemleri
Yüksek Çözünürlüklü Kamera (EO/IR LD/LRF/LP/LI)
Geniş Alan Gözetleme Sistemi
Elektronik Destek Podu ve Elektronik Destek Yer Destek Sistemi
SAR Sistemi (SAR/ISAR/GMTI/DMTI) ve SAR Hedef Kıymetlendirme Sistemi
Turboprop motor ve ECU FADEC
GNSS Tabanlı Olmayan Yedek Seyrüsefer Sistemi
Füze İkaz Sistemi
Algıla ve Kaçın Sistemi
Geniş Bant Uydu Haberleşme Sistemi
Otomatik Kalkış İniş Sistemleri
Yüksek Çözünürlüklü Kamera (EO/IR LD/LRF/LP/LI)
Geniş Alan Gözetleme Sistemi
Elektronik Destek Podu ve Elektronik Destek Yer Destek Sistemi
SAR Sistemi (SAR/ISAR/GMTI/DMTI) ve SAR Hedef Kıymetlendirme Sistemi
- sailordream
- Site Başkanı
- Mesajlar: 3732
- Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
- Yaş:
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
Turboprop kokoş kezban kız gibidir. Performansı iyidir ama;ShockXK1 yazdı:Allahını seven şu şeye turboprop motor taksın!
Yakıt ister, bakım ister, yükseklikte daha çok hava ister, fine tune ister, yedek parça ister ister oğlu ister.
O yüzden tasarımcıların "taktik" boyutlardaki sistemleri kanlarının son damlasına kadar piston üzerinden şekillendirmelerine hoşgörü ile bak.
Ancak alet iyice büyür ise turboprop olur.
Dilerim ihaleyi damat alır. En azından iş kısa zamanda biter alet çabucak uçar.
Bir an adalet, ihalede seffaflık, hak, hukuk filan diye düşündüm, sonra bir gülme geldi.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 6234
- Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
- Yaş:
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
Hocam, Burada bir dolu haklı eleştiri olabilir. Ama ecnebinin "conflict of interest" denen, bizde "çıkarların çatışması" olarak çevrilebilecek, sınırları belli, hareket planı belli, yaptırımları belli bir kanunu, kuralı var. Bu bizde gridir hep. Yapacak bir şey yok, adam bu şirketin ezeldendir içinde, adam üniversitesini bunu yapmak için okumuş. Firma da babasının firması. SB bir ES değil, "beyefendi" zoru ile sektöre itilen.sailordream yazdı: Bir an adalet, ihalede seffaflık, hak, hukuk filan diye düşündüm, sonra bir gülme geldi.
Bizde bu yok. Dolayısı ile, yahu adam ne yapacak? Hayır tamam, eleştirilecek bir dolu taraf var. Bırakın gensoruları falan, bir kere firmanın bazı şeffaflık taleplerini herkesten önce kendisinin istemesi beklenir. Gerçek ülkelerde bu böyle yapılır. Ama Türkiye'de en fazla iyi niyetli olabilirsin. Yoksa, aslında bu tür durumları düzenleyen ciddi bir yasa da yok.
Konu açılmışken; Türkiye'de hep devletin ne dalavereci olduğundan bahsederiz ama, bundan daha da beteri ve fazlası, özel sektör "corrupt"dır aslında. Devlete vurmak kolay, beri yanda beytülmal falan filan, ama devlet bence özel sektöre göre biraz daha iyi kontrol ediliyor.
Devlette başka konularda özellikle çok büyük kontrolsüzlük var. Bazı ödeneklerin falan kontrolü tuhaf bir şekilde emre bağlı ve sayıştay da bunlara pek el etmiyor. En basiti kıçı kırık belde belediye başkanlarının dahi çok lüks makam araçları edinmeleri. Bu enteresan bir örnek. Özel sektörde de bu çok fazlaca var, ama daha kurumsal yerlerde kontrollü. Bu da bakarsan bir "corruption", ama baksan kitabına uygun.
Ancak özel sektörde "yolsuzluk" şekliyle yapılan yolsuzluklar çok çok hamudu ile olabiliyor. Firma firmayı gömüyor, yahut firma içi çeteler kendi firmasının içini boşaltıyor. Haydi devlet yine daha cazgır, özel sektörde kol kırılıp yen içinde kalıyor. Açık edilmiyor, mahkemeler ile uğraşılmıyor. İstifa eden, ettirilen adamı bir bakıyorsun ki, bir ay sonra başka firmaya girmiş, onun içini boşaltıyor.
Falan filan.
- MANOWAR
- Akıncılar
- Mesajlar: 671
- Kayıt: 17 Tem 2012, 19:27
- Yaş:
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
Akıncı Taarruzi İHA Sistemi, daha önce yanlış hatırlamıyorsam S&H Dergisindeki bir bilgi notunda 4,5 ton kalkış ağırlığına ve yaklaşık 1,5 ton faydalık yük kapasitesine sahip TP Motorlu bir MALE sınıfı bir uçak olacağı söyleniyordu.
Burada herkesin merak ettiği kritik bileşen olan TP Motorun belirtildiği gibi yerli üretilmesinde TEI'nin geliştirmek için sözleşme imzaladığı 1400shp gücündeki Turboşaft Motorun çekirdeği mi kullanılacaktır?
Yoksa bu iş için piyasadaki mevcut TP Motor üreticileri ile tıpkı TLUH için kullanılacak CTS800-4AT TŞ Motor projesi gibi mevcut bir motorun yerlileştirilmesine mi çalışılacaktır?
Her türlü yurt dışı desteğin (motor, alt sistem vs.) gerekeceği bu projenin mevcut politik şartlar altında kısa sürede gerçekleştirilmesi oldukça zor görünüyor.
Burada herkesin merak ettiği kritik bileşen olan TP Motorun belirtildiği gibi yerli üretilmesinde TEI'nin geliştirmek için sözleşme imzaladığı 1400shp gücündeki Turboşaft Motorun çekirdeği mi kullanılacaktır?
Yoksa bu iş için piyasadaki mevcut TP Motor üreticileri ile tıpkı TLUH için kullanılacak CTS800-4AT TŞ Motor projesi gibi mevcut bir motorun yerlileştirilmesine mi çalışılacaktır?
Her türlü yurt dışı desteğin (motor, alt sistem vs.) gerekeceği bu projenin mevcut politik şartlar altında kısa sürede gerçekleştirilmesi oldukça zor görünüyor.
- süvari_türk
- Süvariler
- Mesajlar: 735
- Kayıt: 30 Eki 2013, 01:09
- Konum: Ankara
- Yaş:
Re: Yerli silahlı İHA Akıncı
ANKA'nın silahlandırılmasından vazgeçilmiyor. Bu tarz bir proje de ne kadar erken başlarsa o kadar iyi.
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
- İletişim:
- memogianni
- Cezalı
- Mesajlar: 865
- Kayıt: 12 Tem 2012, 21:26
- Konum: Lubnatsİ
- Yaş: 43
Yerli silahlı İHA Akıncı
TB2'lerin yanında bayağı büyük görünüyor. Baba gibi.
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
- İletişim:
Yerli silahlı İHA Akıncı
İktidar beğenilir beğenilmez o ayrı mesele ama bu adam işine gerçekten aşık. Sakallı nereye bunlar nereye?
-
- Üye
- Mesajlar: 426
- Kayıt: 02 Oca 2016, 03:27
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Ortaokul çağında savunma sanayisine merak salmış ve açıldığından beri trmilitary ile yatıp kalkmış ancak orta yaşlarında hayatın sürükleye sürükleye inşaat sektörüne bir mühendis olarak sürüklemiş bir insan olarak şu resinmlere bakınca fena kıskanıyorum valla

-
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10498
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Alacağı halin resmi var mı yahu? 2016'da çıkan fotosuna bakınca değişmiş, kanatların gövdeye monte edilme noktası vb.

http://www.trsavunmasanayi.com/2018/02/ ... kinci.html

http://www.trsavunmasanayi.com/2018/02/ ... kinci.html
- Karasu
- Üye
- Mesajlar: 1066
- Kayıt: 30 Eki 2016, 20:27
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Yahu maket falan olmasın bu? Kanatların takılacağı boşluk belli değil.
Gerçi bu adamlar ciddi adamlar normalde. Şimdiden hayırlı olsun gerçekten üretim aşamasındaysa...
Gerçi bu adamlar ciddi adamlar normalde. Şimdiden hayırlı olsun gerçekten üretim aşamasındaysa...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1446
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Yerli silahlı İHA Akıncı
İşte SSM'nin sayfasındaki model bu. Akıncı TP. Kanat yuvaları yandaki yuvadan takilarak yukari dogru cikip motor yerleşim yeri olan alan olacak. Sonrasında da tekrar düz bir şekilde devam edecek. Bunun maket olması mümkün değil resmen prototip. De motor işi PD170 x2 ile değildir kanımca. 1,5 tonluk Anka S için planlanan motordan iki tanesi bile yetmez bu platforma. Üstelik görsellerde 5 palli bir tasarım vardı. 1 ton mühimmat nasıl planlanacak acaba? 127kg Teber Mk-81 var. 237kg Teber Mk-82 var. 110kg Mini Bomba var. 37,5kg'lık Mizrak-U var, 15kg'lık Cirit var. Nasıl bir kombinasyon olacak acaba?
Ben bunlarda Mam-L ve Mam-C kullanılması taraftarı değilim. AnkaS ve Bayraktar Tb2 yeterli bu mihimmatlara. Görev yapısı çok daha etkin olacak bu kuşların.
Ek: Kokpit.aero'da konu ile ilgili haberde motor olarak PD-170 kullanılacağı ancak 5 palli olarak daha fazla verim alacağı yazmakta.
Ben bunlarda Mam-L ve Mam-C kullanılması taraftarı değilim. AnkaS ve Bayraktar Tb2 yeterli bu mihimmatlara. Görev yapısı çok daha etkin olacak bu kuşların.
Ek: Kokpit.aero'da konu ile ilgili haberde motor olarak PD-170 kullanılacağı ancak 5 palli olarak daha fazla verim alacağı yazmakta.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2138
- Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Ek: Kokpit.aero'da konu ile ilgili haberde motor olarak PD-170 kullanılacağı ancak 5 palli olarak daha fazla verim alacağı yazmakta.
[/quote]
5 Palli pervaneyi mevcut araçlarda kullandıklarında bir performans artışı olmuyor sanırım?
[/quote]
5 Palli pervaneyi mevcut araçlarda kullandıklarında bir performans artışı olmuyor sanırım?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1446
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3751
- Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
- Yaş: 13
- Test7
- Süvariler
- Mesajlar: 3650
- Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
- Yaş:
- İletişim:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Benim bildiğim Vestel den katapult İHA istendi. Onlar gidip biz bunu yaptık bunu alın dedi diye biliyorum. Halen aynı fikirdeyim sakallı ile bu adamları aynı göremiyorum. Ikisi de torpilli fakat bu adamlar işlerine de aşıklar. Yarın başka yönetim gelse bile bu adamların şiddetle desteklenmesi lazım. Bi ara emekli bi Korgeneral bu adamların kışlaya misafir gelip elden atılan İHA denediklerini, İHA'nın sürekli düştüğünü ama bugün yaptıklarını gördüğünde gururlandığını söylemişti.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2087
- Kayıt: 22 Şub 2014, 15:08
- Konum: Kırklareli
- Yaş: 33
Yerli silahlı İHA Akıncı
Akıncının gövdesine baktığımda net bir airfoil geometrisi ve tasarımı görüyorum. Gövde lifti ve uçuş stabilizasyonunu maksimize edilecek şekilde tasarlanmış. Kuyruk F-4ten de bildiğimiz aşağı bükümlü (anhedral) yapıda. Tabii burada F-4 hatlarına göre çok daha yumuşak ve kibar. Kanatların da yine benzeri şekilde kibar bir şekilde yukarı bükümlü (dihedral) olmasını bekleyebiliriz.
Kanat uzunluğu ve geometriye bakarak düşük hızlarda havada tutunabilme, kısa mesafelerden kalkış, irtifa ve havada kalış süresi gibi parametrelerin maksimize edilmeye çalışıldığı belli.
Kanat uzunluğu ve geometriye bakarak düşük hızlarda havada tutunabilme, kısa mesafelerden kalkış, irtifa ve havada kalış süresi gibi parametrelerin maksimize edilmeye çalışıldığı belli.
-
- Üye
- Mesajlar: 331
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:42
- Yaş: 29
Yerli silahlı İHA Akıncı
2020 hedefi tutacak gibi. Hayırlı olsun
- Mec
- Süvariler
- Mesajlar: 2084
- Kayıt: 16 Nis 2018, 11:01
- Yaş: 0
Yerli silahlı İHA Akıncı
Katılıyorum. Damat vs muhabbetinden öte ciddi emekleri var yıllar evvelinden ve belli ki harıl harıl çalışıyorlar bunu da sırf para kazanmak için yaptıklarını zannetmiyorum.Test7 yazdı: ↑12 Haz 2018, 22:28 Benim bildiğim Vestel den katapult İHA istendi. Onlar gidip biz bunu yaptık bunu alın dedi diye biliyorum. Halen aynı fikirdeyim sakallı ile bu adamları aynı göremiyorum. Ikisi de torpilli fakat bu adamlar işlerine de aşıklar. Yarın başka yönetim gelse bile bu adamların şiddetle desteklenmesi lazım. Bi ara emekli bi Korgeneral bu adamların kışlaya misafir gelip elden atılan İHA denediklerini, İHA'nın sürekli düştüğünü ama bugün yaptıklarını gördüğünde gururlandığını söylemişti.
-
- Üye
- Mesajlar: 39
- Kayıt: 19 Haz 2017, 19:55
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Hayırlı olsun. Bu ve bunun gibi bütün projelerde çalışan,emek veren herkeze sonsuz teşekkürler. Bu tür işleri görünce keyiflenmemek elde değil..



-
- Süvariler
- Mesajlar: 404
- Kayıt: 04 Eki 2012, 18:06
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Umarım aşırı ses gürültülü olmaz, gecenin karanlığında o iki motor ne kadar ses çıkarır ki ?
- Damascus_Steel
- Üye
- Mesajlar: 330
- Kayıt: 04 Tem 2016, 14:04
- Yaş: 36
Yerli silahlı İHA Akıncı
35000-40000 ft civarı irtifalarda kimse ses falan duymaz. Sonuçta bunun motorları bir Kuznetsov NK-12 değilMemleketim yazdı: ↑13 Haz 2018, 00:45 Umarım aşırı ses gürültülü olmaz, gecenin karanlığında o iki motor ne kadar ses çıkarır ki ?

-
- Süvariler
- Mesajlar: 2138
- Kayıt: 03 Kas 2015, 00:06
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Ben yine de TAI ve VESTEL in sipariş alması ve geliştirilmesinden yanayım. Tek marka İHA olmaz olmamalı. Sadece Bayraktar İHA yapsın başka kimse yapmasın zihniyeti var ortada. Oldu.
Bu ülkede çok şeyler değişebilir. Elbette kim gelirse gelsin Bayraktar adam gibi çalıştığı sürece sipariş alsın. Ancak tek firma stratejik olarak da hata.
Bugün Çin'nin jet ihaları boy göstermeye başlarken tek firma ile ilerlemek havacılık devrimi yapmak isteyen arkadan gelip yeni bir sektörde bu fırsatı yakalamak isteyen bir ülkenin samimiyetsizliğini gösterir.
Vestel ve TAI den derhal bir sürü kalemde sipariş gelmesi gerekiyordu- gerekiyor. Bu kadar çok iha ya ihtiyaç varken "katapult yok ondan sipariş gelmedi" sesleri bahane olarak geliyor. TAİ Anka da ise mantıklı bir açıklama bile yok.
Bayraktar'ın başarısı burada olmaması gereken bir olayın üzerini kapatamaz. Yanlış, her zaman yanlıştır!
Bu ülkede çok şeyler değişebilir. Elbette kim gelirse gelsin Bayraktar adam gibi çalıştığı sürece sipariş alsın. Ancak tek firma stratejik olarak da hata.
Bugün Çin'nin jet ihaları boy göstermeye başlarken tek firma ile ilerlemek havacılık devrimi yapmak isteyen arkadan gelip yeni bir sektörde bu fırsatı yakalamak isteyen bir ülkenin samimiyetsizliğini gösterir.
Vestel ve TAI den derhal bir sürü kalemde sipariş gelmesi gerekiyordu- gerekiyor. Bu kadar çok iha ya ihtiyaç varken "katapult yok ondan sipariş gelmedi" sesleri bahane olarak geliyor. TAİ Anka da ise mantıklı bir açıklama bile yok.
Bayraktar'ın başarısı burada olmaması gereken bir olayın üzerini kapatamaz. Yanlış, her zaman yanlıştır!
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 892
- Kayıt: 11 Tem 2012, 08:20
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı

SOM'da taşıyacakmış...
-
- Üye
- Mesajlar: 152
- Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
TAİ'nin geliştirdiği çift PD170 motorlu ANKA YFYK iptal mi edilecek, yoksa ekonomik bir ara form olarak geliştirilmeye devam edilecek mi acaba?
AESA radar, çift 900hp turboprop motor gibi eklentiler ile bu ürün daha pahalı olacak gibi.
AESA radar, çift 900hp turboprop motor gibi eklentiler ile bu ürün daha pahalı olacak gibi.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1516
- Kayıt: 13 Ağu 2012, 18:35
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
2019 mu ?
Som mu ?
Milli AESA radarmı ?
Ciddi olamazlar ne ara bunların testleri yapıldı ?
Yaparlarsa helal olsunda motoru hangi güç grubuna ait olucak gövde testleri ne alemde aklımda deli sorular.
Birde bu projenin üretim payı nedir ? Yani 1 senede bu proje çıkarsa hepimiz TAI ye gidip direk mühendislere balgam fırlatalım.
Som mu ?
Milli AESA radarmı ?
Ciddi olamazlar ne ara bunların testleri yapıldı ?
Yaparlarsa helal olsunda motoru hangi güç grubuna ait olucak gövde testleri ne alemde aklımda deli sorular.
Birde bu projenin üretim payı nedir ? Yani 1 senede bu proje çıkarsa hepimiz TAI ye gidip direk mühendislere balgam fırlatalım.
- İstiklalFM
- Genel Yetkili
- Mesajlar: 3902
- Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
- Yaş: 25
Yerli silahlı İHA Akıncı
2019 nerden çıktı Canikli Anadolu Ajansına 2020'nin başlarında dedi. Hadi herşeyi anladım da 900hp turboprop motor nereden gelecek?
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1446
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Yerli silahlı İHA Akıncı
Hem de 2x900hp. Bu güç Reaper da bile yok. Iyi de Akıncı için 2xPD-170 kullanılacağı söylenmemiş miydi?
Yok değilse Pratt&Whitney PT6A-140A mı düşünülüyor?
Yok değilse Pratt&Whitney PT6A-140A mı düşünülüyor?
-
- Üye
- Mesajlar: 252
- Kayıt: 04 Tem 2016, 02:27
- Yaş: 26
Yerli silahlı İHA Akıncı
Bu paylaşımda 2x550 olacağı yazıyor. Hangisi gerçek iddia anlamadım. İki infografik de AA'ya ait.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 1446
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
- Yaş: 40
Yerli silahlı İHA Akıncı
Kafam patates oldu resmen. Sayın warrior'un paylaştığı gorselde de 2x900hp var. Şimdi 550bg oturup bulayım nerden alınacakmış.
-
- Akıncılar
- Mesajlar: 1516
- Kayıt: 13 Ağu 2012, 18:35
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Broşürde 2019 yazıyor başında.İstiklalFM yazdı: ↑14 Haz 2018, 14:17 2019 nerden çıktı Canikli Anadolu Ajansına 2020'nin başlarında dedi. Hadi herşeyi anladım da 900hp turboprop motor nereden gelecek?
Yani 1 senede bu kadar testi nasıl yapıp gökyüzü ile tanıştırıcaklar bekliyorum.
-
- Üye
- Mesajlar: 344
- Kayıt: 24 Kas 2015, 17:00
- Yaş: 25
Yerli silahlı İHA Akıncı
Som 600 kg civarı diye biliyorum.Şimdi tek bir kanat da Som füzesi taşısa denge problemi oluşacak.Gövde altında taşıyacak desem Sayın Uçbirim'in paylaştığı görselde gövde altında Flır var.Her iki kanatta taşıyacak desek 1200 kg eder kapasitesi 900 kg harici yükmüş Akıncı İha'nın. Sanırım ilerleyen zamanlar da Flır'ı burun kısmına monte edecekler diye düşünüyorum yada Som-j aklıma geliyor.
-
- Süvariler
- Mesajlar: 3751
- Kayıt: 22 Tem 2012, 23:24
- Yaş: 13
Yerli silahlı İHA Akıncı
Şahsi düşüncem; damat bile kaynatasının gitmek üzere olduğunu anlamış ve sorgusuz sualsiz sipariş dönemi, ANKA'nın geciktirilme manevralarının bitmekte olduğunu ve gelecekte belki satarım diye İşkembe-i Kübra'dan yetenekler atarak kendini garantiye alma çabaları görüyorum.
-
- Site Başkanı
- Mesajlar: 10498
- Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Bir iha'nın seyir füzesi taşıması duyulmamış bir şey sanıyorum. Operasyonel avantajları nedir, böyle stratejik anlamları olan bir silahı neden iha ile taşımalıyız?
-
- Üye
- Mesajlar: 331
- Kayıt: 11 Eki 2016, 08:42
- Yaş: 29
Yerli silahlı İHA Akıncı
Ege için avantaj sağlayabilir. Tabi gerçekse
- Tyras
- Süvariler
- Mesajlar: 1429
- Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Ben BMC' için yapılan sahtekarlıklardan iğrenmiş bir olarak söylüyorum. Evet, haklı bir rekabet ortamı olmalı. Ama çeşitlilik uzun vadede tek doğrudur diye bir durum söz konusu değil.Antares yazdı: ↑14 Haz 2018, 00:52 Ben yine de TAI ve VESTEL in sipariş alması ve geliştirilmesinden yanayım. Tek marka İHA olmaz olmamalı. Sadece Bayraktar İHA yapsın başka kimse yapmasın zihniyeti var ortada. Oldu.
Bu ülkede çok şeyler değişebilir. Elbette kim gelirse gelsin Bayraktar adam gibi çalıştığı sürece sipariş alsın. Ancak tek firma stratejik olarak da hata.
Bugün Çin'nin jet ihaları boy göstermeye başlarken tek firma ile ilerlemek havacılık devrimi yapmak isteyen arkadan gelip yeni bir sektörde bu fırsatı yakalamak isteyen bir ülkenin samimiyetsizliğini gösterir.
Vestel ve TAI den derhal bir sürü kalemde sipariş gelmesi gerekiyordu- gerekiyor. Bu kadar çok iha ya ihtiyaç varken "katapult yok ondan sipariş gelmedi" sesleri bahane olarak geliyor. TAİ Anka da ise mantıklı bir açıklama bile yok.
Bayraktar'ın başarısı burada olmaması gereken bir olayın üzerini kapatamaz. Yanlış, her zaman yanlıştır!
Örneklemek gerekirse, İngiltere'de BAE havacılık-savunma endüstrisini Rolls-Royce motor işini domine ediyor. Ama ortada farklı farklı firmalar olsa daha iyi olurdu, sistem şuan verimsiz işliyor gibi bir durum yok.
Mesela Almanya sadece Leopard tank kullanıyor artık. Tank üretebilecek birikime sahip, bu işi yapabilecek firmalar var, ama piyasaya girmiyorlar. Ortada bir verimsizlik yok.
Fransa'da D'assault veya MBDA veya Snecma. Kendi alanlarında neredeyse rakipsiz çalışıyorlar.
ABD ve Rusya'da ise "Lockheed- Boeing" "Sukhoi-Mikoyan" gibi ikili sistem var, ama işler yıpratıcı- güçsüzü eleyen bir rekabetten çok, daha çok ikisini de hoş tutalım, al gülüm ver gülüm şeklinde gidiyor.
Sonuçta isim olarak ayakta olsalar da "Skorsky, McDonnel Douglas, Northrop Grumman" bir şekilde 2 dev tarafından parça parça yutuldular.
Bizim havacılıkta rekabet çeşitliliğinden çok, "çok şirketli proje" modelini iyi oturtmamız daha elzem bir durum.
Büyük yatırım isteyen işlerde 2-3 şirketin aynı iş için özel çaba sarf etmesi inanılmaz masraflar getirir. Buna en iyi örnek F-20 Tigershark'ın ibretlik durumu olurdu herhalde. Milyar dolar harcanan proje, Northop ihaleyi kaybedince sadece prototip olarak üretilip çöpe gitti.
Ancak bir ABD firması bunu yaşayıp ayakta kalmayı başarabilirdi. Tek kalemde milyar dolar kaybeden bir Türk şirketinin ayakta kalmasını bekleyemeyiz. Her ihaleye iki şirket feda edecek bir model de düşünmek istemem.
- Tyras
- Süvariler
- Mesajlar: 1429
- Kayıt: 18 Haz 2014, 00:21
- Yaş:
Yerli silahlı İHA Akıncı
Düz mantık aklıma geleni söylüyorum.
Seyir Füzesinin avantajı uzağa gitmesi, "Stealth" olmayan herhangi bir araçtan atılmasının tek avantajı onun yolunu uzatmak, daha uzağa gidebilmesini sağlamak olsa gerekir.
Örnek olarak, Kıbrıs açıklarından atılan bir Som-j, mısır açıklarında bir gemiyi vurabilir???
Avcı uçakları safi hava-hava yüküyle kalkar, düşman jetlerini ortama yaklaştımazken, onların arkasında güvenli bölgede kalan bir grup iha, sürekli olarak anakaradan Som taşır ve ateşler... Böylece bir "hava akını" sırasında savaş yükünü yarı yarıya bölüşmüş olurlar.
Aslında,ihalı CAS tan sonra, Güdüm kitli bombaların ve Seyir füzelerinin de ihalar tarafından taşınması durumu, Beni TF-X'in, safkan bir hava-hava uçağı olması gerektiği düşüncesine sevkediyor...
Eğer, seyir füzesi yüklü ihalar, düşman jetine denk gelirlerse de sinek gibi avlanırlar, yükleri çöp olur orası ayrı bir konu...
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2087
- Kayıt: 22 Şub 2014, 15:08
- Konum: Kırklareli
- Yaş: 33
Yerli silahlı İHA Akıncı
İlla taşınacaksa SOM-J taşınması daha iyi olur. Daha hafif bir füze. Bunun yanında o kadar yükle bu araç 40 bin feete çıkabilecek mi? 40 bin feete ne kadar faydalı yük çıkarabilecek bir görmek lazım. Bana göre SDB tarzı çok miktarda taşınabilecek hassas güdümlü bombalar çok daha uygun bu araç için. Lazer+GPS/INS dual güdüm SDB ile hareketli hedeflere angajman kabiliyeti bu araç için çok önemli bir çarpan olur. Ayrıca yine bu araçtan atılabilecek dolanan mühimmatlar güç çarpanı olur. Hatta bunlar düşman radar frekanslarına kilitlenebilen füzeler olursa SEAD/DEAD görevleri için de büyük fayda sağlayabilir bu araçlar. Zira ELINT/SIGINT açısından çok kabiliyetli olacağı görülüyor bu kabiliyetin tamamlayıcısı olur.
- Moon&star
- Süvariler
- Mesajlar: 1477
- Kayıt: 29 Tem 2012, 02:34
- Yaş:
-
- Süvariler
- Mesajlar: 2087
- Kayıt: 22 Şub 2014, 15:08
- Konum: Kırklareli
- Yaş: 33
Yerli silahlı İHA Akıncı
Fly by wiredan dengeden ziyade o kanat bakalım 600 kg tekil yükü çekecek mi? Uçağın titresim frekansı ne olacak falan. Kanatlar toplamı 20 metre muhtemelen en iç salanlara takılacak. Zaten kanattaki en iç salanlar gövdenin uzantısı gibi ve kanat gövde birleşim yeri oldukça hacimli ve destekli. Som-J 500 kilo teorik olarak iki SOM-J taşıyabilir. Olmadı 100 kilo az yakıt alırsın 22 saat uçarsın veya yakıtı biraz tüketip hafifleyene kadar belirli bir irtifanın üzerine çıkmazsın.
-
- Üye
- Mesajlar: 344
- Kayıt: 24 Kas 2015, 17:00
- Yaş: 25
Yerli silahlı İHA Akıncı
+1StrategyMaster yazdı: ↑14 Haz 2018, 21:52 Fly by wiredan dengeden ziyade o kanat bakalım 600 kg tekil yükü çekecek mi? Uçağın titresim frekansı ne olacak falan. Kanatlar toplamı 20 metre muhtemelen en iç salanlara takılacak. Zaten kanattaki en iç salanlar gövdenin uzantısı gibi ve kanat gövde birleşim yeri oldukça hacimli ve destekli. Som-J 500 kilo teorik olarak iki SOM-J taşıyabilir. Olmadı 100 kilo az yakıt alırsın 22 saat uçarsın veya yakıtı biraz tüketip hafifleyene kadar belirli bir irtifanın üzerine çıkmazsın.
Madem Som veyahut Som-J füzesi atılmak isteniyor,Akıncı İha ile baştan buna göre tasarım ve planlamak mantıklı değilmi dir. Flır öne takılır Som füzeside gövde altında harici yakıt tankı misali taşınır.Neden işin kolayı var iken işi yokuşa sürerek yardımcı sistemler ile işi yürütmeye çalışalım hocam.Tabi tasarlayanların da vardır bir bildiği.
Sanchez tarafından 21 Mar 2019, 17:02 tarihinde Haberler forumundan Hava Kuvvetleri ve Askeri Havacılık - Uzay Sistemleri forumuna taşındı.